YMI in this stock? oder YM Biosciences die Chance des Jahres! - 500 Beiträge pro Seite (Seite 2)
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Meistdiskutierte Wertpapiere
Platz | vorher | Wertpapier | Kurs | Perf. % | Anzahl | ||
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1. | 1. | 18.491,01 | -0,17 | 133 | |||
2. | 6. | 8,2000 | +4,46 | 49 | |||
3. | 13. | 4,9140 | -0,61 | 47 | |||
4. | 8. | 1,2812 | +2,09 | 44 | |||
5. | 30. | 2,2200 | +3,26 | 42 | |||
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7. | 11. | 7,2530 | -0,03 | 35 | |||
8. | 9. | 166,80 | +0,59 | 34 |
@Eibscher
Schon mal auf die Idee gekommen, das auch diverse Limit-Order im Markt liegen. Zugleich "der Aktionär" die Aktie empfohlen hat. Haben genügend sogenannte "Abstauber-Limit" eingestellt.
Waren mit Sicherheit keine euphorischen Käufer!!!!!
Schon mal auf die Idee gekommen, das auch diverse Limit-Order im Markt liegen. Zugleich "der Aktionär" die Aktie empfohlen hat. Haben genügend sogenannte "Abstauber-Limit" eingestellt.
Waren mit Sicherheit keine euphorischen Käufer!!!!!
was ist das für eine scheiße hier ????
heute morgen zufällig am kiosk den aktionaeär
überflogen.
wollte mir den wert mal anschauen und jetzt das !!!!
puhh...glück gehabt !!!
phase 3, als endphase abgebrochen,dann gehen die lichter aus
allen trotzdem noch viel erfolg,dass sie mit einem blauen
auge davonkommen
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.314.756 von Eibscher am 31.01.07 10:38:53Kleine Info - diese Order in Frankfurt mit 214.000,00 € war eine Sammelorder da der Kurs vorrübergehend ausgesetzt wurde. Alle Verkaufsorders wurden mit 1,90 bedient. Weiss ich so genau, da ich auch dabei war.
Grüße
diabolus
Grüße
diabolus
warum immer so panisch die haben noch reichlich anderes potenzial wird bis jahresende mindestens wieder bei 3EURO SEIN
Das Seelenheil dieses Unternehmens kann doch nicht an diesem einen Medikament liegen.
Gestern habe ich für 2,90 kaufen wollen, heute habe ich für 1,40 gekauft.
Gestern habe ich für 2,90 kaufen wollen, heute habe ich für 1,40 gekauft.
Conference Call Scheduled
A conference call is planned for 8:30 a.m. ET, on Wednesday, January 31, 2007, to which participants may listen via an audio webcast, accessible through the company’s website at www.ymbiosciences.com or via telephone. The telephone conference number is 416-644-3416 or toll-free at 1-800-589-8577.
das ist ja auch noch heute...drücke den investierten die daumen...das vielleicht noch was positives zu hören ist. man weiß ja nie...
A conference call is planned for 8:30 a.m. ET, on Wednesday, January 31, 2007, to which participants may listen via an audio webcast, accessible through the company’s website at www.ymbiosciences.com or via telephone. The telephone conference number is 416-644-3416 or toll-free at 1-800-589-8577.
das ist ja auch noch heute...drücke den investierten die daumen...das vielleicht noch was positives zu hören ist. man weiß ja nie...
DENKE DIE IN PANIK VERKAUFT HABEN ÄRGERN SICH HEUTE ABEND
Da gehe ich auch von aus.
Und ich ärgere mich, weil ich kein geld habe um nachzukaufen.
Und ich ärgere mich, weil ich kein geld habe um nachzukaufen.
bei einer Kursaussetzung werden alle Orders automatisch gelöscht.
Also alles was heute gehandelt wurde waren neue Orders.
Also alles was heute gehandelt wurde waren neue Orders.
Es kauft auch jemand in großen Posten zu...
11.000 bzw 10.500...
11.000 bzw 10.500...
Der wert wird noch mehr sinken.
So ein mist.
So ein mist.
kennt jemand den frank phillips vom biotechreport?? er hat heute zu 1,40eur verkauft
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.318.592 von rahonej am 31.01.07 13:25:10Soweit ich von der "Aufsicht" gehört habe, war keine Aussetzung der Aktie, leider ....
Nur geduld morgen bekommt ihr das teil für 1€.
Kaum fantasie mehr in der aktie,
Kaum fantasie mehr in der aktie,
nächste woche haBEN WIR DIE 2EURO WIEDER haben ja noch andere medis
Neues TT Rette sich wer kann.
Geld: 1,17 -
Brief: 1,27 -
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:32:32 Uhr
Brief: 1,27 -
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:32:32 Uhr
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.322.988 von tobijack am 31.01.07 15:59:35Hallo @all!
Es hilft keinem, aber trotzdem mein Mitgefühl für alle Investierten.
Ich hoffe, dass für Euch bald wieder bessere Zeiten kommen. YMI hat ja Gott sei Dank noch andere Medis, die vielversprechend sind. Ich denke es geht irgendwann wieder aufwärts! Drück Euch die Daumen!
Greetz,
Feivel
Es hilft keinem, aber trotzdem mein Mitgefühl für alle Investierten.
Ich hoffe, dass für Euch bald wieder bessere Zeiten kommen. YMI hat ja Gott sei Dank noch andere Medis, die vielversprechend sind. Ich denke es geht irgendwann wieder aufwärts! Drück Euch die Daumen!
Greetz,
Feivel
Geld: 1,25 10.000 Stk.
Brief: 1,29 3.000 Stk.
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:46:38 Uhr
Brief: 1,29 3.000 Stk.
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:46:38 Uhr
....wer hat wieviel in Sand gesetzt?
bei mir zum Glück noch dreistellig!!! - so um die 400€ vielleicht. Wer hat mehr?
bei mir zum Glück noch dreistellig!!! - so um die 400€ vielleicht. Wer hat mehr?
Geld: 1,29 3.000 Stk.
Brief: 1,34 3.000 Stk.
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:49:26 Uhr
Brief: 1,34 3.000 Stk.
Taxierungszeitpunkt 31.01.2007 16:49:26 Uhr
...die Firma hat noch 3 weitere aussichtsreiche Susbstanzen in der Pipeline. Ich warte noch ein wenig und fange an zu sammeln!!
hallo leute, kann nur mein mitgefühl ausdrücken. wollte eigentlich letzte woche rein, da der kurs auf die 3,00 euro zuging, heute noch der kauf beim aktionaer.......
ein glück habe ich nichts gekauft!
mal sehen, was der aktionaer schreibt, der gute alte förtsch ...
ich gaube aus den biotechs läuft nichts, habe heute lieber bei cfc
A0LBKW investiert..
wir sehen die 1,00 euro, also alles raus hier, bringt eh nichts.
ein glück habe ich nichts gekauft!
mal sehen, was der aktionaer schreibt, der gute alte förtsch ...
ich gaube aus den biotechs läuft nichts, habe heute lieber bei cfc
A0LBKW investiert..
wir sehen die 1,00 euro, also alles raus hier, bringt eh nichts.
ach ja, rank phillips vom biotechreport hat sich schon zwei mal bei ym versucht, jedesmal ging es in die hose. schaut mal bei boersenwelt börsenspiel rein.....
Ist schon etwas bei der Tel.-Konferenz herausgekommen?
Ich habe satte 6500Stck zu 1,43€.
Wer kann mir denn mal eine www. nennen wo ich aktuellste Info's bekomme!!!???
Ist die Konferenz um 20:30Uhr???
Daaaaaaanke.
Der Ahnungslose
Wer kann mir denn mal eine www. nennen wo ich aktuellste Info's bekomme!!!???
Ist die Konferenz um 20:30Uhr???
Daaaaaaanke.
Der Ahnungslose
na dann mal viel glück....
Hallo kam gerade rein über börsenwelt:
Druckansicht Empfehlung versenden
YM Biosciences ? Schocknachricht!
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist.
ANZEIGE
Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten soll nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Biotech-Report noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt. YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen. Der AKTIONÄR stellt deshalb seine Position im langfristigen Musterdepot glatt. Da die Zukunft von Tesmilifene noch offen ist und für die kommenden Monate Daten aus Studien mit den beiden anderen Produktkandidaten avisiert sind, verbleibt das Papier auf unserer Watchlist.
Druckansicht Empfehlung versenden
YM Biosciences ? Schocknachricht!
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist.
ANZEIGE
Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten soll nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Biotech-Report noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt. YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen. Der AKTIONÄR stellt deshalb seine Position im langfristigen Musterdepot glatt. Da die Zukunft von Tesmilifene noch offen ist und für die kommenden Monate Daten aus Studien mit den beiden anderen Produktkandidaten avisiert sind, verbleibt das Papier auf unserer Watchlist.
Wir tätigen heute folgende Transaktion für das Langfristige Musterdepot:
Verkauf 1.000 YM Biosciences (WKN 911 799, ISIN CA9842381050) zum Kurs von 1,29 Euro in Frankfurt.
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist. Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten sollen nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen.
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Aktionär noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt.
YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen.
Wir verkaufen daher unsere Position im langfristigen Musterdepot zum Kurs von 1,23 Euro in Frankfurt.
Verkauf 1.000 YM Biosciences (WKN 911 799, ISIN CA9842381050) zum Kurs von 1,29 Euro in Frankfurt.
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist. Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten sollen nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen.
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Aktionär noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt.
YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen.
Wir verkaufen daher unsere Position im langfristigen Musterdepot zum Kurs von 1,23 Euro in Frankfurt.
...und ich lege paar Stücke zu 1,34 in mein Depot rein!
Die andere Substanz - Fentanyl-Aerosol - wird dem YM aus der Sch...helfen!
Die andere Substanz - Fentanyl-Aerosol - wird dem YM aus der Sch...helfen!
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.326.492 von misspeggy am 31.01.07 17:53:36meinst nicht das es die heute noch oder morgen etwas billiger gibt?
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.326.837 von Trade0601 am 31.01.07 18:05:29Ich denke zumindestens 1,05€ sind drin für morgen.
Nie wieder greife ich nach ein fallendes messer.
Nie wieder greife ich nach ein fallendes messer.
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.326.945 von jakie am 31.01.07 18:08:41bin dabei um die 1,34 Euro, Geneva-Gewinne reingestopft, auf die schnelle hatte ich nur gelesen, daß auf aktuellem Niveau 2/3 durch Kasse abgedeckt ist - sollte für Rebound reichen da auch noch andere Produkte in der Pipeline sind
Greetinxx Heinerle2
Greetinxx Heinerle2
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.326.837 von Trade0601 am 31.01.07 18:05:29...wenn es billiger gibt - kaufe ich nochmals nach!
warum ich sicher bin, daß die Bude weiter läuft?
Nun ja, für Fentanyl (ein Schmerzmittel - Opiat wie z.B. Morphium) ist ein Riesenmarkt da (PAtienten mit chronischen Schmerzen). Die Substanz gibt es seit Jahrzenten, allerdings in Form von Injektionen. Ein Spray wäre da schon ein extreme Erleichterung in der Anwendung für viele schwer kranke Patienten. Jetzt muß noch rein formal belegt werden, daß Sprays auch funktionieren und keine große Risiken beherrbergen.
Ein ähnliches Aerosol wird gerade von Lab Int. im Stadium II erprobt (da bin ich übrigens auch investiert). Mal gucken, wer das REnnen macht.
Außerdem - die alte goldene Regel - bei spekulativen Werten nur eine kleine Position aufbauen! Heute sind in Frankfurt "Pakete" über 10.000 Akten um mehr über den Tisch gegangen!! Ich will nicht wissen, wieviel Kapital da einige vernichtet haben...
Bei mir handelt es sich - wie immer - um einen kleinen Zock!
warum ich sicher bin, daß die Bude weiter läuft?
Nun ja, für Fentanyl (ein Schmerzmittel - Opiat wie z.B. Morphium) ist ein Riesenmarkt da (PAtienten mit chronischen Schmerzen). Die Substanz gibt es seit Jahrzenten, allerdings in Form von Injektionen. Ein Spray wäre da schon ein extreme Erleichterung in der Anwendung für viele schwer kranke Patienten. Jetzt muß noch rein formal belegt werden, daß Sprays auch funktionieren und keine große Risiken beherrbergen.
Ein ähnliches Aerosol wird gerade von Lab Int. im Stadium II erprobt (da bin ich übrigens auch investiert). Mal gucken, wer das REnnen macht.
Außerdem - die alte goldene Regel - bei spekulativen Werten nur eine kleine Position aufbauen! Heute sind in Frankfurt "Pakete" über 10.000 Akten um mehr über den Tisch gegangen!! Ich will nicht wissen, wieviel Kapital da einige vernichtet haben...
Bei mir handelt es sich - wie immer - um einen kleinen Zock!
YM Biosciences – Schocknachricht!
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist.
Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten soll nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Biotech-Report noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt. YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen. Der AKTIONÄR stellt deshalb seine Position im langfristigen Musterdepot glatt. Da die Zukunft von Tesmilifene noch offen ist und für die kommenden Monate Daten aus Studien mit den beiden anderen Produktkandidaten avisiert sind, verbleibt das Papier auf unserer Watchlist.
Völlig überraschend hat YM Biosciences gemeldet, dass die laufende Phase-III-Studie mit dem Produktkandidaten Tesmilifene zur Behandlung von Brustkrebs mit sofortiger Wirkung vorzeitig beendet worden ist.
Nach Angaben des Unternehmens konnten in der dritten Teilphase der Phase-III-Studie die in vorangegangenen Tests erzielten guten Resultate nicht bestätigt werden. Es sei kein ausreichender klinischer Nutzen durch die Verabreichung von Tesmilifene in Kombination mit Chemotherapie nachweisbar gewesen. Die vorliegenden Daten soll nun ausgewertet werden. Erst im Anschluss wird darüber entschieden, wie es mit Tesmilifene weitergehen wird. Neben der Indikation Brustkrebs war Tesmilifene auch für den Einsatz bei anderen Krebsarten vorgesehen
Obwohl man gerade bei der Medikamentenentwicklung immer mit derartigen Rückschlägen rechnen muss, sind die aktuellen Resultate eine besonders negative Überraschung, da die Ergebnisse der vorangegangenen Tests von Experten als äußerst vielversprechend eingestuft worden waren. Noch vor kurzem hatte es aus dem Umfeld des Unternehmens geheißen, dass sich die Präsentation weiterer Daten verzögere, weil die Tests besser liefen als geplant. Im November hatte sich Vorstandschef David Allan im persönlichen Gespräch mit dem Biotech-Report noch absolut überzeugt vom positiven Ausgang der Tests gezeigt. YM Biosciences ist keineswegs ein Ein-Produkt-Unternehmen. Mit dem Krebs-Antikörper Nimotuzumab und dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF haben die Kanadier zwei weitere Late-Stage-Produktkandidaten in der Pipeline. Nichtsdestotrotz ging kurzfristig die Fantasie vor allem von den Tesmilifene-Daten aus. Die schlechten Daten und der Stopp der Tests dürften reichlich Anlegervertrauen gekostet haben. Es ist zu befürchten, dass der Aktienkurs, der naturgemäß um mehr als 50 Prozent eingebrochen ist, eine Weile brauchen wird, um sich von diesen Rückschlägen zu erholen. Der AKTIONÄR stellt deshalb seine Position im langfristigen Musterdepot glatt. Da die Zukunft von Tesmilifene noch offen ist und für die kommenden Monate Daten aus Studien mit den beiden anderen Produktkandidaten avisiert sind, verbleibt das Papier auf unserer Watchlist.
Bravo Aktionär, was für ein Timing. Vorletzte Ausgabe recherchiert, dass im Februar vermeldet wird, dass die Ergebnisse besser sind, als erwartet, gestern noch den Kauf ins Depot gesehen und nachgezogen - 5.000 Stück zu 2,82 Euro, ganz großes Kino - mal schnell 7.500 in den Sand gesetzt -
Hab mal das Abo vor lauter Frust gekündigt - Die Schreiben immer nur von Ihren tollen Tipps, hatten diese Aktie schon mal empfohlen, Kursziel 35 Dollar - Ha ha, wirklich super.
Wäre ich doch bei meinem Uran geblieben, da hätte ich keine 50% am Tag verloren.
Einfach nur ein Scheiß-Tag - sorry für die Kraftausdrücke
Hab mal das Abo vor lauter Frust gekündigt - Die Schreiben immer nur von Ihren tollen Tipps, hatten diese Aktie schon mal empfohlen, Kursziel 35 Dollar - Ha ha, wirklich super.
Wäre ich doch bei meinem Uran geblieben, da hätte ich keine 50% am Tag verloren.
Einfach nur ein Scheiß-Tag - sorry für die Kraftausdrücke
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.329.581 von XRambo am 31.01.07 19:40:20Der Aktionär ist ein riesiger schwindel in meinen augen.
Mit den tipps von denen habe ich nur miese gemacht.
Mit den tipps von denen habe ich nur miese gemacht.
...das Depot vom "Aktionär" bilde ich schon seit Jahren nicht mehr ab. Das Abo werde ich ebenfalls zum Ende des Jahres kündigen,- die Jungs geben sich nicht mal die Mühe, ordentlich zu recherchieren!!!
Da sind einige Börsenbriefe -auch wenn etwas teuerer -wesentlich besser.
Für alle Geschäschedigten: die Verluste kann man mit Gewinnen verrechnen, auch Jahre danach - damit drückt man die Steuer beim Finanzamt. Ausserdem bei solchen gigantischen Verlusten verkaufe ich grundsätzlich auch nicht mehr, - wie gesagt, das Unternehmen hat noch ein paar Eisen im Feuer!
Da sind einige Börsenbriefe -auch wenn etwas teuerer -wesentlich besser.
Für alle Geschäschedigten: die Verluste kann man mit Gewinnen verrechnen, auch Jahre danach - damit drückt man die Steuer beim Finanzamt. Ausserdem bei solchen gigantischen Verlusten verkaufe ich grundsätzlich auch nicht mehr, - wie gesagt, das Unternehmen hat noch ein paar Eisen im Feuer!
Ich hab eine "Der Aktonärssammlung" die ist sicher soviel Wert wie die MK von YBM.
Bis jetzt hab ich auch nur mit denen in die Scheisse gegriffen.
Und wie machete ich Gewinn?
Mit eigenen Recherchen.
ja der Aktionär war nur noch dafür gut, das ich in meinen eigenen Recherchen bekräftigt wurde, weil die Empfehlungen rausgekommen sind nachden ich die Werte schon hatte und gestiegen waren.
Die vom "der Aktionär" haben höchstens den Status Azubi.
Ich hoffe die lesen unsere Charts auch.
Bis jetzt hab ich auch nur mit denen in die Scheisse gegriffen.
Und wie machete ich Gewinn?
Mit eigenen Recherchen.
ja der Aktionär war nur noch dafür gut, das ich in meinen eigenen Recherchen bekräftigt wurde, weil die Empfehlungen rausgekommen sind nachden ich die Werte schon hatte und gestiegen waren.
Die vom "der Aktionär" haben höchstens den Status Azubi.
Ich hoffe die lesen unsere Charts auch.
Haaaaaallloooooooooo.......
Gibt es Ergebnisse aus der Konferenz???????
Wo wird zur Zeit gehandelt??? Link?
Daaaanke.....
Gibt es Ergebnisse aus der Konferenz???????
Wo wird zur Zeit gehandelt??? Link?
Daaaanke.....
Ich habe denen mal ein paar Zeilen geschrieben, bin mal gespannt, was da zurückkommt.
Gruß
Gruß
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.331.027 von aktienworker am 31.01.07 20:29:17Hier werden ja beachtlich unprofessionelle und kindische Kommentare zu dem 'Aktionär' geamcht bezüglich der Nachricht YMs daß die Phase-III-Studie vorhergegangene guten Resultate nicht bestätigen konnte.
Was hat das, bitte schön, mit der qualität des 'Aktionärs' zu tun? Ich bin zufälligerweise auch durch den Aktionär in YM BioSciences eingestiegen und habe nun auch nicht schlecht verloren. Aber ich käme nicht auf die dümmliche Idee dem 'Aktionär' die Schuld zu geben, respektive der Redaktion zu unterstellen, sie hätten schlecht recherchiert. Wie sollen die denn die Ergebnisse der Phase III recherchieren wenn zum Zeitpunkt der Empfehlung die dem Unternehmen selber die Ergebisse noch garnicht vorliegen konnten da die Phase III noch im Gange war. Erwarten all die schlauen WOler jetzt schon das Förtsch Hellseher ist?
Man, laßt Euch einseifen LOL Ich lese den Aktionär seit der ersten Nummer und habe tausende mit den dortigen Empfehlungen gemacht. Werde endlich erwachsen, Jungs.
Was hat das, bitte schön, mit der qualität des 'Aktionärs' zu tun? Ich bin zufälligerweise auch durch den Aktionär in YM BioSciences eingestiegen und habe nun auch nicht schlecht verloren. Aber ich käme nicht auf die dümmliche Idee dem 'Aktionär' die Schuld zu geben, respektive der Redaktion zu unterstellen, sie hätten schlecht recherchiert. Wie sollen die denn die Ergebnisse der Phase III recherchieren wenn zum Zeitpunkt der Empfehlung die dem Unternehmen selber die Ergebisse noch garnicht vorliegen konnten da die Phase III noch im Gange war. Erwarten all die schlauen WOler jetzt schon das Förtsch Hellseher ist?
Man, laßt Euch einseifen LOL Ich lese den Aktionär seit der ersten Nummer und habe tausende mit den dortigen Empfehlungen gemacht. Werde endlich erwachsen, Jungs.
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.332.406 von XRambo am 31.01.07 21:29:42Schon mal was von High Risk Stocks gehört, Biotech, Nanotech, Commodities, HighTech, etc. ? Sieht nicht so aus. Ein Schuldiger ist immer schnell gefunden...und das ist natürlich bei jedem Kurseinbruch......"Der Aktionär". Das WO scheint für immer dämlich zu bleiben LOL
Steig aus dem Papier aus und hab' die Courage das Du mit einer Biotech- Spekulation Kohle machen wolltest und dabei selber nicht in der Lage warst in den Risiken der Biotechnologie durchzublicken. Das nennt man...Rückgrad haben!
Steig aus dem Papier aus und hab' die Courage das Du mit einer Biotech- Spekulation Kohle machen wolltest und dabei selber nicht in der Lage warst in den Risiken der Biotechnologie durchzublicken. Das nennt man...Rückgrad haben!
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.329.581 von XRambo am 31.01.07 19:40:20Hi alle,
Hi XRambo
geht nicht so heftig mit dem "Der Aktionär" um. Die können zwar was dafür, dass die den Wert empfohlen haben, aber die Recherechen muss jeder selbst für sich machen - DYOR.
Was nützt kündigen? Ja, man hat einen Jahresbezug gespart. Ich habe z.B. PDN bei dieser Zeitschrift entdeckt. Da war die bei 0,09€ct. Ich habe Sunwin ab 0,40€ gezockt, GPC-Biotech war vor drei Jahren mein erster herber Verlust - bin wieder dabei seit 15€. Habe AMBRI in meinen Anfangsphasen gekauft - zugegeben nach Ankündigung im "Der Aktionär". Zu spät verkauft und ca. 50% in den Sand gesetzt.
Betrachte ich die postings in anderen Threads zu dieser Zeitung, so kann ich mich des Eindrucks nicht erwehren, dass hier ein gewisses "Bild-Zeitung-Syndrom" vorliegt. Das ist die meistverkaufte Zeitung in Deutschland - aber niemand liest sie, wenn man jemanden fragt. Und wenn es dann doch zugegeben wird, dann nur wegen des Sports.
Ich stehe dazu: Ich habe "Der Aktionär" abonniert und freue mich über die verschiedenen Aktienangebote. Aber ganz wichtig dabei: DYOR!!!! (do your own research)
Dass der Frust nach dieser Nachricht riesengroß ist, kann ich verstehen. Aber was nützt es.
Biowerte sind nunmal mit einem sehr hohen Risiko behaftet. Und das heißt, dass es sowohl schnell nach oben, als auch rasend schnell nach unten gehen kann.
Wie heißt es so schön: Shit happens, aber das Leben geht weiter.
Wünsche allen weiterhin mit anderen Investments mehr Glück.
hang loose
dgni
Hi XRambo
geht nicht so heftig mit dem "Der Aktionär" um. Die können zwar was dafür, dass die den Wert empfohlen haben, aber die Recherechen muss jeder selbst für sich machen - DYOR.
Was nützt kündigen? Ja, man hat einen Jahresbezug gespart. Ich habe z.B. PDN bei dieser Zeitschrift entdeckt. Da war die bei 0,09€ct. Ich habe Sunwin ab 0,40€ gezockt, GPC-Biotech war vor drei Jahren mein erster herber Verlust - bin wieder dabei seit 15€. Habe AMBRI in meinen Anfangsphasen gekauft - zugegeben nach Ankündigung im "Der Aktionär". Zu spät verkauft und ca. 50% in den Sand gesetzt.
Betrachte ich die postings in anderen Threads zu dieser Zeitung, so kann ich mich des Eindrucks nicht erwehren, dass hier ein gewisses "Bild-Zeitung-Syndrom" vorliegt. Das ist die meistverkaufte Zeitung in Deutschland - aber niemand liest sie, wenn man jemanden fragt. Und wenn es dann doch zugegeben wird, dann nur wegen des Sports.
Ich stehe dazu: Ich habe "Der Aktionär" abonniert und freue mich über die verschiedenen Aktienangebote. Aber ganz wichtig dabei: DYOR!!!! (do your own research)
Dass der Frust nach dieser Nachricht riesengroß ist, kann ich verstehen. Aber was nützt es.
Biowerte sind nunmal mit einem sehr hohen Risiko behaftet. Und das heißt, dass es sowohl schnell nach oben, als auch rasend schnell nach unten gehen kann.
Wie heißt es so schön: Shit happens, aber das Leben geht weiter.
Wünsche allen weiterhin mit anderen Investments mehr Glück.
hang loose
dgni
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.335.046 von OTCBBTrader am 01.02.07 00:39:13Deinen Ausführungen ist nichts hinzuzufügen OTCBBtrader. Allerdings deutet Dein Nick auch auf eine gesunde Einstellung zum Risiko hin.
hang loose
dgni
hang loose
dgni
Ich dachte ich bekomme hier mal von ein paar Freaks gute Info's!?
Stattdessen nur Gelaber.
Schade.
Stattdessen nur Gelaber.
Schade.
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.340.375 von IhrAhnungslosen am 01.02.07 10:02:40Dein vorletztes posting sagt ja wohl alles!!!
Ich habe satte 6500Stck zu 1,43€.
Wer kann mir denn mal eine www. nennen wo ich aktuellste Info\'s bekomme!!!???
Ist die Konferenz um 20:30Uhr???
Daaaaaaanke.
Der Ahnungslose
Ich habe satte 6500Stck zu 1,43€.
Wer kann mir denn mal eine www. nennen wo ich aktuellste Info\'s bekomme!!!???
Ist die Konferenz um 20:30Uhr???
Daaaaaaanke.
Der Ahnungslose
Ist das viel Geld?
Habe sehr spekulativ gekauft da ich den Wert in meiner Watchlist hatte.
Und auf dem Tagesgeld ist es doch auch langweilig
Habe sehr spekulativ gekauft da ich den Wert in meiner Watchlist hatte.
Und auf dem Tagesgeld ist es doch auch langweilig
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.340.375 von IhrAhnungslosen am 01.02.07 10:02:40Ich habe auf diese Chance gewartet und bin seit gestern wieder investiert, leider nicht zum Tiefstkurs, aber doch recht günstig. Was ihr seht ist eine unglaubliche Übertreibung!!!
Also Infos:
Wer glaubt, ein negatives Ergebnis für Tesmilifene Breast CA wäre nicht schon längst erwartet worden, der IRRT! Die permanente Verschiebung der notwendigen Events zum Erreichen der Signifikanz ließen nur diesen Schluss zu. Das TSMili für breast CA sicher kein Blockbuster werden würde lag auf der Hand (und war bei ca. 2,50 USD eingepreist.
In den Kombitherapien ist das letzte Wort noch lange nicht gesprochen, falls Ihr schon einmal etwas von Sensitizer- /Bystander-/supraadditiven oder synergistischen Effekten bei Duo oder Triple-Therapien gehört habt!
Aber die Pipeline von YM birgt noch einen echten Schatz, und der ist in den nächsten Tagen billigst zu haben. Wenn YMI es schafft, die Timeline zu halten, dann werden wir ERBITUX für einige Tumorentitäten nicht lange in der Klinik haben... Warum ? - der ANTI-EGFR NIMOTUZUMAB (NIMOTUZUM-Antibody) zeigt ein deutlich besseres Profil! Ich denke zu wissen wovon ich spreche. In Indien für H&N-CA schon zugelassen - hat YMI für diesen therapeutischen Monoclonal, obwohl in KUBA entwickelt, eine Zulassung für klin. Studien in USA erhalten, WAS DENKT IHR WARUM? Noch kein anderes Medikament hat eine solche Ausnahmegenehmigung bekommen. Immerhin steht Kuba auf der US Embargoliste ganz oben.
Der AB alleine ist sinnlos, die Effekte in diversen Kombitherapien aber gigantisch. Wer allerdings klin. Erfolg mit der Messlatte HEILUNG bewertet, dem sei gesagt - ohne dauerhafte Reaktivierung des Immunsystems (ein gesundes Immunsystem "entsorgt" täglich tausende von Tumoren) wird keines der Drugs eine Tumorerkrankung endgültig heilen können. Dazu kommt das Problem der Therapieresistenz - Ein Tumor ist genetisch signifikant instabiler als Normalgewebe und Rezeptormoleküle als Target können die Dockingstrucktur für den AB verlieren, ohne relevante Aktivitätsverluste zu zeigen, wenn die Targetdomäne nicht intelligent genug gewählt wurde (s. HerB2 und die essentielle ATP-Bindestelle). In der Klinik (und auch für den Patienten) zählen ganz andere Parameter bereits als Erfolg.
Ich denke ein Kursabschlag von 25-30% angesichts der schlechten Meldung geht kurzfristig völlig in Ordnung, aber nicht über minus 50%, darauf möchte ich fast wetten. Charttechniker und Börsenpsychologen werden sicher noch mindestens Richtung 1,50 - ev. auch 1,- USD schielen. Der Erfolg entsprechender "Kursspielchen" hängt davon ab, ob YMI in Time positive News zum Rest der Pipeline bringt, und glaubt mir, die Chancen stehen gut.
Also Infos:
Wer glaubt, ein negatives Ergebnis für Tesmilifene Breast CA wäre nicht schon längst erwartet worden, der IRRT! Die permanente Verschiebung der notwendigen Events zum Erreichen der Signifikanz ließen nur diesen Schluss zu. Das TSMili für breast CA sicher kein Blockbuster werden würde lag auf der Hand (und war bei ca. 2,50 USD eingepreist.
In den Kombitherapien ist das letzte Wort noch lange nicht gesprochen, falls Ihr schon einmal etwas von Sensitizer- /Bystander-/supraadditiven oder synergistischen Effekten bei Duo oder Triple-Therapien gehört habt!
Aber die Pipeline von YM birgt noch einen echten Schatz, und der ist in den nächsten Tagen billigst zu haben. Wenn YMI es schafft, die Timeline zu halten, dann werden wir ERBITUX für einige Tumorentitäten nicht lange in der Klinik haben... Warum ? - der ANTI-EGFR NIMOTUZUMAB (NIMOTUZUM-Antibody) zeigt ein deutlich besseres Profil! Ich denke zu wissen wovon ich spreche. In Indien für H&N-CA schon zugelassen - hat YMI für diesen therapeutischen Monoclonal, obwohl in KUBA entwickelt, eine Zulassung für klin. Studien in USA erhalten, WAS DENKT IHR WARUM? Noch kein anderes Medikament hat eine solche Ausnahmegenehmigung bekommen. Immerhin steht Kuba auf der US Embargoliste ganz oben.
Der AB alleine ist sinnlos, die Effekte in diversen Kombitherapien aber gigantisch. Wer allerdings klin. Erfolg mit der Messlatte HEILUNG bewertet, dem sei gesagt - ohne dauerhafte Reaktivierung des Immunsystems (ein gesundes Immunsystem "entsorgt" täglich tausende von Tumoren) wird keines der Drugs eine Tumorerkrankung endgültig heilen können. Dazu kommt das Problem der Therapieresistenz - Ein Tumor ist genetisch signifikant instabiler als Normalgewebe und Rezeptormoleküle als Target können die Dockingstrucktur für den AB verlieren, ohne relevante Aktivitätsverluste zu zeigen, wenn die Targetdomäne nicht intelligent genug gewählt wurde (s. HerB2 und die essentielle ATP-Bindestelle). In der Klinik (und auch für den Patienten) zählen ganz andere Parameter bereits als Erfolg.
Ich denke ein Kursabschlag von 25-30% angesichts der schlechten Meldung geht kurzfristig völlig in Ordnung, aber nicht über minus 50%, darauf möchte ich fast wetten. Charttechniker und Börsenpsychologen werden sicher noch mindestens Richtung 1,50 - ev. auch 1,- USD schielen. Der Erfolg entsprechender "Kursspielchen" hängt davon ab, ob YMI in Time positive News zum Rest der Pipeline bringt, und glaubt mir, die Chancen stehen gut.
Das war doch mal was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Danke.
Habe mich von 2784Stck zu 1,33€ getrennt, die ich gestern zu meinen 3.500Stck zu 1,25€ gekauft hatte.
Ist doch schön wenn sich was bewegt
Danke.
Habe mich von 2784Stck zu 1,33€ getrennt, die ich gestern zu meinen 3.500Stck zu 1,25€ gekauft hatte.
Ist doch schön wenn sich was bewegt
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.341.500 von JeReMidge am 01.02.07 10:43:17Gutes Posting!
Wir werden hier bald wieder ganz andere kurse sehen dieser absturz war völlig übertrieben die nächsten tage gehts fett aufwärts
Hallo leute,also es ist nicht abzuschätzen was das für dieses unternehmen bedeutet die tests abzubrechen.
Lieber ein wenig vorsichtig sein,und ausserdem wer weiss vieleicht gehen noch weitere projekte in die hose?
Lieber ein wenig vorsichtig sein,und ausserdem wer weiss vieleicht gehen noch weitere projekte in die hose?
..leute...leute..ich will ja nicht als miesmacher dastehen, aber immer ruhig mit den pferden.. verausgabt euch nicht gleich wieder...
hier wird schon wieder weit über pari gekauft..ich versteh des net..mit mickrigen 100000 st...die stimmung ist im moment einfach schlecht..und sooo schnell wird sich das auch nicht ändern...außer es kommen wirklich decent news des unternehmens und das pronto.
n.m.M. natürlich!
hier wird schon wieder weit über pari gekauft..ich versteh des net..mit mickrigen 100000 st...die stimmung ist im moment einfach schlecht..und sooo schnell wird sich das auch nicht ändern...außer es kommen wirklich decent news des unternehmens und das pronto.
n.m.M. natürlich!
...das versuche ich ebenfalls schon seit 2. Tagen allen klar zu machen!
ich habe kein einziges Stück verkauft und erneut bei 1.34 nachgelegt. Geht der Kurs unter 1.€, werde ich weiterhin kaufen!
Und was "Aktionär" angeht, - es gibt einfach bessere Börsenbriefe! Die Jungs können einfach nicht alle Bereiche gleichzetig abdecken und überall genau und sorgfältig recherchieren. Für eine Einsteiger ist die "Aktionär" sicherlich nicht schlecht, aber nach paar Jahren hat man die Zeitschrift schon "ausgereizt".
Also, - stay long und cool bleiben!
ich habe kein einziges Stück verkauft und erneut bei 1.34 nachgelegt. Geht der Kurs unter 1.€, werde ich weiterhin kaufen!
Und was "Aktionär" angeht, - es gibt einfach bessere Börsenbriefe! Die Jungs können einfach nicht alle Bereiche gleichzetig abdecken und überall genau und sorgfältig recherchieren. Für eine Einsteiger ist die "Aktionär" sicherlich nicht schlecht, aber nach paar Jahren hat man die Zeitschrift schon "ausgereizt".
Also, - stay long und cool bleiben!
Kurs an der AMEX aktuell 1,73 USD -0,01 zum Vortag
umgerechnet rd. 1,33 ?
da tut sich derzeit nicht viel
Ellritze
umgerechnet rd. 1,33 ?
da tut sich derzeit nicht viel
Ellritze
Man man man das ist doch immer das gleiche....egal wo..unabhängig vom aktionär...läuft was gut wird denen die ihr teil zu beigetragen haben keines wortes gewürdigt...läufts aber schlecht werden diese durch den reißwolf gedreht...
Wieso auf den Aktionär einhauen....für mich total unverständlich...recherchiert haben die auch nicht schlecht...die ganze entwicklung der aktie hing doch bis dato von der Phase III ab...bis gestern hat das management nie was negatives verlauten lassen...dann kam aber der große schlag...so gesehen wars also alles ne 50:50 chance...wer sich dessen nie bewußt war der ist selbst schuld...mal davon abgesehen läuft die empfehlung von YM Bioscience schon seit über einem Jahr...in diesem Zeitraum wurden sogar schon Kursgewinne von mehr als 100% verzeichnet...
Mal davon abgesehen...wer blind auf empfehlungen von irgendwem investiert hat an der börse nix verloren...derjenige der auf den "kaufen" knopf drück seid immer noch ihr...das ganze sollte man dann auch mit verstand machen...dann gäbe es hier nicht so sinnlose hetzpostings...
Wieso auf den Aktionär einhauen....für mich total unverständlich...recherchiert haben die auch nicht schlecht...die ganze entwicklung der aktie hing doch bis dato von der Phase III ab...bis gestern hat das management nie was negatives verlauten lassen...dann kam aber der große schlag...so gesehen wars also alles ne 50:50 chance...wer sich dessen nie bewußt war der ist selbst schuld...mal davon abgesehen läuft die empfehlung von YM Bioscience schon seit über einem Jahr...in diesem Zeitraum wurden sogar schon Kursgewinne von mehr als 100% verzeichnet...
Mal davon abgesehen...wer blind auf empfehlungen von irgendwem investiert hat an der börse nix verloren...derjenige der auf den "kaufen" knopf drück seid immer noch ihr...das ganze sollte man dann auch mit verstand machen...dann gäbe es hier nicht so sinnlose hetzpostings...
Tag zusammen, das "Guten Tag spare ich mir mal nach dem Desaster,
bin zu 3 € vor den Ergebnissen III. Interimslook wenigstens mit 2/3 meines Bestandes raus. Was hatten wir an Infos:
1. Von cristrader reingestellte unabhängige Studie Fa versant: Abbruchs/-Erfolgswahrscheinlich III Intl. 47 %, IV 54 %. Das war schon eher schwach !
2. Downgrade von Underberg kurz vor III Punkt (kostete schon zeitweise 15 %)
3.Candianinsider: Die gekauften puts von Williams werden einen Tag vor Verkündung verkauft.
4. Gute Börsenbriefe hatten sich teilweise mit Calls eingedeckt !
5. Update bzgl. events
6. Interimspunkte immer recht spät. Keine sonstigen Nachrichten.
Das Alles sprach für sehr hohes Risiko ! Natürlich ist jeder für sein Investitionsentscheidungen selbst verantwortlich.Das ist doch banal. Nur wenn der Aktionär schreibt, man habe gehört, die ergebnisse des III Interimslook kämen so spät, weil die Ergebnisse so gut seien, dann ist das einerseits inhaltlich nicht nachvollziehbar, andererseits ist es NATÜRLICH schlechte Recherche und aus meiner sicht fahrlässig für einen Börsenbrief.(Ja, ja, 3/4 der Branche ist fahrlässig, das ändert aber nichts daran, das es auch hier so ist) Es ist auch kein Aushängeschild einen Wert in sein Musterdepot aufzunehmen, wenn der zwei Tage später 50 % verliert. Ich nutze den Aktionär nur dafür, um mal auf einen Wert aufmerksam zu werden. Nicht für mehr.
Gruß
Brombeeren
bin zu 3 € vor den Ergebnissen III. Interimslook wenigstens mit 2/3 meines Bestandes raus. Was hatten wir an Infos:
1. Von cristrader reingestellte unabhängige Studie Fa versant: Abbruchs/-Erfolgswahrscheinlich III Intl. 47 %, IV 54 %. Das war schon eher schwach !
2. Downgrade von Underberg kurz vor III Punkt (kostete schon zeitweise 15 %)
3.Candianinsider: Die gekauften puts von Williams werden einen Tag vor Verkündung verkauft.
4. Gute Börsenbriefe hatten sich teilweise mit Calls eingedeckt !
5. Update bzgl. events
6. Interimspunkte immer recht spät. Keine sonstigen Nachrichten.
Das Alles sprach für sehr hohes Risiko ! Natürlich ist jeder für sein Investitionsentscheidungen selbst verantwortlich.Das ist doch banal. Nur wenn der Aktionär schreibt, man habe gehört, die ergebnisse des III Interimslook kämen so spät, weil die Ergebnisse so gut seien, dann ist das einerseits inhaltlich nicht nachvollziehbar, andererseits ist es NATÜRLICH schlechte Recherche und aus meiner sicht fahrlässig für einen Börsenbrief.(Ja, ja, 3/4 der Branche ist fahrlässig, das ändert aber nichts daran, das es auch hier so ist) Es ist auch kein Aushängeschild einen Wert in sein Musterdepot aufzunehmen, wenn der zwei Tage später 50 % verliert. Ich nutze den Aktionär nur dafür, um mal auf einen Wert aufmerksam zu werden. Nicht für mehr.
Gruß
Brombeeren
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.356.101 von McMoney05 am 01.02.07 21:29:18Hört, hört! Es gibt auch noch reife Spekulanten im WO. 'Aktionär' ist ein brillanter Tipgeber und danach ist richtiges Spekulieren gefragt...und damit hat der Aktionär nichts zu tun. Und wer mit high risk Papoieren nicht richtig umgehen kann der soll Monopoly spielen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.390.183 von brombeeren am 03.02.07 12:11:24Ich schließe mich jedoch eher Deinem Vorredner an: Die von Dir genannten Kriterien um eventuell nicht einzusteigen, in allen Ehren. Aber für mich gibt es eine ganz einfache Überlegung kurz vor Veröffentlichung der Ergebnisse zu Phase III einzusteigen oder nicht: Ich würde nicht kurz vor solch einer Endphase einsteigen weil im Falle eines Scheiterns der Kurs sich genau so verhält wie er sich verhalten hat: Tiefes Gap nach unten. (Bin übrigens weit früher eingestiegen) Wenn die Phasse III im Gange ist, so kann ich auch noch warten bis die ergebnisse veröffentlicht werden. Sind diese vielversprechend, dann kann ich als erfahrener Investor davon ausgehen, daß der Vertieb, Verkauf etc. später zsowieso zu Kurseinstiegen führen. Und damit habe ich die Sicherheit, die ich suche um von einem tatsächlich zuverlässigem Produkt zu profitiere. WO-Zocker spekulieren jedoch das schnelle Geld und setzen auf kurzfristige Hyphes vor bevorstehender Veröffentlichungen. Fallen sie dann aufs Maul, haben Sie eine große Klappe und finden den Schuldigen....aber nie bei sich selber!
würden sie einfach mal Ergebnisse abwarten und dann drauf spekulieren das positive Resultate die Big Player, welche ja sowieso bereits in den Startblocks auf diese Resultate warten , dann hätten sie die Gewähr langfristig zu profitieren. Diese Reife fehlt den Jungs leider und deswegen scheitern sie.
Wenn ihr wirklich Geld machen wollt mit einer hochspekulativen Biotech-Aktie, dann ruft den CEO eines solchen Microcaps an und fragt nach eine Möglichkeit privat direkt vom Unternehmen aktien zu kaufen....und wenn euch das Kleingeld fehlt....dann lest weiter Börsenblätter und meckert auf die Redaktion wenn ihr scheitert. Ist für euch wahrscheinlich die klügste Lösung.
Schönen Sonntag.
würden sie einfach mal Ergebnisse abwarten und dann drauf spekulieren das positive Resultate die Big Player, welche ja sowieso bereits in den Startblocks auf diese Resultate warten , dann hätten sie die Gewähr langfristig zu profitieren. Diese Reife fehlt den Jungs leider und deswegen scheitern sie.
Wenn ihr wirklich Geld machen wollt mit einer hochspekulativen Biotech-Aktie, dann ruft den CEO eines solchen Microcaps an und fragt nach eine Möglichkeit privat direkt vom Unternehmen aktien zu kaufen....und wenn euch das Kleingeld fehlt....dann lest weiter Börsenblätter und meckert auf die Redaktion wenn ihr scheitert. Ist für euch wahrscheinlich die klügste Lösung.
Schönen Sonntag.
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.403.205 von OTCBBTrader am 03.02.07 22:15:33"dann kann ich als erfahrener Investor davon ausgehen, daß der Vertieb, Verkauf etc. später..."
...man, du bist ja ein Schlaumeier! Eine PIII ist halt ein binäres Ereignis - es gibt x Aktien, die dabei einen peak nach oben gemacht haben und nach dem Hype der lange Abstieg kam. Es gibt da kein Patentrezept... entweder läufst du dem Erfolg hinterher oder du hast halt den berühmten Griff ins...
ich bin bei allen SmallCaps sehr skeptisch, die angeblich aussichtsreiche Kandidaten in der Pipeline (sogar noch PIII) haben und kaum über 100 Mio USD MK hinauskommen... da ist meistens das Risiko des Scheitern kaum vertretbar für ein Investment. Wenn man sich allerdings schon im OTC Abzockermilieu bewegt, dann wird man auch vor solchen Investments nicht zurückschrecken.
mfg ipollit
...man, du bist ja ein Schlaumeier! Eine PIII ist halt ein binäres Ereignis - es gibt x Aktien, die dabei einen peak nach oben gemacht haben und nach dem Hype der lange Abstieg kam. Es gibt da kein Patentrezept... entweder läufst du dem Erfolg hinterher oder du hast halt den berühmten Griff ins...
ich bin bei allen SmallCaps sehr skeptisch, die angeblich aussichtsreiche Kandidaten in der Pipeline (sogar noch PIII) haben und kaum über 100 Mio USD MK hinauskommen... da ist meistens das Risiko des Scheitern kaum vertretbar für ein Investment. Wenn man sich allerdings schon im OTC Abzockermilieu bewegt, dann wird man auch vor solchen Investments nicht zurückschrecken.
mfg ipollit
Antwort auf Beitrag Nr.: 27.403.593 von ipollit am 03.02.07 23:13:35Was meint ihr zu der Übernahme die hier Leute in dem anderen Thread ansprechen?
Ist das realistisch und wie würde sich dann der Kurs verhalten? Wäre das für ein Kursfeuerwerk gut? Ich bin da etwas skeptisch...
Weiß jemand was bei der Konferenz und bei dem TV Auftritt von CEO Allen raus gekommen ist?
Ist das realistisch und wie würde sich dann der Kurs verhalten? Wäre das für ein Kursfeuerwerk gut? Ich bin da etwas skeptisch...
Weiß jemand was bei der Konferenz und bei dem TV Auftritt von CEO Allen raus gekommen ist?
bin eingestiegen
insiderkäufe!
Feb 21/07 Feb 19/07 ALLAN, DAVID G. P. 10 - Acquisition in the public market Common Shares 10,000
Feb 16/07 Feb 16/07 ALLAN, DAVID G. P. 10 - Acquisition in the public market Common Shares 20,000
Feb 21/07 Feb 19/07 ALLAN, DAVID G. P. 10 - Acquisition in the public market Common Shares 10,000
Feb 16/07 Feb 16/07 ALLAN, DAVID G. P. 10 - Acquisition in the public market Common Shares 20,000
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.012.015 von scopus am 27.02.07 20:26:21und?
meintst du das die menge was bedeuten könnte?
mfg Sunny
meintst du das die menge was bedeuten könnte?
mfg Sunny
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.012.015 von scopus am 27.02.07 20:26:21sieht mir derzeit eher nach Zweckoptimismus aus. Ich würde leiber noch warten mit dem einsteigen. Bei solch einem Chartverlauf ist noch jede Menge Luft nach unten: Kleine volumina können bekannterweise ganz schön Kurse drücken. Von einem boden ist hier nichts zu sehen.
YM BioSciences completes enrolment of AeroLEF(TM) Phase IIB pain trial
Monday March 5, 5:00 pm ET
- AeroLEF(TM) to be presented at Oppenheimer Pain Management Conference -
MISSISSAUGA, ON, March 5 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that enrolment has been completed in the randomized, double-blind, and placebo-controlled portion of its Phase IIB trial (DLXLEF-AP4) of AeroLEF(TM). YM expects that the results of the primary efficacy and safety analyses will be available in mid-second quarter of 2007.
ADVERTISEMENT
AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl, in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. AeroLEF(TM) provides both rapid and extended pain relief. Unlike fixed dose approaches to opioid delivery, where a significant titration period is often required to determine the suitable dose for the patient, AeroLEF(TM) is designed to permit patients to match dosage to their individual pain intensity for each pain episode.
"We look forward to receiving the results of this study of AeroLEF(TM), which in previous studies has provided highly-individualized, episode-specific pain relief in the post-operative setting," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We are continuing to assess the design of additional Phase II clinical studies and plan to file a US IND shortly. Concurrently, we will continue to educate potential development and marketing partners about the unique attributes of AeroLEF(TM)."
The Phase IIb clinical trial of AeroLEF(TM) for the treatment of moderate to severe post-surgical pain consisted of two parts. Patients who underwent a variety of elective orthopedic surgical procedures were enrolled at eight centers. Part I was an open label trial designed to allow investigators to gain familiarity with administration of the product and enrolled 21 patients. Part II was a randomized, double-blind, and placebo-controlled trial of 99 patients and was designed to evaluate the safety and efficacy of AeroLEF(TM) compared to placebo. The primary endpoint for this study was the Summed Pain Relief plus Pain Intensity Difference (SPRID) scores during the first four hours after the start of the initial dose. Secondary endpoints included Time to Effective Pain Relief, as well as six safety endpoints.
Dr. Diana Pliura will be presenting AeroLEF(TM) at the Oppenheimer Pain Management Conference at the Flatotel in New York on March 6th in a session that begins at 11:00 a.m. EST
The results of an interim analysis on the first 67 patients in Part II of this trial were released in September 2006. The data indicated that AeroLEF(TM) provided benefit compared to placebo but the difference between the treatment arm and placebo arm had not yet achieved the significance level predefined in the study protocol and therefore the study was continued as planned.
In Part I of the Phase IIb study, patient self-titrated dosing with AeroLEF(TM) provided clinically meaningful analgesia in 81 percent, 100 percent and 87.5 percent of treated pain episodes during doses 1, 2 and 3, respectively. Within 10 minutes of initiating dosing with AeroLEF(TM), 38 percent, 73 percent and 63 percent of patients reported a reduction in pain intensity to mild pain during doses 1, 2 and 3, respectively. Achieving effective pain relief was the reason for stopping AeroLEF(TM) dosing in 35 of 40 (88 percent) treated pain episodes. Study results also suggested that multiple doses of AeroLEF(TM) were well tolerated. No treatment emergent adverse events were reported in 9 of 21 (43 percent) of patients. The majority (greater than 70 percent) of treatment-emergent adverse events were mild and considered typical of those associated with opioid analgesia in the post-operative setting. Adverse events of a respiratory nature were reported in 4 patients. These events were mild and transient and resolved with minimal intervention. Results of Part I of the study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL.
Monday March 5, 5:00 pm ET
- AeroLEF(TM) to be presented at Oppenheimer Pain Management Conference -
MISSISSAUGA, ON, March 5 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that enrolment has been completed in the randomized, double-blind, and placebo-controlled portion of its Phase IIB trial (DLXLEF-AP4) of AeroLEF(TM). YM expects that the results of the primary efficacy and safety analyses will be available in mid-second quarter of 2007.
ADVERTISEMENT
AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl, in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. AeroLEF(TM) provides both rapid and extended pain relief. Unlike fixed dose approaches to opioid delivery, where a significant titration period is often required to determine the suitable dose for the patient, AeroLEF(TM) is designed to permit patients to match dosage to their individual pain intensity for each pain episode.
"We look forward to receiving the results of this study of AeroLEF(TM), which in previous studies has provided highly-individualized, episode-specific pain relief in the post-operative setting," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We are continuing to assess the design of additional Phase II clinical studies and plan to file a US IND shortly. Concurrently, we will continue to educate potential development and marketing partners about the unique attributes of AeroLEF(TM)."
The Phase IIb clinical trial of AeroLEF(TM) for the treatment of moderate to severe post-surgical pain consisted of two parts. Patients who underwent a variety of elective orthopedic surgical procedures were enrolled at eight centers. Part I was an open label trial designed to allow investigators to gain familiarity with administration of the product and enrolled 21 patients. Part II was a randomized, double-blind, and placebo-controlled trial of 99 patients and was designed to evaluate the safety and efficacy of AeroLEF(TM) compared to placebo. The primary endpoint for this study was the Summed Pain Relief plus Pain Intensity Difference (SPRID) scores during the first four hours after the start of the initial dose. Secondary endpoints included Time to Effective Pain Relief, as well as six safety endpoints.
Dr. Diana Pliura will be presenting AeroLEF(TM) at the Oppenheimer Pain Management Conference at the Flatotel in New York on March 6th in a session that begins at 11:00 a.m. EST
The results of an interim analysis on the first 67 patients in Part II of this trial were released in September 2006. The data indicated that AeroLEF(TM) provided benefit compared to placebo but the difference between the treatment arm and placebo arm had not yet achieved the significance level predefined in the study protocol and therefore the study was continued as planned.
In Part I of the Phase IIb study, patient self-titrated dosing with AeroLEF(TM) provided clinically meaningful analgesia in 81 percent, 100 percent and 87.5 percent of treated pain episodes during doses 1, 2 and 3, respectively. Within 10 minutes of initiating dosing with AeroLEF(TM), 38 percent, 73 percent and 63 percent of patients reported a reduction in pain intensity to mild pain during doses 1, 2 and 3, respectively. Achieving effective pain relief was the reason for stopping AeroLEF(TM) dosing in 35 of 40 (88 percent) treated pain episodes. Study results also suggested that multiple doses of AeroLEF(TM) were well tolerated. No treatment emergent adverse events were reported in 9 of 21 (43 percent) of patients. The majority (greater than 70 percent) of treatment-emergent adverse events were mild and considered typical of those associated with opioid analgesia in the post-operative setting. Adverse events of a respiratory nature were reported in 4 patients. These events were mild and transient and resolved with minimal intervention. Results of Part I of the study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL.
6-Mar-07 CE Unterberg Towbin Upgrade Market Perform to Buy
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.153.477 von solarblase am 06.03.07 19:35:07....und es geht wieder aufwärts!!! ich lege mir noch 500 Stück ins depot zum jetztigen Kurs!
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.156.164 von misspeggy am 06.03.07 22:08:58Immer langsam. Habt Ihr genau gelesen:
The results of an interim analysis on the first 67 patients in Part II of this trial were released in September 2006. The data indicated that AeroLEF(TM) provided benefit compared to placebo but the difference between the treatment arm and placebo arm HAD NOT YET ACHIEVED THE SIGNIFICANCE LEVEL predefined in the study protocol and therefore the study was continued as planned.
Das hatten wir schon einmal...
In diesem Sinne good trades
The results of an interim analysis on the first 67 patients in Part II of this trial were released in September 2006. The data indicated that AeroLEF(TM) provided benefit compared to placebo but the difference between the treatment arm and placebo arm HAD NOT YET ACHIEVED THE SIGNIFICANCE LEVEL predefined in the study protocol and therefore the study was continued as planned.
Das hatten wir schon einmal...
In diesem Sinne good trades
Mar 06/07 Mar 06/07 ALLAN, DAVID G. P. 10 - Acquisition in the public market Common Shares 10,000 $1.600
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.156.306 von JeReMidge am 06.03.07 22:18:15AeroLEF ist lediglich ein Aerosol aus einem alt bekannten Fentanyl,- und das Fentanyl wirk, ist schon seit Jahrzehnten bekannt. Ich würde mich außerordentlich wundern, wenn da auf einmal "keine Wirksamkeit im Vgl. zum Placebo" nachgewiesen werden könnte. LAb Int. arbeitet an ähnlicher Verpackung, allerdings als Aerosol auf Pulverbasis, und bei denen scheint es langsam zu fluppen. Außerdem darf YM sich keinen Patzer mehr erlauben!!
Also - nachkaufen!
Also - nachkaufen!
Seitwärts mit kleinen Umsätzen, dass sind ja tolle Aussichten.
Weiß einer was mit der anderen Produkten sit, die die in der Pipeline haben, wann ist hier mit Ergebnissen zu rechnen?
CU
meido
Weiß einer was mit der anderen Produkten sit, die die in der Pipeline haben, wann ist hier mit Ergebnissen zu rechnen?
CU
meido
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.248.746 von meido am 12.03.07 08:27:51Hallo,
ich würde zu gern mal mit jemandem hier die vorläufigen Daten der Bonner Nimotuzimab + XRT Studie bei Glioblastompatienten diskutieren.
Kurz zusammengefasst - ich bin äußerst skeptisch, was die Effektivität von h-R3 angeht!!!
Im Detail:
Eingeschlossen wurden
D-IPGs n=22 Ergebnis: 9SD, 1 partial remision
GBM WhoIV n=12 Ergebnis: 2SD, 10 Progression
AA WhoIII n=12 Ergebnis: 3SD
Fürs Diffuse intrinsic pontine glioma gibt es andere Therapien, die ähnlichen Outcome zeigen.
Die "vermeintlichen" stable disease Fälle sind offenbar nur mit 8 (?) Wochen follow up untersucht. Selbst in den deutlich weniger agressiven Astrozytomen ist das Ansprechen bescheiden! Das schafft man mit Bestrahlung allein auch!
YMI wirbt mit der Überlegenheit von Nimotuzumab gegenüber Erbitux/Cetuximab u.a. bei Head and Neck CA. Auch hier hat man sich meines Erachtens nach einer "Studie" mit nur 24 Patienten gegenüber mehr als 400 für Erbitux weit aus dem Fenster gelehnt. Schließlich zeigt die Erbitux Studie selbst im Vergleich zur Ministudie von YMI ganz klar ein längeres globales Überleben im Falle von Erbitux! FÜR 6 MONATE MEHR NIMMT EIN PATIENT SCHON MAL EIN WENIG SKIN RASH IN KAUF (der einzige Side Effekt, der bei YMI deutlich reduziert und hier auch mal quantifiziert ist; NM "not meaningfull" in entspr. Tabellen bedeutet nicht 0%!).
Wie gesagt, würde gern ein wenig darüber diskutieren!
ich würde zu gern mal mit jemandem hier die vorläufigen Daten der Bonner Nimotuzimab + XRT Studie bei Glioblastompatienten diskutieren.
Kurz zusammengefasst - ich bin äußerst skeptisch, was die Effektivität von h-R3 angeht!!!
Im Detail:
Eingeschlossen wurden
D-IPGs n=22 Ergebnis: 9SD, 1 partial remision
GBM WhoIV n=12 Ergebnis: 2SD, 10 Progression
AA WhoIII n=12 Ergebnis: 3SD
Fürs Diffuse intrinsic pontine glioma gibt es andere Therapien, die ähnlichen Outcome zeigen.
Die "vermeintlichen" stable disease Fälle sind offenbar nur mit 8 (?) Wochen follow up untersucht. Selbst in den deutlich weniger agressiven Astrozytomen ist das Ansprechen bescheiden! Das schafft man mit Bestrahlung allein auch!
YMI wirbt mit der Überlegenheit von Nimotuzumab gegenüber Erbitux/Cetuximab u.a. bei Head and Neck CA. Auch hier hat man sich meines Erachtens nach einer "Studie" mit nur 24 Patienten gegenüber mehr als 400 für Erbitux weit aus dem Fenster gelehnt. Schließlich zeigt die Erbitux Studie selbst im Vergleich zur Ministudie von YMI ganz klar ein längeres globales Überleben im Falle von Erbitux! FÜR 6 MONATE MEHR NIMMT EIN PATIENT SCHON MAL EIN WENIG SKIN RASH IN KAUF (der einzige Side Effekt, der bei YMI deutlich reduziert und hier auch mal quantifiziert ist; NM "not meaningfull" in entspr. Tabellen bedeutet nicht 0%!).
Wie gesagt, würde gern ein wenig darüber diskutieren!
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.447.224 von JeReMidge am 23.03.07 10:29:08Hi JeRemidge,
habe mich schon länger von meinen YM Aktien verabschiedet, insbesondere, weil AeroLef ein überflüssiges Produkt ist, das sich nie durchsetzen würde (wenn es denn zugelassen wird) und weil ich begündete Zweifel an Nimotuzumab habe.
Erbitux bindet an den EGFR (auch ERB genannt, daher Erbitux) und inaktiviert ihn, was als Nebenwirkung einen starken Hautauschlag hat. Interessanterweise inaktiviert auch der Small Molceule Inhibitor Tarceva (und alle anderen EGFR Inhiboren) den EGFR und führt zum gleichen Hautausschlag. Diese Nebenwirkung liegt also nicht an Erbitux oder Tarceva sondern liegt in der Natur der Sache. Eine effektive Blockade des EGFR führt zu Hautausschlag. Wenn Nimotuzumab keinen Ausschlag verursacht, dann liegt das eher an einer mangelnden Wirksamkeit als an einer Überlegenheit.
Alles in allem ist YM am Ende..
habe mich schon länger von meinen YM Aktien verabschiedet, insbesondere, weil AeroLef ein überflüssiges Produkt ist, das sich nie durchsetzen würde (wenn es denn zugelassen wird) und weil ich begündete Zweifel an Nimotuzumab habe.
Erbitux bindet an den EGFR (auch ERB genannt, daher Erbitux) und inaktiviert ihn, was als Nebenwirkung einen starken Hautauschlag hat. Interessanterweise inaktiviert auch der Small Molceule Inhibitor Tarceva (und alle anderen EGFR Inhiboren) den EGFR und führt zum gleichen Hautausschlag. Diese Nebenwirkung liegt also nicht an Erbitux oder Tarceva sondern liegt in der Natur der Sache. Eine effektive Blockade des EGFR führt zu Hautausschlag. Wenn Nimotuzumab keinen Ausschlag verursacht, dann liegt das eher an einer mangelnden Wirksamkeit als an einer Überlegenheit.
Alles in allem ist YM am Ende..
Was war denn gestern abend los? Über 30% am Ende?
Kann keine news finden...
Kann keine news finden...
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.599.891 von Eibscher am 31.03.07 13:35:39Die Antwort liegt im "Aktionär " begraben. Die Zeitung gab einen Artikel raus, nachdem der CEo von seiner Company fest überzeugt ist. Hat aber selbst schon mal Kasse gemacht.......
Naja, zum einen ist sicherlich der Aktionär etwas schuld, bzw. ziemlich, was mich dann nru wundert, warum das im nicht deutschsprachigem Raum dann auf einmal so los ging?
Dennoch, ist ja schon wieder einige Tage her und der Kurs läuft doch eigentlich recht schön, klar keine 'Kursrakete' oder ein 'Kursdiamant' oder so ähnlich, aber es scheint seit Anfang März ein trend mit positivem Vorzeichen zu erkennen sein, da Aroon ist gut bis excelent, der DMI ok und auch der SMA scheint die Trendwende zu haben. Wer natürlich noch Aktien zu 3 Euronen hat wird auf die nächsten Monate hin noch ziemlich die Ars**karte haben! Ich würde die aufgrund der jetzigen Daten durchaus kaufen, bzw, hab noch mal nachgelegt!
Dennoch, ist ja schon wieder einige Tage her und der Kurs läuft doch eigentlich recht schön, klar keine 'Kursrakete' oder ein 'Kursdiamant' oder so ähnlich, aber es scheint seit Anfang März ein trend mit positivem Vorzeichen zu erkennen sein, da Aroon ist gut bis excelent, der DMI ok und auch der SMA scheint die Trendwende zu haben. Wer natürlich noch Aktien zu 3 Euronen hat wird auf die nächsten Monate hin noch ziemlich die Ars**karte haben! Ich würde die aufgrund der jetzigen Daten durchaus kaufen, bzw, hab noch mal nachgelegt!
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.796.591 von cfs30 am 13.04.07 16:13:17FYI
---------------------------
17.04.2007 08:04
YM BIOSCIENCES INC.: Research Update - Initial Trial
YM BioSciences' partner Daiichi Sankyo receives clearance for initial clinical
trial in Japan
MISSISSAUGA, ON, and TOKYO, Japan, April 16 /CNW/ - YM BioSciences Inc.
(Nachrichten) (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops
and commercializes differentiated products for patients worldwide, today
announced the approval by Japanese regulatory authorities of an IND
application to start a Phase I clinical trial of nimotuzumab for the treatment
of solid tumours. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets
the epidermal growth factor receptor (EGFR).
"The opening of this trial confirms that we have a robust, worldwide
development program for nimotuzumab," stated David Allan, CEO of YM
BioSciences and its majority owned subsidiary, CIMYM Biosciences. "Daiichi
Sankyo is now established as a leading contributor within the global
consortium developing this important drug. We anticipate substantial
collaborative efforts going forward as we move the product toward approvals in
first world countries."
Japanese licensee of nimotuzumab, Daiichi Sankyo Co., Ltd. has advised
CIMYM Biosciences of the completion of the 30 day review period for their IND
application. The acceptance of this IND application is the first step in a
significant expansion of the development program for nimotuzumab. The primary
endpoint of the initial study is a regulatory requirement to first show safety
in the Japanese population. The approved study will enrol a maximum of 20
patients with various solid tumours. The Japanese development program will
then expand into multiple exploratory studies in several indications that will
be identified as they are opened in Japan.
Nimotuzumab is approved in India, China, Cuba, Argentina and Columbia for
Nasopharyngeal and/or Head&Neck cancer depending on the country. The
development program for nimotuzumab includes ongoing studies in Pediatric
Pontine Glioma, NSCLC, Head&Neck, Breast, Cervical, Prostate and Esophageal
cancers. A trial in colorectal cancer in North America is currently in design.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and
commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has
two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that
targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several
countries for treatment of various types of head and neck cancer; and
AeroLEF(TM), a unique, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the
Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions
made in preparing forward-looking statements include but are not limited to
the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive
safety profile in ongoing and future clinical trials; and that YM and its
various partners will complete their respective clinical trials within the
timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly
update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new
information, future events or otherwise.
For further information: Thomas Fechtner, The Trout Group LLC, Tel. (212)
477-9007 x31, Fax (212) 460-9028, Email: tfechtner(at)troutgroup.com; James
Smith, the Equicom Group Inc., Tel. (416) 815-0700 x 229, Fax (416) 815-0080,
Email: jsmith(at)equicomgroup.com
(YMBA)
------------------------------
ich tippe mal auf noch weiter steigende Kurse, ws haltet Ihr davon?
---------------------------
17.04.2007 08:04
YM BIOSCIENCES INC.: Research Update - Initial Trial
YM BioSciences' partner Daiichi Sankyo receives clearance for initial clinical
trial in Japan
MISSISSAUGA, ON, and TOKYO, Japan, April 16 /CNW/ - YM BioSciences Inc.
(Nachrichten) (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops
and commercializes differentiated products for patients worldwide, today
announced the approval by Japanese regulatory authorities of an IND
application to start a Phase I clinical trial of nimotuzumab for the treatment
of solid tumours. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets
the epidermal growth factor receptor (EGFR).
"The opening of this trial confirms that we have a robust, worldwide
development program for nimotuzumab," stated David Allan, CEO of YM
BioSciences and its majority owned subsidiary, CIMYM Biosciences. "Daiichi
Sankyo is now established as a leading contributor within the global
consortium developing this important drug. We anticipate substantial
collaborative efforts going forward as we move the product toward approvals in
first world countries."
Japanese licensee of nimotuzumab, Daiichi Sankyo Co., Ltd. has advised
CIMYM Biosciences of the completion of the 30 day review period for their IND
application. The acceptance of this IND application is the first step in a
significant expansion of the development program for nimotuzumab. The primary
endpoint of the initial study is a regulatory requirement to first show safety
in the Japanese population. The approved study will enrol a maximum of 20
patients with various solid tumours. The Japanese development program will
then expand into multiple exploratory studies in several indications that will
be identified as they are opened in Japan.
Nimotuzumab is approved in India, China, Cuba, Argentina and Columbia for
Nasopharyngeal and/or Head&Neck cancer depending on the country. The
development program for nimotuzumab includes ongoing studies in Pediatric
Pontine Glioma, NSCLC, Head&Neck, Breast, Cervical, Prostate and Esophageal
cancers. A trial in colorectal cancer in North America is currently in design.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and
commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has
two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that
targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several
countries for treatment of various types of head and neck cancer; and
AeroLEF(TM), a unique, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the
Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions
made in preparing forward-looking statements include but are not limited to
the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive
safety profile in ongoing and future clinical trials; and that YM and its
various partners will complete their respective clinical trials within the
timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly
update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new
information, future events or otherwise.
For further information: Thomas Fechtner, The Trout Group LLC, Tel. (212)
477-9007 x31, Fax (212) 460-9028, Email: tfechtner(at)troutgroup.com; James
Smith, the Equicom Group Inc., Tel. (416) 815-0700 x 229, Fax (416) 815-0080,
Email: jsmith(at)equicomgroup.com
(YMBA)
------------------------------
ich tippe mal auf noch weiter steigende Kurse, ws haltet Ihr davon?
Antwort auf Beitrag Nr.: 28.850.988 von cfs30 am 17.04.07 08:18:43test, sorry
Was ist denn da heute los. Teilweis im Intraday Werte von über 1,40 EUR. Hat irgendjemand news?
YM Biosciences says AeroLEF phase IIb meets primary endpoint
LONDON (Thomson Financial) - Oncology drug development company YM BioSciences Inc (Nachrichten) said the phase IIb trial of its pain-relief drug AeroLEF has met its primary endpoint, showing a significant effect in pain relief and pain intensity in patients with post-operative pain following orthopaedic surgery.
In the randomized, placebo-controlled trial the drug showed a statistically significant difference from the placebo, the firm said.
The trial also examined a number of secondary endpoints including various measurements of pain relief, pain intensity, and onset and duration of analgesia.
Chairman and CEO David Allan said that the results from these would be used to enhance the design of the additional phase II trial being planned for the US and the eventual phase III trial.
AeroLEF is an inhaled self-titrated drug for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain.
tf.TFN-Europe_newsdesk@thomson.com
Na das sieht doch endlich mal wieder gut aus...
LONDON (Thomson Financial) - Oncology drug development company YM BioSciences Inc (Nachrichten) said the phase IIb trial of its pain-relief drug AeroLEF has met its primary endpoint, showing a significant effect in pain relief and pain intensity in patients with post-operative pain following orthopaedic surgery.
In the randomized, placebo-controlled trial the drug showed a statistically significant difference from the placebo, the firm said.
The trial also examined a number of secondary endpoints including various measurements of pain relief, pain intensity, and onset and duration of analgesia.
Chairman and CEO David Allan said that the results from these would be used to enhance the design of the additional phase II trial being planned for the US and the eventual phase III trial.
AeroLEF is an inhaled self-titrated drug for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain.
tf.TFN-Europe_newsdesk@thomson.com
Na das sieht doch endlich mal wieder gut aus...
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.107.357 von Eibscher am 03.05.07 10:00:47Hi, endlich wieder news!!!
Will ja nicht besserwisserisch wirken, aber hier noch mal ein etwas längerer Artikel dazu:
MISSISSAUGA, ON, May 2 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (Nachrichten), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced top-line results from its randomized, placebo-controlled Phase IIb trial of AeroLEF(TM) in opioid naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. AeroLEF(TM) met the primary endpoint of the study, showing a statistically significant difference in SPRID4 from placebo (p=0.0194).
AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. Unlike fixed dose approaches to opioid delivery, where a significant titration period is often required to determine the suitable dose for the patient, AeroLEF(TM) is being developed as a non-invasive patient self-titrated delivery system designed to enable patients to identify and select a personalized dose for each pain episode, achieving both rapid onset and extended duration of analgesia.
The trial evaluated the SPRID4 for AeroLEF(TM) compared with placebo for the treatment of the first pain episode. SPRID4 is a summary of the combined changes in pain relief and in pain intensity that patients report over the first 4 hours following initiation of dosing. The trial also examined a number of secondary endpoints including various measurements of pain relief, pain intensity, as well as onset and duration of analgesia, that are commonly used as indicators of efficacy for acute pain products. Various safety measurements were also examined.
"These results continue to demonstrate the unique potential for AeroLEF(TM) to be further developed into a valuable product for pain management across a broad range of indications, which could include post-operative pain, medical emergency pain and breakthrough pain," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We look forward to completing a detailed analysis of the numerous secondary endpoints and safety data from this study to extend the information we will make available. These results will also be used to enhance the design of the additional Phase II trial that we are planning for the U.S. as well as the eventual Phase III trial."
Clinical Trial Design
The Phase IIb clinical study (DLXLEF-AP4) was a 2-part, multi-center study to evaluate the efficacy, safety and tolerability of repeated, self-titrated inhalation of AeroLEF(TM) for the treatment of acute post-operative pain following orthopedic surgery. Part 1 of the study was a 21 patient open-label, lead-in study to ensure consistency of AeroLEF(TM) administration across study sites. Results of Part I of the Phase IIb study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL.
Part 2 was a 99 patient randomized, placebo-controlled study. The treatment phase of the study began in the post-anesthetic care unit (PACU) after completion of surgery when the patient reported a pain intensity score (PI) of at least 2 (moderate pain) on a 4-point verbal rating scale (0 (none) to 3 (severe pain)). The clinical trial study period was up to 12 hours and patients were allowed to self-administer AeroLEF(TM) to treat up to two additional pain episodes during the study period.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several countries for treatment of various types of head and neck cancer; and AeroLEF(TM), a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; and that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2007-05/artikel-…
Will ja nicht besserwisserisch wirken, aber hier noch mal ein etwas längerer Artikel dazu:
MISSISSAUGA, ON, May 2 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (Nachrichten), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced top-line results from its randomized, placebo-controlled Phase IIb trial of AeroLEF(TM) in opioid naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. AeroLEF(TM) met the primary endpoint of the study, showing a statistically significant difference in SPRID4 from placebo (p=0.0194).
AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. Unlike fixed dose approaches to opioid delivery, where a significant titration period is often required to determine the suitable dose for the patient, AeroLEF(TM) is being developed as a non-invasive patient self-titrated delivery system designed to enable patients to identify and select a personalized dose for each pain episode, achieving both rapid onset and extended duration of analgesia.
The trial evaluated the SPRID4 for AeroLEF(TM) compared with placebo for the treatment of the first pain episode. SPRID4 is a summary of the combined changes in pain relief and in pain intensity that patients report over the first 4 hours following initiation of dosing. The trial also examined a number of secondary endpoints including various measurements of pain relief, pain intensity, as well as onset and duration of analgesia, that are commonly used as indicators of efficacy for acute pain products. Various safety measurements were also examined.
"These results continue to demonstrate the unique potential for AeroLEF(TM) to be further developed into a valuable product for pain management across a broad range of indications, which could include post-operative pain, medical emergency pain and breakthrough pain," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We look forward to completing a detailed analysis of the numerous secondary endpoints and safety data from this study to extend the information we will make available. These results will also be used to enhance the design of the additional Phase II trial that we are planning for the U.S. as well as the eventual Phase III trial."
Clinical Trial Design
The Phase IIb clinical study (DLXLEF-AP4) was a 2-part, multi-center study to evaluate the efficacy, safety and tolerability of repeated, self-titrated inhalation of AeroLEF(TM) for the treatment of acute post-operative pain following orthopedic surgery. Part 1 of the study was a 21 patient open-label, lead-in study to ensure consistency of AeroLEF(TM) administration across study sites. Results of Part I of the Phase IIb study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL.
Part 2 was a 99 patient randomized, placebo-controlled study. The treatment phase of the study began in the post-anesthetic care unit (PACU) after completion of surgery when the patient reported a pain intensity score (PI) of at least 2 (moderate pain) on a 4-point verbal rating scale (0 (none) to 3 (severe pain)). The clinical trial study period was up to 12 hours and patients were allowed to self-administer AeroLEF(TM) to treat up to two additional pain episodes during the study period.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several countries for treatment of various types of head and neck cancer; and AeroLEF(TM), a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; and that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2007-05/artikel-…
...ich schreibe schon seit Monaten, daß man sich mit den Aktien verstärkt eindecken soll. Aber mir glaubt ja keiner...
ich werde erneut nachlegen!
ich werde erneut nachlegen!
neulich erschienen:
A Tale of Two Trials at YM Bio
By Mike Havrilla
May 15, 2007
While lack of efficacy data from experimental cancer drug tesmilifene rocked YM Biosciences (AMEX: YMI) in January, encouraging results for a pain treatment earlier this month and ongoing trials for a second cancer drug candidate provide hope to shareholders. YM Biosciences' future prospects are promising, provided that the company can successfully advance its two leading drug candidates through clinical trials.
Earlier this month, YM announced that AeroLEF had met its primary endpoint in its randomized, placebo-controlled Phase 2b trial, which enrolled opioid-naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. The drug demonstrated a statistically significant difference in pain relief and pain intensity compared to placebo. AeroLEF is an inhaled formulation of the strong painkiller fentanyl, uniquely formulated to provide both immediate and prolonged relief from pain. Plans for future development of the drug include filing an IND (Investigational New Drug) with the FDA and initiating a phase 2 trial in the United States.
During the quarter, YM also advanced the global development of nimotuzumab through multiple licensees in several tumor types. Enrollment is expected to be completed during the first half of 2007 in a phase 3 trial of this experimental cancer drug as first-line therapy in pediatric pontine glioma, conducted by Oncoscience AG in Germany. YM is also in the planning stages of a phase 2 study for the same indication in North America, and the company anticipates filing an IND for a phase 2 trial evaluating the drug in colorectal cancer in the near term.
With a solid balance sheet -- more than $70 million in cash and no debt -- and encouraging results for AeroLEF, the future of YM Bio hinges on successfully advancing its two leading drug candidates through clinical trials. For patient biotech investors, YM shares are trading at attractive levels barely above the company's cash position, as the market awaits future clinical trial data and the potential commercialization of AeroLEF and nimotuzumab.
