Met@box - der GB deal - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 05.02.01 13:35:14 von
neuester Beitrag 08.02.01 13:43:24 von
neuester Beitrag 08.02.01 13:43:24 von
Beiträge: 20
ID: 338.606
ID: 338.606
Aufrufe heute: 0
Gesamt: 2.055
Gesamt: 2.055
Aktive User: 0
Top-Diskussionen
Titel | letzter Beitrag | Aufrufe |
---|---|---|
vor 1 Stunde | 1238 | |
vor 22 Minuten | 929 | |
heute 06:33 | 635 | |
vor 1 Stunde | 606 | |
gestern 22:29 | 602 | |
vor 1 Stunde | 598 | |
vor 1 Stunde | 582 | |
vor 1 Stunde | 554 |
Meistdiskutierte Wertpapiere
Platz | vorher | Wertpapier | Kurs | Perf. % | Anzahl | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1. | 18.500,48 | -0,12 | 110 | |||
2. | 2. | 0,1795 | -84,04 | 76 | |||
3. | 4. | 2.231,78 | +1,79 | 55 | |||
4. | 3. | 20,740 | -6,15 | 42 | |||
5. | 17. | 2,6200 | -14,94 | 41 | |||
6. | 9. | 0,2105 | -3,22 | 38 | |||
7. | 7. | 0,9470 | +13,55 | 33 | |||
8. | 10. | 65,20 | -9,07 | 31 |
Ende November teilte die Met@box AG einen Auftrag über mindestens 100 000 s.-t. boxen basierend auf der Phoenix-Plattform mit einem nicht näher genannten britischen Konsortium mit.
GB ist in Europa die in Bezug auf iTV wohl best erschlossenste Region.
Sehr bald wurden erneute Zweifel an der Werthaltigkeit dieses Auftrages laut. Zudem wurde auch sehr bald argumentiert, der britische Markt sei bereits gesättigt, er würde von Sky (News cooperation) kontrolliert etc.
Auch sogenannte Fachblätter wie Infosat waren sich nicht zu schade trotz besserem Wissen derartigen Nonsense zu verbreiten.
Fakt ist: obwohl der britische iTV Markt im Gegensatz zu den meisten anderen europäischen Märkten bereits vorhanden ist und somit als Referenzmarkt für viele Unternehmen der wichtigste in Europa ist, ist die Entwicklung hier keinesfalls abgeschlossen. Vielmehr entsteht in GB gegenwärtig genau das, was für einen Markt essentiell ist: Competition.
Neben dem „frontrunner“ Sky gibt es in der Zwischenzeit mehr als ein Dutzend kleinere, mittlere und Großunternehmen, die sich im bereich iTV hier engagieren. Einige von ihnen sind mit ihrem Angebot im Herbst 2000 gestartet, viele werden auch erst im 1. Halbjahr 2001 starten.
Aus diesem Grund habe ich mich entschlossen einen Teil meiner Recherchen der letzten Wochen zu diesem Thema hier frei zur Verfügung zu stellen. Eigentlich gehört dieser thread ins iTV/Broadband Forum. Angesichts der vielen unqualifizierten Poster, die es nicht für nötig befinden, sich voll registrieren zu lassen (teils, weil sie auf diese Weise mehrere IDs unterhalten können) die sich im met@box Umfeld tummeln, möchte ich es allerdings lieber im NM (reg) Forum platzieren. Ich bitte w:o das zu akzeptieren.
Zunächst einmal möchte ich die aktuell (Sommer 2000) größten und bekanntesten iTV Providern in GB vorstellen:
Telewest
Kabelbetreiber
http://www.telewest.co.il
http://www.flextech.co.uk
Telewest Communications wants to provide the best telly in the UK. With more more than 1 million cable subscribers, it is the UK`s #2 cable TV operator (behind NTL). The company also provides phone lines to 1.6 million residential customers and about 62,000 business customers. It also offers data communications, Internet access, and interactive services. Telewest has expanded into content by buying TV and Internet content firm Flextech. US-based programming giant Liberty Media owns about 25% of Telewest and Microsoft owns about 24%. Cable operator United Pan-Europe Communications (UPC) will gain Liberty`s stake as part of a deal between Liberty and UPC parent UnitedGlobalCom.
NTL
Kabelbetreiber, t-DTV
http://www.ntl.com/broadcast/default.asp
http://www.ntl.com/interactive-tv/you-me/default.asp
http://www.askntl.com/internet/tvinternet/default.asp
http://www.askntl.com/seen-on-tv/heads/heads.asp
NTL has become the UK`s #1 cable TV operator with its purchase of the residential cable business of Cable & Wireless Communications. Besides offering cable TV, NTL provides local and long-distance telephone service and Internet access over its cable and fiber-optic networks. Overall, the company has more than 3 million cable and telephone subscribers in the UK and Ireland and about 1.4 million cable customers in Switzerland and France. Other offerings include leased lines, frame relay, and other corporate data services; wholesale Internet access for ISPs; and TV and radio broadcast transmission services. France Telecom owns a 25% stake in NTL.
