B2B nichts für schwache Nerven V E N T R O - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 05.10.00 12:52:49 von
neuester Beitrag 01.02.01 00:43:47 von
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Oh wie mich diese Juchu-Scheiße ankotzt. Keine Ahnung von nichts. VNTR ist zur Zeit auf der
Suche nach einem Käufer. Wenn man sich selbst ins Spiel bringt, ist das zumindest kein
gutes Zeichen. Das einzige, was für VNTR spricht, ist der "noch" hohe Cashbestand. Für den
Absturz gab es übrigens gute Gründe.
Ausweis des Handlesvolumen als Umsatz
Schwache Wachstumsraten im letzten Quartal
Spekulativ kann man ein paar Stück halten, aber man sollte die Gefahr eines Totalverlusts nicht unterschätzen.
Suche nach einem Käufer. Wenn man sich selbst ins Spiel bringt, ist das zumindest kein
gutes Zeichen. Das einzige, was für VNTR spricht, ist der "noch" hohe Cashbestand. Für den
Absturz gab es übrigens gute Gründe.
Ausweis des Handlesvolumen als Umsatz
Schwache Wachstumsraten im letzten Quartal
Spekulativ kann man ein paar Stück halten, aber man sollte die Gefahr eines Totalverlusts nicht unterschätzen.
@ JuliusBär,
ich gebe Dir recht das ist was für Spekulanten
zur Info
Ventro Hosts First B2B Leadership Forum — October 10-12th, 2000
B2B E-Commerce Pioneer and Seven Marketplaces Bring Together Industry Experts and Thought Leaders to Examine Progress, Challenges and Opportunities of Industry
Ray Lane, General Partner of VC Leader Kleiner Perkins Caufield & Byers and Former President and COO of Oracle, Gives Opening Keynote
Mountain View, Calif. — October 4, 2000 — VentroTM (Corporation (Nasdaq: VNTR), a leading business-to-business (B2B) marketplace service provider, today announced the Ventro B2B Leadership Forum, taking place October 10-12th, 2000 at the Hyatt Regency in Monterey, California. Further information is available at www.ventro.com/forum/index.html.
The one-and-a-half day "super user group" event provides an in-depth forum for the country`s leading e-commerce practitioners to discuss real world progress, challenges and opportunities surrounding B2B e-commerce. Attendees include high-level buyers and suppliers, technology providers and marketplace builders, in particular targeting the customers and partners of Ventro`s seven B2B marketplaces—ChemdexTM, PromedixTM, Amphire SolutionsTM, BroadlaneTM, Industria SolutionsTM, MarketMileTM and Ventro Life Sciences Europe.
Ray Lane, General Partner of Kleiner, Perkins, Caufield & Byers and former President and COO of Oracle Corporation, will deliver the opening keynote address.
"Ventro is in the unique position of being a B2B thought leader, working closely with buyers, suppliers, technology providers and other partners across a variety of marketplaces," said David Perry, CEO of Ventro Corporation. "This forum presents an excellent opportunity to bring together some of the industry`s key influencers to share best practices and to direct the future evolution of this market." Ventro has extensive marketplace expertise, building seven marketplaces over the past three years.
Topics to be addressed at the forum include: ROI, emerging standards, community marketing, integration, supply chain management, and supplier relationship marketing, including detailed case studies from both suppliers and buyers already operating in the Ventro marketplaces. Sponsors for this event include American Express, IBM, webMethods, Global Software Solutions, Inc. (GSSI) and Ogilvy & Mather.
The conference features several industry leaders and visionaries as guest speakers:
Alex Todd from IBM (www.ibm.com) will address privacy matters;
Timo Elliott of Business Objects (www.businessobjects.com) will discuss web intelligence and data mining;
Christian Grebisz of Global Software Solutions, Inc. (GSSI) (www.g11n.com) will address globalization issues;
Nicholas Gaich from Stanford University Medical Center (www-med.stanford.edu) will talk about supplier relationship marketing;
Hy Waxman from Becton Dickinson (www.bectondickinson.com) will speak about measuring results from e-commerce;
Sue McKay of Aircast (www.aircast.com) will share the supplier benefits she has experienced in the specialty medical marketplace;
Morgan M. Schuessler, Jr. of American Express (www.americanexpress.com) will discuss finance and payment methods; and,
Dan Prengamen and Marc Breissinger of webMethods (www.webmethods.com) will address emerging standards.
