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    Dendreon...mit Provenge das erste Vaccin zur Krebstherapie? - 500 Beiträge pro Seite (Seite 13)

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      Avatar
      schrieb am 16.04.09 11:27:45
      Beitrag Nr. 6.001 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.978.107 von Magnetfeldfredy am 16.04.09 11:15:01Dafür ist er bei DSCO dabei ;) Leute bewahrt die super Atmosphäre hier, nicht so wie in den Amiboards. Die gehen da über Leichen.
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 11:50:55
      Beitrag Nr. 6.002 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.978.107 von Magnetfeldfredy am 16.04.09 11:15:01Bei Spectrum habe ich mit der Überschwenglichkeit bis nach der Zulassung von Fusilev gewartet, siehe Thread!

      Bei Dendreon wurde die Zulassung im Kurs bereits jetzt vorweg genommen. Das ist was völlig anderes. Es gibt genug die zu Kursen von +15 Dollar eingestiegen sind und die jetzt aus der Röhre schauen.

      Eine MK von über 1,5 Mrd Dollar bei einem nicht zugelassenen Verfahren, bei dem nach der Studienveröffentlichung bereits wieder Zweifel entstanden sind läßt selbst bei einem Daueroptimisten wie mir die Alarmglocken läuten.
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 12:02:55
      Beitrag Nr. 6.003 ()
      Und weil du Spectrum Pharmaceuticals direkt ansprichst.
      Das Unternehmen hat bereits 2 Medikamente durch die Zulassung gebracht. Jeder der sich ein wenig mit der Materie beschäftigt weis wie schwierig das ist. Die Firma verdient seit August letzten Jahres Geld und die MK liegt bei lächerlichen 80 Mio Dollar. Wobei diese auch noch mit Cash abgedeckt ist. Desweiteren hat SPPI 3x mögliche Blockbuster im Angebot, bei einem davon sogar einen 344 Mio Dollar Milestones Vertrag in der Tasche und und und ...

      Und was hat Dendreon ausser einer 1,5 Mrd Fantasie Bewertung? Eine abgeschlossene Phase III mit Erreichen des eigenen selbst gesteckten Ziels.

      Denk mal nach!
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 12:26:05
      Beitrag Nr. 6.004 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.978.554 von VaJo am 16.04.09 12:02:55SPPI hin oder her.
      Hier ist sehr viel Fanatasie drin!

      Provenge employs our novel proprietary Antigen Delivery Cassette technology that may be leveraged to develop similar products to treat breast, colon, bladder, kidney, and multiple other types of cancer. The IMPACT results renew and validate our confidence in this platform technology and our ability to extend its benefits across other cancer types. We will be evaluating a more comprehensive development plan to expand our cancer immunotherapy product pipeline.

      Denke auch dass Du SPPI nicht mit DNDN vergleichen kannst, denn hier wird das erste Medikament des Unternehmens Dendreon auf den Markt gebracht und man kann gespannt sein wie dies vermarktet wird, natürlich mit der Option der Zulassung durch die FDA!
      Aber laut der News sind wir ein sehr großen Schritt weiter!
      Ich bleibe sehr optimistisch.
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 12:48:04
      Beitrag Nr. 6.005 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.976.542 von VaJo am 16.04.09 07:18:55Ihr redet immer von Revolution in der Krebsbehandlung.
      Ziemlich starker Tobak, den weder wurde Krebs geheilt noch überleben die Patienten dauerhaft mit Dendreons Therapie. Und eine Impfung wie hier glaubende gemacht wird ist das immer noch nicht


      ...dannn schau doch einmal genauer hin. In den Briefing Documents zum Advisory Committee ist der Überlebensvorteil folgendermassen dokumentiert:

      http://www.fda.gov/ohrms/dockets/ac/07/briefing/2007-4291B1_…
      2.3.3 Overall survival



      The primary comparison between two arms in overall survival WAS NOT pre-specified in the protocol and the statistical analysis plan before unblinding the data.

      The analysis of the 3-year survival data was based on the ITT population of all 127 randomized subjects. Every subject was followed until death or the pre-specified cut-off of 36 months(i.e.: the cutoff date should be in October 2004 since the last patient was enrolled in October 2001); there were no censored events prior to the 36th month of follow-up. Although there was one subject who lost to follow-up as shown in Figure 1, this is just specific for the time to disease progression endpoint.

      The first analysis of the survival data were based on the Kaplan-Meier technique and the log rank test. Subjects treated with APC8015 demonstrated an improvement in overall survival, compared to those treated with APC-Placebo (P = 0.010, log rank; Figure 3). The unadjusted HR was 1.71 (95% CI: 1.13, 2.58), indicating a 41% reduction in the death rate for subjects treated with APC8015 compared to APC-Placebo. The median survival time for subjects treated with APC8015 was 4.5 months longer than that for subjects treated with APC-Placebo (median survival times of 25.9 months and 21.4 months, respectively). Table 4 and Table 5 present key summary statistics that characterize the differences between the 2 treatment arms.


      Tabelle 4
      ...............Death Percentiles, months
      Treatment......25%.......50%......75%
      APC8015........14.3.....25.9.....>=36.0
      APC-Placebo....10.5.....21.4......29.2

      Tabelle 5 Kaplan-Meier Survival Rate Estimates, Percent ITT


      Treatment......6 months...12......18.....24......30......36
      APC8015........91.5%......76.8....67.1...52.4....43.9....34.1
      APC-Placebo....93.3%......66.7....55.6...40.0....24.4....10.7

      Nach 3 Jahren sind unter Plazebo nur noch 10.7% der Teilnehmer am Leben, unter Provenge immerhin noch 34.1%!

      Die einzige Alternative bei androgenunabhängigen Prostatakarzinom (AIPC) ist der Blockbuster Docetaxel (generic name Taxotere), ein Zellgift mit verheerenden Nebemwirkungen, dessen Einfluss auf das Überleben zudem geringer ist als derjenige von Provenge.

      Roche macht beispielsweise in 2008 mit dem monoklonaklen Antikörper Bevacizumab (Avastin) einen Umsatz von 5.2 Milliarden CHF - allerdings für verschiedene Indikationen. Der Überlebensvorteil unter einer Avastin-Therapie ist auch nicht grösser wie bei Provenge.

      http://www.roche.com/investors/ir_update/inv-update-2009-02-…

      http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/350/23/2335

      Results The median duration of survival was 20.3 months in the group given IFL plus bevacizumab, as compared with 15.6 months in the group given IFL plus placebo, corresponding to a hazard ratio for death of 0.66 (P<0.001).


      Bei der Entwicklung/Einführung der monoklonalen Antikörpern wurden in der Onkologie tatsächlich revolutionäre Metaphern verwendet - und dies wird sich bei dieser neuen Technologie mit tendenziell noch weniger Nebenwirkungen sehr wahrscheinlich wiederholen.

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      Avatar
      schrieb am 16.04.09 12:49:46
      Beitrag Nr. 6.006 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.978.554 von VaJo am 16.04.09 12:02:55Die Börse handelt die Zukunft, wir werden sehen wo Dendreon und Sppi nach 1-2 Jahren stehen!
      Ich freue mich für alle Postatakrebskranken und Investierten von DNDN und kann Deine engstirnige Sicht nicht teilen, ich bin auch in SPPI investiert!
      :cool:
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 13:33:36
      Beitrag Nr. 6.007 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.978.971 von Cyberhexe am 16.04.09 12:48:04Na Du überzeugst mich immer wieder mit super fundierten Daten, ob`s auch für VaJo reicht weiß ich nicht!;)
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 13:48:20
      Beitrag Nr. 6.008 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.979.359 von Magnetfeldfredy am 16.04.09 13:33:36Wenn die FDA mitspielt (man weiss ja nie wie die reagieren) habt ihr langfristig eine zweite Celgene das Potential ist aufjedenfall da .

      SPPI ist zwar günstig bewertet aber die Produkte (Zevalin & Fusilev) sind defenitiv keine Blockbuster und Eoquin muss sich erst noch in PIII beweisen also ich bin da vorsichtig .

      Ihr habt der Hexe wirklich viel zu verdanken die hat immer an DNDN geglaubt .
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 14:55:03
      Beitrag Nr. 6.009 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.979.359 von Magnetfeldfredy am 16.04.09 13:33:36Ihr könnt euch noch so an den Daten festhalten. Fakt ist, das Dendreon beim jetzigen Kurs erstmal keine Fantasie bieten kann. Wer jetzt einsteigt geht erstmal das Risiko der Nichtzulassung ein und zweitens wird es wohl kaum nochmal bei Zulassung eine Verdopplung geben. Oder glaubt ihr im Ernst das eine MK von >3 Mrd :eek: gerechtfertigt wäre?
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 15:03:53
      Beitrag Nr. 6.010 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.980.082 von VaJo am 16.04.09 14:55:03Bist Du short oder "Menschenfreund";):laugh:?
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 15:11:16
      Beitrag Nr. 6.011 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.979.480 von BrauchGeld am 16.04.09 13:48:20Hut ab Du hast`s gescheckt, im Gegensatz zu VaJo!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 15:14:09
      Beitrag Nr. 6.012 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.980.082 von VaJo am 16.04.09 14:55:03Wer sagt denn daß wir jetzt einsteigen, wir sind drin!:D

      Ich sage auch nicht, daß wir noch eine Verdoppelung sehen, daß sagst Du!

      Außerdem lies das Posting von Brauchgeld, der bringt`s auf den Punkt, nix is fix schaut aber super aus und Alles ist möglich!:D
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 15:51:37
      Beitrag Nr. 6.013 ()
      Ein kläglicher Versuch von "Seeking Alpha". :laugh:

      Bemerkenswert das Statement von Walldiver !!!

      http://seekingalpha.com/article/130930-dendreon-troubles-bey…
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 16:33:43
      Beitrag Nr. 6.014 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.980.315 von Magnetfeldfredy am 16.04.09 15:14:09Ich sage auch nicht, daß wir noch eine Verdoppelung sehen, daß sagst Du!

      Aber,aber lieber Fredy...Doch nicht so bescheiden!;)

      Ne Verdopplung ab jetzt ist das Mindeste was ich sehen will.:cool:

      Im Falle eines Verkaufs wären wir sicherlich irgendwo bei $ 50...

      Und nach einer grandiosen AUA-Präsentation ist die Sache sowas von publik,da findet die FDA kein "Schlupfloch" mehr wie vor zwei Jahren.
      Ich glaube viel eher an eine gewisse Chance auf ein beschleunigtes Zulassungsverfahren.

      Zulassung somit noch dieses Jahr...?? :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 16:48:51
      Beitrag Nr. 6.015 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.981.250 von NoSelters am 16.04.09 16:33:43Ich bin halt ein bescheidener Mensch und freue mich sicher über meinen Gewinn aber umso mehr für die Kranken!
      2000 Stück halte ich und ich hoffe Du hast Recht!:cool:
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 17:16:10
      Beitrag Nr. 6.016 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.980.770 von NoSelters am 16.04.09 15:51:37Bemerkenswert das Statement von Walldiver !!!

      Chapeau NS...und weil der geniale Walldiver es derart auf den Punkt gebracht hat, hier noch einmal dessen Anmerkung:

      Hmmm....you're a 60-year old man whose hormone treatments for prostate cancer have stopped working to slow the spread of the cancer, and its metastasizing to your bones...specifically, to your pelvis. You're starting to feel pain. You know that without any treatment, your future is one of severe pain, when the metastases rip your pelvis apart. Your choice is between seven months of Taxotere chemotherapy plus prednisone, or doing nothing. One course of Tax every three weeks for seven months. Your hair and nails will fall out, your white blood cell count will drop, leaving you vulnerable to infection, and you'll probably need anti-nausea medication. There's probably a 50-50 chance Tax's side effects will be so severe that you'll need to be hospitalized. Perhaps a 5-10% chance that Taxotere kills you outright. The Taxotere itself will cost perhaps ~$35K for a full seven-month regimen. Then you have to factor in the cost of the anti-nausea medication, the frequent use of prednisone, and the cost of your hospitalizations. Then, you must factor in the horrible way you're going to feel both during and after the Tax treatment--nausea, exhaustion, and a general feeling of malaise. You decide to decline Taxotere chemotherapy, just as 50% of all men with AIPC do.

      Oh wait, now Provenge is approved! Now, you can sit down for an hour in the doctor's office a few times over a four-week period. Your blood gets drawn, and your dendritic cells will be reinfused into your blood, along with the immune booster CM-GSF plus the PAP antigen. Your immune system will be on the alert for any cells with PAP on them, and will be trained by these reinfused elements to be on the lookout for any cells with PAP that are already in your body too (PAP is only found on prostate cancer cells). After the infusions, you'll probably have a low-grade fever and chills for about a day. If you're unlucky, the fever will rise to the 102F range. A couple days after the treatment, you can go play golf. Your urologist has seen the trial results, and he knows that your chance of surviving for three more years after Provenge treatment is about five times higher than if you didn't receive Provenge or Taxotere. Hmmm....what should you do?



      ...bin übrigens der selben Ansicht wie NS; falls die Daten wirklich so eindeutig sind wie Mitch Gold ausgesprochen hat, dann gibts nach der Veröffentlichung der Daten den nächsten Ritt. Bin gespannt, wie lange DNDN zudem auf der Reg SHO-Liste auftaucht (zum ersten Mal wieder am 14.4.09). Die ungedeckten Leerverkäufe müssen dann irgendwann einmal sehr kostspielig gedeckelt werden und könnten so zu einem richtigen Schlachtfest der Leerverkäufer ausarten - das wäre dann der absolute Kick mit traumhaften Kursen.

      http://www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=RegSHOThreshold
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 17:31:19
      Beitrag Nr. 6.017 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 22.548.805 von Cyberhexe am 12.07.06 20:06:33Yes we hope!:cool:
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 18:38:37
      Beitrag Nr. 6.018 ()
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 18:52:21
      Beitrag Nr. 6.019 ()
      More News related to Insiders' Blog
      April 16, 2009 8:34 AM EDT

      The bearish Dendreon (Nasdaq: DNDN) analyst at Brean Murray is throwing in the towel and turning slightly more bullish. The firm upgraded the stock from Sell to Hold, following this week's positive PROVENGE data. The firm said management's bullish account of the data, despite the absence of any data presentation, will likely be justified by the data to come at the AUA conference on April 28.

      Commenting, the firm said, "We find it increasingly difficult to believe that management would be that positive in a public forum, and therefore risk certain prosecution, by underdelivering at AUA due to their analyses being less than prospectively defined. We believe that Dendreon shares have an equal chance of rising or trading sideways, but we no longer see much risk of shares trading sharply lower upon presentation of the data. We also believe that there is far too much popular support for Provenge for the FDA to easily reneg on its SPA and the promise of approval should IMPACT succeed, as prospectively defined. Given the earlier results, we cannot explain how IMPACT succeeded, but we know that it does not matter as long as success was measured in a prospectively defined manner."

      Shares of Dendreon zoomed on Tuesday on the positive PROVENGE news.

      http://www.streetinsider.com/Insiders+Blog/Bearish+Dendreon+…
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 18:58:52
      Beitrag Nr. 6.020 ()
      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=261498&pt=…


      Posted By:Mike Huckman
      Topics:Stock Market | Medicine | Corporate News | CEOs and CFOs | Pharmaceuticals
      Sectors:Health Care Equipment and Services | Health Care | Pharmaceuticals
      Companies:Dendreon Corp

      CNBC.com
      --------------------------------------------------------------------------------

      As late as the day before the positive Dendreon data on its prostate cancer treatment Provenge came out, biotech analyst Jonathan Aschoff at Brean Murray Carret & Co. reiterated his "Sell" rating and $1 price target on the stock in a research note to clients.

      Today he's offering a bit of a mea culpa.

      Aschoff is upgrading DNDN from "Sell" to "Hold." But that's not all. Under normal circumstances I lift only brief quotes from analyst research notes for the blog or for my on-air reports. But since this one is relatively short and I know Dendreonians are gonna have a field day with this, I'm putting the whole thing on the blog.

      "After more careful consideration of Dendreon's conference call, we are upgrading Dendreon to Hold from Sell due to our belief that management's bullish account of the data, despite the absence of any data presentation, will likely be justified by the data to come at the AUA conference on April 28. We find it increasingly difficult to believe that management would be that positive in a public forum, and therefore risk certain prosecution, by underdelivering at AUA due to their analyses being less than prospectively defined. We believe that Dendreon shares have an equal chance of rising or trading sideways, but we no longer see much risk of shares trading sharply lower upon presentation of the data. We also believe that there is far too much popular support for Provenge for the FDA to easily reneg on its SPA and the promise of approval should IMPACT succeed, as prospectively defined. Given the earlier results, we cannot explain how IMPACT succeeded, but we know that it does not matter as long as success was measured in a prospectively defined manner."

      Wow.

      Aschoff now says that his price target is "NA" or not applicable. In other words, he did not set a new one. BMC makes a market in DNDN [DNDN 17.429 0.259 (+1.51%) ]and would like to bank the company.

      Yeah, good luck with that.

      SPA, by the way, is not a place where the FDA pampers itself. It stands for special protocol assessment which is basically an agreed-upon roadmap between the agenct and a company on how to possibly win approval of a drug. IMPACT is the acronym for the Provenge study. And AUA is the American Urological Association.


      RELATED LINKS

      Current DateTime: 06:33:18 16 Apr 2009
      LinksList Documentid: 30245287
      What's Up With Dendreon?
      A Tweet Tip On Roche-Genentech
      Pfizer Gets Its Irish Up
      Pharmas Market with Mike Huckman

      What I think Aschoff is referring to is DNDN CEO Dr. Mitch Gold's repeated use of the word "unambiguous" to describe the test results. He said it on the conference call and again later in my interview with him on CNBC. He also called the data "a clear hit." I tried to pin him down on whether that meant they had met or surpassed the pre-defined threshold of showing at least a 22 percent reduction in the risk of death, but he wouldn't go there. That information will come out at AUA on the 28th.

