Viking Therapeutics VKTX) USD 5.42 am 9.3.2018 (Seite 19)

    eröffnet am 10.03.18 13:16:33 von
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      schrieb am 08.06.18 16:44:23
      Beitrag Nr. 19 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.942.384 von bio-profi am 08.06.18 14:31:53
      Zitat von bio-profi: Ceyberhexe:

      Wie viel Potential hat Viking deiner Meinung nach, bei positiven Phase 2 Daten .

      Würdet ihr bei dem aktuellen Niveau nachkaufen?




      Nun, wenn man die MK der verschiedenen Unternehmen in Beitrag Nr.16 vergleicht oder bedenkt, dass Allergan (NYSE: AGN) in 9/2016 Tobira Therapeutics, Inc. (NASDAQ: TBRA) für 1.7b$ übernommen hat, um den NASH-Wirkstoff Cenicriviroc für die eigene Pipeline zu gewinnen, kann man erahnen, dass es bei Viking (MK < 500m$) durchaus noch sehr viel Luft nach oben gibt.

      Ich werde jedoch nicht mehr nachkaufen, da sich von ursprünglich 11.000 Aktien (6.000 verkauft und 2000 wieder günstiger zurückgekauft) noch 7.000 im Portfolio befinden - das genügt! Für deren Erlös wurden Intercept-Aktien gekauft, da dieses Unternehmen mit OCALIVA wohl die ersten ph3-Ergebnisse bei NASH bekanntgeben wird (1H2019) und somit die Chance hat, ein erstes NASH-Medi am Markt zu platzieren. Bei erfolgreichen ph3-Daten ist das Allzeithoch von ICPT (über 400$) sicherlich wieder in Reichweite.


      Cenicriviroc (CVC) is a first-in-class, once-daily, oral Phase 3 ready potent immunomodulator that blocks two chemokine receptors, CCR2 and CCR5, which are involved in the inflammatory and fibrogenic pathways in NASH that cause liver damage and often lead to cirrhosis, liver cancer or liver failure. In the Phase 2b CENTAUR study, CVC demonstrated a clinically and statistically significant improvement in fibrosis of at least one stage without worsening of NASH, one of two key secondary endpoints, after one year of treatment.


      ...a clinical-stage biopharmaceutical company focused on developing and commercializing therapies for non-alcoholic steatohepatitis (NASH) and other liver diseases, today announced that they have entered into a definitive agreement under which Allergan will acquire Tobira for an upfront payment of $28.35 per share, in cash, and up to $49.84 per share in Contingent Value Rights (CVRs) that may be payable based on the successful completion of certain development, regulatory and commercial milestones, for a total potential consideration of up to $1.695 billion. The Boards of Directors of both companies have unanimously approved the transaction.
      Avatar
      schrieb am 08.06.18 14:31:53
      Beitrag Nr. 18 ()
      Ceyberhexe:

      Wie viel Potential hat Viking deiner Meinung nach, bei positiven Phase 2 Daten .

      Würdet ihr bei dem aktuellen Niveau nachkaufen?
      1 Antwort
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      schrieb am 08.06.18 12:50:04
      Beitrag Nr. 17 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.941.361 von Cyberhexe am 08.06.18 12:39:04anbei eine unvollständige Zusammenstellung der NASH-Kandidaten aus dem NASH-Thread:



      bei den FXR-Agonisten (--> beeinflussen den Gallensäuremetabolismus) sind folgende 3 Wirkstoffe zu beachten:
      Intercept
      obeticholic acid

      Phase 3
      neue Daten: 1H2019 (Zwischenanalyse nach Auswertung von 1400 Teilnehmern)

      Novartis
      tropifexor

      Phase 2
      neue Daten: 2019

      Gilead
      GS-9674

      Phase 2
      neue Daten: 2018 --> Daten nicht sehr beeindruckend



      bei den PPAR_ad-Agonisten folgende 2 anti-fibrotischen Wirkstoffe:
      Genfit
      elafibranor

