checkAd

    Sangamo Treatment Shows Resistance To HIV In Study - 500 Beiträge pro Seite (Seite 3)

    eröffnet am 19.12.05 16:18:26 von
    neuester Beitrag 05.08.21 15:13:12 von
    Beiträge: 1.309
    ID: 1.027.461
    Aufrufe heute: 0
    Gesamt: 183.239
    Aktive User: 0


     Durchsuchen
    • 1
    • 3

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 03.05.12 10:41:08
      Beitrag Nr. 1.001 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.114.258 von Magnetfeldfredy am 03.05.12 10:22:43Hi Fredy,

      ist schon klar, dass erst Erfolge gezeigt werden müssen, aber die Zusammenarbeit mit Shire, Dow Agro und anderen finanziert die Forschung.
      Insofern hat sich die Bewertung schon zum Positiven geändert und die Finanzierung ist ohne feindliche Übernahmen oder Kapitalerhöhungen wie bei anderen Firmen gesichert.
      Was nützt es mir von Anfang an dabei zu sein, wenn letztendlich der Kurs immer mehr verwässert wird. Es dauert halt - siehe Lumera. ;).
      Wenn du kurzfristig einen Verdoppler suchst schaue dir das Thema Öl in Puntland an. Hier ist in den nächsten zwei Wochen die heisse Phase.

      Gruß Tokajo
      Avatar
      schrieb am 03.05.12 11:14:59
      Beitrag Nr. 1.002 ()
      Servus Tokajo,

      schön von Dir zu hören, ich suche nicht den schnellen Verdoppler und bin z.B. in Gigoptix super investiert und habe immer an Lumera geglaubt und jetzt wird`s was!
      Sangamo hat mich 2 x brutal entäuscht, jede Phase 2 kann scheitern, aber der CEO hat beim zweiten Mal für die Phase 2 b für die Diabetic Neuropathy erklärt, daß das Studiendesign so gewählt wurde daß ein Erfolg hochwahrscheinlich sei, was passierte, nicht besser als Placebo!
      Auch beim vielversprechenden HIV/Aids Programm wird wieder wie wild getrommelt, jedoch sind die Chancen wieder ähnlich klein, oder siehst Du das anders?
      Viele Grüße Fredy
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 03.05.12 11:53:14
      Beitrag Nr. 1.003 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.114.564 von Magnetfeldfredy am 03.05.12 11:14:59Sorry Fredy,
      ich kann nicht einschätzen wie hoch die Wahrscheinlichkeit sein wird. Hierzu fehlt mir das wissenschaftliche und medizinische Fachwissen.
      Ich kann allerdings, oder versuche es zumindest die weitere Entwicklung und die Notwendigkeit von Zukunftstechnologien zu hinterfragen. Hier ist Sangamo mit Ihrer Technik auf dem richtigen Weg.
      Lese keine Börsenbriefe, bzw. lese sie richtig und informiere dich z.B in div. Aidsforen. Hier sind mehr Fachleute zu finden als bei WO oder sonst in einem Aktienforum. Es gibt eine Vielzahl von Technologien z.B Lithiumakkus die zwar momentan gut erscheinen, aber letztendlich bereits verloren haben und wieder ein Nischendasein führen werden. Andere hingegen vielleicht erst in 5 Jahren oder länger den Durchbruch schaffen. Windenergie ist z.B ebenfalls ein Thema. Die jetztigen Anlagen sind mechanisch und räumlich an Ihren Grenzen gestossen. Der Überlandtransport noch grösserer Flügel ist logistisch kaum noch zu bewältigen. Kosten für Unterhalt und Wartung (s. Siemens) steigen.

      Gruß Tokajo
      Avatar
      schrieb am 05.05.12 15:04:13
      Beitrag Nr. 1.004 ()
      http://messages.finance.yahoo.com/mb/sgmo

      Immer wieder interessant zu lesen. ;)
      Avatar
      schrieb am 29.05.12 00:22:44
      Beitrag Nr. 1.005 ()

      Trading Spotlight

      Anzeige
      Rallye II. – Neuer Anstoß, News und was die Börsencommunity jetzt nicht verpassen will…mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 04.06.12 11:29:41
      Beitrag Nr. 1.006 ()
      die letzte halbe stunde mit gutem Umsatz noch aus dem minus hochgekauft.

      Vielleicht steht mal wieder was an:cool:
      Avatar
      schrieb am 18.06.12 18:17:35
      Beitrag Nr. 1.007 ()
      Woher kommt die neue Stärke bei Sangamo?
      Gibt es Neue Forschungsergebnisse?
      Avatar
      schrieb am 19.06.12 10:02:27
      Beitrag Nr. 1.008 ()
      Avatar
      schrieb am 28.06.12 08:40:59
      Beitrag Nr. 1.009 ()
      Gestern mal wieder 6% in den USA nach oben, ist da was im Busch ????
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 26.07.12 18:13:34
      Beitrag Nr. 1.010 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.329.221 von hrsffb am 28.06.12 08:40:59Die Quartalszahlen wurden gestern vorbörslich veröffentlicht und sehr gut angenommen.

      Sangamo Biosciences (NASDAQ: SGMO) issued its quarterly earnings data on Wednesday. The company reported ($0.11) earnings per share (EPS) for the quarter, beating the consensus estimate of ($0.15) by $0.04. The company's revenue for the quarter was up 206.7% on a year-over-year basis.

      Gruß Tokajo
      Avatar
      schrieb am 28.07.12 03:45:59
      Beitrag Nr. 1.011 ()
      Nach längerer Zeit geht die Aktie in eine interessante Zone.
      In den letzten Anläufen hatte Sangamo hier ständig Probleme.
      Ich bin sehr gespannt, wie sich das kommende Szenario darstellen wird.
      Avatar
      schrieb am 28.07.12 19:10:12
      Beitrag Nr. 1.012 ()
      Auf dem Niveau kann es weiter nach oben gehen. Es gibt einige Biotech-
      Aktien die Neue Höchstkurse erreicht haben. Es wird spannend. Wer im Tief nachgekauft hat, hat alles richtig gemacht.
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 12.09.12 19:51:42
      Beitrag Nr. 1.013 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.434.420 von geldspender am 28.07.12 19:10:12:eek: Vielleicht hat der gute Anstieg damit zu tun.


      Sangamo Biowissenschaften kündigt Präsentation von klinischen Daten von ZFP therapeutische ® für HIV/AIDS auf ICAAC 2012


      18:35 10.09.12





      PR Newswire

      RICHMOND, Kalifornien, 10. September 2012


      RICHMOND, Kalifornien, 10. September 2012/PRNewswire /--Sangamo BioSciences, Inc. (Nasdaq: SGMO) gab bekannt, dass Daten aus Phase 1 klinischen Programme, SB-728-T, einen neuen therapeutischen Ansatz entwickelt, um eine "funktionale"Heilung für HIV/AIDS, generieren zu entwickeln auf 52Nd Interscience Konferenz über antimikrobieller Mittel und Chemotherapie (ICAAC) präsentiert wurden. Das Treffen findet in San Francisco von September 9 – 12, 2012 statt.

      "Immunologischen Daten auf ICAAC präsentiert vorausschauende Implikationen für den Erfolg dieses aufregenden neuen therapeutischen Ansatzes zu HIV und die Realisierung von 'funktionelle Heilung' für die Krankheit, haben" kommentierte Rafick-Pierre Sékaly, Ph.d., Co-Director & Chief Scientific Officer, der Impfstoff & Gene Therapy Institute von Florida (VGTI Florida), dessen Labor die Analyse durchgeführt. "SB-728-T Behandlungsergebnisse in einer beispiellosen und dauerhafte Erhöhung der CD4 +-Zellen. Wichtig ist, unsere Analyse zeigt, dass dies in erster Linie durch den Ausbau der CD4 + T-Zell-Typen, die entscheidend für die erfolgreiche Wiederherstellung des Immunsystems bei HIV-infizierten Personen - die zentrale und Übergangsbestimmungen Speicherzellen sind."

      "Diese Daten sind sehr wichtig, da CD4 T-Zellen, vor allem T-Zellen, Speicher genau die Zelle, die wir wünschen würden sind, zu schützen und zu erweitern, um Steuerelement Infektionen und HIV, HIV-infizierten Personen, ohne antiretrovirale Medikamente, aktivieren" hinzugefügt Dale Ando, M.D., Sangamo der Vice President der therapeutischen Entwicklung und leitender medizinischer Offizier. "Unser Ziel ist ein geschützter Reservoir an immun Speicherzellen, die Zellen durch HIV getötet wieder aufzufüllen, generieren und eine effektive Immunantwort gegen das Virus und opportunistischen Infektionen bereitstellen. Zentrale und Übergangsbestimmungen Speicher, die T-Zellen erinnern begegnet zuvor fremde Eindringlinge wie Viren oder Bakterien. Diese Zellen für die individuelle Lebensdauer im Körper überleben können, und wenn sie das gleiche Antigen re-encounter sie reaktivieren, produzieren eine Immunantwort schnellere und stärkere als die vorherige Begegnung. SB-728-T scheint sowohl erweitern den gesamten Speicher-Pool und CCR5 Modifizierung, einen Anteil an diesem Pool vor HIV-Eintrag, was darauf hindeutet, dass SB-728-Behandlung das Potenzial hat, wiederherzustellen und zu eine wirksame und dauerhafte Immunsystem bei HIV-infizierten Personen schützen."

      SB-728-T wird vom ZFN Werknorm-vermittelte Änderung der gen, das den CCR5-Rezeptor bei eines Patienten generiert T-Zellen, Störung des Ausdrucks dieses wichtigen Co-receptor für HIV-Eintrag und Rendern der modifizierten Zellen resistent gegen HIV-Infektion.

      In einer mündlichen Präsentation machte am Montag, September 10th, 2012 auf ICAAC, wurden die Daten von allen Dosierung Kohorten von Sangamo der Phase 1 Dosis-Eskalations-Studie (SB-728-902) in Fächern auf hochaktive antiretrovirale Therapie (HAART) vorgestellt. Die Daten zeigen, dass SB-728-T Infusion bei HIV-infizierten Patienten gut verträglich ist und führt zu signifikanten und anhaltenden Anstieg der CD4 + T-Zellen über Baseline während des gesamten einjährigen in der Studie berichtet. Statistisch signifikante Verbesserung bei CD4 zählt auch bei 12 Monaten Post Infusion beobachtet (p < 0,038). Insbesondere zählt CD4 verbesserte auf mehr als 500 Zellen/mm3 in fünf von neun Themen in der Studie um ein Jahr nach der Behandlung, die den üblichen T-Zell Schwellenwert für Einleitung von HAART bei HIV-infizierten Personen ist.

      Analyse der spezifischen Arten von CD4 T-Zellen, die den anfänglichen Anstieg der CD4 + T-Zellen Post-infusion umfassen ergab, dass sie in erster Linie übergangsweise Speicher T-Zellen (TTM) waren. Die Häufigkeit der TTM CD25 (ein Marker, der identifiziert aktiviert T-Zellen) im SB-728-T Produkt zum Ausdruck zu bringen mit der Spitze CD4 Graf Post-infusion korreliert (R = 0.733, p = 0.0172). Dies deutet darauf hin, dass die Replikation aktiviert TTM SB-728-T-Zellen post-infusion Konten für die Verbesserung der Anfangsspitze CD4 + T-Zellen. Da die Infusion Zellen aus nur 1-10 % der insgesamt Speicherzellen auf sechs Monate nach der Behandlung bestehen, kann der anhaltende Anstieg in absoluten Zahlen von CD4 + T-Zellen durch das verbesserte überleben und die Differenzierung der zentralen Host-Speicher T-Zellen (TCM) berücksichtigt werden. Speziell, während das Ausmaß der Zunahme von TTM positiv korreliert mit den Spitzenwert von CD4 + T-Zellen in den ersten Wochen Post-infusion (R = 0,9, p = 0,083), der Anstieg der TCM korreliert mit der Aufrechterhaltung der hohen CD4 + T-Zellzahlen zu späteren Zeitpunkten (R = 0,9, p = 0,083). Verbreitung von der SB-728-T Produkt Post-infusion wurde im Jahr-langen Zeitraum berichtet in der Studie mit Median modifizierte zirkulierenden Zelle Zahlen gemessen 2.04-fold Verwandten, nach 7 Tagen, 0.96-fold auf 6 Monate und 1.15-fold Eingang erlitten bei 1 Jahr Post-infusion.

      Diese vorläufigen Daten bestätigen die verlängerte Verteilung von SB-728-T, und schlagen vor, daß SB-728-T die Attribute hat eine nachhaltige Verbesserung der CD4-Speicherkartenfach und das Potenzial, das Immunsystem in immun-nicht-Respondern rekonstituieren bereitstellen können.

      "Unsere Phase-1-Studien weiterhin wertvolle Einblicke in die Haltbarkeit und die beispiellose Auswirkungen von SB-728-T-Behandlung am Immunsystem Gesundheit bei HIV-infizierten Personen, bieten", sagte Geoff Nichol, m.b., Ch.B., Sangamo der executive Vice President für Forschung und Entwicklung. "Darüber hinaus sind wir gut in zwei Phase 2-Studien zum Maximieren der Verteilung des SB-728-T. voran Wir erwarten, dass die vorläufigen Daten in der ersten Jahreshälfte 2013 und einen vollständigen Datensatz in der zweiten Hälfte des kommenden Jahres präsentieren. Die bahnbrechende klinischen Daten, die wir und unsere Mitarbeiter generieren weiterhin die Behandlung als ein vielversprechender Ansatz, um 'funktionelle Heilung' für HIV/AIDS überprüfen."

      ICAAC Präsentationen

      Abst. # H533: "Bevorzugte Erweiterung des Übergangs (TTM) und zentralen Speicher (TCM) CD4 T-Zellen nach adoptiven Transfer ZFN Werknorm CCR5 Modified autologe CD4 T-Zellen."

      Montag, 10. September 2012: mündliche Sitzung 073 (H) neue antiretrovirale Therapie: Bench zu Bett.

      Abst. # H-1581: "Digital Tröpfchen PCR (DD) qPCR erlaubt Quantiation von HIV proviral DNA in Aviremic HIV + Themen behandelt mit ZFN Werknorm CCR5 HAART modifiziert autologe CD4 T-Zellen (SB-728-T)."

      Dienstag, 11. September 2012, Poster-Session 180 (H) HIV-I Widerstand, Tropismus und neuartige Labormethoden

      Die Präsentation wird eine neue hochempfindliche Methode, entwickelt von Sangamo Wissenschaftler beschreiben, die genaue Quantifizierung von sehr geringen Kopie Zahl von HIV-DNA Genome, ermöglicht die ein nützliches Instrument zur Bewertung der Interventionen gezielt das HIV-Reservoir, besonders Sangamo der Ansatz für eine 'funktionelle Heilung für die Krankheit sein können. Eine vollständige Beschreibung der Technik finden Sie hier

      Über SB-728-T

      Sangamo der Droge, SB-728-T, wird vom ZFN Werknorm-vermittelte Änderung der gen, das den CCR5-Rezeptor bei eines Patienten generiert T-Zellen. ZFN Werknorm Modifikation stört den Ausdruck dieses wichtigen Co-receptor für HIV-Eintrag und rendert Zellen resistent gegen HIV-Infektion. Der Ansatz basiert auf der Beobachtung, dass natürlich vorkommende Mutation im Gen CCR5 CCR5 Delta-32, Schutz vor HIV-Infektion bietet. Personen, bei denen beide Kopien des Gens CCR5 Delta 32 Mutation tragen, sind in der Regel nicht anfällig für die häufigste Belastung von HIV.

      Die Autoren nicht-Mitarbeiter diese Zusammenfassungen haben keine finanzielle Beziehung mit Sangamo.

      Über Sangamo

      Sangamo BioSciences, Inc. konzentriert sich auf Forschung und Entwicklung von neuartigen DNA-bindenen Proteine für therapeutische Genregulation und Genom zu bearbeiten. Das Unternehmen verfügt über laufende klinische Studien der Phase 2, die Sicherheit und Wirksamkeit eines Romans ZFP Therapeutic ® für die Behandlung von HIV/AIDS. Sangamo der andere therapeutische Programme sind auf monogene Krankheiten, wie Hämophilie und Hämoglobinopathien, wie Sichelzellenanämie und Beta-Thalassämie und ein Programm in Huntington-Krankheit konzentriert. Sangamo der Kernkompetenzen ermöglichen das Engineering einer Klasse der DNA-bindenen Proteine bekannt als Zinkfinger DNA-bindende Proteine (ZFPs). Engineering ZFPs, die eine bestimmte DNA-Sequenz erkennen ermöglicht die Erstellung von Sequenz-spezifische ZFP Nukleasen (ZFNs) für gen-Änderung und ZFP Transkriptionsfaktoren (ZFP TFs), die Genexpression und damit die Zellfunktionen steuern können. Sangamo hat eine strategische Zusammenarbeit mit Shire AG Therapeutika für Hämophilie, Chorea Huntington und anderen monogene Krankheiten zu entwickeln, und es hat strategische Partnerschaften mit Unternehmen auch in nicht-therapeutischen Anwendungen seiner Technologie einschließlich Dow AgroSciences und Sigma-Aldrich Corporation etabliert. Weitere Informationen über Sangamo finden Sie auf der Website des Unternehmens unter www.sangamo.com.

      Therapeutische ZFP ® ist ein eingetragenes Warenzeichen von Sangamo BioSciences, Inc.

      Kann diese Pressemitteilung enthält zukunftsgerichtete Aussagen basieren auf Sangamo der gegenwärtigen Erwartungen. Diese zukunftsgerichteten Aussagen beinhalten, ohne Einschränkung, Referenzen to Forschung und Entwicklung neuartiger ZFP TFs und ZFNs sowie therapeutische Anwendungen von Sangamo der ZFP-Technologie-Plattform für die Behandlung von HIV/AIDS, einschließlich eine mögliche funktionelle Heilung für HIV/AIDS, projiziert Timing der Veröffentlichung von SB-728-T klinischer Daten, den Ausbau der klinischen Studien für HIV-infizierten und die Einleitung der zusätzlichen präklinischen Studien der ZFN Werknorm-gen-Änderung. Die tatsächlichen Ergebnisse können wesentlich von diesen zukunftsgerichteten Aussagen aufgrund einer Reihe von Faktoren, einschließlich der Unsicherheiten in Bezug auf die Einleitung und Abschluss der Stufen der unsere klinischen Studien, ob die klinischen Studien validiert und unterstützen die Verträglichkeit und Wirksamkeit von ZFNs, technologischen Herausforderungen, Sangamo die Möglichkeit, wirtschaftlich tragfähige Produkte und technologische Entwicklungen von unseren Konkurrenten entwickeln abweichen. Für eine ausführlichere Diskussion dieser und andere Gefahren, finden Sie unter Sangamo der öffentlichen Anmeldungen bei der Securities And Exchange Commission, die Risikofaktoren beschrieben in seinem Jahresbericht auf Formular 10-K und seine jüngsten Quartalsbericht auf Formular 10-Q. Sangamo übernimmt keine Verpflichtung, zukunftsgerichtete Informationen in dieser Pressemitteilung zu aktualisieren.

      Quelle Sangamo BioSciences, Inc.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 13.09.12 23:06:11
      Beitrag Nr. 1.014 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.597.081 von Elsner01 am 12.09.12 19:51:42Hallo Elsner,

      ja wahrscheinlich:D
      Avatar
      schrieb am 14.09.12 13:10:21
      Beitrag Nr. 1.015 ()
      :laugh: Hallo Elsner,:laugh:

      ja, Du könntest mit Deiner Vermutung im Bereich einer Erklärung liegen.

      Bei Sangamo wurden schon einige solcher Berichte als Meldung verkauft.
      Inwieweit diese News dann den gewünschten Erfolg liefern, muss mal entspannt abgewartet werden. In der Vergangenheit gab es immer wieder mal Konferenzen und sonstige Veranstaltungen, die einen Kurzschub verursachten. Es ging aber danach auch wieder im gleichen Tempo in die andere Richtung. Erfreulich wäre allerdings, dass man die gewonnenen Prozentpunkte auch mal halten und festigen könnte!

      Lassen wir uns heute doch einfach überraschen:cool:
      Ich, jeder darf gerne eine andere Meinung vertreten, werde kein Stück aus der Hand geben. Es ist ein Spiel, welches vielleicht ein schönes Ende mit sich bringen kann.

      Schönes Wochenende allerseits, auch für die stillen Mitleser.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 14.09.12 16:48:52
      Beitrag Nr. 1.016 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.605.379 von Boersen-onkel am 14.09.12 13:10:21Hallo Onkel,

      :eek: ich bin überrascht:eek:
      Avatar
      schrieb am 15.09.12 12:35:13
      Beitrag Nr. 1.017 ()
      Wer bei 1,90 oder 2,-€ gekauft oder nachgekauft hat, hat bis jetzt alles
      richtig gemacht. Wer nicht verkauft hat ebenfalls. Bei dieser Aktie wird
      das Geld nicht schnell verdient, aber wenn endlich mal "gute Nachrichten" kommen, dann kann der Wert noch sehr gut laufen. Ob es mal
      eine "Gilead Sciences" wird, wer weiß!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 15.09.12 19:51:40
      Beitrag Nr. 1.018 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.608.541 von geldspender am 15.09.12 12:35:13http://www.medpagetoday.com/MeetingCoverage/ICAAC/34695

      Auch interessant zu lesen. Immerhin bei Medpagetoday einer der am meist gelesenen Artikeln.

      Gruß Tokajo
      Avatar
      schrieb am 17.09.12 10:16:31
      Beitrag Nr. 1.019 ()
      :rolleyes: Man kann nur noch mit den Augen rollen, wenn man sieht, wie die Kurse in Frankfurt taxiert werden. Es macht den Eindruck, dass da einige Herren an der Kursschraube drehen wollen.:rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 23.09.12 18:52:57
      Beitrag Nr. 1.020 ()
      Biotech-Aktien werden im Moment wieder entdeckt! Wenn dann noch gute
      Forschungsergebnisse dazu kommen, wird es spannend.
      Avatar
      schrieb am 01.10.12 15:42:23
      Beitrag Nr. 1.021 ()
      Ist noch ganz schön Schwung reingekommen zu Handelsschluss, bin gespannt ob was kommt.
      Avatar
      schrieb am 05.10.12 21:39:50
      Beitrag Nr. 1.022 ()
      :)wie immer
      Avatar
      schrieb am 06.11.12 16:49:33
      Beitrag Nr. 1.023 ()
      Sehr ruhig hier. Wann kommen aktuelle Zahlen?
      Avatar
      schrieb am 21.12.12 08:56:40
      Beitrag Nr. 1.024 ()
      Diese Aktie wird kaum beachtet, die Schwankungen sind enorm, aber wer dabei ist, sollte keine Aktie abgeben, denn bei positiven Ergebnissen wird die Aktie sehr stark zulegen.
      Avatar
      schrieb am 28.12.12 11:53:18
      Beitrag Nr. 1.025 ()
      Avatar
      schrieb am 05.01.13 15:07:45
      Beitrag Nr. 1.026 ()
      nach dem Anstieg könnte sich hier etwas mehr tun:yawn:
      Avatar
      schrieb am 11.01.13 17:46:53
      Beitrag Nr. 1.027 ()
      Gute Umsätze, die Nachrichten dürften gut ankommen :lick:
      Avatar
      schrieb am 14.01.13 21:05:04
      Beitrag Nr. 1.028 ()
      :eek:AAlarm:eek:
      :eek:Alles aufwachen:eek:
      Avatar
      schrieb am 15.01.13 19:01:34
      Beitrag Nr. 1.029 ()
      Habe ich Infos verpasst, die die Aktie in neue Dimensionen schieben?
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 15.01.13 19:41:23
      Beitrag Nr. 1.030 ()
      GIBT ES NEWS ODER WARUM GEHT DIE AKTIE SO AB ?:eek::D:confused:;):laugh:
      Avatar
      schrieb am 15.01.13 22:42:38
      Beitrag Nr. 1.031 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.025.215 von geldspender am 15.01.13 19:01:34Nein hast du nicht.
      seeking alpha trommelt;)

      [urlhttp://seekingalpha.com/article/1112651-sangamo-biosciences-a-potentially-revolutionary-2013][/url]

      gruss tokajo
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 10:24:27
      Beitrag Nr. 1.032 ()
      :cool:Guten Morgen an alle Anleger:cool:
      Den Unschlüssigen und Gegnern der Aktie wünsche ich natürlich auch einen schönen Tag.

      Manchmal sollte man einfach die Weisheiten alter Börsengurus befolgen!!!

      Da fahre ich in meinen wohlverdienten Ostfrieslandurlaub, der Kurs steht auf 4,50 Euro und nun sehe ich nach meinen Ferien 7,o7 Euro als bestehenden Fakt.

      Es scheint demnach so zu sein, dessen bin ich mir nun zu 100% sicher, dass sich hier Geduld auszahlen wird. Die Story treibt den Kurs und entsprechende Statements helfen gleichermaßen. Aber lest selbst...

      Jan. 22, 2013 — Researchers at the Stanford University School of Medicine have found a novel way to engineer key cells of the immune system so they remain resistant to infection with HIV, the virus that causes AIDS.


      A new study describes the use of a kind of molecular scissors to cut and paste a series of HIV-resistant genes into T cells, specialized immune cells targeted by the AIDS virus. The genome editing was made in a gene that the virus uses to gain entry into the cell. By inactivating a receptor gene and inserting additional anti-HIV genes, the virus was blocked from entering the cells, thus preventing it from destroying the immune system, said Matthew Porteus, MD, an associate professor of pediatrics at Stanford and a pediatric hematologist/oncologist at Lucile Packard Children's Hospital.

      "We inactivated one of the receptors that HIV uses to gain entry and added new genes to protect against HIV, so we have multiple layers of protection -- what we call stacking," said Porteus, the study's principal investigator. "We can use this strategy to make cells that are resistant to both major types of HIV."

      He said the new approach, a form of tailored gene therapy, could ultimately replace drug treatment, in which patients have to take multiple medications daily to keep the virus in check and prevent the potentially fatal infections wrought by AIDS. The work was done in the laboratory, and clinical trials would still be needed to determine whether the approach would work as a therapy.

      "Providing an infected person with resistant T cells would not cure their viral infection," said Sara Sawyer, PhD, assistant professor of molecular genetics and microbiology at the University of Texas-Austin and a co-author of the study. "However, it would provide them with a protected set of T cells that would ward off the immune collapse that typically gives rise to AIDS."

