checkAd

    It's Call on KongZhong (KZ) Time - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 20.09.14 12:04:38 von
    neuester Beitrag 10.06.15 21:23:02 von
    Beiträge: 86
    ID: 1.199.453
    Aufrufe heute: 0
    Gesamt: 4.128
    Aktive User: 0

    ISIN: US50047P1049 · WKN: A0B6SL
    7,0590
     
    EUR
    +0,40 %
    +0,0280 EUR
    Letzter Kurs 14.04.17 Tradegate

    Werte aus der Branche Telekommunikation

    WertpapierKursPerf. %
    40,59+20,80
    905,75+16,83
    48,84+13,58
    2,6800+11,67
    2.610,65+9,67
    WertpapierKursPerf. %
    11,400-9,52
    1,7800-11,00
    2,0100-11,06
    0,7700-25,25
    6,0800-39,20

     Durchsuchen

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 20.09.14 12:04:38
      Beitrag Nr. 1 ()
      Interessante Situation bei Kongzhong (Kürzel KZ an der Nasdaq) – aktuell 6,78 USD

      Ergebnis Q2 durch die hohen vorher angekündigten Marketing Kosten nur etwas über break even.

      Q3 angekündigt und bei Kong immer auch realistisch / eher leicht konservativ 10 Mio. USD Gewinn. Also ca. 22 Cent Gewinn je Aktie, die zum Cash bzw. cashähnlichen Bestand von 5,10 USD dazu kommen werden.

      Keine Schulden.

      Hohes Umsatzwachstum. Aktuell ca. 30%

      Kein Interesse zur Zeit an Kong, da die guten nächsten Zahlen erst Mitte / Ende November kommen. Zur Zeit nur ein Spielball der Märke und kann auch leicht kurstechnisch weiter gedrückt werden, da Chart auch nicht mehr gut aussieht

      Wenn man so wie ich, an gute Zahlen für Q3 und Q4 glaubt kann man mit Hebel die nächsten Monate hier richtig Geld verdienen.

      Ich habe dazu meine Kong verkauft und Calls auf Kong gekauft.

      Zwei finde ich interessant

      Etwas schärfer den KZ141220C00007500

      Läuft bis 20.12. (also nach den Zahlen von Q3) Basis 7,50 USD - Kostet aktuell im Kauf 0,40 USD (1 Option immer für 100 Stücke)

      Etwas konservativer (da längere Laufzeit) den KZ150320C00007500

      Läuft bis 20.03.2015 (also nach den Zahlen von Q4) Basis 7,50 USD - Kostet aktuell im Kauf 0,65 USD

      Szenario 1:


      Der mögliche Gewinn wenn wir von 10 USD im Dez ausgehen (was ich für nicht unrealistisch halte)

      10 / 6,78 = 47,5 % Gewinn wenn man die Aktie jetzt für 6,78 USD kauft
      2,50 / 0,40 = 525 % Gewinn wenn man den ersten Call kauft

      Szenario 2:

      Der mögliche Gewinn wenn wir von 11 USD im März 2015 ausgehen (was ich auch für nicht unrealistisch halte)

      11 / 6,78 = 62 % Gewinn wenn man die Aktie jetzt für 6,78 USD kauft
      3,50 / 0,65 = 438 % Gewinn wenn man den zweiten Call kauft

      Ich habe beide Calls gekauft, vom ersten etwas mehr.

      Hier der Jahreschart in USD

      Avatar
      schrieb am 20.09.14 15:25:37
      Beitrag Nr. 2 ()
      Übrigens werden die Calls/Puts immer am Börsenanfang (15:30 Uhr) schlecht taxiert.

      Ab ca.17:00 bis 17:30 Uhr gibt es dann eine fairere Taxe.

      Meine Order hatte ich mit Limit eingegeben und sie wurde (erst) um ca. 18:00 Uhr ausgeführt.

      Also geduldig sein, mit Limit arbeiten und realistischen Kauf-Kurs setzen.

      Zudem muss ich noch sagen, das z.B. mein Broker Lynx (über Interactive Broker) 7 % Gebühren nimmt, nicht wenig, aber wenn die Wette aufgeht nebensächlich.
      Avatar
      schrieb am 20.09.14 16:16:07
      Beitrag Nr. 3 ()
      Im übrigen war KONG schon immer eine hervorragende Trading Aktie.

      Siehe auch 5 Jahreschart.

      Es gab meiner Ansicht nach immer größere Player, die mit Kong Geld verdienen wollten und jetzt auch noch wollen indem sie Trend verstärken und so es immer wieder zu günstigen und hohen Kurse kam /kommt.

      Denn Kong hat seit Jahren ein stabliles, profitables Gechäftsmodell, dem
      es etwas an Umsatz- und Ertragswachstum /-fantasie mangelte.

      Die jetzige Situation ist eigentlich paradox. Wir kommen ab jetzt in ein verstärktes Umsatzwachstum und auch wohl Ertragswachstum was jahrelang bemängelt wurde das es fehlte, haben jetzt mehr Cash je Aktie als je zuvor (ca. 5,30 USD Ende September) , damit hervorragend nach unten abgesichert und der Kurs ist mittlerweile auf 6,78 USD gefallen.

      Kann sein das wir noch auf 6,00 USD fallen (was ich nicht glaube, deshalb die Call Käufe jetzt), aber eines sage ich mal mit 15 jähriger Börsenerfahrung und 10 jähriger Erfahrung mit KONG, es wird bald einen kräftigen Rebound geben, spätestens mit den Q3 Zahlen im November.



      Avatar
      schrieb am 21.09.14 23:36:22
      Beitrag Nr. 4 ()
      ... It looks like KZ is cheap, by just about any of the traditional metrics. The problem, therefore is a catalyst to get the market to notice the stock.

      Management has hinted about a possible dividend, however it seems relatively unlikely in the near term (based on comments during the Q2 call). The company's business is highly cash generative, and it seems reasonable that after building up the cash cushion somewhat, a divided might be in the cards.

      Other possible catalysts could be progress on the share buyback (there are still about 3 million shares eligible for purchase under the FY2012 buyback plan), something which may garner investor attention.

      But until the market turns its attention back to KongZhong, patience is investors' only option.
      We think that market is currently taking a "show me" approach to many US-listed Chinese companies, something which could provide opportunity for an investor with a longer time horizon.


      http://seekingalpha.com/article/2509885-kongzhong-hidden-val…
      Avatar
      schrieb am 22.09.14 11:04:59
      Beitrag Nr. 5 ()
      Auf Wunsch des Thread-Erstellers hier der komplette Text des Beitrags aus Seeking-Alpha:
      -------------------------------------------------------------------------
      Summary
      •Not a WVAS company anymore, pushing forward in Internet games.
      •Q2 results artificially lower due to new game launch costs.
      •New games doing well, could be near-term growth drivers.

      KongZhong (KZ, detailed company profile here) is an online game operator in China that has been off investors' radar, but deserves a closer look. The stock has been trading away from the business fundamentals, and taking a longer-term view could offer a rewarding opportunity to a patient investor.

      The company is relatively small (market cap of about $300 million), so many investors may not have heard of it before. KongZhong came to the market in 2004 as a provider of SMS and other wireless value added services (WVAS), but adapted to the changing landscape by later expanding into mobile games. After the last of the founders left in FY2009, new management pushed ahead with a growth agenda including entering the online PC games business, acquiring a 3D massively multiplayer online game (MMOG) developer. In addition to developing its own games, KongZhong also began using the licensing model to bring games which were successful abroad into China; its first major title was World of Tanks, developed by Wargaming.net. World of Tanks has become a popular game in its genre, and has been the main driver of KongZhong's success in its Internet Games segment thus far.

      Games - KongZhong's New Core

      By the end of FY2013, the company's transformation from a "WVAS provider also involved in mobile games" into a company focused on PC gaming was complete. Indeed, non-WVAS revenues comprised the majority of total revenue in FY2013. The shift in focus was a deliberate and timely choice for management. The entire WVAS industry has been dwindling thanks to more powerful smartphones (data messages instead of SMS), and moving into Internet Games has been leading KongZhong's incremental growth.

      Up until mid-FY2014, KongZhong's Internet Games business was basically World of Tanks, however the company launched two titles in Q2 that could change that. The first title is Guild Wars 2 (GW2), an innovative MMORPG offering a new type of gameplay beyond the traditional task or quest-based styles. According to disclosures from the company, it has sold over 1 million CD keys for the game through Q2, illustrating gamer demand. The performance of the game since launch appears to be going well (here is a note from VentureBeat). Despite the challenge of adapting to the new style of play GW2 offers and the upfront investment in buying the CD key, it remains a popular title in China. According to 17173.com, a website focusing on online games, GW2 was in the top-5 most popular games when checked in early September 2014. (Guild Wars 2 is "激战2" in Chinese.)

      The game's release hasn't gone off without a few hitches, however, with some players finding the adjustment to the licensing model (paying up front for a key), and gameplay challenging. (Aside: some gamers can play other titles for up to a year before paying, so forking over cash before doing anything may have struck a sour note.) KongZhong has taken steps to address the learning curve, dedicating resources to help players transition into the new gameplay style, which could in turn make the payment model less of an issue for hesitant players. As of mid-Q3, KongZhong's management sounded very confident with progress up to that point, and noted that upcoming updates from ArenaNet, the game developer, could also help address some gameplay issues.

      KongZhong's second major title released during Q2 was World of Warplanes, also licensed from Wargaming.net. One of the features of the game highlighted during the run-up to its release was how easy it was to play while delivering a realistic gaming experience (vs. real flight physics and hard controls or just the opposite). When discussing the game launch earlier, management sounded confident that it would be able to replicate some of the popularity achieved with World of Tanks. Potential tailwinds for the game include overall popularity with military-themed games in China, as well as crossover players from World of Tanks, due to the unified access afforded by the Wargaming platform.

      Mobile Games - Another Avenue of Growth

      In addition to the company's progress in PC games, KongZhong has also been pushing into the mobile game space. Its previous mobile game experience was mostly Java-based smartphone games, but a FY2012 acquisition brought smartphone game development expertise in-house. The company launched its first titles based on this technology in FY2013, which helped to later reignite growth in the Mobile games segment.

