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Uber Technologies - Die letzten 30 Beiträge


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Why Some Restaurants Call Food Delivery Apps A ‘Necessary Evil’
14.5.
https://wamu.org/story/19/05/14/why-some-restaurant-owners-c…
Customers love getting dinner through apps like Uber Eats. But is the cost of convenience too high for local businesses?

=>
...That’s a wonderful thing for customers, says Grace Abi-Najm Shea, co-owner of Lebanese Taverna. But it’s not so great for her bottom line.

“My neighbors — they’re so excited to tell me that they ordered Uber Eats from the restaurant last night,” she says, “and I look at them like, ‘Don’t ever do that again.'”

Many customers don’t realize how much food-delivery apps charge businesses like hers, says Abi-Najm Shea. For her restaurant group — which operates seven establishments in the D.C. region — the apps’ commission can run as high as 30% per order, on top of the various fees they charge customers.

When profit margins at full-service restaurants hover around 6%, according to financial information company Sageworks, that commission can be too much for some businesses to bear.
...
Uber Technologies | 33,43 $
Portfoliocheck: Dieser Fahrdienstleister hat Selfmade-Milliardär Stanley Druckenmiller Uber-zeugt
#Microsoft hat nun fast 21% Depotgewicht und Salesforce ist nach kurzem Aus zurück. Größte Überraschung ist aber wohl der Einstieg bei Börsenneuling Uber...
http://www.intelligent-investieren.net/2019/08/portfoliochec…
Uber Technologies | 30,95 €
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.235.673 von faultcode am 12.08.19 22:12:56Kann schwierig bzw. ziemlich teuer werden.

Eine erfolgreiche Stützung bedarf flankierend zumindest irgendwelcher positiver Meldungen/Argumente, die Hoffnung auf künftigen Turnaround machen. Die Investmentbanken fungieren dabei quasi nur als Katalysator bzw. Anzünder. Die Masse bzw. das Brennholz muss die Marktseite (Käufer) nachlegen.

Etwa 5,5 Mrd Quartalsverlust ohne große abzuschreibende Werke, Megaabfindungen wegen Massenentlassung oder Rückstellung wegen sowas wie Glyphosat oder Dieselskandal. Nein, mit einer Art kapitalunintensiven Franchisemodell. Unglaublich.

Aber vielleicht fällt Uber für seine Selfmade-Taxifahrer noch die "Killerapp" ein. Schlage vor, während den Fahrten gleichzeitig noch Hunde Gassi zu führen. Einfach Leinen an die AHK binden oder durchs Fenster: Taxigast hält oder Fenster wieder ganz fest hochfahren.
Uber Technologies | 33,15 €
werden die Investment-Banken auch diesmal so freundlich sein, und den Kurs so lange stützen, bis die Insider anfangen können - und darüber hinaus - ihre Aktien abzuladen?


Uber Technologies | 37,04 $
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.217.288 von Informierer am 09.08.19 17:19:04Tesla ein Bluechip :laugh:
Uber Technologies | 37,20 $
Laut Comdirect 2018 17 Mrd Schulden. EK-Quote -35%. Also negativ, findet man selten.

W-O auch ohne aktuellere Zahlen.
Kann natürlich sein, daß sich Bilanzkennziffern durch IPO verbessert oder durch Verluste verschlechtert haben.
Uber Technologies | 35,74 €
Uber imposes engineer hiring freeze as losses mount: Exclusive
9.8.
https://finance.yahoo.com/news/uber-imposes-engineer-hiring-…

=>
...The ride-hailing giant has been canceling scheduled on-site interviews for tech roles this week, and job applicants have been told positions are being put on hold due to a hiring freeze in engineering teams in the U.S. and Canada, according to multiple people who received the communications. Uber didn’t respond to repeated requests for comments.

In emails sent to job interviewees, Uber recruiters explained “there have been some changes” and the opportunity has been “put on hold for now,” according to emails reviewed by Yahoo Finance.