      The study was published in the Jan. 22 issue of Molecular Therapy.

      One of the big challenges in treating AIDS is that the virus is notorious for mutating, so patients must be treated with a cocktail of drugs -- known as highly active antiretroviral therapy or HAART -- which hit it at various stages of the replication process. The researchers were able to get around that problem with a new, multi-pronged genetic attack that blocks HIV on several fronts. Essentially, they hope to mimic HAART through genetic manipulation.

      The technique hinges on the fact that the virus typically enters T cells by latching onto one of two surface proteins known as CCR5 and CXCR4. Some of the latest drugs now used in treatment work by interfering with these receptors' activity. A small number of people carry a mutation in CCR5 that makes them naturally resistant to HIV. One AIDS patient with leukemia, now famously known as the Berlin patient, was cured of HIV when he received a bone marrow transplant from a donor who had the resistant CCR5 gene.

      Scientists at Sangamo BioSciences in Richmond, Calif., have developed a technique using a protein that recognizes and binds to the CCR5 receptor gene, genetically modifying it to mimic the naturally resistant version. The technique uses a zinc finger nuclease, a protein that can break up pieces of DNA, to effectively inactivate the receptor gene. The company is now testing its CCR5-resistant genes in phase-1 and -2 trials with AIDS patients at the University of Pennsylvania.

      The Stanford scientists used a similar approach but with an added twist. They used the same nuclease to zero in on an undamaged section of the CCR5 receptor's DNA. They created a break in the sequence and, in a feat of genetic editing, pasted in three genes known to confer resistance to HIV, Porteus said. This technique of placing several useful genes at a particular site is known as "stacking."

      Incorporating the three resistant genes helped shield the cells from HIV entry via both the CCR5 and CXCR4 receptors. The disabling of the CCR5 gene by the nuclease, as well as the addition of the anti-HIV genes, created multiple layers of protection.

      Blocking HIV infection through both the CCR5 and CXCR4 receptors is important, Porteus said, as it hasn't been achieved before by genome editing. To test the T cells' protective abilities, the scientists created versions in which they inserted one, two and all three of the genes and then exposed the T cells to HIV.

      Though the T cells with the single- and double-gene modifications were somewhat protected against an onslaught of HIV, the triplets were by far the most resistant to infection. These triplet cells had more than 1,200-fold protection against HIV carrying the CCR5 receptor and more than 1,700-fold protection against those with the CXCR4 receptor, the researchers reported. The T cells that hadn't been altered succumbed to infection with 25 days.

      Porteus said he views the work as an important step forward in developing a gene therapy for HIV.

      "I'm very excited about what's happened already," he said. "This is a significant improvement in that first-generation application."

      He said a potential drawback of the strategy is that while the nuclease is designed to create a break in one spot, it could possibly cause a break elsewhere, leading to cancer or other cell aberration. He said it's also possible the cells may not tolerate the genetic change.

      "It's possible the cells won't like the proteins they're asked to express, so they won't grow," he said.

      But he said he believes both problems are technically surmountable. He said the researchers' next step is to test the strategy in T cells taken from AIDS patients, and then move on to animal testing. He said he hopes to begin clinical trials within three to five years.

      Though the method is labor-intensive, requiring a tailored approach for each patient, it would save patients from a lifelong dependence on antiretroviral drugs, which have adverse side effects, Porteus noted.

      He said he also hopes to adapt these techniques for use against other diseases, such as sickle cell anemia, one of his areas of interest. Porteus works with patients in the Pediatric Bone Marrow Transplant service at Packard Children's.

      In addition to Sawyer, he collaborated with Richard Voit, a former Stanford graduate student who is now an MD/PhD candidate at the University of Texas Southwestern Medical Center, and Moira McMahon, PhD, a former postdoctoral scholar at Stanford who is now at the University of California-San Diego.

      The study was supported by a grant from the American Foundation for AIDS Research and by a Laurie Krauss Lacob Faculty Scholar Award from the Lucile Packard Foundation for Children's Health.


      Es scheint ein bestehender Fakt zu sein, dass der Biotechnologie wieder größere Aufmerksamkeit geschenkt wird, zumindest im Bereich der Forschung. Na dann lehnen wir uns mal entspannt zurück, der STOPP-LOSS verhindert einen kompletten Gewinnverlust, und schauen den Börsen mal bei ihrem Treiben zu:D

      Wenn ich sehe, wie in Frankfurt die Aktionärsbäumchen geschüttelt werden, muss ich zu dem Schluß kommen, dass noch ein größerer Anstieg zu erwarten ist. Die Taxen springen im Minutentakt hin und her. Es sieht anscheinend so aus, dass man billig an Aktien dieser Firma kommen will.

      Ich behalte meine Strategie eisern bei. Es wird kein Stück abgegeben. Sie können die Taxen stellen wie sie wollen, es verändert nichts an meiner Einstellung zu dem Invest.
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 10:40:50
      Beitrag Nr. 1.033 ()
      Times & Sales in Frankfurt
      Zeit Kurs Volumen
      10:07:32 7,25 20
      10:00:24 7,31 1000
      09:36:50 7,07 0
      09:27:55 7,32 1000
      08:03:32 7,19 20

      Es hat den Anschein, dass hier wieder in Frankfurt stark an irgendwelchen Pfeifchen gezogen wird. :laugh::laugh::laugh:
      Sieht man sich den Kursverlauf gestern in Amerika an, es braucht dazu keine Brille, sollte man im Grunde erkennen, wohin die Reise kurzfristig gehen wird. Was daraus langfristig entstehen kann, wird uns die Story dann zeigen.
      Ich finde es sehr interessant, gleichwohl sollte man die Augen und Ohren extrem offen halten!!!

      Avatar
      schrieb am 23.01.13 10:47:34
      Beitrag Nr. 1.034 ()
      Times & Sales
      Zeit Kurs Volumen
      10:26:43 7,00 50194]
      10:24:02 7,23 1350
      10:21:40 7,30 233
      10:07:32 7,25 20
      10:00:24 7,31 1000
      09:36:50 7,07 0
      09:27:55 7,32 1000
      08:03:32 7,19 20

      Na dann war meine Vermutung ja gar nicht so schlecht.
      Es wurde kräftig abgeladen und schon ist die Aktie vom Handel ausgesetzt.
      So drückt man Preise!!!

      Macht weiter so! Ich glaube, dass ich mal meinen Broker anrufen sollte. Es hat den Anschein, dass man bald noch billiger die Anteile einsammeln kann. :laugh::laugh::laugh: Es sind und bleiben immer wieder die gleichen Verhaltensmuster.
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 12:08:58
      Beitrag Nr. 1.035 ()
      RealtimekursBoerse Stuttgart
      Taxe Euro Volumen
      Geld
      Zeit 11:55:28 7,03 1.000
      Brief
      Zeit 11:55:28 7,327 1.000

      Wie man sieht, es werden auch in Stuttgart irgendwelche verbotenen Substanzen genommen. :D

      Es ist und bleibt das alte Lied !!!
      Ich mach jetzt den Deckel drauf und schaue mal wieder in ein paar Wochen rein.
      Das wird mir einfach zu blöde!!!
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 12:37:04
      Beitrag Nr. 1.036 ()
      Hier mal die Real-Time-Prognose aus Amiland!!!
      Real-Time - data as of 1/23/2013 6:31:23 AM
      Sangamo BioSciences, Inc. Real Time Stock Quotes

      $9.60* 0.04 +0.41%


      Wenn man das dann mal mit unseren Börsen-Taxen vergleicht, bleibt nur ein Urteil für den investierten Anleger: :laugh::D:laugh::D:laugh::D
      Ich lach Euch aus, denn zu mehr reicht Eure Arbeit nicht!!!

      Tschüss, bis die Tage mal irgendwann
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 12:44:28
      Beitrag Nr. 1.037 ()
      Hallo Onkel,

      wo siehst du einen Trading halt:confused:
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 23.01.13 23:18:52
      Beitrag Nr. 1.038 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.053.477 von Elsner01 am 23.01.13 12:44:28Hallo Elsner,
      ich hatte ja geschrieben, dass mir das Gehampel an den deutschen Börsen auf den Zeiger geht und ich mich deshalb aus der Veranstaltung für ein paar Wochen veranschiede.:rolleyes:

      Ich beantworte Dir aber gerne Deine Frage.
      Wenn man den Analysten den nötigen Glauben schenken darf, sollte jetzt mal langsam das vorläufige Ende erreicht sein. Die amerikanischen Börsengurus hatten ein Kursziel von zunächst 10 Dollar ausgegeben. Dort waren wir heute mal kurz und sind dann im Rückwärtsgang langsam in Richtung Süden abgetaucht. Ich vermute mal, dass wir jetzt einige Male diese Marke anlaufen werden. Um aber diese Hürde erfolgreich zu meistern, sollten neue positive Testergebnisse oder irgendwelche Kooperationen mit Geldgebern als Nachrichten der Börse präsentiert werden. Wenn diese Nachrichten ausbleiben, würde ich fast vermuten, dass es nochmal deutlich tiefere Kurse zu sehen gibt. Im Grunde sind das dann die Chancen für die Nichtinvestierten, um einige Positionen aufzubauen. Sollten positive News kommen, sehe ich für mich persönlich Kurse um 14 Dollar.

      Wie gesagt, ich beschreibe hier nur meine persönliche Meinung. Es darf natürlich jeder seine eigene Einschätzung pflegen. Warten wir es einfach ab und harren der Dinge, die da kommen werden.
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 24.01.13 19:21:26
      Beitrag Nr. 1.039 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.056.525 von Boersen-onkel am 23.01.13 23:18:52Wurde auch Zeit für eine Konsolidierungsphase
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 24.01.13 20:03:28
      Beitrag Nr. 1.040 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.060.754 von Elsner01 am 24.01.13 19:21:26:confused: könnt auch SL-fishing sein :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 25.01.13 17:44:59
      Beitrag Nr. 1.041 ()
      Hallo Samgano-Gemeinde,
      Hallo Elsner,
      na...wie lautet den jetzt Deine Prognose?:confused:
      Wir hängen, wie ich es vermutet hatte, an der 10 Dollarmarke irgendwie fest.
      Im Grunde logisch, die Analysten hatten diese Marke als Ziel ausgegeben.
      Alle Versuche sind bisher gescheitert, diese Marke nachhaltig zu überwinden.
      Jetzt sollten News kommen, damit es geordnet nach oben weitergehen kann.

      Mal sehen, ob und vor allem wann neue Nachrichten eintreffen.
      Sonst geht es bestimmt wieder Richtung Süden.
      Es wird richtig spannend.....mal sehen, wie es kommt.
      Avatar
      schrieb am 25.01.13 17:54:08
      Beitrag Nr. 1.042 ()
      :)für mich siehts aus als würde die 10 überwunden werden.;)
      Avatar
      schrieb am 25.01.13 22:30:26
      Beitrag Nr. 1.043 ()
      :eek: Aufgrund der letzten viertelstunde denke ich es geht durch bis an die 12

      LG

      Elsner
      Avatar
      schrieb am 28.01.13 03:01:08
      Beitrag Nr. 1.044 ()
      Hallo Zusammen,
      es wurde am 25.01.2013 wieder entsprechend getrommelt und der Bericht liest sich ganz brauchbar. Zumindest ist die Lage, in der sich Samgano befindet, recht komfortabel. Aber lest selbst....
      _________________________________________________________________________________________________________

      Sangamo: Paradigm-Shifting Approach To Gene Altering Leads To Unique Product Opportunities
      January 25, 2013 | about: SGMO

      I have followed the progress of Sangamo (SGMO) for over seven years. I listened to a presentation by Edward Lanphier, CEO of Sangamo, during the JPMorgan conference in San Francisco in early January and then met with Edward and Liz Wolffe, director of corporate communications. This article summarizes my key takeaways for 2013.

      Sangamo is one of the best managed early stage biotechnology companies with which I have been involved. It has a virtual lock on the intellectual property governing the use of zinc finger nucleases and zinc finger transcription factors; these are broadly referred to as zinc finger proteins or ZFPs). Most disease states are caused by the over production or under production of proteins by one or more genes and current therapy aims to block or enhance the amount of protein after it is produced by the gene. Sangamo's disruptive technology alters the genes involved either causing them not to produce a protein that causes a disease or to enhance the production of a disease that is caused by insufficient amounts of the protein, whichever the case may be.

      There is much science yet to be done before this technology is successfully commercialized for human therapeutics, but it has been successfully commercialized for clinical assay applications and clinical development has moved steadily forward in agroscience. For a more in-depth overview of the technology refer to my report of Aug. 10, 2011, titled "An Introduction to Sangamo's Gene Altering Technology (SGMO, $4.50)."

      Quite often, companies with long development timelines that are inevitably required for paradigm shifting new technologies like "zinc finger proteins" (ZFPs) find themselves in financial binds. After a period of initial infatuation, investors lose interest because of the lack of near term catalysts. The stocks drift down, cash dwindles and the companies are forced to raise money at ever lower stock prices. This can also often lead to enormous numbers of shares outstanding, a low stock price and bulletin board status. This has been a major deterrent to investing in companies that are pushing the envelope on technology.

      Sangamo has done a magnificent job of retaining balance sheet strength in part by partnering non-human applications of its technology to Dow for agroscience and Sigma-Aldrich for research purposes to the extent that the payments and milestones associated with these two partnerships have brought in over $90 million and there is more to come. This has been complemented by well-timed equity offerings that have been done at times of management's choosing and without accompanying warrants.

      Sangamo has shown exceptional cash management. It ended 2008 with $65 million of cash and ended 2012 with about $75 million of cash. It has given guidance that, without new partnerships (which are likely) and without equity offerings, it will end 2015 with $40 to $45 million of cash. This is extremely important as the company is not likely to have any human drug on the market until 2017 or beyond so that the stock catalysts will be based primarily on clinical developments. Investors often anticipate that companies will do a financing immediately after the announcement of positive trial data with the result that the stock often does not respond to favorable news. Sangamo's strong balance sheet should allow investors to focus on the importance of the news flow and not duck and cover in anticipation of an imminent equity offering.

      In 2013, there will be Phase II data on the company's program focused on developing a "functional cure" for HIV by using zinc finger nucleases to remove the gene that produces the CCR5 receptor on CD4 cells. It is through this receptor that the HIV virus infects CD4 cells so that through blocking entry of the virus this potentially promises to be a cure for HIV. The treatment involves removing CD4 cells from the body and then using zinc finger nucleases to delete the gene that gives rise to CCR5 receptors on the CD4 cells, thus making the cells resistant to HIV infection. They are then reinfused into the body and provide a reservoir of protected immune cells available to fight off HIV and opportunistic infections. If this trial is successful, the company will use it as the basis to prepare a Phase III trial, almost certainly in collaboration with a partner.

      A major pharmaceutical partnership with Shire (SHPGY) that was announced on Feb. 1, 2012, is developing treatments for diseases caused by dysfunctions of single genes and promises to be the big focus of the company over the next five years. The companies will be submitting up to seven INDs by the end of 2015 for the treatment of hemophilia and lysosomal storage diseases such as Gaucher's and Pompe's disease. News on the HIV Phase II trials and the partnering deal that would result will probably be the primary factors affecting the stock price this year.

      With success, I would look for a dramatic upside move. But I don't see a significant decline in the event of disappointing data, given the strong cash position and the promise of the Shire relationship.
      _________________________________________________________________________________________________________

      Na dann....Halleluja und preiset den Herrn....AMEN
      Avatar
      schrieb am 31.01.13 01:50:08
      Beitrag Nr. 1.045 ()
      Hallo Samgano-Gemeinde,

      es gibt neue Nachrichten unserer "Perle".

      Zunächst einmal habe ich heute entdeckt, dass die Analysten das Kursziel auf 12 Dollar angehoben haben. Recht so!!!:)

      Im weiteren Verlauf meines Suchens, man hat ja sonst nix zu tun, fand ich dann diese Meldung.
      _______________________________________________________________________________________________________________

      Jan 30, 2013
      Sangamo BioSciences Announces Fourth Quarter And Full Year 2012 Conference Call And Webcast
      Sangamo BioSciences Announces Presentation At 31st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference
      Sangamo Biosciences Announces Presentation Of Data Demonstrating A Disruptive And Broadly Leverageable Platform For Protein Replacement Therapies At American Society Of Hematology Meeting

      Referenced Stocks

      SGMO 100% Rate It

      Sangamo BioSciences Announces Fourth Quarter And Full Year 2012 Conference Call And Webcast
      By PR Newswire, January 30, 2013, 04:02:00 PM EDT
      Vote up


      RICHMOND, Calif., Jan. 30, 2013 /PRNewswire/ -- Sangamo BioSciences, Inc. (Nasdaq:SGMO) today announced that the company will release its fourth quarter and full year 2012 financial results on Wednesday, February 6, 2013, after the market closes. The press release will be followed by a conference call at 5:00 p.m. ET, which will be open to the public via telephone and webcast. During the conference call, the company will review the financial results and discuss other business matters.

      (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130102/SF35903LOGO)

      The conference call dial-in numbers are 877-377-7553 for domestic callers and 678-894-3968 for international callers. The passcode for the call is 92659211. Participants may access the live webcast via a link on the Sangamo BioSciences website in the Investors section under Events and Presentations. For those unable to listen in at the designated time, a conference call replay will be available for one week following the conference call, from approximately 8:00 p.m. ET on February 6, 2013 to 11:59 p.m. ET on February 13, 2013. The conference call replay numbers for domestic and international callers are 855-859-2056 and 404-537-3406, respectively. The conference ID number for the replay is 92659211.
      _______________________________________________________________________________________________________________

      Na prima...vielleicht kommen dann genau die Nachrichten, welche jetzt für einen weiteren Kursschub benötigt werden.
      Warten wir also mal die Zahlem am 6.Februar nach Handelsschluß ab!!!
      Dabei ist es schon interessant, dass man vorab das Kursziel von Analystenseite erhöht hat.
      Avatar
      schrieb am 06.02.13 08:27:25
      Beitrag Nr. 1.046 ()
      Moin,Moin,
      :cool:heute ist also der große Tag.:cool:
      Nach Handelsschluß kommen also die Zahlen auf den Tisch.
      Vor zwei Tagen wurde wieder ein Bericht über Sangamo verfasst, indem beschrieben wird, dass die Marktkapitall. und die Aufmerksamkeit der Aktie, bei möglichen Investoren, gestiegen ist.
      Im nachfolgenden Teil kommt dann der Bericht.
      Mich interessiert nur, ob das Pozedere sich mit den anderen Bekanntgaben gleicht. Wir werden es sehen, inwieweit man dann am morgigen Handelstag das Ergebnis bewertet.
      __________________________________________________________________________________________________________
      Sangamo Biosciences (NASDAQ: SGMO) is one of many biotech names that have been drawing lots of attention from buyers recently, as evidenced by its rise to a new 52-week high of $10.05 on strong volume. The company's market cap has now breached $500 million, which means that Sangamo is worth almost three times what it was on January 30, 2012.

      It seems that this is the result of a new wave of investor interest towards the company's zinc finger protein (ZFP) platform ahead of the release of clinical trail data that is due some time this year. The biologic SB-728-T is the company's flagship biologic and is also the only program that the company has in clinical-stage development at this point. Due to this, it's clear that headlines related to SB-728-T and investor perception of the program's progress will drive the stock going forward. It's also easy to see how the completion of the late phase I/II trial has led to increased attention on SGMO as it prepares to release data.

      Although it's not always the case that increased attention on a biotech stock results in positive momentum in share price, I do believe that it could definitely explain why SGMO has been so strong in recent trading. Another factor is the extreme strength of the broader market. The markets have not been this high since 2007, and most of the biotech sector has enjoyed the ride as well (a rising tide lifts all boats). I also think that Sangamo, and other biotech names that actually have major trading catalysts this year, have been able to garner the lion's share of attention from the many retail and institutional investors who are venturing into the biotech world, looking for something to invest in.

      Those who are not followers of Sangamo should note that the company's ZFP platform is quite innovative, and provides a new angle to go on the offensive against diseases that are caused by genetic defects. This is due to the ZFP mechanism itself, which can silence or activate particular genes. This is clearly useful for genetic diseases in which we have isolated the defective gene - like hemophilia (which happens to be one of Sangamo's development programs for their ZFP technology.)

      I don't take preclinical data too seriously, but it's worth noting that Sangamo has five programs in the preclinical development stage that can generate some attention from the investment community through press releases. The most recent was the September 10th release which showed that the company's zinc finger protein platform could have applications in Gaucher and Fabry disease, which are currently treated through infusions of particular proteins.

      It seems that the platform's potential has interested the larger pharma company Shire (NASDAQ: SHPG), which has two exclusive partnerships with Sangamo for the development of treatments for hemophilia using ZFP, as well as Huntington's disease. This partnership has clearly helped Sangamo's stock, which moved up over 20% on this news (which was finally announced in February 2012).

      Although there is major potential for ZFP in a plethora of genetic diseases, realistically investors that are buying SGMO are buying a play on ZFP as a treatment for HIV/AIDS (at least for now, anyway).

      Investors who are not keen on making a ZFP play on HIV/AIDS will have to wait a very long time to see the ZFP platform in other indications, although it's worth pointing out that Sangamo's cash burn rate is extremely low. Assuming that SGMO has about $70 million in cash right now, and using the company's historic rates of operating losses, I would assume that the company could run for about two and a half years before it would have to undergo some sort of financing.

      This is great news for SGMO shareholders who want to play the upcoming clinical trial data release for SB-728-T in HIV/AIDS, since it dramatically lowers the chances that SGMO will get diluted prior to the catalyst itself. This makes it a good, clean play on a binary event (meaning that good/bad will translate to upside/downside for SGMO.)

      Other than that, I don't see enough to justify playing SGMO on separate indications. I would also presume that SGMO's cash burn rate would increase once the company starts to conduct new (and larger) clinical trials. This could expedite share dilution down the road, although Sangamo's success in its partnerships may also translate to success in crafting alternative methods of financing with third parties.


      :laugh::laugh::laugh:Vielleicht sitzen wir ja auf einer Bombe. Ich hoffe, dass Ihr mir den Spaß mit dem Pic nicht übel nehmt. Wir befinden uns zwar in einem, so hoffe ich doch, seriösem Forum, aber etwas PLatz für solche Dinge, sollte auch mal vorhanden sein.:laugh::laugh::laugh:
      Dann drücken wir uns alle Mann mal die Daumen, dass die Ergebnisse gut sind!!!
      Avatar
      schrieb am 06.02.13 22:48:58
      Beitrag Nr. 1.047 ()
      Hallo Zusammen,
      da sind die Zahlen und Fakten!!!
      ________________________________________________________________________________________________________

      Sangamo BioSciences Reports Fourth Quarter And Full Year 2012 Financial Results

      RICHMOND, Calif., Feb. 6, 2013 /PRNewswire/ --Sangamo BioSciences, Inc. (Nasdaq: SGMO) today reported fourth quarter and full year 2012 financial results and accomplishments.

      (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130102/SF35903LOGO)

      For the fourth quarter ended December 31, 2012, Sangamo reported a consolidated net loss of $3.5 million, or $0.07 per share, compared to a net loss of $6.4 million, or $0.12 per share, for the same period in 2011. As of December 31, 2012, the Company had cash, cash equivalents, marketable securities and interest receivable of $76.3 million.

      Revenues were $8.9 million for the fourth quarter of 2012, compared to $4.7 million for the same period in 2011. Fourth quarter 2012 revenues were generated from the Company's collaboration agreements with Shire AG (Shire), Dow AgroSciences (DAS) and Sigma-Aldrich Corporation (Sigma), and research grants. The revenues recognized for the fourth quarter of 2012 consisted of $8.5 million in collaboration agreements and $0.4 million in research grants, compared to $3.2 million and $1.5 million, respectively, for the same period in 2011.

      The increase in collaboration agreement revenues was primarily due to the Company's collaboration and license agreement with Shire established in January 2012. Pursuant to the agreement, Sangamo received an upfront payment of $13.0 million, which is being amortized on a straight-line basis over the initial six-year research term, of which the Company recognized $0.5 million as revenue for the fourth quarter of 2012. Sangamo also recognized $4.3 million of revenues related to research services performed under the collaboration agreement with Shire in the fourth quarter. The increase in collaboration agreement revenues for the fourth quarter of 2012 was also partly attributable to increased minimum annual sublicensing revenue from DAS.

      Research and development expenses were $9.3 million for the fourth quarter of 2012, compared to $7.9 million for the same period in 2011. The increase in research and development expenses for the fourth quarter of 2012 was primarily related to the increase in external research expenses associated with our preclinical programs, partially offset by lower clinical trials and manufacturing expenses for our SB-728-T HIV/AIDS program. General and administrative expenses were $3.0 million for the fourth quarter of 2012 and $3.2 million for the same period in 2011.

      Total operating expenses for the fourth quarter of 2012 were $12.3 million, compared to $11.1 million for the same period in 2011.

      Full Year Results
      For the year ended December 31, 2012, the consolidated net loss was $22.3 million, or $0.42 per share, compared to a consolidated net loss of $35.8 million, or $0.71 per share, for the year ended December 31, 2011. Revenues were $21.7 million in 2012, compared to $10.3 million in 2011, with the increase primarily due to Sangamo's collaboration agreement with Shire. Total operating expenses were $43.9 million for 2012 and $46.1 million for 2011.