      Success in mobile games is elusive, due in part to the ultra-competitive nature of the market in China, the "flavor of the month" phenomenon that can make-or-break a game's success, and frighteningly short lifespans. KongZhong's approach seems to borrow a page from Wayne Gretzky's playbook, something which could pay off in the long run. Instead of chasing the hot current trends, KongZhong is trying to develop great games that will win based on the game's own merits, not a hot trend. By focusing on where mobile game demand is going to be (not where stands currently), KongZhong trades the risk of chasing current demand for a longer-tail payoff. The company's execution history with smartphone games hasn't all been perfect; after all, not every game is a hit. But instead of abandoning its goal to make truly innovative games, management analyzed what wasn't right, and took the appropriate steps necessary to move forward. (Tiny War, which would later become Pocket Fort, is an example of this "keep after it" attitude.)

      Recent Financial Performance

      KongZhong's Q2 results weren't that great judging by the P&L: although sales grew YoY and QoQ, it reported an operating loss on higher spending and barely broke even thanks to interest income. Operating metrics also looked tough. Although more gamers were playing KongZhong's games, the key ARPU (average revenue per user) metric tumbled to an anemic 152 RMB.

      And anyone stopping there could be forgiven for thinking the company isn't doing well. It's only after a closer look that the story changes.

      First, on the operating margin compression: KongZhong launched two major titles during the Q2 (GW2 and World of Warplanes), which meant above-average sales and marketing expenses to support game launches. A successful launch can significantly help a game's chance for a bright future, and in the case of GW2, KongZhong spent the marketing dollars to build buzz in the gamer community. World of Warplanes was the second major launch in Q2, and although it might have seemed like a secondary consideration, it's important to keep in mind that the GW2 launch was a major event. Before the launch of GW2, it was one of the most anticipated titles in China (see this note from back in March 2014), hence the attention on the game. World of Warplanes was also on the list of highly anticipated games (#16 of the top 20), and there appears to be continuing gamer interest, judging by message board activity and news flow on related websites.

      The timing of the game launches was also a factor in some of the operating metrics looking softer. Both Guild Wars 2 and World of Warplanes were launched in May 2014 (GW2 May 15, WoWP May 28), contributing to Active Users and Paying Accounts growth, but not ARPU. The calculation for ARPU is the total revenue divided by the number of paying players, so when players increased without a full period of their spending, ARPU was lower.

      So on balance, was Q2 a bad quarter? Maybe not, after considering the successful launched of two major game titles, which helped KongZhong expand its Internet game portfolio from one title (World of Tanks), to potentially three major games. If the company can achieve a similar level of success with the new launches, an increase in revenue could follow.

      What's Next in Q3?

      KongZhong is guiding for revenue growth of about USD 65 million, or about +33% YoY and +7% QoQ, and improving margins (higher gross, operating, and net margins vs. Q2).

      A few factors are driving the revenue and margin outlook: a more stable environment in the WVAS segment, incremental revenue contribution from the new Internet games, and also KongZhong's new Mobile games.

      GuildWars 2 sounds like it is progressing well, as mentioned earlier, and KongZhong is continuing its promotion efforts to build up the player base. The company mentioned a limited free trial coming up, something which could help attract players who were hesitant to try the game. KongZhong's core title Word of Tanks has been stable, and potential concerns that the game was stagnating may be premature. Wargaming.net recently released a new gameplay mode called Stronghold which could impact player engagement (team members skirmish together to boost team-level battle capabilities and other features).

      Management mentioned on the Q2 call that it had a few new Mobile games in the Q3 pipeline, and also planned some releases in Q4 (4-5 total during the second half). Although it's tough to tell if the games will be a hit, none of the titles in the pipeline sounded "risky" in terms of game style, so there could be some upside surprise in the outlook for the segment.

      After performing some rough calculations, it seems like revenue could hit the USD 65-66 million level without too much trouble. This is based on flattish revenue contributions from WoT, a full quarter of GW2 and WoWP (averaging just under 8 million of revenue each), slightly lower WVAS revenues, and some degree of success in Mobile games (+5% QoQ). The operating profit margin picture improves assuming a slight rebound at the gross level (flatlined at 50% in our model), and a reduction in sales and marketing expenses (no big Internet game launches were scheduled).

      Given the above, operating profit could get close to the USD 8 million mark, reflecting an operating profit margin of about 12% (up vs. 0% last quarter, and similar to levels seen in FY2013). Non-operating items have historically been minimal for KongZhong (non-cash impairment charges aside), so net income could be about USD 9 million. Assuming a moderate increase in shares outstanding, EPADS could be about USD 0.19 (diluted).

      We feel this is a conservative estimate for the quarter, particularly when considering management's guidance for net profit of USD 9-10 million (about USD 0.20 per share). The company has recently been delivering results exceeding management's guidance (no surprise there), however we tried to be increasingly conservative to underscore the valuation argument, discussed below.

      Applying similar growth and cost estimates to Q4 results in the same EPS (0.19 USD/ADS) and margin picture.

      Key assumptions in the scenario above include continued success with GW2 and WoWP (we assume that the two titles combined will break the USD 20 million revenue barrier in Q2 FY2015), stable performance from WoT, and progress in Mobile games.

      KongZhong's Mobile game segment passed the USD 10 million revenue hurdle in Q2, and we assumed growth of about 5% QoQ for the next two quarters, and flat afterward. Considering the games in the Mobile game pipeline (4-5 games, both self-developed and licensed), expecting some success from the segment doesn't seem like too much of a stretch.

      FY2015

      Looking further ahead, FY2015 revenue could approach the USD 300 million mark with Internet games revenue topping USD 200 million; WVAS and Mobile games comprising the remainder. Our Internet game revenue assumptions include flat revenue from WoT (a little over USD 20 million per quarter), but steady growth from GW2 and WoWP. The timing of the third title from Wargaming.net, World of Warships, could be a swing factor in Internet game revenue (margins also, considering pre-launch marketing expense). Assuming cost levels similar to earlier quarters (R&D about 12% of revenues, G&A about 5%, Sales & marketing bouncing around near 17%, etc.), FY2015 net income could reach about USD 39 million, or full-year earnings of about USD 0.80 per ADS.

      Such a scenario may seem overly optimistic considering the company's recent performance (FY2013 EPS of USD 0.47), however as noted earlier, performance of GW2 and other Wargaming.net titles is key. We've applied what we consider to be relatively conservative assumptions, which could change based on progress along the way (Q3 results will be key).

      Valuation

      Assuming KongZhong can reach about USD 0.80 per share in FY2015, the stock currently trading under a 10x forward P/E. But is that cheap?

      Another gaming company, China Mobile Games and Entertainment (NASDAQ:CMGE) has recently been trading on a forward P/E of about 12, and focuses on a somewhat similar space (mostly mobile games, not large MMO Internet games). Other, larger, game companies trade on more expensive multiples: EA (NASDAQ:EA) is about 16x, Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI) is about 15x, so KongZhong trading under 10x may reflect an attractive opportunity. (Note that both EA and ATVI are significantly larger than KZ, so some small firm discount seems reasonable. CMGE, on the other hand, is smaller than KZ, with FY2013 revenue of about USD 58 million, much less than KZ's USD 174 million.)

      Judging just "where" KZ should trade depends on how risky investors feel the company's future prospects are, and yes, the "China discount" that the market seems to apply to many smaller Chinese companies.

      So retreating to something easier, let's apply CMGE's 12x forward multiple to KongZhong. Doing so results in a stock price close to $9.60, over +35% higher than recent trading levels. Yes, it's cheap, based on our earnings estimates.

      As noted earlier, we've applied what we think are relatively conservative assumptions to the KongZhong's near-term outlook (our EPADS was a hair under management's guidance…which it usually beats). So the cheapness argument becomes even more compelling if our EPADS estimates are unfairly handicapping the company.

      Risks

      KongZhong's business is relatively straightforward, so the main risks are execution. Can the company keep GW2 growing? What about WoT and World of Warplanes, and later World of Warships? So far, it seems that KongZhong is doing reasonably well in its Internet games, however considering the competition in the space, success is anything but guaranteed. Seeing a rebound in operating metrics in Q3 will help provide clarity to the near-term prospects in the segment. But until then, seeing key titles placing highly in popularity ranking supports the idea that gamers are responding well to the titles.

      For mobile games, similar questions pop up - creating winners isn't a slam-dunk, and the space is intensely competitive. The company has produced some hit titles this far, so success in mobile wouldn't exactly be unprecedented, giving us confidence in the flat/low-growth scenario discussed above.

      KongZhong's WVAS business is another potential risk for the growth scenario. Mobile carriers have been making the business tougher for WVAS companies for the past several years, but the tightening seems to have leveled off recently. In our projections above, we assumed a 2-3% sequential decline in 2H FY2014, accelerating through FY2015, a conservative set of assumptions in our view. WVAS is definitely an industry in decline, and any changes in carrier policy could once again pressure the top line.

      China's economic outlook is also a factor for KongZhong, but perhaps not in the obvious way it might seem. Internet and mobile games are a relatively inexpensive form of entertainment (KongZhong's average players spend under 200 RMB/month, slightly over the price of a pair of movie tickets in Beijing or Shanghai). If China's economy continues to weaken, paying to play Internet or mobile games could actually become more attractive (a month's worth of entertainment vs. one evening).

      So now what?

      The stock is significantly underfollowed and arguably unloved by the market. Turnover in the stock is very thin, with trailing volume under USD 1 million. A strong Q3 could help attract investor interest, particularly when looking at some of the other metrics:



      Source: CapitalIQ, provided by Yahoo. KongZhong data is consensus, not figures referenced earlier in this article.

      It looks like KZ is cheap, by just about any of the traditional metrics. The problem, therefore is a catalyst to get the market to notice the stock.

      Management has hinted about a possible dividend, however it seems relatively unlikely in the near term (based on comments during the Q2 call). The company's business is highly cash generative, and it seems reasonable that after building up the cash cushion somewhat, a divided might be in the cards.