      Phase 3
      neue Daten: 2H2019 (Zwischenergebnis)

      CymaBay Therapeutics
      seladelpar

      Phase 2
      neue Daten: 2019



      bei den THR-beta-Agonisten-Agonisten sind folgende 2 metabolischen Regulatoren von Bedeutung: Madrigal
      MGL-3196

      Phase 2
      neue Daten: kürzlich --> sehr gutes Ergebnis --> Kursrallye von aktuell 200%

      Viking Therapeutics
      VK2809

      Phase 2
      neue Daten: 2H2018



      bei den Entzündungshemmern folgender ASK1-Hemmer:
      Gilead Sciences
      selonsertib

      Phase 3
      neue Daten: 2019/2020


      Diese Aufzählung ist natürlich unvollständig, da zB Allergans CCR2/5-Hemmer cenicriviroc in ph3 (Daten sehr wahrscheinlich in 3q2019) und viele weitere Wirkstoffe in früheren Phasen zu beachten sind. Intercept hat die Chance, bei erfolgreicher Zwischenanalyse mit Ocaliva sich zuerst am Markt zu platzieren, weshalb ich eine erste Position (nun 700 Stück) ins Depot gelegt habe. Leider habe ich keine Madrigal (heute +140%), doch in deren Windschatten ist auch Viking Therapeutics (11000 Stück/+100%) gut gelaufen.
      Avatar
      schrieb am 08.06.18 12:39:04
      Beitrag Nr. 16 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.934.980 von Cyberhexe am 07.06.18 18:35:20betrachtet man die Marktkapitalisierungen (MK) der Unternehmen, dann wird klar, dass bei den NASH-Kandidaten weiterhin grosses Potenzial existiert:

      Madrigal Pharmaceuticals (MDGL)
      MK aktuell: 4.0b$
      positives Ergebnis einer ph2-Studie des THR-beta-Agonisten MGL-3196 kürzlich veröffentlicht
      Kursanstieg nach Veröffentlichung von $100 auf aktuell $280

      Intercept Pharmaceuticals (ICPT)
      MK aktuell: 2.1b$
      derzeit mächtige Pivotalstudie mit Obeticholic acid (einem Farnesoid X-Rezeptoren --> FXR agonist; brand name OCALIVA)
      n=2500 Studienteilnehmer
      Zwischenergebnis nach 1400 Studienteilnehmer (nach 72w Behandlung) im 1H2019; bei positivem Ergebnis Zulassungsantrag möglich

      Viking Therapeutics, Inc. (VKTX)
      MK aktuell: 492m$
      VK2809 (gleicher Mechanismus wie MGL-3196, nämlich Thyroid hormone receptor beta --> THR-beta-Agonist, also ein metabolischer Regulator)
      2H2018 Ergebnisse einer ph2-Studie in "fatty liver disease" erwartet sowie eine Nachweisstudie über den Wirkmechanismus in GSD (Glycogen Storage disease type Ia) soll gestartet werden
      Sollte das Ergebnis dieser ph2-Studie mit VK2809 ähnlich gut wie bei MGL-3196 ausfallen (man beachte: gleicher Wirkmechanismus), dann ist bei Viking ein ähnlicher Kursanstieg zu erwarten --> eine Verdreifachung des aktuellen Kurses auf ca. $30 hätte eine Markltkapitalisierung von ca. 1.5b$ zur Folge. Man beachte die MK von Madrigal!!!!
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 07.06.18 23:32:33
      Beitrag Nr. 15 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.934.980 von Cyberhexe am 07.06.18 18:35:20

      Nach erfolgreicher KE könnte ich mir hier durchaus höhere Kurse vorstellen. "Clearing event" heißt sowas ja neuerdings...

