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    Intertainment Media - Ortsbo, AdTaffy, ItiBiti (Seite 845)

    eröffnet am 02.02.11 14:48:33 von
    praesens

    neuester Beitrag 29.10.14 18:36:56 von
    manffreddoo
    Beiträge: 10.674
    ID: 1.163.333
    Aufrufe heute: 11
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    Avatar
    praesens
    schrieb am 09.03.12 22:11:43
    Beitrag Nr. 8.441 (42.880.674)
    Antwort auf Beitrag Nr.: 42.880.207 von Gadal am 09.03.12 20:58:53CEO von Shiny Ads (Der Gewinner der Intertainment Incubation Zone) über das, was Shiny Ads macht:

    http://vpdigital.com/2012/02/roy-pereira-ceo-of-shiny-ads/
    2 Antworten
    Avatar
    PhaseDrei
    schrieb am 10.03.12 11:08:13
    Beitrag Nr. 8.442 (42.881.616)
    Antwort auf Beitrag Nr.: 42.880.674 von praesens am 09.03.12 22:11:43Hallo,

    da hier in den vergangenen Tagen sehr wenig geschrieben wurde möchte ich noch mal für einen kleinen Ausgleich sorgen!

    Vorsicht Kritik!
    alle, die davon nichts mehr hören wollen, weil sie dazu neigen Misserfolg komplett auszublenden, sollten auch dieses überlange posting besser komplett ignorieren-
    vermittelt es doch in Sachen INT kein allzu gutes Gefühl;)
    ______________________________________________________________

    drüben- und auch in Ansätzen ausgeprägt hier- wird weiter vom bald bevorstehenden Geldsegen geträumt den INT/Ortsbo und seine Anleger bald erfahren werden!

    demnach ist aufgrund der 107 user- upps 107 Mio- User;)es alles nur noch eine Frage der Zeit- kurzer oder länger- bis der wahre Wert von Ortsbo durch Social Media Fachkreise erkannt wird und INT zuerst Millionen-und dann sogar Milliarden- Einnahmen wird verbuchen können;)

    ich bin hier nicht mehr investiert!!
    glaubt man diesen immer wieder aufgetischten Theorien der Ca -Anleger- Cartguy- gilver - carboss- Sizzlin steaks-um nur einige der auf stockhouse reich vertretenden INT-Fangemeinde zu nennen(-manche -ich auch- würden eher von pumpern sprechen, da sie die nötige Objektivität selbst im Umgang mit sachlichen Einwänden gegenüber INT komplett vermissen lassen)(vielleicht sind das auch gar nicht so viele;))
    dann werde ich diesen prognostizierten Riesengewinn komplett verschenken!

    nun, trotz dieser laufenden Gefahr wird mein Gefühl, dass ich richtig gehandelt habe und mich hier komplett verabschiedet habe, immer besser!

    für mich ist das hier eine weitere, klare Bestätigung!!:
    http://socialtimes.com/pinterest-could-be-worth-500-million_…

    Pinterest Could Be Worth $500 Million

    Pinning has become a popular hobby among the 12 million users, mostly women, who go to Pinterest for fashion, cooking, and home decorating ideas. And now it looks like investors are also looking to pin the site to their portfolios.

    Pinterest secured $10 million in Series A funding from Bessemer in the spring of 2011, making the company worth an estimated $40 million. Then in October, the company raised an additional $27 million in a round of funding led by Andreessen Horowitz for a total of $37.5 million in capital, which raised its value to estimated $200 million. But experts say that this figure is conservative.

    “Pinterest’s user base has nearly tripled since [its last funding round], bringing the valuation now, we estimate, closer to $400 million in a new venture financing,” said Sam Hamadeh, CEO of the private financial data company PrivCo in an interview with VentureBeat. Pinterest attracts 12 million unique visitors every month, and according to the ranking service Alexa, is now the 16th most-visited website in America and the 50th most popular in the world. But Pinterest CEO and co-founder Ben Silbermann hasn’t busted out the monocle and top hat just yet. The former product specialist at Google told attendees at a recent Startup Grind gathering in Palo Alto, CA that he hadn’t even hired a publicist to handle the constant inquiries from the press.

    The 30-person team in Palo Alto is still working through its Beta phase, which includes an early business model. Right now the company’s main source of revenue is an affiliate program with a third-party service called Skimlinks that tracks the purchases that were referred to an online store through Pinterest. Brands like Gap, Whole Foods and CBS have also marketed on the site. There is currently no public data on how much income this generates for the company.