ONDigital
Terrestrischer Digital-TV Provider
http://www.Ondigital.co.uk
ONdigital is the first company in the world to launch a digital terrestrial television (DTT) service. That means we deliver multi-channel TV and interactive services into the home through an ordinary TV aerial.
ONdigital was created by its two shareholders Carlton and Granada when they were granted a licence to operate in December 1997.
Carlton Communications and Granada Media Group are the two largest independent television broadcasters in the UK. ONdigital is an independent company with separate premises.
Launching its service to customers on 15 November 1998, it is now a company employing over 1,500 people with a growing subscriber base.
Open/BskyB
SAT Provider
http://www.sky.com
http://www.open.com
The lofty British Sky Broadcasting Group (BSkyB) is the UK`s #1 pay-TV provider. BSkyB distributes programming to 4.5 million direct-to-home (DTH) satellite subscribers. Its entertainment, news, and sports channels reach another 4.5 million viewers through wholesale distribution, including more than 600,000 in Ireland. The firm is transitioning to all-digital satellite service: 3.6 million of its DTH subscribers use the digital service. It also offers interactive TV services, holds broadcast rights to the leading football (soccer) leagues in England and Scotland, and has minority stakes in several clubs. Sky Global Networks, an affiliate of News Corp. (controlled by BSkyB chairman Rupert Murdoch), owns 38% of BSkyB.
Yes Television
ADSL-Provider
http://www.yestv.co.uk
When a mystery writer sits down to pen a whodunit about the death of the video store, Yes Television will be a prime suspect. The company offers video-on-demand through high bandwidth cable networks and ADSL telephone lines. Viewers can choose among movies, selected TV programming, music videos, or sporting events whenever they want; subscribers can stop the action, rewind, or fast-forward as if they`d popped a video in a VCR. Yes operates in UK cities Cardiff, Hull, and Manchester and is planning to enter Asia through an investment in Broadcasting Network Thailand. The company has video agreements with Sony Pictures Entertainment, Warner Brothers, and Disney. Founded in 1995, Elmsdale Media owns the company.
Videonetworks
ADSL Provider
http://www.videonetworks.co.uk
http://www.homechoice.co.uk/
Watching TV at specific times, cable companies digging up the roads -- both passé? Video Networks Limited (VNL) thinks so, offering video-on-demand and other broadband interactive services over a customer`s regular copper telephone line. Using VNL`s digital TV Homechoice service and its library of hundreds of movies, music videos, and television programs, customers can choose when they want to see a program; start, stop, or go forward or backward during a program; or watch a program as many times as they want. Other services include educational products; high-speed, no dial-up Internet access; interactive home banking, insurance, and shopping; an on-screen health and fitness club; and on-screen games and entertainment.
Weitere kleinere Unternehmen die in nächster Zukunft ihr Engagement ausbauen werden:
Kingston Vision
http://www.kitv.co.uk
Diva TV
http://www.divatv.co.uk
Freebox
http://www.free-box..co.uk
to be continued..
Dazu hier noch ein Artikel
Digital TV in the UK
May 2000
The last week of March 2000 saw the launch of the first nationwide interactive television advertisement in the UK on the Open platform backed by BskyB, the British satellite broadcaster. Just a few days earlier, the cable TV provider Telewest promised a full range of interactive television services by the summer.
NTL is buying the consumer TV interests of Cable & Wireless, making NTL the UK`s largest cable TV company in terms of territory covered. The UK ITV market is now one of the most advanced markets for interactive television in the world.
The biggest obstacle to progress is the fact that there is no standard platform for delivering interactive television. There are four main service providers - ONdigital, which uses a terrestrial broadcast network; Open, which broadcasts via the BSkyB satellite; and the cable providers NTL and Telewest. ONdigital has an MHEG-based system, the two cable providers both base their services on HTML and JavaScript, while Open has its own proprietary technology.
As a result, any advertisement designed to run on all networks in the UK would have to be remade several times in order to work on the different systems.
There is also confusion amongst potential subscribers, who find it difficult to differentiate the offer made by each platform. In theory, only the cable broadcasters are able to deliver the full potential of interactive television, as they use a relatively new, broadband network which is capable of delivering true video-on-demand. However, much of the running has been made by Open, even though it delivers its service via a combination of satellite broadcasting and local telephone lines, which are comparatively old and slow.
Open was the first broadcaster to offer a national interactive service, which launched before Christmas. It quickly demonstrated how great the potential for ITV will be. Though the service was only available through untested technology in a limited number of homes, purchases through Open quickly hit £1m a week.
The service has been rolled out quickly and Open now provides shopping, banking and email services to 2.8m subscribers.
Telewest announced the launch of Active Digital, which will offer email, home banking, shopping, and interactive entertainment via the TV by this summer. These services will be available to all Telewest`s 110,000 digital subscribers, helping it increase its subscriber base to a predicted 500,000 by the end of this year.
Once NTL has absorbed the former Cable and Wireless network, it will have a subscriber base that already includes 2.2m homes and the potential to sign up a further 10m. However, it has been slower to launch its services - estimates suggest that interactive services will be available to around 250,000 digital subscribers by the end of this year.
