checkAd

    AsiaInfo Holdings=NASDAG - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 24.02.00 22:57:30 von
    neuester Beitrag 17.10.00 00:08:39 von
    Beiträge: 21
    ID: 80.889
    Aufrufe heute: 0
    Gesamt: 946
    Aktive User: 0


     Durchsuchen

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 24.02.00 22:57:30
      Beitrag Nr. 1 ()
      Bin zwar kein lemming,
      aber aber der liebe steve H. berichtete auf seiner homepage
      über den börsengang von asiainfo (ASIA)und hält sie für sehr vielversprechend.(ähnlich wie Terra Networks)
      AIH ist ein Chinese und dort sehr aktiv am aufbau der infrastruktur für den Inet-verkehr tätig. Könnte einer der knaller werden KÖNNTE!!!!
      Umsätze sind auch sehr gut. Wäre schön wenn einer nähere infos hätte und diese ins board stellen könnte.
      Bedankt
      Avatar
      schrieb am 26.02.00 16:36:49
      Beitrag Nr. 2 ()
      ja ja ich weiß mit Q
      hat denn keiner mehr Infos?
      Avatar
      schrieb am 26.02.00 18:17:17
      Beitrag Nr. 3 ()
      Hi JXC,

      ich hatte die Tage auch schon mal eine ähnliche Frage gestellt. Eine Vorankündigung zu ASIA steht auch in einer der letzten "der aktionärsbrief" - Ausgaben.

      Soviel ich weiß sind ASIA ein Netzwerkausrüster mit besten Chancen in China.

      Sollte man unbedingt im Auge behalten. Guck auch mal auf die Nasdaq-Page: www.nasdaq.com - dort unter IPO - dort Kürzel ASIA. Hier kann man eine Menge über ASIA lernen.

      Ich glaube, daß hinter ASIA viel Substanz steckt....

      Gruß Entle
      Avatar
      schrieb am 26.02.00 22:31:16
      Beitrag Nr. 4 ()
      hallo entle

      asia soll am 28.02. an den nasdaq AUGEN auf.
      Aber was die genau machen ist mir immer noch nicht so ganz klar
      (mein engl. ist leider noch sehr bescheiden!!)
      Wenn sie ein reiner "netzhersteller" sind dürfte es in china doch sehr schwer werden (weites weites Land!) mit der entsprechenden hardware -router, asdl usw. sieht es schon als kombie nicht schlecht aus. Meinst du sie sind auch ISP?
      Schneiden sich die Wege mit china online oder founder?

      Wenn ich noch ein paar infos bekomme und mich zu kauf entscheide warte ich aber erst noch 2-3 Tg. ab, die meisten "ausländer" in USA kommen noch mal deutlich zurück! bevor sie flitzen.

      gruß jxs
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 09:29:01
      Beitrag Nr. 5 ()
      Hi jxs!
      Unter AsiaInfo Holdings finde ich nichts,es gibt aber eine Asian Information Res. Kenr.931395 HK Knr.8025
      ist im Bereich Beratung,Internetlösungen,Finanzierung tätig.
      Gib bitte mal eine Kenr., Kürzel oder den ganzen Namen durch.

      Gruß Remus

      Trading Spotlight

      Anzeige
      Nurexone Biologic
      0,4300EUR +4,62 %
      Die Aktie mit dem “Jesus-Vibe”!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 12:17:59
      Beitrag Nr. 6 ()
      Hallo remus

      AIR habe ich schon am Donnerstag gekauft :-))für 0,17
      Von Asia gibt es wohl noch keine WKN, die von der Commerz kennen auch noch keine da sie ja erst am 28.02. an den nasdaq kommen.
      Wahrscheinliches kürzel ASIA.

      gruß jxs
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 18:09:52
      Beitrag Nr. 7 ()
      Hi jxs!

      Warte mal Donnerstag,hast sie etwa bei Aldi gekauft?
      Oder mußtest du etwa doch eine "WPKN" angeben,wenn ja mein Gutster
      wie lautet se denn?

