ROUNDUP/'WSJ': FBI ermittelt wegen Falschangaben zu Model 3 gegen Tesla (Seite 181) | Diskussion im Forum
eröffnet am 28.10.18 21:38:04 von
neuester Beitrag 22.04.24 10:30:17 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 71.391.101 von faultcode am 20.04.22 23:50:2920.04.2022
es sieht so aus: Elon Musk steht nun kostenmäßig mit dem Rücken zur Wand, egal wo mMn. Das ist nicht mehr zu übersehen:
...
Fred Lambert, Jun. 17th 2022 5:41 am PT
Tesla (TSLA) lays off more employees, and hourly ones this time despite Elon Musk’s comments
https://electrek.co/2022/06/17/tesla-tsla-lays-off-more-empl…
=> offenbar soll in den letzten beiden Wochen vor Ende des Q2's noch das Schlimmste (für den $TSLA-Aktienkurs) verhindert werden, zumindest solange noch die wichtige Twitter-Übernahme in der Schwebe ist
Zitat von faultcode: ...
Zach: cost increases picked up in Q1 --> goes higher in Q2
es sieht so aus: Elon Musk steht nun kostenmäßig mit dem Rücken zur Wand, egal wo mMn. Das ist nicht mehr zu übersehen:
...
Fred Lambert, Jun. 17th 2022 5:41 am PT
Tesla (TSLA) lays off more employees, and hourly ones this time despite Elon Musk’s comments
https://electrek.co/2022/06/17/tesla-tsla-lays-off-more-empl…
=> offenbar soll in den letzten beiden Wochen vor Ende des Q2's noch das Schlimmste (für den $TSLA-Aktienkurs) verhindert werden, zumindest solange noch die wichtige Twitter-Übernahme in der Schwebe ist
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.803.707 von faultcode am 17.06.22 13:04:29demnächst sehr wahrscheinlich auch bei Twitter. Denn so geht's ja wohl nicht, wie z.B.: "I have a question for Jack about why he thinks this guy is brilliant and smart tbh"
oder:
"Why do I feel he was not prepared for this meeting?" --> ist doch einfach: weil der Messias wieder eine Plattform bekam, die Welt mit seinen philosophischen Einsichten zu beglücken
oder:
"would love to hear from him about all the civil lawsuits at Tesla around racial discrimination"
oder:
"Regardless of anything, Elon is terrible at Twitter..."
oder: 😜
https://twitter.com/elonmusk/status/1537580171888304129
=> diese Woche muss wirklich ein Schock für EM gewesen sein, zu sehen wie in seinen (zukünftigen) Unternehmen über ihn vielfach wirklich gedacht wird; erst bei SpaceX und nun bei Twitter
Die Kommentare der Tesla-Shills darunter sind auch interessant: Tenor: undankbares Pack (bei Twitter), z.B.:
https://twitter.com/Gfilche/status/1537587941844787200
oder:
"Why do I feel he was not prepared for this meeting?" --> ist doch einfach: weil der Messias wieder eine Plattform bekam, die Welt mit seinen philosophischen Einsichten zu beglücken
oder:
"would love to hear from him about all the civil lawsuits at Tesla around racial discrimination"
oder:
"Regardless of anything, Elon is terrible at Twitter..."
oder: 😜
https://twitter.com/elonmusk/status/1537580171888304129
=> diese Woche muss wirklich ein Schock für EM gewesen sein, zu sehen wie in seinen (zukünftigen) Unternehmen über ihn vielfach wirklich gedacht wird; erst bei SpaceX und nun bei Twitter
Die Kommentare der Tesla-Shills darunter sind auch interessant: Tenor: undankbares Pack (bei Twitter), z.B.:
https://twitter.com/Gfilche/status/1537587941844787200
ein Mann greift durch -- Majestätsbeleidigung geht gar nicht:
Zitat von faultcode: 17.6.
SpaceX entlässt offenbar Mitarbeiter nach Kritik an Konzernchef Elon Musk
https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/offener-brief-spac…
...
