DNL.L (Mkap €25 M) Attraktive Medikamente vor der Zulassung (Seite 11)
eröffnet am 15.07.19 22:09:04 von
neuester Beitrag 15.11.22 13:24:57 von
neuester Beitrag 15.11.22 13:24:57 von
Beiträge: 969
ID: 1.307.455
ID: 1.307.455
Aufrufe heute: 0
Gesamt: 134.188
Gesamt: 134.188
Aktive User: 0
ISIN: GB00BDB6Q760 · WKN: A2ACSA
0,2820
EUR
0,00 %
0,0000 EUR
Letzter Kurs 01.11.22 Frankfurt
Werte aus der Branche Dienstleistungen
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
23,550 | +13,06 | |
21,000 | +10,53 | |
16.600,00 | +9,93 | |
15,470 | +9,72 | |
26,41 | +9,54 |
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
8,314 | -9,85 | |
18.000,00 | -10,00 | |
41,65 | -14,88 | |
2,45 | -18,50 | |
0,6300 | -30,00 |
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Antwort auf Beitrag Nr.: 67.365.950 von themixer am 08.03.21 19:27:56
bin sowieso der Meinung, da nun jetzt der rollover vorbei ist, sollte der Preis je Aktie Diurnal endlich mal steigen in Erwartung der - hoffentlich - Zulassung Chronocort EU ... dann lizensiert Eton das ein gegen Milestones und die Aktie wäre dann total derisked ...😎
hier kommt noch ein großer dazu ...
https://www.lse.co.uk/rns/DNL/holdings-in-company-cqjj0e0t40…bin sowieso der Meinung, da nun jetzt der rollover vorbei ist, sollte der Preis je Aktie Diurnal endlich mal steigen in Erwartung der - hoffentlich - Zulassung Chronocort EU ... dann lizensiert Eton das ein gegen Milestones und die Aktie wäre dann total derisked ...😎
Holding(s) in Company
https://www.investegate.co.uk/diurnal-group-plc--dnl-/rns/ho…
Habe meine Verkaufskurse hochgesetzt; nicht das ich noch von einem Buyout überrascht werde! Daran glaube ich nicht, aber habe keine Erklärung für den Kursverlauf ... Chronocort, keine Zulassung EMA ist natürlich möglich, aber daran g l a u b e ich nicht ...
zumindest versucht Hardman den Kurs zu stützen mit neuem Kursziel von 2,14 Pfund ...
die Kursentwicklung verstehe ich auch nicht ...
https://www.hardmanandco.com/research/corporate-research/att…
die Kursentwicklung verstehe ich auch nicht ...
https://www.hardmanandco.com/research/corporate-research/att…
https://www.londonstockexchange.com/news-article/DNL/shares-…
Einige sagen, das die Bios in nächster Zeit stärker unter Druck an den Börsen kommt. Der Biosektor wäre zu heiß gelaufen.
Es stimmt mich schon nachdenklich, dass Diurnal sich Fundamental weiterentwickelt aber der Kurs nicht mitgeht.
Einige sagen, das die Bios in nächster Zeit stärker unter Druck an den Börsen kommt. Der Biosektor wäre zu heiß gelaufen.
Es stimmt mich schon nachdenklich, dass Diurnal sich Fundamental weiterentwickelt aber der Kurs nicht mitgeht.
Antwort auf Beitrag Nr.: 66.836.419 von Sugar2000 am 05.02.21 10:45:24
Nach einer Chronocort-Zulassung kommen Auslizensierungen in EU ziemlich schnell, bevor sich noch einer überlegt Diurnal zu übernehmen. Eine Menge guter News, da dann auch Geld fließt an Diurnal und die Pressemeldungen positiv sein werden und für Aufmerksamkeit sorgen werden.
USA und Kanada, Eton hat Produkte aus der Pipeline der Neuropharmacie verkauft für ca. 40 Millionen Dollar. Ich gehe davon aus, dass sie Chronocort einlizensieren werden gegen Geld und die Studie USA P 3 bezahlen werden. Die Verträge werden vorbereitet, es hängt jedoch alles von der Zulassung EU ab. Dann kann Diurnal mehr verlangen. Wenn das so sein sollte, dann sind Eton und Diurnal sehr positiv, was die EU-Zulassung betrifft.
Eine Verkaufsorder ist drin für unter 100 Pence, einen Teilverkauf (ca. 30 Prozent), wird einfach mal Zeit. Bei dem Rest bin ich mir unsicher ...
Alles abhängig von dem einen Termin hier "kurzfristig" - EU-Zulassung Chronocort ja oder nein!
hoffe auf folgendes Szenario ...
Zulassung EU in Q1 für Chronocort. Damit wäre alles erledigt! CHMP-Empfehlung und wann die kommen könnte oder ob überhaupt im Vorfeld, weiß ich nicht.Nach einer Chronocort-Zulassung kommen Auslizensierungen in EU ziemlich schnell, bevor sich noch einer überlegt Diurnal zu übernehmen. Eine Menge guter News, da dann auch Geld fließt an Diurnal und die Pressemeldungen positiv sein werden und für Aufmerksamkeit sorgen werden.
USA und Kanada, Eton hat Produkte aus der Pipeline der Neuropharmacie verkauft für ca. 40 Millionen Dollar. Ich gehe davon aus, dass sie Chronocort einlizensieren werden gegen Geld und die Studie USA P 3 bezahlen werden. Die Verträge werden vorbereitet, es hängt jedoch alles von der Zulassung EU ab. Dann kann Diurnal mehr verlangen. Wenn das so sein sollte, dann sind Eton und Diurnal sehr positiv, was die EU-Zulassung betrifft.
