~+~ WPTE: rebound + hohe Vola - nur 300% ~+~ - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 27.10.05 17:02:23 von
neuester Beitrag 02.11.05 15:58:30 von
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7. | 7. | 1,3500 | -0,74 | 29 | |||
8. | 8. | 56,40 | +1,26 | 26 |
Hier mal ein etwas anderer Amiwert mit riesem Potential: WPTE (A0B608) welche in FRA handelbar sind.
WPT produziert und vermarktet die World Poker Tour im TV Format und war Mitauslöser des Online Poker Fiebers:
WPT Enterprises creates and produces the World Poker Tour (WPT)®, airing Wednesday nights at 9pm on Travel Channel. WPT consists of 16 high stakes poker tournaments filmed at glamorous locations throughout the world, including Bellagio in Las Vegas, Foxwoods Resort Casino in Mashantucket, CT, Aviation Club de France in Paris and the Borgata in Atlantic City. The WPT can be seen in more than 60 countries throughout the world. Building on the success of its first season, WPT expanded its roster from 15 episodes in Season One to 21 episodes in Season Two, including the ratings success special WPT Ladies` Night. The WPT also added a series of other specials, including WPT: Hollywood Home Game, which brings celebrities center stage at the WPT Final Table where they battle to win money for their charities and for a coveted seat in the WPT World Championship. In Season Three, two new specials were added: Young Guns and Poker By The Book, featuring top poker authors.
HP: http://www.worldpokertour.com/index2.php
Das ganze geht auf weiteren Expansionskurs. Lokale Poker TV Formate sollen und werden die Welt erobern. Das DSF überträgt die WPT in Deutschland.
Ein Blick auf den Chart lohnt sich um das Kurspotential zu erkennen:
http://aktien.onvista.de/snapshot.html?ID_OSI=11258614
Sicherlich kein Rentenpapier aber ein schneller, netter Gewinn ist hier mehr als zu erwarten.
WPT produziert und vermarktet die World Poker Tour im TV Format und war Mitauslöser des Online Poker Fiebers:
WPT Enterprises creates and produces the World Poker Tour (WPT)®, airing Wednesday nights at 9pm on Travel Channel. WPT consists of 16 high stakes poker tournaments filmed at glamorous locations throughout the world, including Bellagio in Las Vegas, Foxwoods Resort Casino in Mashantucket, CT, Aviation Club de France in Paris and the Borgata in Atlantic City. The WPT can be seen in more than 60 countries throughout the world. Building on the success of its first season, WPT expanded its roster from 15 episodes in Season One to 21 episodes in Season Two, including the ratings success special WPT Ladies` Night. The WPT also added a series of other specials, including WPT: Hollywood Home Game, which brings celebrities center stage at the WPT Final Table where they battle to win money for their charities and for a coveted seat in the WPT World Championship. In Season Three, two new specials were added: Young Guns and Poker By The Book, featuring top poker authors.
HP: http://www.worldpokertour.com/index2.php
Das ganze geht auf weiteren Expansionskurs. Lokale Poker TV Formate sollen und werden die Welt erobern. Das DSF überträgt die WPT in Deutschland.
Ein Blick auf den Chart lohnt sich um das Kurspotential zu erkennen:
http://aktien.onvista.de/snapshot.html?ID_OSI=11258614
Sicherlich kein Rentenpapier aber ein schneller, netter Gewinn ist hier mehr als zu erwarten.
LOS ANGELES, October 7 /PRNewswire/ --
- WPT Enterprises wird globale Medienpartnerschaften, Fernsehsender und
Produzenten wilkommen heissen, die daran interessiert sind, in anderen
Gegenden der Welt die WPT Tours unter dem WPT-Markenzeichen auszustrahlen
Kann der sensationelle Erfolg der WORLD POKER TOUR(R) weltweit mit
lokalen Nuancen und in so verschiedenen Sprachen wie Chinesisch, Russisch und
Arabisch wiederholt werden?
WPT Enterprises Inc. (Nasdaq: WPTE) ist davon überzeugt, dass dies
möglich ist. Nachdem die Abkommen für Kanada und die Philippinen bereits
unterzeichnet sind, hat WPTE auf der MIPCOM (Standnummer R37.13) einen Stand
eingerichtet, um in aller Form die Markteinführung seines Markenkonzepts auf
den Märkten weltweit anzubieten. In den USA umfasst das Konzept 16 Turniere,
die Profis, Amateuren und begabten prominenten Spielern offen stehen, und die
für die Sendung mit einer beeindruckenden Mischung von Fachkommentaren,
erklärenden Grafiken, 16 Kameras, Spitzenproduktionsausstattung und mit
grossartigen Begleitgeschichten eingefangen werden. Die WORLD POKER TOUR
führte Tischplattenkameras ein, um im US-Fernsehen die "Hole Card" zeigen zu
können, was wiederum die weltweite Begeisterung für das Pokerspiel entfachte.