      Gruß Remus
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 19:18:59
      Beitrag Nr. 8 ()
      Die neueste China-Internet-Chance gibt es ... an der Nasdaq zu kaufen. In den nächsten Wochen will ASIA ... 50 Mio. $ einsammeln. Das ... Unternehmen errichtet Computernetzwerke und hat als Infrastrukturanbieter bessere Chancen für den Markteintritt als viele Content-Anbieter, denen die kommunistische Regierung noch die Tür zum Milliarden - Markt verschließt. Als Kunde wurde bereits die zweitgrößte Telco-Gesellschaft China Unicom gewonnen, um ein landesweites Netz zu errichten. ...

      ... Gruß Entle

      P.S. woher stammt die Info, daß das IPO am 28.02.00 läuft ?
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 19:53:25
      Beitrag Nr. 9 ()
      Hi,

      die Info steht im Internet Report !!!!

      Außerdem gab es einen Bericht im Handelsblatt

      Adeo
      tarifaP
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 19:53:37
      Beitrag Nr. 10 ()
      Hi

      Remus an Do. habe ich AIR zu 017 in münchen gekauft.
      Asian Informat. Res
      die WKN hast du doch selbst aufgeführt. (nicht ASIA):-)

      Entle Quelle: www.steve-harmon.de -nach Archiv -nach Januar2000
      nach AsiaInfo Holdings
      Avatar
      schrieb am 27.02.00 19:56:47
      Beitrag Nr. 11 ()
      entle woher ist deine info?
      wenn die am nasdaq sind müßte man ASIA doch auch in deutschland bekommen, oder ist das nicht bei allen aktien so?
      Avatar
      schrieb am 28.02.00 18:08:53
      Beitrag Nr. 12 ()
      Lieber jxs,

      bitte lies das, was ich geschrieben habe. Unter www.nasdaq.com, dort IPO`s - dort Kürzel ASIA. Du siehst dort, der Termin für das IPO ist noch offen !!! Soll heißen: ASIA wird noch nicht notiert !!!

      Daher noch mal meine Frage: Woher hast Du den IPO Termin ???

      Gruß Entle
      Avatar
      schrieb am 29.02.00 12:52:17
      Beitrag Nr. 13 ()
      Wie schon gesagt steht auf der harmon seite

      Börsengang sei für den 28.02. "geplant" war wohl auch nur geplant

      sorry, dachte das würde mit dem termin klappen
      Also abwarten!
      Avatar
      schrieb am 29.02.00 20:13:20
      Beitrag Nr. 14 ()
      Hallo an Alle,

      um die Verwirrungen zu dieser Neuemission etwas zu reduzieren, anbei einige Info´s:


      Allgemeine Infos:

      AsiaInfo Holdings Inc
      4th Floor, Ligong Science & Technology Tower 11 Bashiqiao Road, Haidian District
      Beijing 100081 CHINA
      Tel. +011-8610-6846-7058 Fax: +011-8610-68467050


      Emissionsinfos:

      Status/Tentative Pricing: MAR 2-3
      Lead Underwriter: Morgan Stainley Dean Witter & Co.
      Exchange: NASDAQ
      Ticker: ASIA
      Price: $12-$14
      Shares: 4,000,000
      Shares: Offered by Company ALL
      Over-Allotment: 600,000
      Est. Offering Amount: 50000000
      Est. Offering Expenses: 1100000
      Post-Offering Shares: 36,500,297


      Unternehmensdarstellung:

      We are a leading provider of Internet-related, information technology ("IT")
      professional services and software products in China. We offer total network
      solutions and proprietary software to meet our customers` Internet and
      telecommunications infrastructure and operating needs. Our customers are
      leading telecommunications service providers, Internet service providers
      ("ISPs") and Internet content providers ("ICPs") in China, including the China
      Telecom system and China Unicom, the two largest Chinese telecommunications and
      Internet service providers, as well as China Mobile, the largest wireless
      telephony service provider in China.

