Baidu.com - NASDAQ: BIDU crashed - dieses Jahr noch unter 30 US Dollar? (Seite 129)
eröffnet am 10.03.06 10:23:51 von
neuester Beitrag 26.03.24 10:24:03 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 41.021.264 von Karlll am 10.02.11 23:58:58...anscheinend gibt es kein halten mehr. Ich habe aber dennoch meinen Call heute verkauft. Bin mit meinen 30% zufrieden, die Vola ist extrem. Es kann wahrscheinlich noch weiter hoch gehen ( hab ja immer so ein Glück, wenn ich verkauft habe )
Dennoch tendiere ich eher dazu, dass sich der Kurs etwas erschöpfen wird, um dann wieder neue Fahrt auf zu nehmen. Meist kommen Kurse wieder zurück, bis das Gap geschlossen ist. Hab von Charttechnik aber keine Ahnung. Bin aber vorsichtshalber mal outside
Karlll, ich lese schon länger Deine Beitrage mit, wir haben auch einige gemeinsame
Werte unter Beobachtung. Wie ist Deine Meinung über das Unternehmen *** Woulfe Mining ***
Gruß BC
Dennoch tendiere ich eher dazu, dass sich der Kurs etwas erschöpfen wird, um dann wieder neue Fahrt auf zu nehmen. Meist kommen Kurse wieder zurück, bis das Gap geschlossen ist. Hab von Charttechnik aber keine Ahnung. Bin aber vorsichtshalber mal outside
Karlll, ich lese schon länger Deine Beitrage mit, wir haben auch einige gemeinsame
Werte unter Beobachtung. Wie ist Deine Meinung über das Unternehmen *** Woulfe Mining ***
Gruß BC
Bin heute eingestiegen nach dem ich alle Beiträge gelesen und mir den Wert angesehen habe.Meine Meinung,es ist noch nicht zu spät,um dabei zu sein.Schade,daß ich erst jetzt auf diesen Wert aufmerksam geworden bin.Wünsche allen ivestierten weiter viel Erfolg.Danke, für die guten Beiträge.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.021.182 von mann337 am 10.02.11 23:28:34Wohin willst Du denn zurück, mann?
ES GIBT KEIN ZURÜCK MEHR
February 10, 2011
Digital East Asia » Blog Archive » Baidu Looks to
Become a Social Networking Leader in China;
Showdown with Rival, Tencent, and Others
Posted: February 10th,2011 | By: doug.herman
Baidu.com, Inc. (NASDAQ: BIDU), the largest Chinese search engine in the world,
announced that it will develop its social networking business in order to provide more
services for users. The foray into the high-growth digital industry will put it into more
direct competition with its corporate rival Tencent Holdings Limited (HKG: 0700 |
(ADR) PINK: TCEHY), China’s largest Internet company, as well as some independent
companies such as Renren.com and Kaixin001.com.
Robin Li, Baidu’s CEO acknowledged the need for his company to start looking beyond
its primary revenue stream from the search business. He described the social
networking market as “extremely huge” and explained that Baidu would launch
comparable social networking services to those offered by competitors like Tencent.
Baidu’s plans to expand its social networking offerings comes as a recent article on
Businessweek describes the significance of the industry’s future and the expectation
that some private social net companies will likely IPO in the next year.
“Renren.com leads China’s surging social-networking market
with more than 160 million registered users, according to
Analysys International in Beijing. Competitor Kaixin001.com has more than
93 million. Their edge over billionaire Mark Zuckerberg’s service: a
government that blocks Facebook access.”
“With Facebook’s valuation topping $63 billion, Renren and peers may be
the next investment opportunities in a market with more Internet users
than the combined populations of the U.S. and Japan. Those sites and
competitors Tencent Holdings Ltd. and Baidu Inc. have room to grow as
the online advertising market is projected to triple to almost $13 billion by
2014.”
