ISH, 1.Q.00 - Schätzung - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 26.04.00 17:41:57 von
neuester Beitrag 27.04.00 21:28:55 von
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Servus ISH-Fans,
was für Zahlen schätzt ihr fürs 1Q.00, meine Schätzung lautet 22.5 Mio. Euro
mfG Benjamin
was für Zahlen schätzt ihr fürs 1Q.00, meine Schätzung lautet 22.5 Mio. Euro
mfG Benjamin
Hallo Benjamin Graham,
ich kann mir gut vorstellen, daß 25 Mio EUR erreicht wurden.
In Erwartung des 02.05. ...
Grüße T.B.
ich kann mir gut vorstellen, daß 25 Mio EUR erreicht wurden.
In Erwartung des 02.05. ...
Grüße T.B.
Servus Benjamin,
ich schätze 35 Mio, auch auf die Gefahr hin, das ich als Spinner gelte.
Übrigens:
99 war bei Intershop das Jahr des Aufbaus
00 wird das erste mal kräftig gesammelt, das 2 Quartal wird noch besser
..
und ich werd noch reicher
geil.
ich schätze 35 Mio, auch auf die Gefahr hin, das ich als Spinner gelte.
Übrigens:
99 war bei Intershop das Jahr des Aufbaus
00 wird das erste mal kräftig gesammelt, das 2 Quartal wird noch besser
..
und ich werd noch reicher
geil.
Servus Benjamin,
ich schätze 35 Mio, auch auf die Gefahr hin, das ich als Spinner gelte.
Übrigens:
99 war bei Intershop das Jahr des Aufbaus
00 wird das erste mal kräftig gesammelt, das 2 Quartal wird noch besser
..
und ich werd noch reicher
geil.
ich schätze 35 Mio, auch auf die Gefahr hin, das ich als Spinner gelte.
Übrigens:
99 war bei Intershop das Jahr des Aufbaus
00 wird das erste mal kräftig gesammelt, das 2 Quartal wird noch besser
..
und ich werd noch reicher
geil.
Hi INTERSHOPPER,
nun hat Broadvision die Karten für Q 1 2000 auf den Tische gelegt:
4 Cents pro share Gewinn.
Da müssen unsere deutschen Firmen einiges tun, so ein Ergebnis zu erzielen.
Ob das allerdings reichen wird, BVSN morgen einen Schub nach oben zu geben,
ist wohl sehr fraglich, da eine Reihe von anderen Higtech Firmen Gewinne
in ganz anderem Umfang veröffentlichen.
BroadVision Announces Profitable, Record-Setting First Quarter 2000
REDWOOD CITY, Calif. -April 26, 2000 - BroadVision, Inc. (Nasdaq: BVSN), a leading worldwide supplier of
personalized e-business applications, today reported financial results for the quarter ended March 31, 2000.
Key financial results for the quarter and comparisons versus prior quarters are as follow:
Q1`00
Q1`99
Growth
Q4`99
Growth
Revenues
$61.5 million
$18.5 million
232%
$43.7 million
41%
EBIT (Earnings Before
Income Tax)
$16.4 million
$3.1 million
429%
$8.5 million
93%
Net Income
$10.0 million
$2.9 million
245%
$8.1 million
23%
Diluted EPS* (post-split)
$0.04
$0.01
300%
$0.03
33%
*Incorporates both the November, 1999, 3 - for - 1 stock split and the February, 2000, 3 - for - 1 stock split
"Once again our strong and profitable first quarter results set the stage for BroadVision to move forward
aggressively in the coming year," said Dr. Pehong Chen, president and CEO of BroadVision, Inc. "Our goal is to help
enterprises create profitable e-relationships with their customers, suppliers and employees using our complete suite
of personalized e-business applications. In essence, these enterprises rely on BroadVision to solidify the company`s
entire value chain, known as `B2B2C`, so that they can become serious players in the New Economy. The market
adoption of our solutions around this B2B2C value chain has accelerated since the beginning of this year."
New Customers
During the quarter, BroadVision signed 110 new licensed customers (102 end-user customers and 8 partner
organizations) - a record number. The company not only continued to garner market share in its core
verticals-financial services, retail/wholesale, manufacturing/high-tech, travel/tourism, and telecommunications-but
also significantly expanded its presence into new industries such as energy, healthcare, media/entertainment,
government and B2B digital marketplaces.