      I'll be reporting live from that meeting in Chicago where I also hope to interview Dr. Gold again shortly after researchers present the data.
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 20:02:44
      Beitrag Nr. 6.021 ()
      Zwei Tage sind nun vergangen und der Kopf wird langsam wieder klar...:D Der Nebel hat sich auch erheblich gelichtet und eine persönliche Konsequenz von mir war:

      Sofort alle VK-Orders rauszunehmen.

      Ich schau mir in Ruhe mal die Präsentation am 28. an und entscheide dann weiter.:cool:

      Also...Loooong...
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 00:20:36
      Beitrag Nr. 6.022 ()
      Heute war Verfallstag der April-Optionen (meine laufen etwas länger= :D

      ...mal schauen, ob damit morgen der Deckel durch die Market Maker entfällt :lick:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 00:40:14
      Beitrag Nr. 6.023 ()
      Msg 261766 of 261768 at 4/16/2009 6:21:14 PM by

      fowltrader






      REASONS WHY YOU SHOULD HOLD THIS STOCK!!!!
      How many stocks in your portfolio can you actually consider as having the potential to allow you to RETIRE. I beg everyone here not to sell this stock and I will give you all the reasons why not to.

      1) Provenge is the FIRST IMMUNOTHERAPY drug that will be approved by the FDA.
      2) The delivery system (cassette)which allows blood to be removed from a patient , trained to flight cancer then later, put back into the patient a process that is patented exclusively by Dendreon. If big pharma wants to explore immunotherapy they will have to buy the cassette technology from Dendreon.
      3) During the conference call Gold talked about other types of cancer that Immunotherpy can help cure.I new ERA of fighting cancer was CONFIRMED on Tuesday and Dendreon is the leader in that field.
      4) Early studies for NUEVENGE, for breast cancer, have shown the EXACT same results as Provenge. Women will NEVER let the FDA DELAY a ground breaking breast cancer drug like they were allowed to do to Provenge. Women just won't stand for it and imagine how they will scream bloody murder if FDA doesn't allow Nuevange to become the FIRST response option. Immunotherapy is the equivilant to Organic Produce. A patient can choose to do something to stimulate thier own immune system or take a poison... hhhmmm what will women choose.
      5) Gold was a tad greedy and because of this we OWN all rights to a new pathway to cure cancer. Perhaps he just wanted to see his baby be nurtered until Provenge had proven itself. Thank you GOLD
      5)Rest of World... ROW an announcement can easily lift this stock 10-20 points and royalties might further sweeten the deal.
      6) Urologist will be the ones to prescribe the drug.The urologists will off label prescribe Provenge to find out how it works best and we all know that Immunotherapy works best when given as EARLY AS POSSIBLE. UROLOGISTS will not want to send patients to chemo. Taxadore is brutal and Urologists now get to earn profits from perscribing Provenge... hhhmmmm better treatment and they get paid to do it... yes Provenge will become the first drug given especially because it has virtually no side effects.
      7) Last time the cockroaches came up with a bunch of bullshit to make Provenge do more tests. This will NOT happen again thanks to everyone at INVESTOR VILLAGE that keeps shining a bright light on those cockroaches. The evil forces know it is a lost cause.
      8) The stock will rise Friday into mid twenties I bet. Two simple facts , shares that were purchesed naked to drive the stock down Tuesday will need to be covered on FRIDAY... three days from Tuesday and the second reason is because OPTION expire on Friday,... can you say MARGIN CALL. Was it a coincidence that the announcement set up the shorts for maximum pain on Friday... I think not.... Great job Mitch...
      9) The SEC knows what has happened to Dendreon... was on the sho list as one of the most actively shorted stocks most of the year. Traders need to be careful if they manipulate this stock further... jail time
      10) What other stock MAKES YOU FEEL LIKE YOU ARE MAKING A DIFFERENCE. Nice to something great happening for the patients.
      11) Dendreon has the ALASKIAN PIPELINE Of Drug development. Big Pharma has boatloads of cash.Not only will they come a calling. They will be fighting with each other to partner/buy Dendreon.
      I beg everyone to ask themselves what other stock could ballon enough to allow a great retirement. I beg you not to sell any of your shares... pass them along to you kids... or a worthwhile charity. Listen to that little birdy on your sholders this stock is the real deal. Thank you
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 09:02:51
      Beitrag Nr. 6.024 ()
      Canet Gerardo hatte sofort Kasse gemacht :

      http://investor.dendreon.com/secfiling.cfm?filingID=1209191-…

      Nach flüchtiger Kopfrechnung über 100.000 Optionen eingelöst und dann die Aktien mit einem Nettogewinn von mehr als 1,5 Millionen Dollar wieder verkauft.

      Da wollen wir mal hoffen, dass es nicht ganz richtig war und er nach der Veranstaltung am 28.04. hätte mehr erlösen können. :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 09:08:14
      Beitrag Nr. 6.025 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.985.850 von barabo am 17.04.09 09:02:51Wenn ich das lese, bekomme ich einen Wutanfall :

      Remarks:
      The sales reported on this Form 4 were effected pursuant to a Rule 10b5-1 trading plan adopted by the reporting person.


      Da kenne ich nämlich ein A.......h, bei dem das stets perfekt funktionierte und der dann im CC immer erzählte, dass der günstige Verkauf ein Zufall war und lediglich durch einen automatisierten Ablauf eines PC-Programmes ausgelöst wurde. :mad:

      Gulliver weiß, wen ich meine. ;)
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 09:51:14
      Beitrag Nr. 6.026 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.985.850 von barabo am 17.04.09 09:02:51nicht alles richtig gemacht? bis jetzt hat er:)...
      vielleicht sieht er es einfacher realistischer im gegensatz
      zu einigen usern hier:cool:.
      zumindestens scheint er persönlich nicht von deutlich höheren kursen in naher zukunft auszugehen!
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 10:09:44
      Beitrag Nr. 6.027 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.986.275 von frankoos am 17.04.09 09:51:14Seh ich auch so. Wo sollen die Kurse herkommen bei der Bewertung? :cool:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 10:55:53
      Beitrag Nr. 6.028 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.986.275 von frankoos am 17.04.09 09:51:14Warten wir mal den 28. April ab und dann sehen wir weiter. ;)

      Selbst Aschoff lenkte jetzt ein :

      "After more careful consideration of Dendreon's conference call, we are upgrading Dendreon to Hold from Sell due to our belief that management's bullish account of the data, despite the absence of any data presentation, will likely be justified by the data to come at the AUA conference on April 28. We find it increasingly difficult to believe that management would be that positive in a public forum, and therefore risk certain prosecution, by underdelivering at AUA due to their analyses being less than prospectively defined. We believe that Dendreon shares have an equal chance of rising or trading sideways, but we no longer see much risk of shares trading sharply lower upon presentation of the data. We also believe that there is far too much popular support for Provenge for the FDA to easily reneg on its SPA and the promise of approval should IMPACT succeed, as prospectively defined. Given the earlier results, we cannot explain how IMPACT succeeded, but we know that it does not matter as long as success was measured in a prospectively defined manner."
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 11:13:09
      Beitrag Nr. 6.029 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.986.900 von barabo am 17.04.09 10:55:53Denkt Ihr vielleicht daß sich am 28.4.2009 daran etwas ändert:

      PROVENGE Significantly Prolongs Survival in Men with Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study

      – Study Meets Primary Endpoint Showing Statistically Significant Improvement in Overall Survival –:eek:

      – First Active Immunotherapy for Cancer to Prolong Survival –
      – Full Data to be Presented at Plenary Session at Upcoming AUA Annual

      Ganz schön naiv von Euch!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 11:40:36
      Beitrag Nr. 6.030 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.987.031 von Magnetfeldfredy am 17.04.09 11:13:09Ganz sicher wird der 28. April den Kurs der Dendreon-Aktie beeinflussen. Wir wissen nur noch nicht, wie sich diese Beeinflussung auswirken wird. :rolleyes:

      Schließlich macht es einen großen Unterschied, ob der primary endpoint knapp oder so überzeugend erfüllt wurde, dass die Fachwelt regelrecht staunt.

      Dann folgen auch entsprechende Pressekommentare der Fachwelt, die endgültige Zulassung wird dann allseits vorausgesetzt und beflügelt die Fantasie für weitere Anwendungsmöglichkeiten usw.

      Werden uns knappe Resultate präsentiert, wird der Kurs nachgeben und sollte Gold nicht übertrieben haben, dann kann es gut und gerne 50% raufgehen und daran glaube ich.
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 11:42:13
      Beitrag Nr. 6.031 ()
      Ich denk einfach mal abwarten.Der rest wird sich zeigen.:lick:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 11:43:16
      Beitrag Nr. 6.032 ()
      hey cyberhexe,

      müssen approvals immer pre market kommen oder ist es ein schlechtes zeichen wenn es bis nach der eröffnung dauert? was meinst du?

      danke für eine antwort von jemandem mit erfahrung in diesem bereich.

      mfg
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 11:43:49
      Beitrag Nr. 6.033 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.987.276 von barabo am 17.04.09 11:40:36Seh ich wie Du!
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 12:04:38
      Beitrag Nr. 6.034 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.987.031 von Magnetfeldfredy am 17.04.09 11:13:09ja, mag sein das es naiv ist.
      fakt ist das selbst ein insider der meinung ist das 20$ ein guter preis ist. ob ich oder du jetzt mehr wissen wie der wird sich zeigen. hätte er (oder andere aus der führungsetage) jetzt gekauft....:keks:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 12:32:04
      Beitrag Nr. 6.035 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.987.536 von frankoos am 17.04.09 12:04:38Ich weiß sicher nicht mehr, auch ich habe ein Teil realisiert und weiß nicht ob ich zu dem Niveau eintsteigen würde!:keks:
      Lassen wir uns überraschen, die News die draußen sind sichern den Kurs gewaltig nach unten ab und lassen nach oben alles offen, oder?:D
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 15:12:16
      Beitrag Nr. 6.036 ()
      Mary Crowley Cancer Research Centers Announces Today PROVENGE Significantly Prolongs Survival in Men With Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study

      DALLAS, TX -- 04/16/09 -- Mary Crowley Cancer Research Centers in Dallas, Texas announced today that the pivotal Phase 3 IMPACT study of PROVENGE® (sipuleucel-T) in men with advanced prostate cancer met its primary endpoint of improving overall survival compared to a placebo control. The magnitude of the survival difference observed in the intent to treat population resulted in the study successfully achieving the pre-specified level of statistical significance defined by the study's design. The safety profile of PROVENGE appeared to be consistent with prior trials.

      Mary Crowley is the local researcher in this trial. "We are thrilled to have taken part as a Phase 1, 2 and 3 clinical trial site for the Provenge prostate cancer vaccine. At Mary Crowley, we specialize in bringing novel cancer vaccines to patients in early phase trials. We are currently administering the next generation of cancer vaccines in our Dallas clinics, including personalized vaccines manufactured right here in Carrollton," said David Shanahan, President of Mary Crowley.

      The 512-patient, multi-center, randomized, double-blind, placebo-controlled IMPACT (IMmunotherapy for Prostate AdenoCarcinoma Treatment) study enrolled men with metastatic androgen-independent prostate cancer was conducted under a Special Protocol Assessment agreement with the U.S. Food and Drug Administration (FDA).

      PROVENGE is Dendreon's investigational product candidate for men with advanced prostate cancer and may represent the first in a new class of active cellular immunotherapies specifically designed to engage the patient's own immune system against cancer.

      "The successful outcome from the Phase 3 IMPACT study provides validation of the long-pursued goal of harnessing the human immune system against a patient's own cancer," continued Dr. Gold.

      Prostate cancer is the most common non-skin cancer in the United States and the third most common cancer worldwide. More than one million men in the United States have prostate cancer, with an estimated 186,320 new cases and approximately 28,660 men who were expected to die from the disease in 2008. Currently there are limited treatment options for men with advanced, metastatic prostate cancer.


      About PROVENGE

      PROVENGE® (sipuleucel-T), an investigational product in development for men with androgen-independent prostate cancer, may represent the first product in a new class of active cellular immunotherapies (ACIs). PROVENGE and other ACIs are uniquely designed to use live human cells to engage the patient's own immune system with the goal of eliciting a specific long-lasting response against cancer. In controlled clinical trials, the most common adverse events were chills, fever, headache, fatigue, shortness of breath, vomiting and tremor. These events were primarily low grade with a short duration of 1-2 days following infusion.


      About MARY CROWLEY CANCER RESEARCH CENTERS

      Mary Crowley Cancer Research Center is a national leader in cancer research with a clearly defined program and commitment to excellence to dramatically alter strategies of cancer treatment. Its mission is to pioneer personalized options for all cancer patients through gene-targeted therapies, cell based therapies, and vaccines.

      Mary Crowley, through research focus and a patient-centric care model, has implemented over 140 FDA approved clinical trials, with more than 300 investigational agents, resulting in hundreds of peer-reviewed publications. Thousands of patients have participated in investigational studies at Mary Crowley.


      Media Contact:
      Lindsey Miller
      Lindsey Miller & Associates
      214-228-7630
      Email Contact

      http://www.earthtimes.org/articles/show/mary-crowley-cancer-…
      _________________________

      Australian Associated Press

      This is an exciting result, demonstrating that harnessing a patient's own immune system can successfully attack prostate cancer. Dr Eric Small

      An experimental treatment that takes an entirely new approach to fighting prostate cancer extended survival in a late-stage study, its maker has announced.

      Seattle-based Dendreon Corporation said that its Provenge cancer vaccine improved overall survival when compared to a dummy treatment in a study of 512 men with advanced disease.

      No survival details or information on side effects were given. Full results will be presented at an American Urological Association meeting later this month, and Dendreon said it would seek federal approval of the treatment later this year.

      Provenge is not like traditional vaccines that prevent disease. It's a so-called therapeutic vaccine that treats cancer by training the immune system to fight tumours. If approved, Provenge would be the first such treatment on the market.

      This is the second major study in which Provenge has shown a survival benefit, leading some scientists to hope not just for its approval but for a new approach to fighting cancer beyond the surgery, radiation, hormones and chemotherapy used now.

      "This is an exciting result, demonstrating that harnessing a patient's own immune system can successfully attack prostate cancer," said Dr Eric Small, cancer specialist at the University of California at San Francisco. "Now we have more confidence that the initial results we saw were real."

      He enrolled some patients in the new study and led the earlier one, but has no financial ties to the company or the vaccine.

      In the earlier study of 127 men, those treated with the vaccine lived an average of 4 1/2 months longer than those given dummy treatments. After three years, survival was 34 per cent in the vaccine group and only 11 per cent in the other.

      Those results led advisers to the Food and Drug Administration to recommend Provenge's approval two years ago. But the FDA delayed action and asked for more data, because extending survival wasn't the main goal of that study - slowing progression of the cancer was, and the vaccine failed to do that.

      The decision sparked protests from men's groups and cancer advocates because the vaccine did prolong survival, which they considered a more important result.

      Provenge is a treatment that is customised for each patient. Doctors collect specialised cells from each patient's blood. Those cells help the immune system recognise cancer as a threat, much as it would germs that enter the body

      http://www.livenews.com.au/livewire/prostate-cancer-vaccine-…

      ___________________________

      Prostate Vaccine News "Reason For Optimism"
      Main Category: Prostate / Prostate Cancer
      Also Included In: Immune System / Vaccines; Cancer / Oncology
      Article Date: 17 Apr 2009 - 5:00 PDT

      Below is a comment from Otis W. Brawley, M.D., American Cancer Society chief medical officer, on the announcement that the experimental vaccine Provenge increased survival in men with prostate cancer.

      "This announcement is reason for optimism about a vaccine that has generated controversy for several years. We have to respect the scientific process, an important part of which is a full disclosure and careful review and discussion of the data, which the company says will be released at a medical meeting later this month.

      "One of the most important questions we'll be looking at will be the magnitude of the survival advantage; how much longer the men taking the vaccine lived compared to those on standard therapy.

      "As with any new therapy, it will take a detailed analysis to fully understand the impact of this potential new treatment for patients with advanced prostate cancer. We look forward to the presentation of the study at the upcoming meeting."

      David Sampson
      Director, Medical & Scientific Communications
      American Cancer Society

      http://www.medicalnewstoday.com/articles/146454.php

      _____________________

      Treatment that kills tumours with heat could provide prostate cancer cure


      A prostate cancer treatment that kills tumours by heating them could provide a cure within three years, British scientists have said.

      Last Updated: 10:59AM BST 17 Apr 2009

      Researchers have developed a method of finding and treating tumours at the same time using microscopic particles.


      Prostate glands will be blasted with millions of charged magnetic nanoparticles which illuminate tumours and then heat them until they are dead.


      The University of Leicester's Department of Chemistry has been awarded £325,000 to develop the treatment, which could one day be used to treat other cancers.


      Research scientist Dr Glen Burley said: "People don't always realise they have prostate cancer until it has spread to other parts of the body.


      "But the new treatment would be given to all patients to detect the tumour as early as possible and kill anything that shows up at the same time.


      "It's more effective than any other current treatments because it kills the tumour as soon as it's found which saves valuable time.


      "We would like to have the method in full use within three years by which time it could improve survival rates very significantly."


      Current prostate cancer treatments vary from surgery to remove the prostate gland to intensive radiotherapy courses.


      Survival rates for advanced prostate cancer are one in three but researchers believe that rate could be improved to 99 in 100 men using the new treatment.


      The treatment works by injecting millions of magnetic particles onto the prostate gland of patients who fear they may be at risk.


      The particles cluster around any tumours which have formed on the gland and are illuminated under a Magnetic Reasonance Imaging (MRI) scan.


      Radio waves are then used to heat the particles to 42 degrees which kills the tumour by hyperthermia before it can spread.


      Incredibly, the researchers say the same treatment could be used to treat more aggressive forms of cancer in the liver, breast and colon.


      The treatment will be developed within the university and patients could be used in clinical trials as early as next year.


      Research colleague Dr Wu Su added: "Prostate cancer cure rates have been predicted on early diagnosis and treatment.


      "The technology that we're developing offers the potential of both identification and early treatment of prostate cancer in a selective manor.


