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    GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 1477)

    eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
    neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
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      Avatar
      schrieb am 30.08.14 15:49:54
      Beitrag Nr. 9.996 ()
      Man könnte fast meinen, wenn die sich nicht verkaufen, verschenkt Geely sie halt :D ;) .....

      Geely hat 30 GX7 für die medizinische Versorgung im ländlichen Bereich gespendet :) ....

      http://www.geely.com/news/news/info/10189.html
      Avatar
      schrieb am 30.08.14 15:46:32
      Beitrag Nr. 9.995 ()
      Servus Geelianer :),

      unter dem folgenden Link könnt Ihr einen ausführlichen Bericht über Geelys Langlauftest des SC7 mit Methanolantrieb lesen....5.8 Mio. Kilometer wurde mit der Flotte abgespult.

      Ich erspare Euch aber lieber den Kopfschmerzübersetzungstext ;).....

      http://www.geely.com/news/news/info/10187.html
      Avatar
      schrieb am 28.08.14 12:06:54
      Beitrag Nr. 9.994 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 47.630.946 von ellexi am 28.08.14 10:13:50Wenn wir Glück haben,wird Deutschland/Europa/USA weiter Sanktionen,
      oder Russland Einfuhrstopp für diese "bösen" Länder verhängen.
      Dann bleiben den "guten" Russen wohl nur noch chinesische Autos. :D

      Gruß joap
      Avatar
      schrieb am 28.08.14 10:13:50
      Beitrag Nr. 9.993 ()
      Chinesische Hersteller auf der Internationale Automesse in Moskau

      ....

      Der Schlüssel zur Etablierung und Entwicklung einer Automarke auf einem ausländischen Markt liegt darin, die dortigen Interessen zu treffen. Führend in diesem Bereich ist der chinesische Autohersteller Geely. Dessen auf der Messe präsentierten Modelle werden in Russland und Weißrussland montiert, betont Geelys Russland-Chef Igor Owsjannikow:

      „Die russische Geely-Auto-GmbH ging vor mehr als 3 Jahren in Betrieb. Bezüglich der Anerkennung chinesischer Automarken auf dem russischen Markt liegt Geely auf dem 2. Platz. Die auf der Ausstellung gezeigten Autos von Geely sind in Russland und Weißrussland produziert worden. Dank der hiesigen Produktion haben wir einen Preisvorteil, um für russische Kunden attraktiv zu sein. Gleichzeitig werden wir das Niveau unseres Kundendiensts erhöhen. Bis Ende 2014 könnten wir so mehr als 20 000 Geely-Autos in Russland absetzen."

      http://german.cri.cn/3071/2014/08/28/1s221983.htm
      1 Antwort?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 28.08.14 00:59:00
      Beitrag Nr. 9.992 ()
      Glückwunsch Fire72, :D

      Gruß joap

      Das Logo vom GC2 ist aber noch das alte :confused:

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      Avatar
      schrieb am 28.08.14 00:04:25
      Beitrag Nr. 9.991 ()
      Erster Post der 1000sten Seite :D ;)
      Avatar
      schrieb am 28.08.14 00:03:33
      Beitrag Nr. 9.990 ()
      Hier noch etwas zu unserem "partnerunternehmen" Kandi ;)....

      "Kandi Reports 631% Surge In Chinese Electric Cars
      1 Comment

      By GILLIAN RICH, INVESTOR'S BUSINESS DAILY

      Kandi Technologies (NASDAQ:KNDI) reported Wednesday a massive jump in the number of pure electric vehicles (EV) produced in China last month.

      The Chinese maker of electric vehicles, which has a joint venture with Geely, said total EV production soared 631% to 4,035 vehicles in July vs. the same period last year. Of the total, 2,205 were Kandi's own brand. So far this year, 17,499 pure EVs have been produced.

      Shares were up 1.2% in the stock market today.

      Beijing has boosted incentives for alternative fuel vehicles over worsening air pollution in the country, and the government could spend up to $16 billion on electric-car charging stations, according to Bloomberg.

      It's unclear if the charging stations will be compatible with Tesla Motors (NASDAQ:TSLA) cars. The U.S. automaker started delivering its Model S to mainland China in April and its first Model S to Hong Kong in July where it also debuted two Supercharger stations.

      Meantime, Tesla has been actively building out its own Supercharger stations around the world.

      A network of charging stations is imperative before electric vehicles can really take hold, allowing EV drivers to travel longer distances.

      Kandi is also seeing positive results from its Hangzhou Public EV Sharing System and earlier this month launched a similar program in Shanghai. Kandi offers short-term rentals from an automated network of garages throughout the country.

