IMH´s zadu.com, sensationelle produkteinführung durch globalen broker - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 24.07.00 14:34:40 von
neuester Beitrag 23.10.00 01:03:44 von
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laut pressemitteilung vom 20. july 00 wird zadu.com (IMHbeteiligung) beim
weltweit operierenden broker PaineWebber exclusiv eingeführt.
zadu.com
damit steht einer erfolgreichen weltweiten vermarktung nichts mehr im
wege.
weltweit operierenden broker PaineWebber exclusiv eingeführt.
zadu.com
damit steht einer erfolgreichen weltweiten vermarktung nichts mehr im
wege.
NY, 20. Juli 2000
PaineWebber Inc. und Zadu.Inc kündigten heute eine vereinbarung
an unter der Paine Webber und seine finanziellen berater zadu`s
neuentwickelten `privaten kanal`-online-kommunikations- und
cooperationstools verwenden wird.
Paine Webber Group, Inc., zusammen mit ihren filialen, dient den
Investment- und Kapitalwünschen einer weltweiten Clientelebasis.
die firma beschäftigt 23 175 mitarbeiter in 385 büros.
PaineWebber Inc. und Zadu.Inc kündigten heute eine vereinbarung
an unter der Paine Webber und seine finanziellen berater zadu`s
neuentwickelten `privaten kanal`-online-kommunikations- und
cooperationstools verwenden wird.
Paine Webber Group, Inc., zusammen mit ihren filialen, dient den
Investment- und Kapitalwünschen einer weltweiten Clientelebasis.
die firma beschäftigt 23 175 mitarbeiter in 385 büros.
.....und Paine Webber wurde von den Schweizern UBS übernehmen, einen Global Player in der Bankenszene.
Fairerweise sollte man allerdings auch auf die hier gegebenen Verflechtungen hinweisen.
- Paine Webber ist an Zadu beteiligt
- UBS, die Paine Webber übernehmen, waren im Konsortium das IHU an die Börse gebracht hat.
Ändert aber nichts an den hervorragenden Aussichten.
AvH
- Paine Webber ist an Zadu beteiligt
- UBS, die Paine Webber übernehmen, waren im Konsortium das IHU an die Börse gebracht hat.
Ändert aber nichts an den hervorragenden Aussichten.
AvH
überlegt mal die synergien.
So nach dem Motto: Zadu bald auch bei UBS im Einsatz ? Warum nicht ? Übrigens, tolles Duell derzeit im Xetra um die 35´er Marke !
AvH
AvH
genau. da hat man dann die multiplikatoren für weltweiten
erfolg des metatools von zadu.
erfolg des metatools von zadu.
paine webber hat im februar ca 25 mio $ in zadu investiert,
sie hätten auch in konkurrenzprodukte investieren können.
sie haben sich offensichtlich für den potentiellen marktführer
entschieden. 25mio $ für solch einen riesen, hätten sie
im schlimmsten falle auch unter ao-verluste abbuchen
können. nein, sie stehen mit ihrer reputation und der ver-
antwortung ihren mitarbeitern gegenüber für IMH`s zadu
produkt.
wie ein insider sagte im vergangenen juli, solche firmen werden
erfahrungsgemäß verschmelzen, werden gekauft oder sterben
innerhalb von 15 monaten, das ist der status-quo der industrie.
wenn imh verkauft steht ihnen ein mega-einkommensstrom in`s
haus. nur ein scenario.
sie hätten auch in konkurrenzprodukte investieren können.
sie haben sich offensichtlich für den potentiellen marktführer
entschieden. 25mio $ für solch einen riesen, hätten sie
im schlimmsten falle auch unter ao-verluste abbuchen
können. nein, sie stehen mit ihrer reputation und der ver-
antwortung ihren mitarbeitern gegenüber für IMH`s zadu
produkt.
wie ein insider sagte im vergangenen juli, solche firmen werden
erfahrungsgemäß verschmelzen, werden gekauft oder sterben
innerhalb von 15 monaten, das ist der status-quo der industrie.
wenn imh verkauft steht ihnen ein mega-einkommensstrom in`s
haus. nur ein scenario.
hallo ahnungsloser-die blue orbit-story erste sahne: warum stellst du
das licht unter den scheffel. habe gerade versehentlich geantwortet,
um dann festzustellen, daß ich nicht posten darf. also hier die antwort,
am falschen ort. vielleich kannst du ja nochmal hier hineinkopieren.
auf geht`s.
genau. gute arbeit ahnungsloser. leider geraten solch strategische infos
allzu leicht in den cybermülleimer, um platz zu machen für die bussy-bussy-
threads.
genau quatro, da wird es einem warm um`s herz und dann die initiativen von
kirch, springer, bertelsmann, ibm: geschätztes volumen die nächsten 3 jahre
9 milliarden DM. das wird definitiv nicht spurlos vorüber gehen an blue-orbit.
mir fällt gerade der companysong ein, für die 3stelligen party von orbit, modell
bobby vinton, blue velvet, vielleicht auch ein wenig zu melancholisch. ok,
kommando zurück.
PS: fragt nicht was IMH für euch tun kann, fragt was ihr für IMH tun könnt.
bitte mehr analyse, vision, strategie, statistik, feuer, inspiration: speist euch
aus einem pool von 23 megabeteiligungen; und wenn die biografien der diversen
managements ein zeichen sind, dann hat doc hoffmann und sein banker-establish-
ment höchste ansprüche an konzept, statur der schlüsselfiguren, und durchführbarkeit
elegt. schwund ist manchmal, in der summe und die IMH ist mehr als die sa ihrer einzelteile,
ist IMH ein sicheres ereignis, und an dem inhärenten wert unter zeit, ein jewel, der noch
den schliff des marktes und erhöhung desgleichen erfahren wird. vielleicht dramatischer,
als sich die mehrheit der eindimensionalen journalisten das vorstellen können.
ihr die ihr unter 70 eingestiegen seid, werdet wahrscheinlich besonders das ambiente
kommenden freitags geniessen, obwohl, ich hätte ja 4Jahreszeiten oder besser Nymphen-
burg, wenn nicht Schloss Schwanstein genommen.
das licht unter den scheffel. habe gerade versehentlich geantwortet,
um dann festzustellen, daß ich nicht posten darf. also hier die antwort,
am falschen ort. vielleich kannst du ja nochmal hier hineinkopieren.
auf geht`s.
genau. gute arbeit ahnungsloser. leider geraten solch strategische infos
allzu leicht in den cybermülleimer, um platz zu machen für die bussy-bussy-
threads.
genau quatro, da wird es einem warm um`s herz und dann die initiativen von
kirch, springer, bertelsmann, ibm: geschätztes volumen die nächsten 3 jahre
9 milliarden DM. das wird definitiv nicht spurlos vorüber gehen an blue-orbit.
mir fällt gerade der companysong ein, für die 3stelligen party von orbit, modell
bobby vinton, blue velvet, vielleicht auch ein wenig zu melancholisch. ok,
kommando zurück.