The hiring freeze comes after 400 layoffs in its marketing department last week, which raised concerns and fears company-wide. During a recent all-hands meeting, a question about potential layoffs in the engineering department was also raised, but executives didn’t provide any timelines.

The number of hiring posts for software engineer roles at Uber peaked in March, according to data tracking firm Thinknum...



__
IPO scheint vor genau 3m gewesen zu sein:




--> Uber (und Lyft) nehmen zwar (in NYC) den Taxlern die Fahrten weg, aber nachhaltig und auskömmlich profitabel ist das nicht (die App-Entwickler z.B. muss ja auch jemand bezahlen):


https://www.marketwatch.com/story/this-chart-shows-how-uber-…


--> und dann bleiben immer noch diese beiden Issues:

California is considering legislation to require that Uber and Lyft treat their drivers as employees instead of independent contractors.

And a recent report commissioned by Uber and Lyft found that the services are making traffic congestion worse in cities like San Francisco, Boson and D.C., rather than easing it they way they had initially promised.
Uber Technologies | 35,74 €
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.211.459 von faultcode am 08.08.19 23:16:03Punished?

Die Aktie verliert nicht einmal ihren Quartalsverlust.
Dürr, Hella, Wacker Neuson, Aurelius - um nur ein paar Gewinn schreibende Unternehmen zu nennen - verlieren teils meldungslos heute ähnlich, wobei einige davon schon seit Wochen sinken, weil sie bspw. die Prognose nicht übertroffen haben...

Über ist m.E. stand gestern AH faktisch am Ende. Fehlendes Wachstum hat den letzten Strohhalm genommen.

Dagegen ist Tesla ein solider Bluechip.
Uber Technologies | 39,72 $
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.167.269 von faultcode am 03.08.19 13:45:24
Q2
kalte Dusche AH:



Uber lost more than $5 billion in three months, and the stock is getting punished
https://www.marketwatch.com/story/uber-shares-punished-after…

=>
...Uber Technologies Inc. shares plunged 12% in the extended session Thursday after the ride-hailing service reported a whopping $5.24 billion quarterly loss.

The loss, equal to $4.72 a share, included $3.9 billion in stock-based compensation expenses related to its May IPO. Revenue improved 14% to $3.17 billion. Analysts surveyed by FactSet had estimated a loss of $2.03 a share on revenue of $3.3 billion.

The ride-hailing giant’s second-quarter results released Thursday offer the latest proof that it has a long road to turning a profit. Uber has lost more than $6 billion so far this fiscal year.

“What Uber has yet to prove is if the cost of the ride can cover the operating expenses,” Beth Kindig, a technology analyst in San Francisco, told MarketWatch in a phone interview. “I don’t like the price war narrative. What we know is that gross bookings are growing but revenue is in the low double digits while losses are accelerating due to subsidizing drivers.”

There is a bright side, which some investors noted in lifting Uber shares, which are now down 4%. Brutal price competition with rival Lyft Inc., which drove down fares, appears to be lifting, and Uber reported a jump in revenue per customer. And on Wednesday, Lyft announced narrowing losses for its fiscal year and record revenue for its second quarter. A key driver: The lessening of tensions in its price war with Uber, which led to an increase in average revenue per customer....
Uber Technologies | 42,97 $
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.130.432 von faultcode am 30.07.19 01:13:51ein paar Tage später, und Uber ist charttechnisch angeschlagen:

Uber Technologies | 36,36 €
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.024.462 von faultcode am 15.07.19 00:29:04
NYT: Uber Lays Off 400 as Profitability Doubts Linger After I.P.O.
29.7.2019
https://www.nytimes.com/2019/07/29/technology/uber-job-cuts.…

=>
...Uber said it laid off a third of its marketing team on Monday, or about 400 people, as the ride-hailing company tries to cut costs and streamline its operations after its initial public offering in May.

