Soll ja vorwiegend (bislang) nur bei den M3's so sein (in den USA), noch nicht bei S und X (nach meinem Kenntnisstand) => warum macht Tesla das überhaupt? => wie alles: weil sie ganz dringend Liquidität brauchen, um den Geschäftsbetrieb aufrecht erhalten zu können --> unten sieht man sehr gut (mMn --> ab "Fraud"), wie diese Maßnahme das Working Capital (Umlaufvermögen - kurzfristige Verbindlichkeiten) bei Tesla akut stärkt aus: https://twitter.com/GreatPaulSmith/status/108087054888689254… @GreatPaulSmith 3. Jan. 2019 --> einfach Copy&paste hier: How it works for dealers: Credit line (flooring) secured by cars @ 85% of value, 15% cash by dealer Inventory must be in known location so it can be audited by lender. Lender is putting up $, needs to know where their collateral is. --- Dealers have lots, also off site locations, but those don't change and are known by the flooring co --- When car is sold, $ is received, Car is given to to new buyer with temp tags, the new owner leaves the lot. --- Dealer receives the $ pays down the lender, gets their 15% back + profit, registers the car, title sent to lien holder (if you finance it goes to the bank) --- The Fraud $ is received, dealer gives car w temp tags but delays registering/sending the title. Until car is registered & title is transferred , flooring lender still thinks the car hasn't sold & is dealer inventory. --- Dealer just stole that 85% of the $ the lender fronted them --- What $TSLA is doing w M3 Instead of a flooring line they have an ABL but same idea --- Sells car (A), receives $, new owner drives off with temp tags. Tesla uses the money for other expenses, stealing from the ABL. They delay months, keep giving new temp tags as long as possible. --- Once they sell another new car (B), they take those proceeds, they register car (A) & pay down the ABL, but play the temp reg game with car B, till they sell another car (C) --- $TSLA must be thousands of cars deep in this scheme & I suspect that's what's been keeping them alive this long & why they haven't raised $. --- Like any Ponzi, they need to sell more cars to pay off their ABL for the unregistered cars they took the money for --- If sales decline or Tesla cant keep up the sales pace , those unregistered cars will never be registered --- end --- => wobei oben der Punkt der Abführung der (möglichen) Sales tax durch Tesla noch nicht mal erwähnt ist --> das verschafft (mMn) Tesla auch noch mal zusätzlich Luft --> auch hier wieder: eine Aktion (super-verspätete Registrierung) führt zu weiteren, mittelbaren Effekten --> der ganze Wald ist verrottet, nicht nur ein paar Bäume => wird werden ja sehen, ob PwC (und EY) da beim Geschäftsbericht 2018 mitmachen --> ich sage schon mal "ja" => hier wird bis zum allerletzten Cent gekämpft |
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aus der Diskussion: | ROUNDUP/'WSJ': FBI ermittelt wegen Falschangaben zu Model 3 gegen Tesla |
Autor (Datum des Eintrages): | faultcode (09.01.19 01:49:40) |
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