      We provide network solutions for large Internet and telecommunications
      projects. We deliver Internet infrastructure solutions such as backbone and
      access networks, operations support solutions using our proprietary and third
      party software, service applications such as IP telephony and virtual private
      networks, and network performance and security solutions. In response to
      customer preferences in China, we often offer services in the context of total
      solutions, which include systems integration and customization of our
      proprietary and third party software.

      With an early entry into the market, we are now a leading provider of
      network solutions for large Internet and telecommunications companies in China.
      Our Chinese, western-trained senior management and technical personnel have a
      proven track record of delivering high performance, cost effective solutions
      for the specific needs of these companies. We designed and built ChinaNET,
      China`s first commercial and largest national Internet backbone. We are in the
      process of designing and building UniNET, China`s second-largest national
      Internet backbone, for China Unicom. We have also built numerous provincial
      Internet backbones, including GuangdongNET, the first and largest provincial
      Internet backbone in China.

      We develop and sell carrier class software products tailored for the
      specific needs of the China market. These products include real time, highly
      scalable customer management and billing ("CM&B") software and carrier-scale
      messaging software for ISPs, ICPs and wireless telephony service providers. We
      have historically sold our software products as part of our network solutions
      projects, but we are increasingly marketing these products on a stand-alone
      basis. Our software can support up to millions of users and is designed with
      open architecture to facilitate customization.

      We have the largest customer base for CM&B software among large ISPs and
      ICPs in China, with approximately 1.8 million user licenses as of December 15,
      1999. AsiaInfo Mail Center ("AIMC"), the latest version of our messaging
      software, was launched in April 1999 and within eight months has been licensed
      for over 3 million users. As of December 15, 1999, we had sold over 7 million
      user licenses for our wireless telephony CM&B software.

      Our Market Opportunity

      The Internet market in China has been growing rapidly due primarily to
      increased access to telecommunications services and declining personal computer
      prices. International Data Corp. ("IDC") estimates that China will have 3.8
      million users at the end of 1999 and forecasts that China`s Internet population
      will grow at a compound rate of 54% per year to 33 million users in 2004.

      Chinese telecommunications carriers have made significant investments in
      Internet and telecommunications infrastructures using advanced technologies.
      The Internet and telecommunications markets in China have become increasingly
      competitive as the Chinese government has taken measures to deregulate the
      telecommunications industry and introduce competition. China`s pending entry
      into the World Trade Organization (the "WTO") is expected to stimulate spending
      on the Internet and telecommunications infrastructures, particularly broadband
      networks. Increased demand for Internet services and competition have also
      prompted service providers to offer varying, customer-tailored service plans
      and focus on customer care and support. We believe that the combined effects of
      increased deregulation and industry competition, coupled with a growing demand
      for Internet services and multimedia applications, have created opportunities
      for us in the following areas:

      . high value Internet-related IT services in an increasingly complex
      network environment;
      . real-time, scalable CM&B software that meets the specific requirements
      of Chinese service providers; and
      . broadband network and convergent communications solutions including
      unified messaging software, which integrates email, voicemail and fax
      services.

      Our Strategy

      Our strategy is to be the leading China-based, world-class provider of
      Internet-related IT professional services and software products to enable our
      customers to build, maintain, operate and continuously improve their Internet
      and communications infrastructures. Key aspects of this strategy are to:

      Maintain our leading position in providing Internet and telecommunications
      infrastructure solutions in China. We plan to maintain our position as a
      leading provider of network solutions to the largest Internet and
      telecommunications companies in China. Total investment in China`s
      telecommunications industry is expected to continue to grow rapidly,
      particularly in Internet infrastructure and related areas. We expect most of
      this investment will be made through our customers, which are the largest
      Internet and telecommunications companies in China. We believe that our close
      relationships with our customers, our unique understanding of the China market,
      our technical capabilities and our proven track record will allow us to
      capitalize on these growth opportunities.

      Focus on high value IT professional services. As the IT market matures in
      China, we plan to focus increasingly on providing our customers high value IT
      professional services such as network planning, design and optimization, while
      gradually outsourcing lower end services such as hardware installation.