– Select excerpts from “Race to Be China’s Facebook Pits Renren Against
Tencent, Baidu“, Businessweek.com
In addition to expanding Baidu’s social networking business, Li also disclosed plans to
spin off the company’s online video joint venture, Qiyi.com, which was launched
almost one year ago and has grown to over 100 million users. No other details about
the split were provided.
Digital East Asia » Blog Archive » Baidu Looks to
Become a Social Networking Leader in China;
Showdown with Rival, Tencent, and Others
Posted: February 10th,2011 | By: doug.herman
Baidu.com, Inc. (NASDAQ: BIDU), the largest Chinese search engine in the world,
announced that it will develop its social networking business in order to provide more
services for users. The foray into the high-growth digital industry will put it into more
direct competition with its corporate rival Tencent Holdings Limited (HKG: 0700 |
(ADR) PINK: TCEHY), China’s largest Internet company, as well as some independent
companies such as Renren.com and Kaixin001.com.
Robin Li, Baidu’s CEO acknowledged the need for his company to start looking beyond
its primary revenue stream from the search business. He described the social
networking market as “extremely huge” and explained that Baidu would launch
comparable social networking services to those offered by competitors like Tencent.
Baidu’s plans to expand its social networking offerings comes as a recent article on
Businessweek describes the significance of the industry’s future and the expectation
that some private social net companies will likely IPO in the next year.
“Renren.com leads China’s surging social-networking market
with more than 160 million registered users, according to
Analysys International in Beijing. Competitor Kaixin001.com has more than
93 million. Their edge over billionaire Mark Zuckerberg’s service: a
government that blocks Facebook access.”
“With Facebook’s valuation topping $63 billion, Renren and peers may be
the next investment opportunities in a market with more Internet users
than the combined populations of the U.S. and Japan. Those sites and
competitors Tencent Holdings Ltd. and Baidu Inc. have room to grow as
the online advertising market is projected to triple to almost $13 billion by
2014.”
– Select excerpts from “Race to Be China’s Facebook Pits Renren Against
Tencent, Baidu“, Businessweek.com
In addition to expanding Baidu’s social networking business, Li also disclosed plans to
spin off the company’s online video joint venture, Qiyi.com, which was launched
almost one year ago and has grown to over 100 million users. No other details about
the split were provided.
Antwort auf Beitrag Nr.: 41.009.962 von paulmc am 09.02.11 14:46:28Moin, paulmc,
Da bist Du um S..kh..r..b..ite schneller gewesen als ich. Man kann halt nicht immer der
Erste sein.
Also die 158,-- US-$ scheinen zu stimmen.
Die Punkte habe ich mal gesetzt, weil das voll ausgeschriebene Wort nicht so recht
satisfaktionsfähig ist und da ich ja auch nicht erkennen kann, wes Geschlecht Du bist, ob
nun male oder female. Ich mag ja niemanden kompromitieren.
Mal schaun, wie es mit Baidu heute so recht voreinander geht. Die US-Futures sind bisher
im negativen Terrain. Kein schlechter Nährboden dafür, daß die Investoren sich den US-Titeln fernhalten, und auf unsere Hochstufung reagieren.
Gruß Karlll
Da bist Du um S..kh..r..b..ite schneller gewesen als ich. Man kann halt nicht immer der
Erste sein.
Also die 158,-- US-$ scheinen zu stimmen.
Die Punkte habe ich mal gesetzt, weil das voll ausgeschriebene Wort nicht so recht
satisfaktionsfähig ist und da ich ja auch nicht erkennen kann, wes Geschlecht Du bist, ob
nun male oder female. Ich mag ja niemanden kompromitieren.
Mal schaun, wie es mit Baidu heute so recht voreinander geht. Die US-Futures sind bisher
im negativen Terrain. Kein schlechter Nährboden dafür, daß die Investoren sich den US-Titeln fernhalten, und auf unsere Hochstufung reagieren.
Gruß Karlll
www.emerging-markets-trader.de
Top-Story - & Wirtschaftsnews - von heute 08:59
Facebook rückt an China heran, Hongkonger Niederlassung wird eröffnet
Hongkong 09.02.2011 (www.emfis.com) Das US- Sozialnetzwerk Facebook rückt näher an China heran.
