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schrieb am 14.11.05 23:26:27
Meeting: 2003 ASCO Annual Meeting
Category: Central Nervous System Tumors
SubCategory: CNS Tumors
A TGF-beta2 specific antisense oligonucleotide (AP12009) as
continuous intratumoral treatment of recurrent high-grade glioma
patients: A clinical phase I/II extension study
Abstract No: 436
Citation: Proc Am Soc Clin Oncol 22: page 109, 2003 (abstr 436)
Author(s): G. M. Stauder, P. Hau, U. Bogdahn, A. Steinbrecher, A.
Brawanski, J. Schlaier, G. Wurm, J. Pichler, M. Kunst, K.-H.
Schlingensiepen ; Antisense Pharma GmbH, Regensburg,
Germany ; Dept. Neurology, University Regensburg, Regensburg,
Germany; Dept. Neurosurgery, University Regensburg, Regensburg,
Germany; Dept. Neurosurgery, Wagner-Jauregg, Linz, Austria
Abstract: In a previous phase I/II dose escalation study, patients
with high-grade glioma had been treated intratumorally with a
single course of TGF-beta2 antisense phosphorothioate
oligonucleotide AP12009 and demonstrated an excellent safety and
tolerability. In this study, a continuous infusion of up to ten
courses of AP12009 - alternating with NaCl infusion during the
intervals - was applied to 7 patients. AP12009 was developed to
block the mRNA of transforming growth factor beta2 (TGF-beta2),
which is known to correlate with bad prognosis in high-grade
glioma. The inclusion criteria were identical to the preceding
study: adult patients with recurrent high-grade glioma and evidence
of tumor progression on MRI despite previous therapies. The highest
dose in the first study was chosen for one cohort in this study; in
the second cohort the duration of the active drug periods was
prolonged, using the same daily dose, thus increasing the total
dose per course once more. Both AP12009 and NaCl were applied by
high-flow microperfusion, with the intratumoral implanted catheter
connected with an indwelling tube and a subcutaneous port to an
external pump, delivering the substances with a continuous flow.
During intervals, NaCl was applied with a very low flow rate, to
inhibit blocking of the intratumoral catheter tip. In the first
already completed cohort, no drug related relevant side effects
were documented in any patient, as evaluated by an independent data
and safety monitoring board (DSMB). An update will be given on
survival of the 18 patients treated with AP12009 in the first
study: as per December 19th, 2002, the median overall survival of
patients with anaplastic astrocytoma (AA) after recurrence is 77
weeks, and 47 weeks for glioblastoma (GBM) patients. The figures
for the 13 patients having received temozolomide as chemotherapy
before AP12009 are 112 weeks for AA, and 61 weeks for GBM,
respectively. One patient having shown a nearly complete response
is still alive 183 weeks after the recurrence following only one
course of AP 12009 therapy (data will be updated at the
congress).
Meeting: 2004 ASCO Annual Meeting
Category: Central Nervous System Tumors
SubCategory: CNS Tumors
Specific therapy for high-grade glioma by convection-enhanced
delivery of the TGF-β2 specific antisense oligonucleotide AP
12009.
Abstract No: 1514
Citation: Journal of Clinical Oncology, 2004 ASCO Annual Meeting
Proceedings (Post-Meeting Edition). Vol 22, No 14S (July 15
Supplement), 2004: 1514
Author(s): U. Bogdahn, P. Hau, A. Brawanski, J. Schlaier, M.
Mehdorn, G. Wurm, J. Pichler, M. Kunst, G. Stauder, K.
-H. Schlingensiepen ; Klinik und Poliklinik für Neurologie,
Regensburg, Germany; Klinik und Poliklinik für Neurochirurgie,
Regensburg, Germany; Universitätsklinikum Schleswig-Holstein, Kiel,
Germany; Landesnervenklinik Wagner-Jauregg, Linz, Austria;
Antisense Pharma GmbH, Regensburg, Germany
Abstract: Background: High-grade gliomas are highly aggressive
tumors showing marked transforming growth-factor-beta2 (TGF-β2)
overexpression inducing proliferation, metastasis, angiogenesis and
in particular immunosuppression. Methods: In 3 phase I/II dose
escalation studies adult high-grade glioma patients (WHO III/IV)
with recurrent tumor and evidence of tumor progression on MRI were
treated with AP 12009, a TGF-β2 specific phosphorothioate antisense
oligonucleotide. AP 12009 was administered intratumorally by
convection enhanced delivery (CED) in 3 studies in up to 12 cycles.