"Wir haben ein bewährtes Konzept und eine bewährte Marke", sagte Steve
Lipscomb, CEO und Gründer von WPT Enterprises Inc. "Unsere Shows sind bereits
in 116 Ländern und Gebieten, wo unsere über mehrere Sender ausgestrahlten
Shows der Spielzeiten Eins bis Drei gesendet werden, erfolgreich. Die
Fernsehsender, die sie ausstrahlen bemerken, genau wie Travel Channel, unser
Sender in den USA, bei den Zuschauerzahlen einen beträchtlichen Sprung nach
oben. Stellen Sie sich doch nur einmal vor, welch einen Erfolg eine lokal
produzierte WORLD POKER TOUR haben wird, sowohl bezüglich der regionalen
Teilnahme als auch für den Fernsehsender oder globalen Medienkonzern in Bezug
auf Zuschauerzahlen, Werbegelegenheiten, Werbeeinnahmen usw.! Das ist, als
hätte man in früheren Zeiten, als man noch kreativere Geschäfte machen
konnte, eine lokale Version der NBA lanciert".
WPT Enterprises Inc hat dank der weltweiten Publicity, der international
besuchten WORLD POKER TOUR Website www.worldpokertour.com, der kürzlich
lancierten internationalen Glückspiel-Website WPTOnline.com und einer
umfangreichen Reihe von jetzt in Europa, Asien und Australien auf dem Markt
befindlichen, lizenzierten Produkten den Wert des WPT Markennamens global
maximieren können. Die strategischen Allianzen zur Schaffung regionaler
Versionen der WORLD POKER TOUR Reihe werden von der vorhandenen, soliden
Grundlage profitieren, die praktisch eine Vorlage für den Erfolg darstellt.
Lipscomb wird gemeinsam mit Gary MacKinney, dem internationalen Vertriebschef
von WPTE, an der Messe in Cannes teilnehmen, um sich mit angehenden Partnern
zu treffen.
"Wir sind davon überzeugt, dass eine Anpassung an die örtlichen
Besonderheiten eine grössere Zahl treuer Fans an die WPT und WPTE Partner
binden wird", sagte MacKinney. "Die regionalen Partner können so ihre eigenen
lokalen Helden, Prominenten, weiblichen Pokerstars, Kommentatoren, regionalen
Rivalitäten und kulturellen Nuancen ins Bild setzen. Die Sender werden ihre
eigenen, selbsthergestellten WPT-Marken-Shows haben, die ihnen enorme
Gelegenheiten für Werbung, Publicity und Sponsorship bieten werden".
Während ihres Aufenthalts auf der MIPCOM, werden Lipscomb und MacKinney
auch mit Alfred Haber Distribution weiter daran arbeiten, die internationalen
Rechte der WPT-Shows aus den letzten drei Spielzeiten zu vermarkten.
Für weitergehende Informationen oder einen Termin, wenden Sie sich bitte
an MacKinney in den USA unter +1-323-330-9886, bzw. über sein US-Mobiltelefon
auf der Messe unter +1-661-373-4622.
Informationen zu WPT Enterprises Inc.
WPT Enterprises Inc. (Nasdaq: WPTE) ist ein Unternehmen, das über die
Entwicklung, Produktion und Vermarktung von Fernsehprogrammen zum Thema
Spiele, Unterhaltungs- und Verbraucherprodukte unter internationalen
Markennamen anbietet. WPTE hat WORLD POKER TOUR(R) produziert, eine
Fernsehshow, die auf einer Reihe von Pokerturniere mit hohen Einsätzen
basiert und in den USA über Travel Channel und weltweit in über 100 Ländern
und Gebieten ausgestrahlt wird. WPT Enterprises lizenziert seinen Markennamen
z.Z. an Unternehmen in den Bereichen Pokerausrüstung und -schulung,
Bekleidung, Verlagswesen, elektronische und drahtlose Unterhaltung, DVD/Home
Unterhaltung, Kasinospiele und Geschenkartikel. Für Informationen zur
Sendung, Tools zur Verbesserung des Pokerspiels und weitere WPT News, können
Fans sich unter www.worldpokertour.com einloggen. Das Unternehmen vermarktet
auch Firmensponsering. WPT Enterprises Inc. ist eine mehrheitliche
Tochtergesellschaft von Lakes Entertainment Inc. Fotos und Presseinformation
steht online zur Verfügung unter: www.worldpokertour.com/media.
(WPTEG)
Das US-amerikanische Gesetz "Private Securities Litigation Reform Act"
von 1995 sieht eine "Safe Harbor"-Klausel für zukunftsweisende Aussagen vor.