Wie die IT- Seite asiamediajournal.com berichtet, hat Facebook heute die Eröffnung seiner Niederlassung in Hongkong bekannt gegeben.
Es wäre damit nach Singapur die zweite Vertriebsniederlassung in Asien und soll auch den Bereich Taiwan mit abdecken.
Das Unternehmen arbeitet bereits mit großen Marken in Asien zusammen. Dazu gehören unter anderem die Hongkonger Unternehmen Hutchison Telecom, Hong Kong Holdings Ltd und Wyeth.
Mit Hilfe und dem Know How der Unternehmen, baut ein Team vor Ort das Geschäft auf, um deren Marketing-Kampagnen auf Facebook zu platzieren.
Millionen von Menschen in Hongkong und Taiwan, welche sich täglich auf Facebook bewegen, sind ein großes Potential für Unternehmen. So bietet Facebook eine leistungsstarke Kombination aus Reichweite und Engagement für Werbekunden an, so Blake Chandlee, VP & Commercial Director für Asia Pazifik, Lateinamerika und den Emerging Markets.
Inzwischen arbeitet das IT- Unternehmen mit den weltweit größten Vermarktern und Marken zusammen. Mehr als 80 der Top 100 Kunden in den USA werben auf Facebook. Derzeit hat das Vertriebsteam Niederlassungen in den USA, Kanada, Australien, Großbritannien, Frankreich, Deutschland, Spanien, Italien, Schweden und Singapur.
Wie Jayne Leung, künftige Verkaufschefin in Hongkong, gegenüber Bloomberg mitteilte, können zukünftig chinesische Unternehmen, die ihre Produkte im Ausland verkaufen wollen, Werbung über Facebook laufen lassen. Bisher hat das Unternehmen noch keine Kunden aus China in seinem direkten Vertrieb, so Leung. Sie war früher bei Google Inc. tätig
Die Eröffnung der Hongkonger Niederlassung steht im Zusammenhang mit dem Besuch des Facebook CEO Mark Zuckerberg im Dezember in China, schreibt Bloomberg. Dort ist die Seite seit 2009 gesperrt.
Zuckerberg hatte Gespräche mit Führungskräften von Internet- Unternehmen geführt, einschließlich der chinesischen Schwergewichte Baidu Inc. und Sina Corp.
Top-Story - & Wirtschaftsnews - von heute 08:59
Facebook rückt an China heran, Hongkonger Niederlassung wird eröffnet
Hongkong 09.02.2011 (www.emfis.com) Das US- Sozialnetzwerk Facebook rückt näher an China heran.
Wie die IT- Seite asiamediajournal.com berichtet, hat Facebook heute die Eröffnung seiner Niederlassung in Hongkong bekannt gegeben.
Es wäre damit nach Singapur die zweite Vertriebsniederlassung in Asien und soll auch den Bereich Taiwan mit abdecken.
Das Unternehmen arbeitet bereits mit großen Marken in Asien zusammen. Dazu gehören unter anderem die Hongkonger Unternehmen Hutchison Telecom, Hong Kong Holdings Ltd und Wyeth.
Mit Hilfe und dem Know How der Unternehmen, baut ein Team vor Ort das Geschäft auf, um deren Marketing-Kampagnen auf Facebook zu platzieren.
Millionen von Menschen in Hongkong und Taiwan, welche sich täglich auf Facebook bewegen, sind ein großes Potential für Unternehmen. So bietet Facebook eine leistungsstarke Kombination aus Reichweite und Engagement für Werbekunden an, so Blake Chandlee, VP & Commercial Director für Asia Pazifik, Lateinamerika und den Emerging Markets.
Inzwischen arbeitet das IT- Unternehmen mit den weltweit größten Vermarktern und Marken zusammen. Mehr als 80 der Top 100 Kunden in den USA werben auf Facebook. Derzeit hat das Vertriebsteam Niederlassungen in den USA, Kanada, Australien, Großbritannien, Frankreich, Deutschland, Spanien, Italien, Schweden und Singapur.