      "The technology provides hope of a massive breakthrough in the treatment of the disease.


      "Successful use this technology would provide significant welfare benefits for patients and reduce the need for removal of the prostate gland."


      The Prostate Cancer Charity spokeswoman Nicola Nagler said: "Until the method has been fully researched and tested we can't say for sure how significant it is.


      "The nanotechnology method has sounds hopeful and there's no reason to suggest why it can't be a breakthrough."


      http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/5169928/Treatme…


      http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/5169928/Treatme…
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 15:32:51
      Beitrag Nr. 6.037 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.989.318 von GuHu1 am 17.04.09 15:12:16Da freut sich die Weltpresse und wir Longies!:D
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:12:54
      Beitrag Nr. 6.038 ()
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:16:52
      Beitrag Nr. 6.039 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.989.535 von Magnetfeldfredy am 17.04.09 15:32:51wobei der letzte beitrag nichts mit dndn direkt zusammenhängt.
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:22:50
      Beitrag Nr. 6.040 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.989.949 von NoSelters am 17.04.09 16:12:54hi no, kannste hakurs chart reinstellen, es könnte sich was zusammenbrauen, positiv für uns natürlich.

      hab keine ahnung wie das geht.
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:24:24
      Beitrag Nr. 6.041 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.990.049 von GuHu1 am 17.04.09 16:22:50Hast Du grad die Beitragsnr.?
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:27:06
      Beitrag Nr. 6.042 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.990.064 von NoSelters am 17.04.09 16:24:24261744
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 16:30:13
      Beitrag Nr. 6.043 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.990.094 von GuHu1 am 17.04.09 16:27:06
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 17:05:20
      Beitrag Nr. 6.044 ()
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 17:12:02
      Beitrag Nr. 6.045 ()
      So nun aber ab auf die 20$!:D:eek::p
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 17:33:04
      Beitrag Nr. 6.046 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.990.581 von crivit am 17.04.09 17:12:02Es geht definitiv in die richtige Richtung, da wird der VaJo aber schaun!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 18:11:06
      Beitrag Nr. 6.047 ()
      ts ts ts, keine shares da, oh oh. :D

      very unusual call from my broker
      They told me to sell my open calls before 2:30 Eastern time, or they will sell them for me 1-1/2 hour before the close of the market. These are 17.50 strike calls, which just went in the money this morning. The explanation was that they are concerned with the account imbalances; my take is that they are scared shitless that I may exercise them.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=262120&pt=…
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 19:12:51
      Beitrag Nr. 6.048 ()
      andere hassen ihn auch:

      Jonathan Assholecough spotted cleaning toilets in Brean - Murray executive lounge
      And there is word of a major outbreak of DIARRHEA on the same floor.


      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=262125&pt=…
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 19:18:57
      Beitrag Nr. 6.049 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.990.503 von GuHu1 am 17.04.09 17:05:20Die habens echt an der Mütze.
      Das Schmierentheater über Patrick Byrne ist wohl der Gipfel !!! :mad:

      Nein,nein,...es gibt kein Naked Shorten...:keks:
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 19:42:09
      Beitrag Nr. 6.050 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.991.214 von GuHu1 am 17.04.09 18:11:06Hier die Erklärung von Fordwill....passt zum Chart von Hakur. ;)

      Re: Options & stock folks... so where are we going the rest of today & for close?- Thanks! - EOM
      We are going to watch a pretty large shoot-out the rest of the day. The mega longs weighing in want to force the $17.50 strikes and the mega shorts want to drop the price below the $17.50 strikes.

      Here's the really interesting thing that no one is talking about. The megalongs use their own market makers. They aren't selling shares back and forth like the shorts. This forces the shorts to consistently play catch up. So, the price rises as the longs take over on the NAZDAQ computers. The shorts have to keep throwing in more and more shares that the Longs are buying... LOL.

      This has the effect of getting the shorts closer and closer to bankruptcy as the price rises. This is not a casual fight. We just might have a MEGA LONG soon holding all the phantom shares. And their market makers will go to the DTCC and force a covering by the DTCC to alleviate the phantom shares....

      And what do you think they'll do to the market makers/ hedge funds that created them???? lolololol.... A huge problem for the shorts.

      They'll force them to buy all the illegally shorted shares back!!! And thus the longs will use the legs the shorts have to cut off their body to club them over their heads!!! (talk about a short short).....

      What I'm saying.... this isn't the squeeze... yet. This is the classic overture to a squeeze concert...
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 20:57:56
      Beitrag Nr. 6.051 ()
      :rolleyes::rolleyes: Gratulation an alle dndn longies
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 21:05:15
      Beitrag Nr. 6.052 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.992.843 von Larry_1 am 17.04.09 20:57:56thx larry, aber es ist noch nicht vorbei.
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 21:21:17
      Beitrag Nr. 6.053 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.992.915 von GuHu1 am 17.04.09 21:05:15Es wird noch unzählige,neue künftige Longies geben.;)
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 21:51:47
      Beitrag Nr. 6.054 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.992.915 von GuHu1 am 17.04.09 21:05:15na ja, ich beobachte mal weiter
      aber jetzt noch investieren, lieber nicht :cry:

      ciao
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 21:57:27
      Beitrag Nr. 6.055 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.993.295 von Larry_1 am 17.04.09 21:51:47Hi Larry!!;)
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 22:56:02
      Beitrag Nr. 6.056 ()
      Der Chart sieht megabullish aus - die Frage ist nur, wie viel der heutigen Tagesaktion auf den Verfallstag zurückzuführen ist...

      Den Chart von Hakur kann ich nicht finden....?:confused:

      aber ist schon imposant, dass auch nach 200% Wochenperformance keinerlei Gewinnmitnahmen kommen :D :eek:

      ich geh mal davon aus, dass ein Großteil der Shortpositionen vor dem 28.04. aufgelöst werden - um hinterher nicht dumm dazustehen... :laugh:

      Parallel wird sich vor der Präse noch der eine oder andere Long-Zocker positionieren wollen



      cu gulliver
      Avatar
      schrieb am 17.04.09 23:51:44
      Beitrag Nr. 6.057 ()
      rückzug auf breiter front:

      Link funzt nur als member, bin ich auch nicht :D, deshalb aus dem IV:

      http://online.barrons.com/article/SB123966088718214823.html

      Dated 4/14:

      "Shares soared 133% after the company reported positive data on a Phase 3 trial of its prostate cancer treatment known as Provenge. While Dendreon has yet to release specific details, the company said the study "met its primary endpoint of improving overall survival compared to a placebo control." Merriman Curhan Ford upgraded shares to Neutral from Sell. Analyst Joe Pantginis wrote, "While the Dendreon story was too risky in our belief, we believe it is a great win for the company and more importantly the immunotherapy space."

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=262379&pt=…
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 09:47:27
      Beitrag Nr. 6.058 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.993.346 von Birgit.Tersteegen am 17.04.09 21:57:27 Auch ein Hallo an Dich :):)

      Hier ist also die Koryphäe versammelt :laugh:
      DNDN hatte ich in der Watchlist Variante B abgelegt und diese hatte ich die letzten Wochen gar nicht angeschaut....
      Cege
      Wilex
      und GPC
      sind bei mir gerade wieder mal dran....
      ansonsten läuft es die letzten Wochen ja prächtig (zumindest bei mir):yawn:

      good luck
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 14:07:33
      Beitrag Nr. 6.059 ()
      Hier eine sehr positive Meinung

      Msg 262417 of 262535 at 4/17/2009 7:04:04 PM by
      mrmarkaallen


      The results of Impact will exceed 30% improvement in survival.
      A lot of the posters here have been busy calculating the chances of DNDN surpassing 22%. Some estimated a 50% to 65% chance.

      They were challenged by Ralph and myself repeatedly. Ming was in there swinging as well. Well they can now say they were not wrong since they gave it a chance. When the results come out my guess is we will surpass 30% survival improvement. What will this result, if accurate, say about those 50 to 65% chances some posters have calculated. It will show that they dont have a clue or possibly they are paid bashers.

      Am I being unfair? Maybe but if you dont know what your talking about then you should not contiually tout your opinions.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=262417&pt=…
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 17:03:28
      Beitrag Nr. 6.060 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.993.870 von GuHu1 am 17.04.09 23:51:44Und wieder ein Montag,an dem im Büro ab 15.30 Uhr nix mehr läuft.:D

      Ming....


      Maybe Monday A Barron's Bounce
      Every Saturday, the hard copy edition of Barron's provides a yearly chart on page M2 of 12 stocks whose activity in the prior week they thought noteworthy. This week, charts of Goldman Sachs, Intel, Yahoo, Boeing, Citigroup etc. were presented as well as some upstart company called Dendreon. All these 12 worthies are shown approaching or flirting with their 200 day moving averages except this chart of Dendreon which has exploded wildly above it's 200 day average as has it's volume shown as 124 million shares.

      Each chart is given a comment. Dendreon's is,"Shares soared after the company reported positive data on a Phase 3 trial of its prostate cancer treatment Provenge."

      Oftentimes a positive mention or highlight in Barron's results in a stampede into the stock on Monday. This is known as the Barron's Bounce. Ming is trembling in anticipation for Monday's arrival.
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 18:02:00
      Beitrag Nr. 6.061 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.995.623 von NoSelters am 18.04.09 17:03:28:laugh::laugh:
      DITO!;)
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 18:26:54
      Beitrag Nr. 6.062 ()
      http://www.medicalnewstoday.com/articles/146454.php

      Prostate Vaccine News "Reason For Optimism"
      Main Category: Prostate / Prostate Cancer
      Also Included In: Immune System / Vaccines; Cancer / Oncology
      Article Date: 17 Apr 2009 - 5:00 PDT

      email to a friend printer friendly view / write opinions

      Below is a comment from Otis W. Brawley, M.D., American Cancer Society chief medical officer, on the announcement that the experimental vaccine Provenge increased survival in men with prostate cancer.

      "This announcement is reason for optimism about a vaccine that has generated controversy for several years. We have to respect the scientific process, an important part of which is a full disclosure and careful review and discussion of the data, which the company says will be released at a medical meeting later this month.

      "One of the most important questions we'll be looking at will be the magnitude of the survival advantage; how much longer the men taking the vaccine lived compared to those on standard therapy.

      "As with any new therapy, it will take a detailed analysis to fully understand the impact of this potential new treatment for patients with advanced prostate cancer. We look forward to the presentation of the study at the upcoming meeting."

      David Sampson
      Director, Medical & Scientific Communications
      American Cancer Society
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 00:09:43
      Beitrag Nr. 6.063 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.995.195 von Datzel am 18.04.09 14:07:33
      ich finde deinen ansatz recht nett. ;)

      .....Wer würde sich schon freiwillig und ohne Zwang vor eine gierige Meute von Fachleuten stellen und eingestehen wieder einmal "versagt" zu haben???
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 10:20:36
      Beitrag Nr. 6.064 ()
      Mag ja ne tolle Mutmaßung bzw. Erklärungen sein.
      Ich finde allerdings, dass die Aktionäre ein sofortiges Recht auf Information haben, und wenn die Datenlage eben hervorragend wäre, würde es garantiert niemandem schaden - im Gegenteil. Klar, Provenge ist auch ein "Politikum", aber irgendwas kommt mir komisch vor.
      Und fallt jetzt nicht wieder über mich her, weil ich ne vorsichtige Meinung vertrete, erspart mir die kritiklose Euphorie.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 10:25:41
      Beitrag Nr. 6.065 ()
      Prostate Cancer Vaccine Study Results
      http://www.youtube.com/watch?v=Onf2fnBRzzw&feature=related
      Nettes Interview:D

      Alle warten nun auf die Details der Studie, lasst uns hoffen das sie die Erwartungen sprengen!:eek:
      Dann wird das hier ein Megaerfolg, erst Recht für die Prostatakrebs-Patienten!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 12:43:58
      Beitrag Nr. 6.066 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.996.904 von glaubehoffnung am 19.04.09 10:20:36Verstehe Deine Skepsis, aber die Aktionäre haben sofort die wichtigsten Daten erhalten und die heißen zum x-ten mal:

      PROVENGE Significantly Prolongs Survival in Men with Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study

      – Study Meets Primary Endpoint Showing Statistically Significant Improvement in Overall Survival –

      – First Active Immunotherapy for Cancer to Prolong Survival –
      – Full Data to be Presented at Plenary Session at Upcoming AUA Annual

      Daufaufhin ist meiner Meinung nach der Kurs zurecht explodiert, weil es die Vorraussetzung für eine Zulassung liefert! :D

      Also wir wissen das Wichtigste und jetzt kommt meiner Meinung nach das Sahnehäubchen oder eben die nackten Fakten und die werden nicht schlechter sein als Minimum 22 % overall survival!:eek:

      Und wenn 22 % overall survival als Zulassungskriterium von der FDA genannt wurde, warum sollte man dann den Prostatakrebskranken Provenge enthalten, für mich gibt es dafür keinen vernünftigen Grund mehr, oder?

      Sicher wírd die Aktie bei 25 % overall survival besser performen als bei 22 %, aber wichtig ist Dendreon hat dieses Wichtigste Kriterium erreicht, wie die Pflicht im Eiskunstlauf jetzt kommt noch die Kür!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 13:49:41
      Beitrag Nr. 6.067 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.295 von Magnetfeldfredy am 19.04.09 12:43:58Was ist wenn sie nur einen Approvable Letter bekommen. Wenn der FDA ein paar Kleinigkeiten nicht gefallen? Zu einem Approval gehört sehr viel mehr als das Erreichen des Studienziels. Beispiele gibt es genug.

      Die Pflicht wie Du es nennst ist die Grundvorraussetzung. Bei der Kür spielen ganz andere Elemente eine Rolle.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 13:51:22
      Beitrag Nr. 6.068 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.295 von Magnetfeldfredy am 19.04.09 12:43:58In deiner Gier übersiehst Du völlig, das DNDN selbst bei einer Zulassung jetzt schon überbewertet ist.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:05:28
      Beitrag Nr. 6.069 ()
      Hier mal ein paar Daten vom bullischen Seeking Alpha (rosa Brille)

      Market Cap: 1.77B
      98 million shares

      chance of approval will be around $25-$51 Dollars

      assuming Dendreon is worth $0 per share if Provenge is not approved

      Im Moment steht sie bei 18$. Das wäre bei Zulassung ein 100% Chance, nur dem Gegenüber steht ein Totalverlust bei einer Nichtzulassung.

      Wer am Tag der Veröffentlichung der Daten verkauft hat, hat aus meiner Sicht das schlauste gemacht. Er hat den höchsten Profit eingestrichen und das Risiko auf Null gebracht.

      Wer jetzt vor Oktober einsteigt setzt auf rot oder schwarz.

      Sollten die Daten zur Vorstellung knapp oberhalb der Studie stehen, wird der Kurs massiv einbrechen und DNDN dann bis zum Termin im Bereich 8 - 10 Dollar stehen.

      Nach einer Zulassung wird es noch genügend Chancen zum Einstieg geben.
      ;)
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:23:00
      Beitrag Nr. 6.070 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.514 von VaJo am 19.04.09 14:05:28Wer am Tag der Veröffentlichung der Daten verkauft hat, hat aus meiner Sicht das schlauste gemacht. Er hat den höchsten Profit eingestrichen und das Risiko auf Null gebracht.

      Also da verstehe ich Dich nicht ganz, denn die Daten sind noch nicht veröffentlicht worden!



      Sollten die Daten zur Vorstellung knapp oberhalb der Studie stehen, wird der Kurs massiv einbrechen und DNDN dann bis zum Termin im Bereich 8 - 10 Dollar stehen.

      Sehe ich nicht so, wieso sollte der Kurs bei Vorgabe der Daten von etwa +22% einbrechen? Das erkläre mir bitte genauer!



      Nach einer Zulassung wird es noch genügend Chancen zum Einstieg geben.

      Ja aber nur dann, wenn die Shorties mächtig Gas geben oder aber sell on good news, wobei ich glaube das die Story hier für viel zu gut ist!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:23:10
      Beitrag Nr. 6.071 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.470 von VaJo am 19.04.09 13:49:41Bist ja nur neidisch,daß Du nicht dabei bist!
      Warum sonst machst Du hier den Kasper?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:32:54
      Beitrag Nr. 6.072 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.514 von VaJo am 19.04.09 14:05:28Bzgl. chance of approval will be around $25-$51 Dollars!

      Dann lese Dir denn Artikel mal kpl. durch!

      As of March 5, 2009, Dendreon has 98 million shares outstanding, leading to a price per share of $36-$73. Finally, there is always a chance that Provenge won’t get approved, and so the expected Dendreon share price using a 70% chance of approval will be around $25-$51 ( [0.7*$36]+[0.3*$0] and [0.7*$73+0.3*0], assuming Dendreon is worth $0 per share if Provenge is not approved).

      Bei der Angabe von $25-$51 handelt es sich um eine 70% Chance!
      Und in diesem Bereich werden wir uns bei Daten von +22% auch bewegen.
      IMO

      http://seekingalpha.com/article/131569-how-much-is-dendreon-…
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:34:16
      Beitrag Nr. 6.073 ()
      VaJo, sehe ich auch so.

      Mit Neid hat der Post in meinen Augen nichts zu tun.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:36:18
      Beitrag Nr. 6.074 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.578 von crivit am 19.04.09 14:32:54To approximate the value of Dendreon, I will use two methods. First, if Provenge is approved, it will compete directly with Sanofi’s Taxotere (Docetaxel), which generated about $2.8 Billion in 2008 sales. Although Taxotere is indicated for other cancer indications in addition to Androgen Independent Prostate Cancer (AIPC), it is safe to assume more than 50% of its annual sales are due to AIPC, based on the difference sales of the drug after it gained FDA approval for AIPC in 2004. It is also worth noting that because of the serious side effects of Taxotere, somewhere between 25%-50% of the potential prostate cancer patients refused Taxotere treatment. Taken together, the estimated market for AIPC should be at least $1.8-$2.8 Billion.