Fool contributor Mike Havrilla, R.Ph., B.S., Pharm.D., is a Rite Aid pharmacist who lives, writes, works, and enjoys running on the streets and trails in the small Pennsylvania town of Portage. He invites your comments and feedback. Mike does not have a position in any company mentioned in this article. The Fool has a disclosure policy.
fassen wir es zusammen: 70 millions$ in cash., wobei die jetzige Börsenbewertung fast alleine schon durch die cashgröße abgedeckt wird., 2 aussichtsreiche Medikamente - nicht weit von der Einführung; welche Argumente braucht ihr noch?? Leider habe ich kein Cash mehr, die reste heute zusammengekratzt und bei Falcon oil investiert. Kaufe wieder ein, sobald ich es kann!
A Tale of Two Trials at YM Bio
By Mike Havrilla
May 15, 2007
While lack of efficacy data from experimental cancer drug tesmilifene rocked YM Biosciences (AMEX: YMI) in January, encouraging results for a pain treatment earlier this month and ongoing trials for a second cancer drug candidate provide hope to shareholders. YM Biosciences' future prospects are promising, provided that the company can successfully advance its two leading drug candidates through clinical trials.
Earlier this month, YM announced that AeroLEF had met its primary endpoint in its randomized, placebo-controlled Phase 2b trial, which enrolled opioid-naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. The drug demonstrated a statistically significant difference in pain relief and pain intensity compared to placebo. AeroLEF is an inhaled formulation of the strong painkiller fentanyl, uniquely formulated to provide both immediate and prolonged relief from pain. Plans for future development of the drug include filing an IND (Investigational New Drug) with the FDA and initiating a phase 2 trial in the United States.
During the quarter, YM also advanced the global development of nimotuzumab through multiple licensees in several tumor types. Enrollment is expected to be completed during the first half of 2007 in a phase 3 trial of this experimental cancer drug as first-line therapy in pediatric pontine glioma, conducted by Oncoscience AG in Germany. YM is also in the planning stages of a phase 2 study for the same indication in North America, and the company anticipates filing an IND for a phase 2 trial evaluating the drug in colorectal cancer in the near term.
With a solid balance sheet -- more than $70 million in cash and no debt -- and encouraging results for AeroLEF, the future of YM Bio hinges on successfully advancing its two leading drug candidates through clinical trials. For patient biotech investors, YM shares are trading at attractive levels barely above the company's cash position, as the market awaits future clinical trial data and the potential commercialization of AeroLEF and nimotuzumab.
Fool contributor Mike Havrilla, R.Ph., B.S., Pharm.D., is a Rite Aid pharmacist who lives, writes, works, and enjoys running on the streets and trails in the small Pennsylvania town of Portage. He invites your comments and feedback. Mike does not have a position in any company mentioned in this article. The Fool has a disclosure policy.
fassen wir es zusammen: 70 millions$ in cash., wobei die jetzige Börsenbewertung fast alleine schon durch die cashgröße abgedeckt wird., 2 aussichtsreiche Medikamente - nicht weit von der Einführung; welche Argumente braucht ihr noch?? Leider habe ich kein Cash mehr, die reste heute zusammengekratzt und bei Falcon oil investiert. Kaufe wieder ein, sobald ich es kann!
Bleibe weiterhin trotz meines Riesenverlustes in der Aktie drin.
Mehr als 100% kann ich nicht verlieren - aber dafür ein vielfaches mehr als 100% gewinnen...
Die Zeit ist auf meiner Seite, denn davon hab ich reichlich.
Mehr als 100% kann ich nicht verlieren - aber dafür ein vielfaches mehr als 100% gewinnen...
Die Zeit ist auf meiner Seite, denn davon hab ich reichlich.
...korrekte Einstellung!! Nach unten ist man durch die Größe des Einsatzes limitiert, nach oben ist dagegen viel Luft. Mit AeroLEF kann nichts schief gehen., mit dem anderen Zeug kenne ich mich nicht so aus.
Aber news zu Studienergebnissen gibt es erst so gegen ende des Jahres, die Zulassung dann voraussichtlich mitte des nächsten Jahres. Also Geduld....
Aber news zu Studienergebnissen gibt es erst so gegen ende des Jahres, die Zulassung dann voraussichtlich mitte des nächsten Jahres. Also Geduld....
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.367.569 von misspeggy am 18.05.07 09:39:41Unter dem Aufmacher:
"Kommt die ASCO-Rallye?"
"...Auch 2007 lädt die American So-
ciety of Clinical Oncology (kurz: ASCO) wieder zu ih-
rem jährlichen Treffen ein. Vom 1. bis zum 5. Juni
treffen sich in Chicago im US-Bundesstaat Illinois
Wissenschaftler aus aller Welt, um die neusten Er-
kenntnisse aus der Krebsforschung vorzustellen und
zu diskutieren... Mit YM Biosciences (YMI) ist auch einer der aktuellen
Depotwerte des Biotech-Reports beim ASCO-Meeting
dabei. Die Aktie fristet nach den gescheiterten Tests
mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene im
Januar dieses Jahres ein Schattendasein. Zu Unrecht,
schließlich ist YMI kein Ein-Produkt-Unternehmen. Neben
dem innovativen Schmerzmittel AeroLEF, das erst
vor Kurzem in klinischen Tests der Phase II überzeugende
Ergebnisse lieferte, befindet sich in der Pipeline
unter anderem auch der mögliche Krebs-Antikörper
Nimotuzumab, der sich bereits in der dritten und entscheidenden
Phase klinischer Tests befindet.
Mit Nimotuzumab will YMI-Chef David Allan vor allem
die Konkurrenten Imclone und Amgen angreifen,
die bereits über marktreife Konkurrenzprodukte
verfügen. Und Allan weist darauf hin, dass die
Chancen, den ungleich größeren Wettbewerbern Marktanteile
abzujagen, nicht schlecht stehen." (Zitat Biotechreport Jahrgang 09 Ausgave 05/2007; ISSN 1619-5965)
hat Frank Phillipps im aktuellen Biotechreport 05/2007 am Freitag YMI im Musterdepot aufgestockt.
Trotzdem ist Vorsicht geboten - weniger Skin-Rash kann auch weniger Effektivität in der Wirkung bedeuten.
"Kommt die ASCO-Rallye?"
"...Auch 2007 lädt die American So-
ciety of Clinical Oncology (kurz: ASCO) wieder zu ih-
rem jährlichen Treffen ein. Vom 1. bis zum 5. Juni
treffen sich in Chicago im US-Bundesstaat Illinois
Wissenschaftler aus aller Welt, um die neusten Er-
kenntnisse aus der Krebsforschung vorzustellen und
zu diskutieren... Mit YM Biosciences (YMI) ist auch einer der aktuellen
Depotwerte des Biotech-Reports beim ASCO-Meeting
dabei. Die Aktie fristet nach den gescheiterten Tests
mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene im
Januar dieses Jahres ein Schattendasein. Zu Unrecht,
schließlich ist YMI kein Ein-Produkt-Unternehmen. Neben
dem innovativen Schmerzmittel AeroLEF, das erst
vor Kurzem in klinischen Tests der Phase II überzeugende
Ergebnisse lieferte, befindet sich in der Pipeline
unter anderem auch der mögliche Krebs-Antikörper
Nimotuzumab, der sich bereits in der dritten und entscheidenden
Phase klinischer Tests befindet.
Mit Nimotuzumab will YMI-Chef David Allan vor allem
die Konkurrenten Imclone und Amgen angreifen,
die bereits über marktreife Konkurrenzprodukte
verfügen. Und Allan weist darauf hin, dass die
Chancen, den ungleich größeren Wettbewerbern Marktanteile
abzujagen, nicht schlecht stehen." (Zitat Biotechreport Jahrgang 09 Ausgave 05/2007; ISSN 1619-5965)
hat Frank Phillipps im aktuellen Biotechreport 05/2007 am Freitag YMI im Musterdepot aufgestockt.
Trotzdem ist Vorsicht geboten - weniger Skin-Rash kann auch weniger Effektivität in der Wirkung bedeuten.
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.367.569 von misspeggy am 18.05.07 09:39:41Nun ja, ob AeroLef es wirklich bringt, das wird sich erst mal herausstellen müssen. Es gibt schon Fentanylpflaster, Fentanyllutscher, von einer korrekt dosierbaren Fentanyl-IV Pumpe will ich mal gar nicht anfangen. Alle Post-OP Patienten sind eh am Tropf, wieso sollten die ein inhalierbares Fentanyl bekommen?
Nimotuzumab ist ebenfalls kein garantierter Knaller.
Habe mich von meinen YM Aktien getrennt..
Nimotuzumab ist ebenfalls kein garantierter Knaller.
Habe mich von meinen YM Aktien getrennt..
YM BioSciences reports successful regulatory reviews of nimotuzumab manufacturing
Thursday May 24, 7:00 am ET
MISSISSAUGA, ON, May 24 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, and its majority owned subsidiary CIMYM BioSciences Inc., today announced that the manufacturing facility for nimotuzumab, the Company's humanized monoclonal antibody for the treatment of cancer, has been successfully scaled up to a 500 litre-capacity continuous perfusion fermentation process.
ADVERTISEMENT
YM also reported that Health Canada has issued a No Objection Letter for the product manufactured at the 500 litre capacity to be used in clinical trials in Canada. A competent regulatory authority in the EU has also inspected and certified the manufacturing process and infrastructure at the Center for Molecular Immunology. A further increase in the manufacturing capacity to 1,000 litre scale continuous fermentation is also anticipated to be completed in 2007.
Nimotuzumab is manufactured in a continuous process using a stirred tank perfusion bioreactor. This production method delivers higher production capacity than batch production in bioreactors of the same size.
"The 500 litre-capacity fermentation process is sufficient for the initial commercialization of nimotuzumab. This drug is also being manufactured for other licensees at Biocon Biopharmaceuticals Limited, a subsidiary of Biocon Ltd. in Bangalore, India, and at Biotech Pharmaceuticals Limited in Beijing, China, where production is anticipated to start shortly," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences.
About Nimotuzumab
Thursday May 24, 7:00 am ET
MISSISSAUGA, ON, May 24 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, and its majority owned subsidiary CIMYM BioSciences Inc., today announced that the manufacturing facility for nimotuzumab, the Company's humanized monoclonal antibody for the treatment of cancer, has been successfully scaled up to a 500 litre-capacity continuous perfusion fermentation process.
ADVERTISEMENT
YM also reported that Health Canada has issued a No Objection Letter for the product manufactured at the 500 litre capacity to be used in clinical trials in Canada. A competent regulatory authority in the EU has also inspected and certified the manufacturing process and infrastructure at the Center for Molecular Immunology. A further increase in the manufacturing capacity to 1,000 litre scale continuous fermentation is also anticipated to be completed in 2007.
Nimotuzumab is manufactured in a continuous process using a stirred tank perfusion bioreactor. This production method delivers higher production capacity than batch production in bioreactors of the same size.
"The 500 litre-capacity fermentation process is sufficient for the initial commercialization of nimotuzumab. This drug is also being manufactured for other licensees at Biocon Biopharmaceuticals Limited, a subsidiary of Biocon Ltd. in Bangalore, India, and at Biotech Pharmaceuticals Limited in Beijing, China, where production is anticipated to start shortly," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences.
About Nimotuzumab
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.452.172 von solarblase am 24.05.07 15:43:32In ihrem gestrigen email-update haben die Biotechreport-Macher YMI nochmals wärmstens empfohlen. Schon verdächtig. Mal sehen, wem sie damit einen "goldenen Ausstieg" ermöglichen wollen. Gut dass der Kurs in US gemacht wird, wo man Herrn Phillips nicht kennen dürfte.
Von einer erneut als Grund für erwartete "deutliche" Kursaufschläge herangezogenen Präsentation von YMI auf der ASCO Anfang Juni ist auf der YMI Homepage allerdings nichts zu finden ;-)!
Geld macht man mit Zukunft und die ist inzwischen schon längst nicht mehr die der therapeutischen Antikörper...
Von einer erneut als Grund für erwartete "deutliche" Kursaufschläge herangezogenen Präsentation von YMI auf der ASCO Anfang Juni ist auf der YMI Homepage allerdings nichts zu finden ;-)!
Geld macht man mit Zukunft und die ist inzwischen schon längst nicht mehr die der therapeutischen Antikörper...
Toronto
Internationale Handelsplätze
YM BIOSCIENCES INC (AMEX:YMI)
After Hours: 2.10 0.04 (1.94%) as of 6:10PM ET on 06/01/07
Last Trade: 2.06
Trade Time: 3:59PM ET
Change: 0.18 (9.57%)
Prev Close: 1.88
Open: 1.89
Bid: N/A
Ask: N/A
1y Target Est: 3.00
Day's Range: 1.87 - 2.11
52wk Range: 1.25 - 5.33
Volume: 1,514,700
Avg Vol (3m): 362,193
Market Cap: 115.02M
YM BIOSCIENCES INC (Toronto:YM.TO)
Last Trade: 2.25
Trade Time: 3:56PM ET
Change: 0.24 (11.94%)
Prev Close: 2.01
Open: 2.00
Bid: 2.13
Ask: 2.25
1y Target Est: 3.08
Day's Range: 2.00 - 2.25
52wk Range: 1.55 - 5.86
Volume: 608,903
Avg Vol (3m): 74,475.3
Gruß,
Fantomas
Internationale Handelsplätze
YM BIOSCIENCES INC (AMEX:YMI)
After Hours: 2.10 0.04 (1.94%) as of 6:10PM ET on 06/01/07
Last Trade: 2.06
Trade Time: 3:59PM ET
Change: 0.18 (9.57%)
Prev Close: 1.88
Open: 1.89
Bid: N/A
Ask: N/A
1y Target Est: 3.00
Day's Range: 1.87 - 2.11
52wk Range: 1.25 - 5.33
Volume: 1,514,700
Avg Vol (3m): 362,193
Market Cap: 115.02M
YM BIOSCIENCES INC (Toronto:YM.TO)
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Gruß,
Fantomas
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.583.700 von Fantomas96 am 02.06.07 01:13:38Ich glaube, Montag kommen news und ein Update zu nimotuzumab, dann könnte kurzzeitig mal richtig die Post abgehen... Bin aber leider immer noch mit über 60% in den Miessen, austocken nach dem Kurssturz war mir zu riskant. Bleibe nun einfach mal drin, hop oder top...
Antwort auf Beitrag Nr.: 29.590.098 von Eibscher am 02.06.07 16:21:08Die Präsentation ist am Sonntag.
YMI befindet sich unter den 21 Premium Ausstellern, d.h es wird auch eine Präsentation geben.
So etwas kostet eine Stange Geld. Ich gehe daher davon aus, dass es etwas Wesentliches zu vermelden gibt.
Habe die Firma schon längere Zeit auf der Watchlist.
Bin erst am Donnerstag mit 17.000 Stück zu 1,87 USD eingestiegen.
Warten wir mal ab, was da kommt.
wachholder
YMI befindet sich unter den 21 Premium Ausstellern, d.h es wird auch eine Präsentation geben.
So etwas kostet eine Stange Geld. Ich gehe daher davon aus, dass es etwas Wesentliches zu vermelden gibt.
Habe die Firma schon längere Zeit auf der Watchlist.
Bin erst am Donnerstag mit 17.000 Stück zu 1,87 USD eingestiegen.
Warten wir mal ab, was da kommt.
wachholder
Hier die aktuelle News von der ASCO-Konferenz.
http://biz.yahoo.com/prnews/070604/to476.html?.v=18
Bin gespannt wie der Kurs heute in USA und Kanada reagiert.
wachholder
http://biz.yahoo.com/prnews/070604/to476.html?.v=18
Bin gespannt wie der Kurs heute in USA und Kanada reagiert.
wachholder
Es scheint als hätte die Präsentation etwas gebracht...
Bei uns nun schon über 6%.
Turnaround?
Bei uns nun schon über 6%.
Turnaround?
Zurzeit geht der Kurs in Amerika wieder . Sieht im Moment wohl doch nicht so gut aus.
ALLGEMEINE INFOS zur Zulassung neuer Arzneien
22.06.2007 - 09:28 Uhr
FTD: Das kann ja heiter werden
Die Zulassung neuer Arzneien ist für die Pharmabranche längst keine Kleinigkeit mehr. Regelmäßig lassen die Behörden Hoffnungsträger durchfallen und Börsenträume platzen. Künftig kommt es noch dicker.
Sanofi-Aventis ist fassungslos über die Ablehnung seiner Diätpille Acomplia bei der US-Behörde FDA. Begründung: psychische Nebenwirkungen.
GlaxoSmithKline fürchtet das Aus für das umsatzstarke Diabetesmittel Avandia. Risiko: Herzinfarkt.
Das neue Krebsmittel Vectibix vom weltgrößten Biotechkonzern Amgen findet nicht den Zuspruch der Kontrolleure bei der EU-Behörde Emea. Erklärung: Wirksamkeit zweifelhaft.
Drei Beispiele aus der jüngsten Vergangenheit - eine gemeinsame Wirkung: Aufruhr an der Börse. Die Aktienkurse der betreffenden Konzerne sackten nacheinander auf ein Zweijahrestief. Allen Beteiligten, den Managern, Analysten und Kontrolleuren steckt noch der Skandal um das Schmerzmittel Vioxx in den Knochen. Die Folge für den Hersteller Merck & Co. sowie die Branche waren Tausende Schadensersatzklagen, Imagekrisen und Milliardenverluste. Das mahnte zur Vorsicht. Im Jahr drei nach Vioxx zieht die Politik auf beiden Seiten des Atlantiks die Zügel nun noch fester an.
So feilten am Donnerstag in Washington US-Senatoren an letzten Details für ein Gesetz, das der FDA mehr Einfluss und Geld für zusätzliche Sicherheitskontrollen von Medikamenten gibt. Dazu zahlt die Industrie an die FDA Gebühren von rund 400 Mio. $ jährlich, weitere 225 Mio. $ bringt sie in den kommenden fünf Jahren für die FDA-Observierung von Neueinführungen auf. "Die Nation hat aus den Sicherheitsproblemen mit dem Diabetesmedikament Avandia gelernt", sagte der Vorsitzende des Kongressausschusses, John Dingell, vor wenigen Tagen. Zudem können Verstöße gegen Marketing- und Sicherheitsauflagen mit bis zu 100 Mio. $
Strafe geahndet werden.
Und auch die Emea kann nun härter durchgreifen. Die EU-Kommission hat am 15. Juni eine Verordnung in Kraft gesetzt die Verstöße gegen Emea-Regeln mit hohen Geldbußen ahndet - etwa, wenn Firmen Vorgaben ihrer Arzneimittelzulassungen nicht einhalten, Informationen zur Risikobewertung ihrer Produkte zurückhalten oder deren Nebenwirkungen gar nicht oder erst sehr spät melden.
"Sehr harte Sanktionen"
Die Höchstgrenze der Geldbußen liegt bei fünf Prozent des Jahresumsatzes des betroffenen Zulassungsinhabers. Zulassungsinhaber kann auch eine Konzerntochter sein. "Das dürfte zu ungerechten Bestrafungen führen", sagte Unternehmensanwalt Uwe Fröhlich vom Pharmakonzern Baxter. "Zufälligerweise oder sogar absichtlich kann ein besonders umsatzstarker oder umsatzschwacher Teil eines Konzerns Inhaber der Zulassung sein. Ein Schlupfloch könnten auch Vermarktungspartnerschaften unabhängiger Unternehmen bieten, von denen nur eines die Zulassung hält." Gerechter sei es, die Buße am EU-weiten Umsatz der Arznei festzumachen. "Das sind alles in allem sehr harte Sanktionen", sagt Anwalt Jörg Schickert von der Kanzlei Lovells in München. Er findet manches an der Verordnung unausgereift. "Es gibt noch Schwachstellen, darunter die Frage, wie die Abgrenzung zwischen einzelstaatlichen Strafmaßnahmen und EU-weiten Sanktionen geregelt werden soll."
Das für Zulassungen zuständige Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte (BfArM) habe in der jüngeren Vergangenheit einige Straf- und Bußgeldverfahren eingeleitet, mit unterschiedlichem Ausgang entsprechend der Beweislage, heißt es auf Anfrage. "Ob es in Zukunft wichtiger sein wird, derartige Instrumentarien zur Verfügung zu haben, lässt sich nur schwer einschätzen", so das BfArM. Die im Arzneimittelgesetz für Ordnungswidrigkeiten vorgesehenen Bußgelder von maximal 25.000 Euro seien vergleichsweise gering.
Die Verordnung (EG) 658/2007 zur Auferlegung von Geldbußen durch die Kommission ist ein neuartiges Sanktionsmittel, das es für von der Emea zugelassene Arzneimittel bislang noch nicht gab. "Die Industrie sollte schnellstmöglich alle Schwachstellen abklopfen und Verfahren aufsetzen, die zukünftig Verstöße vermeiden. Dies sollte auch dokumentiert werden", sagte der Anwalt Schickert.
Emea-Chef Thomas Lönngren zumindest will nie mehr einen Tag wie den 30. September 2004 erleben: Weder der Vioxx-Hersteller Merck & Co. noch die FDA-Kollegen hatten ihn frühzeitig über den geplanten Rückruf der Schmerzpille informiert. Die Börse wusste früher Bescheid als er. "Wir wollen von Konzernen so schnell wie möglich informiert werden", sagte er.
Autor/Autoren: Peter Kuchenbuch
http://www.finanztreff.de/ftreff/news.htm?sektion=topthemen&…
22.06.2007 - 09:28 Uhr
FTD: Das kann ja heiter werden
Die Zulassung neuer Arzneien ist für die Pharmabranche längst keine Kleinigkeit mehr. Regelmäßig lassen die Behörden Hoffnungsträger durchfallen und Börsenträume platzen. Künftig kommt es noch dicker.
Sanofi-Aventis ist fassungslos über die Ablehnung seiner Diätpille Acomplia bei der US-Behörde FDA. Begründung: psychische Nebenwirkungen.
GlaxoSmithKline fürchtet das Aus für das umsatzstarke Diabetesmittel Avandia. Risiko: Herzinfarkt.
Das neue Krebsmittel Vectibix vom weltgrößten Biotechkonzern Amgen findet nicht den Zuspruch der Kontrolleure bei der EU-Behörde Emea. Erklärung: Wirksamkeit zweifelhaft.
Drei Beispiele aus der jüngsten Vergangenheit - eine gemeinsame Wirkung: Aufruhr an der Börse. Die Aktienkurse der betreffenden Konzerne sackten nacheinander auf ein Zweijahrestief. Allen Beteiligten, den Managern, Analysten und Kontrolleuren steckt noch der Skandal um das Schmerzmittel Vioxx in den Knochen. Die Folge für den Hersteller Merck & Co. sowie die Branche waren Tausende Schadensersatzklagen, Imagekrisen und Milliardenverluste. Das mahnte zur Vorsicht. Im Jahr drei nach Vioxx zieht die Politik auf beiden Seiten des Atlantiks die Zügel nun noch fester an.
So feilten am Donnerstag in Washington US-Senatoren an letzten Details für ein Gesetz, das der FDA mehr Einfluss und Geld für zusätzliche Sicherheitskontrollen von Medikamenten gibt. Dazu zahlt die Industrie an die FDA Gebühren von rund 400 Mio. $ jährlich, weitere 225 Mio. $ bringt sie in den kommenden fünf Jahren für die FDA-Observierung von Neueinführungen auf. "Die Nation hat aus den Sicherheitsproblemen mit dem Diabetesmedikament Avandia gelernt", sagte der Vorsitzende des Kongressausschusses, John Dingell, vor wenigen Tagen. Zudem können Verstöße gegen Marketing- und Sicherheitsauflagen mit bis zu 100 Mio. $
Strafe geahndet werden.
Und auch die Emea kann nun härter durchgreifen. Die EU-Kommission hat am 15. Juni eine Verordnung in Kraft gesetzt die Verstöße gegen Emea-Regeln mit hohen Geldbußen ahndet - etwa, wenn Firmen Vorgaben ihrer Arzneimittelzulassungen nicht einhalten, Informationen zur Risikobewertung ihrer Produkte zurückhalten oder deren Nebenwirkungen gar nicht oder erst sehr spät melden.
"Sehr harte Sanktionen"
Die Höchstgrenze der Geldbußen liegt bei fünf Prozent des Jahresumsatzes des betroffenen Zulassungsinhabers. Zulassungsinhaber kann auch eine Konzerntochter sein. "Das dürfte zu ungerechten Bestrafungen führen", sagte Unternehmensanwalt Uwe Fröhlich vom Pharmakonzern Baxter. "Zufälligerweise oder sogar absichtlich kann ein besonders umsatzstarker oder umsatzschwacher Teil eines Konzerns Inhaber der Zulassung sein. Ein Schlupfloch könnten auch Vermarktungspartnerschaften unabhängiger Unternehmen bieten, von denen nur eines die Zulassung hält." Gerechter sei es, die Buße am EU-weiten Umsatz der Arznei festzumachen. "Das sind alles in allem sehr harte Sanktionen", sagt Anwalt Jörg Schickert von der Kanzlei Lovells in München. Er findet manches an der Verordnung unausgereift. "Es gibt noch Schwachstellen, darunter die Frage, wie die Abgrenzung zwischen einzelstaatlichen Strafmaßnahmen und EU-weiten Sanktionen geregelt werden soll."
Das für Zulassungen zuständige Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte (BfArM) habe in der jüngeren Vergangenheit einige Straf- und Bußgeldverfahren eingeleitet, mit unterschiedlichem Ausgang entsprechend der Beweislage, heißt es auf Anfrage. "Ob es in Zukunft wichtiger sein wird, derartige Instrumentarien zur Verfügung zu haben, lässt sich nur schwer einschätzen", so das BfArM. Die im Arzneimittelgesetz für Ordnungswidrigkeiten vorgesehenen Bußgelder von maximal 25.000 Euro seien vergleichsweise gering.
Die Verordnung (EG) 658/2007 zur Auferlegung von Geldbußen durch die Kommission ist ein neuartiges Sanktionsmittel, das es für von der Emea zugelassene Arzneimittel bislang noch nicht gab. "Die Industrie sollte schnellstmöglich alle Schwachstellen abklopfen und Verfahren aufsetzen, die zukünftig Verstöße vermeiden. Dies sollte auch dokumentiert werden", sagte der Anwalt Schickert.
Emea-Chef Thomas Lönngren zumindest will nie mehr einen Tag wie den 30. September 2004 erleben: Weder der Vioxx-Hersteller Merck & Co. noch die FDA-Kollegen hatten ihn frühzeitig über den geplanten Rückruf der Schmerzpille informiert. Die Börse wusste früher Bescheid als er. "Wir wollen von Konzernen so schnell wie möglich informiert werden", sagte er.
Autor/Autoren: Peter Kuchenbuch
http://www.finanztreff.de/ftreff/news.htm?sektion=topthemen&…
YMI ist jetzt wieder ein sehr attraktves investment ,die komplette pipeline bekommt man gerade mal für ganze 25 mio US$.
Marktkap: 100,5 mio US$
Cash : 76 mio US$
http://www.ymbiosciences.com/downloads/corporate_presentatio…
YM BioSciences: Anticipated Newsflow
● H1 2007
► Full data from Phase IIb trial of AeroLEF™ in post-surgical pain
► PD and Objective Response to monotherapy nimotuzumab in
refractory patients at ASCO (presented)
► Completion of enrollment in European Phase III trial of
nimotuzumab in pediatric glioma by YM partner Oncoscience AG
► IND Phase II pediatric glioma trial nimotuzumab achieved in
Canada
► IND Phase II colorectal trial nimotuzumab achieved in Canada
► IND filing AeroLEF™ Phase II in US
● H2 2007/H1 2008
► IND filing of esophageal trial
► FDA decision on Phase II pediatric glioma with nimotuzumab
► Complete evaluation of DEC trial data and tesmilifene development
prospects
► Completion of enrollment in Phase I/II trial of nimotuzumab with
radiation in NSCLC
► Filing AeroLEF™ Phase III in US
-------------------------------------------------------------------
A Tale of Two Trials at YM Bio
Mike Havrilla
May 15, 2007
While lack of efficacy data from experimental cancer drug tesmilifene rocked YM Biosciences (AMEX: YMI) in January, encouraging results for a pain treatment earlier this month and ongoing trials for a second cancer drug candidate provide hope to shareholders. YM Biosciences' future prospects are promising, provided that the company can successfully advance its two leading drug candidates through clinical trials.
Earlier this month, YM announced that AeroLEF had met its primary endpoint in its randomized, placebo-controlled Phase 2b trial, which enrolled opioid-naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. The drug demonstrated a statistically significant difference in pain relief and pain intensity compared to placebo. AeroLEF is an inhaled formulation of the strong painkiller fentanyl, uniquely formulated to provide both immediate and prolonged relief from pain. Plans for future development of the drug include filing an IND (Investigational New Drug) with the FDA and initiating a phase 2 trial in the United States.
During the quarter, YM also advanced the global development of nimotuzumab through multiple licensees in several tumor types. Enrollment is expected to be completed during the first half of 2007 in a phase 3 trial of this experimental cancer drug as first-line therapy in pediatric pontine glioma, conducted by Oncoscience AG in Germany. YM is also in the planning stages of a phase 2 study for the same indication in North America, and the company anticipates filing an IND for a phase 2 trial evaluating the drug in colorectal cancer in the near term.
With a solid balance sheet -- more than $70 million in cash and no debt -- and encouraging results for AeroLEF, the future of YM Bio hinges on successfully advancing its two leading drug candidates through clinical trials. For patient biotech investors, YM shares are trading at attractive levels barely above the company's cash position, as the market awaits future clinical trial data and the potential commercialization of AeroLEF and nimotuzumab.
Marktkap: 100,5 mio US$
Cash : 76 mio US$
http://www.ymbiosciences.com/downloads/corporate_presentatio…
YM BioSciences: Anticipated Newsflow
● H1 2007
► Full data from Phase IIb trial of AeroLEF™ in post-surgical pain
► PD and Objective Response to monotherapy nimotuzumab in
refractory patients at ASCO (presented)
► Completion of enrollment in European Phase III trial of
nimotuzumab in pediatric glioma by YM partner Oncoscience AG
► IND Phase II pediatric glioma trial nimotuzumab achieved in
Canada
► IND Phase II colorectal trial nimotuzumab achieved in Canada
► IND filing AeroLEF™ Phase II in US
● H2 2007/H1 2008
► IND filing of esophageal trial
► FDA decision on Phase II pediatric glioma with nimotuzumab
► Complete evaluation of DEC trial data and tesmilifene development
prospects
► Completion of enrollment in Phase I/II trial of nimotuzumab with
radiation in NSCLC
► Filing AeroLEF™ Phase III in US
-------------------------------------------------------------------
A Tale of Two Trials at YM Bio
Mike Havrilla
May 15, 2007
While lack of efficacy data from experimental cancer drug tesmilifene rocked YM Biosciences (AMEX: YMI) in January, encouraging results for a pain treatment earlier this month and ongoing trials for a second cancer drug candidate provide hope to shareholders. YM Biosciences' future prospects are promising, provided that the company can successfully advance its two leading drug candidates through clinical trials.
Earlier this month, YM announced that AeroLEF had met its primary endpoint in its randomized, placebo-controlled Phase 2b trial, which enrolled opioid-naive patients with post-operative pain following orthopedic surgery. The drug demonstrated a statistically significant difference in pain relief and pain intensity compared to placebo. AeroLEF is an inhaled formulation of the strong painkiller fentanyl, uniquely formulated to provide both immediate and prolonged relief from pain. Plans for future development of the drug include filing an IND (Investigational New Drug) with the FDA and initiating a phase 2 trial in the United States.
During the quarter, YM also advanced the global development of nimotuzumab through multiple licensees in several tumor types. Enrollment is expected to be completed during the first half of 2007 in a phase 3 trial of this experimental cancer drug as first-line therapy in pediatric pontine glioma, conducted by Oncoscience AG in Germany. YM is also in the planning stages of a phase 2 study for the same indication in North America, and the company anticipates filing an IND for a phase 2 trial evaluating the drug in colorectal cancer in the near term.
With a solid balance sheet -- more than $70 million in cash and no debt -- and encouraging results for AeroLEF, the future of YM Bio hinges on successfully advancing its two leading drug candidates through clinical trials. For patient biotech investors, YM shares are trading at attractive levels barely above the company's cash position, as the market awaits future clinical trial data and the potential commercialization of AeroLEF and nimotuzumab.
Feuerstein's Biotech-Stock Mailbag
By Adam Feuerstein
Senior Writer
6/9/2007
http://www.thestreet.com/_yahoo/newsanalysis/biotech/1036160…
I'm not averse to risk-taking. Heck, that's what biotech investing is all about. To prove my point, take another look at YM BioSciences (YMI - Cramer's Take - Stockpickr - Rating) and its EGFR-inhibitor drug nimotuzumab.
This is a stock that still trades near cash (it closed Friday at $1.80), yet data presented this weekend at ASCO suggests that nimotuzumab, or "nimo" for short, has the potential to be a real drug.
Let's put the ugly stuff up front: YM BioSciences is better known in biotech circles by its ticker symbol YMI, as in "Why am I invested in this dog of a stock?" A breast cancer drug under development blew up last year, which didn't exactly bolster the company's track record.
But nimo is interesting. In form and function, nimo is in the same class as ImClone's (IMCL - Cramer's Take - Stockpickr - Rating) Erbitux, but without causing the nasty skin rash. This also makes nimo controversial because conventional wisdom says that with EGFR inhibitors, rash equals potency equals efficacy. That might mean that if nimo equals no rash, nimo might also equal a big fat zero.
But this orthodoxy over EGFR and rash is being challenged. Dr. Leonard Saltz, a colon cancer expert who spearheaded Erbitux's development, sits on YM's scientific advisory board. A phase II study of nimo in colon cancer patients is being conducted in Canada, which should give us an answer to the basic question of whether nimo can work without rash. Data should be ready in late 2008.
Meantime, YM and its partners are moving nimo forward as a potential therapy for kids suffering from severe brain tumors. This was the data presented at ASCO, and it was encouraging. Some of the kids had a life expectancy of just four weeks, yet treatment with nimo resulted in some tumor shrinkage and a meaningful extension of survival.
It's too early to say with any definitive confidence that nimo is a real drug, but YM and its partners are moving the drug forward and the early signs are encouraging. And with a stock price of $1.80 and about $1.30 per share in cash, it's not a huge bet to make.
By Adam Feuerstein
Senior Writer
6/9/2007
http://www.thestreet.com/_yahoo/newsanalysis/biotech/1036160…
I'm not averse to risk-taking. Heck, that's what biotech investing is all about. To prove my point, take another look at YM BioSciences (YMI - Cramer's Take - Stockpickr - Rating) and its EGFR-inhibitor drug nimotuzumab.
This is a stock that still trades near cash (it closed Friday at $1.80), yet data presented this weekend at ASCO suggests that nimotuzumab, or "nimo" for short, has the potential to be a real drug.
Let's put the ugly stuff up front: YM BioSciences is better known in biotech circles by its ticker symbol YMI, as in "Why am I invested in this dog of a stock?" A breast cancer drug under development blew up last year, which didn't exactly bolster the company's track record.
But nimo is interesting. In form and function, nimo is in the same class as ImClone's (IMCL - Cramer's Take - Stockpickr - Rating) Erbitux, but without causing the nasty skin rash. This also makes nimo controversial because conventional wisdom says that with EGFR inhibitors, rash equals potency equals efficacy. That might mean that if nimo equals no rash, nimo might also equal a big fat zero.
But this orthodoxy over EGFR and rash is being challenged. Dr. Leonard Saltz, a colon cancer expert who spearheaded Erbitux's development, sits on YM's scientific advisory board. A phase II study of nimo in colon cancer patients is being conducted in Canada, which should give us an answer to the basic question of whether nimo can work without rash. Data should be ready in late 2008.
Meantime, YM and its partners are moving nimo forward as a potential therapy for kids suffering from severe brain tumors. This was the data presented at ASCO, and it was encouraging. Some of the kids had a life expectancy of just four weeks, yet treatment with nimo resulted in some tumor shrinkage and a meaningful extension of survival.
It's too early to say with any definitive confidence that nimo is a real drug, but YM and its partners are moving the drug forward and the early signs are encouraging. And with a stock price of $1.80 and about $1.30 per share in cash, it's not a huge bet to make.
http://www.oncoscience-ag.de/de/onkologie.htm
Wedel, 8. Juni 2007
Oncoscience AG berichtet über die Endergebnisse der Phase-II-Studie bei Kindern mit resistenten oder wieder aufgetretenen hochmalignen Hirntumoren, behandelt mit dem monoklonalen Antikörper Nimotuzumab, der gegen den EGF-Rezeptor gerichtet ist, als Monotherapie
Die Endergebnisse der Phase-II-Studie sind präsentiert worden, von dem Projektleiter Professor Dr. Udo Bode, Universität Bonn, Deutschland; dies geschah anlässlich des jährlichen Kongresses von der „American Society of Clinical Oncology“ (ASCO, in Chicago, am Sonntag, d. 3. Juni 2007 (Abstract #2006).
In der Studie sind 47 Patienten eingeschlossen worden, mit einem Durchschnittsalter von 11 Jahren, und von denen 45 auswertbar waren:
11 Patienten mit einem Anaplastischem Astrozytom (AA) Grad III, 13 mit Glioblastom multiforme (GBM) Grad IV und 21 Patienten mit diffus intrinsischem Ponsgliom (DIPG). Alle AA und GBM Patienten haben sich einem chirurgischen Eingriff unterziehen müssen und waren vielfach vorbehandelt (Radiotherapie, verschiedene Chemotherapien). Die DIPG (diffus intrinsisches Ponsgliom) Patienten erhielten Radiotherapie und verschiedenen Chemotherapien Vorbehandlungen.
Die wichtigsten Kriterien für die Patientenaufnahme waren:
Progrediente Erkrankung (MRT dokumentiert und unabhängig bewertet von einem Referenzradiologe) zur Beginn der Aufnahme in die Studie und eine Lebenserwartung von weniger als 4 Wochen.
Nimotuzumab wurde als Monotherapie nach folgendem Schema verabreicht: 150 mg/m² wöchentlich während 6 Wochen (Induktionsphase). Bei stabilem Krankheitsverlauf ging die Behandlung (Konsolidierung) mit gleicher Dosis, aber alle 3 Wochen, bis zur Woche 21 weiter oder bis zum Nachweis der Progredienz.
Die Bewertung der ersten MRT in Woche 8 zeigte 2 PR und 14 SD welches einer Ansprechquote von 35.6% entspricht. Zwölf der 45 Patienten haben die Konsolidierungsphase erreicht, wobei 4 PR, 2 SD und 6 PD radiologisch nachgewiesen werden konnten.
In der Induktionsphase wurde bei den 21 Patienten mit DIPG (diffus intrinsisches Ponsgliom) ein gesamt klinischer Benefiz von 38.1% festgestellt (1 PR, 7 SD). In der Konsolidierungsphase, waren vier der 8 Patienten mit DIPG mit guten klinischen Ansprechen zu bewerten. (3 PR, 1 SD). Die Überlebenszeit in Patienten, die klinisch stabil waren, war 3-mal länger (8.9 Monate im Vergleich zu 3.3 Monate) als bei Patienten, die nicht angesprochen haben. Die Dauer der Überlebenszeit in Patienten mit Rezidiven ist gleich der Dauer (median survival time) von Kindern und Jugendlichen mit neu diagnostiziertem hoch malignem Gliom.
Wichtig zur langen Überlebenszeit war die sehr hohe Lebensqualität: Es wurden keine Nebenwirkungen, wie Arzneimittelbedingte Akne, Durchfall, Konjunktivitis, etc. (die sonst bei EGF-R Antikörpern üblicherweise beobachtet werden) festgestellt. Einige der Patienten konnten Ihren Rollstuhl verlassen, sich selbst ernähren, besuchten regelmäßig die Schule oder den Kindergarten; oder konnten lange Zeit Zuhause sein, anstatt in betreuten Einrichtungen.
Aufbauend auf diese Ergebnisse, wurde eine Phase -III Studie mit 40 Kindern und Jugendlichen in neu diagnostiziertem DIPG wurde im März 2006 begonnen; die Rekrutierung wird voraussichtlich im 3. Quartal 2007 beendet sein.
Wedel, 8. Juni 2007
Oncoscience AG berichtet über die Endergebnisse der Phase-II-Studie bei Kindern mit resistenten oder wieder aufgetretenen hochmalignen Hirntumoren, behandelt mit dem monoklonalen Antikörper Nimotuzumab, der gegen den EGF-Rezeptor gerichtet ist, als Monotherapie
Die Endergebnisse der Phase-II-Studie sind präsentiert worden, von dem Projektleiter Professor Dr. Udo Bode, Universität Bonn, Deutschland; dies geschah anlässlich des jährlichen Kongresses von der „American Society of Clinical Oncology“ (ASCO, in Chicago, am Sonntag, d. 3. Juni 2007 (Abstract #2006).
In der Studie sind 47 Patienten eingeschlossen worden, mit einem Durchschnittsalter von 11 Jahren, und von denen 45 auswertbar waren:
11 Patienten mit einem Anaplastischem Astrozytom (AA) Grad III, 13 mit Glioblastom multiforme (GBM) Grad IV und 21 Patienten mit diffus intrinsischem Ponsgliom (DIPG). Alle AA und GBM Patienten haben sich einem chirurgischen Eingriff unterziehen müssen und waren vielfach vorbehandelt (Radiotherapie, verschiedene Chemotherapien). Die DIPG (diffus intrinsisches Ponsgliom) Patienten erhielten Radiotherapie und verschiedenen Chemotherapien Vorbehandlungen.
Die wichtigsten Kriterien für die Patientenaufnahme waren:
Progrediente Erkrankung (MRT dokumentiert und unabhängig bewertet von einem Referenzradiologe) zur Beginn der Aufnahme in die Studie und eine Lebenserwartung von weniger als 4 Wochen.
Nimotuzumab wurde als Monotherapie nach folgendem Schema verabreicht: 150 mg/m² wöchentlich während 6 Wochen (Induktionsphase). Bei stabilem Krankheitsverlauf ging die Behandlung (Konsolidierung) mit gleicher Dosis, aber alle 3 Wochen, bis zur Woche 21 weiter oder bis zum Nachweis der Progredienz.
Die Bewertung der ersten MRT in Woche 8 zeigte 2 PR und 14 SD welches einer Ansprechquote von 35.6% entspricht. Zwölf der 45 Patienten haben die Konsolidierungsphase erreicht, wobei 4 PR, 2 SD und 6 PD radiologisch nachgewiesen werden konnten.
In der Induktionsphase wurde bei den 21 Patienten mit DIPG (diffus intrinsisches Ponsgliom) ein gesamt klinischer Benefiz von 38.1% festgestellt (1 PR, 7 SD). In der Konsolidierungsphase, waren vier der 8 Patienten mit DIPG mit guten klinischen Ansprechen zu bewerten. (3 PR, 1 SD). Die Überlebenszeit in Patienten, die klinisch stabil waren, war 3-mal länger (8.9 Monate im Vergleich zu 3.3 Monate) als bei Patienten, die nicht angesprochen haben. Die Dauer der Überlebenszeit in Patienten mit Rezidiven ist gleich der Dauer (median survival time) von Kindern und Jugendlichen mit neu diagnostiziertem hoch malignem Gliom.
Wichtig zur langen Überlebenszeit war die sehr hohe Lebensqualität: Es wurden keine Nebenwirkungen, wie Arzneimittelbedingte Akne, Durchfall, Konjunktivitis, etc. (die sonst bei EGF-R Antikörpern üblicherweise beobachtet werden) festgestellt. Einige der Patienten konnten Ihren Rollstuhl verlassen, sich selbst ernähren, besuchten regelmäßig die Schule oder den Kindergarten; oder konnten lange Zeit Zuhause sein, anstatt in betreuten Einrichtungen.
Aufbauend auf diese Ergebnisse, wurde eine Phase -III Studie mit 40 Kindern und Jugendlichen in neu diagnostiziertem DIPG wurde im März 2006 begonnen; die Rekrutierung wird voraussichtlich im 3. Quartal 2007 beendet sein.
Das sieht hoffentlich auch gut aus:
YM Biosciences (AMEX: YMI) wird im Juni oder Juli Resultate zur Sicherheit und Effizienz des zu inhalierenden Fentanylprodukts AeroLEF veröffentlichen. Das Produkt ist einzigartig konzipiert und soll schnell und lang anhaltend von Schmerzen befreien, indem man das Opiat Fentanyl, was schon in vielen Varianten vermarktet worden ist, inhaliert. Das Medikament hat sehr gute Chancen, die Tests erfolgreich zu durchlaufen, da der Basisstoff schon ein sehr bekanntes und weit verbreitetes Opiumschmerzmittel ist.
YM Biosciences (AMEX: YMI) wird im Juni oder Juli Resultate zur Sicherheit und Effizienz des zu inhalierenden Fentanylprodukts AeroLEF veröffentlichen. Das Produkt ist einzigartig konzipiert und soll schnell und lang anhaltend von Schmerzen befreien, indem man das Opiat Fentanyl, was schon in vielen Varianten vermarktet worden ist, inhaliert. Das Medikament hat sehr gute Chancen, die Tests erfolgreich zu durchlaufen, da der Basisstoff schon ein sehr bekanntes und weit verbreitetes Opiumschmerzmittel ist.
FDA Clears YM BioSciences' New Drug
Wednesday June 27, 8:41 am ET
YM BioSciences Gets FDA Clearance on New Drug Application for Inhaled Pain Reliever
NEW YORK (AP) -- Canadian biopharmaceutical company YM BioSciences Inc. said Wednesday the Food and Drug Administration has cleared its investigational new drug application for inhaled pain reliever AerolLEF.
The company said that unlike other pain relief methods in which a long analysis period is required to determine an appropriate dose, the drug allows patients to choose their own dosage level and vary it depending on the severity of their pain.
YM said it plans to hold the second phase of drug trials with up to 50 post-surgical patients across three U.S. sites in the near future, and also plans a meeting with the FDA to discuss plans for the third phase.
Shares rose 7 cents, or nearly 4 percent, to $1.89 in premarket trading, having closed Tuesday at $1.82.
Questions or comments about this story should be directed to AP Financial News at 212-621-7190.
Wednesday June 27, 8:41 am ET
YM BioSciences Gets FDA Clearance on New Drug Application for Inhaled Pain Reliever
NEW YORK (AP) -- Canadian biopharmaceutical company YM BioSciences Inc. said Wednesday the Food and Drug Administration has cleared its investigational new drug application for inhaled pain reliever AerolLEF.
The company said that unlike other pain relief methods in which a long analysis period is required to determine an appropriate dose, the drug allows patients to choose their own dosage level and vary it depending on the severity of their pain.
YM said it plans to hold the second phase of drug trials with up to 50 post-surgical patients across three U.S. sites in the near future, and also plans a meeting with the FDA to discuss plans for the third phase.
Shares rose 7 cents, or nearly 4 percent, to $1.89 in premarket trading, having closed Tuesday at $1.82.
Questions or comments about this story should be directed to AP Financial News at 212-621-7190.
last news:
09.07.2007 08:07
YM BIOSCIENCES INC.: Research Update
YM BioSciences (Nachrichten) announces preclinical data confirming nimotuzumab binds to the
EGF receptor and potentiates radiotherapy
MISSISSAUGA, ON, July 9 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM,
AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes
differentiated products for patients worldwide, today announced that a study
presented by investigators from Kinki University School of Medicine and Kyoto
University at the 11th meeting of The Japanese Association for Molecular
Target Therapy of Cancer held on July 5-6, 2007 demonstrated the increased
radiosensitivity of human NSCLC cell lines in the presence of nimotuzumab both
in vitro and in vivo. The study also confirms previous observations that
nimotuzumab inhibits ligand-dependent EGF receptor downstream signaling.
Daiichi Sankyo Co., Ltd is the licensee for nimotuzumab in Japan.
In addition, YM BioSciences announced that a paper on the structure of
nimotuzumab entitled 'Modeling the interaction between the anti-tumor antibody
h-R3 and its target, the epidermal growth factor receptor' was presented at
the 11th annual meeting of the SBNet (Structural Biology Network), held on
June 15-18, 2007 in Tallberg, Sweden. The paper demonstrated that nimotuzumab
specifically competes with cetuximab for binding to the EGF receptor. The
authors noted that, "According to our models, nimotuzumab inhibits the EGFr
signaling both by inhibiting the binding of EGF to domain III of EGFr and by a
conformational change of EGFr that is necessary to shape the EGF binding
site."
"These two studies provide independent confirmation of earlier research
indicating that nimotuzumab directly binds to the EGF receptor," said Dr. Igor
Sherman, Director of Clinical Research at YM BioSciences. "The very rare
incidence, in patients treated with nimotuzumab, of the commonly seen
side-effects of EGFr-targeting therapy, such as rash and diarrhea, has raised
questions about whether nimotuzumab is truly interacting with the EGF
receptor. The data presented at SBNet provides further evidence that
nimotuzumab binds to the receptor, while the independent data from Kinki and
Kyoto demonstrated the synergistic effect of nimotuzumab and radiation on
cancer cells and inhibition of EGFr down-stream signaling in the presence of
nimotuzumab."
"We conclude that nimotuzumab behaves no differently than the other
EGFr-targeting antibodies and that the limited and rare incidences of the
debilitating side-effects that are commonly seen with other antibodies and
small molecules targeting the tyrosine kinase pathway indicates that
nimotuzumab has the prospect of being "best-in-class" without compromised
efficacy," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences.
09.07.2007 08:07
YM BIOSCIENCES INC.: Research Update
YM BioSciences (Nachrichten) announces preclinical data confirming nimotuzumab binds to the
EGF receptor and potentiates radiotherapy
MISSISSAUGA, ON, July 9 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM,
AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes
differentiated products for patients worldwide, today announced that a study
presented by investigators from Kinki University School of Medicine and Kyoto
University at the 11th meeting of The Japanese Association for Molecular
Target Therapy of Cancer held on July 5-6, 2007 demonstrated the increased
radiosensitivity of human NSCLC cell lines in the presence of nimotuzumab both
in vitro and in vivo. The study also confirms previous observations that
nimotuzumab inhibits ligand-dependent EGF receptor downstream signaling.
Daiichi Sankyo Co., Ltd is the licensee for nimotuzumab in Japan.
In addition, YM BioSciences announced that a paper on the structure of
nimotuzumab entitled 'Modeling the interaction between the anti-tumor antibody
h-R3 and its target, the epidermal growth factor receptor' was presented at
the 11th annual meeting of the SBNet (Structural Biology Network), held on
June 15-18, 2007 in Tallberg, Sweden. The paper demonstrated that nimotuzumab
specifically competes with cetuximab for binding to the EGF receptor. The
authors noted that, "According to our models, nimotuzumab inhibits the EGFr
signaling both by inhibiting the binding of EGF to domain III of EGFr and by a
conformational change of EGFr that is necessary to shape the EGF binding
site."
"These two studies provide independent confirmation of earlier research
indicating that nimotuzumab directly binds to the EGF receptor," said Dr. Igor
Sherman, Director of Clinical Research at YM BioSciences. "The very rare
incidence, in patients treated with nimotuzumab, of the commonly seen
side-effects of EGFr-targeting therapy, such as rash and diarrhea, has raised
questions about whether nimotuzumab is truly interacting with the EGF
receptor. The data presented at SBNet provides further evidence that
nimotuzumab binds to the receptor, while the independent data from Kinki and
Kyoto demonstrated the synergistic effect of nimotuzumab and radiation on
cancer cells and inhibition of EGFr down-stream signaling in the presence of
nimotuzumab."
"We conclude that nimotuzumab behaves no differently than the other
EGFr-targeting antibodies and that the limited and rare incidences of the
debilitating side-effects that are commonly seen with other antibodies and
small molecules targeting the tyrosine kinase pathway indicates that
nimotuzumab has the prospect of being "best-in-class" without compromised
efficacy," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences.
Press Release Source: YM BioSciences Inc.
Ym Biosciences Announces Secondary Efficacy and Safety Findings in Randomized Phase Iib Aerolef(TM) Trial
Wednesday July 11, 7:00 am ET
- Company Announces Lead Investigator for U.S. Trial -
MISSISSAUGA, ON, July 11 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced results of secondary endpoint data from its 99 patient, randomized, placebo-controlled, multi-center Phase IIb trial (DLXLEF-AP4) with AeroLEF(TM). AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. YM previously announced that this trial had successfully achieved its primary endpoint, the summed pain intensity difference/pain relief scores (SPRID4) during the 4 hours from the start of the initial dose of study medication (p=0.0194).
ADVERTISEMENT
Additional Secondary Efficacy and Safety Findings
The treatment phase of the study began in the post-anesthetic care unit (PACU) after completion of surgery when patients reported a pain intensity score (PI) of at least 2 (moderate pain) on a 4-point verbal rating scale (0 (none) to 3 (severe pain)). The clinical trial study period was up to 12 hours and patients were allowed to self-administer AeroLEF(TM) to treat up to two additional pain episodes during the study period. For each pain episode, patients were instructed to continue the self-administration of drug until achievement of one of the following endpoints: achievement of effective analgesia, completion of full dose, or onset of dose-limiting side effects. Patients were allowed rescue medication at any time following initiation of study treatment.
For the first dose administered in the PACU, the percentage of patients reporting a pain intensity (PI) score of less than or equal to 1 (mild pain or no pain) at the end of the dosing period with AeroLEF(TM) was 59%, a statistically significant difference from placebo (27%) (p=0.005). As well, the percentage of patients reporting a pain relief (PR) score of more than or equal to 2 (moderate, lots or complete relief) at the end of the dosing period with AeroLEF(TM) was 60%, also statistically significant compared to placebo (32%) (p=0.0166).
Both the TOTPAR4 (total pain relief over 4 hours, summed pain relief scores) and SPID4 (summed pain intensity difference scores patients report over first 4 hours after initiation of dosing) values for the first dose of AeroLEF(TM) showed statistically significant differences over placebo (p<0.02), consistent with the outcome of the primary endpoint. Across the entire study, for up to three dosing sessions with AeroLEF(TM), self-declared effective analgesia occurred within six minutes in 25% of patients, within 11 minutes in 50%, and within 20 minutes in 75%. Patients receiving AeroLEF(TM) in the blinded portion of the trial reported a mean duration of effective pain relief time of 237 minutes (~4 hours) for the first dose. Similar means were observed across subsequent doses of AeroLEF(TM); 229.2 minutes and 243.5 minutes for doses two and three, respectively.
Administration of AeroLEF(TM) in this study resulted in no unexpected adverse safety events. Attributable adverse events (AEs) observed were generally consistent with typical opioid adverse effects seen in the immediate post-operative period. Treatment-emergent AEs were similar between treatment groups: 70.8% in the AeroLEF(TM) group compared with 67.6% in the placebo group. The majority of adverse events were mild in intensity. Opioid antagonists (interventional medication commonly necessary in studies of opioids) were not administered to any subjects in the trial. AeroLEF does not appear to increase the risk of key adverse events (such as hypoxia and bradypnea) and has the potential to minimize certain otherwise expected adverse effects of interest to patients and physicians, warranting further investigation and development.
"These results, from this difficult to treat patient population, confirm that patients are able to personally select doses of opioids to match the quantity of relief to the intensity of each pain event while maintaining a favorable safety tolerability profile," said Diana Pliura, Executive Vice President of YM BioSciences. "This is robust confirmation that our approach not only provides rapid onset of pain relief, but permits extended duration of pain relief, while permitting patients to determine their own dosing requirements, and strongly supports our rationale for the expansion of development of this drug into the U.S."
YM further anticipates conducting an End-of-Phase II meeting with the FDA to discuss Phase III trial designs for registration. In addition, YM recently received clearance from the FDA to initiate a Phase II trial in the U.S. in patients who are either opioid tolerant or opioid naive, where a successful trial would further extend the utility and medical breadth of the product if and when approved. This trial is expected to initiate enrollment of its 50 patient target in the second half of 2007. The principal coordinating investigator is Eugene Viscusi, MD, Director, Acute Pain Management, Department of Anesthesiology, Jefferson Medical College, at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania. Dr. Viscusi has published extensively in pain management world-wide.
"Results of this study were significant both clinically and statistically, and highlight the competitive advantages of our product and its potential as a best-in-class treatment for pain," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We are very pleased that our upcoming trial will be led by a key opinion leader in the U.S. and look forward to discussions with regulatory authorities on the path to approval for our drug."
The Phase IIb clinical study (DLXLEF-AP4) was a 2-part, multi-center study to evaluate the efficacy, safety and tolerability of repeated, self-titrated inhalation of AeroLEF(TM) for the treatment of acute post-operative pain following orthopedic surgery. The first phase of the study (Part 1) was a 21 patient open-label, lead-in phase to ensure consistency of AeroLEF(TM) administration across study sites. Results of Part I of the Phase IIb study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL. The second phase
Ym Biosciences Announces Secondary Efficacy and Safety Findings in Randomized Phase Iib Aerolef(TM) Trial
Wednesday July 11, 7:00 am ET
- Company Announces Lead Investigator for U.S. Trial -
MISSISSAUGA, ON, July 11 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced results of secondary endpoint data from its 99 patient, randomized, placebo-controlled, multi-center Phase IIb trial (DLXLEF-AP4) with AeroLEF(TM). AeroLEF(TM) is a unique, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to severe pain, including cancer pain. YM previously announced that this trial had successfully achieved its primary endpoint, the summed pain intensity difference/pain relief scores (SPRID4) during the 4 hours from the start of the initial dose of study medication (p=0.0194).
ADVERTISEMENT
Additional Secondary Efficacy and Safety Findings
The treatment phase of the study began in the post-anesthetic care unit (PACU) after completion of surgery when patients reported a pain intensity score (PI) of at least 2 (moderate pain) on a 4-point verbal rating scale (0 (none) to 3 (severe pain)). The clinical trial study period was up to 12 hours and patients were allowed to self-administer AeroLEF(TM) to treat up to two additional pain episodes during the study period. For each pain episode, patients were instructed to continue the self-administration of drug until achievement of one of the following endpoints: achievement of effective analgesia, completion of full dose, or onset of dose-limiting side effects. Patients were allowed rescue medication at any time following initiation of study treatment.
For the first dose administered in the PACU, the percentage of patients reporting a pain intensity (PI) score of less than or equal to 1 (mild pain or no pain) at the end of the dosing period with AeroLEF(TM) was 59%, a statistically significant difference from placebo (27%) (p=0.005). As well, the percentage of patients reporting a pain relief (PR) score of more than or equal to 2 (moderate, lots or complete relief) at the end of the dosing period with AeroLEF(TM) was 60%, also statistically significant compared to placebo (32%) (p=0.0166).
Both the TOTPAR4 (total pain relief over 4 hours, summed pain relief scores) and SPID4 (summed pain intensity difference scores patients report over first 4 hours after initiation of dosing) values for the first dose of AeroLEF(TM) showed statistically significant differences over placebo (p<0.02), consistent with the outcome of the primary endpoint. Across the entire study, for up to three dosing sessions with AeroLEF(TM), self-declared effective analgesia occurred within six minutes in 25% of patients, within 11 minutes in 50%, and within 20 minutes in 75%. Patients receiving AeroLEF(TM) in the blinded portion of the trial reported a mean duration of effective pain relief time of 237 minutes (~4 hours) for the first dose. Similar means were observed across subsequent doses of AeroLEF(TM); 229.2 minutes and 243.5 minutes for doses two and three, respectively.
Administration of AeroLEF(TM) in this study resulted in no unexpected adverse safety events. Attributable adverse events (AEs) observed were generally consistent with typical opioid adverse effects seen in the immediate post-operative period. Treatment-emergent AEs were similar between treatment groups: 70.8% in the AeroLEF(TM) group compared with 67.6% in the placebo group. The majority of adverse events were mild in intensity. Opioid antagonists (interventional medication commonly necessary in studies of opioids) were not administered to any subjects in the trial. AeroLEF does not appear to increase the risk of key adverse events (such as hypoxia and bradypnea) and has the potential to minimize certain otherwise expected adverse effects of interest to patients and physicians, warranting further investigation and development.
"These results, from this difficult to treat patient population, confirm that patients are able to personally select doses of opioids to match the quantity of relief to the intensity of each pain event while maintaining a favorable safety tolerability profile," said Diana Pliura, Executive Vice President of YM BioSciences. "This is robust confirmation that our approach not only provides rapid onset of pain relief, but permits extended duration of pain relief, while permitting patients to determine their own dosing requirements, and strongly supports our rationale for the expansion of development of this drug into the U.S."
YM further anticipates conducting an End-of-Phase II meeting with the FDA to discuss Phase III trial designs for registration. In addition, YM recently received clearance from the FDA to initiate a Phase II trial in the U.S. in patients who are either opioid tolerant or opioid naive, where a successful trial would further extend the utility and medical breadth of the product if and when approved. This trial is expected to initiate enrollment of its 50 patient target in the second half of 2007. The principal coordinating investigator is Eugene Viscusi, MD, Director, Acute Pain Management, Department of Anesthesiology, Jefferson Medical College, at Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania. Dr. Viscusi has published extensively in pain management world-wide.
"Results of this study were significant both clinically and statistically, and highlight the competitive advantages of our product and its potential as a best-in-class treatment for pain," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "We are very pleased that our upcoming trial will be led by a key opinion leader in the U.S. and look forward to discussions with regulatory authorities on the path to approval for our drug."
The Phase IIb clinical study (DLXLEF-AP4) was a 2-part, multi-center study to evaluate the efficacy, safety and tolerability of repeated, self-titrated inhalation of AeroLEF(TM) for the treatment of acute post-operative pain following orthopedic surgery. The first phase of the study (Part 1) was a 21 patient open-label, lead-in phase to ensure consistency of AeroLEF(TM) administration across study sites. Results of Part I of the Phase IIb study were presented at the 2006 American Society of Anesthesiologists (ASA) Annual Meeting in Chicago, IL. The second phase
Antwort auf Beitrag Nr.: 30.157.391 von BrauchGeld am 22.06.07 23:17:22Die YM Jungs haben teilweise ihre Seriösität und Vertrauung an den Börsen verspiet. Es bedarf sehr lange Zeit sie wieder bei den Investoren wieder zurückzugewinnen. Dazu noch sehr großer Risiko und Wettlauf bei den Forschungsergebnssen und Forschungsstrathegien. Daher ist großer Abschlag für die Bewertung absolut gerechtfertigt. Die Papier eigent sich der Zeit nicht für risikoscheues Investment.
Minus 8,5% in Toronto. Gibt es schlechte Nachrichten, die wir noch nicht kennen?
Demnächst kommt der nächste 50% Kurssturz.
Press Release Source: YM BioSciences Inc.
Oncoscience Ag, the European Partner of Ym Biosciences, Announces Completion of Patient Enrollment in Phase III Brain Cancer Trial of Nimotuzumab
Wednesday August 15, 7:00 am ET
MISSISSAUGA, ON, Aug. 15 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that Oncoscience AG (Wedel, Germany), its European partner for the development of the humanized EGFR-targeting monoclonal antibody, nimotuzumab, has recruited the 40th and final patient in its international phase III trial combining nimotuzumab with radiation for the treatment of children and adolescents suffering from diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG). DIPG is an inoperable form of brain cancer for which treatment options are severely limited. The Phase III trial is being conducted by an international group of paediatric oncologists under the lead of principal investigator Professor Udo Bode at the University of Bonn, Germany. The primary end-point of the trial is progression-free survival with overall survival as a secondary endpoint. Nimotuzumab has been designated an Orphan Drug by the EMEA.
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"Oncoscience AG is moving to complete this DIPG trial, one in a series that, if successful, will be an important component of our nimotuzumab regulatory strategy," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "YM has received clearance for a Canadian Phase II trial in children with recurrent DIPG for which the principal investigatory site is the Hospital for Sick Children in Toronto, an internationally recognized Centre of Excellence in paediatric medicine."
Positive European data from a completed second line 47-patient Phase II nimotuzumab monotherapy trial in recurrent pediatric glioma were most recently summarized in an oral presentation at ASCO 2007. The clinical benefit rate of 38% after 8 weeks, including partial responses and stable disease, for patients with recurrent DIPG in this study represents a unique observation in these end-stage patients and has generated considerable interest.
More than half of the high-grade brain cancers or gliomas over-express epidermal growth factor receptor (EGFR) and for the most advanced brain cancers, glioblastoma multiforme (GBM), the level of expression is even higher. A study involving 29 adults with newly diagnosed high-grade gliomas, including both anaplastic astrocytomas (AA) and GBM, who were treated with surgery, external beam radiotherapy and nimotuzumab showed that the treatment was well tolerated, the median survival time was 17.5 months for the GBM patients, and has not yet been reached for the AA patients.
Nimotuzumab
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR). To date nimotuzumab has been administered to approximately 900 patients in more than a dozen clinical trials and on a compassionate basis. It has been approved in several countries and is being provided on a compassionate basis in certain countries including Canada, Germany, Australia and Japan. The drug continues to demonstrate a significantly more benign side-effect profile compared to all the other EGFR-targeting antibodies and small molecules targeting the EGF tyrosine kinase signalling pathway. The absence of any cases of severe rash to date and the very rare instances of any of the other debilitating side effects holds the prospect for nimotuzumab to become best-in-class for this important family of EGFR-targeting agents.
Nimotuzumab global development programs
Nimotuzumab is licensed to YM's majority-owned Canadian subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB, S.A., the corporation representing the Centre for Molecular Immunology, which was responsible for the discovery and early development of this unique molecule. Nimotuzumab has been sub-licensed by CIMYM to Daiichi Sankyo Co., Ltd for Japan, Oncoscience AG in Europe, Kuhnil Pharmaceutical Co. in South Korea and Innogene Kalbiotech in Southeast Asia.
In the territories for which YM has licensed nimotuzumab, the drug is currently in varying stages of development in colorectal cancer, adult and pediatric glioma, non-small-cell lung cancer and pancreatic cancer and YM expects that the range of indications will continue to broaden in 2008 as the group's cooperative efforts expands.
In countries outside of YM's territories, nimotuzumab is in development by seven licensees and is already approved for treatment of cancers of the head and neck in a number of those including India, China, Cuba, Argentina and Columbia
YM anticipates that the licensees will increasingly participate cooperatively to accelerate the rate of recruitment into trials of common interest, thereby reducing the costs of development for each participant, and shortening the time to completion of trials.
Oncoscience Ag, the European Partner of Ym Biosciences, Announces Completion of Patient Enrollment in Phase III Brain Cancer Trial of Nimotuzumab
Wednesday August 15, 7:00 am ET
MISSISSAUGA, ON, Aug. 15 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that Oncoscience AG (Wedel, Germany), its European partner for the development of the humanized EGFR-targeting monoclonal antibody, nimotuzumab, has recruited the 40th and final patient in its international phase III trial combining nimotuzumab with radiation for the treatment of children and adolescents suffering from diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG). DIPG is an inoperable form of brain cancer for which treatment options are severely limited. The Phase III trial is being conducted by an international group of paediatric oncologists under the lead of principal investigator Professor Udo Bode at the University of Bonn, Germany. The primary end-point of the trial is progression-free survival with overall survival as a secondary endpoint. Nimotuzumab has been designated an Orphan Drug by the EMEA.
ADVERTISEMENT
"Oncoscience AG is moving to complete this DIPG trial, one in a series that, if successful, will be an important component of our nimotuzumab regulatory strategy," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "YM has received clearance for a Canadian Phase II trial in children with recurrent DIPG for which the principal investigatory site is the Hospital for Sick Children in Toronto, an internationally recognized Centre of Excellence in paediatric medicine."
Positive European data from a completed second line 47-patient Phase II nimotuzumab monotherapy trial in recurrent pediatric glioma were most recently summarized in an oral presentation at ASCO 2007. The clinical benefit rate of 38% after 8 weeks, including partial responses and stable disease, for patients with recurrent DIPG in this study represents a unique observation in these end-stage patients and has generated considerable interest.
More than half of the high-grade brain cancers or gliomas over-express epidermal growth factor receptor (EGFR) and for the most advanced brain cancers, glioblastoma multiforme (GBM), the level of expression is even higher. A study involving 29 adults with newly diagnosed high-grade gliomas, including both anaplastic astrocytomas (AA) and GBM, who were treated with surgery, external beam radiotherapy and nimotuzumab showed that the treatment was well tolerated, the median survival time was 17.5 months for the GBM patients, and has not yet been reached for the AA patients.
Nimotuzumab
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR). To date nimotuzumab has been administered to approximately 900 patients in more than a dozen clinical trials and on a compassionate basis. It has been approved in several countries and is being provided on a compassionate basis in certain countries including Canada, Germany, Australia and Japan. The drug continues to demonstrate a significantly more benign side-effect profile compared to all the other EGFR-targeting antibodies and small molecules targeting the EGF tyrosine kinase signalling pathway. The absence of any cases of severe rash to date and the very rare instances of any of the other debilitating side effects holds the prospect for nimotuzumab to become best-in-class for this important family of EGFR-targeting agents.
Nimotuzumab global development programs
Nimotuzumab is licensed to YM's majority-owned Canadian subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB, S.A., the corporation representing the Centre for Molecular Immunology, which was responsible for the discovery and early development of this unique molecule. Nimotuzumab has been sub-licensed by CIMYM to Daiichi Sankyo Co., Ltd for Japan, Oncoscience AG in Europe, Kuhnil Pharmaceutical Co. in South Korea and Innogene Kalbiotech in Southeast Asia.
In the territories for which YM has licensed nimotuzumab, the drug is currently in varying stages of development in colorectal cancer, adult and pediatric glioma, non-small-cell lung cancer and pancreatic cancer and YM expects that the range of indications will continue to broaden in 2008 as the group's cooperative efforts expands.
In countries outside of YM's territories, nimotuzumab is in development by seven licensees and is already approved for treatment of cancers of the head and neck in a number of those including India, China, Cuba, Argentina and Columbia
YM anticipates that the licensees will increasingly participate cooperatively to accelerate the rate of recruitment into trials of common interest, thereby reducing the costs of development for each participant, and shortening the time to completion of trials.
heute als HOT-STOCK im "Der Aktionär".
DerAktionär
„Es ist einzigartig“
David Allan, Vorstandschef von YM Biosciences, lässt sich von den jüngsten Rückschlägen bei der Medikamentenentwicklung nicht schrecken. Er ist nach wie vor vom Erfolg seines Unternehmens überzeugt.
Biotech-Aktien sind Risikopapiere. Wer weiß das besser als Anleger, die sich vor einigen Monaten Aktien von YM Biosciences (YM) ins Depot legten, in der Hoffnung, die Biotech-Firma aus Kanada würde durch positive Testergebnisse mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene glänzen und damit den Aktienkurs in eine neue Dimension befördern? Doch die Tests wurden mangels Erfolgsaussichten überraschend vorzeitig beendet. Die Aktie stürzte ab und hat sich davon bislang nicht erholt.
Es geht weiter
Während die Anleger ob der enormen Verluste noch ihre Wunden lecken, hat YM-Vorstandschef David Allan seinen Optimismus bereits wiedergefunden. Im Gespräch mit dem AKTIONÄR bezeichnete er Tesmilifene als „ein faszinierendes Medikament“, das „hinsichtlich seiner Wirkungsweise einzigartig“ sei. Zur Erinnerung: Tesmilifene sollte bei der Behandlung von Brustkrebs eingesetzt werden und dabei helfen, Resistenzen gegen die Standardmedikamente zu verhindern. In den früheren Phasen der klinischen Studien hatte die Arznei sehr ermutigende Resultate geliefert. Warum bei den Phase-III-Tests nun nicht die gewünschten Ergebnisse erzielt wurden, soll bis Jahresende herausgefunden werden. Allan äußerte die Vermutung, dass die Zusammensetzung der Chemotherapie das Ergebnis negativ beeinflusst haben könnte. Aus diesem Grund wird bei Phase-III-Tests, die der Pharmakonzern Sanofi-Aventis mit Tesmilifene in Europa durchführen will, ein anderes Zellgift benutzt. Die Studien sollen demnächst beginnen, das Patienteneinschlussverfahren ist beinahe beendet. Zum Jahresende will YM Biosciences dann alle Erkenntnisse rund um Tesmilifene abschließend auswerten und einen Entschluss über das weitere Vorgehen treffen. Klare Tendenz derzeit: Es geht weiter.
Klassenbester?
Doch selbst wenn die Entwicklung von Tesmilifene eingestellt werden sollte, hat YM Biosciences noch weitere Pfunde, mit denen die Firma wuchern kann. Als größten „Value-Driver“ für YM sieht Allan dabei Nimotuzumb an. Der Antikörper wird derzeit in zwölf klinischen Studien auf seine Wirksamkeit bei unterschiedlichen Krebsarten getestet. Mit Nimotuzumab will YM gegen große Konkurrenten wie Amgen oder Imclone antreten – und sieht dabei durchaus Chancen, gegen die Großen zu bestehen. Denn was Nimotuzumab in den bisherigen Tests vor allem ausgezeichnet hat, ist die Tatsache, dass die gravierenden Nebenwirkungen der Konkurrenzpräparate wie ein schwerer akneartiger Ausschlag im Gesicht und am Körper bei der Behandlung mit dem YM-Produkt beinahe gänzlich ausgeblieben sind. Allan ist davon überzeugt, mit Nimotuzumab einen potenziellen Blockbuster in der Pipeline zu haben. Dafür spreche auch, dass sich der japanische Pharmakonzern Daiichi Sankyo bereits die Rechte an dem Antikörper für Japan gesichert habe. Auch die Japaner seien davon überzeugt, dass Nimotuzumab das beste Medikament seiner Klasse werden könne und auf lange Sicht den Markt dominieren werde.
Einen riesigen Markt sieht Allan auch für das neuartige Schmerzmittel AeroLEF. Allein in den USA gebe es mehr als 220 Millionen Menschen, die von ihren Ärzten jährlich mit Opioiden behandelt würden. Mit AeroLEF, so es denn zugelassen wird, erhielten die Patienten ein komplett neues Schmerzmittel, dessen Vorteile laut David Allan klar auf der Hand lägen: „AeroLEF ist eine Kombination aus freiem und Liposomgekapselten Fentanyl, die über die Atemwege aufgenommen werden kann. Das freie Fentanyl sorgt für eine rasche Wirkung, durch das Liposom-gekapselte Fentanyl hält diese über mehrere Stunden an. Da Schmerz sehr subjektiv ist und sich Ärzte bei der Dosierung des Schmerzmittels schwertun, kann der Patient bei AeroLEF die richtige Dosierung mittels eines Inhalators selbst bestimmen.“ Der Fahrplan für die weitere Entwicklung von AeroLEF sieht vor, dass zum Ende dieses beziehungsweise zum Anfang des kommenden Jahres die dritte und entscheidende Phase der klinischen Studien beginnen soll.
Für Hartgesottene
Anleger, die nach dem Kurssturz die Aktie gehalten haben, sollten dies auch weiter tun und auf positive Ergebnisse mit Nimotuzumab und AeroLEF oder sogar auf ein Comeback von Tesmilifene hoffen. Das aktuell niedrige Niveau macht das Papier auch für extrem risikobereite Neueinsteigerinteressant.
Kursziel bei YM Biosciences: 2,00 Euro. Stopp: 0,90 Euro.
„Es ist einzigartig“
David Allan, Vorstandschef von YM Biosciences, lässt sich von den jüngsten Rückschlägen bei der Medikamentenentwicklung nicht schrecken. Er ist nach wie vor vom Erfolg seines Unternehmens überzeugt.
Biotech-Aktien sind Risikopapiere. Wer weiß das besser als Anleger, die sich vor einigen Monaten Aktien von YM Biosciences (YM) ins Depot legten, in der Hoffnung, die Biotech-Firma aus Kanada würde durch positive Testergebnisse mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene glänzen und damit den Aktienkurs in eine neue Dimension befördern? Doch die Tests wurden mangels Erfolgsaussichten überraschend vorzeitig beendet. Die Aktie stürzte ab und hat sich davon bislang nicht erholt.
Es geht weiter
Während die Anleger ob der enormen Verluste noch ihre Wunden lecken, hat YM-Vorstandschef David Allan seinen Optimismus bereits wiedergefunden. Im Gespräch mit dem AKTIONÄR bezeichnete er Tesmilifene als „ein faszinierendes Medikament“, das „hinsichtlich seiner Wirkungsweise einzigartig“ sei. Zur Erinnerung: Tesmilifene sollte bei der Behandlung von Brustkrebs eingesetzt werden und dabei helfen, Resistenzen gegen die Standardmedikamente zu verhindern. In den früheren Phasen der klinischen Studien hatte die Arznei sehr ermutigende Resultate geliefert. Warum bei den Phase-III-Tests nun nicht die gewünschten Ergebnisse erzielt wurden, soll bis Jahresende herausgefunden werden. Allan äußerte die Vermutung, dass die Zusammensetzung der Chemotherapie das Ergebnis negativ beeinflusst haben könnte. Aus diesem Grund wird bei Phase-III-Tests, die der Pharmakonzern Sanofi-Aventis mit Tesmilifene in Europa durchführen will, ein anderes Zellgift benutzt. Die Studien sollen demnächst beginnen, das Patienteneinschlussverfahren ist beinahe beendet. Zum Jahresende will YM Biosciences dann alle Erkenntnisse rund um Tesmilifene abschließend auswerten und einen Entschluss über das weitere Vorgehen treffen. Klare Tendenz derzeit: Es geht weiter.
Klassenbester?
Doch selbst wenn die Entwicklung von Tesmilifene eingestellt werden sollte, hat YM Biosciences noch weitere Pfunde, mit denen die Firma wuchern kann. Als größten „Value-Driver“ für YM sieht Allan dabei Nimotuzumb an. Der Antikörper wird derzeit in zwölf klinischen Studien auf seine Wirksamkeit bei unterschiedlichen Krebsarten getestet. Mit Nimotuzumab will YM gegen große Konkurrenten wie Amgen oder Imclone antreten – und sieht dabei durchaus Chancen, gegen die Großen zu bestehen. Denn was Nimotuzumab in den bisherigen Tests vor allem ausgezeichnet hat, ist die Tatsache, dass die gravierenden Nebenwirkungen der Konkurrenzpräparate wie ein schwerer akneartiger Ausschlag im Gesicht und am Körper bei der Behandlung mit dem YM-Produkt beinahe gänzlich ausgeblieben sind. Allan ist davon überzeugt, mit Nimotuzumab einen potenziellen Blockbuster in der Pipeline zu haben. Dafür spreche auch, dass sich der japanische Pharmakonzern Daiichi Sankyo bereits die Rechte an dem Antikörper für Japan gesichert habe. Auch die Japaner seien davon überzeugt, dass Nimotuzumab das beste Medikament seiner Klasse werden könne und auf lange Sicht den Markt dominieren werde.