      The Auto Manufactures group is ranked No. 73 out of the 197 industry groups that IBD tracks."

      http://news.investors.com/technology/082714-714961-kandi-rep…
      Avatar
      schrieb am 27.08.14 23:57:51
      Beitrag Nr. 9.989 ()
      "Auch Volvo steigt ins Geschäft mit Carsharing ein

      Der Erfolg von Anbietern wie DriveNow oder Car2Go findet immer mehr Nachahmer. Nun will auch Volvo ein Leihwagensystem starten. Doch die Schweden wählen einen anderen Ansatz.

      Der schwedische Automobilhersteller Volvo steigt nach Informationen der "Welt" ins Carsharing-Geschäft ein. "Ende dieses Jahres haben wir unsere Händler technisch so ausgerüstet, das wir mit Carsharing-Angeboten starten können", sagte Volvo-Deutschland-Chef, Thomas Bauch, in Stockholm. 2016 soll es ein bundesweites Leihauto-System geben.

      Die Volvo-Händler könnten sich bereits um die Teilnahme am Carsharing bewerben. Über die Händlerbetriebe soll die Registrierung und Überprüfung der Führerscheine abgewickelt werden. Bauch rechnet damit, dass das Leihwagensystem zuerst in Verdichtungsräumen wie Rhein-Ruhr, Hamburg oder Berlin startet.

      Deutschland ist nach China und den USA einer der wichtigsten Märkte des schwedischen Autobauers, der vor gut vier Jahren vom chinesischen Geely-Konzern übernommen wurde. Deshalb werde man in Deutschland mit Carsharing beginnen, so Bauch. "Unser Carsharing-Modell wird sich aber deutlich von bestehenden Angeboten unterscheiden", kündigte er an.

      Anders als DriveNow und Car2Go

      Die Pläne Volvos sehen vor, die Autos im Privatkundengeschäft nur an bestimmte Kundengruppen zu verleihen. "Zum Beispiel an Anwohner eines Stadtviertels, die zwar Kleinwagen für den Stadtverkehr haben, aber für einige Anlässe im Jahr ein größeres Autos brauchen", so Bauch. Die Leihautos würden dann an verschiedenen Plätzen im ausgewählten Viertel stationiert und können dort nach Nutzung irgendwo wieder abgestellt werden.

      Damit unterscheidet sich Volvo von Angeboten wie DriveNow von BMW oder Car2Go von Daimler mit Smart. Carsharing-Autos dieser Hersteller können nach Registrierung von allen Kundengruppen genutzt und überall im Innenstadtbereich wieder abgegeben werden.

      "Wir setzen auch bei Carsharing nicht aufs Massengeschäft, Volvo ist ein Premiumhersteller", so Bauch. Man werde sich mit anderen Anbietern auch keinen Preiskampf liefern. Volvo baut offenbar auch beim Carsharing auf hochwertige Angebote – zu entsprechenden Preisen.

      Zwei neue Werke in China

      Die zweite Zielgruppe der Schweden beim Carsharing sind Firmenkunden. "Wir wollen Unternehmen oder Behörden nicht nur den klassischen Dienstwagen, sondern die Nutzung von Autos anbieten", kündigte Bauch an. So würden die Wagen nur dann genutzt – und auch bezahlt – wenn sie wirklich gebraucht werden. Gewerbliche Kunden könnten so die Auslastung ihrer Flotten verbessern, so der Deutschland-Chef.

      Volvo hat sich nach dem Verkauf durch Ford und etlichen Krisenjahren gefangen. Die Schweden verdienen wieder Geld, haben in China zwei neue Werke gebaut und im vergangenen Jahr 428.000 Autos verkauft.

      2011 – das Jahr, in dem die Finanzkrise abflaute – ging bislang als Spitzenwert mit knapp unter 450.000 Einheiten in die Firmengeschichte ein. Bis 2020 will der seit 2012 amtierende Volvo-Chef Hakan Samuelsson 800.000 Pkw pro Jahr verkaufen."

      http://www.welt.de/wirtschaft/article131603039/Auch-Volvo-st…
      Avatar
      schrieb am 27.08.14 23:53:30
      Beitrag Nr. 9.988 ()
      Auch ein interessanter Artikel, wie ich finde...

      "Why China’s Privately Held Car Companies Like Geely, BYD And Great Wall Can’t Seem To Compete With State-Owned Companies

      By Angelo Young@angeloyoung_a.young@ibtimes.com
      on August 25 2014 4:40 PM

      General Motors recently released its first compact car built on its new D2XX vehicle platform that will be used for at least seven upcoming models, but instead of picking the U.S. as the first market to receive its latest welded steel base for Chevrolet, Buick and GMC compacts sedans and crossover SUVs, GM opted to release the new platform in China. The Chinese version of the 2015 Chevrolet Cruze built on the D2XX went on sale Friday in Beijing.