Bestimmte Informationen in dieser Pressemitteilung (sowie Informationen die
in mündlichen oder anderweitig schriftlichen vergangenen oder künftigen
Äusserungen von WPT Enterprises Inc enthalten sind) enthalten
zukunftsweisende Aussagen, wie z.B. Aussagen bezüglich der Expansion von
WPTEs Markenlizenzierung, die Entwicklung neuer Fernseh- und Filmprojekte,
die Entwicklung von WPTE Sponsering und andere
Geschäftsentwicklungsaktivitäten, sowie Aussagen bezüglich anderer
Investitionen, Finanzierungsquellen und die Auswirkungen des Wettbewerbs.
Derartige zukunftsweisende Informationen unterliegen grossen Risiken und
Unsicherheiten, die die künftigen, erwarteten Ergebnisse massgeblich
beeinflussen können und dementsprechend dazu führen können, dass die
Ergebnisse von den in zukunftsweisenden Aussagen von WPTE oder im Namen von
WPTE ausgedrückten wesentlich abweichen können. Diese Risiken umfassen, sind
aber nicht begrenzt auf WPTEs erhebliche Abhängigkeit von Travel Channel als
Ertragsquelle, die Möglichkeit, dass unsere Fernsehprogramme nicht mehr
genügend Zuschauer finden, das Risiko, dass Mitbewerber mit grösserer
Finanzkraft oder grösserer Marktpräsenz Fernsehprogramme entwickeln, die in
direkter Konkurrenz zu den Fernsehprogrammen von WPTE stehen, das Risiko,
dass WPTE nicht in der Lage ist, seine Unterhaltungskonzepte, aktuellen und
künftigen Markennamen und andere geistige Eigentumsrechte zu schützen,
Risiken im Zusammenhang mit der künftigen Expansion auf neuen, komplementären
Geschäftsbereichen, die Beendigung oder Beeinträchtigung der Beziehungen von
WPTE mit wichtigen Lizenz- und strategischen Partnern sowie WPTEs
Anhängigkeit von seinem obersten Führungsteam.
Weitergehende Informationen sind in WPTEs Einreichungen bei der
US-amerikanischen Securities and Exchange Commission enthalten.
Redaktionelle Hinweise: Bilder in 300 dpi-Auflösung können unter
www.media.worldpokertour.com heruntergeladen werden.
Ansprechpartner: Gary MacKinney/WPTE International Sales
Büro: +1-323-330-9886
Mobiltelefon(USA): +1-661-373-4622
E-Mail: gmackinney@worldpokertour.com
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050809/LATU100LOGO )
Website: http://www.WPTOnline.com
Website: http://www.worldpokertour.com
WPT Enterprises, Inc.
Autor: © PR Newswire (© PR Newswire),17:35 07.10.2005
- WPT Enterprises wird globale Medienpartnerschaften, Fernsehsender und
Produzenten wilkommen heissen, die daran interessiert sind, in anderen
Gegenden der Welt die WPT Tours unter dem WPT-Markenzeichen auszustrahlen
Kann der sensationelle Erfolg der WORLD POKER TOUR(R) weltweit mit
lokalen Nuancen und in so verschiedenen Sprachen wie Chinesisch, Russisch und
Arabisch wiederholt werden?
WPT Enterprises Inc. (Nasdaq: WPTE) ist davon überzeugt, dass dies
möglich ist. Nachdem die Abkommen für Kanada und die Philippinen bereits
unterzeichnet sind, hat WPTE auf der MIPCOM (Standnummer R37.13) einen Stand
eingerichtet, um in aller Form die Markteinführung seines Markenkonzepts auf
den Märkten weltweit anzubieten. In den USA umfasst das Konzept 16 Turniere,
die Profis, Amateuren und begabten prominenten Spielern offen stehen, und die
für die Sendung mit einer beeindruckenden Mischung von Fachkommentaren,
erklärenden Grafiken, 16 Kameras, Spitzenproduktionsausstattung und mit
grossartigen Begleitgeschichten eingefangen werden. Die WORLD POKER TOUR
führte Tischplattenkameras ein, um im US-Fernsehen die "Hole Card" zeigen zu
können, was wiederum die weltweite Begeisterung für das Pokerspiel entfachte.
"Wir haben ein bewährtes Konzept und eine bewährte Marke", sagte Steve
Lipscomb, CEO und Gründer von WPT Enterprises Inc. "Unsere Shows sind bereits
in 116 Ländern und Gebieten, wo unsere über mehrere Sender ausgestrahlten
Shows der Spielzeiten Eins bis Drei gesendet werden, erfolgreich. Die
Fernsehsender, die sie ausstrahlen bemerken, genau wie Travel Channel, unser
Sender in den USA, bei den Zuschauerzahlen einen beträchtlichen Sprung nach
oben. Stellen Sie sich doch nur einmal vor, welch einen Erfolg eine lokal
produzierte WORLD POKER TOUR haben wird, sowohl bezüglich der regionalen
Teilnahme als auch für den Fernsehsender oder globalen Medienkonzern in Bezug
auf Zuschauerzahlen, Werbegelegenheiten, Werbeeinnahmen usw.! Das ist, als
hätte man in früheren Zeiten, als man noch kreativere Geschäfte machen
konnte, eine lokale Version der NBA lanciert".