ONdigital and Open will benefit from the widespread introduction of ADSL lines by UK telecoms providers. These will reach 80% of the UK population within three years. They offer broadcasters a broadband line to homes independent of the existing cable network, giving them the potential to provide significantly improved levels of interactivity.
. Most analysts agree that advertising will be crucial to the future of ITV. Last year, Forrester Research was forecasting that the total ITV market would be worth US $20bn by 2004, of which $2bn would be subscriptions, $7bn commerce, and more than half, $11bn, would be advertising revenue.
Unilever`s decision to run the UK`s first interactive television advertisement represents a milestone. The ad, for Chicken Tonight sauces, offers the opportunity to receive a recipe book and a money-off voucher, with the option to see recipes on Open.
It exploits one of the key strengths of ITV technology for advertisers - the fact that all the data on viewers is already held in the system, The viewer simply clicks on an icon to receive the on-screen offer.
Today, more than 3m households in the UK have access to digital TV, and this is forecast to rise quickly. A recent Government predicts that there will be over 8m digital subscribers by 2003 and 18.5m by 2008. Broadcasters hope that the growth in digital will mean that they can switch off the analogue television signal by 2010. The recent £22 billion auction of bandwidth to facilitate G3 telecoms means that the analogue frequencies released by the switch to digital should fetch even more and will encourage the government to find a solution to the problem of legacy analogue sets.
Author: Mark Priestley, Carat London
mark_priestley@carat.co.uk +44 x20 7430 6000
GB ist in Europa die in Bezug auf iTV wohl best erschlossenste Region.
Sehr bald wurden erneute Zweifel an der Werthaltigkeit dieses Auftrages laut. Zudem wurde auch sehr bald argumentiert, der britische Markt sei bereits gesättigt, er würde von Sky (News cooperation) kontrolliert etc.
Auch sogenannte Fachblätter wie Infosat waren sich nicht zu schade trotz besserem Wissen derartigen Nonsense zu verbreiten.
Fakt ist: obwohl der britische iTV Markt im Gegensatz zu den meisten anderen europäischen Märkten bereits vorhanden ist und somit als Referenzmarkt für viele Unternehmen der wichtigste in Europa ist, ist die Entwicklung hier keinesfalls abgeschlossen. Vielmehr entsteht in GB gegenwärtig genau das, was für einen Markt essentiell ist: Competition.
Neben dem „frontrunner“ Sky gibt es in der Zwischenzeit mehr als ein Dutzend kleinere, mittlere und Großunternehmen, die sich im bereich iTV hier engagieren. Einige von ihnen sind mit ihrem Angebot im Herbst 2000 gestartet, viele werden auch erst im 1. Halbjahr 2001 starten.
Aus diesem Grund habe ich mich entschlossen einen Teil meiner Recherchen der letzten Wochen zu diesem Thema hier frei zur Verfügung zu stellen. Eigentlich gehört dieser thread ins iTV/Broadband Forum. Angesichts der vielen unqualifizierten Poster, die es nicht für nötig befinden, sich voll registrieren zu lassen (teils, weil sie auf diese Weise mehrere IDs unterhalten können) die sich im met@box Umfeld tummeln, möchte ich es allerdings lieber im NM (reg) Forum platzieren. Ich bitte w:o das zu akzeptieren.
Zunächst einmal möchte ich die aktuell (Sommer 2000) größten und bekanntesten iTV Providern in GB vorstellen:
Telewest
Kabelbetreiber
http://www.telewest.co.il
http://www.flextech.co.uk
Telewest Communications wants to provide the best telly in the UK. With more more than 1 million cable subscribers, it is the UK`s #2 cable TV operator (behind NTL). The company also provides phone lines to 1.6 million residential customers and about 62,000 business customers. It also offers data communications, Internet access, and interactive services. Telewest has expanded into content by buying TV and Internet content firm Flextech. US-based programming giant Liberty Media owns about 25% of Telewest and Microsoft owns about 24%. Cable operator United Pan-Europe Communications (UPC) will gain Liberty`s stake as part of a deal between Liberty and UPC parent UnitedGlobalCom.
NTL
Kabelbetreiber, t-DTV
http://www.ntl.com/broadcast/default.asp
http://www.ntl.com/interactive-tv/you-me/default.asp
http://www.askntl.com/internet/tvinternet/default.asp
http://www.askntl.com/seen-on-tv/heads/heads.asp
NTL has become the UK`s #1 cable TV operator with its purchase of the residential cable business of Cable & Wireless Communications. Besides offering cable TV, NTL provides local and long-distance telephone service and Internet access over its cable and fiber-optic networks. Overall, the company has more than 3 million cable and telephone subscribers in the UK and Ireland and about 1.4 million cable customers in Switzerland and France. Other offerings include leased lines, frame relay, and other corporate data services; wholesale Internet access for ISPs; and TV and radio broadcast transmission services. France Telecom owns a 25% stake in NTL.
ONDigital
Terrestrischer Digital-TV Provider
http://www.Ondigital.co.uk
ONdigital is the first company in the world to launch a digital terrestrial television (DTT) service. That means we deliver multi-channel TV and interactive services into the home through an ordinary TV aerial.