      Other possible catalysts could be progress on the share buyback (there are still about 3 million shares eligible for purchase under the FY2012 buyback plan), something which may garner investor attention.

      But until the market turns its attention back to KongZhong, patience is investors' only option.

      We think that market is currently taking a "show me" approach to many US-listed Chinese companies, something which could provide opportunity for an investor with a longer time horizon.

      Trading Spotlight

      Anzeige
      Nurexone Biologic
      0,4360EUR +1,40 %
      InnoCan startet in eine neue Ära – FDA Zulassung!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 22.09.14 14:38:57
      Beitrag Nr. 6 ()



      Die Argumentation das kleinere bzw. mittelgroße China Game/Internet Werte an der Nasdaq von den Amis kritisch gesehen werden, kann man auch nicht gelten lassen.

      China Mobile Game and Entertaiment (CMGE) ist kleiner als Kong, hat schlechteres KGV (also deutlich höher), Bilanz deutlich schlechter, einzig das Wachstum ist deutlich höher.

      Wenn man jetzt bedenkt das KONG jetzt auch in eine Wachstumsphase kommt, kann man nur sagen, das der Kurs von Kong ein Witz ist.
      Avatar
      schrieb am 22.09.14 16:12:49
      Beitrag Nr. 7 ()
      Der Sektor "gets hotter and hotter"

      Würde mich auch mittlerweile nicht mehr wundern, wenn demnächst ein Großer versucht, KONG zu übernehmen. Attraktiv bewertet mit einer guten Marktstellung ist KONG ja.

      ------------------------------------

      Mobile Gaming Industry Players Alibaba, Tencent, Tapinator Among Those Attracting Significant Interest Within The Sector


      Delray Beach, FL / September 22, 2014 / According to Bloomberg, Alibaba's (BABA) IPO could become the biggest ever (topping Agricultural Bank of China's $22 billion IPO in 2010) if underwriters make use of an option to buy more shares, which market observers expect they will. The event created quite a buzz among both individual and institutional investors, with most asking if Alibaba's stock is a long term buy.

      Alibaba certainly has key advantages over its chief rivals, most notably the fact that the company is located in China, where 560 million Internet users spend 20 hours per week online. Additionally, the sheer size of Alibaba allows significant cost savings with its large sales volumes. There are others, but investors must decide if these advantages are sustainable.

      Alibaba and Tencent (TCEHY) now boast such a massive share of the Chinese market that they are crossing borders, targeting developing markets and entering the U.S. in search of new sources of growth. In the last two years, Alibaba and Tencent have made major investments in 13 U.S. tech start-ups, mostly in mobile and e-commerce, in addition to smaller investments in numerous companies.

      Newly emerging mobile gaming company Tapinator, Inc. (TAPM) continues to quietly locate a wide-ranging customer base with its addicting lineup of games that make the most of their cross-genre and multi-generational appeal. Trading at 1.70 per share, the stock has trended upward the last few weeks, increasing approximately 70% in the past week alone, while its volume has surged; seems Wall St has taken notice of TAPM.

      And while investors in another industry giant, China Mobile Games and Entertainment (CMGE) are seeing ups and downs over the past few weeks, they also see that CMGE's very impressive revenue growth greatly exceeded the industry average of 11.6%. Since the same quarter one year prior, revenues leaped by 275.8%. Growth in the company's revenue appears to have helped boost the earnings per share.

      About Tapinator:

      Tapinator (TAPM) is a developer and publisher of mobile games on the iOS, Google Play, and Amazon platforms. The Company focuses on operating its own titles, publishing properties where it holds substantial ownership positions, and making strategic investments into promising mobile companies. Tapinator's owned and operated portfolio includes over 50 mobile gaming titles that, collectively, have over 26 million users. A number of these titles have risen to the top of the mobile leaderboard charts and have been featured by the Apple, Google, and Amazon App Stores. Founded in 2013, Tapinator is headquartered in New York, with a major office located in Lahore, Pakistan. For a full listing of Tapinator game titles, please go to Tapinator.com. For further financial information on the Company, please go to OTCMarkets.com/stock/TAPM. For live updates, please like us on Facebook at facebook.com/Tapinator or follow us on Twitter at twitter.com/Tapinator.

      About Tencent Holdings Ltd

      Tencent Holdings Limited, an investment holding company, provides Internet and mobile value-added services (VAS), online advertising services, and e-commerce transactions services to users in the People’s Republic of China, the United States, Europe, and internationally. The company operates through VAS, Online Advertising, e-Commerce Transactions, and Others segments. It provides online games, community value-added services, and applications across various Internet and mobile platforms; instant messaging services; value added services, such as club membership, avatar, personal spaces and communities, online music, dating services, etc.; and wireless Internet value added services, including short messaging service, multimedia messaging service, interactive voice response services, WAP, mobile IM service, and mobile games. The company also enables third-party game/application developers to host games/applications in its Internet platforms. Its online advertising services consist of display advertising on instant messaging clients, portals, social networks, and other platforms. The company’s e-commerce transactions business primarily include the sale of merchandise through its Internet platforms, including QQ Instant Messenger, WeChat, QQ.com, QQ Games, Qzone, 3g.QQ.com, SoSo, PaiPai, and Tenpay. In addition, it provides trademark licensing, software development, and software sale services. Tencent Holdings Limited was founded in 1998 and is headquartered in Shenzhen, the Peoples Republic of China.

      About Alibaba Group Holding Ltd

      Alibaba Group Holding Limited, through its subsidiaries, operates as an online and mobile commerce company in the People’s Republic of China and internationally. It operates Taobao Marketplace, an online shopping destination; Tmall, a third-party platform for brands and retailers; Juhuasuan, a group buying marketplace; Alibaba.com, an online business-to-business marketplace that focuses on global trade among businesses; 1688.com, an online wholesale marketplace; and AliExpress, a consumer marketplace. The company also provides pay-for-performance (P4P) and display marketing services through its Alimama marketing technology platform; Taobao Ad Network and Exchange (TANX), a real-time online advertising exchange in China; and data management platform that allows participants on TANX to evaluate and select online advertising inventory using behavioral data, as well as data from browsing behavior and shopping history. In addition, it offers cloud computing services, including elastic computing, database services, and storage and large scale computing services through its Alibaba Cloud Computing platform; payment and escrow services for buyers and sellers; and develops and operates mobile Web browsers. The company provides its solutions primarily for businesses. Alibaba Group Holding Limited was founded in 1999 and is headquartered in Hangzhou, the People’s Republic of China.

      About China Mobile Games and Entertainment Group Limited

      China Mobile Games and Entertainment Group Limited, through its subsidiaries, develops and publishes mobile games primarily in the People’s Republic of China. It provides social games and single-player games for mobiles. The company also offers handset design solutions comprising printed circuit board with operating system software and optional assembly services, and mobile phone contents installation services to mobile phone manufacturers and mobile phone content providers. As of December 31, 2013, its game portfolio consisted of 717 mobile games, including 72 social games and 645 single-player games, of which 196 were developed in-house and 521 were licensed from mobile game developers. The company was incorporated in 2011 and is based in Guangzhou, the People’s Republic of China. China Mobile Games and Entertainment Group Limited is a subsidiary of VODone Limited.
      Avatar
      schrieb am 22.09.14 17:32:10
      Beitrag Nr. 8 ()
      Der Call KZ141220C00007500

      Läuft bis 20.12. (also nach den Zahlen von Q3) Basis 7,50 USD


      Wird gerade gut und günstig gehandelt für 0,30 bis 0,35 USD. (Wer kauft da gerade von euch ? :))


      Die Chance zum Einstieg wäre jetzt da, wer Interesse hat.
      Avatar
      schrieb am 25.09.14 18:13:50
      Beitrag Nr. 9 ()
      Ein Put hätte bis jetzt mehr gebracht - neues 52 Wochen-Tief heute.
      Gibt's Gründe - finde nix.
      Avatar
      schrieb am 25.09.14 18:31:24
      Beitrag Nr. 10 ()
      Vielleicht deswegen:
      KongZhong Corp. Sponsored ADR (KZ) gets weaker ratings this week as last
      week’s D drops to an F. The stock also gets an F in Earnings Growth.


      Ist aber bereits vom 18.09.
      Avatar
      schrieb am 25.09.14 18:53:54
      Beitrag Nr. 11 ()
      Allgemeine Marktschwäche heute.


      Wichtig sind die Zahlen in 2 Monaten (Ende November).

      Dann sollte es spätestens einen kräftigen Rebound geben.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 26.09.14 16:45:36
      Beitrag Nr. 12 ()


      Boden bei 6,50 USD ?????

      Mal sehen.
      Avatar
      schrieb am 30.09.14 17:04:07
      Beitrag Nr. 13 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 47.877.437 von Reiners am 25.09.14 18:53:54
      Zitat von Reiners: Allgemeine Marktschwäche heute.


      Wichtig sind die Zahlen in 2 Monaten (Ende November).

      Dann sollte es spätestens einen kräftigen Rebound geben.


      Nur mit Marktschwäche ist der Kursverlauf aber nicht zu erklären.
      Heute schon bei 6,15$
      Avatar
      schrieb am 30.09.14 17:26:13
      Beitrag Nr. 14 ()
      Marktschwäche / Chartschwäche nenn es wie Du willst.

      Entscheidend für mich - es gibt zur Zeit gute Kaufkurse, bei der Aktie wie auch bei meinen beiden favorisierten Optionen.


      Deshalb habe ich gerade zugekauft und weitere 480 Optionen zu 0,25 USD erworden (7,5 USD call 19 Dezember)

      Der Gewinn soll dann in 2 Monaten erzielt werden, bzw. bei Ausübung der Option am 20 Dez.

      Wäre dann doch ein schönen Weihnachtsgeschenk.

      ------------

      Denke auch nicht das es deutlich unter 6 USD geht, weil wir zum 30.9 auf ca 5,30 Cash bzw cashähnlich Wert pro Share sitzen.

