checkAd

    GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 1615)

    eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
    neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
    Beiträge: 24.756
    ID: 1.165.416
    Aufrufe heute: 25
    Gesamt: 2.518.335
    Aktive User: 0

    Werte aus der Branche Fahrzeugindustrie

    WertpapierKursPerf. %
    3,0300+31,17
    0,6200+26,53
    11.389,00+11,84
    56,50+10,52
    2,5100+8,66
    WertpapierKursPerf. %
    15,790-11,64
    0,5720-12,27
    41,00-12,77
    3,9100-13,32
    33,83-14,22

    Beitrag zu dieser Diskussion schreiben

     Durchsuchen
    • 1
    • 1615
    • 2476

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 03.09.13 18:10:26
      Beitrag Nr. 8.616 ()
      Hi joap :),

      nischt, nur zeigt es, dass die Elektromobilitiät von vielen Seiten noch kritischen gesehen wird ;)...
      Avatar
      schrieb am 03.09.13 16:51:44
      Beitrag Nr. 8.615 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.374.707 von Fire72 am 03.09.13 12:02:50Hallo Fire72,
      was hat dieser Beitrag mit Geely zu tun.

      Gruß joap
      Avatar
      schrieb am 03.09.13 12:02:50
      Beitrag Nr. 8.614 ()
      "Dienstag, 03. September 2013

      Enttäuschende Marktentwicklung
      Siemens zieht bei E-Tankstellen den Stecker


      Bis 2020 sollen eine Million Elektroautos auf deutschen Straßen fahren. Tatsächlich sind die Zulassungszahlen verschwindend gering. Angesichts der trüben Aussichten gibt Siemens nun das Geschäft mit Elektrotankstellen auf -zumindest im großen Maßstab.

      Der Technologiekonzern Siemens streicht im Geschäft mit Ladesäulen für Elektroautos die Segel. Die Annahmen zur Entwicklung des eCar-Marktes hätten sich nicht bestätigt, teilte der Konzern mit. Für die betroffenen Mitarbeiter werde versucht, eine interne Lösung zu finden. "Wir arbeiten hier gut mit den Gewerkschaften zusammen", sagte eine Sprecherin dem "Wall Street Journal Deutschland".

      Insgesamt sind in der Sparte Mobility & Logistics, die zum Infrastruktur-Sektor des Konzerns gehört, den Angaben zufolge "deutlich über 10.000" Mitarbeiter beschäftigt. Die Aufgabe des Geschäfts mit Ladesäulen für Elektroautos betrifft nach Angaben der Sprecherin nur einen "geringen Teil" davon.

      Zuvor hatte "Die Welt" über den Ausstieg von Siemens berichtet. Der Markt entwickle sich langsamer und sei deutlich kleiner als ursprünglich erwartet. Zudem existiere bei der Ladesäulen-Hardware zu wenig Unterschied im Wettbewerb. Siemens werde aber weiterhin über den Großhandel sogenannte Wandkasten (Wallboxes) für den privaten Haushalt für das Aufladen der E-Autos zu Hause anbieten. Das Thema "induktives Laden" - also das kabellose Aufladen von Elektroautos - werde fortgeführt. Auch die Tätigkeiten im Bereich Elektromotoren für E-Autos werden fortgesetzt, erklärte ein Sprecher.

      Deutschland hinkt bei E-Car-Zulassungen hinterher

      Hintergrund für den Ausstieg aus der Ladesäulensparte ist eine Analyse der künftigen Geschäftsaussichten, schreibt "Die Welt". Im vergangenen Jahr wurden gerade einmal 4157 E-Autos neu zugelassen, womit sich die Gesamtzahl auf 7312 summierte. Dabei handelt es sich bislang kaum um reine Elektroautos, sondern vor allem um sogenannte Hybrid-Benziner-Elektroautos. In den USA dagegen lag die Zahl der E-Auto-Neuzulassungen im vergangenen Jahr bei 51.158 und in Japan immerhin bei 24.423.