Eine Verkaufsorder ist drin für unter 100 Pence, einen Teilverkauf (ca. 30 Prozent), wird einfach mal Zeit. Bei dem Rest bin ich mir unsicher ...
Alles abhängig von dem einen Termin hier "kurzfristig" - EU-Zulassung Chronocort ja oder nein!
Guten Morgen, das hört und liest sich doch nicht schlecht an.
Antwort auf Beitrag Nr.: 66.835.984 von ViVega am 05.02.21 10:30:54das hat Hardman 2019 in einer Analyse ebenfalls erwähnt:
https://www.diurnal.co.uk/media/36754/hardman-report-chronoc…
Adrenal Insufficiency (AI)
AI is a condition in which the adrenal glands do not produce a sufficient level of
steroid hormones – primarily cortisol, but also aldosterone. The condition was first
identified by Dr Thomas Addison in 1849 (the condition is also called Addison
disease), and can be split into the following two situations:
► primary AI – direct impairment of the adrenal glands;
► secondary AI – an impairment of the pituitary gland or the hypothalamus having
an indirect effect on the adrenal gland.
Adrenal crisis
Adrenal crisis is a life-threatening condition, if not treated promptly, that occurs
when the body cannot produce sufficient cortisol in response to stress and illness.
An adrenal crisis requires urgent admission to hospital, with immediate intravenous
or intramuscular administration of high-dose hydrocortisone, rehydration and
monitoring. A recent survey2
in 982 patients with Addison’s disease found that 8%
needed hospital treatment with injected hydrocortisone and/or intravenous fluids
over a 12-month period, indicating that the condition is poorly managed.
Current treatment
Corticosteroids are used to replace the missing or low cortisol secretion in AI. Firstline treatment is a daily intake of immediate release hydrocortisone in a dosage
regimen designed to mimic the physiological concentration of cortisol. However,
given its short half-life, this is not ideal.
Longer-acting prednisolone or dexamethasone are sometimes used in an attempt to
improve patient convenience but, unlike hydrocortisone, they have no
mineralocorticoid activity.
Plenadren
Plenadren (previously DuoCort; Shire) is a once-daily formulation of hydrocortisone
designed to be taken in the morning and to provide a therapeutic level of cortisol
throughout the day. Plenadren is prescribed for adult AI patients only, and not CAH.
Plenadren consists of two components:
► outer layer – providing an immediate release of hydrocortisone
► inner core – releases hydrocortisone at a slow continuous rate
The graphic on the left compares the plasma cortisol concentration over the course
of a day following administration of Plenadren with that derived from three times
daily dosing with immediate release hydrocortisone. Plenadren is able to mimic the
daytime cortisol. However, it does not match the nighttime build-up in preparation
for the energy requirement needed at the start of the day.
https://www.diurnal.co.uk/media/36754/hardman-report-chronoc…
Adrenal Insufficiency (AI)
AI is a condition in which the adrenal glands do not produce a sufficient level of
steroid hormones – primarily cortisol, but also aldosterone. The condition was first
identified by Dr Thomas Addison in 1849 (the condition is also called Addison
disease), and can be split into the following two situations:
► primary AI – direct impairment of the adrenal glands;
► secondary AI – an impairment of the pituitary gland or the hypothalamus having
an indirect effect on the adrenal gland.
Adrenal crisis
Adrenal crisis is a life-threatening condition, if not treated promptly, that occurs
when the body cannot produce sufficient cortisol in response to stress and illness.
An adrenal crisis requires urgent admission to hospital, with immediate intravenous
or intramuscular administration of high-dose hydrocortisone, rehydration and
monitoring. A recent survey2
in 982 patients with Addison’s disease found that 8%
needed hospital treatment with injected hydrocortisone and/or intravenous fluids
over a 12-month period, indicating that the condition is poorly managed.
Current treatment
Corticosteroids are used to replace the missing or low cortisol secretion in AI. Firstline treatment is a daily intake of immediate release hydrocortisone in a dosage
regimen designed to mimic the physiological concentration of cortisol. However,
given its short half-life, this is not ideal.
Longer-acting prednisolone or dexamethasone are sometimes used in an attempt to
improve patient convenience but, unlike hydrocortisone, they have no
mineralocorticoid activity.
Plenadren
Plenadren (previously DuoCort; Shire) is a once-daily formulation of hydrocortisone
designed to be taken in the morning and to provide a therapeutic level of cortisol
throughout the day. Plenadren is prescribed for adult AI patients only, and not CAH.
Plenadren consists of two components:
► outer layer – providing an immediate release of hydrocortisone
► inner core – releases hydrocortisone at a slow continuous rate
The graphic on the left compares the plasma cortisol concentration over the course
of a day following administration of Plenadren with that derived from three times
daily dosing with immediate release hydrocortisone. Plenadren is able to mimic the
daytime cortisol. However, it does not match the nighttime build-up in preparation
for the energy requirement needed at the start of the day.
das hier wäre natürlich der Oberhammer - gefunden im Chat (London Stock Exchange) zu diurnal und dies würde natürlich eine Megaerweiterung des Marktpotentials von Chronocort falls zugelassen:
"I’m invested here and pleased with the imminent approval of Chronocort. As a medic, I know physicians will use this off label for treatment of Addison’s disease and other conditions where steroids are prescribed long term. This will be a huge market compared to CAH. It happens all the time with new drugs. The revenues will be correspondingly increased."
"I’m invested here and pleased with the imminent approval of Chronocort. As a medic, I know physicians will use this off label for treatment of Addison’s disease and other conditions where steroids are prescribed long term. This will be a huge market compared to CAH. It happens all the time with new drugs. The revenues will be correspondingly increased."