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    Commerce one:langfristig der beste B2B-Wert überhaupt - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 25.05.00 23:40:48 von
    neuester Beitrag 28.05.00 14:09:17 von
    Beiträge: 20
    ID: 144.778
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      Avatar
      schrieb am 25.05.00 23:40:48
      Beitrag Nr. 1 ()
      Hi Boarder,

      Im moment pendelt die Aktie auf und ab.Ich denke das sich gerade eine Bodenbildung bei cmcr entwickelt.
      Das alles wird sich noch eine weile in die Länge ziehen, aber es kommt wieder die Zeit, in der Commerce one
      und die kompletten B2B-Werte boomen werden!
      Und wer da nicht bei cmcr dabei ist, wird sich tierisch ärgern!
      Commerce one wird der Gewinner der nächsten B2B-Welle! Und die wird dieses Jahr garantiert wieder anrollen!

      Ich würde sagen, noch kurze Zeit abwarten und dann ein SUPERSCHNÄPPCHEN kaufen und
      in ein paar Jahren evtl. als reicher Mann/Frau verkaufen.

      Weiter Meinungen interessieren.
      Avatar
      schrieb am 25.05.00 23:48:14
      Beitrag Nr. 2 ()
      Genau, im Gegensatz zu Internetbuden für den privaten Gebrauch, ist im B2B wirklich
      etwas zu verdienen und wird schon! So sind neben C1 ARIBA aber auch ORACLE zur Zeit ein klarer
      Kauf.
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 00:03:05
      Beitrag Nr. 3 ()
      Shakeout looms over B2B market
      http://yahoo.cnet.com/news/0-1007-200-1948332.html?pt.yfin.c….
      Also alles verkaufen: CMRC, ARBA, FreeMarkets, ... *lol*
      Ich habe selten einen argumentativ so schwachen Artikel gelesen. Wer hat Rachel Konrad fürs down-bashing bezahlt ?

      Seine Argumente sind alle bekannt und schon x-mal widerlegt. Es gleicht einem Kampf gegen die Windmühlen.
      Da ist die Regierung mit ihrem Antitrust-Nachforschungen,

      dann die old economy, die alles selber macht (wenns nicht mal SAP schafft, wie sollen es dann die brick and mortar-Unternehmen schaffen ?). Lt. Rachel Konrad braucht man nur ein paar Tech-Freaks abzuweben ;) und dann geht alles quasi wie von selbst ... some predict the big companies will simply poach tech talent to manage marketplaces of their own.

      dann das Argument, dass die Zulieferer ausgequetscht werden

      last not least:
      The empire has struck back," Friedman said. "The company that owns the supply chain technology shouldn`t be worth more than the companies themselves. There`s something obscene about that...In the old economy, there`s something of a victory party going on."

      Nein, so gierig bin ich nicht. C1 braucht nicht mehr wert zu sein wie GE. Die Hälfte würde mir auch schon reichen ;). Außerdem scheint Friedman das kleine Detail entgangen zu sein, dass die B2B-Unternehmen nicht nur einen Marktplatz betreiben.

      Richtig nervig wenn man immer mit dem selben Müll (sorry) konfrontiert wird.

      Das Unglück der Welt ist nicht die Faulheit der Intelligenten, sondern der Fleiß der Dummen. Mehr fällt mir dazu nicht ein.

      Grüße
      Andy
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 00:07:09
      Beitrag Nr. 4 ()
      Hallo Rodriguez, hallo Morgenröte,
      ich bin in C1 und Ariba investiert und im Moment habe ich das Gefuehl
      genau in den falschen Werten investiert zu sein Ich hoffe Eure Postings hier sind kein Zweckoptimismus. So langsam sehe ich schwarz.
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 00:41:54
      !
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      Avatar
      schrieb am 26.05.00 01:02:20
      Beitrag Nr. 6 ()
      andy,
      sehe ich ganz genauso. ich bin von i2 auch schwer begeistert, ist mir aber zu teuer. auch wenn die wenigsten unternehmen schon eine state-of-the-art-lösung wie die von i2 nutzen, so lohnt sich der einstieg nur auf sehr lange frist, da das wachstum wesentlich schwächer ist und sein wird als bei den neuen B2Bs.
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 17:42:46
      Beitrag Nr. 7 ()
      hallo leute,

      bin bisher auch von cmrc schwer enttäuscht. heute
      minus 18% in deutschland. hab erst letzte woche
      für 45$ nachgekauft.
      das wären ca. 30% bis dahin. und das in ein paar tagen.
      kann mir jemand sagen, was da los ist?
      laufend gute adhocs, positive analysteneischätzungen,
      1500% umsatzplus, verluste drastisch verringert-
      das muß doch honoriert werden.
      ich habe die befürchtung, das der kurs bis zu den
      nächsten quartalszahlen noch massiv einbricht.