      Die relativ geringe Zahl von Elektrofahrzeugen wird zum Teil auch damit begründet, dass es noch kein flächendeckendes Netz öffentlicher Ladestationen gibt. Mit dem Ausscheiden von Siemens zieht sich nun einer der potentesten Anbieter aus wirtschaftlichen Gründen aus diesem Geschäft zurück. Die Bundesregierung hatte zuletzt ihr Ziel bekräftigt, bis 2020 eine Million Elektroautos auf deutsche Straßen zubringen.

      Quelle: n-tv.de"


      http://www.n-tv.de/wirtschaft/Siemens-zieht-bei-E-Tankstelle…
      1 Antwort?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 03.09.13 12:00:48
      Beitrag Nr. 8.613 ()
      Servus Geelianer :),

      hmmm, das Händlernetz, zumindest in UK, hätte Geely ja durch die Übernahme von MBH ..... will man von Geelys Seite lieber tief stapeln???

      "....
      Still, could Geely cars really be in the United States in 2016? Zhejiang Geely spokesman Yang Xueliang advised us not to get too excited.

      Yes, the company will develop a vehicle with Volvo. Yes, it will meet U.S. and European standards. And yes, it will be ready for sale by the end of 2016, Yang said. But Geely will sell the car in China first, with no timetable for its introduction to Europe or the United States.

      Yang pointed out that Geely can't sell cars in the United States or Europe without a network of dealerships. And that would take time
      ."

      http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130902/…
      Avatar
      schrieb am 02.09.13 18:05:20
      Beitrag Nr. 8.612 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.330.095 von Badkreuznach am 27.08.13 06:37:14Kurze Zusammenfassung ... ;)

      http://autonews.gasgoo.com/china-news/geely-profit-increases…

      Trading Spotlight

      Anzeige
      Nurexone Biologic
      0,4200EUR +2,44 %
      Die bessere Technologie im Pennystock-Kleid?!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 02.09.13 09:16:28
      Beitrag Nr. 8.611 ()
      Geely ist mit seinem Umsatz in der TOP 500 Liste der privaten Unternehmen Chinas auf Platz 6, im Bereich "Fertigung" auf Platz 5 und in Bezug auf "Patente" auf Platz 3 gelandet :) ...

      http://www.geely.com/news/news/info/7109.html
      Avatar
      schrieb am 02.09.13 09:05:45
      Beitrag Nr. 8.610 ()
      Ein recht langer und leider in Englisch gehaltener Text, aber auch recht interessant...finde ich zumindest ;)....

      "Analysis: The future of Chinese manufacturers on the international stage
      By Carmen Lee From Gasgoo.comAugust 30, 2013Gasgoo.com (Shanghai)

      - One of the major topics of debate in the Chinese automobile industry is the potential of domestic own brand manufacturers to successfully expand into foreign markets. According to statistics posted by the China Association of Automobile Manufacturers, China exported a total of 486,800 automobiles in the first half of 2013. 294,300 of those exports were of passenger automobiles, up 2.3 percent from the previous year. China Association of Automobile Manufacturers Deputy Secretary General Dong Yang pointed out that Chinese car export volumes in the first half of the year outperformed expectations.

      However, compared with more developed markets, China's automobile export output is still relatively low. Furthermore, both total and commercial vehicle exports decreased this year. The appreciating value of the RMB, decreasing foreign demand and increasing barriers to free trade have all hindered the growth of Chinese automobiles exports.

      In order to better understand industry opinions on the Chinese automobile market, Gasgoo.com (Chinese) conducted a week-long survey, collecting opinions from 1,508 figures in the industry.

      In the first question of the survey, participants were asked why China's total automobile exports experienced slight negative year-on-year growth from 2012 to 2013. 46 percent of respondents stated that the problem lied with the lacking competitiveness of Chinese vehicles when compared with offerings from other manufacturers. The rising value of the RMB and falling demand in foreign markets were each cited as the most probably cause by 19 percent of the votes, while another ten percent of respondents pointed to rising trade barriers.

      Automobiles are financially demanding goods to make. On that point, Chinese passenger and commercial automobile manufacturers, due in part to their smaller budgets, are still outmatched by their foreign rivals in the fields of automobile safety, technology and environmental friendliness, leading to their lack of competitive advantages. Furthermore, Chinese automobile exports are still mainly limited to the Middle East, Africa, Latin America and former Soviet Republics, whose citizens have relatively low purchasing power when compared to those of more developed markets. Finally, Chinese manufacturers still specialize at selling economy-class vehicles, which require them to sell higher volumes in order to make substantial profits.