Wie Jayne Leung, künftige Verkaufschefin in Hongkong, gegenüber Bloomberg mitteilte, können zukünftig chinesische Unternehmen, die ihre Produkte im Ausland verkaufen wollen, Werbung über Facebook laufen lassen. Bisher hat das Unternehmen noch keine Kunden aus China in seinem direkten Vertrieb, so Leung. Sie war früher bei Google Inc. tätig
Die Eröffnung der Hongkonger Niederlassung steht im Zusammenhang mit dem Besuch des Facebook CEO Mark Zuckerberg im Dezember in China, schreibt Bloomberg. Dort ist die Seite seit 2009 gesperrt.
Zuckerberg hatte Gespräche mit Führungskräften von Internet- Unternehmen geführt, einschließlich der chinesischen Schwergewichte Baidu Inc. und Sina Corp.
Bisher bietet keiner mehr:
09.02.2011
HSBC Upgrades Baidu (BIDU) to Overweight, Raises Price Target to $158
An analyst at London's HSBC upgraded shares of Baidu (NASDAQ: BIDU) from Neutral to Overweight ...
Streetinsider.com
ja, welche Meldung ist denn nun richtig?
09.02.2011 13:25
HSBC stuft Baidu.com von neutral auf overweight. Kursziel $118.
HSBC stuft Baidu.com von neutral auf overweight. Kursziel $118.
(© BörseGo AG 2011 - Autor: Tobias Krieg, Redakteur)
09.02.2011
HSBC Upgrades Baidu (BIDU) to Overweight, Raises Price Target to $158
An analyst at London's HSBC upgraded shares of Baidu (NASDAQ: BIDU) from Neutral to Overweight ...
Streetinsider.com
ja, welche Meldung ist denn nun richtig?
09.02.2011 13:25
HSBC stuft Baidu.com von neutral auf overweight. Kursziel $118.
HSBC stuft Baidu.com von neutral auf overweight. Kursziel $118.
(© BörseGo AG 2011 - Autor: Tobias Krieg, Redakteur)
Catch Baidu while you can
China's online ad market is projected to see major growth by 2014, and the online shopping market is just getting started.
By Jim J. Jubak on Mon, Feb 7, 2011 4:25 PM
Jim JubakDoing some catch-up on this stock. I added Baidu (BIDU) to the Jubak Picks 50 long-term portfolio on Jan. 18, but this is the first time I've had an opportunity to explain why in detail or to actually add it to the portfolio. I’ll be working on explaining the other sells and buys announced on Jan. 18 over the next week or so.
It was a great quarter for Baidu, and I certainly like the way the operator of China’s most popular search engine has made hay from Google's (GOOG) problems in China. Looking forward, I think growth will continue at the current torrid pace but margins are likely to fall as Baidu expands into new markets and as competitors try to take market share in search.
For the fourth quarter, announced Jan. 31, Baidu reported that sales increased 94% (to 2.45 billion yuan or $372 million) from the fourth quarter of 2009. Net income more than doubled to 1.16 billion yuan ($176 million) from 428 million yuan in the fourth quarter of 2009.
Post continues after video:
For the first quarter of 2011, Baidu projected that revenue would range from 2.38 billion to 2.45 billion. That would be essentially flat with fourth-quarter revenue. But the forecast is an increase from the 2.3 billion yuan consensus among the analysts who follow the company, and year-to-year growth would climb to 84.5% from the first quarter of 2010. That would be enough to keep the company’s record of accelerating growth intact since year-to-year growth in the first quarter of 2010 was just 59.6% from the first quarter of 2009.
Baidu’s market share in search grew to 75.5% from 73% in the third quarter of 2010. Google’s share dropped to 19.6% from 21.6%, according to Analysys International. Google moved its Chinese search business offshore in 2010 to avoid the Chinese government’s Internet censorship efforts.