      GM’s nod to China with its newer, roomier and more stylish Cruze compact underscores how much attention foreign automakers are giving to the world’s largest and fastest growing auto market. And financial figures being released now by Chinese and foreign automakers indicate when a domestic automaker wants to attract Chinese buyers, it helps to have a well-known foreign brand at its side.

      “The cars being made by the domestic automakers in China are pretty much as good as anything that was made in the U.S. 15 years ago, but they’re aiming at a moving target as foreign automakers continue to innovate,” Greg Anderson, author of “Designated Drivers: How China Plans to Dominate The Global Auto Industry,” said by phone Monday. “The Chinese are getting richer and the aspiration is to own a foreign brand. To be driving around in a Buick impresses your friends more than driving around in a BYD.”

      BYD Co. Ltd., the privately owned Chinese car and battery maker backed by Warren Buffet’s Berkshire Hathaway Inc. (NYSE:BRKA), said Sunday its net profit fell 15.5 percent to $59 million in the first half of the year as its vehicle sales plummeted 27 percent. The news comes a month after another privately held automaker, Great Wall Motors, reported lower profits and shrinking market share in the first six months of the year.

      Meanwhile, China’s state-owned domestic automakers joined up with foreign brands seeking entry into the Chinese market are riding the rapid growth in the Chinese car market. Brilliance China Automotive recently announced a 79 percent jump in net profit, to $590 million, thanks largely to its partnership in making BMW brand cars and its prevalence in the local market for luxury wheels. Dongfeng Motor, which will soon announce its first-half financial statement in Hong Kong, is expected to report a 23 percent jump in profits to $1.1 billion, JPMorgan said, with the help of its relationship with Honda Motor Co. Ltd. (TYO:7267) and Toyota Motor Corp. (TYO:7203).

      Chinese law requires foreign automakers to establish joint ventures with local manufacturers to gain access to the country’s exploding population of consumers who can afford mid-level and luxury passenger cars, and the country isn’t likely to bow to pressure from critics who say allowing foreign automakers to set up shop in China the same way they can in the United States and Europe would improve innovation.

      Chinese officials say if they don’t force foreign-local partnerships, then the country's home-grown automotive industry would be left in the dust as foreign automakers would dominate. But if that’s the case, the policy isn’t working: Chinese automakers continue to shed market share as consumers flock to foreign brand names like the Chevy Cruze. GM and Ford both reported double-digit year-over-year growth in China car deliveries in the first six months of 2014.

      One of the more outspoken critics of China’s policy is Li Shufu, the founder of Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd., whose company bought Volvo Car Corp. from Ford Motor Co. (NYSE:F) in 2010. Li says allowing the competition would be good for local innovation as more Chinese car companies would be forced to invest in research and development (R&D) instead of relying on technology transfers from companies like Volkswagen AG (FRA:VOW) and GM.

      Anderson agrees.

      “If those [privately held] companies were able to compete on a level playing field they would become formidable competitors,” he said. “Private [Chinese] automakers have every incentive to invest. They have to sell their Chinese branded cars, but because foreign automakers are tied with state-owned companies, it gives them the advantage because they can forego R&D costs.”

      Last week, Volvo Car Corp. Chief Executive Håkan Samuelsson said sales from the Geely-owned Swedish carmaker are expected to be up 10 percent this year, to 470,000 units. In the first half the company swung back into profitability of $78 million compared to a loss in the same period last year. One of the main drivers of this growth has been Chinese demand for the Swedish marque. Technically, Geely and Volvo are separate companies, but for Volvo to expand operations in China it has been developing a closer local relationship with Geely. And this means Geely could emerge as one of the major private players in the Chinese market to benefit from technical guidance from a foreign automaker, much like China’s top (and state-owned) car company, SAIC Motor, benefits from its relationship with GM and Volkswagen.

      Geely could certainly use a hand. Like its privately held rivals BYD and Great Wall, the automaker reported a 20 percent drop in profit due to "competitive pressure on indigenous brands” that it expects to intensify in the coming years. Volvo is revealing this week in Stockholm its new XC90 turbocharged crossover, the first vehicle build under Geely’s ownership on the company’s new Swedish-designed new vehicle platform. The company has high hopes for the car in China.

      http://www.ibtimes.com/why-chinas-privately-held-car-compani…
      Avatar
      schrieb am 27.08.14 23:49:12
      Beitrag Nr. 9.987 ()
      So wie es aussieht,

      scheint Geely das zweite Fahrzeug auf den brasilianischen Markt zu bringen...den GC2...mit Emgrand-Emblem :D .....

      http://revistaautoesporte.globo.com/Noticias/noticia/2014/08…
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