A sampling of new BroadVision customers includes:
· Financial Services - AGF Banque, Answer Financial, Banca Populare di Verona, Banca Profilo, ICICI Ltd., Frost
Bank, Motability Finance,
· Retail and Wholesale - Carboulevard, CiaoWeb (Fiat Group), Dixons, Epson, e-Stamp.com, Fashion500.com, Long`s
Drug Stores, OfficeFurniture.com, RedEnvelope, ShopNow.com, Wine & Co.,
· Manufacturing/High-Technology - Across Media Networks, Apar Infotech, Cybertouch, Dade Behring, Inc., Groupe
Renault, Legend Technology, Molex, NEC PC Group, NetShop, NextNordic, Nihon Unisys, Promon, Taiwan
Semiconductor Manufacturing Company, Xerox do Brasil,
· Travel and Tourism -Aer Lingus, Airtours, China Travel, ClubMed, Liberty Channels, Rail Europe,
· Telecommunications/ISP -Equinix, GTE, iABC, Mannesmann,
· Energy - Cooper Cameron, Tosco Corporation,
· Healthcare - Blue Shield Blue Cross (Highmark), MediMania, MCY.com (Mediacity), myskinMD, YourDoc.com,
· Media/Entertainment - Across Media Networks, billboardlive.com, Haowan.com, MyAlert.com, Ontempo.com,
Televisa, YouBet.com,
· E-Government - General Services Administration, San Diego Workforce; and
· B2B Digital Marketplaces - idmarket.com, FuelQuest.com, Planet Salvage, Planetsat, TheDock.com, WellNet.
Additionally, the company received significant repeat business in new license revenue during the quarter from a
number of existing customers including: Agilent Technologies, Air Canada, American Airlines, British Telecom, GE
Supply, Getronics ESI, Grainger, LeShop, Mercata, Nortel Networks, Prudential, Sears, USPS, and Wind River.
New Product Offerings
During the first quarter BroadVision shipped three new products. BroadVision One-To-OneÔ Billing is the newest
offering in the BroadVision One-To-One applications family. One-To-One Billing is one of the first personalized bill
presentment/payment application available that enables one-to-one relationship management with customers while
reducing the costs associated with customer care and paper-based billing.
Along with Enterprise Application Integration (EAI) partner Software Technology Corporation (STC), BroadVision
developed the SAP One-To-One Intelligent Bridge for Business Commerce providing BroadVision and its customers a
solution with strong visual tools for integrating BroadVision One-To-One Commerce with SAP R/3.
Finally, Version 5 of BroadVision One-To-One Enterprise, the company`s flagship e-business application for
personalized e-business, was made generally available. BroadVision One-To-One Enterprise is a robust foundation
for real-time, individualized targeting; easy, flexible content management; and, a foundation for the next-generation of
BroadVision applications deployable in both Web and wireless environments. Advanced load balancing, caching and
other performance features keep BroadVision sites running in the most demanding environments. BroadVision
One-To-One Enterprise is designed to provide an open, extensible architecture for rapid development and deployment
of distributed applications. BroadVision One-To-One Enterprise adds extended support for Java, XML, and WAP to
existing support of JavaScript, COM, LDAP, and CORBA.
Acquisition
In the first quarter, BroadVision announced a definitive agreement to acquire Interleaf, Inc. including Interleaf`s
e-contentä business dedicated to the development, marketing and sale of XML-based content management tools and
WAP technology for wireless delivery of content. Key to the acquisition was the e-content company, a separate
Interleaf business unit dedicated to the development, marketing and sale of XML-based content management tools.
These tools enable the creation, publication, management and re-use of dynamic, intelligent content for Web and
wireless applications. The acquisition was completed on April 14.
Patent Litigation Settlement
During the quarter, BroadVision settled its patent infringement suit against Art Technology Group, Inc., filed by the
company in December 1998. As part of the settlement, Art Technology Group agreed to pay an up-front licensing fee
as well as payments over a period of three years to BroadVision and receives a license to BroadVision`s United
States patent number 5,710,887. The total fees will be recognized by BroadVision as licensed revenue ratably over
this three year term. This patent protects certain elements of BroadVision`s core technology, which is the foundation
for BroadVision One-To-One applications, tools and services.
The Latest Live Sites
During the first quarter, 56 BroadVision customers went "live," employing robust and innovative e-business
applications. A sampling of the sites that went live during the quarter illustrate the power of BroadVision One-To-One
applications:
· WellNet Holdings Limited, headquartered in Taiwan, launched Worldmetal.com, an online metal exchange portal
enabling metal manufacturers and traders around the world to participate in auctions and procure supplies. Using
BroadVision One-To-One Business Commerce, their Web sites enable registered members to access industry news
and online trading services in English and Chinese languages. The online exchange has trading in ferrous products,
including steel, and by the end of the year it will expand into non-ferrous metals such as copper and aluminum. In
addition to a worldwide network of metal manufacturers and metal traders, other participants providing services will
include banking, insurance, shipping and inspection companies as well as energy suppliers.
· Postage meter maker Pitney Bowes is now able to sell stamps over the Internet using BroadVision One-To-One
Retail Commerce. Aimed primarily at small business owners, their Web site, www.pitneyworks.com, allows
customers to download and print postage from their personal computers via ClickStamp, a branded feature on the
pitneyworks site. ClickStamp is the first in a series of Internet postage products to be introduced for the small
business and small office of home office markets by Pitney Bowes. With a personal computer, an Internet connection
and an inkjet or laser printer, users can print First Class Mail, Priority Mail, Express Mail and Parcel Post. It allows
business owners to customize their letters and packages with logos and messages. ClickStamp also has a mail
management function to verify addresses and calculate postage. Pitney Bowes will soon launch ClickStamp Plus,
which will allow customers to download postage from the Internet to a secure vault attached to their computer and
print as needed without connecting to the Internet.