      Den SARM Kandidaten verfolge ich schon länger, da er auch mal als sehr hoffnungsvoller Kandidat bei LGND angesehen wurde. Leider hat man da eine Verpartnerung nicht hinbekommen (und kam unter anderem deshalb auf die Idee mit VKTX). Von daher bin ich nicht ganz so optimistisch, auch wenn ich prinzipiell die Daten sehr gut fand. Eventuell macht es hier auch Sinn weitere POC Studien durchzuführen. (Inkontinenz z.B.) Wie teuer wäre wohl eine P3?

      Bei der NAFL Studie bin ich vor allem auf die sekundären Endpunkte gespannt:
      Secondary and exploratory endpoints include assessments of changes in liver fat content, inflammatory markers, and plasma lipids.
      Zudem wird das Thema Sicherheit sehr wichtig sein, da in einer vorherigen Studie erhöhte Leberwerte vorkamen.
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      schrieb am 07.06.18 21:39:54
      Beitrag Nr. 14 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.934.980 von Cyberhexe am 07.06.18 18:35:20sehr gute Kurs-Entwicklung: trotz Kapitalerhöhung wieder "double digits"

      Und ausserdem optimistische Analysten:

      "Maxim Group analyst Jason McCarthy maintained his Buy rating on Viking and raised the price target from $8 to $14.


      Madrigal's M1-3196, a thyroid hormone receptor beta agonist, belongs to the same class of drug as Viking's 2809, McCarthy said in a Thursday note.
      The data for MI-3196 suggest this class of drugs could successfully treat NASH, the analyst said.
      Liver fat reduction is predictive of NASH and NAS improvements, and liver fat reduction achieved at 12 weeks was maintained at 36 weeks, McCarthy said, detailing takeaways from Madrigal's data. Additionally, NASH resolution did not worsen fibrosis, the analyst said.
      Phase 2 data for VK2809 in treating NAFLD/hypercholesterolemia is due in the second half of the year, McCarthy said.
      Comparing MI-3196 and VK2809, the analyst said the latter is more potent and targeted than the former, and the latter's dosing of 10mg/day is significantly lower than the former's 80mg/day.
      "Nonetheless, the bottom line, in our view, is [that] success for Madrigal is a positive for Viking and VK2809." "
      Avatar
      schrieb am 07.06.18 18:35:20
      Beitrag Nr. 13 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.918.063 von ahnungslos80 am 06.06.18 09:00:47Viking hat ähnlich wie Madrigal nach der Kursverdoppelung nicht ganz überraschend eine Kapitalerhöhung angekündigt:

      http://ir.vikingtherapeutics.com/2018-06-07-Viking-Therapeut…

      Folgende Aussichten in 2018 sorgen jedoch bereits kurzfristig für weitere Phantasie:

      - zu VK5211 zur akuten Reha nach Frakturen der Hüfte wurden bereits sehr gute ph2-Ergebnisse publiziert. Nach einem geplanten Treffen vom Typ C mit der FDA, bei welchem das weitere Vorgehen und die Pivotalstudien diskutiert werden, hat das Unternehmen eine Kooperation mit einem grösseren Unternehmen angekündigt, damit das umfangreiche und kostenintensive Programm in Phase 3 nicht allein finanziert werden muss.

      - zu VK2809 (gleicher Mechanismus wie MGL-3196, nämlich Thyroid hormone receptor beta --> THR-beta-Agonist, also ein metabolischer Regulator) werden im 2H2018 Ergebnisse einer ph2-Studie in "fatty liver disease" erwartet sowie eine Nachweisstudie über den Wirkmechanismus in GSD (Glycogen Storage disease type Ia) gestartet.

      Die ph2-Studie mit VK2809 hinsichtlich Non Alcoholic Fatty Liver Disease (NAFLD) läuft seit 10/2016 (randomisiert, doppelt verblindet, Plazebo kontrolliert und Multicenter, n=80 Studienteilnehmer) und hat als primären Endpunkt die Abweichung von LDL-C nach 12 Wochen vom Basiswert.