The company did see attrition in the number of small clients, which led to a slowdown in the sequential growth of active accounts to just 1.5% from the third quarter. The company said that much of this attrition was a result of the complexity of Baidu’s new Phoenix Nest advertising platform.
This year looks to be an "interesting" one for Baidu. The company will continue to add
The online ad market is projected to grow from an estimated $3.7 billion in 2010 to $9.5 billion by 2014.
And the online shopping market is just getting rolling. The number of Chinese consumers who had bought online rose to 33% from 28% in the last six months, but the 33% of Chinese who shop online is still only about half the global average.
It’s the investments to exploit and defend those opportunities that will make a dent in Baidu’s margins in 2011. The company is moving into new businesses, including online video, and is looking to add more social networking services and to increase its market share in e-commerce. Baidu’s effort in social networking will put the company into competition with Tencent Holdings (TCEHY), China’s largest Internet company. In e-commerce Baidu will be going up against Alibaba, the leading local e-commerce company and a raft of new competitors in the space.
Competitors are also looking to grab share in the search space from Baidu. New search efforts such as Soso from Tencent, Sogoiu from Sohu, and Etao from Taobao will likely force Baidu to spend more on acquiring search traffic.
The stock is up 18% since I gave it a thumbs-up "buy" on Dec. 21. If you hold, I’d continue to hold. If you don’t yet own the shares, I’d look for a dip to give you a buying opportunity like that in December. But it’s my belief in the long-term Internet growth trend in China that has made me add Baidu to the long-term Jubak Picks 50 portfolio.
At the time of this writing, Jim Jubak didn't own shares of any companies mentioned in this post in personal portfolios. The mutual fund he manages, Jubak Global Equity Fund (JUBAX), may or may not own positions in any stock mentioned. The fund did own shares of Baidu as of the end of December. For a full list of the stocks in the fund as of the end of the most recent quarter, see the fund's portfolio here.
More from MoneyShow.com:
China's online ad market is projected to see major growth by 2014, and the online shopping market is just getting started.
By Jim J. Jubak on Mon, Feb 7, 2011 4:25 PM
Jim JubakDoing some catch-up on this stock. I added Baidu (BIDU) to the Jubak Picks 50 long-term portfolio on Jan. 18, but this is the first time I've had an opportunity to explain why in detail or to actually add it to the portfolio. I’ll be working on explaining the other sells and buys announced on Jan. 18 over the next week or so.
It was a great quarter for Baidu, and I certainly like the way the operator of China’s most popular search engine has made hay from Google's (GOOG) problems in China. Looking forward, I think growth will continue at the current torrid pace but margins are likely to fall as Baidu expands into new markets and as competitors try to take market share in search.
For the fourth quarter, announced Jan. 31, Baidu reported that sales increased 94% (to 2.45 billion yuan or $372 million) from the fourth quarter of 2009. Net income more than doubled to 1.16 billion yuan ($176 million) from 428 million yuan in the fourth quarter of 2009.
Post continues after video:
For the first quarter of 2011, Baidu projected that revenue would range from 2.38 billion to 2.45 billion. That would be essentially flat with fourth-quarter revenue. But the forecast is an increase from the 2.3 billion yuan consensus among the analysts who follow the company, and year-to-year growth would climb to 84.5% from the first quarter of 2010. That would be enough to keep the company’s record of accelerating growth intact since year-to-year growth in the first quarter of 2010 was just 59.6% from the first quarter of 2009.
Baidu’s market share in search grew to 75.5% from 73% in the third quarter of 2010. Google’s share dropped to 19.6% from 21.6%, according to Analysys International. Google moved its Chinese search business offshore in 2010 to avoid the Chinese government’s Internet censorship efforts.
The company did see attrition in the number of small clients, which led to a slowdown in the sequential growth of active accounts to just 1.5% from the third quarter. The company said that much of this attrition was a result of the complexity of Baidu’s new Phoenix Nest advertising platform.