About Ventro
Ventro is a leading builder of and service provider to B2B marketplaces. Ventro offers a variety of products and services, through its complete marketplace solution, that take online B2B marketplaces from concept to liquidity. Ventro marketplaces include Chemdex, Promedix, Broadlane, Industria Solutions, Amphire Solutions, MarketMile and Ventro Life Sciences Europe. For more information about Ventro, please visit www.ventro.com.
# # #
Gruss
Trader13
ich gebe Dir recht das ist was für Spekulanten
zur Info
Ventro Hosts First B2B Leadership Forum — October 10-12th, 2000
B2B E-Commerce Pioneer and Seven Marketplaces Bring Together Industry Experts and Thought Leaders to Examine Progress, Challenges and Opportunities of Industry
Ray Lane, General Partner of VC Leader Kleiner Perkins Caufield & Byers and Former President and COO of Oracle, Gives Opening Keynote
Mountain View, Calif. — October 4, 2000 — VentroTM (Corporation (Nasdaq: VNTR), a leading business-to-business (B2B) marketplace service provider, today announced the Ventro B2B Leadership Forum, taking place October 10-12th, 2000 at the Hyatt Regency in Monterey, California. Further information is available at www.ventro.com/forum/index.html.
The one-and-a-half day "super user group" event provides an in-depth forum for the country`s leading e-commerce practitioners to discuss real world progress, challenges and opportunities surrounding B2B e-commerce. Attendees include high-level buyers and suppliers, technology providers and marketplace builders, in particular targeting the customers and partners of Ventro`s seven B2B marketplaces—ChemdexTM, PromedixTM, Amphire SolutionsTM, BroadlaneTM, Industria SolutionsTM, MarketMileTM and Ventro Life Sciences Europe.
Ray Lane, General Partner of Kleiner, Perkins, Caufield & Byers and former President and COO of Oracle Corporation, will deliver the opening keynote address.
"Ventro is in the unique position of being a B2B thought leader, working closely with buyers, suppliers, technology providers and other partners across a variety of marketplaces," said David Perry, CEO of Ventro Corporation. "This forum presents an excellent opportunity to bring together some of the industry`s key influencers to share best practices and to direct the future evolution of this market." Ventro has extensive marketplace expertise, building seven marketplaces over the past three years.
Topics to be addressed at the forum include: ROI, emerging standards, community marketing, integration, supply chain management, and supplier relationship marketing, including detailed case studies from both suppliers and buyers already operating in the Ventro marketplaces. Sponsors for this event include American Express, IBM, webMethods, Global Software Solutions, Inc. (GSSI) and Ogilvy & Mather.
The conference features several industry leaders and visionaries as guest speakers:
Alex Todd from IBM (www.ibm.com) will address privacy matters;
Timo Elliott of Business Objects (www.businessobjects.com) will discuss web intelligence and data mining;
Christian Grebisz of Global Software Solutions, Inc. (GSSI) (www.g11n.com) will address globalization issues;
Nicholas Gaich from Stanford University Medical Center (www-med.stanford.edu) will talk about supplier relationship marketing;
Hy Waxman from Becton Dickinson (www.bectondickinson.com) will speak about measuring results from e-commerce;
Sue McKay of Aircast (www.aircast.com) will share the supplier benefits she has experienced in the specialty medical marketplace;
Morgan M. Schuessler, Jr. of American Express (www.americanexpress.com) will discuss finance and payment methods; and,
Dan Prengamen and Marc Breissinger of webMethods (www.webmethods.com) will address emerging standards.
About Ventro
Ventro is a leading builder of and service provider to B2B marketplaces. Ventro offers a variety of products and services, through its complete marketplace solution, that take online B2B marketplaces from concept to liquidity. Ventro marketplaces include Chemdex, Promedix, Broadlane, Industria Solutions, Amphire Solutions, MarketMile and Ventro Life Sciences Europe. For more information about Ventro, please visit www.ventro.com.
# # #
Gruss
Trader13
06.10. 21:15
Ventro wird abgestuft
--------------------------------------------------------------------------------
James T Waggoner von Sands Brothers & Co Ltd. stuft Ventro Corporation (VNTR) von Buy auf Neutral ab.