      Für Spannung ist gesorgt.
      4 Antworten
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      schrieb am 06.06.18 09:00:47
      Beitrag Nr. 12 ()
      sieht doch alles ganz gut aus...

      http://www.proactiveinvestors.com/companies/news/198310/maxi…

      Madrigal könnte morgen doch etwas unter der news des public offering leiden.. denkt ihr Viking zieht es da auch runter? :confused:
      https://globenewswire.com/news-release/2018/06/05/1517326/0/…
      5 Antworten
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      schrieb am 05.06.18 16:28:18
      Beitrag Nr. 11 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.902.298 von Cyberhexe am 04.06.18 13:20:38VKTX: back in the teens!

      Die Rekrutierung der Studienteilnehmer der ph2-Studie ist nun abgeschlossen.
      12w Behandlungsdauer sowie 4w Nachbeobachtung resultieren in 16 weiteren Wochen für den letzten evaluierten Studienteilnehmer. Im Anschluss daran ist noch in 2018 mit den konsolidierten Daten zu rechnen:



      Viking Therapeutics Completes Enrollment in Phase 2 Study of VK2809 in Patients with Hypercholesterolemia and Non-Alcoholic Fatty Liver Disease
      PR Newswire PR NewswireJune 5, 2018
      Top-Line Results Expected in Second Half of 2018

      SAN DIEGO, June 5, 2018 /PRNewswire/ -- Viking Therapeutics, Inc. ("Viking") (VKTX), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of novel therapies for metabolic and endocrine disorders, today announced that enrollment has been completed in the company's ongoing Phase 2 clinical trial of VK2809 in patients with primary hypercholesterolemia and non-alcoholic fatty liver disease (NAFLD). VK2809 is a novel, orally available small molecule thyroid receptor agonist that possesses selectivity for liver tissue, as well as the beta receptor subtype, suggesting promise in this patient population.

      The Phase 2 clinical trial is a randomized, double-blind, placebo-controlled, parallel-group study designed to evaluate the efficacy, safety and tolerability of VK2809 in patients with elevated LDL cholesterol (LDL-C) and NAFLD. Patients have been randomized to receive once-daily oral doses of VK2809 or placebo for 12 weeks followed by a four-week off-drug phase. The trial's primary endpoint will evaluate the effect of VK2809 treatment on LDL-C after 12 weeks compared to placebo. Secondary and exploratory endpoints include assessments of changes in liver fat content, triglycerides, and other lipid markers. Viking expects to announce results from this trial in the second half of 2018.

      "We are pleased to have completed patient enrollment in this important study and remain on track to report top-line results during the second half of this year. We believe VK2809's potent activity at the thyroid beta receptor may provide benefit to patients with fatty liver disease, such as non-alcoholic steatohepatitis (NASH)," said Brian Lian, Ph.D., chief executive officer of Viking. "In vivo studies have shown that treatment with VK2809 leads to significant improvement in markers related to NASH development, severity and progression. In addition, prior clinical data in subjects with mild hypercholesterolemia have demonstrated that treatment with VK2809 results in significant reductions in LDL cholesterol, triglycerides and atherogenic proteins."

      In a Phase 1b study in patients with mild hypercholesterolemia, treatment with VK2809 resulted in placebo-adjusted reductions in low-density lipoprotein ranging from 15% to 40%. Patients also experienced significant reductions in triglycerides, as well as the atherogenic proteins lipoprotein-a and apolipoprotein B. Consistent with its liver- and receptor-selective mechanism of action, treatment with VK2809 has also demonstrated rapid reduction of liver fat in animal models of hepatic steatosis. Furthermore, results from an in vivo evaluation of VK2809 in a model of diet-induced NASH demonstrated statistically significant reductions in fibrosis, steatosis and the NAFLD activity score (NAS) in animals treated with VK2809 compared with vehicle-treated controls. Gene expression analyses demonstrated significant improvements in genes related to fibrosis, steatosis, insulin sensitivity and metabolic control.