      At the same time, Chinese industries specialty in providing cheap goods makes them an easy target for protectionist policies. The country’s automobile manufacturers are not exempt from this phenomenon. China Association of Automobile Manufacturers Secretary General Cui Dongshu pointed out that Chinese manufacturers, which are relatively inexperienced in the export market to begin with, are especially prone to being targeted by foreign governments' protectionist policies. Such governments include Brazil and Russia, which were two of the leading buyers of Chinese automobiles. Both countries have enacted policies limiting automobile imports in order to encourage growth in their domestic industries. The only way for Chinese manufacturers to continue selling in the same volumes to those countries is by manufacturing their vehicles in them directly. However, this would increase their expenditures and in turn boost their prices, thus forcing them to relinquish their competitive advantage.

      The steadily rising value of the RMB has been another issue affecting companies from across the country looking to export goods to foreign markets. Furthermore, the RMB, which begun appreciating as early as 2011, is expected to become even more expensive over the next few years. This issue will pose a significant challenge for Chinese companies, including automobile manufacturers, in the future.

      Considering the number of obstacles Chinese automobile manufacturers selling in or looking to sell in foreign markets have to deal with it, it seems fair to say that their path to becoming international competitors is much more difficult than ever before. When asked whether or not this is in fact the case, the majority of survey participants, 58 percent, agreed. Only 17 percent believed otherwise, while the remaining 25 percent were undecided.

      What sort of company can be considered a global enterprise? While there is some debate as to that answer, the general consensus is that a global enterprise draws upon resources allocated around the globe in order to produce the most cost-effective and highest quality products for sales in various markets. The first step to becoming a global enterprise lies in successful exporting, which includes sales of products via authorized distributors in the target country. This is the phase which most Chinese manufacturers are still in, with only a few of them having taken the next step to establish knockdown factories in foreign countries.

      However the current state of international economic relations is continuing to prove a limiting factor for the transnational expansion of China’s automobile industry. Due to the continuing trade deficit most countries have with China, the country is particularly vulnerable to becoming the victim of trade protectionist policies. One prime example of this is the recent decision by Brazil to raise taxes on imported vehicles, which has forced Chery and other Chinese manufacturers to reduce their sales to the country. Combined with the rising value of the RMB, which has led to internal inflation and raised production costs across all industries, Chinese manufacturers have to face quite a challenge if they wish to expand into foreign markets.

      How Chinese manufacturers will take on this challenge is one of the most important issues facing the industry. In the final question of the survey, participants were asked to select which method they believe would be most effective for the country’s manufacturers to take to succeed in the export market. 39 percent of participants answered that Chinese manufacturers’ best bet at internationalization is to acquire mature local and multinational manufacturers operating in target markets. 22 percent, meanwhile, proposed that Chinese manufacturers should take advantage of the emerging field of new energy vehicle technology to jump into new markets. On the other hand, 25 percent maintained that the country’s manufacturers must not stray from the traditional process of transitioning from vehicle exports to local regional production, despite the difficulties they are currently encountering. The remaining 14 percent of respondents had other ideas in mind.

      Acquiring overseas companies would not only help Chinese manufacturers increase access to distribution and customer service networks in foreign markets, but it would also help them boost their overall technological and quality control levels. However, the complexity involved with these sorts of acquisitions poses a major challenge to still relatively young Chinese manufacturers. Just a quick glance at the history of the country’s manufacturers’ attempts to purchase foreign enterprises reveals how difficult the process actually is. The problems they have encountered are numerous. Firstly, due to the rapid growth of Chinese automobile manufacturers, enterprises and governments in foreign markets have done their utmost to prevent them from acquiring local assets easily. Another point worth mentioning is that Chinese manufacturers’ overall lack of experience, which has caused them at times to underestimate potential risk when embarking on acquisition projects. Finally, several acquisitions have been done without clear strategic goals, leading many to wonder why they were done in the first place. This can also be pinned down to the manufacturers’ lack of expertise in dealing with foreign markets.