In the 3rd study, an indwelling pump system was used that allowed
repeated treatment cycles with a single catheter placement on an
out-patient basis. Safety and tolerability were primary endpoints.
Secondary endpoint was clinical efficacy. Results: In only 5 of the
total 24 patients “possibly” related adverse events were observed,
mostly of grade 1 or 2, one was classified as serious. There were
no relevant changes in laboratory values, including hematology.
Application system and CED were tolerated without problems.
Efficacy evaluation resulted in a median overall survival time
(mOS) of patients with anaplastic astrocytoma (AA) from start of
the first chemotherapy after recurrence of 97.4 weeks, and 44.0
weeks for glioblastoma (GBM) patients as compared to the published
data for temozolomide therapy of 42 (AA) and 32 weeks (GBM),
respectively. One AA patient had a complete response in all tumor
sites after 1 cycle of AP 12009 experiencing an overall survival of
195 weeks after first recurrence. A similar tumor reduction of more
than 80% with nearly identical time course was documented for a
second AA patient receiving 12 cycles of AP 12009. Additionally,
one GBM patient showed a strong reduction in tumor size.
Conclusions: These results show AP 12009 mediated TGF-β2
suppression to be a highly promising therapeutic approach for TGF-β
overexpressing tumors such as high-grade gliomas. Thus, AP 12009 is
now applied in an international phase II/III study in comparison to
standard chemotherapy.
Meeting: 2005 ASCO Annual Meeting
Category: Central Nervous System Tumors
SubCategory: CNS Tumors
Targeted downregulation of TGF-beta2 as immunotherapy for
high-grade glioma: A phase IIb study
Abstract No: 1537
Author(s): P. Hau, M. Kunst, J. Pichler, V. Parfenov, K. Sastry, L.
Spitznagel, M. Zaaroor, U. Bogdahn, K.
Schlingensiepen , AP 12009 Glioma Study Group
Abstract: Background: High-grade (malignant) glioma are highly
aggressive tumors showing marked overexpression of transforming
growth factor-beta2 (TGF-beta2). TGF-beta plays a key role in
malignant progression by inducing proliferation, invasion and
metastasis, angiogenesis and immunosuppression and is responsible
for the immunodeficient state of malignant glioma patients. AP
12009, a phosphorothioate antisense oligodeoxynucleotide specific
for the human TGF-beta2 mRNA, has been developed as a targeted
anti-tumor therapy. AP 12009 has already proven safety and shown
anti-tumor activity in phase I/II clinical studies as therapy for
recurrent high-grade glioma after intratumoral infusion. Methods:
Based on the successful phase I/II studies with AP 12009 a phase
IIb multinational study in adult patients with recurrent high-grade
glioma, i.e. Anaplastic Astrocytoma (AA), WHO grade III, and
Glioblastoma Multiforme (GBM), WHO grade IV, is currently ongoing.
Patients are randomized into 3 treatment groups to receive either
one of two doses of AP 12009 or standard chemotherapy, i.e.