    But PrivCo believes that Pinterest could easily be acquired – or at least courted – by Facebook and other larger networks. For this reason, said Hamadeh, “An additional 25 percent ‘control premium‘ to acquire the entire company puts us at about $500 million today in an acquisition.”

    Read more about Facebook marketing and Pinterest over at AllFacebook.

    Image by Gunnar Pippel via Shutterstock.


    Pinterest mit nur 12 Mio Usern bekommt also genau die Aufmerksamkeit und Bewertung in den Social Media Fachkreisen die INT/Ortsbo mit 107 Mio Usern;) gerne hätte, mit groß aufgezogenen marketing-Aktionen versucht zu erreichen -aber bis heute nicht erfährt- weder in der Medienfachwelt noch bei Großinvestoren!!
    und das bei 107 Mio Usern- ist das nicht komisch:confused:

    wie erklärt sich dieses seltsame Phänomen;)

    vielleicht liegt es einfach daran, dass diese 12 Mio User von pinterest. com sich auch bei Alexa.com realistisch abbilden lassen!-

    ganz im Gegensatz zu den 107 Mio Usern von Ortsbo!

    pinterest. com liegt mit 12 Mio Usern, was das Alexa-Abbild im ranking betrifft, und auch hinsichtlich aller anderen Kenngrößen genau im Bewertungsmaßstab anderer Social Media-Seiten (Yelp, linked -in etc.)

    ganz im Gegensatz zu Ortsbo!


    es kann also nicht an der angeblichen Ungenauigkeit von Alexa liegen!
    auch kann es nicht an der Asienlastigkeit für Ortsbo liegen und der Tatsache, dass gerade in Korea, Japan und China Alexa toolbar user, die ja zur korrekten Messung der Alexa-Daten eine Grundvoraussetzung darstellen, stark unterrepräsentiert sind!

    das klarer als hier kann es aus meiner Sicht dann nicht werden!!
    ranking für pinterest.com

    Indien: 89
    Japan 165
    China:595

    und dieses Phänomen sollte, wenn man der Alexa-Darstellung als eine halbwegs neutrale, unabhängige Bewertungsquelle Beachtung schenkt, dann vollends die Augen öffnen!

    nämlich das ranking in Kanada:

    pinterest.com schafft es mit 3,6 % seiner Gesamtuser in Ca auf Platz 26 im ranking in Ca!!

    ortsbo.com schafft es mit 3,8 % seiner gesamtuser in Ca lediglich auf Platz 7167 in Ca!!


    setzt man diese prozentualen Verteilungen mal in Relation zu den Gesamtuserzahlen der beiden Seiten würde das folgendes bedeuten:

    pinterest schafft es demnach mit 432000 Ca-Usern(3,6 % von 12 Mio Usern)im ranking in Ca auf Platz 26
    ortsbo schafft es mit 4066000 Ca-Usern (3,8% von 107 Mio Usern)im ranking in Ca lediglich auf Platz 7167!!
    also mit der 9 fachen Userzahl liegt Ortsbo im ranking 275 mal niedriger-oder kurz 7141 Plätze!!!


    wie erklärt sich dieses krasse Ungleichgewicht, wenn es nicht Alexa ist:confused:- und da bin ich mir aufgrund der oben erwähnten gleichmäßigen Abbildung aller vergleichbaren Seiten mittlerweile völlig sicher-

    nun, ich wüsste hier eine Antwort;)

    auch wenn ich mich hier wiederhole:

    der Wahrheitsgehalt hinsichtlich der Art und Weise der Messung und Interpretation der Userzahlen-ich drücke es mal vorsichtig aus;)- ist die zentrale und alles entscheidende Frage!

    Mit diesem Parameter steht und fällt aus meiner Sicht jede Aussage des Managements und damit die gesamte Integrität der Firma!

    in diesem Zusammenhang- die frühen Investoren werden sich vielleicht noch erinnern fällt mir eine Aussage eines Analysten ein, der während einer Anlegersendung in Ca anlässlich der damals schon beachtenswerten und explodierenden Ortsbo-Userzahlen nach der Zukunft von INT befragt wurde;
    der Analyst beantortete wortgemäß auf diese Frage mit einem Schmunzeln auf den Lippen, dass man solche Werte aufgrund der mangelnden Transparenz und Nachvollziehbarkeit solcher Userzahlen nicht ernst nehme oder weiter verfolge!!

    auch wenn ich hier nicht mehr investiert bin werde ich hier weiter mitlesen!
    supernettes Forum! und eine für wallstreet online herausragende Qualität!