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.722.754 von faultcode am 06.06.22 15:09:26die Zeitbombe "Service" ist am Ticken bei Tesla:
Tesla is sending untrained employees to work on cars as service becomes problematic
Fred Lambert
- Jun. 16th 2022 12:24 pm PT
https://electrek.co/2022/06/16/tesla-untrained-employees-wor…
...
Tesla is sending some of its employees who are not in service and are untrained to work on cars into service centers to fix vehicles. It looks like Tesla’s service issues are bigger than we thought.
Earlier this month, we reported on CEO Elon Musk’s announcement that Tesla is working on service in North America and how Telsa is aiming to make the majority of appointments same-day repairs. As we noted, it is much needed since Tesla’s customer fleet is growing much faster than its service infrastructure.
Last week, the CEO also held a companywide meeting at Tesla where he said that the automaker wants to ‘revolutionize’ service with bigger centers and more specialization.
Musk made it sound like the company was mostly engaging in an effort to revamp its service division, but we now learn that there are more serious issues with service short-term that Tesla is trying to address.
Sources familiar with the matter told Electrek that Musk has strongly communicated internally that he is unhappy with the state of Tesla’s service and he is making it a top priority.
It is so much of a priority that Musk has canceled sales and delivery targets for the quarter and pulled employees from those teams to work on service. The result is that sales employees, entry-level workers or managers, who have no training in servicing cars, are finding themselves in service centers working on vehicles.
To be fair, they are focusing on easier tasks, like changing tires, but it is still an extreme solution that points to a more extreme problem with Tesla’s service.
Sources familiar with the matter told Electrek that the main concern is reducing the metric of “next available appointment,” which is the time between when a Tesla owner requests a service appointment and when Tesla has service slots available.
That metric is widely different depending on the market, but there are some markets in North America where Tesla owners can currently not get a service appointment for up to a month. Musk wants no more than a week and, as previously reported, he also wants two-thirds of appointments to be same-day.
...
Interestingly, I’m hearing that Tesla is also concerned because the service appointment time is sort of public data since anyone with a Tesla vehicle can go through the app and check it out, which means that Tesla shorts can use the data. Tesla doesn’t like that.
...
=> die Shorties wieder
Tesla is sending untrained employees to work on cars as service becomes problematic
Fred Lambert
- Jun. 16th 2022 12:24 pm PT
https://electrek.co/2022/06/16/tesla-untrained-employees-wor…
...
Tesla is sending some of its employees who are not in service and are untrained to work on cars into service centers to fix vehicles. It looks like Tesla’s service issues are bigger than we thought.
Earlier this month, we reported on CEO Elon Musk’s announcement that Tesla is working on service in North America and how Telsa is aiming to make the majority of appointments same-day repairs. As we noted, it is much needed since Tesla’s customer fleet is growing much faster than its service infrastructure.
Last week, the CEO also held a companywide meeting at Tesla where he said that the automaker wants to ‘revolutionize’ service with bigger centers and more specialization.
Musk made it sound like the company was mostly engaging in an effort to revamp its service division, but we now learn that there are more serious issues with service short-term that Tesla is trying to address.
Sources familiar with the matter told Electrek that Musk has strongly communicated internally that he is unhappy with the state of Tesla’s service and he is making it a top priority.
It is so much of a priority that Musk has canceled sales and delivery targets for the quarter and pulled employees from those teams to work on service. The result is that sales employees, entry-level workers or managers, who have no training in servicing cars, are finding themselves in service centers working on vehicles.
To be fair, they are focusing on easier tasks, like changing tires, but it is still an extreme solution that points to a more extreme problem with Tesla’s service.
Sources familiar with the matter told Electrek that the main concern is reducing the metric of “next available appointment,” which is the time between when a Tesla owner requests a service appointment and when Tesla has service slots available.
That metric is widely different depending on the market, but there are some markets in North America where Tesla owners can currently not get a service appointment for up to a month. Musk wants no more than a week and, as previously reported, he also wants two-thirds of appointments to be same-day.