Einen riesigen Markt sieht Allan auch für das neuartige Schmerzmittel AeroLEF. Allein in den USA gebe es mehr als 220 Millionen Menschen, die von ihren Ärzten jährlich mit Opioiden behandelt würden. Mit AeroLEF, so es denn zugelassen wird, erhielten die Patienten ein komplett neues Schmerzmittel, dessen Vorteile laut David Allan klar auf der Hand lägen: „AeroLEF ist eine Kombination aus freiem und Liposomgekapselten Fentanyl, die über die Atemwege aufgenommen werden kann. Das freie Fentanyl sorgt für eine rasche Wirkung, durch das Liposom-gekapselte Fentanyl hält diese über mehrere Stunden an. Da Schmerz sehr subjektiv ist und sich Ärzte bei der Dosierung des Schmerzmittels schwertun, kann der Patient bei AeroLEF die richtige Dosierung mittels eines Inhalators selbst bestimmen.“ Der Fahrplan für die weitere Entwicklung von AeroLEF sieht vor, dass zum Ende dieses beziehungsweise zum Anfang des kommenden Jahres die dritte und entscheidende Phase der klinischen Studien beginnen soll.
Für Hartgesottene
Anleger, die nach dem Kurssturz die Aktie gehalten haben, sollten dies auch weiter tun und auf positive Ergebnisse mit Nimotuzumab und AeroLEF oder sogar auf ein Comeback von Tesmilifene hoffen. Das aktuell niedrige Niveau macht das Papier auch für extrem risikobereite Neueinsteigerinteressant.
Kursziel bei YM Biosciences: 2,00 Euro. Stopp: 0,90 Euro.
von mir aus kann es so weiter gehen...
weiter so.....
steigt und steigt und steigt ......
weiter so .......
Antwort auf Beitrag Nr.: 31.270.435 von lerchengrund am 23.08.07 16:21:34Schön, so langsam kommt sie aus dem Sommerloch und ich denke die 1,50 sheen wir dieses Jahr noch wieder recht sicher, ob die 2Euronen vom Aktionär wirklich wahr werden, wäre schön!
ja, 2 EORONEN wären doch 'ne schöne Zwischenetappe...
Antwort auf Beitrag Nr.: 31.285.252 von lerchengrund am 24.08.07 19:03:55traust Du dem Ding wirklich mehr zu? Mich würd's ja freuen, aber ich denke mehr ist nicht wirklich drin. Auch wenn ich mir die ganzen Forschungen anschaue... sind zwar nette Dinge die der medizin helfen, aber ob da nun unbedingt ein Viagra oder krebsheilendes Medikament zwischen ist, was einen tenbagger rechtfertigen würde?
Press Release Source: YM BioSciences Inc.
YM BioSciences USA cleared by US FDA to initiate Phase II clinical trial of nimotuzumab in children with inoperable, recurrent brain cancer
Thursday August 30, 5:00 pm ET
MISSISSAUGA, ON, Aug. 30 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that its wholly-owned US subsidiary, YM BioSciences USA Inc. ("YM-USA") has been cleared by the US Food and Drug Administration (FDA) to initiate a Phase II trial investigating nimotuzumab in pediatric patients with recurrent diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG), a form of inoperable, treatment-resistant brain cancer. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR). Eight leading US pediatric clinical centers will be participating in the study. YM BioSciences previously announced that it had received a No Objection Letter from Health Canada in June 2007 to initiate this single-arm trial, which will enrol 44 patients with DIPG who will be treated with nimotuzumab as monotherapy.
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This is the first occasion, to the knowledge of the Company, in which a clinical trial has been cleared by the FDA for a drug of Cuban origin. Clearance for importation of nimotuzumab into the US for this trial was authorized by a Special License issued to YM-USA by the US Treasury Department's Office of Foreign Assets Control (OFAC). Nimotuzumab has already been administered to a number of children in the US under licenses from the US Treasury Department and under single-patient INDs from the FDA.
"The clearance of this US IND by the FDA is a significant step in the development of nimotuzumab," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "In addition to the US investigatory sites, the global development program for nimotuzumab includes ongoing and planned clinical trials involving this and various other indications of cancer in Canada, Europe, Japan, Korea, Singapore, India, Argentina, and Brazil."
The trial design is based on a previous trial conducted in Germany. In that trial, which was the subject for an oral presentation at ASCO 2007, eight of 21 children with recurrent DIPG had a clinical benefit from treatment with nimotuzumab as monotherapy - one Partial Response (PR) and seven Stable Disease (SD) were reported in 21 patients, at the end of the induction phase at the eighth week. Those eight patients continued on maintenance therapy and, at week 21, three patients were declared PR and one was evaluated SD. No reports of OR in this patient population has, to the knowledge of the Company, been previously reported.
The primary endpoint of the current trial is Response Rate, with a target of 15%, and recruitment is expected to be completed within approximately 18 months from initiation. The principal investigatory site is the Hospital for Sick Children in Toronto, Canada where Drs. Eric Bouffet, Sylvain Baruchel, and Ute Bartels lead the international program. The US investigatory sites at which the trial will be conducted include leading pediatric neuro-oncology centers that are members of the "POETIC" consortium (Pediatric Oncology Experimental Therapeutics International Consortium). Members of POETIC include Vanderbilt Children's Hospital/Vanderbilt-Ingram Cancer Center, M.D. Anderson Cancer Center, Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, the Sidney Kimmel Cancer Center at Johns Hopkins, Children's Healthcare of Atlanta at Egleston, the Children's Hospital at the University of Colorado and the University of Florida and Alberta's Children's Hospital in Calgary. In addition, the University of Rochester Medical Center and the New York University Medical Center will also be included in the trial.
YM BioSciences' European partner for the development of nimotuzumab, Oncoscience AG, recently announced the enrolment of the 40th and final patient in its international Phase III trial combining nimotuzumab with radiation for the first-line treatment of children and adolescents with newly diagnosed DIPG.
YM BioSciences USA cleared by US FDA to initiate Phase II clinical trial of nimotuzumab in children with inoperable, recurrent brain cancer
Thursday August 30, 5:00 pm ET
MISSISSAUGA, ON, Aug. 30 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that its wholly-owned US subsidiary, YM BioSciences USA Inc. ("YM-USA") has been cleared by the US Food and Drug Administration (FDA) to initiate a Phase II trial investigating nimotuzumab in pediatric patients with recurrent diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG), a form of inoperable, treatment-resistant brain cancer. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR). Eight leading US pediatric clinical centers will be participating in the study. YM BioSciences previously announced that it had received a No Objection Letter from Health Canada in June 2007 to initiate this single-arm trial, which will enrol 44 patients with DIPG who will be treated with nimotuzumab as monotherapy.
ADVERTISEMENT
This is the first occasion, to the knowledge of the Company, in which a clinical trial has been cleared by the FDA for a drug of Cuban origin. Clearance for importation of nimotuzumab into the US for this trial was authorized by a Special License issued to YM-USA by the US Treasury Department's Office of Foreign Assets Control (OFAC). Nimotuzumab has already been administered to a number of children in the US under licenses from the US Treasury Department and under single-patient INDs from the FDA.
"The clearance of this US IND by the FDA is a significant step in the development of nimotuzumab," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "In addition to the US investigatory sites, the global development program for nimotuzumab includes ongoing and planned clinical trials involving this and various other indications of cancer in Canada, Europe, Japan, Korea, Singapore, India, Argentina, and Brazil."
The trial design is based on a previous trial conducted in Germany. In that trial, which was the subject for an oral presentation at ASCO 2007, eight of 21 children with recurrent DIPG had a clinical benefit from treatment with nimotuzumab as monotherapy - one Partial Response (PR) and seven Stable Disease (SD) were reported in 21 patients, at the end of the induction phase at the eighth week. Those eight patients continued on maintenance therapy and, at week 21, three patients were declared PR and one was evaluated SD. No reports of OR in this patient population has, to the knowledge of the Company, been previously reported.
The primary endpoint of the current trial is Response Rate, with a target of 15%, and recruitment is expected to be completed within approximately 18 months from initiation. The principal investigatory site is the Hospital for Sick Children in Toronto, Canada where Drs. Eric Bouffet, Sylvain Baruchel, and Ute Bartels lead the international program. The US investigatory sites at which the trial will be conducted include leading pediatric neuro-oncology centers that are members of the "POETIC" consortium (Pediatric Oncology Experimental Therapeutics International Consortium). Members of POETIC include Vanderbilt Children's Hospital/Vanderbilt-Ingram Cancer Center, M.D. Anderson Cancer Center, Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, the Sidney Kimmel Cancer Center at Johns Hopkins, Children's Healthcare of Atlanta at Egleston, the Children's Hospital at the University of Colorado and the University of Florida and Alberta's Children's Hospital in Calgary. In addition, the University of Rochester Medical Center and the New York University Medical Center will also be included in the trial.
YM BioSciences' European partner for the development of nimotuzumab, Oncoscience AG, recently announced the enrolment of the 40th and final patient in its international Phase III trial combining nimotuzumab with radiation for the first-line treatment of children and adolescents with newly diagnosed DIPG.
Nachbörslich über 13% im plus...
Wie seid ihr für nächste Woche positioniert?
Press Release Source: YM BioSciences Inc.
Ym Biosciences Announces Positive Preliminary Results From Phase I/II Lung Cancer Trial of Nimotuzumab Combined With Radiation
Tuesday September 4, 5:02 pm ET
Data Presented at the 12th World Conference on Lung Cancer in Seoul, Korea
MISSISSAUGA, ON, Sept. 4 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced positive preliminary results from the first two cohorts of the Phase I part of a Phase I/II trial of nimotuzumab in combination with radiation for the treatment of non-small-cell lung cancer (NSCLC) patients who are unsuitable for radical chemotherapy. The data were reported on September 5th in a poster presentation at the 12th World Conference on Lung Cancer in Seoul, Korea. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR).
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"While preliminary, these results are compelling because we observed clinical benefit (Partial Response or Stable Disease) in every one of the 13 patients so far enrolled in this study. A study by The National Cancer Institute of Canada demonstrated that patients with advanced NSCLC with Stable Disease as best response for treatment had Overall Survival similar to patients with Partial Response. The relatively long survival times observed in the first cohort of this trial are encouraging and are in agreement with the NCIC observations," said Dr. Igor Sherman, YM's Director of Clinical Research. "Although nimotuzumab specifically targets the EGF receptor, the reported absence of side effects, particularly the absence of severe rash, makes nimotuzumab therapeutically attractive in this setting."
The Phase I component enrolled patients at three centers in Canada and is evaluating the safety and feasibility of administrating nimotuzumab at three dose levels (100mg, 200mg and 400mg weekly) with palliative radiation (30 Gy in 10 fractions). The data will be used to select the optimal effective dose for the randomized Phase II component of the study, in which Overall Survival will be the primary endpoint.
Of the six patients enrolled in the 1st cohort (100mg), four Partial Response (PR) and two Stable Disease (SD) were reported as at August 14, 2007. Median Overall Survival of the group was 41.5 weeks. All patients ultimately progressed. Two severe adverse events have been reported, neither causally attributable to nimotuzumab. A notable absence of grade III/IV rash or diarrhea in this cohort was reported.
Of the seven patients enrolled in the 2nd cohort (200mg) of the study, two PR and five SD were reported as at August 14, 2007 Median overall survival of the group has not been reached but currently exceeds 25 weeks. There has been a notable absence of grade III/IV rash or diarrhea reported in this cohort.
Enrolment is now ongoing into the third cohort, to be treated at 400 mg per dose level, and accrual is anticipated to be completed by the end of 2007.
YM is conducting the trial in Canada and Kuhnil Pharmaceutical Co. is conducting a parallel trial in Korea with a common protocol. This structure is designed to accelerate overall recruitment and lower the costs to the participants. The interim report from Phase I Korean patients is anticipated early in 2008.
The poster presentation is entitled "Preliminary Results Of An Escalating Dose (Phase I /II Clinical) Trial Of The Anti EGFR Monoclonal Antibody Nimotuzumab In Combination With External Radiotherapy In Patients Diagnosed With Stage IIB, III or IV NSCLC Unsuitable For Radical Therapy" by Gwyn Bebb, Colum Smith, Anthony Brade, Stewart Rorke and Igor Sherman. The poster, P3 - 023, will be on display on September 5 & 6 at Atlantic Halls 5 - 8 in poster session 3 - Novel Therapeutics: Molecular Therapeutics.
Ym Biosciences Announces Positive Preliminary Results From Phase I/II Lung Cancer Trial of Nimotuzumab Combined With Radiation
Tuesday September 4, 5:02 pm ET
Data Presented at the 12th World Conference on Lung Cancer in Seoul, Korea
MISSISSAUGA, ON, Sept. 4 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced positive preliminary results from the first two cohorts of the Phase I part of a Phase I/II trial of nimotuzumab in combination with radiation for the treatment of non-small-cell lung cancer (NSCLC) patients who are unsuitable for radical chemotherapy. The data were reported on September 5th in a poster presentation at the 12th World Conference on Lung Cancer in Seoul, Korea. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR).
ADVERTISEMENT
"While preliminary, these results are compelling because we observed clinical benefit (Partial Response or Stable Disease) in every one of the 13 patients so far enrolled in this study. A study by The National Cancer Institute of Canada demonstrated that patients with advanced NSCLC with Stable Disease as best response for treatment had Overall Survival similar to patients with Partial Response. The relatively long survival times observed in the first cohort of this trial are encouraging and are in agreement with the NCIC observations," said Dr. Igor Sherman, YM's Director of Clinical Research. "Although nimotuzumab specifically targets the EGF receptor, the reported absence of side effects, particularly the absence of severe rash, makes nimotuzumab therapeutically attractive in this setting."
The Phase I component enrolled patients at three centers in Canada and is evaluating the safety and feasibility of administrating nimotuzumab at three dose levels (100mg, 200mg and 400mg weekly) with palliative radiation (30 Gy in 10 fractions). The data will be used to select the optimal effective dose for the randomized Phase II component of the study, in which Overall Survival will be the primary endpoint.
Of the six patients enrolled in the 1st cohort (100mg), four Partial Response (PR) and two Stable Disease (SD) were reported as at August 14, 2007. Median Overall Survival of the group was 41.5 weeks. All patients ultimately progressed. Two severe adverse events have been reported, neither causally attributable to nimotuzumab. A notable absence of grade III/IV rash or diarrhea in this cohort was reported.
Of the seven patients enrolled in the 2nd cohort (200mg) of the study, two PR and five SD were reported as at August 14, 2007 Median overall survival of the group has not been reached but currently exceeds 25 weeks. There has been a notable absence of grade III/IV rash or diarrhea reported in this cohort.
Enrolment is now ongoing into the third cohort, to be treated at 400 mg per dose level, and accrual is anticipated to be completed by the end of 2007.
YM is conducting the trial in Canada and Kuhnil Pharmaceutical Co. is conducting a parallel trial in Korea with a common protocol. This structure is designed to accelerate overall recruitment and lower the costs to the participants. The interim report from Phase I Korean patients is anticipated early in 2008.
The poster presentation is entitled "Preliminary Results Of An Escalating Dose (Phase I /II Clinical) Trial Of The Anti EGFR Monoclonal Antibody Nimotuzumab In Combination With External Radiotherapy In Patients Diagnosed With Stage IIB, III or IV NSCLC Unsuitable For Radical Therapy" by Gwyn Bebb, Colum Smith, Anthony Brade, Stewart Rorke and Igor Sherman. The poster, P3 - 023, will be on display on September 5 & 6 at Atlantic Halls 5 - 8 in poster session 3 - Novel Therapeutics: Molecular Therapeutics.
AP
YM BioSciences Reports Study Data
Tuesday September 4, 7:00 pm ET
YM BioSciences Reports Positive Preliminary Results on Its Lung Cancer Drug Candidate
NEW YORK (AP) -- Canadian biopharmaceutical company YM BioSciences Inc. on Tuesday announced positive preliminary results from an early/midstage study of its lung cancer drug candidate.
The company said the results came from the first two cohorts of the Phase I part of a Phase I/II trial of nimotuzumab in combination with radiation for the treatment of non-small-cell lung cancer patients who are unsuitable for radical chemotherapy. Data is based on 13 patients.
The Phase I component, which enrolled patients at three centers in Canada, is evaluating the safety and feasibility of administrating nimotuzumab at three dose levels with palliative radiation. The data will be used to select the optimal effective dose for the Phase II component of the study, in which overall survival will be the primary goal, the company said.
The drug has been approved in several countries and is being provided on a compassionate basis in certain countries including Canada, Germany and Australia, the company said.
U.S. shares of YM jumped 13 cents, or 8.3 percent, to $1.70 in after-hours trading. The stock had closed at $1.57.
was heisst das konkret?
YM Biosciences für risikobereite Anleger
07.09.2007
Biotech-Report
Kulmbach (aktiencheck.de AG) - Die Experten von "Biotech-Report" empfehlen die Aktie von YM Biosciences (ISIN CA9842381050 / WKN 911799) risikobereiten Anlegern.
Wie die Experten berichten würden, habe der Rückschlag beim potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene die YM Biosciences-Aktie bei den Anlegern in Ungnade fallen lassen. Zugegebenermaßen hätten die gefloppten Tests die Firma eines Fantasiefaktors beraubt. Aber seit jeher habe sich die kanadische Biotech-Schmiede damit ausgezeichnet, dass sie eben kein "Ein-Produkt-Unternehmen" sei. Ganz im Gegenteil, man habe gleich mehrere heiße Eisen im Feuer.
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Dazu gehöre zum einen der Antikörper Nimotuzumab. Die Kanadier möchten mit diesem Produkt arrivierte Branchengrößen wie Amgen und Imclone angreifen. Es seien zahlreiche klinische Studien unterschiedlicher Phasen und für verschiedene Krebserkrankungen im Gange. Die Tests für die Indikation Darmkrebs dürften besonders interessant sein. Bis zum Ende dieses Jahres solle das Patienteneinschlussverfahren für diese Studien abgeschlossen sein, noch im ersten Halbjahr des nächsten Jahres dürfte es Resultate geben. Dann werde sich herausstellen, ob YM Biosciences sein Ziel erreichen könne. Nimotuzumab solle bei gleicher Wirksamkeit deutlich weniger Nebenwirkungen aufweisen als die Konkurrenzmittel.
Nach Meinung der Experten, werde es auch bei dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF langsam konkret. Die Kanadier würden nach Beratungen mit der FDA hoffen, im zweiten Quartal 2008 mit Phase-III-Tests beginnen zu können. Für diese werde ein Zeitraum von etwa zwölf Monaten angesetzt. Experten würden allein diesem Medikamentenkandidaten einen Wert in Höhe von 150 Mio. Euro zusprechen. Dabei werde YM Biosciences an der Börse gerade einmal mit 96 Mio. Dollar bewertet und sitze auf einer Cash-Position von rund 50 Mio. Dollar.
Die YM Biosciences-Aktie empfehlen die Experten von "Biotech-Report" risikobereiten Investoren mit langem Atem. (Ausgabe 09/2007)
(07.09.2007/ac/a/d)
07.09.2007
Biotech-Report
Kulmbach (aktiencheck.de AG) - Die Experten von "Biotech-Report" empfehlen die Aktie von YM Biosciences (ISIN CA9842381050 / WKN 911799) risikobereiten Anlegern.
Wie die Experten berichten würden, habe der Rückschlag beim potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene die YM Biosciences-Aktie bei den Anlegern in Ungnade fallen lassen. Zugegebenermaßen hätten die gefloppten Tests die Firma eines Fantasiefaktors beraubt. Aber seit jeher habe sich die kanadische Biotech-Schmiede damit ausgezeichnet, dass sie eben kein "Ein-Produkt-Unternehmen" sei. Ganz im Gegenteil, man habe gleich mehrere heiße Eisen im Feuer.
Anzeige
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Dazu gehöre zum einen der Antikörper Nimotuzumab. Die Kanadier möchten mit diesem Produkt arrivierte Branchengrößen wie Amgen und Imclone angreifen. Es seien zahlreiche klinische Studien unterschiedlicher Phasen und für verschiedene Krebserkrankungen im Gange. Die Tests für die Indikation Darmkrebs dürften besonders interessant sein. Bis zum Ende dieses Jahres solle das Patienteneinschlussverfahren für diese Studien abgeschlossen sein, noch im ersten Halbjahr des nächsten Jahres dürfte es Resultate geben. Dann werde sich herausstellen, ob YM Biosciences sein Ziel erreichen könne. Nimotuzumab solle bei gleicher Wirksamkeit deutlich weniger Nebenwirkungen aufweisen als die Konkurrenzmittel.
Nach Meinung der Experten, werde es auch bei dem inhalierbaren Schmerzmittel AeroLEF langsam konkret. Die Kanadier würden nach Beratungen mit der FDA hoffen, im zweiten Quartal 2008 mit Phase-III-Tests beginnen zu können. Für diese werde ein Zeitraum von etwa zwölf Monaten angesetzt. Experten würden allein diesem Medikamentenkandidaten einen Wert in Höhe von 150 Mio. Euro zusprechen. Dabei werde YM Biosciences an der Börse gerade einmal mit 96 Mio. Dollar bewertet und sitze auf einer Cash-Position von rund 50 Mio. Dollar.
Die YM Biosciences-Aktie empfehlen die Experten von "Biotech-Report" risikobereiten Investoren mit langem Atem. (Ausgabe 09/2007)
(07.09.2007/ac/a/d)
Wie seid ihr für Montag positioniert?
YM BioSciences wird in der heutigen Ausgabe vom Aktionär mit dem Ziel von 2 € empfohlen. Mein Ziel sind bei baldigen guten Nachrichten 3 €.
Antwort auf Beitrag Nr.: 31.544.733 von Ulrich22 am 12.09.07 12:44:18Wie kommst Du auf dieses Kursziel?
Hatte die Aktie mal im Depot, aber als dann nach langem hinhalten endlich die Ergebnisse für Tesmilifene bekannt gegeben wurden, habe ich verkauft.
Mein Kauf war bei 2,93€.
Hatte die Aktie mal im Depot, aber als dann nach langem hinhalten endlich die Ergebnisse für Tesmilifene bekannt gegeben wurden, habe ich verkauft.
Mein Kauf war bei 2,93€.
YM BIOSCIENCES REPORTS FIRST QUARTER 2008 OPERATIONAL AND FINANCIAL RESULTS
MISSISSAUGA, ON, Nov. 12 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM,
AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes
differentiated products for patients worldwide, today reported operational and
financial results for the first quarter of fiscal 2008, ended September 30,
2007.
"We launched into our 2008 fiscal year by further increasing the level of
clinical activity for our lead drug, nimotuzumab," said David Allan, Chairman
and CEO of YM BioSciences. "In July 2007, we initiated patient enrollment for
our colorectal cancer trial - the first trial using nimotuzumab with
chemotherapy in a bulky tumor. Data from this trial could provide important
evidence supporting the observations to date that nimotuzumab can deliver
efficacy without the debilitating side effects common to other EGFR-targeting
drugs. In August 2007, YM-USA received clearance from the FDA to initiate a
44-patient clinical trial in children with diffuse, intrinsic pontine glioma
(DIPG), an inoperable progressive brain cancer."
"More recently our licensee in Europe, Oncoscience AG, recruited its
first patients into a randomized Phase III trial in first line adult
glioblastoma grade IV and a Phase IIb/IIIa randomized, placebo controlled
trial in patients with advanced pancreatic cancer for which YM has received
clearance to extend into Canada. Moreover, Daiichi-Sankyo, our licensee in
Japan, has advised us that it has completed its preliminary trials with
nimotuzumab, permitting it to advance into more advanced trials in 2008,"
added Mr. Allan. "We also continued to progress the development of AeroLEF(TM)
and the FDA have scheduled an end-of-Phase II meeting to discuss the Phase III
trial design. The first US trial for AeroLEF(TM) has been cleared to proceed
by the FDA and is pending clearance with the relevant Investigator Review
Boards."
Nimotuzumab:
Nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal
growth factor receptor (EGFR), is currently in varying stages of development
in a number of trials, including colorectal cancer, adult and pediatric
glioma, non-small-cell lung cancer and pancreatic cancer. During the first
quarter of fiscal 2008:
<<
- YM initiated enrollment for a Phase II colorectal cancer trial in
Canada. As of today, 30 patients have been enrolled in the first 50-
patient cohort, with recruitment of this cohort expected to be
completed by the end of calendar 2007 and data from this cohort are
expected to be reported in early calendar 2008. The endpoints of the
trial include Objective Response Rate (ORR), Progression Free
Survival (PFS), Overall Survival (OS) and the rates and durations of
Stable Disease (SD), as well as safety.
- YM USA was cleared by the US FDA to expand its second-line clinical
trial in children with DIPG into the US.
- YM reported positive preliminary results of a Phase I/II trial of
nimotuzumab in combination with radiation for the treatment of non-
small-cell lung cancer (NSCLC).
- Oncoscience AG reported completion of patient enrollment in the
Phase III, first-line, pediatric DIPG trial.
- Oncoscience AG reported initiation of late-stage trials designed to
be supportive of registration in adult glioma and pancreatic cancer.
- Subsequent to the end of the quarter:
- YM received clearance from Health Canada to extend into Canada the
188-patient multi-centre randomized, placebo controlled
Phase IIb/IIIa study in chemotherapy-naive patients with locally
advanced or metastatic pancreatic cancer initiated by Oncoscience.
- Daiichi-Sankyo Co., Ltd. advised YM that it had completed enrollment
in a nimotuzumab safety trial. There were no limiting toxicities.
AeroLEF(TM):
AeroLEF(TM) is a proprietary, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain. AeroLEF(TM) uniquely permits patients to
identify and select the appropriate dose in real-time for each pain episode to
achieve both rapid onset and extended duration of analgesia. During the first
quarter of fiscal 2008:
- YM announced the clearance by the FDA for the first IND in the US for
AeroLEF(TM).
- A request to the FDA for an End-of-Phase II meeting prior to calendar
year-end 2007 to discuss Phase III trial designs was submitted. YM
has been notified by the FDA that this meeting has been scheduled.
- YM received clearance from the FDA to initiate a Phase II trial in
the US in opioid-tolerant or opioid-naive patients. This trial is not
rate-limiting to the Phase III timeline but a successful trial would
further extend the utility and medical breadth of the product if and
when approved. Enrollment in the 50-patient trial is expected to
start in calendar Q4, 2007.
>>
Financial Results (CDN dollars)
Total revenue for the first quarter of fiscal 2008, ended September 30,
2007 was $1.8 million compared with $1.8 million for the first quarter of
fiscal 2007, ended September 30, 2006. Revenue from out-licensing was
$1.1 million for first quarter of fiscal 2008 compared with $0.9 million for
the first quarter of fiscal 2007. Interest income for the first quarter of
fiscal 2008 was $0.7 million compared with $0.9 million for the first quarter
of fiscal 2007.
Total operating expenditures for the first quarter of fiscal 2008 were
$5.6 million compared to $9.7 million for the first quarter of fiscal 2007.
General and administrative expenses were $2.0 million for the first quarter of
fiscal 2008 compared with $1.9 million for the first quarter of fiscal 2007.
Licensing and product development expenses decreased to $3.5 million for the
first quarter of fiscal 2008 compared to $7.9 million for the first quarter of
fiscal 2007. The change is mainly the result of reduced development activity
for tesmilifene, for which a Phase III trial was terminated in January 2007,
and reduced clinical development costs for nimotuzumab and AeroLEF(TM), for
both of which certain trials have finished and others are just starting up.
Net loss for the first quarter of fiscal 2008 was $3.6 million ($0.06 per
share) compared to $9.7 million ($0.17 per share) for the same period last
year.
As at September 30, 2007 the Company had cash and cash equivalents and
short-term deposits totaling $71.1 million and payables and accrued
liabilities totaling $2.2 million compared to $75.6 million and $3.3 million
respectively at June 30, 2007.
As at September 30, 2007 the Company had 58,216,309 common shares
outstanding, of which 2,380,953 common shares are held in escrow for
contingent additional payment related to the acquisition of Delex Therapeutics
Inc., 5,799,765 warrants, and 6,155,662 options.
AGM Announcement
YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on
November 28th, 2007 at 4:00 p.m. at the Gallery of the TSX Broadcast &
Conference Centre, The Exchange Tower, 130 King Street West, Toronto, Ontario.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and
commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has
two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that
targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several
countries for treatment of various types of head and neck cancer; and
AeroLEF(TM), a proprietary, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the
Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions
made in preparing forward-looking statements include but are not limited to
the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive
safety profile in ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(TM) will
continue to generate positive efficacy and safety data in future clinical
trials; and that YM and its various partners will complete their respective
clinical trials within the timelines communicated in this release. We
undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking
statements, whether as a result of new information, future events or
otherwise.
Summary financial statements attached:
<<
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Balance Sheets
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
September 30, June 30,
2007 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited)
Assets
Current assets:
Cash and cash equivalents $ 20,615,398 $ 5,847,351
Short-term deposits 50,500,118 69,724,438
Accounts receivable 419,152 370,011
Prepaid expenses 280,877 347,010
-----------------------------------------------------------------------
71,815,545 76,288,810
Capital assets 290,893 325,040
Intangible assets 4,860,815 5,125,950
-------------------------------------------------------------------------
$ 76,967,253 $ 81,739,800
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Liabilities and Shareholders' Equity
Current liabilities:
Accounts payable $ 1,009,731 $ 1,169,211
Accrued liabilities 1,195,302 2,103,755
Deferred revenue 4,623,340 4,702,132
-----------------------------------------------------------------------
6,828,373 7,975,098
Deferred revenue 7,881,759 8,929,900
Shareholders' equity:
Share capital 172,921,153 172,921,153
Share purchase warrants 4,553,308 4,553,308
Contributed surplus 6,703,710 5,657,082
Deficit accumulated during the
development stage (121,921,050) (118,296,741)
-----------------------------------------------------------------------
62,257,121 64,834,802
Basis of presentation
Commitments
-------------------------------------------------------------------------
$ 76,967,253 $ 81,739,800
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Operations and Comprehensive Income
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Revenue $ 1,126,933 $ 860,698 $ 7,433,978
Interest income 690,392 894,712 8,819,781
-------------------------------------------------------------------------
1,817,325 1,755,410 16,253,759
Expenses:
General and administrative 2,034,010 1,880,889 38,120,545
Licensing and product
development 3,544,859 7,864,866 94,341,242
Impairment - - 1,829,538
-----------------------------------------------------------------------
5,578,869 9,745,755 134,291,325
-------------------------------------------------------------------------
Loss before the undernoted (3,761,544) (7,990,345) (118,037,566)
Gain (loss) on foreign
exchange 43,905 (85,817) (319,277)
Gain on short-term deposits 93,330 - 93,330
Loss on marketable securities - - (1,191,329)
-------------------------------------------------------------------------
Loss before income taxes (3,624,309) (8,076,162) (119,454,842)
Income taxes - 1,622,695 1,676,075
-------------------------------------------------------------------------
Loss and comprehensive loss
for the period $ (3,624,309) $ (9,698,857) $(121,130,917)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Basic and diluted loss per
common share $ (0.06) $ (0.17)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Weighted average number of
common shares outstanding,
excluding 2,380,953 common
shares held in escrow for
contingent additional
payment related to the
Delex acquisition 55,835,356 55,781,996
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Deficit Accumulated During the
Development Stage
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Deficit, beginning of period $(118,296,741) $ (86,566,501) $ -
Cost of purchasing shares for
cancellation in excess of
book value - - (790,133)
Loss for the period (3,624,309) (9,698,857) (121,130,917)
-------------------------------------------------------------------------
Deficit, end of period $(121,921,050) $ (96,265,358) $(121,921,050)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Cash Flows
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Cash provided by (used in):
Operating activities:
Loss for the period $ (3,624,309) $ (9,698,857) $(121,130,917)
Items not involving cash:
Amortization of capital
assets 34,147 25,348 472,936
Amortization of intangible
assets 265,135 633,051 3,585,093
Impairment of intangible
asset - - 1,829,538
Loss on marketable
securities - - 1,191,329
Unrealized gain on
financial instruments (70,377) - (70,377)
Stock-based employee
compensation 1,046,628 519,214 7,200,104
Stock-based consideration - - 292,750
Warrants-based
consideration - - 54,775
Change in non-cash operating
working capital:
Accounts receivable and
prepaid expenses 16,992 868,254 328,693
Accounts payable, accrued
liabilities and deferred
revenue (2,194,866) 13,243,503 11,468,488
-----------------------------------------------------------------------
(4,526,650) 5,590,513 (94,777,588)
Financing activities:
Issuance of common shares on
exercise of warrants - 1,875 4,371,555
Repayment of debenture - - (1,469,425)
Net proceeds from issuance
of shares and warrants - - 123,276,729
Issuance of common shares on
exercise of options - - 2,516,246
Redemption of preferred
shares - - (2,630,372)
Purchase of shares for
cancellation - - (1,029,679)
-----------------------------------------------------------------------
- 1,875 125,035,054
Investing activities:
Purchase of short-term
deposits, net 19,294,697 33,959,585 (50,235,816)
Proceeds on sale of
marketable securities - - 1,404,450
Additions to capital and
intangible assets - (1,630) (577,315)
-----------------------------------------------------------------------
19,294,697 33,957,955 (49,408,681)
-------------------------------------------------------------------------
Increase (decrease) in cash
and cash equivalents 14,768,047 39,550,343 (19,151,215)
Net cash assumed on
acquisition - - 39,766,613
Cash and cash equivalents,
beginning of period 5,847,351 2,735,317 -
-------------------------------------------------------------------------
Cash and cash equivalents,
end of period $ 20,615,398 $ 42,285,660 $ 20,615,398
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Supplemental cash flow
information:
Non-cash items:
Issuance of shares from
escrow on Delex
acquisition $ - $ - $ 11,326,981
Issuance of common shares
on Eximias acquisition - - 35,063,171
Issuance of common shares
in exchange for licensed
patents - - 100,000
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
>>
-30-
/For further information: Thomas Fechtner, the Trout Group LLC, Tel.
(646) 378-2931, Email: tfechtner@troutgroup.com; James Smith, the Equicom
Group Inc., Tel. (416) 815-0700 x 229, Email: jsmith@equicomgroup.com;
Nominated Adviser, Canaccord Adams Limited, Ryan Gaffney, Tel. +44 (0)20 7050
6500/
MISSISSAUGA, ON, Nov. 12 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (AMEX:YMI, TSX:YM,
AIM:YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes
differentiated products for patients worldwide, today reported operational and
financial results for the first quarter of fiscal 2008, ended September 30,
2007.
"We launched into our 2008 fiscal year by further increasing the level of
clinical activity for our lead drug, nimotuzumab," said David Allan, Chairman
and CEO of YM BioSciences. "In July 2007, we initiated patient enrollment for
our colorectal cancer trial - the first trial using nimotuzumab with
chemotherapy in a bulky tumor. Data from this trial could provide important
evidence supporting the observations to date that nimotuzumab can deliver
efficacy without the debilitating side effects common to other EGFR-targeting
drugs. In August 2007, YM-USA received clearance from the FDA to initiate a
44-patient clinical trial in children with diffuse, intrinsic pontine glioma
(DIPG), an inoperable progressive brain cancer."
"More recently our licensee in Europe, Oncoscience AG, recruited its
first patients into a randomized Phase III trial in first line adult
glioblastoma grade IV and a Phase IIb/IIIa randomized, placebo controlled
trial in patients with advanced pancreatic cancer for which YM has received
clearance to extend into Canada. Moreover, Daiichi-Sankyo, our licensee in
Japan, has advised us that it has completed its preliminary trials with
nimotuzumab, permitting it to advance into more advanced trials in 2008,"
added Mr. Allan. "We also continued to progress the development of AeroLEF(TM)
and the FDA have scheduled an end-of-Phase II meeting to discuss the Phase III
trial design. The first US trial for AeroLEF(TM) has been cleared to proceed
by the FDA and is pending clearance with the relevant Investigator Review
Boards."
Nimotuzumab:
Nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal
growth factor receptor (EGFR), is currently in varying stages of development
in a number of trials, including colorectal cancer, adult and pediatric
glioma, non-small-cell lung cancer and pancreatic cancer. During the first
quarter of fiscal 2008:
<<
- YM initiated enrollment for a Phase II colorectal cancer trial in
Canada. As of today, 30 patients have been enrolled in the first 50-
patient cohort, with recruitment of this cohort expected to be
completed by the end of calendar 2007 and data from this cohort are
expected to be reported in early calendar 2008. The endpoints of the
trial include Objective Response Rate (ORR), Progression Free
Survival (PFS), Overall Survival (OS) and the rates and durations of
Stable Disease (SD), as well as safety.
- YM USA was cleared by the US FDA to expand its second-line clinical
trial in children with DIPG into the US.
- YM reported positive preliminary results of a Phase I/II trial of
nimotuzumab in combination with radiation for the treatment of non-
small-cell lung cancer (NSCLC).
- Oncoscience AG reported completion of patient enrollment in the
Phase III, first-line, pediatric DIPG trial.
- Oncoscience AG reported initiation of late-stage trials designed to
be supportive of registration in adult glioma and pancreatic cancer.
- Subsequent to the end of the quarter:
- YM received clearance from Health Canada to extend into Canada the
188-patient multi-centre randomized, placebo controlled
Phase IIb/IIIa study in chemotherapy-naive patients with locally
advanced or metastatic pancreatic cancer initiated by Oncoscience.
- Daiichi-Sankyo Co., Ltd. advised YM that it had completed enrollment
in a nimotuzumab safety trial. There were no limiting toxicities.
AeroLEF(TM):
AeroLEF(TM) is a proprietary, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain. AeroLEF(TM) uniquely permits patients to
identify and select the appropriate dose in real-time for each pain episode to
achieve both rapid onset and extended duration of analgesia. During the first
quarter of fiscal 2008:
- YM announced the clearance by the FDA for the first IND in the US for
AeroLEF(TM).
- A request to the FDA for an End-of-Phase II meeting prior to calendar
year-end 2007 to discuss Phase III trial designs was submitted. YM
has been notified by the FDA that this meeting has been scheduled.
- YM received clearance from the FDA to initiate a Phase II trial in
the US in opioid-tolerant or opioid-naive patients. This trial is not
rate-limiting to the Phase III timeline but a successful trial would
further extend the utility and medical breadth of the product if and
when approved. Enrollment in the 50-patient trial is expected to
start in calendar Q4, 2007.
>>
Financial Results (CDN dollars)
Total revenue for the first quarter of fiscal 2008, ended September 30,
2007 was $1.8 million compared with $1.8 million for the first quarter of
fiscal 2007, ended September 30, 2006. Revenue from out-licensing was
$1.1 million for first quarter of fiscal 2008 compared with $0.9 million for
the first quarter of fiscal 2007. Interest income for the first quarter of
fiscal 2008 was $0.7 million compared with $0.9 million for the first quarter
of fiscal 2007.
Total operating expenditures for the first quarter of fiscal 2008 were
$5.6 million compared to $9.7 million for the first quarter of fiscal 2007.
General and administrative expenses were $2.0 million for the first quarter of
fiscal 2008 compared with $1.9 million for the first quarter of fiscal 2007.
Licensing and product development expenses decreased to $3.5 million for the
first quarter of fiscal 2008 compared to $7.9 million for the first quarter of
fiscal 2007. The change is mainly the result of reduced development activity
for tesmilifene, for which a Phase III trial was terminated in January 2007,
and reduced clinical development costs for nimotuzumab and AeroLEF(TM), for
both of which certain trials have finished and others are just starting up.
Net loss for the first quarter of fiscal 2008 was $3.6 million ($0.06 per
share) compared to $9.7 million ($0.17 per share) for the same period last
year.
As at September 30, 2007 the Company had cash and cash equivalents and
short-term deposits totaling $71.1 million and payables and accrued
liabilities totaling $2.2 million compared to $75.6 million and $3.3 million
respectively at June 30, 2007.
As at September 30, 2007 the Company had 58,216,309 common shares
outstanding, of which 2,380,953 common shares are held in escrow for
contingent additional payment related to the acquisition of Delex Therapeutics
Inc., 5,799,765 warrants, and 6,155,662 options.
AGM Announcement
YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on
November 28th, 2007 at 4:00 p.m. at the Gallery of the TSX Broadcast &
Conference Centre, The Exchange Tower, 130 King Street West, Toronto, Ontario.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is an oncology company that identifies, develops and
commercializes differentiated products for patients worldwide. The Company has
two late-stage products: nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that
targets the epidermal growth factor receptor (EGFR) and is approved in several
countries for treatment of various types of head and neck cancer; and
AeroLEF(TM), a proprietary, inhaled-delivery composition of free and
liposome-encapsulated fentanyl in development for the treatment of moderate to
severe pain, including cancer pain.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the
Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions
made in preparing forward-looking statements include but are not limited to
the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive
safety profile in ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(TM) will
continue to generate positive efficacy and safety data in future clinical
trials; and that YM and its various partners will complete their respective
clinical trials within the timelines communicated in this release. We
undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking
statements, whether as a result of new information, future events or
otherwise.
Summary financial statements attached:
<<
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Balance Sheets
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
September 30, June 30,
2007 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited)
Assets
Current assets:
Cash and cash equivalents $ 20,615,398 $ 5,847,351
Short-term deposits 50,500,118 69,724,438
Accounts receivable 419,152 370,011
Prepaid expenses 280,877 347,010
-----------------------------------------------------------------------
71,815,545 76,288,810
Capital assets 290,893 325,040
Intangible assets 4,860,815 5,125,950
-------------------------------------------------------------------------
$ 76,967,253 $ 81,739,800
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Liabilities and Shareholders' Equity
Current liabilities:
Accounts payable $ 1,009,731 $ 1,169,211
Accrued liabilities 1,195,302 2,103,755
Deferred revenue 4,623,340 4,702,132
-----------------------------------------------------------------------
6,828,373 7,975,098
Deferred revenue 7,881,759 8,929,900
Shareholders' equity:
Share capital 172,921,153 172,921,153
Share purchase warrants 4,553,308 4,553,308
Contributed surplus 6,703,710 5,657,082
Deficit accumulated during the
development stage (121,921,050) (118,296,741)
-----------------------------------------------------------------------
62,257,121 64,834,802
Basis of presentation
Commitments
-------------------------------------------------------------------------
$ 76,967,253 $ 81,739,800
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Operations and Comprehensive Income
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Revenue $ 1,126,933 $ 860,698 $ 7,433,978
Interest income 690,392 894,712 8,819,781
-------------------------------------------------------------------------
1,817,325 1,755,410 16,253,759
Expenses:
General and administrative 2,034,010 1,880,889 38,120,545
Licensing and product
development 3,544,859 7,864,866 94,341,242
Impairment - - 1,829,538
-----------------------------------------------------------------------
5,578,869 9,745,755 134,291,325
-------------------------------------------------------------------------
Loss before the undernoted (3,761,544) (7,990,345) (118,037,566)
Gain (loss) on foreign
exchange 43,905 (85,817) (319,277)
Gain on short-term deposits 93,330 - 93,330
Loss on marketable securities - - (1,191,329)
-------------------------------------------------------------------------
Loss before income taxes (3,624,309) (8,076,162) (119,454,842)
Income taxes - 1,622,695 1,676,075
-------------------------------------------------------------------------
Loss and comprehensive loss
for the period $ (3,624,309) $ (9,698,857) $(121,130,917)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Basic and diluted loss per
common share $ (0.06) $ (0.17)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Weighted average number of
common shares outstanding,
excluding 2,380,953 common
shares held in escrow for
contingent additional
payment related to the
Delex acquisition 55,835,356 55,781,996
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Deficit Accumulated During the
Development Stage
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Deficit, beginning of period $(118,296,741) $ (86,566,501) $ -
Cost of purchasing shares for
cancellation in excess of
book value - - (790,133)
Loss for the period (3,624,309) (9,698,857) (121,130,917)
-------------------------------------------------------------------------
Deficit, end of period $(121,921,050) $ (96,265,358) $(121,921,050)
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
YM BIOSCIENCES INC.
(A DEVELOPMENT STAGE COMPANY)
Interim Consolidated Statements of Cash Flows
(Expressed in Canadian dollars)
-------------------------------------------------------------------------
Period from
inception on
August 17,
Three months ended 1994 to
September 30, September 30,
2007 2006 2007
-------------------------------------------------------------------------
(Unaudited) (Unaudited)
Cash provided by (used in):
Operating activities:
Loss for the period $ (3,624,309) $ (9,698,857) $(121,130,917)
Items not involving cash:
Amortization of capital
assets 34,147 25,348 472,936
Amortization of intangible
assets 265,135 633,051 3,585,093
Impairment of intangible
asset - - 1,829,538
Loss on marketable
securities - - 1,191,329
Unrealized gain on
financial instruments (70,377) - (70,377)
Stock-based employee
compensation 1,046,628 519,214 7,200,104
Stock-based consideration - - 292,750
Warrants-based
consideration - - 54,775
Change in non-cash operating
working capital:
Accounts receivable and
prepaid expenses 16,992 868,254 328,693
Accounts payable, accrued
liabilities and deferred
revenue (2,194,866) 13,243,503 11,468,488
-----------------------------------------------------------------------
(4,526,650) 5,590,513 (94,777,588)
Financing activities:
Issuance of common shares on
exercise of warrants - 1,875 4,371,555
Repayment of debenture - - (1,469,425)
Net proceeds from issuance
of shares and warrants - - 123,276,729
Issuance of common shares on
exercise of options - - 2,516,246
Redemption of preferred
shares - - (2,630,372)
Purchase of shares for
cancellation - - (1,029,679)
-----------------------------------------------------------------------
- 1,875 125,035,054
Investing activities:
Purchase of short-term
deposits, net 19,294,697 33,959,585 (50,235,816)
Proceeds on sale of
marketable securities - - 1,404,450
Additions to capital and
intangible assets - (1,630) (577,315)
-----------------------------------------------------------------------
19,294,697 33,957,955 (49,408,681)
-------------------------------------------------------------------------
Increase (decrease) in cash
and cash equivalents 14,768,047 39,550,343 (19,151,215)
Net cash assumed on
acquisition - - 39,766,613
Cash and cash equivalents,
beginning of period 5,847,351 2,735,317 -
-------------------------------------------------------------------------
Cash and cash equivalents,
end of period $ 20,615,398 $ 42,285,660 $ 20,615,398
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Supplemental cash flow
information:
Non-cash items:
Issuance of shares from
escrow on Delex
acquisition $ - $ - $ 11,326,981
Issuance of common shares
on Eximias acquisition - - 35,063,171
Issuance of common shares
in exchange for licensed
patents - - 100,000
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
>>
-30-
/For further information: Thomas Fechtner, the Trout Group LLC, Tel.
(646) 378-2931, Email: tfechtner@troutgroup.com; James Smith, the Equicom
Group Inc., Tel. (416) 815-0700 x 229, Email: jsmith@equicomgroup.com;
Nominated Adviser, Canaccord Adams Limited, Ryan Gaffney, Tel. +44 (0)20 7050
6500/
Press Release Source: YM BioSciences Inc.
Ym Biosciences Announces Nimotuzumab Colorectal Cancer Trial First Cohort Is Closed to Accrual
Thursday December 20, 11:15 am ET
MISSISSAUGA, ON, Dec. 20 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that it has completed accrual in the first 50-patient cohort of its Phase II trial of nimotuzumab in combination with irinotecan for the treatment of colorectal cancer. The safety profile in the trial to date is consistent with data from previous trials of nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody targeting the epidermal growth factor receptor (EGFR), in that there has been no evidence of the severe side effects frequently seen with currently approved EGFR-targeting antibodies and small molecules.
ADVERTISEMENT
"We are pleased by the enthusiasm of the investigators that resulted in rapid enrollment of this patient cohort and look forward to results from this trial which could provide the evidence to advance nimotuzumab's further development in one of the largest cancer patient populations," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Preliminary data on disease control rates should be available toward the end of the first calendar quarter of 2008. Since progression-free survival (PFS) in this patient population historically approximates four months initial observations of nimotuzumab's effect on PFS could be available shortly after the response data."
The single-arm trial in Canada is currently designed to enroll 100 patients in two 50-patient cohorts, consecutively, with the first cohort receiving irinotecan and weekly dosing of nimotuzumab and the second cohort receiving irinotecan with nimotuzumab every two weeks. The endpoints of the trial include the rate and duration of disease control (Stable Disease (SD) and Objective Response Rate (ORR)), Progression Free Survival (PFS), and Overall Survival (OS), as well as safety. The study's principal investigator is Dr. Amil Shah at the BC Cancer Agency in Vancouver. Twelve sites across Canada are participating in the trial.
About Nimotuzumab
Ym Biosciences Announces Nimotuzumab Colorectal Cancer Trial First Cohort Is Closed to Accrual
Thursday December 20, 11:15 am ET
MISSISSAUGA, ON, Dec. 20 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (AMEX: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), an oncology company that identifies, develops and commercializes differentiated products for patients worldwide, today announced that it has completed accrual in the first 50-patient cohort of its Phase II trial of nimotuzumab in combination with irinotecan for the treatment of colorectal cancer. The safety profile in the trial to date is consistent with data from previous trials of nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody targeting the epidermal growth factor receptor (EGFR), in that there has been no evidence of the severe side effects frequently seen with currently approved EGFR-targeting antibodies and small molecules.
ADVERTISEMENT
"We are pleased by the enthusiasm of the investigators that resulted in rapid enrollment of this patient cohort and look forward to results from this trial which could provide the evidence to advance nimotuzumab's further development in one of the largest cancer patient populations," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Preliminary data on disease control rates should be available toward the end of the first calendar quarter of 2008. Since progression-free survival (PFS) in this patient population historically approximates four months initial observations of nimotuzumab's effect on PFS could be available shortly after the response data."
The single-arm trial in Canada is currently designed to enroll 100 patients in two 50-patient cohorts, consecutively, with the first cohort receiving irinotecan and weekly dosing of nimotuzumab and the second cohort receiving irinotecan with nimotuzumab every two weeks. The endpoints of the trial include the rate and duration of disease control (Stable Disease (SD) and Objective Response Rate (ORR)), Progression Free Survival (PFS), and Overall Survival (OS), as well as safety. The study's principal investigator is Dr. Amil Shah at the BC Cancer Agency in Vancouver. Twelve sites across Canada are participating in the trial.
About Nimotuzumab
Wo bleiben denn nun die tollen News? Ich denke, die machen den smarten Abgang! Da kommt aber auch so gar nix. Und das sind immer die besten Anzeichen zum abstoßen. Ist aber nur meine Meinung, hatte mir auch mehr erhofft. Ich schätze, die einzigen Gewinner sind die Geschäftsführer usw.
Heute bericht im "DER AKTIOMNÄR":
die Chancen werden höher als die Risiken eingestuft.
die Chancen werden höher als die Risiken eingestuft.
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.052.337 von lerchengrund am 15.01.08 13:22:25Wird da auch zu irgenwas konkret Stellung genommen?
cu
meido
cu
meido
Der Aktionär->bla, bla, bla......
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.058.757 von Broncho am 15.01.08 19:40:49da haste recht...
http://biz.yahoo.com/prnews/080117/to248.html?.v=64
http://biz.yahoo.com/prnews/080117/to248.html?.v=64
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.079.518 von stock_budgie am 17.01.08 11:39:42Hallo,
miteinander...bin auf diese Aktie durch den Aktionär gestoßen aber
so wi es aussieht scheint mir es nicht das Projekt zu sein, in was ich meine paar Graupen investieren sollte, bei diesen sehr schwierigen Marktsituationen. Eigentlich suche ich eine Möglichkeit meine Moneten
reletiv sicher ordentlich vervielfältigen zu lassen ... aber so wie es aussieht wird das hier nischt ...
na da, Gruß Zimt
miteinander...bin auf diese Aktie durch den Aktionär gestoßen aber
so wi es aussieht scheint mir es nicht das Projekt zu sein, in was ich meine paar Graupen investieren sollte, bei diesen sehr schwierigen Marktsituationen. Eigentlich suche ich eine Möglichkeit meine Moneten
reletiv sicher ordentlich vervielfältigen zu lassen ... aber so wie es aussieht wird das hier nischt ...
na da, Gruß Zimt
Die Sache ist gegessen, dass sieht ein Blinder.
Die Aktie wird sich noch einige male halbieren bis Sie letztendlich verschwunden ist.
Die Aktie wird sich noch einige male halbieren bis Sie letztendlich verschwunden ist.
Umsatz?
EBIT?
Angaben zum Management?
Geschäftstätigkeit?
Anzahl der Mitarbeiter?
Produktionsstandorte?
Aktionärsstruktur?
Corportate Governance?
Zwischenberichte?
Geschäftsberichte?
Wertpapierprospekt?
Strategie und Ziele?
Vermögenslage?
Finanzlage?
Ertragslage?
Anzahl Aktien?
EBIT?
Angaben zum Management?
Geschäftstätigkeit?
Anzahl der Mitarbeiter?
Produktionsstandorte?
Aktionärsstruktur?
Corportate Governance?
Zwischenberichte?
Geschäftsberichte?
Wertpapierprospekt?
Strategie und Ziele?
Vermögenslage?
Finanzlage?
Ertragslage?
Anzahl Aktien?
strong buy!
siehe DER AKTIONÄR
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.623.760 von lerchengrund am 12.03.08 19:27:35Wenn DER AKTIONÄR eine Empfehlung für YM Biosience gibt, ist das noch lange nicht ein klarer Kauf. Wer im Internet nach dem Herausgeber sucht, findet dazu einige nützliche Hinweise als Entscheidungshilfe. Beim Manager magazin wurde Bernd Förtsch (Herausgeber DER AKTIONÄR) im "Hall of Shame" wegen der mageren Bilanz seiner Fonds aufgenommen. Zudem existieren Verbindungen zu Markus Frick, der auch nicht gerade positiv aufgefallen ist (http://www.graumarktinfo.de/gm/netzwerke/artikel/494223.html…
Also Augen auf und mal einen Blick in die Bilanzen der Firma geworfen und die sind momentan nicht berauschend.
Momentan drängt sich ein Investment bei YM BIOSCIENCE nicht auf. Man sollte eher auf positive Nachrichten der Studien warten und sich eine Bodenbildung abzeichnet. Solange hier nichts passiert, verbrennt die Firma nur Geld, was sich auch wieder im Kurs der Aktie spiegeln dürfte und auch macht.
Also Augen auf und mal einen Blick in die Bilanzen der Firma geworfen und die sind momentan nicht berauschend.
Momentan drängt sich ein Investment bei YM BIOSCIENCE nicht auf. Man sollte eher auf positive Nachrichten der Studien warten und sich eine Bodenbildung abzeichnet. Solange hier nichts passiert, verbrennt die Firma nur Geld, was sich auch wieder im Kurs der Aktie spiegeln dürfte und auch macht.
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.747.578 von oliv8 am 28.03.08 10:19:31Ich habe noch etwas vergessen.....bei depotliga.de belegte Bernd Förtsch den letzten Platz mit über 70% verlust.
http://www.depotliga.de/xist4c/web/Depotliga_id_41_.htm
http://www.depotliga.de/xist4c/web/Depotliga_id_41_.htm
und von seinem Fondsheft "Wert und Wachstum" gab es seit November auch keine neue Ausgabe mehr !
und das die Entwicklung der letzten drei Monate!
Vermögensaufbaufonds?
?????????????????????????????????????????????
25 % Verlust !!!
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.760.384 von lerchengrund am 30.03.08 13:55:31gibt es hier eigentlich noch jemand?
Hallo!
Angesichts fehlender Diskussionen und Neuigkeiten hier aktuelle Portfolio-Infos der YM Bio:
http://www.ymbiosciences.com/main.cfm?docID=16
Gruß aus Dresden
HerrHelbig
Angesichts fehlender Diskussionen und Neuigkeiten hier aktuelle Portfolio-Infos der YM Bio:
http://www.ymbiosciences.com/main.cfm?docID=16
Gruß aus Dresden
HerrHelbig
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.946.463 von HerrHelbig am 22.04.08 21:04:08danke,
immerhin schon ein Produkt in Phase IV. und einige in Phase III.
immerhin schon ein Produkt in Phase IV. und einige in Phase III.
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.947.242 von lerchengrund am 22.04.08 22:27:38Merken Sie sich: Ein nachhaltig erfolgreicher, wirklich professioneller Marktteilnehmer würde NIE aus „emotionalen“ oder „intuitiven“ Gründen – nur weil ihm die „Story“ eines Unternehmens gefällt – in den Markt gehen. Ihn interessiert in erster Linie, ob der Sektor aktuell interessant ist, denn das entscheidet maßgeblich, ob der Kurs steigt oder fällt.
Antwort auf Beitrag Nr.: 33.978.266 von lerchengrund am 26.04.08 16:16:18Momentan bin ich begeistert wie lange nicht mehr von den Möglichkeiten und Gelegenheiten. Denn „psychologische Börsen“ sind für kühl agierende Börsenpraktiker wunderbare Zeiten. Plötzlich fallen uns traumhaft günstige Einstiegskurse vor die Füße...
Antwort auf Beitrag Nr.: 34.012.143 von lerchengrund am 01.05.08 23:49:25DIE WELT-INFLATION STEIGT! Ein Grund sind die Knappheitspreise bei den Industrie-, Agrar- und Energie-Rohstoffen. Hinzu kommt die Geldflut: Ben Bernanke fördert bewusst die Geldentwertung und wahrscheinlich nicht nur für kurze Zeit. Die Europäische Zentralbank hält den Leitzins noch stabil, ist aber ebenfalls bereits mit Inflationsraten über 3% konfrontiert, die sie eigentlich nicht tolerieren möchte – jetzt aber tolerieren muss, um den Dollar nicht endgültig abschmieren zu lassen. Zudem sorgt sich auch China über Inflationsraten in der Nähe von 10%.
Antwort auf Beitrag Nr.: 34.022.045 von lerchengrund am 03.05.08 18:44:51Ym Biowissenschaften verkünden FDA-Aufzug-klinischen Einfluss auf Aerolef (R) und Abstand einer klinischen Studie der Phasen-II Donnerstag, die 19.,5. Juni: 00 P.M. UND - Dr. Ali Raza, zum der weiteren Entwicklung von AeroLEF als Präsident Of AeroLEF Division zu führen - MISSISSAUGA AN 19. Juni /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (Amex: YMI, TSX: YM, ZIEL: YMBA), eine Onkologiefirma, die identifizierent, entwickelt und bringt die unterschiedenen Produkte für Patienten weltweit in den Handel, heute verkündet, dass der klinische Einfluss durch das US-Behörde zur Überwachung von Nahrungs- und Arzneimitteln (FDA) der Entwicklung von YM' auferlegte; s AeroLEF® ist angehoben worden. Das Anheben dieses Einflußes ermöglicht YM, die Expansion in die US der klinischen Entwicklung der Phase II von AeroLEF wieder aufzunehmen. REKLAMEANZEIGE AeroLEF wird wie ein Roman und eine wirkungsvolle Annäherung an das Management der akuten Schmerz entwickelt, indem man eine eigene Formulierung des inhalierten, nebulized, frei-und-Liposom-eingekapselten Fentanyl liefert. Der freie Fentanyl ergibt schnellen Anfang von Analgesia, während der Liposom-eingekapselte Fentanyl die einzigartige ausgedehnte Dauer der Schmerzentlastung produziert. Die FDA löschte ein Protokoll der Phase II im Juni 2007, um mit AeroLEF' fortzufahren; Versuch s-erstes in den US jedoch sofort vor der Ende-von-Phase II Sitzung, die im Januar 2008, die FDA festgelegt wurde und abgehalten war, erlegte einen klinischen Einfluss auf, jetzt angehoben. YM freut auch, sich zu verkünden, dass Dr. Ali Raza als Präsident der AeroLEF Abteilung engagiert worden ist, das product' zu führen; s fördern Entwicklung. Dr. Raza hat einige Führungrollen in gebildeten und Entwicklungstadium pharmazeutischen Unternehmen gehalten. Er führte die globale Entwicklung von CRESTOR® (rosuvastatin), ein Produkt, das in mehr als 60 Ländern genehmigt wurde und das für Marktführung mit Lipitor® konkurriert. Anfang des Jahres erzielte er regelnden Abstand für und leitete ein Hauptklinisches Programm der phase III für ein Fentanylprodukt ein, das in mehr als 50 Forschungszentren in Europa sich entwickelt wurde. " Ich werde erfreut, die AeroLEF Mannschaft an den YM Biowissenschaften und dem Blick zu auf das Spätstadium, internationale Entwicklung dieses einzigartigen Produktes, " schnell sich bewegen vorwärts verbunden zu haben; besagter Dr. Raza. " Wir begrüßen Dr. Raza und haben hohes Vertrauen, dass seine Breite der Erfahrung in der globalen Drogeentwicklung erheblich unser team' verstärkt; s-Fähigkeit, den erheblichen Wert von AeroLEF' zu verwirklichen; s-einzigartige Annäherung an die Behandlung der Schmerz. Die wissenschaftlichen Zucht- und einzigartigen Vorteile dieses Produktes sind hergestellt worden und Sicherheits- und Wirksamkeitdaten sind von den vorhergehenden klinischen Studien berichtet worden und umfaßt in drei Plakatdarstellungen bei der Jahresversammlung der amerikanischen Schmerz-Gesellschaft im Mai 2008, " besagter David Allan, Vorsitzender und CEO. " Wir auch schätzen sehr den fristgerechten Bericht durch die FDA zu unseren Antworten und zur konstruktiven Annäherung des Agency." Über YM Biowissenschaften YM BioSciences Inc. ist eine Onkologiefirma, die unterschiedene Produkte für Patienten weltweit identifizierent, entwickelt und in den Handel bringt. Zusätzlich zu AeroLEF das Company' s anderes Spätstadium Produkt, nimotuzumab, ist ein gevermenschlichter monoclonal Antikörper, der den epidermialen Wachstumfaktorempfänger (EGFR) zielt. Es wird in einigen Ländern für Behandlung der verschiedenen Arten Haupt- und Ansatzkrebses genehmigt.
Also die Krise hat doch ihr gutes. YMI hat 52 Mio USD in Cache! Zum aktuellen Kurs von 0,34 USD liegt die Marktkapitalisierung bei 19 Mio USD! Es gab sie schon für 0,21 USD - bei allem Risiko, wenn das kein Deal ist!
YM BioSciences veröffentlicht Aktualisierung der EU-Regulatiorien
Mississauga, Kanada - 5. Dezember 2008 – YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), ein Onkologie-Unternehmen, welches differenzierte Produkte für Patienten aus der ganzen Welt entwickelt und vermarktet, berichtet heute, dass die Oncoscience AG, der europäische Lizenzträger von Nimotuzumab, von YMs Tochtergesellschaft CIMYM BioSciences Inc, ihren Antrag auf Marktzulassung von Nimotuzumab bei der Europäischen Arzneimittelagentur (EMEA) zurück gezogen hat. Die Rücknahme eines Antrages hat keine Auswirkung auf einen eventuellen späteren Antrag eines Unternehmens.
Der Antrag auf Marktzulassung von Nimotuzumab wurde am 4. Oktober 2007 bei der EMEA gestellt. Zum Zeitpunkt der Rücknahme, lag der Antrag EMEAs Ausschuss für Humanarzneimittel (CHMP) zur Prüfung vor. In dem offiziellen Schreiben der Oncoscience AG heisst es, dass die Rücknahme des Antrages gestellt wurde, "da es nicht möglich war, die Bedenken der CHMP in Bezug auf Qualität und Wirksamkeit des Medikamentes innerhalb des vorgeschriebenen Zeitplans darzulegen".
„Die Fragen der EMEA in Bezug auf die Wirksamkeit von Nimotuzumab basieren ausschließlich auf von Oncoscience AG zu einer ungeplanten, retrospektiven Teilgruppenanalyse einer einarmigen, offenen Monotherapiephase-II-Studie mit 47 Patienten eingereichten Daten. Diese Analyse spiegelt in keinster Weise die Wirksamkeit von Nimotuzumab wieder, welches bereits in zwölf Ländern zugelassen ist und dessen Wirksamkeit durch zahlreiche Indikationen demonstriert wurde." sagt David Allan, Vorstandsvorsitzender und Geschäftsführer von YM BioSciences. „Wir begrüssen, dass die Oncoscience AG ihren Antrag zurückgezogen hat, in der Erwartung einer späteren Wiedervorlage, da dieser Antrag nur auf Grundlage einer sehr kleinen, nicht vorausschauend untersuchten Stichprobe gestellt wurde. Wir können feststellen, dass diese Rücknahme mit den Maßnahmen zahlreicher großer pharmazeutischer Unternehmen, die sich in der Entwicklungsphase befinden und ähnlichen Umständen unterliegen, im Einklang steht und wir glauben, dass dies die korrekte Entscheidung war, um die Menge der für diese Anträge benötigten Informationen bereitstellen zu können.
YMs Tochtergesellschaft CIMYM BioSciences Inc. ist für die meisten der großen Märkte Lizenzträger für das hochdifferenzierte EGFR-Targeting-Medikament Nimotuzumab, einschliesslich Japan, Europa und Nordamerika. Nimotuzumab ist bereits für den Vertrieb in einer Reihe von Ländern zugelassen und die Daten zeigen weiterhin, dass dieses Molekül die Aussicht hat, Klassenbester in einem etablierten Bereich der Krebstherapie zu werden. Zurzeit befindet es sich in einer von YM gesponserten Testlauf gegen Hirntumore in Kanada und der USA. Zusätzlich befindet es sich in mehreren Phase-II- und Phase-III-Versuchen von YMs Lizenznehmen und anderen Unternehmen, welches das Medikament international fördern.
CIMYM hält seinen Antrag an das internationale Schiedsgericht in London auf Beilegung der Angelegenheit im Zusammenhang mit der Lizenz von Oncosicence AG bei.
Hintergrundinformationen zu YM BioSciences:YM BioSciences Inc ist ein Unternehmen, welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt.
Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, einen humanisierten monoklonalen Antikörper, sowie AeroLEF®, ein proprietäres, auf Inhalation basierende Zusammensetzung von freiem und Liposomen-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab befindet sich in der Entwicklung und zielt auf multiple Tumortypen in Kombination mit Strahlung, Chemoradiation und Chemotherapie. Das Medikament, welches in mehreren europäischen Ländern genehmigt ist, unterscheidet sich deutlich von sämtlichen anderen EGFR-Targeting-Agents, auf Grund der bemerkenswert guten Nebenwirkungsbilanz.
Bis heute wurden bei mehr als 3000 Patienten weltweit über keine Grad-III/IV-Hautausschläge oder Strahlungs-Dermatitis berichtet. Meldungen über eine der anderen für EGFR-Targeting-Moleküle typischen Nebenwirkungen sind selten. AeroLEF® befindet sich in der Entwicklung für die Behandlung von milden bis starken Schmerzen, inklusive Krebsschmerzen. Das Produkt nahm 2007 an einer Zufallsstudie teil und ist international für die Entwicklung in der Spätphase in Vorbereitung.
Diese Pressemitteilung kann vorausblickende Aussagen beinhalten, welche die derzeitigen Erwartungen des Unternehmens in Bezug auf zukünftige Ereignisse widerspiegeln. Diese prognostischen Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, welche Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen verursachen mögen, die tatsächlich von den in den vorausblickenden Aussagen ausgedrückten oder angedeuteten Ergebnissen, Ereignissen oder Entwicklungen abweichen können. Solche Faktoren umfassen, sind aber nicht beschränkt auf, sich verändernde Marktbedingungen, den erfolgreichen oder rechtzeitigen Abschluss von klinischen Studien, die Einrichtung von Unternehmenszusammenschlüssen, die Einwirkungen von wettbewerbsfähigen Produkten und Preisgestaltung, Entwicklung neuer Produkte, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der behördlichen Genehmigung und anderen Risiken, welche von Zeit zu Zeit in der quartalsweisen oder jährlichen Berichterstattung der Gesellschaft erwähnt werden. Bestimmte Annahmen, welche in den vorbereitenden vorausblickenden Aussagen getroffen wurden, beinhalten, jedoch beschränken sich nicht nur auf Folgendes: Nimotuzumab wird auch weiterhin ein wettbewerbsfähiges Sicherheitsprofil aufweisen, sowohl in laufenden als auch in künftigen klinischen Studien. AeroLEF® wird weiterhin positive Wirksamkeits- und Sicherheitsdaten in zukünftigen klinischen Studien hervorbringen und YM und seine verschiedenen Partner werden ihre klinischen Studien innerhalb der Zeitfristen, die in dieser Mitteilung angegeben wurden, beendet haben. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich zukunftsorientierte Aussagen zu aktualisieren oder zu ändern, unabhängig davon, ob als Ergebnis von neuen Informationen, zukünftigen Ereignissen oder Sonstigem.
Anfragen:
Thomas Fechtner, Trout Group LLC James Smith, Equicom Group Inc.
Tel. +1-646-378-2931 Tel. +1-416-815-0700 x 229
E-Mail: tfechtner@troutgroup.com E-Mail: jsmith@equicomgroup.com
Nominated Adviser
Canaccord Adams Limited
Ryan Gaffney
Tel. +44 20 7050 6500
Mississauga, Kanada - 5. Dezember 2008 – YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), ein Onkologie-Unternehmen, welches differenzierte Produkte für Patienten aus der ganzen Welt entwickelt und vermarktet, berichtet heute, dass die Oncoscience AG, der europäische Lizenzträger von Nimotuzumab, von YMs Tochtergesellschaft CIMYM BioSciences Inc, ihren Antrag auf Marktzulassung von Nimotuzumab bei der Europäischen Arzneimittelagentur (EMEA) zurück gezogen hat. Die Rücknahme eines Antrages hat keine Auswirkung auf einen eventuellen späteren Antrag eines Unternehmens.
Der Antrag auf Marktzulassung von Nimotuzumab wurde am 4. Oktober 2007 bei der EMEA gestellt. Zum Zeitpunkt der Rücknahme, lag der Antrag EMEAs Ausschuss für Humanarzneimittel (CHMP) zur Prüfung vor. In dem offiziellen Schreiben der Oncoscience AG heisst es, dass die Rücknahme des Antrages gestellt wurde, "da es nicht möglich war, die Bedenken der CHMP in Bezug auf Qualität und Wirksamkeit des Medikamentes innerhalb des vorgeschriebenen Zeitplans darzulegen".
„Die Fragen der EMEA in Bezug auf die Wirksamkeit von Nimotuzumab basieren ausschließlich auf von Oncoscience AG zu einer ungeplanten, retrospektiven Teilgruppenanalyse einer einarmigen, offenen Monotherapiephase-II-Studie mit 47 Patienten eingereichten Daten. Diese Analyse spiegelt in keinster Weise die Wirksamkeit von Nimotuzumab wieder, welches bereits in zwölf Ländern zugelassen ist und dessen Wirksamkeit durch zahlreiche Indikationen demonstriert wurde." sagt David Allan, Vorstandsvorsitzender und Geschäftsführer von YM BioSciences. „Wir begrüssen, dass die Oncoscience AG ihren Antrag zurückgezogen hat, in der Erwartung einer späteren Wiedervorlage, da dieser Antrag nur auf Grundlage einer sehr kleinen, nicht vorausschauend untersuchten Stichprobe gestellt wurde. Wir können feststellen, dass diese Rücknahme mit den Maßnahmen zahlreicher großer pharmazeutischer Unternehmen, die sich in der Entwicklungsphase befinden und ähnlichen Umständen unterliegen, im Einklang steht und wir glauben, dass dies die korrekte Entscheidung war, um die Menge der für diese Anträge benötigten Informationen bereitstellen zu können.
YMs Tochtergesellschaft CIMYM BioSciences Inc. ist für die meisten der großen Märkte Lizenzträger für das hochdifferenzierte EGFR-Targeting-Medikament Nimotuzumab, einschliesslich Japan, Europa und Nordamerika. Nimotuzumab ist bereits für den Vertrieb in einer Reihe von Ländern zugelassen und die Daten zeigen weiterhin, dass dieses Molekül die Aussicht hat, Klassenbester in einem etablierten Bereich der Krebstherapie zu werden. Zurzeit befindet es sich in einer von YM gesponserten Testlauf gegen Hirntumore in Kanada und der USA. Zusätzlich befindet es sich in mehreren Phase-II- und Phase-III-Versuchen von YMs Lizenznehmen und anderen Unternehmen, welches das Medikament international fördern.
CIMYM hält seinen Antrag an das internationale Schiedsgericht in London auf Beilegung der Angelegenheit im Zusammenhang mit der Lizenz von Oncosicence AG bei.
Hintergrundinformationen zu YM BioSciences:YM BioSciences Inc ist ein Unternehmen, welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt.
Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, einen humanisierten monoklonalen Antikörper, sowie AeroLEF®, ein proprietäres, auf Inhalation basierende Zusammensetzung von freiem und Liposomen-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab befindet sich in der Entwicklung und zielt auf multiple Tumortypen in Kombination mit Strahlung, Chemoradiation und Chemotherapie. Das Medikament, welches in mehreren europäischen Ländern genehmigt ist, unterscheidet sich deutlich von sämtlichen anderen EGFR-Targeting-Agents, auf Grund der bemerkenswert guten Nebenwirkungsbilanz.
Bis heute wurden bei mehr als 3000 Patienten weltweit über keine Grad-III/IV-Hautausschläge oder Strahlungs-Dermatitis berichtet. Meldungen über eine der anderen für EGFR-Targeting-Moleküle typischen Nebenwirkungen sind selten. AeroLEF® befindet sich in der Entwicklung für die Behandlung von milden bis starken Schmerzen, inklusive Krebsschmerzen. Das Produkt nahm 2007 an einer Zufallsstudie teil und ist international für die Entwicklung in der Spätphase in Vorbereitung.
Diese Pressemitteilung kann vorausblickende Aussagen beinhalten, welche die derzeitigen Erwartungen des Unternehmens in Bezug auf zukünftige Ereignisse widerspiegeln. Diese prognostischen Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, welche Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen verursachen mögen, die tatsächlich von den in den vorausblickenden Aussagen ausgedrückten oder angedeuteten Ergebnissen, Ereignissen oder Entwicklungen abweichen können. Solche Faktoren umfassen, sind aber nicht beschränkt auf, sich verändernde Marktbedingungen, den erfolgreichen oder rechtzeitigen Abschluss von klinischen Studien, die Einrichtung von Unternehmenszusammenschlüssen, die Einwirkungen von wettbewerbsfähigen Produkten und Preisgestaltung, Entwicklung neuer Produkte, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der behördlichen Genehmigung und anderen Risiken, welche von Zeit zu Zeit in der quartalsweisen oder jährlichen Berichterstattung der Gesellschaft erwähnt werden. Bestimmte Annahmen, welche in den vorbereitenden vorausblickenden Aussagen getroffen wurden, beinhalten, jedoch beschränken sich nicht nur auf Folgendes: Nimotuzumab wird auch weiterhin ein wettbewerbsfähiges Sicherheitsprofil aufweisen, sowohl in laufenden als auch in künftigen klinischen Studien. AeroLEF® wird weiterhin positive Wirksamkeits- und Sicherheitsdaten in zukünftigen klinischen Studien hervorbringen und YM und seine verschiedenen Partner werden ihre klinischen Studien innerhalb der Zeitfristen, die in dieser Mitteilung angegeben wurden, beendet haben. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich zukunftsorientierte Aussagen zu aktualisieren oder zu ändern, unabhängig davon, ob als Ergebnis von neuen Informationen, zukünftigen Ereignissen oder Sonstigem.
Anfragen:
Thomas Fechtner, Trout Group LLC James Smith, Equicom Group Inc.
Tel. +1-646-378-2931 Tel. +1-416-815-0700 x 229
E-Mail: tfechtner@troutgroup.com E-Mail: jsmith@equicomgroup.com
Nominated Adviser
Canaccord Adams Limited
Ryan Gaffney
Tel. +44 20 7050 6500
IRW-PRESS: YM BIOSCIENCES INC: YM Biosciences kündigt Meilenstein-Zahlung für Registrierung von Nimotuzumab auf den Philippinen und in Indonesien an
YM Biosciences kündigt Meilenstein-Zahlung für Registrierung von Nimotuzumab auf den Philippinen und in Indonesien an
MISSISSAUGA, Kanada 12. Dezember 2008 YM BioSciences Inc. (NYES Asternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), ein Unternehmen, welches spezialisierte Produkte für Patienten weltweit erkennt, entwickelt und vermarktet, hat heute verkündet, dass die Tochtergesellschaft in Mehrheitsbesitz, CIMYM BioSciences Inc, eine Meilenstein-Zahlung von ihrem Konzessionsinhaber Innogene Kalbiotech Ltd (IGK) als Anerkennung für die jüngste Marktzulassung von Nimotuzumab in den Philippinen und in Indonesien erhalten hat. IGK ist eine biotechnische Tochtergesellschaft von P.T. Kalbe Farma Tbk (Jakarta, Indonesien), eines der größten pharmazeutischen Unternehmen in der Region mit mehr als 8100 Angestellten und einem Jahresertrag von über 300 Millionen US Dollar.
Mit Hinzukommen der Philippinnen und Indonesien hat Nimotuzumab mittlerweile eine Marktfreigabe in zwölf Ländern erreicht. Die Nachfrage für neuartige Medikamente in den Schwellenländern wächst rasant und Nimotuzumab hat Dank seines einzigartigen Sicherheitsprofils im Vergleich zu anderen EGFR-Ziel-Medikamenten die Voraussetzungen, eines der Haupt-Krebsmedikamente in diesen Territorien zu werden´, sagt David Allan, Vorsitzender und CEO von YM BioSciences. Sich häufende Berichte über Toxizitäten, welche mit der Kombination von anderen EGFR Medikamenten und Strahlung assoziiert werden, unterstreichen diesen Wettbewerbsvorteil noch. Zusätzlich zu Grad-III/IV-Hautausschlag wurde kürzlich Grad-IV-Strahlungs-Dermatitis, eine andere schwere und schwächende Toxizität, gemeldet, welche bei circa 28 Prozent der mit dem derzeitig vermarkteten EGFR-Ziel-Antikörper in Kombination mit Strahlung behandelten Patienten auftritt, jedoch bei Patienten, welche ausschließlich bestrahlt werden, nicht vorkommt.