WPT Enterprises Inc hat dank der weltweiten Publicity, der international
besuchten WORLD POKER TOUR Website www.worldpokertour.com, der kürzlich
lancierten internationalen Glückspiel-Website WPTOnline.com und einer
umfangreichen Reihe von jetzt in Europa, Asien und Australien auf dem Markt
befindlichen, lizenzierten Produkten den Wert des WPT Markennamens global
maximieren können. Die strategischen Allianzen zur Schaffung regionaler
Versionen der WORLD POKER TOUR Reihe werden von der vorhandenen, soliden
Grundlage profitieren, die praktisch eine Vorlage für den Erfolg darstellt.
Lipscomb wird gemeinsam mit Gary MacKinney, dem internationalen Vertriebschef
von WPTE, an der Messe in Cannes teilnehmen, um sich mit angehenden Partnern
zu treffen.
"Wir sind davon überzeugt, dass eine Anpassung an die örtlichen
Besonderheiten eine grössere Zahl treuer Fans an die WPT und WPTE Partner
binden wird", sagte MacKinney. "Die regionalen Partner können so ihre eigenen
lokalen Helden, Prominenten, weiblichen Pokerstars, Kommentatoren, regionalen
Rivalitäten und kulturellen Nuancen ins Bild setzen. Die Sender werden ihre
eigenen, selbsthergestellten WPT-Marken-Shows haben, die ihnen enorme
Gelegenheiten für Werbung, Publicity und Sponsorship bieten werden".
Während ihres Aufenthalts auf der MIPCOM, werden Lipscomb und MacKinney
auch mit Alfred Haber Distribution weiter daran arbeiten, die internationalen
Rechte der WPT-Shows aus den letzten drei Spielzeiten zu vermarkten.
Für weitergehende Informationen oder einen Termin, wenden Sie sich bitte
an MacKinney in den USA unter +1-323-330-9886, bzw. über sein US-Mobiltelefon
auf der Messe unter +1-661-373-4622.
Informationen zu WPT Enterprises Inc.
WPT Enterprises Inc. (Nasdaq: WPTE) ist ein Unternehmen, das über die
Entwicklung, Produktion und Vermarktung von Fernsehprogrammen zum Thema
Spiele, Unterhaltungs- und Verbraucherprodukte unter internationalen
Markennamen anbietet. WPTE hat WORLD POKER TOUR(R) produziert, eine
Fernsehshow, die auf einer Reihe von Pokerturniere mit hohen Einsätzen
basiert und in den USA über Travel Channel und weltweit in über 100 Ländern
und Gebieten ausgestrahlt wird. WPT Enterprises lizenziert seinen Markennamen
z.Z. an Unternehmen in den Bereichen Pokerausrüstung und -schulung,
Bekleidung, Verlagswesen, elektronische und drahtlose Unterhaltung, DVD/Home
Unterhaltung, Kasinospiele und Geschenkartikel. Für Informationen zur
Sendung, Tools zur Verbesserung des Pokerspiels und weitere WPT News, können
Fans sich unter www.worldpokertour.com einloggen. Das Unternehmen vermarktet
auch Firmensponsering. WPT Enterprises Inc. ist eine mehrheitliche
Tochtergesellschaft von Lakes Entertainment Inc. Fotos und Presseinformation
steht online zur Verfügung unter: www.worldpokertour.com/media.
(WPTEG)
Das US-amerikanische Gesetz "Private Securities Litigation Reform Act"
von 1995 sieht eine "Safe Harbor"-Klausel für zukunftsweisende Aussagen vor.
Bestimmte Informationen in dieser Pressemitteilung (sowie Informationen die
in mündlichen oder anderweitig schriftlichen vergangenen oder künftigen
Äusserungen von WPT Enterprises Inc enthalten sind) enthalten
zukunftsweisende Aussagen, wie z.B. Aussagen bezüglich der Expansion von
WPTEs Markenlizenzierung, die Entwicklung neuer Fernseh- und Filmprojekte,
die Entwicklung von WPTE Sponsering und andere
Geschäftsentwicklungsaktivitäten, sowie Aussagen bezüglich anderer
Investitionen, Finanzierungsquellen und die Auswirkungen des Wettbewerbs.