PS: fragt nicht was IMH für euch tun kann, fragt was ihr für IMH tun könnt.
bitte mehr analyse, vision, strategie, statistik, feuer, inspiration: speist euch
aus einem pool von 23 megabeteiligungen; und wenn die biografien der diversen
managements ein zeichen sind, dann hat doc hoffmann und sein banker-establish-
ment höchste ansprüche an konzept, statur der schlüsselfiguren, und durchführbarkeit
elegt. schwund ist manchmal, in der summe und die IMH ist mehr als die sa ihrer einzelteile,
ist IMH ein sicheres ereignis, und an dem inhärenten wert unter zeit, ein jewel, der noch
den schliff des marktes und erhöhung desgleichen erfahren wird. vielleicht dramatischer,
als sich die mehrheit der eindimensionalen journalisten das vorstellen können.
ihr die ihr unter 70 eingestiegen seid, werdet wahrscheinlich besonders das ambiente
kommenden freitags geniessen, obwohl, ich hätte ja 4Jahreszeiten oder besser Nymphen-
burg, wenn nicht Schloss Schwanstein genommen.
"do you want to be a part of the next internet revolution?" jobs@zadu.com
neuüberarbeitete web-präsenz
neuüberarbeitete web-präsenz
Zadu transforms the World Wide Web into your own Web space by
creating secure private environments that can be customized to
meet your specific business objectives. With Zadu, companies can
interact more effectively and efficiently with clients, customers,
employees, vendors, stockholders, sales and distribution channels,
and strategic partners.
Founded in Munich in 1998, Zadu is privately held and has received
venture funding from InternetMediaHouse.com AG, a German
incubator for Internet-focused businesses, and private investors.
Zadu maintains offices in Munich, Germany and San Mateo,
California.
creating secure private environments that can be customized to
meet your specific business objectives. With Zadu, companies can
interact more effectively and efficiently with clients, customers,
employees, vendors, stockholders, sales and distribution channels,
and strategic partners.
Founded in Munich in 1998, Zadu is privately held and has received
venture funding from InternetMediaHouse.com AG, a German
incubator for Internet-focused businesses, and private investors.
Zadu maintains offices in Munich, Germany and San Mateo,
California.
PAINEWEBBER AND ZADU RELATIONSHIP TO OFFER
`PRIVATE CHANNEL` WEB-BASED COMMUNICATIONS FOR
CLIENTS
NEW YORK, July 20, 2000 - Paine Webber Inc. and Zadu Inc.
today announced an agreement under which PaineWebber and
its financial advisors will use Zadu`s newly-developed `private
channel` online communication and collaboration tools.
Zadu products allow users to communicate with each other
through privately-owned channels that ensure complete privacy
and security anywhere they travel on the Web. When
communicating within a PaineWebber-sponsored channel, for
example, participant interactions - such as Web site annotations
-- can only be viewed by other channel subscribers, ensuring
that users can maintain the privacy and anonymity of their
communications.
"Our primary focus is to provide the best possible relationship
between PaineWebber`s clients and financial advisors," said
Marten S. Hoekstra, director of Private Client Group marketing.
"Zadu`s software strengthens our services and enables financial
advisors to engage in collaborative communications by posting
notes on Web pages, as well as participate in real-time
discussions or instant messaging."
"Zadu`s private channel infrastructure and completely-integrated
suite of communications tools is ideal for serving clients who
need a high-level of customer service.We are the first company
to provide a single technology solution that truly allows people to
communicate anytime, anywhere and through any medium with
their privacy completely assured," said Michael Meirer, Zadu
president.
About Paine Webber Group
Paine Webber Group Inc., together with its subsidiaries, serves
the investment and capital needs of a worldwide client base. The
firm employs 23,175 people in 385 offices.
About Zadu
Zadu (www.zadu.com) develops Web-based communications and
collaboration software tools and services for the emerging
collaborative commerce business environment. With Zadu,
companies can interact more effectively and efficiently with
clients, customers, employees, vendors, stockholders, sales and
distribution channels, and strategic partners. Founded in Munich
in 1998, Zadu is now headquartered in San Mateo, California.
CONTACT:
Steven Kleine
Spiralgroup for Zadu
760-416-5493
stevek@spiralgroup.com
____________________
"The next big app on the Web could be the
meta-communication tool."
R. Scott Raynovich, Redherring.com
"Zadu, a new product, combines Web annotation,
threaded discussions, live chat, email, and instant
messaging."
Rafe Needleman, Editor, Redherring.com
"Zadu also will encourage users to affiliate with
certain sites or organizations. That way, they
could be recognized on-line as a Cubs fan, for
example..."
Chicago Tribune
"Zadu combines the best of Third Voice with the
real-time interactivity of Gooey. But Zadu
out-does those products by supporting not only
chat but also instant messaging. By making it
possible for Zadu to run on content partners`
servers, Zadu also adds a revenue and trust
dimension that are missing from the other two
technologies."
Dan Shafer, OnlineCommunity Report
`PRIVATE CHANNEL` WEB-BASED COMMUNICATIONS FOR
CLIENTS
NEW YORK, July 20, 2000 - Paine Webber Inc. and Zadu Inc.
today announced an agreement under which PaineWebber and
its financial advisors will use Zadu`s newly-developed `private
channel` online communication and collaboration tools.
Zadu products allow users to communicate with each other
through privately-owned channels that ensure complete privacy
and security anywhere they travel on the Web. When
communicating within a PaineWebber-sponsored channel, for
example, participant interactions - such as Web site annotations
-- can only be viewed by other channel subscribers, ensuring
that users can maintain the privacy and anonymity of their
communications.
"Our primary focus is to provide the best possible relationship
between PaineWebber`s clients and financial advisors," said
Marten S. Hoekstra, director of Private Client Group marketing.
"Zadu`s software strengthens our services and enables financial
advisors to engage in collaborative communications by posting
notes on Web pages, as well as participate in real-time
discussions or instant messaging."
"Zadu`s private channel infrastructure and completely-integrated
suite of communications tools is ideal for serving clients who
need a high-level of customer service.We are the first company
to provide a single technology solution that truly allows people to
communicate anytime, anywhere and through any medium with
their privacy completely assured," said Michael Meirer, Zadu
president.