© BörseGo.de
Gruss
Trader13
Ventro wird abgestuft
--------------------------------------------------------------------------------
James T Waggoner von Sands Brothers & Co Ltd. stuft Ventro Corporation (VNTR) von Buy auf Neutral ab.
© BörseGo.de
Gruss
Trader13
Als Besitzer dieser Aktie sollten wir Sonntag um diese Zeit besser im Gottesdienst sein.
scheint ein gutes Tradingpapier zu sein
Gruss
Trader13
Gruss
Trader13
@ Trader13,
was verstehst du denn unter einem guten Tradingpapier?? Wenn ne Aktie nur einen weg kennt??? (gen Süden). Ist dies für dich ein Tradingpapier. Verwundert den Kopf schüttelt.
Naja, trotzdem gute Trades
Blacksun
was verstehst du denn unter einem guten Tradingpapier?? Wenn ne Aktie nur einen weg kennt??? (gen Süden). Ist dies für dich ein Tradingpapier. Verwundert den Kopf schüttelt.
Naja, trotzdem gute Trades
Blacksun
@blacksun,
ich sehe in diesem Papier die Schwankungsbreite Intraday
aber heute zum üben Kauf 6,5.- €
Gruss
Trader13
ich sehe in diesem Papier die Schwankungsbreite Intraday
aber heute zum üben Kauf 6,5.- €
Gruss
Trader13
war am Freitag ein Nullsummenspiel
Gruss
Trader13
Gruss
Trader13
mir schließt nun ventro in mein gebet mit ein.........
herr schenk dat akazie ein ruhiges aufwache und wachse.(meine gebete wurden selten erhört - grins)
herr schenk dat akazie ein ruhiges aufwache und wachse.(meine gebete wurden selten erhört - grins)
@trinchen,
ich glaube Du hast keine Aktien denn dein Beitrag verstehe ich nicht
Gruss
Trader13
ich glaube Du hast keine Aktien denn dein Beitrag verstehe ich nicht
Gruss
Trader13
B2B-Werte laufen nicht schlecht
Last Sale: $ 6.9063 Net Change: 0.9375
Today`s High: $ 6.9375 Today`s Low: $ 6
Best Bid: $ 6.8438 Best Ask: $ 6.9063
Volume: 1,324,800 Previous Close: $ 5.9688
Market: Nasdaq-NM Common Stock
Gruss
Trader13
Last Sale: $ 6.9063 Net Change: 0.9375
Today`s High: $ 6.9375 Today`s Low: $ 6
Best Bid: $ 6.8438 Best Ask: $ 6.9063
Volume: 1,324,800 Previous Close: $ 5.9688
Market: Nasdaq-NM Common Stock
Gruss
Trader13
Amphire Solutions Forms Supplier Council With Leading Foodservice Manufacturers to Accelerate Development of Its Supply Chain Exchange
MOUNTAIN VIEW, Calif., Oct. 19 /PRNewswire/ -- Amphire Solutions, Inc., a Ventro(TM) Corporation (Nasdaq: VNTR) operating company and the leading provider of business-to-business (B2B) e-commerce solutions for the foodservice industry, today announced alliances with leading industry manufacturers totaling over $20 billion. ConAgra Foods, General Mills, Heinz Foodservice, and Rich Products have signed Supplier Council Founding Member agreements with Amphire, the only end-to-end supply chain solution currently processing transactions for the $150 billion foodservice industry. These suppliers have joined Amphire to participate in the development of the supplier-distributor exchange and accelerate the adoption of an integrated B2B e-commerce solution connecting foodservice suppliers with distributors.
Today`s announcement follows Amphire`s September 11, 2000 announcement of alliances with distributor partners Gordon Foodservice, IJ Company, Reinhart Food Service, and Shamrock Foods. MBM Foodservice, the nation`s largest systems distributor, has also signed an agreement with Amphire. These distributors, combined with existing relationships with the foodservice industry`s buying groups -- Foresight Partners, Premier Foodservice, and Golbon, represent over $35 billion in combined foodservice volume and 535 distributors internationally.
"Participating in Amphire Solutions` supply chain exchange helps General Mills to streamline its foodservice supply chain while strengthening relationships with independent distributors and their customers," said Jeff Harmening, Director of New Business Ventures for General Mills Foodservice.