      Recent Events

      The Company Provided a Comprehensive Overview of its ZFP Therapeutic® Development Programs at its December 6, 2012 Analyst and Investor Briefing. Sangamo's management team provided an update on the Company's technology platform advancements and pipeline of ZFP Therapeutics® as well as near- and mid-term operating and financial goals during an Analyst and Investor Briefing on December 6, 2012. A webcast of the presentation can be accessed Company's website in the Investor section under Events and Presentations.
      Presentation of Data Demonstrating a Disruptive and Broadly Leverageable Platform For Protein Replacement Therapies at the American Society Of Hematology Meeting (ASH). New pre-clinical data were presented demonstrating the successful application of Sangamo's In Vivo Protein Replacement PlatformTM. Based on the Company's zinc finger DNA-binding protein nuclease (ZFN) genome-editing technology, the platform enables the permanent production of therapeutic proteins from the liver with a single systemic treatment, potentially providing curative treatments for a range of monogenic diseases including hemophilia and lysosomal storage diseases (LSD) such as Gaucher and Fabry disease. Such diseases are currently treated by regular infusions of protein or enzyme replacement therapy (ERT) throughout the patient's life.
      First Presentation of Data from ZFP Therapeutic® for Huntington's Disease at 2012 Annual Meeting of Society for Neuroscience. Data from Sangamo's program with Shire AG (LSE: SHP, NASDAQ: SHPG) to develop a novel ZFP Therapeutic approach to Huntington's disease (HD), an inherited progressive neurodegenerative disease, were presented at the 2012 Annual Meeting of the Society for Neuroscience, the world's largest forum for neuroscientists. The data demonstrate that Sangamo's ZFP gene regulation technology (ZFP TF) can be used to selectively repress the expression of the mutant disease-causing form of the huntingtin gene (HTT) while leaving expression levels of the normal gene unchanged in cells derived from HD patients. Research in animal models of the disease has shown that lowering the levels of the defective HTT protein can prevent, or even reverse, disease progression. Sangamo's ZFP approach is unique in that it selectively shuts down the disease-causing HTT gene copy at the DNA-level while preserving activity of the normal gene copy.

      Financial Guidance for 2013

      Cash and Investments: Sangamo expects that its cash, cash equivalents and marketable securities will be at least $55 million at the end of 2013, inclusive of research funding from Shire but exclusive of funds arising from any additional new collaborations or partnerships, or other new sources.
      Revenues: Sangamo expects that revenues will be in the range of $20 to $24 million in 2013, inclusive of research funding from Shire.
      Operating Expenses: Sangamo expects that operating expenses will be in the range of $46 to $50 million for 2013.
      ________________________________________________________________________________________________________

      Wie man diese Zahlen zu bewerten hat, liegt wohl im jeweiligen Auge des Betrachters. Mal sehen, was die Börse morgen daraus macht:lick:
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 13:25:11
      Beitrag Nr. 1.048 ()
      Moin,Moin,
      es ist schon irgendwie lustig, wie viele Investierte sich hier in diesem Forum austauschen...aber egal.
      Es gibt auch wieder News, die mich nachdenklich stimmen:

      http://finance.yahoo.com/mbview/threadview/...16ab44a8&tls=l…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener"> http://finance.yahoo.com/mbview/threadview/...16ab44a8&tls=l…


      Wenn man den Fakten dort Glauben schenken darf, sollte es bald in die richtige Richtung gehen. Wenn sich die Wissenschaftler über die Fragen der Journalisten amüsieren, scheinen sie also im Grunde doch schon mehr zu wissen.

      Mir soll es recht sein, wenn wir jier auf einer Rakete sitzen sollten.
      Warten wir es einmal ab.
      Wie ist den eigentlich Eure Meinung zu der Sachlage.
      Keiner meldet sich, aber es ist doch klar, dass Ihr alle auf Sendung seit:laugh:
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 13:37:01
      Beitrag Nr. 1.049 ()
      Da der Link komischerweise nicht geht, stelle ich ihn mal so ein.
      Sangamo Biosciences Inc. Message Board
      Back To Board
      Management chortles at analysts by captainblud . Feb 7, 2013 2:04 AM . Permalink

      Managemetn snickers at silly questions from analysts. They are cocky like Mohamed Alli was. They got it and they know it. Get on for the ride. It will be a good one.

      Bemerkenswert.....
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 14:28:16
      Beitrag Nr. 1.050 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.114.246 von Boersen-onkel am 07.02.13 13:37:01Hi,

      Sangamo hat super performt freut mich für Euch, besonders für Tokajo!

      Aber für eine Zuslassung braucht Sangamo erst eine große P III Studie zu HIV, bzw. einen big partner!

      Ich war euphorisch vor ein paar Jahren als für Nervenschmerzen/Regeneration eine Phase II vor dem Durchbruch stand und total floppte, das kann auch wieder mit der HIV Phase II passieren und dann kommt ja noch die Phase III die Jahre dauert.....

      Viel Glück allen hier und sollte die Phase II erfolgreich sein werde ich wieder einsteigen!;)
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 16:29:56
      Beitrag Nr. 1.051 ()
      Hallo Zusammen,
      es ist schon erstaunlich, wie sich die Abläufe gleichen.

      Ich frage mich langsam, wie oft man dieses Szenario noch mitmachen sollte.
      Die Technologie scheint brauchbar zu sein, die Zahlen sind dementsprechend ausgefallen, trotzdem gibt der Kurs nach...und das recht heftig.

      Von der Arbeit dieser Firma bin ich immer noch überzeugt, die Chance ist auch recht gut, dass man mal den nötigen Erfolg haben wird, aber es nervt langsam.
      Natürlich sind Biotechfirmen größeren Schwankungen ausgesetzt, sowohl in die eine, wie in die andere Richtung. Es kommt halt darauf an, wie man es persönlich bewertet.

      Ich werde jetzt meinen STOPP-LOSS recht hoch ansetzen und wen es klingelt im Karton, dann ist das eben so. Irgendwann ist es dann auch mal genug. Ich war in der letzten Zeit sehr zuversichtlich und total überzeugt, aber man muss auch erkennen, wenn es genug ist. An Gewinnmitnahmen ist noch keiner gestorben!

      Allen Investierten noch viel Glück und gute Nerven.
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 17:49:30
      Beitrag Nr. 1.052 ()
      Minus 11%....:( jetzt begeben wir uns in einen Bereich der Lächerlichkeit.
      Good Bye....Sangamo:rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 19:09:54
      Beitrag Nr. 1.053 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.114.514 von Magnetfeldfredy am 07.02.13 14:28:16Hi Fredy,

      gib Sangamo noch ein paar Jahre. Der Anstieg ist zwar schön, aber ist in der jetztigen Phase nicht nachhaltig.
      Ich denke dass der Kurs hier wieder kräftig nachgeben wird. Zeit für Gewinnmitnahmen und Wiedereinstieg.

      Gruß Tokajo
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.02.13 21:22:22
      Beitrag Nr. 1.054 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.116.071 von tokajo am 07.02.13 19:09:54Servus Tokajo,

      schön von Dir zu hören!

      Du hast Recht der Kursaufschwung war immens und kann nur durch neue big deals gehalten werden, die Phase II ist noch nicht einmal ausgewertet und nach Phase II kann bei Sangamo noch viel passieren....
      Ich hab`s miterlebt!

      Langfristig ist hier bei Erfolg ein Tenbagger drin, aber man braucht noch viele Jahre!

      Schau Dir mal Dendreon an, die sind wieder im Kommen, EU-Zulassung steht dieses Jahr an......
      Avatar
      schrieb am 15.02.13 09:07:01
      Beitrag Nr. 1.055 ()
      Hallo zusammen,
      gestern kam schon die dritte Meldung diesen Monat über eine Beteiligung > 5%! Erst BlackRock (04.02.), dann Vanguard Group (vorgestern) und jetzt RA Capital Management.

      http://files.shareholder.com/downloads/SGMO/1239003502x0xS11…

      Gruß, Trav
      Avatar
      schrieb am 20.02.13 09:42:10
      Beitrag Nr. 1.056 ()
      Immerhin +5% gestern in den USA, vielleicht knallts doch bald im Karton ?!
      Avatar
      schrieb am 26.02.13 19:32:13
      Beitrag Nr. 1.057 ()
      Sieht man sich die Langfristcharts an, könnte es demnächst mal einen gewaltigen Ausreißer machen :eek:
      Avatar
      schrieb am 28.02.13 08:04:58
      Beitrag Nr. 1.058 ()
      Na, das war doch schon mal was für den Anfang, so kanns weitergehn....
      Avatar
      schrieb am 28.02.13 19:05:49
      Beitrag Nr. 1.059 ()
      :eek: Tatsächlich :eek:
      Avatar
      schrieb am 28.02.13 19:40:22
      Beitrag Nr. 1.060 ()
      Dabei bleiben und warten, mal sehen was noch alles kommt.
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 13:00:03
      Beitrag Nr. 1.061 ()
      :) Heute gibts ja sowas wie ein update, bin schon gespannt
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 00:48:05
      Beitrag Nr. 1.062 ()
      Ja.....es gibt wieder ein Update und ich bin froh, dass ich diesmal nicht erwartungsvoll auf die News warte.

      Und was sehe ich.....genau derselbe Rotz wie neulich!!!!
      5 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 08:17:06
      Beitrag Nr. 1.063 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.223.388 von Boersen-onkel am 07.03.13 00:48:05Hi,

      kannst Du Dich an ich erinnern, jetzt bist Du so frustriert wie ich damlas nach dem Scheitern bei Diabetic Neuropathy, obwohl HIV ja keinesfalls gescheitert ist, eher das Gegenteil passieren könnte!
      Du hast ja, wenn Du dabeigeblieben bist, im Gegensatz zu mir, gute Gewinne gemacht, oder?

      Jetzt kommt wieder Adam Feuerstein, das Shortvehicle der Drecksbasher und von big pharma um Sangamo schlecht zu machen.....

      Wallstreet-Gauner sponsored by big pharma, die Angst um Ihre Umsätze mit HIV Produkte haben!
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 09:50:21
      Beitrag Nr. 1.064 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.223.635 von Magnetfeldfredy am 07.03.13 08:17:06Hi Fredy,
      ich habe im Gegensatz zu Dir eine etwas andere Ausgangslage.

      Das, was da jetzt passiert kann mir egal sein- und ganz ehrlich, es ist mir auch egal. Als nach den Quartalszahlen die Fahrt Richtung Keller ging, habe ich mich ziemlich hochpreisig rausstoppen lassen.

      Du warst damals, so glaube ich mich zu erinnern, noch investiert.
      Ein kleiner, aber feiner Unterschied.

      Nach wie vor ist die Sache sehr interessant, aber mich hatte das Kursverhalten genervt. Mir ist auch bewusst, dass solche Aktien immer schwankunsanfällig sind. Man muss halt die Ruhe und Gelassenheit mitbringen, diese Machenschaften auszusitzen. Ich hatte und habe da überhaupt keinen Bock drauf und deswegen war es auch genug.

      Die Tatsache, dass ich nun maßlos enttäuscht wäre, ist somit nicht ganz richtig. Vielmehr wundert mich die Vorgehensweise der Verantwortlichen.
      Oder sagen wir es mal anders:
      Wenn ich Chef von dem Laden wäre, würde ich persönlich ganz schnell meine Aktien im Rückkaufprogramm zurück in die Firma holen. Denn ein Fakt dürfte auch klar sein....wenn ich als Chef von meiner Arbeit überzeugt bin, man mir aber meine Aktien, bei so guten Nachrichten, in den Keller prügeln würde- ja dann wäre für mich klar, was zu tun ist.

      Dies ist nur meine persönliche Sichtweise der Dinge. Jeder darf natürlich anders über die Sachlage spekulieren.

      Schönen Tag noch......und entspannt bleiben, falls investiert !!!
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 10:04:00
      Beitrag Nr. 1.065 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.224.031 von Boersen-onkel am 07.03.13 09:50:21Servus, ich bin entspannt und z.Zeit nicht investiert, Sangamo ist super gelaufen und erst in Phase II!
      Vielleicht kommt nach Phase II ein big pharma Partner und zahlt die Phase III mit hohen upfront-Zahlungen, dann wird`s wieder interessant!

      Gruß

      Fredy
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 14:06:05
      Beitrag Nr. 1.066 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.224.107 von Magnetfeldfredy am 07.03.13 10:04:00;) Das könnte schon sein, aber Cash hat die Firma doch im Grunde genug, zumindest wird das in der Öffentlichkeit so verbreitet.
      Das da jetzt irgendein "Feuerstein" sein, wir wollen mal sagen, ungefragtes Maul aufreisst, ist mir vollkommen Schnuppe. Auf der Gegenseite soll es Analysten geben, die das Kursziel bei 16 Dollar sehen. Du siehst also, nichts genaues weiß man nicht, auf der einen, wie auf der anderen Seite.
      Man handelt eben die Zukunft und nicht die momentanen Ergebnisse, die wie ich finde, im Jahresbericht recht positiv waren. Das Ergebnis kennt jeder, es ging in der Spitze bis zu 16% in den Keller, um dann Tage später wieder emporzusteigen. Realitisch gesehen, soweit das möglich ist, handelt wir hier vollkommen seitenverkehrt. Es steigt ohne wichtigen Grund, um bei positiven Ereignissen zu fallen.

      Ich bin da raus und das ist gut so. Mein Gewinn war richtig gut, was will ich mehr!!! Ob ich mich nochmal einbringe wird die Zeit zeigen. Unter den jetzigen Voraussetzungen werde ich mich nicht involvieren, selbst dann nicht, wenn die Morgen die Sonne mit ihren Zinkfingern manipulieren könnten.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 14:36:53
      Beitrag Nr. 1.067 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.225.441 von Boersen-onkel am 07.03.13 14:06:05"selbst dann nicht, wenn die Morgen die Sonne mit ihren Zinkfingern manipulieren könnten."

      der war gut!!!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 10.03.13 11:43:26
      Beitrag Nr. 1.068 ()
      Chart sieht immer noch gut aus für mich :lick:
      Avatar
      schrieb am 13.03.13 07:56:33
      Beitrag Nr. 1.069 ()
      Guten Morgen.....
      Die Welt der Zinkfinger wird wieder aktiv. Heute sitzt man wieder auf einer Konferenz, um wahrscheinlich wieder gute Nachrichten zu verkünden.

      Mar 13, 2013
      Sangamo BioSciences at Barclays Healthcare Conference - 4:45PM EDT - Add to calendar


      Gute Nachrichten ????? Oh,oh,oh....dann wird das ja morgen wieder ein Tag, an dem die Blätterchen im Aktienwald rauschen werden. Man kann nur hoffen, dass es nicht wieder zweistellig in den Keller geht. So nach dem Motto:

      Nun denn....viel Glück dabei.
      Ich schaue gespannt zu, was da wieder abgehen wird!!!
      Avatar
      schrieb am 14.03.13 13:53:24
      Beitrag Nr. 1.070 ()
      Was hat sich getan ????
      Nix hat sich getan, da wird's wohl wieder abwärts gehen....
      Avatar
      schrieb am 14.03.13 18:02:25
      Beitrag Nr. 1.071 ()
      Kannst dir doch deinen eigenen Chart basteln. Im Sandkasten Löcher graben und Türmchen bauen. Remain long or go play - gibt ja noch genügend Pennys;)
      Avatar
      schrieb am 06.04.13 09:55:22
      Beitrag Nr. 1.072 ()
      :cool: Sieht gut aus, die Umsätze steigen und steigen
      Avatar
      schrieb am 09.04.13 21:14:46
      Beitrag Nr. 1.073 ()
      :eek: hab ich einen falschen chart, oder heult die suse:confused:

      mal gucken :eek:
      Avatar
      schrieb am 19.04.13 17:56:46
      Beitrag Nr. 1.074 ()
      Jetzt in USA wieder über 10$, gibt es interessante News? Die Aktie schwankt stark auf hohem Niveau.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 02.05.13 08:37:48
      Beitrag Nr. 1.075 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.471.899 von geldspender am 19.04.13 17:56:46:confused: Was ist nun??

      Oder nennt man das Konsolidierung
      Avatar
      schrieb am 04.05.13 17:58:39
      Beitrag Nr. 1.076 ()
      Es fehlen hier wirklich Infos, warum jetzt der Kurs wieder 10% einbricht.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 05.05.13 12:05:15
      Beitrag Nr. 1.077 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.568.259 von geldspender am 04.05.13 17:58:39
      http://www.boerse-go.de/nachricht/BioLogic-Equity-startet-Sa…

      Unter anderem liegt es sicherlich hier dran.
      Am 8.Mai gibt es Zahlen.

      Es ist hier einfach noch zu früh in der Entwicklungsphase. Auch die Vorstände haben bei 10 Doller Kasse gemacht.

      Gruß Tokajo
      Avatar
      schrieb am 09.05.13 19:30:20
      Beitrag Nr. 1.078 ()
      Die Zahlen sind positiv, deshalb geht es hier wieder stark nach oben.
      Avatar
      schrieb am 16.05.13 08:20:33
      Beitrag Nr. 1.079 ()
      Könnte das auch ein Gap Close sein :confused:
      Avatar
      schrieb am 29.05.13 17:08:11
      Beitrag Nr. 1.080 ()
      Hallo Samgano-Gemeinde,
      da schaue ich mal nach längerer Zeit wieder rein und was sehe ich???

      Nichts, was mich positiv überraschen könnte!!!

      Ich glaube, dass ich vielleicht gar nicht so falsch mit meiner Vorgehensweise gelegen habe. Hier drängt sich kein Kauf in irgendeiner Weise auf. Man dümpelt quasi so vor sich her.

      Warten wir mal ab, wie die weitere Entwicklung die Aktie beeinflussen wird. Ich hab Zeit, ich kann warten!!!
      Avatar
      schrieb am 29.05.13 17:10:34
      Beitrag Nr. 1.081 ()
      Ich meinte natürlich Sangamo....
      Da hat sich doch tatsächlich ein kleiner Fehlerteufel eingeschlichen.:D:D:D
      Was bin ich doch für ein Schelm.
      Aber egal, ob nun Sangamo oder Samgano....es ist und bleibt der gleiche Murks!!!
      Avatar
      schrieb am 05.06.13 20:23:47
      Beitrag Nr. 1.082 ()
      Wenn man sich den Kursverlauf ansieht.....was ein Dreck!!!
      Mehr fällt einem dazu nicht mehr ein.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.07.13 17:55:30
      Beitrag Nr. 1.083 ()
      Hier ist ein Boden erreicht, jetzt kann es wieder nach oben gehen.
      Avatar
      schrieb am 13.07.13 11:12:28
      Beitrag Nr. 1.084 ()
      Timing hat genau gestimmt, nur hier ist fast niemand investiert.
      Avatar
      schrieb am 15.07.13 11:03:26
      Beitrag Nr. 1.085 ()
      ICH SCHON ....
      Avatar
      schrieb am 17.07.13 19:35:27
      Beitrag Nr. 1.086 ()
      Jetzt sind die 10$ wieder im Blick, mal sehen wann neue Höchstkurse möglich sind.
      Avatar
      schrieb am 18.07.13 23:25:42
      Beitrag Nr. 1.087 ()
      Diese Aktie kann man getrost zu den Müllpapieren zählen.
      Die Macher werden nur ihre Geldbeutel füllen, mehr wird nicht passieren!!!


      Es ist und bleibt das gleiche Spiel.
      Die Herren der Firma schmeißen bei 10 Dollar kräftig ab.
      Die Dummen kaufen das Teil wieder hoch usw. usw.
      Zwischendurch werden dann ganz wichige Meldungen rausgehauen, damit das dumme Volk auch Futter findet.
      War ich mal sehr von der Aktie angetan, kann ich sie heute nur noch als Dummenpapier abtun...leider.
      Der Chart verdeutlich das sehr schön.....immer die gleiche Bewegungswelle!
      Avatar
      schrieb am 19.07.13 16:22:16
      Beitrag Nr. 1.088 ()
      :keks: Und weiter geht das Spiel :keks:
      Mal sehen, wann dann wieder durch die Dummen aufgefüllt wird!!!
      Avatar
      schrieb am 25.07.13 17:39:14
      Beitrag Nr. 1.089 ()
      Jetzt gerade :laugh:
      Avatar
      schrieb am 26.07.13 07:31:51
      Beitrag Nr. 1.090 ()
      Die Aktie hat Substanz, nicht wie die vielen gepushten Aktien hier. Ich
      bin sicher, dass hier noch deutlich höhere Kurse möglich sind.
      Avatar
      schrieb am 26.07.13 11:15:54
      Beitrag Nr. 1.091 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.794.065 von Boersen-onkel am 05.06.13 20:23:47Eine Aktie, die sich in den letzten 18 Monaten fast vervierfacht hat, als Dreck zu bezeichnen, finde ich recht dreist. Fakten für diese Bezeichnung fehlen völlig.
      Avatar
      schrieb am 14.08.13 17:06:14
      Beitrag Nr. 1.092 ()
      Gibt es Neue Entwicklungen oder wurde ein weiterer Test abgeschlossen.
      Infos bitte hier einstellen.
      Avatar
      schrieb am 15.08.13 21:55:30
      Beitrag Nr. 1.093 ()
      Na prima, es hat wieder funktioniert.
      Zum x-ten Mal schmiert man über 10 Dollar wieder ab.
      Immer und immer wieder....das wird nichts mehr!!!!
      Ich denke, dass bald wieder ein Abverkauf getätigt wird, damit danach die kleinen Doofen wieder auf irgendwelche Hurra-Meldungen hochkaufen können.

      Man sollte den Scheiß eigentlich mitmachen, es läuft ja wie am Schnürchen.:laugh::laugh:
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 16.08.13 12:18:21
      Beitrag Nr. 1.094 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.261.473 von Boersen-onkel am 15.08.13 21:55:30:lick: heute wird es wieder ordentlich hoch gehen, keine Ahnung was du für ein Problem hast.
      Avatar
      schrieb am 17.08.13 05:30:10
      Beitrag Nr. 1.095 ()
      Zitat von Elsner01: :lick: heute wird es wieder ordentlich hoch gehen, keine Ahnung was du für ein Problem hast.


      Herzlichen Glückwunsch....gutes Timing.:keks:
      Avatar
      schrieb am 17.08.13 10:42:25
      Beitrag Nr. 1.096 ()
      Lieber Onkel,

      das lag heut wohl am Dow. ändert aber nichts an deinem Problem.

      Danke für die Glückwünsche, die sind bei Sangamo gerechtfertigt.
      Avatar
      schrieb am 27.08.13 22:49:38
      Beitrag Nr. 1.097 ()
      Ich finde es total prima, wenn es Leute gibt, die sich um meine Probleme kümmern!!!
      Vielleicht bemühst Du einfach mal Deine Augen, ich bin schon lange aus der kranken Veranstaltung raus. Glücklicherweise sogar mit Gewinn, was aber weiter nicht wirklich wichtig ist. Ich interessiere mich grundsätzlich für solche Forschungsunternehmen, genau das ist mein Problem...nicht mehr oder weniger.
      Und bei diesem Unternehmen zeigt sich ein interessantes Verhaltenschema, welches es zu erkunden gilt. Mich interessieren in diesem Zusammenhang auch nicht die ewigen Scheißhausparolen, die hier zum Besten gegeben werden. Es ist für mich interessant herauszufinden, warum genau diese Aktie, nach etlichen Anläufen, nicht ein einziges Mal die 11 Dollarmarke geknackt hat. Dieses Rätsel zu lösen, ist für mich ein interessantes Szenario, nicht die ständigen Durchhalteparolen diverser Investierter. Die labern sich im Grunde die Scheiße nur schön. Das Gelaber von vielleicht nahenden Forschungsergebnissen ist dabei genauso unwichtig, wie so manch anderes Posting hier. Mich würde nur brennend interessieren, wer diese Aktie ständig unter 11 Dollar hält und vor allem warum???

      Aber heute lag es ja am Dow!!!:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 04.09.13 16:43:40
      Beitrag Nr. 1.098 ()
      und nach 10, und 11 wird dann wohl die 12 kommen :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 16.09.13 10:31:37
      Beitrag Nr. 1.099 ()
      ... und das wohl schon heute! :-)
      Avatar
      schrieb am 18.09.13 13:45:45
      Beitrag Nr. 1.100 ()
      Es bleibt dabei.....
      Es spielt auch keine Rolle, ob und wann man einen Blick auf den Wert wirft.
      Man zockt irgendwan die Kleinen ab und fertig ist die Veranstaltung!!!
      Avatar
      schrieb am 27.09.13 17:46:01
      Beitrag Nr. 1.101 ()
      :yawn: es scheint, die nächste Abzocke hat begonnen
      Avatar
      schrieb am 01.10.13 18:20:46
      Beitrag Nr. 1.102 ()
      das könnte mit den jüngst vorgestellten Studiendaten liegen, da könnte sich was vielversprechendes abzeichnen.:cool:
      Avatar
      schrieb am 01.10.13 21:36:58
      Beitrag Nr. 1.103 ()
      Mal sehen, wie es hier weitergeht.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 01.10.13 22:07:08
      Beitrag Nr. 1.104 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.550.901 von geldspender am 01.10.13 21:36:58:confused: schon bekannt?

      Company Information

      Sangamo BioSciences, Inc. is a clinical stage biopharmaceutical company. The Company is engaged in the research, development and commercialization of zinc finger deoxyribonucleic acid (DNA)-binding proteins (ZFPs), a naturally occurring class of proteins. ZFPs can be engineered to make ZFP nucleases (ZFNs), proteins that can be used to modify DNA sequences in a variety of ways and ZFP transcription factors (ZFP TFs), proteins that can be used to turn genes on or off. The main focus for its Company is the development of human therapeutics and it is building a pipeline of ZFP Therapeutics. Its lead ZFP Therapeutic, SB-728-T, a ZFN-modified autologous T-cell product for the treatment of human immunodeficiency virus (HIV)/acquired immune deficiency syndrome (AIDS), is the first therapeutic application of its ZFN technology and is being evaluated in an ongoing Phase 11 and two Phase I/II clinical trials.
      Sangamo Biosciences Inc.
      Point Richmond Tech Center II 501 Canal Blvd RICHMOND CA 94804
      Phone: +1 (510) 970-6000
      Fax: +1 (510) 236-8951
      Avatar
      schrieb am 02.10.13 18:08:35
      Beitrag Nr. 1.105 ()
      den meinte ich.

      klingt sehr vielversprechend.
      :)

      27. September 2013

      Gentherapie zeigt Versprechen bei der Kontrolle der HIV



      Zum ersten Mal haben Wissenschaftler bewiesen, dass es Immunzellen Steuern HIV über einen längeren Zeitraum ohne die Notwendigkeit einer laufenden antiretrovirale (ARV) Therapie zu entwickeln. Vertreter von Sangamo BioSciences stellten Daten aus des Biotech-Unternehmens laufenden klinischen Phase II-Studie von der ZFP-therapeutische SB-728-T, auf der 53. Interscience Conference on antimikrobieller Mittel und Chemotherapie (ICAAC).