ONdigital was created by its two shareholders Carlton and Granada when they were granted a licence to operate in December 1997.
Carlton Communications and Granada Media Group are the two largest independent television broadcasters in the UK. ONdigital is an independent company with separate premises.
Launching its service to customers on 15 November 1998, it is now a company employing over 1,500 people with a growing subscriber base.
Open/BskyB
SAT Provider
http://www.sky.com
http://www.open.com
The lofty British Sky Broadcasting Group (BSkyB) is the UK`s #1 pay-TV provider. BSkyB distributes programming to 4.5 million direct-to-home (DTH) satellite subscribers. Its entertainment, news, and sports channels reach another 4.5 million viewers through wholesale distribution, including more than 600,000 in Ireland. The firm is transitioning to all-digital satellite service: 3.6 million of its DTH subscribers use the digital service. It also offers interactive TV services, holds broadcast rights to the leading football (soccer) leagues in England and Scotland, and has minority stakes in several clubs. Sky Global Networks, an affiliate of News Corp. (controlled by BSkyB chairman Rupert Murdoch), owns 38% of BSkyB.
Yes Television
ADSL-Provider
http://www.yestv.co.uk
When a mystery writer sits down to pen a whodunit about the death of the video store, Yes Television will be a prime suspect. The company offers video-on-demand through high bandwidth cable networks and ADSL telephone lines. Viewers can choose among movies, selected TV programming, music videos, or sporting events whenever they want; subscribers can stop the action, rewind, or fast-forward as if they`d popped a video in a VCR. Yes operates in UK cities Cardiff, Hull, and Manchester and is planning to enter Asia through an investment in Broadcasting Network Thailand. The company has video agreements with Sony Pictures Entertainment, Warner Brothers, and Disney. Founded in 1995, Elmsdale Media owns the company.
Videonetworks
ADSL Provider
http://www.videonetworks.co.uk
http://www.homechoice.co.uk/
Watching TV at specific times, cable companies digging up the roads -- both passé? Video Networks Limited (VNL) thinks so, offering video-on-demand and other broadband interactive services over a customer`s regular copper telephone line. Using VNL`s digital TV Homechoice service and its library of hundreds of movies, music videos, and television programs, customers can choose when they want to see a program; start, stop, or go forward or backward during a program; or watch a program as many times as they want. Other services include educational products; high-speed, no dial-up Internet access; interactive home banking, insurance, and shopping; an on-screen health and fitness club; and on-screen games and entertainment.
Weitere kleinere Unternehmen die in nächster Zukunft ihr Engagement ausbauen werden:
Kingston Vision
http://www.kitv.co.uk
Diva TV
http://www.divatv.co.uk
Freebox
http://www.free-box..co.uk
to be continued..
Dazu hier noch ein Artikel
Digital TV in the UK
May 2000
The last week of March 2000 saw the launch of the first nationwide interactive television advertisement in the UK on the Open platform backed by BskyB, the British satellite broadcaster. Just a few days earlier, the cable TV provider Telewest promised a full range of interactive television services by the summer.
NTL is buying the consumer TV interests of Cable & Wireless, making NTL the UK`s largest cable TV company in terms of territory covered. The UK ITV market is now one of the most advanced markets for interactive television in the world.
The biggest obstacle to progress is the fact that there is no standard platform for delivering interactive television. There are four main service providers - ONdigital, which uses a terrestrial broadcast network; Open, which broadcasts via the BSkyB satellite; and the cable providers NTL and Telewest. ONdigital has an MHEG-based system, the two cable providers both base their services on HTML and JavaScript, while Open has its own proprietary technology.
As a result, any advertisement designed to run on all networks in the UK would have to be remade several times in order to work on the different systems.
There is also confusion amongst potential subscribers, who find it difficult to differentiate the offer made by each platform. In theory, only the cable broadcasters are able to deliver the full potential of interactive television, as they use a relatively new, broadband network which is capable of delivering true video-on-demand. However, much of the running has been made by Open, even though it delivers its service via a combination of satellite broadcasting and local telephone lines, which are comparatively old and slow.
Open was the first broadcaster to offer a national interactive service, which launched before Christmas. It quickly demonstrated how great the potential for ITV will be. Though the service was only available through untested technology in a limited number of homes, purchases through Open quickly hit £1m a week.
The service has been rolled out quickly and Open now provides shopping, banking and email services to 2.8m subscribers.
Telewest announced the launch of Active Digital, which will offer email, home banking, shopping, and interactive entertainment via the TV by this summer. These services will be available to all Telewest`s 110,000 digital subscribers, helping it increase its subscriber base to a predicted 500,000 by the end of this year.
Once NTL has absorbed the former Cable and Wireless network, it will have a subscriber base that already includes 2.2m homes and the potential to sign up a further 10m. However, it has been slower to launch its services - estimates suggest that interactive services will be available to around 250,000 digital subscribers by the end of this year.
ONdigital and Open will benefit from the widespread introduction of ADSL lines by UK telecoms providers. These will reach 80% of the UK population within three years. They offer broadcasters a broadband line to homes independent of the existing cable network, giving them the potential to provide significantly improved levels of interactivity.