    Diese alles entscheidende Frage interessiert mich! sollte ich hier falsch liegen kann ich damit leben, es wäre nicht das erste Mal;)
    bin mir aber fast sicher, dass sich in den nächsten Wochen- wenn ich wollte-kursmäßig noch reichlich Gelegenheit bekäme hier wieder einzusteigen!
    ich würde es auch tun, sollte die sich aus meiner Sicht nötige Transparenz hier entwickeln!-womit ich aber ehrlich gesagt nicht rechne;)

    übrigens auch auf FB scheinen einige aufzuwachen!!

    Luc d'Entremont

    Somebody please explain to me how this is possible? Pinterest and Instagr.am both have far fewer unique monthly users than us (12 million and 15 million respectively) yet, according to Alexa, both have far greater global reach than us. Again, according to Alexa, Pinterest reaches an estimated 1.73% and Instagr.am reaches 0.418% of global internet users whereas Ortsbo's been struggling to surpass a meagre 0.015%. How can this be possible if Ortsbo has a WHOPPING 107 million unique users a month?!


    dies ist interessant!
    obwohl ich die Antwort bereits erahne;)
    Präsenz hat es ja am eigenen Leib erfahren;)

    Gruß, Phase
    1 Antwort
    Avatar
    paep
    schrieb am 10.03.12 11:56:55
    Beitrag Nr. 8.443 (42.881.747)
    Antwort auf Beitrag Nr.: 42.881.616 von PhaseDrei am 10.03.12 11:08:13Vielleicht sollte man halt einfach mal beachten (wie ich es auch schon mehrmals gesagt habe) nicht Äpfel mit Birnen zu vergleichen.

    Für Ortsbo wird es nicht möglich sehr viele und für andere interessante Daten zu sammeln. Der User meldet sich besten Falls an und nutzt den Dienst um sich mit anderen zu unterhalten, auch über ein Ortsbo Plugin auf anderen Seiten.

    Bestenfalls kann Ortsbo die Wörter die der User schreibt analysieren und zum Thema passende Werbung einblenden.

    Oder ein anderer großer Anbieter bekommt Interesse an einem Realtime Übersetzungsdienst und legt eine große Summe auf den Tisch.

    Das sind die Möglichkeiten die mir realistisch erscheinen.

    Auf Pinterest wird ein Benutzer ein Profil anlegen, dem Dienst mitteilen was er gerne hat, sich mit Freunden unterhalten...


    Ortsbo hat nicht das Potential von Pinterst, Facebook, Goolge+ etc. Aber deswegen werden hier ja auch keine 40$ pro User veranschlagt.
    Avatar
    praesens
    schrieb am 10.03.12 12:47:01
    Beitrag Nr. 8.444 (42.881.865)
    Nun, das Mißverhältnis von alexa-ranking zu userzahlen ist ja bekannt.

    An die Asien-Geschichte glaube ich auch nicht, denn die stärksten alexa-rankings hat Ortsbo ja gerade in Asien ...!

    Neben der Frage der Transparenz stellt sich mir die technische Frage, ob ein Ortsbo-user, der von einer anderen website auf Ortsbos Dienstleistung zugreift, auf ortsbo.com als user im Sinne von alexa erfaßt wird ...?

    Blöd gefragt: ein facebook-user greift auf Ortsbo zu - müßte dann facebook die alexa-toolbar installiert haben, damit er bei alexa gezählt werden kann ...?

    Sollte diese Frage mit "nein" zu beantworten sein, bliebe lediglich die Frage nach der Transparenz ... :(

    Unwohl fühlen kann man sich da schon - keine Frage.

    Paep hat mit seiner Beschreibung, warum ein Ortsbo-user nicht vergleichbar bewertet werden wird wie user von z.B. Pinterest, gewiß Recht.
    Was uns in der Frage der marketcap. weiterhilft.
    Leider aber nicht beim alexa-ranking.

    Übrigens war vorgestern auf facebook bereits die Hölle los. Da wurde richtig aufeinander eingedroschen, weil recht viele user eben diese Fragen gestellt haben. Der Spuk war dann allerdings gestern bereits wieder vorüber - bis auf das posting, das Phase jetzt eingestellt hat.

