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    Lenovo hebt gewaltig ab!------Gründe? (Seite 874)

    eröffnet am 18.08.06 10:41:18 von
    neuester Beitrag 24.04.24 11:38:49 von
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      Avatar
      schrieb am 07.11.08 09:44:10
      Beitrag Nr. 2.186 ()
      :eek::eek::eek: ...und hier kommt der nächste Hammer: 100Mio.$ Restrukturierungskosten stehen an und werden künftige Ergebnisse belasten - 24Mio.$ davon wurden bereits im letzten Quartal gebucht.

      Lenovo sees up to $100 mln in restructuring costs
      HONG KONG, Nov 7 (Reuters) - Lenovo (0992.HK) expects to book another $75-100 million restructuring charge "going forward", its top executives said on Friday, as the world's fourth-largest PC maker struggles to reduce costs in a difficult market.
      Executives on a conference call did not put a timeframe on that expense, but stressed that the figures included a $24 million restructuring cost booked in the fiscal second quarter.
      Analysts say the firm must continue to trim costs by laying off staff, among other measures.

      Executives added that Lenovo, which saw margins slide in the second fiscal quarter as heated competition pressured prices, hoped to stabilise gross margins at current levels. (Reporting by Joanne Chiu; Editing by Anne Marie Roantree)
      Avatar
      schrieb am 07.11.08 09:31:26
      Beitrag Nr. 2.185 ()
      Hallo Leidensgenossen :(

      die genauen Zahlen & Ergebnisse kann man unten nachlesen - mich interessiert eure Meinung hierzu.

      Ich denke, ein Gewinneinbruch von ca.75% ist mit der Finanzkrise absolut nicht zu rechtfertigen - der Abwärtstrend bei den IT-Käufen in der Realwirtschaft kommt erst noch und im Q3 ist der Markt +15% gewachsen - nicht aber Lenovo. Das Q4 wird grottenschlecht, da zum Weihnachtsgeschäft die Konsumzurückhaltung und Rezession einsetzen und Unternehmen wg. Auftragseinbüchen ihre IT-Budgets bis auf weiteres einfrieren. Also ein negativer Q4 Ausblick für die Lenovo Entwicklung. Wer in wachsenden Märkten Umsatz verliert, und dabei massiv Profit verliert, hat eindeutig ein Problem mit seinem Produktportfolio oder seiner Strategie. :eek::eek::eek::eek:

      Lenovo ist primär in Amerika (-4%) und Asia/Pacific (-10%) gegen die positive Marktentwicklung (+15%) eingebrochen - dabei aber -75% beim Gewinn einzubrechen lässt tief blicken = hier sind andere Probleme als die Finanzkrise, oder höherer Wettbewerbsdruck am Werk....


      Lenovo Reports Second Quarter 2008/09 Results
      -- Quarterly sales of US$4.3 billion -- Quarterly EBITDA of US$107 million -- Pre-tax income of US$39 million -- Profit attributable to shareholders of US$23 million -- Basic EPS of 0.27 US cents, or 2.10 HK cents -- Net cash reserves of US$1.5 billion (as of September 30, 2008) Above figures reflect continuing operations only (excludes mobile handset business)


      Friday November 7, 2008, 12:45 am EST
      Yahoo! Buzz
      Related: 0992.HK , LNVGY.PK
      HONG KONG--(BUSINESS WIRE)--Lenovo Group today reported results for its second fiscal quarter ended September 30, 2008. During the second quarter, Lenovo’s worldwide PC shipments grew 7.4 percent, which lagged industry shipment growth due to weakened commercial and public sector PC demand and slower growth in the China market.

      Related Quotes
      Symbol Price Change
      0992.HK 2.24 -0.28

      LNVGY.PK 6.51 -0.09

      As previously announced, Lenovo completed the sale of its mobile handset business in March 2008 in order to better focus on its core PC business.

      Consolidated sales of US$4.3 billion for the quarter from continuing operations (excluding the mobile handset business) were flat year over year. The Group’s gross profit margin for the second quarter was 12.6 percent. Lenovo reported pre-tax income of US$39 million (including a US$24 million restructuring charge) from continuing operations. Profit attributable to shareholders for the quarter totaled US$23 million.

      Basic earnings per share totaled 0.27 US cents, or 2.10 HK cents. Net cash reserves as of September 30, 2008, totaled US$1.5 billion. Lenovo’s board of directors has declared an interim dividend of 3.0 HK cents, or approximately 0.39 US cents per share.

      “Due to the impact of the global economic downturn, and a shortfall in the execution of our strategic plan, Lenovo’s performance in the second quarter did not meet our expectations,” said Lenovo Chairman Yang Yuanqing. “Going forward, we will address the situation by optimizing our operating structure to improve efficiency and reduce expenses, to increase our focus on execution, and to accelerate growth in emerging markets and the consumer sector.”