Derartige zukunftsweisende Informationen unterliegen grossen Risiken und
Unsicherheiten, die die künftigen, erwarteten Ergebnisse massgeblich
beeinflussen können und dementsprechend dazu führen können, dass die
Ergebnisse von den in zukunftsweisenden Aussagen von WPTE oder im Namen von
WPTE ausgedrückten wesentlich abweichen können. Diese Risiken umfassen, sind
aber nicht begrenzt auf WPTEs erhebliche Abhängigkeit von Travel Channel als
Ertragsquelle, die Möglichkeit, dass unsere Fernsehprogramme nicht mehr
genügend Zuschauer finden, das Risiko, dass Mitbewerber mit grösserer
Finanzkraft oder grösserer Marktpräsenz Fernsehprogramme entwickeln, die in
direkter Konkurrenz zu den Fernsehprogrammen von WPTE stehen, das Risiko,
dass WPTE nicht in der Lage ist, seine Unterhaltungskonzepte, aktuellen und
künftigen Markennamen und andere geistige Eigentumsrechte zu schützen,
Risiken im Zusammenhang mit der künftigen Expansion auf neuen, komplementären
Geschäftsbereichen, die Beendigung oder Beeinträchtigung der Beziehungen von
WPTE mit wichtigen Lizenz- und strategischen Partnern sowie WPTEs
Anhängigkeit von seinem obersten Führungsteam.
Weitergehende Informationen sind in WPTEs Einreichungen bei der
US-amerikanischen Securities and Exchange Commission enthalten.
Redaktionelle Hinweise: Bilder in 300 dpi-Auflösung können unter
www.media.worldpokertour.com heruntergeladen werden.
Ansprechpartner: Gary MacKinney/WPTE International Sales
Büro: +1-323-330-9886
Mobiltelefon(USA): +1-661-373-4622
E-Mail: gmackinney@worldpokertour.com
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050809/LATU100LOGO )
Website: http://www.WPTOnline.com
Website: http://www.worldpokertour.com
WPT Enterprises, Inc.
Autor: © PR Newswire (© PR Newswire),17:35 07.10.2005
Fahrstuhlaktie für Pokerfreunde
Genau, und jetzt geht der Fahrstuhl wieder nach oben !
2K SPORTS ANNOUNCES WORLD POKER TOUR® VIDEO GAME
NOW SHIPPING TO RETAIL STORES ACROSS NORTH AMERICA
NEW YORK, NY – October 18, 2005 – 2K Sports, a publishing label of Take-
Two Interactive Software, Inc. (Nasdaq: TTWO), today announced that the
World Poker Tour® video game has shipped to major retailers across North
America. Offering real players and broadcast presentation elements that mirror
the popular television series, the World Poker Tour video game is also the only
poker title to incorporate real world venues. The World Poker Tour video game
is available for the PlayStation® 2 computer entertainment system, Xbox® video
game and entertainment system from Microsoft and Nintendo Game Boy®
Advance.
Combining world-class venues and real poker pros, World Poker Tour allows
gamers to take a seat in the world’s most prestigious poker tournaments. With
insightful commentary by World Poker Tour hosts Mike Sexton and Vince Van
Patten, players can compete against the virtual equivalents of pros such as
Antonio “the Magician” Esfandiari, Erick Lindgren, Evelyn Ng, Lyle Berman,
Michael “The Grinder” Mizrachi and Phil “Unabomber” Laak. World Poker Tour
gives gamers the chance to compete against players across the country, set up
poker nights, chat live via Xbox Live® online game service, PlayStation® Online
or system link or show off their best poker faces with the EyeToy™ USB Camera
(for PlayStation®2).
The World Poker Tour video game features six Tour-exclusive casinos. These
include The Bicycle Casino in Bell Gardens, CA; Commerce Casino in
Commerce, CA; Bay 101 in San Jose, CA; Foxwoods Resort Casino in
Mashantaucket, CT; Borgata Hotel Casino & Spa in Atlantic City, NJ; and The
Aviation Club de France, in Paris, France. These real-world locations are
completely accurate, right down to the carpeting, lighting, room décor, and floor
layout.
“Poker has become a cultural phenomenon as shown by the increasing
popularity of the World Poker Tour television series,” said Greg Thomas,
president of Visual Concepts, a 2K Sports studio. “The World Poker Tour
brand is an integral part of our game as it brings unmatched credibility and
familiarity to millions of poker fans. With the integration of World Poker Tour
pros, commentators and presentation elements, the World Poker Tour video
game delivers the most authentic poker experience found on any gaming
platform.”
"2K Sports has created an amazing game utilizing all the best elements of the
WPT,” said Andrea Green, Vice President, Global Consumer Products at WPT.
“We are thrilled to add this item to our growing repertoire of branded consumer
products. With so many of our fans living the "digital" lifestyle, this game brings
the WPT right into their homes in an interactive way. Now they can personally
experience going "All-In" against our exciting champions. "
The World Poker Tour video game is rated “E” for Everyone and is available in
North American retail stores for $19.99.
For more information, log onto http://www.2ksports.com.