    Gruß, praesens
    1 Antwort
    Avatar
    paep
    schrieb am 10.03.12 13:29:48
    Beitrag Nr. 8.445 (42.881.963)
    Antwort auf Beitrag Nr.: 42.881.865 von praesens am 10.03.12 12:47:01Aber Google Adsense ist schon transparent. Da man es nicht öffentlich einsehen kann, bleibt zwar ein kleiner Teil Ungewissheit übrig, aber den hat man doch bei Facebook auch :look: Die haben ja auch grad ihre Risiken aktualisiert im Zusammenhang mit doppelten Useraccounts..
    Avatar
    asthmamoah
    schrieb am 10.03.12 13:32:56
    Beitrag Nr. 8.446 (42.881.969)
    Hey Phase,

    Danke für deinen Beitrag und ich finde es immer wieder für diesen Thread bereichernd kritische Stimmen zu lesen.
    Ich denke, den meisten geht es ähnlich wie Dir, denn wir können uns die Diskrepanz zwischen den Userzahlen von Ortsbo und Alexa verglichen mit anderen Unternehmen nicht erklären. Als Ergebnis bleibt ein ungutes Bauchgefühl, ob alles mit INT so stimmig ist.

    Aber was ist der Grund für diese deutliche Diskrepanz bei den Alexazahlen? -Das ist die alles entscheidende Frage

    Diese bekommen wir allerdings aufgrund mangelnder Transparenz bei der Erhebung der Alexazahlen für die verschiedenen Unternehmen nicht geklärt. Das würde uns die nötige Gewissheit geben, um sorglos investiert zu bleiben.

    Du führst immer wieder Socialmedia Firmen ins Feld, die über eine eigene Plattform verfügen. Ortsbo hat eine solche nicht, sonder bedient sich eines Plugin, um auf diesen Plattformen installiert werden zu können.

    Ist das eventuell der Grund für die Diskrepanz? Vergleichen wir Äpfel mit Birnen, wenn wir Yelp (übrigens inzwischen abgestraft), Pinterest, LinkedIn oder andere Plattformen als Vergleich heranziehen?
    Um eine Vergleichbarkeit herleiten zu können, bräuchten wir zumindest ein Unternehmen mit einer Anwendungsstruktur, die der von Ortsbo ähnlich ist.

    Letztendlich bleiben einige offene Fragen, auch der Unbekanntheitsgrad von Ortsbo trotz dieser Userzahlen. Allerdings muss ich zugeben, dass ich auch LinkedIn erst nach Ortsbo kennengelernt habe.
    INT hat viele interessante Entwicklungen und verfügt über genügend finanzielle Mittel, die den Fortbestand zumindest die nächsten anderthalb Jahre sichern. Da kann sich viel entwickeln.
    Nicht ohne Grund ist auch die Userbewertung deutlich unter denen der anderen Socialmediafirmen, was eine logische Konsequenz wäre.

    Wir bleiben dem Management von INT ausgeliefert und damit fremdbestimmt. Immer ein ungutes Gefühl. Aber es bleibt uns nichts anderes übrig als abzuwarten, was an weiteren News kommt und wie der Spin off voranschreitet.

    Warten wir ab und ich wünsche uns allen viel Erfolg. Vielleicht wird deine gesunde und berechtigte Skepsis irgendwann seitens INT geklärt und auch Du bist wieder dabei.

    Ich wünsche allen ein schönes Wochenende
    viele Grüße


    assa
    Avatar
    praesens
    schrieb am 12.03.12 09:27:29
    Beitrag Nr. 8.447 (42.885.924)
    Cantech letter interview.

    Na ja ...

    http://www.cantechletter.com/2012/03/intertainment-medias-da…

    Intertainment Media’s David Lucatch Reflects on 107 Million Ortsbo Users
    March 11, 2012 By Cantech 0 Comments and 0 Reactions


    On January 31st, Marvel Studios hosted a Global Twitter Chat with cast members of "Marvel's The Avengers," which will open in theaters on May 4th. Intertainment Media's Ortsbo allowed fans worldwide to ask a question in their native language. Intertainment CEO David Lucatch says events such as these drive traffic to Ortsbo that is creating millions of return users.

