GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt - Älteste Beiträge zuerst (Seite 1007)
eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 47.869.400 von Awatek am 25.09.14 08:12:44Hallo Awatek,
hallo Fire72,
seit Ihr sicher das Mr.Li´s der Besitzer von Galaxy.... ist????
Habe nur etwas von einer Wandelanleihe gefunden.
http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=en&u=http://ww…
Und in der Kaptal-Struktur taucht weder Mr.Li noch Geely auf.
http://www.galaxyresources.com.au/corporate_capital.shtml
Gruß joap
hallo Fire72,
seit Ihr sicher das Mr.Li´s der Besitzer von Galaxy.... ist????
Habe nur etwas von einer Wandelanleihe gefunden.
http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=en&u=http://ww…
Und in der Kaptal-Struktur taucht weder Mr.Li noch Geely auf.
http://www.galaxyresources.com.au/corporate_capital.shtml
Gruß joap
@joap: Er hat sich mit seiner Fa. "Strong Target" an Galaxy Resources beteiligt..das war/ist sein Privatvergnügen ...
Antwort auf Beitrag Nr.: 47.884.334 von joap am 26.09.14 13:37:58
Zitat von joap: Hallo Fire72,
Zu dem Beitrag von ellexi wegen dem GX9 kann ich nur sagen schaut Euch die Logo´s an.
Alt, Neu, Alt......Gx9 EX9 GX9 EX9.....
Da soll ja nur ein Vergleich zu dem 2009 erschienen Konzeptfahrzeug gezogen werden und was sich verändert hat. Darum Alt, Neu, Alt,...
Was man sich bei dem Design gedacht hat verstehe ich auch nicht. Der Wagen basiert ja auf der alten Volvo XC90 Platform der ja ab heuer in nur mehr in China vom Band läuft. Vielleicht ist das auch ein Grund warum man solange mit dem Marktstart gewartet hat.
*GEELY AUTO (00175.HK) upgraded to Equalweight, target raised to $3 - M Stanley
http://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-news/NOW.630049/…
http://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-news/NOW.630049/…
nur am Rande noch ein Video vom neuen Volvo XC90
Antwort auf Beitrag Nr.: 47.895.830 von ellexi am 29.09.14 08:33:50.
Guten Morgen.
So darf´s gerne weitergehen: http://www.bloomberg.com/quote/175:HK
.
Guten Morgen.
So darf´s gerne weitergehen: http://www.bloomberg.com/quote/175:HK
.
Antwort auf Beitrag Nr.: 47.905.268 von Maraho am 30.09.14 09:29:55.
Hier noch ein aktuelles Fundstück:
Geely seeks car business in Tanzania
http://www.dailynews.co.tz/index.php/biz/36574-geely-seeks-c…
.
Hier noch ein aktuelles Fundstück:
Geely seeks car business in Tanzania
http://www.dailynews.co.tz/index.php/biz/36574-geely-seeks-c…
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Ist schon vom 28.08.2014
http://german.people.com.cn/n/2014/0828/c209052-8775826.html
Chinesische Hersteller auf der Internationale Automesse in Moskau
....bislang wenig bekannte ausländische Hersteller nicht leicht angesichts der Konkurrenz namhafter internationaler Konzerne. Andererseits bieten sich im Moment für chinesische Automobilhersteller enorme Möglichkeiten. Denn die gegenseitigen Sanktionen Russlands und der westlichen Länder behindern europäische Automarken in Russland und geben chinesischen Herstellern damit eine beispiellose Chance.
Gruß joap
http://german.people.com.cn/n/2014/0828/c209052-8775826.html
Chinesische Hersteller auf der Internationale Automesse in Moskau
....bislang wenig bekannte ausländische Hersteller nicht leicht angesichts der Konkurrenz namhafter internationaler Konzerne. Andererseits bieten sich im Moment für chinesische Automobilhersteller enorme Möglichkeiten. Denn die gegenseitigen Sanktionen Russlands und der westlichen Länder behindern europäische Automarken in Russland und geben chinesischen Herstellern damit eine beispiellose Chance.