"Heinz Foodservice is pleased to be a founding member of the Amphire Supplier Council," said Bill VanDuzer, Vice President of Sales, Heinz Foodservice. "We look forward to working with Amphire and our distributor partners to realize the full potential of foodservice B2B e-commerce."
"We recognize the tremendous value that these industry leaders represent in developing our complete supply chain solution for the foodservice industry," said Mark Barnekow, President and CEO of Amphire Solutions. "Their acknowledgement of Amphire as a leading supply chain solution for the foodservice industry is a great accomplishment for Amphire and helps begin the process of integrating many of the industry`s largest and most respected companies."
Amphire`s supply chain solution is capable of uniting 3,600 distributors, 800,000 operators and 5,000 suppliers in the $150 billion foodservice industry`s first end-to-end e-commerce solution. Amphire provides distributors with distributor-branded storefronts for restaurant and other foodservice operators to easily and conveniently place their orders. Additionally, Amphire`s distributor-supplier exchange enables distributors to conduct business electronically with suppliers. The Amphire solution benefits foodservice supply chain trading partners through more efficient communication, convenience, ease of use, and reduced errors. About ConAgra Foods
ConAgra Foodservice Company is North America`s largest foodservice manufacturer with such well known brands as Lamb Weston, Hunt`s, Wesson, Butterball, and Healthy Choice, to name a few. ConAgra Foodservice Company is an operating company of ConAgra Foods, Inc., a $27 billion food company supplying products to both the foodservice and retail channels. For more information, visit www.conagra.com About General Mills
General Mills is a leading manufacturer and marketer of consumer foods products, with annual sales of over $6 billion. Major U.S. businesses include Big G cereals; Betty Crocker dessert, side dish and dinner mixes; snack products; Gold Medal flour; and Yoplait and Colombo yogurts. The company`s expanding international operations including wholly-owned businesses in Canada, Mexico and China, a snacks joint venture with PepsiCo in Europe, and a worldwide cereal joint venture with Nestle. For more information, visit www.generalmills.com About Heinz
With sales over US$9 billion, H.J. Heinz Company is one of the world`s leading marketers of branded foods to foodservice establishments and supermarkets. Its 50 companies operate in some 200 countries, offering more than 57 hundred varieties. Among the company`s famous brands are Heinz, Chef Francisco, Domani Frozen Pasta, StarKist, Ore-Ida, Weight Watchers, and The Budget Gourmet. For more Information, visit www.heinz.com About Rich Products Corporation
Founded in 1945, Rich`s is one of the United States` largest family-owned food companies, with annual sales of $1.6 billion and more than 7,000 associates worldwide. Rich`s has regional offices, subsidiaries and manufacturing plants located in 53 countries including Canada, Mexico, India, South Africa, China and Italy. Rich`s is known around the world as a leading supplier and solutions provider to the foodservice and in-store bakery segments, specializing in bakery and dessert products and field technical support services. For more information, visit www.richs.com. About Amphire Solutions
Amphire`s e-commerce solutions focus on streamlining the procurement of goods for the foodservice market. Amphire was formed by Ventro Corporation, to target the unique dynamics of the industry`s supply chain, in which distributors deliver food and supplies to restaurants and other foodservice operators. The industry is significant in size but highly fragmented, with thousands of suppliers, distributors and operators nationwide, making it an ideal target for the efficiencies of a B2B e-commerce solution. For more information, visit www.amphire.com. About Ventro
Ventro is a leading builder of and service provider to B2B marketplaces. Ventro offers a variety of products and services through its complete marketplace solution that take online B2B marketplaces from concept to liquidity. Ventro marketplaces include Chemdex, Promedix, Broadlane, Industria Solutions, Amphire Solutions, MarketMile, and Ventro Life Sciences Europe. For more information about Ventro, visit www.ventro.com.