About Paine Webber Group
Paine Webber Group Inc., together with its subsidiaries, serves
the investment and capital needs of a worldwide client base. The
firm employs 23,175 people in 385 offices.
About Zadu
Zadu (www.zadu.com) develops Web-based communications and
collaboration software tools and services for the emerging
collaborative commerce business environment. With Zadu,
companies can interact more effectively and efficiently with
clients, customers, employees, vendors, stockholders, sales and
distribution channels, and strategic partners. Founded in Munich
in 1998, Zadu is now headquartered in San Mateo, California.
CONTACT:
Steven Kleine
Spiralgroup for Zadu
760-416-5493
stevek@spiralgroup.com
____________________
"The next big app on the Web could be the
meta-communication tool."
R. Scott Raynovich, Redherring.com
"Zadu, a new product, combines Web annotation,
threaded discussions, live chat, email, and instant
messaging."
Rafe Needleman, Editor, Redherring.com
"Zadu also will encourage users to affiliate with
certain sites or organizations. That way, they
could be recognized on-line as a Cubs fan, for
example..."
Chicago Tribune
"Zadu combines the best of Third Voice with the
real-time interactivity of Gooey. But Zadu
out-does those products by supporting not only
chat but also instant messaging. By making it
possible for Zadu to run on content partners`
servers, Zadu also adds a revenue and trust
dimension that are missing from the other two
technologies."
Dan Shafer, OnlineCommunity Report
unter d annahme: der durchschnittliche zadu kunde bezahlt
300$ f ein zadu produkt: (spontan-aus-der-hüfte-geschossen).
der paine-webber-deal allein repräsentiert einen wert von
14 mio DM. (IMH`s 20% beteiligung= 2,8 mio DM)
wirklich significant natürlich besonders der marketingeffekt.
um die strategische masse zu bekommen, ist es für ein
produkt in diesem markt wichtig von gesellschaftlichen multi-
plikatoren, flächendeckend (wenn möglich global) und schnell
eingeführt zu werden.
nun die voraussetzungen stimmen.
300$ f ein zadu produkt: (spontan-aus-der-hüfte-geschossen).
der paine-webber-deal allein repräsentiert einen wert von
14 mio DM. (IMH`s 20% beteiligung= 2,8 mio DM)
wirklich significant natürlich besonders der marketingeffekt.
um die strategische masse zu bekommen, ist es für ein
produkt in diesem markt wichtig von gesellschaftlichen multi-
plikatoren, flächendeckend (wenn möglich global) und schnell
eingeführt zu werden.
nun die voraussetzungen stimmen.
zadu`s PR-connection
Spiralgroup`s Internet-focused clients range from publicly-held Fortune 500 companies
to pre-funding start-ups which are located throughout the world.
Community clients are growing online communities that serve highly-targeted
demographic segments, including business-to-business e-commerce supersites
such as EyeWire (graphic designers and businesses that use graphics for
everyday communications) and PrintNation (small and medium-sized printers)
and business-to-consumer sites like CitySearch (local city populations and
travelers).
Commerce clients focus on technologies and services that support business
over the Internet, such as application service providers, internetworking and
security. Representative clients include AristaSoft, Cisco Systems, iAsiaWorks,
and SPYRUS.
Content clients develop technologies and services that enhance the quality of
information being provided on the Internet. These clients include Be Here
Corporation, Sentius, Thingworld.com, and Zadu.
Consumer goods and services clients target consumers who want to use
the Internet as a new and more convenient means to purchase products and
services. Clients in this category include ImportNow.com.
Current clients are in red; click on the name to be transferred to their corporate Web
site. Clients in gray are recent or project-only clients.
@Home
Adaptive Media
Adforce
Alyanza
AristaSoft
The Baan Company
Be Here
Care-mail
Chordiant Software
Cisco Systems
CitySearch
Cylink
Electrifier
EyeWire
flowerbud.com
Gay.com
GTS
iAsiaWorks
ImportNow.com
Lucent
NeoCarta Ventures
Precision Response
PrintNation.com
Savvion
Sentius
SoloPoint
SPYRUS
ThingWorld.com
Toolz
Web Order
Web Site Garage
Word of Net
Zadu
Spiralgroup Marketing + Public Relations
350 Townsend Street, Suite 425
San Francisco, CA 94107
USA 1-415-227-9745
fax 1-415-227-9755
Info@Spiralgroup.com
Spiralgroup`s Internet-focused clients range from publicly-held Fortune 500 companies
to pre-funding start-ups which are located throughout the world.
Community clients are growing online communities that serve highly-targeted
demographic segments, including business-to-business e-commerce supersites
such as EyeWire (graphic designers and businesses that use graphics for
everyday communications) and PrintNation (small and medium-sized printers)
and business-to-consumer sites like CitySearch (local city populations and
travelers).
Commerce clients focus on technologies and services that support business
over the Internet, such as application service providers, internetworking and
security. Representative clients include AristaSoft, Cisco Systems, iAsiaWorks,
and SPYRUS.
Content clients develop technologies and services that enhance the quality of
information being provided on the Internet. These clients include Be Here
Corporation, Sentius, Thingworld.com, and Zadu.
Consumer goods and services clients target consumers who want to use
the Internet as a new and more convenient means to purchase products and
services. Clients in this category include ImportNow.com.
Current clients are in red; click on the name to be transferred to their corporate Web
site. Clients in gray are recent or project-only clients.
@Home
Adaptive Media
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Alyanza
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The Baan Company
Be Here
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Cisco Systems
CitySearch
Cylink
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EyeWire
flowerbud.com
Gay.com
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iAsiaWorks
ImportNow.com
Lucent
NeoCarta Ventures
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PrintNation.com
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SoloPoint
SPYRUS
ThingWorld.com
Toolz
Web Order
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Zadu
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San Francisco, CA 94107
USA 1-415-227-9745
fax 1-415-227-9755
Info@Spiralgroup.com
den gleichen propagandachef wie cisco, Hmmmm?
August 15 1999
Chat - a tool to build web
communities
In the last issue of ONLINE PUBLISHING NEWS we refered to the
benefits of developing limited `chat` services on websites to help build
specialist web communities. Readers have asked for further
information about latest developments in the field.
Worth a look for publishers exploring unfamiliar territory is eGroups
athttp://www.egroups.com which has just announced that it has
passed theseven-million-user mark in 240,000 web `communities`
established to date.eGroups has recently added voice chat to its
service.
Chat is attracting the attentions of big online publishing investors.