      ------

      Habe vor noch weitere Optionen zu kaufen (in den nächsten Tagen / Wochen)

      Dann aber den (sichereren) 7,5 call März 2015. Vom 7,5 call Dez 2014 habe ich jetzt genug gekauft.
      Avatar
      schrieb am 30.09.14 17:45:03
      Beitrag Nr. 15 ()


      Mal sehen ob die 6,00 USD halten. Aktuell 6,12 USD
      Avatar
      schrieb am 30.09.14 17:50:21
      Beitrag Nr. 16 ()


      Zudem scheint bei um 6 USD die 2 jährige Unterstützung im Chart zu liegen.
      Avatar
      schrieb am 01.10.14 09:01:55
      Beitrag Nr. 17 ()
      Kongzhong (KZ) provides digital entertainment services in the People's Republic of China. This stock closed up 2.6% to $6.52 in Tuesday’s trading session.

      Tuesday's Range: $6.11-$6.57
      52-Week Range: $6.11-$13.64
      Tuesday's Volume: 325,000
      Three-Month Average Volume: 102,739



      From a technical perspective, KZ bounced notably higher here right off its new 52-week low of $6.11 with above-average volume. This stock has been downtrending badly for the last five months, with shares falling sharply from its high of $10.61 to its new 52-week low of $6.11. During that downtrend, shares of KZ have been consistently making lower highs and lower lows, which is bearish technical price action. That move has also pushed shares of KZ into extremely oversold territory, since its current relative strength index reading is 25.43. Oversold can always get more oversold, but it's also an area from which a stock can experience a powerful bounce higher if the sellers have become exhausted.


      Traders should now look for long-biased trades in KZ as long as it's trending above its new 52-week low of $6.11 and then once it sustains a move or close above Tuesday's intraday high of $6.57 to some more near-term overhead resistance levels at $7.07 to $7.12 with volume that hits near or above 102,739 shares. If that move materializes soon, then KZ will set up to re-test or possibly take out its next major overhead resistance levels at $7.50 to its 50-day moving average at $7.69, or even $8 to $8.50.
      Avatar
      schrieb am 01.10.14 15:19:31
      Beitrag Nr. 18 ()
      Avatar
      schrieb am 01.10.14 21:06:17
      Beitrag Nr. 19 ()
      Das rappelt heute ja ganz schön, auch bei anderen Nasdaq-Werten.

      Die erwischts ja gerne überproportional. Außerdem ist in letzter Zeit viel Geld in spekulative Ipos geflossen, das macht sich vermutlich jetzt auch bemerkbar.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 01.10.14 21:45:19
      Beitrag Nr. 20 ()
      Middas, schon mal wieder von Dir zu hören.

      Ist ja schon fast 10 Jahre, wo wir uns das erste Mal mit KONG beschäftigt haben.

      Wie die Zeit vergeht.
      Avatar
      schrieb am 02.10.14 17:03:37
      Beitrag Nr. 21 ()
      http://chinastockresearch.com/company-profiles/company-summa…

      Übrigens ein sehr guter Überblick zu KONG. Die ausführlichste Seite die ich zu Kong kenne.

      Wer das Geschäftsmodel von Kong besser verstehen will, sollte diese Seite sich mal anschauen.
      Avatar
      schrieb am 02.10.14 17:09:00
      Beitrag Nr. 22 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 47.924.690 von Midas2000 am 01.10.14 21:06:17Rappelt heute weiter.

      Kong hält sich (bis jetzt) ganz gut.
      Avatar
      schrieb am 02.10.14 17:21:15
      Beitrag Nr. 23 ()
      Future Growth

      KongZhong’s CEO Leilei Wang, is aiming for annual game revenues in the 400-500MM USD range by FY2016,:eek::eek::eek: which would reflect annual growth of about 200% from FY2013. Along with top-line growth, management also expects to deliver margin expansion, indicating that 20-25% was within the realm of possibility on the Q4 FY2013 conference call.

      Investors may be skeptical, and have every right to be so. Achieving such stellar results would be a stark contrast from performance in recent years (annual revenue growth of about 15% from FY2007-2013, operating margins about 2% over the same period). Dismissing management’s projections as wishful thinking may unfairly discount the potential of existing, and growing, games as well as those games already announced in the pipeline. World of Tanks has been in operation for only three full years as of early FY2014, and new players were still signing up (WoT revenues grew nearly +25% YoY in FY2013), supporting the continuing growth thesis.

      The 400-500 million USD target seems less far-fetched when considering the potential in the development pipeline, namely Guild Wars 2 and other Wargaming.net titles like World of Warplanes. If KongZhong can introduce these titles to Chinese gamers with a degree of success similar to World of Tanks, achieving the total becomes less of a stretch. The gap narrows further when considering the potential contributions from mobile (smartphone) games in the works and possibilities from other MMOs (Blitzkrieg 3, Master of Meteor Blades).
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.10.14 17:12:41
      Beitrag Nr. 24 ()
      Welchen Call ich auch noch empfehlen kann, für die die es sicherer haben wollen und auf ein paar Prozente verzichten können / wollen.

      Den Call 5 USD Laufzeit 20 März 2015

      Ist 1,40 zu 1,90 gestellt aktuell.

      Das heisst man zahlt 1,90 USD je Option. Und der Schein hat jezzt schon einen inneren Wert von 1,30 USD

      6,30 USD (Kurs aktuell) - 5 USD Basis = 1,30 USD inner Wert.

      Das Schöne, der Schein läuft noch 5,5 Monate.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 13.10.14 17:24:08
      Beitrag Nr. 25 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 47.934.028 von Reiners am 02.10.14 17:21:15
      Zitat von Reiners: Future Growth

      KongZhong’s CEO Leilei Wang, is aiming for annual game revenues in the 400-500MM USD range by FY2016,:eek::eek::eek: which would reflect annual growth of about 200% from FY2013. Along with top-line growth, management also expects to deliver margin expansion, indicating that 20-25% was within the realm of possibility on the Q4 FY2013 conference call.


      Das klingt natürlich sehr vielversprechend, und wenn es so käme hätten wir hier einen Tenbagger.
      Aber: Extrem ambitionierte Ziele eines Managements sind nach meiner Erfahrung sehr mit Vorsicht zu genießen.
      Insbesondere, wenn dies mit einer verlockend niedrigen Bewertung einhergeht.
      Der Markt hat nicht immer recht, aber was allzu attraktiv erscheint hat meist doch einen Haken.

      Es ist also zumindest eine heiße Wette, selbst als Aktie. Da ist es vielleicht wirklich besser, einen Call zu nehmen, und dafür - bei ähnlichen Chancen - eine deutlich niedrigere Investitionssumme ins Feuer zu schicken.

      Leider gibt es in Deutschland keine Scheine of Kong, und die US-Scheine kann ich bei Comdirect (jedenfalls online) nicht handeln.
      Bei welchem Broker kaufst Du die denn?
      Avatar
      schrieb am 13.10.14 17:52:17
      Beitrag Nr. 26 ()
      Lynx Broker

      Die wiederum handeln über ihren Partner Interaktive Broker der sehr sehr leistungsstark ist
      ist einer der größten Broker in der Welt glaube ich

      kann ich sehr empfehlen
      Avatar
      schrieb am 13.10.14 17:58:23
      Beitrag Nr. 27 ()
      Lynx macht übrigens auch Werbung hier bei WO

      kosten sind auch deutlich günstiger als dein Broker
      Avatar
      schrieb am 13.10.14 19:29:31
      Beitrag Nr. 28 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 47.964.430 von Reiners am 07.10.14 17:12:41
      Zitat von Reiners: Welchen Call ich auch noch empfehlen kann, für die die es sicherer haben wollen und auf ein paar Prozente verzichten können / wollen.

      Den Call 5 USD Laufzeit 20 März 2015

      Ist 1,40 zu 1,90 gestellt aktuell.

      Das heisst man zahlt 1,90 USD je Option. Und der Schein hat jezzt schon einen inneren Wert von 1,30 USD

      6,30 USD (Kurs aktuell) - 5 USD Basis = 1,30 USD inner Wert.

      Das Schöne, der Schein läuft noch 5,5 Monate.


      Übrigens bekommt man den Call aktuell für 1,50 USD.

      Ein Schnäppchen aus meiner Sicht.
      Avatar
      schrieb am 14.10.14 11:16:35
      Beitrag Nr. 29 ()
      KongZhong is Now Oversold (KZ)

      10/13/14 - 01:18 PM EDT

      Legendary investor Warren Buffett advises to be fearful when others are greedy, and be greedy when others are fearful. One way we can try to measure the level of fear in a given stock is through a technical analysis indicator called the Relative Strength Index, or RSI, which measures momentum on a scale of zero to 100. A stock is considered to be oversold if the RSI reading falls below 30.

      In trading on Monday, shares of KongZhong Corp (KZ) entered into oversold territory, hitting an RSI reading of 28.6, after changing hands as low as $5.85 per share. By comparison, the current RSI reading of the S&P 500 ETF (SPY) is 32.6. A bullish investor could look at KZ's 28.6 RSI reading today as a sign that the recent heavy selling is in the process of exhausting itself, and begin to look for entry point opportunities on the buy side. The chart below shows the one year performance of KZ shares:
      Avatar
      schrieb am 14.10.14 13:50:05
      Beitrag Nr. 30 ()
      Hier noch der Chart zum Artikel oben



      Brutaler Absturz für einen Nasdaq-Wert, der bis auf die mäßigen Q2 Zahlen keine schlechten Nachrichten gebracht hat
      Avatar
      schrieb am 17.10.14 13:53:11
      Beitrag Nr. 31 ()
      Das sollte der "kurstechnische" Brustlöser sein.


      KongZhong Corporation Announces Special Cash Dividend of USD 0.88 per

      43 minutes ago

      BEIJING, Oct. 17, 2014 /PRNewswire/ -- KongZhong Corporation (KZ), a leading online games publisher and developer in the PRC, today announced that its Board of Directors has declared a special one-time cash dividend of US$0.022 per ordinary share, or US$0.88 per American Depositary Share ("ADS").