/CONTACT: Alan Zachary of Praxis Marketing Communications, 312-397-0007, for Amphire Solutions, Inc.; or Mary Thomson of Amphire Solutions, Inc., 650-903-5662/
Gruss
Trader13
MOUNTAIN VIEW, Calif., Oct. 19 /PRNewswire/ -- Amphire Solutions, Inc., a Ventro(TM) Corporation (Nasdaq: VNTR) operating company and the leading provider of business-to-business (B2B) e-commerce solutions for the foodservice industry, today announced alliances with leading industry manufacturers totaling over $20 billion. ConAgra Foods, General Mills, Heinz Foodservice, and Rich Products have signed Supplier Council Founding Member agreements with Amphire, the only end-to-end supply chain solution currently processing transactions for the $150 billion foodservice industry. These suppliers have joined Amphire to participate in the development of the supplier-distributor exchange and accelerate the adoption of an integrated B2B e-commerce solution connecting foodservice suppliers with distributors.
Today`s announcement follows Amphire`s September 11, 2000 announcement of alliances with distributor partners Gordon Foodservice, IJ Company, Reinhart Food Service, and Shamrock Foods. MBM Foodservice, the nation`s largest systems distributor, has also signed an agreement with Amphire. These distributors, combined with existing relationships with the foodservice industry`s buying groups -- Foresight Partners, Premier Foodservice, and Golbon, represent over $35 billion in combined foodservice volume and 535 distributors internationally.
"Participating in Amphire Solutions` supply chain exchange helps General Mills to streamline its foodservice supply chain while strengthening relationships with independent distributors and their customers," said Jeff Harmening, Director of New Business Ventures for General Mills Foodservice.
"Heinz Foodservice is pleased to be a founding member of the Amphire Supplier Council," said Bill VanDuzer, Vice President of Sales, Heinz Foodservice. "We look forward to working with Amphire and our distributor partners to realize the full potential of foodservice B2B e-commerce."
"We recognize the tremendous value that these industry leaders represent in developing our complete supply chain solution for the foodservice industry," said Mark Barnekow, President and CEO of Amphire Solutions. "Their acknowledgement of Amphire as a leading supply chain solution for the foodservice industry is a great accomplishment for Amphire and helps begin the process of integrating many of the industry`s largest and most respected companies."
Amphire`s supply chain solution is capable of uniting 3,600 distributors, 800,000 operators and 5,000 suppliers in the $150 billion foodservice industry`s first end-to-end e-commerce solution. Amphire provides distributors with distributor-branded storefronts for restaurant and other foodservice operators to easily and conveniently place their orders. Additionally, Amphire`s distributor-supplier exchange enables distributors to conduct business electronically with suppliers. The Amphire solution benefits foodservice supply chain trading partners through more efficient communication, convenience, ease of use, and reduced errors. About ConAgra Foods
ConAgra Foodservice Company is North America`s largest foodservice manufacturer with such well known brands as Lamb Weston, Hunt`s, Wesson, Butterball, and Healthy Choice, to name a few. ConAgra Foodservice Company is an operating company of ConAgra Foods, Inc., a $27 billion food company supplying products to both the foodservice and retail channels. For more information, visit www.conagra.com About General Mills
General Mills is a leading manufacturer and marketer of consumer foods products, with annual sales of over $6 billion. Major U.S. businesses include Big G cereals; Betty Crocker dessert, side dish and dinner mixes; snack products; Gold Medal flour; and Yoplait and Colombo yogurts. The company`s expanding international operations including wholly-owned businesses in Canada, Mexico and China, a snacks joint venture with PepsiCo in Europe, and a worldwide cereal joint venture with Nestle. For more information, visit www.generalmills.com About Heinz
With sales over US$9 billion, H.J. Heinz Company is one of the world`s leading marketers of branded foods to foodservice establishments and supermarkets. Its 50 companies operate in some 200 countries, offering more than 57 hundred varieties. Among the company`s famous brands are Heinz, Chef Francisco, Domani Frozen Pasta, StarKist, Ore-Ida, Weight Watchers, and The Budget Gourmet. For more Information, visit www.heinz.com About Rich Products Corporation
Founded in 1945, Rich`s is one of the United States` largest family-owned food companies, with annual sales of $1.6 billion and more than 7,000 associates worldwide. Rich`s has regional offices, subsidiaries and manufacturing plants located in 53 countries including Canada, Mexico, India, South Africa, China and Italy. Rich`s is known around the world as a leading supplier and solutions provider to the foodservice and in-store bakery segments, specializing in bakery and dessert products and field technical support services. For more information, visit www.richs.com. About Amphire Solutions
Amphire`s e-commerce solutions focus on streamlining the procurement of goods for the foodservice market. Amphire was formed by Ventro Corporation, to target the unique dynamics of the industry`s supply chain, in which distributors deliver food and supplies to restaurants and other foodservice operators. The industry is significant in size but highly fragmented, with thousands of suppliers, distributors and operators nationwide, making it an ideal target for the efficiencies of a B2B e-commerce solution. For more information, visit www.amphire.com. About Ventro
Ventro is a leading builder of and service provider to B2B marketplaces. Ventro offers a variety of products and services through its complete marketplace solution that take online B2B marketplaces from concept to liquidity. Ventro marketplaces include Chemdex, Promedix, Broadlane, Industria Solutions, Amphire Solutions, MarketMile, and Ventro Life Sciences Europe. For more information about Ventro, visit www.ventro.com.