      “Under these adverse market conditions, balancing growth and profitability are equally critical. This means that we must respond by aggressively pursuing growth opportunities while continuing to manage our operating structure even more efficiently,” said President and CEO William J. Amelio. “It’s important to remember that Lenovo has a strong, proven global engine for innovation, and a worldview that is built for exactly the kind of economic, social and political conditions we see today. We have a business strategy that is solid and fundamentally strong, and we intend to stay the course that has proven successful over the long term.”

      Lenovo Greater China posted US$1.90 billion in consolidated sales in the second fiscal quarter, up 11 percent, with growth of 12 percent in PC shipments. Despite the impact from natural disasters occurring earlier in the year and softer consumer demand, the Group continues to lead the China market with a share of 29.2 percent on the strength of sales across product lines. The Group’s Greater China business accounted for 44 percent of total sales in the quarter.
      The Americas accounted for US$1.1 billion in consolidated sales, or 25 percent of the Group’s total sales during the quarter. Shipments for the Americas were down 4 percent in the quarter. Slowing commercial demand and aggressive competitive pricing impacted profitability in the geography. Lenovo’s Monterrey, Mexico manufacturing plant is now fully operational, contributing to a more streamlined and efficient regional supply chain.
      In the Europe, Middle East and Africa region (EMEA), consolidated sales totaled US$890 million during the second fiscal quarter, or 20 percent of total sales. Lenovo delivered strong year-on-year PC shipments growth of 18 percent in EMEA, driven by solid market growth and by the Group’s strong performance in the desktop market, the mid-market segment, and its transaction business.
      Consolidated sales for the Asia Pacific business (excluding Greater China) totaled US$467 million in the second quarter, or 11 percent of total sales. The Asia Pacific business reported a 10 percent year-on-year decrease in PC shipments, due primarily to execution issues in India and Japan. Lenovo has initiated performance improvement actions in both countries, with India already seeing a return to positive growth and Japan expected to follow.
      PRODUCT OVERVIEW

      Lenovo’s Notebook computers continued to be the largest contributor to total sales. Notebook shipments in the second fiscal quarter were up 21 percent year over year, and consolidated sales grew 4 percent to US$2.6 billion, or 60 percent of total sales for the quarter. Lenovo only recently began notebook shipments in the entry-level segment and consumer market outside of China, impacting its overall performance compared to the market.

      In the second fiscal quarter, Lenovo’s Desktop shipments decreased 3 percent year-on-year, in line with the market. Consolidated sales decreased 5 percent to US$1.7 billion in the quarter, or 38 percent of total sales.

      2008/09 INTERIM RESULTS

      For the six months ended September 30, 2008, consolidated sales increased 5 percent year over year to US$8.5 billion. During the first half of the fiscal year, Lenovo’s PC shipments grew approximately 5% year over year. In the same period, pre-tax income (excluding restructuring charges taken during the six-month period) totaled US$200 million. Lenovo reported profit attributable to shareholders of US$134 million and basic earnings per share for the interim 2008/09 period of 1.51 US cents, or 11.73 HK cents.
      Avatar
      schrieb am 07.11.08 09:13:57
      Beitrag Nr. 2.184 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.865.058 von Schlaemmer_Horst am 07.11.08 08:15:56Guten Morgen , sieht ja über aus

      wollte eigentlich noch nachkaufen aber werde noch abwarten
      mobilinchen
      Avatar
      schrieb am 07.11.08 08:15:56
      Beitrag Nr. 2.183 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.864.913 von Fever1 am 07.11.08 08:00:48...und damit gehört der Kurs auch dahin wo er jetzt steht. Während die amerikanische Konkurrenz noch steigende Gewinne verbucht (und trotzdem Personalanpassungen vornimmt) scheint LENOVO überhaupt nicht zu reagieren. Ob hier tatsächlich eine Langfriststrategie richtig ist, muss ich noch einmal überdenken. Jetzt zu verkaufen wäre aber wohl völlig falsch.

      Die Gewinnschwäche scheint bei LENOVO aber sehr hartnäckig zu sein. Und wenn nun noch das margenschwache Konsumenten-Segment von FSC übernommen wird....

      HORST
      Avatar
      schrieb am 07.11.08 08:00:48
      Beitrag Nr. 2.182 ()
      Sehr schlechtes Quartalsergebnis für Juli bis September: Gewinn 23,44 Million gegenüber Vorjahr 78 % weniger. Dort lag der Gewinn noch bei 105 Million.

      Dividende ist natürlich aufgrund der Gewinnsituation kaum vorhanden. Sie beträgt 0,25 US Cent. Also nicht annähernd zu vergleichen mit der Dividende aus Mai respektive Auszahlung im Juli.

      Alle Nachrichten nachzulesen unter [urlwww.finanznachrichten.de][/url].