The cuts, which were also announced internally on Monday, are taking place in multiple Uber offices around the world, the company said. The marketing team had more than 1,200 people before the layoffs. Uber employs almost 25,000 people globally, nearly half of whom are based in the United States, according to recent regulatory filings.

Uber declined to comment further.
...



--> auch diese IPO-Story wird immer wackeliger. Entlassungen in diesem Umfang sind für einen wachstumsstarken IPO-Wert ja eher nicht vorgesehen :rolleyes:

Uber Technologies | 43,88 $



--> es sieht fast schon so aus, als ob Uber und Co. die Lösung auf der Suche nach einem Problem sind ;)
Uber Technologies | 43,99 $
Uber gutted Carnegie Mellon’s top robotics lab to build self-driving cars
19.5.
https://www.theverge.com/transportation/2015/5/19/8622831/ub…
A 'partnership' based on poaching

=>
This January, as much of the world was getting over its post-holiday hangovers, people began disappearing from Carnegie Mellon University's robotics center. At first it was only a few individuals, mostly software developers. Then it became an entire team, and eventually the group included the center's director.

They weren't going far.

Just around the corner, Uber had set up shop in a renovated building that used to be a chocolate factory. Most people at CMU's National Robotics Engineering Center (NREC) didn't even know it yet, but in a building that shared the very same parking lot, the ride-hailing company had embarked on a multi-year project to replace human drivers with computers. And to do that, they'd need all the help they could get. So Uber got to work snapping up some of the company's most talented staffers.

"They took all the guys that were working on vehicle autonomy — basically whole groups, whole teams of developers, commercialization specialists, all the guys that find grants and who were bringing the intellectual property," recalls a person who was there during the departures. "These guys, they took everybody."

...

For Uber, though, this all seems like another footnote in the company's quest to get somewhere better and faster than its rivals can. Poaching an entire team may not even be the most dramatic business move it makes this year. But the company has definitely left its mark in Pittsburgh.
Uber Technologies | 43,41 $
Österreich plant neues Taxi-Gesetz - Uber droht mit Rückzug
19.6.
https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/tarife-vereinheitl…

=>
..."Wenn das so kommt, steht ein Rückzug definitiv nicht außer acht", sagte Uber-Geschäftsführer Martin Essl am Dienstag im ORF. Grund dafür ist ein geplantes Gesetz von ÖVP, SPÖ und FPÖ, dass eine Zusammenlegung des Taxi- und Mitwagengewerbes vorsieht. So sollen etwa die Tarife vereinheitlicht werden und ein verpflichtende Taxischein für alle eingeführt werden.

Uber ist seit 2014 in Wien aktiv und arbeitet mit Mietwagenfirmen zusammen, die über rund 2000 Fahrer verfügen. "Wir haben natürlich jetzt noch bis September 2020 Zeit, aber ganz klar, mit dieser rückwärtsschreitenden Gesetzesnovelle können wir wahrscheinlich so nicht weiter machen", sagte Essl. Das Gesetzesvorhaben soll am 3. Juli im Parlament behandelt werden und per September 2020 in Kraft treten. Mit der freien Preisgestaltung bei Uber wäre es dann vorbei. "Wir sehen ein Gesetz, das entworfen worden ist ausschließlich zum Schutz des traditionellen Taxigewerbe-Sektors", kritisierte Ubers Österreich-Chef.

Im Taxigewerbe in Österreich gibt es fixe Preise, die über ein Taxameter angezeigt werden, während bei Mietwagen der Preis derzeit noch frei festgelegt werden kann. Mietwagenfirmen können damit deutlich niedrigere Preise anbieten als Taxis. Taxivertreter hatten dies in der Vergangenheit mehrfach scharf kritisiert. Sie forderten gleiche Wettbewerbsbedingungen für die gesamte Branche...



--> bei Österreich wird es nicht bleiben
Uber stock hit by executive shake-up a month after the IPO: COO + CMO raus!
7.6.
https://www.marketwatch.com/story/uber-stock-hit-by-executiv…

=>
...Shares of Uber Technologies Inc. fell more than 1% in the extended session Friday after Chief Executive Dara Khosrowshahi said in an email to employees the ride-hailing company’s chief operating officer and chief marketing officer are leaving.