      Diese genetische Therapie konzentriert sich auf CCR5-Rezeptoren auf der Oberfläche der CD4-Zellen. HIV Riegel auf diese Rezeptoren, um ihren Angriff zu beginnen. Zwei verschiedene Gene Ausdruck der CCR5-Rezeptoren, und für diese Therapie Sangamo Wissenschaftler Blutzellen aus Menschen mit HIV, die mit einer nicht funktionierenden Version der beiden Gene geboren wurden entfernt. Nach Aussparung des CCR5-Ausdrücken Gens, reinfused sie dann die gentechnisch veränderte Zellen in den Körper.

      Die Studie hatte insgesamt 11 Teilnehmern. Drei von ihnen wurden in die Auswertung für die ICAAC-Präsentation nicht berücksichtigt, da es gefunden wurde, hatten sie niedrige Niveaus des Virus, die auf die CCR5 und CXCR4 Rezeptoren und diese Behandlung funktioniert nur für Virus, das ist "CCR5 Tropic", was bedeutet, dass es nur CCR5 Rezeptoren verwendet. Einem anderen Teilnehmer ist nicht weit genug in die Studie, die eine Bewertung erhalten.

      Drei von der restlichen sieben Studien-Teilnehmer erreicht eine nicht nachweisbar Viruslast während einer Unterbrechung des ARV-Behandlung. Eine gepflegt ein nicht nachweisbar Niveau von 11 Woche der Behandlung Unterbrechung durch, Woche 19, wann die letzte Messung aufgenommen wurde. Die beiden anderen Teilnehmer, erlebte jedoch nur einen vorübergehenden nicht nachweisbaren-Status.

      Die Behandlung führte auch zu einem langfristigen Anstieg der CD4-Zellen im behandelten Patienten, die zu einem entsprechenden Rückgang der viralen Stausee, gemessen an der gesamten HIV-DNA in peripheren mononukleären Blutzellen korreliert war.

      "Die Daten zeigen, dass eine einzige Infusion von SB-728-T kann zu tiefgreifenden Unterdrückung der Viruslast im Blut und nachhaltige funktionelle Kontrolle des Virus," Dale Ando, MD, Sangamo's Vice President of therapeutische Entwicklung und chief medical Officer, sagte in einer Version. "Dies ist der erste Beweis die funktionale erlitten Steuerung von HIV in Ermangelung einer ART ist möglich."
      Avatar
      schrieb am 03.10.13 15:07:29
      Beitrag Nr. 1.106 ()
      hallo BOERSEN ONKEL .... alles ok mit dir (IHNEN) ? wir warten auf den grossen BOERSEN ONKEL crash ähhh Kommentar ..... aber Schmerz beiseite ..... sieht doch nicht so schlecht aus.... nicht wahr ?
      Avatar
      schrieb am 03.10.13 19:54:18
      Beitrag Nr. 1.107 ()
      und schon naht die 13 :eek:
      Avatar
      schrieb am 04.10.13 16:11:08
      Beitrag Nr. 1.108 ()
      :eek::eek: heute mit Umsatz :eek::eek:
      Avatar
      schrieb am 05.10.13 10:34:24
      Beitrag Nr. 1.109 ()
      da war sie wieder.. unsere Abzocke, erst nur läpische 30% rauf, und dann gleich 2% wieder runter.

      Ich könnt mich was ärgern.

      wenn ich die nicht hätt:lick:
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 10.10.13 00:32:21
      Beitrag Nr. 1.110 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.572.855 von Elsner01 am 05.10.13 10:34:24Du hast bewiesen, dass Du Börse verstanden hast.:laugh:

      Tröste Dich, manche Menschen haben nur ihren Schädel, damit die Öffnung zum Hals abgedeckt ist.

      Diese Firma hat de facto nichts, aber auch gar nichts erreicht.
      Seit 18 Jahren basiert alles auf dem Prinzip....es könnte mal sein!!!
      Auf welchem Level man den Leuten die Kohle aus der Tasche zieht, spielt dabei keine Rolle. Ob nun auf 10 Dollar und dann runter auf 6 Dollar, oder auf 13 Dollar und dann wieder runter auf 10 Dollar...vollkommen egal.
      Es klappt ja und das seit Jahren!!!

      Wartet Ihr mal schön auf den großen Knall.
      Die nächsten 18 Jahre wird dann derweil woanders Geld verdient.
      Avatar
      schrieb am 10.10.13 16:00:22
      Beitrag Nr. 1.111 ()
      :D du armer

      Das wusste ich nicht. mach dir nichts draus
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 10.10.13 17:11:00
      Beitrag Nr. 1.112 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.603.745 von Elsner01 am 10.10.13 16:00:22Wenn man sich die Langzeitcharts ansieht(mit 18 Jahren haben wir leider keinen) sieht das für mich sehr gut aus.

      :eek:
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 11.10.13 01:36:36
      Beitrag Nr. 1.113 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.604.473 von Elsner01 am 10.10.13 17:11:00.....vollkommen zwecklos !!!!

      Bis dann....in weiteren 18 Jahren!!!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 11.10.13 08:48:13
      Beitrag Nr. 1.114 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.607.637 von Boersen-onkel am 11.10.13 01:36:36ich denke da eher, Sangamo könnte mein erster 1000%er werden.

      Mein Vorteil ist der Einstiegszeitpunkt :D
      Avatar
      schrieb am 19.10.13 05:47:00
      Beitrag Nr. 1.115 ()
      Zitat von Elsner01: ich denke da eher, Sangamo könnte mein erster 1000%er werden.

      Mein Vorteil ist der Einstiegszeitpunkt :D


      Ich muss immer schmunzeln, wenn ich solche Parolipostings lese.
      Es ist natürlich klar, dass Ihr damals bei Kursständen um 2-3 Euro eingestiegen seit, wie könnte es auch anders sein. Das ist in diesem Diskussionsblock genau wie in jedem anderen Block auch.
      Das eigentlich Lustige ist immer dann, wenn der Kurs steigt und Eure Fragen nach dem Warum kommen. Ihr könnt Euch nie erklären, warum gerade der Kursanstieg ausgelöst wird. Im Gegenzug wusstet Ihr aber damals, wann genau der richtige Einstiegspunkt war. Ich sag Euch was....Ihr seit Schwätzer!!!
      Ihr hockt vielleicht auf 20, oder vielleicht auch 40 Prozent plus und gut ist.
      Das Ihr im Plus seit freut mich, war aber reines Glück. Als der Kurs damals um 3 Euro stand, konnte niemand wissen, dass eine Firma Unmengen an Geld in diese Firma pumpen würde. Im Grunde ist es eine wilde Zockerei auf Nichts.

      Ich bin damals mit viel Glück rein und mit viel Glück wieder raus. Reiner Zock, mit einem positiven Ergebnis im Geldbeutel. Das hatte weder was mit Wissen, noch mit erfahrenem Börsenverhalten zu tun. Wie gesagt....es war reines Glück.

      Im KLartext:
      Die Firma besteht seit 18 Jahren und hat seitdem viel Geld verbrannt, aber noch kein durchschlagendes Resultat geliefert. Das ist ein Fakt. Man schwelgt immer in Erwartungen, wie toll doch die Zwischenergebnisse sind, mehr läuft aber nicht.
      Dein so hervorgehobener Langfristchart sagt im Grunde nicht viel aus. Die Aktie dümpelt in einem Korridor hin und her, mehr passiert auch da nicht.

      Ich freue mich für Euch, wenn Ihr mit dem Teil auch Euren Schnitt macht.
      Man sollte allerdings realistisch bleiben, hier von einem 1000% zu sprechen, halte ich für sehr optimistisch. Aber wie imer im richtigen Leben...man kann sich jede Scheiße schön labern.

      Schönes Wochenende
      Avatar
      schrieb am 22.10.13 23:32:02
      Beitrag Nr. 1.116 ()
      Und....warum geht es runter???
      Ihr 1000%ter wo seit Ihr???
      Man hört nichts, man sieht nichts...
      Es war Dreck, es ist Dreck und es bleibt Dreck!!!
      Ende der Durchsage!
      ...im Vorfeld auf gute Zahlen erwarte ich eine andere Reaktion.

      Ich werde das Teil aus meiner Watchlist löschen...es hat keinen Zweck!!!
      Viel Spaß noch beim Warten auf die 1000%
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.10.13 10:15:25
      Beitrag Nr. 1.117 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.676.167 von Boersen-onkel am 22.10.13 23:32:02....also da muss ich dem Onkel schon recht geben, mal schnell von 9,50 auf 7,50 runter ist schon mal eine Ansage (machen da einige richtig Kasse ????)
      Avatar
      schrieb am 23.10.13 19:02:49
      Beitrag Nr. 1.118 ()
      Und noch ein letztes Posting zum Abschluß....

      Sollte das Teil unter die 10 Dollarmarke fallen, werden wir uns ganz schnell auf ca. 7 Dollar wiederfinden, denn da befindet sich die nächste Unterstützungslinie im Langfristchart. Dann werden wieder tolle Zwischenmeldungen präsentiert, mal schnell 30% zugelegt und die Lemminge sind dann wieder am Zug. Die dürfen, gepaart mit Sondermeldungen von irgendwelchen Hirnis, von irgendwelchen Blättchen, die ganze Karre nach oben schieben. Dann wird wieder abgeladen.....genau wie die letzten Jahre auch.

      Es melden sich dann auch wieder die Speziallisten zu Wort, die 180% in 3 Jahren als massiven Erfolg verkünden. Ja nee, is klar. Ihr seit genau die Vögel, die hier dieses Spiel betreiben. Und wo ginge das nicht besser als bei solchen Forschungsunternehmen, die im Nichts herumstochern und im Grunde nur Kohle verbrennen, als welche in naher Zukunft zu verdienen. Genau damit kann man noch Kohle verdienen.

      Im Grunde ein ganz mieses Spiel!!!
      Ich bin nur froh, dass ich kein Geld verbrannt, sondern abgezogen habe.
      Man sollte dieses Drecksspiel einfach nur mitspielen.....und gut ist.
      Avatar
      schrieb am 31.10.13 15:06:25
      Beitrag Nr. 1.119 ()
      Na Freunde....alles noch im Lot?
      Ihr habt ja jetzt richtig tolle Statements zur Hand!
      Hat es Euch die Sprache verschlagen, oder was geht ab?
      Wir sehen uns dann bei 7 Dollar wieder.
      Tschö und schönes Wochenende.
      Avatar
      schrieb am 05.11.13 15:10:40
      Beitrag Nr. 1.120 ()
      Tja Onkel,
      von USD 13.00 auf USD 9.00 war natürlich schon der Hammer, aber der Kurs scheint sich wieder zu erholen, liegt's daran:
      http://finance.yahoo.com/news/...resents-clinical-data-12000…
      wer weiß ????
      Alles Gute und stay relaxed !!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 06.11.13 17:02:00
      Beitrag Nr. 1.121 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.764.931 von hrsffb am 05.11.13 15:10:40:eek: immer spannend :eek:
      Avatar
      schrieb am 24.11.13 14:50:32
      Beitrag Nr. 1.122 ()
      Es kann immer wieder schnell in beide Richtungen gehen, wer dabei ist sollte die Aktie längerfristig halten.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 29.11.13 16:09:29
      Beitrag Nr. 1.123 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.906.744 von geldspender am 24.11.13 14:50:32Grundsätzlich kann es nur in eine Richtung gehen.

      Wollt ich nur klarstellen.:look:
      Avatar
      schrieb am 21.12.13 10:30:09
      Beitrag Nr. 1.124 ()
      Hier wurde nun der letzte Höchstkurs nach oben aufgelöst, nun sehen wir
      hier wirklich die "eine Richtung". So kann es weiter gehen.
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 15:56:21
      Beitrag Nr. 1.125 ()
      diese Richtung gefällt mir gut :-)
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 17:37:59
      Beitrag Nr. 1.126 ()
      Gibt es positive Ergebnisse, die diese Steigerung bringen?
      Bitte News in Deutsch veröffentlichen.
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 18:00:19
      Beitrag Nr. 1.127 ()
      they have a webcast... about the biogen deal

      have a look on their homepage!!
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 18:01:19
      Beitrag Nr. 1.128 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.194.173 von geldspender am 09.01.14 17:37:59Sangamo vereinbart Zusammenarbeit mit Biogen Idec, einem der größten Biotechnologieunternehmen der Welt. Als Vornewegzahlung erhält Sangamo 20 Millionen Dollar. Für die Zukunft sind weitere 300 Millionen Dollar
      als Meilensteinzahlungen in Aussicht gestellt, falls sich die Dinge gut entwickeln. Das klingt eigentlich phantastisch. Quelle Pressemeldung in Yahoo
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 18:07:51
      Beitrag Nr. 1.129 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.194.173 von geldspender am 09.01.14 17:37:59Sangamo vereinbart Zusammenarbbeit mit Biogen Idec, einem der größten Biotechunternehmen der Welt. Als Vorabzahlung erhält Sangamo 20 Millionen Dollar. Weitere 300 Millionen Dollar werden als Meilensteinzahlungen versprochen, falls sich die Dinge gut entwickeln.
      Das klingt doch phantastisch. Quelle: Pressemeldung auf Yahoo
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 18:16:26
      Beitrag Nr. 1.130 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.194.499 von Isafred am 09.01.14 18:07:51Gratuliere allen Sangamos, wurde leider viel zu früh rausgekegelt!
      Bravo und freue mich für Euch unwahrscheinlich!;)
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 09.01.14 18:20:20
      Beitrag Nr. 1.131 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.194.575 von Magnetfeldfredy am 09.01.14 18:16:26wenn das unser onkel erleben könnte:) :D
      Avatar
      schrieb am 10.01.14 09:16:37
      Beitrag Nr. 1.132 ()
      Lieber Börsen-Onkel,

      schau Dir mal Deinen Beitrag 1087 vom 18.07.2013 an, vor noch nicht mal einem halben Jahr....
      Jeder kann sich mal irren, ist auch keine Schadenfreude von mir, denn Deine Beiträge hatten durchaus Sinn und ich selber habe mich des Öfteren gefragt, ob nicht sofort aussteigen die bessere Variante ist, zumal das mit dem bekannten Börsenbrief, der SANGAMO anpries wie sauer Bier, nicht so mein Ding war !!

      Bin aber trotzdem dringeblieben und wenn jetzt Biogen einiges locker macht (und die machen das nicht ohne genaue vorherige Recherche), ist vielleicht doch was im Busch, worauf man bauen kann, DAS IST NATÜRLICH IMMER NOCH DIE GROSSE FRAGE !!!!
      Servus
      Avatar
      schrieb am 10.01.14 11:42:39
      Beitrag Nr. 1.133 ()
      Hi Fredy,
      schön mal wieder was zu lesen.
      Ich bin jetzt erst mal ausgestiegen und warte mit dem Einstieg wieder ab bis Sangamo sich wieder zwischen 8 und 9 Euro bewegt. Die Meldung ist zwar super, aber Sangamo ist hier erst in der vorklinischen Phase und verbrennt noch einiges an Gelder. Mir persönlich machen Sie momentan zu viel verschiedene Forschungen. Mal sehen wie sichs weiterentwickelt.

      Gruß Tokajo
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 15.01.14 19:07:20
      Beitrag Nr. 1.134 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.200.147 von tokajo am 10.01.14 11:42:39no komment!!
      Avatar
      schrieb am 21.01.14 19:51:42
      Beitrag Nr. 1.135 ()
      da sehn wir heut schon 2015 oder mehr;)
      Avatar
      schrieb am 23.01.14 18:30:08
      Beitrag Nr. 1.136 ()
      :eek:unglaublich das Ding:eek:
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 27.01.14 20:39:39
      Beitrag Nr. 1.137 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.290.475 von Elsner01 am 23.01.14 18:30:08:eek: Sieht glaub ich jetzt das 3. mal nach einem Intraday reversal aus

      bleibt spannend:lick:
      Avatar
      schrieb am 28.01.14 09:40:37
      Beitrag Nr. 1.138 ()
      Intraday Reversal....

      kann positiv, aber auch negativ sein, was meint denn der Fachmann ??
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 28.01.14 11:02:58
      Beitrag Nr. 1.139 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.321.525 von hrsffb am 28.01.14 09:40:37gehe natürlich von positiv aus.

      Für mich als nicht Charttechniker sieht es nach Konsolidierung auf höchstem Niveau aus

      Vielleicht stehen wir bald bei 24-26$ oder ..... :D
      Avatar
      schrieb am 30.01.14 18:37:45
      Beitrag Nr. 1.140 ()
      ich bleibe dabei, das Warten hat sich gelohnt.
      Avatar
      schrieb am 30.01.14 20:30:41
      Beitrag Nr. 1.141 ()
      Das ist der optimale Zeitpunkt um dabeizubleiben:D. Ich hab das Gefühl es wird spannend
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 04.02.14 18:21:52
      Beitrag Nr. 1.142 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.347.387 von Elsner01 am 30.01.14 20:30:41Ich sehe überall "w´s" ihr auch? :D
      Avatar
      schrieb am 13.02.14 09:43:59
      Beitrag Nr. 1.143 ()
      Pfui, gestern fast 10% im Minus, was ist passiert ????
      Avatar
      schrieb am 13.02.14 17:01:55
      Beitrag Nr. 1.144 ()
      Sie ist gefallen um zu steigen, ich geb sie nicht mehr weg;):laugh:
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 27.02.14 07:52:16
      Beitrag Nr. 1.145 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.444.137 von Elsner01 am 13.02.14 17:01:55und zack, wieder unter die wichtigen USD 20.00, Insider-Trades ??
      Avatar
      schrieb am 27.02.14 17:01:32
      Beitrag Nr. 1.146 ()
      1 1/2 monate seitwärts nach dem Anstieg sei genehmigt;)
      Avatar
      schrieb am 06.03.14 02:52:27
      Beitrag Nr. 1.147 ()
      Anschnallen
      Avatar
      schrieb am 06.03.14 09:40:36
      Beitrag Nr. 1.148 ()
      Weißt du schon was los ist.?
      Avatar
      schrieb am 06.03.14 09:58:12
      Beitrag Nr. 1.149 ()
      :)Gute Forschungsergebnisse lassen den Kurs explodieren.:laugh:
      Avatar
      schrieb am 09.03.14 17:21:46
      Beitrag Nr. 1.150 ()
      Avatar
      schrieb am 13.03.14 15:06:29
      Beitrag Nr. 1.151 ()
      Sieht nach einem GAP-Close aus
      Avatar
      schrieb am 20.03.14 20:06:18
      Beitrag Nr. 1.152 ()
      jetzt kann der Kurs zurückkommen, denn Sangamo verkauft für $100Mio. eigene Aktien an institutionelle Anleger. Die Einnahmen werden genutzt
      für Forschung und Betriebskosten.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 21.03.14 08:41:14
      Beitrag Nr. 1.153 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.668.839 von geldspender am 20.03.14 20:06:18Mach dir nicht zuviel Hoffnung.

      Ausser uns beiden haben das andere längst gewusst.:look:
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 15.04.14 19:29:20
      Beitrag Nr. 1.154 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.671.437 von Elsner01 am 21.03.14 08:41:14Hi Elsner,

      ich habe dir doch gesagt, das Ding kommt zurück. Schade nur, dass ich zu früh verkauft hatte.
      Aber langsam kann man wieder einsteigen.

      Gruß Tokajo
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 17.04.14 12:16:24
      Beitrag Nr. 1.155 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 46.830.319 von tokajo am 15.04.14 19:29:20Könnt wieder bei 5 - 10$ einsteigen und warten.
      Habe hier auch fett abkassiert. :kiss:
      Avatar
      schrieb am 23.04.14 15:44:53
      Beitrag Nr. 1.156 ()
      Na, was sehe ich den da?
      Hat es einen kleinen Erdrutsch gegeben?
      Wie konnte denn das passieren?
      Wo doch alle das Ding durch die Decke gejubelt haben.
      Und selbstverständlich haben natürlich alle rechtzeitig verkauft und steigen, natürlich auch selbstverständlich, jetzt wieder ein.

      Hahaha.....was ein geister Müll.

      Gleich werden dann wieder die Kollegen auftauchen, die richtig fett abkassiert haben und uns erklären, dass wir ja nur sauer sind, weil wir nicht so fett abgeräumt haben. Ja...ich bin furchtbar traurig.

      Hier hat sich nicht geändert und es wird sich auch nichts ändern!!!
      Es ist die wirkliche Zeitverschwendung schlechthin.
      Avatar
      schrieb am 28.05.14 09:15:46
      Beitrag Nr. 1.157 ()
      Sangamo hält sich aber gut bei über USD 13.00, vielleicht kommen ja bald wieder gute Neuigkeiten ??
      Avatar
      schrieb am 13.07.14 14:17:42
      Beitrag Nr. 1.158 ()
      Der Chart ist positiv, Boden bei 13$ hält. Bei guten News geht es wieder
      ganz schnell nach oben.
      Avatar
      schrieb am 05.09.14 11:00:25
      Beitrag Nr. 1.159 ()
      ....jetzt geht's aber rasant nach unten !!!!
      Avatar
      schrieb am 11.10.14 05:18:35
      Beitrag Nr. 1.160 ()
      "Oha........es ging ja ab, wie die Katze vom ollen Schmitt"
      Da schaut man nach länger Zeit wieder vorbei und was stellt man fest?
      Schön unter die 10 Dollarmarke geflogen und die ganzen Weltmeister-Spekulanten, die ausgewiesenen Fachleute, selbst die ortsüblichen Schreihälse sind alle verschwunden. Wer noch dann sind, sind die Zauderer, die schon vor 2 Jahren gefragt haben, wie es wohl wird.....mit Sangamo.

      Ach ja.....schönen Dank noch für die Beschimpfungen, als ich seinerzeit auf die Mißstände hingewiesen habe. Nur gut, dass ich auf das schwachsinnige Gelaber der Vollidioten nicht gehört habe.

      Neue Prognose: Wir sehen bald die 6 Dollarmarke!
      Dann werden sie wieder mit Meldungen kommen, wie toll sich der Zinkfinger in alle Öffnungen schieben lässt. Die Blöden werden dann wieder aufspringen und der Zug fährt erneut los.

      Die meisten Menschen sind vollkommen verblödet. Das Schlimme ist, sie lernen nichts im Leben dazu. Also.....weitermachen und den anderen Leuten das Geld geben. Börse ist nur Umverteiliung, dass Geld ist nicht weg, es hat nur jemand, der etwas schlauer ist und versteht, was er da so treibt.
      Avatar
      schrieb am 13.11.14 09:23:07
      Beitrag Nr. 1.161 ()
      Hält sich doch ganz gut, lieber Onkel, wart mal ab, wenn was positives berichtet wird, dann geht's auch ab wie Schmitt's Katze, aber nach oben....
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 10.12.14 07:56:16
      Beitrag Nr. 1.162 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.305.632 von hrsffb am 13.11.14 09:23:07
      N E U
      http://investor.sangamo.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=8864…

      es gibt was neues....
      Avatar
      schrieb am 13.12.14 09:49:50
      Beitrag Nr. 1.163 ()
      Hier geht es wieder ganz schnell nach oben, die News sind positiv und die Aktie
      in aller Munde. Mal sehen wann das letzte Hoch wieder erreicht wird.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 19.02.15 08:09:25
      Beitrag Nr. 1.164 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.563.135 von geldspender am 13.12.14 09:49:50
      K U R S
      ....keiner mehr in Sangamo investiert ?? Schleicht sich langsam aber sicher nach oben !!!!
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 03.03.15 12:15:42
      Beitrag Nr. 1.165 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.112.186 von hrsffb am 19.02.15 08:09:25
      AKTUELL
      Morgen spricht der CEO bei einer healthcare conference, kann sein, das es mal wieder steil nach oben geht....
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 20.03.15 09:01:32
      Beitrag Nr. 1.166 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.225.184 von hrsffb am 03.03.15 12:15:42
      KURS
      schön, sehr schön,
      Geduld zahlt sich halt doch aus....
      Avatar
      schrieb am 04.08.16 16:58:50
      Beitrag Nr. 1.167 ()
      Wer hat weitere News zu der Aktie, was ich lesen kann, ist der Kurs so stark eingebrochen, weil die Forschungsausgaben stark gestiegen sind. Gibt es noch weitere Gründe?
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 28.02.17 19:18:14
      Beitrag Nr. 1.168 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.990.969 von geldspender am 04.08.16 16:58:50:eek: an den Zahlen alleine kanns nicht liegen
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 08.03.17 15:55:56
      Beitrag Nr. 1.169 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 54.432.815 von ullicool am 28.02.17 19:18:14kurz vor ex, oder implosion denke ich.. we will see
      Avatar
      schrieb am 12.05.17 18:07:32
      Beitrag Nr. 1.170 ()
      hier geht es jetzt wieder stark nach oben, wer hat weitere Infos zur Aktie?
      Avatar
      schrieb am 12.08.17 12:06:12
      Beitrag Nr. 1.171 ()
      Fast keiner hat diese Aktie auf seinem Radar, ich selbst habe versäumt, bei 3$ nach zu kaufen. Aber diese Erfahrung macht jeder. Jetzt stehen wir wieder am letzten Hoch, wenn es überschritten wird,
      sollte die Aktie völlig neu bewertet werden.
      Avatar
      schrieb am 14.08.17 19:54:19
      Beitrag Nr. 1.172 ()
      Jetzt wird die Aktie neu bewertet, nächstes Ziel von 2015 rd. 18$, bis 2018.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 06.09.17 11:07:32
      Beitrag Nr. 1.173 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 55.522.929 von geldspender am 14.08.17 19:54:19
      A K T U E L L
      Heute finden 2 HEALTH CARE Konferenzen mit Sangamo-Beteiligung statt, vielleicht gibt's da ja positive News, die den Wert weiter nach oben bringen, mal sehen....
      Avatar
      schrieb am 04.01.18 12:25:34
      Beitrag Nr. 1.174 ()
      Pfizer investiert weiter in SANGAMO, bis zu 60 Mio. Dollar..
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 16.02.18 17:50:04
      Beitrag Nr. 1.175 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.612.234 von hrsffb am 04.01.18 12:25:34Im folgenden Artikel wird u.a. die Zusammenarbeit von PFE und SGMO auch erwähnt:


      Pfizer on the Street: Analyst Recommendations in February 2018

      In January 2017, Pfizer (PFE) and Sangamo Therapeutics (SGMO) entered into a collaboration agreement for the development of a potential gene therapy utilizing ZFP-TFs (zinc finger protein transcription factors) for the treatment of ALS (amyotrophic lateral sclerosis) and FTLD (frontotemporal lobar degeneration) linked to mutations of the C9ORF72 gene.