      Significantly grow our software business to maximize opportunities in the
      Internet software market in China. We expect rapidly expanding Internet usage
      in China to create increasing demand for reliable and scalable software
      products that address the specific requirements of Chinese ISPs and ICPs. We
      plan to invest significant financial and personnel resources to expand our
      Internet software business and strengthen our leadership position in the
      Internet CM&B and messaging software markets in China.

      Develop broadband and convergent communications solutions. We are committed
      to developing solutions and software products to meet the future requirements
      of our customers. We expect increasing investment in broadband network
      solutions and convergent communications, which combine voice, data, video and
      Internet services using IP technology. We plan to develop broadband backbone
      and access network solutions and upgrade our CM&B and messaging software to
      support convergent communications. Our Internet infrastructure technology
      leadership and software experience in both the Internet and wireless services
      markets make us well positioned to develop broadband and convergent
      communications software and solutions for the China market.

      Leverage our large customer base to generate recurring revenues. We have a
      high quality group of network solutions customers and one of the largest
      installed software customer bases for leading telecommunications service
      providers, ISPs and ICPs in China. Our customers include the China Telecom
      system, China Unicom, China Mobile and China Netcom. These companies have
      historically accounted for and are expected to continue to account for a
      majority of Internet investments in China. Our large customer base enables us
      to foster close relationships with our customers, develop an in-depth
      understanding of their needs and raise barriers to entry for our competitors.
      We intend to generate recurring revenues from our existing customer base
      through upgrades of their networks and implementation of new services and
      products, including outsourced applications.

      Attract and retain highly qualified personnel. We place great importance on
      attracting and retaining highly qualified personnel. In view of the specific
      needs of the China market, we target our recruitment efforts on Chinese who
      have both IT and professional competence and extensive exposure to western
      education and/or management practices. We attract and retain these qualified
      personnel by offering them attractive compensation packages, including stock
      options, and a challenging and rewarding working environment.

      Our Competitive Strengths

      Internet infrastructure technology leadership in China. Our technical
      personnel have state-of-the-art expertise in Internet infrastructure
      information technologies in China. This expertise enables us to develop and
      implement Internet solutions that employ high quality designs and to deliver
      the high performance-to-cost solutions required by Chinese companies.

      Combined international and China expertise. Our senior management is a
      Chinese team. A majority of our senior management has been educated in the
      United States or has worked with leading multinational companies in or outside
      China. They have an in-depth understanding of the China market, combined with a
      knowledge of best management practices gained from some of the world`s leading
      IT companies. We believe that the unique strengths of our management team will
      enable us to anticipate and effectively capitalize on market opportunities for
      our business in China.

      Established customer relationships. We have close relationships with almost
      all the leading telecommunications services providers, ISPs and ICPs in China
      and have provided services and products to most of them. Our understanding of
      their requirements allows us to successfully deliver customized solutions and
      maximize revenue opportunities created by increased investments in the Internet
      in China.

      Real time, scalable and adaptable proprietary software. Our proprietary
      software allows service providers to monitor user activity and analyze user
      data in real time. All our software products are scalable to accommodate up to
      millions of users. Our software products are also designed with fully
      documented, open application programming interfaces ("APIs") that allow our
      customers and third party systems integrators and software developers to
      integrate our software with existing applications and services requiring
      minimal effort and programming overhead.

      Total solutions approach. We provide our services in the context of total
      solutions including systems integration and customization of proprietary and
      third party software. This total solutions approach is favored by Chinese
      customers and allows us to build and maintain close, long term relationships
      with them.

      Corporate Information

      We started our business in Texas through a predecessor company in 1993 and
      are now incorporated in Delaware. In 1995, we moved our base of operations from
      Dallas, Texas to Beijing, China to capitalize on emerging opportunities in the
      rapidly developing Internet market in China. Today, almost all our operations
      and employees are based in China. Our executive offices are located at Ligong
      Science & Technology Tower, 4th Floor, 11 Baishiqiao Road, Haidian District,
      Beijing 100081, China, and our telephone number is (8610) 6846-7058.