Gruß joap
Servus Geelianer ,
"Horbury crafts Geely design team, language
ARIS — Peter Horbury has faced three mind-bending design challenges in his career: Injecting style into Volvo starting in the early ’90s, rejuvenating Ford’s moribund North American styling in the mid-2000s, and his current assignment — creating a design team and a design language for China’s Geely.
An added challenge at Geely: His target audience includes buyers in foreign markets such as the United States.
Horbury was named Geely’s head of design in 2011 after Zhejiang Geely acquired Volvo — where the Englishman had returned following his much-praised run as Ford’s North American styling chief.
His first job has been to build a design department from scratch.
“Eighteen months ago there were six of us, and this week we hired our 100th person in our Gothenburg studio,” he said. “We have about 90 in a brand new studio in Shanghai, about six in Barcelona and five in California.
“So it’s start all over,” said Horbury. “I’m 65 in January. I run the show, but I’ve hired a brilliant team.”
The Gothenburg, Sweden, studio is busy at work on Geely top-hatted versions of cars being developed on a new compact modular architecture shared with Volvo.
With all its international studios, the Chinese company is focused far beyond its home turf. Horbury said the plan is to bring Geely to the U.S., Europe and other foreign markets.
“We are looking to sell outside China,” he said. “No doubt we’ll be there eventually. We won’t be covering the entire U.S. in one go with dealerships. Maybe we will bring them over the Pacific and start there. It’s not been decided, but it will be something like that.”
Obviously, Geely’s product lineup will need a level of quality it does not yet possess, both in engineering and design. To sort out the right look, Horbury has hired several former Ford and Volvo colleagues.
“The team is well grounded, well experienced,” he said.
“I don’t have all the ideas anymore so I depend on these young hot shots.”
There is a core of young Chinese stylists.
“Some of the Chinese guys are really flying now,” Horbury said. “And they’ve got good mentors.”
The new Geely compacts are being engineered in Gothenburg.
“We have a studio next to the engineers so the top hats for the Geely cars will be done in Sweden, gathering ideas from other studios,” he said.
“In the Gothenburg cars, we would like to maintain the impression that these are coming, if not from Scandinavia then from Northern Europe. Those cars are very popular in China. In China, there is a more serious air to a German car or a British car or a Scandinavian car.”
But Horbury said Geely also must develop a style that reflects its homeland.
“I’m not suggesting we do pagoda roofs, but we have to be careful,” he said. “There is 5,000 years of art, architecture, fashion in China, and if we don’t tap into that I think we’re silly.”"
http://www.autonews.com/article/20141006/OEM03/141009864/hor…
"Horbury crafts Geely design team, language
ARIS — Peter Horbury has faced three mind-bending design challenges in his career: Injecting style into Volvo starting in the early ’90s, rejuvenating Ford’s moribund North American styling in the mid-2000s, and his current assignment — creating a design team and a design language for China’s Geely.
An added challenge at Geely: His target audience includes buyers in foreign markets such as the United States.
Horbury was named Geely’s head of design in 2011 after Zhejiang Geely acquired Volvo — where the Englishman had returned following his much-praised run as Ford’s North American styling chief.
His first job has been to build a design department from scratch.
“Eighteen months ago there were six of us, and this week we hired our 100th person in our Gothenburg studio,” he said. “We have about 90 in a brand new studio in Shanghai, about six in Barcelona and five in California.
“So it’s start all over,” said Horbury. “I’m 65 in January. I run the show, but I’ve hired a brilliant team.”
The Gothenburg, Sweden, studio is busy at work on Geely top-hatted versions of cars being developed on a new compact modular architecture shared with Volvo.
With all its international studios, the Chinese company is focused far beyond its home turf. Horbury said the plan is to bring Geely to the U.S., Europe and other foreign markets.
“We are looking to sell outside China,” he said. “No doubt we’ll be there eventually. We won’t be covering the entire U.S. in one go with dealerships. Maybe we will bring them over the Pacific and start there. It’s not been decided, but it will be something like that.”
Obviously, Geely’s product lineup will need a level of quality it does not yet possess, both in engineering and design. To sort out the right look, Horbury has hired several former Ford and Volvo colleagues.
“The team is well grounded, well experienced,” he said.