Khosrowshahi said in the email that he and COO Barney Harford had agreed that the chief operation officer role at Uber “no longer makes sense” now that Khosrowshahi, a month past the company’s initial public offering, had more time to be “even more involved” in Uber’s day-to-day operations. Harford will stay on until July 1 to help with the transition.

The marketing, policy and communications teams will be combined into one, led by Jill Hazelbaker, the former senior vice president of communications and public policy, Khosrowshahi said in the email. Chief Marketing Officer Rebecca Messina is leaving after nine months on the job.

COO Harford previously was the CEO of Orbitz and was named Uber’s COO in 2017.

The news “comes as a shock” for Wall Street and “clearly one of the last things investors wanted to see with the stock currently coming under pressure,” analysts at Wedbush said in a note late Friday...


=>




=> mir kann niemand erzählen, daß das so gedacht war. Uber 2017 selber:
https://www.uber.com/newsroom/barney/

=>
...I’m happy to announce that Barney Harford will be joining Uber as Chief Operating Officer, starting January 2.

Barney is the former CEO of Orbitz. He has deep experience building and managing two-sided marketplaces and has served as an advisor to Uber since October, so you may have already seen him around. He’s spent the last few months learning how Uber works and developing perspectives on how it can work even better in the future, so he’ll hit the ground running in January.

I have never met a stronger operator or a more thoughtful strategist than Barney. He is able to go deep on key aspects of a business while never losing sight of the big strategic picture. He loves engaging with operations, marketing, product, and engineering teams around hard problems, and is passionate about using technology to transform the world.

Barney came to the US from the UK in 1999 to work at Expedia when it was still part of Microsoft. We worked together after I joined as Expedia as CEO, and he was leading the company’s push into Asia. In 2009 he joined Orbitz and went on to turn that company into such a success that I just had to acquire it! 🙂...

(FC: Format)

--> Barney Harford war sein Mann!


--> mal abwarten, ob es dazu noch Hintergrund-Info's geben wird...
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.713.594 von faultcode am 01.06.19 16:09:51https://www.nasdaq.com/markets/ipos/company/uber-technologie… =>

Lockup Period (days) 180
Lockup Expiration 11/6/2019
Los Angeles Times:

"As was predicted, Uber’s IPO means you’ll be paying higher fares for your rides"

https://www.latimes.com/business/hiltzik/la-fi-hiltzik-uber-…


Zitat:

"Uber's success has been based on two unsustainable tactics: subsidizing fares and exploiting drivers."

-> übersetzt: "Der Erfolg von Uber basiert auf zwei nicht nachhaltigen Taktiken: Subventionierung von Tarifen und Ausbeutung von Fahrern."
Haltefristen, Lockup periods, etc. --> ab 26.7.2019 wird's "interessant" (mMn)
stehen im IPO-Prospekt (SEC Form S-1): https://investor.uber.com/financials/default.aspx ab PDF-Seite 289/522 unter:

SHARES ELIGIBLE FOR FUTURE SALE

=> um es gleich zu sagen: es ist naturgemäß kompliziert.

Auch weil Uber groß ist, und einige Parteien wie z.B. PayPal, die ja zum IPO für USD500m Uber-Aktien gezeichnet haben (zum IPO-Preis), z.B. an ein Extra-Lockup agreement von 270 Tagen gebunden sind (--> PDF36): 26.4.2019 + 270d = Di, 21.2.2020

--> es gilt (immer) der 26.4.2019 als Startpunkt für solche Fristen (filing date)

--> ansonsten gilt Rule 144:
https://en.wikipedia.org/wiki/Securities_Act_of_1933#Rule_14…,
https://www.investopedia.com/terms/r/rule144.asp,
..so daß in den ersten 90 Tagen, also bis 26.4.2019 + 90d = Do, 25.7.2019, erstmal (mMn) "Welpenschutz" herrschen sollte:

Beginning 90 days after the date of this prospectus, within any three-month period, such stockholders may sell a number of shares that does not exceed the greater of:

• 1% of the number of common stock then outstanding, which will equal approximately 16.8 million shares immediately after this offering; or

• the average weekly trading volume of our common stock during the four calendar weeks preceding the filing of a notice on Form 144 with respect to such sale.