      According to the terms of the agreement, Sangamo Therapeutics will receive an upfront payment of $12 million from Pfizer. Sangamo, using its ZFP-TF platform, will develop ZFP-TF candidates, while Pfizer will undertake operational and financial responsibilities for the further research and development, manufacturing, and commercialization of the ZFP-TF program.

      Sangamo therapeutics will also receive development and commercial milestone payments of up to $150 million, along with royalties on sales revenues.

      With this agreement, Pfizer is expected to establish a strong foothold in gene therapy.

      https://finance.yahoo.com/m/c728fe4d-fc1e-38c2-b256-6bad3dec…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://finance.yahoo.com/m/c728fe4d-fc1e-38c2-b256-6bad3dec…
      Avatar
      schrieb am 20.02.18 16:01:24
      Beitrag Nr. 1.176 ()


      Sangamo Therapeutics Announces Fourth Quarter and Full Year 2017 Conference Call and Webcast

      PR Newswire•February 20, 2018

      RICHMOND, Calif., Feb. 20, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that the company will release its fourth quarter and full year 2017 financial results before the market opens on Thursday, February 22, 2018. The press release will be followed by a conference call at 8:00 a.m. ET, which will be open to the public via telephone and webcast. During the conference call, the company will review its financial results and provide a business update.


      More
      The conference call dial-in numbers are (877) 377-7553 for domestic callers and (678) 894-3968 for international callers. The conference ID number for the call is 4392918. Participants may access the live webcast via a link on the Sangamo Therapeutics website in the Investors and Media section under Events and Presentations. A conference call replay will be available for one week following the conference call. The conference call replay numbers for domestic and international callers are (855) 859-2056 and (404) 537-3406, respectively. The conference ID number for the replay is 4392918.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…
      Avatar
      schrieb am 22.02.18 14:46:18
      Beitrag Nr. 1.177 ()
      Gilead's Kite and Sangamo Therapeutics to collaborate on engineered cell therapies for cancer
      Published: Feb 22, 2018 7:27 a.m. ET

      By

      CIARA
      LINNANE
      CORPORATE NEWS EDITOR

      Gilead Sciences Inc.'s unit Kite has entered an agreement with Sangamo Therapeutics Inc. SGMO, -0.22% to collaborate in developing engineered cell therapies to treat cancer. Under the terms of the deal, Kite will use Sangamo's zine finger nuclease technology platform to develop the next-generation therapies for autologous and allogeneic use in treating different cancers.
      "Allogeneic cell therapies from healthy donor cells or from renewable stem cells would provide a potential treatment option that can be accessed directly within the oncology infusion center, thus reducing the time to infusion for patients," the companies said in a statement. Sangamo will receive $150 million in upfront payments and be entitled to up to $3.01 billion in potential payments. Shares jumped 8% premarket and have gained 500% in the last 12 months, while the S&P 500 SPX, -0.55% has gained 14%. Gilead shares were slightly higher premarket, and have gained 17% in the last 12 months.

      https://www.marketwatch.com/story/gileads-kite-and-sangamo-t…
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 26.02.18 21:17:01
      Beitrag Nr. 1.178 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.091.134 von bernie55 am 22.02.18 14:46:18... und kaum einen interessiert`s.
      Ich bin auch erst heute auf die Aktie aufmerksam geworden und habe mir nach ein wenig Studium mal eine Anfangsposition zugelegt. So wie ich das sehe, sind die durchaus vergleichbar mit CRISPR, Intellia und Editas, die im Moment so gehypt werden. Dabei ist das Arbeiten mit Zinkfinger-Proteinen möglicherweise einfacher und erfolgreicher als Crispr.
      Von daher finde ich die derzeitige MK von ca. 2 Mrd durchaus vertretbar.
      Sind denn noch Fachleute hier an Bord?
      Avatar
      schrieb am 27.02.18 10:56:33
      Beitrag Nr. 1.179 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.091.134 von bernie55 am 22.02.18 14:46:18
      Zitat von bernie55: Gilead Sciences Inc.'s unit Kite has entered an agreement with Sangamo Therapeutics Inc. SGMO, -0.22% to collaborate in developing engineered cell therapies to treat cancer. Under the terms of the deal, Kite will use Sangamo's zine finger nuclease technology platform to develop the next-generation therapies for autologous and allogeneic use in treating different cancers.

      https://www.marketwatch.com/story/gileads-kite-and-sangamo-t…


      Für mich als "Amateur-Biotech-Laie" ;) geben Auszüge aus untenstehendem WO Artikel > Wie Gilead Sciences auf Gen-Editing setzt<, zumindest einen kleinen Einblick in das Gen-Editing Verfahren......


      Immunonkologiemedikamente bieten aktuell eine völlig neue Wirksamkeit und eine kontrollierbare Sicherheit, aber sie sind nicht umfassend...............sie funktionieren nicht bei allen Patienten und einige entwickeln sogar Resistenzen dagegen.
      Die Nachteile, die mit diesen immunonkologischen Ansätzen verbunden sind, zeigen, dass es immer noch genügend Gründe gibt, weiter zu innovativ zu sein, damit noch bessere Krebstherapien entwickelt werden können. Möglicherweise werden diese besseren Behandlungen durch das Gen-Editing entstehen.

      Die Technologie, die uns ein besseres Verständnis der Beziehung zwischen genetischen Anomalien und Krebs ermöglicht, enthüllt DNA-Ziele, die, wenn sie manipuliert werden, Krebs kontrollieren könnten.

      So wird beispielsweise bei CRISPR Therapeutics, Editas Medicine und Intellia Therapeutics bereits  Forschung in einem frühen Stadium durchgeführt, die auf einem Ansatz basiert, mit dem Bakterien die DNA eines eindringenden Virus durchtrennen, um eine Replikation zu verhindern. Dieser Ansatz – CRISPR/Cas9könnte schließlich verwendet werden, um Proteine zu regulieren, um verschiedene Krankheiten, einschließlich Krebs, anzugreifen. CRISPR/Cas9 hat in den letzten Jahren viel Aufmerksamkeit erhalten, aber das Interesse von Gilead Sciences gilt nicht CRSPR/Cas9 (zumindest noch nicht).


      Stattdessen ist Gilead Sciences an einem anderen Ansatz interessiert, den Sangamo Therapeutics mit der Zink-Finger-Nuklease (ZFN)-Technologie entwickelt. Am Donnerstag unterzeichnete Gilead Sciences eine Kooperationsvereinbarung mit Sangamo Therapeutics, um zu prüfen, ob ZFN zur Entwicklung allogener CAR-T-Gentherapien verwendet werden kann, die gebrauchsfertig eingesetzt werden können. Im Gegenzug zahlt Gilead Sciences Sangamo Therapeutics 150 Millionen US-Dollar in bar und bis zu 3 Milliarden US-Dollar bei Erreichen bestimmter Ziele.

      Sangamo Therapeutics wird mit Gilead Sciences zusammenarbeiten, um sowohl allogene als auch autologe Antikrebszelltherapien zu entwickeln. Gegenwärtig sind CAR-T Therapien wie Yescarta von Gilead Sciences autolog, d. h. sie beruhen auf Zellen, die vom Patienten gewonnen wurden. Spezifisch müssen die T-Zellen eines Patienten entfernt werden, um sie dann an eine Einrichtung zu schicken, wo sie so umprogrammiert werden, dass sie Krebszellen entdecken, binden und zerstören. Es kann bis zu 20 Tage dauern, bis dieser Prozess abgeschlossen ist.

      ZFN arbeitet anders. Der Ansatz von Sangamo Therapeutics besteht darin, eine Nuklease anzubringen, die DNA an Zinkfinger-DNA-bindende Proteine schneiden kann, die bestimmte DNA-Sequenzen erkennen und sich an diese binden. Dieser Prozess ermöglicht es Sangamo Therapeutics, DNA an bestimmten Stellen zu schneiden, um die Proteinexpression auf eine Weise zu manipulieren, die die Weiterbildung von Krebs reduzieren kann. Wenn der Ansatz für eine Standardlösung genutzt werden kann, könnten Patienten sofort und vielleicht mit weniger Risiken behandelt werden.

      Es gibt noch keine FDA-zugelassenen ZFN-Therapien auf dem Markt, aber Sangamo Therapeutics hat ZFN-Medikamente in Humanstudien, und die Forschung des Unternehmens hat nicht nur Gilead Sciences, sondern auch Pfizer überzeugt. Pfizer lizenzierte die Rechte zur Behandlung der Hämophilie A im vergangenen Jahr und im Januar erweiterte Pfizer die Zusammenarbeit um die Erforschung von ZFN-Gen-Editing-Behandlungen.

      Wird das funktionieren?
      Es wird noch eine Weile dauern, bis wir wissen, ob die Zusammenarbeit von Gilead Sciences und Sangamo Therapeutics bei Krebserkrankungen erfolgreich ist, aber wir sollten einen Einblick in das Potenzial von ZFN im weiteren Verlauf dieses Jahres erhalten, wenn Sangamo Therapeutics Daten aus seinen am weitesten fortgeschrittenen Studien zur Hämophilie A und MPS II, einer seltenen genetischen Erkrankung, meldet. Wenn die Hämophilie A- und MPS II-Daten zeigen, dass ZFN wirksam und vor allem sicher ist, dann könnte es die Entscheidung von Gilead Sciences, eine Partnerschaft mit Sangamo Therapeutics einzugehen, noch als revolutionär rechtfertigen.


      https://www.wallstreet-online.de/nachricht/10318041-gilead-s…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 27.02.18 19:49:18
      Beitrag Nr. 1.180 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.130.308 von bernie55 am 27.02.18 10:56:33Ein interessanter und informativer Artikel. Danke fürs Einstellen!
      Neben der Möglichkeit allogene Therapien zu enrtwickeln (Macht sonst eigentlich nur Cellectis?), finde ich auch interessant, dass man bei diesem Verfahren nicht auf die problematischen Viren angewiesen ist. Die Großen der Branche werden ihren Grund haben, sich bei Sangamo zu engagieren.
      Zur fachlichen Vertiefung vieleicht eib Artikel aus Wikipedia: https://de.wikipedia.org/wiki/Zinkfingerprotein.
      Heute wurde nun ja erst einmal das Gap an der Nasdaq geschlossen. Mal sehen, ob wir noch die 7,25$ der letzten Kapitalerhöhung erreichen. So lange sich hier faktisch nichts ändert, gibt es bei mir nur sukzessives Zukaufen und natürlich Geduld.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 28.02.18 14:15:50
      Beitrag Nr. 1.181 ()
      Sangamo Announces U.K. Authorization Of Clinical Trial Evaluating Zinc Finger Nuclease In Vivo Genome Editing Treatment For Hemophilia B

      February 28, 2018
      RICHMOND, Calif., Feb. 28, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) today announced that the Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (MHRA) of the United Kingdom has granted the Clinical Trial Authorisation (CTA) for enrollment of subjects into the ongoing Phase 1/2 clinical trial evaluating SB-FIX, a zinc finger nuclease (ZFN)-mediated in vivo genome editing treatment for hemophilia B. The CTA allows for initiation of Europe's first in vivo genome editing study.

      More

      The CTA permits evaluation of SB-FIX in both adults and adolescents. Once preliminary safety and efficacy have been demonstrated in the ongoing SB-FIX Phase 1/2 clinical trial in adults (18 years or older), Sangamo may then begin enrolling adolescents (12 – 17 years of age) into the study. Clinical sites in the United States have been initiated and are screening adult subjects.

      "Patients with hemophilia B need improved treatment options, and we are pleased to have rapidly reached agreement with the MHRA to expand the SB-FIX clinical trial to sites in the United Kingdom," said Edward Conner, M.D., Sangamo's chief medical officer. "In vivo genome editing aims to provide a life-long therapeutic solution for certain genetic diseases. We believe the greatest value for this approach is in the treatment of children, and our goal with this study is to accumulate safety and efficacy data supporting progression of clinical trials into younger patient populations."

      Sangamo expects to initiate sites in the U.K. later this year for the SB-FIX Phase 1/2 clinical trial and to file additional CTAs for its SB-318 and SB-913 in vivo genome editing treatments for Mucopolysaccharidosis Type I (MPS I) and MPS II, respectively.

      Sangamo's In Vivo Genome Editing Approach
      Sangamo aims to treat hemophilia B by using its proprietary ZFN genome editing technology to insert a corrective gene into a precise location in the DNA of liver cells with the goal of enabling a patient's liver to produce a lifelong and stable supply of the Factor IX protein.

      To restrict editing to liver cells, the ZFNs and the corrective gene are delivered in a single intravenous infusion using AAV vectors that target the liver. The ZFNs enter the cells as inactive DNA instructions in a format designed only for liver cells to unlock. Once "unlocked", the ZFNs then identify, bind to and cut the DNA in a specific location within the albumin gene. Using the cells' natural DNA repair processes, liver cells can then insert the corrective gene for Factor IX at that precise location.

      The ability to permanently and precisely integrate the therapeutic Factor IX gene into the DNA differentiates Sangamo's in vivo genome editing approach from conventional AAV cDNA gene therapy and from lenti- or retroviral-based gene therapies that insert genes randomly into the genome.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-u-k-authori…
      Avatar
      schrieb am 28.02.18 14:17:40
      Beitrag Nr. 1.182 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.137.412 von tupper am 27.02.18 19:49:18
      Zitat von tupper: Ein interessanter und informativer Artikel. Danke fürs Einstellen!


      Dafür sind Foren da....;)

      Grüße
      bernie55 :)
      Avatar
      schrieb am 28.02.18 19:09:02
      Beitrag Nr. 1.183 ()
      Ich hätte gerne noch weiter unten zugekauft, aber ich glaube, das klappt nicht mehr. Dafür sind die Meldungen zu gut.
      Das Gap ist zwar nicht ganz zu, aber nicht jedes Gap wird geschlossen.
      Avatar
      schrieb am 28.02.18 19:27:23
      Beitrag Nr. 1.184 ()
      Es gibt neue Kursziele von 30$ und 35$.
      https://www.streetinsider.com/stock_lookup_news.php?q=SGMO&t…
      Und von Piper Jaffray dürfte auch bald etwas Neues kommen.

      So schnell muss es nun auch wieder nicht gehen!
      Avatar
      schrieb am 06.03.18 11:34:34
      Beitrag Nr. 1.185 ()
      Sangamo Therapeutics Announces Presentations At Upcoming Investor Conferences

      RICHMOND, Calif., March 5, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that Dr. Sandy Macrae, CEO of Sangamo, is scheduled to participate in the following healthcare investor conferences in March.



      Cowen 38th Annual Health Care Conference, Boston, MA, March 12-14, 2018
      Dr. Macrae is scheduled to present at 1:30 p.m. ET on Monday, March 12th.



      Barclays 2018 Global Healthcare Conference, Miami, FL, March 13-15, 2018
      Dr. Macrae is scheduled to present at 10:15 a.m. ET on Thursday, March 15th.


      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.03.18 21:13:08
      Beitrag Nr. 1.186 ()
      Heute ist Editas-Tag . Sangamo bleibt unbeachtet, warum auch immer.
      Vielleicht mögen die Amerikaner die Kanadier nicht so sehr. Fundamental sehe ich jedenfalls mehr bei Sangamo, was den Entwicklungsstand und die geschlossenen Verträge angeht. Außerdem ist ZFN genauer, effizienter und spezifischer (laut Gilead).
      Die Zeit wird es weisen.
      7 Antworten
      Avatar
      schrieb am 08.03.18 11:13:11
      Beitrag Nr. 1.187 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.216.790 von tupper am 07.03.18 21:13:08
      Zitat von tupper: Heute ist Editas-Tag . Sangamo bleibt unbeachtet, warum auch immer.
      Vielleicht mögen die Amerikaner die Kanadier nicht so sehr. Fundamental sehe ich jedenfalls mehr bei Sangamo, was den Entwicklungsstand und die geschlossenen Verträge angeht. Außerdem ist ZFN genauer, effizienter und spezifischer (laut Gilead).
      Die Zeit wird es weisen.


      Hat SANGAMO nicht in Richmond - USA ihren Hauptsitz ???
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 08.03.18 12:51:05
      Beitrag Nr. 1.188 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.220.969 von bernie55 am 08.03.18 11:13:11Ups, da hab ich wohl auf die Schnelle etwas falsch interpretiert.
      Wahrscheinlich lag es an dem Adresszusatz Richmond, CA.
      An den Kanadiern kann es also nicht liegen.;)
      Avatar
      schrieb am 12.03.18 12:45:04
      Beitrag Nr. 1.189 ()
      SGMO scheint immer mehr in den Focus des Gen-Editing zu rücken. Die ZFN Gen-Edit-Plattform von SGMO erhält durch die Lizenzvereinbarungen mit Pfizer und Gilead offensichtlich immer mehr an Aufmerksamkeit

      Interessant sollte es werden, wenn einer von beiden BPs mehr als nur diese Lizenzvereinbarungen mit SGMO anstreben sollte – durchaus vorstellbar, dass beide BPs für ein mögliche Übernahme bieten und den Aktienpreis von SGMO nach oben katapultieren würden.

      TIME WILL TELL :cool:



      Auszüge aus
      2 Cheap Growth Stocks to Buy Right Now

      George Budwell, The Motley Fool
      ,
      Motley Fool•March 8, 2018

      A novel gene-editing play

      That's certainly an interesting development because Sangamo's older gene-editing platform was widely expected to fall off the map due to the introduction of more user-friendly and far cheaper systems like CRISPR/Cas9 and TALENs. This flurry of high-dollar licensing deals with the top players in rare diseases and cancer, however, strongly suggests otherwise.

      What should investors be on the lookout for?
      Gilead's recent $3.15 billion research partnership with Sangamo to develop next-generation off-the-shelf CAR-T therapies could very well turn out to be a prelude to a full-on tender offer within the next two to three years. Gilead, after all, is investing heavily in CAR-T technology right now, and the biotech has earmarked Sangamo's gene-editing platform as its primary means to gain a key competitive advantage in this crowded space. 
      Gilead could have stiff competition for Sangamo from other recent licensees like Pfizer, however. Pfizer is angling to become a leader in the treatment of rare diseases like hemophilia and amyotrophic lateral sclerosis, so it's probably not going to allow Gilead to gobble up one of its key development partners without a fight.  

      Time to buy?
      …............Sangamo has somehow leapfrogged past the latest competition to become the top gene-editing company right now.
      So while these somewhat speculative growth stocks may take a while to bear fruit, I do like their chances at eventually generating sizable returns on capital, and that's why I'm strongly considering adding them to my portfolio soon.


      https://finance.yahoo.com/news/2-cheap-growth-stocks-buy-143…
      Avatar
      schrieb am 12.03.18 14:28:11
      Beitrag Nr. 1.190 ()
      12.03. Präsentation bei Cowen Healthcare Conference,
      15.03. Präsentation bei Barclays Healthcare Conference,
      ermutigender Artikel von Motley Fool
      und die Umsätze in Frankfurt sind für deutsche Verhältnisse auch beachtlich.
      Avatar
      schrieb am 13.03.18 09:22:52
      Beitrag Nr. 1.191 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.197.923 von bernie55 am 06.03.18 11:34:34
      Zitat von bernie55: Sangamo Therapeutics Announces Presentations At Upcoming Investor Conferences


      Cowen 38th Annual Health Care Conference, Boston, MA, March 12-14, 2018
      Dr. Macrae is scheduled to present at 1:30 p.m. ET on Monday, March 12th.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…







      https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=1933&mn=100432&p…
      Avatar
      schrieb am 13.03.18 09:38:17
      Beitrag Nr. 1.192 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.216.790 von tupper am 07.03.18 21:13:08
      Zitat von tupper: Heute ist Editas-Tag . Sangamo bleibt unbeachtet, warum auch immer.
      Vielleicht mögen die Amerikaner die Kanadier nicht so sehr. Fundamental sehe ich jedenfalls mehr bei Sangamo, was den Entwicklungsstand und die geschlossenen Verträge angeht.

      Außerdem ist ZFN genauer, effizienter und spezifischer (laut Gilead).

      Die Zeit wird es weisen.


      Genome-wide Specificity of Highly Efficient TALENs and CRISPR/Cas9 for T Cell Receptor Modification

      In T cells with transgenic high-avidity T cell receptors (TCRs), endogenous and transferred TCR chains compete for surface expression and may pair inappropriately, potentially causing autoimmunity. To knock out endogenous TCR expression, we assembled 12 transcription activator-like effector nucleases (TALENs) and five guide RNAs (gRNAs) from the clustered regularly interspaced short palindromic repeats (CRISPR)/CRISPR-associated (Cas9) system. Using TALEN mRNA, TCR knockout was successful in up to 81% of T cells.

      Additionally, we were able to verify targeted gene addition of a GFP gene by homology-directed repair at the TALEN target site, using a donor suitable for replacement of the reporter transgene with therapeutic TCR chains.

      Remarkably, analysis of TALEN and CRISPR/Cas9 specificity using integrase-defective lentiviral vector capture revealed only one off-target site for one of the gRNAs and three off-target sites for both of the TALENs, indicating a high level of specificity.

      Collectively, our work shows highly efficient and specific nucleases for T cell engineering

      http://www.cell.com/molecular-therapy-family/methods/fulltex…
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 13.03.18 13:13:17
      Beitrag Nr. 1.193 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.720 von bernie55 am 13.03.18 09:38:17Bist du sicher, dass es in dem Artikel von cell.com um Sangamo geht? Das "Wir" scheint sich mir eher auf eine Forschergruppe zu beziehen.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 14.03.18 09:33:37
      Beitrag Nr. 1.194 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.262.255 von tupper am 13.03.18 13:13:17
      Zitat von tupper: Bist du sicher, dass es in dem Artikel von cell.com um Sangamo geht? Das "Wir" scheint sich mir eher auf eine Forschergruppe zu beziehen.


      Forschergruppe.......YEPP....

      Ich habe die Zusammenfassung diesen Artikels hier eingefügt, da im Gesamtkontext o.g. Forschungsprojekts mehrmalig auf SGMO und ZFN Bezug genommen wird. Ich bin einfach mal davonausgegangen, dass dieses wissenschaftliche Grundlagenwissen mit zu diesem positiven Ergebnis des Forschungsprojekts beigetragen hat und somit nicht direkt, aber zumindest indirekt mit SGMO zu tun hat.
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 14.03.18 09:49:32
      Beitrag Nr. 1.195 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.272.179 von bernie55 am 14.03.18 09:33:37.......bzw. mit SGMO zu tun haben könnte. ;)
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 14.03.18 10:55:51
      Beitrag Nr. 1.196 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.272.413 von bernie55 am 14.03.18 09:49:32....und das zumindest indirekt ;)
      Avatar
      schrieb am 14.03.18 11:10:41
      Beitrag Nr. 1.197 ()
      United States Patent
      DeKelver; Russell (Richmond, CA) et al.

      Applicant:
      Sangamo BioSciences, Inc. - (Richmond, CA)

      Assignee:
      Sangamo Therapeutics, Inc. - (Richmond, CA)


      March 13, 2018


      ABSTRACT
      Disclosed herein are methods and compositions for targeted integration of an exogenous sequence into the human PPP1R12C locus, for example, for expression of a polypeptide of interest.

      TECHNICAL FIELD
      The present disclosure is in the field of genome engineering, particularly targeted integration into the human PPP1R12C ("p84" or "AAVS1") gene.


      http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=H…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 14.03.18 15:32:42
      Beitrag Nr. 1.198 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.273.289 von bernie55 am 14.03.18 11:10:41Bei den Erfindern wird ein Philip Gregory genannt. Laut linkedin.com arbeitet der inzwischen bei bluebird bio. Hoffentlich werden nicht noch mehr abgeworben!
      Avatar
      schrieb am 16.03.18 14:20:08
      Beitrag Nr. 1.199 ()
      Momentan scheinen Crispr/cas13d und Arbor Biotechnologies von Feng Zhang in die Aufmerksamkeit gerückt zu werden.
      Zur Grundinformation finde ich folgenden Artikel ganz interessant: http://www.deutschlandfunk.de/weiterer-durchbruch-in-genfors…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 28.03.18 23:15:25
      Beitrag Nr. 1.200 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.299.368 von tupper am 16.03.18 14:20:0819.725 USD +0.725 (+3.816%)
      At close: 4:00PM

      Tagesdown 16.600 USD ( - 12,52 % ) :eek:

      Ich habe deshalb heute nochmal für 14,25 € nachgelegt.;)
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 29.03.18 06:33:06
      Beitrag Nr. 1.201 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.417.452 von bernie55 am 28.03.18 23:15:25Hast du Infos gefunden?
      Avatar
      schrieb am 29.03.18 11:25:54
      Beitrag Nr. 1.202 ()
      Volume 5,164,590
      Avg. Volume 2,124,826

      Das Tagesvolumen lag gestern 143 % höher als das Durchschnittsvolumen. Das ist schon eine Hausnummer.

      An News habe ich nichts finden können....
      VERMUTUNG : das sah eher wie ein BIG- Shortattacke aus, um SGMO Shares billig abzufischen ? ;)

      TIME WILL TELL :cool:
      Avatar
      schrieb am 29.03.18 15:32:41
      Beitrag Nr. 1.203 ()
      Am 21.3. kam bei Motley Fool ein Artikel über CRISPR-Aktien (Editas, Crispr, Intellia). Darin wurde ziemlich unverhohlen zum Verkauf aufgefordert. Hauptargumente waren die Ungewissheit des Erfolgs und die hohen Bewertungen. Man verglich die Sutuation mit einem Spieler, der alles auf Rot oder Schwarz setzt. Zu der Zeit waren die Indizes schon am Bröckeln und der Artikel im Zusammenspiel mit Ängsten und Shorties tat sicher sein Übriges.
      Chartmäßig sind solche Fahnenstangen wie bei Sangamo eben auch sehr anfällig. Das sieht man ja auch am Langfristchart von Sangamo.
      Natürlich könnte man in solch kritischen Situationen rausgehen. Falls Gilead aber Erfolge sieht und sich statt Milestones und Royalties lieber zum Kauf der ganzen Firma entschließt, sieht man nur noch den Auspuff.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 29.03.18 15:40:57
      Beitrag Nr. 1.204 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.424.160 von tupper am 29.03.18 15:32:41
      Zitat von tupper: Am 21.3. kam bei Motley Fool ein Artikel über CRISPR-Aktien (Editas, Crispr, Intellia). Darin wurde ziemlich unverhohlen zum Verkauf aufgefordert. Hauptargumente waren die Ungewissheit des Erfolgs und die hohen Bewertungen. Man verglich die Sutuation mit einem Spieler, der alles auf Rot oder Schwarz setzt. Zu der Zeit waren die Indizes schon am Bröckeln und der Artikel im Zusammenspiel mit Ängsten und Shorties tat sicher sein Übriges.
      Chartmäßig sind solche Fahnenstangen wie bei Sangamo eben auch sehr anfällig. Das sieht man ja auch am Langfristchart von Sangamo.