. Most analysts agree that advertising will be crucial to the future of ITV. Last year, Forrester Research was forecasting that the total ITV market would be worth US $20bn by 2004, of which $2bn would be subscriptions, $7bn commerce, and more than half, $11bn, would be advertising revenue.
Unilever`s decision to run the UK`s first interactive television advertisement represents a milestone. The ad, for Chicken Tonight sauces, offers the opportunity to receive a recipe book and a money-off voucher, with the option to see recipes on Open.
It exploits one of the key strengths of ITV technology for advertisers - the fact that all the data on viewers is already held in the system, The viewer simply clicks on an icon to receive the on-screen offer.
Today, more than 3m households in the UK have access to digital TV, and this is forecast to rise quickly. A recent Government predicts that there will be over 8m digital subscribers by 2003 and 18.5m by 2008. Broadcasters hope that the growth in digital will mean that they can switch off the analogue television signal by 2010. The recent £22 billion auction of bandwidth to facilitate G3 telecoms means that the analogue frequencies released by the switch to digital should fetch even more and will encourage the government to find a solution to the problem of legacy analogue sets.
Author: Mark Priestley, Carat London
mark_priestley@carat.co.uk +44 x20 7430 6000
Schade. Leider alles in Englisch
Sehr gut Oliver,
Endlich mal wieder ein informatives Posting. Mußte zu MBX auch mal wieder gezeigt werden, was sich hier eigentlich auftut.
Gruß Bulliwulli
Endlich mal wieder ein informatives Posting. Mußte zu MBX auch mal wieder gezeigt werden, was sich hier eigentlich auftut.
Gruß Bulliwulli
Oh Mann, Oliver!
Aus Metabox wird kein zweites Siemens mehr. Die Firma ist am Boden und wird ihre zweifelhaften Versprechungen nie einhalten! Allein eine Umsatzerwartung von, was war es, 600 Millionen DM in 2001 ist aberwitzig!!!
Metabox = MegaHoax
Gruß Thierri
Aus Metabox wird kein zweites Siemens mehr. Die Firma ist am Boden und wird ihre zweifelhaften Versprechungen nie einhalten! Allein eine Umsatzerwartung von, was war es, 600 Millionen DM in 2001 ist aberwitzig!!!
Metabox = MegaHoax
Gruß Thierri
@ gebirge: naja - ein klein wenig müßt ihr schon selbst machen.
@ thierri: was machst Du eigentlich, wenn der Israelauftrag real, ein tragbares Konzept und namhafte Kunden dahinter stehen ?
Was machst Du, wenn der GB Kunde nicht nur 100 000, sondern mehr Boxen abnimmt ?
Was machst Du, wenn nächste Woche die ersten Meldungen kommen, was in Deutschland passieren wird ?
Was machst Du, wenn Teile von IN Realität werden ?
Was machst Du, wenn noch weitere Großkunden dazukommen ?
Zugegeben - viele "wenns" - dennoch würde es mich interessieren. ;-)
@ thierri: was machst Du eigentlich, wenn der Israelauftrag real, ein tragbares Konzept und namhafte Kunden dahinter stehen ?
Was machst Du, wenn der GB Kunde nicht nur 100 000, sondern mehr Boxen abnimmt ?
Was machst Du, wenn nächste Woche die ersten Meldungen kommen, was in Deutschland passieren wird ?
Was machst Du, wenn Teile von IN Realität werden ?
Was machst Du, wenn noch weitere Großkunden dazukommen ?
Zugegeben - viele "wenns" - dennoch würde es mich interessieren. ;-)
bulliwulli - danke - ich stelle hier nur einen Bruchteil der Ergebnisse meiner Recherchen der letzten Zeit zur Verfügung, die Schlüsse behalte ich vorerst für mich.
@ Oliver
Sind schon bemerkenswerte Recherchen über entstehende grosse iTV-Marktpotentiale, die Du einbringst. Merci für Dein Engagement.
Allerdings befürchte ich, dass MBX davon geblendet ist und die klare Sicht verloren hat. Denn was der Aussenstehende beobachtet, ist eine gewisse Sprachlosigkeit der Firma (gegenüber fragenden Investoren) und ein gewisses Taumeln (Kapitaldecke) bei der Verfolgung der Ziele.
Erfolge kommen m.E. anders zustande ...
cu
Sind schon bemerkenswerte Recherchen über entstehende grosse iTV-Marktpotentiale, die Du einbringst. Merci für Dein Engagement.
Allerdings befürchte ich, dass MBX davon geblendet ist und die klare Sicht verloren hat. Denn was der Aussenstehende beobachtet, ist eine gewisse Sprachlosigkeit der Firma (gegenüber fragenden Investoren) und ein gewisses Taumeln (Kapitaldecke) bei der Verfolgung der Ziele.
Erfolge kommen m.E. anders zustande ...
cu
Dear Oli,
thx für die Schüssel dry facts . Schlüsse wohl nicht ohne Schlüssel ?
