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    Bijou Brigitte: Wer hat eine Meinung zu der Aktie ? (Seite 827)

    eröffnet am 19.03.00 21:44:16 von
    neuester Beitrag 23.04.24 15:01:57 von
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      schrieb am 25.06.15 10:41:17
      Beitrag Nr. 8.597 ()
      Dreh und Angelpunkt bleibt heuer wohl Deutschland.

      Und die Gespräche, die ich in den letzten Tagen hatte, lassen mich vorsichtiger werden. Die Realwirtschaft in D schient langsam erste Schwierigkeiten zu bekommen. Dei Auslastung geht zurück, die Investitionstätigkeit scheint langsam zu Erliegen zu kommen. Russland schlägt nun doch besser durch, die allg. Stimmung weltweit lässt nach. Dass innerhalb eines halben Jahres sich das so ändert, ist doch beachtlich. Zwar sind die Daten der Wirtschaft durchaus beachtenswert, doch dürfte es sich hier so verhalten wie bei BB in den Jahren 2006 bis 2008: Obwohl die rückläufige Tendenz bereits 2006 begann konnte man das in der Ergebnisrechnung erst 2009 festmachen. Auftragseingänge und Bilanzierung liegen halt mal bis zu 2 Jahre auseinander. Und in dem Moment, wo klar wird, dass in D das Steueraufkommen rückläufig sein wird, werden die Zinsen einen Sprung nach oben machen. Und sollte dies sein, wenn das QE der EZB bereits ausgelaufen ist, dann werden wir es wohl knüppelhart erleben!
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      schrieb am 24.06.15 07:22:56
      Beitrag Nr. 8.596 ()
      Das Thema Börsennotiz wurde schon auf einer der letzten HV thematisiert. Es folgte ein klares Bekenntnis pro Börsennotiz.

      Letztendlich läuft es doch so auch bestens.....dieses Mal sogar keinerlei Gegenanträge mehr.....und alle größeren Aktionärsgruppen (außerhalb des Werner-Clans) halten ja auch die Füße still.....

      Selbst die SdK wird im schon veröffentlichten Abstimmverhalten zur HV 2015 alles abnicken......

      Und auch mein von mir sehr geschätzter Dieter Juwelier wird sich bei aller berechtigten Kritik nur zu einer Enthaltung gegenüber des Aufsichtsrats positionieren (laut seines Postings hier).

      Die Familie Werner hat doch auch so eine "familien- und inhabergeführte" börsennotierte AG.....ob da dann 100% Werner-Knete drin steckt, zu 50% fremdfinanziert (auch wieder problematisch) oder mittels plattgemachter übriger Anlagen außerhalb der AG (was ja Blödsinn wäre aus Gründen der Diversifikation des Vermögens, Vermeidung Klumpenrisiken), ist doch egal.

      Dem alten Familienpatron wird aktuell eh seine Gesundheit wichtiger sein, als weiter Millionen im Depot.

      Ich könnte ja meine Position (diese nicht klein) in Bijou Brigitte AG auch locker verdoppeln, dann aber zu Lasten der Vermögensallokation.

      Gestern wieder gute Wirtschaftsdaten aus den wichtigen Auslandsmärkten unserer AG. Wäre doch gelacht, wenn in 2015 die Bandbreite des Ergebnisses im untersten Berich der Prognose des Vorstands liegen würde.
      Avatar
      schrieb am 23.06.15 17:48:03
      Beitrag Nr. 8.595 ()
      Ich hab das früher mal durchgerechnet. Das Vermögen der Werners (Dividenden) und der angesammelte Zaster im Unternehmen müssten ausreichen.
      Aber mal ehrlich: Dann wäre er wieder Chef seiner eigenen Firma und wäre morgens der erste und abends der letzte, der das Büro verlässt! Und dann hätte er wieder ein Klumpenrisiko, da das ganze Geld im eigenen Unternehmen steckt!
      Avatar
      schrieb am 23.06.15 13:45:11
      Beitrag Nr. 8.594 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 50.015.256 von Goldsteiger am 20.06.15 10:55:25Man wird sehen, wie sich das angesammelte Cash am besten einsetzen lassen wird.

      Die Werners könnten den außenstehende Aktionären ein Übernahmeangebot unterbreiten und das Geld aus dem Unternehmen für die Finanzierung verwenden.

