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    Canal Digital und Telenor im Konsortium oder was??? - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 12.10.00 13:05:25 von
    neuester Beitrag 11.12.00 15:42:29 von
    Beiträge: 34
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      schrieb am 12.10.00 13:05:25
      Beitrag Nr. 1 ()
      würde doch passen wie Arsch auf Eimer,Canal Digital hat doch auch mit Telenor eine Kooperation,wenn ich mich so an die alten Threads erinnere.Werde ich noch mal prüfen wenn ich mehr Zeit habe oder könnt Ihr Euch erinnern?
      Meine sowieso,daß in den Bieterstreit mit Sicherheit Telenor,Tele Danmark und Telia involviert waren oder sind?
      Telenor und Tele Danmark haben sich doch auch bei den UMTS
      Lizenzen(Italien?) in die Wolle gekriegt,würde auch Bieterstreit erklären.
      Hat Canal Digital schon einen Set Top Boxen Lieferanten genannt.Ich meine, NEIN .
      Mit solchen Playern wäre ich mehr als zufrieden.
      Was meint Ihr?
      ---------------------------------------------------------
      von Janphil
      eTV and Canal Digital initiate co-operation in interactive television channel

      Sep 8 2000

      The interactive digital television channel eTV will be available to households in the Nordic region via Canal Digital’s satellite platform starting next year. The channel will offer the subscribers shopping opportunities and interactive services via their television sets using the remote control. The interactive services on the channel are combined with music, movie trailers and reports from the world of entertainment, 24 hours a day. Both the services and the programming will be adapted and subtitled in the Nordic languages.

      eTV Broadcasting AB and Canal Digital have signed a three-year contract for exclusive satellite distribution of the interactive television channel eTV. eTV will be part of the Canal Digital’s Family-package, i.e. the basic package, as of early 2001. “eTV will give Canal Digital subscribers completely new opportunities for interactivity with their remote control, including information and the possibility to buy goods and services directly via their television sets. Canal Digital’s extensive range of channels and services will be further strengthened by working together with the interactive channel eTV,” says Per Tengblad, CEO, Canal Digital.

      “We will be able to reach almost a million viewers and potential customers with our interactive television marketplace in 2001,” says Bo Blåeldh, CEO, eTV Broadcasting. “When we begin transmitting via Canal Digital in the second quarter of 2001, we will already have a year’s experience of interactive e-shopping via television in Swedish households. This makes us by far the strongest player in interactive television in the Nordic region. It is also a great challenge for us to adapt both the television channel and customer service to the various Nordic territories.”

      eTV is one of the first interactive television channels in the Nordic region. Households connected to the Swedish terrestrial digital network have been able to access the channel to order music and movies or book trips directly on their televisions since February 2000. The interactivity previously reserved for Internet users is now readily available via a normal TV set.

      As the channel will now be reaching the whole of the Nordic region, both the services and the programming on the channel will be expanded and adapted. As early as this autumn the channel will begin selling games and event tickets, and other changes will also be noticeable in the autumn. The agreement with Canal Digital is a very important interim goal in eTV’s overall endeavour to be present on all distribution platforms and reach every household.

      eTV Broadcasting AB offers interactive transaction services via its own television channel and other platforms to television households in the Nordic region. eTV is part of the NewMedia Spark Group (formerly Cell Ventures
      Avatar
      schrieb am 12.10.00 13:22:56
      Beitrag Nr. 2 ()
      .
      Telia-Chef Jan-Aake Kark ist auf eigenen Wunsch zurückgetreten.
      Die bereits geschlossene Fusion Telia-Telenor, die im Dezember 1999 überraschend gestoppt wurde (Grund: "nationale Empfindlichkeiten"), könnte wieder aufleben, zumal die Investoren von Telia Wachstum durch Übernahmen und Allianzen erwarten. "Telia braucht Partner", sagte auch Analyst Olsson.
      Quelle: HB vom 12.10.00, S. 25
      .
      Avatar
      schrieb am 12.10.00 13:47:44
      Beitrag Nr. 3 ()
      Ist es nicht schnuppe, wer im Konsortium ist? Wichtig ist doch nur, dass die 1,8 Mill. Boxen weggehen und Mbx an den fleißigen Einkäufen der Endverbraucher gewinnbeteiligt ist. Ich glaube nicht, dass mehr eingenommen wird, wenn z. B. Ericson im Konsortium wäre?
      Avatar
      schrieb am 12.10.00 14:25:43
      Beitrag Nr. 4 ()
      @Manfred222

      Ericsson könnte der Firma MBX aber das nötige Vertrauen wiedergeben.
      Ericsson hat es da einfacher als z.B. iTV AS, Kultorp, Sweden.
      Was meinst du? Delaquente
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 11:59:50
      Beitrag Nr. 5 ()
      Es passt wirklich alles mit Telenor,Länder,Subscriberzahl(1,7 Mio),first Mover in ganz Skandinavien ,Namen des Boxenlieferanten noch nicht bekanntgegeben,Start irgendwann in 2001,Technik,Content,Werbung,Konsortium(Partner)wird immer größer und könnte bis auf 150 Unternehmen aus den verschiedesten Branchen in den nächsten Jahren anwachsen.
      Lest selber,die Gemeinsamkeiten sind erdrückend oder wer hat sonst noch soviele subscriber(UPC scheidet ja aus),die laut Domeyer ja schon vorhanden sind und noch nicht den Boxenlieferanten genannt?Hmmm
      Bin auf Alternativen gespannt.
      Ach ja ich vergaß,ist doch alles nur Lug und Betrug und Domeyer ist schon mit einem Fuß im Knast.

      Interactive TV

      Interactive TV Concepts
      When we speak of iTV the possibilities are endless. However to understand what we are talking about today, there are initially three main interactive TV-concepts we think of.
      An interactive TV-portal on your TV
      This is an entrance for the users to all the services available on Zonavi. This will include homeshopping, games, news, weather and more. The offering will grow continuously with increased access and demand.
      An interactive layer over the TV-picture
      This opens for the possibility to receive background information on the program as you watch it. Maybe you want to chat with friends while watching your favourite soap-series or maybe get more information
      on the actor or footballteam you are watching. Now you can talk to your TV. Tell it what you want to know.