TheNew York Times has recently acquired Abuzz, makers of Beehive
communitysoftware. The NY Times says it plans to make Abuzz the
cornerstone of itsWeb community strategy. Terms of the deal were
not disclosed. More athttp://www.abuzz.com/news/071599.htm.
A new `community` tool which is scheduled for imminant launch may
be atrail-blazer. Zadu, from a US company of the same name
athttp://www.zadu.com, acts as a plug-in to a Web browser and
allowswebsite visitors to interact with each other. According to Zadu
CEOMichael Meirer, Zadu enables website visitors to `stand up` and
seethe other people who are at that site or page at that particular
moment.Once they are identified, site visitors can send them an
instantmessage, share annotations about content on that page, or
gatherseveral like-minded individuals into an online chat.
Annotation of web pages by visitors is a neat trick, useful for
onlineseminars and conferences. It`s a logical extension of chat. For
more on thischeck out Third Voice, software that lets users annotate
Web pages -http://www.thirdvoice.com.
Chat - a tool to build web
communities
In the last issue of ONLINE PUBLISHING NEWS we refered to the
benefits of developing limited `chat` services on websites to help build
specialist web communities. Readers have asked for further
information about latest developments in the field.
Worth a look for publishers exploring unfamiliar territory is eGroups
athttp://www.egroups.com which has just announced that it has
passed theseven-million-user mark in 240,000 web `communities`
established to date.eGroups has recently added voice chat to its
service.
Chat is attracting the attentions of big online publishing investors.
TheNew York Times has recently acquired Abuzz, makers of Beehive
communitysoftware. The NY Times says it plans to make Abuzz the
cornerstone of itsWeb community strategy. Terms of the deal were
not disclosed. More athttp://www.abuzz.com/news/071599.htm.
A new `community` tool which is scheduled for imminant launch may
be atrail-blazer. Zadu, from a US company of the same name
athttp://www.zadu.com, acts as a plug-in to a Web browser and
allowswebsite visitors to interact with each other. According to Zadu
CEOMichael Meirer, Zadu enables website visitors to `stand up` and
seethe other people who are at that site or page at that particular
moment.Once they are identified, site visitors can send them an
instantmessage, share annotations about content on that page, or
gatherseveral like-minded individuals into an online chat.
Annotation of web pages by visitors is a neat trick, useful for
onlineseminars and conferences. It`s a logical extension of chat. For
more on thischeck out Third Voice, software that lets users annotate
Web pages -http://www.thirdvoice.com.
ihr könnt das tool runterladen unter:
davecentral.com (browser utilities) und oder users.zadu/regconfirm.asp? clr=2
wirklich ein interessantes teil.
davecentral.com (browser utilities) und oder users.zadu/regconfirm.asp? clr=2
wirklich ein interessantes teil.
bin ich der einzige, der zadu.com heruntergeladen hat?
also während wir der kurssteigerungen harren, warum nicht die
zeit nutzen etwas produktives f die aktie zu tun.
wir laden jetzt alle zadu.com runter und verbreiten den community
gedanken und das produkt und letzlich unsere aktie.
der vorgang ist nur in english möglich, bin gerne bereit alle sprachlichen
schwierigkeiten aus der welt zu räumen.
nochmals die adresse von der ich gestern lud: davecentral.com (unter
websurfing, browser utilities) und oder users.zadu.com.
auf geht`s co-investoren und community-software-fans. hier könnt ihr mit
dieser software sehen wer auf der seite ist, (egal welche im net), könnt
botschaften an eMail-adresse verschicken, könnt eure anwesenheit auf
seite verdecken, könnt die frequenzrate von seiten messen. usw.
dauer download, ca 5min, analog extern.
zeit nutzen etwas produktives f die aktie zu tun.
wir laden jetzt alle zadu.com runter und verbreiten den community
gedanken und das produkt und letzlich unsere aktie.
der vorgang ist nur in english möglich, bin gerne bereit alle sprachlichen
schwierigkeiten aus der welt zu räumen.
nochmals die adresse von der ich gestern lud: davecentral.com (unter
websurfing, browser utilities) und oder users.zadu.com.
auf geht`s co-investoren und community-software-fans. hier könnt ihr mit
dieser software sehen wer auf der seite ist, (egal welche im net), könnt
botschaften an eMail-adresse verschicken, könnt eure anwesenheit auf
seite verdecken, könnt die frequenzrate von seiten messen. usw.
dauer download, ca 5min, analog extern.
!
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Hi titian!
Wenn ich mich richtig entsinne, hat DConnor mal davon gesprochen zadu zu verwenden. Weiss ich aber nicht mehr so genau Oder waren es phoenix (ich vermiss Dich!) und DConner?
Mir ist das leider zu kompliziert. Minolta und Technik, das sind zwei Paar Schuhe. Ich bin froh, dass ich einigermassen zurecht komme. Mein Haushaltsvorstand hat schon genug damit zu tun, den Mist den ich gelegentlich verzapfe, an den Wochenenden wieder auf die Reihe zu bekommen. Sorry, so gern ich wollte...
Gruss Minolta
Wenn ich mich richtig entsinne, hat DConnor mal davon gesprochen zadu zu verwenden. Weiss ich aber nicht mehr so genau Oder waren es phoenix (ich vermiss Dich!) und DConner?
Mir ist das leider zu kompliziert. Minolta und Technik, das sind zwei Paar Schuhe. Ich bin froh, dass ich einigermassen zurecht komme. Mein Haushaltsvorstand hat schon genug damit zu tun, den Mist den ich gelegentlich verzapfe, an den Wochenenden wieder auf die Reihe zu bekommen. Sorry, so gern ich wollte...
Gruss Minolta
hi minolta,
eigentlich idiotensicher, auf seite gehen, subseite anklicken.
download klicken. warten 5min, agree klicken, next clicken,
finish clicken. bei register zadu, email angeben und codeword.
eigene dateien gehen und datei anklicken. feeediggg.
obwohl ich auch kein tech-freak bin. versteh was du meinst
mit Haushaltsvorstand, der dich wieder befreit. als ein-mann-
band läßt man halt den mega$service kommen.
ist nicht für netscape-browser, wird aber demnächst.
phoenix der alte bazi, wird wohl jetzt am pacific ocean sein
wohnmobil geparkt haben und ein weißbier trinken. er wird
doch wohl keine schwierigkeiten mit den flammen haben,
vielleicht dem wort von phoenix aus der asche eine neue be-
deutung hinzufügen ( kleiner scherz).
gruss
eigentlich idiotensicher, auf seite gehen, subseite anklicken.
download klicken. warten 5min, agree klicken, next clicken,
finish clicken. bei register zadu, email angeben und codeword.