/CONTACT: Alan Zachary of Praxis Marketing Communications, 312-397-0007, for Amphire Solutions, Inc.; or Mary Thomson of Amphire Solutions, Inc., 650-903-5662/
Gruss
Trader13
06.12. 20:16
Ventro-Restrukturierung gut für SciQuest?
--------------------------------------------------------------------------------
Die Aktien des B2B-Marktplatz-Betreibers Ventro steigen aktuell um 20%. Das Unternehmen hat ein Restrukturierungsprogramm angekündigt, innerhalb dessen man 235 Mitarbeiter entlassen wird. Des weiteren werden außerordentliche Kosten zwischen $380 Mio. und $410 Mio. im Jahresabschluss verbucht werden. Ventro wird Chemdex und Promedix aufgeben.
Dies könnte dem Ventro-Konkurrenten SciQuest zu Gute kommen. So gab der CEO Scott Andrews bekannt, dass die Schließung von Chemdex eine Bestätigung für das Business-Modell von SciQuest sei. SciQuest sei nun der einzige Anbieter von Marktplatz-Lösungen und Dienstleistungen für forschungs-intensive Unternehmen. Die Aktien von SciQuest fallen um 5.2% auf $1.72.
© BörseGo.de
Gruss
Trader13
Ventro-Restrukturierung gut für SciQuest?
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Die Aktien des B2B-Marktplatz-Betreibers Ventro steigen aktuell um 20%. Das Unternehmen hat ein Restrukturierungsprogramm angekündigt, innerhalb dessen man 235 Mitarbeiter entlassen wird. Des weiteren werden außerordentliche Kosten zwischen $380 Mio. und $410 Mio. im Jahresabschluss verbucht werden. Ventro wird Chemdex und Promedix aufgeben.
Dies könnte dem Ventro-Konkurrenten SciQuest zu Gute kommen. So gab der CEO Scott Andrews bekannt, dass die Schließung von Chemdex eine Bestätigung für das Business-Modell von SciQuest sei. SciQuest sei nun der einzige Anbieter von Marktplatz-Lösungen und Dienstleistungen für forschungs-intensive Unternehmen. Die Aktien von SciQuest fallen um 5.2% auf $1.72.
© BörseGo.de
Gruss
Trader13
zum Thema B2B
Aus der FTD vom 4.1.2001
Anbieter von Online-Marktplätzen suchen noch nach tragfähigen Geschäftsmodellen
Von Joachim Zepelin, San Francisco
Vor einem Jahr gab es unter den Wagniskapital-Unternehmen und den Investoren des Silicon Valley nur ein Thema: Business-to-Business (B2B), der elektronische Handel zwischen Unternehmen über das Internet, sollte die Wirtschaft revolutionieren.
Fieberhaft wurden immer neue Online-Marktplätze gegründet. Die Aktien der Programmierer solcher Handelsplattformen schossen hoch. Im Frühjahr flaute die Begeisterung ab.
Die B2B-Anbieter gehörten beim Kurssturz am Jahresanfang zu den größten Verlierern. Erst die überraschende Zinssenkung in den USA sorgte wieder für einen Kurssprung nach oben - den Kursverlust der vergangenen Tage konnte nicht einmal die drastische Maßnahme der US-Zentralbank korrigieren; an den fundamentalen Problemen der Branche ändert der Aufschwung nichts.