      Eine "Schwäche" im Geschäftsverlauf mit gedrückten Aktienkursen, wie bei Bijou, käme hierbei durchaus gelegen.

      So wird man neugierige, bzw. nörgelnde Aktionäre auf elegante Weise los.

      Etwas ähnliches kann man derzeit bei der O2 Czech Republic beobachten.
      Avatar
      schrieb am 20.06.15 10:55:25
      Beitrag Nr. 8.593 ()
      "We were failing to reinvent ourselves for the 21st century, failing to change with the times, and quite frankly got left behind by the customer," she said.

      Das heir ist doch der springende Punkt!! Lafon schiebt es auf die mangelnde Investition in die neuen Medien. Dieselbe Diskussion hat ja auch schon das Forum hier bewegt, als es darum ging, den Effekt des Wettbewerbs von der Mode abzukoppeln.
      Und da wird sich am Beispiel Claire s wohl rausstellen, wieweit der Zeitgeist ein Unternehmen beeinflusst.

      Wie dem auch sei: Die Werners sind inzwischen 50 Jahre im Geschäft und kennen das Metier. Und es ist beruhigend, dass das Finanzpolster doch so üppig ist und diese schlechte Zeit Bijou wohl besser überstehen wird, als so manches Konkurrenzunternehmen. Man wird sehen, wie sich das angesammelte Cash am besten einsetzen lassen wird.
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      schrieb am 19.06.15 16:08:01
      Beitrag Nr. 8.592 ()
      Bijou Brigitte – schwaches Abstimmungsergebnis für Roland Werner bei DES HV

      Mir ist soeben ein Bericht über die gestrige HV der Deutsche EuroShop in Hamburg zugegangen. Dort stand bekanntlich Roland Werner auf der Tagesordnung, wegen der Wahl als Mitglied des Aufsichtsrats. Ich zitiere auszugsweise:

      Der Sprecher der SdK, Tilo Freiherr von Kap-Herr, sagte: Er wird gegen TOP 6 – Wahl des Bijou Brigitte-Chefs in den Aufsichtsrat- stimmen. Nicht, weil er etwas gegen den Kandidaten habe, sondern weil der Aufsichtsrat erst vor kurzem von 6 auf 9 Mitglieder aufgestockt wurde. 6 Mitglieder sind für diese Holding, die selbst wohl nur 4 Angestellte hat, genug, so Freiherr von Kap-Herr. Er fordere außerdem alle Aktionäre auf, auch gegen TOP 6 zu stimmen.

      Ein weiterer Redner sagte nur zwei Sätze: er will nicht den Vorstandssprecher von Bijou Brigitte im Aufsichtsrat haben. Er verzichtet auf Rat von Personen, deren Aktien einen Kursverlust von 50 % und mehr erlitten haben.


      Bei der Abstimmung fielen alle Ergebnisse im Sinne der Verwaltung aus. Allerdings erhielt unter TOP 6 das neue AR-Mitglied Roland Werner tatsächlich nur 68,14 % Zustimmung:

      http://www.deutsche-euroshop.de/media/public/db/media/1/2015…

      Mal sehen ob Roland Werner am 02.07.15 zur HV eine bessere Figur abgibt und zu den Versäumnissen und Fehlern bei Bijou eingehend und ausführlich Stellung bezieht? An der Entlastung durch den Herrn Papa wird es trotzdem bestimmt nicht mangeln? Ich werde mich in diesem Punkt meiner Stimme enthalten! Dafür aber den Aufsichtsrat nicht entlasten!

      Wünsche ein schönes Wochenende
      CU Dieter :cool:
      Avatar
      schrieb am 19.06.15 13:51:34
      Beitrag Nr. 8.591 ()
      Bijou Brigitte – Claire’s Gläubiger werden nervös und CEO Lafon macht gut Wetter

      Es ist erschreckend auf welch schwaches Niveau die Diskussion zuletzt gesunken ist. Damit sich die Gemüter und Hitzköpfe wieder etwas abkühlen: Beruhigungspille gefällig? Oder lieber Neuigkeiten von Claire’s erfahren? Möchte deshalb an meinen letzter Beitrag vom 9.06.15 (vgl. #8570) anknüpfen und ergänzen, denn ich habe im Presseumfeld noch zwei etwas konträre Artikel zu Claire's gefunden:

      What’s Next for Claire’s Stores?

