Lenovo hebt gewaltig ab!------Gründe? (Seite 765)
eröffnet am 18.08.06 10:41:18 von
neuester Beitrag 23.04.24 10:01:41 von
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Alles im grünen Bereich die 0,75 und die 0,80 müssen jetzt dann mal geknackt werden dann sehe ich keine Probleme, dass Lenovo höhere Kurse in nächster Zeit generiert.
http://www.heise.de/newsticker/meldung/Acer-und-Lenovo-verka…
Textauszug
Acer und Lenovo verkaufen in Deutschland mehr Computer als HP
Meldung vorlesen und MP3-Download
Der weltgrößte Computer-Hersteller Hewlett-Packard hat laut Marktforschern die Spitzenposition in Deutschland verloren. Größter Anbieter sei im ersten Quartal der taiwanische Hersteller Acer gewesen, gefolgt vom chinesischen Konzern Lenovo, schätzt Gartner. Hewlett-Packard rutschte demnach auf den dritten Platz ab. Der Abstand zwischen den drei Rivalen ist aber eng: Acer kam auf einen Marktanteil von 15 Prozent, Lenovo auf 14,9 Prozent und HP auf 14,5 Prozent.
Textauszug
Acer und Lenovo verkaufen in Deutschland mehr Computer als HP
Meldung vorlesen und MP3-Download
Der weltgrößte Computer-Hersteller Hewlett-Packard hat laut Marktforschern die Spitzenposition in Deutschland verloren. Größter Anbieter sei im ersten Quartal der taiwanische Hersteller Acer gewesen, gefolgt vom chinesischen Konzern Lenovo, schätzt Gartner. Hewlett-Packard rutschte demnach auf den dritten Platz ab. Der Abstand zwischen den drei Rivalen ist aber eng: Acer kam auf einen Marktanteil von 15 Prozent, Lenovo auf 14,9 Prozent und HP auf 14,5 Prozent.
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Intraday-Verlaufs-Charts-NEBENBÖRSE FRANKFURT:
- selbst aktualisierend -
sie kommt wieder
es grüßt mobilinchen
es grüßt mobilinchen
Hi Hop,
schon schmerzlich diese Rücksetzer, aber gemäß nachstehender Langfrist-Grafik
ein gesunder Korrektur - Vorgang (siehe Uptrend-Kanal-blaue Linie),
zumal heute Hongkong mit 6.97 HKD = 0.692 € schloss.
Grüße butz
Und hier die künftige Kursentwicklung aus Hongkong:
Intraday-Verlaufs-Charts-HEIMATBÖRSE-HONGKONG:
- selbst aktualisierend -
schon schmerzlich diese Rücksetzer, aber gemäß nachstehender Langfrist-Grafik
ein gesunder Korrektur - Vorgang (siehe Uptrend-Kanal-blaue Linie),
zumal heute Hongkong mit 6.97 HKD = 0.692 € schloss.
Grüße butz
Und hier die künftige Kursentwicklung aus Hongkong:
Intraday-Verlaufs-Charts-HEIMATBÖRSE-HONGKONG:
- selbst aktualisierend -
Tag allerseits,
schade, dass wir wieder unter die 0,70€ gefallen sind...bin gespannt, ob der Rücksetzer kurzfristiger Natur ist oder ob mehr dahinter steckt...
Am 24.05. soll doch der Jahresbericht veröffentlicht werden, wenn ich das Datum noch richtig auf'm Radar hab...schau'n mer mal, was bis dahin passiert.
schade, dass wir wieder unter die 0,70€ gefallen sind...bin gespannt, ob der Rücksetzer kurzfristiger Natur ist oder ob mehr dahinter steckt...
Am 24.05. soll doch der Jahresbericht veröffentlicht werden, wenn ich das Datum noch richtig auf'm Radar hab...schau'n mer mal, was bis dahin passiert.
http://www.chinadaily.com.cn/bizchina/2012-05/09/content_15246247.htm
Lenovo Group Ltd, the largest PC maker in China by sales, launched its first smart TV on Tuesday in Beijing, hoping to take market share away from traditional heavyweights in the sector such as Apple Inc and Samsung Electronics Co.
TV is the last piece in the puzzle for the company's mobile Internet device strategy.
