Internetwert mit 80 % höheren Cashbeständen als Marktkapitalisierung. - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 29.08.00 11:04:13 von
neuester Beitrag 20.09.00 13:28:14 von
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RE: Max Multimedia
WKN : 934450
hp: www.maxmm.com
Börsenkapitalisierung : 4,25 Mio AUD
Cashbestände : 7,20 Mio AUD
Maxmultimedia betreibt eine Portalseite, auf der Sie
Mini Roms von Weltstars wie Anna Kournikova und
erfolgreichen Fussball Teams vertreibt. Ferner bestehen
Geschäftverbindungen mit Lycos.
Unfassbar, daß das Unternehmen mit 4,35 Mio AUD bewertet wird,
obwohl die 7,20 Mio AUD in der Kasse haben.
Max Multimedia hat gegenüber den Höchstkursen bei 1,70 AUD
nach dem IPO ca. 95 % an Wert abgegeben.
Nach dem einer neuer CEO das Ruder übernommen hat, rechne
ich mittelfritig wieder mit steigenden Kursen.
Alleine der Cashbestand würde einen Kurs von 0,20 AUD rechtfertigen.
Quellen :
www.quicken.com.au ( Stockkürzel : MXM )
www.stockhouse.com.au
SOM
WKN : 934450
hp: www.maxmm.com
Börsenkapitalisierung : 4,25 Mio AUD
Cashbestände : 7,20 Mio AUD
Maxmultimedia betreibt eine Portalseite, auf der Sie
Mini Roms von Weltstars wie Anna Kournikova und
erfolgreichen Fussball Teams vertreibt. Ferner bestehen
Geschäftverbindungen mit Lycos.
Unfassbar, daß das Unternehmen mit 4,35 Mio AUD bewertet wird,
obwohl die 7,20 Mio AUD in der Kasse haben.
Max Multimedia hat gegenüber den Höchstkursen bei 1,70 AUD
nach dem IPO ca. 95 % an Wert abgegeben.
Nach dem einer neuer CEO das Ruder übernommen hat, rechne
ich mittelfritig wieder mit steigenden Kursen.
Alleine der Cashbestand würde einen Kurs von 0,20 AUD rechtfertigen.
Quellen :
www.quicken.com.au ( Stockkürzel : MXM )
www.stockhouse.com.au
SOM
Kommt ganz darauf an, ob es sich bei nur um EK oder auch um FK handelt.
Und wo ist der Haken ?
Ich denke, die machen bestimmt x Mio Verlust pro Jahr, so daß denen auch das Cash nicht lange nützt. Aber ich werde mal gucken, klingt ja interessant.
Gruß
Der Kaiser
Ich denke, die machen bestimmt x Mio Verlust pro Jahr, so daß denen auch das Cash nicht lange nützt. Aber ich werde mal gucken, klingt ja interessant.
Gruß
Der Kaiser
RE: EK oder FK
das Unternehmen ist nach meinem Bilanzverständnis SCHULDENFREI.
Bilanz unter :http://www.stockhouse.com.au/news/news.asp?newsid=467277&tic…
SOM
das Unternehmen ist nach meinem Bilanzverständnis SCHULDENFREI.
Bilanz unter :http://www.stockhouse.com.au/news/news.asp?newsid=467277&tic…
SOM
!
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@all
Wenn man sich so den Chart in Frankfurt ansieht, dann bekommt man es mit der Angst zu tun. Wird wohl noch weiter nach Süden gehen. Werde dieses Unternehmen aber mal im Auge behalten. Vielleicht ergibt sich eine schöne Tradingchance!
FortLauderdale
Wenn man sich so den Chart in Frankfurt ansieht, dann bekommt man es mit der Angst zu tun. Wird wohl noch weiter nach Süden gehen. Werde dieses Unternehmen aber mal im Auge behalten. Vielleicht ergibt sich eine schöne Tradingchance!
FortLauderdale
RE: Ft.Lauderdale
Jo, mit nem Blue Chip haben wir es hier nicht zu tun.
Auf dem aktuellen Kursniveau finde ich den Wert jedoch attraktiv.
So eine Marktkapitalisierung in Relation zu den Cashbeständen findet man selten.