Die Aktien von i2 Technologies, dem Marktführer bei Software zur Steuerung ganzer Ketten von Lieferanten, stiegen zwar gestern abrupt von unter 36 $ auf mehr als 50 $. Allerdings ist i2 damit noch immer weit vom Höchststand von knapp 112 $ aus dem März 2000 entfernt. Noch härter traf es Ariba, vor einem Jahr noch eines der erfolgreichsten Nasdaq-Unternehmen. Ariba hat sich auf Software für Online-Marktplätze spezialisiert. Die Aktien der Programmierer aus dem Silicon Valley sanken über den Jahreswechsel um 11,5 $ auf 42,1 $ und lagen damit gestern zu Handelsbeginn um rund 55 Prozent unter ihrem Stand von vor einem Jahr. Bis gegen Mittag setzte sich der Absturz um rund 5,5 $ auf 35,5 $ fort. Erst gegen Abend sorgte die Entscheidung der Fed für eine Erholung. Der Kurs stieg auf rund 45 $ - immer noch weit unter dem 52-Wochen-Hoch von über 183 $.
Die Software-Firmen leiden vor allem unter den skeptischen Urteilen über die Zukunft von Online-Marktplätzen. Beobachter sind sich einig darüber, dass sich die Ende 2000 begonnene Kette der nach kurzer Lebenszeit wieder eingegangenen Handelsplätze im Internet in diesem Jahr deutlich verlängern wird. Viele dieser Neugründungen stoßen bisher auf wenig Akzeptanz in ihrer Branche. Viele sind darüber hinaus noch damit beschäftigt, ein tragfähiges Geschäftsmodell zu entwickeln. So wollen sich etwa der Chemie-Marktplatz Ventro oder der Stahl-Exchange E-Steel zunehmend selbst zu Technologie-Anbietern wandeln, die ihren Kunden auf die jeweilige Branche zugeschnittene Software-Lösungen verkaufen. Ventro hat darüber hinaus mit Chemdex und Promedix bereits zwei Spezial-Marktplätze für Life-Science- und Medizinprodukte geschlossen, um sich stärker auf etablierte Unternehmen konzentrieren zu können.
Auch die von Branchenriesen eingerichteten Handelsplattformen, wie etwa das von Ford, General Motors und DaimlerChrysler gestützte Unternehmen Covisint, kämpfen noch mit Gründungswehen. Meist fehlt ein schlagkräftiges Management, Wettbewerbsprobleme unter den Teilnehmern sind ungeklärt, und die Wettbewerbshüter haben diese möglicherweise einmal machtvollen Einkaufsgenossenschaften fest im Visier.
Der Markt für die Anbieter von Marktplatz-Software scheint enger zu werden. Vor allem die Anbieter reiner Online-Exchanges wie Ariba, Freemarkets oder Commerce One stehen vor unsicheren Geschäftsaussichten. Sicher ist allerdings, dass sich Unternehmen zunehmend mit ihren Zulieferern und Kunden vernetzen werden. Davon wollen Anbieter von vernetzten Wertschöpfungsketten wie etwa i2 profitieren.
© 2001 Financial Times Deutschland
Gruss
Trader13
Aus der FTD vom 4.1.2001
Anbieter von Online-Marktplätzen suchen noch nach tragfähigen Geschäftsmodellen
Von Joachim Zepelin, San Francisco
Vor einem Jahr gab es unter den Wagniskapital-Unternehmen und den Investoren des Silicon Valley nur ein Thema: Business-to-Business (B2B), der elektronische Handel zwischen Unternehmen über das Internet, sollte die Wirtschaft revolutionieren.
Fieberhaft wurden immer neue Online-Marktplätze gegründet. Die Aktien der Programmierer solcher Handelsplattformen schossen hoch. Im Frühjahr flaute die Begeisterung ab.
Die B2B-Anbieter gehörten beim Kurssturz am Jahresanfang zu den größten Verlierern. Erst die überraschende Zinssenkung in den USA sorgte wieder für einen Kurssprung nach oben - den Kursverlust der vergangenen Tage konnte nicht einmal die drastische Maßnahme der US-Zentralbank korrigieren; an den fundamentalen Problemen der Branche ändert der Aufschwung nichts.