“I don’t have all the ideas anymore so I depend on these young hot shots.”
There is a core of young Chinese stylists.
“Some of the Chinese guys are really flying now,” Horbury said. “And they’ve got good mentors.”
The new Geely compacts are being engineered in Gothenburg.
“We have a studio next to the engineers so the top hats for the Geely cars will be done in Sweden, gathering ideas from other studios,” he said.
“In the Gothenburg cars, we would like to maintain the impression that these are coming, if not from Scandinavia then from Northern Europe. Those cars are very popular in China. In China, there is a more serious air to a German car or a British car or a Scandinavian car.”
But Horbury said Geely also must develop a style that reflects its homeland.
“I’m not suggesting we do pagoda roofs, but we have to be careful,” he said. “There is 5,000 years of art, architecture, fashion in China, and if we don’t tap into that I think we’re silly.”"
http://www.autonews.com/article/20141006/OEM03/141009864/hor…
BofAML hebt Geely Auto (00175) auf HK $ 3,77
[ET Net News Agency, 8. Oktober 2014] BofA Merrill Lynch hob das Kursziel für
Geely Auto (00175) auf HK $ 3,77 HK $ 3,65 aus, und konnte seine Rating "buy".
Das Research-Haus hielt eine Telefonkonferenz mit Geely, die auf die Erfüllung optimistisch ist seine
2014 Gesamtjahr Umsatzziel von 430k Einheiten und erwartet "neue EC7" Verkäufe wieder zurückkehren
20k / Monat, nach völlig Hochfahren im Jahr 2015 Die aktuelle Warteliste "Neue EC7" ist mehr
als 2 Monate.
Geely auch erwartet, dass neue SUV GX9 vor 20. November starten und glaubt auch, Regierung
Beschaffung wird GC9 Limousine Umsatz im Jahr 2015 zu unterstützen.
BofAML glaubt, Vertriebs-und ASP-Sichtbarkeiten haben beide verbessert. Es aktualisiert seine 2014-16
Umsatz um 3,7 / 8,4 / 4,6% von früheren Prognosen. (KL)
2Monate Wartezeit für den EC7,
aber der GX9 vor den 20 November. Überall ist zu lesen das er im Oktober noch starten soll. Und das er nicht GX9 sondern Stolz heißen soll. Weiß da die linke mal wieder nicht was die rechte Gehirnhälfte denkt/sagt.
http://translate.google.com/translate?hl=de&sl=auto&tl=de&u=…
Bin ja gespannt was nach völlig Hochfahren im Jahr 2015 heißen soll
Gruß joap
[ET Net News Agency, 8. Oktober 2014] BofA Merrill Lynch hob das Kursziel für
Geely Auto (00175) auf HK $ 3,77 HK $ 3,65 aus, und konnte seine Rating "buy".
Das Research-Haus hielt eine Telefonkonferenz mit Geely, die auf die Erfüllung optimistisch ist seine
2014 Gesamtjahr Umsatzziel von 430k Einheiten und erwartet "neue EC7" Verkäufe wieder zurückkehren
20k / Monat, nach völlig Hochfahren im Jahr 2015 Die aktuelle Warteliste "Neue EC7" ist mehr
als 2 Monate.
Geely auch erwartet, dass neue SUV GX9 vor 20. November starten und glaubt auch, Regierung
Beschaffung wird GC9 Limousine Umsatz im Jahr 2015 zu unterstützen.
BofAML glaubt, Vertriebs-und ASP-Sichtbarkeiten haben beide verbessert. Es aktualisiert seine 2014-16
Umsatz um 3,7 / 8,4 / 4,6% von früheren Prognosen. (KL)
2Monate Wartezeit für den EC7,
aber der GX9 vor den 20 November. Überall ist zu lesen das er im Oktober noch starten soll. Und das er nicht GX9 sondern Stolz heißen soll. Weiß da die linke mal wieder nicht was die rechte Gehirnhälfte denkt/sagt.
http://translate.google.com/translate?hl=de&sl=auto&tl=de&u=…
Bin ja gespannt was nach völlig Hochfahren im Jahr 2015 heißen soll
Gruß joap
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