Wenn man berücksichtigt, daß die MAX auch Rechte an Manchester United
und Leeds United hält, und berücksichtigt, daß der Vertrieb in England gerade erst begonnen hat, sehe ich da sowohl eine Story,
wie auch wirtschaftliches Potential.
SOM
Jo, mit nem Blue Chip haben wir es hier nicht zu tun.
Auf dem aktuellen Kursniveau finde ich den Wert jedoch attraktiv.
So eine Marktkapitalisierung in Relation zu den Cashbeständen findet man selten.
Wenn man berücksichtigt, daß die MAX auch Rechte an Manchester United
und Leeds United hält, und berücksichtigt, daß der Vertrieb in England gerade erst begonnen hat, sehe ich da sowohl eine Story,
wie auch wirtschaftliches Potential.
SOM
RE: Max Multimedia
heute mit 7,6 % im Plus, wobei mit Geldkurs bei 0,14 AUD geschlossen wurde.
SOM
heute mit 7,6 % im Plus, wobei mit Geldkurs bei 0,14 AUD geschlossen wurde.
SOM
RE: MAX MM
heute leicht im Plus auf 0,145 AUD.
SOM
heute leicht im Plus auf 0,145 AUD.
SOM
!
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RE: MAX Multimedia
bisher habe ich zwar noch keine email Antwort von der Firma bekommen,
aber seit heute kann man die Papiere auch bei der Diraba ordern.
Ich hab mal ne Kauforder reingestellt.
SOM
bisher habe ich zwar noch keine email Antwort von der Firma bekommen,
aber seit heute kann man die Papiere auch bei der Diraba ordern.
Ich hab mal ne Kauforder reingestellt.
SOM
RE: Max Multimedia
Der neue CEO räumt auf, und schliesst eine neue Vertriebsallianz.
Auszug aus der Adhoc vom 04.09.2000 :
We are pleased to have BIM join us as a distribution partner" said
Steve McRae "we believe that BIM and its business partners are well
positioned to take our products forward in the New Zealand
marketplace. Their keen understanding of the marketplace will put us
in a strong position to effectively market and retail our range ofproducts
Klasse.
SOM
Der neue CEO räumt auf, und schliesst eine neue Vertriebsallianz.
Auszug aus der Adhoc vom 04.09.2000 :
We are pleased to have BIM join us as a distribution partner" said
Steve McRae "we believe that BIM and its business partners are well
positioned to take our products forward in the New Zealand
marketplace. Their keen understanding of the marketplace will put us
in a strong position to effectively market and retail our range ofproducts
Klasse.
SOM
RE: Max Multi
ach ja , der Kurs liegt heute bei 0,155 AUD, plus 6 %.
SOM
ach ja , der Kurs liegt heute bei 0,155 AUD, plus 6 %.
SOM
@som
ich bin drin. diese nacht in australien gekauft.
fundi
ich bin drin. diese nacht in australien gekauft.
fundi
RE: fundi
Klasse, dann sind wir schon zu zweit.
SOM
Klasse, dann sind wir schon zu zweit.
SOM
@alle
eigentlich sonderbar, daß sich nur so wenige hier in deutschland
um max multimedia kümmern.
ein so extrem chancenreiches investment im internet gibt es selten.
fundi
eigentlich sonderbar, daß sich nur so wenige hier in deutschland
um max multimedia kümmern.
ein so extrem chancenreiches investment im internet gibt es selten.
fundi
RE: Max Multimedia // fundi
mir auch unklar warum das interesse so begrenzt ist.
Ich bin mal auf die nächsten Quartalszahlen gespannt.
Wenn wir dann schon signifikante Umsatzsteigerungen haben, trauen
sich bestimmt mehr Anleger in das papier.
SOM
mir auch unklar warum das interesse so begrenzt ist.
Ich bin mal auf die nächsten Quartalszahlen gespannt.
Wenn wir dann schon signifikante Umsatzsteigerungen haben, trauen
sich bestimmt mehr Anleger in das papier.
SOM
RE: Max Multimedia
der Kurs hält sich bei 0,14 AUD und hat wohl den Doppelboden ausgebildet.
SOM
der Kurs hält sich bei 0,14 AUD und hat wohl den Doppelboden ausgebildet.
SOM
RE: Max Multimedia
der Kurs hält sich bei 0,14 AUD und hat wohl den Doppelboden ausgebildet.
SOM
der Kurs hält sich bei 0,14 AUD und hat wohl den Doppelboden ausgebildet.