    On January 31st, Marvel Studios hosted a Global Twitter Chat with cast members of "Marvel's The Avengers," which will open in theaters on May 4th. Intertainment Media's Ortsbo allowed fans worldwide to ask a question in their native language. Intertainment CEO David Lucatch says events such as these drive traffic to Ortsbo that is creating millions of return users.
    On February 28th, Intertainment Media (TSXV:INT) announced its Ortsbo translation software recorded more than 107 million unique users for the thirty-day period between January 25th and February 23rd.

    The usage, says the company, is increasing dramatically in Asia and sparked by the company’s “live and global” promotional events with Disney, Dreamworks, Variety, and the Sundance Film Festival. With Ortsbo set to spinoff as its own entity, Cantech Letter talked to Intertainment Media CEO David Lucatch about Ortsbo’s remarkable debut.

    David, you put out a press release recently that showed Ortsbo had 107-million users for the 30-day period between Jan. 25th and February 23rd, 2012. What does that number mean to you?

    Well first of all, I think it is important to point out that we have 107-million unique users. What it means to us is that we crossed a real threshold. To us, that was a goal we set to accomplish within our first three years, and we hit that goal in just about nineteen months.

    Where is the growth of Ortsbo strongest and why?

    We are seeing growth across the world, but it is particularly strong in Asia. South Korea, Taiwan and China, Hong Kong and Japan seem to be very high growth areas for us and that makes sense, it’s one of the fastest growing areas for internet penetration and one of the fastest growing language sectors for globalization on the internet.

    It seems the usage of Ortsbo is very event driven. You have had online chats with Stan Lee and Gene Simmons, the Sundance Film Festival, Disney and Variety, for starters. Are people coming back to Ortsbo after they get their first touch from an event like this?

    You know, it’s amazing. I think of those things opportunities as promotional events for Ortsbo at this time to let the world know who we are in a way they can clearly and easily understand. I think they do drive additional users because once someone sees the capability of Ortsbo then they’re apt to use it again. Our first goal is to create a touch point, and that touch point might be a Gene Simmons interview or The Avengers ensemble we did with Disney Marvel. The second thing is discovery. So from those events we create a touch and our job now is to create returning users. We are now clearly seeing that every month.

    You have started to add some talent to Ortsbo. Can you talk a bit about the appointment of Jacqueline Saltzer-Lamb and what she brings to the table, for instance?

    Sure, over the coming weeks there will be a more definitive opportunity to look at new people coming to Ortsbo, because we are looking at best-of-breed in a number of different sectors, as we look to spin out Ortsbo as a separate company. Jackie is, in my opinion, a fantastic addition to the team. She brings with her a significant history in corporate communications, not only for the executive teams at eBay, but also from Charles Schwab. So she understands both the financial community and the internet community. Now, while eBay might not be truly a social media play, it is one of the early examples of socialization with a common goal on the internet. We expect that Jackie’s hire will be just one of the many outstanding hires we will announce in the next few weeks.

    Let’s talk about monetization. Is there a way for you to make money off Ortsbo without harming the user experience and if so, what’s the timeline for monetization?

    For your first question, the answer is yes. What we really focused on, initially, was growth. Now that we have hit 100-million users our emphasis has changed now from not only growth but now revenue generation because our numbers are so substantive. Again, I think you will see some exciting hires in that area in the next few weeks where we’ll start to show where we’re going with the user experience and I think it will be very favourable to the users. But if you look at numbers in terms of monetization, and we have looked at Facebook as a general comparison, not an exact comparison, most of Facebook’s revenue is from North America, although most of their users are from outside North America. So there is an easier opportunity to monetize North American users, but we’re looking at hiring in regions where we need the most support.

    Have you had any reaction from Intertainment’s plan to spin off Ortsbo and, if so, what has that reaction been?

    I think initially, given the two day halt and requirements by the regulators to include additional information in the announcement, it may have been very complicated for some of the investment community. As such, we are working diligently to communicate that information in a manner that is much easier to digest. We chose a route that was different than an IPO but would produce the same results, but I think some investors were challenged by the mechanism. We believe that this mechanism, in the long run, is going to provide more value, abetter solution, and an easier solution to digest for the entire investment community in Canada with respect to social media, because we are a Canadian social media company that has gone global.
    Avatar
    praesens
    schrieb am 12.03.12 09:52:50
    Beitrag Nr. 8.448 (42.886.038)
    Link eines facebook-users aus dem Thread zur Diskussion über Diskrepanz zwischen alexa-ranking und user-Zahl:

    http://michelleshaeffer.com/how-i-got-my-alexa-ranking-under…

    "How I Got My Alexa Ranking Under 100,000
    June 28, 2011 By Michelle Shaeffer 79 Comments

    Today I thought I’d share the results of my recent quest to increase my Alexa ranking to under 100,000.