      Because Provenge has been shown to be much more effective, with few serious side effects, it is reasonable to expect that it will gain greater than 50% of the market share after approval, leading to peak sales estimates between $900 Million to $2.8 Billion a year. Current Price/Sales ratios for cancer-focused biotech with at least one approved product range 4-8 times, and therefore, if Provenge is approved, Dendreon should be valued at $3.6-$7.2 Billion (based on the low end $900 Million sales figure).
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:43:20
      Beitrag Nr. 6.075 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.470 von VaJo am 19.04.09 13:49:41Und ich verweise nochmals auf mein Posting über das Interview mit Gold, in dem er eine enge Kooperation mit der FDA erwähnte.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:48:16
      Beitrag Nr. 6.076 ()
      avastin (eingesetzt bei Dickdarm-, Enddarm-, Brust-, Lungen- und Nierenkrebs) hat im letzten quartal einen umsatz von ca.937kk EUR
      erreicht (+30%), das macht im jahr ca. 3700kk EUR.

      wie soll dndn den mit dem einen medikament nur für Prostate cancer einen umsatz von jährlich 900kk bis 2800kk erreichen ? das kann ich mir beim besten willen nicht vorstellen. aber ich würde es euch wünschen.

      funworker
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 14:50:49
      Beitrag Nr. 6.077 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.603 von crivit am 19.04.09 14:43:20"....enge Kooperation mit der FDA erwähnte..."

      Das ist ja wirklich ein Allgemeinplatz, ist selbstverständlich und behauptet jeder.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 16:24:06
      Beitrag Nr. 6.078 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.554 von Magnetfeldfredy am 19.04.09 14:23:10Ja ist klar, sobald eine negative Stimme auftaucht ist die neidisch.
      Du fragst warum ich den Kaspar mache?
      Ganz einfach, weil Du Ahnungslose ins Verderben schicken willst.

      - Du erweckst den Eindruck, bei Dendreon ist alles in Trocken Tüchern.
      - Du verschleierst die Tatsache das Dendreon aktuell mit 1,77 Milliarden Dollar bewertet wird und bei nicht Zulassung faktisch Pleite ist.
      - Du tust so als ob der FDA Termin kurz vor der Tür steht, dabei findet die Entscheidung frühestens Mitte Oktober statt, nur um eine Torschlußpanik zu erzeugen.
      - Du erweckst den Eindruck das Dendreons Therapie die beste Lösung sei. Dem ist nicht so, denn klassische Chemo ist in der Indikation immer noch die erfolgreichere. Dendreon mußte sich in der Studie nur mit Placebo vergleichen.

      Die alte Börsenweisheit: "Renne nie der Straßenbahn hinterher" könnte bei DNDN im Moment passender nicht sein.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 16:32:51
      Beitrag Nr. 6.079 ()
      leute leute, warum zanken, jeder hat seinen standpunkt.
      vajo & co lassen sich von ihrer meinung nicht abbringen und die investierten hier scheinbar auch nicht.
      fredy hat den goldenen mittelweg gewählt, teil realisiert.

      wir werden doch am 28.04 sehen wie die daten ausfallen.

      @glaubehoffnung: ständiges wiederholen deiner zweifel bringt dich auch nicht weiter, wenn du investiert bist und nicht an den erfolg glaubst musste halt verkaufen.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 16:41:49
      Beitrag Nr. 6.080 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.590 von crivit am 19.04.09 14:36:18First, if Provenge is approved, it will compete directly with Sanofi’s Taxotere (Docetaxel), which generated about $2.8 Billion in 2008 sales. Although Taxotere is indicated for other cancer indications in addition to Androgen Independent Prostate Cancer (AIPC), it is safe to assume more than 50% of its annual sales are due to AIPC, based on the difference sales of the drug after it gained FDA approval for AIPC in 2004. Taken together, the estimated market for AIPC should be at least $1.8-$2.8 Billion.

      Das ist natürlich völliger Unsinn, Provenge konkurriert nicht mit Taxotere und der Anteil für Prostatakrebs liegt unter 10%.

      Because Provenge has been shown to be much more effective, with few serious side effects,...

      Auch das ist Unsinn, in welcher Studie wurde das denn belegt?

      Danke VaJo für fundierte Beiträge hier, mit Dendreon sollen schon wieder viele Lemminge abgezockt werden, ich erinere an den Kursverlauf Anfang 2007.

      Wenn überhaupt, könnte Dendreon nur ein Nischenplayer werden. Das Hin- ud Her-Verschicken von Patientenblut ist ein Unding und würde nur ihn besonderen Fällen praktikabel sein. Die 22% gegen Placebo in einer kleinen Studie, bei der wir über die Auswahl der Patienten nur wenig wissen, finde ich nicht berauschend, sofern diese Daten valide sind.

      Mein Kursziel ist 0,1 EURO.;)
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 16:45:57
      Beitrag Nr. 6.081 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.780 von VaJo am 19.04.09 16:24:06mein lieber herr gesangsverein, dann lese mal deine beiträge zu dsco!!!!!!!!!!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 16:46:55
      Beitrag Nr. 6.082 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.808 von GuHu1 am 19.04.09 16:32:51DITO:(
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:13:10
      Beitrag Nr. 6.083 ()
      Bin genau auf dem Höchststand damals bei 18 Euro eingestiegen und habe die Aktie nach ihrem Absturz gehalten. Letzte Woche habe ich stoploss bei 12,50 gesetzt nachdem ich ich bei 13,00 Euro eigentlich verkaufen wollte.
      Soweit ich mitbekommen habe, könnten aber Deckungsprobleme bei Anlegern auftauchen die auf fallende Kurse gesetzt haben und vom plötzlichen Kursanstieg überrascht wurden. Wie weit dieses Eindecken den Kurs noch beflügeln könnte, kann ich nicht den Daten entnehmen. Meine Erfahrung ist aber, dass solche Deckungskäufe losgelöst von der Marktkapitalisierung zu bewerten sind und auch nur für eine kurze Zeitspanne Überbewertungen zulassen. Auf stoploss verlasse ich mich wegen der geringen Umsätze hier nicht unbedingt, denke aber, dass es jetzt noch zu früh ist zu verkaufen. Mal sehen was die kommende Woche bringt.

      lg. t.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:18:55
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Provokation
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:19:53
      Beitrag Nr. 6.085 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.840 von GuHu1 am 19.04.09 16:45:57Warum DSCO? Das ist Hop oder Top. Wenn es kein Approval gibt ist meine Pos. bei 0,35 cent oder weniger. Wenn es ein Approval gibt kann es bis 10 Dollar gehen, kann! Bei 5 Dollar verkaufe ich persönlich auf jeden Fall.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:21:15
      Beitrag Nr. 6.086 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.780 von VaJo am 19.04.09 16:24:06Hallo Vajo,
      vielen Dank für Deine mahnenden Worte.
      Hier attakierst Du die User die sehr zuversichtlich an die Zukunft von DNDN glauben.
      Wir alle wissen, das noch nichts in trockenen Tüchern ist und niemand weiss, wie entschieden wird.
      Du aber machst bei Discovery genau das, was Du hier anprangerst, oder wie darf ich diese Aussage aus einem Post von Dir bei Discovery werten??
      Ich gehe davon aus das DSCO ihre Hausaufgaben gemacht und alle Kritikpunkte ausgeräumt hat.

      Für mich persönlich erfolgt am Montag eine Zulassung!


      Jeder kann für sich selbst entscheiden.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:22:45
      Beitrag Nr. 6.087 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.618 von funworker1 am 19.04.09 14:48:16wie soll dndn den mit dem einen medikament nur für Prostate cancer einen umsatz von jährlich 900kk bis 2800kk erreichen ?


      http://www.fda.gov/ohrms/dockets/ac/07/slides/2007-4291S1_1.…

      p68/103
      AIPC in the US: Androgen Independent Patients
      132,600

      Nur in den USA gibt es über 130.000 potentielle Kandidaten für Provenge. Eine Provenge-Therapie dürfte ähnlich teuer werden wie Avastin (durschschnittlich 60.000 USD/Patient)

      Looked at one way, Avastin, made by Genentech, is a wonder drug. Approved for patients with advanced lung, colon or breast cancer, it cuts off tumors’ blood supply, an idea that has tantalized science for decades. And despite its price, which can reach $100,000 a year, Avastin...

      http://www.nytimes.com/2008/07/06/health/06avastin.html


      Dazu die verheerenden Nebenwirkungen von Taxotere (Docetaxel):
      http://products.sanofi-aventis.us/Taxotere/taxotere.html

      ...Nebenwirkungen, welche die Lebensqualität derart negativ beeinflussen, dass mehr als die Hälfte der AIPC-Patienten eine Chemotherapie abbrechen, obwohl bisher keine Alternativen zur Verfügung standen.
      Deswegen bin ich mir fast sicher, dass...

      ...Provenge mindestens 40.000 USD pro Patient kosten wird
      ...ein Grossteil der Patienten Provenge wegen der geringen Nebenwirkungen und der lebensverflängernden Wirkung Taxotere vorziehen wird.
      ...Provenge innerhalb sehr kurzer Zeit Blockbuster-Status
      erreichen wird
      ...eine ROW-Partnerschaft Dendreon richtig fett Kohle einbringen wird (ich persönlich würde jedoch höhere Lizenzeinnahmen einer fetten Einmalzahlung vorziehen).


      Falls mit Provenge der proof-of-concept für die Kassettentechnologie von Dendreon angesehen wird, dann könnte dies den grossen Pharmafirmen ein mehrfaches der jetzigen Marktkapitalisierung wert sein.

      PROVENGE WORKS!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:35:56
      Beitrag Nr. 6.088 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.935 von Datzel am 19.04.09 17:21:15Hier gibts einen großen Unterschied wenn Du schon auf DSCO ansprichst.
      1. Trennen uns nur wenige Stunden von einer Entscheidung. Bei DNDN sind es noch Monate bis zu einer Entscheidung.

      2. Bei DSCO sind alle Worte gesprochen. D.h die Daten liegen vor. Nun liegt es an der Behörde Ja oder Nein zu sagen. Bei DNDN liegt noch gar nichts vor ausser einer Pressemitteilung.

      3. Ist DSCO im Vorfeld gestiegen, aber eben nur bis zu einer MK von 160 Mio. DNDN ist im Vorfeld irgendwelcher Erklärungen auf die gigantische MK von 1,77 Mrd Dollar geklettert.

      4. Kann man beide Firmen überhaupt nicht vergleichen, daher hinkt die Aussage.

      DSCO ist reines Roulette.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:41:21
      Beitrag Nr. 6.089 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.976 von VaJo am 19.04.09 17:35:56Das war nicht die Frage.
      Deine Prophezeiung

      Für mich persönlich erfolgt am Montag eine Zulassung!

      lockt auch die Ahnungslosen in diesen Wert.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:43:39
      Beitrag Nr. 6.090 ()
      Noch was zur MK von DNDN.
      Wenn man sich die Postings im Heimatthread bei Yahoo anschaut und dort einliest wird man feststellen das hier ein riesen Hype aufgebaut wurde. Teilweise werden dort gigantische Aktienzahlen gepostet die einen schwindlig werden lassen. Jeder will dabei sein. Die ganzen Biotechnewsletter setzen dem noch die Krone auf Beispiel Seeking Alpha.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:44:30
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Beleidigung
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:45:11
      Beitrag Nr. 6.092 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.991 von Datzel am 19.04.09 17:41:21Richtig, für mich persönlich erfolgt die Zulassung. Das ist meine persönliche Meinung. Die kann richtig sein aber auch falsch.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:46:09
      Beitrag Nr. 6.093 ()
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:48:12
      Beitrag Nr. 6.094 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.976 von VaJo am 19.04.09 17:35:56Ich hoffe doch, Du hast mit Deiner Aussage recht, denn ich bin auch, auf Grund Deiner fundierten Schreibweise, in DSCO investiert.
      Die Story liest sich recht vielversprechend.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 17:53:22
      Beitrag Nr. 6.095 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.019 von sneake am 19.04.09 17:46:09Danke Sneake.

      Dendreon Board Director
      Gerardo Canet
      Chairman, IntegraMed America, Inc.
      hat am 14.04. DNDN Aktien im Wert von 2500000,00 Dollar verkauft. Der Mann muss dumm sein, wo er doch mindestens das Doppelte bekommen wird wenns nach euch geht. ;)
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 18:16:13
      Beitrag Nr. 6.096 ()
      Wer hat meine Postings löschen lassen ??? :laugh::laugh:

      Und gestern noch wurde mir sowas vorgeworfen tztztz was für assis können die Wahrheit nicht ertragen ...
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 18:21:02
      Beitrag Nr. 6.097 ()
      Dendreon Announces Data on PROVENGE Potency and Long-Term Immune Responses in Androgen-Dependent Prostate Cancer
      Sunday April 19, 2009, 10:00 am EDT

      -- Data presented at 100th Annual Meeting of the American Association for Cancer Research --

      SEATTLE and DENVER, April 19 /PRNewswire-FirstCall/ -- Researchers from Dendreon Corporation (Nasdaq: DNDN - News) presented today data from its PROTECT (PROvenge Treatment and Early Cancer Treatment) or P-11 Phase 3 study suggesting that PROVENGE® (sipuleucel-T) induces long-term memory immune responses that are durable and can be maintained following boosting. The results of the study also indicate that CD54 upregulation on Antigen Presenting Cells (APCs), a measure of potency, is a correlate of immune activation.

      P-11 is an ongoing Phase 3 clinical trial designed to evaluate the safety and biologic activity of PROVENGE in patients with non-metastatic androgen-dependent (hormone sensitive) prostate cancer who have had a prostate-specific antigen (PSA) recurrence following surgical removal of the prostate. Patients were randomized to PROVENGE or placebo following 3 months of hormone therapy. This study evaluated CD54 upregulation and peripheral immune responses in men enrolled in the trial.

      PROVENGE or placebo was administered at weeks zero, two and four. A treatment booster infusion of PROVENGE or placebo was offered after confirmed PSA greater than or equal to 3.0ng/mL. Immune responses were measured pre-treatment, at weeks four and 13, and at four and 13 weeks following the booster infusion.

      At the week zero dose of PROVENGE, the expression of CD54 on APCs was upregulated 5.8 fold. At the week two dose, it was 10.1 fold, significantly increased from week 0 (p < 0.001). The increase in CD54 upregulation persisted at week four (10.7 fold) and at the time of the booster infusion (12.0 fold). There was an increase in cellular immune response between pre-treatment and week four (p < 0.001), which persisted through 13 weeks after the booster infusion (p < 0.001). The PROVENGE booster infusions occurred from 0.2 to 5.5 years (median 1.1 years) after the week four dose.

      Data is being presented in a session titled, "Cancer Vaccines: Human Studies" in a presentation titled, "Antigen presenting cell activation in sipuleucel-T and long-term immune responses in prostate cancer trial" today at 8:00 AM MDT at the 100th Annual Meeting of the Association for Cancer Research in Denver, Colorado.

      "We are encouraged to see that CD54 upregulation in APCs is maintained after boosting in men with androgen-dependent prostate cancer," said David Urdal, chief scientific officer of Dendreon. "This pattern of CD54 upregulation suggests that the first dose 'primes' the immune system for subsequent 'memory' responses and is consistent with that observed in our studies of men with androgen-independent disease where the cumulative CD54 upregulation dose correlated with survival. We also are encouraged by these data which suggest that the immune response generated by PROVENGE is durable for a year or more after initial treatment and that it can be maintained following boosting."


      http://finance.yahoo.com/news/Dendreon-Announces-Data-on-prn…
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 20:31:08
      Beitrag Nr. 6.098 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.113 von crivit am 19.04.09 18:21:02Das hört sich verdammt gut an!:D
      Was sagt Cyberhexe unser Dendreon Experte/in?
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 20:34:58
      Beitrag Nr. 6.099 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.113 von crivit am 19.04.09 18:21:02Diese Aussage von Dendreon wird die Zulassung sicher nicht behindern oder verlangsamen, oder:

      We also are encouraged by these data which suggest that the immune response generated by PROVENGE is durable for a year or more after initial treatment and that it can be maintained following boosting."
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 20:45:39
      Beitrag Nr. 6.100 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.997.830 von MrBean07 am 19.04.09 16:41:49
      Danke VaJo für fundierte Beiträge hier, mit Dendreon sollen schon wieder viele Lemminge abgezockt werden, ich erinere an den Kursverlauf Anfang 2007.

      das ist eine frechheit, hier soll nur einer abgezockt werden und das sind shortseller.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 21:08:01
      Beitrag Nr. 6.101 ()
      Das Hin- ud Her-Verschicken von Patientenblut ist ein Unding und würde nur ihn besonderen Fällen praktikabel sein.

      ist das so?
      aber das hin und her fliegen von organen oder blutkonserven bezeichest du nicht als unding?!!
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 21:23:50
      Beitrag Nr. 6.102 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.034 von VaJo am 19.04.09 17:53:22
      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=261676&pt=…

      Not An Issue--Re: Dendreon Director Exercises over 200,000 options and sells them on 4/14

      Don't sweat it guys. I read the Form 4. The note at the bottom says it all. From the form 4:

      "Remarks:
      The sales reported on this Form 4 were effected pursuant to a Rule 10b5-1 trading plan adopted by the reporting person."

      This was tax selling plain and simple. Note the transaction date of April 14th. 10b5-1 is designed to cover situations in which a person can demonstrate that the material nonpublic information was NOT a factor in the trading decision. IMO this guy was raising funds to cover tax liabilities. End of story.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 22:01:38
      Beitrag Nr. 6.103 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.005 von VaJo am 19.04.09 17:43:39
      Noch was zur MK von DNDN.
      Wenn man sich die Postings im Heimatthread bei Yahoo anschaut und dort einliest wird man feststellen das hier ein riesen Hype aufgebaut wurde. Teilweise werden dort gigantische Aktienzahlen gepostet die einen schwindlig werden lassen. Jeder will dabei sein. Die ganzen Biotechnewsletter setzen dem noch die Krone auf Beispiel Seeking Alpha.


      naja, nacked shorting über jahre, da kann schon was zusammen kommen. ;)

      stell doch zu deinen ansichten zur untermauerung einige links (s. Cyberhexe) ein, würde mich und sicher alle anderen sehr interresieren wo deine quellen sind.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 22:20:43
      Beitrag Nr. 6.104 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.530 von GuHu1 am 19.04.09 20:45:39Richtig, vielleicht ist die jetzige Vorgehensweise auch Golds Plan gegen die Shortseller, wer weiß.
      Avatar
      schrieb am 19.04.09 23:03:57
      Beitrag Nr. 6.105 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.829 von crivit am 19.04.09 22:20:43
      möglich ;)
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 06:44:35
      Beitrag Nr. 6.106 ()
      Prostate Cancer and FDA Politics
      Their first priority should be to save patients.