      Natürlich könnte man in solch kritischen Situationen rausgehen. Falls Gilead aber Erfolge sieht und sich statt Milestones und Royalties lieber zum Kauf der ganzen Firma entschließt, sieht man nur noch den Auspuff. :laugh::laugh::laugh:


      Super....danke für die Info...:)
      Avatar
      schrieb am 29.03.18 16:24:16
      Beitrag Nr. 1.205 ()
      Die Chartsituation ist aber immer noch kritisch. Könnte auch sein, dass es bis zur 200er-Linie runtergeht. Die verläuft momentan bei ca. 16$.
      Die Optionen in den SEC-Filings habe ich mir auch mal angeschaut: Ein Gesamtvolumen von etwa 500 000$. Gegenüber den Millionenbeträgen, die bei Crispr Therpeutics fließen, ist das ein Klacks und durchaus akzeptabel. Man bleibt auf dem Boden bei Sangamo. Das beruhigt.
      Auch haben die mit Optionen bedachten nicht restlos verkauft. Das lässt hoffen.
      Heather Turner hat 200 000 Optionsrechte gekriegt, allerdings zum Preis von 23$. Da könnte sie momentan wesentlich billiger einkaufen
      Avatar
      schrieb am 04.04.18 14:06:34
      Beitrag Nr. 1.206 ()
      Sangamo Announces Publication In Molecular Therapy Of Preclinical Study Data From MPS II In Vivo Genome Editing Program

      PR NewswireApril 4, 2018

      Die Studie lieferte einen Machbarkeitsnachweis für die Entwicklung von SB-913 (zur Zeit in Phase 1/2 der klinischen Studie)

      Die kontinuierliche Zufuhr vom Enzym
      , das von den Genom-angereicherten Leberzellen in jungen Mäusen produziert wurde, schützte nicht nur Organe und Gewebe vor Schäden, sondern förderte auch die Passage über die Blut-Hirn-Schranke, um neuroprotektive Wirkungen zu erzielen. Wenn wir ähnliche Effekte in klinischen Studien beim Menschen sehen, würde die ZFN-vermittelte Genom-Editierung eine transformative Behandlung für Kinder mit MPS II darstellen ", sagte Dr. Chester Whitley, Direktor des Gene Therapy Center an der University of Minnesota Medical School und ein leitender Autor des Manuskripts.



      Study provided proof of concept for development of SB-913 product candidate currently being evaluated in Phase 1/2 clinical trial.

      The continuous supply of enzyme produced by the genome-edited liver cells these young mice not only protected organs and tissue from damage, but importantly also promoted passage across the blood brain barrier to exert neuroprotective effects.

      If we see similar effects in clinical trials in humans, ZFN-mediated genome editing would represent a transformative treatment for children with MPS II," said Chester Whitley, Ph.D., M.D., director of the Gene Therapy Center at the University of Minnesota Medical School and a senior author on the manuscript.


      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-publication…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-publication…



      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 04.04.18 16:31:44
      Beitrag Nr. 1.207 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.459.446 von bernie55 am 04.04.18 14:06:34:eek: wow danke fürs einstellen :eek:
      Avatar
      schrieb am 06.04.18 20:16:18
      Beitrag Nr. 1.208 ()
      Abwärtsstrudel total!
      Hier wird gnadenlos gedrückt.
      Und an Meldungen ist eine ganze Weile nichts zu erwarten.
      Quartalszahlen am 09.05. und im Juni werden die Ergebnisse von SB-728 erwartet.
      Bis dahin stehen wir bei 10$, wenn nicht schon früher, und dann kann es ja wieder aufwärts gehen.
      Avatar
      schrieb am 07.04.18 10:00:16
      Beitrag Nr. 1.209 ()
      Ich habe die gestrigen Kurse in D für einen Ersteinstieg genutzt...hätte nicht gedacht zu diesen Kursen nochmals hier aufspringen zu können.
      Der Abverkauf im NBI reißt alles in die Konsolidierung- positiv betrachtet ergeben sich so neue Chancen für die 2te Jahreshälfte;)
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 09.04.18 16:57:39
      Beitrag Nr. 1.210 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.487.280 von Gustl24 am 07.04.18 10:00:16Da hast du deinen Ersteinstieg aber gut erwischt!
      Die Übernahme von Avexis belebt natürlich wieder die Buyout- Phantasien und die Schreiberlinge tun ein Übriges.
      Mal sehen, wie nachhaltig die Aufwärtsbewegung ist. Heute gab es natürlich ein ordentliches Gap und aus dem Abwärtstrend sind wir auch noch lange nicht raus.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 12.04.18 21:43:53
      Beitrag Nr. 1.211 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.499.712 von tupper am 09.04.18 16:57:39Ist nur kleine Depotbeimischung- nur 1K- aber bei der NBI Indexerholung auch einträglich;)
      Avatar
      schrieb am 16.04.18 20:53:04
      Beitrag Nr. 1.212 ()
      Und wieder eine Nachkaufgelegenheit!
      Auf dem Yahoo-Board war heute die Rede, dass J. P. Morgan ein Buy mit Kursziel 35$ ausgesprochen hat. Die Folge: Kurssturz ohne irgendeinej Meldung.
      Crispr dagegen verkündet riesige Gehälter (vor allem Optionen) fürs Management und eine saftige Kapitalerhöhung - und steigt weiter!
      Solche Manipulationen, und ich bin überzeugt, dass es welche sind, sind schwer auszuhalten.
      Aber gegen den Strom zu schwimmen macht wenig Sinn. Besser ist es wohl, auf dem Weg nach unten zu akkumulieren.
      Avatar
      schrieb am 16.04.18 21:55:53
      Beitrag Nr. 1.213 ()
      Ich habe meinen Anteil jetzt binnen 8Tagen schon 2x getradet...bei diesen massiven Kurskapriolen wäre mir ein größerer Anteil zu risikoreich.
      Heute Intraday nahezu 15% Schwankung, CRISPR wurde auch bereits wieder vom Sockel "geholt".
      NBI extrem volatil z.Zt.; ich halte weiterhin hohe Cashreserven und bin neben kurzfristigen Trades nur zu einem Drittel investiert...
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 17.04.18 20:30:30
      Beitrag Nr. 1.214 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.558.117 von Gustl24 am 16.04.18 21:55:53Cash ist immer gut.
      Traden ist nicht so mein Ding, höchstens wenn ich mal absolut spekulativ irgendwo reingehe.
      Es hat mich aber auch schon oft genug auf dem falschen Fuß erwischt und nervig und zeitaufwändig ist es dazu.
      Ich babe gestern bei Sangamo zugekauft und eigentlich sollte ich heute den Gewinn wieder verkaufen. Ich rechne schon damit, dass es morgen wieder 2-3 % runtergeht. Aber zum Handeln von 2-3% bin ich einfach zu faul.
      Die 20$ und wahrscheinlich noch mehr werden kommen (meine Meinung). Und wenn es dazwischen auf 10$ runtergehen sollte, ist es auch gut.
      Abgesehen davon wüsste ich auch nicht, wie ich dieses irrationale Kursgehüpfe tragen sollte.
      Bollinger-Bänder, Candlestick-Analyse, RSI, MACD, ... . Immer wenn du denkst, du hast ein Kursmuster erkannt, kommt es gerade anders. Noch nicht einmal eine Erholungsreaktion nach großen Bewegungen ist sicher.
      Momentan tippe ich auf den Versuch einer Bodenbildung zwischen 17$ und 19$.
      Schaun mer mal!
      Avatar
      schrieb am 17.04.18 21:48:38
      Beitrag Nr. 1.215 ()
      Kursgehüpfe traden, nicht tragen.:D
      Avatar
      schrieb am 18.04.18 11:11:35
      Beitrag Nr. 1.216 ()
      @Sangamos
      Buy the dip...:D
      Keep patient....:cool:
      Stay long...:cool:
      Avatar
      schrieb am 18.04.18 11:17:00
      Beitrag Nr. 1.217 ()
      Pfizer Reportedly Rules Out Bristol-Myers Squibb Deal -- Here Are 3 Better Acquisition Targets

      ......unter anderem SGMO ....



      2. Sangamo Therapeutics

      Sangamo Therapeutics has at least one thing in common with Bristol-Myers Squibb: It's already a partner with Pfizer. In 2017, Pfizer teamed up with Sangamo to develop gene therapy products for treating hemophilia A. Earlier in 2018, the two companies expanded their relationship to collaborate on gene therapies for treating neurodegenerative disorders amyotrophic lateral sclerosis (ALS) and frontotemporal lobar degeneration (FTLD) linked to mutations of the C9ORF72 gene.

      Pfizer could nearly buy Sangamo with its spare change. The small biotech's market cap stands at $1.6 billion. Despite not having a pipeline candidate beyond early stage clinical testing, Sangamo has attracted a lot of attention from big drugmakers because of its leadership in zinc finger nuclease (ZFN) gene-editing technology.

      Gene editing holds the potential to be a game changer in treating genetic diseases. Although another gene-editing approach called CRISPR has garnered more support in the research community than ZFN, Sangamo has a head start in clinical development with its gene-editing method.

      Why might Pfizer take a pass on Sangamo?
      A deal wouldn't be anywhere close to transformative in the short run. Pfizer could also prefer to wait and see how clinical studies progress. However, buying Sangamo now could give Pfizer a huge long-term advantage as gene therapies gain traction.


      https://finance.yahoo.com/news/pfizer-reportedly-rules-brist…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 18.04.18 20:44:28
      Beitrag Nr. 1.218 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.571.542 von bernie55 am 18.04.18 11:17:00...und ein paar Tage später wird wieder zum Verkauf geraten. Manchmal habe ich den Eindruck, dass die mit ihrem Geschreibe nur Volatilität erzeugen wollen. Ist ja alles irgendwie recht mit ihren Argumentationen, aber wenn man nur darauf hört, wird man zum Fähnchen im Winde.
      Letztendlich muss man für sich selbst abwägen, ob Sangamo heute oder später eine MK von 1,5 Mrd oder mehr verdient.
      Dafür spricht nach meiner Meinung auf jeden Fall:
      Bewertung anderer Firmen in ähnlichem Geschäft
      Interesse und finanzielles Engagement bedeutender Pharmas
      bisherige Preise bei Übernahmen
      langjährige Erfahrung und Erfolge mit Zinkfinger- Technologie
      Aber ich frage mich auch: Warum hat Gilead nicht gleich die Firma übernommen, als die MK noch niedrig war?
      Bis heute sehe ich aber in der jetzigen MK viel eher eine Chance als ein Risiko.
      Avatar
      schrieb am 24.04.18 22:16:05
      Beitrag Nr. 1.219 ()
      Nachbörslich nochmals sattes minus- KE angekündigt.
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 25.04.18 08:12:34
      Beitrag Nr. 1.220 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.620.451 von Gustl24 am 24.04.18 22:16:05Sonderlich kursschonend ist der Zeitpunkt der KE jedenfalls nicht. Man darf sich schon fragen warum sie nicht zu Kursen um >25$ dies durchgeführt haben vor wenigen Wochen...dann wäre die Verwässerung geringer ausgefallen. Die Mittelverwendung hat ja keinen besonderen Bezug; mal schauen wie der Preis nun angesetzt wird...
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 25.04.18 10:25:18
      Beitrag Nr. 1.221 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.621.690 von Gustl24 am 25.04.18 08:12:342017 war ein Verlust von 55 Mio angefallen.
      Den momentanen Cashbestand schätze ich auf ca. 400 Mio.
      Mitte des Jahres Studienergebnisse (hoffentlich positiv).
      Warum also zum jetzigen Zeitpunkt eine Kapitalerhöhung?
      Da kann ich mir nur einen schlechten Reim drauf machen.
      Avatar
      schrieb am 25.04.18 23:08:41
      Beitrag Nr. 1.222 ()
      Wenigstens will Gilead sich mit 50 Mio $ an der Kapitalerhöhung beteiligen.
      https://investor.sangamo.com/all-sec-filings/content/0001193…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 26.04.18 09:17:57
      Beitrag Nr. 1.223 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.629.721 von tupper am 25.04.18 23:08:4116,25$ also nun...
      Wie stark hier die Gilead Beteiligung und die tatsächliche Höhe eine Rolle spielen wird sich zeigen;)
      Avatar
      schrieb am 27.04.18 17:19:12
      Beitrag Nr. 1.224 ()
      Sangamo Announces $8 Million CIRM Grant For ST-400 -- A Gene-Edited Cell Therapy Candidate -- To Treat Transfusion-Dependent Beta-Thalassemia

      PR Newswire April 27, 2018

      RICHMOND, Calif., April 27, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that the California Institute for Regenerative Medicine (CIRM) has awarded an $8 million grant for Sangamo to evaluate ST-400, a gene-edited cell therapy candidate for people with transfusion-dependent beta-thalassemia

      "CIRM plays a critical role in funding the rigorous evaluation of new stem cell therapies, and we are very pleased to receive CIRM's support for the study of ST-400 for the treatment of transfusion-dependent beta-thalassemia," said Edward Conner, M.D., chief medical officer at Sangamo. "We believe the precision, efficiency and specificity of zinc finger nuclease gene editing has the potential to differentiate ST-400 from other genomic therapies in development for this disease."

      Sangamo's Investigational New Drug Application for ST-400 has been accepted by the U.S. Food and Drug Administration, and the first site is now initiated for a Phase 1/2 clinical trial. Sangamo expects to begin enrolling patients in this study in the first half of 2018.

      Beta-thalassemia is an inherited blood disorder caused by mutations in the beta-globin gene that leads to reduced or absent production of adult hemoglobin, the protein in red blood cells that carries oxygen to cells throughout the body. The disorder causes the destruction of red blood cells, which results in severe anemia and reduced oxygen transport to various tissues in the body.

      According to the World Health Organization, there are approximately 100,000 known beta-thalassemia patients worldwide, with ~19,000 of those in the United States and Europe.1The majority of these patients are transfusion-dependent, and their current standard of care includes a chronic regimen of red blood cell transfusions, which may lead to iron overload and organ damage even with daily iron chelation therapy. Allogeneic bone marrow transplant may be a treatment option for these patients if a suitable donor can be found, but carries substantial risks such as graft-versus-host disease.

      Sangamo and Bioverativ, a Sanofi Company, are developing ST-400 as part of an exclusive worldwide collaboration to develop and commercialize zinc finger nuclease (ZFN)-mediated gene-edited cell therapies for the treatment of transfusion-dependent beta-thalassemia and sickle cell disease.
      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-8-million-c…l" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-8-million-c…l
      Avatar
      schrieb am 03.05.18 12:44:46
      Beitrag Nr. 1.225 ()



      Sangamo Therapeutics Announces First Quarter 2018 Conference Call and Webcast
      PR Newswire•May 1, 2018

      RICHMOND, Calif., May 1, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that the company will release its first quarter 2018 financial results before the market opens on Tuesday, May 8, 2018. The press release will be followed by a conference call at 8:00 a.m. ET, which will be open to the public via telephone and webcast.

      During the conference call, the company will review its financial results and :cool: :eek:provide a business update :eek: :cool:.


      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…
      Avatar
      schrieb am 04.05.18 16:06:51
      Beitrag Nr. 1.226 ()
      Da tut sich einiges in nächster Zeit:
      08.05. Quartalszahlen
      16.05. Präsentationen bei ASGCT
      (irgendwo hatte ich auch noch was gelesen von Präsentationen bei Deutscher Bank und Merrill Lynch, auch im Mai)
      11.06. Hauptversammlung
      6/18 P2 von SB-728 sollte fertig sein
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 08.05.18 19:50:15
      Beitrag Nr. 1.227 ()
      Heute zum 5 ten mal eine neue Tradingposi aufgebaut- warum der Kurssturz?
      Gut, man regt sich massiv auf über die KE (berechtigt!!), schlechter Zeitpunkt und unnötige Verwässerung trotz ausreichend Cashbalance. Die heutigen Zahlen scheinen insbesondere sehr mangelhaft kommuniziert worden zu sein...
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 08.05.18 21:41:42
      Beitrag Nr. 1.228 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.720.553 von Gustl24 am 08.05.18 19:50:15Ich sehe auch keinen einleuchtenden Grund für den Kurssturz. Dass hier noch einiges an Verlusten geschrieben wird, war doch vorher schon klar. Die 150 Mio von KITE werden wohl erst im nächsten Quartal verrechnet.
      Vielleicht war es auch die Aussicht auf einen Jahresverlust von 140-150 Mio, die so erschreckt hat. In den Foren ist manchmal die Rede davon, dass man eine Produktionsstätte errichten will. Das würde die starke Erhöhung der Verluste erklären.
      Forschungsmäßig klang doch eigentlich alles recht positiv.
      Dennoch: So allmählich reicht es mir mit diesen Kurskapriolen. Tradingversuche oder Abstinenz sind hier wohl eher das Mittel der Wahl.
      Avatar
      schrieb am 11.05.18 22:25:46
      Beitrag Nr. 1.229 ()
      https://d1io3yog0oux5.cloudfront.net/_7f6c5bcc891b2920f9b2a3…
      Sieht doch alles sehr solide aus.
      Die haben tatsächlich ein neues Headquarter und eine Fabrikationsstätte. Da braucht man natürlich schon ein paar Millionen mehr. Aber geschickt hat man sich dabei nicht angestellt oder man wurde schlecht beraten.
      In der Telefonkonferenz klang auch an, dass man das ein oder andere selbst weiterentwickeln wolle.
      Das würde natürlich höhere Ausgaben und Risiken, aber auch höhere Chancen bedeuten.
      Das Management schien mir aber besonnen genug, vor diesem Schritt die Risiken eines Alleingangs zu prüfen. Auf Biegen und Brechen will man diesen Schritt jedenfalls nicht tun.
      Avatar
      schrieb am 13.05.18 16:04:20
      Beitrag Nr. 1.230 ()
      Da läuft noch eine Hacker-Geschichte. Nach dem, was ich gefunden habe, wurde Anfang des Jahres die mail-Adresse eines Sangamo- Managers (CEO?) gehackt. Sangamo bemerkte den Angriff erst am 28.03. und machte am 17.04 Meldung an die SEC.
      Vielleicht weiß jemand mehr und Genaueres.
      Avatar
      schrieb am 14.05.18 19:42:24
      Beitrag Nr. 1.231 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.696.513 von tupper am 04.05.18 16:06:51ASGCT Meeting 2018 - 16.05.-19.05. - Chicago

      The following presentations are scheduled at the ASGCT Meeting sessions:

      Invited Presentations at Scientific Symposia

      Therapeutic Gene Editing Using Designed Zinc Finger Proteins – Michael C. Holmes, Ph.D., Sangamo Therapeutics
      Corporate Review Session
      Invited Talk – Tuesday, May 15; 4:00PM

      Education Session Chair: Thomas Wechsler, Ph.D., Sangamo Therapeutics
      Session: 135. The Basics of Genome Editing
      Presentation Series – Wednesday, May 16; 1:30PM


      Inherited Metabolic Diseases


      Liver-Based Expression of the Human Alpha-Galactosidase A Gene in a Murine Fabry Model Results in Continuous Therapeutic Levels of Enzyme Activity and Effective Substrate Reduction – Abstract #545
      Session: Metabolic, Storage, Endocrine, Liver and Gastrointestinal Diseases II
      Poster Presentation –
      Thursday, May 17; 5:15PM

      ZFN-Mediated In Vivo Genome Editing Results in Therapeutic Levels of α-Galactosidase A and Effective Substrate Reduction in Fabry Knockout Mice – Abstract #234
      Session: Metabolic, Storage, Endocrine, Liver and Gastrointestinal Diseases I
      Poster Presentation – Wednesday, May 16; 5:30PM

      Central Nervous System Disorders

      Designed Zinc Finger Protein Transcription Factors for Single-Gene Regulation Throughout the Central Nervous System – Abstract #949
      Session: 410. Gene Targeting and Gene Correction
      Oral Presentation – Saturday, May 19; 10:30AM

      T Cell Immunology

      Highly Efficient and Specific Multiplexed Gene Editing in T Cells using Enhanced Zinc-Finger Nucleases (ZFNs) Enables Strategic Engineering of Allogeneic T Cell Immunotherapies – Abstract #968
      Session: 412. Advancements in T Cell-Based Therapies
      Oral Presentation – Saturday, May 19; 11:15AM

      Technology and Delivery Enhancements

      Enhancing ZFN Expression Construct and Nuclease Activity Leads to Improvements of In Vivo Genome Editing Platform – Abstract #809
      Session: Gene Targeting & Gene Correction III
      Poster Presentation – Friday, May 18; 5:45PM

      Global and Tunable Suppression of Zinc Finger Nuclease and ZFP-Transcription Factor Off-Target Activity via Discrete Framework Substitutions – Abstract #183
      Session: Gene Targeting & Gene Correction I
      Poster Presentation – Wednesday, May 16; 5:30PM

      Non-Viral Delivery of ZFN mRNA Enables Highly Efficient In Vivo Genome Editing of Multiple Therapeutic Gene Targets – Abstract #952
      Session: 410. Gene Targeting and Gene Correction
      Oral Presentation – Saturday, May 19; 11:15AM

      https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=1933&mn=103773&p…
      Avatar
      schrieb am 16.05.18 13:59:21
      Beitrag Nr. 1.232 ()
      Bioverativ and Sangamo Announce FDA Acceptance of IND Application for Gene-Edited Cell Therapy BIVV003 to Treat Sickle Cell Disease

      Business Wire•May 16, 2018




      WALTHAM, Mass. & RICHMOND, Calif.--(BUSINESS WIRE)--

      Bioverativ Inc., a Sanofi company dedicated to transforming the lives of people with rare blood disorders, and Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has accepted the Investigational New Drug (IND) application for BIVV003, a gene-edited cell therapy candidate for the treatment of people with sickle cell disease. Bioverativ and Sangamo are developing BIVV003 as part of an exclusive worldwide collaboration to develop and commercialize gene-edited cell therapies for sickle cell disease and beta thalassemia.

      This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20180516005404/en/

      “This acceptance marks the second IND for this gene-editing approach in less than a year, and the first for a gene-edited therapy in sickle cell disease,” said Ken Huttner, M.D. Ph.D., Vice President, Clinical Development at Bioverativ. “It represents our commitment to advancing cutting-edge science and offers hope to the many people who have been waiting generations for an effective way to treat sickle cell disease. We look forward to advancing the program into clinical trials.”

      Sickle cell disease is a lifelong blood disorder with serious, painful and debilitating complications, and patients deserve new, more effective treatment options,” said Ed Conner, M.D., Chief Medical Officer at Sangamo. “Gene-edited cell therapy has the potential to provide patients living with sickle cell disease a lifelong treatment with a single administration. We believe the precision, efficiency and specificity of zinc finger nuclease technology differentiate BIVV003 from other genomic therapies in development.”

      BIVV003 is a non-viral approach utilizing zinc finger nuclease (ZFN) gene-editing technology. By modifying a short sequence of the BCL11A gene in a patient’s red blood cell precursors, sickle hemoglobin production is suppressed, and the production of fetal hemoglobin is reactivated to levels that may protect patients against the progression of their sickle cell disease.

      This IND enables Bioverativ to initiate a Phase 1/2 clinical trial to assess the safety, tolerability, and efficacy of BIVV003 in adults with sickle cell disease, and Bioverativ expects to open several clinical sites across the United States this year. Currently, Sangamo is enrolling patients with transfusion-dependent beta thalassemia in a Phase 1/2 trial evaluating the safety, tolerability, and efficacy of ST-400, which uses the same gene-editing approach as BIVV003.

      https://finance.yahoo.com/news/bioverativ-sangamo-announce-f…
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 16.05.18 14:09:36
      Beitrag Nr. 1.233 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.772.147 von bernie55 am 16.05.18 13:59:21Hey, da warst du aber verdammt schnell!
      Hoffentlich hilft`s!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 16.05.18 14:19:13
      Beitrag Nr. 1.234 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.772.147 von bernie55 am 16.05.18 13:59:21Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO): Product News

      SGMO – FDA has accepted the Investigational New Drug (IND) application for BIVV003 for the treatment of people with sickle cell disease.

      MAY 16, 2018 | 7:29AM | BY STOCKNEWS.COM STAFF

      https://stocknews.com/news/sgmo-fda-has-accepted-the-investi…
      Avatar
      schrieb am 16.05.18 14:23:57
      Beitrag Nr. 1.235 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.772.240 von tupper am 16.05.18 14:09:36
      Zitat von tupper: Hey, da warst du aber verdammt schnell!
      Hoffentlich hilft`s!


      :cool:...mittel bzw. langfristig gesehen....wollen wir´s hoffen :cool:

      :cool: TIME WILL TELL :cool:
      Avatar
      schrieb am 16.05.18 19:53:01
      Beitrag Nr. 1.236 ()
      Headquarter und Labor sind anscheinend gemietet und kosten ca. 1 Million Miete/Jahr.
      Dafür hätten sie das jedenfalls keine KE gebraucht.
      Avatar
      schrieb am 17.05.18 21:56:00
      Beitrag Nr. 1.237 ()
      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-stock-hi…

      Sehr interessanter Artikel über die Geschichte von Sangamo.
      Da versteht man die Zurückhaltung der Investoren.
      Derweil wird CRISPR mit Vorschusslorbeeren überschüttet.
      CRISPR, die Tesla der Gentechs oder die Amazon der Gentechs?
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 05.06.18 11:39:19
      Beitrag Nr. 1.238 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.785.362 von tupper am 17.05.18 21:56:00
      Zitat von tupper: https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-stock-hi…

      Sehr interessanter Artikel über die Geschichte von Sangamo.
      Da versteht man die Zurückhaltung der Investoren.
      Derweil wird CRISPR mit Vorschusslorbeeren überschüttet.
      CRISPR, die Tesla der Gentechs oder die Amazon der Gentechs?



      Zumindest ist der Weg zur Apple ;) der Genttechs holpriger als gedacht.