NOW SHIPPING TO RETAIL STORES ACROSS NORTH AMERICA
NEW YORK, NY – October 18, 2005 – 2K Sports, a publishing label of Take-
Two Interactive Software, Inc. (Nasdaq: TTWO), today announced that the
World Poker Tour® video game has shipped to major retailers across North
America. Offering real players and broadcast presentation elements that mirror
the popular television series, the World Poker Tour video game is also the only
poker title to incorporate real world venues. The World Poker Tour video game
is available for the PlayStation® 2 computer entertainment system, Xbox® video
game and entertainment system from Microsoft and Nintendo Game Boy®
Advance.
Combining world-class venues and real poker pros, World Poker Tour allows
gamers to take a seat in the world’s most prestigious poker tournaments. With
insightful commentary by World Poker Tour hosts Mike Sexton and Vince Van
Patten, players can compete against the virtual equivalents of pros such as
Antonio “the Magician” Esfandiari, Erick Lindgren, Evelyn Ng, Lyle Berman,
Michael “The Grinder” Mizrachi and Phil “Unabomber” Laak. World Poker Tour
gives gamers the chance to compete against players across the country, set up
poker nights, chat live via Xbox Live® online game service, PlayStation® Online
or system link or show off their best poker faces with the EyeToy™ USB Camera
(for PlayStation®2).
The World Poker Tour video game features six Tour-exclusive casinos. These
include The Bicycle Casino in Bell Gardens, CA; Commerce Casino in
Commerce, CA; Bay 101 in San Jose, CA; Foxwoods Resort Casino in
Mashantaucket, CT; Borgata Hotel Casino & Spa in Atlantic City, NJ; and The
Aviation Club de France, in Paris, France. These real-world locations are
completely accurate, right down to the carpeting, lighting, room décor, and floor
layout.
“Poker has become a cultural phenomenon as shown by the increasing
popularity of the World Poker Tour television series,” said Greg Thomas,
president of Visual Concepts, a 2K Sports studio. “The World Poker Tour
brand is an integral part of our game as it brings unmatched credibility and
familiarity to millions of poker fans. With the integration of World Poker Tour
pros, commentators and presentation elements, the World Poker Tour video
game delivers the most authentic poker experience found on any gaming
platform.”
"2K Sports has created an amazing game utilizing all the best elements of the
WPT,” said Andrea Green, Vice President, Global Consumer Products at WPT.
“We are thrilled to add this item to our growing repertoire of branded consumer
products. With so many of our fans living the "digital" lifestyle, this game brings
the WPT right into their homes in an interactive way. Now they can personally
experience going "All-In" against our exciting champions. "
The World Poker Tour video game is rated “E” for Everyone and is available in
North American retail stores for $19.99.
For more information, log onto http://www.2ksports.com.
A Q&A WITH STEVE LIPSCOMB
FOUNDER OF WPT ENTERPRISES
Q. Why is Poker so hot ?
Before the WORLD POKER TOUR® hit the airwaves in 2003 there was no real interest
in televised poker. Poker had been broadcast for years, but the way it was produced,
neither you nor I would want to watch it. The WORLD POKER TOUR literally reinvented
the game as a televised spectator sport. Instead of three cameras incomprehensibly
covering guys holding cards around an oval table, for the first time the WPT made the
game “play live” – with seventeen cameras covering all the action, WPT cams that
revealed the hole cards, explanatory graphics and commentary that finally made the
game understandable in real time.
Q. What is it that has captured the public’s fancy?
We have managed to create and invent a viewing experience that makes you feel like
you are sitting in that seat making million dollar decisions on every hand. You look at
the cards when the players do. You track what all the other players have. You get that
sinking feeling that you are about to make the biggest decision of your life – and you
may be wrong. This is high stakes human drama. There is just no better reality
television on the air today.
You watch a close-up on a guy whose brain is overheating. His lip begins to quiver.
Sweat runs down his brow -- because he is about to make or break a million dollars on
the next card. People sit at the edge of their seats watching the WORLD POKER TOUR
because this is the human condition at its extreme. A college professor of mine calls
poker the Modern Greek Tragedy. I rather like that.
I’ve seen people in bars watching our tournaments, yelling, “Oh no, don’t do it!” It’s like
watching someone go over a cliff and you can’t stop them.
Q&A With WPTE’s Steve Lipscomb
FOUNDER OF WPT ENTERPRISES
Q. Why is Poker so hot ?
Before the WORLD POKER TOUR® hit the airwaves in 2003 there was no real interest
in televised poker. Poker had been broadcast for years, but the way it was produced,
neither you nor I would want to watch it. The WORLD POKER TOUR literally reinvented
the game as a televised spectator sport. Instead of three cameras incomprehensibly
covering guys holding cards around an oval table, for the first time the WPT made the
game “play live” – with seventeen cameras covering all the action, WPT cams that
revealed the hole cards, explanatory graphics and commentary that finally made the
game understandable in real time.