--> mit "such stockholders" sind gemeint: affiliates or persons selling shares on behalf of our affiliates

=> Uber muss solchen Verkäufen allerdings zuvor zustimmen lt. Rule 144. Nach einem Jahr entfallen (obige) Beschränkungen der Rule 144, außer für "Insider".

=> wer erst zum IPO-Datum Uber-Aktien gezeichnet hat, für den gilt die Mindesthaltefrist von den berühmten 6 Monaten für solche restricted, unregistered and control securities
=> aber es gibt ja auch ne Menge Stockholders, die Uber-Aktien schon länger vor dem 26.4.2019 besaßen:

To be an eligible stockholder under Rule 144, such stockholder must not be deemed to have been one of our affiliates for purposes of the Securities Act at any time during the 90 days preceding a sale and who has beneficially owned the shares proposed to be sold for at least six months, including the holding period of any prior owner other than our affiliates.

--> unter den affiliates bei Uber sind v.a. die sogenannten ATG Investors zu verstehen (aus meiner Sicht):
• SoftBank Vision Fund (“SoftBank”)
• Toyota Motor Corporation (“Toyota”)
• DENSO Corporation (“DENSO”)
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.708.380 von faultcode am 31.05.19 16:48:31
Uber's Q1 2019: Growth Is Evaporating
selbst Gali hat - hier! - die Schwachstellen erkannt --> "pretty bearish" :eek:

30.5.

(10:00)


=> lt. Gali hat Uber nach ihrem IPO so um die 3 Jahre an Cashpolster zum Abschmelzen (bei Cash-Verbauch von ~<USD1b pro Quartal)

=> seine Zusammenfassung: Uber verkauft 1 U.S. dollar an Transportwert für 75 U.S. cents

...und: das Wort "Tesla" kam nicht einmal in 10 Minuten vor :D
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.613.891 von faultcode am 21.05.19 17:08:39
2019Q1
=> mehr Umsatz, mehr Verlust --> aber die Börse kauft es:



aus: https://www.zerohedge.com/news/2019-05-30/uber-reports-recor…
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.613.753 von faultcode am 21.05.19 16:57:38
Which company is winning the food delivery war?
14.5.2019
https://secondmeasure.com/datapoints/food-delivery-services-…

=>
...







Uber Eats is facing a price war — just like Uber
17.5.2019
https://www.vox.com/recode/2019/5/17/18624623/ubers-eats-foo…

=>
...Uber Eats has an Uber problem.

As Uber’s stock has fallen below its offering price since it went public last week, some have touted Uber Eats’ rapidly growing revenue as a hopeful sign for the company, which expects to lose about $1 billion in the first quarter of 2019.

But like Uber’s ride service, its food delivery business still isn’t profitable. And Eats offers pretty much the same thing its numerous deep-pocketed competitors do: transporting restaurant food to customers in exchange for a fee. Making things even more challenging is that, similar to its ride-share customers, Eats users aren’t especially loyal.

While Uber is aiming to encroach on giant future markets — where people no longer own cars and where eating in has more substantially disrupted dining out — that goal is a long way off....


...



...

But Uber Eats does have some advantages. Thanks to its main business, it can share technology and has an existing network of drivers. It is also hoping to capitalize on the companies’ 91 million unique ride-sharing, Jump scooter, and Eats customers, though it’s notable that regular Uber, Jump, and Eats all have separate apps.