      Record holders of the Company's ordinary shares and holders of the Company's ADSs, each representing forty ordinary shares, at the close of business on October 27, 2014 (the "Record Date") will be entitled to receive the special dividend. Citibank, N.A., the depositary bank for the Company's ADS program, expects to pay out dividend to ADS holders on or around November 10, 2014. Dividends to be paid to the Company's ADS holders through the depositary bank will be subject to the terms of the deposit agreement, including the fees and expenses payable thereunder.

      The total amount of cash to be distributed for the special dividend is expected to be approximately US$40.1 million.

      The Company's Chairman and Chief Executive Officer, Leilei Wang said, "Today's announcement of a US$0.88 per ADS special dividend, is our latest effort in returning capital to our shareholders. Over the past six years, we have undertaken share repurchases with a cumulative value of US$39.3 million. Our strong balance sheet and positive growth opportunities in our Internet and mobile game businesses have allowed us to provide shareholders with this dividend, while preserving financial and operational flexibility to grow our business in the rapidly growing Chinese online game markets. We have strong confidence in our operation cash flow and may consider making further efforts to return capital to our shareholders through dividend distributions. However, the distribution of any dividends will be at the full discretion of the Board of Directors and will be dependent upon our financial position, results of operations, available cash, capital requirements and other factors."

      As of June 30, 2014, the Company had US$230.58 million (or US$5.07 per ADS) in cash and cash equivalents, term deposits, held-to-maturity securities, available-for-sale securities and restricted cash. The Company generated US$29.34 million in net cash provided by operating activities for the six months ended June 30, 2014.
      Avatar
      schrieb am 17.10.14 19:20:01
      Beitrag Nr. 32 ()
      Es geht los

      Call Option "springen an"

      Ich habe mich massiv positioniert.

      Avatar
      schrieb am 17.10.14 21:56:32
      Beitrag Nr. 33 ()
      Das freut mich für Dich, auch wenn ich kein echter Fan von solchen Sonderdividenden bin.
      Eine niedrigere, dafür konstante Dividende wäre mir wesentlich lieber gewesen!
      Avatar
      schrieb am 18.10.14 11:00:18
      Beitrag Nr. 34 ()
      KongZhong (KZ) - management shows confidence with special dividend


      KongZhong (KZ, profile) recently announced a special one-time dividend to common shareholders, and the initial market reaction was quite strong, with the stock gapping up about 8% after the announcement.

      Although finance theory tells us that shareholders should have no preference for dividend payouts (cash in their pocket is the same as their share of cash held on the balance sheet), the real world can deviate from theory. The price action in KongZhong’s stock is providing a demonstration of when practice doesn't fit theory.

      As we argued earlier, the company seems to be unrealistically cheap. The stock sank about 8% since that earlier note, and that was while most other US-listed China stocks were also trading lower.

      Management seems to be trying to get the market’s attention with the dividend announcement. One interpretation of such a bold move (a whopping 14% payout vs. the previous day’s close) is that management is confident enough in the business going forward that parting with 40 million USD isn’t a concern.

      Another positive sign that investors may read into the announcement is that management clearly cares about share price. With the stock trading at over a one year low, investors can use all the help they can get. If the dividend announcement grabs the market’s attention enough to dig a bit deeper into the KongZhong story, which hopefully it will, investors stand to gain.
      Avatar
      schrieb am 20.10.14 12:27:24
      Beitrag Nr. 35 ()
      Free-to-play gaming may be a big challenge

      Updated: 2014-10-20 14:08

      By Cecily Liu(China Daily USA)



      Chinese links put Eutechnyx and its customers in the driving seat

      The challenge of piracy and the prevalence of free-to-play gaming in China may seem a great barrier for many foreign companies to even attempt entering the market, but for Eutechnyx, a company in Gateshead, northeast England, it was a catalyst to design new approaches and revolutionize its group business model.

      Eutechnyx, founded 27 years ago, is a computer and video games developer that specializes in racing games, the most widely known being Auto Club Revolution and NASCAR (National Association for Stock Car Racing).


      "When we first went to China we were focused mostly on console games, which sell for about $60 each," says CEO Darren Jobling. "We saw that China was pioneering free-to-play and that our old business model wasn't relevant there.

      "We saw the potential of free-to-play both in China and in the rest of the world. We invested in China and in building a new business model that we are now using internationally."

      Whereas console games are sold retail, free-to-play games allow about 90 percent of customers to play free of charge. The rest are the cash-rich, time-poor willing to pay a lot to skip a game's lower levels to play at the higher levels.

      The shift in the Eutechnyx business model is one way in which Jobling's team demonstrated great flexibility in expanding into the Chinese market. Establishing a Chengdu design studio is another.

      In 2007, Executive Chairman Brian Jobling took part in a UK government delegation trip to explore opportunities in China and met representatives of the Chinese game developer CP Soft.

      "We had a good discussion and liked what each other did," Jobling says, adding that he expressed an interest to work with CP Soft before returning to England, although without putting a timeline on it.

      A month after returning, CP Soft contacted him. "They said they had created a studio for us in Chengdu, and recruited the right talent to participate. They asked us to go and take a look."

      Jobling was happy with what he saw, and two months later Eutechnyx and CP Soft set up a joint venture company in Chengdu, Eutechnyx being the majority shareholder.

      The work force has now grown to more than 30 employees, who specialize in graphical 3D modeling for vehicles and environment. Their work complements the work of Eutechnyx's UK team, which has more than 70 people working on game development and graphic design.

      The spread of workers across the two locations also means coordination between the two teams allows jobs to be worked on around the clock and finished more quickly.

      Jobling says he is impressed by the level of talent in China's graphical 3D modeling industry for computer games.

      "In the niche market we focus in, there are 5,000 people employed in the games industry in Chengdu. I'm not sure if we even have that many in the whole of the UK."

      Eutechnyx has invested millions of pounds in its Chengdu business, he says, a lot of it going into training, including sending both countries' workers overseas to see and work alongside one another.

      "We are a great believer in China's gaming market. At the moment we are doing graphical 3D modelling for games in China for the global market, but we want to target China's domestic market more in the future."

      Eutechnyx plans to launch its Auto Club Revolution in China next year in partnership with the Chinese game publisher KongZhong.

      KongZhong, listed on Nasdaq, is a leading game publisher in China well known for Guild Wars 2. The partnership means KongZhong can help Eutechnyx correctly position ACR in China, market it and take care of other logistics details to ensure Chinese consumers receive the right experience.

      Once launched, ACR will become the first racing game in China to feature fully licensed real-world cars and tracks. Although China already has many racing games, these games do not use real cars, but Eutechnyx is keen to do business in China in the proper way.

      ACR allows players to choose their own car for a race, the experience being very similar to real-life racing because of the game's graphics and sound.

      To help Chinese gamers feel more connected to ACR, Eutechnyx has developed a Shanghai track that features surrounding images taken from Shanghai.

      Eutechnyx announced the Shanghai track earlier this year to coincide with the announcement of its partnership with KongZhong, at ChinaJoy, an industry event.

      The Shanghai track will be available to players worldwide when an upgraded version of ACR is released in future.

      Nancy Zhang, marketing director of KongZhong, says it looks forward to ACR being launched in China.

      "We have a huge user group of racing console games there, but there are no client racing games. We have never doubted that ACR will be highly popular in China, particularly given that the cars are licensed by the car firms."

      Eutechnyx, founded in 1987, has recently set up another business, ZeroLight, which uses Eutechnyx's graphical 3D modeling and game development expertise and technology to fulfill other functions for commercial and retail customers.

      Examples of ZeroLight's work include designing virtual car showrooms so the buyer of a car receives life-like experience and can customize and interact with a car on screen just as they can with the real vehicle. ZeroLight also works on projects for environment design and visualization that includes airline seat configuration design, interior design, architectural design and city planning, all of which can be seen on 4K UltraHD screens or in virtual reality headsets.

      Last year, ZeroLight worked with Jaguar Land Rover to design a virtual showroom experience for a new model of the car.

      The design allows users to point at a screen as if they are touching their car and making it perform functions.

      cecily.liu@chinadaily.com.cn

      (China Daily USA 10/20/2014 page16)
      Avatar
      schrieb am 23.10.14 15:18:32
      Beitrag Nr. 36 ()
      Ab heute mit Abschlag Dividende 0,88 USD gehandelt.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 23.10.14 21:02:15
      Beitrag Nr. 37 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.114.443 von Reiners am 23.10.14 15:18:32
      Zitat von Reiners: Ab heute mit Abschlag Dividende 0,88 USD gehandelt.


      Die Kursentwicklung legt dies nahe! Aber ich lese das in der PR anders:

      Record holders of the Company's ordinary shares and holders of the Company's ADSs, each representing forty ordinary shares, at the close of business on October 27, 2014 (the "Record Date") will be entitled to receive the special dividend.
      Avatar
      schrieb am 23.10.14 22:01:08
      Beitrag Nr. 38 ()
      Nee 27. habe ich auch gedacht aber ist ab heute ohne Dividende
      kann man bei der nasdaq nachlesen
      Avatar
      schrieb am 24.10.14 09:23:48
      Beitrag Nr. 39 ()
      http://www.nasdaq.com/symbol/kz/dividend-history

      Hier siehst Du es. Er gibt ein Ex/Eff Date und ein Record Date


      Im übrigen wurden meine Optionen gestern auch umgestellt von KZ auf KZ1

      Das heisst die neue Basis ist nicht mit 7,50 USD, sondern 7,50 -0,88 = 6,62 USD.

      Gekauft habe meine gesamten Optionen um Durchschnitt für 0,365 + 0,035 Gebühren, also 0,40 USD.

      Das heisst weiter, dass ich ab einem Kurs von 6,62 +0,40 = 7,02 USD in der Gewinnzone bin.