Q. What is it that has captured the public’s fancy?
We have managed to create and invent a viewing experience that makes you feel like
you are sitting in that seat making million dollar decisions on every hand. You look at
the cards when the players do. You track what all the other players have. You get that
sinking feeling that you are about to make the biggest decision of your life – and you
may be wrong. This is high stakes human drama. There is just no better reality
television on the air today.
You watch a close-up on a guy whose brain is overheating. His lip begins to quiver.
Sweat runs down his brow -- because he is about to make or break a million dollars on
the next card. People sit at the edge of their seats watching the WORLD POKER TOUR
because this is the human condition at its extreme. A college professor of mine calls
poker the Modern Greek Tragedy. I rather like that.
I’ve seen people in bars watching our tournaments, yelling, “Oh no, don’t do it!” It’s like
watching someone go over a cliff and you can’t stop them.
Q&A With WPTE’s Steve Lipscomb
Q. What keeps people coming back, even to watch your second showings?
The great thing about WORLD POKER TOUR shows is that, unlike any sport in the
history of televised sports entertainment, when you watch WPT episodes, you become a
better poker player. You can watch the Super Bowl, be very entertained, but you’re not
a better football player when you finish. The not-so-obvious corollary is that, as you
improve your game, you get more out of the shows. So, people watch the shows over
and over again because they literally have a different viewing experience the more they
learn.
Q. Wasn’t it difficult to get the players to go along?
Initially, players were reluctant to reveal their hole cards. I asked players to take it on
faith that, in order to transform poker into a sport, they must let the audience in on the
excitement and nuance of the game. I believe players have been amazed by how
rapidly their world has been transformed by what we’ve done. Be aware that two of the
six players at the first WORLD POKER TOUR final table had not told their families that
they played poker for a living. Now, the big players cannot walk through the airport
without signing autographs.
The great thing about WORLD POKER TOUR shows is that, unlike any sport in the
history of televised sports entertainment, when you watch WPT episodes, you become a
better poker player. You can watch the Super Bowl, be very entertained, but you’re not
a better football player when you finish. The not-so-obvious corollary is that, as you
improve your game, you get more out of the shows. So, people watch the shows over
and over again because they literally have a different viewing experience the more they
learn.
Q. Wasn’t it difficult to get the players to go along?
Initially, players were reluctant to reveal their hole cards. I asked players to take it on
faith that, in order to transform poker into a sport, they must let the audience in on the
excitement and nuance of the game. I believe players have been amazed by how
rapidly their world has been transformed by what we’ve done. Be aware that two of the
six players at the first WORLD POKER TOUR final table had not told their families that
they played poker for a living. Now, the big players cannot walk through the airport
without signing autographs.
So, jetzt das Entscheidende, denkt mal drüber nach (Es gibt z.zt. nur ca. 100 Millionen Pokerspieler, vor 5 Jahren waren es vielleicht 20 Mio).
Q. How have you and your colleagues capitalized on this success?
The vision behind the WORLD POKER TOUR has always been to get where we are
today. With the powerful medium of television we have effectively branded the massive
poker market. The future of our business is to continue to maintain our position as the
NBA of poker and to monetize that brand over multiple platforms. From poker chips to
video games to educational s DVDs, we are becoming synonymous with poker in the
United States and around the world. In August, we raised capital through an initial public
offering and are now traded on NASDAQ under the symbol WPTE. As one of the most
successful IPOs in 2004, we have raised sufficient funds to respond to this rapidly
growing market and capitalize on the many opportunities that we have helped create.
We have also managed to extend the ultimate invitation to our audience. For three
years now we have invited people to come play in our tournaments. For two years we
have invited people to watch the WPT on television. And, now we are excited by the
prospect of being able to literally deal our audience into owning a piece of the WORLD
POKER TOUR. This is the first time in the history of televised sports entertainment thatthe public has had an opportunity to invest in the early stages of an emerging, legitimate sports league. If you or I had gotten a piece of the NBA or the NFL when they began, we would be pretty happy with that investment today.
Q. How have you and your colleagues capitalized on this success?
The vision behind the WORLD POKER TOUR has always been to get where we are
today. With the powerful medium of television we have effectively branded the massive
poker market. The future of our business is to continue to maintain our position as the
NBA of poker and to monetize that brand over multiple platforms. From poker chips to
video games to educational s DVDs, we are becoming synonymous with poker in the
United States and around the world. In August, we raised capital through an initial public
offering and are now traded on NASDAQ under the symbol WPTE. As one of the most
successful IPOs in 2004, we have raised sufficient funds to respond to this rapidly
growing market and capitalize on the many opportunities that we have helped create.