Laut Wissen von YM ist bis heute in keiner der klinischen Studien mit Nimotuzumab bei Patienten mit Grad III/IV ein akne-ähnlicher Hautausschlag beobachtet worden, eine ebenfalls schwere, Dosis-begrenzende Nebenwirkung, welche bei allen anderen Antikörpern festgestellt wird und bei der Kleinmoleküle auf den EGF-Tyrosin-Kinase Signalweg abzielen. Unabhängig von dem Hautausschlag ist die Grad-III/IV-Strahlungs-Dermatitis eine schwere Toxizität, welche bei fast der Hälfte der mit anderen EGFR-Targeting-Antikörper-Medikamenten in Kombination mit Strahlung behandelten Patienten auftritt, während diese bei mit Nimotuzumab und Strahlung behandelten Patienten nicht vorkommen. Berichte über schwere Vorfälle der anderen Nebenwirkungen die typisch für EGFR-Targeting Moleküle sind, kommen selten vor. Diese schweren Nebenwirkungen können zu Behandlungsunterbrechungen führen, welche eine der Hauptursachen für den Fehlschlag der Behandlung ist, und - im Gegensatz zu Cetuximab - müssen Nimotuzumab-Patienten nicht mit Medikamenten vorbehandelt werden, um Infusions-Reaktionen zu vermeiden.
Nimotuzumab wurde mit dem Ziel entwickelt, als beste Behandlung ihrer Klasse in Konkurrenz zu den aktuell vermarkteten EGFR-Ziel-Medikamenten zu treten. Dieses Medikament hat bei zahlreichen Tumor-Typen Wirksamkeit gezeigt (veröffentlicht und präsentiert auf großen Konferenzen, einschließlich bei der ASCO), mit mehr als 27 abgeschlossenen klinischen Studien, welche die den anderen EGFR-Ziel-Antikörper-Medikamenten Konkurrenz machenden Anti-Krebs-Aktivität demonstriert haben.
Nimotuzumab wird derzeit in mehreren stichprobenartigen Phase-II- und -III-Studien in Japan, Europa und anderswo weiterentwickelt und unterläuft einer von YM gesponserten Bestätigungs-Studie über pädiatrische Hirntumore in Kanada und den USA.
NYSE Alternext US Bekanntmachung
Die Gesellschaft erhielt ein Abschlussprüfungsgutachten für das am 30. Juni 2008 endende Geschäftsjahr, welches einen erläuternden Absatz bezüglich der Anmerkung 1, für die konsolidierten finanziellen Unternehmensberichte des Geschäftsjahres 2008 beinhaltete, und erhebliche Zweifel über die Fähigkeit der Gesellschaft, weiterhin als ein funktionierendes Unternehmen bestehen zu können, aufbrachte, da die Unternehmung keine Netto-Gewinne, minimalen Ertrag und einen negativen operativen Cash Flow vorweist. YM besaß per 30. September 2008 effektiv Barwerte von mehr als CDN $52 Millionen und geht davon aus, dass dies für Weiterentwicklungen weit über das Geschäftsjahr 2009 ausreichend sein wird. Die Offenlegung in Anmerkung 1 steht im Einklang mit YMs Bekanntmachungen in den vergangenen Finanzberichten und soll den Leser auf Branchen-Risiken hinweisen, zu denen auch die Abhängigkeit von Kapitalmärkten sowie unsichere Partnership-Einnahmen gehören.
YM BioSciences:
YM BioSciences Inc ist ein Unternehmen welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt. Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, ein humanisierter monoklonaler Antikörper und AeroLEF®, ein proprietäres, auf Inhalation basierende Zusammensetzung von freien und Liposom-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab befindet sich in der auf multiple Tumor-Typen in Kombination mit Strahlung, Chemoradiation und Chemotherapie abzielende Entwicklung. Das Medikament, welches in einigen Ländern zugelassen ist, unterscheidet sich aufgrund seines herausragenden gut Nebenwirkungs-Profils deutlich von allen aktuell vermarkteten EGFR-Ziel-Agents. Bis heute wurden bei mehr als 3000 Patienten weltweit keine Grad-III/IV-Hautausschläge oder Strahlungs-Dermatitis beobachtet und Berichte über andere für EGFR-Ziel-Moleküle typische Nebenwirkungen kommen selten vor. AeroLEF® befindet sich in der Entwicklung für die Behandlung von milden bis starken Schmerzen, inklusive Krebsschmerzen. Das Produkt beendete 2007 eine stichprobenartige Studie und ist für eine internationale Spätphasen-Entwicklung in Vorbereitung.
Diese Pressemitteilung kann vorausblickende Aussagen beinhalten, welche die derzeitigen Erwartungen des Unternehmens in Bezug auf zukünftige Ereignisse widerspiegeln. Diese prognostischen Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, welche Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen verursachen mögen, die tatsächlich von den in den vorausblickenden Aussagen ausgedrückten oder angedeuteten Ergebnissen, Ereignissen oder Entwicklungen abweichen können. Solche Faktoren umfassen, sind aber nicht beschränkt auf, sich verändernde Marktbedingungen, den erfolgreichen oder rechtzeitigen Abschluss von klinischen Studien, die Einrichtung von Unternehmenszusammenschlüssen, die Einwirkungen von wettbewerbsfähigen Produkten und Preisgestaltung, Entwicklung neuer Produkte, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der behördlichen Genehmigung und anderen Risiken, welche von Zeit zu Zeit in der quartalsweisen oder jährlichen Berichterstattung der Gesellschaft erwähnt werden. Bestimmte Annahmen, welche in den vorbereitenden vorausblickenden Aussagen getroffen wurden, beinhalten, jedoch beschränken sich nicht nur auf Folgendes: Nimotuzumab wird auch weiterhin ein wettbewerbsfähiges Sicherheitsprofil aufweisen, sowohl in laufenden als auch in künftigen klinischen Studien. AeroLEF® wird weiterhin positive Wirksamkeits- und Sicherheitsdaten in zukünftigen klinischen Studien hervorbringen und YM und seine verschiedenen Partner werden ihre klinischen Studien innerhalb der Zeitfristen, die in dieser Mitteilung angegeben wurden, beendet haben. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich zukunftsorientierte Aussagen zu aktualisieren oder zu ändern, unabhängig davon, ob als Ergebnis von neuen Informationen, zukünftigen Ereignissen oder Sonstigem.
YM Biosciences kündigt Meilenstein-Zahlung für Registrierung von Nimotuzumab auf den Philippinen und in Indonesien an
MISSISSAUGA, Kanada 12. Dezember 2008 YM BioSciences Inc. (NYES Asternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), ein Unternehmen, welches spezialisierte Produkte für Patienten weltweit erkennt, entwickelt und vermarktet, hat heute verkündet, dass die Tochtergesellschaft in Mehrheitsbesitz, CIMYM BioSciences Inc, eine Meilenstein-Zahlung von ihrem Konzessionsinhaber Innogene Kalbiotech Ltd (IGK) als Anerkennung für die jüngste Marktzulassung von Nimotuzumab in den Philippinen und in Indonesien erhalten hat. IGK ist eine biotechnische Tochtergesellschaft von P.T. Kalbe Farma Tbk (Jakarta, Indonesien), eines der größten pharmazeutischen Unternehmen in der Region mit mehr als 8100 Angestellten und einem Jahresertrag von über 300 Millionen US Dollar.
Mit Hinzukommen der Philippinnen und Indonesien hat Nimotuzumab mittlerweile eine Marktfreigabe in zwölf Ländern erreicht. Die Nachfrage für neuartige Medikamente in den Schwellenländern wächst rasant und Nimotuzumab hat Dank seines einzigartigen Sicherheitsprofils im Vergleich zu anderen EGFR-Ziel-Medikamenten die Voraussetzungen, eines der Haupt-Krebsmedikamente in diesen Territorien zu werden´, sagt David Allan, Vorsitzender und CEO von YM BioSciences. Sich häufende Berichte über Toxizitäten, welche mit der Kombination von anderen EGFR Medikamenten und Strahlung assoziiert werden, unterstreichen diesen Wettbewerbsvorteil noch. Zusätzlich zu Grad-III/IV-Hautausschlag wurde kürzlich Grad-IV-Strahlungs-Dermatitis, eine andere schwere und schwächende Toxizität, gemeldet, welche bei circa 28 Prozent der mit dem derzeitig vermarkteten EGFR-Ziel-Antikörper in Kombination mit Strahlung behandelten Patienten auftritt, jedoch bei Patienten, welche ausschließlich bestrahlt werden, nicht vorkommt.
Laut Wissen von YM ist bis heute in keiner der klinischen Studien mit Nimotuzumab bei Patienten mit Grad III/IV ein akne-ähnlicher Hautausschlag beobachtet worden, eine ebenfalls schwere, Dosis-begrenzende Nebenwirkung, welche bei allen anderen Antikörpern festgestellt wird und bei der Kleinmoleküle auf den EGF-Tyrosin-Kinase Signalweg abzielen. Unabhängig von dem Hautausschlag ist die Grad-III/IV-Strahlungs-Dermatitis eine schwere Toxizität, welche bei fast der Hälfte der mit anderen EGFR-Targeting-Antikörper-Medikamenten in Kombination mit Strahlung behandelten Patienten auftritt, während diese bei mit Nimotuzumab und Strahlung behandelten Patienten nicht vorkommen. Berichte über schwere Vorfälle der anderen Nebenwirkungen die typisch für EGFR-Targeting Moleküle sind, kommen selten vor. Diese schweren Nebenwirkungen können zu Behandlungsunterbrechungen führen, welche eine der Hauptursachen für den Fehlschlag der Behandlung ist, und - im Gegensatz zu Cetuximab - müssen Nimotuzumab-Patienten nicht mit Medikamenten vorbehandelt werden, um Infusions-Reaktionen zu vermeiden.
Nimotuzumab wurde mit dem Ziel entwickelt, als beste Behandlung ihrer Klasse in Konkurrenz zu den aktuell vermarkteten EGFR-Ziel-Medikamenten zu treten. Dieses Medikament hat bei zahlreichen Tumor-Typen Wirksamkeit gezeigt (veröffentlicht und präsentiert auf großen Konferenzen, einschließlich bei der ASCO), mit mehr als 27 abgeschlossenen klinischen Studien, welche die den anderen EGFR-Ziel-Antikörper-Medikamenten Konkurrenz machenden Anti-Krebs-Aktivität demonstriert haben.
Nimotuzumab wird derzeit in mehreren stichprobenartigen Phase-II- und -III-Studien in Japan, Europa und anderswo weiterentwickelt und unterläuft einer von YM gesponserten Bestätigungs-Studie über pädiatrische Hirntumore in Kanada und den USA.
NYSE Alternext US Bekanntmachung
Die Gesellschaft erhielt ein Abschlussprüfungsgutachten für das am 30. Juni 2008 endende Geschäftsjahr, welches einen erläuternden Absatz bezüglich der Anmerkung 1, für die konsolidierten finanziellen Unternehmensberichte des Geschäftsjahres 2008 beinhaltete, und erhebliche Zweifel über die Fähigkeit der Gesellschaft, weiterhin als ein funktionierendes Unternehmen bestehen zu können, aufbrachte, da die Unternehmung keine Netto-Gewinne, minimalen Ertrag und einen negativen operativen Cash Flow vorweist. YM besaß per 30. September 2008 effektiv Barwerte von mehr als CDN $52 Millionen und geht davon aus, dass dies für Weiterentwicklungen weit über das Geschäftsjahr 2009 ausreichend sein wird. Die Offenlegung in Anmerkung 1 steht im Einklang mit YMs Bekanntmachungen in den vergangenen Finanzberichten und soll den Leser auf Branchen-Risiken hinweisen, zu denen auch die Abhängigkeit von Kapitalmärkten sowie unsichere Partnership-Einnahmen gehören.
YM BioSciences:
YM BioSciences Inc ist ein Unternehmen welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt. Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, ein humanisierter monoklonaler Antikörper und AeroLEF®, ein proprietäres, auf Inhalation basierende Zusammensetzung von freien und Liposom-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab befindet sich in der auf multiple Tumor-Typen in Kombination mit Strahlung, Chemoradiation und Chemotherapie abzielende Entwicklung. Das Medikament, welches in einigen Ländern zugelassen ist, unterscheidet sich aufgrund seines herausragenden gut Nebenwirkungs-Profils deutlich von allen aktuell vermarkteten EGFR-Ziel-Agents. Bis heute wurden bei mehr als 3000 Patienten weltweit keine Grad-III/IV-Hautausschläge oder Strahlungs-Dermatitis beobachtet und Berichte über andere für EGFR-Ziel-Moleküle typische Nebenwirkungen kommen selten vor. AeroLEF® befindet sich in der Entwicklung für die Behandlung von milden bis starken Schmerzen, inklusive Krebsschmerzen. Das Produkt beendete 2007 eine stichprobenartige Studie und ist für eine internationale Spätphasen-Entwicklung in Vorbereitung.
Diese Pressemitteilung kann vorausblickende Aussagen beinhalten, welche die derzeitigen Erwartungen des Unternehmens in Bezug auf zukünftige Ereignisse widerspiegeln. Diese prognostischen Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, welche Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen verursachen mögen, die tatsächlich von den in den vorausblickenden Aussagen ausgedrückten oder angedeuteten Ergebnissen, Ereignissen oder Entwicklungen abweichen können. Solche Faktoren umfassen, sind aber nicht beschränkt auf, sich verändernde Marktbedingungen, den erfolgreichen oder rechtzeitigen Abschluss von klinischen Studien, die Einrichtung von Unternehmenszusammenschlüssen, die Einwirkungen von wettbewerbsfähigen Produkten und Preisgestaltung, Entwicklung neuer Produkte, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der behördlichen Genehmigung und anderen Risiken, welche von Zeit zu Zeit in der quartalsweisen oder jährlichen Berichterstattung der Gesellschaft erwähnt werden. Bestimmte Annahmen, welche in den vorbereitenden vorausblickenden Aussagen getroffen wurden, beinhalten, jedoch beschränken sich nicht nur auf Folgendes: Nimotuzumab wird auch weiterhin ein wettbewerbsfähiges Sicherheitsprofil aufweisen, sowohl in laufenden als auch in künftigen klinischen Studien. AeroLEF® wird weiterhin positive Wirksamkeits- und Sicherheitsdaten in zukünftigen klinischen Studien hervorbringen und YM und seine verschiedenen Partner werden ihre klinischen Studien innerhalb der Zeitfristen, die in dieser Mitteilung angegeben wurden, beendet haben. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich zukunftsorientierte Aussagen zu aktualisieren oder zu ändern, unabhängig davon, ob als Ergebnis von neuen Informationen, zukünftigen Ereignissen oder Sonstigem.
IRW-PRESS: YM BIOSCIENCES INC: YM Biosciences Nimotuzumab ausgewählt für multinationale Phase-III Studie des Nationalen Krebszentrums in Singapur
YM Biosciences Nimotuzumab ausgewählt für multinationale Phase-III Studie des Nationalen Krebszentrums in Singapur
Singapur-Sachverständige koordinieren 700-Patienten-Studie über EGFR-Antikörper zur Behandlung von Kopf- und Halskrebs
Mississauga, ON, 5. Jänner - YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext USA: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), ein Onkologie-Unternehmen, welches differenzierte Produkte für Patienten weltweit identifiziert, entwickelt und vermarktet, gab heute bekannt, dass das Nationale Krebszentrums von Singapur (National Cancer Centre of Singapore - NCCS) Nimotuzumab, YMs EGFR-Targeting-Medikament, für eine Bewertung in einer multinationalen Phase-III-Studie mit mehr als 700 Patienten mit Tumoren im Kopf-und Halsbereich ausersucht hat. Das NCCS erklärt, dass es Nimotuzumab wegen seines berichteten günstigeren Sicherheitsprofils im Vergleich zu anderen EGFR-Targeting-Krebsmedikamenten auswählte. Der Versuch wird vom NCCS in Zusammenarbeit mit Innogene Kalbiotech Pte. Ltd. (´IGK´), dem regionalen Lizenznehmer von YMs Nimotuzumab, gesponsert.
´Die Wirksamkeit von Nimotuzumab als eine epidermale Wachstumsfaktor-Rezeptor-gezielte Therapie ist voraussichtlich mit Medikamenten derselben Klasse vergleichbar. Was jedoch Nimotuzumab hervorheben wird, ist die geringe Toxizität und das günstige Sicherheitsprofil´, sagte Dr. Rikrik Ilyas, Direktor von IGK. ´Den Patienten bleiben die Unannehmlichkeiten schwerer Hautausschläge erspart und sie können von einer Verbesserung Ihrer Lebensqualität ausgehen. Sowohl Patienten als auch Ärzte können durch das Nichtauftreten der häufig im Zusammenhang mit der Behandlung mit anderen Anti-EGFR-Targeting-Medikamenten beobachteten Hypomagnesiämie profitieren. IGK ist erfreut, das NCCS in diesem von Sachverständigen initiierten Versuch mit Nimotuzumab unterstützen zu dürfen. ´
DAS NCCS ist das diese klinische Studie mit rund 22 Institutionen aus 12 Ländern weltweit führende Krebszentrum. Der Versuch wird Patienten mit lokal fortgeschrittenem Plattenepithelkarzinom im Kopf-und Halsbereich sofort nach der Operation behandeln - das ´adjuvante Setting´. Zusammen mit einer Standard-Chemotherapie und Strahlentherapie werden die Hälfte der Patienten Nimotuzumie wöchentlich für acht Wochen verabreicht bekommen. Der primäre Endpunkt für diese Studie ist das krankheitsfreie Überleben für zwei bzw. fünf Jahre, sekundärer Endpunkt ist das generelle Überleben für zwei bzw. fünf Jahre.
´Diese Studie erweitert die Zahl der Spät-Phasen-Studien, die Nimotuzumab in einem breiten Spektrum von Krebs-Indikationen untersuchen. Die Entscheidung des renommierten NCCS zu einer weiteren Untersuchung Nimotuzumabs in diesem großen Versuch spiegelt die wachsende Anerkennung für unser Medikament als potenziell einzige EGFR-Therapie mit Wirksamkeit ohne schwere Dosis-limitierenden Toxizität der anderen Drogen in seiner Klasse wieder. Zudem schließt diese Studie die von uns für Nimotuzumabs präferenzielle Einbindung als wichtig dargelegte Heilbehandlung ein, die zu therapeutischem Nutzen für die derzeitigen Marktmedikamente bei gleichzeitiger Vermeidung von unerwünschten Wechselwirkungen mit normalem Gewebe führen sollte´, sagte David Allan, Vorsitzender und CEO von YM BioSciences. ´IGKs Fortschritte sind außergewöhnlich und haben bereits die Marktzulassung für Kinder- und Erwachsenen-Gliom in den Philippinen und Indonesien gesichert. Zusätzlich zu dieser ergänzenden Phase-III-Studie wird eine von Sachverständigen initiierte Phase-II-Studie für lokal fortgeschrittene Kopf- und Hals-Tumore vom NCCS in Zusammenarbeit mit dem IGK gesteuert. ´
Die an der Studie beteiligten Staaten umfassen Japan, Südkorea, Taiwan, Thailand, Indonesien, Indien, Pakistan, Singapur, Saudi-Arabien, Israel, Südafrika und Kuba. Der Versuch wird voraussichtlich auch nach Kanada expandieren und weitere Standorte könnten auch aus den Philippinen, Australien und dem Vereinigten Königreich hinzukommen. Das NCCS erwartet Berichterstattung über die ersten Studienergebnisse in etwa fünf Jahren.
Über das Nationale Krebszentrum in Singapur
Das Nationale Krebszentrum in Singapur ist die erste Einrichtung für Krebsforschung und -behandlung in Singapur und in der Region. Es wurde 1997 gegründet und stellt mehr als 60 Prozent der medizinischen Onkologie-Fälle des öffentlichen Sektors und über 70 Prozent der Radioonkologie-Fälle. Weitere Informationen finden Sie auf der Website des NCCS unter www.nccs.com.sg.
Über Innogene Kalbiotech
Innogene Kalbiotech Ltd (IGK) ist der Lizenznehmer von Nimotuzumab für die Singapur, Indonesien, Malaysia, die Philippinen und Südafrika einschließenden Gebiete. Der Lizenzgeber ist CIMYM BioSciences Inc, die mehrheitlich in YM s Besitz befindliche Tochtergesellschaft. Im Juli 2003 gegründet, entwickelt und vermarktet IGK Biopharmazeutika und medizinische Diagnostik, spezialisiert auf Onkologie, Intensivmedizin und therapeutische und präventive Impfstoffe. Es koordiniert klinische Studien und Forschungsaktivitäten und verwaltet die Anwendung und Kommerzialisierung von Patenten weltweit. Eine hundertprozentige Tochtergesellschaft des in Jakarta börsennotierten Pharmaunternehmens PT Kalbe Farma Tbk., IGK führt die Innovation und Globalisierung von forschungsbasierten Produkten für Kalbe ein.
Über YM BioSciences
YM BioSciences Inc. ist ein Unternehmen, welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt. Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, ein humanisierter monoklonaler Antikörper, und AeroLEF ®, eine firmeneigene, Inhalations-zugeführte Zusammensetzung aus freiem und Liposom-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab ist in der Entwicklung für mehrere Tumor-Typen in Kombination mit Bestrahlung, Chemotherapie und Chemoradiation. Das für die Vermarktung in einer Reihe von Ländern zugelassene Medikament, hebt sich wegen seines bemerkenswert guten Nebeneffekt-Profils deutlich von den anderen derzeit vermarkteten EGFR-Targeting-Agenten ab. Bei mehr als 3500 bis heute behandelten Patienten wurden weltweit bis heute keine Grad-III/-IV-Fälle von Hautausschlag oder Strahlungs-Dermatitis gemeldet und Berichte von einem der anderen schweren für die EGFR-Targeting-Moleküle typischen Nebenwirkungen sind selten. AeroLEF ® ist in der Entwicklung für die Behandlung von mittelschwerer bis schwerer Schmerzen, einschließlich Krebsschmerzen. Das Produkt hat eine Stichproben-Studie abgeschlossen und wird für Spätphasen-Entwicklung auf internationaler Bühne vorbereitet.
YM Biosciences Nimotuzumab ausgewählt für multinationale Phase-III Studie des Nationalen Krebszentrums in Singapur
Singapur-Sachverständige koordinieren 700-Patienten-Studie über EGFR-Antikörper zur Behandlung von Kopf- und Halskrebs
Mississauga, ON, 5. Jänner - YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext USA: YMI, TSX: YM, AIM: YMBA), ein Onkologie-Unternehmen, welches differenzierte Produkte für Patienten weltweit identifiziert, entwickelt und vermarktet, gab heute bekannt, dass das Nationale Krebszentrums von Singapur (National Cancer Centre of Singapore - NCCS) Nimotuzumab, YMs EGFR-Targeting-Medikament, für eine Bewertung in einer multinationalen Phase-III-Studie mit mehr als 700 Patienten mit Tumoren im Kopf-und Halsbereich ausersucht hat. Das NCCS erklärt, dass es Nimotuzumab wegen seines berichteten günstigeren Sicherheitsprofils im Vergleich zu anderen EGFR-Targeting-Krebsmedikamenten auswählte. Der Versuch wird vom NCCS in Zusammenarbeit mit Innogene Kalbiotech Pte. Ltd. (´IGK´), dem regionalen Lizenznehmer von YMs Nimotuzumab, gesponsert.
´Die Wirksamkeit von Nimotuzumab als eine epidermale Wachstumsfaktor-Rezeptor-gezielte Therapie ist voraussichtlich mit Medikamenten derselben Klasse vergleichbar. Was jedoch Nimotuzumab hervorheben wird, ist die geringe Toxizität und das günstige Sicherheitsprofil´, sagte Dr. Rikrik Ilyas, Direktor von IGK. ´Den Patienten bleiben die Unannehmlichkeiten schwerer Hautausschläge erspart und sie können von einer Verbesserung Ihrer Lebensqualität ausgehen. Sowohl Patienten als auch Ärzte können durch das Nichtauftreten der häufig im Zusammenhang mit der Behandlung mit anderen Anti-EGFR-Targeting-Medikamenten beobachteten Hypomagnesiämie profitieren. IGK ist erfreut, das NCCS in diesem von Sachverständigen initiierten Versuch mit Nimotuzumab unterstützen zu dürfen. ´
DAS NCCS ist das diese klinische Studie mit rund 22 Institutionen aus 12 Ländern weltweit führende Krebszentrum. Der Versuch wird Patienten mit lokal fortgeschrittenem Plattenepithelkarzinom im Kopf-und Halsbereich sofort nach der Operation behandeln - das ´adjuvante Setting´. Zusammen mit einer Standard-Chemotherapie und Strahlentherapie werden die Hälfte der Patienten Nimotuzumie wöchentlich für acht Wochen verabreicht bekommen. Der primäre Endpunkt für diese Studie ist das krankheitsfreie Überleben für zwei bzw. fünf Jahre, sekundärer Endpunkt ist das generelle Überleben für zwei bzw. fünf Jahre.
´Diese Studie erweitert die Zahl der Spät-Phasen-Studien, die Nimotuzumab in einem breiten Spektrum von Krebs-Indikationen untersuchen. Die Entscheidung des renommierten NCCS zu einer weiteren Untersuchung Nimotuzumabs in diesem großen Versuch spiegelt die wachsende Anerkennung für unser Medikament als potenziell einzige EGFR-Therapie mit Wirksamkeit ohne schwere Dosis-limitierenden Toxizität der anderen Drogen in seiner Klasse wieder. Zudem schließt diese Studie die von uns für Nimotuzumabs präferenzielle Einbindung als wichtig dargelegte Heilbehandlung ein, die zu therapeutischem Nutzen für die derzeitigen Marktmedikamente bei gleichzeitiger Vermeidung von unerwünschten Wechselwirkungen mit normalem Gewebe führen sollte´, sagte David Allan, Vorsitzender und CEO von YM BioSciences. ´IGKs Fortschritte sind außergewöhnlich und haben bereits die Marktzulassung für Kinder- und Erwachsenen-Gliom in den Philippinen und Indonesien gesichert. Zusätzlich zu dieser ergänzenden Phase-III-Studie wird eine von Sachverständigen initiierte Phase-II-Studie für lokal fortgeschrittene Kopf- und Hals-Tumore vom NCCS in Zusammenarbeit mit dem IGK gesteuert. ´
Die an der Studie beteiligten Staaten umfassen Japan, Südkorea, Taiwan, Thailand, Indonesien, Indien, Pakistan, Singapur, Saudi-Arabien, Israel, Südafrika und Kuba. Der Versuch wird voraussichtlich auch nach Kanada expandieren und weitere Standorte könnten auch aus den Philippinen, Australien und dem Vereinigten Königreich hinzukommen. Das NCCS erwartet Berichterstattung über die ersten Studienergebnisse in etwa fünf Jahren.
Über das Nationale Krebszentrum in Singapur
Das Nationale Krebszentrum in Singapur ist die erste Einrichtung für Krebsforschung und -behandlung in Singapur und in der Region. Es wurde 1997 gegründet und stellt mehr als 60 Prozent der medizinischen Onkologie-Fälle des öffentlichen Sektors und über 70 Prozent der Radioonkologie-Fälle. Weitere Informationen finden Sie auf der Website des NCCS unter www.nccs.com.sg.
Über Innogene Kalbiotech
Innogene Kalbiotech Ltd (IGK) ist der Lizenznehmer von Nimotuzumab für die Singapur, Indonesien, Malaysia, die Philippinen und Südafrika einschließenden Gebiete. Der Lizenzgeber ist CIMYM BioSciences Inc, die mehrheitlich in YM s Besitz befindliche Tochtergesellschaft. Im Juli 2003 gegründet, entwickelt und vermarktet IGK Biopharmazeutika und medizinische Diagnostik, spezialisiert auf Onkologie, Intensivmedizin und therapeutische und präventive Impfstoffe. Es koordiniert klinische Studien und Forschungsaktivitäten und verwaltet die Anwendung und Kommerzialisierung von Patenten weltweit. Eine hundertprozentige Tochtergesellschaft des in Jakarta börsennotierten Pharmaunternehmens PT Kalbe Farma Tbk., IGK führt die Innovation und Globalisierung von forschungsbasierten Produkten für Kalbe ein.
Über YM BioSciences
YM BioSciences Inc. ist ein Unternehmen, welches für Patienten weltweit spezialisierte Produkte im Bereich der Onkologie identifiziert, entwickelt und vertreibt. Das Unternehmen entwickelt Nimotuzumab, ein humanisierter monoklonaler Antikörper, und AeroLEF ®, eine firmeneigene, Inhalations-zugeführte Zusammensetzung aus freiem und Liposom-verkapseltem Fentanyl. Nimotuzumab ist in der Entwicklung für mehrere Tumor-Typen in Kombination mit Bestrahlung, Chemotherapie und Chemoradiation. Das für die Vermarktung in einer Reihe von Ländern zugelassene Medikament, hebt sich wegen seines bemerkenswert guten Nebeneffekt-Profils deutlich von den anderen derzeit vermarkteten EGFR-Targeting-Agenten ab. Bei mehr als 3500 bis heute behandelten Patienten wurden weltweit bis heute keine Grad-III/-IV-Fälle von Hautausschlag oder Strahlungs-Dermatitis gemeldet und Berichte von einem der anderen schweren für die EGFR-Targeting-Moleküle typischen Nebenwirkungen sind selten. AeroLEF ® ist in der Entwicklung für die Behandlung von mittelschwerer bis schwerer Schmerzen, einschließlich Krebsschmerzen. Das Produkt hat eine Stichproben-Studie abgeschlossen und wird für Spätphasen-Entwicklung auf internationaler Bühne vorbereitet.
Gestern war doch die wichtige AACR-Konferenz in Denver, auf der YMI Daten zu Nimotuzumab präsentierte. Weiß jemand was?
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.009.953 von Haendchen3 am 21.04.09 15:29:29YM Biosciences Musterdepotaufnahme
Endingen (aktiencheck.de AG) - Die Experten von "Global Biotech Investing" haben die Aktie von YM Biosciences (ISIN CA9842381050/ WKN 911799) in ihr Musterdepot aufgenommen.
Das Unternehmen werde endlich die Daten für sein Krebspräparat Nimotuzumab veröffentlichen. Durch die Studie solle belegt werden, dass das Mittel eine wesentlich geringere Toxizität gegenüber sämtlichen Konkurrenzpräparaten wie beispielsweise Erbitux, Vectibix oder Herceptin aufweise. "Die Berichte über unabhängig vom KRAS-Status der Patienten auftretende Hautausschläge stehen in deutlichem Gegensatz zu den überholten Mutmaßungen, dass Toxizität ein Hinweis auf die Wirksamkeit der EGFR-ausgerichteten Medikamente ist", so David Allen, CEO und Vorsitzender von YM Biosciences.
Die Erfahrung der Experten zeige aber, dass sich auf Dauer immer Qualität durchsetzen werde. So sei Lipitor inzwischen das erfolgreichste Medikament in der Pharmageschichte, es sei aber erst als siebtes Mittel mit Cholesterin senkender Wirkung zugelassen worden.
Deshalb holen sich die Experten von "Global Biotech Investing" spekulativ noch vor der Konferenz in Denver ein paar YM Biosciences-Aktien ins Musterdepot. (Ausgabe 08 vom 20.04.2009) (21.04.2009/ac/a/a)
Analyse-Datum: 21.04.2009
Endingen (aktiencheck.de AG) - Die Experten von "Global Biotech Investing" haben die Aktie von YM Biosciences (ISIN CA9842381050/ WKN 911799) in ihr Musterdepot aufgenommen.
Das Unternehmen werde endlich die Daten für sein Krebspräparat Nimotuzumab veröffentlichen. Durch die Studie solle belegt werden, dass das Mittel eine wesentlich geringere Toxizität gegenüber sämtlichen Konkurrenzpräparaten wie beispielsweise Erbitux, Vectibix oder Herceptin aufweise. "Die Berichte über unabhängig vom KRAS-Status der Patienten auftretende Hautausschläge stehen in deutlichem Gegensatz zu den überholten Mutmaßungen, dass Toxizität ein Hinweis auf die Wirksamkeit der EGFR-ausgerichteten Medikamente ist", so David Allen, CEO und Vorsitzender von YM Biosciences.
Die Erfahrung der Experten zeige aber, dass sich auf Dauer immer Qualität durchsetzen werde. So sei Lipitor inzwischen das erfolgreichste Medikament in der Pharmageschichte, es sei aber erst als siebtes Mittel mit Cholesterin senkender Wirkung zugelassen worden.
Deshalb holen sich die Experten von "Global Biotech Investing" spekulativ noch vor der Konferenz in Denver ein paar YM Biosciences-Aktien ins Musterdepot. (Ausgabe 08 vom 20.04.2009) (21.04.2009/ac/a/a)
Analyse-Datum: 21.04.2009
29.06.2009 13:03
YM BIOSCIENCES' SUBSIDIARY RESOLVES PROPOSED ARBITRATION WITH ONCOSCIENCE AG
MISSISSAUGA, ON, June 29 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), a life sciences product development company that identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various stages of development, today reported that YM's subsidiary, CIMYM BioSciences Inc. and Oncoscience AG have resolved the issues between the companies in a cooperative effort. CIMYM BioSciences has formally notified Oncoscience that it no longer intends to submit its application to the London Court of International Arbitration for resolution of the matters previously in dispute.
"We are pleased that CIMYM BioSciences and Oncoscience have resolved their differences amicably at a minimal cost to either party and that each are committed to cooperate fully in moving nimotuzumab forward clinically with all due deliberate speed," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "The late-stage European clinical program Oncoscience is undertaking contributes significantly to the broad program being advanced by the network of cooperative relationships dedicated to the development of this important cancer drug globally."
"Its unique safety profile and efficacy make nimotuzumab a very promising and innovative treatment option with the potential to maintain a high quality of life for patients suffering from a number of different cancer indications," added Ferdinand Bach, CEO of Oncoscience. "I am delighted that we may now focus our combined resources exclusively on the contribution to the clinical program being undertaken globally for this promising drug. Recruitment of our Phase III trial in newly diagnosed pediatric pontine glioma has been concluded and we anticipate that recruitment in our randomised Phase III trial in adult glioblastoma grade IV will be completed in 2009. We are confident that data from these trials, along with data that will come from our placebo controlled randomised pancreatic cancer trial currently underway, in addition to data from a well diversified clinical development program being advanced internationally, will further strengthen and confirm the clinical value of nimotuzumab."
.... langsam ernährt sich das Eichhörnchen...
YM BIOSCIENCES' SUBSIDIARY RESOLVES PROPOSED ARBITRATION WITH ONCOSCIENCE AG
MISSISSAUGA, ON, June 29 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), a life sciences product development company that identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various stages of development, today reported that YM's subsidiary, CIMYM BioSciences Inc. and Oncoscience AG have resolved the issues between the companies in a cooperative effort. CIMYM BioSciences has formally notified Oncoscience that it no longer intends to submit its application to the London Court of International Arbitration for resolution of the matters previously in dispute.
"We are pleased that CIMYM BioSciences and Oncoscience have resolved their differences amicably at a minimal cost to either party and that each are committed to cooperate fully in moving nimotuzumab forward clinically with all due deliberate speed," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "The late-stage European clinical program Oncoscience is undertaking contributes significantly to the broad program being advanced by the network of cooperative relationships dedicated to the development of this important cancer drug globally."
"Its unique safety profile and efficacy make nimotuzumab a very promising and innovative treatment option with the potential to maintain a high quality of life for patients suffering from a number of different cancer indications," added Ferdinand Bach, CEO of Oncoscience. "I am delighted that we may now focus our combined resources exclusively on the contribution to the clinical program being undertaken globally for this promising drug. Recruitment of our Phase III trial in newly diagnosed pediatric pontine glioma has been concluded and we anticipate that recruitment in our randomised Phase III trial in adult glioblastoma grade IV will be completed in 2009. We are confident that data from these trials, along with data that will come from our placebo controlled randomised pancreatic cancer trial currently underway, in addition to data from a well diversified clinical development program being advanced internationally, will further strengthen and confirm the clinical value of nimotuzumab."
.... langsam ernährt sich das Eichhörnchen...
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.486.355 von Jojospa am 29.06.09 15:14:48würde mich nicht wundern, wenn bald ein Übenahmeangebot kommt.
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.501.260 von lerchengrund am 01.07.09 16:12:30Das wäre sicherlich nicht das schlimmste was passieren kann.
Ich bleibe hier auf jeden Fall bei der Stange...
... auch wenn es mächtig ruhig st hier!
Gruss Jojospa
Ich bleibe hier auf jeden Fall bei der Stange...
... auch wenn es mächtig ruhig st hier!
Gruss Jojospa
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.501.325 von Jojospa am 01.07.09 16:17:51na, heute fast 6 % plus!
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.502.540 von lerchengrund am 01.07.09 19:06:34So ist das richtig - stetig richtung Norden!
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.504.759 von Jojospa am 02.07.09 08:01:07Mittelfristige Perspektiven interessieren zur Zeit offenbar niemanden.
Klar ist, dass es auch hier derzeit Probleme gibt wie Auftragsverschiebungen und Zurückhaltung bei den Auftraggebern.
Klar ist, dass es auch hier derzeit Probleme gibt wie Auftragsverschiebungen und Zurückhaltung bei den Auftraggebern.
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.520.205 von lerchengrund am 05.07.09 14:05:07Ich bin davon überzeugt, dass hier was vernünftiges ranwächst...
YM ist halt kein Zockerwert.
Sorry das ich erst jetzt antworte - Mod hatte mich fälschlicher Weise gesperrt...
YM ist halt kein Zockerwert.
Sorry das ich erst jetzt antworte - Mod hatte mich fälschlicher Weise gesperrt...
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.525.160 von Jojospa am 06.07.09 17:00:33YM ist halt kein Zockerwert
biotechs sind alles zockerpapiere
biotechs sind alles zockerpapiere
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.526.802 von asics01 am 06.07.09 20:50:07..jedem seine Meinung!
..hauptsache ich behalte am ende Recht!
-Rechner ausmachen - in Urlaub fahren und 4-5 Wochen später erst wieder reingucken... das wäre schlau...
..hauptsache ich behalte am ende Recht!
-Rechner ausmachen - in Urlaub fahren und 4-5 Wochen später erst wieder reingucken... das wäre schlau...
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.534.272 von Jojospa am 08.07.09 16:41:56Hier siehts ja echt duster aus !
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.573.149 von lerchengrund am 14.07.09 22:45:19nehmen und ruhig bleiben...
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.585.716 von Jojospa am 16.07.09 15:05:58was?
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.585.774 von lerchengrund am 16.07.09 15:15:07YM BioSciences, a Canadian biotech company, has reported that its subsidiary, Cimym BioSciences and Oncoscience, a German pharmaceutical company, have resolved the issues between the companies in a cooperative effort.
Cimym BioSciences has formally notified Oncoscience that it no longer intends to submit its application to the London Court of International Arbitration for resolution of the matters previously in dispute.
David Allan, chairman and CEO of YM BioSciences, said: "We are pleased that Cimym BioSciences and Oncoscience have resolved their differences amicably at a minimal cost to either party and that each are committed to cooperate fully in moving nimotuzumab forward clinically with all due deliberate speed.
"The late-stage European clinical program Oncoscience is undertaking contributes significantly to the broad program being advanced by the network of cooperative relationships dedicated to the development of this important cancer drug globally."
Cimym BioSciences has formally notified Oncoscience that it no longer intends to submit its application to the London Court of International Arbitration for resolution of the matters previously in dispute.
David Allan, chairman and CEO of YM BioSciences, said: "We are pleased that Cimym BioSciences and Oncoscience have resolved their differences amicably at a minimal cost to either party and that each are committed to cooperate fully in moving nimotuzumab forward clinically with all due deliberate speed.
"The late-stage European clinical program Oncoscience is undertaking contributes significantly to the broad program being advanced by the network of cooperative relationships dedicated to the development of this important cancer drug globally."
Hier passiert irgendwie nix....
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.715.722 von Jojospa am 05.08.09 14:49:38außer deinem posting war es lange Zeit ruhig!
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.724.458 von lerchengrund am 06.08.09 14:40:28Ich hoffe das YM sich auch langsam mal auf den Weg macht...
WOW!!! Die Party kann steigen!!!
Aug. 10 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI), a life sciences product development company that identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various stages of development, today announced that its wholly-owned subsidiary, YM BioSciences USA Inc. (YM-USA) has received a license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC) to further develop its lead product, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers in the United States.
"This license from OFAC to develop nimotuzumab in any cancer indication is a major step forward in our US development program and will allow us to immediately discuss our IND submissions with the FDA to include US patients in our randomized, double-blinded lung cancer and brain metastases trials," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Our development plans may also include extending some of the Phase III trials being conducted worldwide into the US. There are quantifiable physical, emotional and financial costs that result from the numerous and severe toxicities of the currently available EGFR-targeting drugs which are not evident with the administration of our drug. Nimotuzumab has been demonstrating efficacy in trials throughout the world and we are very pleased that US patients will now have the opportunity to receive the drug and that a broader group of US oncologists will gain experience with it. Our goal is to bring this therapeutic option, already approved for marketing in 18 countries, to patients in the US as rapidly as possible."
Mr. Allan added, "We have also applied to OFAC for a license to make nimotuzumab available to US patients upon marketing approval by the FDA. This is consistent with a 2009 Staff Report to the US Senate Committee on Foreign Relations (SCFR) entitled 'Changing Cuba Policy - In the United States' National Interest,' which recommended pharmaceutical imports from Cuba's rapidly developing biotech industry. We are most appreciative of the extensive support we have received for our application from SCFR Chairman Senator John Kerry (D-MA), Western Hemisphere Subcommittee Chairman Senator Chris Dodd (D-CT) and SCFR Ranking Member Senator Richard Lugar (R-IN) and for their acute understanding of the needs of cancer patients. Such licenses have been previously granted to two companies seeking to commercialize Cuban-origin therapeutics in the US and we have ongoing discussions with OFAC in this regard."
YM USA previously received a license from OFAC to import nimotuzumab into the US to conduct a study of nimotuzumab in children suffering from recurrent diffuse intrinsic pontine glioma. This trial is ongoing at 10 of the principal oncology hospitals in the US and data is expected in 2010. Nimotuzumab is also available on a compassionate use basis in the US for children with this condition and is designated an Orphan Drug for adult and pediatric glioma by the FDA as well as the EMEA for Europe.
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR), licensed to YM's majority-owned subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and developed at the Center of Molecular Immunology in Cuba. The drug has demonstrated efficacy in clinical trials without the serious side effects observed with the marketed EGFR-targeting drugs. Nimotuzumab has been administered to approximately 5,000 patients worldwide and is currently in 32 trials internationally of which 11 are being conducted by YM and its four licensees. Three of the latter are Phase III trials, including one being conducted by the internationally recognized National Cancer Center of Singapore, which selected nimotuzumab over the alternative antibodies because of its benign side effect profile.
Aug. 10 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI), a life sciences product development company that identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various stages of development, today announced that its wholly-owned subsidiary, YM BioSciences USA Inc. (YM-USA) has received a license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC) to further develop its lead product, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers in the United States.
"This license from OFAC to develop nimotuzumab in any cancer indication is a major step forward in our US development program and will allow us to immediately discuss our IND submissions with the FDA to include US patients in our randomized, double-blinded lung cancer and brain metastases trials," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Our development plans may also include extending some of the Phase III trials being conducted worldwide into the US. There are quantifiable physical, emotional and financial costs that result from the numerous and severe toxicities of the currently available EGFR-targeting drugs which are not evident with the administration of our drug. Nimotuzumab has been demonstrating efficacy in trials throughout the world and we are very pleased that US patients will now have the opportunity to receive the drug and that a broader group of US oncologists will gain experience with it. Our goal is to bring this therapeutic option, already approved for marketing in 18 countries, to patients in the US as rapidly as possible."
Mr. Allan added, "We have also applied to OFAC for a license to make nimotuzumab available to US patients upon marketing approval by the FDA. This is consistent with a 2009 Staff Report to the US Senate Committee on Foreign Relations (SCFR) entitled 'Changing Cuba Policy - In the United States' National Interest,' which recommended pharmaceutical imports from Cuba's rapidly developing biotech industry. We are most appreciative of the extensive support we have received for our application from SCFR Chairman Senator John Kerry (D-MA), Western Hemisphere Subcommittee Chairman Senator Chris Dodd (D-CT) and SCFR Ranking Member Senator Richard Lugar (R-IN) and for their acute understanding of the needs of cancer patients. Such licenses have been previously granted to two companies seeking to commercialize Cuban-origin therapeutics in the US and we have ongoing discussions with OFAC in this regard."
YM USA previously received a license from OFAC to import nimotuzumab into the US to conduct a study of nimotuzumab in children suffering from recurrent diffuse intrinsic pontine glioma. This trial is ongoing at 10 of the principal oncology hospitals in the US and data is expected in 2010. Nimotuzumab is also available on a compassionate use basis in the US for children with this condition and is designated an Orphan Drug for adult and pediatric glioma by the FDA as well as the EMEA for Europe.
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor (EGFR), licensed to YM's majority-owned subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and developed at the Center of Molecular Immunology in Cuba. The drug has demonstrated efficacy in clinical trials without the serious side effects observed with the marketed EGFR-targeting drugs. Nimotuzumab has been administered to approximately 5,000 patients worldwide and is currently in 32 trials internationally of which 11 are being conducted by YM and its four licensees. Three of the latter are Phase III trials, including one being conducted by the internationally recognized National Cancer Center of Singapore, which selected nimotuzumab over the alternative antibodies because of its benign side effect profile.
..durchhalten hat sich gelohnt!....
+78 % heute
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.744.726 von Jojospa am 10.08.09 14:12:15seit 36 Cent am 9.7.09 schau ich zu und freue mich, dass ich nicht investiert bin
UND DANN
von einem Augenblick zum anderen 78%
ach hätte, täte, wenn und aber
UND DANN
von einem Augenblick zum anderen 78%
ach hätte, täte, wenn und aber
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.745.168 von dottore am 10.08.09 14:59:37Mir gehts genauso. Hab mich aber nie reingewagt weil die Umsätze so gering sind.
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.746.300 von silent_trader am 10.08.09 16:37:56MISSISSAUGA, ON, Aug 10, 2009 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX /--YM Biowissenschaften Inc. (YM), ein Unternehmen der Life Sciences Produkt Entwicklung, das identifiziert und Fortschritte ein vielfältigen Portfolio von vielversprechende Krebs-bezogene Produkte zu verschiedenen Phasen der Entwicklung, heute angekündigt, dass die 100-prozentige Tochtergesellschaft YM Biowissenschaften USA Inc. (YM-USA) eine Lizenz von der US-Abteilung von das Finanzministerium Office der fremden Vermögenswerte der (OFAC), die seine Führung Produkt, Nimotuzumab, für Patienten mit soliden Tumor Krebsarten in den USA weiter zu entwickeln erhalten hat.
"Diese Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in jeder Krebs Indikation zu entwickeln ist ein großer Schritt nach vorn in unsere US-Entwicklung-Programm und wird es uns, unsere IND-Übertragungen mit der FDA, US-Patienten in unsere randomisierte, Double-verblendet Lunge Krebs und Gehirn Metastasen Studien, aufzunehmen sofort zu diskutieren ermöglichen", sagte David Allan, Chairman und CEO von YM Biowissenschaften. "Unsere Entwicklungspläne können außerdem enthalten einige der
"Diese Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in jeder Krebs Indikation zu entwickeln ist ein großer Schritt nach vorn in unsere US-Entwicklung-Programm und wird es uns, unsere IND-Übertragungen mit der FDA, US-Patienten in unsere randomisierte, Double-verblendet Lunge Krebs und Gehirn Metastasen Studien, aufzunehmen sofort zu diskutieren ermöglichen", sagte David Allan, Chairman und CEO von YM Biowissenschaften. "Unsere Entwicklungspläne können außerdem enthalten einige der
18:15 10Aug09 RTRS-YM BioSciences shares soar on U.S. cancer trial ruling
*U.S. ruling allows company to expand cancer trials
*To ask FDA for permission to seek U.S. commercialization
*Shares soar 100 percent
TORONTO, Aug 10 (Reuters) - Canada's YM BioSciences <YM.TO> was granted a U.S. licence to develop a cancer tumor treatment in the United States and said it would seek permission to commercialize the drug in the U.S. market, sending its shares up 100 percent.
The Toronto-area company said its U.S.-based subsidiary received the licence from the Treasury Department's Office of Foreign Assets Control allowing it to develop its lead product, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers.
Previously, the company was only allowed to import the drug into the country for studies on brain cancer in children under U.S. restrictions on drugs that originated in Cuba.
The company obtained the rights for the treatment a number of years ago from the Center of Molecular Immunology in Cuba.
U.S. restrictions on Cuban-origin drugs were relaxed recently, paving the way for the company to expand the geographic scope of its trial.
"This is very good news for patients in the U.S. as they will have access to this potentially best-in-class drug," said Chrystyna Bedrij, an analyst at Griffin Securities, in New York.
YM chief executive David Allan said the company would begin discussions with the Food and Drug Administration immediately for permission to include U.S. patients in its lung cancer and brain metastases trials.
Allan also said the company would ask the FDA for permission to begin commercialization talks with pharmaceutical companies in the U.S. which is also blocked under the Cuban restrictions. The market value for that drug is estimated at about $2 billion a year.
The company's shares were up 55.4 percent at C$1.01 on the Toronto Stock Exchange after touching C$1.30 earlier in the day.
($1=$1.09 Canadian) (Reporting by Scott Anderson; Editing by Frank McGurty)
*U.S. ruling allows company to expand cancer trials
*To ask FDA for permission to seek U.S. commercialization
*Shares soar 100 percent
TORONTO, Aug 10 (Reuters) - Canada's YM BioSciences <YM.TO> was granted a U.S. licence to develop a cancer tumor treatment in the United States and said it would seek permission to commercialize the drug in the U.S. market, sending its shares up 100 percent.
The Toronto-area company said its U.S.-based subsidiary received the licence from the Treasury Department's Office of Foreign Assets Control allowing it to develop its lead product, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers.
Previously, the company was only allowed to import the drug into the country for studies on brain cancer in children under U.S. restrictions on drugs that originated in Cuba.
The company obtained the rights for the treatment a number of years ago from the Center of Molecular Immunology in Cuba.
U.S. restrictions on Cuban-origin drugs were relaxed recently, paving the way for the company to expand the geographic scope of its trial.
"This is very good news for patients in the U.S. as they will have access to this potentially best-in-class drug," said Chrystyna Bedrij, an analyst at Griffin Securities, in New York.
YM chief executive David Allan said the company would begin discussions with the Food and Drug Administration immediately for permission to include U.S. patients in its lung cancer and brain metastases trials.
Allan also said the company would ask the FDA for permission to begin commercialization talks with pharmaceutical companies in the U.S. which is also blocked under the Cuban restrictions. The market value for that drug is estimated at about $2 billion a year.
The company's shares were up 55.4 percent at C$1.01 on the Toronto Stock Exchange after touching C$1.30 earlier in the day.
($1=$1.09 Canadian) (Reporting by Scott Anderson; Editing by Frank McGurty)
18:37 10Aug09 RTRS-VERSANT RAISES YM BIOSCIENCES INC <YM.TO> TO BUY RATING
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.751.211 von ZONK2000 am 11.08.09 09:35:34
ole!
Hier ist ein Wert der innerhalb von 4 Monaten 200 % gemacht hat, und zwar langsam Schritt für Schritt und keinen scheints zu interessieren...
Ich freu mich einfach - auch alleine...
Ich freu mich einfach - auch alleine...
YM BIOWISSENSCHAFTEN USA ERHÄLT LAGERLUFT VON UNS TREASURY-ABTEILUNG KLINISCHE ANWENDUNG FÜR NIMOTUZUMAB ZU ERWEITERN
7: 00 AM ET, 10 August 2009
MISSISSAUGA, ON, Aug 10, 2009 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX /--YM Biowissenschaften Inc. (YM), ein Unternehmen der Life Sciences Produkt Entwicklung, das identifiziert und Fortschritte ein vielfältigen Portfolio von vielversprechende Krebs-bezogene Produkte zu verschiedenen Phasen der Entwicklung, heute angekündigt, dass die 100-prozentige Tochtergesellschaft YM Biowissenschaften USA Inc. (YM-USA) eine Lizenz von der US-Abteilung von das Finanzministerium Office der fremden Vermögenswerte der (OFAC), die seine Führung Produkt, Nimotuzumab, für Patienten mit soliden Tumor Krebsarten in den USA weiter zu entwickeln erhalten hat.
"Diese Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in jeder Krebs Indikation zu entwickeln ist ein großer Schritt nach vorn in unsere US-Entwicklung-Programm und wird es uns, unsere IND-Übertragungen mit der FDA, US-Patienten in unsere randomisierte, Double-verblendet Lunge Krebs und Gehirn Metastasen Studien, aufzunehmen sofort zu diskutieren ermöglichen", sagte David Allan, Chairman und CEO von YM Biowissenschaften. "Unsere Entwicklungspläne können außerdem enthalten einige der die Phase III-Studien durchgeführten weltweit in den USA zu erweitern. Es gibt quantifizierbare physische, emotionale und finanzielle Kosten, die aus der die zahlreiche und schwere Toxicities von der derzeit verfügbaren EGFR-targeting Drogen, die nicht mit der Verwaltung der unsere Droge offensichtlich sind. Nimotuzumab hat Wirksamkeit in Studien in der ganzen Welt demonstrieren wurde und wir sind sehr froh, dass US Patienten jetzt die Gelegenheit, die Droge empfangen haben werden und, dass eine breitere Gruppe von US Onkologen Erfahrung mit es gewinnen wird. Unser Ziel ist, diese therapeutische Option, die bereits genehmigt für marketing in 18 Ländern, für die Patienten in den USA so schnell wie möglich zu bringen. „
Herr Allan hinzugefügt, "wir auch auf OFAC für eine Lizenz, Nimotuzumab zur Verfügung zu US Patienten auf marketing Genehmigung von der FDA stellen angewendet haben. Dies entspricht einem 2009 Staff Bericht an den US Senat on Foreign Relations (SCFR) berechtigt 'Ändern Kuba Policy - National Interest In the USA,' die Einfuhren von pharmazeutischen aus Kubas schnell entwickelnden Biotech-Industrie empfohlen. Wir sind am meisten schätzen die umfangreiche Unterstützung, die wir für unsere Anwendung von SCFR Vorsitzender Senator John Kerry (D -MA), Western Hemisphere Unterausschusses Vorsitzender Senator Chris Dodd (D -CT) und SCFR Ranking Mitgliedstaaten Senator Richard Lugar (R -IN) und für ihre akuten Verständnis die Bedürfnisse der Krebspatienten erhalten haben. Solche Lizenzen zuvor erteilt wurden zwei Unternehmen, die kubanische-Ursprung-Therapeutika in den USA zu kommerzialisieren will und wir haben in dieser Hinsicht laufenden Gespräche mit OFAC."
YM-USA erhielt zuvor eine Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in den USA zur Durchführung einer Studie der Nimotuzumab in wiederkehrenden diffuse systeminterne pontine Gliom leiden Kinder zu importieren. Dieser Prozess läuft auf 10 der principal Onkologie Krankenhäuser in den USA und Daten ist im Jahr 2010 erwartet. Nimotuzumab ist auch auf eine mitfühlende Verwendung in den USA für Kinder mit dieser Bedingung erhältlich und wird von der FDA als auch von der EMEA für Europa Orphan Drug für Erwachsene und pediatric Gliom festgelegt.
Nimotuzumab ist ein humanized monoklonale Antikörper, der Ziele der Epidermale Growth Factor-Rezeptor (EGFR), der YM Mehrheit-prozentige Tochtergesellschaft, CIMYM Biowissenschaften Inc., durch CIMAB S.A., lizenziert und entwickelt bei Center der molekulare Immunologie in Kuba. Die Droge hat ohne die schwere Nebenwirkungen, die mit der vermarkteten EGFR-targeting Drogen beobachtet Wirksamkeit in klinischen Studien gezeigt. Nimotuzumab hat ca. 5.000 Patienten weltweit verwaltet worden und ist derzeit in 32 Studien International von denen 11 von YM und seine vier Lizenznehmer geführt werden. Drei der letzteren sind Phase III-Studien, einschließlich einer durchgeführt von der international anerkannten National Cancer Center von Singapur, die Nimotuzumab über die alternative Antikörper aufgrund der ihr benign Nebeneffekt-Profil ausgewählt.
Weitere Informationen über YM Biowissenschaften YM Biowissenschaften Inc. ist ein Life Sciences-Produkt-Entwicklung-Unternehmen, die identifiziert und Fortschritte ein vielfältigen Portfolio von vielversprechende Krebs-Produkten in verschiedenen Phasen der Entwicklung. Die Firma derzeit zwei späten Stadium Produkte entwickelt: Nimotuzumab, ein EGFR-targeting Affinity-Optimized antibody(TM) und AeroLEF(R), eine proprietäre, inhaliert-Delivery Zusammensetzung der freien und Liposome-eingekapselt Fentanyl. YM hat bewiesen, regulatorischen und klinische Studie Expertise und ein diversifizierten Geschäftsmodell entworfen, um Risiko zu verringern, während klinischen Produkte gegenüber internationalen Genehmigung, Marketing und Kommerzialisierung voranzubringen.
Diese Pressemitteilung enthalten zukunftsgerichtete Aussagen, die aktuellen Erwartung des Unternehmens hinsichtlich zukünftiger Ereignisse widerspiegeln. Diese zukunftsgerichteten Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, die tatsächlichen Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen wesentlich anders als jede zukünftige Resultate, Ereignisse oder Entwicklungen geäußert oder impliziert durch solche zukunftsgerichteten Aussagen zu verursachen können. Solche Faktoren umfassen, sind jedoch nicht begrenzt, Marktbedingungen, der erfolgreiche und rechtzeitige Abschluss der klinischen Studien, die Festlegung von corporate Allianzen, die Auswirkungen der wettbewerbsfähiger Produkte und Preise, neue Produktentwicklung, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der gesetzlichen Anerkennung-Prozess und anderen Risiken, die von Zeit zu Zeit in der Gesellschaft vierteljährlichen und jährlichen laufenden Berichterstattung detaillierte ändern. Einige der Annahmen, die bei der Vorbereitung in die Zukunft gerichteten Aussagen umfassen sind nicht beschränkt auf die folgenden jedoch:, Nimotuzumab wird weiterhin eine wettbewerbsfähige Sicherheit-Profil in laufenden und künftigen klinischen Studien zeigen; dieser AeroLEF(R) wird weiterhin positive Wirksamkeit und Sicherheitsdaten in Zukunft klinischen Studien; generieren und, dass YM und seinen verschiedenen Partnern werden abgeschlossen, ihre jeweiligen klinischen Studien innerhalb der Zeitpläne, die in dieser Version mitgeteilt. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich aktualisieren oder überarbeiten Aussagen zu ob als Folge der neuen Informationen, zukünftige Ereignisse oder anderweitig.
SOURCE YM Biowissenschaften Inc.
Copyright (C) 2009 PR Newswire. Alle Rechte vorbehalten
7: 00 AM ET, 10 August 2009
MISSISSAUGA, ON, Aug 10, 2009 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX /--YM Biowissenschaften Inc. (YM), ein Unternehmen der Life Sciences Produkt Entwicklung, das identifiziert und Fortschritte ein vielfältigen Portfolio von vielversprechende Krebs-bezogene Produkte zu verschiedenen Phasen der Entwicklung, heute angekündigt, dass die 100-prozentige Tochtergesellschaft YM Biowissenschaften USA Inc. (YM-USA) eine Lizenz von der US-Abteilung von das Finanzministerium Office der fremden Vermögenswerte der (OFAC), die seine Führung Produkt, Nimotuzumab, für Patienten mit soliden Tumor Krebsarten in den USA weiter zu entwickeln erhalten hat.
"Diese Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in jeder Krebs Indikation zu entwickeln ist ein großer Schritt nach vorn in unsere US-Entwicklung-Programm und wird es uns, unsere IND-Übertragungen mit der FDA, US-Patienten in unsere randomisierte, Double-verblendet Lunge Krebs und Gehirn Metastasen Studien, aufzunehmen sofort zu diskutieren ermöglichen", sagte David Allan, Chairman und CEO von YM Biowissenschaften. "Unsere Entwicklungspläne können außerdem enthalten einige der die Phase III-Studien durchgeführten weltweit in den USA zu erweitern. Es gibt quantifizierbare physische, emotionale und finanzielle Kosten, die aus der die zahlreiche und schwere Toxicities von der derzeit verfügbaren EGFR-targeting Drogen, die nicht mit der Verwaltung der unsere Droge offensichtlich sind. Nimotuzumab hat Wirksamkeit in Studien in der ganzen Welt demonstrieren wurde und wir sind sehr froh, dass US Patienten jetzt die Gelegenheit, die Droge empfangen haben werden und, dass eine breitere Gruppe von US Onkologen Erfahrung mit es gewinnen wird. Unser Ziel ist, diese therapeutische Option, die bereits genehmigt für marketing in 18 Ländern, für die Patienten in den USA so schnell wie möglich zu bringen. „
Herr Allan hinzugefügt, "wir auch auf OFAC für eine Lizenz, Nimotuzumab zur Verfügung zu US Patienten auf marketing Genehmigung von der FDA stellen angewendet haben. Dies entspricht einem 2009 Staff Bericht an den US Senat on Foreign Relations (SCFR) berechtigt 'Ändern Kuba Policy - National Interest In the USA,' die Einfuhren von pharmazeutischen aus Kubas schnell entwickelnden Biotech-Industrie empfohlen. Wir sind am meisten schätzen die umfangreiche Unterstützung, die wir für unsere Anwendung von SCFR Vorsitzender Senator John Kerry (D -MA), Western Hemisphere Unterausschusses Vorsitzender Senator Chris Dodd (D -CT) und SCFR Ranking Mitgliedstaaten Senator Richard Lugar (R -IN) und für ihre akuten Verständnis die Bedürfnisse der Krebspatienten erhalten haben. Solche Lizenzen zuvor erteilt wurden zwei Unternehmen, die kubanische-Ursprung-Therapeutika in den USA zu kommerzialisieren will und wir haben in dieser Hinsicht laufenden Gespräche mit OFAC."
YM-USA erhielt zuvor eine Lizenz von OFAC, Nimotuzumab in den USA zur Durchführung einer Studie der Nimotuzumab in wiederkehrenden diffuse systeminterne pontine Gliom leiden Kinder zu importieren. Dieser Prozess läuft auf 10 der principal Onkologie Krankenhäuser in den USA und Daten ist im Jahr 2010 erwartet. Nimotuzumab ist auch auf eine mitfühlende Verwendung in den USA für Kinder mit dieser Bedingung erhältlich und wird von der FDA als auch von der EMEA für Europa Orphan Drug für Erwachsene und pediatric Gliom festgelegt.
Nimotuzumab ist ein humanized monoklonale Antikörper, der Ziele der Epidermale Growth Factor-Rezeptor (EGFR), der YM Mehrheit-prozentige Tochtergesellschaft, CIMYM Biowissenschaften Inc., durch CIMAB S.A., lizenziert und entwickelt bei Center der molekulare Immunologie in Kuba. Die Droge hat ohne die schwere Nebenwirkungen, die mit der vermarkteten EGFR-targeting Drogen beobachtet Wirksamkeit in klinischen Studien gezeigt. Nimotuzumab hat ca. 5.000 Patienten weltweit verwaltet worden und ist derzeit in 32 Studien International von denen 11 von YM und seine vier Lizenznehmer geführt werden. Drei der letzteren sind Phase III-Studien, einschließlich einer durchgeführt von der international anerkannten National Cancer Center von Singapur, die Nimotuzumab über die alternative Antikörper aufgrund der ihr benign Nebeneffekt-Profil ausgewählt.
Weitere Informationen über YM Biowissenschaften YM Biowissenschaften Inc. ist ein Life Sciences-Produkt-Entwicklung-Unternehmen, die identifiziert und Fortschritte ein vielfältigen Portfolio von vielversprechende Krebs-Produkten in verschiedenen Phasen der Entwicklung. Die Firma derzeit zwei späten Stadium Produkte entwickelt: Nimotuzumab, ein EGFR-targeting Affinity-Optimized antibody(TM) und AeroLEF(R), eine proprietäre, inhaliert-Delivery Zusammensetzung der freien und Liposome-eingekapselt Fentanyl. YM hat bewiesen, regulatorischen und klinische Studie Expertise und ein diversifizierten Geschäftsmodell entworfen, um Risiko zu verringern, während klinischen Produkte gegenüber internationalen Genehmigung, Marketing und Kommerzialisierung voranzubringen.
Diese Pressemitteilung enthalten zukunftsgerichtete Aussagen, die aktuellen Erwartung des Unternehmens hinsichtlich zukünftiger Ereignisse widerspiegeln. Diese zukunftsgerichteten Aussagen beinhalten Risiken und Unsicherheiten, die tatsächlichen Ergebnisse, Ereignisse oder Entwicklungen wesentlich anders als jede zukünftige Resultate, Ereignisse oder Entwicklungen geäußert oder impliziert durch solche zukunftsgerichteten Aussagen zu verursachen können. Solche Faktoren umfassen, sind jedoch nicht begrenzt, Marktbedingungen, der erfolgreiche und rechtzeitige Abschluss der klinischen Studien, die Festlegung von corporate Allianzen, die Auswirkungen der wettbewerbsfähiger Produkte und Preise, neue Produktentwicklung, Unsicherheiten im Zusammenhang mit der gesetzlichen Anerkennung-Prozess und anderen Risiken, die von Zeit zu Zeit in der Gesellschaft vierteljährlichen und jährlichen laufenden Berichterstattung detaillierte ändern. Einige der Annahmen, die bei der Vorbereitung in die Zukunft gerichteten Aussagen umfassen sind nicht beschränkt auf die folgenden jedoch:, Nimotuzumab wird weiterhin eine wettbewerbsfähige Sicherheit-Profil in laufenden und künftigen klinischen Studien zeigen; dieser AeroLEF(R) wird weiterhin positive Wirksamkeit und Sicherheitsdaten in Zukunft klinischen Studien; generieren und, dass YM und seinen verschiedenen Partnern werden abgeschlossen, ihre jeweiligen klinischen Studien innerhalb der Zeitpläne, die in dieser Version mitgeteilt. Wir übernehmen keine Verpflichtung, öffentlich aktualisieren oder überarbeiten Aussagen zu ob als Folge der neuen Informationen, zukünftige Ereignisse oder anderweitig.
SOURCE YM Biowissenschaften Inc.
Copyright (C) 2009 PR Newswire. Alle Rechte vorbehalten
Seit dem 1.4. 237 %
..wenn das keine Ansage ist
..wenn das keine Ansage ist
Ich bin allein.... - allein, allein....
...aber inzwischen mit 425 % seit 01.04
...aber inzwischen mit 425 % seit 01.04
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.919.457 von Jojospa am 04.09.09 13:51:47
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.919.457 von Jojospa am 04.09.09 13:51:47du bist nicht allein!
ich bin auch bei dir!
wo siehst du das Kursziel und die aktuellen Chancen?
ich bin auch bei dir!
wo siehst du das Kursziel und die aktuellen Chancen?
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.928.911 von lerchengrund am 06.09.09 22:24:22Von diesen Gewinnen kann ich derzeit nur träumen - Ich bin zu wesentlich schlechteren Kursen eingestiegen und laufe noch einem Kurs aus der Vergangenheit hinterher - Ich hoffe das der Newsflow jetzt nicht abgebrochen ist und das Papier noch weiter gen Norden geht. Ein Kursziel von 2,00 EUR würde ich begrüßen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.928.911 von lerchengrund am 06.09.09 22:24:22Die Problematik bei YM ist die unbekanntheit hier bei uns...
Ich habe diesen Tip bekommen von meinem Onkel aus Canada.
Dort ist YM als Entwickler bekannt. Über Testreihen wird berichtet - all das fehlt hier.
Nicht viele Werte konnten unbemerkt so eine Entwicklung hinlegen.
Da aber der Kurs drüben gemacht wird und wir immer ein bisschen nachziehen ist mir das auch wurscht!
Wir haben hier mehrere Möglichkeiten:
1. Testreihe schlägt ein --> Kurs explodiert
2. Testergebnisse unklar --> Kurs dümpelt sich langsam hoch Richtung 2 - 2,50
3. Testreihe negativ --> Kurs fällt wieder auf 0,20 - 0,50
Ich hoffe natürlich auf 1.
nix empfehlung - nur meine eigene kleine unbedeutene meinung
Ich habe diesen Tip bekommen von meinem Onkel aus Canada.
Dort ist YM als Entwickler bekannt. Über Testreihen wird berichtet - all das fehlt hier.
Nicht viele Werte konnten unbemerkt so eine Entwicklung hinlegen.
Da aber der Kurs drüben gemacht wird und wir immer ein bisschen nachziehen ist mir das auch wurscht!
Wir haben hier mehrere Möglichkeiten:
1. Testreihe schlägt ein --> Kurs explodiert
2. Testergebnisse unklar --> Kurs dümpelt sich langsam hoch Richtung 2 - 2,50
3. Testreihe negativ --> Kurs fällt wieder auf 0,20 - 0,50
Ich hoffe natürlich auf 1.
nix empfehlung - nur meine eigene kleine unbedeutene meinung
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.936.225 von Jojospa am 08.09.09 10:33:35wir alle!
keiner hat puts? - oder?
keiner hat puts? - oder?
MARKETING IN MEXICO
YM Enrolls First Patients in Multinational Randomized, Double-Blind Brain
Metastases Trial
MISSISSAUGA, Sept. 17 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE
Amex:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), a life sciences product development company that
identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related
products at various stages of development, today reported that nimotuzumab has
been approved for marketing in Mexico. YM BioSciences also announced that it
has enrolled the first two patients in its randomized, double-blind trial
evaluating nimotuzumab in patients with brain metastases from non-small-cell
lung cancer (NSCLC).
"Mexico is the 21st country to have approved nimotuzumab for marketing and,
while YM's license for major market territories for nimotuzumab does not
include Mexico, this approval reflects the growing recognition throughout much
of the world of the value to patients of our drug and the progress being made
in its commercialization," said David Allan, Chairman and CEO of YM
BioSciences. "As part of YM's registration strategy for nimotuzumab, we were
also pleased to report the opening of this second of two randomized,
double-blind trials that YM is conducting in Canada and which are both now
being expanded internationally."
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal
growth factor receptor (EGFR), licensed to YM's majority-owned subsidiary,
CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and developed at the Center of Molecular
Immunology in Cuba. Nimotuzumab is approved in two of the countries in YM's
territories. The drug has demonstrated efficacy in clinical trials without
producing the numerous and severe toxicities observed with the other marketed
EGFR-targeting drugs. Mexican regulatory authorities have approved nimotuzumab
for the treatment of squamous cell carcinoma of the head and neck (SCCHN),
adult glioma and pediatric glioma. The approval was granted to Laboratorios
PiSA in Guadalajara, Mexico and nimotuzumab will be commercialized under the
name VECTHIX(R).
First patients enrolled in multinational randomized, double-blind brain
metastases trial
YM BioSciences recently enrolled and treated the first two patients in its
multinational randomized, double-blind trial evaluating nimotuzumab plus
whole-brain radiation therapy (WBRT) to WBRT alone in patients with brain
metastases from NSCLC. The trial is designed enroll approximately 88 patients
over twelve months followed by a twelve-month follow-up period and will likely
include 12 investigational centers in Canada plus additional centers in other
countries. The patients were enrolled at the L'Hopital Maisonneuve-Rosemont in
Montreal, Canada.
Nimotuzumab (200 mg IV infusions) will be administered weekly during
radiotherapy and following radiotherapy until disease progression, unacceptable
toxicity or at the discretion of the physician. Radiotherapy will consist of 30
Gy, in 10 fractions of 3 Gy/day. Patients will be assessed by laboratory tests,
imaging studies, standardized neurologic examination, and neurologic symptoms.
The primary efficacy endpoint is intracranial disease progression over six
months. The secondary endpoints are overall survival (OS); time to neurologic
progression (TNP) or death with evidence of neurologic progression; OS rate at
six months; time to intracranial disease progression; and time to overall
progression.
"This randomized, double-blinded, multicentric trial was based on a
randomized pilot open-label trial from which encouraging, preliminary results
were presented at the EORTC-NCI-AACR "Molecular Targets and Cancer
Therapeutics" meeting held on October 21-24, 2008 in Geneva. YM is preparing to
imminently open the first international centers on both this and the ongoing
palliative NSCLC randomized trial. In this trial, as with the others being
conducted by YM, extensive samples are being collected and stored in
anticipation of a comprehensive program of translational analysis," said Dr.
Leonardo Viana Nicacio, YM's Director of Clinical Affairs.
Nimotuzumab is reported to have been has been administered to more than 5,000
patients worldwide and is currently in 32 trials internationally of which 11
are being conducted by YM and its four licensees. Three of the latter are Phase
III trials, including one being conducted by the internationally recognized
National Cancer Center of Singapore, which selected nimotuzumab over the
alternative antibodies because of its benign side effect profile. Nimotuzumab
is also available on a compassionate use basis in the US for children with
pediatric glioma and is designated an Orphan Drug for adult and pediatric
glioma by the FDA as well as the EMEA for Europe.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a life sciences product development company that
identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related
products at various stages of development. The Company is currently developing
two late-stage products: nimotuzumab, an EGFR-targeting Affinity-Optimized
Antibody(TM), and AeroLEF(R), a proprietary, inhaled-delivery composition of
free and liposome-encapsulated fentanyl. YM has proven regulatory and clinical
trial expertise and a diversified business model designed to reduce risk while
advancing clinical products toward international approval, marketing and
commercialization.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the
Company's current expectation regarding future events. These forward-looking
statements involve risks and uncertainties that may cause actual results,
events or developments to be materially different from any future results,
events or developments expressed or implied by such forward-looking statements.
Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the
successful and timely completion of clinical studies, the establishment of
corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new
product development, uncertainties related to the regulatory approval process
and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly
and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing
forward-looking statements include but are not limited to the following: that
nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in
ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(R) will continue to generate
positive efficacy and safety data in future clinical trials; and that YM and
its various partners will complete their respective clinical trials within the
timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly
update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new
information, future events or otherwise.
YM Enrolls First Patients in Multinational Randomized, Double-Blind Brain
Metastases Trial
MISSISSAUGA, Sept. 17 /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE
Amex:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), a life sciences product development company that
identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related
products at various stages of development, today reported that nimotuzumab has
been approved for marketing in Mexico. YM BioSciences also announced that it
has enrolled the first two patients in its randomized, double-blind trial
evaluating nimotuzumab in patients with brain metastases from non-small-cell
lung cancer (NSCLC).
"Mexico is the 21st country to have approved nimotuzumab for marketing and,
while YM's license for major market territories for nimotuzumab does not
include Mexico, this approval reflects the growing recognition throughout much
of the world of the value to patients of our drug and the progress being made
in its commercialization," said David Allan, Chairman and CEO of YM
BioSciences. "As part of YM's registration strategy for nimotuzumab, we were
also pleased to report the opening of this second of two randomized,
double-blind trials that YM is conducting in Canada and which are both now
being expanded internationally."
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal
growth factor receptor (EGFR), licensed to YM's majority-owned subsidiary,
CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and developed at the Center of Molecular
Immunology in Cuba. Nimotuzumab is approved in two of the countries in YM's
territories. The drug has demonstrated efficacy in clinical trials without
producing the numerous and severe toxicities observed with the other marketed
EGFR-targeting drugs. Mexican regulatory authorities have approved nimotuzumab
for the treatment of squamous cell carcinoma of the head and neck (SCCHN),
adult glioma and pediatric glioma. The approval was granted to Laboratorios
PiSA in Guadalajara, Mexico and nimotuzumab will be commercialized under the
name VECTHIX(R).
First patients enrolled in multinational randomized, double-blind brain
metastases trial
YM BioSciences recently enrolled and treated the first two patients in its
multinational randomized, double-blind trial evaluating nimotuzumab plus
whole-brain radiation therapy (WBRT) to WBRT alone in patients with brain
metastases from NSCLC. The trial is designed enroll approximately 88 patients
over twelve months followed by a twelve-month follow-up period and will likely
include 12 investigational centers in Canada plus additional centers in other
countries. The patients were enrolled at the L'Hopital Maisonneuve-Rosemont in
Montreal, Canada.
Nimotuzumab (200 mg IV infusions) will be administered weekly during
radiotherapy and following radiotherapy until disease progression, unacceptable
toxicity or at the discretion of the physician. Radiotherapy will consist of 30
Gy, in 10 fractions of 3 Gy/day. Patients will be assessed by laboratory tests,
imaging studies, standardized neurologic examination, and neurologic symptoms.
The primary efficacy endpoint is intracranial disease progression over six
months. The secondary endpoints are overall survival (OS); time to neurologic
progression (TNP) or death with evidence of neurologic progression; OS rate at
six months; time to intracranial disease progression; and time to overall
progression.
"This randomized, double-blinded, multicentric trial was based on a
randomized pilot open-label trial from which encouraging, preliminary results
were presented at the EORTC-NCI-AACR "Molecular Targets and Cancer
Therapeutics" meeting held on October 21-24, 2008 in Geneva. YM is preparing to
imminently open the first international centers on both this and the ongoing
palliative NSCLC randomized trial. In this trial, as with the others being
conducted by YM, extensive samples are being collected and stored in
anticipation of a comprehensive program of translational analysis," said Dr.
Leonardo Viana Nicacio, YM's Director of Clinical Affairs.