      • June 16, 2015, 4:51 P.M. By Amey Stone

      Investors that own the bonds of Claire’s Stores are getting nervous. The tween jewelry retailer, which was taken private in a 2007 $3.2 billion leveraged-buyout, isn’t making enough in operating profits to cover interest expenses. It has bonds due in 2017 that it may have trouble refinancing if turnaround plans don’t take off.

      On June 4, the company reported that net sales fell 9.4% to $320 million in its first fiscal quarter. Foreign currency exchange was a big part of that hit, but same store sales also declined 2.5%. The company had $22.5 million in cash left as of May 2. It had $67.5 million drawn on its revolver and had another $83.1 million of borrowing availability, according to the release.

      With operating income of just $19 million and interest expenses of $54 million, its after-tax loss was $35.4 million, according to the unaudited financials included in the release. Moody’s and Standard & Poor’s both rate the bonds in a range indicating substantial credit risk.

      If its financial profile doesn’t improve Claire’s may have trouble refinancing the $260 million in senior secured notes due in 2017, say analysts. Its 9% coupon first lien notes due in 2019 have widened to a current yield of 13.7% as the bonds have traded below par, points out Evan Mann, high yield analyst at Gimme Credit, in a Monday note in which he reiterated his underperform rating.

      Making bondholders extra nervous is Claire’s owner, private equity firm Apollo Management, has a history of taking advantage of weak bond covenants to protect assets in the Caesars restructuring last year, says Anthony Canale, head of high yield research at Covenant Review. “Claire’s bondholders are worried that the sponsor might be considering some creative ways to address the 2017 maturities, especially in light of the Caesars example,” he told Barron’s.

      One possibility — Apollo could attempt to move some assets to an unrestricted subsidiary and then have that subsidiary issue debt to refinance the 2017 notes. Existing bondholders could then be ranked behind the new bondholders in recovery, although bondholders could challenge such an attempt on several grounds, Canale says.

      Meantime, all is not so glum for Claire’s. The Chicago Tribune (siehe nächste Story) had a favorable profile just last week of chief executive Beatrice Lafon, who is 14 months in the top job and expanding into new product categories and updating stores.

      Mann notes in his report that sales picked up late in the first quarter when inventory was refreshed and categories like dance, sports, room decor and candy were rolled out in stores. Still, he writes:

      If the new CEO’s slate of strategic initiatives don’t gain traction over the next few quarters and begin growing sales, adjusted EBITDA, and free cash flow, the longer term sustainability of the capital structure will come under increased scrutiny.

      It seems that scrutiny has already begun.

      Quellenangabe: BARRON‘S


      Claire's CEO Beatrice Lafon aims to get chain's cool back

      JUNE 12, 2015, 4:26 PM By Alexia Elejalde-Ruiz



      Since taking the helm of Claire’s 14 months ago, Beatrice Lafon has tried to help the company regain its footing as queen of tweens with a strategy that involves both a return to its core strengths and an embrace of the vastly changed ways girls shop. (Michael Noble Jr., Chicago Tribune)

      Claire's, the mall staple and prolific ear piercer, has in its sprawling Hoffman Estates headquarters a "wall of fame" with the celebrities who have trusted it with their earlobes.

      Brooke Shields pierced in Scottsdale, Ariz., 1994. Jennifer Hudson, Calumet City, 2014. MC Hammer, Las Vegas, 2003.

      So famous is Claire's for its ear piercing that the accessories retailer historically hasn't done much to promote the service, CEO Beatrice Lafon said — and that's one of the things she's changing as she works to right the company's rocky fortunes.

      "Usually people focus on what you're not good at and try to fix it," said Lafon, who has been called a turnaround specialist in the European trade press. "That's not how I work. I look at what you're good at to make it excellent."

      Since taking the helm of Claire's 14 months ago, Lafon, previously president of Claire's Europe, has tried to help Claire's regain its footing as queen of tweens with a strategy that involves both a return to its core strengths and an embrace of the vastly changed ways girls shop.