· The Sony U.K. Web site www.sonypresentation.com is powered by BroadVision One-To-One Enterprise and
One-To-One Retail Commerce, delivering personalized information tailored to users` interest/needs and provides the
opportunity to buy or lease a range of Sony projectors. The site`s creative design presents images targeted to users`
profiles and a solutions agent intelligently guides the user to a suggested product, based on a series of questions and
answers created in the BroadVision One-To-One Command Center. The site offers multi-lingual and multi-currency
services with live integration into Sony`s SAP system to handle order processing to existing dealers or the finance
leasing company.
New Partnerships and Channel Sales
During the quarter, BroadVision expanded its strategic partnership with Sun Microsystems. This new global
collaboration allows the companies to join forces on engineering, marketing and sales initiatives to develop
next-generation commerce applications based on Sun`s industry-leading standard J2EE technology. With the purpose
of incorporating next-generation J2EE platform functionality into the BroadVision applications and enabling the delivery
of e-commerce information to any device, anywhere, both companies have committed design and technical
resources to support product development on the Sun™ platform.
BroadVision also established relationships with leading Enterprise Application Integration (EAI) vendors Software
Technologies Corporation and New Era of Networks, Inc. to create out-of-the-box integration applications to link
legacy, back-end applications like SAP, PeopleSoft and Oracle to BroadVision One-To-One applications.
With momentum growing worldwide especially in Europe, India, Japan, South America and Australia, BroadVision
continues to leverage its relationship with its largest consulting services partner, PricewaterhouseCoopers. Together,
the two organizations are focusing on several key industries with industry prototype solutions built for
Telecommunications, Consumer Packaged Goods, Retail and Energy & Utilities and Entertainment.
PricewaterhouseCoopers, with more than 550 consultants trained worldwide on BroadVision, continues to expand
its relationship with BroadVision, as a key strategic e-business vendor.
During the quarter, BroadVision worked closely with its network of 28 systems integration, consulting and reseller
partners. To date more than 5,000 external consultants have been trained from companies including Hewlett Packard,
Xpedior, PricewaterhouseCoopers, Deloitte Consulting, KPMG, and Andersen Consulting, to help continue the
momentum and positive results of the company`s focus in partnerships. More than 75 percent of BroadVision`s first
quarter revenues were either heavily influenced by our systems integrator partners or directly produced by resellers.
Industry Accolades
Adding to its list of awards and accolades, BroadVision was ranked number 365 in the Forbes 500 Companies in
America directory published April 17 and listed number 34 in the Barron`s 500 annual report in the April 24 issue. In
the April 24 issue of Network World, BroadVision was ranked 143 in the NetworkWorld 200 with recognition for
having the largest increase in profits 1998-1999 and the fastest growing company in terms of employee hires. In
addition, the company was recognized by Inter@ctive Week as one of the Top 10 Companies To Work For in the April
6 issue.
3-For-1 Stock Split
On February 9, 2000, the company announced a 3-for-1 stock split in the form of a stock dividend. The record date of
the split was February 21, 2000, the payment date was March 13, 2000, and the ex-dividend date was March 14,
2000.
nun hat Broadvision die Karten für Q 1 2000 auf den Tische gelegt:
4 Cents pro share Gewinn.
Da müssen unsere deutschen Firmen einiges tun, so ein Ergebnis zu erzielen.
Ob das allerdings reichen wird, BVSN morgen einen Schub nach oben zu geben,
ist wohl sehr fraglich, da eine Reihe von anderen Higtech Firmen Gewinne
in ganz anderem Umfang veröffentlichen.
BroadVision Announces Profitable, Record-Setting First Quarter 2000
REDWOOD CITY, Calif. -April 26, 2000 - BroadVision, Inc. (Nasdaq: BVSN), a leading worldwide supplier of
personalized e-business applications, today reported financial results for the quarter ended March 31, 2000.
Key financial results for the quarter and comparisons versus prior quarters are as follow:
Q1`00
Q1`99
Growth
Q4`99
Growth
Revenues
$61.5 million
$18.5 million
232%
$43.7 million
41%
EBIT (Earnings Before
Income Tax)
$16.4 million
$3.1 million
429%
$8.5 million
93%
Net Income
$10.0 million
$2.9 million
245%
$8.1 million
23%
Diluted EPS* (post-split)
$0.04
$0.01
300%
$0.03
33%
*Incorporates both the November, 1999, 3 - for - 1 stock split and the February, 2000, 3 - for - 1 stock split
"Once again our strong and profitable first quarter results set the stage for BroadVision to move forward
aggressively in the coming year," said Dr. Pehong Chen, president and CEO of BroadVision, Inc. "Our goal is to help
enterprises create profitable e-relationships with their customers, suppliers and employees using our complete suite
of personalized e-business applications. In essence, these enterprises rely on BroadVision to solidify the company`s
entire value chain, known as `B2B2C`, so that they can become serious players in the New Economy. The market
adoption of our solutions around this B2B2C value chain has accelerated since the beginning of this year."