      Vertex/CRISPR's Sickle Disease Candidate Put on Hold by FDA

      VRTX and partner CRISPR Therapeutics AG CRSP announced that the FDA has placed a clinical hold on the companies’ investigational new drug (IND) application for CTX001

      ,Zacks•May 31, 2018

      https://finance.yahoo.com/news/vertex-crispr-apos-sickle-dis…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 05.06.18 11:44:35
      Beitrag Nr. 1.239 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.910.140 von bernie55 am 05.06.18 11:39:19Crispr On Hold While Sangamo Accelerates
      Jun. 4.18

      Marty Chilberg


      Summary
      - The gene editing group relying on Crispr was negatively impacted by the FDA hold on CTX001 last week.

      - The regulatory pathway for gene therapy approval is being revised with a notable focus on RMAT, manufacturing and platforms.

      - Sangamo receives CTA authorization for both MPS I and MPS II - U.K. trial initiation later this year.

      - Sangamo appears to be the only company in this editing group positioned to leverage any platform benefits.

      https://seekingalpha.com/article/4179292-crispr-hold-sangamo…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 05.06.18 17:34:17
      Beitrag Nr. 1.240 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.910.176 von bernie55 am 05.06.18 11:44:35Ein recht umfangreiches Research mit den ganzen Tabellen!
      Auf die Performance der Aktie scheinen Fakten allerdings nur eine schwache Wirkung zu haben.
      Gestern die Meldung über weitere klinische Zulassungen und als Ergebnis fast 5% Absturz!
      Sieht aber im Moment so aus, als ob wir den seit März existierenden Abwärtstrend verlassen könnten. 14,60$ als Umkehrpunkt?
      Mal sehen, was los ist, wenn das HALT bei CRISPR wieder aufgehoben wird.
      Bei denen steht ja auch noch eine Kapitalerhöhung an und weitere Optionen für ihre
      Koryphäen.
      Avatar
      schrieb am 06.06.18 15:17:12
      Beitrag Nr. 1.241 ()
      Events + Presentations


      Jefferies 2018 Global Healthcare Conference - New York City

      JUNE 6, 2018 • 4:30PM EDT


      https://investor.sangamo.com/events/detail/1473/jefferies-20…
      5 Antworten
      Avatar
      schrieb am 07.06.18 11:27:21
      Beitrag Nr. 1.242 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.921.642 von bernie55 am 06.06.18 15:17:12Hast du Informationen über die Tagesordnung der Hauptversammlung am 11.06. gefunden?
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 11.06.18 09:51:41
      Beitrag Nr. 1.243 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.930.114 von tupper am 07.06.18 11:27:21
      Zitat von tupper: Hast du Informationen über die Tagesordnung der Hauptversammlung am 11.06. gefunden?


      Nein , leider noch nichts gefunden !
      Avatar
      schrieb am 11.06.18 09:54:04
      Beitrag Nr. 1.244 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.921.642 von bernie55 am 06.06.18 15:17:12
      Zitat von bernie55: Events + Presentations


      Jefferies 2018 Global Healthcare Conference - New York City

      JUNE 6, 2018 • 4:30PM EDT


      https://investor.sangamo.com/events/detail/1473/jefferies-20…


      TRANSKRIPT von der Jefferies 2018 Global Healthcare Conference ist hier zu lesen.

      https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=1933&mn=105271&p…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 11.06.18 17:39:14
      Beitrag Nr. 1.245 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.955.617 von bernie55 am 11.06.18 09:54:04Also, mich überzeugt`s.
      Ein paar erfolgreiche klinische Tests wären natürlich noch besser.

      Mal sehen, ob wir uns dem Gemetzel bei CRISPR entziehen können.
      Meldung: CRISPR-Cas 9 veränderte Zellen können Krebs auslösen.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 11.06.18 21:41:06
      Beitrag Nr. 1.246 ()
      https://www.investorvillage.com/smbd.asp?UseArchive=&v=1&cat…
      Für News von der Haupversammlung empfehle ich, hier zu lesen, beginnend bei "Notes from ASM".
      Ist ein sehr interessantes Board.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 12.06.18 09:35:51
      Beitrag Nr. 1.247 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.959.631 von tupper am 11.06.18 17:39:14
      Zitat von tupper: Also, mich überzeugt`s.
      Ein paar erfolgreiche klinische Tests wären natürlich noch besser.
      Mal sehen, ob wir uns dem Gemetzel bei CRISPR entziehen können.

      Meldung: CRISPR-Cas 9 veränderte Zellen können Krebs auslösen.



      CRISPR-related stocks sink after report that gene-editing technology might cause cancer
      Published: June 11, 2018 4:59 p.m. ET

      https://www.marketwatch.com/Story/crispr-related-stocks-sink…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      https://www.marketwatch.com/Story/crispr-related-stocks-sink…
      Avatar
      schrieb am 12.06.18 09:43:06
      Beitrag Nr. 1.248 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.961.632 von tupper am 11.06.18 21:41:06
      Zitat von tupper: https://www.investorvillage.com/smbd.asp?UseArchive=&v=1&cat…
      Für News von der Haupversammlung empfehle ich, hier zu lesen, beginnend bei "Notes from ASM".
      Ist ein sehr interessantes Board.


      Super, danke, tupper. Dass ich da nicht selber draufgekomen bin, zumal ich bei meinen anderen Biotechs immer wieder mal dort recherchieren.🤒

      Investorvillage ist wirklich ein gutes Board - da tummeln sich echte Biotech-Checker rum.
      Avatar
      schrieb am 12.06.18 15:53:17
      Beitrag Nr. 1.249 ()
      https://investor.sangamo.com/all-sec-filings/content/0001193…

      Ich habe jetzt auch die Einladung zur Hauptversammlung gefunden (Zufallstreffer!)
      Den größten Teil nimmt mal wieder die Verteilung des Bärenfells in Anspruch, obwohl der Bär noch gar nicht erlegt ist. Wenigstens scheint man um Transparenz und nachvollziehbare Begründungen für Gehälter, Incentives und Rewards bemüht zu sein.
      Ansonsten sieht ja alles nach baldigem großen Erfolg aus.
      Ich frage mich aber immer noch, wieso man bei diesen Aussichten zu diesem Zeitpunkt eine Kapitalerhöhung gemacht hat.
      Avatar
      schrieb am 20.06.18 15:47:48
      Beitrag Nr. 1.250 ()
      ......heute wieder ein bisschen Aufwind ?

      Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO):
      New Bullish Coverage


      SGMO – BofA/Merrill Lynch initiates as a buy, $24PT. :) :cool:

      This price target represents a 45.90% upside over the stock’s previous closing price of $16.45.


      JUN 20, 2018 | 6:12AM | BY STOCKNEWS.COM STAFF

      https://stocknews.com/news/sgmo-bofamerrill-lynch-initiates-…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 20.06.18 16:50:51
      Beitrag Nr. 1.251 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.027.120 von bernie55 am 20.06.18 15:47:48Vielleicht sind die Leerverkäufer auch in Urlaub gegangen?

      Ein neues Patent mot Nanoliquids wurde auch erteilt und am 26.06 erhofft man sich bei einer Veranstaltung Aussagen über Hemo A und MPS II. (Alles von Investor village)
      Avatar
      schrieb am 21.06.18 11:39:40
      Beitrag Nr. 1.252 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.027.120 von bernie55 am 20.06.18 15:47:48
      Zitat von bernie55: ......heute wieder ein bisschen Aufwind ?
      SGMO – BofA/Merrill Lynch initiates as a buy, $24PT.

      Zitat von tupper: Vielleicht sind die Leerverkäufer auch in Urlaub gegangen?


      Diese Kombi scheint uns nach oben gebracht zu haben ;) :cool:

      Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO)
      NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD

      Quote Lookup

      18.05 USD +1.60 USD :eek: (+9.73%):eek:
      At close: June 20 4:00PM EDT
      Avatar
      schrieb am 21.06.18 21:59:11
      Beitrag Nr. 1.253 ()
      So allmählich dürfte auch der letzte die Lust an Sangamo verloren haben!
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:16:41
      Beitrag Nr. 1.254 ()
      Übernahme von TXCell!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:17:09
      Beitrag Nr. 1.255 ()



      Sangamo Therapeutics to Acquire TxCell
      PR Newswire July 23, 2018

      > The Proposed Acquisition Would Combine Sangamo's Ex Vivo Gene Editing Capabilities and TxCell's Treg Expertise and Would Position Sangamo as a Leader in CAR-Treg Development

      > Initiation of First CAR-Treg Clinical Trial Expected in 2019



      "We are thrilled to announce this proposed acquisition which would combine TxCell's Treg expertise with our ex vivo gene editing capabilities, positioning Sangamo as a leader in the emerging field of CAR-Treg cell therapy," said Sandy Macrae, CEO of Sangamo. "We believe CAR-Treg therapies will prove to be as exciting for immunology as CAR-T has been for oncology."

      "We are excited to combine with Sangamo for their experience and technical expertise in gene-edited cell therapy, and we believe Sangamo's ZFN editing technology will facilitate the precise genetic modifications needed to create a new class of Treg-based antigen and tissue specific immunosuppressive medicines," said Stephane Boissel, CEO of TxCell. "Progressing such CAR-Treg products in clinical development and towards commercialization would require expertise and financial resources that were impossible for us to get as a stand-alone business at a reasonable cost."


      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-acquire-…
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:19:34
      Beitrag Nr. 1.256 ()
      Ich war aber schneller!:)
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:19:36
      Beitrag Nr. 1.257 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.278.209 von tupper am 23.07.18 14:16:41
      Zitat von tupper: Übernahme von TXCell!


      Ein doppelt gemoppelt, hält besser. :D :laugh:
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:21:20
      Beitrag Nr. 1.258 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.278.239 von tupper am 23.07.18 14:19:34
      Zitat von tupper: Ich war aber schneller!:)

      ...schneller... - YEPP - dafür aber kürzer....:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: ;)
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:26:55
      Beitrag Nr. 1.259 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.278.245 von bernie55 am 23.07.18 14:21:20Hier kriegst du etwas Längeres:
      https://www.txcell.com/assets/files/TxCell_Corporate_Present…
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 14:38:37
      Beitrag Nr. 1.260 ()
      Liest sich schon toll: Rheuma, Psoriasis, MS,... .
      Man kann sich aber auch fragen, wieso die Franzosen für nen Appel und ein Ei verkaufen.
      Der Kursverlauf von TxCell ist auch interessant.
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 15:31:05
      Beitrag Nr. 1.261 ()
      Hier noch die Präsentation von Sangamo zur Übernahme:
      https://d1io3yog0oux5.cloudfront.net/_0f01ed6bbddebce2233460…
      Avatar
      schrieb am 23.07.18 21:20:29
      Beitrag Nr. 1.262 ()
      -4%!
      Das Ding sollte Sinkamo heißen!
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 24.07.18 11:12:44
      Beitrag Nr. 1.263 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.281.893 von tupper am 23.07.18 21:20:29Sangamo Announces Treatment Of First Patient In Phase 1/2 Clinical Trial Evaluating SB-318 Investigational In Vivo Genome Editing Therapy For MPS I


      "We are pleased to announce the treatment of the first patient in the Empowers Study," said Sangamo Chief Medical Officer, Edward Conner, MD.

      "With this first patient in the Empowers Study of SB-318 for MPS I, and with five patients now treated in the CHAMPIONS Study of SB-913 for MPS II, we are making strong progress in the evaluation of our in vivo genome editing approach for these two rare inherited metabolic diseases.

      We remain on track to announce preliminary data from the MPS II CHAMPIONS Study in late summer."


      DOWNLOAD AS PDF JULY 23, 2018
      https://content.equisolve.net/sangamo/news/2018-07-23_Sangam…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      https://content.equisolve.net/sangamo/news/2018-07-23_Sangam…
      Avatar
      schrieb am 24.07.18 11:19:17
      Beitrag Nr. 1.264 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.281.893 von tupper am 23.07.18 21:20:29
      Zitat von tupper: -4%!
      Das Ding sollte Sinkamo heißen!

      So wie es aktuell - YEPP -


      Beim - hoffentlich- nächsten Big-UP wird Sinkamo dann - hoffentlich - himmelhochjauchzend und voller Euphorie ins Singamo übergehen...
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 24.07.18 20:06:00
      Beitrag Nr. 1.265 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.286.147 von bernie55 am 24.07.18 11:19:17Hoffentlich kann ich mitsingen, wenn es eines Tages soweit sein sollte.
      Ich bin erst mal raus. Die 10$ und womöglich noch weniger will ich mir nicht geben.
      There will be a long way to the money.
      Avatar
      schrieb am 27.07.18 20:09:11
      Beitrag Nr. 1.266 ()
      Heute eine starke Kaufempfehlung für Sangamo:
      ttps://www.forbes.com/sites/moneyshow/2018/07/26/crispr-chao…

      (Hat aber bisher auch nichts geholfen!)

      Frage: Wenn sich bei dem Gengeschnipsel die DNS an anderen Stellen als beabsichtigt auch verändert, wieso sollte das bei ZnFn nicht auch der Fall sein?
      Wahrscheinlich hat man bei Sangamo auch nicht nach weiteren Veränderungen gesucht und bisher kam von Sangamo auch kein Statement, dass sie dieses Risiko ausschließen können.
      Avatar
      schrieb am 10.08.18 19:37:52
      Beitrag Nr. 1.267 ()
      SB-525 zeigt Anzeichen von Wirkung in der bisher höchsten Dosierung. Da keimt naürlich Hoffnung auf.
      Am 14.08. Konferenz bei Wedbush. Ob da mal wieder eine Kapitalerhöhung geplant ist?
      Avatar
      schrieb am 31.08.18 13:05:57
      Beitrag Nr. 1.268 ()
      Sangamo Therapeutics Announces Conference Call To Review SB-913 CHAMPIONS Study Data And Participation At Upcoming Investor Conferences


      RICHMOND, Calif., Aug. 30, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that management will host a conference call on September 5th at 9:00 a.m. ET to discuss clinical data from the CHAMPIONS Study, the Company's Phase 1/2 trial evaluating SB-913 in vivo genome editing therapeutic candidate for MPS II. The call will follow the presentation of the data earlier that day at the 2018 Symposium of the Society for the Study of Inborn Errors of Metabolism in Athens, Greece.


      Sangamo also announced today that management will participate in the following healthcare investor conferences in September.

      2018 Wells Fargo Healthcare Conference, Boston, MA, September 5-6, 2018
      Sangamo's presentation is scheduled for 9:10 a.m. ET on Thursday, September 6th.

      The Wells Fargo presentation will be webcast live and may be accessed via a link on the Sangamo Therapeutics website in the Investors and Media section under Events and Presentations. The presentation will be archived on the Sangamo website for two weeks after the event.

      Bank of America Merrill Lynch Global Healthcare Conference 2018, London, UK, September 11-14, 2018
      Sangamo's presentation is scheduled for 3:25 p.m. BST on Wednesday, September 12th.

      Webcasting services are not provided at the Bank of America Merrill Lynch conference.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 02.09.18 12:54:26
      Beitrag Nr. 1.269 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.582.178 von bernie55 am 31.08.18 13:05:57Sangamo MPS II Data May Trigger Fabry Decision
      Aug. 31, 2018 9:52 AM ET


      Summary
      - Data for SB-913, the first ever genome editing clinical trial, will be presented on September 5th.

      - Clinical data for SB-525, Sangamo's hemophilia A gene therapy trial, will be presented in December at ASH 2018.

      - Sangamo expects to file a Fabry disease IND by year-end. They have approaches utilizing both gene therapy and genome editing. The filing may indicate which platform they prefer.

      https://seekingalpha.com/instablog/400846-marty-chilberg/520…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://seekingalpha.com/instablog/400846-marty-chilberg/520…
      Avatar
      schrieb am 05.09.18 22:08:19
      Beitrag Nr. 1.270 ()
      Heute ein deftiger Kursrückgang um -25%!. Obwohl die News von der Konferenz eigentlich recht gut waren.Bin da doch recht überrascht über den heutigen Kursverlauf an der Heimatbörse zu nur noch 14,50$ Dollar!.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 06.09.18 13:43:27
      Beitrag Nr. 1.271 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.626.408 von larsuwe am 05.09.18 22:08:19
      Zitat von larsuwe: Heute ein deftiger Kursrückgang um -25%!. Obwohl die News von der Konferenz eigentlich recht gut waren. Bin da doch recht überrascht über den heutigen Kursverlauf an der Heimatbörse zu nur noch 14,50$ Dollar!.


      Ich bin kein Mediziner, nur Biotech-Laie, , aber, das, was ich an Infos aus dem Internet gelesen habe, klingt" nur" zum Teil gut.


      Worum geht`s ?

      Die Studien von SGMO beschäftigen sich mit dem Hunter-Syndrom.

      Die Ursache dieser Erkrankung (Mukopolysaccharidose Typ II, MPS II) ist das Fehlen eines spezifischen lysosomalen Enzyms, IDS (Iduronat 2-Sulfatase), das eine Anhäufung der Glykosaminoglykane (GAGs) ,Heparansulfat und Dermatansulfat in verschiedenen Geweben verursacht .

      Die Studien zur ersten In-vivo-Gen-Editing-Therapie hatten als Primär-Ziel, mögliche Veränderungen auf die IDS-Produktion zu erhalten

      In einen der letzten Studie erhielten zwei Personen eine mittlere Dosis der Gen-Editierungsreagenzien und zwei Personen erhielten eine niedrige Dosis.
      Nach 16 Wochen ist bei den Patienten, die die niedrige Dosis erhielten, keine Veränderung ihrer Harnzuckerwerte festgestellt worden.
      Bei den Patienten mit mittlerer Dosis hingegen waren drei Urinkromarker - Glykosaminoglykane, Dermatansulfat und Heparansulfat - um 51 Prozent, 32 Prozent und 61 Prozent zurückgegangen.
      Der signifikante Rückgang o.g. Substanzen im Urin, ist eine gute Nachricht .

      Allerdings - und das ist der entscheidenden Punkt - konnte kein IDS-Enzym im Blut dieser Patienten gefunden werden. Der Grad an Iduronat-2-Sulfatase, dem eigentlichen Ziel der Gen-editing-Therapie, blieb zu Beginn und am Ende der Studien nicht nachweisbar.

      In diesem Zusammenhang sagt Sangamo , der Mangel an nachweisbarem Enzym bedeutet nicht , dass die Gentherapie nicht funktioniert.
      “If longer-term data from this study continue to be positive, therapeutic genome editing has the potential to bring tremendous medical progress for [Hunter] and other monogenic diseases,”
      Edward Conner, chief medical officer of Sangamo, says in a press release sent to The Scientist.


      https://seekingalpha.com/article/4204400-sangamos-gene-thera…

      https://www.the-scientist.com/news-opinion/early-results-of-…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 06.09.18 14:09:19
      Beitrag Nr. 1.272 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.631.394 von bernie55 am 06.09.18 13:43:27NEWS 05 SEPTEMBER 2018

      First test of in-body gene editing shows promise
      Preliminary results suggest that treatment for rare disease is safe, but its effectiveness is unclear.


      A therapy that edits genes directly in the human body might be safe, suggest early findings from the first trial to test the approach.

      Researchers from Sangamo Therapeutics in Richmond, California, designed enzymes to correct an error in the genome of people with a rare genetic disease called Hunter syndrome, who cannot break down some complex sugars. The scientists used a virus to deliver these gene-editing enzymes into the cells of patients.

      The company presented the results on 5 September at the annual meeting of the Society for the Study of Inborn Errors of Metabolism in Athens. The data on the efficacy of the approach come from just four people enrolled in the study for 16 weeks. Although there are some signs that the treatment reduced levels of a biochemical marker used to assess the severity of Hunter syndrome, it is too soon to know whether the therapy worked.

      Hunter syndrome is caused by mutations that disable an enzyme called iduronate-2-sulfatase (IDS), which is responsible for breaking down certain complex sugars in the body. When those sugars accumulate, they can damage organs including the lungs, heart and brain.

      Some people with Hunter syndrome now receive infusions of the IDS enzyme to replace the damaged version. But the healthy enzyme is rapidly depleted, and patients must return every week for a fresh dose.

      Mixed results

      The Sangamo team looked for ways to permanently replace the enzyme. The company designed gene-editing enzymes called zinc finger nucleases to insert a healthy version of the gene into a region of the genome deemed to be safe. The researchers then used a virus to shuttle DNA that encodes the nuclease, and the healthy IDS gene into liver cells, where IDS is normally produced.

      This is an improvement over conventional gene-therapy methods, which do not allow researchers to control where the healthy gene is inserted. That uncertainty has raised concerns that the insertion itself could damage an important gene.

      Two of the people in the Sangamo trial showed a decrease in urine levels of the sugars that IDS breaks down. The other two, who received a lower dose, saw no change. No patient report any serious adverse events linked to the therapy.

      But researchers failed to detect a concurrent increase in the amount of IDS enzyme in the blood. Sangamo president Sandy Macrae says the company is working on a more sensitive assay capable of detecting low levels of the enzyme, and speculated that the enzyme might be rapidly taken up from the blood by IDS-starved tissues. A clearer answer might emerge as the company tests higher doses of the treatment, he added.

      That explanation might not have been enough to placate investors: Sangamo’s stock dropped by 22% in the hours after the presentation.

      The data are also difficult to interpret because patients in the trial continued to receive IDS-replacement therapy. A safety panel will evaluate the data later this year to determine whether the trial participants can be weaned off of the treatment, allowing researchers a clearer glimpse into the effects of Sangamo’s editing strategy.

      An edited future
      Gene editing is a topic of intense interest, due in large part to the development of a powerful technique called CRISPR–Cas9. But although CRISPR–Cas9 is easier to design and use in the laboratory, researchers have more experience using zinc finger nucleases to tinker with genomes.

      Previous studies have used zinc finger nucleases to alter the genomes of cells that had been removed from the body. Those treated cells were then infused back into the donor, but Sangamo’s latest trial is the first to perform the editing directly in the body.

      Sangamo’s approach differs from what some would define as 'true' gene editing — the use of enzymes to rewrite a mutation and correct it to the healthy DNA sequence — instead introducing an entirely new copy of the gene.

      Nevertheless, the Sangamo trial is an important advance for the field, says Marianne Rots, a geneticist at University Medical Center Groningen in the Netherlands. “Obviously, the true gene-editing excitement is in the actual correction of the mutated gene, but this gene-addition study is an important step forward,” she says. “Its outcomes definitely are of interest to a broad range of diseases.”

      https://www.nature.com/articles/d41586-018-06195-6?utm_sourc…
      Avatar
      schrieb am 06.09.18 15:01:43
      Beitrag Nr. 1.273 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.631.394 von bernie55 am 06.09.18 13:43:27Nähere Details zur Studie hier:





      Sangamo Announces 16 Week Clinical Results Including Reductions In Glycosaminoglycans In Phase 1/2 Trial Evaluating SB-913, A Zinc Finger Nuclease Genome Editing Treatment For MPS II (Hunter Syndrome)

      PR Newswire - Sep. 5, 2018, 08:14 AM

      https://markets.businessinsider.com/news/stocks/sangamo-anno…
      Avatar
      schrieb am 02.11.18 11:43:01
      Beitrag Nr. 1.274 ()
      Sangamo Therapeutics Announces Third Quarter 2018 Conference Call and Webcast

      PR Newswire PR Newswire•November 1, 2018

      RICHMOND, Calif., Nov. 1, 2018 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO) announced today that the Company will release its third quarter 2018 financial results after the market closes on Thursday, November 8, 2018.

      The press release will be followed by a conference call at 5:00 p.m. ET, which will be open to the public via telephone and webcast. During the conference call, the Company will review its financial results and provide a business update.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-therapeutics-announce…
      Avatar
      schrieb am 22.01.19 13:26:26
      Beitrag Nr. 1.275 ()
      Sangamo Announces Upcoming Clinical Data Presentations At WORLDSymposium 2019

      Summary
      RICHMOND, Calif., Jan. 4, 2019 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (Nasdaq: SGMO) announced today that interim clinical data from the Company's inherited metabolic diseases development programs will be presented at WORLDSymposium, an annual conference dedicated to lysosomal diseases being held February 4-8th, 2019 at the Hyatt Regency Orlando in Orlando, Florida.

      The WORLDSymposium program includes two platform presentations from clinical trials of Sangamo's zinc finger nuclease (ZFN)-mediated in vivo genome editing product candidates, SB-318 and SB-913, which are being evaluated for the treatment of mucopolysaccharidosis type I (MPS I) and type II (MPS II), respectively:
      The SB-913 (MPS II) presentation is expected to include interim data on safety and biochemical measurements at up to 24 weeks from six subjects enrolled in the three dose cohorts of the CHAMPIONS Study.

      The SB-318 (MPS I) presentation is expected to describe the scientific rationale for SB-318, the clinical trial design, and preliminary safety and biochemical measurements at up to four weeks from the first three patients enrolled in the EMPOWERS Study.
      Sangamo expects to provide additional SB-913 and SB-318 updates in 2019 as data accumulate and mature in these clinical development programs.

      Factors that could cause actual results to differ include, but are not limited to, the dependence on the timing and success of clinical trials of lead programs, the lengthy and uncertain regulatory approval process, uncertainties related to the initiation, enrollment and completion of clinical trials, including the CHAMPIONS study and the EMPOWERS study, whether the final results from the EMPOWERS study and CHAMPIONS study will validate and support the interim results and the overall safety and efficacy of SB-318 and SB-913, respectively, Sangamo's reliance on partners and other third-parties to meet their clinical and manufacturing obligations, and the ability to maintain strategic partnerships.

      https://stocktwits.com/news/9218230/sangamo-announces-upcomi…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.01.19 20:17:48
      Beitrag Nr. 1.276 ()
      Top Pick 2019
      Die „Gen-Schere“ am Menschen birgt wohl zurzeit mit die meiste Phantasie in Sachen Biotec. Sangamo ist hier mit seinen Zinkfinger-Nukleasen (ZFN) mit Abstand am weitesten und waren auch die ersten, die sowas überhaut in eine Studie am Menschen durchführen. Mit so illustren Partnern wie Gilead, Pfizer und Shire haben sie eine beeindruckende Pipeline für Gentherapien u.a. für Hämophilie A, Sichezellenanämie, Thalassanämie unt Morbus Huntington. Alles Verbunden mit Meilensteinzahlungen der genannten Partner. Ich rechne hier mit einem ständigen News-Flow in 2019 und teile die Meinung von MoneyShow.com:

      Top Picks 2019: Sangamo Therapeutics (SGMO)

      01/11/2019 5:00 am EST

      Sangamo Therapeutics is the leader in gene editing, and an unappreciated leader in gene therapy as well; with many value drivers coming in 2019, the stock is our top speculative pick for the coming year, explains Jay Silverman, analyst withThe Medical Technology Stock Letter

      The company has more in vivo gene editing studies underway than the entire gene editing universe combined, including the CRSPR companies.