Nimotuzumab is reported to have been has been administered to more than 5,000
patients worldwide and is currently in 32 trials internationally of which 11
are being conducted by YM and its four licensees. Three of the latter are Phase
III trials, including one being conducted by the internationally recognized
National Cancer Center of Singapore, which selected nimotuzumab over the
alternative antibodies because of its benign side effect profile. Nimotuzumab
is also available on a compassionate use basis in the US for children with
pediatric glioma and is designated an Orphan Drug for adult and pediatric
glioma by the FDA as well as the EMEA for Europe.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a life sciences product development company that
identifies and advances a diverse portfolio of promising cancer-related
products at various stages of development. The Company is currently developing
two late-stage products: nimotuzumab, an EGFR-targeting Affinity-Optimized
Antibody(TM), and AeroLEF(R), a proprietary, inhaled-delivery composition of
free and liposome-encapsulated fentanyl. YM has proven regulatory and clinical
trial expertise and a diversified business model designed to reduce risk while
advancing clinical products toward international approval, marketing and
commercialization.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the
Company's current expectation regarding future events. These forward-looking
statements involve risks and uncertainties that may cause actual results,
events or developments to be materially different from any future results,
events or developments expressed or implied by such forward-looking statements.
Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the
successful and timely completion of clinical studies, the establishment of
corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new
product development, uncertainties related to the regulatory approval process
and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly
and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing
forward-looking statements include but are not limited to the following: that
nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in
ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(R) will continue to generate
positive efficacy and safety data in future clinical trials; and that YM and
its various partners will complete their respective clinical trials within the
timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly
update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new
information, future events or otherwise.
..läuft...
437 % seit dem 1.4.2009
ich mich kaputt...
Schade dass ich nur mit einer relativ kleinen posi drin bin...
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.002.230 von Jojospa am 17.09.09 16:53:12# 700
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.002.230 von Jojospa am 17.09.09 16:53:12"Mexico is the 21st country to have approved nimotuzumab for marketing and,
while YM's license for major market territories for nimotuzumab does not
include Mexico, this approval reflects the growing recognition throughout much
of the world of the value to patients of our drug and the progress being made
in its commercialization," said David Allan, Chairman and CEO of YM
BioSciences. "As part of YM's registration strategy for nimotuzumab, we were
also pleased to report the opening of this second of two randomized,
double-blind trials that YM is conducting in Canada and which are both now
being expanded internationally."
while YM's license for major market territories for nimotuzumab does not
include Mexico, this approval reflects the growing recognition throughout much
of the world of the value to patients of our drug and the progress being made
in its commercialization," said David Allan, Chairman and CEO of YM
BioSciences. "As part of YM's registration strategy for nimotuzumab, we were
also pleased to report the opening of this second of two randomized,
double-blind trials that YM is conducting in Canada and which are both now
being expanded internationally."
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.056.586 von Belu1972 am 25.09.09 13:22:22bald kommt der Durchbruch!
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.063.831 von lerchengrund am 26.09.09 21:41:55http://www.your-story.org/17th-annual-biopartnering-europe%E…
Komm hier nicht so richtig hinter...
Erst Kursexplosionen von 400 % in 4 Monaten und dann, bei eigentlich guten News und Prognosen bröckelt der Kurs nach und nach zusammen..??
Erst Kursexplosionen von 400 % in 4 Monaten und dann, bei eigentlich guten News und Prognosen bröckelt der Kurs nach und nach zusammen..??
Ym will Cytopia Limited komplett übernehmen! Das wird den Kurs heute nachmittag in USA belasten!
Dringende Empfehlung schnell raus zu gehen!
11,43 Uhr MEZ
Dringende Empfehlung schnell raus zu gehen!
11,43 Uhr MEZ
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.121.595 von dottore am 06.10.09 11:34:37der Kurs bröckelt schon - jetzt 93 Cent
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.121.606 von dottore am 06.10.09 11:36:14Nicht zwangsläufig.
Einsatz raus und mit Longposi drinbleiben...
Nix Empfehlung - nur meine Meinung...
Einsatz raus und mit Longposi drinbleiben...
Nix Empfehlung - nur meine Meinung...
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.124.485 von Jojospa am 06.10.09 16:38:06jedenfalls fällt die Reaktion in USA viel milder aus, als ich erwartet habe. Vielleicht kommt die ja noch mit Verzögerung
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.127.337 von dottore am 06.10.09 21:22:54Ich kann mir nicht vorstellen, dass wegen der Meldung der Kurs grossartig nachgibt.
Hier ist doch nichts negatives.
Ich gehe davon aus, dass wir nach einem kleinen Rücksetzter zurückkommen werden.
Wenn Synergien erzeugt werden können, ist sogar eine Entwicklung ordentlich nach Norden denkbar.
Nur m. M!
Hier ist doch nichts negatives.
Ich gehe davon aus, dass wir nach einem kleinen Rücksetzter zurückkommen werden.
Wenn Synergien erzeugt werden können, ist sogar eine Entwicklung ordentlich nach Norden denkbar.
Nur m. M!
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.129.912 von Jojospa am 07.10.09 10:56:53alles bleibt ruhig!
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.156.060 von lerchengrund am 11.10.09 20:59:03Eigentlich so wie ich gedacht habe.
Leichter Rücksetzter - jetzt stabilisierung mit Tendenz Norden...
Leichter Rücksetzter - jetzt stabilisierung mit Tendenz Norden...
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.196.576 von Belu1972 am 16.10.09 20:19:41Empfehlung in "Der Aktionär" !
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.198.856 von lerchengrund am 17.10.09 12:34:20Ich denke wir werden hier noch viel Spass haben..
Haaaaaalooooo!
Ist hier noch jemand bei mir?
Gruss
Jojospa
Ist hier noch jemand bei mir?
Gruss
Jojospa
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.316.650 von Jojospa am 04.11.09 11:08:04ja ich.
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.320.758 von lerchengrund am 04.11.09 18:48:33wie siehst Du unsere YM für die Zukunft?
Ich frag mich ob ich mich ein Stück runterverkaufe um die Gewinne zu sichern... - will aber auch nix verpassen...
... scheiss Börse...
Ich frag mich ob ich mich ein Stück runterverkaufe um die Gewinne zu sichern... - will aber auch nix verpassen...
... scheiss Börse...
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.327.206 von Jojospa am 05.11.09 15:16:12Übersetzung von Englisch in Deutsch
YM Biosciences, NRC-BRI Present Research Collaboration Ergebnisse
Veröffentlicht: 11-Dez-2009
Partnerschaft führte zur Produktion von neuen Wirkstoffkandidaten Brustkrebs
YM BioSciences hat die ersten Ergebnisse einer kooperativen Programms zwischen dem Unternehmen und der National Research Council of Canada's Biotechnology Research Institute vorgestellt (NRC-BRI).
Die Nutzung YM's IntelliMab Technologie, ist das Programm entwickelt, um Antikörper zu generieren, die auf Zelloberflächen-Rezeptoren im Zusammenhang mit Krebs, optimiert, um die Wirksamkeit mit eingeschränkter Toxizitäten zu produzieren.
Das erste erfolgreich konzipiert und geliefert Produkte aus dieser Zusammenarbeit sind eine Reihe von Antikörpern, die eine Bindung an HER2/neu-over-expressing Brustkrebszellen, während minimal-Bindung an HER2 zu normalen Herzmuskelzellen. Die Antikörper-Spitzenkandidat für die Konjugation ist in der Endphase der Auswahl aus dieser Reihe.
Diese Zusammenarbeit ist ein multi-target, parallel-Entdeckung Forschungsprojekt finanziert YM und NRC-BRI zu IntelliMab YM-Technologie, eine Plattform für die Generierung neuer therapeutischer Antikörper, die dazu bestimmt sind, werden effektiver und sicherer als die derzeitige Generation von Antikörper zu entwickeln. Collateral Toxizität ist eine Herausforderung für Antikörper, die wahllos Ziel-Rezeptor in gesundem Gewebe als auch in der vorgesehenen Krebszellen, so das Unternehmen.
Darüber hinaus sind diese Antikörper zu erwarten ideale Kandidaten für die Bereitstellung von starken Toxinen der Krebszellen. Je nach Krebs-Target ausgewählt haben, wird IntelliMab Antikörper als nackte Antikörpern und / oder Antikörper-Konjugate entwickelt werden.
Das gesamte geistige Eigentum, die sich aus dieser Zusammenarbeit wird im gemeinsamen Besitz und kommerziellen Rechte für Wirkstoffkandidaten wird von YM beibehalten werden. Die Kosten für die Entdeckung neuer Medikamente Zusammenarbeit mit assoziierten NRC-BRI sind nicht zu erwarten sein Material an das Unternehmen.
YM Biosciences, NRC-BRI Present Research Collaboration Ergebnisse
Veröffentlicht: 11-Dez-2009
Partnerschaft führte zur Produktion von neuen Wirkstoffkandidaten Brustkrebs
YM BioSciences hat die ersten Ergebnisse einer kooperativen Programms zwischen dem Unternehmen und der National Research Council of Canada's Biotechnology Research Institute vorgestellt (NRC-BRI).
Die Nutzung YM's IntelliMab Technologie, ist das Programm entwickelt, um Antikörper zu generieren, die auf Zelloberflächen-Rezeptoren im Zusammenhang mit Krebs, optimiert, um die Wirksamkeit mit eingeschränkter Toxizitäten zu produzieren.
Das erste erfolgreich konzipiert und geliefert Produkte aus dieser Zusammenarbeit sind eine Reihe von Antikörpern, die eine Bindung an HER2/neu-over-expressing Brustkrebszellen, während minimal-Bindung an HER2 zu normalen Herzmuskelzellen. Die Antikörper-Spitzenkandidat für die Konjugation ist in der Endphase der Auswahl aus dieser Reihe.
Diese Zusammenarbeit ist ein multi-target, parallel-Entdeckung Forschungsprojekt finanziert YM und NRC-BRI zu IntelliMab YM-Technologie, eine Plattform für die Generierung neuer therapeutischer Antikörper, die dazu bestimmt sind, werden effektiver und sicherer als die derzeitige Generation von Antikörper zu entwickeln. Collateral Toxizität ist eine Herausforderung für Antikörper, die wahllos Ziel-Rezeptor in gesundem Gewebe als auch in der vorgesehenen Krebszellen, so das Unternehmen.
Darüber hinaus sind diese Antikörper zu erwarten ideale Kandidaten für die Bereitstellung von starken Toxinen der Krebszellen. Je nach Krebs-Target ausgewählt haben, wird IntelliMab Antikörper als nackte Antikörpern und / oder Antikörper-Konjugate entwickelt werden.
Das gesamte geistige Eigentum, die sich aus dieser Zusammenarbeit wird im gemeinsamen Besitz und kommerziellen Rechte für Wirkstoffkandidaten wird von YM beibehalten werden. Die Kosten für die Entdeckung neuer Medikamente Zusammenarbeit mit assoziierten NRC-BRI sind nicht zu erwarten sein Material an das Unternehmen.
Hier das original:
YM Biosciences, NRC-BRI Present Research Collaboration Results
Published: 11-Dec-2009
Partnership resulted in the production of new breast cancer drug candidates
YM BioSciences has presented the first results of a collaborative program between the company and the National Research Council of Canada's Biotechnology Research Institute (NRC-BRI).
Utilising YM's IntelliMab technology, the program is designed to generate antibodies that target cell surface receptors associated with cancer, optimised to produce efficacy with reduced toxicities.
The first successfully designed and delivered products from the collaboration are a number of antibodies that bind to HER2/neu-over-expressing breast cancer cells, while minimally binding to HER2 on normal cardiac cells. The lead candidate antibody for conjugation is in the final stages of selection from that number.
The collaborative program is a multi-target, parallel-discovery research project funded by YM and NRC-BRI to develop YM's IntelliMab technology, a platform for generating new therapeutic antibodies that are designed to be effective and safer than the current generation of antibodies. Collateral toxicity is a challenge for antibodies that indiscriminately target receptor in normal tissues as well as in the intended cancer cells, said the company.
Furthermore, these antibodies are expected to be ideal candidates for delivering potent toxins to cancer cells. Depending on the cancer target selected, IntelliMab antibodies will be developed as naked antibodies and/or antibody conjugates.
All intellectual property resulting from this collaboration will be owned jointly and commercial rights for drug candidates will be retained by YM. The costs associated with the drug discovery collaboration with NRC-BRI are not anticipated to be material to the company.
YM Biosciences, NRC-BRI Present Research Collaboration Results
Published: 11-Dec-2009
Partnership resulted in the production of new breast cancer drug candidates
YM BioSciences has presented the first results of a collaborative program between the company and the National Research Council of Canada's Biotechnology Research Institute (NRC-BRI).
Utilising YM's IntelliMab technology, the program is designed to generate antibodies that target cell surface receptors associated with cancer, optimised to produce efficacy with reduced toxicities.
The first successfully designed and delivered products from the collaboration are a number of antibodies that bind to HER2/neu-over-expressing breast cancer cells, while minimally binding to HER2 on normal cardiac cells. The lead candidate antibody for conjugation is in the final stages of selection from that number.
The collaborative program is a multi-target, parallel-discovery research project funded by YM and NRC-BRI to develop YM's IntelliMab technology, a platform for generating new therapeutic antibodies that are designed to be effective and safer than the current generation of antibodies. Collateral toxicity is a challenge for antibodies that indiscriminately target receptor in normal tissues as well as in the intended cancer cells, said the company.
Furthermore, these antibodies are expected to be ideal candidates for delivering potent toxins to cancer cells. Depending on the cancer target selected, IntelliMab antibodies will be developed as naked antibodies and/or antibody conjugates.
All intellectual property resulting from this collaboration will be owned jointly and commercial rights for drug candidates will be retained by YM. The costs associated with the drug discovery collaboration with NRC-BRI are not anticipated to be material to the company.
04/01/2010
Attention Business Editors
YM BioSciences announces world-class oncology experts to US Clinical & Scientific Consultative Committee
MISSISSAUGA, ON, Jan. 4 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX:
YM) today announced that Rogerio C. Lilenbaum, M.D., M. Sc., Minesh Mehta,
M.D., and Roman Perez-Soler, M.D., together with two additional leading US
oncologists have agreed to constitute a US Consultative Committee to YM on the
ongoing development of nimotuzumab and the other anti-cancer molecules being
acquired through the proposed merger of Cytopia into YM. These internationally
recognized thought leaders will complement the current Canadian committee that
includes Dr. Robert S. Kerbel, Ph.D., Dr. Niclas Stiernholm, Ph.D., and Dr.
Mark D. Vincent, M.D.
"With the US government's recent clearance that permits us to expand our
clinical program for nimotuzumab into the US, this group of world-class
oncologists will play an important role in advising on the optimal strategy to
have our lead drug become recognized for its best-in-class potential," said
David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "The participation of these
highly regarded thought leaders in the development of nimotuzumab, as well as
our other cancer therapeutics, reflects the growing expectation for products
in our pipeline and, in particular, for nimotuzumab's ability to deliver
efficacy without the severe side-effects of the other EGFR-targeting drugs.
Critically this broadened team shall be advising YM on the scope of its
already extensive program for translational research that has been built
around nimotuzumab's numerous current trials."
Rogerio C. Lilenbaum, M.D., M. Sc., who will serve as Chair of the
Clinical Advisory Board, is the Director of Cancer Research and Director of
the Thoracic Oncology Program at the Mt. Sinai Comprehensive Cancer Center in
Miami Beach, Florida. He is also Professor of Medicine at the Voluntary
Faculty of the University of Miami Miller School of Medicine in Miami,
Florida. Dr. Lilenbaum has an extensive educational background in hematology
and oncology and is the author of numerous scientific papers. He has been a
reviewer and a member of the editorial board for scientific journals such as
Annals of Internal Medicine, Journal of Clinical Oncology, Cancer, Cancer
Chemotherapy Pharmacology, and Drugs. Dr. Lilenbaum is a member of the newly
formed Thoracic Malignancy Steering Committee sponsored by the National Cancer
Institute., and co-chairs the annual Winter Lung Cancer Conference, which
brings together world renowned experts to discuss the advances in the clinical
treatment of lung cancer and lung cancer research. He obtained his medical
degree from the Federal University of the Rio de Janeiro School of Medicine
and a Masters in Clinical Epidemiology and Clinical Investigation from the
Harvard School of Public Health in Boston.
Minesh Mehta, M.D., is a Radiation Oncologist and Professor at the
University of Wisconsin Medical School, with dual appointments in the
Departments of Human Oncology and Neurological Surgery with interests in
neuro-oncology, IMRT, IGRT, radiosensitizers, radioprotectors, CNS tumors,
lung cancer, pediatric radiation oncology, and advanced imaging. Dr. Mehta is
also involved in clinical trials with particular interest in lung cancer,
brain metastases, and primary brain tumors. An internationally recognized
expert in human clinical drug trial strategy, design and execution, Dr. Mehta
has managed numerous national and international trials. He has previously
chaired the FDA Radiological Devices Panel and currently is the Chair of the
Brain Tumor Committee of the Radiation Therapy Oncology Group and serves as a
staff physician at several hospitals in Wisconsin and Illinois. He has written
over 70 clinical protocols, and more than 500 scientific papers, abstracts and
book chapters. He received his medical degree from the University of Zambia
and completed his residency in radiation oncology at the University of
Wisconsin.
Roman Perez-Soler, M.D., is the Chairman of the Department of Oncology at
Montefiore Medical Center in New York and serves as Director of the Division
of Medical Oncology and Professor of Medicine and Molecular Pharmacology at
the Albert Einstein College of Medicine. Dr. Perez-Soler is also Associate
Director for Clinical Research at the Albert Einstein Cancer Center. He is a
member of the Executive Advisory Committee of the General Clinical Research
Center (GCRC) and in addition to memberships and numerous awards for his
accomplishments in lung cancer research, has authored more than 100 clinical
research papers. Dr. Perez-Soler earned his medical degree from the
Universidad Autonoma in Barcelona and his fellowship from the University of
Texas M. D. Anderson Cancer Center.
Attention Business Editors
YM BioSciences announces world-class oncology experts to US Clinical & Scientific Consultative Committee
MISSISSAUGA, ON, Jan. 4 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX:
YM) today announced that Rogerio C. Lilenbaum, M.D., M. Sc., Minesh Mehta,
M.D., and Roman Perez-Soler, M.D., together with two additional leading US
oncologists have agreed to constitute a US Consultative Committee to YM on the
ongoing development of nimotuzumab and the other anti-cancer molecules being
acquired through the proposed merger of Cytopia into YM. These internationally
recognized thought leaders will complement the current Canadian committee that
includes Dr. Robert S. Kerbel, Ph.D., Dr. Niclas Stiernholm, Ph.D., and Dr.
Mark D. Vincent, M.D.
"With the US government's recent clearance that permits us to expand our
clinical program for nimotuzumab into the US, this group of world-class
oncologists will play an important role in advising on the optimal strategy to
have our lead drug become recognized for its best-in-class potential," said
David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "The participation of these
highly regarded thought leaders in the development of nimotuzumab, as well as
our other cancer therapeutics, reflects the growing expectation for products
in our pipeline and, in particular, for nimotuzumab's ability to deliver
efficacy without the severe side-effects of the other EGFR-targeting drugs.
Critically this broadened team shall be advising YM on the scope of its
already extensive program for translational research that has been built
around nimotuzumab's numerous current trials."
Rogerio C. Lilenbaum, M.D., M. Sc., who will serve as Chair of the
Clinical Advisory Board, is the Director of Cancer Research and Director of
the Thoracic Oncology Program at the Mt. Sinai Comprehensive Cancer Center in
Miami Beach, Florida. He is also Professor of Medicine at the Voluntary
Faculty of the University of Miami Miller School of Medicine in Miami,
Florida. Dr. Lilenbaum has an extensive educational background in hematology
and oncology and is the author of numerous scientific papers. He has been a
reviewer and a member of the editorial board for scientific journals such as
Annals of Internal Medicine, Journal of Clinical Oncology, Cancer, Cancer
Chemotherapy Pharmacology, and Drugs. Dr. Lilenbaum is a member of the newly
formed Thoracic Malignancy Steering Committee sponsored by the National Cancer
Institute., and co-chairs the annual Winter Lung Cancer Conference, which
brings together world renowned experts to discuss the advances in the clinical
treatment of lung cancer and lung cancer research. He obtained his medical
degree from the Federal University of the Rio de Janeiro School of Medicine
and a Masters in Clinical Epidemiology and Clinical Investigation from the
Harvard School of Public Health in Boston.
Minesh Mehta, M.D., is a Radiation Oncologist and Professor at the
University of Wisconsin Medical School, with dual appointments in the
Departments of Human Oncology and Neurological Surgery with interests in
neuro-oncology, IMRT, IGRT, radiosensitizers, radioprotectors, CNS tumors,
lung cancer, pediatric radiation oncology, and advanced imaging. Dr. Mehta is
also involved in clinical trials with particular interest in lung cancer,
brain metastases, and primary brain tumors. An internationally recognized
expert in human clinical drug trial strategy, design and execution, Dr. Mehta
has managed numerous national and international trials. He has previously
chaired the FDA Radiological Devices Panel and currently is the Chair of the
Brain Tumor Committee of the Radiation Therapy Oncology Group and serves as a
staff physician at several hospitals in Wisconsin and Illinois. He has written
over 70 clinical protocols, and more than 500 scientific papers, abstracts and
book chapters. He received his medical degree from the University of Zambia
and completed his residency in radiation oncology at the University of
Wisconsin.
Roman Perez-Soler, M.D., is the Chairman of the Department of Oncology at
Montefiore Medical Center in New York and serves as Director of the Division
of Medical Oncology and Professor of Medicine and Molecular Pharmacology at
the Albert Einstein College of Medicine. Dr. Perez-Soler is also Associate
Director for Clinical Research at the Albert Einstein Cancer Center. He is a
member of the Executive Advisory Committee of the General Clinical Research
Center (GCRC) and in addition to memberships and numerous awards for his
accomplishments in lung cancer research, has authored more than 100 clinical
research papers. Dr. Perez-Soler earned his medical degree from the
Universidad Autonoma in Barcelona and his fellowship from the University of
Texas M. D. Anderson Cancer Center.
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.666.232 von Jojospa am 05.01.10 11:15:17Google Übersetzung von Englisch in Deutsch
YM BioSciences gibt Weltklasse-Onkologie-Experten der US-Clinical & Scientific Beratenden Ausschusses
Mississauga, ON, Jan. 4 / CNW / - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: ymi, TSX:
YM) gab heute bekannt, dass Rogerio Lilenbaum C., MD, M. Sc., Minesh Mehta,
MD, und Roman Perez-Soler, MD, zusammen mit zwei weiteren führenden US-amerikanischen
Onkologen haben vereinbart, ein US-Beratenden Ausschusses auf der YM darstellen
Weiterentwicklung der Nimotuzumab und die anderen Anti-Krebs-Moleküle werden
erworben durch den geplanten Zusammenschluss von Cytopia in YM. Diese international
anerkannte Vordenker Die aktuellen kanadischen Ausschuss zu ergänzen, dass
schließt Dr. Robert S. Kerbel, Ph.D., Dr. Niclas Stiernholm, Ph.D., und Dr.
Mark D. Vincent, M.D.
"Mit der bisherigen Genehmigung der US-Regierung, die uns erlaubt die Erweiterung unseres
Das klinische Programm für Nimotuzumab in den USA, dieser Gruppe von Weltklasse -
Onkologen wird eine wichtige Rolle spielen bei der Beratung über die optimale Strategie zur
haben unsere führende Medikament für seine besten erkannt werden-in-Class-Potential ", sagte
David Allan, Chairman und CEO von YM BioSciences. "Die Teilnahme dieser
hoch angesehenen Vordenker in der Entwicklung von Nimotuzumab sowie
unsere anderen Krebstherapeutika, spiegelt die wachsende Erwartung für Produkte
in unserer Pipeline und insbesondere für die Fähigkeit Nimotuzumab zu liefern
Wirksamkeit ohne die schweren Nebenwirkungen der anderen EGFR-Targeting Drogen.
Kritisch diese erweiterte Gruppe wird YM Beratung über den Umfang ihrer
bereits umfangreiches Programm für die translationale Forschung, die schon gebaut hat
Nimotuzumab rund um die zahlreichen aktuellen Studien. "
Rogerio Lilenbaum C., MD, M. Sc., Der wird als Vorsitzender des
Clinical Advisory Board, wird der Direktor von Cancer Research und Leiter des
die Brust-Onkologie-Programm an der Mt. Sinai Comprehensive Cancer Center in
Miami Beach, Florida. Außerdem ist er Professor für Medizin an der freiwilligen
Fakultät der University of Miami Miller School of Medicine in Miami,
Florida. Dr. Lilenbaum verfügt über eine umfangreiche Ausbildung in der Hämatologie
und Onkologie und ist Autor von zahlreichen wissenschaftlichen Publikationen. Er hat seit
Gutachter und Mitglied des Editorial Board für wissenschaftliche Zeitschriften wie
Annals of Internal Medicine, Journal of Clinical Oncology, Cancer, Cancer
Chemotherapie Pharmakologie und Drogen. Dr. Lilenbaum ist Mitglied des neu
gebildet Thoracic Malignancy Lenkungsausschuss gefördert durch das National Cancer
Institute. Und Ko-Vorsitzenden der jährlichen Winter Lung Cancer Conference, die
Welt vereint renommierte Experten sollen die Fortschritte in der klinischen diskutieren
Behandlung von Lungenkrebs und Lungenkrebs Forschung. Er erhielt seine medizinische
Studium an der Federal University of Rio de Janeiro School of Medicine
und einen Master in Clinical Epidemiology and Clinical Investigation aus der
Harvard School of Public Health in Boston.
Minesh Mehta, MD, ist ein Strahlenschutz Onkologe und Professor an der
University of Wisconsin Medical School, mit zwei Terminen in der
Departments of Human Onkologie und Neurologie-Chirurgie mit Interessen im
Neuro-Onkologie, IMRT, IGRT, radiosensitizers, radioprotectors, ZNS-Tumoren,
Lungenkrebs, Pädiatrie, Onkologie-Strahlung und erweiterte Bildbearbeitung. Dr. Mehta ist
ebenfalls beteiligt an klinischen Studien mit besonderem Interesse an Lungenkrebs,
Hirnmetastasen und primäre Hirntumoren. Ein international anerkanntes
Experte in der klinischen Studie Drogen-Strategie, Planung und Ausführung, Dr. Mehta
ist es gelungen, zahlreiche nationale und internationale Studien. Er hat zuvor
unter dem Vorsitz der FDA radiologischen Geräten Panel und ist derzeit der Vorsitzende der
Brain Tumor Ausschuss der Radiation Therapy Oncology Group und dient als
Personal Arzt in mehreren Krankenhäusern in Wisconsin und Illinois. Er hat geschrieben
mehr als 70 klinische Protokolle, und mehr als 500 wissenschaftlichen Arbeiten, Zusammenfassungen und
Buchkapitel. Er erhielt seinen Abschluss in Medizin an der Universität von Sambia
und absolvierte seine Facharztausbildung in der Strahlentherapie an der Universität
Wisconsin.
Roman Perez-Soler, MD, ist der Vorsitzende der Abteilung für Onkologie an
Montefiore Medical Center in New York und als Direktor der Abteilung
für Medizinische Onkologie und Professor für Medizin und Molekulare Pharmakologie an der
Albert Einstein College of Medicine. Dr. Perez-Soler ist auch Associate
Direktor für Klinische Forschung der Albert Einstein Cancer Center. Er ist ein
Mitglied des Executive Advisory Committee des General Clinical Research
Center (DKFZ) und zusätzlich zu Mitgliedschaften und zahlreiche Auszeichnungen für seine
Leistungen bei Lungenkrebs Forschung, hat mehr als 100 klinische Autor
Forschungsarbeiten. Dr. Perez-Soler erhielt seinen medizinischen Abschluss an der
Universidad Autonoma in Barcelona und seine Gemeinschaft an der Universität
Texas M. D. Anderson Cancer Center.
YM BioSciences gibt Weltklasse-Onkologie-Experten der US-Clinical & Scientific Beratenden Ausschusses
Mississauga, ON, Jan. 4 / CNW / - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: ymi, TSX:
YM) gab heute bekannt, dass Rogerio Lilenbaum C., MD, M. Sc., Minesh Mehta,
MD, und Roman Perez-Soler, MD, zusammen mit zwei weiteren führenden US-amerikanischen
Onkologen haben vereinbart, ein US-Beratenden Ausschusses auf der YM darstellen
Weiterentwicklung der Nimotuzumab und die anderen Anti-Krebs-Moleküle werden
erworben durch den geplanten Zusammenschluss von Cytopia in YM. Diese international
anerkannte Vordenker Die aktuellen kanadischen Ausschuss zu ergänzen, dass
schließt Dr. Robert S. Kerbel, Ph.D., Dr. Niclas Stiernholm, Ph.D., und Dr.
Mark D. Vincent, M.D.
"Mit der bisherigen Genehmigung der US-Regierung, die uns erlaubt die Erweiterung unseres
Das klinische Programm für Nimotuzumab in den USA, dieser Gruppe von Weltklasse -
Onkologen wird eine wichtige Rolle spielen bei der Beratung über die optimale Strategie zur
haben unsere führende Medikament für seine besten erkannt werden-in-Class-Potential ", sagte
David Allan, Chairman und CEO von YM BioSciences. "Die Teilnahme dieser
hoch angesehenen Vordenker in der Entwicklung von Nimotuzumab sowie
unsere anderen Krebstherapeutika, spiegelt die wachsende Erwartung für Produkte
in unserer Pipeline und insbesondere für die Fähigkeit Nimotuzumab zu liefern
Wirksamkeit ohne die schweren Nebenwirkungen der anderen EGFR-Targeting Drogen.
Kritisch diese erweiterte Gruppe wird YM Beratung über den Umfang ihrer
bereits umfangreiches Programm für die translationale Forschung, die schon gebaut hat
Nimotuzumab rund um die zahlreichen aktuellen Studien. "
Rogerio Lilenbaum C., MD, M. Sc., Der wird als Vorsitzender des
Clinical Advisory Board, wird der Direktor von Cancer Research und Leiter des
die Brust-Onkologie-Programm an der Mt. Sinai Comprehensive Cancer Center in
Miami Beach, Florida. Außerdem ist er Professor für Medizin an der freiwilligen
Fakultät der University of Miami Miller School of Medicine in Miami,
Florida. Dr. Lilenbaum verfügt über eine umfangreiche Ausbildung in der Hämatologie
und Onkologie und ist Autor von zahlreichen wissenschaftlichen Publikationen. Er hat seit
Gutachter und Mitglied des Editorial Board für wissenschaftliche Zeitschriften wie
Annals of Internal Medicine, Journal of Clinical Oncology, Cancer, Cancer
Chemotherapie Pharmakologie und Drogen. Dr. Lilenbaum ist Mitglied des neu
gebildet Thoracic Malignancy Lenkungsausschuss gefördert durch das National Cancer
Institute. Und Ko-Vorsitzenden der jährlichen Winter Lung Cancer Conference, die
Welt vereint renommierte Experten sollen die Fortschritte in der klinischen diskutieren
Behandlung von Lungenkrebs und Lungenkrebs Forschung. Er erhielt seine medizinische
Studium an der Federal University of Rio de Janeiro School of Medicine
und einen Master in Clinical Epidemiology and Clinical Investigation aus der
Harvard School of Public Health in Boston.
Minesh Mehta, MD, ist ein Strahlenschutz Onkologe und Professor an der
University of Wisconsin Medical School, mit zwei Terminen in der
Departments of Human Onkologie und Neurologie-Chirurgie mit Interessen im
Neuro-Onkologie, IMRT, IGRT, radiosensitizers, radioprotectors, ZNS-Tumoren,
Lungenkrebs, Pädiatrie, Onkologie-Strahlung und erweiterte Bildbearbeitung. Dr. Mehta ist
ebenfalls beteiligt an klinischen Studien mit besonderem Interesse an Lungenkrebs,
Hirnmetastasen und primäre Hirntumoren. Ein international anerkanntes
Experte in der klinischen Studie Drogen-Strategie, Planung und Ausführung, Dr. Mehta
ist es gelungen, zahlreiche nationale und internationale Studien. Er hat zuvor
unter dem Vorsitz der FDA radiologischen Geräten Panel und ist derzeit der Vorsitzende der
Brain Tumor Ausschuss der Radiation Therapy Oncology Group und dient als
Personal Arzt in mehreren Krankenhäusern in Wisconsin und Illinois. Er hat geschrieben
mehr als 70 klinische Protokolle, und mehr als 500 wissenschaftlichen Arbeiten, Zusammenfassungen und
Buchkapitel. Er erhielt seinen Abschluss in Medizin an der Universität von Sambia
und absolvierte seine Facharztausbildung in der Strahlentherapie an der Universität
Wisconsin.
Roman Perez-Soler, MD, ist der Vorsitzende der Abteilung für Onkologie an
Montefiore Medical Center in New York und als Direktor der Abteilung
für Medizinische Onkologie und Professor für Medizin und Molekulare Pharmakologie an der
Albert Einstein College of Medicine. Dr. Perez-Soler ist auch Associate
Direktor für Klinische Forschung der Albert Einstein Cancer Center. Er ist ein
Mitglied des Executive Advisory Committee des General Clinical Research
Center (DKFZ) und zusätzlich zu Mitgliedschaften und zahlreiche Auszeichnungen für seine
Leistungen bei Lungenkrebs Forschung, hat mehr als 100 klinische Autor
Forschungsarbeiten. Dr. Perez-Soler erhielt seinen medizinischen Abschluss an der
Universidad Autonoma in Barcelona und seine Gemeinschaft an der Universität
Texas M. D. Anderson Cancer Center.
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.666.274 von Jojospa am 05.01.10 11:20:18wann explodiert der Kurs?
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.702.708 von lerchengrund am 10.01.10 14:03:03Macht der kurs doch schon langsam oder was meinst du genau??
Grund für den jüngsten Anstieg war übrigens eine Analystenkaufempfehlung mit kursziel 6 USD...schau mer mal
Grund für den jüngsten Anstieg war übrigens eine Analystenkaufempfehlung mit kursziel 6 USD...schau mer mal
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.703.470 von BigDogg am 10.01.10 18:11:18Kannst Du bitte die Quelle angeben?
Danke,
jojospa
Danke,
jojospa
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.702.708 von lerchengrund am 10.01.10 14:03:03Mir ist die Entwicklung so viel lieber.
Ein Feuerwerk lockt mir zuviele Zocker an.
Wir haben in 9 Monaten ca. 380 % gemacht - nachhaltig und gesund...
... reicht das nicht?
Werdet nicht immer so gierig.
Gruss
jojospa
Ein Feuerwerk lockt mir zuviele Zocker an.
Wir haben in 9 Monaten ca. 380 % gemacht - nachhaltig und gesund...
... reicht das nicht?
Werdet nicht immer so gierig.
Gruss
jojospa
13:32 12Jan10 RTRS-YM BIOSCIENCES INC <YM.TO> SAYS CYTOPIA TO APPLY TO COURT FOR ORDERS APPROVING DEAL; HEARING TO OCCUR ON JANUARY 15
13:31 12Jan10 RTRS-YM BIOSCIENCES INC <YM.TO> SAYS 99.67% OF SHARES VOTED BY CYTOPIA SHAREHOLDERS VOTED IN FAVOUR OF THE DEAL
13:30 12Jan10 RTRS-YM BIOSCIENCES ANNOUNCES RESULT OF CYTOPIA SHAREHOLDER VOTE
13:31 12Jan10 RTRS-YM BIOSCIENCES INC <YM.TO> SAYS 99.67% OF SHARES VOTED BY CYTOPIA SHAREHOLDERS VOTED IN FAVOUR OF THE DEAL
13:30 12Jan10 RTRS-YM BIOSCIENCES ANNOUNCES RESULT OF CYTOPIA SHAREHOLDER VOTE
YM BioSciences announces result of Cytopia shareholder vote
Jan. 12, 2010 (PR Newswire) --
MISSISSAUGA, ON /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM) today announced that YM BioSciences' previously announced proposal to acquire all the shares of Australian biopharmaceutical company, Cytopia Ltd., under a Scheme of Arrangement was subject to a positive vote of Cytopia shareholders both by number of shares and number of shareholders. At the Scheme Meeting held in Melbourne on 99.67% of the shares voted by Cytopia shareholders were reported by Cytopia to have been voted in favour of the Scheme; 196 of the 213 shareholders voting at the meeting, representing 92.02% of all Cytopia shareholders represented, voted in support of the Scheme. Accordingly Cytopia shall now apply to the Court for orders approving the Scheme. The Court hearing is anticipated to occur on in Melbourne with the final court orders being lodged with the Australian Securities and Investments Commission, ("ASIC") on .
Following lodgement of documentation with ASIC, the arrangement becomes irrevocable and trading in Cytopia shares on the Australian Stock Exchange will be suspended. The Implementation Date of the Scheme, giving effect to the merger, is anticipated to occur on .
"We are delighted by the positive outcome of our proposal to merge Cytopia into YM, resulting in a broad drug development portfolio of considerable promise. The JAK provenance, coming as it does from Dr. Andrew Wilks, the discoverer of the Janus Kinase family, and from which Cytopia's vascular disrupting agent emerged, provides an exceptional pedigree," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Both of Cytopia's drugs are in clinical development and both are in areas of considerable interest to the pharmaceutical industry worldwide."
"This opportunity to link our earlier stage products in development to YM's well-advanced development of nimotuzumab both directly and through its extensive network of international licensees offers our shareholders and our management both risk mitigation and a much enhanced prospect for success in this business of drug development," said Andrew Macdonald, CEO of Cytopia Ltd. "YM's positioning in North America, with its listing within the world's most important capital market for companies in this industry, adds a further dimension of advantage to our shareholders as we offer a further dimension to the YM's portfolio."
Under the Scheme of Arrangement YM BioSciences offered one common share of YM in exchange for each 11.74, common shares of Cytopia (0.0852 YM for each Cytopia common share) subject to adjustment should the volume-weighted-average price (VWAP) of YM shares for the 20 trading days ending fall outside of the range of C$1.29 and C$2.397. As at the close of business the VWAP for the prior 15 days has been calculated as C$1.551.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a life sciences product development company that identifies and advances a portfolio of promising cancer-related products at various stages of development. The Company is currently developing two late-stage products: nimotuzumab, an EGFR-targeting Affinity-Optimized Antibody(TM), and AeroLEF(R), a proprietary, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl. YM has proven regulatory and clinical trial expertise and a diversified business model designed to reduce risk while advancing clinical products toward international approval, marketing and commercialization.
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody in development worldwide, targeting multiple tumor types primarily in combination with radiation and chemoradiation. It is significantly differentiated from all other currently marketed EGFR-targeting agents due to its remarkably benign side-effect profile. Nimotuzumab's anti-tumor activity has led to its approval for marketing in 23 countries. In more than 5,000 patients reported as having been treated with nimotuzumab worldwide to date, no Grade IV incidents of radiation dermatitis have been described, severe rash has not been observed and reports of the other severe side-effects that are typical of EGFR-targeting molecules have been rare. Nimotuzumab is licensed to YM's majority-owned subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and was developed at the Center of Molecular Immunology. YM is developing AeroLEF for the treatment of moderate to severe acute pain. The product is differentiated from other approaches using opioids because patients are able to individually control the analgesia required for their differing intensities of pain. AeroLEF met all endpoints in a randomized Phase II trial and is currently being prepared for late-stage development internationally.
About Cytopia
Cytopia Ltd is an Australian biotechnology company focused on the discovery and development of new drugs to treat cancer and other diseases. Cytopia conducts its research and drug development through a subsidiary based in Melbourne, Australia and specializes in developing new small molecule compounds with an improved therapeutic profile for the treatment of cancer.
The company's lead drug candidate is CYT997, a vascular disrupting agent (VDA) for the treatment of various cancers, which is currently being evaluated in Phase II clinical studies. CYT387, a novel oral JAK1/JAK2 inhibitor focused on the treatment of myeloproliferative disorders, is also being investigated in a Phase I/II clinical study.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(R) will continue to generate positive efficacy and safety data in future clinical trials; and that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
Source: PR Newswire (January 12, 2010 - 7:30 AM EST)
News by QuoteMedia
Jan. 12, 2010 (PR Newswire) --
MISSISSAUGA, ON /PRNewswire-FirstCall/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM) today announced that YM BioSciences' previously announced proposal to acquire all the shares of Australian biopharmaceutical company, Cytopia Ltd., under a Scheme of Arrangement was subject to a positive vote of Cytopia shareholders both by number of shares and number of shareholders. At the Scheme Meeting held in Melbourne on 99.67% of the shares voted by Cytopia shareholders were reported by Cytopia to have been voted in favour of the Scheme; 196 of the 213 shareholders voting at the meeting, representing 92.02% of all Cytopia shareholders represented, voted in support of the Scheme. Accordingly Cytopia shall now apply to the Court for orders approving the Scheme. The Court hearing is anticipated to occur on in Melbourne with the final court orders being lodged with the Australian Securities and Investments Commission, ("ASIC") on .
Following lodgement of documentation with ASIC, the arrangement becomes irrevocable and trading in Cytopia shares on the Australian Stock Exchange will be suspended. The Implementation Date of the Scheme, giving effect to the merger, is anticipated to occur on .
"We are delighted by the positive outcome of our proposal to merge Cytopia into YM, resulting in a broad drug development portfolio of considerable promise. The JAK provenance, coming as it does from Dr. Andrew Wilks, the discoverer of the Janus Kinase family, and from which Cytopia's vascular disrupting agent emerged, provides an exceptional pedigree," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Both of Cytopia's drugs are in clinical development and both are in areas of considerable interest to the pharmaceutical industry worldwide."
"This opportunity to link our earlier stage products in development to YM's well-advanced development of nimotuzumab both directly and through its extensive network of international licensees offers our shareholders and our management both risk mitigation and a much enhanced prospect for success in this business of drug development," said Andrew Macdonald, CEO of Cytopia Ltd. "YM's positioning in North America, with its listing within the world's most important capital market for companies in this industry, adds a further dimension of advantage to our shareholders as we offer a further dimension to the YM's portfolio."
Under the Scheme of Arrangement YM BioSciences offered one common share of YM in exchange for each 11.74, common shares of Cytopia (0.0852 YM for each Cytopia common share) subject to adjustment should the volume-weighted-average price (VWAP) of YM shares for the 20 trading days ending fall outside of the range of C$1.29 and C$2.397. As at the close of business the VWAP for the prior 15 days has been calculated as C$1.551.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a life sciences product development company that identifies and advances a portfolio of promising cancer-related products at various stages of development. The Company is currently developing two late-stage products: nimotuzumab, an EGFR-targeting Affinity-Optimized Antibody(TM), and AeroLEF(R), a proprietary, inhaled-delivery composition of free and liposome-encapsulated fentanyl. YM has proven regulatory and clinical trial expertise and a diversified business model designed to reduce risk while advancing clinical products toward international approval, marketing and commercialization.
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody in development worldwide, targeting multiple tumor types primarily in combination with radiation and chemoradiation. It is significantly differentiated from all other currently marketed EGFR-targeting agents due to its remarkably benign side-effect profile. Nimotuzumab's anti-tumor activity has led to its approval for marketing in 23 countries. In more than 5,000 patients reported as having been treated with nimotuzumab worldwide to date, no Grade IV incidents of radiation dermatitis have been described, severe rash has not been observed and reports of the other severe side-effects that are typical of EGFR-targeting molecules have been rare. Nimotuzumab is licensed to YM's majority-owned subsidiary, CIMYM BioSciences Inc., by CIMAB S.A., and was developed at the Center of Molecular Immunology. YM is developing AeroLEF for the treatment of moderate to severe acute pain. The product is differentiated from other approaches using opioids because patients are able to individually control the analgesia required for their differing intensities of pain. AeroLEF met all endpoints in a randomized Phase II trial and is currently being prepared for late-stage development internationally.
About Cytopia
Cytopia Ltd is an Australian biotechnology company focused on the discovery and development of new drugs to treat cancer and other diseases. Cytopia conducts its research and drug development through a subsidiary based in Melbourne, Australia and specializes in developing new small molecule compounds with an improved therapeutic profile for the treatment of cancer.
The company's lead drug candidate is CYT997, a vascular disrupting agent (VDA) for the treatment of various cancers, which is currently being evaluated in Phase II clinical studies. CYT387, a novel oral JAK1/JAK2 inhibitor focused on the treatment of myeloproliferative disorders, is also being investigated in a Phase I/II clinical study.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; that AeroLEF(R) will continue to generate positive efficacy and safety data in future clinical trials; and that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
Source: PR Newswire (January 12, 2010 - 7:30 AM EST)
News by QuoteMedia
Hier tut sich irgendwie nicht mehr so viel...
Bin bei 1,24 raus und in wamu rein.
Wenn das Spiel da zu Ende ist gehe ich hier wieder long!
Jojospa
Bin bei 1,24 raus und in wamu rein.
Wenn das Spiel da zu Ende ist gehe ich hier wieder long!
Jojospa
Jetzt hat der Kurs von YM den Ausgabepreis von US $ 1,20 auch schon ereicht.
Da müßte jetzt normalerweise viiel Luft nach Oben sein.
(bei so einer vollen Pipeline und so geringen Marktkapitalisierung)
Da müßte jetzt normalerweise viiel Luft nach Oben sein.
(bei so einer vollen Pipeline und so geringen Marktkapitalisierung)
Da ist ja noch nicht einmal ein Fond investiert, wenn ich mich nicht täusche
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.125.040 von sharepicker321 am 12.03.10 15:06:05- ....wüsste nicht wer?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.139.590 von lerchengrund am 15.03.10 12:29:27Ym hat nun bereits die 12-Tagelinie nach Oben durchbrochen, wobei sich die 12-Tagelinie in einer Talsole zu befinden scheint. Sollte die 12-Tgl. ebenso bald nach Oben drehen, wäre dies normalerweise ein erstes Anzeichen für einen weiterhin steigenden Kurs, -nach der Trendfolgemethode.
Die 12-Tagelinie hat nun die Trendrichtung nach Oben geändert, wobei der Kurs die 38-Tagelinie nach Oben durchbrochen hat.
Der Macd nähert sich nun der 0.0-Linie.
- das könnte spannend werden.
Der Macd nähert sich nun der 0.0-Linie.
- das könnte spannend werden.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.290.440 von sharepicker321 am 07.04.10 20:56:56und fundamental?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.309.957 von lerchengrund am 11.04.10 12:35:58Die fundamentalen News kommen normalerweise immer später, oder bzw. erst ganz zum Schluß.
Der Kurs von YM befindet sich nach der Trendfolgemethode, zwar noch unten, weil die 12-Tagelinie die 13er nach oben hin noch nicht so richtig durchbrochen hat, -befindet sich aber im Aufwärtstrend.
Die 12-Tagelinie hat nun die 38er nach Oben knapp durchbrochen, wobei die 38er jetzt ebenso nach Oben tendiert.
Die 38er müßte nun bald die 100er schneiden (die jetzt auch Aufwärts gerichtet ist),
- wird die 100-Tagelinie durchbrochen, könnte sich der Kurs von YM in bald ganz neue Höhen empor schwingen.
Die 38er müßte nun bald die 100er schneiden (die jetzt auch Aufwärts gerichtet ist),
- wird die 100-Tagelinie durchbrochen, könnte sich der Kurs von YM in bald ganz neue Höhen empor schwingen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.309.957 von lerchengrund am 11.04.10 12:35:58Bis sich die US-Leitbörse wieder für sinkende Zinsen entscheidet (nachdem sie aber erst gestiegen sind), müßte der Kurs von YM sicherlich höher stehen als heute.
YM war ja auch schon mal bei 7$, obwohl die Pipeline da noch nicht so ausgereift war.
YM war ja auch schon mal bei 7$, obwohl die Pipeline da noch nicht so ausgereift war.
ym befindet sich nun mittlererweile nach der trendfolgemethode nicht mehr in einer aufwärts-phase. der macd hat nun die durchschnitslinie nach unten durchbrochen, wobei beide abwärtsgerichtet sind(das sieht nicht gut aus).
ebenso hat der kurs die 12er u. 38er tagelinie (genau am scheitel -sieht auch nicht gut aus) nach unten durchbrochen.
hmmm, irgendwie sieht es für mich nach kursrückgang aus beim dow für heute.
(irgendwie würde ich da eher sagen finger weg von aktien)
(irgendwie würde ich da eher sagen finger weg von aktien)
hmmm, der MACD im 3-Wochen-Intervall befindet sich auf abwärtsgerichtetem Kurs wobei d. Trendlinie nach unten durchbrochen wurde.
- Da würde ich persönlich eher sagen, -erst mal weitere Vorgehensweise abwarten.
- Da würde ich persönlich eher sagen, -erst mal weitere Vorgehensweise abwarten.
02.07.2010 Druckansicht Empfehlung versenden
Wochen der Entscheidung
Aktionäre von YM Biosciences (YM, WKN 911 799) sind geprüft. Und zwar im Warten. Und darin, heftige Kursausschläge in beide Richtungen auszuhalten. Beides könnte in Kürze zumindest ein vorläufiges Ende haben. Denn schon bald erwarten die Kanadier Resultate aus klinischen Studien mit dem Krebsantikörper Nimotuzumab (Nimo).
Multi-Milliarden-Dollar-Chance
"Mitte 2010 rechnen wir mit Daten", sagt YM-Vorstandschef David Allan im Gespräch mit dem AKTIONÄR. Dann wird sich herausstellen, wie gut sich Nimo in Tests der Phasen II und III in den Indikationen Magenkrebs und Hirntumore geschlagen hat - und damit auch, wie die Chancen stehen, dass YM Biosciences sich ein großes Stück vom "Milliarden-Kuchen" der sogenannten EGFR-Medikamente abschneiden kann. Der Markt für Krebsarzneien, die den epidermalen Wachstumsfaktor blockieren, wird derzeit auf mehr als zwei Milliarden Dollar jährlich geschätzt - Tendenz steigend.
Keine (Neben-)Wirkung?
Dominiert wird dieser Markt zurzeit von Erbitux, einem Mittel, das durch die Übernahme des Entwicklers Imclone in den Besitz des US-Pharmariesen Eli Lilly übergegangen ist. Allan ist sich sicher, dass er mit Nimo diese Vorherrschaft brechen kann. "Nimo hat das Zeug zum Klassenbesten und das Potenzial, einen bedeutenden Anteil des Absatzvolumens abzudecken", so Allan.
Seine Zuversicht schöpft der Vorstandschef vor allem aus der Tatsache, dass bei der Therapie mit Nimo bislang vergleichsweise geringe Nebenwirkungen festgestellt wurden. Die sind bei Konkurrenzprodukten teilweise so verheerend, dass Patienten die Behandlung etwa wegen schwerster Hautausschläge abbrechen. Die fehlenden Nebenwirkungen wurden von Skeptikern in der Vergangenheit auch schon als Zeichen fehlender Wirksamkeit gedeutet. Die Zahl der Kritiker nimmt jedoch nicht zuletzt nach der jüngsten Präsentation beim ASCO-Meeting ab. Handfeste Beweise werden auch noch mal Ende 2010 erwartet. Dann sollen Ergebnisse aus Phase-II-Studien in der Indikation Lungenkrebs vorliegen.
Volle Kasse
Per Ende März dieses Jahres hatte YM Biosciences rund 48 Millionen Dollar in der Firmenkasse. Genug Geld, um in den nächsten 24 Monaten nicht nur weitere Nimo-Tests durchzuführen, sondern auch, um zwei weitere vielversprechende Produktkandidaten weiter zu entwickeln, die durch die erfolgreich abgeschlossene Übernahme der australischen Cytopia in den Besitz der Kanadier gegangen sind.
Vor Neubewertung?
Bei positiven Studiendaten steht YM vor einer Neubewertung und könnte auch schnell zum Übernahmeziel werden. Sehr risikobereite Anleger spekulieren auf gute Resultate und legen sich eine kleine Position als Beimischung ins Depot.
http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Wochen-der-Entscheidun…
Wochen der Entscheidung
Aktionäre von YM Biosciences (YM, WKN 911 799) sind geprüft. Und zwar im Warten. Und darin, heftige Kursausschläge in beide Richtungen auszuhalten. Beides könnte in Kürze zumindest ein vorläufiges Ende haben. Denn schon bald erwarten die Kanadier Resultate aus klinischen Studien mit dem Krebsantikörper Nimotuzumab (Nimo).
Multi-Milliarden-Dollar-Chance
"Mitte 2010 rechnen wir mit Daten", sagt YM-Vorstandschef David Allan im Gespräch mit dem AKTIONÄR. Dann wird sich herausstellen, wie gut sich Nimo in Tests der Phasen II und III in den Indikationen Magenkrebs und Hirntumore geschlagen hat - und damit auch, wie die Chancen stehen, dass YM Biosciences sich ein großes Stück vom "Milliarden-Kuchen" der sogenannten EGFR-Medikamente abschneiden kann. Der Markt für Krebsarzneien, die den epidermalen Wachstumsfaktor blockieren, wird derzeit auf mehr als zwei Milliarden Dollar jährlich geschätzt - Tendenz steigend.
Keine (Neben-)Wirkung?
Dominiert wird dieser Markt zurzeit von Erbitux, einem Mittel, das durch die Übernahme des Entwicklers Imclone in den Besitz des US-Pharmariesen Eli Lilly übergegangen ist. Allan ist sich sicher, dass er mit Nimo diese Vorherrschaft brechen kann. "Nimo hat das Zeug zum Klassenbesten und das Potenzial, einen bedeutenden Anteil des Absatzvolumens abzudecken", so Allan.
Seine Zuversicht schöpft der Vorstandschef vor allem aus der Tatsache, dass bei der Therapie mit Nimo bislang vergleichsweise geringe Nebenwirkungen festgestellt wurden. Die sind bei Konkurrenzprodukten teilweise so verheerend, dass Patienten die Behandlung etwa wegen schwerster Hautausschläge abbrechen. Die fehlenden Nebenwirkungen wurden von Skeptikern in der Vergangenheit auch schon als Zeichen fehlender Wirksamkeit gedeutet. Die Zahl der Kritiker nimmt jedoch nicht zuletzt nach der jüngsten Präsentation beim ASCO-Meeting ab. Handfeste Beweise werden auch noch mal Ende 2010 erwartet. Dann sollen Ergebnisse aus Phase-II-Studien in der Indikation Lungenkrebs vorliegen.
Volle Kasse
Per Ende März dieses Jahres hatte YM Biosciences rund 48 Millionen Dollar in der Firmenkasse. Genug Geld, um in den nächsten 24 Monaten nicht nur weitere Nimo-Tests durchzuführen, sondern auch, um zwei weitere vielversprechende Produktkandidaten weiter zu entwickeln, die durch die erfolgreich abgeschlossene Übernahme der australischen Cytopia in den Besitz der Kanadier gegangen sind.
Vor Neubewertung?
Bei positiven Studiendaten steht YM vor einer Neubewertung und könnte auch schnell zum Übernahmeziel werden. Sehr risikobereite Anleger spekulieren auf gute Resultate und legen sich eine kleine Position als Beimischung ins Depot.
http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Wochen-der-Entscheidun…
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.775.624 von TinoTeletabbi am 05.07.10 10:03:57Ich traue dem " Aktionär" nicht generell, wie realistich ist den diese Einschätzung?
Ich habe YM schon seit längerem auf meinem Radar, bin allerdings noch nicht eingestiegen?
Ich habe YM schon seit längerem auf meinem Radar, bin allerdings noch nicht eingestiegen?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.775.988 von LeBarbier am 05.07.10 11:09:24Moin moin,
ich traue dem Aktionär auch nicht, aber er hat recht...Mitte des Jahres sind Ergebnisse avisiert und ich glaube jedem hier ist klar, dass diese eine Richtung vorgeben werden. Wenn sie positiv sind, dann geht`s up (ob 2 EUR realistisch sind, vermag ich nicht zu sagen!), wenn sie negativ sind, dann wird nochmal runter gehen. Der Aktionär scheint optimistisch...aber hier muss sich jeder selbst ein Bild machen...zocken auf positive Ergebnisse, merh ist es nicht!
MfG Tino T.
ich traue dem Aktionär auch nicht, aber er hat recht...Mitte des Jahres sind Ergebnisse avisiert und ich glaube jedem hier ist klar, dass diese eine Richtung vorgeben werden. Wenn sie positiv sind, dann geht`s up (ob 2 EUR realistisch sind, vermag ich nicht zu sagen!), wenn sie negativ sind, dann wird nochmal runter gehen. Der Aktionär scheint optimistisch...aber hier muss sich jeder selbst ein Bild machen...zocken auf positive Ergebnisse, merh ist es nicht!
MfG Tino T.
Wir handeln hier z.Z. deutlich über pari, oder sehe ich das falsch?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.781.758 von LeBarbier am 06.07.10 13:33:40Moin moin,
das hast du gut ausgerechnet! Pari wären ca. 0,92 EUR - Du kannst ja auch in USA kaufen!
Ansonsten finde ich es hier nach wie vor viel zu ruhig...wir haben "Mitte des Jahres 2010" und die Spekulationen um YM Bio kommen nicht in Fahrt...
...we`ll see!
MfG Tino T.
das hast du gut ausgerechnet! Pari wären ca. 0,92 EUR - Du kannst ja auch in USA kaufen!
Ansonsten finde ich es hier nach wie vor viel zu ruhig...wir haben "Mitte des Jahres 2010" und die Spekulationen um YM Bio kommen nicht in Fahrt...
...we`ll see!
MfG Tino T.
Moin moin...
...heute knacken wir den EURO...so langsam glaube ich dran, dass es auch bei YM mal positive Studienergebnisse geben kann...
...ich bin gespannt...
MfG Tino T.
...heute knacken wir den EURO...so langsam glaube ich dran, dass es auch bei YM mal positive Studienergebnisse geben kann...
...ich bin gespannt...
MfG Tino T.
So...da ist der Euro...somit lassen wir den Pennystockbereich auch in Deutschland hinter uns - hoffentlich auch nachhaltig!?
Wenn jetzt noch positive Resultate vermeldet werden, dann ab dafür! (nur meine Meinung!)
MfG Tino T.
Wenn jetzt noch positive Resultate vermeldet werden, dann ab dafür! (nur meine Meinung!)
MfG Tino T.
Moin moin,
da sich keiner an einem Austausch und Spekulationen zum Potential positiver klinischer Studien beteiligen möchte, spiele ich bis zu deren Eintreffen eben den Alleinunterhalter!
Seit ein paar Tagen geht es Schritt für Schritt nach oben...seit meinem Einstieg bereits ca. 12%...mühsam ernährt sich das Eichhörnchen!
Deutschland wach auf...hier kann es schnell auf 2 EUR gehen! (nur meine Meinung!)
MfG Tino T.
da sich keiner an einem Austausch und Spekulationen zum Potential positiver klinischer Studien beteiligen möchte, spiele ich bis zu deren Eintreffen eben den Alleinunterhalter!
Seit ein paar Tagen geht es Schritt für Schritt nach oben...seit meinem Einstieg bereits ca. 12%...mühsam ernährt sich das Eichhörnchen!
Deutschland wach auf...hier kann es schnell auf 2 EUR gehen! (nur meine Meinung!)
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.823.646 von TinoTeletabbi am 15.07.10 09:28:22Mich interessiert YM sehr bin nur nicht eingelesen und hab ehrlichgesagt noch meine Zweifel, weil kein Hintergrundwissen etc. z.Z. habe ich allerdings das Gefühl der Kurs rennt mir davon.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.823.720 von LeBarbier am 15.07.10 09:37:55Dann schau Dir mal die Homepage an http://www.ymbiosciences.com/...ist zwar nicht ganz einfach, aber hier steht alles drinnen!
Von meiner Seite aus nur so viel - neben Clinuvel und Novelos ist YM Bio mein Favorit für 2010, hier stehen mehrere Phase III Ergebnisse an!
Aber jeder entscheidet für sich! Richtig ist aber, dass der Kurs anzieht...und das geht weiter so (nur meine Meinung!).
MfG Tino T.
Von meiner Seite aus nur so viel - neben Clinuvel und Novelos ist YM Bio mein Favorit für 2010, hier stehen mehrere Phase III Ergebnisse an!
Aber jeder entscheidet für sich! Richtig ist aber, dass der Kurs anzieht...und das geht weiter so (nur meine Meinung!).
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.824.190 von TinoTeletabbi am 15.07.10 10:41:39Danke für den Tip, die Homepage hab ich schon gesehen.
Ich bin jetzt mal mit einer kleinen Portion eingestiegen, wenns noch mal runter geht lege ich eventuell nach.
Bin gespannt wie es läuft. Werde mir aber in jedem Fall auch mal die anderen beiden Werte, von denen Du gesprochen hast, ansehen.
Ich bin jetzt mal mit einer kleinen Portion eingestiegen, wenns noch mal runter geht lege ich eventuell nach.
Bin gespannt wie es läuft. Werde mir aber in jedem Fall auch mal die anderen beiden Werte, von denen Du gesprochen hast, ansehen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.824.274 von LeBarbier am 15.07.10 10:50:02Sorry...hätte vielleicht dazu sagen sollen, dass ich in den USA gekauft habe...dort ist die Aktie liquider...naja, wenn die Nachrichtenlage stimmt, dann sollte es auch hier mehr Volumen geben! :-)
Die Nennung der beiden anderen Werte sollte nicht dazu verleiten dort einzusteigen, aber anschauen kann man sie sich mal! :-)
MfG Tino T.
Die Nennung der beiden anderen Werte sollte nicht dazu verleiten dort einzusteigen, aber anschauen kann man sie sich mal! :-)
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.824.475 von TinoTeletabbi am 15.07.10 11:14:09Keine Sorge ich halte nichs von Schnellschüssen.
Ein Traum für Charttechniker...bis wohin kann sie ohne Probleme laufen?!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.823.720 von LeBarbier am 15.07.10 09:37:55Servus!
Was willst Du denn wissen. Die Aktie ist seit Jahren schin ein Wanna-Be-Highflyer und trotzdem hat sich ausser Kursverlusten kaum etwas geatn. Ich weiss gar nicht wie oft die Aktie im Aktionär bereits empfohlen wurde und immer sind sie bisher dann per Stop rausgefolgen. Aber hey, irgenwann müssen die auch mal richtig liegen. Ich habe mit YM in den letzten Monaten etwas Geld verdient (eher durch Trading, wobei das aber bei den dünnen Umsätzen hier bei uns schwer ist). Aktuell bin ich wieder investiert zu ca. 0,94 Euro (zufällig der Empfehlungskurs vom Aktionär, aber ich war vorher schon drin). Da ich keine Ahnung von Medikamentenentwicklung etc. habe betrachte ich den Wert unter charttechnischen Gesichtspunkten und da sieht Ym nicht schlecht aus. Der Wert konsolidiert seit Sep 2009 in einem großen Dreieck, welche üblicherweise trendbestätigend sind und nach oben aufgelöst werden. Aber und das isz wichtig, YM muss über 1,65 USD ausbrechen, sonst ist nix zu holen. Wie gesagt mit gefällt der Chart und auch Volumen und einzelne Indikatoren sehen positiv aus. Aber erst ein volumenstarker Anstieg über 1,65 USD eröffnet Potenzial bis 2,50 USD. Die Analysten sind überwiegend auf BUY mit Kurszielen bis 5 USD, aber das ist natürlich nur möglich wenn YM endlich mal eine Studie positiv abschließt. Bis dahin, abwarten und Tee trinken und hoffen das sie nicht unter 1 USD rutscht.
Bericht 1: Der Aktionär August 2007!
„Es ist einzigartig“
David Allan, Vorstandschef von YM Biosciences, lässt sich von den jüngsten Rückschlägen bei der Medikamentenentwicklung nicht schrecken. Er ist nach wie vor vom Erfolg seines Unternehmens überzeugt.
Biotech-Aktien sind Risikopapiere. Wer weiß das besser als Anleger, die sich vor einigen Monaten Aktien von YM Biosciences (YM) ins Depot legten, in der Hoffnung, die Biotech-Firma aus Kanada würde durch positive Testergebnisse mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene glänzen und damit den Aktienkurs in eine neue Dimension befördern? Doch die Tests wurden mangels Erfolgsaussichten überraschend vorzeitig beendet. Die Aktie stürzte ab und hat sich davon bislang nicht erholt.
Es geht weiter
Während die Anleger ob der enormen Verluste noch ihre Wunden lecken, hat YM-Vorstandschef David Allan seinen Optimismus bereits wiedergefunden. Im Gespräch mit dem AKTIONÄR bezeichnete er Tesmilifene als „ein faszinierendes Medikament“, das „hinsichtlich seiner Wirkungsweise einzigartig“ sei. Zur Erinnerung: Tesmilifene sollte bei der Behandlung von Brustkrebs eingesetzt werden und dabei helfen, Resistenzen gegen die Standardmedikamente zu verhindern. In den früheren Phasen der klinischen Studien hatte die Arznei sehr ermutigende Resultate geliefert. Warum bei den Phase-III-Tests nun nicht die gewünschten Ergebnisse erzielt wurden, soll bis Jahresende herausgefunden werden. Allan äußerte die Vermutung, dass die Zusammensetzung der Chemotherapie das Ergebnis negativ beeinflusst haben könnte. Aus diesem Grund wird bei Phase-III-Tests, die der Pharmakonzern Sanofi-Aventis mit Tesmilifene in Europa durchführen will, ein anderes Zellgift benutzt. Die Studien sollen demnächst beginnen, das Patienteneinschlussverfahren ist beinahe beendet. Zum Jahresende will YM Biosciences dann alle Erkenntnisse rund um Tesmilifene abschließend auswerten und einen Entschluss über das weitere Vorgehen treffen. Klare Tendenz derzeit: Es geht weiter.
Klassenbester?
Doch selbst wenn die Entwicklung von Tesmilifene eingestellt werden sollte, hat YM Biosciences noch weitere Pfunde, mit denen die Firma wuchern kann. Als größten „Value-Driver“ für YM sieht Allan dabei Nimotuzumb an. Der Antikörper wird derzeit in zwölf klinischen Studien auf seine Wirksamkeit bei unterschiedlichen Krebsarten getestet. Mit Nimotuzumab will YM gegen große Konkurrenten wie Amgen oder Imclone antreten – und sieht dabei durchaus Chancen, gegen die Großen zu bestehen. Denn was Nimotuzumab in den bisherigen Tests vor allem ausgezeichnet hat, ist die Tatsache, dass die gravierenden Nebenwirkungen der Konkurrenzpräparate wie ein schwerer akneartiger Ausschlag im Gesicht und am Körper bei der Behandlung mit dem YM-Produkt beinahe gänzlich ausgeblieben sind. Allan ist davon überzeugt, mit Nimotuzumab einen potenziellen Blockbuster in der Pipeline zu haben. Dafür spreche auch, dass sich der japanische Pharmakonzern Daiichi Sankyo bereits die Rechte an dem Antikörper für Japan gesichert habe. Auch die Japaner seien davon überzeugt, dass Nimotuzumab das beste Medikament seiner Klasse werden könne und auf lange Sicht den Markt dominieren werde.
Einen riesigen Markt sieht Allan auch für das neuartige Schmerzmittel AeroLEF. Allein in den USA gebe es mehr als 220 Millionen Menschen, die von ihren Ärzten jährlich mit Opioiden behandelt würden. Mit AeroLEF, so es denn zugelassen wird, erhielten die Patienten ein komplett neues Schmerzmittel, dessen Vorteile laut David Allan klar auf der Hand lägen: „AeroLEF ist eine Kombination aus freiem und Liposomgekapselten Fentanyl, die über die Atemwege aufgenommen werden kann. Das freie Fentanyl sorgt für eine rasche Wirkung, durch das Liposom-gekapselte Fentanyl hält diese über mehrere Stunden an. Da Schmerz sehr subjektiv ist und sich Ärzte bei der Dosierung des Schmerzmittels schwertun, kann der Patient bei AeroLEF die richtige Dosierung mittels eines Inhalators selbst bestimmen.“ Der Fahrplan für die weitere Entwicklung von AeroLEF sieht vor, dass zum Ende dieses beziehungsweise zum Anfang des kommenden Jahres die dritte und entscheidende Phase der klinischen Studien beginnen soll.
Bericht 2:
YM BioSciences berichtet Betriebs- und Finanzergebnisse des zweiten Quartals des Geschäftsjahres 2009.
MISSISSAUGA - YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), eine Onkologie Firma die verschiedene Produkte für Patienten weltweit identifiziert, entwickelt und vermarktet, hat heute Betriebs- und Finanzergebnisse für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009, welches am 31. Dezember 2008 endete, herausgegeben
Während des Quartals bereiteten wir uns vor, unsere zwei randomisierten Phase-II-Versuche von Nimotuzumab zu eröffnen, die sich auf zwei Krebsarten konzentrieren, die typischerweise mit einer Strahlenkur behandelt werden.
Diese Versuche sind der Eckstein des YMs-Zulassungsprogramm für dieses Medikament, angetrieben durch vorherige Daten, welche zeigen, dass das Potenzial von Nimotuzumab die Vorteile der Strahlentherapie maximiert und die toxischen Nebenwirkungen der anderen EGFR-Medikamente vermeidet, sagte David Allan, Vorsitzender und Hauptgeschäftsführer von YM BioSciences. Zusätzlich zu YMs interner klinischen Strategie, profitieren wir weiter von dem Netzwerk kooperativer Beziehungen für die Entwicklung von Nimotuzumab, welches ein breites, spätstadiales klinisches Programm für dieses Medikament übernimmt.
Highlights für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009:
YM hat von den kanadischen Genehmigungsbehörden die Freigabe bekommen, um zwei Phase-II, doppelblinde, randomisierte Versuche ihres EGFR-ausgerichteten Antikörpers, Nimotuzumab, zusammen mit strahlenbasierenden Behandlungen einzuleiten. Es wird erwartet, dass die Eintragungen für beide Versuche, eine in Patienten mit nicht-kleinzelligem Lungenkrebs (NSCLC) und die andere in Patienten mit Gehirnmetastasen durch NSCLC, im ersten Quartal 2009 in Kanada eröffnet werden und YM sieht vor, die Versuche auf andere Länder auszuweiten.
Das Nationale Krebszentrum von Singapore (NCCS) wählte Nimotuzumab für die Analyse im Zusatzrahmen in einem multinationalen Phase-III-Versuch mit mehr als 700 Patienten mit Tumoren im Kopf- und Nackenbereich, die bevorzugten Sicherheitsprofile der Medikamente im Vergleich mit anderen EGFR-abzielenden Krebsmedikamente anführend.
Zwei von YMs Lizenznehmern für Nimotuzumab, Daiichi-Sankyo Co., Ltd. in Japan und Kuhnil Pharmaceutical Co. in Korea, leiteten einen 80-Patienten Phase-II randomisierten, open-label-Versuch ein, der Nimotuzumab in Patienten mit erweitertem oder wiederkehrendem Magenkrebs untersucht.
YMs Lizenznehmer in Europa, Oncoscience AG, fuhr mit der Eintragung von Patienten in eine randomisierte Phase-III-Studie fort, die Nimotuzumab in erwachsenen Gliompatienten und in einem randomisierten Phase IIb/IIIa Versuch in Patienten mit erweitertem Bauchspeicheldrüsenkrebs untersucht.
YM und YM USA fuhr fort mit der Eintragung von Kindern mit progressivem, diffusem, intrinsischem Brückengliom (DIPG) in einem Phase-II Versuch in mehreren Orten in den USA, Kanada und Israel und die Anwerbung könnte spät 2009 oder früh 2010 abgeschlossen sein.
YM führte damit fort ihr zweites spätstadiales Produkt, AeroLEF®, für weitere internationale Entwicklung, einzuführen, mit einem aktuellen Fokus auf das Schaffen eines Registrierungsweges für das Produkt in Europa und auf Diskussionen mit potenziellen Partnern.
Finanzielle Ergebnisse (CDN Dollar)
Für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009, das am 31. Dezember 2008 endete, betrug der Gesamtumsatz (Auslizensierungseinkommen und Zinseneinkommen) $2,2 Millionen, gegenüber den $1,9 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008, das am 31. Dezember 2007 endete.
Das Gesamteinkommen für die ersten sechs Monaten des Geschäftsjahres 2009, das am 31. Dezember 2008 endete, betrug $3,9 Millionen, gegenüber den $3,7 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008, das am 31. Dezember 2007 endete. Die Einkommenssteigerung ist in einer Meilensteinzahlung von US$500 000 eines Lizenznehmers der Firma begründet.
Die Allgemein- und Verwaltungskosten betrugen $1,2 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 gegenüber den $2,1 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008. Die Allgemein- und Verwaltungskosten betrugen $2,3 Million für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 gegenüber den $4,1 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008.
Die Lizenzierungs- und Produktentwicklungskosten betrugen $4,4 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 gegenüber $4,2 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008. Die Lizenzierung- und Produktentwicklungskoste n betrugen $8, 3 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 gegenüber $7,8 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008.
Kosten im Zusammenhang mit der Entwicklungsaktivitäten für Nimotuzumab, stiegen um $1,2 Millionen auf $2,2 Millionen und um $1,3 Millionen auf $3,3 Millionen für die drei und sechs Monate, endeten am 31. Dezember 2008, beziehungsweise im Vergleich zum gleichen Zeitraum im Vorjahr. Die Steigerung der Kosten ergibt sich aus der Vorbereitung auf die zwei neuen klinischen Versuche und den Restzahlungen der Versuche des Darmkrebses.
Kosten im Zusammenhang mit der Entwicklung für AeroLEF(TM) sanken um $0,2 Millionen auf $0,6 Millionen für die drei Monate zum 31. Dezember 2008 gegenüber dem gleichen Zeitraum im Vorjahr. Die Kosten betrugen $1,1 Millionen für den sechsmonatigen Zeitraum, der am 31.Dezember 2008 endete, ähnlich wie im gleichen Zeitraum im Vorjahr
Der Nettoverlust für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 betrug $3,2 Millionen ($0.06 pro Anteil), im Vergleich zu $4,5 Millionen ($0,08 pro Anteil) für den gleichen Zeitraum des letzten Jahr. Der Nettoverlust für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 betrug $6,3 Millionen ($0,11 pro Anteil) im Vergleich zu $8,1 Million ($0,15 pro Anteil ) für den gleichen Zeitraum des letzten Jahres.
Am 31. Dezember, 2008, hatte das Unternehmen liquide Mittel sowie kurzfristige Einlagen von insgesamt $50.1 Millionen sowie Verbindlichkeiten und Rückstellungen von insgesamt $2,1 Millionen im Vergleich zu $58,1 Millionen, beziehungsweise $2,0 Millionen am 30. Juni 2008
Am 31.Dezember 2008 hatte das Unternehmen 58,216,309 offene Stammaktien, von denen 2,380,953 Stammaktien im Treuhandkonto enthalten sind, die abhängig von Erreichung bestimmter Meilensteine, freigegeben werden.
Quelle: IRW Press
Schöne Grüsse
BigDogg
PS: Mir war langweilig deswegen die etwas lange Antwort
Was willst Du denn wissen. Die Aktie ist seit Jahren schin ein Wanna-Be-Highflyer und trotzdem hat sich ausser Kursverlusten kaum etwas geatn. Ich weiss gar nicht wie oft die Aktie im Aktionär bereits empfohlen wurde und immer sind sie bisher dann per Stop rausgefolgen. Aber hey, irgenwann müssen die auch mal richtig liegen. Ich habe mit YM in den letzten Monaten etwas Geld verdient (eher durch Trading, wobei das aber bei den dünnen Umsätzen hier bei uns schwer ist). Aktuell bin ich wieder investiert zu ca. 0,94 Euro (zufällig der Empfehlungskurs vom Aktionär, aber ich war vorher schon drin). Da ich keine Ahnung von Medikamentenentwicklung etc. habe betrachte ich den Wert unter charttechnischen Gesichtspunkten und da sieht Ym nicht schlecht aus. Der Wert konsolidiert seit Sep 2009 in einem großen Dreieck, welche üblicherweise trendbestätigend sind und nach oben aufgelöst werden. Aber und das isz wichtig, YM muss über 1,65 USD ausbrechen, sonst ist nix zu holen. Wie gesagt mit gefällt der Chart und auch Volumen und einzelne Indikatoren sehen positiv aus. Aber erst ein volumenstarker Anstieg über 1,65 USD eröffnet Potenzial bis 2,50 USD. Die Analysten sind überwiegend auf BUY mit Kurszielen bis 5 USD, aber das ist natürlich nur möglich wenn YM endlich mal eine Studie positiv abschließt. Bis dahin, abwarten und Tee trinken und hoffen das sie nicht unter 1 USD rutscht.
Bericht 1: Der Aktionär August 2007!
„Es ist einzigartig“
David Allan, Vorstandschef von YM Biosciences, lässt sich von den jüngsten Rückschlägen bei der Medikamentenentwicklung nicht schrecken. Er ist nach wie vor vom Erfolg seines Unternehmens überzeugt.
Biotech-Aktien sind Risikopapiere. Wer weiß das besser als Anleger, die sich vor einigen Monaten Aktien von YM Biosciences (YM) ins Depot legten, in der Hoffnung, die Biotech-Firma aus Kanada würde durch positive Testergebnisse mit dem potenziellen Brustkrebsmittel Tesmilifene glänzen und damit den Aktienkurs in eine neue Dimension befördern? Doch die Tests wurden mangels Erfolgsaussichten überraschend vorzeitig beendet. Die Aktie stürzte ab und hat sich davon bislang nicht erholt.
Es geht weiter
Während die Anleger ob der enormen Verluste noch ihre Wunden lecken, hat YM-Vorstandschef David Allan seinen Optimismus bereits wiedergefunden. Im Gespräch mit dem AKTIONÄR bezeichnete er Tesmilifene als „ein faszinierendes Medikament“, das „hinsichtlich seiner Wirkungsweise einzigartig“ sei. Zur Erinnerung: Tesmilifene sollte bei der Behandlung von Brustkrebs eingesetzt werden und dabei helfen, Resistenzen gegen die Standardmedikamente zu verhindern. In den früheren Phasen der klinischen Studien hatte die Arznei sehr ermutigende Resultate geliefert. Warum bei den Phase-III-Tests nun nicht die gewünschten Ergebnisse erzielt wurden, soll bis Jahresende herausgefunden werden. Allan äußerte die Vermutung, dass die Zusammensetzung der Chemotherapie das Ergebnis negativ beeinflusst haben könnte. Aus diesem Grund wird bei Phase-III-Tests, die der Pharmakonzern Sanofi-Aventis mit Tesmilifene in Europa durchführen will, ein anderes Zellgift benutzt. Die Studien sollen demnächst beginnen, das Patienteneinschlussverfahren ist beinahe beendet. Zum Jahresende will YM Biosciences dann alle Erkenntnisse rund um Tesmilifene abschließend auswerten und einen Entschluss über das weitere Vorgehen treffen. Klare Tendenz derzeit: Es geht weiter.