      Among her major initiatives: refocusing products to cater to the under-12 group that traditionally was a strong audience for Claire's, and opening Claire's-branded concession shops inside Toys R Us stores to reduce its reliance on mall traffic.
      Lafon faces an uphill battle littered with challenges that have hurt many retailers that serve the young and fickle, including competition from popular fast-fashion chains and shifting priorities that have diverted teen dollars from sparkly bangles to sleek tech gadgets.

      On top of that, Claire's has a substantial debt load that makes it all the more pressing that it improve its performance. Claire's, which was taken private in a highly leveraged $3.1 billion buyout by private equity firm Apollo Global Management in 2007, has $2.4 billion in debt, with a maturity coming due in 2017.

      Lafon said the 2017 maturities are small in the total debt structure and the company is profitable. The company, which in late 2013 had begun steps for an initial public offering, has put aside those ambitions for now while it focuses on improving its numbers.

      Standard and Poor's in April downgraded Claire's corporate credit rating to CCC, meaning the company is vulnerable and dependent on favorable business conditions to meet its financial commitments. Claire's should seek refinancing next year before the $259.6 million in senior secured notes become current, but it may have difficulty doing so if its performance doesn't improve, said Mariola Borysiak, associate director at Standard and Poor's. If it can't refinance, she said, it may face restructuring. Her outlook is negative.

      Same-store sales change by quarter:

      http://www.trbimg.com/img-557b80f2/turbine/ct-samestore-sale…

      Revenue:

      http://www.trbimg.com/img-557b80f3/turbine/ct-samestore-sale…

      Net income:

      http://www.trbimg.com/img-557b80f3/turbine/ct-samestore-sale…

      Claire's, which reported revenues of $1.49 billion last year, earlier this month announced a disappointing quarter after a tough year. Its first-quarter revenues dropped 9.4 percent, while sales at existing stores, which excludes the effect of newly opened or closed locations, declined 1.9 percent in North America and 3.6 percent in Europe. Its net loss narrowed to $35.4 million from $38.1 million the prior year. Operating income improved.

      Average transaction value declined. Claire's juggles 8,500 SKUs, which stands for stock-keeping units (aka product) with an average price of $6.02. The average transaction value in fiscal 2014 was $15.53.

      The financial difficulties have stemmed from a number of factors, including unfavorable foreign currency exchange rates in Europe, lost sales from inventory that got held up in the West Coast port slowdown and the unpredictable impact of crazes. Its European results, in particular, could not match the big sales boost last year from the mad rush for Fun Weevz, kits of colorful mini-rubber bands that weave together to make jewelry.

      "We would have loved for it to become the Lego for little girls, but it did not," Lafon said. "It might be another 10 years before another craze comes along."

      In addition, jewelry, which makes up more than half of Claire's sales, hasn't been in high demand since 2012, part of the nature of the fashion cycle. To offset the downtrends, Lafon is introducing new categories. A few that tested successfully in the first quarter, and that she plans to expand to more stores, include candy, bath and body, and room decor.

      Lafon, who has launched new promotional strategies, refreshed product assortments and decluttered store presentations, said consumer signals in the last few months point to the business getting healthier.

      "I can't wait for the numbers to prove it," she said.

      Lafon, 55, talked in a conference room at Claire's headquarters wearing an elegant Max Mara dress and a blonde ponytail of fake hair, so seamlessly blended into her own that you wouldn't have known it if she hadn't pointed it out.

      "We have to wear our hair," laughed Lafon, a native of southern France, who also wore chandelier earrings and a large flower-shaped ring from the company's stores.

      A petite woman with an easy smile, Lafon had been leading Claire's Europe from its UK headquarters for three years when she was tapped to take over for former CEO James Fielding, who resigned after two years. The company did not give a reason for his departure.

      Lafon said she hesitated "for maybe three seconds" before she made up her mind.

      "I don't take on a role if I don't think I can make a success of it," said Lafon, who counts among her proudest successes her short stint as CEO of discount British department store TJ Hughes, where she was brought on to sell the struggling company and did so in 12 weeks.

      In addition, as a divorced mom of a young son, Lafon had to uproot from their home in England.

      Lafon and her son, now 8, settled into a home in Kenilworth with the two full-time nannies who have lived with them for five years. Lafon, who calls herself a high-energy and decisive person, described a work-packed schedule, leaving her with four hours of sleep a night, and frequent travel around the globe to visit stores and suppliers.

      Claire's, as of the start of May, had 2,983 company-owned stores and 443 franchises in 47 markets worldwide.