eigene dateien gehen und datei anklicken. feeediggg.
obwohl ich auch kein tech-freak bin. versteh was du meinst
mit Haushaltsvorstand, der dich wieder befreit. als ein-mann-
band läßt man halt den mega$service kommen.
ist nicht für netscape-browser, wird aber demnächst.
phoenix der alte bazi, wird wohl jetzt am pacific ocean sein
wohnmobil geparkt haben und ein weißbier trinken. er wird
doch wohl keine schwierigkeiten mit den flammen haben,
vielleicht dem wort von phoenix aus der asche eine neue be-
deutung hinzufügen ( kleiner scherz).
gruss
Ja, der hat´s gut! Aber es ist ihm gegönnt! Ganz gut, dass er das heute nicht mitbekommt. Über seine IVUs würde er sich allerdings sehr freuen
Ich spreche das am Wochenende mit meinem HV mal durch, wegen zadu. Vielleicht bekomme ich ja das okay
Halt die Ohren steif, hart ist das Leben an der Küste
Gruss Minolta
Ich spreche das am Wochenende mit meinem HV mal durch, wegen zadu. Vielleicht bekomme ich ja das okay
Halt die Ohren steif, hart ist das Leben an der Küste
Gruss Minolta
Building Real Communities Online
August 10, 2000
Online communities seem to develop lives of their own, with like-minded
people logging on to share experiences or just hang out. In an improvement
to the primitive chat software that has dominated online services, a
company called Zadu has developed a program that acts more
like society itself.
"Our software allows customers to interact with each other and solve
problems together," said a company spokesman . "Customers can
always find someone else who has faced the same problem before, and
can use mentor feedback to develop a solution."
"They understand what makes communities successful in real life,"
said, VP of Content and Communications."Participants can act as
they do in real life. The computer itself is just a tool. And if you don`t take
into consideration what connects the people, the tools make no sense at all."
One of the most important aspects is the ability for users to develop a
positive reputation within the community. This encourages participation.
And if people know they are to be recognized for their contributions they
will be more willing to contribute.
The initial customers are lifestyle sites such as ThirdAge, where
participation is just for fun. But a large potential market is the corporate
intranet, where employees can collaborate online within the parameters
established by management. the product suite is appropriate
for any Web site where the members have a common purpose and want or
need to develop shared knowledge.
"We have a vision that interaction represents the true leverage of the
Internet, selling pet food and reading newspapers online can be
interesting, but we can create a place that will draw customers as it allows
people to build partnerships and solve problems."
Zadu licenses and supports the software, installing it on the
customer`s server. The company feels it is part of an emerging
market. Companies addressing this market include consumer-style portal
opinion sites, portal support sites and question and answer software
companies, but all are building point products and not a broad community
platform with applications.
"This is an infrastructure play that has an application in a number of
markets," said a spokesman.
August 10, 2000
Online communities seem to develop lives of their own, with like-minded
people logging on to share experiences or just hang out. In an improvement
to the primitive chat software that has dominated online services, a
company called Zadu has developed a program that acts more
like society itself.
"Our software allows customers to interact with each other and solve
problems together," said a company spokesman . "Customers can
always find someone else who has faced the same problem before, and
can use mentor feedback to develop a solution."
"They understand what makes communities successful in real life,"
said, VP of Content and Communications."Participants can act as
they do in real life. The computer itself is just a tool. And if you don`t take
into consideration what connects the people, the tools make no sense at all."
One of the most important aspects is the ability for users to develop a
positive reputation within the community. This encourages participation.
And if people know they are to be recognized for their contributions they
will be more willing to contribute.
The initial customers are lifestyle sites such as ThirdAge, where
participation is just for fun. But a large potential market is the corporate
intranet, where employees can collaborate online within the parameters
established by management. the product suite is appropriate
for any Web site where the members have a common purpose and want or
need to develop shared knowledge.
"We have a vision that interaction represents the true leverage of the
Internet, selling pet food and reading newspapers online can be
interesting, but we can create a place that will draw customers as it allows
people to build partnerships and solve problems."
Zadu licenses and supports the software, installing it on the
customer`s server. The company feels it is part of an emerging
market. Companies addressing this market include consumer-style portal
opinion sites, portal support sites and question and answer software
companies, but all are building point products and not a broad community
platform with applications.
"This is an infrastructure play that has an application in a number of
markets," said a spokesman.
ipw.com (internetproduktebeobachtung)
zadu Companion
Online Communication Tool For Web Surfers
zadu is an online communication tool that allows you
to communicate with other surfers who share your
interests.
See and meet people on the pages you surf with
zSense.
Communicate with them via zIM.
Leave zNotes with comments or questions, attached
to any object on a page (words or pictures).
Choose any topic of interest you want to interact in
with zChannels.
Create a list of your friends and colleagues with
zContacts so you can communicate with them at
any time!
zadu Companion
Online Communication Tool For Web Surfers
zadu is an online communication tool that allows you
to communicate with other surfers who share your
interests.
See and meet people on the pages you surf with
zSense.
Communicate with them via zIM.
Leave zNotes with comments or questions, attached
to any object on a page (words or pictures).
Choose any topic of interest you want to interact in
with zChannels.
Create a list of your friends and colleagues with
zContacts so you can communicate with them at
any time!
nach der meldung der verwendung von IMH`s zadu.com-software
durch paine-webber, verkündete man einen merger painwebber/
UBS/Warburg. damit kämen, wenn übernommen, noch mal zusätzlich
die 49 000 mitarbeiter von UBS/Warburg in den genuss von zadu.com.
total 82 400 user von zadu.com, weltweit.
UBS ist eine der 5.größten banken der welt und der welt größte vermö-
gensverwalter, pivat und firmen.
12. Juli 2000 (1)
UBS und PaineWebber schliessen sich zusammen
UBS unterbreitet den Aktionären von PaineWebber ein Angebot
von 73.50 USD pro Aktie, was einem Preis von 10,8 Milliarden
USD entspricht. Der Zusammenschluss wurde vom
PaineWebber-Verwaltungsrat gutgeheissen und wird auch von
General Electric und Yasuda Mutual Life, den beiden grössten
Aktionären von PaineWebber, unterstützt. Zusammen halten sie
rund 30% des ausgegebenen Aktienkapitals von PaineWebber.