      das der boden erreicht ist, hab ich auch bei
      150 (75 nach splitt) schon gehört.
      wo seht iht cmrc in 1-2 jahren. in dieser zeit
      kann ja viel passieren.

      habe aber trotzdem hoffnung, daß cmrc eine der
      besten aktien überhaupt an der nasdaq wird in den
      nächsten 2 jahren.

      neues scheint es heute nicht zu geben.
      also, wenn jemand eine idee hat, warum cmrc so
      einknickt, bitte posten.

      mfg. goodi
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 17:55:57
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hallo

      Gerade aufgegabelt. Der bekannte und einflußreiche Jubak sieht CMRC auf 12 Monats-Sicht zwischen $106 und $170. Von anderen Analysten-Empfehlungen hebt sich seine dadurch wohltuend ab, dass er versucht, das Kursziel zu begründen, wenn auch etwas grob.

      http://www.thestreet.com/_yahoo/funds/jubak/947686.html.

      ...
      How about Commerce One (CMRC:Nasdaq - news - boards)? No earnings here, so we`ll go straight to revenue growth. Take these figures with a grain or more of salt -- I do -- since it`s hard to project from such a short corporate history, but I figure $130 million in revenue for the four quarters ended in June 2000 and $280 million for the four quarters that end in June 2001. That gives me a 115% revenue-growth rate and a revenue per share of $1.85. Applying the high-end Oracle benchmark multiple (80% of revenue-growth rate equals the price-to-sales multiple), I get a value of $170 a share for Commerce One in May 2001. Using the low-end 50% Oracle benchmark, I get $106 a share in May 2001.
      ...

      Der Rest des Artikels ist auch ganz interessant zu lesen.

      An AnnaMala: Kostolany hat einmal gesagt: "wer Angst hat muss verkaufen". Es gibt an der Börse keine Tapferkeits-Medaillien zu gewinnen. Ich habe keine Ahnung wo letztendlich der Boden ist. Der Chart ist eh kaputt. Vielleicht geht es noch 10 $ nach unten, wer weiß. Aber das Potential nach oben ist riesig. Ärgerlich nur, wenn man jeden Tag sieht, dass man noch billiger hätte einsteigen können.
      Ob es jetzt klug ist, auszusteigen, muss jeder für sich entscheiden. Ich sehe unsere Beiträge auch nicht als Durchhalteparolen. An Fundamentals wurde in verschiedenen threads die letzten Wochen schon genug zusammengetragen. Ich glaube, dass es im WO-Board wenige Aktien gibt, die so ausführlich diskutiert wurden/werden.
      Sollte der Kurs nochmal unter 30 $ wegkippen, werde ich jedenfalls massiv nachlegen. Ich glaube jeder Kurs unter 40 $ "is a steal".

      Grüße
      Andy
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 19:39:44
      Beitrag Nr. 9 ()
      Hi Annamala,

      Nein, die Postings sind kein Zweckoptimismus. Mein Board sollte mehr oder weniger dazu beitragen, daß man mit B2B`s
      zwar in"Boomzeiten" viel Geld verdienen kann, man aber längerfristig denken sollte, weil es da wo ein Kurs massiv steigt auch ein
      Kurs massiv fallen kann.(siehe der komplette i-net Sektor).

      Langfristiges denken, hat sich bisher immer ausgezahlt!Glaube mir, ich selbst bin auch nicht zum Schnäppchenpreis eingestiegen, aber ich weis,
      daß sich die Aktie langfristig absolut 100%ig auszahlt.

      Ich bin mir sicher, daß sich bei Commerce one auf langfristige Sicht ganz sicher eine 2.AOL oder Cmgi entwickelt.
      Natürlich wird cmcr nicht den gleichen Weg gehen können, aber cmcr wird in einigen Jahren das Weltgrösste B2B-Unternehmen
      überhaupt !

      Das Unternehmen steht Fundamental super da, obwohl es gerade erst "wachgeküsst" wurde!