SOM
Was war heute in Australien los ? Schlechte Zahle + Direktor gibt auf ?
Habe nur Berichte überflogen !
Habe nur Berichte überflogen !
!
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RE: MAX Multimedia
hier die AdHoc, welche den Geschäftsbereich Internet TV
deutlich beflügeln kann.
HOMEX - Perth-------------------------MOU signed with PIVoD Technologies
A Memorandum of Understanding (MOU) has been signed between MAX
Multimedia Limited and PIVoD Technologies in order to establish a
leading position in the emerging interactive television (iTV) and
video on demand markets.
The worldwide iTV and video on demand market has been rapidly
evolving over the past few years and as early adopters of the
technology, the US, UK and Europe are experiencing the start of a
major boom in this field.
With the Australian commencement of digital television and broadband
applications set for 2001, demand for the efficient and cost-
effective delivery of such services is rapidly increasing. Telstra,
Optus and Austar have already employed significant resources in this
area as have the existing free-to-air channels. Companies operating
in the broadband space, such as MAX Multimedia and PIVoD, are well
positioned to take advantage of this exciting new media.
Steve McRae, CEO of MAX Multimedia said, "I`m very excited by the
possibilities that this agreement opens up for both MAX and PIVoD.
The window of opportunity for companies investing in the iTV market
segment is just beginning to open. MAX is well positioned to bring
significant "Value Add" to its area of specialisation. PIVoD brings
to the equation a piece of the puzzle not previously addressed by
MAX. The combination will deliver a seamless solution to the enduser.
PIVoD MD Phillip Jenkins agreed: "the application of MAX`s iTV front-
end, backed by the experience that we have had in roll-outs of video
on demand systems over the last three years will make it easier for
us to apply the full solution to the many opportunities we have
available to us. The MAX product is an essential component to
securing these opportunities."
By capitalizing on their respective strengths, the PIVoD/MAXiTV
combination is intended to develop dynamic strategies and broadband
applications for the delivery of iTV and video on demand services.
MAXiTV will provide the interactive entertainment content and
interface design; PIVoD will create the underlying technology and
databases required for such advanced systems.
The agreement will result in a synergistic partnership for both
companies - PIVoD Technologies is recognized as a world leader in the
application and use of video on demand technology and its integration
to control systems; MAXiTV specialize in developing media-rich
interactive television content.
The profile of these two companies places them favorably in the race
to deliver this technology to the Australian and overseas markets -
PIVoD Technologies have developed leading edge audiovisual and video
on demand systems throughout the world, including South-East Asia and
the Middle East. Their latest project, for Museum Victoria,
incorporates a high performance storage/server solution providing
over 750 Mb/s of concurrent streamed video, audio and multimedia.
This ability to stream video on demand and multimedia at a higher
quality and speed than previously thought possible is at the core of
PIVoD`s leadership in this market. PIVoD are currently tendering on
a number of projects for the delivery of video on demand systems to
such varied markets as mining towns, museums and high-rise apartment
developments.
MAX`s interactive TV division has been developing content management
systems and protocols for the delivery of media rich interactive
television content for the past year. The latest development,
MAXtracker(TM), is a broadband user interface and navigation system
designed for intuitive ease of use. Developed with non web-literate
users in mind, MAXtracker(TM) allows the viewer to fully interact
with the streaming video program. With a single command, users can
stop the video stream and enter integrated rich multimedia content,
always free to return to the video at the point they left it. Users
can access this interactive programming at any time and as often as
they wish. They can view additional movie clips, access informative
audio and supporting text, purchase on-line or simply watch the
content passively.
Featuring a central "intelligent" control and dynamic menu systems,
MAXtracker(TM) can be adapted for narrowband, medium band or
broadband iTV delivery modes. In addition, a content management
application, BROADMAX(TM), is being developed to enable content
aggregators and network operators to create their own interactive
television content. PIVoD is working closely with MAXiTV to develop
programming and testing of MAXtracker(TM) and BROADMAX in order to
bring the product to market.
MAX Multi Media is a publicly listed company that develops leading
edge interactive content, with high profile partners, for retail and
corporate-sponsor markets. MAX delivers its content through
multimedia, web-based and broadband technology platforms.