Die Aktien von i2 Technologies, dem Marktführer bei Software zur Steuerung ganzer Ketten von Lieferanten, stiegen zwar gestern abrupt von unter 36 $ auf mehr als 50 $. Allerdings ist i2 damit noch immer weit vom Höchststand von knapp 112 $ aus dem März 2000 entfernt. Noch härter traf es Ariba, vor einem Jahr noch eines der erfolgreichsten Nasdaq-Unternehmen. Ariba hat sich auf Software für Online-Marktplätze spezialisiert. Die Aktien der Programmierer aus dem Silicon Valley sanken über den Jahreswechsel um 11,5 $ auf 42,1 $ und lagen damit gestern zu Handelsbeginn um rund 55 Prozent unter ihrem Stand von vor einem Jahr. Bis gegen Mittag setzte sich der Absturz um rund 5,5 $ auf 35,5 $ fort. Erst gegen Abend sorgte die Entscheidung der Fed für eine Erholung. Der Kurs stieg auf rund 45 $ - immer noch weit unter dem 52-Wochen-Hoch von über 183 $.
Die Software-Firmen leiden vor allem unter den skeptischen Urteilen über die Zukunft von Online-Marktplätzen. Beobachter sind sich einig darüber, dass sich die Ende 2000 begonnene Kette der nach kurzer Lebenszeit wieder eingegangenen Handelsplätze im Internet in diesem Jahr deutlich verlängern wird. Viele dieser Neugründungen stoßen bisher auf wenig Akzeptanz in ihrer Branche. Viele sind darüber hinaus noch damit beschäftigt, ein tragfähiges Geschäftsmodell zu entwickeln. So wollen sich etwa der Chemie-Marktplatz Ventro oder der Stahl-Exchange E-Steel zunehmend selbst zu Technologie-Anbietern wandeln, die ihren Kunden auf die jeweilige Branche zugeschnittene Software-Lösungen verkaufen. Ventro hat darüber hinaus mit Chemdex und Promedix bereits zwei Spezial-Marktplätze für Life-Science- und Medizinprodukte geschlossen, um sich stärker auf etablierte Unternehmen konzentrieren zu können.
Auch die von Branchenriesen eingerichteten Handelsplattformen, wie etwa das von Ford, General Motors und DaimlerChrysler gestützte Unternehmen Covisint, kämpfen noch mit Gründungswehen. Meist fehlt ein schlagkräftiges Management, Wettbewerbsprobleme unter den Teilnehmern sind ungeklärt, und die Wettbewerbshüter haben diese möglicherweise einmal machtvollen Einkaufsgenossenschaften fest im Visier.
Der Markt für die Anbieter von Marktplatz-Software scheint enger zu werden. Vor allem die Anbieter reiner Online-Exchanges wie Ariba, Freemarkets oder Commerce One stehen vor unsicheren Geschäftsaussichten. Sicher ist allerdings, dass sich Unternehmen zunehmend mit ihren Zulieferern und Kunden vernetzen werden. Davon wollen Anbieter von vernetzten Wertschöpfungsketten wie etwa i2 profitieren.
© 2001 Financial Times Deutschland
Gruss
Trader13
@ alle
Frage ich hatte gelesen wenn Aktien 30 tage unter 3 $ notieren fliegen sie aus einem index oder so raus
wer weiss da mehr ? die performance im jahr 2001 war ja bis jetzt o.k.
Gruss
Trader13
Frage ich hatte gelesen wenn Aktien 30 tage unter 3 $ notieren fliegen sie aus einem index oder so raus
wer weiss da mehr ? die performance im jahr 2001 war ja bis jetzt o.k.
Gruss
Trader13
@Trader13
Hab ich noch nie was von gehört.
Aber dann hätte z.B. Altair(ALTI) auch schon längst den Index verlassen müssen.
Außerdem halten Institutionelle 20,5% aller Aktien.
Wäre mir sicher, daß die den Kurs in so einer Situation über 3$ ziehen würden, weil eine Herabstufung
den Kurs so schnell nach unten bringen würde, daß die nicht mehr rechtzeitig rauskommen.
Gruß
DerHabicht
Hab ich noch nie was von gehört.
Aber dann hätte z.B. Altair(ALTI) auch schon längst den Index verlassen müssen.
Außerdem halten Institutionelle 20,5% aller Aktien.
Wäre mir sicher, daß die den Kurs in so einer Situation über 3$ ziehen würden, weil eine Herabstufung
den Kurs so schnell nach unten bringen würde, daß die nicht mehr rechtzeitig rauskommen.
Gruß
DerHabicht
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