...
Interestingly, I’m hearing that Tesla is also concerned because the service appointment time is sort of public data since anyone with a Tesla vehicle can go through the app and check it out, which means that Tesla shorts can use the data. Tesla doesn’t like that.
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=> die Shorties wieder
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.788.016 von faultcode am 15.06.22 14:16:01Danke für die Antwort und die gute Einschätzung.
Semi deiner Meinung nach tod, sehe ich genau so.
Die groß angekündigte 4680 Zellfertigung hast du gelich zur Hälfte mit beerdigt, na mal sehen ob die nicht auch komplett stirbt. Falls es die gibt dann wohl eher made by Panasonic und eben nicht mede by Tesla.
Und für den Rest also nur noch eine MY Linie und eine Cybertruck Linie eventuell ergänzt um Akkumontage aber eben nicht Zellfertigung könnete die Halle grob über den Daumen passen.
Semi deiner Meinung nach tod, sehe ich genau so.
Die groß angekündigte 4680 Zellfertigung hast du gelich zur Hälfte mit beerdigt, na mal sehen ob die nicht auch komplett stirbt. Falls es die gibt dann wohl eher made by Panasonic und eben nicht mede by Tesla.
Und für den Rest also nur noch eine MY Linie und eine Cybertruck Linie eventuell ergänzt um Akkumontage aber eben nicht Zellfertigung könnete die Halle grob über den Daumen passen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.798.084 von faultcode am 16.06.22 16:55:22Danke für diese wichtigen Infos
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.515.298 von faultcode am 07.05.22 01:00:33Short interest:
langsam scheint hier wieder Schwung in die Sache reinzukommen:
langsam scheint hier wieder Schwung in die Sache reinzukommen:
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.630.613 von faultcode am 22.05.22 14:51:15
https://twitter.com/TroyTeslike/status/1537446578025222149
Tag: FSD take rate
https://twitter.com/TroyTeslike/status/1537446578025222149
Tag: FSD take rate
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.798.648 von faultcode am 16.06.22 17:49:38...
...
Updated Thu, Jun 16 20221:19 PM EDT
Here’s what Elon Musk just told Twitter employees
Elon Musk addressed Twitter employees ahead of his $44 billion acquisition. Here’s what he said.
https://www.cnbc.com/2022/06/16/elon-musk-is-addressing-twit…
...
Updated Thu, Jun 16 20221:19 PM EDT
Here’s what Elon Musk just told Twitter employees
Elon Musk addressed Twitter employees ahead of his $44 billion acquisition. Here’s what he said.
https://www.cnbc.com/2022/06/16/elon-musk-is-addressing-twit…
Antwort auf Beitrag Nr.: 71.798.648 von faultcode am 16.06.22 17:49:38Und auch hier mal nen kritischer Artikel. Leider Bezahlschranke. Aber Wirtschaftswoche ist ja nicht irgendwer.
Sein großer Irrtum
US-Genie Elon Musk verzettelt sich – und setzt bei seinem Kernprodukt Tesla offenbar auf die falsche Technologie.
Die Erfolgsbilanz von Tesla-Chef Elon Musk ist imposant. Doch seit Kurzem scheint er sich immer mehr zu verzetteln und Produktversprechen nicht halten zu können. Vor allem der lange Zeit technisch führende E-Auto-Bauer ist auf einem gefährlichen Kurs. ...
https://www.wiwo.de/my/unternehmen/auto/elon-musk-sein-gross…
Sein großer Irrtum
US-Genie Elon Musk verzettelt sich – und setzt bei seinem Kernprodukt Tesla offenbar auf die falsche Technologie.
Die Erfolgsbilanz von Tesla-Chef Elon Musk ist imposant. Doch seit Kurzem scheint er sich immer mehr zu verzetteln und Produktversprechen nicht halten zu können. Vor allem der lange Zeit technisch führende E-Auto-Bauer ist auf einem gefährlichen Kurs. ...
https://www.wiwo.de/my/unternehmen/auto/elon-musk-sein-gross…
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