      Manager und Vorstände arbeiten sozusagen Hand in Hand, deswegen glaube ich auch,
      daß bei diesem Wert bei weitem weniger Risiko dabei ist, als bei allen anderen B2B`s.

      Grüsse an alle Boarder, hätt nicht gedacht, daß mein Board so einen Anklang findet.
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 20:26:56
      Beitrag Nr. 10 ()
      Donnerstag 25. Mai 2000, 22:46 Uhr



      ABN Amro: "Buy" für Commerce One und Ariba
      von: Markus Klausen
      Die Analysten der ABN Amro stufen die Aktie vonCommerce One (Nasdaq: CMRC) auf "Buy". Außerdem sehen sie ein Kurszielvon 105 US-Dollar. Die Analysten bewerten vor allemdas enorme Wachstum des Segments und den bishergeschaffenen Wettbewerbsvorteil als äußerst positiv.Das Wertpapier des Unternehmen beendet die heutige Sitzung bei 36 15/16 US-Dollar, das ist ein Verlust von 7,51 Prozent
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 22:23:17
      Beitrag Nr. 11 ()
      Detlef Fischer, Vorstandsvorsitzender der Systematics AG heute im Neuer Markt Newsletter Interview über Commerce One:

      NMI-Online: Mit dem US-B2B-Giganten Commerce
      One wollen Sie für deutsche Mittelstands-unternehmen
      virtuelle Marktplätze einrichten. Wie
      kam diese Kooperation zustande und welches
      Kundenpotential wollen Sie ausschöpfen?

      Detlef Fischer: Seit Jahren stehen wir in engem
      Kontakt zu Commerce One. Man betreibt bereits
      mehrere virtuelle Handelsplattformen für diverse
      Firmen wie General Motors. Wir werden nun mit
      Commerce One zusammen genau solche Markt-plätze
      in Deutschland aufbauen. So sind wir zur Zeit
      mit dem Aufbau von branchenorientierten Plattfor-men
      beschäftigt, zum einen für den Chemiesektor
      des Weiteren für Automobilhersteller. Das Interes-sante
      hier ist, dass wir unsere Plattform an die
      Handelsplattformen von Commerce One anbinden
      werden. Unser Fokus wird hier auch bei mittelstän-dischen
      Unternehmen liegen. Dieses Portal für den
      Mittelstand, indem sehr viele Zulieferer zu finden
      sind, soll unser erstes großes Ziel sein. Wir sind zur
      Zeit in Verhandlungen mit Unternehmen aus dem
      asiatischen Raum. Hier die Verbindung zwischen
      zum Beispiel chinesischen und europäischen Unter-nehmen
      virtuell herzustellen ist eine Mammutauf-gabe
      und zudem ein riesiges Potenzial.

      NMI-Online: Wie sind hier für Sie die Verdienstmög-lichkeiten
      und was kann man in Zukunft noch von
      dieser Kooperation erwarten?

      Detlef Fischer: Der B2B-Betreiber sorgt für einen
      reibungslosen Ablauf und erhält dafür zum einen für
      die Einrichtung einen Festbetrag, zum anderen wird
      er am gehandelten Volumen prozentual beteiligt.

      Ähnlich wird es auch bei unseren Plattformen sein.
      In Zukunft werden wir bestimmt noch das ein oder
      andere Projekt mit Commerce One durchführen.
      Unser Fokus ist im Moment jedoch klar gesetzt: Der
      deutsche Mittelstand soll an neue wie bestehende
      Plattformen angebunden werden.


      Na also, jetzt kommt der B2B Zug auch in Deutschland ins rollen. Meine Empfehlung an die ewig gestrigen:

      RAUS AUS SCHROTTWERTEN WIE DCI UND REIN IN COMMERCE ONE !!!

      MfG Zombi
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 23:48:57
      Beitrag Nr. 12 ()
      Ich habe mal ein Frage vielleicht etwas utopisch aber ich moechts Sie totzdem stellen : Ist es grundsaetzlich denkbar das Ariba und Commerce One irgendwann einmal fusionieren oder das einer den anderen uebernimmt ?
      Avatar
      schrieb am 26.05.00 23:57:38
      !
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      Avatar
      schrieb am 27.05.00 09:54:59
      Beitrag Nr. 14 ()
      Gast
      Anko Beldsnijder, ABM Amro

      Das war Raimund Brichtas letzte Telebörse bei n-tv.