      Also ab 7 USD wird richtig Geld verdient.
      Avatar
      schrieb am 24.10.14 21:18:11
      Beitrag Nr. 40 ()
      Danke für die Erklärung, auch wenn mir der inhaltliche Unterschied der beiden Tage nicht ganz klar ist.
      Ich hatte auch die Kong IR angechrieben, mal sehen ob/was die antworten.
      Avatar
      schrieb am 25.10.14 09:13:26
      Beitrag Nr. 41 ()
      Das hängt mit dem Settlement zusammen.

      Es gib ja in den USA ein Register wo die Eigentümer der ADS drinstehen.

      Wenn Du eine Akte kaufts dauert es ca. 3 Tage bis Du eingetragen bist.


      Und nur die, die im Register stehen, bekommen die Dividende.

      Also macht schon Sinn.

      Ansonsten würde am Fr den 24.10. z.B. jemand noch zum hohen Kurs verkaufen und am 27.10 die Dividende kassieren und am 28.10 erst aus dem Register ausgetragen.
      Avatar
      schrieb am 26.10.14 08:46:36
      Beitrag Nr. 42 ()
      Von einem Ami
      --------------------------

      What the hal was KZ IR doing?

      I have to find out the news myself.

      Oct 15, 2014 published new mobile game based on popular animation movie series:
      http://money.163.com/14/1015/13/A8JONDDU00253B0H.html

      Aug 1, 2014 "KA competition" strategy announced, reported by CCTV
      http://finance.chinanews.com/it/2014/08-04/6456804.shtml

      July, 2014, participated Japan 2014 TGS
      http://news.7k7k.com/o/672164.html

      May, 2014 KZ (Japan) Co. established
      Avatar
      schrieb am 26.10.14 09:12:25
      Beitrag Nr. 43 ()
      Grausame Übersetzung direkt aus dem chinesischen.


      Kongzhong wurde mit Luftnetz übersetzt

      News trotzdem interessant
      ------------------------


      Tokyo Game Show Aussteller 2014TGS Luftnetz
      2014.09.19 14.09.16 veröffentlicht | Quelle: 7K7K
      Chinas führender Online-Spiel Entwickler und Betreiber Luftnetz (NASDAQ: KZ) sagte kürzlich, dass das Unternehmen als Aussteller 2014TGS Tokyo Game Show, und das Unternehmen in der Smartphone-Spiel Geschäft in Japan als Chance zu tragen. Auf der Tokyo Game Show, wird der Luftnetz seine Palette von Boutique-Side-Tour, Hand-Tour durch die Stärkung der Austausch mit japanischen Partnern, Japan kräftig intelligente Maschine Gaming-Geschäft zeigen.

      Japan hat die Tokyo Game Show TGS mit dem US- E3 -Game-Show, und andere bekannte Game-Show in Köln, Deutschland, ist derzeit den zweiten Platz in der globalen Skala Game-Show. Nach Angaben der Statistikbericht zeigt, dass insgesamt TGS im letzten Jahr in allen Medien eingeläutet und das allgemeine Publikum auf, eine insgesamt 270.000 Passagiere, die höchste in der Geschichte der Schöpfung der TGS Ausstellungskonzept Rekord. TGS 2014 mehr als 400 Aussteller aus 43 heimischen Ausstellern, die Top Ten inländischen Luftverkehrsnetzes als Spielmacher, das wird seinen mehreren Abstechern, Hand Reisen Boutique Meister Ausstellung TGS nicht nur heimische Qualität Spiele zur bringen internationalen Arena, auf den überseeischen Märkten zeigt China Spiel Entscheidungsträger FuE-Kapazitäten, aber auch die Gelegenheit nutzen, um das Geschäft zu erweitern mit Ländern austauschen Spiel Entscheidungsträger, um die neuesten Entwicklungen in der Branche zu bekommen, suche Übersee Kooperationsmöglichkeiten.
      Im letzten Jahrzehnt ist die japanische Spiele-Industrie floriert, je nach Marktforschungsunternehmen Newzoo kürzlich veröffentlichten "2014 Game Industry Annual Report", 2014 japanische Spiele-Industrie Ausgang erreichen 12,2 Mrd. Yuan, ein Ranking dritte in der Welt. Inzwischen ist Japan auch das Spiel der eifrigsten Ländern ist die durchschnittliche nationale Ausgaben für das Spiel so viel wie $ 120 / Person pro Jahr, Platz eins in der Welt. Mit Comics, Animationen, Spiele-Entwicklung und marktorientierte kollaborative Content Industrie drei großen Fluggesellschaften hat Japan geworden anspruchsvolle Animation und Game-Industrie-Kette, enthält eine große Chance für die Entwicklung, das macht auch Japan eine der weltweit wichtigsten Gaming-Markt.
      Luftnetz hat zu eröffnen und die Entwicklung der Übersee-Spiel-Markt engagiert. Bis jetzt hat das Unternehmen seitdem allmählich grind Hand Reiseprodukte in mehreren Ländern und Regionen China Taiwan, Europa, Nordamerika, Japan, Korea, Vietnam, Australien und Malaysia freigegeben. In den koreanischen Markt, die Luft-Netzwerk mit SK eine strategische Partnerschaft, während Luftnetz Kakao Unternehmen erreichte mit Südkorea, der das Unternehmen seit Forschung Boutique Hand tour "Lustige Three Kingdoms" ist gelandet größte Gaming-Plattform Kakao Koreas Game Center im Mai und erreicht beeindruckende Ergebnisse. Früher in diesem Jahr, das Luftnetz unabhängig entwickelten Hand-gen 3D Magic Tour "großen Herren" Landung Vietnams größte mobile Gaming-Plattform SohaGame, für den heimischen Spiel auf den südostasiatischen Markt Pathfinder geben.
      Avatar
      schrieb am 27.10.14 17:42:19
      Beitrag Nr. 44 ()
      Ich denke mal das der Kurs ab 10 November steigen wird.

      Grund:

      Am ca. 10 Nov. kommt es zur Auszahlung der 40 Mio. USD.

      Wenn nur ca. 10% der Dividende (also 4 Mio. USD) wieder in KONG angelegt werden, würden bei jetzigem Kurs von 5,85 USD ca. 683.000 Aktien gekauft werden. Durchschnittsvolumen am Tag zur Zeit unter 100.000 Stücke
      Avatar
      schrieb am 30.10.14 17:32:18
      Beitrag Nr. 45 ()
      KongZhong : Wargaming Buys More KongZhong Common Shares


      10/30/2014 | 06:16am US/Eastern


      BEIJING, October 30, SinoCast -- English game developer Wargaming recently spent USD 5.94 million in purchasing 40 million common shares in KongZhong Corporation (Nasdaq: KZ). The shares were purchased on October 21 on open market for USD 0.1485 per common share. Upon completion, the buyer holds 160 million common shares in the target company, taking up 8.686% of the total.



      Haben also 1 Mio. ADS für 5,94 USD/ADS gekauft.

      1 ADS = 40 common shares

      Halten jetzt ca. 8,7% an Kong.

      Der Gründer wiederum sollte weiterhin 20% halten.
      Avatar
      schrieb am 04.11.14 16:59:22
      Beitrag Nr. 46 ()
      Nasdaq schwach heute, Kong startet trotzdem durch.

      Wenig Kauf-Interesse, aber noch weniger Interesse bei diesen Kursen zu verkaufen.





      Jahres-Chart sieht von Tag zu Tag jetzt immer besser aus.

      Avatar
      schrieb am 06.11.14 10:50:52
      Beitrag Nr. 47 ()


      Die Art und Weise des Anstieges gefallen mir.

      Ab 10.Nov. sollte auch noch etwas der Dividende zurück in Aktienkäufe fließen.

      Zahlen Q3 dann am 24.11 nach Börsenschluss.
      Avatar
      schrieb am 06.11.14 14:11:36
      Beitrag Nr. 48 ()
      http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=KZ&p=W&yr=2&mn=0&dy=0&id=p7…

      Gutes Charttool - RSI noch nicht im überkauften Bereich
      Avatar
      schrieb am 06.11.14 20:38:55
      Beitrag Nr. 49 ()
      7,02 USD übersprungen.

      Ab jetzt wird richtig Geld verdient.

      Ich hoffe der eine oder andere hat auf meinen Tipp gehört.
      Avatar
      schrieb am 06.11.14 22:49:50
      Beitrag Nr. 50 ()
      KongZhong Higher After Dividend Payment. Why?

      Nov. 6, 2014 4:29 PM ET | by China Stock Research | about: kz

      KongZhong (NASDAQ:KZ) recently declared a one-time cash dividend ($0.88 per ADS), which was payable to shareholders on October 27. The announcement of the special dividend was met with what could reasonably be expected: the stock popped up about 8% the next day, and kind of hovered there until the holder of record date.

      But what happened next is what now makes the stock look more interesting.

      After the dividend was paid (cash probably hasn’t moved yet, but the obligation is definite), the stockrose. Finance theory tells us that when a company pays a dividend, the stock should move lower in the amount of the dividend payment because it’s a straight cash transfer from shareholders' left pocket to their right.

      So seeing KZ add about +15% following the dividend payment seems to suggest that the market is taking notice of the otherwise sleepy stock. (Sleepy because volume has historically been quite low, and it seems that nobody really knows about it, illustrated by the fact that it’s thinly covered.)

      The company recently announced that it would release Q3 results on November 24 AMC, which will provide some clarity on the company’s progress toward goals announced earlier in the year. Investors wondering if the stock is a buy at these levels can have a look at our earlier note (here), which walks through why we think it’s cheap, but there may be another tea leaf to consider. The third quarter is over, and was so when the special dividend was announced. If Q3 results weren’t about what management expected, they probably would not approve a special one-time dividend payment totaling about $40 million.

      The timing of the special dividend payment hints that management is happy with the business prospects, but doesn’t like what the stock price says. We’ll find out in late November.

      More on KZ:
      Avatar
      schrieb am 11.11.14 14:50:49
      Beitrag Nr. 51 ()
      Payment date for dividend 11/18/2014


      http://www.nasdaq.com/symbol/kz/dividend-history
      Avatar
      schrieb am 18.11.14 15:51:04
      Beitrag Nr. 52 ()
      Dividende mittlerweile ausgezahlt.