This year looks to be an "interesting" one for Baidu. The company will continue to add
The online ad market is projected to grow from an estimated $3.7 billion in 2010 to $9.5 billion by 2014.
And the online shopping market is just getting rolling. The number of Chinese consumers who had bought online rose to 33% from 28% in the last six months, but the 33% of Chinese who shop online is still only about half the global average.
It’s the investments to exploit and defend those opportunities that will make a dent in Baidu’s margins in 2011. The company is moving into new businesses, including online video, and is looking to add more social networking services and to increase its market share in e-commerce. Baidu’s effort in social networking will put the company into competition with Tencent Holdings (TCEHY), China’s largest Internet company. In e-commerce Baidu will be going up against Alibaba, the leading local e-commerce company and a raft of new competitors in the space.
Competitors are also looking to grab share in the search space from Baidu. New search efforts such as Soso from Tencent, Sogoiu from Sohu, and Etao from Taobao will likely force Baidu to spend more on acquiring search traffic.
The stock is up 18% since I gave it a thumbs-up "buy" on Dec. 21. If you hold, I’d continue to hold. If you don’t yet own the shares, I’d look for a dip to give you a buying opportunity like that in December. But it’s my belief in the long-term Internet growth trend in China that has made me add Baidu to the long-term Jubak Picks 50 portfolio.
At the time of this writing, Jim Jubak didn't own shares of any companies mentioned in this post in personal portfolios. The mutual fund he manages, Jubak Global Equity Fund (JUBAX), may or may not own positions in any stock mentioned. The fund did own shares of Baidu as of the end of December. For a full list of the stocks in the fund as of the end of the most recent quarter, see the fund's portfolio here.
More from MoneyShow.com:
New York 07.02.2011 (www.emfis.com) Anfang Februar hatte der chinesische Suchmaschinenprimus Baidu Inc. mitgeteilt, dass sich der Nettogewinn im vierten Quartal 2010 mehr als verdoppelt hatte. Mit den veröffentlichten Ergebnissen hatte Baidu die Erwartungen der Analysten übertroffen.
In der vergangenen Woche erhielt die Aktie positive Bewertungen. So bestätigte JP Morgan seine Einstufung „Overweight“ und hob sein bisheriges Kursziel von 120 auf 125 US Dollar an.
Von der Deutschen Bank gab es eine Hochstufung. Hatte die Bank bisher ein Halten empfohlen, rät sie jetzt zum Kauf der Baidu- Aktie. Gleichzeitig setzte sie ihr Kursziel von 100 auf 139 US Dollar nach oben.
Am vergangenen Freitag verließ die Aktie den Handel an der US- Börse mit einem leichten Verlust von 0,69 Prozent auf 117,68 US Dollar.
Baidu ist Teil des CHINA INTERNET SOLACTIVE PERFORMANCE INDEX ZERTIFIKAT mit der WKN DB2CNT
Wertpapiere des Artikels:
Baidu Sp ADR-A
In der vergangenen Woche erhielt die Aktie positive Bewertungen. So bestätigte JP Morgan seine Einstufung „Overweight“ und hob sein bisheriges Kursziel von 120 auf 125 US Dollar an.
Von der Deutschen Bank gab es eine Hochstufung. Hatte die Bank bisher ein Halten empfohlen, rät sie jetzt zum Kauf der Baidu- Aktie. Gleichzeitig setzte sie ihr Kursziel von 100 auf 139 US Dollar nach oben.
Am vergangenen Freitag verließ die Aktie den Handel an der US- Börse mit einem leichten Verlust von 0,69 Prozent auf 117,68 US Dollar.
Baidu ist Teil des CHINA INTERNET SOLACTIVE PERFORMANCE INDEX ZERTIFIKAT mit der WKN DB2CNT
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Baidu Sp ADR-A
22.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
21.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
21.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Air Liquide |
21.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
12.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
28.02.24 · Markus Weingran · Applied Materials |
28.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
19.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
09.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |
26.01.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Baidu |