We have also managed to extend the ultimate invitation to our audience. For three
years now we have invited people to come play in our tournaments. For two years we
have invited people to watch the WPT on television. And, now we are excited by the
prospect of being able to literally deal our audience into owning a piece of the WORLD
POKER TOUR. This is the first time in the history of televised sports entertainment thatthe public has had an opportunity to invest in the early stages of an emerging, legitimate sports league. If you or I had gotten a piece of the NBA or the NFL when they began, we would be pretty happy with that investment today.
Heute bereits + 6% ! Erfolgreicher Einstieg in den UK Markt wurde heute veröffentlicht. Hier ein kurzer Auszug.
WORLD POKER TOUR(R) Announced as Keystone in UK`S ITV4, Debuting November 1
New British Network Targeting Men to Launch Featuring the WORLD POKER TOUR Television Series
LOS ANGELES, Oct. 31 /PRNewswire-FirstCall/ -- WPT Enterprises, Inc. (Nasdaq: WPTE) announced today that it has inked an agreement for its WORLD POKER TOUR(R) television series to be featured programming when the UK`s much-anticipated ITV4 network kicks off on November 1. ITV4 is the latest addition to the powerful ITV family of networks broadcasting in the United Kingdom. The new network is an `entertainment channel providing quality programming to a discerning, up-market audience with a male bias.`
`This is a great beginning for our new integrated world strategy,` said Steve Lipscomb, CEO and founder of WPT Enterprises, Inc. `The WPT has found a strong partnership in the U.K. to build our brand and bring our programming to the millions of viewers that ITV reaches. The poker mania that the WORLD POKER TOUR inspired in the U.S. is taking hold in the U.K. with a vengeance and this partnership will continue to make us a driving force in the second largest poker market in the world.`
The deal grants ITV4 exclusive rights in the U.K. to broadcast the first two seasons of the WORLD POKER TOUR -- widely acknowledged as the show that launched the international poker boom. With the biggest names in poker, millions of dollars in prize money on the line and `A-list` celebrity specials -- the seventy-two hours of programming will be a strong addition to the ITV4 male-targeted lineup.
The ITV4 launch will serve as a springboard for the WORLD POKER TOUR`s international online poker venture, wptonline.com, in the United Kingdom. The WPT online primary room will be the sponsor of the show. The broadcasts will also bolster its emerging consumer products program in the region.
MHO: Strong Buy !
WORLD POKER TOUR(R) Announced as Keystone in UK`S ITV4, Debuting November 1
New British Network Targeting Men to Launch Featuring the WORLD POKER TOUR Television Series
LOS ANGELES, Oct. 31 /PRNewswire-FirstCall/ -- WPT Enterprises, Inc. (Nasdaq: WPTE) announced today that it has inked an agreement for its WORLD POKER TOUR(R) television series to be featured programming when the UK`s much-anticipated ITV4 network kicks off on November 1. ITV4 is the latest addition to the powerful ITV family of networks broadcasting in the United Kingdom. The new network is an `entertainment channel providing quality programming to a discerning, up-market audience with a male bias.`
`This is a great beginning for our new integrated world strategy,` said Steve Lipscomb, CEO and founder of WPT Enterprises, Inc. `The WPT has found a strong partnership in the U.K. to build our brand and bring our programming to the millions of viewers that ITV reaches. The poker mania that the WORLD POKER TOUR inspired in the U.S. is taking hold in the U.K. with a vengeance and this partnership will continue to make us a driving force in the second largest poker market in the world.`
The deal grants ITV4 exclusive rights in the U.K. to broadcast the first two seasons of the WORLD POKER TOUR -- widely acknowledged as the show that launched the international poker boom. With the biggest names in poker, millions of dollars in prize money on the line and `A-list` celebrity specials -- the seventy-two hours of programming will be a strong addition to the ITV4 male-targeted lineup.
The ITV4 launch will serve as a springboard for the WORLD POKER TOUR`s international online poker venture, wptonline.com, in the United Kingdom. The WPT online primary room will be the sponsor of the show. The broadcasts will also bolster its emerging consumer products program in the region.
MHO: Strong Buy !
hm, also wenn ich mir so die Geschäftszahlen ansehe, ist WPTE immer noch viel zu teuer ... die Insider Verkäufe in den letzten Monaten sprechen auch nicht gerade für einen Kauf
Wenigstens einen habe ich dazu gebracht sich mit der Aktie zu beschäftigen
Der Aufwärtstrend ist intakt, auch heute ist WPTE gut gestartet. Mein KZ beträgt 10 Euronen, die sind sicherlich drin.
Es ist der "Brand" der zählt, dieser macht z.Zt. den Wert der Aktie aus; hinzu kommt natürlich der gigantische, noch offene Markt !
Der Aufwärtstrend ist intakt, auch heute ist WPTE gut gestartet. Mein KZ beträgt 10 Euronen, die sind sicherlich drin.
Es ist der "Brand" der zählt, dieser macht z.Zt. den Wert der Aktie aus; hinzu kommt natürlich der gigantische, noch offene Markt !
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