      Hätte gedacht, dass etwas mehr zurück in die Aktie geht. Dem scheint nicht der Fall zu sein. Dementsprechend wenig Volumen die Tage und der Kurs kommt nicht von der Stelle.

      Also auf die Zahlen Montag Nacht kommt es an.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 18.11.14 16:05:33
      Beitrag Nr. 53 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.350.353 von Reiners am 18.11.14 15:51:04Du hast auch welche erhalten?
      Avatar
      schrieb am 18.11.14 16:44:06
      Beitrag Nr. 54 ()
      Ich nicht, da ich nur Optionen habe.

      Aber mein Sohn hat sie heute bekommen.
      Avatar
      schrieb am 20.11.14 15:47:55
      Beitrag Nr. 55 ()
      Überhaupt kein Volumen mehr in der Aktie, die letzten Tage.

      Das wird sich Dienstag ändern.
      Avatar
      schrieb am 20.11.14 15:50:31
      Beitrag Nr. 56 ()
      Avatar
      schrieb am 25.11.14 15:52:00
      Beitrag Nr. 57 ()
      Mein lieber Reiners,

      ich vermisse heute ein wenig deinen Kommentar zu Zahlen,Ausblick und Kursverlauf.
      6,16 heute schon Tief intraday.
      Bist Du aus deinen Calls ausgetiegen ?
      Avatar
      schrieb am 25.11.14 16:07:23
      Beitrag Nr. 58 ()
      Naja, dann sage ich mal meine Meinung
      Einen Grund für einen aggressiven Call-Einstieg habe ich hier nie gesehen.
      Kong hatte Wachstum bei einer moderaten Bewertung und sauberer Bilanz
      Jetzt zeigt der Ausblick erst mal ein sequentielles Wachstum mehr und der Markt ist enttäuscht.
      Das halte ich jetzt auch für übertrieben.
      Das sind eben die üblichen Schwankungen bei kong
      Aber für deutlich über 7 Dollar bauchst du entweder einen extrem starken Gesamtmarkt, oder einen starken Ausblick kong Q1, oder andere Top-news
      Avatar
      schrieb am 25.11.14 16:17:15
      Beitrag Nr. 59 ()
      Kein sequentielles Wachstum mehr


      natürlich
      Avatar
      schrieb am 25.11.14 16:36:36
      Beitrag Nr. 60 ()
      Nee bin noch dabei.

      10 USD zu Weihnachten können wir jetzt natürlich vergessen bei diesen Zahlen.

      Mir reicht 7,04 USD bis Weihnachten um hier noch mit einem blauen Auge rauszukommen.

      Guild Wars 2 scheint nicht so performt zu haben wie ich vorher dachte, Siehe auch Q3 Bericht Kommentar zu China von NCSoft (Mutter von ArenaNet)
      Avatar
      schrieb am 04.12.14 19:53:08
      Beitrag Nr. 61 ()
      Bezeichnend ist leider - wie so oft an der Börse - das die Kursentwicklung nach den Q2-Zahlen und dem Ausblick auf Q3 - scheinbar! - nicht nachvollziehbar war.
      Und die nächsten Zahlen brachten dann - auch wie so oft - die Erklärung.
      5 Antworten
      Avatar
      schrieb am 17.12.14 17:40:37
      Beitrag Nr. 62 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.493.205 von Midas2000 am 04.12.14 19:53:08@Midas


      So sieht das aus.
      Und wir kennen diese Schwankungen seit 2005.
      Auch wenn sich das Geschäftsfeld diversifiziert hat, daran hat sich nichts geändert.
      Wir können uns darauf verlassen, dass es hier keine Verlässlichkeit gibt.
      Und China insgesamt kommt immer mehr unter Wasser, da wird 2015 auch nicht leichter.



      Reiners, mein norddeutscher Freund.
      Was ist nun Sache, 5,15 Dollar werden aufgerufen, es sieht nicht nach einem Weihnachtsgeschenk 7 Dollar + X aus , oder ?
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 18.12.14 14:07:29
      Beitrag Nr. 63 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.597.314 von mrdesaster am 17.12.14 17:40:37Weihnachtsgeschenke gibt es dieses Jahr nicht.:keks:
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 18.12.14 16:41:52
      Beitrag Nr. 64 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.605.339 von Reiners am 18.12.14 14:07:29Von Kong nicht, das dürfte klar sein.
      Aber zum Glück muss man sich bei dir diesbezüglich ja keine Sorgen machen.
      Du weisst ja eh nicht wohin mit deinem Geld;)


      Schöne Weihnachten allerseits, trotz Börse
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 23.12.14 18:57:49
      Beitrag Nr. 65 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.607.100 von mrdesaster am 18.12.14 16:41:52
      Zitat von mrdesaster: Schöne Weihnachten allerseits, trotz Börse


      Das wünsche ich Euch auch!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 29.12.14 19:28:35
      Beitrag Nr. 66 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.642.014 von Midas2000 am 23.12.14 18:57:49Moinsen,

      es haben hoffentlich alle hier anwesenden Börsianer schöne Weihnachten gehabt ?!
      Was meint ihr, ist es Zeit mit Kong nochmal seriös Geld zu verdienen ?
      Also über den reinen zeitunabhängigen Aktienkauf.
      Sollten wir nochmals bei 5 Dollar aufsetzen, notieren wir auf cash, kgv auf Basis Ausblick Q4 wäre 6-7 (ohne Anrechnung cash) und KUV 1.
      So preiswert haben wir Kong selten bekommen, auch wenn es aufgrund Euro/Dollar und der stärksten Zahlen Kongs aller Zeiten nicht so wirkt.


      Ich sehe bei 5 Dollar zwei Risiken


      1) Crash China

      2) Die von Reiners angesprochenen Probleme bei einem game vertiefen sich und weiten sich an anderer Stelle aus bzw neue Probleme in anderen Feldern, bei WVAS kennen wir das ja mehr als gut


      Frage:

      Sind das inzwischen mehrheitlich Mobile Games über Android etc, also direkt ?
      Oder ist da noch ein Löwenanteil über China Mobile etc ?



      Wie seht ihr die Risiken und die Chancen aktuell ?
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 09:41:28
      Beitrag Nr. 67 ()
      Die Kursschwäche gestern (mit hohem Volumen) hängt wohl (wie auch in einigen Vorjahren) mit dem Tax Loss Selling zum Jahresende zusammen.

      Denke Tiefkurs haben wie wohl bald gesehen, wann es wieder "deutlich" hochgeht, ist eine andere Frage.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 11:13:44
      Beitrag Nr. 68 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.664.763 von Reiners am 30.12.14 09:41:28Das sehe ich ähnlich.
      Der Kurs schwankte in den letzten Jahren zwischen 4 und 14 $, insofern sind wir jetzt wieder (fast) ganz unten.
      Und so schlecht sieht es fundamental eigentlich nicht aus. Klar kann was kommen, was wir nicht wissen, das Risiko hat man immer.
      Aber eine erste Position scheint mir derzeit nicht verkehrt zu sein.

      Wie sich die Umsätze verteilen weiß ich nicht. Es bringt aber erfahrungsgemäß auch nicht wirklich etwas, sich da jetzt in die Details reinzuwühlen.
      Wenn Probleme auftauchen, dann meist eher von unerwarteter Ecke.
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 15:07:30
      Beitrag Nr. 69 ()
      6 Antworten
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 16:45:43
      Beitrag Nr. 70 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.667.676 von Reiners am 30.12.14 15:07:30Gut, dann teilen wir die Sichtweise


      Reiners


      Du hattest das Problem mit einem Game aus dem CC erwähnt.
      Hattest Du das Gefühl eines temporären Problems ( Vertrieb etc) , oder wird das ein anhaltendes Problem (Game kommt am Markt nicht an, oder ist wegen zB zu großer Gewalt von China gesperrt worden etc) ?
      5 Antworten
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 19:04:02
      Beitrag Nr. 71 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.668.501 von mrdesaster am 30.12.14 16:45:43obwohl es bisher nie glück gebracht hat, wenn wir bezüglich kong alle einer Meinung waren
      Wahnsinn, die nummer um kong geht nun auch 10 jahre


      von hurray und linktone ist ja nichts übrig geblieben, oder ?
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 22:21:20
      Beitrag Nr. 72 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.669.449 von mrdesaster am 30.12.14 19:04:02
      Zitat von mrdesaster: obwohl es bisher nie glück gebracht hat, wenn wir bezüglich kong alle einer Meinung waren
      Wahnsinn, die nummer um kong geht nun auch 10 jahre


      von hurray und linktone ist ja nichts übrig geblieben, oder ?


      Naja, bezogen auf Kong waren wir ja meist am ehesten einer Meinung.
      Die langen Diskussionen drehten sich immer eher um linktone und vor allem hurray.
      Und da Kong heute von dem Trio mit Abstand am besten dasteht, haben wir - als Kollektiv betrachtet - dann in gewisser Weise sogar richtig gelegen.