The company started its "PC+" strategy last year after entering the tablet PC and smartphone market, which is already dominated by Apple and Samsung.
Lenovo, a name generally not associated with TVs, launched the ideaTV K91, the company's first smart TV, which uses Google Inc's Android 4.0 operation system, an even newer operating system than Google's TV.
Lenovo CEO and President Yang Yuanqing said that in the future, PC companies would be unable to survive by just producing computers.
"Lenovo not only wants to be a leading PC vendor, we also want to be a global leader in providing Internet consumer devices," said Yang.
Liu Jun, Lenovo senior vice-president and president of the company's Mobile Internet and Digital Home Business Group, demonstrated the TV's functions, including reading Sina micro blogs, watching Internet movies and playing games.
In order to add more applications and functions to the new device, the company paired it with a game console.
Smart TV is the latest battlefield for hardware vendors. According to US-based IT research company Gartner Inc, in 2010 smartphones held about 19 percent of global cell phone market, and the percentage will increase to 50 percent, with ultrabooks and tablet PCs accounting for more half of the PC market by 2015.
Lenovo launched its ideaPad tablet PC and LePhone smartphone to compete with Apple and Samsung in 2010. Lenovo holds about 20 percent of China's tablet PC market, only behind Apple, according to the US-based IT research company IDC.
Apple unveiled its smart TV a few months ago and South Korean companies Samsung and LG Electronics are also leaders in the smart TV market.
"About five years ago, many IT companies launched TV products and failed. However, with the appearance of smart TVs, the differences between TVs and PCs have blurred. IT companies believe that now is their opportunity to expand into the TV industry," said Lu Renbo, secretary-general of the China Electronic Chamber of Commerce.
Last year, 6 million 3D-TV sets were sold in the Chinese market. The number is predicted to grow to 20 million this year, Lu said.
Lenovo will begin selling its smart TV later this month in nine cities including Beijing, Tianjin, Shanghai, Nanjing and Shenzhen.
tuoyannan@chinadaily.com
Lenovo Group Ltd, the largest PC maker in China by sales, launched its first smart TV on Tuesday in Beijing, hoping to take market share away from traditional heavyweights in the sector such as Apple Inc and Samsung Electronics Co.
TV is the last piece in the puzzle for the company's mobile Internet device strategy.
The company started its "PC+" strategy last year after entering the tablet PC and smartphone market, which is already dominated by Apple and Samsung.
Lenovo, a name generally not associated with TVs, launched the ideaTV K91, the company's first smart TV, which uses Google Inc's Android 4.0 operation system, an even newer operating system than Google's TV.
Lenovo CEO and President Yang Yuanqing said that in the future, PC companies would be unable to survive by just producing computers.
"Lenovo not only wants to be a leading PC vendor, we also want to be a global leader in providing Internet consumer devices," said Yang.
Liu Jun, Lenovo senior vice-president and president of the company's Mobile Internet and Digital Home Business Group, demonstrated the TV's functions, including reading Sina micro blogs, watching Internet movies and playing games.
In order to add more applications and functions to the new device, the company paired it with a game console.
Smart TV is the latest battlefield for hardware vendors. According to US-based IT research company Gartner Inc, in 2010 smartphones held about 19 percent of global cell phone market, and the percentage will increase to 50 percent, with ultrabooks and tablet PCs accounting for more half of the PC market by 2015.
Lenovo launched its ideaPad tablet PC and LePhone smartphone to compete with Apple and Samsung in 2010. Lenovo holds about 20 percent of China's tablet PC market, only behind Apple, according to the US-based IT research company IDC.
Apple unveiled its smart TV a few months ago and South Korean companies Samsung and LG Electronics are also leaders in the smart TV market.
"About five years ago, many IT companies launched TV products and failed. However, with the appearance of smart TVs, the differences between TVs and PCs have blurred. IT companies believe that now is their opportunity to expand into the TV industry," said Lu Renbo, secretary-general of the China Electronic Chamber of Commerce.
Last year, 6 million 3D-TV sets were sold in the Chinese market. The number is predicted to grow to 20 million this year, Lu said.
Lenovo will begin selling its smart TV later this month in nine cities including Beijing, Tianjin, Shanghai, Nanjing and Shenzhen.
tuoyannan@chinadaily.com
Irgendwie blöd - diese dauernden Rücksetzer.
siba
siba
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