      Last week brought hopeful news for prostate cancer patients, with the biotech company Dendreon announcing that its cancer treatment Provenge improved survival and prolonged life in an important study. That may finally be enough for Provenge to win Food and Drug Administration approval, but the tragedy is that it wasn't approved years ago.

      Provenge is an advanced cancer "vaccine," which stimulates the body's immune system to attack tumor cells and thereby fight off cancer on its own, instead of using chemotherapy or surgery. In an earlier placebo-controlled Phase III trial (the most rigorous kind), men with late-stage cancer who received Provenge lived a median of 25.9 months, compared with 21.4 months otherwise. After three years, 34% were alive, compared to only 11% for the control group. In March 2007, an FDA advisory panel voted 13 to 4 that there was "substantial evidence" the drug worked, and 17-0 that it was safe.

      But later that year, the FDA delayed approval, ruling that the trial did not meet its criteria for statistical significance and that the patient sample was too small. So Dendreon agreed to complete another double-blind trial to FDA specifications, and Dendreon officials say the results have now met those benchmarks. The detailed results will be presented later this month.

      The larger question is why Provenge wasn't made available sooner to the 30,000 American men who die each year from prostate cancer. The FDA regularly -- and pointlessly -- slow-walks potentially revolutionary therapies, relying on overly simplistic and unscientific statistical models that don't take into account the fact that some drugs may work better in certain subgroups than in others. Its regulatory blockade is especially cruel to terminally ill patients for whom drugs like Provenge may mean extra months or years of life.

      These corroborating data should lead to a shift in the way the FDA evaluates innovative oncology medicines. But they almost surely won't, since the demands of bureaucratic politics to play it safe nearly always trump the needs of patients.

      http://online.wsj.com/article/SB124018504363133253.html
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 14:35:23
      Beitrag Nr. 6.107 ()
      Discovery -70% :eek::eek:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 14:57:08
      Beitrag Nr. 6.108 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.002.139 von sneake am 20.04.09 14:35:23Wir sind hier bei Dendreon!
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 16:44:49
      Beitrag Nr. 6.109 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.034 von VaJo am 19.04.09 17:53:22Der Herr Gerardo braucht wohl öfter mal geld, da kann man sich den zeitpunkt nicht unbedingt aussuchen.

      Hat wohl glück gehabt, jetzt im hyper-rausch zu verkaufen:
      er sollte mal lieber auf gewisse zeichen achten, die dndn positiver dastehen lassen (wir/die kranken sagen, es ist an der zeit, ein solches mittel zu haben; überlebenszeit gegenüber placebo etc)


      Sogar Asshoff sagt nicht mehr sell: will wohl doch irgendwann (wie alt ist er??) Provenge nehmen und hofft selbst auf die zulassung...könnte mir auch vorstellen, dass er seine Puts in erwartung guter dndn-performance abgesichert hat.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 18:15:27
      Beitrag Nr. 6.110 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.003.312 von edelupolino am 20.04.09 16:44:49Auch nicht schlecht:

      New York (aktiencheck.de AG) - Die Analysten von Lazard Capital Markets stufen die Aktie von Dendreon (ISIN US24823Q1076/ WKN 615606) von "hold" auf "buy" hoch. Das Kursziel werde bei 25 USD gesehen. (20.04.2009/ac/a/u):D
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 18:28:38
      Beitrag Nr. 6.111 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.998.829 von crivit am 19.04.09 22:20:43"...Richtig, vielleicht ist die jetzige Vorgehensweise auch Golds Plan gegen die Shortseller, wer weiß. ..."

      Der hat Besseres zu tun als nen Glaubenskrieg gegen die Shorties zu führen, überhaupt nutzen die dem Kurs eh iMo.

      "...Der Herr Gerardo braucht wohl öfter mal geld, da kann man sich den zeitpunkt nicht unbedingt aussuchen.

      Hat wohl glück gehabt, jetzt im hyper-rausch zu verkaufen..."

      Wenn man will, kann man sich alles schönreden.
      ***
      In finde die Informationspolitik von Dendreon suboptimal und bleibe ein mißtrauischer Anleger.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 18:47:29
      Beitrag Nr. 6.112 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.004.076 von Magnetfeldfredy am 20.04.09 18:15:27diese Lazard-hochstufung ist besonders interessant, weil von der seite häufig negatives gegen dndn kam!
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 18:50:12
      Beitrag Nr. 6.113 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.002.139 von sneake am 20.04.09 14:35:23in Frankfurt nur noch -50%;
      was machen die, Sneake? Lohnt es sich, da mal nachzulesen? Habe eigentlich vor, nochmal bei dndn zuzuschlagen.
      Grüße Ede
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 18:51:52
      Beitrag Nr. 6.114 ()
      NEW YORK (AP) -- Shares of Dendreon Corp. gained Monday, bucking the broader market, as a Lazard Capital analyst upgraded shares on the sales potential for the prostate cancer drug Provenge.

      The stock rose $1.35, or 7.5 percent, to reach $19.30 in morning trading. Broader stock indicators, including the Dow and Nasdaq, fell more than 2 percent in the morning session.

      Lazard Capital Markets analyst Joel Sendek upgraded shares to "Buy" from "Hold" and boosted earnings estimates for the company because of Provenge, its lead candidate. He also set a $25 price target on the stock, which implies upside of 39 percent over its closing price Friday of $17.99.

      Last week, the company announced study results showing Provenge extended survival in prostate cancer patients. Additional study results on Sunday showed the drug invoked a long-term memory immune response in patients.

      There are few new treatments for advanced prostate cancer, with hormones and chemotherapy being the most widely used measures. Provenge is actually a vaccine and treats prostate cancer by stimulating the body's immune system and prompting it to fight the condition.

      Seattle-based Dendreon has said it expects to ask for Food and Drug Administration approval in the fourth quarter.

      Sendek said Provenge could reach peak annual sales of $2 billion, citing conversations with physician consultants. They suggested that "Provenge could change the treatment paradigm and should experience rapid uptake based on the survival benefit and good safety profile alone."

      He also expects an international partnership to be formed in the third quarter, though the company will likely market the drug alone in the U.S.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 19:19:38
      Beitrag Nr. 6.115 ()
      Dendreon: Das Eisen bleibt heiß
      Frank Phillipps




      Dendreon hält das Interesse an seinem Krebsimpfstoff Provenge hoch. Das Unternehmen hat am Wochenende neue Daten vorgestellt. Allerdings nicht die, auf die Anleger höchst gespannt warten.

      Frei nach dem Motto "Man muss das Eisen schmieden, solange es heiß ist" hat Dendreon am vergangenen Wochenende neue Daten aus einer klinischen Phase-III-Studie mit seinem Krebsimpfstoff Provenge präsentiert. Allerdings nicht die Resultate, deren Ankündigung vor Kurzem die Kursexplosion bei der Aktie ausgelöst hatten und auf deren Details die Dendreon-Aktionäre und auch viele Analysten und Patienten mit Spannung warten.

      Andere Studie, andere Daten

      Die am Sonntag vorgestellten Daten stammen aus einer anderen Phase-III-Studie, die unter dem Namen PROTECT (Provenge Treatment and Early Cancer Treatment) durchgeführt wurde. Die Resultate belegen nach Unternehmensangaben, dass Provenge beim Immunsystem eine Art Gedächtniseffekt auslösen könne und damit langfristig in der Lage sei, die körpereigene Abwehr gegen die Krebszellen in Stellung zu bringen.

      Provenge, ein sogenannter Krebsimpfstoff, gehört zu einer neuen Klasse von Medikamenten, die auch als Immuntherapeutika bezeichnet werden. Ziel dieser Arzneien ist es, das Immunsystem gegen Krankheiten wie etwa Krebs zu aktivieren. Bislang ist jedoch noch kein Immuntherapeutikum gegen Krebs auf dem Markt. Provenge wäre der erste "Krebsimpfstoff", der die Zulassung erhält.

      Warten und Kursziele zählen

      So müssen Anleger, Analysten und Patienten weiter auf die Daten aus der sogenannten IMPACT-Studie warten, die belegen sollen, dass die Therapie mit Provenge einen signifikanten Überlebensvorteil bei Prostatakrebspatienten nach sich zieht. Die Resultate sollen bekanntermaßen am 28. April auf einem Kongress für Urologie präsentiert werden. Bis dahin bleibt der wahre Wert von Dendreon weiter schwer einzuschätzen. Die Kursziele für die Aktie schwanken bei Analysten und Experten mittlerweile zwischen 0 und abenteuerlichen 73 Dollar.
      Vorsichtig bleiben

      DER AKTIONÄR bleibt bei seiner vorsichtigen Einschätzung und rät nur äußerst risikobereiten Anlegern zum Kauf der Aktie. Präsentiert Dendreon am 28. April gute Daten, dürfte ein weiterer Kurssprung in die Region um 25 Dollar anstehen. Enttäuschende Daten und eine eventuelle Ankündigung zusätzlicher Studien würden jedoch unweigerlich massive Verluste nach sich ziehen
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 20:02:09
      Beitrag Nr. 6.116 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.004.461 von Marchella am 20.04.09 19:19:38Der Aktionär, das große Käseblatt bleibt vorsichtig, wer weiß wie die Daten aussehen, so:

      PROVENGE Significantly Prolongs Survival in Men with Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study

      – Study Meets Primary Endpoint Showing Statistically Significant Improvement in Overall Survival –:D

      – First Active Immunotherapy for Cancer to Prolong Survival –
      – Full Data to be Presented at Plenary Session at Upcoming AUA Annual

      Die raten wohl zum Einstieg bei 40 US Dollar, oder?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 20:36:28
      Beitrag Nr. 6.117 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.004.769 von Magnetfeldfredy am 20.04.09 20:02:09Kann man sehen wie man will der Aktionär legt es sich schon passend aus :laugh:

      Hartgesottene Spekulanten, die der Empfehlung des AKTIONÄRS gefolgt sind, können sich über ihre Gewinne freuen und sollten diese mit einem Stoppkurs absichern. Für alle anderen Anleger, die dem Treiben auch auf Anraten des AKTIONÄRS bisher von der Seitenlinie zugeschaut haben, drängt sich der Einstieg auch jetzt nicht auf. :laugh::laugh::laugh::laugh:

      such Dir was aus :D

      http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Dendreon--Kursziel-1-D…
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:10:35
      Beitrag Nr. 6.118 ()
      @ Cyberhexe
      Eine Frage:
      Stimmt es das die Patente der Kassetten-Technologie von Cell Genesys stammen?
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:18:43
      Beitrag Nr. 6.119 ()
      Im Hinblick darauf, was meinst Du in wieweit gleicht sich die Technologie der Mitbewerber?

      We understand that companies, including AVI BioPharma, Inc., Cell Genesys, Inc., NW Biotherapeutics, Inc., Therion Biologics Corporation and Vical Incorporated may be developing prostate cancer vaccines that could potentially compete with Provenge, if Provenge is successfully developed. These competitors may succeed in developing and marketing cancer vaccines that are more effective than or marketed before Provenge.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:24:22
      Beitrag Nr. 6.120 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.295 von VaJo am 20.04.09 21:18:43hab dich schon mal gebeten links unter deine postings zu setzen!
      von wann und von wem ist das?
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:31:46
      Beitrag Nr. 6.121 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.295 von VaJo am 20.04.09 21:18:43Bist schon wieder auf der Suche was mies zu machen?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:32:04
      Beitrag Nr. 6.122 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.333 von GuHu1 am 20.04.09 21:24:22Die Frage war nicht für dich ;)
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:34:00
      Beitrag Nr. 6.123 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.380 von Magnetfeldfredy am 20.04.09 21:31:46Ich will nix mies machen. Nur tauchen bei Recherchen zig andere Firmen auf.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:37:01
      Beitrag Nr. 6.124 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.380 von Magnetfeldfredy am 20.04.09 21:31:46Lies nur mal zum Spass diesen Artikel von letzten Jahr bzgl. GVAX

      Cell Genesys at all-time low after GVAX trial ends

      By Associated Press
      August 27, 2008 | Comments (0)

      Recs
      0

      Shares of Cell Genesys Inc. crashed to an all-time low Wednesday after the company stopped a clinical trial of its prostate cancer vaccine GVAX because of patient deaths.

      The South San Francisco, Calif.-based company stopped VITAL-2, one of two late-stage tests of GVAX, because patients who received GVAX were dying more often than those who received only a standard treatment. The company's stock plunged $2.02, or 72 percent, to 79 cents per share, and fell as far as 69 cents per share _ less than half its previous all-time low of $1.55, which was set in January.

      GVAX is the company's lead product candidate, but Canaccord Adams analyst Joseph Pantginis said the trial results won't delay government approval for GVAX. Earlier clinical trials, and the ongoing VITAL-1 tests, include patients who are healthier than those in VITAL-2 _ and in those studies, Pantginis said, the vaccine has clearly been effective and prolonged survival.

      "The perception will be, for a while, because one of these studies failed, the other one will fail," he said. But Pantginis said there is another market for GVAX that is larger than the one being tested in VITAL-2: because the drug works by stimulating the immune system, he said it would be more useful for patients who are not as sick.

      The trials are "completely independent," he said, adding, "If the data seen in phase II hold up in the vital-1 study, it's a clearly approvable drug in our opinion."

      Also declining were shares of Dendreon Corp., which is developing its own prostate cancer vaccine called Provenge. Pantginis said the two stocks have been trading in synch recently, with good news tending to help both stocks and bad news pressing both downward.

      But while the drugs both seek to stimulate the immune system, he said there important differences between them: GVAX uses whole cells and targets many proteins within tumors, while Provenge targets only a single protein. He sees GVAX as a more adaptable vaccine, and added that it is likely to be less expensive because it can be used "off the shelf," while Provenge must be processed using the cells of the patient.

      Earlier-stage trials have shown that patients taking GVAX lived for about 35 months _ or longer, if they had an immune response to the drug _ compared with about 25.2 months for Provenge and, Pantginis said, 18 or 19 months for the standard treatment, Sanofi-Aventis' Taxotere.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:39:58
      Beitrag Nr. 6.125 ()
      Langsam kommt der Handel in D auch zum laufen:

      Handelsplätze LiveTrading Geld Brief Datum Zeit Gestellte Kurse
      -- -- -- -- --
      Börse Aktuell Datum Zeit Tages.-Vol. Anzahl Kurse

      Frankfurt 14,95 20.04.09 19:45 77.573,80 16
      Stuttgart 14,66 20.04.09 19:57 24.412,25 7
      Düsseldorf 14,02 20.04.09 15:16 16.857,00 5
      Berlin 15,36 20.04.09 16:10 10.629,48 2


      ...was natürlich gewisse "Schmeissmücken" anzieht. :D

      So Looooong..... :cool:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:40:01
      Beitrag Nr. 6.126 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.333 von GuHu1 am 20.04.09 21:24:22Dort steht es Kapitel 14:

      http://apps.shareholder.com/sec/viewerContent.aspx?companyid…
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:45:51
      Beitrag Nr. 6.127 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.420 von VaJo am 20.04.09 21:37:01Das Thema SAFETY hatten wir bereits:

      17 : 0

      :keks:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:46:12
      Beitrag Nr. 6.128 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.420 von VaJo am 20.04.09 21:37:01Haben die auch den primary endpoint erreicht und kooperieren eng mit der FDA?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:53:24
      Beitrag Nr. 6.129 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.502 von Magnetfeldfredy am 20.04.09 21:46:12Warum bist du so daueraggressiv? Freu Dich doch über den Kursverlauf?
      Ich frage mich nur warum DNDN dies in ihre Erklärungen schreibt, und warum Cell Genesys in diesem Forschungsgebiet die meisten Patente hält und jetzt bei 40 cent herumeiert obwohl ihre GVAX Überlebenszeiten höher als die bei Provenge waren.
      Vielleicht hat DNDN die Studie schlauer angelegt?

      Ich weis es nicht.

      Wenn Du den Artikel gelesen hättest könnten wir darüber diskutieren?
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 21:59:23
      Beitrag Nr. 6.130 ()
      Hats euch die Sprache verschlagen?

      Warum wird eine ähnliche Technologie einmal mit fast 2 Mrd Dollar bewertet und bei einer anderen Firma die wesentlich Erfahrener scheint da sie direkt an der Uni entstanden ist nur mit 36 Mio?

      Ich krieg von sowas Kopfweh...
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 22:01:17
      Beitrag Nr. 6.131 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.584 von VaJo am 20.04.09 21:59:23Was sagt denn die hexe dazu?immerhin ist dendron ihr baby und sie kennt sich aus.:rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 22:09:14
      Beitrag Nr. 6.132 ()
      Während ich hier Grübel und klicke steigt Cell Genesys gerade auf Tageshoch +40%. Anstatt mit DSCO meine Zeit zu verplempern hätte ich mich mal früher damit beschäftigen sollen.. :laugh:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 22:10:46
      Beitrag Nr. 6.133 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.539 von VaJo am 20.04.09 21:53:24Freu Dich doch Du mit uns über den großen Erfolg mit Dendreon und versuch nicht immer "irgend ein Haar in der Suppe" zu finden!

      Was ist das für ein Sport den Du da betreibst, vielleicht:

      Weil ich nicht dabei bin, mach ich Alles mies?:D

      Wenn Du von den anderen Firmen so überzeugt bist, dann kauf deren Aktien und laß uns in Ruhe!