      Wobei ich mich immer noch frage, was bei hurray (heute Ku6 Media) wirklich passiert ist.
      Die ursprüngliche Idee mit den Labels finde ich auch aus heutiger Sicht immer noch attraktiv.
      Aber damit haben sie wohl nichts mehr zu tun, und die fundamentale Entwicklung steuert klar auf die Insolvenz zu.
      Ich denke die wurden - genau wie linktone - letztlich ausgeschlachtet und irgendjemand hat sich da zulasten der anderen Aktionäre massiv bereichert.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 30.12.14 23:09:51
      Beitrag Nr. 73 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.670.304 von Midas2000 am 30.12.14 22:21:20Ja, das sieht leider sehr danach aus.
      Naja, Kong ist uns ja geblieben



      Ich wünsche einen Guten Rutsch und ein schönes 2015
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 31.12.14 11:13:09
      Beitrag Nr. 74 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.670.469 von mrdesaster am 30.12.14 23:09:51
      Zitat von mrdesaster: Ich wünsche einen Guten Rutsch und ein schönes 2015


      Das wünsche ich Euch auch!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 01.01.15 19:19:09
      Beitrag Nr. 75 ()
      Jo, frohes neues Jahr.
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 08:48:17
      Beitrag Nr. 76 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 48.671.579 von Midas2000 am 31.12.14 11:13:09So, unsere Kong scheint langsam wirklich wieder interessant zu werden.
      Viele Aktien, speziell Nebenwerte Deutschland, sind sehr gut gelaufen.
      Kong dagegen bleibt unter Druck.
      Ich habe inzwischen zu rund 5 Dollar eine kleine Anfangsposition aufgebaut (sehr klein)
      Wir haben ja Erfahrung damit, wenn die Aktie vor den Zahlen so unter Druck steht.
      Meist kommt dann Unheil bei den Zahlen bzw mehr beim Ausblick.
      Und bei Kong fing das latente "Stolpern" ja schon in Q3 und dem Ausblick Q4 an
      Jetzt habe ich mir ihre neue Beteiligung angesehen.
      Ein Pure Player Games , das war interessant
      Dort sind die Umsätze Games 2014 dramatisch eingebrochen (bis zu 50% meiner Erinnerung nach) es ging aber um die mittleren Games, die wohl nicht mehr beliebt sind.
      Kong ist ja spät in den Markt gestartet und macht meines Wissens primär die aktuellen neuen Games (3 D usw), abe ganz sicher bin ich nicht.
      Jedenfalls werde ich, vor allem in Kombi zur schwachen Aktie, da hellhörig.
      Egal wie, ich habe das Gefühl, dass der Ausblick enttäuschen könnte, so dass 2015 mal wieder ein Übergangsjahr wird.
      Muss nicht sein, aber ich bin da vorsichtig geworden.
      Sollte dem so sein, könnten wir auch temporär nochmal um 4 Dollar zum Zuge kommen
      Wie seht ihr die Lage ?
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 09:52:11
      Beitrag Nr. 77 ()
      Naja 10 Mio. USD Gewinn sind für Q4 angekündigt worden.

      Zahlen kommen am 11.3.

      Wenn die 10 Mio. kommen und der Ausblick Q1 nicht zu schlecht wird, sollte der Kurs steigen.

      Sollten die 10 Mio. wieder deutlich verfehlt werden, wie in Q3, dann wäre es schon das 2 Mal (infolge) das Kong sein Geschäft nicht richtig einschätzen kann und zu viel versprochen hat. Dann würde weiteres Vertrauen (auch meins) verspielt.
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 10:03:52
      Beitrag Nr. 78 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.179.764 von Reiners am 26.02.15 09:52:11Naja, die 9-10 Mio Q4 helfen dir nichts, wenn sie im Ausblick einen knackigen Umsatzrückgang ankündigen, der dann nicht nur den operativen Gewinn einknicken lässt, sondern auch Sonderkosten verursacht, so dass der Ausblick q1 wieder wenig bis nix vorsieht.
      Dann hast du wieder die Unsicherkeit im Geschäft usw
      Hatten wir alles schon, zB 2006
      Gut, die Bilanz ist halt ein Boden nach unten
      Aber temporär 4 Dollar kann ich mir in dem Fall schon vorstellen
      Vor allem ist aber die Kursschwäche vor den Zahlen ein ziemlich klarer Indikator
      Das war auch im Vorquartal so, wie du ja schmerzhaft erfahren musstest
      Da stand auch eine Enttäuschung vor der Tür, die der Markt vor den Zahlen auch klar gspielt hat
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 10:17:10
      Beitrag Nr. 79 ()
      Wenn die 10 Mio. kommen und der Ausblick Q1 nicht zu schlecht wird, sollte der Kurs steigen.

      Sag ich doch.

      --------------

      Ich persönlich denke Kong wird nicht viel billiger als 4,90 USD und das der Kurs nach dem 11.3. steigen werden. Die Frage ist nur wie viel.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 10:27:28
      Beitrag Nr. 80 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.180.154 von Reiners am 26.02.15 10:17:10das ist ganz klar das basisszenario
      aber ich habe ja ausgeführt, wo ich die gefahren sehe(die Wahrscheinlichkeit für einen schwachen ausblick, der einen weiteren kursknick verursachen wird sehe ich bei 20%)
      nun gut, es ist ja nicht mehr lang hin bis zu den fakten
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 26.02.15 10:44:01
      Beitrag Nr. 81 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.180.334 von mrdesaster am 26.02.15 10:27:28weil du eben von 10 mio net income im ausblick sprachst
      es waren 9-10 , da kann einen die Erinnerung manchmal trüben


      We expect net income to be US$ 9 mn to US$ 10 mn
      Avatar
      schrieb am 12.03.15 09:09:40
      Beitrag Nr. 82 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.180.154 von Reiners am 26.02.15 10:17:10http://finance.yahoo.com/news/kongzhong-corporation-reports-…





      was soll ich sagen ?
      auf den punkt so gekommen wie ich das hier befürchtet habe.
      Umsatz mit fast 62 mio drüber, 9 mio gewinn am unteren rand
      so weit so gut
      aber der ausblick wie von mir erwartet ein Desaster !
      46,5 mio mittig im Umsatz , das sind fast 30% sequentieller umsatzeinbruch, beim gewinn soll es einen einbruch von mehr als 50% geben !


      ich hatte ja geschrieben , dass der kursverlauf einen schwachen ausblick anzeigt, aber das ist ein extrem
      ich hatte aber auch darauf hingewiesen, dass ich mir die zahlen der neuen Minderheitsbeteiligung angesehen habe, wo sich die gameumsätze halbiert haben
      das waren klare zeichen, daher bin ich auch nicht überrascht.
      allerdings ist das ausmaß in nur einem quartal schon extrem

      ok, als Optimist kann man jetzt sagen, dass in q1 keine neuen games kommen und ab q2 die pipeline voll ist.
      aber das hätte eine Stagnation oder einen leichten Rückgang in diesem wachstumsmarkt rechtfertigt, aber keinen kompletten einbruch.


      midas hatte unseren gemeinsamen Erfahrungswert bereits in q4 beschrieben
      wenn ein ceo sich sehr begeistert äußert, siehe reiners damalige Einstellung der Prognosen des ceo mittelfristig , während der kurs schwächelt, dann ist die "kacke am dampfen"
      und hier dampft sie nicht mehr, sie steht in flammen !
      Avatar
      schrieb am 12.03.15 12:00:43
      Beitrag Nr. 83 ()
      Ja es liest sich alles sehr schön, bis man dann zum Ausblick Q1 2015 kommt.
      Positiv könnte man sehen, daß vorher für 2015 insgesamt (jedenfalls für Games) starkes Wachstum erwartet wird, freilich ohne dies zu quantifizieren.

      Das Geschäft in dem sie sich bewegen ist offensichtlich nicht ganz einfach. Der Umsatz neuer Spiele flaut sehr schnell wieder ab und man muß mit weiteren neuen Spielen gegenhalten.
      Und die können halt floppen, oder (kurzfristig) einschlagen wie eine Bombe.

      Über Größeneffekte könnten sie das glätten, dazu müßten sie aber das reichliche Geld für umfangreiche Zukäufe einsetzen.

      Und da kommen wir zu dem Punkt der mich am meisten ärgert:
      Die neue Beteiligung läuft operativ wie von MrDesaster schon erwähnt nicht gut, deren Kurs ist abgestürzt, und was macht man?

      and the Company reclassified the investment as available-for-sale securities.

      D.h. man will da schon wieder raus.
      Da frage ich mich schon, ob man vorher eine ordentliche Due Diligence gemacht hat.
      Hätte man das, und wäre entsprechend überzeugt von dem Unternehmen, dann würde man auch eine Schwächeperiode durchhalten, eventuell sogar zum Aufstocken nutzen.

      Aber es scheint eher, man investiert das Geld wie am Spieltisch: Heute setzen wir auf die 17, morgen dann vielleicht auf die 25.
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 12.03.15 12:56:13
      Beitrag Nr. 84 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.309.556 von Midas2000 am 12.03.15 12:00:43Und da kommen wir zu dem Punkt der mich am meisten ärgert:
      Die neue Beteiligung läuft operativ wie von MrDesaster schon erwähnt nicht gut, deren Kurs ist abgestürzt, und was macht man?

      and the Company reclassified the investment as available-for-sale securities.

      D.h. man will da schon wieder raus.



      ja, das ist der eine punkt, der mich ärgert
      der andere war und ist diese einmaldividende

      das ist geldverschwendung
      sie haben zu dem Zeitpunkt schon gewusst, dass es schwieriger wird
      da hat der ceo sich selber schön bei laune gehalten.

      warum nicht 10 mio Minimum pro jahr ?


      und bei diesem Investment auch solche Spielchen
      anstatt so ein Investment auszubauen geht man wieder von bord
      obwohl ich das gefühl hatte, dass kong dort auch nicht erwünscht war, also für eine größere Beteiligung



      wie auch immer, kong muss das Geschäft besser in den griff bekommen
      30% umsatzeinbruch in einem Quartal kannst du nicht verkaufen

      ausgrechnet das tote wvas wirkt jetzt stabilisierend
      und da ist auch der schlüssel, diversfikation


      mit Android etc müssten dort auch neue geschäftsmodelle entstehen


      was ist aus kong.net geworden ?
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 12.03.15 14:41:08
      Beitrag Nr. 85 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.310.078 von mrdesaster am 12.03.15 12:56:13na, immerhin nimmt der markt es erstaunlich gelassen
      so gesehen hat reiners vielleicht doch recht und die 4,9 bleiben der Tiefpunkt
      dann muss der ceo beim cc aber sehr überzeugend gewesen sein
      oder das smart Money hat es mal wieder vorher gewusst
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 10.06.15 21:23:02
      Beitrag Nr. 86 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.311.221 von mrdesaster am 12.03.15 14:41:08

      Gute Laune mit Gewinne, sehr bald werden wir die 15€ erreichen!





      Keine Empfehlung , nur meine Meinung!


      Beitrag zu dieser Diskussion schreiben


      Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
      Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie
      hier
      eine neue Diskussion.
      It's Call on KongZhong (KZ) Time