      Telebörse n-tv

      Freitag, 26.Mai

      Frage: Wie sind die Aussichten für SAP
      und wie sehen Sie die Internetwerte im
      Allgemeinen?
      Antwort: SAP hat sehr gelitten, aber
      fundamental sieht es gut aus. SAP hat
      ja auch vor der B2B Technik gewarnt
      und gesagt, man sollte nicht so viel
      davon erwarten.
      Zu den Internetwerten: sie sind meiner
      Meinung nach völlig überbewertet gewe-
      sen, aber das hat sich jetzt auch rela-
      tiviert. Viele stehen wieder mit beiden
      Beinen auf dem Boden, aber es sind we-
      nige B2C-Werte, auf die man setzen
      sollte.
      Avatar
      schrieb am 27.05.00 11:39:37
      Beitrag Nr. 15 ()
      AnnaMale:

      Nein, Ariba und Commerce One werden sicherlich nicht so schnell fusionieren, da die Produkte beider Unternehmen doch recht
      unterschiedlich sind. Während die C1 Buysite keine Erweiterung des Clients vorraussetzt und daher mit jedem herkömmlichen
      Internetbrowser bedient werden kann wird bei Ariba eine spezielle Clientsoftware eingesetzt. Dies ist jedoch nicht unbedingt ein
      Nachteil, da die clientsite damit leistungsfähiger wird.

      MfG Zombi
      Avatar
      schrieb am 27.05.00 12:37:55
      Beitrag Nr. 16 ()
      Hallo,
      ob langfristig oder nicht, ich mach das mit der kohle anders... Ich bekommt garantiert 20bucks pro Std. Wie geht das? ganz einfach http://www.freenet.de/phh:);) Wer`s nicht glaubt ist selbst schuld. Wetten das...

      byebye
      Avatar
      schrieb am 27.05.00 12:52:36
      Beitrag Nr. 17 ()
      ....Langsam glaube ich immer mehr daran, dass C1 eine (kleine) Yahoo wird....!! Ver10fachung in relativ kurzer Zeit.....60-80% Korrektur....viele sehen C1 schon nicht mehr sooo positiv (B.Förtsch u.a.) !!! Das ALLERGLEICHE fand bei Yahoo ebenfalls statt!!!!!!!
      Avatar
      schrieb am 27.05.00 15:25:40
      Beitrag Nr. 18 ()
      Schaut euch mal insiderscores.com an ,demnach liegt cmrc zu den am meisten zu verkaufenden Aktien (Form144)in den nächsten Monaten.
      Was sagt ihr dazu ,Inktomi ist auch mit dabei und andere .Ich bin verdammt scheiße drauf !Bezweifle das sie die nächste Zeit rauf geht eher weiter
      runter.Wenn sie jetzt keinen Boden findet.....liegt knapp am letzten tief ,wenn das nicht hält dann geht es locker bis20-25.
      Dabei hatte sie vom letzten tief bei ca.32 $ schon 100% gutgemacht,und jetzt schleicht sie sich wieder ganz nah dran um eventuell
      wieder drunter zu fallen(siehe ariba vert).Ich sehe auch bei der nasdaq weiteres korrekturpotenzial da für mich die großen Werte wie sun m. csco.immer noch nicht genug korrigiert
      haben.

      Was meint ihr dazu ?
      Ich hoffe das Ich im unrecht bin und der Markt einen Boden findet.
      Schöne Grüsse
      damion
      Avatar
      schrieb am 27.05.00 23:03:09
      Beitrag Nr. 19 ()
      die sache ist einfach die: wenn man sich die fundamentaldaten von c1 anschaut, die kooperationen und wer im vorstand sitzt, dann wird sich wohl jeder im klaren darüber sein, welches potential in dieser aktie steckt. ach so, noch was: was man bei diesen kursen zur zeit machen sollte ist wohl jedem auch klar *g*
      grüsse
      bourbonslanger
      Avatar
      schrieb am 28.05.00 14:09:17
      Beitrag Nr. 20 ()
      May 15, 2000, Issue: 813
      Section: NEWS & ANALYSIS
      --------------------------------------------------------------------------------
      Commerce One Rides Internet Wave -- Supply-chain software provider benefits from growing demand for Internet exchanges
      JUDITH N. MOTTL

      The formation of Commerce One Inc., a leading provider of e-commerce technology platforms and one of the companies fueling the boom in electronic marketplaces, can be traced to a circle Mark Hoffman drew on a whiteboard.