    This is really wordy and detailed. If you like to live vicariously then you’ll enjoy reading this. If you just want to know how to get a better Alexa ranking, skip this post and come back tomorrow when I share what worked for me in a less verbose format.
    Two things you should know

    First, I’m not terribly obsessed with my Alexa ranking.

    I didn’t even pay it too much attention other than an occasional glance (okay, almost daily at first, then I got annoyed and it became every few days, then once a week) until this experiment.

    Second, my reason for deciding to see if I could boost it is childish.

    Many bloggers work on their Alexa ranking so that they can sell advertising on their blog, since advertisers often look at Alexa rankings. That’d be a reasonable motivation. I don’t accept advertising on this blog, but I do enjoy a challenge and saw a mention somewhere that if your blog isn’t ranked below 100,000 at Alexa… well, the person didn’t think it was worth reading.

    I think Alexa rankings are wildly unreliable for all but the top blogs (which Alexa admits themselves), and a poor way to determine a blog’s quality (try HubSpot‘s score instead if you really MUST score yourself and can’t tell from your traffic, comments, subscriptions and sales if your visitors find your blog worth reading).

    It’s not bad to have a high Alexa rating. It’s awesome if you do. But like so many “measurements” I don’t think it’s the only way to figure out who’s worth reading. Ask your friends. Google the questions you’ve got and see who’s answering them. Some of the smartest business people I know, even some who’ve made 7 figures in their businesses, have terrible Alexa rankings for their websites. I’d be crazy to reject learning from them for that reason alone. But on the other hand, sites that DO have great Alexa rankings probably are worth reading.

    Personally I’ve learned there are many hidden treasures in blogs around the internet with low traffic, or low Alexa rankings, and a low Alexa ranking doesn’t meant terrible content or no traffic is hitting a site. I know my traffic stats and I know they aren’t what Alexa thinks they are. I also track my stats so I can see the ups and downs and it’s not very close to matching Alexa’s ratings of my rankings as it moves up and down. But the post about not being worth reading irked me enough to get me to take action and see just how difficult it would be to get a better ranking.

    And with all that out of the way, here’s the summary version. On 3/15/2011 my Alexa rank was 185,271. By 4/26/2011 I was under 100,000. Now it’s bouncing around 60,000. My traffic is only slightly higher than it was a couple of months ago, with the exception of two spikes in traffic from one post that got big attention on StumbleUpon and one that got super-shared on Facebook. Two spikes of traffic, while totally awesome, couldn’t have made that much of a long-term difference in Alexa ranking… one didn’t even reflect in my traffic graph on their site, the day when the most traffic hit showed the same traffic as the rest of the days that week (and it was several times higher according to my own stats).

    I’m top 100,000 now so I suppose I’m “worth” reading. But seriously, nothing’s changed around here. Well, I may have a slightly bigger head. But same traffic patterns, same content, same me sitting at my computer blogging.

    Step by Step to Under 100,000 on Alexa

    Here’s a fairly detailed account if you’re interested in getting your own Alexa ranking higher. This is a stream of consciousness sort of account, not polished or fancy, just what went through my head at the time and I wrote it down.

    3/15/2011 – Alexa Rank 185,271

    * Googled ways to increase Alexa ranking, found that I am already on the right track according to most advice…
    o posting content regularly
    o guest posting on other blogs
    o building links to my site
    * Added Alexa widget to the sidebar (following advice in this post)
    * Installed Alexa toolbar
    * Claimed my site listing on Alexa.com’s website

    3/16/2011 – Alexa Ranking 184,601

    * Asked fans from my Facebook to consider leaving a review on my Alexa page:
    http://www.alexa.com/siteinfo/michelleshaeffer.com
    * Started looking for guest blogging opportunities to build additional incoming links

    3/17/2011 – Alexa Ranking 184,360

    * Nothing specific, added a new blog post

    3/18/2011 – Alexa Ranking, 184,267

    * Nothing specific, added a new blog post

    3/19/2011 – Alexa Ranking, 186,670

    * Realized not taking specific actions isn’t helping my quest.
    * Researched places to submit guest posts that make the process easy, have good Alexa scores, and some that I’d just like to be published at:
    o http://esbjournal.com/submissions
    o http://selfgrowth.com
    o http://www.technshare.com/write-for-us
    o http://socialmediatoday.com/how-to-post
    o http://www.seomoz.org/ugc
    o http://ideamarketers.com
    o Interesting list here: http://piggybankpie.com/guest-blogging/101-blogs-that-accept-guest-posts/
    * Also noted I should post more on http://www.solo-e.com where I’m an expert.
    * And side note, I need to work on building more incoming links. Alexa currently finds 37 links to my site.