      A year ago in the first in vivo gene editing study in history, SGMO began treating adults with MPSII with SB-913. Management has always noted that once safety and efficacy was shown in the initial adult participants, it would discuss the results with the FDA and Safety Monitoring Committee (SMC) in order to allow younger patients to be given the novel gene editing treatment.

      On the Q3:18 quarterly call, the company announced that adolescents aged 12-17 would begin to be enrolled. Less than 3 weeks later, SGMO has posted an update saying that children as young as 5 year olds are now being enrolled.

      This is a clear signal that the regulators are in agreement on the company’s program, as permanently editing the genes of a child has potential risks involved — and the agency believes that the initial responses warrant taking such risks.

      Moreover, if gene editing occurs at an early age, many of the neurological and physical symptoms of MPSII could be stopped well before the condition advances.

      The clean safety of SGMO’s ZFN technology stands alone in the revolutionary world of gene editing, especially compared with potential off-target toxicities of other technologies (e.g., CRSPR, etc.).

      When SGMO announced initial positive results in August, the stock dropped sharply because while delivering significant drops in GAG, they could not measure IDS levels with the available assay used at the time.

      Since, then the company has been working on developing a new test to measure IDS levels that appear to be gobbled up by organs (e.g., liver) as soon as they are produced. Measurable IDS enzyme levels appear to be the gating factor in gaining the Street’s appreciation of this revolutionary and positive study.

      In 2019, SGMO will emerge as the leader in gene editing as positive clinical data will validate both the platform and management’s ability to execute. In addition to clinical catalysts, there is strong potential for more collaborations (e.g., CNS/Immunology).

      The stock is a favorite of ours for 2019 as either on its own and/or compared with other gene editing stocks, in our view, Sangamo is undervalued. The stock is a buy under $30 with a target price of $40.

      Quelle: MoneyShow.com
      Avatar
      schrieb am 03.02.19 14:59:03
      Beitrag Nr. 1.277 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 59.683.542 von bernie55 am 22.01.19 13:26:26Sangamo Therapeutics To Host Conference Call To Review Interim Results From Phase 1/2 CHAMPIONS And EMPOWERS Studies For MPS II And MPS I

      BRISBANE, Calif., Feb. 1, 2019 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (Nasdaq: SGMO), a genomic medicine company, announced today that management will host a conference call on February 7th at 12:30 p.m. Eastern Time to discuss interim clinical results from the Phase 1/2 CHAMPIONS and EMPOWERS studies evaluating SB-913 and SB-318 zinc finger nuclease (ZFN) in vivo genome editing product candidates for mucopolysaccharidosis type II (MPS II) and MPS I, respectively.

      https://stocktwits.com/news/9338209/sangamo-therapeutics-to-…
      Avatar
      schrieb am 20.02.19 14:31:27
      Beitrag Nr. 1.278 ()
      Sangamo Announces FDA Acceptance of IND Application for ST-920 Gene Therapy Candidate for Fabry Disease


      BRISBANE, Calif., Feb. 20, 2019 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (NASDAQ: SGMO), a genomic medicine company, announced today that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has accepted the Investigational New Drug (IND) application for ST-920, a gene therapy candidate being evaluated for the treatment of adults with Fabry disease. Current standard of care for this rare, progressive condition involves regular lifelong infusions of enzyme replacement therapy (ERT).

      "The FDA's acceptance of the IND to evaluate ST-920 in Fabry disease enables the initiation of our third clinical development program focused on rare metabolic diseases, and our sixth active clinical program," said Edward Conner, M.D., Chief Medical Officer at Sangamo. "We are eager to commence trials of ST-920 to evaluate our hypothesis that the one-time administration of a gene therapy can fundamentally change the clinical course for patients with Fabry disease."

      Fabry disease is an inherited metabolic disease caused by mutations in the GLA gene, which result in a deficiency of the enzyme alpha-galactosidase A (α-Gal A). In the absence of functional enzyme, fatty compounds called ganglioside globotriaosylceramides (Gb3) accumulate and can cause serious harm to the skin, kidneys, heart, and the nervous system.

      ST-920 comprises an AAV vector carrying a GLA gene construct driven by a proprietary liver-specific promoter. ST-920 gene therapy is designed to enable a patient's liver to produce a long-lasting and continuous supply of the α-Gal A enzyme.

      The active IND enables Sangamo to initiate a Phase 1/2 clinical trial designed to assess the safety, tolerability and efficacy of ST-920 in adults with Fabry disease. Sangamo expects to open several clinical sites later this year.

      https://www.prnewswire.com/news-releases/sangamo-announces-f…
      Avatar
      schrieb am 02.04.19 15:06:06
      Beitrag Nr. 1.279 ()
      Sangamo and Pfizer Announce Phase 1/2 Interim Data For Investigational Hemophilia A Gene Therapy

      PR Newswire PR Newswire•April 2, 2019

      The genomic medicine company and Pfizer Inc. announced "encouraging" results from a phase 1/2 study of SB-525 gene therapy for the treatment of severe hemophilia A.

      - Eight patients treated with SB-525 gene therapy showed dose-dependent increases in FVIII activity, with the two patients treated with the 3e13 vg/kg dose reaching normal FVIII levels

      - Safety Monitoring Committee recommended expansion of the 3e13 vg/kg dose cohort


      "We are encouraged by the early clinical data suggesting tolerability of the recombinant AAV6 vector and potential for normalization of Factor VIII levels. We look forward to the opportunity to expanding the cohort administered a 3e13 vg/kg dose and subsequent planning for the pivotal study" said Seng Cheng, SVP and Chief Scientific Officer of Pfizer’s Rare Diseases Research Unit. “As the development and commercial partner for SB-525, we are encouraged by the possibility that SB-525 may one day transform the treatment landscape for patients with hemophilia A.”

      "These interim results suggest that SB-525 may be well-tolerated and may prove to have the predictability and sustained treatment effect that can bring clinical benefit in patients with hemophilia A," said Sangamo Chief Medical Officer Edward Conner


      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-pfizer-announce-phase…

      https://finance.yahoo.com/m/2f9576c6-9e67-3d0b-8ae7-f93d5bce…
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 01.07.19 09:58:51
      Beitrag Nr. 1.280 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 60.256.251 von bernie55 am 02.04.19 15:06:06Sangamo Announces Upcoming Presentation Of Investigational SB-525 Hemophilia A Gene Therapy Data At ISTH 2019
      PR Newswire•June 21, 2019

      BRISBANE, Calif., June 21, 2019 /PRNewswire/ -- Sangamo Therapeutics, Inc. (SGMO), a genomic medicine company, today announced the upcoming presentation of data from the Phase 1/2 Alta study evaluating investigational SB-525 gene therapy in patients with severe hemophilia A.

      DATE : Saturday, July 6th, at 1:15 p.m.


      The initial results of the study will be reported in an oral presentation at the XXVII Congress of the International Society on Thrombosis and Haemostasis (ISTH), in Melbourne, Australia, July 6-10, 2019. SB-525 is being developed as part of a global collaboration between Sangamo and Pfizer.

      The SB-525 presentation at ISTH will expand upon interim results announced by Sangamo and Pfizer on April 2, 2019 and will include longer-term follow-up data on the first eight patients in the study including Factor VIII levels, bleeding rates, Factor VIII replacement therapy usage, and safety.

      Early data from the first two patients treated in the 3e13 vg/kg expansion cohort will also be included in the presentation.

      About the Alta study
      The Phase 1/2 Alta study is an open-label, dose-ranging clinical trial designed to assess the safety and tolerability of SB-525 in adult patients with severe hemophilia A. The U.S. Food and Drug Administration has granted Orphan Drug and Fast Track designations to SB-525, which also received Orphan Medicinal Product designation from the European Medicines Agency.

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-upcoming-pr…
      Sangamo Therapeutics | 9,737 €
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 08.07.19 11:31:42
      Beitrag Nr. 1.281 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 60.926.197 von bernie55 am 01.07.19 09:58:51Sangamo and Pfizer Announce Updated Phase 1/2 Results for SB-525 Investigational Hemophilia A Gene Therapy Showing Sustained Increased Factor VIII Levels

      Business Wire•July 6, 2019

      - The first two patients treated at the 3e13 vg/kg dose level rapidly achieved normal, sustained Factor VIII (FVIII) levels with no reported bleeding events and no factor usage for as long as 24 weeks of follow-up

      - The two patients more recently treated at the 3e13 vg/kg dose level demonstrated FVIII activity kinetics that appear consistent with the first two patients in this dose cohort at similar early time points

      - SB-525 showed dose-dependent increases in FVIII activity levels across all dose cohorts evaluated

      - FDA recently granted regenerative medicine advanced therapy (RMAT) designation for SB-525 gene therapy to treat severe hemophilia A

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-pfizer-announce-updat…
      Sangamo Therapeutics | 11,85 €
      Avatar
      schrieb am 08.07.19 11:36:03
      Beitrag Nr. 1.282 ()
      Kommentare aus o.g. Artikel:

      The initial results with SB-525 gene therapy for patients with severe hemophilia A continue to look very promising,

      It is encouraging that patients in the 3e13 vg/kg cohort have attained normal Factor VIII levels within 5-7 weeks of treatment with SB-525 gene therapy and have sustained Factor VIII activity with no bleeding episodes.

      It will be important to continue to follow these patients to understand the potential long-term durability of this gene therapy.”


      said Barbara Konkle, M.D., Bloodworks Northwest, Professor of Medicine at University of Washington and a Principal Investigator of the Alta study.
      Sangamo Therapeutics | 11,85 €
      Avatar
      schrieb am 08.07.19 12:00:17
      Beitrag Nr. 1.283 ()
      Die ISTH-Ergebnisse scheinen die Grundlagen der Gentherapie-Plattform zu bestätigen und machen sie zu einer der besten auf dem gesamten Gebiet. Längerfristige Daten sind zwar noch abzuwarten , aber die weitere zukünftige Entwicklung sieht wirklich wohl nicht schlecht aus, zumindest was ich als Biotech-Laie aus den News, Infos und Kommentaren im Internet herauslesen kann.

      Vier Hauptkriterien der GT:
      1) Schnelle Aufnahme
      2) Sehr gute Sicherheit und Verträglichkeit
      3) Robuste Reaktion
      4) Langanhaltender Effekt

      Sollten diese Kriterien weiterhin bestätigt werden, werden sich für alle anderen Plug-and-Play-GT-Angebote, neue ungeahnte Möglichkeiten ergeben.

      Time will tell and let´s hope the best

      Es bleibt weiterhin sehr spannend.

      https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=1933&mn=129480&p…
      Sangamo Therapeutics | 11,26 €
      Avatar
      schrieb am 22.12.19 12:36:01
      Beitrag Nr. 1.284 ()
      Bin Freitag Long eingestiegen und hoffe auf einen Rebound Richtung 20-30 Euro 💶
      Sangamo Therapeutics | 7,597 €
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 22.12.19 22:03:17
      Beitrag Nr. 1.285 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 62.215.689 von crackz am 22.12.19 12:36:01Chartbesprechung mit Hintergrund ab 1:09 h

      youtube.com/watch?v=ho_P89kDKac&t=4145s
      Sangamo Therapeutics | 8,415 $
      Avatar
      schrieb am 23.12.19 13:11:47
      Beitrag Nr. 1.286 ()
      Bin seit 9 EUR dabei.... ca. -15%

      Ich hoffe auf eine Übernahme durch Pfizer.

      Heute mit guten Nachrichten:
      Sangamo Announces Early Completion of Transfer to Pfizer of SB-525 Hemophilia A Gene Therapy IND and an Earned $25 Million Milestone Payment

      https://finance.yahoo.com/news/sangamo-announces-early-compl…
      Sangamo Therapeutics | 7,550 €
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.12.19 18:09:42
      Beitrag Nr. 1.287 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 62.220.584 von pako21 am 23.12.19 13:11:47Danke Pako. Hoffen wir das beste bin mit 2200 Stück dabei. Also für mich recht große Position.
      Schöne Weihnachten 🎄
      Sangamo Therapeutics | 8,415 $
      Avatar
      schrieb am 28.02.20 11:16:50
      Beitrag Nr. 1.288 ()
      Sangamo Therapeutics | 7,809 €
      Avatar
      schrieb am 02.03.20 11:35:45
      Beitrag Nr. 1.289 ()
      Wieder Cash bekommen
      Q:https://www.fool.com/investing/2020/02/28/heres-why-sangamo-…

      "...
      Die Aktien von Sangamo Therapeutics (NASDAQ:SGMO) schlossen am Freitag mit einem Plus von 28%, nachdem die Biotech-Firma eine Vereinbarung mit Biogen (NASDAQ:BIIB) zur Entwicklung von bis zu 12 Medikamenten unter Verwendung von Sangamos proprietärer Zink-Fingerprotein-Technologie bekannt gab.
      ...
      Die Vereinbarung umfasst ST-501 für Tauopathien einschließlich der Alzheimer-Krankheit, ST-502 für Synukleinopathien einschließlich der Parkinson-Krankheit und ein drittes Medikament für eine nicht bekannt gegebene neuromuskuläre Krankheit. Biogen hat zudem die Option, in den nächsten fünf Jahren bis zu neun weitere neurologische Krankheitsziele zu nominieren.

      Für jedes Medikament wird Sangamo die frühe Forschung durchführen, bevor es an Biogen übergeben wird, die die Medikamente entwickeln und vermarkten wird. Sangamo wird das Medikament herstellen, das in den ersten klinischen Studien für die ersten drei Medikamente verwendet wird, und Biogen wird zu diesem Zeitpunkt die Herstellungsaufgaben übernehmen.

      Biogen zahlt 350 Millionen Dollar im Voraus an Sangamo, wobei 125 Millionen Dollar als Lizenzgebühr und 225 Millionen Dollar als Kapitalbeteiligung gezahlt werden. Sangamo hat Anspruch auf bis zu 2,37 Milliarden Dollar an Meilensteinzahlungen, darunter bis zu 925 Millionen Dollar an Vorab-Zulassungs-Meilensteinzahlungen und bis zu 1,445 Milliarden Dollar an umsatzabhängigen Meilensteinzahlungen. Die Biotech-Firma hat auch Anspruch auf Lizenzgebühren im hohen einstelligen bis zu zweistelligen Sub-14-Bereich für den Verkauf von Medikamenten, die den Marathon der Medikamentenentwicklung durchlaufen.
      Was nun

      Dies ist eindeutig ein großer Gewinn für Sangamo, das über eine Menge an Vorabzahlungen verfügt, um seine Pipeline mit anderen Medikamenten zu bezahlen. Die Investoren müssen nur bedenken, dass die Medikamente aus diesem Geschäft noch in der präklinischen Phase sind, und der Rest von Sangamos Pipeline ist relativ jung, und es gibt keine Medikamente in Phase 3 der Entwicklung.

      Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)
      ..."
      Sangamo Therapeutics | 8,137 €
      Avatar
      schrieb am 02.03.20 16:16:26
      Beitrag Nr. 1.290 ()
      Die nächsten fünf Jahre durchfinanziert.
      https://seekingalpha.com/article/4328714-deal-biogen-boosts-…

      "...
      Die neue Schätzung für die Geldbahn geht auf fünf Jahre.
      Biogen wird 17% von Sangamo besitzen, künftiges Aufkaufpotential zeichnet sich ab.
      Unterbewertet.
      ..."

      Ansätze zur Aktienbewertung am Ende des Artikels.
      Sangamo Therapeutics | 8,560 $
      Avatar
      schrieb am 31.07.20 13:44:36
      Beitrag Nr. 1.291 ()
      Neue Kooperation mit Novartis
      Bei GBY kommen die großen Pharmakonzerne mit Geldkoffern für Partnerschaften vorbei.
      Nach Biogen, Gilead, Pfizer, Sanofi und Takeda jetzt Novartis.
      Quelle, letzte Folie in:
      https://seekingalpha.com/article/4358196-sangamo-h2-2020-pre…

      https://www.wallstreet-online.de/nachricht/12780105-sangamo-…

      "...Im Rahmen der Kooperationsvereinbarung zahlt Novartis an Sangamo innerhalb von dreißig Tagen eine Vorauszahlung von 75 Millionen US-Dollar für die Lizenzgebühren an Sangamo. Darüber hinaus ist Sangamo berechtigt, bis zu 720 Millionen USD an anderen Entwicklungs- und kommerziellen Meilensteinzahlungen zu erhalten, darunter bis zu 420 Millionen USD an Entwicklungsmeilensteinen und bis zu 300 Millionen USD an kommerziellen Meilensteinen. Sangamo hat außerdem Anspruch auf gestaffelte Lizenzgebühren von Novartis im hohen einstelligen bis unter zehn zweistelligen Prozentbereich auf den potenziellen kommerziellen Nettoumsatz der aus der Zusammenarbeit hervorgehenden Produkte. ..."
      Sangamo Therapeutics | 9,600 €
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 11.08.20 13:32:40
      Beitrag Nr. 1.292 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 64.608.576 von Solvis am 31.07.20 13:44:36Meine leise Hoffnung ist, dass in Fortfolge der Präsentation des CEO Macrae morgen bei Wedbush der Kurs sich so langsam traut, über die Barriere zu springen, die seit ca. 1,5 Jahren bei plus/minus 12,5$ wie festgezurrt ist; so ein winziges Stück drüber lugt er ja zeitweise darüber, aber für eine nachhaltige Entwicklung taugt das noch nichts. Achim Matzke von der Commerzbank beschreibt das in seinen Chart-Analysen immer so schön als "Seitwärtspendelbewegung" :) Mit ganz, ganz viel Mühe ließe sich jedoch ein (kleines) steigendes Dreieck seit Ende März hinein interpretieren; gleich wie, ich hatte bei 8€ noch mal nachgelegt.
      Sangamo Therapeutics | 10,69 €
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 11.08.20 17:13:28
      Beitrag Nr. 1.293 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 64.719.655 von oldguy2 am 11.08.20 13:32:40Ich bin durch Marius Schweitz/Projekt 30 auf GBY aufmerksam geworden und habe mich dann
      auf seeking-alpha über die Krisper-Aktien eingelesen.
      GBY hat die Sonderstellung mit keinen finanziellen Problemen den nächsten Jahren.

      Marius sieht ein Nahziel von 14-15 $ als Chartist.
      Es gibt wieder ein Kaufsignal im Wochenchart nach 5/2017; damals 27$.
      Viele Shortpositionen in GBY (18-19%).

      Sangamo Therapeutics | 12,63 $
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 11.08.20 17:58:49
      Beitrag Nr. 1.294 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 64.723.690 von Solvis am 11.08.20 17:13:28Zum Projekt30-Video, Besprechung GBY ab 46'30''.
      Sangamo Therapeutics | 12,61 $
      Avatar
      schrieb am 19.08.20 18:40:43
      Beitrag Nr. 1.295 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 62.220.584 von pako21 am 23.12.19 13:11:47Sangamo profitiert von der Entscheidung der FDA bei BioMarin.

      BioMarin Receives Complete Response Letter (CRL) from FDA for Valoctocogene Roxaparvovec Gene Therapy for Severe Hemophilia A

      FDA Introduces New Recommendation for 2-Year Annualized Bleeding Rate (ABR) as Primary Endpoint for Ongoing Phase 3 Study 270-301

      https://investors.biomarin.com/2020-08-19-BioMarin-Receives-…
      Sangamo Therapeutics | 12,24 $
      Avatar
      schrieb am 07.09.20 11:43:55
      Beitrag Nr. 1.296 ()
      Was hat denn eigentlich den Kursrutsch am 01. September ausgelöst?
      Sangamo Therapeutics | 8,376 €
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.09.20 12:24:20
      Beitrag Nr. 1.297 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 65.007.657 von ChartsundFundamentales am 07.09.20 11:43:55Eine Nachricht konnte ich dem Kursverfall nicht zuordnen, deshalb gehe ich von dem üblichen Marktrauschen aus (auch wenn das Volumen über dem Tagesdurchschnitt lag).
      Sangamo Therapeutics | 8,376 €
      Avatar
      schrieb am 10.12.20 21:42:57
      Beitrag Nr. 1.298 ()
      Was passiert hier? Habe gestern nachgelegt und kann mein Glück nicht fassen. Hoffe es ist wirklich was großes im Busch
      Sangamo Therapeutics | 14,32 $
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 10.12.20 22:50:33
      Beitrag Nr. 1.299 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.023.741 von Borussiavb09 am 10.12.20 21:42:57Würde mich auch interessieren was da heute abging
      Sangamo Therapeutics | 12,82 €
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 10.12.20 23:17:35
      Beitrag Nr. 1.300 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.024.815 von rotesHufeisen am 10.12.20 22:50:33Die Testergebnisse der Phase 1/2 Alta-Studie (Pfizer-Kooperation) werden positiv aufgenommen.

      Anstieg von 8,5 auf 13 Euro.
      Sangamo Therapeutics | 15,65 $
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 12.12.20 11:47:20
      Beitrag Nr. 1.301 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.025.016 von Solvis am 10.12.20 23:17:35Der Aktionär schreibt, daß Montag eigentlich schon alle Fakten auf dem Tisch waren,
      der Kurs aber erst Donnerstag um diese 50 % - Fahnenstange hochschoß.
      Der Regelungstechniker würde hier von einer Totzeit sprechen.
      Das hat mich Anfang der Woche auch gewundert, weil den weiteren Kursrutsch
      keine schlechten Nachrichten von GBY begründeten.

      https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/gen-schere-aktien…

      Aber zu einer Fahnenstange gehört auch das runter; - 20% über den Verlauf am Freitag.
      Sangamo Therapeutics | 10,21 €
      Avatar
      schrieb am 12.12.20 12:23:28
      Beitrag Nr. 1.302 ()
      In der Truist Conference gestern soll SM gesagt haben, dass sie "open for acquisition" sind. In den bisherigen C Calls soll er eine Übernahme bisher immer ausgeschlossen haben. 2017 hat SGMO auch ein Angebot von Gilead auf dem Tisch gehabt, etwa 3 Mrd USD, damals hauptsächlich für die Ex Vivo Plattform. Dass Sangamo mittlerweile mehr als nur Ex Vivo ist und deutlich mehr wert ist, kann sich ja jeder denken 👍 Bin gespannt ob hier in den kommenden Wochen ein Übernahmeangebot kommt (mögliche Kandidaten neben Gilead sind zb Pfizer, Vertex/Crispr, Sanofi,..).

      LG
      Patriots
      Sangamo Therapeutics | 10,21 €
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 13.12.20 17:58:17
      Beitrag Nr. 1.303 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.042.932 von Patriots13 am 12.12.20 12:23:28Wäre Zeit für Sangamo. Goldman Sachs meint dass Gene Editing jetzt red hot werden könnte, Aussendem is da die JMP conference in Januar. Ich hoffe auf einen neuen deal für CNS targets bis dann. Könnte gut gehen falls gene editing hot bleibt
      Sangamo Therapeutics | 12,28 $
      Avatar
      schrieb am 13.12.20 18:01:38
      Beitrag Nr. 1.304 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.042.932 von Patriots13 am 12.12.20 12:23:28Goldman Sachs meint dass gene editing jetzt "red ho"t werden könnte. Besonders mit der PPM Conference in Januar. Ich hoffe auf einen neuen Deal für CNS Indikationen bis dann. Könnte Sangamo in dem Schaufenster stellen.
      Sangamo Therapeutics | 12,28 $
      Avatar
      schrieb am 22.12.20 20:09:20
      Beitrag Nr. 1.305 ()
      Gene editing ist jetzt &quot;modern&quot;
      Die nächste Sau wird durch das Dorf getrieben.

      "...4. Sangamo Therapeutics Inc. (SGMO), a genomic medicines company, is up over 9% at $16.50 in pre-market trading, adding to yesterday's gain of 5%, on no news. Ever since the interview of Catherine Wood, CEO and founder of ARK Investment, by Bloomberg on Dec.18, the gene therapy stocks are in the green. According to Wood, "the biggest upside surprises are going to come from the genomic space"...."

      https://www.rttnews.com/3155558/pre-market-movers-in-healthc…
      Sangamo Therapeutics | 17,90 $
      Avatar
      schrieb am 07.01.21 19:54:21
      Beitrag Nr. 1.306 ()
      CFO Sung Lee geht zum Ende des Monats. Was soll man davon halten? Ein Nonevent?
      Der war jetzt gerade einmal 1 Jahr bei Sangamo.
      Seine Vorgängerin, Kathi Yi, hat es auch nicht länger ausgehalten.
      Mal sehen, was Sung Lee mit seinen 88 000 Aktien macht.
      Sangamo Therapeutics | 16,65 $
      Avatar
      schrieb am 25.01.21 19:36:48
      Beitrag Nr. 1.307 ()
      Vielleicht brauchen die aber auch bald keinen CFO mehr.
      Pfizer verdient zur Zeit prächtig....
      Sangamo Therapeutics | 14,90 $
      Avatar
      schrieb am 28.01.21 16:17:40
      Beitrag Nr. 1.308 ()
      Ich bin mal raus. Sieht mir nach einer Durststrecke aus.
      Sangamo Therapeutics | 14,17 $
      Avatar
      schrieb am 05.08.21 15:13:12
      Beitrag Nr. 1.309 ()
      Bin sehr auf die Zahlen gespannt. Halte Sangamo weiterhin für sehr vielversprechend
      Sangamo Therapeutics | 7,910 €
      • 1
      • 3
       Durchsuchen


      Beitrag zu dieser Diskussion schreiben


      Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
      Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie
      hier
      eine neue Diskussion.

      Investoren beobachten auch:

      WertpapierPerf. %
      -0,68
      -1,25
      +0,56
      +0,11
      +1,44
      +0,95
      +0,13
      +0,06
      +0,52
      +1,95
      22.03.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      13.03.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      13.03.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      12.03.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      12.02.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      06.02.24 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      01.11.23 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      25.10.23 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      24.10.23 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      20.09.23 · Business Wire (engl.) · Sangamo Therapeutics
      Sangamo Treatment Shows Resistance To HIV In Study