New Customers
During the quarter, BroadVision signed 110 new licensed customers (102 end-user customers and 8 partner
organizations) - a record number. The company not only continued to garner market share in its core
verticals-financial services, retail/wholesale, manufacturing/high-tech, travel/tourism, and telecommunications-but
also significantly expanded its presence into new industries such as energy, healthcare, media/entertainment,
government and B2B digital marketplaces.
A sampling of new BroadVision customers includes:
· Financial Services - AGF Banque, Answer Financial, Banca Populare di Verona, Banca Profilo, ICICI Ltd., Frost
Bank, Motability Finance,
· Retail and Wholesale - Carboulevard, CiaoWeb (Fiat Group), Dixons, Epson, e-Stamp.com, Fashion500.com, Long`s
Drug Stores, OfficeFurniture.com, RedEnvelope, ShopNow.com, Wine & Co.,
· Manufacturing/High-Technology - Across Media Networks, Apar Infotech, Cybertouch, Dade Behring, Inc., Groupe
Renault, Legend Technology, Molex, NEC PC Group, NetShop, NextNordic, Nihon Unisys, Promon, Taiwan
Semiconductor Manufacturing Company, Xerox do Brasil,
· Travel and Tourism -Aer Lingus, Airtours, China Travel, ClubMed, Liberty Channels, Rail Europe,
· Telecommunications/ISP -Equinix, GTE, iABC, Mannesmann,
· Energy - Cooper Cameron, Tosco Corporation,
· Healthcare - Blue Shield Blue Cross (Highmark), MediMania, MCY.com (Mediacity), myskinMD, YourDoc.com,
· Media/Entertainment - Across Media Networks, billboardlive.com, Haowan.com, MyAlert.com, Ontempo.com,
Televisa, YouBet.com,
· E-Government - General Services Administration, San Diego Workforce; and
· B2B Digital Marketplaces - idmarket.com, FuelQuest.com, Planet Salvage, Planetsat, TheDock.com, WellNet.
Additionally, the company received significant repeat business in new license revenue during the quarter from a
number of existing customers including: Agilent Technologies, Air Canada, American Airlines, British Telecom, GE
Supply, Getronics ESI, Grainger, LeShop, Mercata, Nortel Networks, Prudential, Sears, USPS, and Wind River.
New Product Offerings
During the first quarter BroadVision shipped three new products. BroadVision One-To-OneÔ Billing is the newest
offering in the BroadVision One-To-One applications family. One-To-One Billing is one of the first personalized bill
presentment/payment application available that enables one-to-one relationship management with customers while
reducing the costs associated with customer care and paper-based billing.
Along with Enterprise Application Integration (EAI) partner Software Technology Corporation (STC), BroadVision
developed the SAP One-To-One Intelligent Bridge for Business Commerce providing BroadVision and its customers a
solution with strong visual tools for integrating BroadVision One-To-One Commerce with SAP R/3.
Finally, Version 5 of BroadVision One-To-One Enterprise, the company`s flagship e-business application for
personalized e-business, was made generally available. BroadVision One-To-One Enterprise is a robust foundation
for real-time, individualized targeting; easy, flexible content management; and, a foundation for the next-generation of
BroadVision applications deployable in both Web and wireless environments. Advanced load balancing, caching and
other performance features keep BroadVision sites running in the most demanding environments. BroadVision
One-To-One Enterprise is designed to provide an open, extensible architecture for rapid development and deployment
of distributed applications. BroadVision One-To-One Enterprise adds extended support for Java, XML, and WAP to
existing support of JavaScript, COM, LDAP, and CORBA.
Acquisition
In the first quarter, BroadVision announced a definitive agreement to acquire Interleaf, Inc. including Interleaf`s
e-contentä business dedicated to the development, marketing and sale of XML-based content management tools and
WAP technology for wireless delivery of content. Key to the acquisition was the e-content company, a separate
Interleaf business unit dedicated to the development, marketing and sale of XML-based content management tools.
These tools enable the creation, publication, management and re-use of dynamic, intelligent content for Web and
wireless applications. The acquisition was completed on April 14.
Patent Litigation Settlement
During the quarter, BroadVision settled its patent infringement suit against Art Technology Group, Inc., filed by the
company in December 1998. As part of the settlement, Art Technology Group agreed to pay an up-front licensing fee
as well as payments over a period of three years to BroadVision and receives a license to BroadVision`s United
States patent number 5,710,887. The total fees will be recognized by BroadVision as licensed revenue ratably over
this three year term. This patent protects certain elements of BroadVision`s core technology, which is the foundation
for BroadVision One-To-One applications, tools and services.
The Latest Live Sites
During the first quarter, 56 BroadVision customers went "live," employing robust and innovative e-business
applications. A sampling of the sites that went live during the quarter illustrate the power of BroadVision One-To-One
applications:
· WellNet Holdings Limited, headquartered in Taiwan, launched Worldmetal.com, an online metal exchange portal
enabling metal manufacturers and traders around the world to participate in auctions and procure supplies. Using
BroadVision One-To-One Business Commerce, their Web sites enable registered members to access industry news
and online trading services in English and Chinese languages. The online exchange has trading in ferrous products,
including steel, and by the end of the year it will expand into non-ferrous metals such as copper and aluminum. In
addition to a worldwide network of metal manufacturers and metal traders, other participants providing services will
include banking, insurance, shipping and inspection companies as well as energy suppliers.