Klassenbester?
Doch selbst wenn die Entwicklung von Tesmilifene eingestellt werden sollte, hat YM Biosciences noch weitere Pfunde, mit denen die Firma wuchern kann. Als größten „Value-Driver“ für YM sieht Allan dabei Nimotuzumb an. Der Antikörper wird derzeit in zwölf klinischen Studien auf seine Wirksamkeit bei unterschiedlichen Krebsarten getestet. Mit Nimotuzumab will YM gegen große Konkurrenten wie Amgen oder Imclone antreten – und sieht dabei durchaus Chancen, gegen die Großen zu bestehen. Denn was Nimotuzumab in den bisherigen Tests vor allem ausgezeichnet hat, ist die Tatsache, dass die gravierenden Nebenwirkungen der Konkurrenzpräparate wie ein schwerer akneartiger Ausschlag im Gesicht und am Körper bei der Behandlung mit dem YM-Produkt beinahe gänzlich ausgeblieben sind. Allan ist davon überzeugt, mit Nimotuzumab einen potenziellen Blockbuster in der Pipeline zu haben. Dafür spreche auch, dass sich der japanische Pharmakonzern Daiichi Sankyo bereits die Rechte an dem Antikörper für Japan gesichert habe. Auch die Japaner seien davon überzeugt, dass Nimotuzumab das beste Medikament seiner Klasse werden könne und auf lange Sicht den Markt dominieren werde.
Einen riesigen Markt sieht Allan auch für das neuartige Schmerzmittel AeroLEF. Allein in den USA gebe es mehr als 220 Millionen Menschen, die von ihren Ärzten jährlich mit Opioiden behandelt würden. Mit AeroLEF, so es denn zugelassen wird, erhielten die Patienten ein komplett neues Schmerzmittel, dessen Vorteile laut David Allan klar auf der Hand lägen: „AeroLEF ist eine Kombination aus freiem und Liposomgekapselten Fentanyl, die über die Atemwege aufgenommen werden kann. Das freie Fentanyl sorgt für eine rasche Wirkung, durch das Liposom-gekapselte Fentanyl hält diese über mehrere Stunden an. Da Schmerz sehr subjektiv ist und sich Ärzte bei der Dosierung des Schmerzmittels schwertun, kann der Patient bei AeroLEF die richtige Dosierung mittels eines Inhalators selbst bestimmen.“ Der Fahrplan für die weitere Entwicklung von AeroLEF sieht vor, dass zum Ende dieses beziehungsweise zum Anfang des kommenden Jahres die dritte und entscheidende Phase der klinischen Studien beginnen soll.
Bericht 2:
YM BioSciences berichtet Betriebs- und Finanzergebnisse des zweiten Quartals des Geschäftsjahres 2009.
MISSISSAUGA - YM BioSciences Inc. (NYSE Alternext US:YMI, TSX:YM, AIM:YMBA), eine Onkologie Firma die verschiedene Produkte für Patienten weltweit identifiziert, entwickelt und vermarktet, hat heute Betriebs- und Finanzergebnisse für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009, welches am 31. Dezember 2008 endete, herausgegeben
Während des Quartals bereiteten wir uns vor, unsere zwei randomisierten Phase-II-Versuche von Nimotuzumab zu eröffnen, die sich auf zwei Krebsarten konzentrieren, die typischerweise mit einer Strahlenkur behandelt werden.
Diese Versuche sind der Eckstein des YMs-Zulassungsprogramm für dieses Medikament, angetrieben durch vorherige Daten, welche zeigen, dass das Potenzial von Nimotuzumab die Vorteile der Strahlentherapie maximiert und die toxischen Nebenwirkungen der anderen EGFR-Medikamente vermeidet, sagte David Allan, Vorsitzender und Hauptgeschäftsführer von YM BioSciences. Zusätzlich zu YMs interner klinischen Strategie, profitieren wir weiter von dem Netzwerk kooperativer Beziehungen für die Entwicklung von Nimotuzumab, welches ein breites, spätstadiales klinisches Programm für dieses Medikament übernimmt.
Highlights für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009:
YM hat von den kanadischen Genehmigungsbehörden die Freigabe bekommen, um zwei Phase-II, doppelblinde, randomisierte Versuche ihres EGFR-ausgerichteten Antikörpers, Nimotuzumab, zusammen mit strahlenbasierenden Behandlungen einzuleiten. Es wird erwartet, dass die Eintragungen für beide Versuche, eine in Patienten mit nicht-kleinzelligem Lungenkrebs (NSCLC) und die andere in Patienten mit Gehirnmetastasen durch NSCLC, im ersten Quartal 2009 in Kanada eröffnet werden und YM sieht vor, die Versuche auf andere Länder auszuweiten.
Das Nationale Krebszentrum von Singapore (NCCS) wählte Nimotuzumab für die Analyse im Zusatzrahmen in einem multinationalen Phase-III-Versuch mit mehr als 700 Patienten mit Tumoren im Kopf- und Nackenbereich, die bevorzugten Sicherheitsprofile der Medikamente im Vergleich mit anderen EGFR-abzielenden Krebsmedikamente anführend.
Zwei von YMs Lizenznehmern für Nimotuzumab, Daiichi-Sankyo Co., Ltd. in Japan und Kuhnil Pharmaceutical Co. in Korea, leiteten einen 80-Patienten Phase-II randomisierten, open-label-Versuch ein, der Nimotuzumab in Patienten mit erweitertem oder wiederkehrendem Magenkrebs untersucht.
YMs Lizenznehmer in Europa, Oncoscience AG, fuhr mit der Eintragung von Patienten in eine randomisierte Phase-III-Studie fort, die Nimotuzumab in erwachsenen Gliompatienten und in einem randomisierten Phase IIb/IIIa Versuch in Patienten mit erweitertem Bauchspeicheldrüsenkrebs untersucht.
YM und YM USA fuhr fort mit der Eintragung von Kindern mit progressivem, diffusem, intrinsischem Brückengliom (DIPG) in einem Phase-II Versuch in mehreren Orten in den USA, Kanada und Israel und die Anwerbung könnte spät 2009 oder früh 2010 abgeschlossen sein.
YM führte damit fort ihr zweites spätstadiales Produkt, AeroLEF®, für weitere internationale Entwicklung, einzuführen, mit einem aktuellen Fokus auf das Schaffen eines Registrierungsweges für das Produkt in Europa und auf Diskussionen mit potenziellen Partnern.
Finanzielle Ergebnisse (CDN Dollar)
Für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009, das am 31. Dezember 2008 endete, betrug der Gesamtumsatz (Auslizensierungseinkommen und Zinseneinkommen) $2,2 Millionen, gegenüber den $1,9 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008, das am 31. Dezember 2007 endete.
Das Gesamteinkommen für die ersten sechs Monaten des Geschäftsjahres 2009, das am 31. Dezember 2008 endete, betrug $3,9 Millionen, gegenüber den $3,7 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008, das am 31. Dezember 2007 endete. Die Einkommenssteigerung ist in einer Meilensteinzahlung von US$500 000 eines Lizenznehmers der Firma begründet.
Die Allgemein- und Verwaltungskosten betrugen $1,2 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 gegenüber den $2,1 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008. Die Allgemein- und Verwaltungskosten betrugen $2,3 Million für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 gegenüber den $4,1 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008.
Die Lizenzierungs- und Produktentwicklungskosten betrugen $4,4 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 gegenüber $4,2 Millionen für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2008. Die Lizenzierung- und Produktentwicklungskoste n betrugen $8, 3 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 gegenüber $7,8 Millionen für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2008.
Kosten im Zusammenhang mit der Entwicklungsaktivitäten für Nimotuzumab, stiegen um $1,2 Millionen auf $2,2 Millionen und um $1,3 Millionen auf $3,3 Millionen für die drei und sechs Monate, endeten am 31. Dezember 2008, beziehungsweise im Vergleich zum gleichen Zeitraum im Vorjahr. Die Steigerung der Kosten ergibt sich aus der Vorbereitung auf die zwei neuen klinischen Versuche und den Restzahlungen der Versuche des Darmkrebses.
Kosten im Zusammenhang mit der Entwicklung für AeroLEF(TM) sanken um $0,2 Millionen auf $0,6 Millionen für die drei Monate zum 31. Dezember 2008 gegenüber dem gleichen Zeitraum im Vorjahr. Die Kosten betrugen $1,1 Millionen für den sechsmonatigen Zeitraum, der am 31.Dezember 2008 endete, ähnlich wie im gleichen Zeitraum im Vorjahr
Der Nettoverlust für das zweite Quartal des Geschäftsjahres 2009 betrug $3,2 Millionen ($0.06 pro Anteil), im Vergleich zu $4,5 Millionen ($0,08 pro Anteil) für den gleichen Zeitraum des letzten Jahr. Der Nettoverlust für die ersten sechs Monate des Geschäftsjahres 2009 betrug $6,3 Millionen ($0,11 pro Anteil) im Vergleich zu $8,1 Million ($0,15 pro Anteil ) für den gleichen Zeitraum des letzten Jahres.
Am 31. Dezember, 2008, hatte das Unternehmen liquide Mittel sowie kurzfristige Einlagen von insgesamt $50.1 Millionen sowie Verbindlichkeiten und Rückstellungen von insgesamt $2,1 Millionen im Vergleich zu $58,1 Millionen, beziehungsweise $2,0 Millionen am 30. Juni 2008
Am 31.Dezember 2008 hatte das Unternehmen 58,216,309 offene Stammaktien, von denen 2,380,953 Stammaktien im Treuhandkonto enthalten sind, die abhängig von Erreichung bestimmter Meilensteine, freigegeben werden.
Quelle: IRW Press
Schöne Grüsse
BigDogg
PS: Mir war langweilig deswegen die etwas lange Antwort
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.824.954 von BigDogg am 15.07.10 12:18:26Ich danke Dir für Dein detailierte Ausführung es spart mir doch einiges an Sucherei.
Aber es scheint mir hier doch ein Quentchen mehr als nur das Warten auf Godot.
Aber es scheint mir hier doch ein Quentchen mehr als nur das Warten auf Godot.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.825.400 von LeBarbier am 15.07.10 13:24:50Nicht falsch verstehen, man sollte sich durchaus ein paar Stücke ins Depot legen. Die Seitwärtsbewegung dauert schon fast ein Jahr und das Volumen ist für so eine Bio-Klitsche recht hoch. Also rein gefühlsmässig bin iich der Meinung das da was im Busch ist, aber wie gesagt, geduld sollte man hier in jedem Fall mitbringen. Wer weiss eventuell geht sie auch ohne Meldung über 1,65 USD. Ich zwar unwahrscheinlich, aber wer weiss.....
...sieht auch heute wieder gut aus, trotz schwachem Markumfeld...ich bleibe und hoffe auf positive Ergebnisse...es liegt was in der Luft!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.827.210 von TinoTeletabbi am 15.07.10 17:17:17Schlusskurs 1,41 USD. das sind bereits einige Tage in Folge an denen die Aktie auf Tageshoch schließt! Und sie nähert sich langsam wichtigen Widerständen zwischen 1,50-1,65 USD. Ich bin gespannt. Irgendjemand kauft, entweder er spekuliert auf gute ergebnisse oder er weiss etwas konkretes (ich hoffe auf das zweite).
Schönen Abend ich schau jetzt "zurück in die Zukunft 3" fertig
Schönen Abend ich schau jetzt "zurück in die Zukunft 3" fertig
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.829.005 von BigDogg am 15.07.10 22:08:51Moin moin,
auch gestern wieder ein netter Schritt in die richtige Richtung...leider spielt uns der Euro einen Streich...aber dfür wird der Sprit wieder günstiger!
Auf das es die nächsten Tage so weiter geht...und auch YM mal positive Ergebnisse vermelden darf!
auch gestern wieder ein netter Schritt in die richtige Richtung...leider spielt uns der Euro einen Streich...aber dfür wird der Sprit wieder günstiger!
Auf das es die nächsten Tage so weiter geht...und auch YM mal positive Ergebnisse vermelden darf!
...es geht weiter...ohne das es jemand merkt!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.833.483 von TinoTeletabbi am 16.07.10 16:26:52nein, ganz unbemerkt bleibt es nicht!
Moin moin,
der Gesamtmarkt lässt heute auf eine Erholung hoffen...noch 40 Minuten...
der Gesamtmarkt lässt heute auf eine Erholung hoffen...noch 40 Minuten...
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.841.492 von TinoTeletabbi am 19.07.10 14:53:12Sieht so aus als hätten wir hier bei uns heute auch mal ein ganz gutes Handelsvolumen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.846.196 von LeBarbier am 20.07.10 10:15:04Naja, war nur ein einzelner Umsatz und das auch noch ein Verkäufer der die Geldseite abgeräumt hat. Der Stand gestern schon drin als Verkäufer...aber trotzdem die Aktie entwickelt sich gut. Leider sieht der Gesamtmarkt nicht ganz so gut aus und wenn wir Pech haben und die US-Indices doch wieder nach unetn drehen, dann wird früher oder später auch YM mit nach unten gezogen. Warten wir ab, vielleicht kommen ja endlich mal Nachrichten zu den Studien
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.846.805 von BigDogg am 20.07.10 11:47:34Hier jedenfalls stehen fast alle Indikatoren auf grün:
http://www.barchart.com/opinions/stocks/YM.TO
http://www.barchart.com/opinions/stocks/YM.TO
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.848.442 von LeBarbier am 20.07.10 15:28:38Kann ich das leiden, wenn Werte in den letzten 15 min. mit Minivolumen nach unten gezogen werden......
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.852.454 von BigDogg am 21.07.10 08:14:20Macht nix! Nachkaufchance!!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.855.750 von TinoTeletabbi am 21.07.10 16:11:57Ist zwar nur eine Blogmeinung, aber immerhin kam sie bei Bloomberg als News.....
Profits in cancer research and treatment
On Barchart Portfolio Blogs I bring to your attention stocks you might want to consider for your portfolio
YM BioSciences Inc.(YMI) is being added to the Barchart Van Meerten Speculative portfolio. The company engages in the licensing and commercialization of drug products and technologies primarily for the treatment of cancer or cancer-related conditions worldwide. Its approved product Nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor, is used for the treatment of nasopharyngeal carcinomas, head and neck cancer, refractory children glioma, adult glioma, and stage III/IV glioma. The company is also developing Nimotuzumab for various other epithelial cancers; and AeroLEF, a proprietary formulation of free and liposome-encapsulated fentanyl administered by pulmonary inhalation for the treatment of severe and moderate acute pain, including cancer pain.
Recent price appreciation of 16.24% last month plus hitting 11 new highs in the last 20 trading sessions is a reason to take notice. Barchart Trend Spotter (tm) signals a buy and the stock is trading above its 20, 50 and 100 day moving averages. The stock trades at 1.36 with a 50 day moving average of 1.28.
Wall Street brokerages have 2 buy recommendations for their clients based on a prediction of a 190.70% sales increase next year. Earnings per share are estimated to increase 13.00% this year and 25.00% next year. Pretty aggressive estimates.
The reasons I'm adding YM Biosciences (YMI) to the Barchart Van Meerten Speculative portfolio:
1 - 11 new highs in the last 20 sessions
2 - Barchart Trend Spotter (tm) buy signal
3 - Wall Street recommendations to buy based on increased sales and earnings
4 - Positive investor sentiment
Jim Van Meerten is an investor who writes on investing here and on Barchart Portfolio Blogs. Please leave a comment below or email JimVanMeerten@gmail.com.
Profits in cancer research and treatment
On Barchart Portfolio Blogs I bring to your attention stocks you might want to consider for your portfolio
YM BioSciences Inc.(YMI) is being added to the Barchart Van Meerten Speculative portfolio. The company engages in the licensing and commercialization of drug products and technologies primarily for the treatment of cancer or cancer-related conditions worldwide. Its approved product Nimotuzumab, a humanized monoclonal antibody that targets the epidermal growth factor receptor, is used for the treatment of nasopharyngeal carcinomas, head and neck cancer, refractory children glioma, adult glioma, and stage III/IV glioma. The company is also developing Nimotuzumab for various other epithelial cancers; and AeroLEF, a proprietary formulation of free and liposome-encapsulated fentanyl administered by pulmonary inhalation for the treatment of severe and moderate acute pain, including cancer pain.
Recent price appreciation of 16.24% last month plus hitting 11 new highs in the last 20 trading sessions is a reason to take notice. Barchart Trend Spotter (tm) signals a buy and the stock is trading above its 20, 50 and 100 day moving averages. The stock trades at 1.36 with a 50 day moving average of 1.28.
Wall Street brokerages have 2 buy recommendations for their clients based on a prediction of a 190.70% sales increase next year. Earnings per share are estimated to increase 13.00% this year and 25.00% next year. Pretty aggressive estimates.
The reasons I'm adding YM Biosciences (YMI) to the Barchart Van Meerten Speculative portfolio:
1 - 11 new highs in the last 20 sessions
2 - Barchart Trend Spotter (tm) buy signal
3 - Wall Street recommendations to buy based on increased sales and earnings
4 - Positive investor sentiment
Jim Van Meerten is an investor who writes on investing here and on Barchart Portfolio Blogs. Please leave a comment below or email JimVanMeerten@gmail.com.
Nun ja...eine Depotaufnahme, aber wenn`s bei Bloomberg lief, ist es zumindest eine Art der Werbung...
Ansonsten bleibt nicht viel zu sagen...außer...Schritt für Schritt in die richtige Richtung!
MfG Tino T.
Ansonsten bleibt nicht viel zu sagen...außer...Schritt für Schritt in die richtige Richtung!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.859.949 von TinoTeletabbi am 22.07.10 11:24:10Sollten hier nicht auch bald mal Ergebnisse kommen: Ich denke es hiess Mitte 2010?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.859.974 von LeBarbier am 22.07.10 11:26:13Bei den Amis ist alles zwischen 01.04 und dm 30.09 "Mitte des Jahres"...kannst nix drauf geben, nur abwarten und Tee trinken
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.860.256 von BigDogg am 22.07.10 12:00:19Auch glaube an das Ende des 3. Quartals...bis dahin wird sich der Kurs m.E.n. stetig nach oben bewegen!
Ruhig Blut...
MfG Tino T.
P.S.: Hat jemand Realtime NASDAQ?!
Ruhig Blut...
MfG Tino T.
P.S.: Hat jemand Realtime NASDAQ?!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.861.033 von TinoTeletabbi am 22.07.10 13:52:54Ja habe ich, aber bei YM isz das nicht viel wert. Da geht einfach nicht genug um. Vorbörsliche Umsätze eher selten und wenn es dann startet dann werden die ersten Minuten auch nicht viele Aktien gehandelt.
Hab Euch hier einen Link für kostenlose realtimekurse in den USA. Ihr müsst lediglich das Kürzel eingeben, also bei YM Bioscience wäre das YMI, bei Alcoa AA, bei Microsoft MSFT und so weiter. Habe noch keinen Wert gehabt bei dem es nicht funktioniert hat.
Link:
http://data.cnbc.com/quotes/ymi
Viel Spass damit!
Gruss Dogg
Hab Euch hier einen Link für kostenlose realtimekurse in den USA. Ihr müsst lediglich das Kürzel eingeben, also bei YM Bioscience wäre das YMI, bei Alcoa AA, bei Microsoft MSFT und so weiter. Habe noch keinen Wert gehabt bei dem es nicht funktioniert hat.
Link:
http://data.cnbc.com/quotes/ymi
Viel Spass damit!
Gruss Dogg
Moin moin,
also dein Chart stimmt mit meinem überein...
...z.B. letzten Freitag: Tageshoch 1,40 USD - Schlusskurs 1,38 USD - Volumen >300k!!!
Hier stimmt doch was mit der w:o Anzeige nicht, oder?!
Egal...nettes Plus am Freitag...heute geht es weiter...n.m.M.!!!
MfG Tino T.
also dein Chart stimmt mit meinem überein...
...z.B. letzten Freitag: Tageshoch 1,40 USD - Schlusskurs 1,38 USD - Volumen >300k!!!
Hier stimmt doch was mit der w:o Anzeige nicht, oder?!
Egal...nettes Plus am Freitag...heute geht es weiter...n.m.M.!!!
MfG Tino T.
Moin moin,
trotz schwierigem Umfeld ein nettes Plus + schönes Volumen...ich freu mich...der Zug rollt...
MfG Tino T.
trotz schwierigem Umfeld ein nettes Plus + schönes Volumen...ich freu mich...der Zug rollt...
MfG Tino T.
Jawohl!!! Los geht`s...die 1,50 USD fallen heute!
Hier mal ein Limk zu einem Realtimechart:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=YMI+Interactive#symbol=YM…
http://finance.yahoo.com/echarts?s=YMI+Interactive#symbol=YM…
....Sticking to it
Cancer research always promises to be an area for exciting opportunities, but also dismal disappointments. YM BioSciences is long on potential, though short on actual results now. Its lead drug, nimotuzumab, is designed to treat epithelial cancers and be administered in conjunction with chemotherapy and radiotherapy. Here in the U.S., YM recently enrolled its first patient in a Phase 2 clinical study of nimotuzumab, but it has arranged licensing agreements for the therapy all around the globe. In China, for instance, it's been approved for nasopharangeal cancer, and for head and neck cancer in Argentina, Colombia, India, and Peru.
Opinion on YM BioSciences is virtually unanimous as 90 of the 91 CAPS members rating the biotech believe it will outperform. CAPS investor JimVanMeerten recently added it to one of his high-risk portfolios, seeing a lot of technical support for the company. Give us your view of this stock on the YM BioSciences CAPS page....
http://www.fool.com/investing/small-cap/2010/07/27/hidden-st…
Cancer research always promises to be an area for exciting opportunities, but also dismal disappointments. YM BioSciences is long on potential, though short on actual results now. Its lead drug, nimotuzumab, is designed to treat epithelial cancers and be administered in conjunction with chemotherapy and radiotherapy. Here in the U.S., YM recently enrolled its first patient in a Phase 2 clinical study of nimotuzumab, but it has arranged licensing agreements for the therapy all around the globe. In China, for instance, it's been approved for nasopharangeal cancer, and for head and neck cancer in Argentina, Colombia, India, and Peru.
Opinion on YM BioSciences is virtually unanimous as 90 of the 91 CAPS members rating the biotech believe it will outperform. CAPS investor JimVanMeerten recently added it to one of his high-risk portfolios, seeing a lot of technical support for the company. Give us your view of this stock on the YM BioSciences CAPS page....
http://www.fool.com/investing/small-cap/2010/07/27/hidden-st…
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.894.078 von LeBarbier am 29.07.10 09:10:53Moin moin,
ich check das nicht...nach einem netten Anstieg über mehrere Woche folgt nun der Abstieg, ohne News...sollten das wirklich die ängstlichen sein, die Ihre paar Prozent mitnehmen, bevor die Ergebnisse der klinischen Studien kommen - ich weiß es nicht!
Ich bleibe und hoffe...glaube...weiß...naja, von allem ein bisschen!
MfG Tino T.
ich check das nicht...nach einem netten Anstieg über mehrere Woche folgt nun der Abstieg, ohne News...sollten das wirklich die ängstlichen sein, die Ihre paar Prozent mitnehmen, bevor die Ergebnisse der klinischen Studien kommen - ich weiß es nicht!
Ich bleibe und hoffe...glaube...weiß...naja, von allem ein bisschen!
MfG Tino T.
Tja, schlimmer geht es kaum für eine Handelswoche ohne Nachrichten und in der Gesamtmarkt nur wenig korrigiert hat.
Schön bei 1,52 USD am langfristigen Abwärtstrend abgeprallt und steil nach unten. Alles über 1,30 USD ist zwar mittelfristig ok, aber ein Rückgang von 22 Cent in zweit Tagen ist echt eine Enttäuschung.
Naja wir wussten es ja schon vorher, ohne Meldungen zu Nimo wird nach oben nicht viel gehen.....Also weiter abwarten und im September mal wieder reinschauen. Die Chance aus charttechnischen Gründen nach oben zu laufen wurde diese Woche auf jeden Fall vertan.
Schhönes Wochenende
Schön bei 1,52 USD am langfristigen Abwärtstrend abgeprallt und steil nach unten. Alles über 1,30 USD ist zwar mittelfristig ok, aber ein Rückgang von 22 Cent in zweit Tagen ist echt eine Enttäuschung.
Naja wir wussten es ja schon vorher, ohne Meldungen zu Nimo wird nach oben nicht viel gehen.....Also weiter abwarten und im September mal wieder reinschauen. Die Chance aus charttechnischen Gründen nach oben zu laufen wurde diese Woche auf jeden Fall vertan.
Schhönes Wochenende
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.907.305 von BigDogg am 31.07.10 09:15:34Vielleicht waren das ja nur massive Gewinnmitnahmen von Ungeduldigen und Skeptikern.Es soll ja so sein, das je länger man auf etwas wartet um so negativer scheinen die Perpektiven zu werden!?
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.919.332 von LeBarbier am 03.08.10 14:15:14Weiss der Kukuck.....Die 1,30 USD-Unterstützung hat gehalten und es geht wieder deutlich nach oben.
Egal warum und wie, YM muss über 1,55-1,60 USD gehen, dann geht die Post ab. Vorher ist alles Geplänkel. Eventuell haben wir ja diesesmal Glück. 1,47 USD ist auf jeden Fall ein toller Schlusskurs auf Tageshoch.
Egal warum und wie, YM muss über 1,55-1,60 USD gehen, dann geht die Post ab. Vorher ist alles Geplänkel. Eventuell haben wir ja diesesmal Glück. 1,47 USD ist auf jeden Fall ein toller Schlusskurs auf Tageshoch.
05.08.2010 13:15
YM BioSciences announces conclusion of Phase I dose-escalation and expansion of ongoing CYT387 Phase I/II clinical study
MISSISSAUGA, ON, Aug. 5 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM), announced the conclusion of dose-escalation in the Phase I portion of its Phase I/II clinical trial of CYT387 at Mayo Clinic in patients with myelofibrosis. In total, 21 patients were treated in Phase I, with no voluntary withdrawals reported. CYT387 has shown significant activity in reducing spleen size and controlling constitutional symptoms in these patients. To date, 15 patients have been enrolled into the Phase II portion of the study. Given the favourable biological activity and safety data, the Company intends to expand the present program from 60 to 120 patients at up to six centers in the United States, Canada and Australia, subject to regulatory approval. Detailed safety and activity data for CYT387 are planned to be presented at the American Society of Hematology (ASH) meeting in Orlando, Florida in December this year.
Myelofibrosis is a chronic debilitating unmet medical need, in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory due to both efficacy and safety concerns.
Dosing in the Phase I dose-escalation portion of the study commenced in November 2009. In total, 21 patients were treated across five dosing levels (100, 150, 200, 300 and 400mg daily for up to nine months). Reversible, dose-limiting toxicities (DLTs) were observed in two patients at the 400mg dose-level, namely an asymptomatic Grade 3 amylase and lipase elevation and a Grade 3 headache with both patients subsequently resuming treatment with CYT387 at reduced doses.
The majority of patients experienced a rapid splenic response of a magnitude sufficient to encourage YM to increase the total number of 60 patients previously targeted to a maximum of 120 patients (subject to regulatory approval). This further expansion of the trial will allow exploration of the dose-dependency of the biological activity observed in the Phase I portion of the study. The expansion will also facilitate the collection of more safety and efficacy data at the two doses of interest (150 and 300mg) whilst also allowing detailed analysis of particular patient subsets.
Whereas the initial protocol measured spleen size reduction by palpation, MRI is proposed to be included in the expanded protocol to augment the clinical data set.
"We have continued to see very favorable biological activity data for CYT387, with disease-modifying effects comparable to other JAK2 inhibitors evident in my myelofibrosis patients, including significant spleen size reduction, improvement in constitutional symptoms and favorable hematological changes. The lack of patient withdrawal from the study is also testament to the tolerability and patient acceptability of this drug," said Dr. Ayalew Tefferi, Professor of Hematology at Mayo Graduate School and Chair of the study.
"We continue to be compelled by the early observations of activity and tolerability for CYT387," said Dr. Nick Glover, COO of YM BioSciences. "The Company remains on track to advance CYT387 towards an NDA-enabling study as early as 2011 and is reviewing opportunities for the compound in the numerous other indications in which evidence of activity has been shown with this family of molecules."
"This important deployment of resources to the JAK inhibitor program requires that we evaluate the allocation of our existing capital," said David Allan, Chairman and CEO, "As a consequence, we have decided to terminate further expenditures on the AeroLEF program at this time. We believe that CYT387 has the potential to be a competitive molecule across a spectrum of disorders, including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. As such, we are allocating our resources accordingly in order to maximize its preclinical and clinical development in the near term."
YM BioSciences announces conclusion of Phase I dose-escalation and expansion of ongoing CYT387 Phase I/II clinical study
MISSISSAUGA, ON, Aug. 5 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM), announced the conclusion of dose-escalation in the Phase I portion of its Phase I/II clinical trial of CYT387 at Mayo Clinic in patients with myelofibrosis. In total, 21 patients were treated in Phase I, with no voluntary withdrawals reported. CYT387 has shown significant activity in reducing spleen size and controlling constitutional symptoms in these patients. To date, 15 patients have been enrolled into the Phase II portion of the study. Given the favourable biological activity and safety data, the Company intends to expand the present program from 60 to 120 patients at up to six centers in the United States, Canada and Australia, subject to regulatory approval. Detailed safety and activity data for CYT387 are planned to be presented at the American Society of Hematology (ASH) meeting in Orlando, Florida in December this year.
Myelofibrosis is a chronic debilitating unmet medical need, in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory due to both efficacy and safety concerns.
Dosing in the Phase I dose-escalation portion of the study commenced in November 2009. In total, 21 patients were treated across five dosing levels (100, 150, 200, 300 and 400mg daily for up to nine months). Reversible, dose-limiting toxicities (DLTs) were observed in two patients at the 400mg dose-level, namely an asymptomatic Grade 3 amylase and lipase elevation and a Grade 3 headache with both patients subsequently resuming treatment with CYT387 at reduced doses.
The majority of patients experienced a rapid splenic response of a magnitude sufficient to encourage YM to increase the total number of 60 patients previously targeted to a maximum of 120 patients (subject to regulatory approval). This further expansion of the trial will allow exploration of the dose-dependency of the biological activity observed in the Phase I portion of the study. The expansion will also facilitate the collection of more safety and efficacy data at the two doses of interest (150 and 300mg) whilst also allowing detailed analysis of particular patient subsets.
Whereas the initial protocol measured spleen size reduction by palpation, MRI is proposed to be included in the expanded protocol to augment the clinical data set.
"We have continued to see very favorable biological activity data for CYT387, with disease-modifying effects comparable to other JAK2 inhibitors evident in my myelofibrosis patients, including significant spleen size reduction, improvement in constitutional symptoms and favorable hematological changes. The lack of patient withdrawal from the study is also testament to the tolerability and patient acceptability of this drug," said Dr. Ayalew Tefferi, Professor of Hematology at Mayo Graduate School and Chair of the study.
"We continue to be compelled by the early observations of activity and tolerability for CYT387," said Dr. Nick Glover, COO of YM BioSciences. "The Company remains on track to advance CYT387 towards an NDA-enabling study as early as 2011 and is reviewing opportunities for the compound in the numerous other indications in which evidence of activity has been shown with this family of molecules."
"This important deployment of resources to the JAK inhibitor program requires that we evaluate the allocation of our existing capital," said David Allan, Chairman and CEO, "As a consequence, we have decided to terminate further expenditures on the AeroLEF program at this time. We believe that CYT387 has the potential to be a competitive molecule across a spectrum of disorders, including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. As such, we are allocating our resources accordingly in order to maximize its preclinical and clinical development in the near term."
...nette Balken...ich sehe die News positiv, aber der Gesamtmarkt scheint sich noch nicht sicher zu sein!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.935.802 von TinoTeletabbi am 05.08.10 16:10:12Seit Tagen Stagnation. Markt reagiert neutral, oder war vielleicht schon eingepreist.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.940.114 von LeBarbier am 06.08.10 10:30:39Sei froh das sie nicht runtergeht...Buy Trigger liegt immer noch bei 1,55-1,60 USD. Wer weiss....es es ist nicht mehr weit weg
Wie immer...kaum geschrieben von 1,55 USD runter auf 1,44 USD. Und schon wieder abgeprallt. Da will offensichtlich jmd. das YM kein charttechnisches Kaufsignal generiert
Das Teil mogelt sich langsam oben durch.....Schön anzusehen!
Hoffe der Gesamtmarkt macht uns keinen Strich durch die Rechnung.
Schönen Abend
Hoffe der Gesamtmarkt macht uns keinen Strich durch die Rechnung.
Schönen Abend
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.955.110 von BigDogg am 09.08.10 22:12:49Netter Anstieg gestern so kurz vor Schluss!
Heya Jungs!
Da kam grad was um 13:30 Uhr über Bloomberg:
"YM granted Orphan Drug Designation for CYT387"
Kurs geht auf jeden Fall bei uns etwas nach oben. Sollte das so bleiben dann ist das auf jeden ein großes Kaufsignal. Zumindest wenn YM in den USA über 1,55-1,60 USD schließt
Da kam grad was um 13:30 Uhr über Bloomberg:
"YM granted Orphan Drug Designation for CYT387"
Kurs geht auf jeden Fall bei uns etwas nach oben. Sollte das so bleiben dann ist das auf jeden ein großes Kaufsignal. Zumindest wenn YM in den USA über 1,55-1,60 USD schließt
Bid Ask
Frankfurt 1,11 1,16
EURStück/Zeit 6.500/13:05:49 5.500/13:05:49
Börse Stuttgart 1,21 1,26
EURStück/Zeit 1.000/13:34:33 1.000/13:34:33
Ist da was Im Busch???
Frankfurt 1,11 1,16
EURStück/Zeit 6.500/13:05:49 5.500/13:05:49
Börse Stuttgart 1,21 1,26
EURStück/Zeit 1.000/13:34:33 1.000/13:34:33
Ist da was Im Busch???
ist wenn ich das richtig verstehe die Zulassung von CYT387 gegen die Krankheit Myelofibrosis
Erster vorbörslicher Umsatz bei 1,79 USD
Hier die ganze Meldung:
YM BioSciences granted Orphan Drug Designation for CYT387
-JAK1/2 inhibitor currently in Phase II clinical study in myelofibrosis-
MISSISSAUGA, ON, Aug. 10 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), announced that the Office of Orphan Products Development of the U.S.
Food and Drug Administration (FDA) has granted Orphan Drug Designation to the
Company's highly-selective JAK1/2 inhibitor, CYT387, for the treatment of
myelofibrosis, a chronic debilitating unmet medical need, in which a patient's
bone marrow is replaced by scar tissue, and for which treatment options are
limited or unsatisfactory.
Orphan Drug Designation is granted to novel drugs or biologics that treat
a rare disease or condition affecting fewer than 200,000 patients in the U.S.
The designation provides the drug developer with a seven-year period of U.S.
marketing exclusivity upon marketing approval for the designated indication,
as well as with tax credits for clinical research costs, the ability to apply
for annual grant funding, clinical research trial design assistance and the
waiver of Prescription Drug User Fee Act (PDUFA) filing fees.
"CYT387 is a potent, oral JAK1/2 inhibitor that has been demonstrating
very favorable biological activity data in our ongoing Phase I/II trial in
myelofibrosis and the granting of Orphan Drug Designation is a key regulatory
milestone for our CYT387 clinical development program," said Dr. Nick Glover,
COO of YM BioSciences. "This event provides us with further support for our
expanding commitment to this promising drug as we continue to broaden our
investment in our CYT387 development program while concentrating on advancing
the molecule towards an NDA-enabling study in myelofibrosis."
The compound is currently being investigated in an oral Phase I/II
clinical study in myelofibrosis patients at Mayo Clinic, Rochester, New York
with Dr. Ayalew Tefferi, Professor, Hematology as Study Chair. The company
intends to expand the present program up to 120 patients at a maximum of six
centers in the U.S., Canada and Australia, subject to regulatory approval.
The Company recently provided an update on the progress of the clinical
study, including the finalization of dose-escalation, identification of
reversible dose-limiting toxicities and commencement of dosing in the Phase II
dose-confirmation portion of the study. Promising evidence of biological
activity, including significant spleen size reduction, improvement in
constitutional symptoms and favorable hematological changes, was also
reported. Detailed safety and activity data for CYT387 are planned to be
presented at the American Society of Hematology (ASH) meeting in Orlando,
Florida in December this year.
About CYT387
CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have
been implicated in a family of hematological conditions known as
myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, but as well in numerous
disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory
diseases.
<<
- Potent, oral JAK1/2 inhibitor
- Excellent selectivity against a panel of over 150 structurally
diverse protein kinases
- Favorable preclinical safety profile
- Direct preclinical comparison with other JAK2 inhibitors indicates
that very few of the other compounds in development match the potency
and selectivity of CYT387.
YM BioSciences granted Orphan Drug Designation for CYT387
-JAK1/2 inhibitor currently in Phase II clinical study in myelofibrosis-
MISSISSAUGA, ON, Aug. 10 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), announced that the Office of Orphan Products Development of the U.S.
Food and Drug Administration (FDA) has granted Orphan Drug Designation to the
Company's highly-selective JAK1/2 inhibitor, CYT387, for the treatment of
myelofibrosis, a chronic debilitating unmet medical need, in which a patient's
bone marrow is replaced by scar tissue, and for which treatment options are
limited or unsatisfactory.
Orphan Drug Designation is granted to novel drugs or biologics that treat
a rare disease or condition affecting fewer than 200,000 patients in the U.S.
The designation provides the drug developer with a seven-year period of U.S.
marketing exclusivity upon marketing approval for the designated indication,
as well as with tax credits for clinical research costs, the ability to apply
for annual grant funding, clinical research trial design assistance and the
waiver of Prescription Drug User Fee Act (PDUFA) filing fees.
"CYT387 is a potent, oral JAK1/2 inhibitor that has been demonstrating
very favorable biological activity data in our ongoing Phase I/II trial in
myelofibrosis and the granting of Orphan Drug Designation is a key regulatory
milestone for our CYT387 clinical development program," said Dr. Nick Glover,
COO of YM BioSciences. "This event provides us with further support for our
expanding commitment to this promising drug as we continue to broaden our
investment in our CYT387 development program while concentrating on advancing
the molecule towards an NDA-enabling study in myelofibrosis."
The compound is currently being investigated in an oral Phase I/II
clinical study in myelofibrosis patients at Mayo Clinic, Rochester, New York
with Dr. Ayalew Tefferi, Professor, Hematology as Study Chair. The company
intends to expand the present program up to 120 patients at a maximum of six
centers in the U.S., Canada and Australia, subject to regulatory approval.
The Company recently provided an update on the progress of the clinical
study, including the finalization of dose-escalation, identification of
reversible dose-limiting toxicities and commencement of dosing in the Phase II
dose-confirmation portion of the study. Promising evidence of biological
activity, including significant spleen size reduction, improvement in
constitutional symptoms and favorable hematological changes, was also
reported. Detailed safety and activity data for CYT387 are planned to be
presented at the American Society of Hematology (ASH) meeting in Orlando,
Florida in December this year.
About CYT387
CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have
been implicated in a family of hematological conditions known as
myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, but as well in numerous
disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory
diseases.
<<
- Potent, oral JAK1/2 inhibitor
- Excellent selectivity against a panel of over 150 structurally
diverse protein kinases
- Favorable preclinical safety profile
- Direct preclinical comparison with other JAK2 inhibitors indicates
that very few of the other compounds in development match the potency
and selectivity of CYT387.
Kurs zieht auch hier rasant an.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.958.615 von LeBarbier am 10.08.10 13:57:04Abwarten, letzter Vorbörsenkurs in den USA nur noch 1,55 USD. Mir reicht schon wenn Sie heute bei gutem Volumen über 1,60 USD schließt
Schade eigentlich. Es scheint, dass sich die Leute eher vom Gesamtmarkt beeinflussen lassen als von der Meldung
Was für eine Enttäuschung, sie ist sogar im Minus....Schade eigentlich!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.958.561 von BigDogg am 10.08.10 13:47:46Myelofibrosis oder auch Osteomyelofibrose ist eine äusserst selten Krankheit
Die Inzidenz beträgt ca. 1,5:100.000/Jahr oder ca. 1.200 Fälle pro Jahr in Deutschland. Entsprechend wird möglicherweise das Marktpotenzial eingeschätzt.
Wer es genauer wissen will, dem empfehle ich zur Definition:
http://de.wikipedia.org/wiki/Osteomyelofibrose
Die Inzidenz beträgt ca. 1,5:100.000/Jahr oder ca. 1.200 Fälle pro Jahr in Deutschland. Entsprechend wird möglicherweise das Marktpotenzial eingeschätzt.
Wer es genauer wissen will, dem empfehle ich zur Definition:
http://de.wikipedia.org/wiki/Osteomyelofibrose
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.959.318 von LeBarbier am 10.08.10 15:43:53Das mag alles sein, aber ein Openingpreis von 1,43 USD ist trotzdem ein schlechter Witz. Wozu entwickelt man denn Medis als Biotechklitsche??
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.959.368 von BigDogg am 10.08.10 15:49:30Ich hatte mir auch mehr versprochen, und jetzt geht der Kurs zu allem Übel auch noch zurück. Seltsame Sache!! Äusserst unlogisch, wenn es sich bei den News um eine Zulassung handelt
Moin moin,
habe mir soeben die News zu Gemüte geführt, auf den Kurs geschaut und nochmal die News gelesen...und dann
...was machen die Amis da drüben?! Eine gute Nachricht...sicherlich nicht Spitze, aber gut und die starten im Minus - ich check es nicht...wenn jemand eine Idee hat, höre ich die mir gern an!
MfG Tino T.
habe mir soeben die News zu Gemüte geführt, auf den Kurs geschaut und nochmal die News gelesen...und dann
...was machen die Amis da drüben?! Eine gute Nachricht...sicherlich nicht Spitze, aber gut und die starten im Minus - ich check es nicht...wenn jemand eine Idee hat, höre ich die mir gern an!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.959.461 von TinoTeletabbi am 10.08.10 15:59:44Das einzige was für mich Sinn macht ist, dass die News schon eingepreist waren. Die Aktie ist von 1,06 USD Anfang Juli auf jetzt 1,51 USD gelaufen. Das sind über 40 % in 5 Wochen....Und dann verfahren die halt nach dem Motto "Sell the News", wer weiss.
Ausserdem ist da noch die Charttechnik. YM muss über 1,55-1,60 USD um den langfristigen Abwärtstrend zu brechen und dadurch ein Kaufsignal zu generieren. Ich hoffe der Aktie geht jetzt nicht der Schwung aus.
Ausserdem ist da noch die Charttechnik. YM muss über 1,55-1,60 USD um den langfristigen Abwärtstrend zu brechen und dadurch ein Kaufsignal zu generieren. Ich hoffe der Aktie geht jetzt nicht der Schwung aus.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.960.541 von BigDogg am 10.08.10 18:19:43P2/3 Daten von Nimo sollten ja bald kommen, ich denke wenn die gut sind haben wir unser Kaufsignal dicke.
Vielleicht kauf ich noch mal nach wenn ich die Chance bekomme.
Also einfach bleiben und abwarten.
Vielleicht kauf ich noch mal nach wenn ich die Chance bekomme.
Also einfach bleiben und abwarten.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.960.541 von BigDogg am 10.08.10 18:19:43Moin moin,
die News zur "YM BioSciences granted Orphan Drug Designation for CYT387" ist nicht die auf die wir alle hier warten - eigentlich interessiert sie keine Sau!!!
Darauf warten wir:
http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Wochen-der-Entscheidun…
Mitte 2010 hieß es...nun ja...irgendwann im 3. Quartal werden wir schon wissen, wohin es geht!!!
MfG Tino T.
die News zur "YM BioSciences granted Orphan Drug Designation for CYT387" ist nicht die auf die wir alle hier warten - eigentlich interessiert sie keine Sau!!!
Darauf warten wir:
http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Wochen-der-Entscheidun…
Mitte 2010 hieß es...nun ja...irgendwann im 3. Quartal werden wir schon wissen, wohin es geht!!!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.973.666 von TinoTeletabbi am 12.08.10 14:03:08Hast ja recht....Wäre aber totzdem schön gewesen, wenn YM bereits vor den Ergebnissen zu Nimo über 1,55-1,60 USD gegangene wäre. Aber da hat uns der Gesamtmarkt einen Strich durch die Rechnung gemacht.
Jetzt heisst es halt wieder abwarten und Tee trinken und hoffen, dass die Aktie nicht wieder in Richtung 1,06 USD fällt. Wäre schon froh wenn YM in den nächsten Wochen über 1,30 USD bleibt.
Jetzt heisst es halt wieder abwarten und Tee trinken und hoffen, dass die Aktie nicht wieder in Richtung 1,06 USD fällt. Wäre schon froh wenn YM in den nächsten Wochen über 1,30 USD bleibt.
Das MACD hat am Freitag ein Verkaufssignal generiert. Nach lage der Dinge sollte es jetzt erst einmal weiter nach unten gehen (leider).
Den Angriff auf den Abwärtstrend können wir uns abschminken. Naja was solls......
Den Angriff auf den Abwärtstrend können wir uns abschminken. Naja was solls......
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.990.939 von BigDogg am 16.08.10 15:14:25...es sei denn die Ergebnisse Phase II/III kommen und sind positiv, denn dann interessiert die Charttechnik niemanden mehr!!!
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.991.269 von TinoTeletabbi am 16.08.10 15:54:27Genau! Deswegen auch das "was solls" am Ende!
Es ist eine Spekulation auf Nimo, wenn die positiv sind dann eght YM aus dem Stand 50 % nach oben. (wobei 50 % ausgehend von 1,40 USD lieber sind als 50 % ausgehende von 1,00 USD).
Schau mer mal
Es ist eine Spekulation auf Nimo, wenn die positiv sind dann eght YM aus dem Stand 50 % nach oben. (wobei 50 % ausgehend von 1,40 USD lieber sind als 50 % ausgehende von 1,00 USD).
Schau mer mal
Läuft ja Bombe...
Moin moin,
das ist bitter! Ohen jede Not wird unser Baby abverkauft und nun stehen wir wieder da, wo wir vor 4 Wochen standen. Anscheinend glauben viele, dass die letzte News "DIE NEWS" war. Nun ja...die kommen alle wieder, wenn`s positive Ergebnisse gibt...in spätestens 6 Wochen wissen wir mehr - so Gott will! :-)
MfG Tino T.
das ist bitter! Ohen jede Not wird unser Baby abverkauft und nun stehen wir wieder da, wo wir vor 4 Wochen standen. Anscheinend glauben viele, dass die letzte News "DIE NEWS" war. Nun ja...die kommen alle wieder, wenn`s positive Ergebnisse gibt...in spätestens 6 Wochen wissen wir mehr - so Gott will! :-)
MfG Tino T.
Ich finde...ein Blick auf den Chart sollten wir dennoch wagen:
Ich glaube die 200 Tage Linie spielt jetzt eine wichtige Rolle...mal schauen, wie die Woche ausgeht.
Ich glaube die 200 Tage Linie spielt jetzt eine wichtige Rolle...mal schauen, wie die Woche ausgeht.
Also die 200-Tage-Linie liegt heute bei 1,3511, da liegen wir leider schon drunter (wenn auch nur knapp) die 100-Tage-Linie ist bei 1,3425 und die 50-Tage-Linie bei 1,3057.Über diesem Bereich müssen wir uns auf jeden fall etablieren, sonst wirds haariger....
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.011.355 von BigDogg am 19.08.10 11:18:49Moin moin,
wie kommst Du drauf, dass die 200 Tage Linie bei 1,3511 USD liegt?! Meiner Meinung nach testen wir gerade die 38 Tage Linie...
Nun ja...alles Makulatur...
...nice weekend!
wie kommst Du drauf, dass die 200 Tage Linie bei 1,3511 USD liegt?! Meiner Meinung nach testen wir gerade die 38 Tage Linie...
Nun ja...alles Makulatur...
...nice weekend!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.020.265 von TinoTeletabbi am 20.08.10 13:35:14Wie Du richtig schreibst ist es so wichtig nicht, aber ich brauch da auf nix kommen. Arbeit in einer Bank und habe einen Bloomberterminal....und der spukt heute bei 200-Tage-Linie 1,3506 raus (ändert sich natürlich jeden tag).
Die 38-Tage-Linie ist im übrigen bei 1,3397. Wenn überhaupt dann testen wir die von unten.....Wat solls. Immerhin haben wir den gestrigen Tag auf Tageshoch beendet, auch wenn das wahrscheinlich eher Zufall war. Volumen war zudm sehr gering
Schönes Wochenende!
PS: Wenn wir heute über 1,30 USD schließen bin ich schon zufrieden!
Die 38-Tage-Linie ist im übrigen bei 1,3397. Wenn überhaupt dann testen wir die von unten.....Wat solls. Immerhin haben wir den gestrigen Tag auf Tageshoch beendet, auch wenn das wahrscheinlich eher Zufall war. Volumen war zudm sehr gering
Schönes Wochenende!
PS: Wenn wir heute über 1,30 USD schließen bin ich schon zufrieden!
Na also, Schlusskurs 1,31 immerhin kein Minus
Bis dann
Bis dann
Ich hab den Rücksetzer zu Nachkauf genutzt.
habe 10000 stk zu 0,935 Euro ungefähr, die position ist eigentlich deutlich zu groß aber was solls....
Moin moin,
mir scheint...man hat sich ausgekotzt!?
MfG Tino T.
mir scheint...man hat sich ausgekotzt!?
MfG Tino T.
Naja...immerhin wird die 1,30 verteidigt. Sehr viel mehr positives lässt sich nicht sagen. Wäre halt wichtig wenn sie über 1,35 und damit über die 200-tage-Linie geht....
Scheint so als hätten wir lieber die Klappe gehalten...
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.052.460 von BigDogg am 26.08.10 21:28:00Sollten nicht endlich mal Ergebnisse kommen? Wir habe jetzt September.
Wobei : der gestrige Ansteig auf 1,41 ist doch schon mal was?!
Wobei : der gestrige Ansteig auf 1,41 ist doch schon mal was?!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.087.543 von LeBarbier am 02.09.10 11:23:35Hi LeBarbier,
Ym-Bio nimmt am 13.Sept.an der Rodman&Renshaw`s 12th Annual Healthcare Conference in
New York teil.
Wäre doch der richtige Rahmen um P2/3 Daten von Nimo zu präsentieren.
Gruß Hm.
Ym-Bio nimmt am 13.Sept.an der Rodman&Renshaw`s 12th Annual Healthcare Conference in
New York teil.
Wäre doch der richtige Rahmen um P2/3 Daten von Nimo zu präsentieren.
Gruß Hm.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.087.972 von holzmicheline am 02.09.10 12:18:07Stimmt. Und nebenbei wäre das auch für mich ein guter Zeitpunkt. Bin nächst Woche in Urlaub,bis einschliesslich 12. und würde mich Ärgern wenn dieses Ereignis ohne mich stattfände.
Immerhin wurde sie in den letzten Tagen im Bereich von 1,30 USD immmer wieder gekauft und mit dem gestrigen Tag liegt YM auch über den allen relevanten Durchschnitten (100-Tage und 200-Tage-Linie), wenn auch nur knapp. Unabhängig von irgendwelchen Studiendaten muss sie über 1,55-1,60 USD. Erst dann ist der Weg frei......Ich bin wie gesagt schon froh, wenn sich Ym bis zu den Daten über 1,30 USD hält.
Schönen Urlaub im übrigen.....
Schönen Urlaub im übrigen.....
Hier eine aktuelle Meldung von 13:30 Uhr. Hört sich gut an, war aber bei der letzten Meldung auch schon so und am Ende lag YM im Minus. Also lieber nichts erwarten....
YM BioSciences announces positive results from CYT997 Phase I study published in British Journal of Cancer
-CYT997 well tolerated at doses associated with vascular disruption in
tumors-
MISSISSAUGA, ON, Sept. 8 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), today announced the publication of Phase I results demonstrating that
CYT997, a novel vascular disrupting agent (VDA), was well tolerated at doses
that were associated with pharmacodynamic evidence of vascular disruption in
tumors. The article entitled "Phase I trial of CYT997, a novel cytotoxic and
vascular-disrupting agent," was published in the premier cancer journal, the
British Journal of Cancer. CYT997 is an orally bioavailable agent with dual
mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity and has the potential to be
broadly active against a range of tumor types. CYT997 is currently in a Phase
II clinical trial for glioblastoma multiforme, a brain cancer with poor
prognosis, with data expected in Q2 2011.
"The ability of solid tumors to grow blood vessels is essential to their
survival, growth and metastasis. Vascular disrupting agents such as CYT997,
that damage or inhibit the formation of tumor blood vessels, have the
potential for significant anti-cancer activity," said Dr. Nick Glover, COO of
YM BioSciences. "In addition to its broad applicability and the favorable
safety results reported in the British Journal of Cancer, we were also very
encouraged to observe promising signs of disease control in this study,
particularly as CYT997 was given as monotherapy. Furthermore, CYT997 can be
administered both orally and intravenously, which differentiates this molecule
from most other VDAs in development which can only be administered
intravenously."
Thirty-one patients received CYT997 by continuous intravenous infusion
over 12 dose levels (7-358 mg/m(2)). Doses up to 202 mg/m(2) were well
tolerated. Dose-limiting toxicities were observed at 269 and 358 mg/m(2),
consisting of grade 3 prolonged corrected QT interval in two patients and
grade 3 hypoxia and grade 4 dyspnea in one patient. All toxicities were
reversible. The pharmacokinetics of CYT997 were linear over the entire dose
range. CYT997 administration was associated with changes in plasma and imaging
biomarkers that were consistent with vascular disruption in tumors. Dynamic
contrast-enhanced magnetic resonance imaging scans showed significant changes
in tumor perfusion consistent with vascular disruption in 7 out of 11
evaluable patients treated at CYT997 doses of (greater than or equal to) 65
mg/m(2). Moreover, plasma levels of the vascular biomarkers, von Willebrand
factor and caspase-cleaved cytokeratin-18, increased post-treatment in several
patients at higher dose levels. Among 22 patients evaluable for response 18
(82%) achieved stable disease for greater than 2 cycles while 6 (27%)
completed all 6 cycles as specified in the protocol.
The abstract and full text of the article is available online at
www.bjcancer.com and appears in the British Journal of Cancer, issue number
103, pages 597-606.
YM BioSciences announces positive results from CYT997 Phase I study published in British Journal of Cancer
-CYT997 well tolerated at doses associated with vascular disruption in
tumors-
MISSISSAUGA, ON, Sept. 8 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), today announced the publication of Phase I results demonstrating that
CYT997, a novel vascular disrupting agent (VDA), was well tolerated at doses
that were associated with pharmacodynamic evidence of vascular disruption in
tumors. The article entitled "Phase I trial of CYT997, a novel cytotoxic and
vascular-disrupting agent," was published in the premier cancer journal, the
British Journal of Cancer. CYT997 is an orally bioavailable agent with dual
mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity and has the potential to be
broadly active against a range of tumor types. CYT997 is currently in a Phase
II clinical trial for glioblastoma multiforme, a brain cancer with poor
prognosis, with data expected in Q2 2011.
"The ability of solid tumors to grow blood vessels is essential to their
survival, growth and metastasis. Vascular disrupting agents such as CYT997,
that damage or inhibit the formation of tumor blood vessels, have the
potential for significant anti-cancer activity," said Dr. Nick Glover, COO of
YM BioSciences. "In addition to its broad applicability and the favorable
safety results reported in the British Journal of Cancer, we were also very
encouraged to observe promising signs of disease control in this study,
particularly as CYT997 was given as monotherapy. Furthermore, CYT997 can be
administered both orally and intravenously, which differentiates this molecule
from most other VDAs in development which can only be administered
intravenously."
Thirty-one patients received CYT997 by continuous intravenous infusion
over 12 dose levels (7-358 mg/m(2)). Doses up to 202 mg/m(2) were well
tolerated. Dose-limiting toxicities were observed at 269 and 358 mg/m(2),
consisting of grade 3 prolonged corrected QT interval in two patients and
grade 3 hypoxia and grade 4 dyspnea in one patient. All toxicities were
reversible. The pharmacokinetics of CYT997 were linear over the entire dose
range. CYT997 administration was associated with changes in plasma and imaging
biomarkers that were consistent with vascular disruption in tumors. Dynamic
contrast-enhanced magnetic resonance imaging scans showed significant changes
in tumor perfusion consistent with vascular disruption in 7 out of 11
evaluable patients treated at CYT997 doses of (greater than or equal to) 65
mg/m(2). Moreover, plasma levels of the vascular biomarkers, von Willebrand
factor and caspase-cleaved cytokeratin-18, increased post-treatment in several
patients at higher dose levels. Among 22 patients evaluable for response 18
(82%) achieved stable disease for greater than 2 cycles while 6 (27%)
completed all 6 cycles as specified in the protocol.
The abstract and full text of the article is available online at
www.bjcancer.com and appears in the British Journal of Cancer, issue number
103, pages 597-606.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.117.920 von BigDogg am 08.09.10 13:56:56Moin moin,
die immer mit Ihren "unwichtigen" News...die Daten zu Phase I sind schon lange bekannt, wurden jetzt eben nur im British Journal of Cancer abgedruckt - gute PR...sonst leider nix. Wir befinden uns hier schon in einer Phase II, deren Ergebnisse wie beschrieben in QII 2011 kommen sollen.
Nach wie vor warten wir auf "DIE EINE" News...das III Quartal ist fast rum...
MfG Tino T.
die immer mit Ihren "unwichtigen" News...die Daten zu Phase I sind schon lange bekannt, wurden jetzt eben nur im British Journal of Cancer abgedruckt - gute PR...sonst leider nix. Wir befinden uns hier schon in einer Phase II, deren Ergebnisse wie beschrieben in QII 2011 kommen sollen.
Nach wie vor warten wir auf "DIE EINE" News...das III Quartal ist fast rum...
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.118.092 von TinoTeletabbi am 08.09.10 14:18:59Guter Hinweis....dachte schon es wäre was Neues....Also weiter abwarten und Tee trinken!
Sie hängt auf jeden Fall am lang- und mittelfristigen Abwärtstrend. Entweder wir prallen mal wieder ab oder es geht doch direkt auf 1,80 USd!
Sie hängt auf jeden Fall am lang- und mittelfristigen Abwärtstrend. Entweder wir prallen mal wieder ab oder es geht doch direkt auf 1,80 USd!
Wenn das immer die Reaktion (Minus) auf egal welche Art von Nachrichten (ob bekannt oder unbekannt, scheint ja keinen Unterschied zu machen), dann verzichte ich in Zukunft dankend darauf und hoffe das YM ohne Meldungen nach oben geht!!
Ich flippe aus!!! Bei steigenden Märkten weltweit am heutigen Tag haben wir scheinbar einige, die diese "News", die keine ist, verkaufen! Trottel!
Wichtig ist jetzt ein Boden über 1,40 USD!
MfG Tino T.
Wichtig ist jetzt ein Boden über 1,40 USD!
MfG Tino T.
In den letzten Tagen hat sie auch wenn oft nicht so aussah fast immer auf Tageshoch geschlossen. Schau mer mal, ob das auch heute gelingt....können ja nicht immer nur Hasen unterwegs sein!
Sie kämpft und krabbelt....gutes Mädchen!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.121.193 von BigDogg am 08.09.10 20:42:49Bin zurück aus dem Urlaub. Gibts was neues? Kurs hat sich ja gut behauptet.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.141.261 von LeBarbier am 13.09.10 13:55:23Ne keine großartigen Meldungen, nur zur -CYT997 Phase I study- war aber anscheinend nur eine Aufbereitung einer bereits bekannten Meldung.
Charttechnisch ist es dagegen wieder spannend. Wir hängen mal wieder am Widerstand bei 1-55-1,60 USD. Wenn es so läuft wie immer in den letzten 12 Monaten, dann prallt Ym wieder mal nach unten ab.....aber wer weiss, evnetuell haben wir ja diesesmal Glück und uns bleibt ein Rutsch in Richtung 1,30 USD und tiefer erspart. Auf jeden Fall tut sich YM seit 2-3 Tagen merklich schwerer als zuvor...
Gruss
Charttechnisch ist es dagegen wieder spannend. Wir hängen mal wieder am Widerstand bei 1-55-1,60 USD. Wenn es so läuft wie immer in den letzten 12 Monaten, dann prallt Ym wieder mal nach unten ab.....aber wer weiss, evnetuell haben wir ja diesesmal Glück und uns bleibt ein Rutsch in Richtung 1,30 USD und tiefer erspart. Auf jeden Fall tut sich YM seit 2-3 Tagen merklich schwerer als zuvor...
Gruss
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.141.928 von BigDogg am 13.09.10 15:41:28oder es kommen gute Unternehmensnews!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.143.892 von lerchengrund am 13.09.10 20:49:35ja würde helfen.....heute sind sie auf irgendeiner biotechkonferenz, eventuell spekulieren hier einige auf gute news....wer weiss
Tja von der Präsentation auf der Rodman and Renshaw Annual Investment Conference ist auch nichts zu hören.
Schaut nicht so aus, als wenn irgendwelche Studienergebnisse zu Nimo anstehen. Leider....
Schaut nicht so aus, als wenn irgendwelche Studienergebnisse zu Nimo anstehen. Leider....
Scheint so, als wenn die Konferenz eintägig war und nun einige enttäuscht sind, das nix gemeldet wurde...und wie immer war wir ja schließlich bei 1,55 USD, wo es mal wieder kein Durchkommen gab. Hoffe aber das YM oberhalb von 1,35 USD bleibt (besser noch 1,40 USD). Abwarten und Tee trinken..
So Jungs! Wenn YM nicht noch völlig abkackt, dann ist das ein astreiner Ausbruch über eine wichtige Widerstandszone (1,55-1,60 USD). Mindestziel ist der Bereich von 2,10-2,20 USD. Wenn es gut läuft sind sogar 2,60 USD möglich (Zeitraum schätzungsweise 2-4 Monate).
Gruss
PS: Und das ohne News zu Nimo!
Gruss
PS: Und das ohne News zu Nimo!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.180.976 von BigDogg am 20.09.10 20:54:16Das sieht ja richtig gut aus heute. News ante portas???
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.184.863 von LeBarbier am 21.09.10 13:59:53Bekannt ist nix, aber eventuell weiss jmd. was. Auf jeden Fall geht die Aktie mit steigendem Volumen nach oben....Hoffe nur der Gesamtmarkt macht uns keinen Strich durch die Rechnung. Der ist im (eigetlich schwachen September) schon weit gelaufen. Hier droht ein Rückgang, vielleicht kann sich YM ja entziehen!
Die aktuellen Zahlen für das letzte Quartal.
Toronto-area YM BioSciences widens fourth quarter and full year loss
Thu Sep 23, 5:47 PM
By The Canadian Press
MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.
The Toronto-area biopharmaceutical company says its fourth quarter loss grew to $8.6 million, or 11 cents per share from $3.3 million, or six cents per share earned a year ago.
Revenue for the quarter ended June 30 fell to $500,000 from $800,000 in the year earlier.
Full year losses were $21 million, or 33 cents per share,up from $13.1 million, or 23 cents per share, a year ago.
Revenue fell to $2.7 million from $5.6 million.
In February, YM merged with Cytopia Ltd., a clinical-stage drug development company based in Melbourne, Australia in a deal valued at $12.6 million.
Toronto-area YM BioSciences widens fourth quarter and full year loss
Thu Sep 23, 5:47 PM
By The Canadian Press
MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.MISSISSAUGA, Ont. - YM BioSciences Inc. (TSX:YM) says its fourth quarter and full year losses widened on lower revenue as a key licensing agreement came to an end for the cancer drug developer.
The Toronto-area biopharmaceutical company says its fourth quarter loss grew to $8.6 million, or 11 cents per share from $3.3 million, or six cents per share earned a year ago.
Revenue for the quarter ended June 30 fell to $500,000 from $800,000 in the year earlier.
Full year losses were $21 million, or 33 cents per share,up from $13.1 million, or 23 cents per share, a year ago.
Revenue fell to $2.7 million from $5.6 million.
In February, YM merged with Cytopia Ltd., a clinical-stage drug development company based in Melbourne, Australia in a deal valued at $12.6 million.
Und wer Lust hat, hier der ausführliche Bericht von YM!
YM BioSciences reports fiscal year end 2010 operational and financial results
MISSISSAUGA, ON, Sept. 23 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), today reported operational and financial results for its fiscal year
end, ended June 30, 20
"This has been a transformative year for YM. Our most notable development
was the merger of the public Australian company, Cytopia, into YM BioSciences,
completed in January, from which we gained two important clinical stage drug
candidates, CYT387 and CYT997, as well as a library of more than 4,000 novel
compounds in addition to the ongoing advancement of nimotuzumab by us and our
four licensees," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Work
on CYT387, a potent, orally-administered JAK1/JAK2 inhibitor, has resulted in
favorable biological activity and safety data observed in recent months and as
such have announced the expansion of our current Phase I/II program in
myelofibrosis initiated at Mayo Clinic from 60 to up to 120 patients and the
inclusion of up to six centers in the United States, Canada and Australia. We
also look forward to the American Society of Hematology (ASH) meeting in
Orlando, Florida, in early December 2010, where detailed safety and
preliminary activity data for CYT387 are expected to be presented."
"During the fiscal period we raised an additional $20 million in two
financings that brought in a number of highly regarded life-sciences investors
as shareholders and we also recently announced the appointment of Dr. Nick
Glover as President and COO of YM. By strengthening both our balance sheet and
leadership team we have positioned YM to seize the significant new
opportunities that our expanded pipeline presents," added Mr. Allan.
<<
Highlights from Fiscal 2010:
CYT387
- Pivotal preclinical efficacy data for CYT387 in myeloproliferative
neoplasms were published in Blood, the Journal of the American
Society of Hematology (Blood, 24 June 2010, Vol. 115, No. 25, pp.
5232-5240).
- Subsequent to quarter end, Mayo Clinic concluded dose-escalation in
the Phase I portion of the Phase I/II clinical trial of CYT387 in
patients with myelofibrosis, a chronic debilitating condition where
the patient's bone marrow is replaced by scar tissue. In total, 21
patients were treated in Phase I, with no voluntary withdrawals
reported. CYT387 showed significant activity in reducing spleen size
and controlling constitutional symptoms in these patients. To date,
27 patients have been enrolled into the Phase II tranche bringing the
total number in the study to 48. Given the favorable biological
activity and safety data, the Company intends to expand enrolment for
the trial and include centers in the US, Canada and Australia,
subject to regulatory approval.
- Subsequent to quarter end, CYT387 was granted Orphan Drug Designation
by the US FDA. Orphan Drug Designation is granted to novel drugs or
biologics that treat a rare disease or condition affecting fewer than
200,000 patients in the US.
Nimotuzumab
- Wholly-owned subsidiary, YM BioSciences USA Inc. (YM-USA) received a
license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign
Assets Control (OFAC) to further develop its humanized monoclonal
antibody, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers in the
US. YM-USA subsequently received FDA clearance to enroll patients
from US clinical sites into two ongoing randomized, double-blind
Phase II trials of its product, nimotuzumab. Subsequent to quarter
end, YM enrolled the first US patient in its randomized, double-blind
trial evaluating nimotuzumab in patients with brain metastases from
non-small-cell lung cancer (NSCLC) at the Florida Cancer Institute -
New Hope.
- YM reported that its licensee for nimotuzumab, Daiichi Sankyo Co.,
Ltd. in Japan advised that it has completed enrollment of a Phase II
trial evaluating nimotuzumab in combination with radiation
therapy/cisplatin/vinorelbine in first-line curative intent patients
with Stage III NSCLC. YM further anticipates that Daiichi Sankyo will
be in possession of data from its Phase II gastric cancer trial
evaluating nimotuzumab in combination with irinotecan in calendar
2010.
- YM reported in an oral presentation at the American Society for
Therapeutic Radiology and Oncology (ASTRO) 2009 Annual Meeting
positive 48-month survival data for its product, nimotuzumab. The
"BEST" trial was a randomized four-arm study treating patients with
inoperable, locoregionally-advanced, Stage III/IVa head and neck
cancer with radiation alone, chemoradiation alone, or radiation or
chemoradiation in combination with nimotuzumab.
- YM was advised that nimotuzumab had been approved for marketing in
Mexico, the 20th country to have approved the drug.
- YM anticipates reporting data from its North American Phase II
pediatric glioma trial in calendar 2010; that its licensee for
Europe, Oncoscience AG, will be in possession of European Phase III
adult glioma data for nimotuzumab in calendar 2010; and that it will
continue to support the scale-up and process enhancement for
manufacturing of nimotuzumab which are required for increased late-
stage clinical activity and in anticipation of requirements for
commercial volumes of product.
CYT997
- A poster presentation at the 2009 AACR-NCI-EORTC Molecular Targets
and Cancer Therapeutics conference in Boston, Massachusetts,
demonstrated CYT997's potent vascular disrupting effects and enhanced
antitumor effects in combination with cisplatin in preclinical
models. In August 2010, Phase I clinical trial results of CYT997 were
published in the premier cancer journal, the British Journal of
Cancer, demonstrating that CYT997 was well tolerated at doses that
were associated with changes in plasma and imaging biomarkers
consistent with vascular disruption in tumors.
Corporate Highlights
- Created YM Australia from the merger into YM of an Australian
biotechnology company, Cytopia Ltd., a company focused on the
discovery and development of new drugs to treat cancer and other
diseases.
- Raised US$17.5 million in March 2010, followed by a subsequent
investment of US$3.2 million made in June by a leading international
health-care-specific investment fund management company specifically
in support of the CYT387 program.
- Appointed Dr. Nick Glover to the newly created position of President
and Chief Operating Officer. Dr. Glover will provide broad leadership
to the Company and have primary responsibility for its operations and
infrastructure, in particular the development and commercialization
of YM's pipeline. The Company also announces that Mr. Robert Watson
has resigned as a director of YM BioSciences effective September
2010, that Mr. Sean Thompson, Vice President, Corporate Development,
has left YM BioSciences, effective August 2010, and that Ms. Wendy
Chapman and Dr. Ernest Wong have been appointed as Vice President,
Clinical Operations and Vice President, Business Development
respectively.
- Terminated all further expenditures related to the AeroLEF(R)
program.
>>
Financial Results (CDN dollars)
Total revenue (out-licensing revenue and interest income) for the fiscal
year ended June 30, 2010 was $2.7 million compared to $5.6 million for fiscal
2009. Total revenue for the fourth quarter of fiscal 2010 was $0.5 million
compared to $0.8 million for the fourth quarter of fiscal 2009. Revenue from
out-licensing was $2.6 million for fiscal 2010 compared to $4.5 million for
fiscal 2009. The decrease is mainly attributable to the full recognition of
all contracts related to the development of tesmilifene because all of YM's
obligations under the licensing agreement have been met.
Licensing and product development expenses were $17.0 million for the
fiscal year ended June 30, 2010 compared with $14.2 million for fiscal 2009.
Licensing and product development expenses were $7.6 million for the fourth
quarter of fiscal 2010 compared to $2.6 million for the fourth quarter of
fiscal 2009. The increases were almost entirely the consequence of non-cash
write-off of the AeroLEF intangible assets and the amortization of the Cytopia
intangible asset.
Costs associated with development activities for nimotuzumab were $5.6
million for the fiscal year ended June 30, 2010 compared to $6.0 million for
the previous year. Costs associated with development activities for
nimotuzumab were $1.8 million for the fourth quarter of fiscal 2010, compared
with $1.3 million for the same quarter of the previous year. The minor
differences mainly relate to two clinical trials, one for brain metastases
from non-small cell lung cancer (NSCLC) and the other for NSCLC patients
ineligible for radical chemotherapy. Recruitment into both trials lags
expectations and the targeted recruitment period is under review as a
consequence. Total development expenses decreased as result of the conclusion
of the Phase II pediatric pontine glioma and colorectal trials.
Costs associated with development activities for AeroLEF were $0.6
million for the fiscal year ended June 30, 2010 compared to $1.7 million for
the previous year. Costs associated with development activities for AeroLEF
were $0.1 million for the fourth quarter of fiscal 2010, compared to $0.2
million the previous year. In June 2010, the Company decided to no longer
pursue the AeroLEF program, and to terminate the development program
associated with the product. Accordingly, the net asset remaining on the
balance sheet was written off in Q4 of fiscal 2010.
General and administrative expenses were $6.9 million for the fiscal year
ended June 30, 2010 compared to $4.8 million for the previous year with the
majority of the increase accounted for by acquisition costs and non-cash
expenses. General and administrative expenses for the fourth quarter of fiscal
2010 were $1.8 million compared to $1.3 million for the same quarter in the
prior year. This increase is largely attributable to increased travel and
salaries with the acquisition of YM Australia.
Net losses for the fiscal year and fourth quarter ended June 30, 2010
were $21.0 million ($0.33 per share) and $8.6 million ($0.11 per share)
respectively, compared to $13.1 million ($0.23 per share) and $3.3 million
($0.06 per share) for the same periods last year.
As at June 30, 2010 the Company had cash and short-term deposits
totalling $45.6 million and accounts payables and accrued liabilities
totalling $2.8 million compared to $42.1 million and $0.9 million respectively
at June 30, 2009. Management believes that the cash and short-term deposits at
June 30, 2010 are sufficient to support the Company's activities for at least
the next twelve months.
As at June 30, 2010 the Company had 80,359,623 common shares and
8,166,480 warrants outstanding.
The Company's annual financial statements and management's discussion and
analysis will be available on www.sedar.com, www.edgar.com and at
www.ymbiosciences.com
AGM Announcement
YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on November
18, 2010 at 4:00 p.m. at the offices of Ogilvy Renault, 200 Bay Street, Suite
3800, Toronto, Ontario
YM BioSciences reports fiscal year end 2010 operational and financial results
MISSISSAUGA, ON, Sept. 23 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI,
TSX:YM), today reported operational and financial results for its fiscal year
end, ended June 30, 20
"This has been a transformative year for YM. Our most notable development
was the merger of the public Australian company, Cytopia, into YM BioSciences,
completed in January, from which we gained two important clinical stage drug
candidates, CYT387 and CYT997, as well as a library of more than 4,000 novel
compounds in addition to the ongoing advancement of nimotuzumab by us and our
four licensees," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "Work
on CYT387, a potent, orally-administered JAK1/JAK2 inhibitor, has resulted in
favorable biological activity and safety data observed in recent months and as
such have announced the expansion of our current Phase I/II program in
myelofibrosis initiated at Mayo Clinic from 60 to up to 120 patients and the
inclusion of up to six centers in the United States, Canada and Australia. We
also look forward to the American Society of Hematology (ASH) meeting in
Orlando, Florida, in early December 2010, where detailed safety and
preliminary activity data for CYT387 are expected to be presented."
"During the fiscal period we raised an additional $20 million in two
financings that brought in a number of highly regarded life-sciences investors
as shareholders and we also recently announced the appointment of Dr. Nick
Glover as President and COO of YM. By strengthening both our balance sheet and
leadership team we have positioned YM to seize the significant new
opportunities that our expanded pipeline presents," added Mr. Allan.
<<
Highlights from Fiscal 2010:
CYT387
- Pivotal preclinical efficacy data for CYT387 in myeloproliferative
neoplasms were published in Blood, the Journal of the American
Society of Hematology (Blood, 24 June 2010, Vol. 115, No. 25, pp.
5232-5240).
- Subsequent to quarter end, Mayo Clinic concluded dose-escalation in
the Phase I portion of the Phase I/II clinical trial of CYT387 in
patients with myelofibrosis, a chronic debilitating condition where
the patient's bone marrow is replaced by scar tissue. In total, 21
patients were treated in Phase I, with no voluntary withdrawals
reported. CYT387 showed significant activity in reducing spleen size
and controlling constitutional symptoms in these patients. To date,
27 patients have been enrolled into the Phase II tranche bringing the
total number in the study to 48. Given the favorable biological
activity and safety data, the Company intends to expand enrolment for
the trial and include centers in the US, Canada and Australia,
subject to regulatory approval.
- Subsequent to quarter end, CYT387 was granted Orphan Drug Designation
by the US FDA. Orphan Drug Designation is granted to novel drugs or
biologics that treat a rare disease or condition affecting fewer than
200,000 patients in the US.
Nimotuzumab
- Wholly-owned subsidiary, YM BioSciences USA Inc. (YM-USA) received a
license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign
Assets Control (OFAC) to further develop its humanized monoclonal
antibody, nimotuzumab, for patients with solid tumor cancers in the
US. YM-USA subsequently received FDA clearance to enroll patients
from US clinical sites into two ongoing randomized, double-blind
Phase II trials of its product, nimotuzumab. Subsequent to quarter
end, YM enrolled the first US patient in its randomized, double-blind
trial evaluating nimotuzumab in patients with brain metastases from
non-small-cell lung cancer (NSCLC) at the Florida Cancer Institute -
New Hope.
- YM reported that its licensee for nimotuzumab, Daiichi Sankyo Co.,
Ltd. in Japan advised that it has completed enrollment of a Phase II
trial evaluating nimotuzumab in combination with radiation
therapy/cisplatin/vinorelbine in first-line curative intent patients
with Stage III NSCLC. YM further anticipates that Daiichi Sankyo will
be in possession of data from its Phase II gastric cancer trial
evaluating nimotuzumab in combination with irinotecan in calendar
2010.
- YM reported in an oral presentation at the American Society for
Therapeutic Radiology and Oncology (ASTRO) 2009 Annual Meeting
positive 48-month survival data for its product, nimotuzumab. The
"BEST" trial was a randomized four-arm study treating patients with
inoperable, locoregionally-advanced, Stage III/IVa head and neck
cancer with radiation alone, chemoradiation alone, or radiation or
chemoradiation in combination with nimotuzumab.
- YM was advised that nimotuzumab had been approved for marketing in
Mexico, the 20th country to have approved the drug.
- YM anticipates reporting data from its North American Phase II
pediatric glioma trial in calendar 2010; that its licensee for
Europe, Oncoscience AG, will be in possession of European Phase III
adult glioma data for nimotuzumab in calendar 2010; and that it will
continue to support the scale-up and process enhancement for
manufacturing of nimotuzumab which are required for increased late-
stage clinical activity and in anticipation of requirements for
commercial volumes of product.