      Best known for co-founding Sybase Inc. in 1984 and helping the company grow into one of the leading database software vendors, Hoffman in 1996 became president and CEO of DistriVision Development Corp., a little-known, privately owned supply-chain software company founded by Tom Gonzales Sr. and Tom Gonzales Jr.

      Hoffman wanted to take the company in a new direction, and he illustrated this with his simple circle on the whiteboard. The idea was to use DistriVision`s supply-chain software to move the procurement process to the Web, linking buyers and sellers to a circle of exchanges and marketplaces that would automate, simplify and speed business-to-business transactions.

      Thus was born Commerce One.

      "Business-to-business is a huge market, and we`re seeing incredible demand" for supply-chain software, Hoffman said. "There`s no question that the economy is going to exchanges. In the long term, the market will reward the companies that can make e-commerce happen."

      Commerce One, with $36 million in revenue, is riding the crest of a wave it helped to create. Gartner Group predicts that, by 2004, $7.3 trillion in worldwide transactions will be conducted through various forms of e-commerce. While most of those transactions will be directly between suppliers and customers, Gartner expects that $2.7 trillion worth of transactions will take place on industry marketplaces and exchanges.

      Hoffman`s plan to grab a major portion of those transactions is to offer more than just a software application. Commerce One works with major companies to create industry marketplaces, which offer buyers better prices because of greater competition, then links all of the marketplaces to expand the buying and selling channels for participating organizations.

      Commerce

      One has two packages to offer: BuySite, a software suite that lets a company create a stand-alone procurement Web site; and Market Site Portal, which lets a company or group of companies set up an industry marketplace for buying and selling a variety of products. The company also has a portal-MarketSite.net-that lets companies buy and sell products without creating their own sites.

      What sets Commerce One apart from other software companies is that it requires customers of its Market Site Portal product to connect into Commerce One`s Global Trading Web, which links 58 business-to-business marketplaces. Companies connected to the Global Trading Web spend more than $1 trillion annually on procurement.

      "It`s amazing how far they`ve come in a year," Pierre Mitchell, an analyst with AMR Research, said of Commerce One. "They went directly on the right path by decoupling their solutions and providing an open model. That makes for very fast adoption."

      Commerce One has created an open platform that lets any company buy and sell products, without being Commerce One customers, by using Extensible Markup Language (XML) technologies. That attribute caught the attention of General Motors Corp., which had been operating a homemade business-to-business portal for its supplier network and wanted to advance its e-commerce initiatives.

      "Commerce One is the only company that`s not just selling software; it has pretty strong applications in procurement and auctions," said Doug Maulbetsch, CIO of the GM TradeXchange, an auto industry marketplace GM built last year on Commerce One`s Market Site Portal application. "Our partner had to understand business to business, have a portal infrastructure up and running and proven, and offer the applications we wanted. Commerce One is very strong in all these areas."

      GM has its own procurement marketplace, GM Market Site. It`s one of 23 auto industry marketplaces tied to GM`s TradeXchange, which offers multiple services, such as auctions for more than 40,000 suppliers and dealers. GM spends billions of dollars annually with its suppliers, and it expects to shift almost $50 million of that to Web exchanges by year`s end. GM is impressed enough with Commerce One that it has an option to buy up to 16 percent of the company, depending on how many transactions the auto exchanges handle.

      The GM deal shows that Commerce One can be flexible when dealing with customers.

      "Yes, it is a unique arrangement. But a new economy drives new business approaches," said Chuck Donchess, Commerce One`s vice president of business strategy.

      The alliance with GM also gives Commerce One credibility, Donchess pointed out. "We`re laying the railroad track, establishing the trade route, building the infrastructure," he said. "It`s a different business initiative than anyone has ever seen."

      Working with Commerce One isn`t cheap. The cost of setting up a Market Site Portal can range from $500,000 to $2 million or more, according to analysts. Forrester Research said companies with an annual revenue of at least $1 billion will typically spend $3 million to $4 million to implement procurement software.

      Most of the money is spent on fees, including consulting, integration into business units, catalog and search engine, user training, process re-engineering and marketplace participation. Those fees will be more than five times the software application licensing and maintenance fees, Forrester said.