· Postage meter maker Pitney Bowes is now able to sell stamps over the Internet using BroadVision One-To-One
Retail Commerce. Aimed primarily at small business owners, their Web site, www.pitneyworks.com, allows
customers to download and print postage from their personal computers via ClickStamp, a branded feature on the
pitneyworks site. ClickStamp is the first in a series of Internet postage products to be introduced for the small
business and small office of home office markets by Pitney Bowes. With a personal computer, an Internet connection
and an inkjet or laser printer, users can print First Class Mail, Priority Mail, Express Mail and Parcel Post. It allows
business owners to customize their letters and packages with logos and messages. ClickStamp also has a mail
management function to verify addresses and calculate postage. Pitney Bowes will soon launch ClickStamp Plus,
which will allow customers to download postage from the Internet to a secure vault attached to their computer and
print as needed without connecting to the Internet.
· The Sony U.K. Web site www.sonypresentation.com is powered by BroadVision One-To-One Enterprise and
One-To-One Retail Commerce, delivering personalized information tailored to users` interest/needs and provides the
opportunity to buy or lease a range of Sony projectors. The site`s creative design presents images targeted to users`
profiles and a solutions agent intelligently guides the user to a suggested product, based on a series of questions and
answers created in the BroadVision One-To-One Command Center. The site offers multi-lingual and multi-currency
services with live integration into Sony`s SAP system to handle order processing to existing dealers or the finance
leasing company.
New Partnerships and Channel Sales
During the quarter, BroadVision expanded its strategic partnership with Sun Microsystems. This new global
collaboration allows the companies to join forces on engineering, marketing and sales initiatives to develop
next-generation commerce applications based on Sun`s industry-leading standard J2EE technology. With the purpose
of incorporating next-generation J2EE platform functionality into the BroadVision applications and enabling the delivery
of e-commerce information to any device, anywhere, both companies have committed design and technical
resources to support product development on the Sun™ platform.
BroadVision also established relationships with leading Enterprise Application Integration (EAI) vendors Software
Technologies Corporation and New Era of Networks, Inc. to create out-of-the-box integration applications to link
legacy, back-end applications like SAP, PeopleSoft and Oracle to BroadVision One-To-One applications.
With momentum growing worldwide especially in Europe, India, Japan, South America and Australia, BroadVision
continues to leverage its relationship with its largest consulting services partner, PricewaterhouseCoopers. Together,
the two organizations are focusing on several key industries with industry prototype solutions built for
Telecommunications, Consumer Packaged Goods, Retail and Energy & Utilities and Entertainment.
PricewaterhouseCoopers, with more than 550 consultants trained worldwide on BroadVision, continues to expand
its relationship with BroadVision, as a key strategic e-business vendor.
During the quarter, BroadVision worked closely with its network of 28 systems integration, consulting and reseller
partners. To date more than 5,000 external consultants have been trained from companies including Hewlett Packard,
Xpedior, PricewaterhouseCoopers, Deloitte Consulting, KPMG, and Andersen Consulting, to help continue the
momentum and positive results of the company`s focus in partnerships. More than 75 percent of BroadVision`s first
quarter revenues were either heavily influenced by our systems integrator partners or directly produced by resellers.
Industry Accolades
Adding to its list of awards and accolades, BroadVision was ranked number 365 in the Forbes 500 Companies in
America directory published April 17 and listed number 34 in the Barron`s 500 annual report in the April 24 issue. In
the April 24 issue of Network World, BroadVision was ranked 143 in the NetworkWorld 200 with recognition for
having the largest increase in profits 1998-1999 and the fastest growing company in terms of employee hires. In
addition, the company was recognized by Inter@ctive Week as one of the Top 10 Companies To Work For in the April
6 issue.
3-For-1 Stock Split
On February 9, 2000, the company announced a 3-for-1 stock split in the form of a stock dividend. The record date of
the split was February 21, 2000, the payment date was March 13, 2000, and the ex-dividend date was March 14,
2000.
Servus Leute,
bei diesem BVSN-Ergebnis ist meine ISH-Schätzung hoffentlich zu tief angesetzt, denn wenn ISH BVSN überholen will, müssen sie deutlich mehr als 232% Umsatzwachstum bieten. Jedes Ergebnis von unter 26 Mio. Euro wird wohl Kurseinbrüche mit sich bringen.
mfG Benjamin
bei diesem BVSN-Ergebnis ist meine ISH-Schätzung hoffentlich zu tief angesetzt, denn wenn ISH BVSN überholen will, müssen sie deutlich mehr als 232% Umsatzwachstum bieten. Jedes Ergebnis von unter 26 Mio. Euro wird wohl Kurseinbrüche mit sich bringen.
mfG Benjamin
eine sehr interessante angelegenheit; ich beteilige mich natürlich auch gern daran!