CYT997
- A poster presentation at the 2009 AACR-NCI-EORTC Molecular Targets
and Cancer Therapeutics conference in Boston, Massachusetts,
demonstrated CYT997's potent vascular disrupting effects and enhanced
antitumor effects in combination with cisplatin in preclinical
models. In August 2010, Phase I clinical trial results of CYT997 were
published in the premier cancer journal, the British Journal of
Cancer, demonstrating that CYT997 was well tolerated at doses that
were associated with changes in plasma and imaging biomarkers
consistent with vascular disruption in tumors.
Corporate Highlights
- Created YM Australia from the merger into YM of an Australian
biotechnology company, Cytopia Ltd., a company focused on the
discovery and development of new drugs to treat cancer and other
diseases.
- Raised US$17.5 million in March 2010, followed by a subsequent
investment of US$3.2 million made in June by a leading international
health-care-specific investment fund management company specifically
in support of the CYT387 program.
- Appointed Dr. Nick Glover to the newly created position of President
and Chief Operating Officer. Dr. Glover will provide broad leadership
to the Company and have primary responsibility for its operations and
infrastructure, in particular the development and commercialization
of YM's pipeline. The Company also announces that Mr. Robert Watson
has resigned as a director of YM BioSciences effective September
2010, that Mr. Sean Thompson, Vice President, Corporate Development,
has left YM BioSciences, effective August 2010, and that Ms. Wendy
Chapman and Dr. Ernest Wong have been appointed as Vice President,
Clinical Operations and Vice President, Business Development
respectively.
- Terminated all further expenditures related to the AeroLEF(R)
program.
>>
Financial Results (CDN dollars)
Total revenue (out-licensing revenue and interest income) for the fiscal
year ended June 30, 2010 was $2.7 million compared to $5.6 million for fiscal
2009. Total revenue for the fourth quarter of fiscal 2010 was $0.5 million
compared to $0.8 million for the fourth quarter of fiscal 2009. Revenue from
out-licensing was $2.6 million for fiscal 2010 compared to $4.5 million for
fiscal 2009. The decrease is mainly attributable to the full recognition of
all contracts related to the development of tesmilifene because all of YM's
obligations under the licensing agreement have been met.
Licensing and product development expenses were $17.0 million for the
fiscal year ended June 30, 2010 compared with $14.2 million for fiscal 2009.
Licensing and product development expenses were $7.6 million for the fourth
quarter of fiscal 2010 compared to $2.6 million for the fourth quarter of
fiscal 2009. The increases were almost entirely the consequence of non-cash
write-off of the AeroLEF intangible assets and the amortization of the Cytopia
intangible asset.
Costs associated with development activities for nimotuzumab were $5.6
million for the fiscal year ended June 30, 2010 compared to $6.0 million for
the previous year. Costs associated with development activities for
nimotuzumab were $1.8 million for the fourth quarter of fiscal 2010, compared
with $1.3 million for the same quarter of the previous year. The minor
differences mainly relate to two clinical trials, one for brain metastases
from non-small cell lung cancer (NSCLC) and the other for NSCLC patients
ineligible for radical chemotherapy. Recruitment into both trials lags
expectations and the targeted recruitment period is under review as a
consequence. Total development expenses decreased as result of the conclusion
of the Phase II pediatric pontine glioma and colorectal trials.
Costs associated with development activities for AeroLEF were $0.6
million for the fiscal year ended June 30, 2010 compared to $1.7 million for
the previous year. Costs associated with development activities for AeroLEF
were $0.1 million for the fourth quarter of fiscal 2010, compared to $0.2
million the previous year. In June 2010, the Company decided to no longer
pursue the AeroLEF program, and to terminate the development program
associated with the product. Accordingly, the net asset remaining on the
balance sheet was written off in Q4 of fiscal 2010.
General and administrative expenses were $6.9 million for the fiscal year
ended June 30, 2010 compared to $4.8 million for the previous year with the
majority of the increase accounted for by acquisition costs and non-cash
expenses. General and administrative expenses for the fourth quarter of fiscal
2010 were $1.8 million compared to $1.3 million for the same quarter in the
prior year. This increase is largely attributable to increased travel and
salaries with the acquisition of YM Australia.
Net losses for the fiscal year and fourth quarter ended June 30, 2010
were $21.0 million ($0.33 per share) and $8.6 million ($0.11 per share)
respectively, compared to $13.1 million ($0.23 per share) and $3.3 million
($0.06 per share) for the same periods last year.
As at June 30, 2010 the Company had cash and short-term deposits
totalling $45.6 million and accounts payables and accrued liabilities
totalling $2.8 million compared to $42.1 million and $0.9 million respectively
at June 30, 2009. Management believes that the cash and short-term deposits at
June 30, 2010 are sufficient to support the Company's activities for at least
the next twelve months.
As at June 30, 2010 the Company had 80,359,623 common shares and
8,166,480 warrants outstanding.
The Company's annual financial statements and management's discussion and
analysis will be available on www.sedar.com, www.edgar.com and at
www.ymbiosciences.com
AGM Announcement
YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on November
18, 2010 at 4:00 p.m. at the offices of Ogilvy Renault, 200 Bay Street, Suite
3800, Toronto, Ontario
Neue Meldung, eventuell hilfts ja!
YM BioSciences licensee Pulmokine awarded NIH funding to develop small molecule drugs for pulmonary hypertension / - Lead molecules derived from YM BioSciences' compound library -
MISSISSAUGA, ON, Sept. 29 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM), today reported that Pulmokine Inc. (Slingerlands, New York), a licensee of several small molecule compounds from YM, has been awarded two National Institutes of Health (NIH) Small Business Innovation Research (SBIR) grants. The grants, totaling more than US$650,000, are Phase I awards to develop novel treatments for Pulmonary Arterial Hypertension (PAH). These compounds, originating from YM BioSciences' small molecule library, have defined mechanisms of action and, based on preliminary experiments, are believed to inhibit key processes in PAH disease development and progression. YM will continue to have a role in the ongoing development of the compounds.
PAH is associated with a high morbidity and mortality and the therapies now available have little effect on disease progression," said Dr. Lawrence Zisman, CEO and CSO of Pulmokine. "The opportunities for the compounds licensed from YM are significant if they continue to demonstrate the potential to offer new options for patients with this debilitating disease." Dr. Zisman will be presenting preliminary data from these studies at the forthcoming American Heart Association meeting on Monday, November 15, 2010.
"YM BioSciences has built a library of approximately 4,000 novel small molecules, largely targeting protein tyrosine kinases. This library has already provided our clinical stage products CYT387 and CYT997, and we have identified a variety of additional compounds with significant development potential," said Dr. Nick Glover, President and COO of YM BioSciences. "The collaboration with Pulmokine enables us to continue to leverage this library through risk-sharing collaborations. We have already entered into a similar relationship with Australian-based Cancer Therapeutics Ltd. to develop novel cancer drugs targeting the FAK enzyme. We will continue to explore further collaborations of a similar nature for other molecules from our library, with a view to potentially augmenting our clinical development pipeline in the future with internally-discovered compounds."
Pulmonary Arterial Hypertension (PAH) is characterized by constriction of the pulmonary arterioles, the small blood vessels that carry absorbed oxygen from the lungs into the circulation. The average survival after diagnosis of PAH is three years for untreated patients. The worldwide incidence of primary PAH is estimated to be 5-6 cases per million of population, while PAH secondary to other diseases has a higher incidence. For example, the incidence of PAH associated with systemic sclerosis is estimated to be 11-47 cases per million.
The SBIR Program is a US-federally funded grant program administered by the US NIH. The aims of the program are to support small business in the development of new technologies, specifically the generation of proof-of-concept data in relevant models.
YM BioSciences licensee Pulmokine awarded NIH funding to develop small molecule drugs for pulmonary hypertension / - Lead molecules derived from YM BioSciences' compound library -
MISSISSAUGA, ON, Sept. 29 /PRNewswire-FirstCall/ -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex:YMI, TSX:YM), today reported that Pulmokine Inc. (Slingerlands, New York), a licensee of several small molecule compounds from YM, has been awarded two National Institutes of Health (NIH) Small Business Innovation Research (SBIR) grants. The grants, totaling more than US$650,000, are Phase I awards to develop novel treatments for Pulmonary Arterial Hypertension (PAH). These compounds, originating from YM BioSciences' small molecule library, have defined mechanisms of action and, based on preliminary experiments, are believed to inhibit key processes in PAH disease development and progression. YM will continue to have a role in the ongoing development of the compounds.
PAH is associated with a high morbidity and mortality and the therapies now available have little effect on disease progression," said Dr. Lawrence Zisman, CEO and CSO of Pulmokine. "The opportunities for the compounds licensed from YM are significant if they continue to demonstrate the potential to offer new options for patients with this debilitating disease." Dr. Zisman will be presenting preliminary data from these studies at the forthcoming American Heart Association meeting on Monday, November 15, 2010.
"YM BioSciences has built a library of approximately 4,000 novel small molecules, largely targeting protein tyrosine kinases. This library has already provided our clinical stage products CYT387 and CYT997, and we have identified a variety of additional compounds with significant development potential," said Dr. Nick Glover, President and COO of YM BioSciences. "The collaboration with Pulmokine enables us to continue to leverage this library through risk-sharing collaborations. We have already entered into a similar relationship with Australian-based Cancer Therapeutics Ltd. to develop novel cancer drugs targeting the FAK enzyme. We will continue to explore further collaborations of a similar nature for other molecules from our library, with a view to potentially augmenting our clinical development pipeline in the future with internally-discovered compounds."
Pulmonary Arterial Hypertension (PAH) is characterized by constriction of the pulmonary arterioles, the small blood vessels that carry absorbed oxygen from the lungs into the circulation. The average survival after diagnosis of PAH is three years for untreated patients. The worldwide incidence of primary PAH is estimated to be 5-6 cases per million of population, while PAH secondary to other diseases has a higher incidence. For example, the incidence of PAH associated with systemic sclerosis is estimated to be 11-47 cases per million.
The SBIR Program is a US-federally funded grant program administered by the US NIH. The aims of the program are to support small business in the development of new technologies, specifically the generation of proof-of-concept data in relevant models.
Sollten nicht bis spätestens Sept. daten zu Nimo veröffentlicht werden??
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.249.193 von LeBarbier am 01.10.10 15:36:33Eiegntlich sollten die Daten Mitte 2010 kommen, was auch immer das in Amerika zu bedeuten hat...Immerhin steigt sie schön, nur der scheiss USD nervt!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.250.312 von BigDogg am 01.10.10 17:37:28Ja, das stimmt. Schöner kontinuierlicher Anstieg, das ist mir bei Biotec.-Werten bie jetzt noch nie passiert.
In der aktuellen Auagabe von "Der Aktionär" (41/10, Seite 30)ist wieder einmal die YM als Empfehlung drin. Hatten sie ja schon mal Anfang Juli (und in den Jahren vorher auch schon ein paar mal)zu Kursen von 0,93 Euro gemacht.
Diesesmal ist der Aufhänger, das YM ein potentieller Übernahmekandidat ist (Kursziel bleibt aber bei 2,00 Euro - das wären immerhin 2,75 USD!).
Schau mer mal. Erst mal muss YM über die Highs von Anfang Januar bei 1,85 USD, dann wäre der Weg in Richtung 2,15-2,25 USD frei.
Gruss
Diesesmal ist der Aufhänger, das YM ein potentieller Übernahmekandidat ist (Kursziel bleibt aber bei 2,00 Euro - das wären immerhin 2,75 USD!).
Schau mer mal. Erst mal muss YM über die Highs von Anfang Januar bei 1,85 USD, dann wäre der Weg in Richtung 2,15-2,25 USD frei.
Gruss
Respekt! Wieder ein Wochenschluss fast auf Wochenhoch....
Nice Weekend!
Nice Weekend!
GO YMI Go !!!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.274.242 von BigDogg am 06.10.10 14:43:46Erst mal muss YM über die Highs von Anfang Januar bei 1,85 USD
Sieht so aus als sei das passiert! Gibt es news??
Sieht so aus als sei das passiert! Gibt es news??
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.310.338 von LeBarbier am 13.10.10 09:36:40Neuer Mann in der Führungsriege:
MISSISSAUGA, ON, Oct 14, 2010 /PRNewswire via COMTEX/ -- YM BioSciences Inc.
(NYSE Amex:YMI, TSX:YM), today announced it has appointed Dr. Nick Glover as Chief Executive Officer of the Company to be effective at the Company's Annual General Meeting on November 18, 2010. Dr. Glover will also be nominated as a Director of the Company at that time. Mr. David Allan, who has been Chairman of the Company since its founding in 1994 and CEO since 1998, will continue to serve as Chairman of YM's Board of Directors.
"Given the rapid progress being made with our recently acquired CYT387 JAK inhibitor program, the ongoing advancement of nimotuzumab globally, and the compelling prospects for the vascular disrupting agent CYT997, this is the ideal time to strengthen our team with strong leadership to advance these programs energetically," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "In addition to his professional and academic qualifications, Nick has served as COO and President for the last several months and has demonstrated to the Board that he is an exceptional candidate with the right experience and skills to lead YM.
I look forward to working with Nick through this transition in my role as Chairman and will continue to support YM's relationships with the investment community." "David is a pioneer in our industry, having built YM BioSciences since its inception into a strong and vibrant company with a portfolio of promising late-stage products supported by a healthy balance sheet," said Dr. Nick Glover, President and COO of YM BioSciences. "David's approach of focusing primarily on drug development and his strategies for reducing risk via a diversified portfolio model and licensing philosophy were uncommon at the time of the Company's founding and have since been adopted by many companies. We are grateful for David's vision and astute leadership and welcome the ongoing guidance he will provide." Dr. Glover joined YM in June 2010 and is currently serving as President and COO.
He was formerly the President and Chief Executive Officer at Viventia Biotech Inc., a biopharmaceutical company involved in the discovery and development of monoclonal antibody-based technologies for the treatment of cancer. In addition to his operational experience, Dr. Glover has a background in business development and prior to joining Viventia was an investment manager for a leading venture capital firm. Dr. Glover holds a B.Sc. (Hons) in Chemistry from the University of East Anglia, U.K., a M.Sc. in Chemistry from the University of British Columbia, Canada, and a Ph.D. in Chemistry from Simon Fraser University, Canada.
Annual Meeting YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on November 18, 2010 at 4:00 p.m. ET at the offices of Ogilvy Renault, 200 Bay Street, Suite 3800, Toronto, Ontario. The management proxy circular documents and annual financial documents will be mailed to shareholders on October 15th, 2010 and are available online at www.ymbiosciences.com, www.edgar.com and www.sedar.com.
About YM BioSciences YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three clinical-stage products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of JAK1/JAK2 kinase; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a potent vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinase enzymes, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative disorders and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a Phase II trial in myelofibrosis with detailed initial safety and activity data expected at the American Society of Hematology (ASH) meeting in December 2010. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with a potential best-in-class side effect profile.
Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide by YM's licensees. CYT997 is a uniquely orally-available agent with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and is currently in a Phase II trial for glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products, the Company has a library of more than 4,000 novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia (formerly Cytopia) which are currently being evaluated.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; that our JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 and our VDA small molecule CYT997 will generate positive efficacy and safety data in future clinical trials; that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
MISSISSAUGA, ON, Oct 14, 2010 /PRNewswire via COMTEX/ -- YM BioSciences Inc.
(NYSE Amex:YMI, TSX:YM), today announced it has appointed Dr. Nick Glover as Chief Executive Officer of the Company to be effective at the Company's Annual General Meeting on November 18, 2010. Dr. Glover will also be nominated as a Director of the Company at that time. Mr. David Allan, who has been Chairman of the Company since its founding in 1994 and CEO since 1998, will continue to serve as Chairman of YM's Board of Directors.
"Given the rapid progress being made with our recently acquired CYT387 JAK inhibitor program, the ongoing advancement of nimotuzumab globally, and the compelling prospects for the vascular disrupting agent CYT997, this is the ideal time to strengthen our team with strong leadership to advance these programs energetically," said David Allan, Chairman and CEO of YM BioSciences. "In addition to his professional and academic qualifications, Nick has served as COO and President for the last several months and has demonstrated to the Board that he is an exceptional candidate with the right experience and skills to lead YM.
I look forward to working with Nick through this transition in my role as Chairman and will continue to support YM's relationships with the investment community." "David is a pioneer in our industry, having built YM BioSciences since its inception into a strong and vibrant company with a portfolio of promising late-stage products supported by a healthy balance sheet," said Dr. Nick Glover, President and COO of YM BioSciences. "David's approach of focusing primarily on drug development and his strategies for reducing risk via a diversified portfolio model and licensing philosophy were uncommon at the time of the Company's founding and have since been adopted by many companies. We are grateful for David's vision and astute leadership and welcome the ongoing guidance he will provide." Dr. Glover joined YM in June 2010 and is currently serving as President and COO.
He was formerly the President and Chief Executive Officer at Viventia Biotech Inc., a biopharmaceutical company involved in the discovery and development of monoclonal antibody-based technologies for the treatment of cancer. In addition to his operational experience, Dr. Glover has a background in business development and prior to joining Viventia was an investment manager for a leading venture capital firm. Dr. Glover holds a B.Sc. (Hons) in Chemistry from the University of East Anglia, U.K., a M.Sc. in Chemistry from the University of British Columbia, Canada, and a Ph.D. in Chemistry from Simon Fraser University, Canada.
Annual Meeting YM BioSciences' Annual Meeting of Shareholders will be held on November 18, 2010 at 4:00 p.m. ET at the offices of Ogilvy Renault, 200 Bay Street, Suite 3800, Toronto, Ontario. The management proxy circular documents and annual financial documents will be mailed to shareholders on October 15th, 2010 and are available online at www.ymbiosciences.com, www.edgar.com and www.sedar.com.
About YM BioSciences YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three clinical-stage products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of JAK1/JAK2 kinase; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a potent vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinase enzymes, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative disorders and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a Phase II trial in myelofibrosis with detailed initial safety and activity data expected at the American Society of Hematology (ASH) meeting in December 2010. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with a potential best-in-class side effect profile.
Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide by YM's licensees. CYT997 is a uniquely orally-available agent with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and is currently in a Phase II trial for glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products, the Company has a library of more than 4,000 novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia (formerly Cytopia) which are currently being evaluated.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future clinical trials; that our JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 and our VDA small molecule CYT997 will generate positive efficacy and safety data in future clinical trials; that YM and its various partners will complete their respective clinical trials within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
Grad reingekommen:
YM Biosciences was rated new "Market Outperform" at Rodman&Renshaw by Analyst Reni Benjamin. The 12-Month-Traget price is 4,00 USD per share.
Geht doch....
YM Biosciences was rated new "Market Outperform" at Rodman&Renshaw by Analyst Reni Benjamin. The 12-Month-Traget price is 4,00 USD per share.
Geht doch....
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.349.321 von BigDogg am 19.10.10 14:35:59na dann auf nach oben ....
Bin gestern raus Jungs...9688 zu 1,515 Euro. Eigentlich wollte ich nicht, aber ich bin zu ca. 0,94 Euro rein und wollte nicht zu gierig werden. Ausserdem hat YM gestern mein Kursziel bei 2,15-2,25 USD erreicht. Wenn die Aktie nochmal etwas zurückkommt geh ich wieder rein, wenn Sie weitersteigt freue ich mich für alle weiterhin investierten.
Beste Grüsse
Beste Grüsse
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.388.474 von BigDogg am 26.10.10 07:26:24Ich hab heute auch mal "Kasse" gemacht. Die +52% seit Einstand wollte ich mir doch nicht nemen lassen.
Hallo zum ersten mal
und Glückwunsch allen länger investierten.
Ich kenne YM Bio noch aus Zeiten wo sie noch nichts groß draußen hatten aber der Kurs aud 4€uronen stand. Leider habe ich auch den Sturz Anfang 2007 von 3 auf 1 mitgemacht (Studie abgeschmiert).
Da kommste ja nicht mehr heil raus, wenn alle raus wollen.
Irgendwie konnte aber nicht die Finger davon lassen und legte mir letztes Jahr wieder ein paar Stücke zu. Nun ja `n Bruchteil von dem was mal hatte. Lange Zeit nicht mehr rein gesehen und nun +462%.
Da freut man sich, selbst wenn die Verluste höher waren.
Nun stellt sich die Frage aussteigen? Gewinne mitnehmen oder laufen lassen....
Man machts ja eh verkehrt.
Aber wenn ich mir die News (für mich sind`s ja welche) so anschaue sieht es eigentlich sehr gut aus. Nimotuzumab bringt inzwischen aus 23 Länder Geld rein und vor allen wird es noch auf eine Menge andere Krankheiten getestet und befindet sich in den Phasen 2-3. Andere Sachen auch noch in der Pipline, Geld wohl auch genug da und von der Charttechnik her sollte man auch eher einsteigen.
Das klingt alles besser als 2006 und da standen wir deutlich höher.
Ich bleib dran und freue mich auf News von euch, hoffe auf einen sachlichen Thread, denn bei öden rumgesülze ala "Morgen bin ich reich, geh eher in Rente, welches auto kaufst du vom Gewinn, Gepusche hoch/runter - bin ich wieder weg.
Gruß malabin.
und Glückwunsch allen länger investierten.
Ich kenne YM Bio noch aus Zeiten wo sie noch nichts groß draußen hatten aber der Kurs aud 4€uronen stand. Leider habe ich auch den Sturz Anfang 2007 von 3 auf 1 mitgemacht (Studie abgeschmiert).
Da kommste ja nicht mehr heil raus, wenn alle raus wollen.
Irgendwie konnte aber nicht die Finger davon lassen und legte mir letztes Jahr wieder ein paar Stücke zu. Nun ja `n Bruchteil von dem was mal hatte. Lange Zeit nicht mehr rein gesehen und nun +462%.
Da freut man sich, selbst wenn die Verluste höher waren.
Nun stellt sich die Frage aussteigen? Gewinne mitnehmen oder laufen lassen....
Man machts ja eh verkehrt.
Aber wenn ich mir die News (für mich sind`s ja welche) so anschaue sieht es eigentlich sehr gut aus. Nimotuzumab bringt inzwischen aus 23 Länder Geld rein und vor allen wird es noch auf eine Menge andere Krankheiten getestet und befindet sich in den Phasen 2-3. Andere Sachen auch noch in der Pipline, Geld wohl auch genug da und von der Charttechnik her sollte man auch eher einsteigen.
Das klingt alles besser als 2006 und da standen wir deutlich höher.
Ich bleib dran und freue mich auf News von euch, hoffe auf einen sachlichen Thread, denn bei öden rumgesülze ala "Morgen bin ich reich, geh eher in Rente, welches auto kaufst du vom Gewinn, Gepusche hoch/runter - bin ich wieder weg.
Gruß malabin.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.409.934 von malabin am 28.10.10 18:26:27fran bleiben
Die Aktie vom Aktionär empfohlen läuft auch
gut und hier fast keine Postings dazu.
Schlagen sich wohl alle mit Bankenaktien herum.
Der Aktionär wird das Ding schön puschen man
darf halt den richtigen Zeitpunkt zum Absprung
nicht verpassen.
gut und hier fast keine Postings dazu.
Schlagen sich wohl alle mit Bankenaktien herum.
Der Aktionär wird das Ding schön puschen man
darf halt den richtigen Zeitpunkt zum Absprung
nicht verpassen.
....die hohe Kunst, die keiner beherscht!
Aber, dass der Aktionär ym empfiehlt macht mich auch nicht gerade glücklich.
Gruß malabin
Aber, dass der Aktionär ym empfiehlt macht mich auch nicht gerade glücklich.
Gruß malabin
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.649.682 von malabin am 05.12.10 20:28:15Aktionär hin oder her...Das Volumen wird in den USA gemacht und das ist das wichtigste. Da hat der Aktionär keinen Einfluss drauf.
YM ist an einem wichtigen Widerstand. Sollte der Wert über 2,35 USD per Wochenschluss schließen, dann ist der Weg in Richtung 3,20 USD frei. Schau mer mal
YM ist an einem wichtigen Widerstand. Sollte der Wert über 2,35 USD per Wochenschluss schließen, dann ist der Weg in Richtung 3,20 USD frei. Schau mer mal
Antwort auf Beitrag Nr.: 39.858.688 von BigDogg am 22.07.10 08:04:37Schade eigentlich, sah echt gut aus am Montag (hohes Volumen und direkt auf Jahreshoch geschlossen) und nun schon ein Mist....Weiss jmd einen Grund? (Ausser mehr Verkäufer als Käufer!)
Gruss
Gruss
Hmmmm, positive Meldung zu ihrem JAK1/JAK2 Hemmstoff am 6.12.
...und dann gen Süden. Bei uns aber etwas übertrieben, trotzdem
seltsam, wer weiß wer da mehr weiß?
...und dann gen Süden. Bei uns aber etwas übertrieben, trotzdem
seltsam, wer weiß wer da mehr weiß?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.610.233 von camaro77 am 29.11.10 17:48:56......vom Aktionär empfohlen.....
Meinst Du im Juli?
Meinst Du im Juli?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.688.719 von malabin am 10.12.10 13:39:41Ja das auch...aber was er meint ist die erneute Empfehlung vor 2 Wochen, da war Ym einer der Empfehlungen die bis Jahresende 2010 (!)also in den verbleibenden 4-5 Wochen 50 % Kursgewinn erzielen können. Kursziel war, wenn ich richtig weiss 2,20 Euro (im Julo noch 2,00 Euro).
Naja die aktuelle Bewegung zeigt mal wieder das die vom Aktionär auch nicht mehr Ahnung haben als der Rest der Welt.
Unabhängig von allem wundert es mich trotzdem, dass es immer noch keine Ergebnisse bezüglich Nimotuzumab gibt. War angeblich für Mitte 2010 erwartet und nichts war es bisher. Die ganze Spekulation in Ym bezieht sich doch eigentlich nur auf mögliche positive Ergebnisse bezüglich Nimotuzumab? Die anderen positiven Meldungen bzgl. CYT 387 sind lediglich Nebenschauplätze.
Hoffe das da nicht schon welche mehr wissen und bereits verkaufen.
Naja die aktuelle Bewegung zeigt mal wieder das die vom Aktionär auch nicht mehr Ahnung haben als der Rest der Welt.
Unabhängig von allem wundert es mich trotzdem, dass es immer noch keine Ergebnisse bezüglich Nimotuzumab gibt. War angeblich für Mitte 2010 erwartet und nichts war es bisher. Die ganze Spekulation in Ym bezieht sich doch eigentlich nur auf mögliche positive Ergebnisse bezüglich Nimotuzumab? Die anderen positiven Meldungen bzgl. CYT 387 sind lediglich Nebenschauplätze.
Hoffe das da nicht schon welche mehr wissen und bereits verkaufen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.689.393 von BigDogg am 10.12.10 15:02:56....weil auf der Aktionärsseite nur die vom Juli
zu finden ist. Leider scheinen sich aber meine Befürchtungen
hinsichtlich dieser Empfehlung zu bestätigen.
zu finden ist. Leider scheinen sich aber meine Befürchtungen
hinsichtlich dieser Empfehlung zu bestätigen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.689.393 von BigDogg am 10.12.10 15:02:56Tja, zu dem Chartverlauf der letzten Tage faellt mir nur eins ein:
Sieht aus wie bestellet und nicht abgeholt. Sehr aergerlich das Ganze. Wenns dumm laueft stabilisiert sich erst wieder auf der 200-Tage-Linie bei knapp 1,52 USD, das waere echt bitter. Wenn wir Glueck haben dreht sie bei der 100-Tage-Linie, welche ja fast erreicht ist.
Ohne Meldungen wird das nix mehr die naechsten 4-6 Wochen. Leider...
Sieht aus wie bestellet und nicht abgeholt. Sehr aergerlich das Ganze. Wenns dumm laueft stabilisiert sich erst wieder auf der 200-Tage-Linie bei knapp 1,52 USD, das waere echt bitter. Wenn wir Glueck haben dreht sie bei der 100-Tage-Linie, welche ja fast erreicht ist.
Ohne Meldungen wird das nix mehr die naechsten 4-6 Wochen. Leider...
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.703.043 von BigDogg am 13.12.10 20:10:16Da haben wir den Grund für die extreme Schwäche der letzten Tage! YM plant wieder eine Kapitalerhöhung (Details stehen noch aus)....das kann ja noch angehen, aber eine Unverschämtheit ist, dass offensichtlich viele davon schon früher wussten (warum sollte der Kurs sonst so abrauschen??). Die Scheiss SEC sollte sich mal um sowas kümmern, aber hey wenn interessiert scon YM!
YM BioSciences Announces Proposed Public Offering of Common Shares
MISSISSAUGA, ON, Dec. 13 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI;
TSX: YM), a life sciences product development company that identifies and
advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various
stages of development, today announced that it intends to offer and sell
shares of its common shares in an underwritten public offering.
Roth Capital Partners, LLC is acting as the sole book-running manager for
the offering and as the representative of the several underwriters, which is
expected to include JMP Securities LLC. Bloom Burton & Co. is acting as
financial advisor to YM BioSciences on the transaction. The securities
described above are being offered in the United States by the Company pursuant
to a registration statement filed with the Securities and Exchange Commission
(SEC), which became effective on December 1, 2010.
A preliminary prospectus supplement relating to the offering will be
filed with the SEC and will be available on the SEC's website located at
www.sec.gov. When available, copies of the preliminary prospectus supplement,
the final prospectus supplement and accompanying base prospectus relating to
this offering can be obtained at the SEC's website at http://www.sec.gov.
Interested parties may also contact Roth Capital Partners by e-mail to
rothecm@roth.com, by fax to (949) 720-7227, or by mail to 24 Corporate Plaza
Drive, Newport Beach, CA, 92660, Attention: Equity Capital Markets.
The offering is subject to market conditions and there can be no
assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the
actual size or terms of the offering. The offering is expected to price before
9:30 am EST on Tuesday, December 14, 2010.
This press release shall not constitute an offer to sell or the
solicitation of an offer to buy these securities, nor shall there be any sale
of these securities in any jurisdiction in which such offer, solicitation or
sale would be unlawful prior to the registration or qualification under the
securities laws of any such jurisdiction.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three
clinical-stage products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of JAK1/JAK2
kinase; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a
potent vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2
kinase enzymes, which have been implicated in a number of immune cell
disorders including myeloproliferative disorders and inflammatory diseases as
well as certain cancers. CYT387 is currently in a Phase I/II trial in
myelofibrosis. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR
with an enhanced side effect profile. Nimotuzumab is being evaluated in
numerous Phase II and III trials worldwide by YM's licensees. CYT997 is an
orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular
disruption and cytotoxicity, and is currently in a Phase II trial for
glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products,
the Company has a library of more than 4,000 novel compounds identified
through internal research conducted at YM BioSciences Australia which are
currently being evaluated.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process or the ability to obtain drug product in
sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory
authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and
other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and
annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking
statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will
continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future
clinical trials; that our JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 and our VDA small
molecule CYT997 will generate positive efficacy and safety data in future
clinical trials; that YM and its various partners will complete their
respective clinical trials within the timelines communicated in this release.
This offering is subject to market conditions and there can be no assurance as
to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or
terms of the offering. Except as required by applicable securities laws, we
undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking
statements, whether as a result of new information, future events or
otherwise.
YM BioSciences Announces Proposed Public Offering of Common Shares
MISSISSAUGA, ON, Dec. 13 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI;
TSX: YM), a life sciences product development company that identifies and
advances a diverse portfolio of promising cancer-related products at various
stages of development, today announced that it intends to offer and sell
shares of its common shares in an underwritten public offering.
Roth Capital Partners, LLC is acting as the sole book-running manager for
the offering and as the representative of the several underwriters, which is
expected to include JMP Securities LLC. Bloom Burton & Co. is acting as
financial advisor to YM BioSciences on the transaction. The securities
described above are being offered in the United States by the Company pursuant
to a registration statement filed with the Securities and Exchange Commission
(SEC), which became effective on December 1, 2010.
A preliminary prospectus supplement relating to the offering will be
filed with the SEC and will be available on the SEC's website located at
www.sec.gov. When available, copies of the preliminary prospectus supplement,
the final prospectus supplement and accompanying base prospectus relating to
this offering can be obtained at the SEC's website at http://www.sec.gov.
Interested parties may also contact Roth Capital Partners by e-mail to
rothecm@roth.com, by fax to (949) 720-7227, or by mail to 24 Corporate Plaza
Drive, Newport Beach, CA, 92660, Attention: Equity Capital Markets.
The offering is subject to market conditions and there can be no
assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the
actual size or terms of the offering. The offering is expected to price before
9:30 am EST on Tuesday, December 14, 2010.
This press release shall not constitute an offer to sell or the
solicitation of an offer to buy these securities, nor shall there be any sale
of these securities in any jurisdiction in which such offer, solicitation or
sale would be unlawful prior to the registration or qualification under the
securities laws of any such jurisdiction.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three
clinical-stage products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of JAK1/JAK2
kinase; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a
potent vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2
kinase enzymes, which have been implicated in a number of immune cell
disorders including myeloproliferative disorders and inflammatory diseases as
well as certain cancers. CYT387 is currently in a Phase I/II trial in
myelofibrosis. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR
with an enhanced side effect profile. Nimotuzumab is being evaluated in
numerous Phase II and III trials worldwide by YM's licensees. CYT997 is an
orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular
disruption and cytotoxicity, and is currently in a Phase II trial for
glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products,
the Company has a library of more than 4,000 novel compounds identified
through internal research conducted at YM BioSciences Australia which are
currently being evaluated.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect
the Company's current expectation regarding future events. These
forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause
actual results, events or developments to be materially different from any
future results, events or developments expressed or implied by such
forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to,
changing market conditions, the successful and timely completion of clinical
studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive
products and pricing, new product development, uncertainties related to the
regulatory approval process or the ability to obtain drug product in
sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory
authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and
other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and
annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking
statements include but are not limited to the following: that nimotuzumab will
continue to demonstrate a competitive safety profile in ongoing and future
clinical trials; that our JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 and our VDA small
molecule CYT997 will generate positive efficacy and safety data in future
clinical trials; that YM and its various partners will complete their
respective clinical trials within the timelines communicated in this release.
This offering is subject to market conditions and there can be no assurance as
to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or
terms of the offering. Except as required by applicable securities laws, we
undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking
statements, whether as a result of new information, future events or
otherwise.
Vorbörslich 1,16-1,21 Euro...alles klar scheint auf einen Ausgabepreis von 1,60 USD rauszulaufen
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.704.619 von BigDogg am 14.12.10 08:39:57Hab richtig geraten, es sollen Aktien für 25 Mio USD zu 1,60 USD neu auf den markt gebracht werden...
So ein Sch...
Kann doch nicht sein, dass man das so spät erfährt.
Welche Newseiten nutz ihr denn für Neuigkeiten bez. YM?
Ich nutze finanznachrichten.de; da erfährt man es aber offensichtlich erst wenns zu spät ist.
Sowas muss man doch auch sofort in Erfahung bringen können..?
Kann doch nicht sein, dass man das so spät erfährt.
Welche Newseiten nutz ihr denn für Neuigkeiten bez. YM?
Ich nutze finanznachrichten.de; da erfährt man es aber offensichtlich erst wenns zu spät ist.
Sowas muss man doch auch sofort in Erfahung bringen können..?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.707.455 von BigDogg am 14.12.10 15:04:01Sorry meinte 25 Mio. Aktien zu 1,60 USD (40 Mio. USD0.
Bin Aktienhaendler und habe einen Bloomberterminal, aber glaub mir das ich das schon vorboreslich wusste hat mir auch fast nix gebracht. Das teil kam schon extrem niedrig rein
Bin Aktienhaendler und habe einen Bloomberterminal, aber glaub mir das ich das schon vorboreslich wusste hat mir auch fast nix gebracht. Das teil kam schon extrem niedrig rein
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.709.216 von BigDogg am 14.12.10 18:05:17Aber wie kann es denn sein, dass vor der eigentlichen Nachricht schon starke Verkäufe stattfinden? Insiderwissen?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.709.531 von joe346 am 14.12.10 18:42:36Ja, das ist ja die eigentliche Frechheit!! Hatte mich schon vor ein paar Tagen ueber den starken Verkaufsdruck gewundert und das ohne Meldungen, hatte geschrieben, dass ich hoffe das da nicht welche mehr wissen.
Tja, eine vergebliche Hoffnung und die drecks SEC ist zu nix gut. Etwas was so auffaellig interessiert wieder keinen.
Tja, eine vergebliche Hoffnung und die drecks SEC ist zu nix gut. Etwas was so auffaellig interessiert wieder keinen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.709.591 von BigDogg am 14.12.10 18:50:02Wenn ich es recht bedenke, kann doch eigentlich in naher Zukunft nichts zu Nimo an Daten aus klinischen Tests veröffentlicht werden. Ich kenn mich da zwar nicht aus, ich denke jedoch, dass YM genau wissen muss wie das der Stand der Dinge ist. Wenn da eine Veröffentlich kurz bevorstehen würde und diese positiv ist, warum sollte ich dann jetzt eine Kapitalerhöhung machen. Da warte ich doch lieber bis die Aktie nach den Ergebnissen deutlich höher steht und führe dann die Aktion durch?
Oder liege ich da falsch?
Oder liege ich da falsch?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.729.037 von BigDogg am 17.12.10 15:49:21Gestern wurden um 21:50 Uhr 458000 (!) Aktien am Stück zu 2,11 USD gehandelt. Würde mich schon interessiern was da dahinter steckt........
Der ernorm schnelle und sehr starke Rebound kommt für mich uberraschend. Isr auch schön anzusehen, solange YM aber nicht über 2,35 USD ansteigt ergeben sich trotzdem keine neuen Kaufsignale. Also gilt wie immer: Abwarten und Tee trinken - eine Strategie die bei diesem Wert ganz gut funktioniert.
Gruss
Der ernorm schnelle und sehr starke Rebound kommt für mich uberraschend. Isr auch schön anzusehen, solange YM aber nicht über 2,35 USD ansteigt ergeben sich trotzdem keine neuen Kaufsignale. Also gilt wie immer: Abwarten und Tee trinken - eine Strategie die bei diesem Wert ganz gut funktioniert.
Gruss
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.748.227 von BigDogg am 22.12.10 07:44:08Ist eigentlich noch jmd. in YM investiert oder sind schon alle in den weihnachtsferien.
Egal das Teil steigt bei sehr hohem Volumen immer hoeher. Wir stehen bald zum vierten Mal beim Widerstand bei 2,25 USD. Beim vierten Anlauf sollte das doch klappen. Ueber 2,35 USD liegt in jedem Fall ein verifiziertes Kaufsignal vor mit Kursziel irgendwo bei 3,3 USD.
Ich bleibe investiert...
Egal das Teil steigt bei sehr hohem Volumen immer hoeher. Wir stehen bald zum vierten Mal beim Widerstand bei 2,25 USD. Beim vierten Anlauf sollte das doch klappen. Ueber 2,35 USD liegt in jedem Fall ein verifiziertes Kaufsignal vor mit Kursziel irgendwo bei 3,3 USD.
Ich bleibe investiert...
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.752.696 von BigDogg am 22.12.10 19:48:22Wenns dabei bleibt ist YM nach oben offen....Jetzt kein Stueck mehr aus der Hand geben.
Da ist was im Busch....
Frohe Weihnachten
Da ist was im Busch....
Frohe Weihnachten
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.758.102 von BigDogg am 23.12.10 18:46:35Na Hallo,
man sollte doch ab und zu den Kosto machen. Hatte bei dem letzten Sturz schlimme Ahnungen, dann am 10.12. ein paar Stücke zugekauft (jaja die Logik) und gleich bereut und `ne Weile nicht reingeschaut.
Also allen eine frohe Weihnacht in der Pipeline!
man sollte doch ab und zu den Kosto machen. Hatte bei dem letzten Sturz schlimme Ahnungen, dann am 10.12. ein paar Stücke zugekauft (jaja die Logik) und gleich bereut und `ne Weile nicht reingeschaut.
Also allen eine frohe Weihnacht in der Pipeline!
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.758.258 von malabin am 23.12.10 19:11:08Also der "Kosto" meinte bestimmt nicht 13 tage...
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.794.523 von drknowledge am 04.01.11 11:21:39Nö, wohl eher Monate und so kam es mir schon vor.
Jedenfalls schön wieder aus dem Tale geschnellt, die neuen
Stücke sind wohl gut unter die Leute gekommen, was man wohl
als gutes Zeichen sehen kann.
Apropo gutes....Neues Jahr Euch allen!
Jedenfalls schön wieder aus dem Tale geschnellt, die neuen
Stücke sind wohl gut unter die Leute gekommen, was man wohl
als gutes Zeichen sehen kann.
Apropo gutes....Neues Jahr Euch allen!
Warum rauscht das Ding denn jetzt wieder in den Keller?? omg
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.859.393 von joe346 am 13.01.11 22:48:20Kein spezieller Grund zu sehen...
Scharfe schnelle Kursrückgänge sind in einem starken Aufwärtstrend aber normalerweise trendbestätigend. Dazu sollte sich die YM aber bei 2,17-2,25 USD stabilisieren.Bärisch wird das Ganze erst wenn der Wert wieder unter die 2-USD-Marke fällt, was wir mal nicht hoffen wollen.
Gruss
Scharfe schnelle Kursrückgänge sind in einem starken Aufwärtstrend aber normalerweise trendbestätigend. Dazu sollte sich die YM aber bei 2,17-2,25 USD stabilisieren.Bärisch wird das Ganze erst wenn der Wert wieder unter die 2-USD-Marke fällt, was wir mal nicht hoffen wollen.
Gruss
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.862.144 von BigDogg am 14.01.11 12:48:43Hatte gestern auch keinen speziellen Grund für den Kursrückgang gefunden. Aber soetwas ist bei YMI schon etwas "normal", nur sollte heute die Gegenbewegung eintreten, sonst sind die 2USD schnell in Gefahr.
cultom
cultom
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.862.199 von cultom4president am 14.01.11 12:55:00Kann es sein das YMI gestern auf der "J.P. Morgan 29th Annual Healthcare Conference" gesprochen hat. Dies könnte das hohe Volumen von gestern erklären.
Kann es sein, dass solche Kursschwnakungen (wenn keine tatsächlich *relevanten* Nachrichten vorliegen) häufig einfach nur das Resultat von abgesprochenen Aktionen von Großinvestoren sind, um wieder bei einem teiferen Kurs nachkaufen zu können?
Der Eindruck entsteht zumindest häufig bei mir.
Kann mir kaum vorstellen, dass die Bewegungen zum größeren Teil auf Kleinanleger zurückzuführen sind, die aufgrund wichtiger Nachrichten bezüglich des Unternehmens verkauft haben.
Der Eindruck entsteht zumindest häufig bei mir.
Kann mir kaum vorstellen, dass die Bewegungen zum größeren Teil auf Kleinanleger zurückzuführen sind, die aufgrund wichtiger Nachrichten bezüglich des Unternehmens verkauft haben.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.871.770 von joe346 am 17.01.11 02:20:36Wow! Wenn es Jungs gibt die wirklich Ahnung von Chartanalyse haben, dann die von Godmode Trader. Die sind echt gut...
Hoffe das sie mal wieder richtig liegen....(siehe deren Rediff.com-Analyse, da hatte ueberlegt mit reinzugehen bei Kursen bei 3,50 USD und mich nicht getraut und liegt das Teil bei fast 10USD).
Also das gleiche bei YM und alles wird gut (oder noch besser, ich will ja nicht meckern)
Hoffe das sie mal wieder richtig liegen....(siehe deren Rediff.com-Analyse, da hatte ueberlegt mit reinzugehen bei Kursen bei 3,50 USD und mich nicht getraut und liegt das Teil bei fast 10USD).
Also das gleiche bei YM und alles wird gut (oder noch besser, ich will ja nicht meckern)
News!
YM BioSciences Announces Data from Nimotuzumab Phase II Gastric Cancer Trial Reported at ASCO GI Symposium
http://www.newswire.ca/en/releases/archive/January2011/20/c4…
YM BioSciences Announces Data from Nimotuzumab Phase II Gastric Cancer Trial Reported at ASCO GI Symposium
http://www.newswire.ca/en/releases/archive/January2011/20/c4…
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.899.772 von cultom4president am 20.01.11 23:18:30Hoert sich fuer mich eher mittelmaessig an:
...."Although not powered for statistical significance, in subgroup analyses these data demonstrated that EGFR-positive patients treated with nimotuzumab showed a potential improvement of Progression Free Survival and Overall Survival in gastric cancer....
Kenn mich da aber nicht aus, so dass ja eventuell ja reicht um die Kursphantasie am Leben zu erhalten.
...."Although not powered for statistical significance, in subgroup analyses these data demonstrated that EGFR-positive patients treated with nimotuzumab showed a potential improvement of Progression Free Survival and Overall Survival in gastric cancer....
Kenn mich da aber nicht aus, so dass ja eventuell ja reicht um die Kursphantasie am Leben zu erhalten.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.902.451 von BigDogg am 21.01.11 13:05:28Scheine leider nicht so falsch zu liegen...geht schon das Plus broecklet schon wieder ab....
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.903.205 von BigDogg am 21.01.11 14:36:05Was isn jetzt los?? Nachrichten am Start und gerade einmal 7600 Aktien in den ersten 10 min. gehandelt. Versteh das wer will...
Hoffe es pendelt sich jetzt wenigstens auf dem aktuellen Kurs ein.
Im Endeffekt wird es eh auf die Ergebnisse im Februar ankommen (wenn sie denn schon eindeutig zeigen, das Nimotuzumab nachweißlich wirkt).
Im Endeffekt wird es eh auf die Ergebnisse im Februar ankommen (wenn sie denn schon eindeutig zeigen, das Nimotuzumab nachweißlich wirkt).
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.905.760 von joe346 am 21.01.11 20:23:06Ja, Hauptsache sie bleibt ueber 2 USD. Was ist denn im Februar??
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.907.495 von BigDogg am 22.01.11 14:14:56DANN sollte der Kurs steigen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.907.495 von BigDogg am 22.01.11 14:14:56Irgendwie ist die Luft raus
englischsprachiges Board mit vielen YM-Infos:
http://messages.finance.yahoo.com/Stocks_%28A_to_Z%29/Stocks…
http://messages.finance.yahoo.com/Stocks_%28A_to_Z%29/Stocks…
Ich glaube man ist sich nicht sicher wie die Ergebnisse der Phase II Studie zu bewerten sind.
Vielleicht meinen einige, dass "stat. nicht signifikant" daraufhindeutet, das es nicht wirkt.
Um das zu klären gibt es aber eben die Phase III in der das genau passieren soll.
Sehe also keine Grund zu verkaufen.
Vielleicht meinen einige, dass "stat. nicht signifikant" daraufhindeutet, das es nicht wirkt.
Um das zu klären gibt es aber eben die Phase III in der das genau passieren soll.
Sehe also keine Grund zu verkaufen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.922.395 von joe346 am 25.01.11 18:00:44Wie lange dauert so was?
Was?
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.922.377 von joe346 am 25.01.11 17:57:16Hey Joe!
Vielen Dank fuer den Link zu den US-Boards gezueglich YM. Hatte selbst nichts gefunden und finde das sehr interessant...
Die wird schon wieder kommen...jetzt steigen hat erst mal ein paar aus die billig ueber die Kapitalerhoehung an Aktien kamen und nun schnell Kasse machen.
Vielen Dank fuer den Link zu den US-Boards gezueglich YM. Hatte selbst nichts gefunden und finde das sehr interessant...
Die wird schon wieder kommen...jetzt steigen hat erst mal ein paar aus die billig ueber die Kapitalerhoehung an Aktien kamen und nun schnell Kasse machen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.923.185 von joe346 am 25.01.11 19:43:43Sorry meinte: Wie lange dauert ein Phase 3 Trial....
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.905.760 von joe346 am 21.01.11 20:23:06Du sprachst von "Ergebnissen im Februar...".
So schnell kann das aber doch nicht gehen oder?
So schnell kann das aber doch nicht gehen oder?
Sry, am 10. Feb. sind die Quartalsergebnisse und keine Phase III Resultate. Aber trotzdem müssten recht bald wieder Ergebisse kommen:
http://www.ymbiosciences.com/products/nimotuzumab/clinical_t…
Pancreatic Cancer
first line [gemcitabine +/- nimotuzumab]
(viertes von oben)
http://www.ymbiosciences.com/products/nimotuzumab/clinical_t…
Pancreatic Cancer
first line [gemcitabine +/- nimotuzumab]
(viertes von oben)
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.924.479 von joe346 am 25.01.11 22:37:30OK passt.
Von den Quartalsergebnissen duerften aber kaum Impulse kommen, die haben kaum nenneswerte Umsatze am Markt. Da geht es eher um "Burnrates" und wieviel Geld noch zur Verfuegung steht usw.
Schau mer mal....
Von den Quartalsergebnissen duerften aber kaum Impulse kommen, die haben kaum nenneswerte Umsatze am Markt. Da geht es eher um "Burnrates" und wieviel Geld noch zur Verfuegung steht usw.
Schau mer mal....
Antwort auf Beitrag Nr.: 40.922.712 von BigDogg am 25.01.11 18:43:28Geht doch....
Jawohl, zisch ab Rakete!
Schaut aus, als wenn YM die nächsten Wochen eine Atempause einlegen muss. Morgen kommen Zahlen, diese dürften aber kaum der Rede sein (hoffe ich zumindest - nennenswerte Umsätze gibt es ja nicht)
Gruss
PS: Immer hält sich die Aktie über dem alten Widerstandsbereich bei 2,20-2,25 USD. Sollte mittelfristig also trotzdem nach oben gehen. Warten wir ab....
Gruss
PS: Immer hält sich die Aktie über dem alten Widerstandsbereich bei 2,20-2,25 USD. Sollte mittelfristig also trotzdem nach oben gehen. Warten wir ab....
Hier eine Empfehlung zu YM in den US-Analystenszene:
TOM HUDSON: Giant stocks have been leading this rally recently, like the kind that make up the Dow Jones Industrial Average. But tonight`s "Street Critique" guest is looking for some moves from more speculative names. She`s Hilary Kramer, editor of gamechangerstocks.com and joins us here. Hilary, nice to see you.
HILARY KRAMER, EDITOR, GAMECHANGERSTGOCKS.COM: Pleasure.
HUDSON: With the Dow breaking out to post recession highs with these big caps, why go small?
KRAMER: With the small caps Tom we`re going to find some real innovation. We`re going to find companies that have innovations that are going to be saving peoples` lives or saving companies billions of dollars. A lot of the big caps, they have already had their run. Caterpillar (NYSE: CAT) can only sell so many more bulldozers (INAUDIBLE). It`s done really well for all of us, but I look to the small caps for doubles. I look to the big caps to try to find companies to keep in my portfolio for a decade and make 10 to 15 percent a year.
HUDSON: One of those small caps here is YMI, the ticker symbol. It focuses on cancer treatment, pretty speculative name here, $200 million market cap, below $3 per share and a volatile stock at that.
KRAMER: What has happened is that the experts within the field have told me that it is the most promising data they have seen ever and so especially with inflammatory diseases and with head and neck cancers and pancreatic cancer. So, this is a company I`m risking my money on for the up side, there`s a competitor that also looks like it has very promising data. So we`ll see in June at the big annual oncology meeting in Chicago.
HUDSON: And you know with those decisions you can go boom or bust, so how do you own a stock like this, with a stop loss or are you willing to see it go way down?
KRAMER: You really can`t do a stop loss. Because what would happen is let`s say you have 15 percent down stops loss. You hit and then the next day the stocks doubles. So you have to be very careful just understand, allocate a very, very small part of your portfolio to these risky stocks and to think of it not as a long-term investment, but it`s more of a casino bet really.
HUDSON: Fair enough. We`ve got some e-mails from previous picks, so we`ll update these. Dennis sent us this email, take a look. He wrote Teva reported good earnings and got hit for a 10 percent loss. Looking for a followup report. He`s referring to this week`s earnings disappointment. Certainly some growth from a year ago from Teva, although the stock did get hit because it was slightly disappointing. Do you still own it? Would you put money to work?
KRAMER: I`m putting new money to work in Teva. I`m watching it as it`s going down another 1 to 2 percent and I`ll still be really going into this name because it is a $70 fair valuation on Teva, Israeli-based company and it wasn`t just the revenues that were the problem in the bottom line. It is based in Israel and there`s this Egypt contagion. Even stocks in Brazil have had a bad problem the last two weeks. So I really like this company, 8 percent is the projection from a company itself guidance for 2011 and revenue was still up 33 percent, plus there was one problem in a production facility in Jerusalem. There was a warning there, so everything is going against and conspired against the company, it`s in a very safe biotech company for anyone who wants a more secure stock versus a YMI.
HUDSON: Henry wanted an update on a company you mentioned back in December, Super Media, on December 15. He writes it has poor fundamentals, negative book value and revenue growth. Where do you see value? This was about $8 50 a share when you first recommended it, had a run up, has sold off so where do you see the value?
KRAMER: OK, you made 40 percent on your money if you bought it based on my recommendations, if you sold at the right time. You had a few weeks while this ran up. This is what I call an event driven catalyst driven trade. Social media investing is hot. This is a former Yellow Pages that are now based on the Internet that have consumer to business, consumer to consumer, social media network. So now that originally stocks went up with Groupon and the offer for Groupon to be acquired, the stock came back down. The new opportunity is social media is hot again. That`s why this stock has finally found its base with Huffington Post being bought by AOL (NYSE: AOL) for over $300 million. So yes bad company fundamentals, definitely a melting ice cube in your hand, but you can make some money here if a private equity firms decides they want a vehicle for social media investing.
HUDSON: Hilary, do you own everything we mentioned tonight?
KRAMER: Yes, I do.
HUDSON: You can follow along with the blog, NBR on pbs.org. You can see all the previous picks there. Send us an email of course at streetcritique@nbr.com, lots of ways to send us a note via Twitter at my feed or on NBR`s feed and of course on Facebook as well. We`ll feature some of your questions next week. Our guest this evening with "Street Critique," it is Hilary Kramer, gamechangerstocks.com.
TOM HUDSON: Giant stocks have been leading this rally recently, like the kind that make up the Dow Jones Industrial Average. But tonight`s "Street Critique" guest is looking for some moves from more speculative names. She`s Hilary Kramer, editor of gamechangerstocks.com and joins us here. Hilary, nice to see you.
HILARY KRAMER, EDITOR, GAMECHANGERSTGOCKS.COM: Pleasure.
HUDSON: With the Dow breaking out to post recession highs with these big caps, why go small?
KRAMER: With the small caps Tom we`re going to find some real innovation. We`re going to find companies that have innovations that are going to be saving peoples` lives or saving companies billions of dollars. A lot of the big caps, they have already had their run. Caterpillar (NYSE: CAT) can only sell so many more bulldozers (INAUDIBLE). It`s done really well for all of us, but I look to the small caps for doubles. I look to the big caps to try to find companies to keep in my portfolio for a decade and make 10 to 15 percent a year.
HUDSON: One of those small caps here is YMI, the ticker symbol. It focuses on cancer treatment, pretty speculative name here, $200 million market cap, below $3 per share and a volatile stock at that.
KRAMER: What has happened is that the experts within the field have told me that it is the most promising data they have seen ever and so especially with inflammatory diseases and with head and neck cancers and pancreatic cancer. So, this is a company I`m risking my money on for the up side, there`s a competitor that also looks like it has very promising data. So we`ll see in June at the big annual oncology meeting in Chicago.
HUDSON: And you know with those decisions you can go boom or bust, so how do you own a stock like this, with a stop loss or are you willing to see it go way down?
KRAMER: You really can`t do a stop loss. Because what would happen is let`s say you have 15 percent down stops loss. You hit and then the next day the stocks doubles. So you have to be very careful just understand, allocate a very, very small part of your portfolio to these risky stocks and to think of it not as a long-term investment, but it`s more of a casino bet really.
HUDSON: Fair enough. We`ve got some e-mails from previous picks, so we`ll update these. Dennis sent us this email, take a look. He wrote Teva reported good earnings and got hit for a 10 percent loss. Looking for a followup report. He`s referring to this week`s earnings disappointment. Certainly some growth from a year ago from Teva, although the stock did get hit because it was slightly disappointing. Do you still own it? Would you put money to work?
KRAMER: I`m putting new money to work in Teva. I`m watching it as it`s going down another 1 to 2 percent and I`ll still be really going into this name because it is a $70 fair valuation on Teva, Israeli-based company and it wasn`t just the revenues that were the problem in the bottom line. It is based in Israel and there`s this Egypt contagion. Even stocks in Brazil have had a bad problem the last two weeks. So I really like this company, 8 percent is the projection from a company itself guidance for 2011 and revenue was still up 33 percent, plus there was one problem in a production facility in Jerusalem. There was a warning there, so everything is going against and conspired against the company, it`s in a very safe biotech company for anyone who wants a more secure stock versus a YMI.
HUDSON: Henry wanted an update on a company you mentioned back in December, Super Media, on December 15. He writes it has poor fundamentals, negative book value and revenue growth. Where do you see value? This was about $8 50 a share when you first recommended it, had a run up, has sold off so where do you see the value?
KRAMER: OK, you made 40 percent on your money if you bought it based on my recommendations, if you sold at the right time. You had a few weeks while this ran up. This is what I call an event driven catalyst driven trade. Social media investing is hot. This is a former Yellow Pages that are now based on the Internet that have consumer to business, consumer to consumer, social media network. So now that originally stocks went up with Groupon and the offer for Groupon to be acquired, the stock came back down. The new opportunity is social media is hot again. That`s why this stock has finally found its base with Huffington Post being bought by AOL (NYSE: AOL) for over $300 million. So yes bad company fundamentals, definitely a melting ice cube in your hand, but you can make some money here if a private equity firms decides they want a vehicle for social media investing.
HUDSON: Hilary, do you own everything we mentioned tonight?
KRAMER: Yes, I do.
HUDSON: You can follow along with the blog, NBR on pbs.org. You can see all the previous picks there. Send us an email of course at streetcritique@nbr.com, lots of ways to send us a note via Twitter at my feed or on NBR`s feed and of course on Facebook as well. We`ll feature some of your questions next week. Our guest this evening with "Street Critique," it is Hilary Kramer, gamechangerstocks.com.
Moin moin,
die Zahlen sind da:
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2011-02/19330135…
Chash reicht noch 12 Monate...heißt, KE in den nächsten 6-8 Monaten, oder was meint Ihr?!
MfG Tino T.
die Zahlen sind da:
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2011-02/19330135…
Chash reicht noch 12 Monate...heißt, KE in den nächsten 6-8 Monaten, oder was meint Ihr?!
MfG Tino T.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.024.658 von TinoTeletabbi am 11.02.11 14:24:43Mag sein, aber 12 Monate sind lang und bis dahin liegen doch hoffentlich neue Nachrichten bzgl. Nimo oder JAK vor.
Und wenn dann eine KE kommt, dann zu Kursen um 4 USD. Das halten wir dann schon aus.
Und wenn dann eine KE kommt, dann zu Kursen um 4 USD. Das halten wir dann schon aus.
Was bedeutet KE?
Der Juni soll wohl ein sehr wichtiger MOnat werden bez. neuen Studienergebnissen.
Der Juni soll wohl ein sehr wichtiger MOnat werden bez. neuen Studienergebnissen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.025.289 von joe346 am 11.02.11 15:38:27KE = Kapitalerhoeung.
Sorry, man sollte nicht so faul sein und auf die Abkurzungen verzichten,
Ja, der Juni scheint wichtig zu sein, aber ich hoffe es dauert nicht so lange bis sie ueber 3 USD geht.
Schoenes Wochenende (auch wenn YM aktuell leider wieder einen Teil der schoenen Wochengewinne abgibt)
Sorry, man sollte nicht so faul sein und auf die Abkurzungen verzichten,
Ja, der Juni scheint wichtig zu sein, aber ich hoffe es dauert nicht so lange bis sie ueber 3 USD geht.
Schoenes Wochenende (auch wenn YM aktuell leider wieder einen Teil der schoenen Wochengewinne abgibt)
Hallo, keiner mehr da? Ich glaub da wird es langsam spannend
vom chart her.
vom chart her.
..... wenn das immer so klappen würde....
würde zukaufen.
würde zukaufen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.154.348 von malabin am 06.03.11 12:46:56Hoer mir auf...! Ich Idoiot hab meine aktien zu 1,70 verkauft, weil ich sicher war das der markt runtergeht und ich ym auch noch mal tiefer zurueckkaufen kann. Ja,der Markt ging runter nur YM nicht. Aergere mich echt schwarz und warte auf einen neueinstieg, der wenns dumm laueft gar nicht mehr klappt....selber schuld!
Allen anderen viel glueck und steigende kurse
Allen anderen viel glueck und steigende kurse
Hallo, keiner mehr da.
Irgendwie scheint es mal wieder spannend zu werden.
Irgendwie scheint es mal wieder spannend zu werden.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.285.406 von malabin am 29.03.11 21:36:58Hi!
Nee, nach meinem Ausstieg bei 1,70 Euro habe ich YM weiter beobachtet und mich geärgert das ich sie hergegeben habe.
Nun ist sie wieder in der Nähe meines Verkaufskurses, baer ich muss zugeben das ich etwas zögere jetzt zuzuschlagen. Hat nicht mit den Fundamentals zu tun sodern mit der Charttechnik.
Hier hat das MACD sowohl auf Tages- als auch Wochenbasis auf Verkauf gedreht und das spricht meist für weiter fallende Kurse. Erstes Ziel (im bullischen Fall) wäre der Bereich von 2,30-2,35 USD. Im Extrem kann aber auch die runde 2 USD-Marke gesehen werden.
Ergo - ich warte noch etwas ab!
Schöne Grüsse
Nee, nach meinem Ausstieg bei 1,70 Euro habe ich YM weiter beobachtet und mich geärgert das ich sie hergegeben habe.
Nun ist sie wieder in der Nähe meines Verkaufskurses, baer ich muss zugeben das ich etwas zögere jetzt zuzuschlagen. Hat nicht mit den Fundamentals zu tun sodern mit der Charttechnik.
Hier hat das MACD sowohl auf Tages- als auch Wochenbasis auf Verkauf gedreht und das spricht meist für weiter fallende Kurse. Erstes Ziel (im bullischen Fall) wäre der Bereich von 2,30-2,35 USD. Im Extrem kann aber auch die runde 2 USD-Marke gesehen werden.
Ergo - ich warte noch etwas ab!
Schöne Grüsse
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.355.747 von BigDogg am 12.04.11 16:34:03Hallo,
ich glaube, dass mit dem mal länger nicht reinschauen ist gar nicht so übel,
bin mal wieder positiv überrascht. Gerade was am Freitag in Übersee los war.
Bin auf Montag gespannt. (nun schaue schon wieder dauernd rein!)
Ein oder Aussteigen? An der Frage wirst wohl (wie jeder) noch abends im Bettchen grübeln. Ich gebe da mal keine Tipps.
Nach nun reichlicher Zeit komme leider immer mehr zu der Überzeugung, dass Börse
(vor allem in dem Segment hier) reines Glücksspiel ist. Wir sind alle süchtig und hoffen
aus unseren paar Lappen 3 paar zu machen.
Trotz allem, positiv drin, und wünsche gute Nacht.
ich glaube, dass mit dem mal länger nicht reinschauen ist gar nicht so übel,
bin mal wieder positiv überrascht. Gerade was am Freitag in Übersee los war.
Bin auf Montag gespannt. (nun schaue schon wieder dauernd rein!)
Ein oder Aussteigen? An der Frage wirst wohl (wie jeder) noch abends im Bettchen grübeln. Ich gebe da mal keine Tipps.
Nach nun reichlicher Zeit komme leider immer mehr zu der Überzeugung, dass Börse
(vor allem in dem Segment hier) reines Glücksspiel ist. Wir sind alle süchtig und hoffen
aus unseren paar Lappen 3 paar zu machen.
Trotz allem, positiv drin, und wünsche gute Nacht.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.380.662 von malabin am 17.04.11 20:52:09Hast alles richtig gemacht, schaut net so aus als wenn ich hier nochmals zu anstaendige kursen reinkomme...egal meine goldaktie (die ich mit dem geld von YM gekauft habe laeuft auch gut). Allen Investierten weiterhin viel Glueck. Chart schaut auf jeden Fall brutal gut aus....
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.408.272 von BigDogg am 25.04.11 11:13:12He BigDogg, wirst mich doch nicht mit mir allein lassen hier. Scheint ja sonst keiner mehr
Interesse zu haben. Nun gut, kann mir ja selbst auf meine Antworten antworten.... wird lustig.
PS: Denk dran, Gold hilft nicht gegen Krebs mein Freund!
Interesse zu haben. Nun gut, kann mir ja selbst auf meine Antworten antworten.... wird lustig.
PS: Denk dran, Gold hilft nicht gegen Krebs mein Freund!
@ malabin
Sind doch noch genügend andere investiert.
Sind doch noch genügend andere investiert.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.419.376 von malabin am 27.04.11 21:03:10Keine Sorge werde schon deine Fragen lesen und beantworten falls ich was sinnvolles zu sagen habe...
3,38 USD was'n Teil. Respekt fuer Dein Durchhaltevermoegen!
3,38 USD was'n Teil. Respekt fuer Dein Durchhaltevermoegen!
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.426.410 von BigDogg am 28.04.11 22:35:29Neue Empfehlung im Aktionaer...Kursziel 3,75 Euro! Und ich bin nicht mehr drin...
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.551.046 von BigDogg am 24.05.11 21:09:57Servus BigDog,
es tut mir leid für Dich,daß Du nicht die Finger von gewissen Tasten lassen konntest und
ausgestiegen bist.---Hoffentlich mit Plus.
Wie war Dein Einkaufs bzw.Verkaufspreis?
Ich habe mir eine kleine Position durch alle Höhen und Tiefen aufgehoben und bei der letzten KE,mit 1,30 Euronen Einsatz erhöht.
Die Zielvorgabe vom Aktionär möchte ich nicht bestsätigen!Oder 3,75 wann?
Ich war gestern über FinanzenNet auf eine amerikanische Seite gestoßen.
Titel:10 wichtige Aktien,die man kennen sollte---da unterbewertet.
YM Bio wird dort weiteres Potential bis ca 3,20 Euronen zugetraut.
Aktionär hatte beim letzt High von 5,6 E;bereits ein Kursziel 10 E ausgegeben.
Doch dann folgte das Gegenteil----am Ende ein Radikaloabsturz in die Bedeutungslosigkeit!!!
YM hat bestimmt eine Superperspektive,hat ca.60 Mio.an Rücklagen,versch.Produkte im Test.
2012 soll auch das erste anti-Krebsmittel auf den Markt--nach weltweiten weiteren Versuchsreihen die bisher recht positiv laufen.
Kommt der große Durchschlag,gibt es ein Milliardengeschäft und der Titel dürfte nur noch nach Norden marschieren.
es tut mir leid für Dich,daß Du nicht die Finger von gewissen Tasten lassen konntest und
ausgestiegen bist.---Hoffentlich mit Plus.
Wie war Dein Einkaufs bzw.Verkaufspreis?
Ich habe mir eine kleine Position durch alle Höhen und Tiefen aufgehoben und bei der letzten KE,mit 1,30 Euronen Einsatz erhöht.
Die Zielvorgabe vom Aktionär möchte ich nicht bestsätigen!Oder 3,75 wann?
Ich war gestern über FinanzenNet auf eine amerikanische Seite gestoßen.
Titel:10 wichtige Aktien,die man kennen sollte---da unterbewertet.
YM Bio wird dort weiteres Potential bis ca 3,20 Euronen zugetraut.
Aktionär hatte beim letzt High von 5,6 E;bereits ein Kursziel 10 E ausgegeben.
Doch dann folgte das Gegenteil----am Ende ein Radikaloabsturz in die Bedeutungslosigkeit!!!
YM hat bestimmt eine Superperspektive,hat ca.60 Mio.an Rücklagen,versch.Produkte im Test.
2012 soll auch das erste anti-Krebsmittel auf den Markt--nach weltweiten weiteren Versuchsreihen die bisher recht positiv laufen.
Kommt der große Durchschlag,gibt es ein Milliardengeschäft und der Titel dürfte nur noch nach Norden marschieren.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.551.046 von BigDogg am 24.05.11 21:09:57http://seekingalpha.com/article/271501-24-stocks-under-5-und…
Dies ist der Link zu meinen vorab erwähnten Infos!!!
Nicht FN
Dies ist der Link zu meinen vorab erwähnten Infos!!!
Nicht FN
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.564.945 von LOBO-DO-MAR am 27.05.11 09:00:20Hallo an alle Investierten&Interessierten, man sollte ja nicht gleich die das Fahrwerk einziehen nur weil man mal grad so schön segelt. Damit bin auch schon hart gelandet.
Zur Zeit natürlich auch ganz happy nicht vor Jahren hingeschmissen zu haben
aber halt vorsichtig. Inzwischen hat ymi Medikamente auf dem Markt, die Geld reinbringen aber der jetzige (wunderschöne) Chart basiert wohl vor allen auf der Hoffnung auf Nimotuzumab in Phase III. Ich habe aber auch erlebt was ein eigentlich kleiner Rückschlag auslösen kann.
Um weiterzufliegen empfehle die Seite die joe346 am 17.01.11 ausgegraben hat, da war BigDogg auch noch im Rennen. Vielleicht isser`s ja auch bald wieder.
Zum Fahrwerk niemals einfahren verkneife mir die Seite vom großen Absturz, denn das macht in diesen Zeiten keinen Sinn.
Grüße Malabin
Zur Zeit natürlich auch ganz happy nicht vor Jahren hingeschmissen zu haben
aber halt vorsichtig. Inzwischen hat ymi Medikamente auf dem Markt, die Geld reinbringen aber der jetzige (wunderschöne) Chart basiert wohl vor allen auf der Hoffnung auf Nimotuzumab in Phase III. Ich habe aber auch erlebt was ein eigentlich kleiner Rückschlag auslösen kann.
Um weiterzufliegen empfehle die Seite die joe346 am 17.01.11 ausgegraben hat, da war BigDogg auch noch im Rennen. Vielleicht isser`s ja auch bald wieder.
Zum Fahrwerk niemals einfahren verkneife mir die Seite vom großen Absturz, denn das macht in diesen Zeiten keinen Sinn.
Grüße Malabin
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.577.984 von malabin am 30.05.11 21:07:46YM BioSciences Provides Update on the Development Program for Nimotuzumab
- Eleven abstracts on nimotuzumab to be presented at ASCO -
- Manufacturing scale-up completed -
- YM to close North American trials and transition patients to Special Access Program -
MISSISSAUGA, ON, May 30, 2011 - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today provided an update on the development program for nimotuzumab, including its North American clinical program for nimotuzumab, manufacturing scale-up activities, and data presentations anticipated for nimotuzumab at the 2011 Annual Meeting of the American Society of Clinical Oncology (ASCO).
"The volume of data being presented on nimotuzumab at this year's ASCO meeting reflects the wide range of development activity focused on this drug and the global footprint it has established," said Dr. Nick Glover, President & CEO of YM BioSciences. "While at YM we have shifted our near-term focus to our wholly-owned JAK inhibitor, CYT387, we maintain our belief in the clinical potential for nimotuzumab and continue to share in this late-stage opportunity. Accordingly, we will maintain our role in supporting the commercialization activities for nimotuzumab in the major pharmaceutical markets, including manufacturing scale-up activities, as well as working to secure commercial access for the drug in the United States."
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab has been approved in 27 countries and more than 15,500 patients have been treated with the drug to date in 35 countries. Nimotuzumab is currently being evaluated in several Phase II and III trials in the major markets by various licensees of the drug.
North American Development Program Update
Following a management review of YM's two randomized, Phase II, double-blind trials of nimotuzumab in patients with brain metastasis from non-small cell lung cancer (NSCLC) and for the palliative treatment of NSCLC, the Company has decided to close these studies to further enrollment due to slow rates of patient accrual and the projected timelines and costs anticipated to complete these studies. The Company emphasizes that this is a business decision and that the clinical impression of nimotuzumab continues to reflect favorably upon the drug's safety and efficacy profile. Once subjects have transitioned from these studies they will be eligible to continue receiving nimotuzumab through an ongoing Special Access Program (SAP) available in Canada. Normal charges for the drug through this program will be waived for all currently enrolled study subjects.
YM's Phase II, second-line, single-arm study in children with progressive diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG) has concluded recruitment at multiple sites in the US, Canada, and Israel and YM anticipates reporting results in calendar Q3 2011.
YM will also continue to work to secure a license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC) to commercialize nimotuzumab in the United States.
Manufacturing Update:
Scale-up and process enhancement activities related to the manufacturing of nimotuzumab have been completed recently in anticipation of greater demand for nimotuzumab due to increased late-stage clinical activity and commercialization by licensees of the product. A newly commissioned cGMP manufacturing facility in Havana, Cuba can now produce nimotuzumab through large-scale continuous perfusion fermentation.
ASCO 2011 Annual Meeting Abstracts:
Eleven abstracts concerning nimotuzumab were accepted by ASCO for its 2011 Annual Meeting, including two from CIMYM's licensee for Europe, Oncoscience AG.
The first abstract is entitled "Current status of a phase III trial of nimotuzumab in newly diagnosed glioblastoma". The abstract describes an open label, randomized, multicenter Phase III trial in patients with newly-diagnosed glioblastoma. Between August 2008 and March 2010, 150 patients were enrolled at 10 sites and received either nimotuzumab administered by i.v. infusion plus standard radio-chemotherapy, or radio-chemotherapy alone. An interim analysis of the first cohort of 75 patients with a minimum follow-up of 12 months showed no specific toxicity related to nimotuzumab and an inconspicuous safety profile with no reports of rash, conjunctivitis or mucositis. Final efficacy cannot be determined in this cohort yet; preliminary subgroup analyses employing biomarkers suggests a trend to improved efficacy in the nimotuzumab arm.
The second abstract is entitled "Nimotuzumab and vinorelbine concomitantly to radiation and as maintenance for diffuse pontine glioma in childhood: Results from a series of 12 patients". The abstract describes results from 12 children treated under a pilot protocol on a compassionate case-by-case basis, using nimotuzumab together with vinorelbine, combined with radiation. After a mean follow-up of 10 months, 10 out of 12 evaluable patients were alive, their PFS at nine months was 69 ± 21% and their OS at 12 months was 81.5 ± 12 %. According to MRI evaluation, in 10/12 children evaluable for response, seven had partial remission and three had stable disease with 100% symptomatic amelioration. The nimotuzumab/vinorelbine combination was very well tolerated, with no acute side-effects. All children were treated on an outpatient basis.
About YM BioSciences
Hallo malabin!Dies ist eine Nachricht von heute früh!!!!!
- Eleven abstracts on nimotuzumab to be presented at ASCO -
- Manufacturing scale-up completed -
- YM to close North American trials and transition patients to Special Access Program -
MISSISSAUGA, ON, May 30, 2011 - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today provided an update on the development program for nimotuzumab, including its North American clinical program for nimotuzumab, manufacturing scale-up activities, and data presentations anticipated for nimotuzumab at the 2011 Annual Meeting of the American Society of Clinical Oncology (ASCO).
"The volume of data being presented on nimotuzumab at this year's ASCO meeting reflects the wide range of development activity focused on this drug and the global footprint it has established," said Dr. Nick Glover, President & CEO of YM BioSciences. "While at YM we have shifted our near-term focus to our wholly-owned JAK inhibitor, CYT387, we maintain our belief in the clinical potential for nimotuzumab and continue to share in this late-stage opportunity. Accordingly, we will maintain our role in supporting the commercialization activities for nimotuzumab in the major pharmaceutical markets, including manufacturing scale-up activities, as well as working to secure commercial access for the drug in the United States."
Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab has been approved in 27 countries and more than 15,500 patients have been treated with the drug to date in 35 countries. Nimotuzumab is currently being evaluated in several Phase II and III trials in the major markets by various licensees of the drug.
North American Development Program Update
Following a management review of YM's two randomized, Phase II, double-blind trials of nimotuzumab in patients with brain metastasis from non-small cell lung cancer (NSCLC) and for the palliative treatment of NSCLC, the Company has decided to close these studies to further enrollment due to slow rates of patient accrual and the projected timelines and costs anticipated to complete these studies. The Company emphasizes that this is a business decision and that the clinical impression of nimotuzumab continues to reflect favorably upon the drug's safety and efficacy profile. Once subjects have transitioned from these studies they will be eligible to continue receiving nimotuzumab through an ongoing Special Access Program (SAP) available in Canada. Normal charges for the drug through this program will be waived for all currently enrolled study subjects.
YM's Phase II, second-line, single-arm study in children with progressive diffuse intrinsic pontine glioma (DIPG) has concluded recruitment at multiple sites in the US, Canada, and Israel and YM anticipates reporting results in calendar Q3 2011.
YM will also continue to work to secure a license from the US Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC) to commercialize nimotuzumab in the United States.
Manufacturing Update:
Scale-up and process enhancement activities related to the manufacturing of nimotuzumab have been completed recently in anticipation of greater demand for nimotuzumab due to increased late-stage clinical activity and commercialization by licensees of the product. A newly commissioned cGMP manufacturing facility in Havana, Cuba can now produce nimotuzumab through large-scale continuous perfusion fermentation.
ASCO 2011 Annual Meeting Abstracts:
Eleven abstracts concerning nimotuzumab were accepted by ASCO for its 2011 Annual Meeting, including two from CIMYM's licensee for Europe, Oncoscience AG.
The first abstract is entitled "Current status of a phase III trial of nimotuzumab in newly diagnosed glioblastoma". The abstract describes an open label, randomized, multicenter Phase III trial in patients with newly-diagnosed glioblastoma. Between August 2008 and March 2010, 150 patients were enrolled at 10 sites and received either nimotuzumab administered by i.v. infusion plus standard radio-chemotherapy, or radio-chemotherapy alone. An interim analysis of the first cohort of 75 patients with a minimum follow-up of 12 months showed no specific toxicity related to nimotuzumab and an inconspicuous safety profile with no reports of rash, conjunctivitis or mucositis. Final efficacy cannot be determined in this cohort yet; preliminary subgroup analyses employing biomarkers suggests a trend to improved efficacy in the nimotuzumab arm.