      Ich würde mich genauso mit Dir über SPPI freuen und nicht andauernd auf Miesmache aussein!:mad:
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 22:41:34
      Beitrag Nr. 6.134 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.495 von NoSelters am 20.04.09 21:45:51Wenn sich die Cassettentechnologie von Dendroen durchsetzt und auf andere Krebsformen, z.B. Neuvenge ür Brustkrebs, erweitern läßt, kann ich mir vorstellen langfristig Kurse zu sehen, die Imclone bei der Übernahme sehr nahe kommen!
      Imclone wurde für 6,5 Milliarden Dollar übernommen!:eek:

      Langfristig möglich, oder?;)
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 23:01:52
      Beitrag Nr. 6.135 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.584 von VaJo am 20.04.09 21:59:23es wird wohl am folgenden liegen, oder meinst du es war ein versehen die studien zu GAVX einzustellen? :rolleyes:

      wenn du cege kaufen willst tu es, wenn du bei dsco changen siehst rein da und gpc komm rein alles was geht. aber verschone uns damit!


      Cell Genesys Announces Termination of VITAL-1 Phase 3 Clinical Trial of GVAX Immunotherapy for Prostate Cancer Based on Outcome of Futility Analysis and Reports Preliminary Analysis of VITAL-2 Trial Results
      Restructuring of Business Operations Implemented Conference Call Scheduled for 8:30 a.m. ET Today
      SOUTH SAN FRANCISCO, Calif.--(BUSINESS WIRE)--

      Cell Genesys, Inc. (Nasdaq:CEGE) today announced its decision to terminate the VITAL-1 Phase 3 clinical trial of GVAX immunotherapy in patients with asymptomatic metastatic hormone-refractory prostate cancer. The trial was fully enrolled in 2007 with 626 patients and compared GVAX immunotherapy to Taxotere(R) (docetaxel) chemotherapy plus prednisone. The Company terminated the trial based on the results of a previously unplanned futility analysis conducted by the study's Independent Data Monitoring Committee (IDMC) which indicated that the trial had less than a 30 percent chance of meeting its predefined primary endpoint of an improvement in survival.

      On August 27, 2008, Cell Genesys announced that it had requested the IDMC conduct a futility analysis of the VITAL-1 trial following the termination of VITAL-2, the Company's other Phase 3 trial of GVAX immunotherapy for prostate cancer. In view of the termination of both the VITAL-1 and VITAL-2 trials, the Company will place on hold the further development of GVAX immunotherapy for prostate cancer pending a review of the program with its collaborator, Takeda Pharmaceutical Co. Ltd. As a result of these circumstances, Cell Genesys will reduce its staff of 290 by approximately 75 percent by year-end with further reductions anticipated in the first half of 2009 as additional activities are phased out. As of September 30, 2008, the Company had approximately $150 million in cash and currently estimates that the year-end cash will be approximately $128 million. Personnel-related restructuring charges of approximately $12.8 million are expected to be incurred in the fourth quarter of 2008. The Company plans to provide updated financial guidance during its third quarter conference call in early November.

      "We are, needless to say, extremely disappointed with the outcome of the futility analysis for the VITAL-1 Phase 3 clinical trial, but remain committed to learning as much as we can about the potential role for immunotherapy in the treatment of cancer. On behalf of the Cell Genesys management team, I would like to express my deep gratitude to the courageous patients who participated in this study as well as our committed clinical trial investigators and their teams," stated Stephen A. Sherwin, M.D., chairman and chief executive officer of Cell Genesys. "At this time I would also like to extend my heartfelt thanks to the hardworking and dedicated employees of Cell Genesys to whom we must now sadly say goodbye. The significant changes in our business which we are implementing today are painful but necessary, and will enable us to consider the appropriate strategic alternatives for our company."

      In related news, Cell Genesys also announced the results of a preliminary analysis of the VITAL-2 Phase 3 clinical trial which, as noted above, was terminated on August 27, 2008. In contrast to the VITAL-1 study, the VITAL-2 study was conducted in patients with symptomatic metastatic hormone-refractory prostate cancer and compared the combination of GVAX immunotherapy plus Taxotere to Taxotere plus prednisone as a control. At the time this study was terminated, the IDMC reported an imbalance in deaths between the two treatment arms that was observed during a routine safety monitoring meeting of the committee. More specifically, of 114 deaths at the time of the IDMC review, 67 occurred in the GVAX immunotherapy plus Taxotere combination treatment arm and 47 in the Taxotere plus prednisone control arm. A total of 408 patients had been enrolled in the study up to that point in time. The Company has now conducted an initial analysis of the incomplete clinical trial data set that was reviewed by the IDMC in August. The analysis has revealed no apparent imbalance in patient baseline characteristics with respect to both demographic and disease prognostic factors. In addition, no significant toxicities in the GVAX immunotherapy plus Taxotere combination therapy arm were observed that could explain the imbalance in deaths and in fact, the vast majority of deaths in both treatment arms were reported as due to progression of prostate cancer. Of note, fewer treatment cycles with Taxotere were administered to patients in the GVAX immunotherapy plus Taxotere arm compared to the control arm, a difference which was statistically significant.

      About VITAL-1 and VITAL-2

      VITAL-1 was a Phase 3 clinical trial designed to compare GVAX cancer immunotherapy as a monotherapy to Taxotere chemotherapy plus prednisone in hormone-refractory prostate cancer patients with metastatic disease who were asymptomatic with respect to cancer-related pain. The primary endpoint of the trial was an improvement in survival. In 2007, the VITAL-1 trial completed enrollment with 626 patients. In January 2008, Cell Genesys announced that the IDMC had completed a pre-planned interim efficacy analysis for VITAL-1 and recommended that the study continue, providing no further information to the Company other than the recommendation to continue the trial. On August 27, 2008, the Company announced that it had requested the IDMC to conduct a previously unplanned futility analysis of VITAL-1. Based on the results of that analysis, the Company terminated the VITAL-1 trial, as announced today. VITAL-2 was a Phase 3 trial designed to compare GVAX immunotherapy in combination with Taxotere to Taxotere plus prednisone in hormone-refractory prostate cancer patients with metastatic disease who were symptomatic with respect to cancer-related pain. The primary endpoint of the trial was an improvement in survival. VITAL-2 was initiated in June 2005 and had enrolled 408 patients at 115 clinical trial sites located in North America and the European Union at the time of termination in late August. On August 27, 2008, the Company announced its decision to terminate VITAL-2 as recommended by its IDMC which, in a routine safety review meeting held that week to review both VITAL-1 and VITAL-2, observed an imbalance in deaths between the two treatment arms of the VITAL-2 study.
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 23:23:04
      Beitrag Nr. 6.136 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.005 von GuHu1 am 20.04.09 23:01:52der teufel steckt manchmal im detail.
      provenge ist ein patientenbezogener wirkstoff welcher mittels eigenblut hergestellt wird und in usa und der eu patentiert ist.

      cege ist nicht der einzige hochgelobte konkurrent der auf der strecke bleibt, denke an novacera. viel vorschusslob um letztlich kläglich zu scheitern.

      @glaubehoffnung wie findest du denn die informationspolitik der beiden genannten firmen?
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 23:32:03
      Beitrag Nr. 6.137 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.539 von VaJo am 20.04.09 21:53:24obwohl ihre GVAX Überlebenszeiten höher als die bei Provenge waren.

      ...aber, aber...wer wird denn da zu unlauteren resp. unwahren Mitteln greifen? Mit GVAX konnte kein statistisch signifikanter Überlebensvorteil gezeigt werden!!
      Während das IDMC Dendreon eine Fortführung von IMPACT empfohlen hat, wurde bei VITAL-1, einer ph3-Studie von GVAX - ebenfalls eine Immuntherapie zur Behandlung des hormonrefraktärem PC - eine gegenteilige Empfehlung ausgesprochen, da die Aussicht auf Erfolg als unzureichend eingeschätzt wurde. Darüber hinaus wurde bereits eine frühere ph3-Studie (VITAL-2) vor Abschluss abgebrochen.

      http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=98399&p=irol-new…
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 00:15:34
      Beitrag Nr. 6.138 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.079 von GuHu1 am 20.04.09 23:23:04Guhu, kenn ich nicht, bin nur in Dendreon (und natürlich noch in Cytotools + Magforce;o) investiert,
      Wünsche ja auch den Erfolg, allerdings verunsichert mich die Informationspolitik.
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 06:02:00
      Beitrag Nr. 6.139 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.303 von glaubehoffnung am 21.04.09 00:15:34Tja, Dich verunsichert die Informationspolitik andere freuen sich über die Gewinne.
      Du kritisierst hier die Möglichkeiten die andere sehen bzw. vermuten.
      Und nun, keiner kann Dir mit Deiner Entscheidung helfen, also warte doch ab!
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 08:18:47
      Beitrag Nr. 6.140 ()
      Dendreon: A $360 Stock? Or Is That Too Low?


      http://seekingalpha.com/instablog/128006-michael-murphy/1133…


      Michael Murphy von Seeking alpha ist wohl der optimistischste von allen Beobachtern, auch wenn dieses Szenario sehr wahrscheinlich nicht ohne Rückschläge möglich sein wird. Jedoch ein(e) ähnliche(r) Grösse/Wert wie die bereits mehrmals erwähnte Celgene könnte Dendreon ohne weiteres relativ schnell erreichen. Man bedenke, dass Celgene in 2008 auch nur einen Jahresumsatz in Höhe von ca. 2.25 Milliarden USD umgesetzt hat...

      http://finance.yahoo.com/q/is?s=CELG&annual

      ...und derzeit an der Börse mit immerhin 17,46 Milliarden USD bewertet wird
      http://finance.yahoo.com/q?s=CELG

      Bei DNDN würde dies einem Kurs von ungefähr USD 180 entsprechen. Why not?
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 08:23:48
      Beitrag Nr. 6.141 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.670 von Cyberhexe am 21.04.09 08:18:47Von mir aus gerne! Freu mich jeden Tag seit den News für die Kranken und uns!:cool:
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 08:40:54
      Beitrag Nr. 6.142 ()
      Dendreon: FDA may request additional confirmatory trial before Provenge approval due to first-in-class status

      by Kimberly Ha

      Published: April 15 2009 13:35 | Last updated: April 15 2009 13:35

      This article is provided to FT.com readers by Pharmawire—a news service focused on providing insight into the most price sensitive issues in the global pharmaceutical market. www.pharmawire.com
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Dendreon (NASDAQ:DNDN) may have to conduct an additional trial before FDA approval of Provenge, despite recent results showing that the company met its primary endpoint of overall survival (OS) based on one study, physicians and industry sources speculated.

      A Phase III clinical study named IMPACT showed that Provenge improved overall survival in patients suffering from advanced prostate cancer, pushing Dendreon’s shares up 136%, reports Pharmawire.

      The first Phase III studies for Provenge, named D9901 and D9902A, both failed to meet their primary endpoint and also failed to demonstrate statistical significance on other pre-specified endpoints. When the data from the two trials was pooled and analyzed retrospectively, Dendreon found that there was a difference in OS between the active and placebo arms. The current IMPACT trial is designed with OS as the primary endpoint in accordance with positive OS data generated from the original Phase III trials.

      Dr CK Wang, an oncologist at the Cancer Institute of Dallas, said Provenge will receive scrutiny from the FDA, based on the failure rate of previous cancer vaccines. This is the first vaccine immunotherapy up for FDA approval. Cell Genesys’ (NASDAQ:CEGE) GVAX vaccine failed in late-stage clinical trials last year.

      When asked whether the company would be asked to conduct a confirmatory trial, Wang said that is always ideal. A lot of times when drugs are approved, there are usually two concurrent trials published at around the same time to confirm the data.

      Asked if it would be clinically significant if Provenge showed a four-month survival benefit, Wang said it would be, but the cost-benefit of treatment will be the next area of debate. ”More of these vaccines are getting approved with a much higher cost, compared to the older chemotherapies,” he said.

      An industry executive agreed that the initial Phase III studies that pooled data from two studies together to form a larger trial is a point of concern, and would not be considered a second Phase III trial. The only Phase III trial that has OS as an endpoint is the IMPACT trial, and nothing will settle the question of whether the results can be reproduced, unless another well controlled Phase III trial is conducted, he said.

      ”If you combine two different studies, or studies with different patient criteria, you run into statistical problems and more scrutiny,” Wang said.

      A second executive, who is familiar with Dendreon’s management, said it is quite unusual for a company to change the trial design in the middle of the game. ”In my experience, the FDA scorns such attempts as manipulative since these are agreed upon prospectively,” he said. On the other hand, if the results are dramatic enough, the FDA might show some flexibility, but that’s a real gamble, he added.

      The standard that the FDA has always set is two well controlled large-scale studies, the first industry executive said. ”We have to be very careful interpreting results from a single study, particularly with immunotherapy since we don’t have any other data on this type of therapy,” he noted.

      ”My guess is it will get back to ODAC [the Oncology Drugs Advisory Committee], and at that point, depending on who is on the ODAC committee, the reproducibility of the study will be called into question,” the first industry executive said. At this point, it remains uncertain whether the FDA will ask Dendreon to conduct another trial, he agreed.

      Dendreon did not respond to repeated requests for comment.

      A biotech investor said that FDA almost always requires multiple Phase III trials, making rare exceptions for drugs that are already on the market for different indications. The investor identified health outcomes of high unmet need as an area where the agency might be more flexible as well. He added that as a bureaucracy, the agency would choose caution over risk, following rules and regulations as closely as possible with very few exceptions, and that in the case of a new chemical entity, it is expected that extra care would be taken to ensure that the proper decision is made.

      Dendreon would not have been granted a Special Protocol Assessment (SPA) for IMPACT unless the agency found logic with pooling the trial data, but as this is a contesting BLA, the company will likely have to go back to ODAC, the first industry executive said. Although the main factor preventing the drug’s use in the market may be cost considerations, the FDA can only consider safety and efficacy in their approval decision regarding Provenge, he added.

      A third industry executive, at another immunotherapy company, said the FDA will be in a quandary because in one sense, Dendreon has complied with the agency’s requests outlined in the letter for approval. But on the other hand, the FDA is now forced in a position where they will have to ”bend a couple of rules” if they approve Provenge.

      One issue will be the quality control regarding the manufacture of Provenge, the third industry executive said. The FDA is now in a position where they may have to approve a vaccine, where the quality control is ambiguous, since every dose is a different drug, he explained.

      The FDA manufacturing hurdles to produce Provenge will be high, added another industry investor. Since Provenge is a tailored immunotherapy, isolating an individual’s dendritic cells is not an easy procedure. Taxotere’s results showed a two month survival benefit, and if Provenge shows a four-month survival benefit, it is still ”not going to knock people’s socks off,” he said.

      Dr Mark Scholz, of Prostate Oncology Specialists in California, said he would use Provenge in his clinic, if approved, although only some patients respond to the treatment. The measured overall survival in clinical trials is only an average of all the patients - where some men get no benefit - but since the toxicity is low, there is no reason not to use it, he said.

      In many cases, immunotherapies are drugs that do not have specific dose response relationships, the third industry executive said. ”We don’t know why some immunotherapies work in some patients and not in others,” he said. It remains unknown what the correlates of response are, and maybe the response is based on the patient’s unique genetics.

      If the FDA requires another confirmatory trial before approval, there is no way to align the two patient populations from the two different trials, since it still remains unknown why the patients in the IMPACT trial responded to Provenge, the third industry executive noted. In another cohort of patients, even with the same exclusion/inclusion criteria, there is no way to ensure that the patient population in a second, confirmatory trial will respond to Provenge in the same way, he stated. ”It’s an unfair burden from the FDA, to insist that the manufacturer has to show how the drug works,” he added. The current FDA structure and model used to evaluate drugs may not fit with immunotherapies, so something has to change, he added.

      The first industry executive said whether the positive results released today will result in FDA approval is a whole different story, since the company just has one positive prospective trial.

      But the FDA may be facing a lot of political pressure from prostate cancer groups to approve Provenge, the second biotech investor said. ”Prostate cancer groups are very politically active, and now that Dendreon has met their SPA endpoint, it’s going to place a lot more pressure on the agency [to approve this drug],” he said. But whether Provenge will be a commercial success, if approved, remains the key question, the industry executives added.

      Dendreon has a current market cap of USD 1.68bn.
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 08:47:06
      Beitrag Nr. 6.143 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.791 von VaJo am 21.04.09 08:40:54Du glaubst Du wohl selber nicht, daß die FDA nach dem Erreichen des primary endpoints den Prostatakrebskranken Provenge nochmals vorenthalten wird?
      Shortseller Story und VaJo Hoffnung?
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 10:47:49
      Beitrag Nr. 6.144 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.823 von Magnetfeldfredy am 21.04.09 08:47:06Erinnern wir uns doch noch einmal an die leidenschaftliche Rede von David Penson vor dem Advisory Committee am 29.März 2007, als dieser die Zulassung von Provenge einforderte obwohl zum damaligen Zeitpunkt ein statistisch signifikanter Überlebensvorteili der IMPACT-Studie micht bekannt war:

      vita:
      http://www.revolutionhealth.com/articles/david-f.-penson-m.d…



      DR. MULÉ: Thank you, Dr.
      17 Kiefert. Dr. Penson?
      18 DR. PENSON: Ladies and
      19 gentlemen, members of the panel, good
      20 afternoon. I am Dr. David Penson. I am an
      21 Associate Professor of Urology and
      22 Preventative Medicine at the Keck School of
      Medicine, University of Southern California,
      2 in Los Angeles, California. As per FDA
      3 policy, I'd like to make a few disclosures.
      4 I am a site investigator for Dendreon's
      5 9902B study
      (=IMPACT). That means my institution
      6 receives research support, but it also means
      7 I have firsthand experience with this agent.
      8 I do have a consulting agreement with
      9 Dendreon. However, neither I nor any member
      10 of my family has any financial position,
      11 stock or otherwise, with the company. Those
      12 statements aside, I come to you today as an
      13 independent clinician scientist
      . I am not
      14 receiving any support from Dendreon. They
      15 have not paid for my lodging, they are not
      16 providing me with an honorarium, and
      17 importantly, I have not discussed my
      18 testimony with anyone from the company, any
      19 employees. As they say, I've come to you on
      20 my own dime.
      21 I do not come to you today as a
      22 clinician who treats prostate cancer
      patients. I am, but you already have those
      2 people on your committee. Rather, I come to
      3 you today as a health services researcher
      4 with a Master's in Public Health and a
      5 research expertise in quality-of-life in
      6 prostate cancer.
      I am well-published in
      7 this area and I am the principal
      8 investigator of an NCI-funded study
      9 examining long-term quality-of-life outcomes
      10 in prostate cancer.
      11 With that stated, I want to start
      12 by saying that I firmly believe that
      13 Provenge is effective and will extend life
      14 in androgen-independent prostate cancer,
      15 based on the clinical trial data showed
      16 today.
      However, that is not my decision to
      17 make, it is yours and ultimately the FDA's.
      18 What my goal is today is to provide you with
      19 additional information to help in your
      20 deliberations. I want to make two points to
      21 you today. The first is that I believe that
      22 there is a quality-of-life advantage to
      Provenge over existing therapies, and the
      2 second is, I want to remind you that your
      3 decision today has public health
      4 ramifications beyond what you may think.