      Commerce One also charges a subscription fee to marketplace participants. Marketplace operators charge user fees to all suppliers and buyers participating in the exchange, and Commerce One takes a cut on each transaction. The company and its customers decline to discuss fee and percentage arrangements. But on its MarketSite.net, Commerce One charges suppliers from 25 cents to $2 on each purchase order.

      If e-commerce ends up handling trillions of dollars worth of transactions, all of the fees could produce a lot of money. However, that hasn`t happened yet. Commerce One acknowledged in its 1999 SEC filings that it has yet to see any substantial revenue from transactions, and that license fees make up 77 percent of total revenue.

      "Our future success depends upon our commerce service partners developing and operating successful market-site marketplaces; if marketplaces developed by our partners are not successful, we will not generate sufficient revenues to sustain our business or allow us to grow," the company said in a report to the SEC last November.

      Several trends could threaten Commerce One`s plans for a steady stream of transaction fees, analysts said. First, a flood of new marketplaces-Gartner Group predicts 10,000 will be operating within three years-could result in consolidation and substantially fewer marketplaces in the long run. In the auto industry, for example, GM already has decided to partner with other major automakers to create one giant industry-procurement marketplace.

      Analysts predicted that suppliers will resist paying Commerce One a fee on each transaction. If so, platform providers like Commerce One will need to develop new revenue streams, perhaps by leveraging marketplace buying and selling data.

      For now, however, business-to-business marketplaces are the most active segment of e-commerce, and Commerce One is facing a host of competitors-including some technology heavyweights. Companies such as Oracle, PeopleSoft and SAP are seeking a piece of the market. Ariba Inc., a leading rival, last year created a network of exchanges patterned on Commerce One`s business model, and in March formed an alliance with IBM and i2 Technologies. The trio`s first client is Volkswagen AG, which is building its own digital marketplace on Ariba`s commerce platform.

      Dell Computer said it`s using Ariba`s network to build a marketplace for its small and medium-sized business clients. Dell has also taken an equity stake in Ariba.

      Regardless, Commerce One`s approach is appealing to many companies. One reason is it decided early on to make the crucial challenge of technical integration as easy as possible. Among Commerce One`s top priorities are helping customers revise established electronic data interchange systems so they can connect with exchanges; partnering with vendors to provide tools for managing catalog content; and supporting second-tier suppliers.

      Commerce One knew that easy back-end integration was a key to making a global exchange a reality, said Mike Micucci, vice president of product marketing. So it began using XML technologies to integrate its applications. XML provides a common vocabulary for document exchange.

      Integration capabilities are just one of Commerce One`s strong suits, according to customers.

      Boeing, BAE Systems, Lockheed Martin and Raytheon called on Commerce One in March for help in spearheading an aerospace exchange. The four, which spend $71 billion annually on goods and services, use the exchange to do business with each other and with their combined 37,000 suppliers worldwide, said Scott Griffin, Boeing`s VP and CIO.

      Having built its own spare-parts portal last year, Boeing understood the selling side of e-commerce. What it needed was a partner that could bring it up to speed on the buying side, said Griffin. "We were looking for a big IT partner with an applications suite that fit our needs," he said.

      Too Fast, Too Soon?

      With deals such as the ones with GM and Boeing, some analysts question whether the company is growing too fast. So do some customers.

      "The thing to keep an eye on is that Commerce One is experiencing growing pains," said John Shivandandan, senior director of e-business at BellSouth Corp. "Its popularity has grown tremendously, ever since we came aboard last fall. You need to understand that going in, and need to realize these are your integration partners."

      Commerce One`s deals require it to provide substantial support for customers` sites, especially in terms of content and catalog management. Some analysts question whether the company has the necessary resources. The GM deal alone may be too burdensome, a Gartner Group report said: "Commerce One faces the challenge of aggregating the content of all of GM`s thousands of suppliers. These suppliers will need support, further stretching Commerce One`s capabilities."

      Still, that hasn`t prevented the company from signing new customers. BellSouth, a $24 billion communications company in Atlanta, launched a three-phase e-commerce project last October with Commerce One. BellSouth is one of many companies to launch an industry marketplace, and it`s beginning to seem that every industry will have one-or several.

      These developments lend support to analysts` predictions that there soon will be thousands of marketplaces handling trillions of dollars in transactions. And Commerce One hopes to be right in the middle, linking buyers and sellers with its simple circle.

      Judith N. Mottl is a freelance technology journalist based in Bayport, N.Y. She can be reached at judyhpc@aol.com.

      http://www.internetwk.com/

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