      When she took the reins, Lafon said the most immediate challenge was consolidating the three business units — Claire's North America, Claire's Europe and Icing, the company's brand for 20-something women.

      "For me it was like Groundhog Day," Lafon said. "I would have three meetings with three different teams, where two-thirds of what I was seeing or looking at was what I had just done in the previous meeting." All of the senior management, buying and merchandising is now centralized in Hoffman Estates. More than 100 jobs were cut, she said.

      With the realignment, Claire's next year plans to launch four distinct collections for its four distinct target age groups: 3 to 6, 6 to 12, 12 to 18 and, at Icing, 18 to 35.

      Also a priority was to open new sales channels. Claire's has stores in 90 percent of U.S. malls, which have seen fewer footsteps as shoppers are pulled online.

      Claire's is on track to open 450 branded shop-in-shops this year, half of them in the U.S. in Toys R Us stores and the other half in Europe in several retail chains. It also is experimenting with selling its items wholesale to retailers and is investing in its e-commerce and mobile selling platforms, including developing an app, after being late to the online game.

      Claire's slow adoption of an e-commerce site, which didn't launch in North America until 2011 and in Europe until 2013, stemmed from the thinking that their young customers don't have credit cards and therefore don't buy online, Lafon said. But what the company failed to appreciate is that online is where those young customers spend much of their time and it was necessary to be there and on social media to communicate with them, she said.

      "We were failing to reinvent ourselves for the 21st century, failing to change with the times, and quite frankly got left behind by the customer," she said.

      As part of its efforts to be cool again, Claire's recently announced a back-to-school campaign featuring YouTube stars Alli Simpson and Teala Dunn, who together have 2.5 million Instagram followers, in partnership with AwesomenessTV, a teen-focused media company majority owned by DreamWorks Animation. (Former CEO Fielding became head of retail at AwesomenessTV following his departure from Claire's, which Lafon said is coincidence.)

      Claire's, which dates back 54 years to a Florida wig shop, for decades grew through acquisitions of other accessories companies in the U.S. and abroad, and by the '90s its fluorescent scrunchies and body glitter were ingrained in the teen fashion conscience.

      The recession that hit just after Claire's purchase in 2007 by Apollo took its toll, and like many of its retail peers Claire's saw sales slide during the economic downturn and slow recovery. But a few strategic missteps may have worsened the situation, Lafon said.

      For example, the company shifted the focus away from the under-12 age group that had been Claire's core audience and tried to appeal to an older teen market, Lafon said. It filled stores with more handbags and leather goods and fewer licensed products, candy, makeup kits and small novelties for little girls.

      "It was a risky strategy," Lafon said, "because it was moving away from our core and our heritage and moving into a space where there was a lot of competition. Who doesn't service the 16- to 18-year-old today?"

      In addition, Lafon said, Claire's, whose tag line is "Where getting ready is half the fun," had stopped having fun.

      "We became very dry, very structured, not who we are," she said.

      Restoring Claire's fun, through joyful employees and joyful products, is part of Lafon's strategy to turn Claire's around.

      A successful product for Claire's, which designs 90 percent of its merchandise in-house, has to have four factors, of which Lafon revealed one: "It makes me smile."

      Analysts who follow Claire's hope Lafon's strategies start to bear fruit so they can smile too. Evan Mann, an analyst at Gimme Credit who has been optimistic about its prospects, is watchful.

      "If these things don't gain traction in the second or third quarter," Mann said, "I'm going to be worried."


      Quellenangabe: Chicago Tribune

      Fazit: Noch ist in Sachen Zinszahlungen und Schuldentilgung bei Claire’s nichts angebrannt oder übergelaufen. Spürbare Dynamik dürfte erst im Laufe des Jahres in die Diskussion mit den Gläubigern und dem Eigentümer APOLLO kommen, wenn in den nächsten Quartalen weiterhin hohe Verluste auflaufen. Momentan sind beim APOLLO-Management noch keine ernsten Mienen zu sehen oder bei Claire’s ein besorgtes Gesicht. Bislang lächelt CEO Lafon brav in die Kameras und versucht selbst das Unmögliche zu ermöglichen: Can Claire's become queen of tweens again? CEO Beatrice Lafon is counting on it.