---------------------
Btw, I’m overjoyed to answer your questions regarding dearest Mr. Th:
Der Marktschreier a. D., der kein Stück hergibt, versprach im Bejahungsfalle sein bestes Stück abzugeben.
Wenn er so ehrlich ist, wie es ( vermeintlich ) MBX nicht sei, so darf man seinen Einsatz unter Thread: met@box: aufsammeln? Kursziele? ( Posting Thierri 10.11.00 23:13:48 ) begutachten.
Wetten ist zwar Sünde. Aber manches dann doch ne Sünde wert...
Gruß pd
thx für die Schüssel dry facts . Schlüsse wohl nicht ohne Schlüssel ?
---------------------
Btw, I’m overjoyed to answer your questions regarding dearest Mr. Th:
Der Marktschreier a. D., der kein Stück hergibt, versprach im Bejahungsfalle sein bestes Stück abzugeben.
Wenn er so ehrlich ist, wie es ( vermeintlich ) MBX nicht sei, so darf man seinen Einsatz unter Thread: met@box: aufsammeln? Kursziele? ( Posting Thierri 10.11.00 23:13:48 ) begutachten.
Wetten ist zwar Sünde. Aber manches dann doch ne Sünde wert...
Gruß pd
Ich bin auch in Metabox,nur frage ich mich (und ich bin nicht erst seit gestern an der Boerse)wenn die Zukunft von Metabox soo Rosig sein koennte,wieso stehen wir schon wieder bei ca 4,70 ????????????????
Bulliwulli,
als ich deine Antwort an OH gelesen habe, habe ich mich spontan entschlossen einen meiner Labrador-Welpen nach dir zu benennen. Der wackelt genau so freudig mit dem Schwanz, wenn er mal ein extra "Gutsle" bekommt, wie du auf OH`s Magermilch-Info reagiert hast.
Also herzlichen Glückwunsch an euch beide "Bulliwullis", der eine soll reich werden und der andere ein richtiger Hund.
Gösta
als ich deine Antwort an OH gelesen habe, habe ich mich spontan entschlossen einen meiner Labrador-Welpen nach dir zu benennen. Der wackelt genau so freudig mit dem Schwanz, wenn er mal ein extra "Gutsle" bekommt, wie du auf OH`s Magermilch-Info reagiert hast.
Also herzlichen Glückwunsch an euch beide "Bulliwullis", der eine soll reich werden und der andere ein richtiger Hund.
Gösta
Prima Research Oliver. Danke !
Die nächsten Jahre wird die Nachfrage das Angebot a l l e r Anbieter übersteigen. Also genug Absatzmöglichkeiten auch für MBX !
Aus deinem Posting, und das ist nur England :
Today, more than 3m households in the UK have access to digital TV, and this is forecast to rise quickly. A recent Government
predicts that there will be over 8m digital subscribers by 2003 and 18.5m by 2008.
Die nächsten Jahre wird die Nachfrage das Angebot a l l e r Anbieter übersteigen. Also genug Absatzmöglichkeiten auch für MBX !
Aus deinem Posting, und das ist nur England :
Today, more than 3m households in the UK have access to digital TV, and this is forecast to rise quickly. A recent Government
predicts that there will be over 8m digital subscribers by 2003 and 18.5m by 2008.
Didii,
das ist das Geheimnis der Börse.
Bestes Aktie von Welt hat leider Mundgeruch.
PD sprüht sich schon den Rachen wund, hilft aber nichts.
PD, den eigenen geistigen Gestank, den man verbreitet, riecht man selbst leider nicht. Also öfter mal den einfachen Dingen im Leben fröhnen. PD, kipp dir mal einen hinter die Binde und lass die Box einfach Box sein.
Gösta,
das ist das Geheimnis der Börse.
Bestes Aktie von Welt hat leider Mundgeruch.
PD sprüht sich schon den Rachen wund, hilft aber nichts.
PD, den eigenen geistigen Gestank, den man verbreitet, riecht man selbst leider nicht. Also öfter mal den einfachen Dingen im Leben fröhnen. PD, kipp dir mal einen hinter die Binde und lass die Box einfach Box sein.
Gösta,
Ich wäre Euch, und gerade Dir Gösta, dankbar, Scharmützel
jedweder Art in einem anderen Thread auszutragen.
Ich persönlich habe keine Lust mich durch etliche "Anfeindungs-
postings" zu graben, bis ich auf etwas informatives stosse.
Ich finde ihr solltet die Arbeit, was auch immer ihr davon haltet,
von OliverH. respektieren und diesen Kinderkram hier unterlassen.
Danke im voraus..antworten auf dieses Posting bitte in einen
anderen Thread schreiben z.b. diesen hier..
[/URL]http://www.wallstreet-online.de/ws/community/board/thread.ph…[/url]
stompi.
jedweder Art in einem anderen Thread auszutragen.
Ich persönlich habe keine Lust mich durch etliche "Anfeindungs-
postings" zu graben, bis ich auf etwas informatives stosse.
Ich finde ihr solltet die Arbeit, was auch immer ihr davon haltet,
von OliverH. respektieren und diesen Kinderkram hier unterlassen.