      Programme interaction
      Response-TV gives you the possibility to answer questions through your TV, while watching a programme. For example you can interact in debates on TV. Another possibility here is to interact with commercials, for more information about the product or maybe even buy it directly from the couch with your remote control.


      What do I need to be interactive?


      Incoming signals from a distributor of Zonavi - either by satellite, cable or terrestrial
      A digital mediahighway decoder/set-top box decodes the signals for your TV
      A return-channel - a way to send your signals back. The return channel may be a traditional telephone cable or ADSL cable


      Zonavi will produce iTV services that comply with the existing technology of set-top boxes as well as the standards yet to come. Our services will be completely interoperable with all access networks and set-top boxes. This means we will be available in 2001 on the existing digital mediahighway set-top boxes, at the same time we are preparing for the open European standard DVB-MHP not available yet.

      Why the TV? We already have services on the internet?
      As the world`s leading mass media tool, the TV has yet to reach it`s full potential.
      The television set is the developed world`s most powerful media outlet. It is an institution - a familiar medium people have in their homes. It is a medium easy to use and easy to understand. An increase in ways of using it, will not change this. It will however change our understanding of TV and the way we connect with it.
      Facts about TV


      TV is the most used, effective and powerful medium used today, appealing to more senses than most other mediums
      90% of persons over the age of 15 watch TV daily in Norway and 88% in Sweden
      Share of media time spent on TV is 42% in Norway (an average of 2 hours and 41 minutes daily) and 28% in Sweden (1 hour and 41 minutes daily)
      Teletext is highly used in both Norway and Sweden, with daily coverage of 36% in Norway and 29% in Sweden

      Connect with your TV - be interactive!
      A home television connected to a multiple-access network is a powerful communications and entertainment tool. Interactive television will be able to open a dialogue with the user and present information unique to the user`s tastes.


      Zonavi - Telenor`s new Nordic initiative for Interactive TV
      Telenor has established a new company, Zonavi, which will develop content and new services for interactive television based on broadband technologies. "Zonavi is an important part of our strategy to be the leading Nordic supplier of broadband services to the home," said Stig Eide Sivertsen, CEO Telenor Broadband Services.

      Zonavi will initially focus on the 1.7 million households in the Nordic region that already buy TV services from Telenor and Canal Digital. Zonavi will utilise the large bandwidth of TV distribution networks and offer content such as entertainment, goods and services, based on transfer of high-quality, moving pictures and sound. Zonavi`s services will from the outset focus on TV media, but will be made available through other media as the data transfer capacity of those networks is increased.

      "National content is extremely important in order to generate demand for broadband capacity to the home. Zonavi has already 40 professional employees focussing on developing new and exciting Norwegian content and services that turn TV viewers into TV users. Telenor wishes to develop solutions that give its customers simple access to new services and Zonavi will be our driver for simple, secure and user-friendly TV services," said Sivertsen.

      Zonavi`s initial interactive TV offering will include home shopping, information, gaming and messaging services. The offering will grow continuously with increased access and demand.

      "In order to succeed, Zonavi must have strong partners to deliver content. Zonavi will in turn offer these partners an effective channel to the consumer and will offer competence to enable service providers to easily take part in the exciting developments in broadband services for interactive TV," said Sivertsen.

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      Avatar
      schrieb am 23.11.00 12:26:24
      Beitrag Nr. 6 ()
      Hier noch aus dem Met@man Thread die Geschichte mit den Partnern,bevor das im Neuen Markt wieder untergeht.
      Ist ja unheimlich viel Interesse vorhanden in diesen Tagen.
      Das mit den schwierigen Vertragsverhandlungen will ja auch kaum einer glauben.
      No 03/00 • October 2000

      Telenor has entered the exciting digital market with the launch of Zonavi, the first interactive TV service provider
      I WANT MY iTV!

      Text by: Alexander Wardwell



      With the launch of Zonavi, the first interactive TV service provider in the Nordic region, Telenor has entered one of the most exciting new markets of the digital age.


      For almost fifty years, television has been one of the world’s most effective, fastest-growing tools to reach the mass market. This growth has been spurred by the introduction of colour, stereo sound, improvements in picture quality and cable systems that provide viewers with more channels than ever before. But for all its advantages, watching television can often feel like having a one-way conversation with a fast-talking salesman who won’t let you get a word in edgeways. Until now.

      “iTV allows TV viewers to become TV users,” says Espen Asheim, Zonavi’s new managing director. “Zonavi will allow TV users to control, communicate and interact not only with their TVs, but with individuals on TV and other users.” Eventually, Zonavi will provide users the opportunity to shop, play games, exchange messages with other users, participate in interactive gaming and have more control over a broad spectrum of their TV’s functions.

      Good market, easy sell
      As the Nordic region’s first interactive TV company, Zonavi will benefit from the first-provider advantage. But according to Asheim, the company faces many challenges. “We are not simply offering a new product, but introducing a whole new concept to the market,” he says. He explained that educating the market on the advantages of iTV is a key step and that unless they design a service that appeals to the end-user, the technology might not catch on. “It is important that people understand that iTV is not simply Internet on TV,” he says, “but enhanced TV.”

      While competing systems exist in the United States and Europe, Asheim believes the Nordic region is an ideal test market. “The Nordic region leads the world in Internet penetration and mobile phone use, and consumers in these markets are quick to adapt to new technologies,” he says. For this reason, Zonavi has plans to launch in both Norway and Sweden before offering services to other markets in Europe.

      Walled garden
      Zonavi will be available sometime next year. Early users will be able to navigate through what Asheim describes as a “walled garden” – a safe, interactive virtual playground of options and services. As new features become available and TV shows begin to respond to demand for more interactive content, Zonavi will offer more interactive services. For instance, a football supporter will be able to vote for player of the game, join a chat room, exchange messages and buy team merchandise – all with a click of his remote control.

      While Zonavi will be launched on Telenor’s own network, it will function as a “content aggregator”; a company that will seek partnerships with third-party service providers, such as clothing, CD or electronics vendors. In this way, the service will act like a portal, and because Zonavi is focused on open standards, it will allow any company to develop and offer new services for Zonavi.