meine schätzung:
* auf jeden fall steigerung im vergleich zum vorquartal
* vorquartal = 19.294 €
* annahme: steigerung wie von q4/1998 auf q1/1999, d.h. + 40 %, dies entspricht auch in etwa der gemeldeten steigerung von broadvision (41 %)-> ich rechne mit einer steigerung die noch darüber liegen wird, da ish stärker wächst wie broadvision -> wachstum 45 -50 %
* MEIN TIP: 28,0 Mio bis 29,0 Mio Euro
wenn sie das packen, dann sind sie für mich die kings der branche!
bisher haben sie mich noch nie entäuscht, aber q4 war natürlich super geil gelaufen!
gruß
meine schätzung:
* auf jeden fall steigerung im vergleich zum vorquartal
* vorquartal = 19.294 €
* annahme: steigerung wie von q4/1998 auf q1/1999, d.h. + 40 %, dies entspricht auch in etwa der gemeldeten steigerung von broadvision (41 %)-> ich rechne mit einer steigerung die noch darüber liegen wird, da ish stärker wächst wie broadvision -> wachstum 45 -50 %
* MEIN TIP: 28,0 Mio bis 29,0 Mio Euro
wenn sie das packen, dann sind sie für mich die kings der branche!
bisher haben sie mich noch nie entäuscht, aber q4 war natürlich super geil gelaufen!
gruß
Hi INTERSHOPPER.
für mich ist nicht so sehr der Umsatz entscheidend. Sondern wann ISH
einen Profit - Dividende per share melden kann. Selbst das folgende
tolle Ergebnis von BVSN, die in der letzten Woche mit dem Tagesplus von 40 %
Aktie des Tages waren, hat die Nasdaq nicht vom Hocker gerissen.
Immerhin hat BVSN die Divende pers share von1 auf 4! Cent/ share von
Quartal 1 99 auf Quartal 1 2000 gesteigert.
Das ist m.M. v i e l höher einzuschätzen als irgendeine Umsatzsteigerung.
Das interssiert die Amis wirklich nur am Rande. Es ist deswegen auch nicht so wichtig
weil die E-Commerce Märkte explodieren. Umsatzwachstum werden daher auch schwächere
Firmen aufweisen können.
Ich bin gespannt, o b und für wann ISH bei der BPK am 2.5. mit dem Break even rechnet.
Und: sehr wichtig, ob sie endlich etwas sagen, wann sie nun an der
Nasdaq gehandelt werden. Man kann sich vorstellen, daß die Nasdaq ISH
nicht gerade mit Hosianna begrüßen werden, wenn sie immer noch Verluste ausweisen,
während BVSN seinen treuen Aktionären wenigstens eine Dividende zahlt.
Viele von denen haben 2/3 des eingesetzten Kapitals durch den Sturz von über 90
auf 26 $ verloren. Um das verkraften zu können, muß man an die langfristigen
Chancen eines solchen Papiers glauben, aber auch mit einer hohen Anpassungsfähigkeiten
in einem zwar rasant wachsenden aber auch technisch anspruchsvollen Markt.
Hier noch ein paar Infos zum Quartalsbericht BVSN von einem US Board.
The only thing that may hold BVSN back is the reports in the AM. CBS Marketwatch
thinks that it will go up tommorrow and has it as a stock to watch:
BroadVision (BVSN: news, msgs) shares may move higher Thursday after the supplier of
personalized e-business applications recorded earnings that blew past Wall Street
estimates as revenue surged more than 200 percent in the first quarter. The company
earned $10 million, or 4 cents a share, up from $2.9 million, or a penny a share, in the
same quarter a year earlier. Analysts predicted a profit of 2 cents in the quarter. Quarterly
sales shot up 232 percent to $61.5 million from $18.5 million in the comparable quarter a
year earlier. The company signed a record number of licensed customers during the
quarter. Shares closed down 1/8 at 32 3/8. See full story.
für mich ist nicht so sehr der Umsatz entscheidend. Sondern wann ISH
einen Profit - Dividende per share melden kann. Selbst das folgende
tolle Ergebnis von BVSN, die in der letzten Woche mit dem Tagesplus von 40 %
Aktie des Tages waren, hat die Nasdaq nicht vom Hocker gerissen.
Immerhin hat BVSN die Divende pers share von1 auf 4! Cent/ share von
Quartal 1 99 auf Quartal 1 2000 gesteigert.
Das ist m.M. v i e l höher einzuschätzen als irgendeine Umsatzsteigerung.
Das interssiert die Amis wirklich nur am Rande. Es ist deswegen auch nicht so wichtig
weil die E-Commerce Märkte explodieren. Umsatzwachstum werden daher auch schwächere
Firmen aufweisen können.
Ich bin gespannt, o b und für wann ISH bei der BPK am 2.5. mit dem Break even rechnet.
Und: sehr wichtig, ob sie endlich etwas sagen, wann sie nun an der
Nasdaq gehandelt werden. Man kann sich vorstellen, daß die Nasdaq ISH
nicht gerade mit Hosianna begrüßen werden, wenn sie immer noch Verluste ausweisen,
während BVSN seinen treuen Aktionären wenigstens eine Dividende zahlt.