      Quellen:
      http://www.asiainfo.com

      und

      www.edgar-online.com


      Ich bin jedenfalls sehr bullish zu diesem Wert und werde einsteigen.

      Grüße

      Ailyn
      Avatar
      schrieb am 14.03.00 23:25:13
      Beitrag Nr. 15 ()
      Hallo zusammen,

      langsam kommen wir in Preisregionen, wo man ASIA erste Käufe wagen sollte, oder ? (so um die $ 60 hatte ich schon mal gedacht.)

      ...fragt Entle
      Avatar
      schrieb am 17.03.00 16:10:56
      Beitrag Nr. 16 ()
      Hy Folks,

      und, ist schon jemand bei AsiInfo eingestiegen? Ich beobachte Börsengang etc auch bereits seit Wochen, bin jetzt aber doch ziemlich unschlüssig. Kommt mir einfach zu teuer vor. Gleich am Ausgabetag auf das 10fache gestiegen, jetzt bröckelt der Kurs zwar - okay, heute ging es rauf - aber ingesamt immer noch zu teuer.

      Vielleicht bei 50€? Darüber zicke ich!

      Grüße
      Mr. M.
      Avatar
      schrieb am 21.03.00 14:31:57
      Beitrag Nr. 17 ()
      Tach,

      hochinteressante Aktie, aber was tun bei dem Kurs? Hat jemand irgendwoher Infos auch über die finanzielle Situation des Unternehmens? Oder auch Marktkapitalisierung? Dann könnte man das ja mal in Beziehung zu CISCO etc. stellen, da es sonst sehr schwierig ist, einen vernünftigen Einstiegskurs zu finden...

      AF
      Avatar
      schrieb am 24.03.00 19:48:23
      Beitrag Nr. 18 ()
      Hi Aktienfuzzi,

      wegen Informationen geh` auf die Homepage der Nasdaq

      www.nasdaq.com

      dort unter IPO und dann ASIA.

      Dort findest Du die IPO-Berichte mit vielen Daten.

      Gruß Entle

      P.S. Erster Abwärtsrutsch ging bis ca. $ 60. Sollten die noch mal erreicht werden und halten, dann werde ich eine "Schnupperposition" kaufen.
      Avatar
      schrieb am 26.03.00 18:53:45
      Beitrag Nr. 19 ()
      Moin Entle und Aktienfuzzi,

      bin leider schwach geworden. Wollte eigentlich bis 50€ warten, habe mir dann aber doch ein paar für 68€ gekauft. Hatte irgendwie Angst, dass das mal wieder ohne mich nach oben abgehen sollte. So ein zwei echte Risikopapiere sollte man aber ohnehin in seinem Portfolio halten, da man seinem Glück einfach eine Chance geben muss!

      Viel Glück! Gruß
      Mr. M.
      Avatar
      schrieb am 04.04.00 16:11:42
      Beitrag Nr. 20 ()
      Hallo zusammen,

      auf der Nasdaq-Page wurde heute ein Analysten-Rating veröffentlicht mit einem 12-Monatsziel von $ 55.

      Das ist ja nicht gerade viel...

      ...meint Entle und wartet ab.
      Avatar
      schrieb am 17.10.00 00:08:39
      Beitrag Nr. 21 ()
      Von jetzigen 15 aus ist das doch ne ganze Menge :-)
      Irgendwie macht mich die Firma immer noch an!
      Auf Yahoo unter ASIA bin ich einem Bericht überflogen, der sagt:

      Warburg is going to need to think long-term for its investment in AsiaInfo Holdings (Nasdaq: ASIA), a Beijing-based computer-services firm. The company went public with a bang in March, its stock price reaching as high as $111.19. It has since spiraled downward, closing at $18.38 on Monday.

      Tja


      Beitrag zu dieser Diskussion schreiben


      Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
      Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie
      hier
      eine neue Diskussion.
      AsiaInfo Holdings=NASDAG