    3/20/2011 – Alexa Ranking, 186,356

    * Setup an account with SelfGrowth.com and submitted two articles
    * Setup an account with seomoz.com
    * Submitted an article to SocialBrandWagon.com
    * Remembered that I have a Hubpages.com account, logged in and spruced up one of my hubs, plan to create another one or two soon http://hubpages.com/profile/MichelleShaeffer

    3/21/2011 – Alexa Ranking, 185,546

    * My first guest article is live at SocialBrandWagon.com
    * Traffic is hitting my site from the EscapeYourRole.com promo I’m participating in

    3/25/2011 – Alexa Ranking, 186,something

    * SelfGrowth.com approved my two articles.

    3/26/2011 – Alexa Ranking, 183,842

    * Alexa changed my ranking a bit, but they don’t show that they’ve noticed any new links.
    * Noting that even with the Alexa javascript on my page their traffic graph doesn’t match mine (using Google Analytics, WordPress.com Stats, and awStats)

    3/27/2011 – Alexa Ranking, 183,842

    * Changed my theme to use the Genesis Framework, mostly because I keep hacking Gazette and I know eventually it’ll need upgraded and be a mess so better to just switch to Genesis now and make upgrades easy on myself.
    * Reworked by blog front page and side bar as well as navigation.

    3/28/2011 – Alexa Ranking 173,979

    * Wow. Interesting jump of nearly 10,000. My traffic is steady for the last two weeks. I wonder if Alexa likes my new theme (kidding–I don’t think that really affected it, other than maybe it’s helping my SEO which is sending more traffic) or if they’ve found new links to my site? Maybe adding the javascript that lets them track traffic is finally helping?

    3/29/2011 – Alexa Ranking 170,386

    * Didn’t do anything except blog.
    * Noticed this (see purple arrow below) on the Alexa graph for my site — am I in the top 100,000 right now? If so, this is very interesting since my traffic is up, but not dramatically, it’s been more of a slow, steady climb over the last year. February was higher than January, and in their charts, February doesn’t show at all.

    3/30/2011 – Alexa Ranking 168,684

    * Didn’t do anything except blog.
    * Decided to write a post asking for advice on Alexa because I’m feeling lost.

    4/5/2011 – Alexa Ranking 161,463

    * Ultimate Blog Challenge has started. This just means I’ll continue blogging daily, or near daily, and that for the next month I’ll be commenting on a heck of a lot more blogs. I won’t bore you by adding a note here every day that I blogged. Just assume I’m blogging at least once a day through the end of April.
    * On commenting, maybe the backlinks will help my ranking. We’ll see. I know I’ve got more than 37 links to me but Alexa hasn’t updated. I read somewhere they update every 3 months. No idea if that’s accurate.
    * I also notice my 1 month ranking is 118,055 and for the past 7 days it looks like I’ve stayed under 100,000.
    * I’m not checking my ranking as often because it was bouncing around so much I was getting a little cranky. Up 1,000, down 1,500, up 1,200, down 800, you get the idea.

    4/11/2011 – Alexa Ranking 144, 244

    * Several other blogs have linked to me over the past week or so. None are showing in Alexa’s link count yet but eventually they’ll find them.
    * Posting every day still.
    * Traffic is up a bit, not a big jump, but steadily growing.
    * PostRank is measuring a nice improvement in engagement (tweets, comments, interaction).
    * The graph is showing me as in the top 100,000 for the past 2 weeks. Looks like I’m at about 40,000 today. My one month rank is at 88,899.

    4/13/2011 – Alexa Ranking 134,901

    * Getting slightly bored and annoyed with tracking such a fluctuating rank. It definitely doesn’t match any of my traffic graphs (wordpress.com stats, Google Analytics, or awStats).

    4/24/2011 – Alexa Ranking 109 something

    * I got busy with the Ultimate Blog Challenge and forgot to track my rank. It’s gone down by about 25,000 spots. I’ve been commenting on a lot of other blogs and my traffic is up.