PaineWebber wird in UBS Warburg integriert werden. Durch die
Kombination von UBS Warburgs erstklassiger Angebotspalette
und globaler Präsenz sowie PaineWebbers starker
Anlagekundenfranchise entsteht ein führendes globales
Finanzdienstleistungshaus, das zudem zwei sich ideal
ergänzende, institutionelle Kundenstämme unter einem Dach
vereint. UBS Warburg wird somit eines der wenigen
Finanzdienstleistungsunternehmen sein, dessen Kundenfranchise
sich aus vermögenden Privatkunden, Institutionellen und
Firmenkunden in aller Welt zusammensetzt, denen eine
umfassende Inhalts-, Produkte- und Servicepalette angeboten
wird. Mitteilung
durch paine-webber, verkündete man einen merger painwebber/
UBS/Warburg. damit kämen, wenn übernommen, noch mal zusätzlich
die 49 000 mitarbeiter von UBS/Warburg in den genuss von zadu.com.
total 82 400 user von zadu.com, weltweit.
UBS ist eine der 5.größten banken der welt und der welt größte vermö-
gensverwalter, pivat und firmen.
12. Juli 2000 (1)
UBS und PaineWebber schliessen sich zusammen
UBS unterbreitet den Aktionären von PaineWebber ein Angebot
von 73.50 USD pro Aktie, was einem Preis von 10,8 Milliarden
USD entspricht. Der Zusammenschluss wurde vom
PaineWebber-Verwaltungsrat gutgeheissen und wird auch von
General Electric und Yasuda Mutual Life, den beiden grössten
Aktionären von PaineWebber, unterstützt. Zusammen halten sie
rund 30% des ausgegebenen Aktienkapitals von PaineWebber.
PaineWebber wird in UBS Warburg integriert werden. Durch die
Kombination von UBS Warburgs erstklassiger Angebotspalette
und globaler Präsenz sowie PaineWebbers starker
Anlagekundenfranchise entsteht ein führendes globales
Finanzdienstleistungshaus, das zudem zwei sich ideal
ergänzende, institutionelle Kundenstämme unter einem Dach
vereint. UBS Warburg wird somit eines der wenigen
Finanzdienstleistungsunternehmen sein, dessen Kundenfranchise
sich aus vermögenden Privatkunden, Institutionellen und
Firmenkunden in aller Welt zusammensetzt, denen eine
umfassende Inhalts-, Produkte- und Servicepalette angeboten
wird. Mitteilung
OK ich geb auf, hiermit gebe ich offiziell den Thread frei für öffentliches
posting.
posting.
!
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Wundert dich dass mit Pain Webber?
Die sind wie du schon festgestellt hast billig vor dem IPO eingestiegen und wolln jetzt oder etwas später Kasse machen.
Was ist jetzt mit IHU und U.C.A. Fusion?
mfg a.head
Die sind wie du schon festgestellt hast billig vor dem IPO eingestiegen und wolln jetzt oder etwas später Kasse machen.
Was ist jetzt mit IHU und U.C.A. Fusion?
mfg a.head
Futurize Now, Talk City Announce
Partnership To Produce Powerful,
Profitable Online Communities For
Businesses
SAN
FRANCISCO,
CA
and
CAMPBELL, CA -- (INTERNET WIRE) -- 09/18/2000
-- Futurize Now and Talk City, Inc., today formally
announced their partnership to produce vibrant,
business-oriented online communities for a growing
list of customers that includes both large
click-and-mortar companies and web-based virtual
companies.
The partnership unites Futurize Now’s expertise,
redesigning the customer experience and developing
business-oriented online communities, with Talk
City`s proven community technologies: a broad
service set that includes online market research
tools, online community management, and online
event hosting.
"We`re excited to have access to Talk City`s
remarkable array of community development
services and online market research tools," said
Futurize Now CEO Greg Tucker. "Our customers are
clamoring for energetic online communities and new
customer experiences that serve their real business
needs - improving customer relationships, driving
growth, and profitability.
"Our research shows that more than 90 percent of
corporate websites do not have the necessary
`customer vibrancy` to achieve world-class customer
relationships," reported Tucker.
"Talk City`s services
have the power we need to guarantee our clients`
e-businesses success.
Tucker explained, "At Futurize Now, we’ve acquired
great people with the skills to create these
communities; now they have the tools to do it. Talk
City`s services will be a key ingredient in Futurize
Now`s service to its clients, helping us to lower their
costs of customer acquisition and support, raise
their revenues, provide business intelligence of a
quality not seen before, and engender customer
loyalty."
Partnership To Produce Powerful,
Profitable Online Communities For
Businesses
SAN
FRANCISCO,
CA
and
CAMPBELL, CA -- (INTERNET WIRE) -- 09/18/2000
-- Futurize Now and Talk City, Inc., today formally
announced their partnership to produce vibrant,
business-oriented online communities for a growing
list of customers that includes both large
click-and-mortar companies and web-based virtual
companies.
The partnership unites Futurize Now’s expertise,
redesigning the customer experience and developing
business-oriented online communities, with Talk
City`s proven community technologies: a broad
service set that includes online market research
tools, online community management, and online
event hosting.
"We`re excited to have access to Talk City`s
remarkable array of community development
services and online market research tools," said
Futurize Now CEO Greg Tucker. "Our customers are
clamoring for energetic online communities and new
customer experiences that serve their real business
needs - improving customer relationships, driving
growth, and profitability.
"Our research shows that more than 90 percent of
corporate websites do not have the necessary
`customer vibrancy` to achieve world-class customer
relationships," reported Tucker.
"Talk City`s services
have the power we need to guarantee our clients`
e-businesses success.
Tucker explained, "At Futurize Now, we’ve acquired
great people with the skills to create these
communities; now they have the tools to do it. Talk
City`s services will be a key ingredient in Futurize
Now`s service to its clients, helping us to lower their
costs of customer acquisition and support, raise
their revenues, provide business intelligence of a
quality not seen before, and engender customer
loyalty."
zadu`s nervenzentrum, es geht mit dir überall hin, woimmer
du surfst:
du surfst:
sponsored by:
sponsored by: Paine`s mutter (zusammen 80 000 beschäftigte weltweit)
finanzberater
finanzberater
schon zadu runtergeladen? nicht für netscape-nutzer
O-Ton Finanzvorstand IMH 20. Sept 2000, Interview DAB
>>> Wie läufts mit der ZADU software ?
JoachimSpill:
Die Software selbst ist im Einsatz, Referenzkunde ist Paine Webber. Dem Unternehmen wird derzeit
durch namhafte Investoren neues Kapital zugeführt.
>>> Wie läufts mit der ZADU software ?
JoachimSpill:
Die Software selbst ist im Einsatz, Referenzkunde ist Paine Webber. Dem Unternehmen wird derzeit
durch namhafte Investoren neues Kapital zugeführt.