Unlike many of its peers in both ride-hailing and food delivery, Uber is a global company that aims to be the “Amazon for transportation,” so its ambitions are expansive. Eats is just one of the company’s businesses. And beyond ride-sharing, Uber’s diverse revenue set also includes a shipping platform called Freight, which generated over $125 million in revenue in the fourth quarter of 2018 (total company revenue that quarter was $3 billion, or 24 times that amount).

“As the platform scales and continues to bundle in different services, Uber could see more stickiness with the consumer,” Hussain said.

But it’s going to cost a lot to get there.
Uber IPO woes stem from a lack of innovation
https://www.ft.com/content/26ed534c-76f4-11e9-b0ec-7dff87b9a…

Replacing Travis Kalanick as chief sapped the company’s relentless drive
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.580.640 von faultcode am 16.05.19 04:13:55
Zitat von faultcode:
Zitat von GiGi_002: ...nutze Uber selbst relativ aktiv und bin von dem Produkt überzeugt

=> 2 Fragen hätte ich dazu, wenn gestattet:
• in welcher Stadt, bzw. Städten nutzt du Uber?
• (wenn in den USA), hast Du selber eine Ride share-Versicherung für dich abgeschlossen?


USA nur gelegentlich wenn ich in NYC bin. Hab keine RideShare Versicherung.

Ansonsten hauptsächlich Brasilien. Sao Paulo und Florianopolis. Sao Paulo extrem gute Marktdurchdringung von UBER. Man sieht ja in der App auch wie viele Fahrten der Fahrer schon gemacht hat, hab oft Werte > 10.000 Fahrten. Unterhalte mich regelmäßig mit den Fahrern, der Verdienst (nach Abzug Kosten) liegt so zwischen 5000-10000 R$. (1500-2500 Euro). Das ist für Brasilien und jemanden der aus einfachen Verhältnissen kommt, ein gutes Einkommen. Einige Fahrer leasen ihre Autos und machen das teilweise als Nebenjob Abends und am Wochenende. Aus meiner Sicht funktioniert das Business Modell in großen Ballungsräumen (<5-10 Mio. Einwohner) sehr gut.
Saudis’ Sand Hill Joy Ride Spells Trouble
16.5.
https://www.wsj.com/articles/saudis-sand-hill-joy-ride-spell…

Saudi Arabia’s investments in Uber, smarting from paper losses, could be the genesis of the next big tech unwind


=> There is smart money, there is dumb money, and then there is too much money. :laugh::laugh:
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.579.509 von GiGi_002 am 15.05.19 21:33:22
Zitat von GiGi_002: ...nutze Uber selbst relativ aktiv und bin von dem Produkt überzeugt

=> 2 Fragen hätte ich dazu, wenn gestattet:
• in welcher Stadt, bzw. Städten nutzt du Uber?
• (wenn in den USA), hast Du selber eine Ride share-Versicherung für dich abgeschlossen?
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.578.987 von pickuru am 15.05.19 20:40:00
Zitat von pickuru: "Tech-Experte" Thomas Rappold: UBER ist der größte Geldvernichter aller Zeiten

https://aktien-boersen.blogspot.com/2019/05/tech-experte-tho…


Der Experte kritisiert, dass die Fahrer nicht aus Leidenschaft ihren Job machen, sondern durch die eigene Not gezwungen sind. Aja, diese Kritik dürfte für einen Großteil der Menschen zutreffen, die einer geregelten Arbeit nachgehen...

Ansonsten wird weitgehend erst eine Hypothese aufgestellt und dann Uber aufgrund dieser Hypothese kritisiert. Ob die Hypothese tatsächlich eintritt, wird aber nicht betrachtet. So wie beim Punkt autonomes Fahren.

Ich hab mir ein paar Uberaktien ins Depot gelegt, nicht viel, 2% Depotanteil.

Warum?
Marke, Bekanntheit
Plattform
App
großer Burggraben
Milliardenumsatz und relativ hohes Wachstum, auf dem Niveau wachsen viele Unternehmen kaum noch
nutze Uber selbst relativ aktiv und bin von dem Produkt überzeugt


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