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      Avatar
      schrieb am 05.11.08 05:48:24
      Beitrag Nr. 2.181 ()
      Dann sieht es ja gar nicht sooo schlecht aus:rolleyes:..ich denke mittelfristig wird lenovo sich sowieso irgendwo reinkaufen ;)..den japanern scheint ja schon ganz schön die düse zu gehen:lick:
      Avatar
      schrieb am 04.11.08 21:31:12
      Beitrag Nr. 2.180 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.809.088 von Rhinelander am 03.11.08 11:21:14das ist hier zwar nicht der FSC Thread :D aber aus aktuellem Anlass folgt hier eine wichtige Meldung zur Fujitsu-Siemens Übernahme:

      Fujitsu übernimmt die Siemens Anteile für 450Mio.EUR und wie in meinem letzten Posting vermutet, wird FSC in der nächsten Woche auf der Partnerkonferenz alle Details vorstellen.
      http://kurse.focus.de/news/UPDATE-Siemens-verkauft-Fujitsu-S…

      Nach wie vor gehen Analysten davon aus, dass Lenovo der mögliche Käufer der Consumersparte sein wird, die 20% des FSC Umsatzes ausmacht. Ein joint-Venture mit Fujitsu bzw. ein 50% Einstieg von lenovo in die FSC wird hingegen seitens Fujitsu ausgeschlossen.

      Wichtiges Datum hierzu ist der 01.04.09 = Geschäftsjahresbeginn bei Lenovo, Übernahme der FSC durch Fujitsu und mögliches Datum für die mögliche Auslösung der FSC Consumersparte + Weiterverkauf an Lenovo?
      Avatar
      schrieb am 03.11.08 11:21:14
      Beitrag Nr. 2.179 ()
      Was die Spekulationen um FSC betrifft:

      Es gibt News, die ich noch nicht einkalkuliert hatte: am 12.November findet die grosse jährliche "VISIT" FSC Partnerkonferenz in Augsburg statt, vielleicht hören wir dann schon "offizielles" betreffend der Fujitsu Übernahme.

      Der Zeitpunkt wäre gut gesetzt, da es viel Unsicherheit bei den FSC Händlern gibt und was eignet sich besser als eine jährliche "Partnerkonferenz" wenn alle beisammen sind, um die Zukunft der FSC vorzustellen. Das geht wg. strengen Börsenvorschriften natürlich nur, wenn die Verträge bis dahin unterzeichnet sind

      Nochmals: Lenovo wird niemals die gesamte FSC kaufen: das macht absolut keinen Sinn, da man sich damit zwei Produktionsstandorte in Deutschland ans Bein bindet, die Lenovo nicht gebrauchen kann!!!

      Ausserdem hat Lenovo viel Geld für die Lizenzen/Verträge bezahlt, um die IBM Server/Workstations nachbauen zu können. Da wird man bestimmt nicht direkt danach für die gleiche Technologie nochmals Riesige Summen an Siemens oder Fujitsu bezahlen.

      Nein - es wird so kommen, dass Fujitsu den Consumerbereich abstossen wird, der ca. 20% des FSC Umsatzes ausmacht und Fujitsu behält den Server/Workstation Bereich, den Dienstleistungsbereich und den Produktionsstandort Augsburg.

      Ob die Business-PC und Business Laptop Sparte von FSC weitergeführt wird oder auch verkauft wird, ist wohl eher noch nicht entschieden. Man liest hier nur vage Spekulationen

      Die Mehrzahl der Analysten/Presseartikel geht also derzeit nur von der Akquisition des Stückzahl-trächtigen aber wenig gewinnbringenden Consumer-PC Bereiches der FSC durch Lenovo ein.

      Nächste Woche Mittwoch wissen wir also evtl. schon mehr...
      Avatar
      schrieb am 03.11.08 10:43:02
      Beitrag Nr. 2.178 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.808.448 von Schlaemmer_Horst am 03.11.08 10:26:05Also, der Artikel deutet doch eher auf einen Weiterverkauf hin. Laut Manager-Magazin befinden sich Fujitsu und Lenovo bereits in Gesprächen.
      Avatar
      schrieb am 03.11.08 10:26:05
      Beitrag Nr. 2.177 ()
      Auch bei FSC geht LENOVO leer aus:

      http://www.it-times.de/news/nachricht/datum/2008/10/31/fujit…

      Das hat sich aber bereits im Vorfeld schon so angekündigt. Wo kommen jetzt noch "geeignete Übernahmekandidaten" für LENOVO her. Vielleicht konzentriert man sich ja auch auf organisches Wachstum, sichtbare Erträge werden aber wohl auf sich warten lassen.

      Hier sind Investoren mit extrem viel Geduld gefragt, "Solar" funktioniert da einfach viel schneller.

      HORST
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