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    Ventro & VerticalNet was ist dran? - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 09.09.00 00:00:32 von
    neuester Beitrag 15.09.00 23:53:55 von
    Beiträge: 9
    ID: 237.903
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      Avatar
      schrieb am 09.09.00 00:00:32
      Beitrag Nr. 1 ()
      Hy Trader.......

      hab gerade in USA gelesen man munkelt Ventro wird von VERT umworben ?

      Man räumt Ventro ein Sie könnten ohne VERT viel besser leben da Sie Ihr geschäft mit nur 6 Marktplätzen besser beherrschen würden als VERT mit Ihren über 50 plätzen......gleichzeitigen bräuchte VNTR nicht mehr selber Plätze aufzumachen sondern diese große menge nur noch rentabel.....was meint Ihr ? ist das jetzt nur eine Zeitungsente oder ist da mehr dran.........

      Gruß Zagor the Tribun!
      Avatar
      schrieb am 09.09.00 00:33:28
      Beitrag Nr. 2 ()
      Wo hast Du das gelesen ?
      Quellenangabe bitte !
      Habe mich schon gewundert weil VERT in den letzten Handelsminuten so abgeschmiert ist und VNTR ohne gute Nachrichten ständig steigt !
      cu Harami
      Avatar
      schrieb am 09.09.00 01:00:53
      Beitrag Nr. 3 ()
      Wie die Übernahme sich letztendlich auswirken würde ist im Moment völlig nebensächlich, wenn zwei Firmen mit solch unterschiedlichen Bewertungen sich zusammentun entstehen erhebliche Kursschwankungen. In diesem Fall würde VERT total abschmieren und VNTR sich mindestens verdoppeln oder verdreifachen.
      Die Marktkapitalisierung von VERT ( ca. 4,1 Mrd Dollar ) würde locker ausreichen um VNTR (ca. 775 Mio Dollar) zu schlucken aber das Wachstum von VERT würde brutal gebremst weil VNTR nicht ausreichend schnell wächst und ziemlich hohe Verluste macht.

      Zagor, wo hast Du das in den USA gelesen ??????????????
      cu Harami
      Avatar
      schrieb am 09.09.00 03:09:25
      Beitrag Nr. 4 ()
      @Harami: nicht direkt in den links zu den beiden Werten, aber in den News z.B. zu
      C1/SAP oder Ariba/i2, ich glaube von Upin, vom 08.09.00, bei Yahoo oder reuters. Da wird die momentan kuriöse situation im b2b-sektor besprochen und zum Schluß auf das mögliche Paar VERT/Ventro(Chemdex)
      hingewiesen, mit übrigens ziemlich schlechter Bewertung von VERT, deren Situation sich durch Ventroübernahme langfristig verbessern würde.
      Avatar
      schrieb am 09.09.00 20:30:40
      Beitrag Nr. 5 ()
      @Harami

      Woher nimmst du deine Vergleichswerte zwischen Vert und Vntr ?

      Laut Yahoo gilt folgendes fuer Umsatz und Gewinn der 6 Monate bis 30.06.00 gegenueber 99

      VERT : $81 million ,up from $5,5 million ; net loss $45,1 million ,up from $12,4 million

      VNTR : $48,5 million ,up from $3,1 million ; net loss $90,2 million ,up from $19,3 million


      Vorausgesetzt die Zahlen stimmen kann man hier nicht behaupten Vert wuerde
      umsatzprozentual schneller wachsen als Vntr ...!?

      Sind die Zahlen fuer Ventro/Vert so korrect d.h. wurden tatsaechlich 48,5
      Millionen $ Transaktionsgebuehren umgesetzt oder ist die Angabe nicht
      zulaessig weil der gesamte Plattformumsatz deklariert ist ? Ist er ?

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      Avatar
      schrieb am 10.09.00 00:47:34
      Beitrag Nr. 6 ()
      Hier die Quellenangabe zu diesem Gerücht:

      http://www.upside.com/Opinion/39b7e67e0_yahoo.html
      http://www.thestreet.com/_yahoo/tech/internet/1071842.html

      Sind ziemlich umfangreich sollte als erstes helfen

      Viel Spaß damit

      Gruß Zagor !
      Avatar
      schrieb am 10.09.00 02:29:57
      Beitrag Nr. 7 ()
      @EUWE
      Sorry, ich meinte das Gewinnwachstum (Earning per Share), zugegeben kleiner aber feiner Unterschied.

      VNTR 1999 -4,91 2000 -3,36 2001 -3,49
      VERT 1999 -1,06 2000 -0,96 2001 +0,03
      cu Harami
      Avatar
      schrieb am 15.09.00 19:05:52
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hallo Zusammen,

      mit grossem Interesse habe ich einen Beitrag in der aktuellen
      Zeitschrift "Telebörse" gelesen, hier der genaue Wortlaut:

      "Verticalnet

      Hochzeit der Handelsplätze?