      5 Let me address each of those points
      6 individually.
      7 First, to quality-of-life. As
      8 was already stated, there is a single FDA
      9 approved agent which has been shown to
      10 extend life in androgen-independent prostate
      11 cancer. There is no doubt that docetaxel is
      12 effective and is a valuable tool in treating
      13 these patients, but it has been said time
      14 and time again today, the median survival
      15 advantage is roughly two to three months
      .

      16 As the last speaker alluded to, this is a
      17 difficult drug for patients. The
      18 administration is prolonged, and there are
      19 many side effects that come with it (Docetaxel)
      These
      20 toxicities are significant and often will
      21 require inpatient hospitalization, and this
      22 clearly affects quality-of-life.
      With this
      in mind we have to ask the question is the
      2 modest survival benefit that we get with
      3 docetaxel negated by the potential negative
      4 quality-of-life effect of prolonged
      5 administration and potential toxicity?
      I am
      6 afraid that the answer to this question is
      7 yes.

      8 Now unfortunately, quality-of
      9 life was not studied in the Provenge trials.
      10 However, as you've seen this morning, the
      11 toxicity profile is clearly quite benign
      .
      12 This drug allows patients to live their
      13 lives while they are on the drug.
      It does
      14 not seem to affect quality-of-life in my
      15 opinion.
      So let me repeat again. It is my
      16 expert opinion that Provenge offers a
      17 considerable quality-of-life advantage over
      18 the existing treatment docetaxel with an
      19 equivalent or possibly better survival
      20 advantage, and I implore the panel to
      21 consider this in you deliberations
      .

      22 My second point concerns the
      public health ramifications. I don't need
      2 to tell you that prostate cancer is a
      3 considerable public health burden in this
      4 country. Hundreds of thousands of men are
      5 diagnosed with this disease every year
      and
      6 tens of thousands of men die of it. As you
      7 know, any delay in approval, assuming this
      8 drug is effective, will likely shorten the
      9 lives of tens of thousands of men with
      10 androgen-independent prostate cancer. The
      11 advocates will drive that point home
      12 shortly.
      13 But I want to make a point to
      14 you. There is an additional ramification
      15 here. Delayed approval of this drug will
      16 send the wrong message to the research
      17 community. If you turn this drug down, it
      18 will likely set back the innovative field of
      19 active cellular immunotherapy in cancer
      20 many, many years. So this will not only
      21 affect prostate cancer patients, but it may
      22 have an effect on the larger population of
      oncology patients in general.
      So I do hope
      2 that the panel will consider both of these
      3 points in your deliberations. I am very
      4 confident that you will make the right
      5 choice. Thank you very much for your
      6 attention.
      7 DR. MULÉ: Thank you, Dr. Penson.
      8 (Applause)

      Jedoch gibt es, auch in diesem Forum, einige Teuilnehmer, die sich selbst von derartigen Expert Statements beratungsresitentent zeigen und ihre "kurzen" Durchhalteparolen mit fast schon lächerlichen Argumenten bestücken. Mit Provenge wird für Todkranke eine neue Therapiemöglichkeit geschaffen und verschiedene Teilnehmer, wohl mit einer Agenda, versuchen mit Lügengeschichten Verwirrung zu stiften. Pfui Teufel!
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 10:51:20
      Beitrag Nr. 6.145 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.007.759 von Cyberhexe am 21.04.09 10:47:49Ohh Baby...ich lieber dich.:kiss::kiss::D:cool:
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 11:39:35
      Beitrag Nr. 6.146 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.007.759 von Cyberhexe am 21.04.09 10:47:49nicht so emotional wie Sneake (hängt wohl vom alter ab), aber inhaltlich genauso angetan von deinen wie immer fundierten beiträgen
      Ciao Ede
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 11:43:39
      Beitrag Nr. 6.147 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.006.823 von Magnetfeldfredy am 21.04.09 08:47:06Ich glaube , Vajo hats verpasst und sehnt sich nach den kursen von anfang april und will noch mal bei 2,80 einsteigen.
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:13:43
      Beitrag Nr. 6.148 ()
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:21:21
      Beitrag Nr. 6.149 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.008.940 von NoSelters am 21.04.09 13:13:43besonders verblüfft war ich über das

      "or is that too low" !!
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:34:45
      Beitrag Nr. 6.150 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.008.207 von edelupolino am 21.04.09 11:43:39Glaub ich auch!;)
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:38:04
      Beitrag Nr. 6.151 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.007.759 von Cyberhexe am 21.04.09 10:47:49Provenge works!:D

      Und hat noch weitere Asse im Ärmel! Der Newsflow ist sehr gut gewählt vor dem 28.4.2009, Hut ab Dendreon!

      Dendreon Initiates Phase 1 Clinical Trial of Small Molecule Targeting TRPM8 in Cancer
      Tuesday April 21, 2009, 7:30 am EDT
      Buzz up! Print Related:Dendreon Corp.
      SEATTLE, April 21 /PRNewswire-FirstCall/ -- Dendreon Corporation (Nasdaq: DNDN - News) today announced that the Company has enrolled the first patient in a Phase 1 clinical trial of D3263 in patients with advanced cancer. D3263 is Dendreon's lead small molecule drug candidate designed to target TRPM8 (a transmembrane cation channel protein) in cancer cells and induce cell death. The trial is an open-label, dose-escalation study evaluating the safety and pharmacokinetics of orally-administered D3263 in patients with solid tumors that are refractory to standard therapies.

      Related Quotes
      Symbol Price Change
      DNDN 19.52 0.00


      {"s" : "dndn","k" : "c10,l10,p20,t10","o" : "","j" : ""} The Phase 1 trial will enroll three to six patients per cohort during the dose escalation phase of the study. An expansion cohort may be enrolled following determination of the maximum tolerated dose. The primary endpoint of the study will be safety, but patients also will be evaluated for anti-tumor activity as well as tolerance of the drug in order to determine the optimal schedule and level of dosing. The trial has been initiated at South Texas Accelerated Research Therapeutics (START) in San Antonio Texas under the direction of Dr. Anthony W. Tolcher.

      "D3263 is a drug candidate that has potential applicability to multiple types of cancer as well as to benign prostatic hyperplasia (BPH)," stated Mark Frohlich, M.D., senior vice president of clinical affairs and chief medical officer of Dendreon. "The ability of D3263 to inhibit growth of TRPM8 expressing tumors in preclinical studies coupled with its oral bioavailability make it an appealing product candidate to advance into human clinical trials."

      Patients interested in additional information about this trial may visit www.clinicaltrials.gov and use the search term "D3263."

      About TRPM8

      TRPM8 (also known as TRPP8) was identified through Dendreon's in-house discovery efforts. It is an ion channel that is triggered by cold temperatures and small-molecule agonists and belongs to the melastatin subfamily - one of seven subfamilies of TRP proteins. In normal human tissues, TRPM8 is expressed predominantly in the prostate, a gland in the male reproductive system. It is over-expressed in prostate hyperplasia and multiple types of cancer including prostate cancer, breast cancer, colon cancer and lung cancer. In recent years, it has emerged that TRP channels play a diverse and key role in cell biology and in pathology. Dendreon has synthesized small molecule agonists including D3263 that activate the TRPM8 ion channel and induce cell death.

      About Dendreon

      Dendreon Corporation is a biotechnology company whose mission is to target cancer and transform lives through the discovery, development and commercialization of novel therapeutics. The Company applies its expertise in antigen identification, engineering and cell processing to produce active cellular immunotherapy product candidates designed to stimulate an immune response. Dendreon also is developing an orally-available small molecule that targets TRPM8 that could be applicable to multiple types of cancer as well as BPH. The Company has its headquarters in Seattle, Washington and is traded on the Nasdaq Global Market under the symbol DNDN. For more information about the Company and its programs, visit www.dendreon.com.
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:41:08
      Beitrag Nr. 6.152 ()
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 13:57:40
      Beitrag Nr. 6.153 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.009.001 von edelupolino am 21.04.09 13:21:21
      UNBELIEVEABLE LOOK AT MAY CALL vs. MAY PUTS

      WOW OVER ~60K CALLS VOLUME VS. ~20K PUTS-3/1 ratio-very very bullish

      THAT'S AN UP SIGNAL GUYS

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=263620&pt=…
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 20:09:45
      Beitrag Nr. 6.154 ()
      @Cyberhexe

      Weist Du was die Cubaner mit CimaVax EGF umsetzen?
      Avatar
      schrieb am 21.04.09 20:49:26
      Beitrag Nr. 6.155 ()
      http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2009-04/13676849…

      Der Inhalt ist zwar nix neues,aber man beachte,in welch erlauchter Gesellschaft sich die kleine Dendreon auf einmal befindet...;)

      Wir stehen ganz am Anfang und die DendreonSaga wird uns noch länger fesseln.

      So looong...
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 09:06:29
      Beitrag Nr. 6.156 ()
      NOTICE OF ANNUAL MEETING OF STOCKHOLDERS
      JUNE 10, 2009



      The Annual Meeting of Stockholders (the “Annual Meeting”) of Dendreon Corporation, a Delaware corporation (the “Company”), will be held on Wednesday, June 10, 2009, at 9:00 a.m., Pacific time, at 3005 First Avenue, Seattle, Washington 98121, for the following purposes:

      (1) To elect two directors to hold office until the 2012 Annual Meeting of Stockholders;

      (2) To approve the new Dendreon Corporation 2009 Equity Incentive Plan;

      (3) To approve an amendment to our Amended and Restated Certificate of Incorporation to increase the number of authorized shares of the Company’s common stock from 150,000,000 shares to 250,000,000 shares;

      (4) To ratify the selection of Ernst & Young LLP as the Company’s independent registered public accounting firm for the current year; and

      (5) To transact such other business as may properly come before the Annual Meeting or any adjournments or postponements thereof.



      :eek: ... da bin ich aber gar nicht begeistert ! Um die Zukunft zu gestalten sollte m.E. die Ausgabe von 15 Millionen neuen Stücken reichen. Das brächte immerhin 300 Millionen $ in die Kasse. Wozu also soll die mögliche Aktienanzahl um 100 Millionen erhöht werden ? Ich empfehle dagegen zu stimmen !
      M.E. werden die nur in die pipeline geschoben, damit sich das Management mit Optionen vollsaugt, diese in Aktien wandelt und letztlich die shareholder abzockt. Langsam ist das nicht mehr zeitgemäß und es muss ein Umdenken einsetzen. Wenn das Management außerordentliche Fähigkeiten hat und an seine Leistungen glaubt, dann soll es von seinen Gehältern Aktien kaufen, wie du und ich es auch müssen, aber diese dämlichen Optionen gehen mir auf den :keks:
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 09:38:01
      Beitrag Nr. 6.157 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.014.684 von barabo am 22.04.09 09:06:29Wo hast`n des her, bitte nenne doch Zeitpunkt und Urherber evt. mit Verlinkung! Danke!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 09:43:50
      Beitrag Nr. 6.158 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.014.945 von Magnetfeldfredy am 22.04.09 09:38:01das ist schon richtig fredy.

      http://files.shareholder.com/downloads/DNDN/621067221x0xS891…
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 09:48:48
      Beitrag Nr. 6.159 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.003 von GuHu1 am 22.04.09 09:43:50Danke!was hälts Du davon GuHu1, gefällt mir überhaupt nicht!

      Warum 100 Millionen Aktien zusätzlich? Bei dem Kurs zur Zeit!

      Gehen die wieder von stark sinkenden Kursen aus?
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:12:43
      Beitrag Nr. 6.160 ()
      @magnet

      The additional shares of Common Stock that would become available for issuance if this proposal is adopted could also be used by the Company to oppose a hostile takeover attempt or to delay or prevent changes in control or management of the Company. For example, without further stockholder approval, the Board of Directors could strategically sell shares of Common Stock in a private transaction to purchasers who would oppose a takeover or favor the current Board of Directors
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:19:02
      Beitrag Nr. 6.161 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.258 von take-care am 22.04.09 10:12:43Also z.B. für Übernahmen....?
      Aber die Verwässerung wäre brutal!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:24:45
      Beitrag Nr. 6.162 ()
      Das ist doch nur ablenkendes Blabla.

      M.E. werden wir demnächst eine Kapitalerhöhung sehen, die ich auch für sinnvoll halte, wenn man allein und völlig selbständig weiter arbeiten möchte, denn Einnahmen aus Provenge sind ja kurzfristig nicht zu realisieren.

      Allerdings sollte dafür die Ausgabe von 15 Mill. Stücken genügen.

      Bezüglich einer feindlichen Übernahme hat das Board diese zu überprüfen und wenn das Angebot zu gering ist, dann wird eine Empfehlung zur Ablehnung des Übernahmeangebotes vollkommen ausreichen.

      Dafür bedarf es nicht der vorsorglichen Erhöhung der ausgebbaren Aktien.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:29:52
      Beitrag Nr. 6.163 ()
      bitte verwechsle nicht authorized shares mit outstanding shares.
      es geht lediglich darum aktien in der hinterhand zu haben, wenn eine feindliche übernahme von zb einem großen pharma-unternehmen im gange ist.
      mg hat bis hierhin vieles richtig gemacht und ich denke er weiss was auf die kleine dndn nun zukommen könnte.
      ich persönlich denke wir werden gar nicht mal so lange warten müssen, bis einer oder mehrere pharmas an unsere tür klopfen....
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:33:25
      Beitrag Nr. 6.164 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.014.684 von barabo am 22.04.09 09:06:29total richtig, Barabo!!!

      Es ist dasselbe üble spiel wie seit jahren in fast allen firmen: die insider wie directors, coo-s, cfo-s und alle anderen, die in der firma eine höhere posi innehaben oder einen kennen, der ihnen als "friend" auch jede menge optionen (für lullu und lau) geben kann, sind wieder fein raus;

      Wir, die wir jahre gelitten und gezittert haben und meinten, mal endlich ein kleines stück des RIESENKUCHENS bei einer firma verdient zu haben, sehen bald wieder wie die DEPPEN aus. Ich fühl mich verarscht bei einer solchen verwässerung.

      Eine solide KE, an der wir unserem engagement entsprechend teilnehmen könnten (oder auch ablehnen könnten) wär ok -alles andere ist kleinaktionärsverarsche wie bei so vielen anderen firmen auch!!

      Ciao Ede
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:41:38
      Beitrag Nr. 6.165 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.435 von edelupolino am 22.04.09 10:33:25Ich bleib trotzdem dabei!:cool:
      Bis zum 28.4.2009 werden wir vielleicht sogar einen kleinen Squeeze out sehen!:eek:
      Wer will nicht dabei sein um das Erreichen des primary endpoints, bzw. überereichen domumentiert zu bekommen, fast Juradeutsch, oder?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:44:49
      Beitrag Nr. 6.166 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.405 von take-care am 22.04.09 10:29:52Sei dir sicher, ich gebe mir Mühe, nichts zu verwechseln. ;)

      mögliche oder ausgebbare Aktien = authorized shares
      ausgegebene Aktien = outstanding shares

      Noch ist ja nichts passiert, aber ich wiederhole mich, dass ich hinter der Absicht nichts gutes vermute und mir schon heute Druck auf den Kurs vorstellen kann. Vll. hatten wir sogar deshalb schon die Kursschwäche zum gestrigen Tagesausklang, weil einige bereits wussten, was in der HV-Einladung steht :confused:

      War ja bei den Großereignissen rund um die IMPACT-Daten auch nicht anders.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 10:53:58
      Beitrag Nr. 6.167 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.527 von barabo am 22.04.09 10:44:49Also ich würde mich nicht verrückt machen lassen, im Amiboard auf www.investorvillage.com ist`s bis jetzt kein Thema!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 11:53:30
      Beitrag Nr. 6.168 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.612 von Magnetfeldfredy am 22.04.09 10:53:58Und nochmals zum Potential unserer Dendreon:

      Is Dendreon a $360 Stock - Or Is That Too Low?
      by: Michael Murphy April 22, 2009 | about stocks: DNDN Michael Murphy Follow28
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      Become a Contributor Submit an Article Font Size: PrintEmail TweetThis Since Dendreon's (DNDN) conference call on April 13 to announce that the Provenge Phase III IMPACT clinical trial easily met its primary endpoint of a 22% reduction in deaths versus the placebo group, there have been numerous posts, articles and message board flames on both sides about what happens next. Not one of the seven analysts who published a rating on Dendreon's stock recommended buying it ahead of the release of the positive results, and not one has raised their rating to buy since the conference call.

      That's remarkable, not just because this is the first cancer vaccine that will be approved by the FDA, but because Provenge works the way an effective cancer drug should work with no significant side effects. Just in the small group for which it was approved, it is likely to be a $1.5 billion drug in the U.S. alone, as I will show in the model below.