Viele von denen haben 2/3 des eingesetzten Kapitals durch den Sturz von über 90
auf 26 $ verloren. Um das verkraften zu können, muß man an die langfristigen
Chancen eines solchen Papiers glauben, aber auch mit einer hohen Anpassungsfähigkeiten
in einem zwar rasant wachsenden aber auch technisch anspruchsvollen Markt.
Hier noch ein paar Infos zum Quartalsbericht BVSN von einem US Board.
The only thing that may hold BVSN back is the reports in the AM. CBS Marketwatch
thinks that it will go up tommorrow and has it as a stock to watch:
BroadVision (BVSN: news, msgs) shares may move higher Thursday after the supplier of
personalized e-business applications recorded earnings that blew past Wall Street
estimates as revenue surged more than 200 percent in the first quarter. The company
earned $10 million, or 4 cents a share, up from $2.9 million, or a penny a share, in the
same quarter a year earlier. Analysts predicted a profit of 2 cents in the quarter. Quarterly
sales shot up 232 percent to $61.5 million from $18.5 million in the comparable quarter a
year earlier. The company signed a record number of licensed customers during the
quarter. Shares closed down 1/8 at 32 3/8. See full story.
das ist auch meine meinung!
-> eine weitere steigerung der umsatzerlöse ist jedoch mindestens von der gleichen bedeutung, denn wenn diese rückläufig sind, dann interessiern niemanden mehr die erwartung eines break even für q3, was nach meiner meinung das erste gewinnquartal von ish wird!
wenn ish anfängt und dividende zahlt, dann verabschiede ich mich von diesem unternehmen (wer dividende in einer solchen expansionsphase zahlt, der weiß wohl nichts besseres mit seinem geld anzufangen?!), dies wird bei ish hoffentlich noch eine weile dauern!
die gewinn/verlust-problematik wird zur zeit heiß von den amis diskuttiert, was auch richtig ist, aber ish hat für dieses jahr iene schwarze null geplant und diese werden sie diesmal auch schreiben, weil bspsw. keine große messe, wie im letzten jahr dazwischen kommt.
in 2001 sehen wir erstmals dicke gewinne bei ish und das reicht den markt, wenn die tendenz weiter stimmt -> umsatzwachstum bei sinkenden verlusten! dies muß weiter der fall sein, dann ist die welt auch langfristig in ordnung!
meine Planung:
q1 verlust ca. 6 Mio euro
q2 verlust ca. 4 Mio euro
q3 gewinn ca. 3 Mio euro
q4 gewinn ca. 7 Mio euro
lassen wir uns überraschen!
gruß
-> eine weitere steigerung der umsatzerlöse ist jedoch mindestens von der gleichen bedeutung, denn wenn diese rückläufig sind, dann interessiern niemanden mehr die erwartung eines break even für q3, was nach meiner meinung das erste gewinnquartal von ish wird!
wenn ish anfängt und dividende zahlt, dann verabschiede ich mich von diesem unternehmen (wer dividende in einer solchen expansionsphase zahlt, der weiß wohl nichts besseres mit seinem geld anzufangen?!), dies wird bei ish hoffentlich noch eine weile dauern!
die gewinn/verlust-problematik wird zur zeit heiß von den amis diskuttiert, was auch richtig ist, aber ish hat für dieses jahr iene schwarze null geplant und diese werden sie diesmal auch schreiben, weil bspsw. keine große messe, wie im letzten jahr dazwischen kommt.
in 2001 sehen wir erstmals dicke gewinne bei ish und das reicht den markt, wenn die tendenz weiter stimmt -> umsatzwachstum bei sinkenden verlusten! dies muß weiter der fall sein, dann ist die welt auch langfristig in ordnung!
meine Planung:
q1 verlust ca. 6 Mio euro
q2 verlust ca. 4 Mio euro
q3 gewinn ca. 3 Mio euro
q4 gewinn ca. 7 Mio euro
lassen wir uns überraschen!
gruß
hallo zusammen...
...hier mein tip...angesichts der riesigen auftragseingänge bei ish sieht mein tip
sehr optimistisch aus:
Umsatz:
Q 1: 33 Mio.
Q 2: 42 Mio.
Q 3: 55 Mio.
Q 4: 70 Mio.
Gesamtjahresumsatz damit 200 Mio (!!!), was eine steigerung gegenüber dem
vorjahr von ca. 450 % bedeutet........
ich denke, wir werden in diesem Jahr noch die 1000 Euro bei Intershop sehen,
auch wenn mich bei diesem Kursziel vielleicht manche für verrückt erklären...
aber dafür, daß intershop immer nur ein wachstum pro jahr von 100 % verspricht,
werden die Umsatzzahlen von ish sich in diesem jahr sensationell entwickeln...
gruß
hopkins
...hier mein tip...angesichts der riesigen auftragseingänge bei ish sieht mein tip
sehr optimistisch aus:
Umsatz:
Q 1: 33 Mio.
Q 2: 42 Mio.
Q 3: 55 Mio.
Q 4: 70 Mio.