temozolomide, or the combination Procarbazine/CCNU/Vincristine
(PCV). The primary objectives of this open label, phase IIb study
are response rate (RR), progression free survival (PFS) and overall
survival at different time points. AP 12009 is administered
intratumorally as continuous high-flow microperfusion for 7 days
every other week for up to 11 cycles. Both, efficacy and safety
will be used as criteria for evaluation. Results and Conclusion:
In the previous phase I/II studies the median overall survival time
was longer than the one reported in the recent literature (Yung et
al, 2000, Theodosopoulus et al, 2001, Chang et al, 2004) on
standard chemotherapy. Data on anti-tumor activity in phase I/II
studies with 24 patients included several patients with
stabilizations and two patients with complete tumor remissions,
both of them long-lasting without recurrence. In the current phase
IIb study more than 120 patients have been enrolled. Based on the
clinical data in malignant glioma and very encouraging preclinical
results in pancreatic carcinoma AP 12009 is now in phase I/II
studies in pancreatic carcinoma as its second tumor
indication.[b/]
Quelle www.asco.org
Für alle leischaftlich Ahnungslosen Poster in diesem Thread:
Die Ergebnisse aus der Studie II b dürften im Februar/März 2006
veröffentlicht werden.
Vielleicht "krebst" ihr auch mal auf der Homepage der Anitsense
Pharma (www.antisense-pharma.com) herum.
Man Leute, ein wenig ernsthafte Recherche und erst dann den Mund
aufmachen!
Tackerin
schrieb am 15.11.05 00:19:49
AN ALLE DIE WIEDER MAL AN DEN GROSSEN
KOMPLOTT GLAUBT:
500 positive Medienreaktionen alle nur
gekauft !! (Spiegel, FOCUS, Süddeutsche, Financial
Times Deutschland, Phoenix, 3SAT Nano,
RTL2 Welt der Wunder, n-24)
Kein Wunder, dass kein Geld zum
Investieren bleibt.
Geheimtipp: Es wird garnicht investiert und Wieder
hat die Umzugsfirma schon bestellt.
ASCO Publikationen von interessierter Seite
einseitig manipuliert um die Wieder Kunden reinzureiten.
Expansion von ETKON AG nur eine Fata Morgana.
Alle Websites der internationalen Niederlassungen
alles nur Fakes!
Die IDENT TECHNOLOGY hat KEINE Kunden wie Ford,
BMW, Porsche, Nokia, Motorola, Gardena, alles Lüge.
Wahrscheinlich existieren die Kunden garnicht,
vielleicht sind die selber schon Fakes.
Und todkranke Patienten mit Lebenserwartungen
weniger Wochen die 4 Jahre später sich weiterhin
weigern sozialverträglich abzuleben, das muss ja
wohl von Münchhausen sein.
Wat nich sein kann, kann nicht sein.
Ich weiss aber welches Geschäftsmodell in 2 oder 3 Jahren
funktioniert: Die Herstellung von schwarzen Pudelmützen:
Und auf denen steht geschrieben
DEPP
Der eine oder andere könnte sich jetzt schon
ein paar von denen ins Depot legen. Der Preis
wird explodieren. (Dausend Prozent)
schrieb am 15.11.05 08:02:50
JSJS
Bin der Letzte der das nicht gönnt, jeder Erfolg in dem Bereich
wird Deutschland endlich von herkömmlichen Anlageprodukten wie LV´s
, Bausparern etc. abbringen.
Und erstmal die Hunderte von Wieder-Maklern,deren
Altersvorsorgeproblem dann für immer gelöst sein wird, bei den
hohen Gewinnbeteiligungen
schrieb am 15.11.05 13:23:46
schrieb am 15.11.05 13:33:25
Lieber Hillary,
wenn Du Ahnung hast, dann bleib doch ehrlich. Du
kommst rüber wie die LINKSPARTEI.
Wenn Du keine Ahnung hast, dann halt Dich raus.
Ich habe meinen Vertriebsberater gefragt.
Das Management bekommt ohne Erfolg weniger als ein
Drittel des Gehaltes der Busfahrerin des FC Bayern.
Mit Erfolg 20 % der Ausschüttung. Von diesen 20 % (=100)
gibt das Management etwa 23% für den Vertrieb ( der das
ja alles erst möglich macht) ab. Und das wird dann an die
HUNDERTEN von Mitarbeitern verteilt.
Ich gönne das meinem Vertriebler, denn ich bekomme ja
80 % vom Kuchen. Ohne diesen Mann müsste mir auch schon eine Mütze
kaufen und rumsülzen wie DU
Gruss
JS
schrieb am 16.11.05 10:03:05
Die Frage nach der N-Gine Veräußerung sehe ich als noch nicht
beantwortet an!