Danke im voraus..antworten auf dieses Posting bitte in einen
anderen Thread schreiben z.b. diesen hier..
[/URL]http://www.wallstreet-online.de/ws/community/board/thread.ph…[/url]
stompi.
Zustimmung Stompi. Sorry Oliver.
Meine i.Ü. dass der Aspekt individualisierte, interaktive Werbung ( Forrester Research was forecasting that the total ITV market would be worth US $20bn by 2004, of which $2bn would be subscriptions, $7bn commerce, and more than half, $11bn, would be advertising revenue. ) zuwenig Aufmerksamkeit erhält.
Sie ist m.E. eine der Triebfedern von iTV. Nicht umsonst sitzt der Firmenleiter der größten dt. Werbeagentur im MBX AR.
Gruß pd
Meine i.Ü. dass der Aspekt individualisierte, interaktive Werbung ( Forrester Research was forecasting that the total ITV market would be worth US $20bn by 2004, of which $2bn would be subscriptions, $7bn commerce, and more than half, $11bn, would be advertising revenue. ) zuwenig Aufmerksamkeit erhält.
Sie ist m.E. eine der Triebfedern von iTV. Nicht umsonst sitzt der Firmenleiter der größten dt. Werbeagentur im MBX AR.
Gruß pd
@all
Ich bin auf der Suche nach dem Interview, wo S.D. gesagt haben soll, dass evtl. im Februar die Kunden genannt werden.
Kann mir jemand einen Link nennen, wo ich diese finde?
Danke im voraus.
Ich bin auf der Suche nach dem Interview, wo S.D. gesagt haben soll, dass evtl. im Februar die Kunden genannt werden.
Kann mir jemand einen Link nennen, wo ich diese finde?
Danke im voraus.
@Gösta
Außer beleidigen kannst du wohl nichts. Ich finde es wichtig Leuten die sich eine solche Mühe machen Mut zuzusprechen, ich hab so viel zeit nicht um soclhe Recherchen vorzunehmen und freue mich immer wenn ich so etwas hier nachlesen kann.
Deine Postings allerdings überlese ich lieber, da steht eh nichts drin das in irgendeiner Form hilfreich wäre.
Danke für die Ehre mit dem Hund, ich werde deinen Namen auf ein Stück Klopapier schreiben und...
Gruß Bulliwulli
Außer beleidigen kannst du wohl nichts. Ich finde es wichtig Leuten die sich eine solche Mühe machen Mut zuzusprechen, ich hab so viel zeit nicht um soclhe Recherchen vorzunehmen und freue mich immer wenn ich so etwas hier nachlesen kann.
Deine Postings allerdings überlese ich lieber, da steht eh nichts drin das in irgendeiner Form hilfreich wäre.
Danke für die Ehre mit dem Hund, ich werde deinen Namen auf ein Stück Klopapier schreiben und...
Gruß Bulliwulli
Ja Bulliwulli,
jeder drückt seine Hochachtung anderen Usern auf seine Art aus. Denk mal darüber nach.
Gösta, amüsiert
jeder drückt seine Hochachtung anderen Usern auf seine Art aus. Denk mal darüber nach.
Gösta, amüsiert
@ M@tt
Folgenden indirekten Hinweis von DonDiego gefunden. Stellen gefettet. cu
von DonDiego 27.12.00 21:01:57 3812420997
MET(A)BOX AG
.....
schon naechsten Monat, kommen die Israeli`s nach Frankfurt,
um zusammen mit Met@box auf einer grossen Pressekonferenz den
ersten Grossauftrag ueber die Lieferung von 500.000 Boxen zu
bestaetigen.
Von dem prognostizierten Gesamtjahresumsatz von 600 MIOs fuer 2001
werden bereits im Jannuar 2001 die ersten
500 Mios vom Kunden direkt -
( und da sitzt immerhin eine von den zwei Grossbanken in Israel - mit im Boot -
vergleichbar mit Deutsche Bank oder Dresdner Bank )
Diese Grossauftraege bestaetigt nicht nur der Kunde -
darueber hinaus auch noch die Bankenvertreter -
einschliesslich der Durchfinanzierung und Sicherstellung der Zahlung durch die Banken!
Ab diesem Tag gibt es auch fuer die Skeptiker kein Argument
von Finanzschwaeche mehr - das Produkt mussten sie zwischenzeitlich
ohnehin bereits anerkennen - neidvoll oder neidlos - spielt dabei
keine Rolle mehr -
Ab diesem Tag der Vorstellung des Grossauftrages -
gibt es auch fuer den Kurs kein Halten mehr -
dann heisst es auch fuer Met@box wieder -
up,up and away zu alten Hoechststaenden -
aber das haben wir uns dann auch verdient-
und dann -
werde ich so manches posting, das ich mir
heraus kopiert habe und das auf Termin liegt -
dem Einen oder Anderen Verfasser wieder
hier einstellen -
ob mit oder ohne hoeflichen Kommentar -
damit reflektiere ich ausdruecklich nicht -
auf die beiden o.b. postings -
die ich unter humorvoll bis beinahe kameradschaftlich einstufe
CIAO fuer heute
DonDiego
der sich diese Woche nur deshalb so haeufig zu Worte meldet,
weil JanPhil und Oliver H. nicht da sind.