Gesamtjahresumsatz damit 200 Mio (!!!), was eine steigerung gegenüber dem
vorjahr von ca. 450 % bedeutet........
ich denke, wir werden in diesem Jahr noch die 1000 Euro bei Intershop sehen,
auch wenn mich bei diesem Kursziel vielleicht manche für verrückt erklären...
aber dafür, daß intershop immer nur ein wachstum pro jahr von 100 % verspricht,
werden die Umsatzzahlen von ish sich in diesem jahr sensationell entwickeln...
gruß
hopkins
INTERSHOP COMM.O.N. [ WKN: 622700 ]
SES: Intershop-Ersteinschätzung "Outperformer"
WKN: 622700 INTERSHOP COMM.O.N. SESResearch 27.04.2000
Als "Outperformer" haben die Analysten von SES Research die Aktie von Intershop in einer erstmaligen Studie eingestuft. Die Gewinnreihe für 2000/2001/2002 wird mit -0,21/0,70/1,78 EUR angegeben. Ihre positive Einschätzung begründen die Analysten mit der gelungenen Produkteinführung von Enfinity, die den Zugang zu Hochpreissegmenten eröffne. Vor diesem Hintergrund sei ein starkes erstes Quartal 2000 zu erwarten. Die vielseitige Produktpalette verspreche auch weiterhin starkes Wachstum und mittelfristig hohe Rentabilität. Als bedenklich wird die ambitionierte Bewertung der Aktie eingeschätzt. Dank der Perspektiven, die Enfinity eröffnet, werde aber trotzdem von einer weiterhin überdurchschnittlichen Entwicklung des Wertes ausgegangen.
gis/ap - © GIS Wirtschaftsdaten GmbH aktuelle Kurse News Community
SES: Intershop-Ersteinschätzung "Outperformer"
WKN: 622700 INTERSHOP COMM.O.N. SESResearch 27.04.2000
Als "Outperformer" haben die Analysten von SES Research die Aktie von Intershop in einer erstmaligen Studie eingestuft. Die Gewinnreihe für 2000/2001/2002 wird mit -0,21/0,70/1,78 EUR angegeben. Ihre positive Einschätzung begründen die Analysten mit der gelungenen Produkteinführung von Enfinity, die den Zugang zu Hochpreissegmenten eröffne. Vor diesem Hintergrund sei ein starkes erstes Quartal 2000 zu erwarten. Die vielseitige Produktpalette verspreche auch weiterhin starkes Wachstum und mittelfristig hohe Rentabilität. Als bedenklich wird die ambitionierte Bewertung der Aktie eingeschätzt. Dank der Perspektiven, die Enfinity eröffnet, werde aber trotzdem von einer weiterhin überdurchschnittlichen Entwicklung des Wertes ausgegangen.
gis/ap - © GIS Wirtschaftsdaten GmbH aktuelle Kurse News Community
BVSN Gewinn
ist von 1 Cent / share im 1. Quartal 1999
gestiegen auf
4 Cent / share in 1. Quartal 2000 gestiegen!
Das ist ein Hammer!
geht mal die deutschen Internetwerte durch, wer da überhaupt schwarze Zahlen
schreibt! - Frage kurzfristig nur, wie lange bleibt der Nasdaq stabil.
Wenn der wieder abrutscht, dann gehen auch die soliden Werte südwärts.
Übrigens sind Broadvision Aktien am NM heute zum ersten Mal in fast
gleich hohem Volumen wie Intershop gehandelt worden. An so was kann ich
überhaupt nicht erinnern.
An der Nasdaq wurden über 18 Mio Volumen BVSN gehandelt.
Das Plus liegt bei rund 20 % gegenüber Vortag.
Man kann sehr gespannt sein, was INTERSHOP am 2.5. anzukündigen hat.
Mit hoher Wahrscheinlichkeit werden sie in Q 1 2000 noch keine schwarze
Zahlen geschrieben haben.
Und die wollen in der derzeitigen unübersichtlichen Lage die Investoren sehen.
ist von 1 Cent / share im 1. Quartal 1999
gestiegen auf
4 Cent / share in 1. Quartal 2000 gestiegen!
Das ist ein Hammer!
geht mal die deutschen Internetwerte durch, wer da überhaupt schwarze Zahlen
schreibt! - Frage kurzfristig nur, wie lange bleibt der Nasdaq stabil.
Wenn der wieder abrutscht, dann gehen auch die soliden Werte südwärts.
Übrigens sind Broadvision Aktien am NM heute zum ersten Mal in fast
gleich hohem Volumen wie Intershop gehandelt worden. An so was kann ich
überhaupt nicht erinnern.
An der Nasdaq wurden über 18 Mio Volumen BVSN gehandelt.
Das Plus liegt bei rund 20 % gegenüber Vortag.
Man kann sehr gespannt sein, was INTERSHOP am 2.5. anzukündigen hat.
Mit hoher Wahrscheinlichkeit werden sie in Q 1 2000 noch keine schwarze
Zahlen geschrieben haben.
Und die wollen in der derzeitigen unübersichtlichen Lage die Investoren sehen.
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