Gerade weil JEDER "Erfolg" über alle sorte Medien mit den in den
Fonds eigearbeiteteten nicht unerheblichen Marketingbudgets
breitgetreten wird und dieser ja so gigantisch tolle"Exit" mit der
"totalen" Gewinnrealisierung dieses nicht wurde. Offenbar wurden
diese "Topaktien" auch weiterveräußert und tauchen unter anderem
wieder bei Firmen auf, die von ehemaligen Wieder Geschäftspartnern
betrieben werden. Recherchen ergaben, daß die einfache
Weiterveräußerung offenbar der Zustimmung des Firmenoberhauptes der
N-Gine und des Eintrages in das Aktionärsverzeichnisses bedurft
hätte. Offenbar wurde in diesem Zusammenhang auch bereits die
Staatsanwaltschaft eingeschaltet.
Im Sinne der Transparenz ist die Firmenpolitik der AWAG meines
Erachtens da etwas "schludrig"!
Kann hier jemand im Forum Antworten geben, der WIRKLICH informiert
ist?
Interessant ist, daß JSJS sich bei wallstreet in einem anderen
Tread auf gleiche Weise sich für eine Firma stark gemacht hat, wo
die bittere Realität die Anleger bereits eingeholt hat? Stimmt die
Information, das Herr Wieder auch hier vertriebstechnisch tätig war
oder nicht?
Welchen Sinn macht ein Rentenfondsportfolio eingebaut in Fonds mit
bis über 30% Weichkosten?
Ist es nicht sinnvoller dem kunden eine reine Venturebeteiligung zu
verkaufen und den "Puffer" getrennt über einen anderen sehr
seriösen Werbepartner dieses Forums (DIBA) mit fast keinen Kosten
zu vermitteln???
schrieb am 16.11.05 11:26:50
# JSJS
Wenn Du mich anpissen willst ob ich Ahnung habe oder nicht dann
lass uns doch die Karten offenlegen und geben unsere Identität hier
öffentlich Preis. Werden ja sehen welcher Direktion Wieder Du
angehörst !
schrieb am 16.11.05 17:58:31
Hallo Leo Müller,
Ganz richtig, ich war Alt Kommanditist
bei TFG Venture Capital. Da gab es in
den ersten 3 Jahren so rund 35% (Branchen-
durchschnitt) und noch etwas Verlustzuweisung.
Dann musste man den Einsatz zurücknehmen.
Beim Börsengang gabs 5.500 Aktien zum Emissionspreis
von ??? 4,50 oder 5,50 im Rahmen von Family und
Friends. Ich damals bis auf 30K nachgekauft und
habe mich bei 45 DM steuerfrei verabschiedet.
Und was soll daran verkehrt sein. ????
Herr Wieder hatte mit TFG nix zu tun, soweit
ich weiss. Vielleicht hat er da angelegt. Vertrieb
ist in der Vorbörsenzeit über Herrn Stallmann gelaufen.
Gruss
JSJS
schrieb am 16.11.05 19:50:54
An Sir Hillary!
Mit Sicherheit nicht! Nur ist JSJS der Meinung gründlich vor der
Investition recherchiert zu haben! Die Berichterstattung der AWAG
klingt stets sensationell und Substanzhaltig ist es aber meiner
meinung nach nicht! Mit Sicherheit bin ich auch kein Mitarbeiter
der AWAG!
Warum sollte jemand, der sich ein wenig auskennt für dieses
Unternehmen arbeiten? Die Referenzen des Herrn Wieder sind reel
recherchiert auch eindeutig! So wie das jetzige Produkt und auch
der GCF konstruiert sind, die dubiose Preisverteilungen über diese
in der SZ richtig beschriebene "Europäische Wirtschaftskammer",
getarnte Webesendungen... lassen auf eine Fortsetzung seines
bisherigen Lebensweges schließen. Wer gründlich recherchiert wird
äußerst vorsichtig!