__ zadu - A Swiss Army Knife for Your Browser ___
Do you want to know who is on your site (or other sites)? What they
think about it? Questions they may have for you? Do you need an inexpensive,
easy-to-install, collaboration tool? Join the zadu revolution at
ttp://www.zadu.com/promotion1.htm. IT`S FREE!
sc:http://www.webreference.com/new/000217.html#feature
Can Truth Kill Brands?
printer version | email this article |
send feedback
A free voice has always been sought-after.
Just think about the Second World War and
the resistance movements` creation of
independent radio.
Each time freedom has been squeezed into a box, it has
triumphed.
Now it has become a business. A new generation of Internet
sites have geared up for what could be the most interesting
race for market share in months.
The race was established by ThirdVoice in May 1999 when it
was the first to enable people to speak freely on other web
sites via a "sticky notes" system.
The concept was not only interesting, as people could post
their true opinions on every site in the world, but it also
managed to open the eyes of those managing brands. They
realized that they could very easily become the victim of this
new technology.
Suddenly brands were more or less forced to start listening to
consumers` opinion -- a change that for several brands could
be almost life-threatening.
The Second Net - The ThirdVoice
ThirdVoice created the first concept, and has been quickly
followed by similar concepts. For example, Utok.com, Zadu
and Hypernix are currently launching software that follows
the same idea.
These concepts give the consumer an opportunity to talk
freely about what they find interesting.
This is the birth of a new layer of the Net, a layer that
represents a "community of web" commentary that is
separate from the web we know today.
Hypernix offers realtime chatting as part of its sticky notes
system and enables people to enter into live discussions re
content on the site.
Utok offers the consumer a rating system that polls visitors to
any given page. It has recently launched a new facility that
not only allows consumers to put their opinions on live, but
also find like-minded people and exchange opinions with them.
Freedom has suddenly become a lucrative business, in some
ways reflecting what the original Internet was all about - the
ability to share opinions without limitations.
The battle has, however, already started to dilute the value
of these site concepts. Several companies are currently
working on software solutions that compete with the original
concept launched by ThirdVoice. Not surprisingly, ThirdVoice
has already launched new versions to maintain its position.
But where does this leave us?
It is, in fact, all a reflection of a current need among
consumers for honest and fair discussions.
The big question is whether brands are ready for this type of
dialogue.
Just think about Nike`s crisis in the USA and how the
discussion could have been reflected on the Nike.com site if
ThirdVoice was present at that time.
Or Coca Cola`s major crisis in Belgium where more than 500
kids went to hospital because of a production error. The site
would probably have been covered with consumer feedback.
These major brands are not ready for open dialogue. Why?
Because they do not have a strategy in place for the freedom
of opinion that the web enables.
This will lead the way into a new role for brands -- a role
where the brand also starts to show weaknesses. A brand is
very similar to a friend. You trust it, it`s fair, and it tells the
truth.
Remember when Swiss Air crashed with SR111 almost a year
ago. The Swiss Air site revealed that a brand can handle
crises like this in a very professional and honest way.
The site had, during the period after the crash, daily updates
on the status of the crash, what to do if you were related to
one of the persons on board, and information for the media.
The site was informative, honest and fair, despite the news
being incredibly sad and certainly not favoring Swiss Air.
By handling the crisis in this way, Swiss Air probably managed
to maintain its very loyal passengers. They felt they could
trust the brand.
The days when only positive news is distributed from the
brand marketing department are over. People are more
skeptical. Concepts like that of Hypernix, ThirdVoice and Zadu
will force the showing of a complete brand picture.
You could almost say that the brand finally has to mature,
and there`s only one entity you can thank for that -- the
Internet.
printer version | email this article |
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A free voice has always been sought-after.
Just think about the Second World War and
the resistance movements` creation of
independent radio.
Each time freedom has been squeezed into a box, it has
triumphed.
Now it has become a business. A new generation of Internet
sites have geared up for what could be the most interesting
race for market share in months.
The race was established by ThirdVoice in May 1999 when it
was the first to enable people to speak freely on other web
sites via a "sticky notes" system.
The concept was not only interesting, as people could post
their true opinions on every site in the world, but it also
managed to open the eyes of those managing brands. They
realized that they could very easily become the victim of this
new technology.
Suddenly brands were more or less forced to start listening to
consumers` opinion -- a change that for several brands could
be almost life-threatening.
The Second Net - The ThirdVoice
ThirdVoice created the first concept, and has been quickly
followed by similar concepts. For example, Utok.com, Zadu
and Hypernix are currently launching software that follows
the same idea.
These concepts give the consumer an opportunity to talk
freely about what they find interesting.
This is the birth of a new layer of the Net, a layer that
represents a "community of web" commentary that is
separate from the web we know today.
Hypernix offers realtime chatting as part of its sticky notes
system and enables people to enter into live discussions re
content on the site.
Utok offers the consumer a rating system that polls visitors to
any given page. It has recently launched a new facility that
not only allows consumers to put their opinions on live, but
also find like-minded people and exchange opinions with them.
Freedom has suddenly become a lucrative business, in some
ways reflecting what the original Internet was all about - the
ability to share opinions without limitations.
The battle has, however, already started to dilute the value
of these site concepts. Several companies are currently
working on software solutions that compete with the original
concept launched by ThirdVoice. Not surprisingly, ThirdVoice
has already launched new versions to maintain its position.
But where does this leave us?
It is, in fact, all a reflection of a current need among
consumers for honest and fair discussions.
The big question is whether brands are ready for this type of
dialogue.
Just think about Nike`s crisis in the USA and how the
discussion could have been reflected on the Nike.com site if
ThirdVoice was present at that time.
Or Coca Cola`s major crisis in Belgium where more than 500
kids went to hospital because of a production error. The site
would probably have been covered with consumer feedback.
These major brands are not ready for open dialogue. Why?
Because they do not have a strategy in place for the freedom
of opinion that the web enables.
This will lead the way into a new role for brands -- a role
where the brand also starts to show weaknesses. A brand is
very similar to a friend. You trust it, it`s fair, and it tells the
truth.
Remember when Swiss Air crashed with SR111 almost a year
ago. The Swiss Air site revealed that a brand can handle
crises like this in a very professional and honest way.
The site had, during the period after the crash, daily updates
on the status of the crash, what to do if you were related to
one of the persons on board, and information for the media.
The site was informative, honest and fair, despite the news
being incredibly sad and certainly not favoring Swiss Air.
By handling the crisis in this way, Swiss Air probably managed
to maintain its very loyal passengers. They felt they could
trust the brand.
