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... die erreichbaren Zahlen und Prognosen sind doch sehr sehr unterschiedlich und widersprüchlich, wie folgende Beispiele Belegen können:

"1.2 million electric motorcycles will be sold worldwide in 2014":
http://www.autoevolution.com/news/electric-scooter-and-motor…


"...total over 500 units were sold 2014 in France":
http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/france-excellent-sal…
http://cleanrider.com/2014-sales-electric-motorcycles-scoote…


"..By far the largest market for e-motorcycles and e-scooters is China, where Pike Research forecasts that 2.3 million and 13.5 million vehicles, respectively, will be sold by 2017. This growth is driven by the huge existing market for two-wheeled vehicles and by the fact that many e-scooters are sold as bicycles, so they do not have to be registered. China, however, is a relatively mature market; the CAGR for e-motorcycle sales through 2017 will be under 2% and, for e-scooters, under 5%.
The total number of e-motorcycles and e-scooters on the road, worldwide, will increase from 17 million in 2011 to 138 million by 2017"
http://www.businesswire.com/news/home/20111014005016/en/Annu…

Das einzige, wo sich alle mehr oder weniger einig sind, ist:
a) die Verkaufszahlen-Kurve bis ca. 2020, 2015 ist steil und die Perspektive riesig.
b) der mit Abstand größte Markt ist erst mal Asien / China (wenn auch Europa / USA teilweise auch hoch bewertet werden. Man beachte auch http://evsroll.com/Electric_Vehicle_Sales.html
bzw. die Grafik (die ist einschließlich Batterie- und Hybrid-Fahrzeuge)

 
aus der Diskussion: Advanced Battery: China-Aktie unter Strom (KGV 6 billiger als BYD)
Autor (Datum des Eintrages): commie  (22.04.15 15:30:54)
Beitrag: 3,337 von 3,362 (ID:49619555)
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