      Asheim is quick to point out that ITV users, unlike surfers on the Internet, will be offered quick access to popular pre-selected products. Zonavi has already secured agreements with 20 third-party service providers, but within the next five years, Asheim believes that number could grow to 150. “Part of Zonavi’s success will depend on both the number and the quality of our third-party service providers.”

      Killer apps
      Like many other new technologies or applications, Zonavi must prove itself to be as indispensable to modern life as the telephone, refrigerator or home PC in order to make a real impact. And while these “killer applications” are notoriously difficult to predict, Asheim believes that simple messaging and related interactive services will help create a virtual community that will change how people view their TVs. “Zonavi will enable people to interact through a familiar medium in an enhanced TV environment,” he says.

      It is for this reason that designers at Zonavi are determined to make the system easy to use. “Content is King,” says Asheim. “Many companies offer broadband services, but it is content, not technology, that drives demand.”
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 12:26:31
      Beitrag Nr. 7 ()
      Gebe Manfred222 recht. Spielt doch überhaupt keine Rolle wer im Konsortium dabei ist. Auch Ericsson könnte kein Vertrauen für MBX-Aktionäre bringen. Sondern nur Aufträge, Lieferungen, Umsätze, Gewinne usw.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 12:35:45
      Beitrag Nr. 8 ()
      Guten Tag
      Das was da unter www.zonavi.com zu lesen ist hört sich sehr gut an. Hinter einigen Textstellen könnte man durchaus eine Verbindung zu MBX vermuten.
      Doch anderseits, betrachtet man zonavi für sich allein, wird es diesem Unternehmen relativ egal sein durch welchen Decorder / welche STB die Haushalte ihre Produkte empfangen. Zonavi kümmert sich um den Content und den können die Haushalte wie explizit unter dem link "What do I need" mit sämtlichen "...digialmedia highway STB..." empfangen. Natürlich wäre es wünschenswert wenn Telenor der Tochter richtig unter die Arme greifen würde und die Haushalte mit STB versorgen würde und hierfür auf STB von MBX zurückgreifen würde. Nur ob es sich hier wirklich um eine abgestimmte Aktion handelt bei der MBX auch noch eine Hauptrolle spielt lässt sich allein aus diesen Internetseiten nicht herauslesen. Hier jetzt sofort wieder eine Verbindung zu MBX zusehen halte ich für verfrüht. Dies würde nur wieder zu Entäuschungen führen. Andererseits sollte man diese Angelegenheit genau im Auge behalten, denn sollte sich herausstellen, dass eine Verbindung zum IN-Konsortium besteht könnte für einen Enstieg in MBX zuspät sein. In diesem Sinne
      mfg
      M@urice
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 12:58:04
      Beitrag Nr. 9 ()
      @ Manfred222
      @ Chris999

      Meiner Meinung würde ein Unternehmen wie Ericson im IN Konsortium schon zu mehr Vertrauen bzgl. MBX führen. Sicherlich habt ihr recht dass überhaupt erstmal die 1,8 Mio. Boxen weggehen müssen. Aber wenn es an die Bezahlung geht habe ich lieber Ericson als Schuldner als irgendein ein kleines unbekantes Unternehmen. Oder die Verträge würden u.U gar nicht zustande kommen wenn die Finanzierung nicht geklärt wäre. Würde nun bekannt werden dass zb. Ericson im Konsortium wäre müßte man sich wenigsten um die Finanzierung der Boxen keine Gedanken mehr machen.
      Ferner ist zu berücksichtigen dass ein Unternehmen wie z.b. Ericson die Entwicklung einer STB vielleicht selbst in Angriff hätte nehmen können. Würde sich aber ein so großes Unternehmen für die Hildesheimer Boxen entscheiden würde dies zeigen dass mit der Technik aus Hildesheim wirklich was anzufangen ist.
      Wer nun letztendlich im Konsortium ist wird sich zeigen.
      bis dahin
      mfg
      M@urice
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 12:59:41
      Beitrag Nr. 10 ()
      Ich würde gerne Alternativen zu Telenor hören mit signifikanten Übereinstimmungen und 1-2 Mio Kunden.
      Auf gehts.Na wat is?
      Ich meine Zonavi ist Internordic mit eTV,Canal Digital,Bank,Einzelhändlern,Dienstleistern etc. im Boot.
      Sollen ja jetzt schon 30 sein.
      Met@box ist als Exklusivlieferant ausgewählt worden aber das zählt bei den Pessimisten ja auch nicht.
      Noch kein Dementi seitens MBX und die Zeit spricht eher pro
      MBX.Wenn das Dingen geplatzt wäre,wäre das schon längst bekannt bzw. durchgesickert.Aber mit der Logik stehe ich wohl einigermaßen alleine da.
      Internordic kann nicht einfach im 2.Q 2001 vom Himmel fallen und sagen hier bin ich und dort sind meine 1,5 Mio Kunden.
      Das steht schon!!!!
      So,basta,meine Meinung ,lasse mich aber auch vom Gegenteil überzeugen.
      Alternativen an die Front.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 13:23:24
      Beitrag Nr. 11 ()
      @ El_Kulle
      Wäre es für ein Telekommunkationsunternehmen nicht interessanter die STB Leuten zu Verfügung zu stellen, die gerade noch keine Kunden des Unternehmens sind und sie damit zu Kunden zumachen? Wäre dem so könnte es sich durchaus auch um ein Unternehmen handeln das noch nicht den Kundenstamm vorzuweisen hat wie Telenor.
      Meiner Ansicht nach ist eine ungefähre Übereinstimmung der Zahl der Kunden Telenors und dem Volumen an STB ein sehr sehr schwacher Anhaltspunkt dafür dass Telenor am Konsortium beteiligt ist.
      Ich teile Deine Ansicht dass ein Scheitern des Geschäfts mit IN schön längst hätte durchsickern müssen. Andererseits kann ich mich nur schwer vorstellen, dass bei so vielen Beteiligten ein positiver Ausgang solange geheim gehalten werden kann. Es müssen doch irgendwelche Branchenkenner über den Status der Verträge bescheid wissen.
      Ich ziehe daraus folgenden Schluß: Die Verträge befinden sich in der Schwebe. Nicht mehr und nicht weniger. Bis jetzt
      kein Dementi und ob eine Erfolgsmeldung ansteht kann steht in den Sternen.
      Mit Sicherheit keine langweilige Angelegenheit!
      mfg
      M@urice
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 13:35:27
      Beitrag Nr. 12 ()
      Meine Güte,ich fasse es nicht,die Kosten für den Auftrag werden durch mind. 5 geteilt,das Konsortiumkonzept wurde schon tausendmal erklärt.Domeyer sagte auch,daß der Auftrag durch bankgesicherte Akkreditive(im Kons. sitzt auch eine Großbank)abgesichert ist und alles eh schon lange durchfinanziert ist.
      Diese werden auch von jeder anderen Bank als Zahlung akzeptiert,was die Frage der viel diskutierten Vorfinanzierung der Serienproduktion angeht.
      Immer noch keine Alternativen zu Telenor?Was ist los?
      Aber wer glaubt schon Domeyer.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 13:54:17
      Beitrag Nr. 13 ()
      @Maurice Domeyer hat ganz klar gesagt das die kunden schon vorhanden sind,anders kann man sich die bestellmenge auf 2 Jahre auch nicht erklären.
      Warum immer Ericson?,wenn ja,ok,aber ich will einen großen Kabelplayer etc.,eine große Bank und einen großen Contentanbieter sehen.
      Domeyer hat auch im letzten AB gesagt,daß Firmen die schon
      erfolgreich mit MBX zusammenarbeiten aus Nervanrufgründen (m.E.)nicht genannt werden wollen,wobei ich jetzt nicht denke,daß er damit Internordic meint.
      Wir werden sehen.
      Muß jetzt weg,bin heute abend wieder im Board.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 13:56:04
      Beitrag Nr. 14 ()
      By the way,

      ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

      Canal Digital is the leading distributor of pay-TV to the Nordic market,
      and has a unique position being a sole provider of digital satellite
      television in the Nordic region.

      Canal Digital was founded in March 1997 as a joint venture between French
      pay-TV company Canal+ and the Norwegian holding company Telenor Plus.

      Within its first year of operation, Canal Digital had signed deals with 20 top
      international channel providers such as National Geographic, Discovery, Fox
      Kids and Eurosport. As of end of 1999, Canal Digital offers about 50 top
      international channels.

      Met@box AG und Worldsat S.A.R.L. schliessen
      Rahmenvertrag

      Hildesheim, den 5. Juli 2000:
      Die Met@box International AG, ein Tochterunternehmen der
      Met@box AG (MBX), Hildesheim, hat einen Rahmenvertrag mit
      Worldsat S.A.R.L. (Aix en Provence, Frankreich) Über die
      Lieferung von insgesamt 500.000 met@box- Set-Top-Boxen
      geschlossen.

      In Frankreich sowie drei Nordafrikanischen Ländern wird Worldsat
      exklusiv mit diesen InteractiveTV-Boxen eCommerce-Plattformen
      errichten. Zugleich wurde vereinbart, die Geräte ab 2001 in
      Frankreich zu fertigen. Der Wert der Transaktion wird ca. 200 Mio
      EURO betragen. Worldsat wurde 1983 vom heutigen
      Geschäftsführer Simon Haddad gegründet und ist eine der
      führenden französischen Hersteller von Digitalen Set-Top-Boxen.
      Zu seinen Kunden zählen Canal+, France Telecom, Reseaux
      Cables, Telediffusion de France, Carrefour, Fnac und Ocean.

      Worldsat wurde erst jüngst mit dem Preis der Zeitung LA
      TRIBUNE für die meist dynamische Firma in der Region Provence
      Alpes Cote D`Azur ausgezeichnet.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 14:04:18
      Beitrag Nr. 15 ()
      @ El_Kulle
      Kein Grund sich aufzuregen!
      Ich hoffe nur dass Du Dir im klaren darüber bist was ein Akkreditiv ist und wie er funktioniert! Deine Argumentation lässt nämlich darauf schließen dass Dir das nicht ganz bewußt ist.
      mfg
      M@urice
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:07:14
      Beitrag Nr. 16 ()
      Danke, pd. Der richtige Thread.

      Updated 04.08.00, 18:05 (GMT +01:00)

      Telenor buys Finnish

      Telenor Media has bought 60 percent of the Finnish firm Telefakta Telemarketing. Telenor Media`s CEO said the buy gives them an entry into the "strategically interesting" Finnish market.


      The chief element of the business concept is self-updating yellow pages information, supplemented with additional data and services.

      Telenor Media is now represented in Spain, France, Iceland, Finland, Poland, Russia, the Czech Republic and theBaltic nations.

      (Aftenposten Interactive/NTB)
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:13:48
      Beitrag Nr. 17 ()
      Alles schön und gut - aber was gegen Zonavi=IN steht ist doch wohl folgendes:

      Bei IN hat definitiv eine Bietergefecht stattgefunden. Zonavi ist aber fest an Telenor gebunden.
      Warum also dann ein Bietergefecht? Und ging es darum, wer noch ins Boot rein darf ?
      Und warum sitzt IN in Dänemark und nicht in Norwegen ?

      also IN = Antwort auf Zonavi ?

      wer weiss ....
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:25:45
      Beitrag Nr. 18 ()
      http://digitoday.com/dtno.nsf/wframe/soeke

      Dort "TV" eingeben. Viel Spaß. ;)

      JP
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:28:18
      Beitrag Nr. 19 ()
      Ich dachte das Bietergefecht hätte zwischen 2 Banken
      bestanden ? Oder habe ich da etwas falsch mitbekommen ?

      Gruß PT
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:35:44
      Beitrag Nr. 20 ()
      Der Beispiele eines:

      Finsk-norsk eierlapskaus i Cee.tv

      Av Pål Leveraas

      Publisert 08.11.2000 05:00

      Oslo (07.11.2000) - Telenor Broadband, og konsernsjef Stig Eide Sivertsen er i ferd med å bli en edderkopp i nordisk medieverden. Et oppkjøp i Cee.tv sikrer at selskapet har eierskapsrelasjoner til to av de bitreste finske mediekonkurrentene.