The days when only positive news is distributed from the
brand marketing department are over. People are more
skeptical. Concepts like that of Hypernix, ThirdVoice and Zadu
will force the showing of a complete brand picture.
You could almost say that the brand finally has to mature,
and there`s only one entity you can thank for that -- the
Internet.
neu bei Zadu 1.8.0p: kontaktlisten sind da. du kannst eine zNote an einen freund
schicken. sie haben nun auch tonbenachrichtigung, einen zNote- und zUser-zähler
auf der werkzeugleiste, auf der seite, auf der du dich befindest, sowie neue aktuali-
sierungen von neuen versionen der software.
so könnte ihr wichtige nachrichten, zB von aktien, ausschließlich euren freunden zukommen-
lassen, wenn ihr auf wallstreet-online seid.
Company:
Zadu Inc.
Version:
1.8.0p
Date added:
February 8, 2000
File size:
148K
Approx. download time:
less than 1 min. at 28.8 kbps
License:
Free
Minimum requirements:
Windows 95/98/NT, Internet Explorer
4.01sp1 or later
schicken. sie haben nun auch tonbenachrichtigung, einen zNote- und zUser-zähler
auf der werkzeugleiste, auf der seite, auf der du dich befindest, sowie neue aktuali-
sierungen von neuen versionen der software.
so könnte ihr wichtige nachrichten, zB von aktien, ausschließlich euren freunden zukommen-
lassen, wenn ihr auf wallstreet-online seid.
Company:
Zadu Inc.
Version:
1.8.0p
Date added:
February 8, 2000
File size:
148K
Approx. download time:
less than 1 min. at 28.8 kbps
License:
Free
Minimum requirements:
Windows 95/98/NT, Internet Explorer
4.01sp1 or later
hey titi, sach deinen warmen knaben die solln nich rumschippern sondern wat tun.
wat bekommste eigentlich kohle von der ihu für den pusherjob, ha.
durch dein gepushe schon ne satte summe verloren.
n blowjob wär besser für dich du irrer.
wat bekommste eigentlich kohle von der ihu für den pusherjob, ha.
durch dein gepushe schon ne satte summe verloren.
n blowjob wär besser für dich du irrer.
@badmen
kommst du von der Müllhalde du Assi.
Wenn du nichts geistreiches beitragen kannst - halt besser die Klappe.
kommst du von der Müllhalde du Assi.
Wenn du nichts geistreiches beitragen kannst - halt besser die Klappe.
he mach uns nich an du totengräber.
bist wohl auch einer von titis knaben,
ergo halt die klappe, du armleuchter.
bist wohl auch einer von titis knaben,
ergo halt die klappe, du armleuchter.
von Tobbie 27.06.00 21:12:16
betrifft Aktie: INTERNETMEDIAHOUSE.COM 1180072
Also ich Poste hier zwar nicht oft, aber verfolge regelmäßig die Threads zu IMH. Wollte euch mal die
Antwort von Herrn Werb auf meine Mail Posten. Eure Arbeit finde ich echt toll. Gruß Tobbie
Sehr geehrter
Auch wir sind natürlich über den Kursverlauf nicht erfreut. Allerdings entspricht dieser nur der
Entwicklung vieler Internettitel, insbesondere in der Peer-Group der Beteiligungsgesellschaften (United
Internet, CMGI, ICG). Ungeachtet der immer noch unsicheren Märkte - die Analysten sind sich nicht
einig, ob wir noch eine Sommerrallye, eine Herbstrallye oder vielleicht gar keine richtige Rallye
bekommen - bin ich davon überzeugt, dass IMH noch in 2000 einen deutlichen Kursaufschwung
verzeichnen wird. Hierfür wird insbesondere die Tatsache sorgen, dass wir in diesem Jahr - ein Jahr
früher als ursprünglich geplant - Gewinne ausweisen werden.
Bitte sehen Sie IMH als langfristiges Investment. Jetzt zu verkaufen, macht ohnehin keinen Sinn. Die
Übertreibung, mit der Internetwerte in den letzten Wochen am Nasdaq/NM abgestraft wurden, ist ebenso
unsinnig gewesen wie der Hype zuvor. Von der Marktbereinigung, die derzeit stattfindet, wird IMH sicher
profitieren, da wir durch unser großes Portfolio eine ganz andere Risikostreuung garantieren als etwa
einzelne E-Commerce-Werte, die sich mittelfristig sicher Sorgen machen müssen.
Vor diesem Hintergrund ist meine Aussage zu den Kaufkursen auch durchaus berechtigt.
Mit freundlichen Grüßen
Andreas Werb
Mitglied des Vorstandes
InternetMediaHouse.com AG
betrifft Aktie: INTERNETMEDIAHOUSE.COM 1180072
Also ich Poste hier zwar nicht oft, aber verfolge regelmäßig die Threads zu IMH. Wollte euch mal die
Antwort von Herrn Werb auf meine Mail Posten. Eure Arbeit finde ich echt toll. Gruß Tobbie
Sehr geehrter
Auch wir sind natürlich über den Kursverlauf nicht erfreut. Allerdings entspricht dieser nur der
Entwicklung vieler Internettitel, insbesondere in der Peer-Group der Beteiligungsgesellschaften (United
Internet, CMGI, ICG). Ungeachtet der immer noch unsicheren Märkte - die Analysten sind sich nicht
einig, ob wir noch eine Sommerrallye, eine Herbstrallye oder vielleicht gar keine richtige Rallye
bekommen - bin ich davon überzeugt, dass IMH noch in 2000 einen deutlichen Kursaufschwung
verzeichnen wird. Hierfür wird insbesondere die Tatsache sorgen, dass wir in diesem Jahr - ein Jahr
früher als ursprünglich geplant - Gewinne ausweisen werden.
Bitte sehen Sie IMH als langfristiges Investment. Jetzt zu verkaufen, macht ohnehin keinen Sinn. Die
Übertreibung, mit der Internetwerte in den letzten Wochen am Nasdaq/NM abgestraft wurden, ist ebenso
unsinnig gewesen wie der Hype zuvor. Von der Marktbereinigung, die derzeit stattfindet, wird IMH sicher
profitieren, da wir durch unser großes Portfolio eine ganz andere Risikostreuung garantieren als etwa
einzelne E-Commerce-Werte, die sich mittelfristig sicher Sorgen machen müssen.
Vor diesem Hintergrund ist meine Aussage zu den Kaufkursen auch durchaus berechtigt.
Mit freundlichen Grüßen
Andreas Werb
Mitglied des Vorstandes
InternetMediaHouse.com AG
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Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie eine neue Diskussion.
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