Folgenden indirekten Hinweis von DonDiego gefunden. Stellen gefettet. cu
von DonDiego 27.12.00 21:01:57 3812420997
MET(A)BOX AG
.....
schon naechsten Monat, kommen die Israeli`s nach Frankfurt,
um zusammen mit Met@box auf einer grossen Pressekonferenz den
ersten Grossauftrag ueber die Lieferung von 500.000 Boxen zu
bestaetigen.
Von dem prognostizierten Gesamtjahresumsatz von 600 MIOs fuer 2001
werden bereits im Jannuar 2001 die ersten
500 Mios vom Kunden direkt -
( und da sitzt immerhin eine von den zwei Grossbanken in Israel - mit im Boot -
vergleichbar mit Deutsche Bank oder Dresdner Bank )
Diese Grossauftraege bestaetigt nicht nur der Kunde -
darueber hinaus auch noch die Bankenvertreter -
einschliesslich der Durchfinanzierung und Sicherstellung der Zahlung durch die Banken!
Ab diesem Tag gibt es auch fuer die Skeptiker kein Argument
von Finanzschwaeche mehr - das Produkt mussten sie zwischenzeitlich
ohnehin bereits anerkennen - neidvoll oder neidlos - spielt dabei
keine Rolle mehr -
Ab diesem Tag der Vorstellung des Grossauftrages -
gibt es auch fuer den Kurs kein Halten mehr -
dann heisst es auch fuer Met@box wieder -
up,up and away zu alten Hoechststaenden -
aber das haben wir uns dann auch verdient-
und dann -
werde ich so manches posting, das ich mir
heraus kopiert habe und das auf Termin liegt -
dem Einen oder Anderen Verfasser wieder
hier einstellen -
ob mit oder ohne hoeflichen Kommentar -
damit reflektiere ich ausdruecklich nicht -
auf die beiden o.b. postings -
die ich unter humorvoll bis beinahe kameradschaftlich einstufe
CIAO fuer heute
DonDiego
der sich diese Woche nur deshalb so haeufig zu Worte meldet,
weil JanPhil und Oliver H. nicht da sind.
Aber fragen darf man doch wohl mal warum der Kurs nach allem
bei 4,70 liegt.???
Bei Interchop koennte ich den Kurs verstehen denn an der Boerse wird ja doch im allgemeinen die Zukunft gehandelt.
Laut Kostolany hat ja die Boerse immer Recht.
Aber 4,70 fuer eine Aktie die sooo eine Zukunft hat, na ja
schaun wir mal, hab ja nochmal nachgekauft.
Gruss Didii
bei 4,70 liegt.???
Bei Interchop koennte ich den Kurs verstehen denn an der Boerse wird ja doch im allgemeinen die Zukunft gehandelt.
Laut Kostolany hat ja die Boerse immer Recht.
Aber 4,70 fuer eine Aktie die sooo eine Zukunft hat, na ja
schaun wir mal, hab ja nochmal nachgekauft.
Gruss Didii
@ Didi, Intershop wurde auch eine ganze Zeit mit 4 Mrd €
bewertet, obwohl sie nur 50 Mio Umsatz hatten. MBX wird
auch nur mit 70 Mio € bewertet, obwohl sie angeblich 300 Mio €
Umsatz machen wollen. Der Markt ist oft nicht fair bewertet.
Entscheidend ist, wie die Erwartungen des Marktes sind.
Bei Intershop dachte man, daß der Umsatz relativ schnell steigen
wird (was nicht der Fall war) Bei MBX geht man davon aus, daß
es keinen Deal gibt (darum die niedrige Bewertung). Was Wahrheit
ist oder nicht zeigt die Zukunft, oder um es mit Michael
Schanzes Worten zu sagen: Ob Ihr wirklich richtig steht, seht
Ihr wenn das Licht angeht.
bewertet, obwohl sie nur 50 Mio Umsatz hatten. MBX wird
auch nur mit 70 Mio € bewertet, obwohl sie angeblich 300 Mio €
Umsatz machen wollen. Der Markt ist oft nicht fair bewertet.
Entscheidend ist, wie die Erwartungen des Marktes sind.
Bei Intershop dachte man, daß der Umsatz relativ schnell steigen
wird (was nicht der Fall war) Bei MBX geht man davon aus, daß
es keinen Deal gibt (darum die niedrige Bewertung). Was Wahrheit
ist oder nicht zeigt die Zukunft, oder um es mit Michael
Schanzes Worten zu sagen: Ob Ihr wirklich richtig steht, seht
Ihr wenn das Licht angeht.
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie eine neue Diskussion.
Meistdiskutiert
Wertpapier | Beiträge | |
---|---|---|
110 | ||
76 | ||
55 | ||
42 | ||
41 | ||
38 | ||
33 | ||
31 | ||
31 | ||
31 |
Wertpapier | Beiträge | |
---|---|---|
29 | ||
29 | ||
28 | ||
28 | ||
27 | ||
26 | ||
25 | ||
24 | ||
23 | ||
22 |