      *****

      Eins ist ja wohl klar: Es ist jetzt das Gebot der Stunde für jeden ernstzunehmenden MBX-Aktionär, sich des norwegischen Idioms schnellstens zu bemächtigen.

      Daher sage ich schon mal: "Mjölkesjokolade".

      Gruß, JP
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:42:00
      Beitrag Nr. 21 ()
      nein - das Bietergefecht hat zwischen 5 "Telekommunikationsunternehmen" stattgefunden.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:55:49
      Beitrag Nr. 22 ()
      Interaktiv-TV:
      Den første boksen er gratis


      Av Ole-Andreas Krohn

      Publisert 18.09.2000 07:22

      Oslo (15.09.2000) - Microsoft deler ut set-top bokser og tastatur gratis for å få fart på kundetilstrømmingen.

      Microsoft har stille og rolig begynt å dele ut gratis WebTV-utstyr til nye abonnenter på sin MSN-tjeneste. Hensikten er å bygge opp kundebasen på selskapets interaktive TV-tilbud.

      Nye kunder mottar en WebTV "Plus TV" set-top boks og et trådløst tastatur gratis. Normalt selges denne set-top boksen for 199 dollar og tastaturet for 49 dollar. Tilbudet forutsetter imidlertid at abonnentene benytter seg av MSN som ISP (Internet Service Provider ) når de kobler seg opp på WebTV-tjenesten.

      Utdelingen av set-top bokser og tastatur er et forsøk fra Microsoft sin side på å gjøre noe med kundebasen. Denne har hatt rundt én million brukere det siste året. WebTV, og var en av de første løsningene som ga amerikanere tilgang på Internett via fjernsyn. Nå møter dette tilbudet stadig sterkere konkurranse fra blant annet AOLTV. Microsoft må nå gjøre noe for å møte denne konkurransen.

      Microsoft TV, programvareselskapets server-software for interaktiv-TV, har også hatt store problemer. Etter å ha inngått avtaler med UPC og AT&T, har selskapet kommet helt i bakleksa med flere måneders forsinkelser på lanseringen av TV-server software. Konkurrenten Liberate Technology har nylig signert en avtale med UPC og rykter sier at det også er en avtale med AT&T underveis.

      Etter at WebTV ble overtatt av Microsoft i 1997 har selskapet prøvd å finne nye strategier for å få ut varene. Strategien har vært en kombinasjon med fokus på interaktiv-TV og det mest eksklusive segmentet av markedet. Denne strategien har ikke vært vellykket fordi størsteparten av kundene har vist seg å være førstegangsbrukere og personer som ikke har PC-er fra før.

      Konsernet har eksperimentert med integrering av diverse MSN-tjenester i TV-tilbudet. MSN Messenger er inkludert i tjenesten og MSN Hotmail skal etter planen snart inkluderes.

      Kilder nær WebTV indikerer at tilbudet om gratis utstyr må sees i sammenheng med Microsofts ønske om å bekrefte overfor produsentene av set-top bokser at selskapet er kommittert til å satse på WebTV, og derfor ønsker å støtte utplasseringen av dette utstyret. Produsentene av slikt utstyr er blant andre Philips og Sony.

      Microsoft håper på denne måten også å stimulere produsentene til utvikling av nye og bedre versjoner av produktene. Konsernet har også subsidiert set-top bokser tidligere for å få fart på volumet. Normalt koster disse 200 dollar stykket, mens produksjonskostnaden skal ligge betydelig høyere.

      Det tyske selskapet Metabox har tidligere fortalt at de har inngått en intensjonsavtale om salg av inntil 1,8 millioner set-top bokser i det nordiske markedet. Avtalen skal være inngått med et nordisk konsortium. I denne forbindelse har selskapet gått ut med et inntektsanslag på DM 500 - DM 700 pr enhet. Det vil neppe være mulig å plassere dette volumet i det nordiske markedet i løpet av kort tid uten at det legges inn ett betydelig subsidieelement til sluttbrukere.

      Tidligere i år tilbød MSN seks måneders gratis prøvetid til nye kunder.

      *****

      Weiter als bis zur eben erwähnten Süßigkeit reicht mein Norwegisch leider nicht. Aber es wird sich sicher jemand finden. Wir werden uns doch nicht von irgendeiner dusseligen Sprachgrenze von der abschließenden Aufklärung abhalten lassen...

      JP
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:10:47
      Beitrag Nr. 23 ()
      Aber jetzt im Ernst:

      Wer in die oben erwähnte soeke bei digitoday.com "interaktiv tv" eingibt, erhält immerhin einen nicht uninteressanten Eindruck davon, daß es sich um ein im hohen Norden schon vielbesprochenes Thema handelt. Man ist dort in dieser Richtung offenbar weiter als wir.

      Gruß, JP
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:14:18
      Beitrag Nr. 24 ()
      Der von die fett gedruckte teil sagt in etwa - der deutsche anbieter Met@box gibt an mit einem nordischen konsortium einen vertrag über 1,8 Mill. boxen abgeschlossen zu haben. der vertragspartner ist nicht bekannt. den artikel gibt es meines wissens auch in Englisch.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:22:50
      Beitrag Nr. 25 ()
      Auch das könnte für uns interessant sein: der Startschuß für iTV in Norwegen im nächsten Jahr (Telenor ist dabei)

      Finn H. Andreassen:
      Cee.tv klar til sending neste år


      Av Sigvald Sveinbjørnsson

      Publisert 07.11.2000 12:16

      Oslo (07.11.2000) - De interaktive og digitale avhopperne fra TV2, med Finn H. Andreassen i spissen, har dannet produksjons- og konpetanselskapet Cee.tv. Allerede til neste år skal selskapet begynne å distribuere digitalt innhold. Men hva de skal servere vil ikke selskapet ut med.