      These preclinical and clinical study results suggest a differentiated therapeutic profile for VK2809 relative to existing development programs targeting hypercholesterolemia and fatty liver disease, such as NASH. The potential markets for these indications are significant. In the U.S., approximately 33% of adults, or 71 million people, have elevated LDL cholesterol. Additionally, NASH is becoming recognized as a leading cause of cirrhosis and liver failure and affects an estimated 6 to 15 million Americans.
      Avatar
      schrieb am 04.06.18 13:20:38
      Beitrag Nr. 10 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 57.898.836 von bio-profi am 03.06.18 21:09:25Auf meiner NASH-Beobachtungsliste befinden sich lediglich 2 THR-beta-Agonisten, nämlich
      MGL-3196 (von Madrigal) und VK2809 (von Viking).

      Ausserdem einen weiteren metabolischen Regulator (ACC-Hemmer --> Acetyl-CoA carboxylase), nämlich GS-0976 (von Gilead/Nimbus). Anbei das ph2-Ergebnis



      Gilead Announces Phase 2 Results for GS-0976 in Nonalcoholic Steatohepatitis (NASH)
      October 24, 2017 8:37 AM ET
      - Oral ACC Inhibitor Led to Significant Reductions in Measures of Liver Fat and Fibrosis -
      - Results from the GS-0976 Phase 2 Study and 18 Other Abstracts from Across Gilead’s Liver Fibrosis Pipeline

      Presented at The Liver Meeting® 2017 -
      WASHINGTON--(BUSINESS WIRE)--Oct. 24, 2017-- Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) today announced results from a Phase 2, randomized, placebo-controlled trial evaluating two doses of GS-0976, an oral, investigational inhibitor of Acetyl-CoA carboxylase (ACC), in patients with nonalcoholic steatohepatitis (NASH). The data demonstrate that the higher dose of GS-0976 (20 mg taken orally once daily) when administered for 12 weeks was associated with statistically significant reductions in hepatic steatosis (buildup of fat in the liver) and a noninvasive marker of fibrosis (TIMP-1) compared to placebo. These results are being presented during a late-breaking abstract session at The Liver Meeting® 2017 in Washington, D.C. (Abstract #LB-9). Eighteen other abstracts on Gilead’s NASH and liver fibrosis pipeline were also presented at the meeting.
      “In patients with advanced fibrosis, NASH may lead to severe complications including end-stage liver disease, hepatocellular carcinoma and the requirement for liver transplantation,” said Rohit Loomba, MD, MHSc, lead study author, Director of the NAFLD Research Center, Director of Hepatology, Professor of Medicine, and Vice Chief of the Division of Gastroenterology at University of California San Diego School of Medicine. “Unfortunately, there are no treatments available for these patients. In this first randomized, placebo-controlled, Phase 2 study of an ACC inhibitor in NASH, the data suggest that GS-0976 has the potential to play an important role in treating patients with this disease.”
      ACC plays a role in one of several biologically relevant pathways associated with disease progression in NASH. ACC catalyzes the first step in hepatic de novo lipogenesis, the synthesis of fatty acids that contribute to hepatic steatosis and, subsequently, inflammation and liver fibrosis.
      The study included 126 patients who were randomized to receive GS-0976 20 mg (n=49), GS-0976 5 mg (n=51), or placebo (n=26) once daily for 12 weeks. All patients in the study were diagnosed with NASH and liver fibrosis stages F1 through F3 based on biopsy, or by magnetic resonance elastography (MRE) and MRI proton density fat fraction (MRI-PDFF).
      Patients receiving GS-0976 20 mg demonstrated significant decreases in liver fat content (measured by MRI-PDFF) compared to placebo after 12 weeks of treatment. Patients treated with GS-0976 20 mg also experienced a significant decrease in TIMP-1, a serum marker associated with liver fibrosis. Differences between GS-0976 5 mg and placebo were not statistically significant. Data for these efficacy endpoints are summarized in the table below.


      http://www.gilead.com/news/press-releases/2017/10/gilead-ann…
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      Viking Therapeutics VKTX) USD 5.42 am 9.3.2018