    4/25/2011 – Alexa Ranking

    * Just noticed Alexa’s finally updated the linking sites and now shows 50 sites linking to me. No major change in ranking. It’s the same as yesterday.

    4/26/2011 – Alexa Ranking 99,536

    * Success! 3 month ranking is now under 100,000.
    * I’m wondering if the update to links helped push my ranking down. It dropped by 10,000 within a few hours of them showing the additional 13 links. Yay!

    4/30/2011 – Alexa Ranking 97,576

    * Completed the Ultimate Blog Challenge – 30 new posts in 30 days (almost daily) and commented on more blogs this month.

    5/1/2011 – Alexa Ranking 94,617

    * Here’s where I’m at now. One month ranking is down to 53,337. I’d love to get my three month ranking under 50,000.

    5/9/2011 – Alexa Ranking 86,325

    * Submitted a couple of guest posts to sites I write for.
    * Have been commenting on more blogs since the end of the Ultimate Blog Challenge (ironic, I know, but now I have more time).

    5/10/2011 – Alexa Ranking 84,380

    * My ranking continues to drop lower even though traffic is down a bit because I haven’t been blogging daily.
    * Monthly ranking is up only slightly which does reflect less traffic.
    * I think long-term averages matter a lot and once you get into the top 100,000 it’s probably easier to stay there. My traffic patterns still haven’t changed that much overall in the last 2 months.

    6/28/2011 – Alexa Ranking 62,340

    * Over the past 6 weeks or so my ranking has bounced around a lot from 100,000 to 62,000.
    * I’ve blogged consistently — usually every 2-3 days.
    * I’ve continued getting articles and guest posts published.
    * I’ve continued commenting on other blogs and building links to my blog.
    * See my current ranking at http://www.alexa.com/siteinfo/http://michelleshaeffer.com

    I wanted to wait a bit after the end of this experiment just to make sure my ranking stayed in the top 100,000 before I posted the details.

    Tomorrow I’ll post about the top things I think helped me drop my ranking and then the post after that I’ll share how to really measure your blog’s authority and success."
    Avatar
    praesens
    schrieb am 12.03.12 10:00:24
    Beitrag Nr. 8.449 (42.886.069)
    Das einzig Erwähnenswerte daran ist für mich, daß ein Bezug hergestellt wird zwischen den links, die laut alexa auf eine Seite geführt werden, und dem ranking.
    Ob das nun tatsächlich ursächlich sein kann, also mehr links = besseres ranking, oder nur eine logische Folge, daß also durch mehr user auch automatisch mehr links auf eine Seite verweisen, bleibt zwar offen, aber auffällig ist, daß vergleichsweise sehr wenig links auf Ortsbo.com führen, nämlich aktuell 330,
    während z.B. auf 4399.com, eine Spiele-Seite mit 82 mio usern (Quelle: http://www.google.com/adplanner/static/top1000/), über 16.000 links verweisen,
    oder auf z.B. skype, 61 mio user, über 91.000 links verweisen.
    oder tudou.com, eine Video-Seite, 100 mio user, 49.000 links verweisen.

    Nicht, daß mich dierse Argumentation jetzt völlig überzeigt hätte, es bewegt sich m.E. eher im Bereich der Spekulation, aber es ist ein ganz interssanter Hinweis.

    Gruß, praesens
    Avatar
    praesens
    schrieb am 12.03.12 10:12:32
    Beitrag Nr. 8.450 (42.886.138)
    Argentinien und Griechenland erscheinen (wieder) in der untenstehenden alexa-Auflistung.
    Wurden die eine ganze zeitlang einfach nur nicht angezeigt ?
    Oder haben die rankings die Schwelle überschritten, ab der sie von alexa überhaupt erst angezeigt werden ? Wäre diese Schwelle 50.000 oder 100.000 im ranking, müßten die beiden Länder aber ziemlich explosiv da hinein gerauscht sein, was ich mir nicht so recht vorstellen kann:


    Ortsbo.com’s Regional Traffic Ranks

    Country : Rank

    South Korea : 454

    Hong Kong : 1,282

    Singapore : 3,483

    China Flag : 4,409

    Canada Flag : 7,389

    Japan Flag : 8,394

    United States : 10,564

    Argentina : 19,604

    Greece : 20,866

    United Kingdom : 35,130