      I dag kom nyheten om at Cee.tv, som blant annet drives av eks TV 2-direktør Finn H. Andreassen og flere andre sentrale medarbeidere fra TV2, får sterke aktører inn på eiersiden. Telenor Broadband Services tar 35 prosent av aksjene i den siste emisjonen, noe de betaler 12,5 millioner norske kroner for. Dette priser hele Cee.tv til omtrent 37,7 millioner kroner.

      - Vi er svært fornøyd med å få inn disse eierne, sier Finn H. Andreassen til digitoday.no. Han forteller at dette er viktige partnere for selskapets fremtidige vekst.

      - Vi skal produsere interaktivt innhold for digital-TV. Dette enten gjennom at vi leverer produksjoner til for eksempel TV-kanaler. Men også egne nisjekanaler kan bli aktuelt, sier Andreassen som forteller at mobilt Internett er et område hvor selskapet vil posisjonere seg.

      Selskapet vil ikke komme ut med hvilke tjenester eller produkter de skal komme på markedet med. Men Andreassen sier til digitoday.no at de allerede neste år kan begynne å vise frem det de jobber med, hvis bredbåndsnettet er klart.

      Cee.tv gikk tidligere under navnet Tvkanalen.net, et navn som var typisk særnorsk.

      - Jo, det stemmer at vi har en litt med "internasjonal" fokus med dette navnet vi har valgt. På norsk uttales det jo Se TV mens det på engelsk heter See TV, forteller Andreassen.

      Han forteller at selskapet i det siste har brukt mye tid på å navigere i markedet, og gjort en såkalt kartlegging av de strategiske samarbeidsmulighetene rundt om i Europa. Delegasjoner fra Cee.tv har blant annet vært i Storbritannia.

      - Vi har et nordisk perspektiv på det vi gjør, sier Andreassen til digitoday.no.

      Når det gjelder de andre aktørene i TV bransjen har Andreassen følgende å si:

      - Det er endel som har skjønt hva som er i ferd med å skje, og som er veldig entusiastiske. Men det er mange som ennå ikke er helt med.

      Da er det kanskje ikke så rart at brorparten av Cee.tvs omsetning kommer nettopp fra konsulenttjenester.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:28:38
      Beitrag Nr. 26 ()
      Ein bisschen lesbarer. Die Nachfrage ist also da.

      http://hotell.intergate.no/canaldigital/les_mer.cgi?docid=52…

      Swedes desire broadband

      Nov 16 2000

      Almost fifty per cent of Swedish households with Internet access would like broadband into their homes. Video-on-demand is one of the main attractions.

      Rougly 100.000 Swedish households are hooked up to a broadband connection today, but one million - roughly half the wired population - would like to upgrade to the far larger capacity inherent in the broadband networks, a study from Stelacon shows. Faster Internet and video-on-demand are the main attractions for the Swedes polled in the survey, as well as broadband services which will increase safety in the home, Computer Sweden writes.

      The study also reveals that the slow pace of broadband rollout Swedish is not due to lack of interest. The choice of technology seems to be hard for the households, given that a choice of broadband provider in reality means a choice of future services.
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:44:32
      Beitrag Nr. 27 ()
      Zu finden unter http://www.canaldigital.com/

      Sweden takes webTV lead


      Nov 1 2000

      Sweden competes head to head with the US for pole position in the web TV race, a Swedish study shows.

      The market will take off next year, and revenue from web TV will be bigger by 2004 than revenue from traditional TV operations, the report from Mediavision claims. ``The streaming market will include far more areas than today`s TV market. Among the fields in which we predict siginificant growth are education, advertising and business communication,`` says Mediavision CEO Marie Nilsson.

      Roughly two million Swedes - 24 per cent of the population - will watch streaming video this year. By 2002, the number will have grown to five million, Mediavision predicts.

      The broadband development is the prime mover for the growth, which will put Sweden far ahead of the other EU countries and head-to-head with the US.

      A study by the Swedish newsletter Etermedia has estimated the country`s investments in streaming TV to amount to SEK 100m this autumn.



      By Paal Nedregotten for Origo
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 19:50:32
      Beitrag Nr. 28 ()
      Telenor snaps up Cee.tv

      Nov 8 2000

      Telenor Broadband Services continues its media buying spree with a 35 per cent share of Norwegian TV production company Cee.TV.

      ``Cee.tv is producing interactive content and programming concepts for distribution through various media, among them the Internet and TV,`` a press release from the Norwegian telecom broadband unit states.Cee.tv was formed after several key TV2 employees left Norway`s largest commercial TV channel earlier this year.

      ``To succeed with a speedy development of broadband services in the Norwegian market, we are dependent on competitive content both nationally and locally. A company like Cee.tv opens up large possibilities with their experience in commercial broadcasting,`` Telenor Broadband Services CEO Stig Eide Sivertsen says in the press release.

      Telenor Broadband Services already owns roughly 30 per cent of media house A-pressen.

      By Paal Nedregotten for Origo
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 20:08:59
      Beitrag Nr. 29 ()
      zum Börsengang von Telenor

      Timetable
      Subject to market conditions, the timetable for the IPO is as follows:
       Roadshow and bookbuilding period commences Monday, 13th November
       Retail subscription period commences Friday, 17th November
       Retail subscription period ends Thursday, 30th November
       Roadshow and bookbuilding period ends Friday, 1st December
       Offer price/allocations expected to be announced Sunday, 3rd December
       Listing and commencement of trading Monday, 4th December
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 22:44:17
      Beitrag Nr. 30 ()
      Sehr amuesant, der Beitrag von JanPhil. Ich zitiere:
      >(...)
      >Finsk-norsk eierlapskaus i Cee.tv

      Bei "Eier-Lapskaus" hat doch jeder noerdlich des Weisswurstaequators geborene so seine leicht gubbeligen Erinnerungen. *smile* Was meinen bloss die Finnen damit?
      Jopa

      >
      >Av Pål Leveraas
      >
      >Publisert 08.11.2000 05:00
      >
      >Oslo (07.11.2000) - Telenor Broadband, og konsernsjef Stig >Eide Sivertsen er i ferd med å bli en edderkopp i nordisk >medieverden. Et oppkjøp i Cee.tv sikrer at selskapet har >eierskapsrelasjoner til to av de bitreste finske >mediekonkurrentene.
      >(...)
      >*****
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 14:27:18
      Beitrag Nr. 31 ()
      Aus dem Thread "Met@box 1000 auf der Messe in Madrid"
      http://www.wallstreet-online.de/ws/community/board/thread.ph…


      Telenor Avidi
      Telenor Avidi is the largest cable TV company in Norway, with 345,000 subscribers and a turnover of approx. 250 millon NOK. Telenor Avidi is a subsidary of Telenor, the Norwegian TeleCom.

      More Details...

      TV2
      TV2 is Norway`s leading commercial television channel, covering 96% of the Norwegian population. Turnover in 1998 was 1.1 billion NOK.

      <http://www.tv2.no>
      TV 2 – Norway’s leading commercial television channel
      TV 2 – Young, Fresh and Innovative*

      MetaLab targets markets such as Broadband Internet, Cable TV, Transportation, Retail, and Intra-company TV. MetaLab was founded in 1998 by its six partners, who have more than 10 years experience with development and deployment of broadcast multimedia software.
      Also kein Zusammengehen mit Met@box.

      MetaLab has delivered an information channel solution installed at 20 cable headends across the country. The information channel is broadcast to all subscribers, supporting text, graphics, and digital MPEG video. It is being used for promotion and to inform subscribers about products, services, channels, frequencies etc. The systems are controlled remotely from UPC`s headquarters in Oslo, enabling unique content to be targeted at each cable network.
      MetaLab mit UPC. UPC wäre auch nicht im Konsortium. UPC ist Microsoft-nah. In Österreich wollen sie aber keine Microsoft-Software benutzen, war das so?

      Telenor
      http://www.online.no/kundeservice/minkonto/
      "Min konto. Telenor Internett konto. øPrv eFaktura! </kundeservice/efaktura.html>
      Lei av å taste inn lange KID- og kontonumre?" Soll das Online-Konto sein?
      eine Bank ist im Konsortium drin. Met@box 2000 wird mit Smartcard ausgerüstet.

      "åSikkerhet p PC 2 </kundeservice/sikkerhet2.html>
      Sikkerhetshull ved bruk av java-skript og Microsoft-produkter."
      ??? Ist Microsoft Telenor`s Partner, dann nicht für Met@box?
      Verschiedene Logos von MS, Cisco, Novell sind zu sehen.

      Telefakskatalogen.Telefonkatalogen. Skal du bestille eller endre oppføring i Telenor Medias produkter, må du kontakte vårt Katalogservicekontor i ditt område. Før markøren over kartet for å se det aktuelle fylkets Katalogservicekontor med telefon- og faksnummer. Klikk for å få adresseinformasjon. ??? Telenor hat viele verschiedenen Katalogen etwa wie Quelle, Otto, Neckermann. BOT interessant?

      Telenor hat bereits einen Digital-TV-Decorder (f. Kabelnetz). "Telenor Avidi" heißt er. Warum jetzt Met@box 2000? sehr unwahrscheinlich, daß Telenor ein Partner ist.

      unter http://www.metatv.no/showcase/telenor/telenor.htm steht:
      MetaLab has delivered an information channel solution installed at 10 cable headends across the country. The information channel is broadcasted to all subscribers, supporting text, graphics, and digital MPEG video. It is being used for promotion and to inform subscribers about products, services, channels, frequencies etc.
      Telenor und MetaLab sind Partner. Spricht gegen Met@box.

      Telenor Avidi
      Telenor Avidi is the largest cable TV company in Norway, with 345,000 subscribers and a turnover of approx. 250 millon NOK. Telenor Avidi is a subsidary of Telenor, the Norwegian TeleCom.
      Dann ist "Norwegian TeleCom" kein Telekommunikationsunternehmen im IN-Konsortium.

      UPC
      UPC is the second largest cable TV company in Norway, with approximately 330,000 subscribers. The company is a subsidiary of United Pan-Europe Communications NV, one of Europe`s largest private cable companies. Operating in 14 countries and with its head office in Amsterdam, UPC supplies cable TV, telephony, internet and programme services to approximately 4.6 million households and 3.3 million subscribers in Europe and Israel.
      - in Israel auch Subscribers. UPC würde mit einem von Drei Kabelnetzbetreiber in Israel unterstützen, um Digital-Umrüstung dort zu realisieren. Ist schon bekannt mit wem? Wenn ja, bleibt für Met@box noch zwei. Vorstand sagte, der Auftraggeber sei durchaus bekannt/berühmt. Es gibt nicht mehr viel Wahl beim Spekulieren des Auftraggebers in Israel.

      TV2
      TV2 is Norway`s leading commercial television channel, covering 96% of the Norwegian population. Turnover in 1998 was 1.1 billion NOK.

      chello broadband
      chello broadband n.v. is the first pan-European provider of broadband internet access. The company supplies consumers with a new generation of internet services and broadband content through high-speed cable modems and offers an off-the-shelf service for European cable operators. chello broadband n.v. currently has subsidaries in The Netherlands, Belgium, Austria, France, and Norway.

      TV2 und chello broadband sind auch unter http://www.metalab.no/default.asp?tab=Showcase registriert. Also nicht im Konsortium drin.

      Persönliches Fazit: alle hier aufgelistete Unternehmen sind nicht im InterNordic-Konsortium drin.

      Norwegischer Telefonkonzern bei Börsengang mit zwölf Milliarden Euro bewertet
      Samstag, den
      11.11.00 00:19

      aus dem Bereich Telcos


      Der staatliche norwegische Telefonkonzern Telenor wird bei seinem Börsengang im Dezember mit bis zu knapp zwölf Milliarden Euro (gut 23 Milliarden Mark) bewertet. Wie das auch an der deutschen VIAG Interkom beteiligte Unternehmen am Freitag mitteilte, sollen die Aktien aus dem zum Verkauf angebotenen 25-prozentigen Paket für 50 bis 68 Kronen je Stück angeboten werden. Telenor-Chef Eivind Reiten sagte, diese Preisspanne sei nach Studien und Bankenempfehlungen festgelegt worden und fair. Analysten hatten Telenor auf bis zu 29,3 Milliarden Mark taxiert.

      Telenor soll am 4. Dezember den größten Börsengang in der Geschichte Norwegens hinlegen. Der Großteil des erhofften Erlöses soll in die ehrgeizigen Expansionspläne des Konzerns fließen. Das Unternehmen dürfte eines der Schwergewichte an der Börse von Oslo werden; geplant ist auch eine Einführung der Aktien an der US-Technologiebörse Nasdaq. Telenor hält zehn Prozent am deutschen Telefonbetreiber Viag Interkom, der von E.ON und British Telecom geführt wird. Im Sommer hatte das norwegische Unternehmen die Übernahme der dänischen Gesellschaft Sonofon und den Aufstieg zum Branchenführer in Nordeuropa angekündigt.
      (rsi/afp)

      Auch in Englang wird lt. Domeyer ein Konsortium aufgebaut.
      Telenor ist bereits auch in Polen aktiv.
      http://www.telenor.pl glaube ich...



      ich wollte nur was zu "TV2".
      Eigentlich stört mir bei dieser Zusammensetzung Metalab und UPC. Wenn aber Telenor passt, müßte/dürfte TV2 dabei sein.Die beiden haben wirklich gute Konzepte, die komplett mit Met@box 1000 verwirklich werden könnten, die aber mit anderen STBen nicht möglich wären.http://www.tv2.no/nyheter/_2100.htmllive-streaming.
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 14:34:04
      Beitrag Nr. 32 ()
      TV 2 – Norway’s leading commercial television channel


      TV 2 won its licence to operate nationwide commercial terrestrial television in Norway in November 1991. The channel broadcast its first programmes on 5 September 1992 and has in the course of just a few years established its position as Norway’s leading commercial channel. TV 2s distribution covers 96% of the Norwegian population (3 555 000 individuals aged 12+)

      The primary language of TV 2 is Norwegian. The channel has a public service remit whilst its ownership is private. The major shareholders are as follows;

      Schibsted
      Egmont Holding
      A-Pressen ASA
      A-Pressen TV AS

      TV 2 – Young, Fresh and Innovative*
      TV 2’s brand presents a very distinct profile. The channels programme schedule has helped forge a very unique position for TV 2 compared to its national competitors. According to research the viewers consider the channel to be young , fresh and innovative. It has ”the ability to renew itself” and is ”something to look forward to” . This evidently creates a strong sense of belonging amongst viewers.

      The positioning of the national competition.*
      NRK1 which is considered to be the only other ”brand” in the television market in Norway represents the serious side of broadcasting. The channel is informative rather than entertaining, old rather than innovative and trustworthy rather than involving.

      The second state channel, NRKTo, has a more cultural personality.

      The other two free-to-air channels in Norway, TVNorge and TV3 focus on entertainment, but do not possess any unique motivating characteristics to empower them with a clearly defined brand position.

      TV 2 will continue to build its brand, focusing on being innovative, creative, young and fresh. The future will also see us ;
       Building relationships with viewers
       Building the best presenters – a human face
       Maintaining a consistent programme schedule
      In a fragmented marketplace, the presence of a strong brand could never be more vital.


      Sound Results – Strong Market Position
      In 1998 TV 2 held a 30% share of viewing in the national universe and a 68-70% share of TV-spend in the Norwegian advertising market. TV 2’s daily reach in was 59% in 1998 which can be compared to the nearest competitors daily reach of 38% - TV 2 provides advertisers with true national coverage in their target groups.

      ( See ppt. diagrams Share of viewing by channel / Good target group coverage)

      The programme mix –
      In 1997 TV 2 delivered a total of 5,448 hours of broadcasting and is almost a 24-hour channel. The channels investment in programming has increased by more than 100% since 1992 and Norwegian programming accounts for over 50% of the total program schedule.

      Norwegian entertainment, news/current affairs and sport are fundamental elements in the programming mix.

      Norwegian entertainment highlights include…





      Hotel Cæsar, a quality daily weekday soap…





      Gutta på Tur, a unique combination of fun, travel, food and adventure with the Norwegian heroes Bjørn Dæhlie and Vegard Ulvang…






      Jakten på det Gode Liv, which combines the same elements with portraits of people’s ”hunt for the good life”….


      In addition to the channels Norwegian programming it is TV 2’s clear aim to also offer it’s viewers top quality foreign programmes – Ally McBeal, Friends, Frasier, Chicago Hope, Seinfeld are to name just a few. Teletubbies has become a recent addition on the children’s television front and the Danish series Samsø has continued success on TV 2. TV 2 showed approximately 250 foreign language films in 1998 all in their original version.





















      Sport on TV 2, as popular as ever, has enjoyed a renaissance on the channel with top quality event coverage…highlights from 1999 include:

      World Athletics Championships (Spain)
      World Championships in handball for men (Egypt)
      World Championships in handball for women (Norway)
      European Soccer Championship qualifications, featuring England & Norway
      World Championships in Alpine & Nordic Skiing
      Summer Olympics (Sydney)



      Note : A declaration of intent is not available in TV 2’s case.
      (* Brand Essence, The Decision Shop, London 1997)


      Om TV 2

      Høstlanseringen 1999

      Pressemeldinger

      TV 2-fjesene

      Organisasjonen

      Priser og betingelser

      Datterselskap

      Årsberetning 1997

      Årsberetning 1998

      About TV 2

      About TV 2
      Ledige stillinger

      Søk i om TV 2




      Utviklet av Net 2 Interaktiv.
      Ansvarlig: Informasjonssjef TV 2 Rune Indrøy.
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 14:40:54
      Beitrag Nr. 33 ()
      DotTV-Adresse, wie Cee.TV sind viel von MBX-Parteien registriert.
      Manche von Herrn Thao Ngo.

      www.metabox.tv
      www.metatv.tv
      www.internordic.tv
      www.graetz.tv

      Kann ja nur Zufall sein. Zufall
      Avatar
      schrieb am 11.12.00 15:42:29
      !
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      Canal Digital und Telenor im Konsortium oder was???