The second abstract is entitled "Nimotuzumab and vinorelbine concomitantly to radiation and as maintenance for diffuse pontine glioma in childhood: Results from a series of 12 patients". The abstract describes results from 12 children treated under a pilot protocol on a compassionate case-by-case basis, using nimotuzumab together with vinorelbine, combined with radiation. After a mean follow-up of 10 months, 10 out of 12 evaluable patients were alive, their PFS at nine months was 69 ± 21% and their OS at 12 months was 81.5 ± 12 %. According to MRI evaluation, in 10/12 children evaluable for response, seven had partial remission and three had stable disease with 100% symptomatic amelioration. The nimotuzumab/vinorelbine combination was very well tolerated, with no acute side-effects. All children were treated on an outpatient basis.
About YM BioSciences
Hallo malabin!Dies ist eine Nachricht von heute früh!!!!!
Unternehmensberichte
heute, 13:00 PR NEWSWIRE
YM BioSciences Announces Orphan Drug Designation....
Heute Nachmittag erschienen bei onvista.de und als Direktmail von YM
heute, 13:00 PR NEWSWIRE
YM BioSciences Announces Orphan Drug Designation....
Heute Nachmittag erschienen bei onvista.de und als Direktmail von YM
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.583.999 von LOBO-DO-MAR am 31.05.11 18:44:32Sind eigentlich ganz gute Meldungen, die Aktie ist aber auch sehr gut gelaufen, so dass es so ausschaut, als wenn der eine oder andere Kasse machen will.
Von 18:30-18:35 Uhr wurden mal eben 500.000 Aktien gehandelt. Aber der Rutsch wurde zumindest teilweise wieder hochgekauft. Langfristog sieht YM weiterhin Top aus.
Hab mal auf Bloomberg die Analystenmeinungen gecheckt. Habe heute alle ihr Urteil mit "Buy" bestätigt. Kursziel immer noch um 5-6 USD.
Schöne Grüße
Von 18:30-18:35 Uhr wurden mal eben 500.000 Aktien gehandelt. Aber der Rutsch wurde zumindest teilweise wieder hochgekauft. Langfristog sieht YM weiterhin Top aus.
Hab mal auf Bloomberg die Analystenmeinungen gecheckt. Habe heute alle ihr Urteil mit "Buy" bestätigt. Kursziel immer noch um 5-6 USD.
Schöne Grüße
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.584.191 von BigDogg am 31.05.11 19:15:58Grüß Dich Kollege!
Ich habe mal über Finanzen.de nachgeschaut und bin beim Aktionär herausgekommen.
Dort ist im Report von konservativen 5Dollar die Rede,ca.3,50E.Bei entsprechender Perspektive könnte YM sehr gut weiterlaufen.Nimozutab(?)soll ja 2012 groß raus kommen.
Den heutigen Rüklauf schätze ich als Resultat von "sell on good News" und "Stop loss"bei ca.2.25Euronen.
Bist Du heute wieder eingestiegen?
Daß die EU-Kommission ihren Segen erteilt hat,finde ich toll!
Ich habe mal über Finanzen.de nachgeschaut und bin beim Aktionär herausgekommen.
Dort ist im Report von konservativen 5Dollar die Rede,ca.3,50E.Bei entsprechender Perspektive könnte YM sehr gut weiterlaufen.Nimozutab(?)soll ja 2012 groß raus kommen.
Den heutigen Rüklauf schätze ich als Resultat von "sell on good News" und "Stop loss"bei ca.2.25Euronen.
Bist Du heute wieder eingestiegen?
Daß die EU-Kommission ihren Segen erteilt hat,finde ich toll!
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.584.914 von LOBO-DO-MAR am 31.05.11 20:49:51Nee leider nicht. Ich war sogar am PC und habe den Rutsch in den USA auf 3,02 USD sofort gesehen. Das waren zwischenzeitlich -16,55 Prozent. Bei uns war sie kurz 2,12 Brief. Aber ich wollte nicht blind kaufen, sondern erst mal kurz checken, ob es irgendwelche News gab, di ich nicht gesehen hatte. Das dauerte zwar nur ein paar Minten, aber der Wiederanstieg ging sogar noch schneller vonstatten (war ja klar!).
Naja was solls. Freu mich für Euch, passt schon!
Naja was solls. Freu mich für Euch, passt schon!
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.586.751 von BigDogg am 01.06.11 09:04:21Hallo,Hallöchen!
Heute Morgen wurden noch nicht viele umgesetzt!
Im Direkthandel bei DiBa stand der realisierte Verkauf schon wieder bei 3,45.
Machen wir die Alleinunterhalter?
Heute Morgen wurden noch nicht viele umgesetzt!
Im Direkthandel bei DiBa stand der realisierte Verkauf schon wieder bei 3,45.
Machen wir die Alleinunterhalter?
YM BioSciences Reports Interim Phase I/II Data for its JAK1/JAK2 Inhibitor CYT387 at ASCO
- Favorable safety and durable efficacy responses recorded -
- Early Dose Expansion data consistent with initial findings -
- YM provides update on development plans for CYT387 -
MISSISSAUGA, ON, June 3, 2011 - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today reported updated interim safety and efficacy results from the Phase I/II study of its JAK1/JAK2 inhibitor, CYT387, for the treatment of myelofibrosis. The results are being presented today in a poster session at the 2011 ASCO Annual Meeting underway in Chicago, IL. YM also provided an update on its development plans for CYT387.
"CYT387 continues to demonstrate a very promising safety and efficacy profile in this ongoing study. The interim results reported at ASCO highlight that CYT387 has a favorable safety profile and can produce significant and durable responses in anemia and splenomegaly in addition to meaningfully improving constitutional symptoms," said Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "The Dose Expansion Phase of the study is only beginning to report data, with comprehensive study results anticipated in calendar Q4 2011. These preliminary multicenter data are very encouraging and show a trend towards similar safety and efficacy outcomes as reported in the Dose Escalation and Dose Confirmation Phases of the study."
"Progressive anemia%2
- Favorable safety and durable efficacy responses recorded -
- Early Dose Expansion data consistent with initial findings -
- YM provides update on development plans for CYT387 -
MISSISSAUGA, ON, June 3, 2011 - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today reported updated interim safety and efficacy results from the Phase I/II study of its JAK1/JAK2 inhibitor, CYT387, for the treatment of myelofibrosis. The results are being presented today in a poster session at the 2011 ASCO Annual Meeting underway in Chicago, IL. YM also provided an update on its development plans for CYT387.
"CYT387 continues to demonstrate a very promising safety and efficacy profile in this ongoing study. The interim results reported at ASCO highlight that CYT387 has a favorable safety profile and can produce significant and durable responses in anemia and splenomegaly in addition to meaningfully improving constitutional symptoms," said Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "The Dose Expansion Phase of the study is only beginning to report data, with comprehensive study results anticipated in calendar Q4 2011. These preliminary multicenter data are very encouraging and show a trend towards similar safety and efficacy outcomes as reported in the Dose Escalation and Dose Confirmation Phases of the study."
"Progressive anemia%2
http://www.thestreet.com/story/11142818/1/asco-11-ym-bioscie…
Sehr interessanter Report zu den letzten Veröffentlichungen!!!---3 Seiten
Sehr interessanter Report zu den letzten Veröffentlichungen!!!---3 Seiten
Bin bei Incyte dabei, verfolge aber deshalb YMI mit großem Interesse:
A good company storyline heading into a big cancer conference this past weekend pitted underdog YM Biosciences (YMI) against larger rival Incyte (INCY) in the race for a new treatment of a life-threatening bone marrow disease.
Incyte has a clear lead over YM Biosciences and announced Monday that it submitted an application to sell the drug ruxolitinib in the US to treat the cancer known as myelofibrosis. YM Biosciences is only in the early to mid-stages of testing its own drug, CYT387, but the company is trying to convince investors that it may have a better treatment.
The weekend’s annual meeting of the Association of Clinical Oncology in Chicago was an opportunity for YM Biosciences but the company failed to impress with its latest data. Shares of the company are down for a third-straight day, trading at $3.18 midday Wednesday. The stock is still up 36% this year. Incyte rose Monday and Tuesday and the shares are trading down less than 1% to $16.93 in midday trading Wednesday. The stock is up more than 40% over the past year and some bulls see Incyte’s shares rising to the mid-$20s.
YM Biosciences continues to point to its early studies that show a key difference between its experimental drug and Incyte’s. While both companies’ medicines work in similar ways (they’re part of a drug class known as JAK inhibitors), YM Biosciences says its therapy treats anemia, one of the effects of myelofibrosis. Therefore, CYT387 actually has a better profile than ruxolitinib, company execs argue.
“Progressive anemia is a hallmark of this complex and devastating disease with the consequence that many patients require frequent blood transfusions,” YM Biosciences Chief Medical Officer Mark Kowalski says in a statement. “Our evolving data continues to support CYT387’s ability to improve anemia in myelofibrosis, helping a significant proportion of transfusion dependent patients become transfusion free.”
The problem is that YM Biosciences doesn’t have enough data yet to sway folks in the medical and investment communities that the drug clearly treats anemia in these patients.
Those study results should be coming later this year, Rodman & Renshaw analyst Reni Benjamin says. Specifically, Benjamin expects the company to impress with additional research presented at the annual meeting of the American Society of Hematology in San Diego in December.
“The defining moment for solidifying the overall profile for CYT387 lies ahead at the (hematology) meeting, which should provide substantially longer-term follow-up data for anemia responses,” says Benjamin, who recommends buying the stock. He has a price target of $6 on the shares.
If YM Biosciences does indeed provide more compelling data by the end of the year, it most likely will attract potential big pharma partners to help fund development of the drug, Benjamin notes. And that would send the stock higher.
Incyte has a partner in Swiss drug maker Novartis (NVS). Noting that there is a great unmet need for a myelofibrosis treatment, Incyte has asked the US Food and Drug Administration for a priority review of ruxolitinib.
Even with no approved products, Incyte’s market value has swelled to more than $2 billion as investors bet on the chances for ruxolitinib to win approval for myelofibrosis and possibly for other indications in the future. (See Have Incyte Shares Peaked?)
YM Biosciences has a market cap of about $350 million even after its stock surged 160% in the past year. So, it’s potentially a stock with growth potential, given its rival’s size. But questions will linger until the company ponies up additional research.
A good company storyline heading into a big cancer conference this past weekend pitted underdog YM Biosciences (YMI) against larger rival Incyte (INCY) in the race for a new treatment of a life-threatening bone marrow disease.
Incyte has a clear lead over YM Biosciences and announced Monday that it submitted an application to sell the drug ruxolitinib in the US to treat the cancer known as myelofibrosis. YM Biosciences is only in the early to mid-stages of testing its own drug, CYT387, but the company is trying to convince investors that it may have a better treatment.
The weekend’s annual meeting of the Association of Clinical Oncology in Chicago was an opportunity for YM Biosciences but the company failed to impress with its latest data. Shares of the company are down for a third-straight day, trading at $3.18 midday Wednesday. The stock is still up 36% this year. Incyte rose Monday and Tuesday and the shares are trading down less than 1% to $16.93 in midday trading Wednesday. The stock is up more than 40% over the past year and some bulls see Incyte’s shares rising to the mid-$20s.
YM Biosciences continues to point to its early studies that show a key difference between its experimental drug and Incyte’s. While both companies’ medicines work in similar ways (they’re part of a drug class known as JAK inhibitors), YM Biosciences says its therapy treats anemia, one of the effects of myelofibrosis. Therefore, CYT387 actually has a better profile than ruxolitinib, company execs argue.
“Progressive anemia is a hallmark of this complex and devastating disease with the consequence that many patients require frequent blood transfusions,” YM Biosciences Chief Medical Officer Mark Kowalski says in a statement. “Our evolving data continues to support CYT387’s ability to improve anemia in myelofibrosis, helping a significant proportion of transfusion dependent patients become transfusion free.”
The problem is that YM Biosciences doesn’t have enough data yet to sway folks in the medical and investment communities that the drug clearly treats anemia in these patients.
Those study results should be coming later this year, Rodman & Renshaw analyst Reni Benjamin says. Specifically, Benjamin expects the company to impress with additional research presented at the annual meeting of the American Society of Hematology in San Diego in December.
“The defining moment for solidifying the overall profile for CYT387 lies ahead at the (hematology) meeting, which should provide substantially longer-term follow-up data for anemia responses,” says Benjamin, who recommends buying the stock. He has a price target of $6 on the shares.
If YM Biosciences does indeed provide more compelling data by the end of the year, it most likely will attract potential big pharma partners to help fund development of the drug, Benjamin notes. And that would send the stock higher.
Incyte has a partner in Swiss drug maker Novartis (NVS). Noting that there is a great unmet need for a myelofibrosis treatment, Incyte has asked the US Food and Drug Administration for a priority review of ruxolitinib.
Even with no approved products, Incyte’s market value has swelled to more than $2 billion as investors bet on the chances for ruxolitinib to win approval for myelofibrosis and possibly for other indications in the future. (See Have Incyte Shares Peaked?)
YM Biosciences has a market cap of about $350 million even after its stock surged 160% in the past year. So, it’s potentially a stock with growth potential, given its rival’s size. But questions will linger until the company ponies up additional research.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.630.549 von SLGramann am 10.06.11 08:51:57Hallöchen!
Incyte hat halt mit Novartis den größeren Bekanntheitsgrad.
Nur,soweit bekannt ist,marschiert Incyte zeitlich voran,hat
aber das Nachsehen in Punkto Doppeleffekt, was YM bei bisherigen
Studien partiell gelungen ist:die Einflußnahme auf Anemie und Knochenmarkskrebs.
Das manche jetzt bei YM die Hörner einziehen,ist mir doch etwas ein Rätsel.
Incyte hat halt mit Novartis den größeren Bekanntheitsgrad.
Nur,soweit bekannt ist,marschiert Incyte zeitlich voran,hat
aber das Nachsehen in Punkto Doppeleffekt, was YM bei bisherigen
Studien partiell gelungen ist:die Einflußnahme auf Anemie und Knochenmarkskrebs.
Das manche jetzt bei YM die Hörner einziehen,ist mir doch etwas ein Rätsel.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.640.492 von LOBO-DO-MAR am 13.06.11 17:57:10Die Frage ist halt, ob dieser "Doppeleffekt" real ist, das heißt, ob YMIs Kandidat tatsächlich auch gegen Anämie wirkt, oder ob es nur eine fragwürdige Interpretation von Daten ist.
Auf jeden Fall ist CYT387 aber ein sehr interessantes Projekt, das hohen Wert haben könnte. Genaueres wird man wohl Ende des Jahres wissen.
Weil einige Poster sich hier auf Nimotuzumab bezogen haben: Meiner Meinung nach hängt YMI fast gänzlich an CYT387. Nimotuzumab ist meiner Meinung nach aus mehreren Gründen ziemlich uninteressant.
Ohad Hammer hat zu dem Thema mal alles wichtige beschrieben. Der Artikel ist immer noch gültig, abgesehen davon, dass Onyx aus dem Spiel ist.
Wer YMI und die Gesamtsituation verstehen will, muss sich die Mühe machen und diesen Text durcharbeiten:
(man kann inzwischen davon ausgehen, dass INCYs 424 Ende des Jahres die Zulassung bekommen wird)
Earlier this week, Incyte (INCY) announced positive phase III results for its lead agent, INCB424, in myelofibrosis (MF). Although the full data set was not published, it will almost certainly lead to FDA approval, opening up a $200-$300 market in the US alone. Another similar phase III trial which will be reported in the coming months should support approval in Europe as well.
Unprecedented results
Based on the press release and conference call last Monday, results were basically in line with published phase II results which were extremely positive. The primary endpoint (percentage of patients achieving a 35% reduction in spleen volume) was easily met, as 42% of patients in the drug arm responded vs. less than 1% in the placebo arm. INCB424 was also highly superior to placebo in terms of reduction of symptoms, which represents a highly unmet need in these patients.
With the positive data, Incyte is concluding a year packed with achievements. These include removal of the short term debt overhang (discussed here), $69M in milestone payments from partners, positive phase II data with INCB050 and INCB424 in rheumatoid arthritis and PV (polycythemia vera), respectively, and initiation of a global phase III in PV.
Competition intensifies
Incyte’s drug will probably be the first ever FDA approved drug for myelofibrosis, however, investors should expect competition to emerge several years down the road. INCB424’s direct competitors are drugs with similar mode of action from YM Biosciences (YMI), Sanofi (SNY) and Onyx (ONXX), all of which are Jak inhibitors. Celgene’s (CELG) pomalidomide is in phase III testing, but seems to have a different and more subtle effect in myelofibrosis.
Until recently, Incyte’s leadership position was unquestionable, as it had what seemed to be a best in class drug with a 3 year lead over competition. Therefore, by the time a competitor hits the market, even with comparable activity, it will encounter a well-established agent as the standard of care. The only major threat to Incyte could be a compound with a differentiated clinical profile in terms of superior safety or efficacy. This is exactly what YM Biosciences claims to have.
At the recent ASH conference, YM Biosciences presented results for its Jak inhibitor, CYT387, in myelofibrosis. Last year, it was Incyte who stole the show with stellar results in MF. This year it was YM Biosciences’ controversial presentation that got people’s attention.
CYT387 was originally developed by Australia-based Cytopia, which was acquired by YM Biosciences last year. At ASH, investigators presented results from 60 patients, which showed the drug definitely has activity in terms of spleen reduction and symptom alleviation. Although it is hard to reach definitive conclusions with respect to these endpoints in comparison to Incyte’s drug, the data set included allegedly an additional effect on anemia that has not been observed with INCB424.
Anemia is a common complication in MF patients, which often requires patients to receive blood transfusions. To date, Jak inhibitors exhibited little to no effect on anemia, and in some cases even caused anemia in non anemic patients. In contrast, the CYT387 data set included a 50% anemia response, which, if real, could become an important competitive advantage.
So, is CYT387’s anemia effect real?
It depends on who you ask.
The primary investigator for CYT378 clearly highlighted that this is a clear differentiating factor for CYT378, as it was evaluated using similar criteria to those used in Incyte’s trial. Many, including Incyte, claim that it is impossible to compare the anemia effect of the two drugs since YM Biosciences used different definitions for assessing anemia. When asked about this issue during a presentation conducted by YM Biosciences, Dr. Ayalew Tefferi from the Mayo clinic, who also participated in the INCB424 study, replied by calling it “dishonest and inaccurate information”.
Jonathan Aschoff from Brean Murray issued a note claiming that the two studies used different criteria for defining anemia and transfusion independence. According to Aschoff, when the INCB424 data is normalized according to the CYT387 criteria, the two drugs seem comparable in terms of anemia resolution.
Incyte at ASH 2010
Regardless of the CYT387 debate, the meeting was a positive event for Incyte, which presented impressive data for INCB424 in two additional indications: polycythemia vera (PV) and essential thrombocythemia (ET). PV and ET are two blood disorders with cancer features, similarly to myelofibrosis. In PV patients, the drug led to a profound reduction of spleen size in the majority of patients with enlarged spleen, a hallmark complication of the disease. In 39 patients with ET, a disease characterized by over production of platelets, 79% achieved a marked reduction in platelet count and 49% saw normalization in platelet count. Of note, patients were refractory or intolerant to hydroxyurea, a commonly used drug for these conditions.
These results in PV laid the groundwork for the recently initiated phase III trial in Europe and the US. Similarly to INCB424’s development program in MF, the PV program is very attractive given the lack of approved treatments and the dramatic effect INCB424 has. This enables Incyte and its partner Novartis (NVS) to get the drug on the market using a relatively small (300 patients) and short study (~2.5 years). Assuming results are positive, INCB424 is looking at a market opportunity of $200M-$300M in the US alone.
Auf jeden Fall ist CYT387 aber ein sehr interessantes Projekt, das hohen Wert haben könnte. Genaueres wird man wohl Ende des Jahres wissen.
Weil einige Poster sich hier auf Nimotuzumab bezogen haben: Meiner Meinung nach hängt YMI fast gänzlich an CYT387. Nimotuzumab ist meiner Meinung nach aus mehreren Gründen ziemlich uninteressant.
Ohad Hammer hat zu dem Thema mal alles wichtige beschrieben. Der Artikel ist immer noch gültig, abgesehen davon, dass Onyx aus dem Spiel ist.
Wer YMI und die Gesamtsituation verstehen will, muss sich die Mühe machen und diesen Text durcharbeiten:
(man kann inzwischen davon ausgehen, dass INCYs 424 Ende des Jahres die Zulassung bekommen wird)
Earlier this week, Incyte (INCY) announced positive phase III results for its lead agent, INCB424, in myelofibrosis (MF). Although the full data set was not published, it will almost certainly lead to FDA approval, opening up a $200-$300 market in the US alone. Another similar phase III trial which will be reported in the coming months should support approval in Europe as well.
Unprecedented results
Based on the press release and conference call last Monday, results were basically in line with published phase II results which were extremely positive. The primary endpoint (percentage of patients achieving a 35% reduction in spleen volume) was easily met, as 42% of patients in the drug arm responded vs. less than 1% in the placebo arm. INCB424 was also highly superior to placebo in terms of reduction of symptoms, which represents a highly unmet need in these patients.
With the positive data, Incyte is concluding a year packed with achievements. These include removal of the short term debt overhang (discussed here), $69M in milestone payments from partners, positive phase II data with INCB050 and INCB424 in rheumatoid arthritis and PV (polycythemia vera), respectively, and initiation of a global phase III in PV.
Competition intensifies
Incyte’s drug will probably be the first ever FDA approved drug for myelofibrosis, however, investors should expect competition to emerge several years down the road. INCB424’s direct competitors are drugs with similar mode of action from YM Biosciences (YMI), Sanofi (SNY) and Onyx (ONXX), all of which are Jak inhibitors. Celgene’s (CELG) pomalidomide is in phase III testing, but seems to have a different and more subtle effect in myelofibrosis.
Until recently, Incyte’s leadership position was unquestionable, as it had what seemed to be a best in class drug with a 3 year lead over competition. Therefore, by the time a competitor hits the market, even with comparable activity, it will encounter a well-established agent as the standard of care. The only major threat to Incyte could be a compound with a differentiated clinical profile in terms of superior safety or efficacy. This is exactly what YM Biosciences claims to have.
At the recent ASH conference, YM Biosciences presented results for its Jak inhibitor, CYT387, in myelofibrosis. Last year, it was Incyte who stole the show with stellar results in MF. This year it was YM Biosciences’ controversial presentation that got people’s attention.
CYT387 was originally developed by Australia-based Cytopia, which was acquired by YM Biosciences last year. At ASH, investigators presented results from 60 patients, which showed the drug definitely has activity in terms of spleen reduction and symptom alleviation. Although it is hard to reach definitive conclusions with respect to these endpoints in comparison to Incyte’s drug, the data set included allegedly an additional effect on anemia that has not been observed with INCB424.
Anemia is a common complication in MF patients, which often requires patients to receive blood transfusions. To date, Jak inhibitors exhibited little to no effect on anemia, and in some cases even caused anemia in non anemic patients. In contrast, the CYT387 data set included a 50% anemia response, which, if real, could become an important competitive advantage.
So, is CYT387’s anemia effect real?
It depends on who you ask.
The primary investigator for CYT378 clearly highlighted that this is a clear differentiating factor for CYT378, as it was evaluated using similar criteria to those used in Incyte’s trial. Many, including Incyte, claim that it is impossible to compare the anemia effect of the two drugs since YM Biosciences used different definitions for assessing anemia. When asked about this issue during a presentation conducted by YM Biosciences, Dr. Ayalew Tefferi from the Mayo clinic, who also participated in the INCB424 study, replied by calling it “dishonest and inaccurate information”.
Jonathan Aschoff from Brean Murray issued a note claiming that the two studies used different criteria for defining anemia and transfusion independence. According to Aschoff, when the INCB424 data is normalized according to the CYT387 criteria, the two drugs seem comparable in terms of anemia resolution.
Incyte at ASH 2010
Regardless of the CYT387 debate, the meeting was a positive event for Incyte, which presented impressive data for INCB424 in two additional indications: polycythemia vera (PV) and essential thrombocythemia (ET). PV and ET are two blood disorders with cancer features, similarly to myelofibrosis. In PV patients, the drug led to a profound reduction of spleen size in the majority of patients with enlarged spleen, a hallmark complication of the disease. In 39 patients with ET, a disease characterized by over production of platelets, 79% achieved a marked reduction in platelet count and 49% saw normalization in platelet count. Of note, patients were refractory or intolerant to hydroxyurea, a commonly used drug for these conditions.
These results in PV laid the groundwork for the recently initiated phase III trial in Europe and the US. Similarly to INCB424’s development program in MF, the PV program is very attractive given the lack of approved treatments and the dramatic effect INCB424 has. This enables Incyte and its partner Novartis (NVS) to get the drug on the market using a relatively small (300 patients) and short study (~2.5 years). Assuming results are positive, INCB424 is looking at a market opportunity of $200M-$300M in the US alone.
YMI- Is It Investment Grade?
By Jason Chew | July 2, 2011 | Filed under: Drug Development, Recent Posts
After taking a post-ASCO fall and sinking below $2.50, YM Biosciences is back near $3.00 with a couple assists from biotech columnist Adam Feuerstein, first naming it a top 10 pick for stocks under $300 million then in a separate article called it the best of the ten.
Like many biotechs, YMI’s fortunes are tied to a single drug candidate, in this case the JAK1/2 inhibitor CYT387. Seemingly coming from nowhere, it is now in Phase II trials with results expected at ASH in December. The compound is being evaluated in patients with myelofibrosis (MF), a rare blood cancer; preliminary results have been very encouraging.
There are currently no approved drugs to treat MF, although Incyte filed NDA for their compound ruxolitinib last month. Many believe CYT387 may be as good as if not better than ruxolitinib. While both compounds appear to alleviate certain symptoms of MF such as reduction of enlarged spleens to similar extents, ruxolitinib is associated with anemia while CYT387 may actually improve that condition.
While YMI’s market cap is a measely $300 million, Incyte weighs in at over $2 billion. For this reason, many see YMI as severely undervalued. A seven-fold increase is certainly very tempting.
YMI’s report at ASH will add some clarity to its data, but it will take final results or a partnership announcement, I believe, to really move the stock. The anemia profile looks good, but there is no comparator arm. With ruxolitinib’s approval eminent, there is also the issue of trial design; YMI does not intend on comparing with ruxo, but who would enter a placebo controlled trial with an effective drug on the market?
The stock has room to appreciate, but I’m in no hurry.
By Jason Chew | July 2, 2011 | Filed under: Drug Development, Recent Posts
After taking a post-ASCO fall and sinking below $2.50, YM Biosciences is back near $3.00 with a couple assists from biotech columnist Adam Feuerstein, first naming it a top 10 pick for stocks under $300 million then in a separate article called it the best of the ten.
Like many biotechs, YMI’s fortunes are tied to a single drug candidate, in this case the JAK1/2 inhibitor CYT387. Seemingly coming from nowhere, it is now in Phase II trials with results expected at ASH in December. The compound is being evaluated in patients with myelofibrosis (MF), a rare blood cancer; preliminary results have been very encouraging.
There are currently no approved drugs to treat MF, although Incyte filed NDA for their compound ruxolitinib last month. Many believe CYT387 may be as good as if not better than ruxolitinib. While both compounds appear to alleviate certain symptoms of MF such as reduction of enlarged spleens to similar extents, ruxolitinib is associated with anemia while CYT387 may actually improve that condition.
While YMI’s market cap is a measely $300 million, Incyte weighs in at over $2 billion. For this reason, many see YMI as severely undervalued. A seven-fold increase is certainly very tempting.
YMI’s report at ASH will add some clarity to its data, but it will take final results or a partnership announcement, I believe, to really move the stock. The anemia profile looks good, but there is no comparator arm. With ruxolitinib’s approval eminent, there is also the issue of trial design; YMI does not intend on comparing with ruxo, but who would enter a placebo controlled trial with an effective drug on the market?
The stock has room to appreciate, but I’m in no hurry.
Ohad Hammer mit einer neuen Einschätzung zu YMI:
YM Biosciences
Of the agents on this list, YM Biosciences’ (YMI) lead program (CYT387) is the most controversial one. CYT387 is in development for myelofibrosis (MF), a rare blood disorder that represents a ~$1B global opportunity according to estimates. CYT387 is similar in its mode of action to Incyte’s (INCY) and Novartis’ (NVS) ruxolitinib, as both drugs are JAK1/2 inhibitors. Ruxolitinib is expected to reach the market next year, become the first ever drug to be approved for MF and generate sales of several hundred millions of dollars. Label expansion to two other blood disorders is expected to drive sales beyond $1B by 2015 according to some analysts.
CYT387 originally appeared as a me-too drug lagging behind ruxolitinib, but based on recent clinical data, some claim it could have an important advantage. While Incyte’s ruxolitinib treats two important hallmarks of MF (spleen enlargement and disease symptoms) it does not treat the third hallmark: Anemia. In fact, anemia is one of the side effects of ruxolitinib, which more than doubles the rates of severe anemia compared to placebo.
YM Biosciences claims that not only does treatment with CYT387 is anemia-sparing, it in fact improves existing anemia in MF patients. This claim is backed by a growing body of clinical data which suggests that the drug deals with all three hallmarks of MF. Last month at the ASCO conference, investigators presented data for 60 MF patients, where CYT387 demonstrated a clear effect on spleen size and disease symptoms. Of the 42 patients who started the trial with anemia, 21 (50%) experienced an anemia response. This is in bright contrast to results with ruxolitinib which had no positive anemia effect and even showed deterioration of anemia in some patients. If the anemia effect is real, CYT387 could easily replace ruxolitinib as the market leader when approved although there is still a lot of skepticism among investors and physicians.
Critics of CYT387 claim the drug’s anemia effect is unproven and could be artificial. Most of the criticism is directed at the fact that CYT387’s data set is immature, lacks a control arm as well as the flexible and vague definition of anemia and anemia response. For example, because anemia is a common co-morbidity in MF patients and can be treated with blood transfusions, it should be analyzed in the context of patients’ historical data. In addition, anemia is a chronic condition that needs to be analyzed over long periods of time. Lastly, the company has not provided a single scientific explanation for CYT387’s anemia effect although it is hard to ignore the clinical data.
YM Biosciences plans to present updated results from its clinical trial at ASH in December. The data will include more patients from multiple clinical centers and longer follow up. If the anemia effect holds up, CYT387 could become an attractive asset for partnering. Any partner that will acquire rights to the drug will do it knowingly that the anemia effect can be proven only in phase III trials. From YM’s perspective, a partner is urgently needed to roll out pivotal trials and reach the market as soon as possible.
Regardless of the anemia question, CYT387 is clearly active with what appears to be comparable efficacy to Incyte’s ruxolitinib. It is 2-3 years behind ruxolitinib so the worst case scenario for CYT387 is being a fast follower that will have to compete with an established market leader. The market for myeloproliferative diseases is big enough for several compounds and could also expand to rheumatoid arthritis and blood cancers. Sanofi- Aventis (SNY) also has a JAK inhibitor in mid stage clinical development with clear activity but a less benign safety profile.
YM Biosciences
Of the agents on this list, YM Biosciences’ (YMI) lead program (CYT387) is the most controversial one. CYT387 is in development for myelofibrosis (MF), a rare blood disorder that represents a ~$1B global opportunity according to estimates. CYT387 is similar in its mode of action to Incyte’s (INCY) and Novartis’ (NVS) ruxolitinib, as both drugs are JAK1/2 inhibitors. Ruxolitinib is expected to reach the market next year, become the first ever drug to be approved for MF and generate sales of several hundred millions of dollars. Label expansion to two other blood disorders is expected to drive sales beyond $1B by 2015 according to some analysts.
CYT387 originally appeared as a me-too drug lagging behind ruxolitinib, but based on recent clinical data, some claim it could have an important advantage. While Incyte’s ruxolitinib treats two important hallmarks of MF (spleen enlargement and disease symptoms) it does not treat the third hallmark: Anemia. In fact, anemia is one of the side effects of ruxolitinib, which more than doubles the rates of severe anemia compared to placebo.
YM Biosciences claims that not only does treatment with CYT387 is anemia-sparing, it in fact improves existing anemia in MF patients. This claim is backed by a growing body of clinical data which suggests that the drug deals with all three hallmarks of MF. Last month at the ASCO conference, investigators presented data for 60 MF patients, where CYT387 demonstrated a clear effect on spleen size and disease symptoms. Of the 42 patients who started the trial with anemia, 21 (50%) experienced an anemia response. This is in bright contrast to results with ruxolitinib which had no positive anemia effect and even showed deterioration of anemia in some patients. If the anemia effect is real, CYT387 could easily replace ruxolitinib as the market leader when approved although there is still a lot of skepticism among investors and physicians.
Critics of CYT387 claim the drug’s anemia effect is unproven and could be artificial. Most of the criticism is directed at the fact that CYT387’s data set is immature, lacks a control arm as well as the flexible and vague definition of anemia and anemia response. For example, because anemia is a common co-morbidity in MF patients and can be treated with blood transfusions, it should be analyzed in the context of patients’ historical data. In addition, anemia is a chronic condition that needs to be analyzed over long periods of time. Lastly, the company has not provided a single scientific explanation for CYT387’s anemia effect although it is hard to ignore the clinical data.
YM Biosciences plans to present updated results from its clinical trial at ASH in December. The data will include more patients from multiple clinical centers and longer follow up. If the anemia effect holds up, CYT387 could become an attractive asset for partnering. Any partner that will acquire rights to the drug will do it knowingly that the anemia effect can be proven only in phase III trials. From YM’s perspective, a partner is urgently needed to roll out pivotal trials and reach the market as soon as possible.
Regardless of the anemia question, CYT387 is clearly active with what appears to be comparable efficacy to Incyte’s ruxolitinib. It is 2-3 years behind ruxolitinib so the worst case scenario for CYT387 is being a fast follower that will have to compete with an established market leader. The market for myeloproliferative diseases is big enough for several compounds and could also expand to rheumatoid arthritis and blood cancers. Sanofi- Aventis (SNY) also has a JAK inhibitor in mid stage clinical development with clear activity but a less benign safety profile.
Unten ne neue Meldung bezüglich YMI. Aktie hat sich lange Zeit sehr gut gahalten geht nun aber auch langsam baden....auch wenn sich an der fundamentalen Situation nichts verändert hat. Aktie hat bei 1,80-1,90 USD eine sehr starke Chartunterstützung. Bin gespannt ob sich der Wert da sztabilisiert
Gruss
YM BioSciences JAK Inhibitor CYT387 Shown Active in Multiple Myeloma
MISSISSAUGA, ON -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today reported preclinical results for its JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 in multiple myeloma (MM), published in the advance online edition of Leukemia on July 26, 2011. The results demonstrate that CYT387 can inhibit MM cellular proliferation in a time- and dose-dependent manner and induce apoptosis (cell death) in human myeloma cell lines (HMCL). Moreover, when used in combination with the conventional anti-MM therapies melphalan and bortezomib, CYT387 synergized in killing HMCL and primary MM tumor cells.
"Our pre-clinical evaluation of CYT387 has demonstrated that this orally bioavailable JAK inhibitor has promising anti-myeloma effects. In particular, the synergy demonstrated by CYT387 with common myeloma therapies bortezomib and melphalan make it a very attractive compound for further study," said Dr. Chris Burns, Chief Scientific Advisor for YM BioSciences and an author of the publication.
"Janus kinases (JAKs) are involved in a range of signaling pathways exploited by malignant cells, so it is not unexpected that our JAK inhibitor shows promise in multiple myeloma," added Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "CYT387 continues to demonstrate a promising safety and efficacy profile in an ongoing Phase I/II trial in its lead indication, myelofibrosis. These results demonstrate the greater opportunity for our portfolio of JAK inhibitors to address a potentially broad range of indications beyond myelofibrosis, as well as their suitability to be developed in combination with existing therapies to possibly enhance overall efficacy."
About CYT387: CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have been implicated in a family of hematological conditions known as myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, and as well in numerous other disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. Myelofibrosis is a chronic debilitating disease in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory. The U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted Orphan Drug Designation to CYT387 for the treatment of myelofibrosis. YM has also received positive opinions from the Committee for Orphan Medicinal Products of the European Commission to grant Orphan Medicinal Product Designation to CYT387 for the treatment of myelofibrosis.
YM BioSciences retains full global commercialization rights to CYT387.
Gruss
YM BioSciences JAK Inhibitor CYT387 Shown Active in Multiple Myeloma
MISSISSAUGA, ON -- YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today reported preclinical results for its JAK1/JAK2 inhibitor CYT387 in multiple myeloma (MM), published in the advance online edition of Leukemia on July 26, 2011. The results demonstrate that CYT387 can inhibit MM cellular proliferation in a time- and dose-dependent manner and induce apoptosis (cell death) in human myeloma cell lines (HMCL). Moreover, when used in combination with the conventional anti-MM therapies melphalan and bortezomib, CYT387 synergized in killing HMCL and primary MM tumor cells.
"Our pre-clinical evaluation of CYT387 has demonstrated that this orally bioavailable JAK inhibitor has promising anti-myeloma effects. In particular, the synergy demonstrated by CYT387 with common myeloma therapies bortezomib and melphalan make it a very attractive compound for further study," said Dr. Chris Burns, Chief Scientific Advisor for YM BioSciences and an author of the publication.
"Janus kinases (JAKs) are involved in a range of signaling pathways exploited by malignant cells, so it is not unexpected that our JAK inhibitor shows promise in multiple myeloma," added Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "CYT387 continues to demonstrate a promising safety and efficacy profile in an ongoing Phase I/II trial in its lead indication, myelofibrosis. These results demonstrate the greater opportunity for our portfolio of JAK inhibitors to address a potentially broad range of indications beyond myelofibrosis, as well as their suitability to be developed in combination with existing therapies to possibly enhance overall efficacy."
About CYT387: CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have been implicated in a family of hematological conditions known as myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, and as well in numerous other disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. Myelofibrosis is a chronic debilitating disease in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory. The U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted Orphan Drug Designation to CYT387 for the treatment of myelofibrosis. YM has also received positive opinions from the Committee for Orphan Medicinal Products of the European Commission to grant Orphan Medicinal Product Designation to CYT387 for the treatment of myelofibrosis.
YM BioSciences retains full global commercialization rights to CYT387.
Jason Chew hat YMI verkauft.
Na ja, ich bleibe hier auch weiterhin an der Seitenlinie. Spannend genug bleibt die Entwicklung hier aber!
I Dumped YMI For A Loss
By Jason Chew | August 22, 2011 | Filed under: Drug Development
The problem with YMI, besides its latecomer status behind Incyte is the uneven profile of its compound. While the company claims the product is less myelosuppressive than Incyte’s INCB18424, and may even improve anemia in patients with Myelofibrosis, it has a worse side-effect profile in other aspects.
I do believe CYT387 may be less myelosuppressive, but the anemia effect needs to be proved. What also worries me is a laundry list of toxicities that include liver tox and peripheral neuropathy. Less we forget; Exelixis had a very promising JAK2 inhibitor that was pulled from the clinic due to peripheral neuropathy.
One must also be careful when comparing YMI’s trial with that of Incyte due to different patient populations and inclusion criteria. For one thing, the CYT387 trial, as detailed so far, included less advanced myelofibrosis (MF) patients compared to INCB18424.
In the interim analysis, only 30% of patients in the CYT387 trial had a disease severity rating (ECOG) high, 65% intermediate-2, and 5% were intermediate-1. In comparison, the INCB18424 Phase II trial was 66% high and 23% intermediate-2 in the 25 mg cohort (numbers were similar in the 15mg cohort). This means patients in YMI’s trial were relatively healthier. How it translates to patient outcome is uncertain.
As with Incyte, YMI aims to expand beyond MF into the related disorders polycythemia vera (PV), and essential thrombocytopenia (ET). Incyte has Phase III in PV and PII in ET. PV is an ideal indication for JAK inhibitors due to the frequent mutation of the JAK2 kinase associated with the disease. The severity of the disease, which may lead to heart attack or stroke, allows for interventions that may not have the cleanest safety profile. In contrast, most ET patients on current standard of care are able to live a relatively normal life.
By early December, Incyte will likely receive approval for INCB18424 in its first indication of myelofibrosis. It will launch just as YMI presents final Phase II data on CYT387 at ASH later that month, stealing considerable thunder from the presentation. YMI will need gangbuster safety and anemia data; investors will be hungry for partnerships, Phase III initiation.
There is little doubt CYT387 will eventually be approved for MF- efficacy is fairly obvious. But I have a feeling the tox problems will haunt them while anemia benefit will be a let down. This will hurt more in polycythemia vera where patients are less sick, and leaves the drug no chance in diseases such as rheumatoid arthritis.
I sold my YMI shares last week for about $1.90 for about a 25% haircut. I had bought in on the expectation of a rise into Phase II data presentation of their lead JAK inhibitor CYT387 at ASH in December. The stock had already dropped over a third from pre-ASCO highs. With a market cap at the time of a bit over $200 million, it looked like there was room to run.
I’ve written several times about YMI, often with mixed emotions, but I bought. I was playing the runnup- not something I usually do.
As everyone knows, the market has tanked, with YMI along with it. I have decided to go back to my old playbook; YMI did not fit the bill.
Na ja, ich bleibe hier auch weiterhin an der Seitenlinie. Spannend genug bleibt die Entwicklung hier aber!
I Dumped YMI For A Loss
By Jason Chew | August 22, 2011 | Filed under: Drug Development
The problem with YMI, besides its latecomer status behind Incyte is the uneven profile of its compound. While the company claims the product is less myelosuppressive than Incyte’s INCB18424, and may even improve anemia in patients with Myelofibrosis, it has a worse side-effect profile in other aspects.
I do believe CYT387 may be less myelosuppressive, but the anemia effect needs to be proved. What also worries me is a laundry list of toxicities that include liver tox and peripheral neuropathy. Less we forget; Exelixis had a very promising JAK2 inhibitor that was pulled from the clinic due to peripheral neuropathy.
One must also be careful when comparing YMI’s trial with that of Incyte due to different patient populations and inclusion criteria. For one thing, the CYT387 trial, as detailed so far, included less advanced myelofibrosis (MF) patients compared to INCB18424.
In the interim analysis, only 30% of patients in the CYT387 trial had a disease severity rating (ECOG) high, 65% intermediate-2, and 5% were intermediate-1. In comparison, the INCB18424 Phase II trial was 66% high and 23% intermediate-2 in the 25 mg cohort (numbers were similar in the 15mg cohort). This means patients in YMI’s trial were relatively healthier. How it translates to patient outcome is uncertain.
As with Incyte, YMI aims to expand beyond MF into the related disorders polycythemia vera (PV), and essential thrombocytopenia (ET). Incyte has Phase III in PV and PII in ET. PV is an ideal indication for JAK inhibitors due to the frequent mutation of the JAK2 kinase associated with the disease. The severity of the disease, which may lead to heart attack or stroke, allows for interventions that may not have the cleanest safety profile. In contrast, most ET patients on current standard of care are able to live a relatively normal life.
By early December, Incyte will likely receive approval for INCB18424 in its first indication of myelofibrosis. It will launch just as YMI presents final Phase II data on CYT387 at ASH later that month, stealing considerable thunder from the presentation. YMI will need gangbuster safety and anemia data; investors will be hungry for partnerships, Phase III initiation.
There is little doubt CYT387 will eventually be approved for MF- efficacy is fairly obvious. But I have a feeling the tox problems will haunt them while anemia benefit will be a let down. This will hurt more in polycythemia vera where patients are less sick, and leaves the drug no chance in diseases such as rheumatoid arthritis.
I sold my YMI shares last week for about $1.90 for about a 25% haircut. I had bought in on the expectation of a rise into Phase II data presentation of their lead JAK inhibitor CYT387 at ASH in December. The stock had already dropped over a third from pre-ASCO highs. With a market cap at the time of a bit over $200 million, it looked like there was room to run.
I’ve written several times about YMI, often with mixed emotions, but I bought. I was playing the runnup- not something I usually do.
As everyone knows, the market has tanked, with YMI along with it. I have decided to go back to my old playbook; YMI did not fit the bill.
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.012.982 von SLGramann am 28.08.11 19:05:57Neue Verkaufswelle gestartet, auch wenn YM besser aussieht als der Markt werde ich abwarten. Kursziel irgendwo zwischen 1,15-1,27 USD. Da werde ich auf jeden Fall zuschlagen...
Jetzt hast Du Gelegenheit! Es wird spannend!
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YM BioSciences to Report Updated Phase I/II Data for CYT387 at ASH 2011
MISSISSAUGA, ON, Nov. 7, 2011 /PRNewswire/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today announced it would report updated results from its Phase I/II myelofibrosis study of CYT387, a JAK1/JAK2 inhibitor, in a poster session to be held from 6:00pm - 8:00pm on Monday, December 12th at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology (ASH) being held in San Diego, California. The Company also reported updated results today from the study that were included in an abstract submitted to ASH in August 2011.
At the time the ASH abstract was submitted, 163 patients had been recruited into the trial across the six study sites. The duration of treatment ranged from 0.25 to 20.4 months with a median duration of 6.6 months. Forty six subjects were transfusion dependent at baseline. Previous JAK inhibitor therapy was reported for 11% and previous IMiD therapy for 8% of enrolled subjects. Reductions in spleen size, improvements in constitutional symptoms and the achievement of transfusion independence were observed in subjects in the expanded multicenter study.
CYT387 was well tolerated. Seventy three percent of subjects reported treatment-related adverse events, with the majority reported as Grade 1. The most common Grade 3-4 treatment related adverse events included thrombocytopenia and hyperlipasemia, occurring in 16% and 3% of subjects respectively. Twenty five of 163 (15%) of subjects had discontinued from the nine month core study, giving a retention rate of 85%.
The authors of the abstract conclude that CYT387 appears to be well tolerated when administered in either a once or twice-daily dosing regimen, and shows substantial clinical activity in myelofibrosis, with improvements in splenomegaly and constitutional symptoms. In addition, CYT387 continues to demonstrate an ability to induce durable anemia responses in a subset of subjects.
Poster presentation and YM conference call:
Updated results from the Phase I/II study will be presented in a poster session at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology. Poster #3849, entitled "An Expanded Multicenter Phase I/II Study of CYT387, a JAK- 1/2 Inhibitor for the Treatment of Myelofibrosis", will be presented at Session #634, Myeloproliferative Syndromes: Poster III, to be held on Monday, December 12th from 6:00-8:00pm PT in Hall HG of the San Diego Convention Center. YM will also host a webcast meeting open to members of the investment community to discuss these results. This event will be held from 6:30-7:30am PTon Tuesday, December 13th in the Grand Ballroom of the Hotel Palomar, 1047 Fifth Avenue, San Diego. Access to the webcast will be available from YM's website at www.ymbiosciences.com.
About CYT387:
CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have been implicated in a family of hematological conditions known as myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, and as well in numerous other disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. Myelofibrosis is a chronic debilitating disease in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory.
Both the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and the European Commission have designated CYT387 an Orphan Drug for the treatment of myelofibrosis.
YM BioSciences retains full global commercialization rights to CYT387.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of the JAK1/JAK2 kinases; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinases, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative neoplasms and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a 166 patient Phase I/II trial in myelofibrosis that has completed enrollment, as well as a 60 patient Phase II BID trial that is recruiting patients. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side-effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide. CYT997 is an orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and has completed a Phase II trial in glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products, the Company has several preclinical research programs underway with candidates from its library of novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process or the ability to obtain drug product in sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that CYT387, nimotuzumab and CYT997 will generate positive efficacy and safety data in ongoing and future clinical trials, and that YM and its various licensees will complete their respective clinical trials and disclose data within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
© 2011 PR Newswire
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YM BioSciences to Report Updated Phase I/II Data for CYT387 at ASH 2011
MISSISSAUGA, ON, Nov. 7, 2011 /PRNewswire/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today announced it would report updated results from its Phase I/II myelofibrosis study of CYT387, a JAK1/JAK2 inhibitor, in a poster session to be held from 6:00pm - 8:00pm on Monday, December 12th at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology (ASH) being held in San Diego, California. The Company also reported updated results today from the study that were included in an abstract submitted to ASH in August 2011.
At the time the ASH abstract was submitted, 163 patients had been recruited into the trial across the six study sites. The duration of treatment ranged from 0.25 to 20.4 months with a median duration of 6.6 months. Forty six subjects were transfusion dependent at baseline. Previous JAK inhibitor therapy was reported for 11% and previous IMiD therapy for 8% of enrolled subjects. Reductions in spleen size, improvements in constitutional symptoms and the achievement of transfusion independence were observed in subjects in the expanded multicenter study.
CYT387 was well tolerated. Seventy three percent of subjects reported treatment-related adverse events, with the majority reported as Grade 1. The most common Grade 3-4 treatment related adverse events included thrombocytopenia and hyperlipasemia, occurring in 16% and 3% of subjects respectively. Twenty five of 163 (15%) of subjects had discontinued from the nine month core study, giving a retention rate of 85%.
The authors of the abstract conclude that CYT387 appears to be well tolerated when administered in either a once or twice-daily dosing regimen, and shows substantial clinical activity in myelofibrosis, with improvements in splenomegaly and constitutional symptoms. In addition, CYT387 continues to demonstrate an ability to induce durable anemia responses in a subset of subjects.
Poster presentation and YM conference call:
Updated results from the Phase I/II study will be presented in a poster session at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology. Poster #3849, entitled "An Expanded Multicenter Phase I/II Study of CYT387, a JAK- 1/2 Inhibitor for the Treatment of Myelofibrosis", will be presented at Session #634, Myeloproliferative Syndromes: Poster III, to be held on Monday, December 12th from 6:00-8:00pm PT in Hall HG of the San Diego Convention Center. YM will also host a webcast meeting open to members of the investment community to discuss these results. This event will be held from 6:30-7:30am PTon Tuesday, December 13th in the Grand Ballroom of the Hotel Palomar, 1047 Fifth Avenue, San Diego. Access to the webcast will be available from YM's website at www.ymbiosciences.com.
About CYT387:
CYT387 is an inhibitor of the kinase enzymes JAK1 and JAK2, which have been implicated in a family of hematological conditions known as myeloproliferative neoplasms, including myelofibrosis, and as well in numerous other disorders including indications in hematology, oncology and inflammatory diseases. Myelofibrosis is a chronic debilitating disease in which a patient's bone marrow is replaced by scar tissue and for which treatment options are limited or unsatisfactory.
Both the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and the European Commission have designated CYT387 an Orphan Drug for the treatment of myelofibrosis.
YM BioSciences retains full global commercialization rights to CYT387.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of the JAK1/JAK2 kinases; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinases, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative neoplasms and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a 166 patient Phase I/II trial in myelofibrosis that has completed enrollment, as well as a 60 patient Phase II BID trial that is recruiting patients. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side-effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide. CYT997 is an orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and has completed a Phase II trial in glioblastoma multiforme. In addition to YM's three clinical stage products, the Company has several preclinical research programs underway with candidates from its library of novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process or the ability to obtain drug product in sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that CYT387, nimotuzumab and CYT997 will generate positive efficacy and safety data in ongoing and future clinical trials, and that YM and its various licensees will complete their respective clinical trials and disclose data within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
SOURCE YM BioSciences Inc.
© 2011 PR Newswire
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.393.126 von TinoTeletabbi am 24.11.11 10:46:24MISSISSAUGA, ON, Nov. 22, 2011 /CNW/ - YM BioSciences Inc. (NYSE Amex: YMI, TSX: YM), today reported that, in view of the unusual market activity in the common stock of the Company, the NYSE Amex has contacted the Company in accordance with its usual practice. While it ordinarily does not comment on market activity or market rumours, YM confirmed that it is not aware of any material corporate developments, including without limitation, any financing activities, which could account for the unusual trading activity.
Notice of Annual General Meeting
YM's Annual and Special Meeting of Shareholders will be held on November 22, 2011, at 4:00 p.m. ET at the offices of Norton Rose OR LLP, Boardrooms A & B, 38th Floor, 200 Bay Street, Royal Bank Plaza South Tower, Toronto, Ontario. The management proxy circular documents and annual financial documents were mailed to shareholders on October 28th, 2011, and are available online at www.ymbiosciences.com, www.edgar.com and www.sedar.com.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of the JAK1/JAK2 kinases; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinases, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative neoplasms and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a 166 patient Phase I/II trial in myelofibrosis that has completed enrollment, as well as a 60 patient Phase II BID trial that is recruiting patients. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side-effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide. CYT997 is an orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and has completed a Phase II trial in glioblastoma multiforme. In addition to YM's three products, the Company has several preclinical research programs underway with candidates from its library of novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process or the ability to obtain drug product in sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that CYT387, nimotuzumab and CYT997 will generate positive efficacy and safety data in ongoing and future clinical trials, and that YM and its various licensees will complete their respective clinical trials and disclose data within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
For further information:
Enquiries:
James Smith
VP Corporate Communications
YM BioSciences Inc.
Tel. +1 905.361.9518
jsmith@ymbiosciences.com
Notice of Annual General Meeting
YM's Annual and Special Meeting of Shareholders will be held on November 22, 2011, at 4:00 p.m. ET at the offices of Norton Rose OR LLP, Boardrooms A & B, 38th Floor, 200 Bay Street, Royal Bank Plaza South Tower, Toronto, Ontario. The management proxy circular documents and annual financial documents were mailed to shareholders on October 28th, 2011, and are available online at www.ymbiosciences.com, www.edgar.com and www.sedar.com.
About YM BioSciences
YM BioSciences Inc. is a drug development company advancing three products: CYT387, a small molecule, dual inhibitor of the JAK1/JAK2 kinases; nimotuzumab, an EGFR-targeting monoclonal antibody; and CYT997, a vascular disrupting agent (VDA).
CYT387 is an orally administered inhibitor of both the JAK1 and JAK2 kinases, which have been implicated in a number of immune cell disorders including myeloproliferative neoplasms and inflammatory diseases as well as certain cancers. CYT387 is currently in a 166 patient Phase I/II trial in myelofibrosis that has completed enrollment, as well as a 60 patient Phase II BID trial that is recruiting patients. Nimotuzumab is a humanized monoclonal antibody targeting EGFR with an enhanced side-effect profile over currently marketed EGFR-targeting antibodies. Nimotuzumab is being evaluated in numerous Phase II and III trials worldwide. CYT997 is an orally-available small molecule therapeutic with dual mechanisms of vascular disruption and cytotoxicity, and has completed a Phase II trial in glioblastoma multiforme. In addition to YM's three products, the Company has several preclinical research programs underway with candidates from its library of novel compounds identified through internal research conducted at YM BioSciences Australia.
This press release may contain forward-looking statements, which reflect the Company's current expectation regarding future events. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that may cause actual results, events or developments to be materially different from any future results, events or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, changing market conditions, the successful and timely completion of clinical studies, the establishment of corporate alliances, the impact of competitive products and pricing, new product development, uncertainties related to the regulatory approval process or the ability to obtain drug product in sufficient quantity or at standards acceptable to health regulatory authorities to complete clinical trials or to meet commercial demand; and other risks detailed from time to time in the Company's ongoing quarterly and annual reporting. Certain of the assumptions made in preparing forward-looking statements include but are not limited to the following: that CYT387, nimotuzumab and CYT997 will generate positive efficacy and safety data in ongoing and future clinical trials, and that YM and its various licensees will complete their respective clinical trials and disclose data within the timelines communicated in this release. Except as required by applicable securities laws, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.
For further information:
Enquiries:
James Smith
VP Corporate Communications
YM BioSciences Inc.
Tel. +1 905.361.9518
jsmith@ymbiosciences.com
Ich Idiot bin Ende Oktober bei kanpp 1,90 USD eingestiegen, dachte das Kursziel bei 1,15 USD kommt nicht mehr ran....
Ich könnte mir so in den Arsch beissen und dann auch noch das hohe Verkaufsvolumen und fallende Kurse gegen den Markt. Wenn dann wieder Insider was vorher wussten (wie damals bei der Kapitalerhöhung zu 1,60 USD),dann ist wäre das eine Unverschämtheit. Gerüchte gibt es ja genug, diese reichen von Fonds müssen raus bis zu Trials waren fürn Hintern ist alles dabei. Am 10.12. ist ja die große Präsentation, aber ganz ehrlich, was soll da bei rum kommen. Gute Ergebnisse und ein Sprung von 30-40 % (toll dann ist da wo schon vor 4 Wochen war und auch schon viel zu teif notierte) oder noch schlimmer die Ergebnisse sind nicht überzeugend (dann rutscht das Teil wahrscheinlich direkt auf 0,50-0,70 USD.
Ich weiss auch nicht, diese Jahr scheine ich kein Glück zu haben an der Börse.
Schöne Grüße,
Ich könnte mir so in den Arsch beissen und dann auch noch das hohe Verkaufsvolumen und fallende Kurse gegen den Markt. Wenn dann wieder Insider was vorher wussten (wie damals bei der Kapitalerhöhung zu 1,60 USD),dann ist wäre das eine Unverschämtheit. Gerüchte gibt es ja genug, diese reichen von Fonds müssen raus bis zu Trials waren fürn Hintern ist alles dabei. Am 10.12. ist ja die große Präsentation, aber ganz ehrlich, was soll da bei rum kommen. Gute Ergebnisse und ein Sprung von 30-40 % (toll dann ist da wo schon vor 4 Wochen war und auch schon viel zu teif notierte) oder noch schlimmer die Ergebnisse sind nicht überzeugend (dann rutscht das Teil wahrscheinlich direkt auf 0,50-0,70 USD.
Ich weiss auch nicht, diese Jahr scheine ich kein Glück zu haben an der Börse.
Schöne Grüße,
Es gibt tatsächlich noch Wunder...gestern nachbörslich +40 % auf 2,04 USD.
Die Ergebnisse sehen sehr vielversprechend aus und bestätigen erneut die Anemie-Wirkung, was CYT387 dem gerade zugelassenen Medikament von INCY überlegen macht. Auch wenn YM dem Medikament von INCY hinterherhinkt, sind das sehr gute Ergebnisse. Sollte jetzt noch ein Partnerchip vermeldet werden....wer weiss, warten wir erst einmal den heutigen Handelstag ab. Zunächst muss sich YM oberhalb der 2-USD-Marke szabilisieren.
YM BioSciences (YMI) Reports Update from Phase I/II Data From Its JAK1/JAK2 Inhibitor CYT387 at ASH 2011
YM BioSciences Inc. (NYSE: YMI) reported updated results from the ongoing Phase I/II study of its JAK1/JAK2 inhibitor, CYT387, for the treatment of myelofibrosis. The results are being presented this evening in a poster session at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology underway in San Diego, CA.
"In this multicenter study, CYT387 continues to demonstrate a unique ability to render and maintain myelofibrosis patients transfusion independent for clinically-relevant periods, while also producing significant and durable improvements in their splenomegaly and constitutional symptoms," said Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "In addition, MRI results obtained from a subset of subjects confirm the meaningful improvements in splenomegaly as measured by palpation. Moreover, CYT387 was well tolerated, with dosing up to and exceeding two years."
"While additional assessments and analyses are ongoing across dose levels, 300 mg/day appears to be a safe and effective dosing regimen that warrants further clinical development," added Dr. Glover. "We look forward to leveraging these data to advance our regulatory strategy and our business development activities with the goal of starting pivotal trials in mid-2012."
Well done Jungs!
Schöne Grüße und frohe Weihnachten
Die Ergebnisse sehen sehr vielversprechend aus und bestätigen erneut die Anemie-Wirkung, was CYT387 dem gerade zugelassenen Medikament von INCY überlegen macht. Auch wenn YM dem Medikament von INCY hinterherhinkt, sind das sehr gute Ergebnisse. Sollte jetzt noch ein Partnerchip vermeldet werden....wer weiss, warten wir erst einmal den heutigen Handelstag ab. Zunächst muss sich YM oberhalb der 2-USD-Marke szabilisieren.
YM BioSciences (YMI) Reports Update from Phase I/II Data From Its JAK1/JAK2 Inhibitor CYT387 at ASH 2011
YM BioSciences Inc. (NYSE: YMI) reported updated results from the ongoing Phase I/II study of its JAK1/JAK2 inhibitor, CYT387, for the treatment of myelofibrosis. The results are being presented this evening in a poster session at the 53rd Annual Meeting of the American Society of Hematology underway in San Diego, CA.
"In this multicenter study, CYT387 continues to demonstrate a unique ability to render and maintain myelofibrosis patients transfusion independent for clinically-relevant periods, while also producing significant and durable improvements in their splenomegaly and constitutional symptoms," said Dr. Nick Glover, President and CEO of YM BioSciences. "In addition, MRI results obtained from a subset of subjects confirm the meaningful improvements in splenomegaly as measured by palpation. Moreover, CYT387 was well tolerated, with dosing up to and exceeding two years."
"While additional assessments and analyses are ongoing across dose levels, 300 mg/day appears to be a safe and effective dosing regimen that warrants further clinical development," added Dr. Glover. "We look forward to leveraging these data to advance our regulatory strategy and our business development activities with the goal of starting pivotal trials in mid-2012."
Well done Jungs!
Schöne Grüße und frohe Weihnachten
vorbörslich 2,19 USD nun 1,67 USD im regülären Handel....da freut man sich und dann sowas!Immers gleiche.....
Ohad Hammer nach der ASH:
YMI- Anemia effect prevails, so does skepticism
YMI (YMI) presented results for its controversial JAK inhibitor in myelofibrosis. As I discussed here, the drug will compete directly with Incyte’s (INCY) recently approved JAK inhibitor for MF (myelofibrosis), Jakafi. Although the two drugs have a similar target profile, YMI claims its drug could have a superior clinical profile because it reduces anemia. This is in bright contrast to Jakafi which does not alleviate anemia and could even cause anemia in some patients. Anemia is an important co-morbidity in MF that usually requires patients to receive blood transfusion on a regular basis.
Until the ASH meeting, YMI’s results were very limited as they included a small number of patients (60) with limited follow up, all of whom were treated in one center. This time the data included more than 100 new patients who were treated at multiple centers.
Looking at the anemia effect in the entire study (166 patients), there were 68 patients who are considered “transfusion dependent”. Over half of these patients became transfusion independent after 12 weeks of treatment. The incidence of anemia as a side effect was very low, again, in bright contrast to Jakafi which leads to anemia in one of every 5 patients. In terms of other disease parameters, CYT387 had a clear effect on spleen enlargement and constitutional symptoms, similarly to Incyte’s Jakafi.
It is hard to argue with the numbers, which continue to show a clear signal in terms of resolution of anemia. This kind of signal has not been observed with other JAK inhibitors in clinical trials. If this effect is real, YMI will have a huge advantage over Incyte despite being 3 years behind it in terms of development stage.
The drug’s effect on anemia is still an enigma. It is so counterintuitive given CYT387’s profile and the data with other JAK 1/2 inhibitors, that until YMI comes up with a good explanation or a randomized study, skepticism will persist. This skepticism is what keeping YMI’s market cap below $200M.
Owning the stock seems reasonable at these levels, as the market assigns minimal value to the anemia effect and views CYT387 as a “me too” drug. If the anemia effect is real, YMI is worth 5 or 6 times its current valuation. If it isn’t, the drug still has real value as an advanced JAK inhibitor with a good safety profile in myeloproliferative diseases as well as potential for autoimmune diseases.
YMI- Anemia effect prevails, so does skepticism
YMI (YMI) presented results for its controversial JAK inhibitor in myelofibrosis. As I discussed here, the drug will compete directly with Incyte’s (INCY) recently approved JAK inhibitor for MF (myelofibrosis), Jakafi. Although the two drugs have a similar target profile, YMI claims its drug could have a superior clinical profile because it reduces anemia. This is in bright contrast to Jakafi which does not alleviate anemia and could even cause anemia in some patients. Anemia is an important co-morbidity in MF that usually requires patients to receive blood transfusion on a regular basis.
Until the ASH meeting, YMI’s results were very limited as they included a small number of patients (60) with limited follow up, all of whom were treated in one center. This time the data included more than 100 new patients who were treated at multiple centers.
Looking at the anemia effect in the entire study (166 patients), there were 68 patients who are considered “transfusion dependent”. Over half of these patients became transfusion independent after 12 weeks of treatment. The incidence of anemia as a side effect was very low, again, in bright contrast to Jakafi which leads to anemia in one of every 5 patients. In terms of other disease parameters, CYT387 had a clear effect on spleen enlargement and constitutional symptoms, similarly to Incyte’s Jakafi.
It is hard to argue with the numbers, which continue to show a clear signal in terms of resolution of anemia. This kind of signal has not been observed with other JAK inhibitors in clinical trials. If this effect is real, YMI will have a huge advantage over Incyte despite being 3 years behind it in terms of development stage.
The drug’s effect on anemia is still an enigma. It is so counterintuitive given CYT387’s profile and the data with other JAK 1/2 inhibitors, that until YMI comes up with a good explanation or a randomized study, skepticism will persist. This skepticism is what keeping YMI’s market cap below $200M.
Owning the stock seems reasonable at these levels, as the market assigns minimal value to the anemia effect and views CYT387 as a “me too” drug. If the anemia effect is real, YMI is worth 5 or 6 times its current valuation. If it isn’t, the drug still has real value as an advanced JAK inhibitor with a good safety profile in myeloproliferative diseases as well as potential for autoimmune diseases.
Hier noch ein Beitrag von Minyanville:
Is YM the Next Incyte?
By David Miller Dec 19, 2011 9:50 am
Nobody can know for certain whether YM's stock price will mimic Incyte's chart pattern, but right now, things are looking positive and the stock seems undervalued.
Incyte (INCY) has been around a very, very long time. It predates the NASDAQ Biotech Index (^NBI), in fact, having been founded in 1991. It has an accumulated deficit of $1.6 billion, unusually large even by biotech standards. It has lost money almost every year since its inception.
In November 2011, Incyte saw Jakafi (JACK-uh-fee) approved for the treatment of a bone marrow disease called myelofibrosis. Myelofibrosis is the gradual scarring of the bone marrow causing all sorts of problems. The initial issues are reduced numbers of red blood cells, white blood cells, and platelets.
Anemia, infections, easy bruising, and bleeding are typically first indications of the disease. The liver and spleen start working overtime to make up for the deficiencies caused by underperforming bone marrow. The liver and especially the spleen swell, sometimes to the size of a basketball, causing significant abdominal pain. These symptoms are often what send patients to the doctor.
The first substantive data set on Jakafi was released at the American Society of Hematology (or ASH) meeting in December 2008. That initial phase II data set showed the drug shrank spleens and helped reduce some symptoms. The company entered phase III trials in mid-2009. Positive data on the first trial were released in late 2010, and positive data from the second trial were reported in 2011. Jakafi is the first drug approved by the Food and Drug Administration for myelofibrosis.
The chart below shows the path of Incyte shares (light blue) and the NBI (white, included for reference) from the early phase II data in 2008 through the present. Investors who bought on the ASH 2008 data could have exited at the top with better than a 450% gain.
At last week’s ASH meeting, YM BioSciences (YMI) reported substantive phase II data on CYT387, also for myelofibrosis. CYT387 appears to improve spleen size and quality of life about the same as Jakafi, but CYT387 has an extra bonus effect: It seems to reverse the anemia plaguing myelofibrosis patients. While the data are early, data presented last week at ASH show the anemia benefit is real. Overall, the side effect profile for CYT387 also appears to be superior to that of Jakafi.
The myelofibrosis market is not a huge one. There are upward of 130,000 patients in the US, which puts myelofibrosis into orphan disease territory. Nevertheless, the market opportunity is reasonably substantial, with chronic treatment and long median survival times for most patients.
Incyte had a checkered past prior to its success with Jakafi. YM is no different. YM’s breast cancer drug tesmilifene failed phase III trials. Nimotuzumab, YM’s follow-on to Avastin, suffered from lack of resources, poor timing, and poor regulatory strategy. My firm has covered YM since 2005, so we’ve lived through most of this drama.
YM acquired CYT387 when they acquired Australian biotech Cytopia in 2009. Management of Cytopia assumed control of the company shortly thereafter. Tesmilifene is long gone and new management (wisely) punted the responsibility of developing nimotuzumab off to partners. CYT387 is now the company’s lead drug and the only one YM is spending meaningful money to develop.
Looking at Incyte’s chart, I have to believe past history is weighing on YM’s stock price. Despite CYT387 having a superior profile to Jakafi, stock price gains leading into and after the recent ASH conference have been minimal. I believe this makes YM undervalued.
To be sure, CYT387 won’t be approved for a while. The phase III pivotal program will start in mid-2012, and approval probably won’t come for three years. The company has over $70 million in the bank, but will need money from investors or a partner to launch the pivotal program. This will be a worldwide clinical trial program, so management would be best served by selling the company or partnering the drug.
Smart biotech investors never buy a company just for the partnering or the buyout, however. The core fundamentals of the company have to be strong, or you’re just fooling yourself and exposing your portfolio to unnecessary risk.
I spent most of my time at ASH attending different sessions on myelofibrosis. Incyte’s Jakafi is a fine drug for these patients, but the early profile of CYT387 appears to be a better fit for this disease. CYT387’s side effect profile appears cleaner at this stage, and the anemia benefit really has doctors excited.
Nobody can know for certain whether CYT387 will ultimately be successful or whether YM’s stock price will mimic the Incyte pattern on the chart above. I happen to think the stars for a similar price gain and successful regulatory path for YM are more aligned than not at this point, which is why I believe the stock is undervalued.
Major next steps will be a partner or acquirer for YM to get CYT387 into pivotal trials. YM could also decide to do this alone, which would not be as positive. Also important will be details on the pivotal program design. Those details should arrive no later than spring 2012, with pivotal trials starting summer 2012.
------------------------------
Und dazu einen Kommentar, der viel von der Skepsis rüberbringt, die YMI gegenüber herrscht:
About the CYT387 side effect profile, the peripheral neuropathy issues are most troubling. Since nobody in the scientific community can explain how or why the YMI drug is helping anemia, one has to assume that there is some kind of off target effect of the drug going on!
So, one has to wonder if that same off target work is also producing the peripheral neuropathy effects on very large percentage of patients.
The FDA will not approve this drug without a clear understanding of these issues, and I would venture to say any potential partner or acquirer needs to clarify the risks here. Finally, do you know the breakout by center for the 68 patients tracked todate for anemia response? Were these patients really transfusion dependent on entry. I'd want to know how many of these were from Tefferi's group?
http://www.minyanville.com/businessmarkets/articles/myelofib…
Is YM the Next Incyte?
By David Miller Dec 19, 2011 9:50 am
Nobody can know for certain whether YM's stock price will mimic Incyte's chart pattern, but right now, things are looking positive and the stock seems undervalued.
Incyte (INCY) has been around a very, very long time. It predates the NASDAQ Biotech Index (^NBI), in fact, having been founded in 1991. It has an accumulated deficit of $1.6 billion, unusually large even by biotech standards. It has lost money almost every year since its inception.
In November 2011, Incyte saw Jakafi (JACK-uh-fee) approved for the treatment of a bone marrow disease called myelofibrosis. Myelofibrosis is the gradual scarring of the bone marrow causing all sorts of problems. The initial issues are reduced numbers of red blood cells, white blood cells, and platelets.
Anemia, infections, easy bruising, and bleeding are typically first indications of the disease. The liver and spleen start working overtime to make up for the deficiencies caused by underperforming bone marrow. The liver and especially the spleen swell, sometimes to the size of a basketball, causing significant abdominal pain. These symptoms are often what send patients to the doctor.
The first substantive data set on Jakafi was released at the American Society of Hematology (or ASH) meeting in December 2008. That initial phase II data set showed the drug shrank spleens and helped reduce some symptoms. The company entered phase III trials in mid-2009. Positive data on the first trial were released in late 2010, and positive data from the second trial were reported in 2011. Jakafi is the first drug approved by the Food and Drug Administration for myelofibrosis.
The chart below shows the path of Incyte shares (light blue) and the NBI (white, included for reference) from the early phase II data in 2008 through the present. Investors who bought on the ASH 2008 data could have exited at the top with better than a 450% gain.
At last week’s ASH meeting, YM BioSciences (YMI) reported substantive phase II data on CYT387, also for myelofibrosis. CYT387 appears to improve spleen size and quality of life about the same as Jakafi, but CYT387 has an extra bonus effect: It seems to reverse the anemia plaguing myelofibrosis patients. While the data are early, data presented last week at ASH show the anemia benefit is real. Overall, the side effect profile for CYT387 also appears to be superior to that of Jakafi.
The myelofibrosis market is not a huge one. There are upward of 130,000 patients in the US, which puts myelofibrosis into orphan disease territory. Nevertheless, the market opportunity is reasonably substantial, with chronic treatment and long median survival times for most patients.
Incyte had a checkered past prior to its success with Jakafi. YM is no different. YM’s breast cancer drug tesmilifene failed phase III trials. Nimotuzumab, YM’s follow-on to Avastin, suffered from lack of resources, poor timing, and poor regulatory strategy. My firm has covered YM since 2005, so we’ve lived through most of this drama.
YM acquired CYT387 when they acquired Australian biotech Cytopia in 2009. Management of Cytopia assumed control of the company shortly thereafter. Tesmilifene is long gone and new management (wisely) punted the responsibility of developing nimotuzumab off to partners. CYT387 is now the company’s lead drug and the only one YM is spending meaningful money to develop.
Looking at Incyte’s chart, I have to believe past history is weighing on YM’s stock price. Despite CYT387 having a superior profile to Jakafi, stock price gains leading into and after the recent ASH conference have been minimal. I believe this makes YM undervalued.
To be sure, CYT387 won’t be approved for a while. The phase III pivotal program will start in mid-2012, and approval probably won’t come for three years. The company has over $70 million in the bank, but will need money from investors or a partner to launch the pivotal program. This will be a worldwide clinical trial program, so management would be best served by selling the company or partnering the drug.
Smart biotech investors never buy a company just for the partnering or the buyout, however. The core fundamentals of the company have to be strong, or you’re just fooling yourself and exposing your portfolio to unnecessary risk.
I spent most of my time at ASH attending different sessions on myelofibrosis. Incyte’s Jakafi is a fine drug for these patients, but the early profile of CYT387 appears to be a better fit for this disease. CYT387’s side effect profile appears cleaner at this stage, and the anemia benefit really has doctors excited.
Nobody can know for certain whether CYT387 will ultimately be successful or whether YM’s stock price will mimic the Incyte pattern on the chart above. I happen to think the stars for a similar price gain and successful regulatory path for YM are more aligned than not at this point, which is why I believe the stock is undervalued.
Major next steps will be a partner or acquirer for YM to get CYT387 into pivotal trials. YM could also decide to do this alone, which would not be as positive. Also important will be details on the pivotal program design. Those details should arrive no later than spring 2012, with pivotal trials starting summer 2012.
------------------------------
Und dazu einen Kommentar, der viel von der Skepsis rüberbringt, die YMI gegenüber herrscht:
About the CYT387 side effect profile, the peripheral neuropathy issues are most troubling. Since nobody in the scientific community can explain how or why the YMI drug is helping anemia, one has to assume that there is some kind of off target effect of the drug going on!
So, one has to wonder if that same off target work is also producing the peripheral neuropathy effects on very large percentage of patients.
The FDA will not approve this drug without a clear understanding of these issues, and I would venture to say any potential partner or acquirer needs to clarify the risks here. Finally, do you know the breakout by center for the 68 patients tracked todate for anemia response? Were these patients really transfusion dependent on entry. I'd want to know how many of these were from Tefferi's group?
http://www.minyanville.com/businessmarkets/articles/myelofib…
Hallo Jungs!
Ist eigentlich noch jmd. investiert in der Aktie?
Gestern endlich einmal ein Lebenszeichen von Ym. Fast 20 % plus an den Widerstand bei 2,05-2,10 USD. Angeblich Gerüchte über Übernahme oder ähnliches....aber nichts bestätigt.
Wie auch immer, sollte der Widerstand überwunden werden können, dann liegt das mittelfristige Ziel bei 3,20 USD.
Hoffen wir mal das Beste!
Schöne Grüße
Ist eigentlich noch jmd. investiert in der Aktie?
Gestern endlich einmal ein Lebenszeichen von Ym. Fast 20 % plus an den Widerstand bei 2,05-2,10 USD. Angeblich Gerüchte über Übernahme oder ähnliches....aber nichts bestätigt.
Wie auch immer, sollte der Widerstand überwunden werden können, dann liegt das mittelfristige Ziel bei 3,20 USD.
Hoffen wir mal das Beste!
Schöne Grüße
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.672.577 von BigDogg am 31.01.12 10:48:46Tja und wieder eine Kapitalerhoehung ueber 75 Mio USD statt Buyout/Partner....was soll man da sagen?
War ja lange ruhig hier.
Und jetzt ist die Geschichte zu Ende. Aber ein happy end:
FOSTER CITY, Calif. & MISSISSAUGA, Ontario--(BUSINESS WIRE)--Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) and YM BioSciences Inc. (NYSE MKT: YMI, TSX: YM) announced today that the companies have signed a definitive agreement under which Gilead will acquire YM for U.S.$2.95 per share in cash. The transaction has received the unanimous approval of YM’s Board of Directors, and values YM at approximately U.S.$510 million, with YM reporting C$125.5 million in cash and cash equivalents as of September 30, 2012. Gilead plans to fund the acquisition with cash on hand. The transaction is expected to close in the first quarter of 2013.
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Vielen Dank für den Fisch.
Und jetzt ist die Geschichte zu Ende. Aber ein happy end:
FOSTER CITY, Calif. & MISSISSAUGA, Ontario--(BUSINESS WIRE)--Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) and YM BioSciences Inc. (NYSE MKT: YMI, TSX: YM) announced today that the companies have signed a definitive agreement under which Gilead will acquire YM for U.S.$2.95 per share in cash. The transaction has received the unanimous approval of YM’s Board of Directors, and values YM at approximately U.S.$510 million, with YM reporting C$125.5 million in cash and cash equivalents as of September 30, 2012. Gilead plans to fund the acquisition with cash on hand. The transaction is expected to close in the first quarter of 2013.
----
Vielen Dank für den Fisch.
Antwort auf Beitrag Nr.: 43.919.961 von SLGramann am 12.12.12 14:49:59So ne Schweinerei...
Ich hab die Aktie seit 2009 und etwas mehr als 100 %...
Nicht wirklich viel wenn man bedenkt wo die reise hingehen hätte können. Schade, aber zumindest steuerfrei!
Ich hab die Aktie seit 2009 und etwas mehr als 100 %...
Nicht wirklich viel wenn man bedenkt wo die reise hingehen hätte können. Schade, aber zumindest steuerfrei!
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