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Da die Daten zur Rohölförderung von der OPEC und die KFZ-Produktionsdaten noch nicht veröffentlicht sind, zur Abwechslung etwas über die indische Autoproduktion:

https://www.businesstoday.in/sectors/auto/slowdown-blues-kis…

Slowdown Blues: Kiss of death for Indian auto industry as sales fall up to 40% in July.
Irgendwo habe ich gelesen, Indiens Auto-Produktion ist (oder will werden) die viertgrößte der Welt.

Indiens Rückgang in Prozent ist deutlicher als der von China.

"The industry is deeply concerned with the increasing pressure of low customer sentiment faced by the sector. The high insurance costs, rise in taxes and liquidity crunch across the non-banking finance segment, tightening of lending norms have significantly affected the domestic sales in the last few months," added N. Raja, Deputy Managing Director, Toyota Kirloskar Motor. "We are trying to lend maximum support to our dealers through the hard times faced by the industry by maintaining lean inventory. We hope that the upcoming festive season brings in a breather for the industry with spur in customer sentiments. Also, we expect government will step in to take necessary steps for improving liquidity in the market by capital infusion in the banks should also be of some help. The industry also expects the GST level to be rationalized to a lower level (28 per cent to 18 per cent) to accommodate the downturn in sales."

Like the sales, the morale within the industry is at record lows.


In den weniger entwickelten Ländern wirkt sich der zu hohe Ölpreis (bedingt durch ETP) früher und stärker als in den entwickelten aus. Genau wie bei uns wird nach der Regierung gerufen, um der Autoindustrie zu helfen. Und genau wie bei uns kann man der Autoindustrie nicht mehr helfen, da Peak Oil würgt.
 
aus der Diskussion: Peak Oil und die Folgen
Autor (Datum des Eintrages): keepitcool  (10.08.19 22:04:09)
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