      That is not to say that acquiring foreign enterprises cannot be a successful route to take. However, it is impossible for Chinese manufacturers to fully abandon exporting vehicles. That being said, they should keep in mind the importance of thoroughly analyzing the whole of a target automobile market, as opposed to restricting themselves to exclusively selling in the economy-class segment. This is only in this way that they can gain a fuller understanding of consumer demand, business competitions and government policies in foreign markets. That experience could prove invaluable when they take the next step to establish local production facilities and sales networks.

      In the end, it is up to Chinese manufacturers to properly assess themselves and their resources in formulating strategies for internationalization. However, at the same time they must also strive to improve product technology and quality in order to successfully compete outside of their home market."


      http://autonews.gasgoo.com/commentary/analysis-the-future-of…
      Avatar
      schrieb am 02.09.13 09:00:14
      Beitrag Nr. 8.609 ()
      Servus Geelianer :),

      @spes_07: Das wird nicht passieren .... ich werde auch weiterhin Neuigkeiten von Geely hier veröffentlichen ;) ..... da können noch soviele Trolls hier ihr Unwesen treiben :D.

      Grundsätzlich ist die "Ignore"-Funktion eine super Sache :) ..... allerdings läuft man natürlich in Gefahr, das "Forumteilnehmer", die es mit der Wahrheit leider nicht so genau nehmen und die auf dieser "Ignoreliste" stehen, dadurch einen Boden bereitet wird, der es ihnen in einem gewissen Rahmen ermöglicht, ihre Falschdarstellungen in den Foren als die "Wahrheit" darzustellen.

      Gott sei Dank schaffen es diese "Forumteilnehmer" aber sehr häufig, sich selbst ins Abseits zu stellen, da ihre wirren und haltlosen Behauptungen bzw. Beiträge schnell durch die Leser, welche sich mit dem betroffenen Invest ernsthaft auseinandersetzen, erkannt und enttarnt werden :).

      Letztendlich dient die "Bibliothek" zu nichts anderem, um schnell mal nachzuschauen, und ggf. damit publizierte Unwahrheiten aus dem Feld zu schlagen ;).

      Das Badkreuznach jetzt die "Hutschnur gerissen" ist, scheint es ja ein bestimmter User mal wieder auf die Spitze getrieben zu haben ;)....
      Avatar
      schrieb am 01.09.13 14:04:16
      Beitrag Nr. 8.608 ()
      hi joap

      ich hab die zahl von volvo
      nicht für ernst gehalten;)
      Avatar
      schrieb am 01.09.13 13:20:47
      Beitrag Nr. 8.607 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 45.363.977 von BriBumer am 01.09.13 10:18:30Wenn Du endlich mal aufhören würdest den Troll zu füttern, wäre die Sache schon längst ausgestanden.

      Ich blende Dich jetzt auch aus, damit ich nicht indirekt vom "E-Taliban" verfolgt werde.

      Mach's gut und viel Erfolg beim Geely Invest.

      Ich hoffe darauf dass der Troll bald verschwindet, dann können wir uns auch wieder austauschen.

      P.S.
      Hauptsache Fire72 verliert nicht die Lust hier Infos einzustellen. Das ist nämlich der Hauptgrund für mich, das Forum zu besuchen. Dafür nochmal vielen Dank!
      • 1
      • 1615
      • 2476
       DurchsuchenBeitrag schreiben


      Investoren beobachten auch:

      WertpapierPerf. %
      +0,01
      +7,69
      -1,54
      +0,13
      +0,71
      +2,45
      -1,56
      -0,07
      -0,04
      -1,93
      04.04.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Ford Motor
      27.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings
      15.03.24 · dpa-AFX · ASM International
      29.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings
      10.02.24 · wO Chartvergleich · American Express
      01.02.24 · dpa-AFX · Geely Automobile Holdings
      01.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings
      01.02.24 · dpa-AFX · Geely Automobile Holdings
      12.01.24 · wallstreetONLINE NewsUpdate · Geely Automobile Holdings
      12.01.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings
      GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt