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Uber Technologies (Seite 5)



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Antwort auf Beitrag Nr.: 60.580.640 von faultcode am 16.05.19 04:13:55
Zitat von faultcode:
Zitat von GiGi_002: ...nutze Uber selbst relativ aktiv und bin von dem Produkt überzeugt

=> 2 Fragen hätte ich dazu, wenn gestattet:
• in welcher Stadt, bzw. Städten nutzt du Uber?
• (wenn in den USA), hast Du selber eine Ride share-Versicherung für dich abgeschlossen?


USA nur gelegentlich wenn ich in NYC bin. Hab keine RideShare Versicherung.

Ansonsten hauptsächlich Brasilien. Sao Paulo und Florianopolis. Sao Paulo extrem gute Marktdurchdringung von UBER. Man sieht ja in der App auch wie viele Fahrten der Fahrer schon gemacht hat, hab oft Werte > 10.000 Fahrten. Unterhalte mich regelmäßig mit den Fahrern, der Verdienst (nach Abzug Kosten) liegt so zwischen 5000-10000 R$. (1500-2500 Euro). Das ist für Brasilien und jemanden der aus einfachen Verhältnissen kommt, ein gutes Einkommen. Einige Fahrer leasen ihre Autos und machen das teilweise als Nebenjob Abends und am Wochenende. Aus meiner Sicht funktioniert das Business Modell in großen Ballungsräumen (<5-10 Mio. Einwohner) sehr gut.
Uber IPO woes stem from a lack of innovation
https://www.ft.com/content/26ed534c-76f4-11e9-b0ec-7dff87b9a…

Replacing Travis Kalanick as chief sapped the company’s relentless drive
Uber Eats is facing a price war — just like Uber
17.5.2019
https://www.vox.com/recode/2019/5/17/18624623/ubers-eats-foo…

=>
...Uber Eats has an Uber problem.

As Uber’s stock has fallen below its offering price since it went public last week, some have touted Uber Eats’ rapidly growing revenue as a hopeful sign for the company, which expects to lose about $1 billion in the first quarter of 2019.

But like Uber’s ride service, its food delivery business still isn’t profitable. And Eats offers pretty much the same thing its numerous deep-pocketed competitors do: transporting restaurant food to customers in exchange for a fee. Making things even more challenging is that, similar to its ride-share customers, Eats users aren’t especially loyal.

While Uber is aiming to encroach on giant future markets — where people no longer own cars and where eating in has more substantially disrupted dining out — that goal is a long way off....


...



...

But Uber Eats does have some advantages. Thanks to its main business, it can share technology and has an existing network of drivers. It is also hoping to capitalize on the companies’ 91 million unique ride-sharing, Jump scooter, and Eats customers, though it’s notable that regular Uber, Jump, and Eats all have separate apps.

Unlike many of its peers in both ride-hailing and food delivery, Uber is a global company that aims to be the “Amazon for transportation,” so its ambitions are expansive. Eats is just one of the company’s businesses. And beyond ride-sharing, Uber’s diverse revenue set also includes a shipping platform called Freight, which generated over $125 million in revenue in the fourth quarter of 2018 (total company revenue that quarter was $3 billion, or 24 times that amount).

“As the platform scales and continues to bundle in different services, Uber could see more stickiness with the consumer,” Hussain said.

But it’s going to cost a lot to get there.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.613.753 von faultcode am 21.05.19 16:57:38
Which company is winning the food delivery war?
14.5.2019
https://secondmeasure.com/datapoints/food-delivery-services-…

=>
...







Antwort auf Beitrag Nr.: 60.613.891 von faultcode am 21.05.19 17:08:39
2019Q1
=> mehr Umsatz, mehr Verlust --> aber die Börse kauft es:



aus: https://www.zerohedge.com/news/2019-05-30/uber-reports-recor…
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.708.380 von faultcode am 31.05.19 16:48:31
Uber's Q1 2019: Growth Is Evaporating
selbst Gali hat - hier! - die Schwachstellen erkannt --> "pretty bearish" :eek:

30.5.

(10:00)


=> lt. Gali hat Uber nach ihrem IPO so um die 3 Jahre an Cashpolster zum Abschmelzen (bei Cash-Verbauch von ~<USD1b pro Quartal)

=> seine Zusammenfassung: Uber verkauft 1 U.S. dollar an Transportwert für 75 U.S. cents

...und: das Wort "Tesla" kam nicht einmal in 10 Minuten vor :D
Haltefristen, Lockup periods, etc. --> ab 26.7.2019 wird's "interessant" (mMn)
stehen im IPO-Prospekt (SEC Form S-1): https://investor.uber.com/financials/default.aspx ab PDF-Seite 289/522 unter:

SHARES ELIGIBLE FOR FUTURE SALE

=> um es gleich zu sagen: es ist naturgemäß kompliziert.

Auch weil Uber groß ist, und einige Parteien wie z.B. PayPal, die ja zum IPO für USD500m Uber-Aktien gezeichnet haben (zum IPO-Preis), z.B. an ein Extra-Lockup agreement von 270 Tagen gebunden sind (--> PDF36): 26.4.2019 + 270d = Di, 21.2.2020

--> es gilt (immer) der 26.4.2019 als Startpunkt für solche Fristen (filing date)

--> ansonsten gilt Rule 144:
https://en.wikipedia.org/wiki/Securities_Act_of_1933#Rule_14…,
https://www.investopedia.com/terms/r/rule144.asp,
..so daß in den ersten 90 Tagen, also bis 26.4.2019 + 90d = Do, 25.7.2019, erstmal (mMn) "Welpenschutz" herrschen sollte:

Beginning 90 days after the date of this prospectus, within any three-month period, such stockholders may sell a number of shares that does not exceed the greater of:

• 1% of the number of common stock then outstanding, which will equal approximately 16.8 million shares immediately after this offering; or

• the average weekly trading volume of our common stock during the four calendar weeks preceding the filing of a notice on Form 144 with respect to such sale.


--> mit "such stockholders" sind gemeint: affiliates or persons selling shares on behalf of our affiliates

=> Uber muss solchen Verkäufen allerdings zuvor zustimmen lt. Rule 144. Nach einem Jahr entfallen (obige) Beschränkungen der Rule 144, außer für "Insider".

=> wer erst zum IPO-Datum Uber-Aktien gezeichnet hat, für den gilt die Mindesthaltefrist von den berühmten 6 Monaten für solche restricted, unregistered and control securities
=> aber es gibt ja auch ne Menge Stockholders, die Uber-Aktien schon länger vor dem 26.4.2019 besaßen:

To be an eligible stockholder under Rule 144, such stockholder must not be deemed to have been one of our affiliates for purposes of the Securities Act at any time during the 90 days preceding a sale and who has beneficially owned the shares proposed to be sold for at least six months, including the holding period of any prior owner other than our affiliates.

--> unter den affiliates bei Uber sind v.a. die sogenannten ATG Investors zu verstehen (aus meiner Sicht):
• SoftBank Vision Fund (“SoftBank”)
• Toyota Motor Corporation (“Toyota”)
• DENSO Corporation (“DENSO”)
Los Angeles Times:

"As was predicted, Uber’s IPO means you’ll be paying higher fares for your rides"

https://www.latimes.com/business/hiltzik/la-fi-hiltzik-uber-…


Zitat:

"Uber's success has been based on two unsustainable tactics: subsidizing fares and exploiting drivers."

-> übersetzt: "Der Erfolg von Uber basiert auf zwei nicht nachhaltigen Taktiken: Subventionierung von Tarifen und Ausbeutung von Fahrern."


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