Further details: Simon Cowling Max MultiMedia 08 9389 5488
Phillip Jenkins PIVoD Technologies 08 9284 8666
.........
SOM
hier die AdHoc, welche den Geschäftsbereich Internet TV
deutlich beflügeln kann.
HOMEX - Perth-------------------------MOU signed with PIVoD Technologies
A Memorandum of Understanding (MOU) has been signed between MAX
Multimedia Limited and PIVoD Technologies in order to establish a
leading position in the emerging interactive television (iTV) and
video on demand markets.
The worldwide iTV and video on demand market has been rapidly
evolving over the past few years and as early adopters of the
technology, the US, UK and Europe are experiencing the start of a
major boom in this field.
With the Australian commencement of digital television and broadband
applications set for 2001, demand for the efficient and cost-
effective delivery of such services is rapidly increasing. Telstra,
Optus and Austar have already employed significant resources in this
area as have the existing free-to-air channels. Companies operating
in the broadband space, such as MAX Multimedia and PIVoD, are well
positioned to take advantage of this exciting new media.
Steve McRae, CEO of MAX Multimedia said, "I`m very excited by the
possibilities that this agreement opens up for both MAX and PIVoD.
The window of opportunity for companies investing in the iTV market
segment is just beginning to open. MAX is well positioned to bring
significant "Value Add" to its area of specialisation. PIVoD brings
to the equation a piece of the puzzle not previously addressed by
MAX. The combination will deliver a seamless solution to the enduser.
PIVoD MD Phillip Jenkins agreed: "the application of MAX`s iTV front-
end, backed by the experience that we have had in roll-outs of video
on demand systems over the last three years will make it easier for
us to apply the full solution to the many opportunities we have
available to us. The MAX product is an essential component to
securing these opportunities."
By capitalizing on their respective strengths, the PIVoD/MAXiTV
combination is intended to develop dynamic strategies and broadband
applications for the delivery of iTV and video on demand services.
MAXiTV will provide the interactive entertainment content and
interface design; PIVoD will create the underlying technology and
databases required for such advanced systems.
The agreement will result in a synergistic partnership for both
companies - PIVoD Technologies is recognized as a world leader in the
application and use of video on demand technology and its integration
to control systems; MAXiTV specialize in developing media-rich
interactive television content.
The profile of these two companies places them favorably in the race
to deliver this technology to the Australian and overseas markets -
PIVoD Technologies have developed leading edge audiovisual and video
on demand systems throughout the world, including South-East Asia and
the Middle East. Their latest project, for Museum Victoria,
incorporates a high performance storage/server solution providing
over 750 Mb/s of concurrent streamed video, audio and multimedia.
This ability to stream video on demand and multimedia at a higher
quality and speed than previously thought possible is at the core of
PIVoD`s leadership in this market. PIVoD are currently tendering on
a number of projects for the delivery of video on demand systems to
such varied markets as mining towns, museums and high-rise apartment
developments.
MAX`s interactive TV division has been developing content management
systems and protocols for the delivery of media rich interactive
television content for the past year. The latest development,
MAXtracker(TM), is a broadband user interface and navigation system
designed for intuitive ease of use. Developed with non web-literate
users in mind, MAXtracker(TM) allows the viewer to fully interact
with the streaming video program. With a single command, users can
stop the video stream and enter integrated rich multimedia content,
always free to return to the video at the point they left it. Users
can access this interactive programming at any time and as often as
they wish. They can view additional movie clips, access informative
audio and supporting text, purchase on-line or simply watch the
content passively.
Featuring a central "intelligent" control and dynamic menu systems,
MAXtracker(TM) can be adapted for narrowband, medium band or
broadband iTV delivery modes. In addition, a content management
application, BROADMAX(TM), is being developed to enable content
aggregators and network operators to create their own interactive
television content. PIVoD is working closely with MAXiTV to develop
programming and testing of MAXtracker(TM) and BROADMAX in order to
bring the product to market.
MAX Multi Media is a publicly listed company that develops leading
edge interactive content, with high profile partners, for retail and
corporate-sponsor markets. MAX delivers its content through
multimedia, web-based and broadband technology platforms.
Further details: Simon Cowling Max MultiMedia 08 9389 5488
Phillip Jenkins PIVoD Technologies 08 9284 8666
.........
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Internetwert mit 80 % höheren Cashbeständen als Marktkapitalisierung.