      VerticalNet, der amerikanische Betreiber von elektronischen Handelsplätzen im Internet, beabsichtigt nach US-Medienberichten den Mitbewerber Ventro zu übernehmen. Nachdem Ventro ein Analystenmeeting ohne Angabe von Gründen absagte, spekulieren Marktbeobachter auf einen Zusammenschluss der beiden B2B-Spezialisten: Ventro könne Verticalnet neben technischem Know-How auch sechs funktionsfähige Marktplätze wie die Plattform Chemdex liefern."

      ja, was ist denn jetzt dran am Gerücht einer Übernahme von Ventro durch VerticalNet? Im VerticalNet-Thread sind klare Dementies zu finden!

      Was meint Ihr: ist an der Übernahme was dran, oder ist das nur Schnee von gestern, bzw. eine Ente?

      Gruss BOERSENMICHEL
      Avatar
      schrieb am 15.09.00 23:53:55
      Beitrag Nr. 9 ()
      High,
      Zusätzliche Information aus dem Netz !
      Gute Nacht
      durt





      MarketMile Appoints Gayle Sheppard as President and CEO;
      9/14/00 3:16:00 AM
      Source: Business Wire
      Recently Launched American Express, Ventro Joint Venture Attracts J.D. Edwards Veteran to Head B2B General Business Marketplace

      Business Editors/High-Tech Writers


      MOUNTAIN VIEW, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Sept. 14, 2000-- MarketMile(TM), LLC, the newly formed B2B e-commerce company backed by American Express(R) (NYSE:AXP) and Ventro Corporation(TM) (Nasdaq:VNTR) created to streamline the way corporate America buys its everyday business products and services, today announced Gayle Sheppard as President and CEO.





      MarketMile was launched on August 3, 2000, to serve the buying needs of companies seeking an affordable e-purchasing solution for everything from office and industrial supplies, computers and peripherals, to business services such as temporary labor.

      "Gayle brings the leadership and entrepreneurial skills combined with the successful track record required to ensure that MarketMile realizes its vision to become the first choice for businesses ordering their day-to-day goods and services," comments Ed Gilligan, group president of American Express Company`s Global Corporate Services.

      "Appointing a strong CEO leader is a critical first step to building the MarketMile team rapidly," comments David Perry, CEO of Ventro Corporation. "MarketMile`s ability to execute effectively on the opportunity will depend largely on the company`s ability to deliver a solution quickly and communicate its compelling value story to buyers and suppliers alike. Gayle`s background has demonstrated an excellent track record for doing this and we are delighted to have been able to appoint her to head up the team."

      Sheppard brings more than 20 years of management, leadership, marketing and sales skills to MarketMile. Sheppard has spent the past nine years at J.D. Edwards & Company, one of the leading suppliers of business software solutions. In her most recent role as vice president of JDe.sourcing, she created an independent business unit focused on developing and introducing J.D. Edwards` application service provider (ASP) offering. Under her leadership, JDe.sourcing engaged in strategic collaborative agreements with critical partners such as Hong Kong`s Super-Office, a B2B for the plastics manufacturing industry, to provide the Asian market with complete suite service offerings. Within six months of creating this business unit Sheppard led the creation of vision and strategy for a new business model, hired a team, launched the business, established 18 partnerships worldwide to serve the middle market, and established a direct ASP business to serve the large customer market.

      Sheppard has also served as vice president of J.D. Edwards` worldwide sales operations, president of J.D. Edwards` Japanese subsidiary, responsible for re-launching the J.D. Edwards business, establishing sales and service channels, introduced a new ERP offering to market and achieving growth in excess of 300% in revenues during its first year following re-launch. She also served as vice president of sales and marketing for J.D. Edwards` Asia Pacific unit where she established sales and marketing teams in major markets throughout the region.

      Before her tenure with J.D.Edwards & Company, Sheppard served in sales and consulting management roles in the technology industry.

      Sheppard holds a Bachelors of Science degree in business administration from the University of South Florida where she graduated with honors. She sits on the board of directors for the ASP Industry Consortium, the University of Denver International School of Study`s Community Center of Excellence and the University of Denver International School of Study`s Center for China and USA relations.

      MarketMile is one of six Ventro operating companies -- Chemdex (life sciences), Promedix (specialty medical products), Broadlane (high volume hospital supplies), Industria Solutions (process plant equipment) and Amphire (foodservice industry) -- created to address unmet needs in today`s B2B markets by providing complete e-commerce solutions that focus on the entire customer experience for all industry participants. The groups streamline existing business relationships in complex markets, dramatically reducing time and costs associated with the selection, procurement and distribution processes of a specific industry.


      About MarketMile


      MarketMile, a joint venture between American Express and Ventro Corporation, is a B2B e-commerce company created to streamline the way corporate America buys its everyday business products and services. MarketMile will serve the buying needs of companies seeking an affordable e-purchasing solution for everything from office and industrial supplies, to computers and peripherals, to business services such as temporary labor. The net marketplace will allow companies to empower employees to purchase within corporate spending guidelines at a fraction of the cost of current electronic purchasing software solutions -- but with robust purchasing functionality including customizable budgetary limits, preferred supplier lists and contract pricing. MarketMile will also focus on helping suppliers develop and fully leverage their e-commerce capabilities to increase sales volume and reduce sales costs through this highly efficient channel.






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