      Ich frage mich, was würde ein weibliches Pendant bei Bijou bewirken? Wahrscheinlich würde sie den Laden komplett auf den Kopf stellen? Aber ich hatte ja bereits vor Zeiten für Bijou die Zukunftsaufgabe gestellt: Wo bleiben die Frauen im Vorstand und Aufsichtsrat? Die schreiende Abwesenheit von Frauen in den Gremien wurde ebenfalls im letzten Jahr zur HV gerügt. Vielleicht gibt es heuer eine Antwort? Bijou ist eben noch weit von echter Geschlechterbalance entfernt!

      Andere Schmuckhändler sind dort schon weiter und setzen neben den Frauen auf TV und Internet oder wagen sogar den Börsengang:

      http://www.handelsblatt.com/finanzen/maerkte/ipo/elumeo-bill…

      Elumeo will ein Börsen-Juwel werden, Bijou war es einmal. Kann man heute kaum mehr glauben. Es wird sich zeigen, ob sich Geschichte wiederholt und wo die zukünftig die Musik spielt.

      Herzliche Grüße
      CU Dieter :cool:
      Avatar
      schrieb am 17.06.15 20:10:43
      Beitrag Nr. 8.590 ()
      Ein Bericht zu p-ccokery von einer "bloggerin":


      http://katimakeit.blogspot.de/2015/06/es-glitzert-in-meinem-…
      Avatar
      schrieb am 17.06.15 16:04:47
      Beitrag Nr. 8.589 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.978.605 von betterthantherest am 15.06.15 20:06:09
      Zitat von betterthantherest: Ich mag Senf, besonders sonderbaren.


      Da betterthantherest schreibt, einen besonders sonderbaren Senf zu mögen, erlaube ich mir, damit er wieder eine Kostprobe erhält, jetzt auch meinen Senf hinzuzufügen, weil das kostet ja nichts:

      freigebige Meinungsabgabe: „Schmuckldchen hat echt Ahnung!“

      Tut mir diesmal echt leid für Dich, aber weil wahre Gedankenschärfe (oder geschmackliche Schärfe) sich niemals mit Haarspaltereien befasst, gehen diesmal meine Länderpunkte an Joschka + Schmuckel und nicht in die Schweiz!

      Das betterthantherest ein kraftvoller Angreifer ist, wissen wir. Vielleicht erfahren wir jetzt, ob er auch einmal verlieren kann?

      Aber jetzt ein ganz anderes Thema und Vermutung: vielleicht mag man bei Bijou gar keinen Senf, sondern steht viel mehr auf SKetchup?

      Bijou benutzt ja seit Jahren zur Veröffentlichungen von (Presse)Mitteilungen den DGAP-Service.

      Ich kann nicht verstehen, weshalb die IR keine Sorge trägt, aus dem Unternehmensprofil die längst abgetreten Vorstände und Aufsichtsräte zu beseitigen – oder haben sie nur Tomaten auf den Augen:

      http://www.dgap.de/dgap/Companies/bijou-brigitte-modische-ac…

      Immerhin, die Einführung des neuen LOGOS hat ja geklappt - aber das "Kleingedruckte" hat man wohl übersehen?!

      Hier zeigt sich wieder exemplarisch die Arbeitsweise und mangelhafte Kontrolle: Bijou hat eben noch nie viel Wert auf Aktualität und Transparenz gelegt und lässt auch gerne die Ordnungsmäßigkeit vermissen!

      Wer ist eigentlich bei Bijou dafür verantwortlich? Anscheinend niemand, obwohl das Erscheinungsbild der AG schief hängt? Oder sollte man nicht besser mit dem „Unsinn“ aufhören:

      https://www.youtube.com/watch?v=iUcD9X2RykY

      NEIN genial, bitte mehr davon!
      Avatar
      schrieb am 16.06.15 12:45:25
      Beitrag Nr. 8.588 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 49.975.947 von betterthantherest am 15.06.15 14:19:38ich kenne eine ganze menge solcher "halbwegs vernünftigen leute" und ich kann dir versichern, daß nicht wenigen von ihnen die wiederaufnahme von berufsarbeit gut täte. von denen, die wirklich etwas geleistet haben und erfolg hatten, lässen sowieso erstaunlich viele eher ungern los und haben in der firma mehr vergnügen als auf dem golfplatz.
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