      My valuation model explained below shows $1.5 billion dollars in Provenge revenue should equate to about $30 a share for DNDN stock today. Considering the potential for immediate off-label use in earlier stages of prostate cancer, I think there is another $1.5 billion in revenues in the U.S. alone. If the day comes that a doctor says: “Well, would you rather be castrated or try Provenge,” which would you choose? And for all those men currently dealing with prostate cancer by “watchful waiting,” how many might be interested in boosting their immune system to fight the illness? It's not hard to see how the U.S. market for Provenge in prostate cancer, on- and off-label, will hit $3 billion. That gets DNDN's current value up to $60.

      In the next several months, probably sooner than later, Dendreon will sign a marketing agreement for European and possibly Japanese sales of Provenge. The rest-of-world market for most drugs is roughly equal to the U.S. market, so that adds another $3 billion in Provenge sales. One can argue that Dendreon will have to share the benefit of these sales, which is true, but one also can argue that they will avoid all the costs, which also is true. Until we know for sure what the royalty rate is, or whether this will be a joint venture with Dendreon providing amplified cells to a marketing partner, it is not possible to be more precise. On balance, until we get more information I am going to assume that a dollar of overseas Provenge sales is, one way or another, as good as a dollar of domestic sales, so this additional $3 billion in Provenge sales gets DNDN up to $120 in a couple of years if the U.S. data are acceptable for approval overseas.

      Two years ago, when the FDA overruled the Biologics Advisory Committee and declined to approve Provenge, the company stopped early stage trials of the exact same technology platform in breast cancer and head & neck cancer. With the cash coming in from the forthcoming marketing partnership, those trials can be restarted. On the recent conference call, management said:

      As you know, Provenge employs our novel proprietary Antigen Delivery Cassette technology that may be leveraged to develop similar products to treat breast, colon, bladder, kidney, and multiple other types of cancer. The IMPACT results renew and validate our confidence in this platform technology and our ability to extend its benefits across other cancer types. We will be evaluating a more comprehensive development plan to expand our cancer immunotherapy product pipeline.

      Breast cancer can be a label expansion study, which may require a Phase II study with several dosage arms and a two-year Phase III survival study in the sickest patients, plus another year for FDA approval. The breast cancer market alone is at least as large as prostate cancer, so counting eventual approval and use on- and off-label in the U.S. and the rest of the world, that's another $6 billion in revenues. That gets DNDN up to $240 a share in about five years.

      At the same time, given the financial resources likely to be available to the company without any shareholder dilution, other label expansion studies for “colon, bladder, kidney, and multiple other types of cancer” can be underway during the same five years. The markets for all of these put together are at least as large as for breast cancer or prostate cancer, so that's another $6 billion in revenues worldwide and another $120 a share on DNDN stock, getting it up to $360 a share in seven or eight years.

      But that's not all. Dendreon had to do their Provenge trials in the sickest patients for ethical reasons. They can now move back the disease progression chain, creating earlier-stage prostate cancer trials for men who might not want to be castrated, or undergo procedures that will leave them impotent and incontinent for the rest of their lives. The main reason to expect these trials to succeed is this:

      Provenge is the right way to treat cancer.

      Cancer is an indication of underlying immune system weakness, just as a fever is an indication of an underlying infection. Treating only the tumor is like treating only the fever; it does not resolve the underlying problem. No less an authority than the American Cancer Society said as far back as 1975 that people with strong immune systems do not get cancer. That is because everyone has cancerous cells circulating in their body at all times, and one function of the immune system is to find them, kill them, and escort the dead cell out of the body. Our primary current methods of treating cancer are surgery, which always releases some escaping cells into the body, and chemotherapy and radiation, both of which substantially depress the immune system. Chemotherapy may kill 99% of a tumor, but the 1% it does not kill are the cancer cells that were drug-resistant. So if the cancer returns, it will be in the form of drug-resistant cells. That is why current cancer protocols have an abysmal record of curing recurrent cancer.

      Provenge, on the other hand, takes a patient's specific prostate cancer cells, attached an antigen to “teach” the immune system what a bad cell looks like, and reinfuses the altered cells. The resulting very strong immune response triggered by the antigen naturally causes flu-like symptoms – headache, fever, chills – that are typical of the immune system at work. Those are the limited side effects of Provenge, a remarkably safe profile.

      Remaining Issues

      Why have the seven analysts on the sidelines not made Dendreon an aggressive buy? Some investors think at least some of the analysts are in bed with the shortsellers, but I think by their comments they simply don't understand the approval process from here.

      At least one analyst said he wants to wait for the April 28 data presentation at the annual meeting of the American Urological Association before he believes it. Recall that there is only one data point under the Special Protocol Assessment for the IMPACT trial: Did Provenge reduce the number of deaths by 22% compared to the placebo? In the press release announcing the results, management said:

      The magnitude of the survival difference observed in the intent to treat population resulted in the study successfully achieving the pre-specified level of statistical significance defined by the study's design.

      On the conference call they said: “The results are unambiguous in nature. It was a clear hit on a pre-specified primary endpoint of overall survival.”

      It seems unlikely to me that the data presentation on April 28 will show Provenge did not meet the 22% goal – their next call would be from the SEC. In light of words like”unambiguous” and “clear hit,” one wonders exactly what additional data this analyst needs to see. I believe the results could be stunning, on the order of a 25% to 28% reduction in deaths. Remember that in the trials presented to the FDA in 2007, 34% of the men who received Provenge were still alive after three years. That compared with only 11% of those in the placebo arm – the highest survival benefit ever seen in a trial for hormone-refractory prostate cancer patients. Doctor Paul Schellhammer, Program Director of the Virginia Prostate Center and Professor of Urology at Eastern Virginia Medical School, will give us the number during the Late-Breaking Science Forum at the April 28 AUA meeting, around 2:20 PM CDT.

      I have also seen comments that the current valuation of Dendreon is ridiculous, because who knows if the FDA is going to approve the drug? Wrong. This trial was done under a Special Protocol Assessment – you hit your numbers, you get approval. There will not be another Advisory Committee meeting. There will be no interference, lobbying or letter-writing campaigns this time from the Oncology Division of the FDA.

      It is true that in 1996 Dendreon management decided to advance Provenge through the Biologics Division of the FDA, so they went to the Biologics Advisory Committee for approval and got it. The Oncology Division is run by a long-time, rigid bureaucrat who believes Dendreon is going around him, and if he lets Provenge be approved, other cancer-treating biologics will go through the Biologics Division instead of the Oncology Division. It is all about bureaucratic turf wars. He was the one who sabotaged FDA approval in May, 2007, even after the Advisory Committee recommended approval. Even the last head of the FDA, himself a prostate cancer survivor, could not overpower this guy. Provenge has very minor side effects, but because the FDA turned the drug down, many men died needlessly in the last two years. Someone will write a book someday about this shameful blot on the FDA's reputation. It's disgusting, but many years ago the head of Genentech (DNA) told me: “This business is not about developing effective drugs, it is about getting drugs through the FDA.”

      One of the key factors in Dendreon's favor that the negative and neutral analysts have not understood is that the company is organized to get their drug through the FDA. For the 1997 filing, they contracted with several ex-FDA reviewers to hammer on the data, the presentation, and anything else they could find that might bother the FDA. This time, they are taking until the fourth quarter to get the data polished up for their Type 2 resubmission. (Not a new BLA or Biologics License application – another error I've seen recently by the negative commentators. Dendreon filed their BLA in late 1996.)

      In response to one analyst's disappointment on the conference call that they would not file sooner, management said:

      This is a study that enrolled 500 men with metastatic advanced prostate cancer. It’s been going on now for almost six years. So there’s a tremendous amount of data for us to compile and include in this application. One of important things to remember about IMPACT, this is a landmark study, not just because it’s the first cancer immunotherapy to show a survival benefit. This is probably the longest follow-up that we’ve ever seen in a randomized Phase 3 clinical trial of men with advanced prostate cancer. So it’s very meaningful in terms of how this disease population behaves. It’s very important that we put together a high-quality amendment to the FDA, and we’re committed to doing that by the fourth quarter of this year.

      Modeling Dendreon

      A tip of the hat to Adam Feuerstein of TheStreet.com, who first published his Dendreon model over two years ago. I have modified it here, updating the underlying numbers on prostate cancer and raising the likely price for Provenge based on Dendreon management's comments on the conference call.

      click to enlarge


      The first row shows the new cases of prostate cancer each year, starting with American Cancer Society current statistics and increasing that by 1.5% per year to account for the aging baby boomers. I also could have modeled this using annual deaths from prostate cancer and assuming a much higher penetration rate and faster ramp for Provenge, but the numbers come out only a little lower.

      So the first row shows the incidence of prostate cancer. But prostate cancer is a multiyear illness, and the prevalence of a disease is the total number of patients at any one time. Obviously, the prevalence numbers for prostate cancer are much higher than these incidence numbers, so this is a very conservative estimate of the potential market for Provenge.

      The second row shows the percentage of patients that have hormone-refractory, metastatic cancer, which is what Provenge will be approved for. “Hormone-refractory” means hormone treatments are no longer controlling it, and “metastatic” means it has spread beyond the prostate. About 35% of prostate cancer patients have hormone-refractory, metastatic cancer, so that is row two. Row three is simply row two times 35%.

      Row four is an estimate the percentage of patients willing to try Provenge. About 65% of all these patients today are willing to try chemotherapy, the dreaded Taxotere that has numerous nasty side effects. The other 35% chose not to move on. I estimate that most of those will gladly try Provenge, and around half of those who go on to Taxotere today will be willing to give Provenge a try first. Again, I think those are very conservative estimates, considering the relatively small benefit and miserable side effects of Taxotere. But I have assumed that at least 65% of these patents would try Provenge rather than do nothing or take Taxotere.

      So row five is row three times 65%. Row six is the percentage of Provenge penetration. About 50% of the patients were treated by urologists and about 50% by oncologists. Dendreon management says a sales force of 100 will cover the market, but it takes time to build and train a sales force, have them make calls, get the doctors' attention and make sales. Of course, the whole prostate cancer community has been watching this drama, and my initial penetration estimates could be low. I have assumed Provenge gets FDA approval in mid-2010, although I actually think Dendreon will file the Type 2 resubmittal in October and get approval in April 2010. So the penetration rate in 2010 is only 5%, rising to 10% in 2011. I maxed it out at 60% in the fifth year, although many mature drugs are closer to 80%. Again, I am trying to make a conservative estimate for this patient population.

      Row seven is the penetration rate times the possible number who would choose Provenge. Row eight is my estimate of the cost of Provenge treatment, three infusions over six weeks. Leading cancer treatments today cost around $50,000 and are fully reimbursed by Medicare and the HMOs and other payers. Management said they would price Provenge in line with other cancer treatments. I gave that a 10% or $5,000 haircut to come up with $45,000.

      Row nine is my year-by-year forecast for Provenge sales in the U.S. only, on-label only. As you can see, the drug soars past $1.0 billion in 2014 and hits $1.5 billion the next year, five years after introduction.

      So what's the stock worth?

      A simple discounted revenue valuation model starts with Provenge sales of $1.5 billion in 2015. Apply an 80% risk adjustment and discount back five years to a net present value of $500 million today. Apply a typical revenue multiple of 6X and the enterprise value of Provenge today is about $3.0 billion. There are 98 million shares outstanding today, so $3.0 billion divided by 98 million shares is a little over $30 per share for every $1.5 billion in Provenge (or other) revenue in 2015.

      When to Sell?

      Certainly not before the April 28 meeting:D, which is likely to bump the stock to my $30 present value. After that will come the European marketing deal, a possible Japan/Asia deal, the filing of the Type 2 resubmission, and then approval next year. At NewWorldInvestor.com, we are looking at a strategy of swapping DNDN in May for a stock that will get approval for a revolutionary medical device this summer, then swap that for another biotech company with a Dendreon-like clinical win coming this fall in one of the biggest drug markets ever, and the swapping that back into Dendreon before the Type 2 resubmission. Seeking Alpha readers are welcome to look at my April 16 Radar Report by using the user name SEEKING and the password ALPHA, both all caps and good through April 22.

      Considering the recession-impacted alternatives, biotech looks like a great sector to be in the right stocks for the rest of the year. One DNDN bear said that it's very inexpensive to bet against the long-term success of Provenge right now by buying out of the money puts. He's right - betting against the long-term success of Provenge is very inexpensive, because it is very stupid.:D

      Disclosure: Long DNDN and DNDN call options
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 12:02:23
      Beitrag Nr. 6.169 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.015.435 von edelupolino am 22.04.09 10:33:25Wir, die wir jahre gelitten und gezittert haben und meinten, mal endlich ein kleines stück des RIESENKUCHENS bei einer firma verdient zu haben, sehen bald wieder wie die DEPPEN aus. Ich fühl mich verarscht bei einer solchen verwässerung.


      ...aber Ede, wer wird denn da so Schwarz malen. Einerseits haben die Aktionäre die Möglichkeit, dies zu verhindern (die Insider verfügen lediglich über ca. 5% der Anteile) und zum anderen gibt es natürlich sehr gewichtige Gründe eine feindliche Übernahme zu erschweren. Das schlechtesete Szenario wäre nämlich, wenn ein grosses Pharmaunternehmen für einen relativen kleinen Betrag (zB 4 Milliarden USD) diese Perle vereinnahmen würde und somit die
      Klein(st)aktionäre vom weiteren Erfolg ausgeschlossen wären.

      Ich könnte mir vorstellen, dass bei einer ROW-Partnerschaft eine Investition in das Unternehmen gefordert wird, mit welcher das Unternehmen dann in der Lage sein wird, die Produktionskapazitäten auszubauen. Denn mittel- bis langfristig hat Dendreon nur dann Erfolg, wenn die potentiellen Provenge-Kunden auch bedient werden. Ich bin mir ziemlich sicher, dass diese Massnahme nur zum Wohle der Aktionäre, auch der Kleinen, sein wird.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 12:08:42
      Beitrag Nr. 6.170 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.016.222 von Cyberhexe am 22.04.09 12:02:23Da sind wir ja einer Meinung, dass Kapitalbedarf besteht, aber lass uns bitte mal darüber diskutieren, wie viel Dendreon einsammeln muss / sollte.

      Den ersten Ball hatte ich ja schon mit 300 Mill. geworfen, dass die m.M.n. ausreichen müssten.

      Dafür bräuchte es dann aber nur einer Aktienausgabe von - hoffentlich - nur 15 Millionen.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 13:33:41
      Beitrag Nr. 6.171 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.016.222 von Cyberhexe am 22.04.09 12:02:23Hi Hexe,
      als "gebranntes Kind" denkt man oft automatisch an viele negative aktionen, die schon -besonders auch beim internet-hype- gegen die aktionäre gelaufen sind; einschließlich dreister betrügereien, von denen ich bei dndn natürlich nicht ausgehe.

      Die abwehr einer feindlichen übernahme ist selbstverständlich gutzuheißen und die dazu notwendigen maßnahmen sind einleuchtend.
      Ciao Ede
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 15:00:00
      Beitrag Nr. 6.172 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.005.295 von VaJo am 20.04.09 21:18:43
      Im Hinblick darauf, was meinst Du in wieweit gleicht sich di…

      Re: Intellectual right question
      The Antigen Delivery Cassette technology is covered by US Patent 7,148,324. It protects the methods and processes to link an antigen and one or more peptides. This is currently the best-known method to maturate Antigen Presenting Cells ex vivo to absorb and break down some particular antigen to learn its features, ie, fragments of the protein. On reinfusion,these cells teach cytotoxic T cells to go hunt for errant cells exhibiting such features.

      In the case of Provenge, the antigen was PAP and the peptide was GM-CSF. So, on reinfusion, the APCs will trigger the immune system to produce large number of T cells and teach them to recognize and kill cancer cells that exhibit any fragment of protein characteristic of the PAP antigen. In theory, when these cells are killed, they spill more antigens that would be absorbed and processed by a new generation of APCs. In that way, the immune system eventually learns to deal with variations of these cancer cells.

      The important part of a patent is what it claims and how broad the claims are. Below are the claims of 7,148,324. They are about as broad as can be gotten with this technique of fusing an antigen with one or more peptides. So Dendreon effectively owns this space until somebody can come up with a new and better way to prime the APCs.

      "What is claimed is:

      1. An antigen composition capable of eliciting an enhanced cytotoxic T cell response in the context of a major histocompatibility complex class I molecule (MHC class I), comprising a soluble protein antigen modified by chemical linkage or fusion to an added peptidic sequence consisting of SEQ ID NO:4, wherein said added peptidic sequence facilitates entry of said antigen into antigen presenting cells (APC).

      2. The antigen composition of claim 1 wherein said antigen is specific to a tumor or pathogen.

      3. The antigen composition of claim 1, wherein said one or more added peptidic sequences are covalently linked to said antigen.

      4. The antigen composition of claim 1 wherein said antigen composition is a fusion protein produced by translation of a continuous nucleotide coding sequence."

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264147&pt=…
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 16:43:04
      Beitrag Nr. 6.173 ()
      ...für den Anfang (bis zur Zulassung) wäre ich mit 33.50 USD zufrieden.
      ;)

      http://www.streetinsider.com/Upgrades/Merriman+Curhan+Upgrad…

      Merriman Curhan Upgrades Dendreon (DNDN) to Buy

      More News related to DNDN
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      Dendreon Initiates Phase 1 Clinical Trial of Small Molecule Targeting TRPM8 in Cancer
      Lazard Upgrades Dendreon (DNDN) to Buy
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      SunTrust Upgrades Robert Half (RHI) to Neutral
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      More News related to Upgrades
      April 22, 2009 8:31 AM EDT

      Merriman Curhan upgrades Dendreon (Nasdaq: DNDN) from Neutral to Buy. Price target $33.50.

      Dendreon Corporation (Dendreon) is a biotechnology company focused on the discovery, development and commercialization of therapeutics that improve cancer treatment options for patients.

      http://www.streetinsider.com/stock_lookup_news.php?q=DNDN&ty…
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 17:15:44
      Beitrag Nr. 6.174 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.018.870 von Cyberhexe am 22.04.09 16:43:04Na, daß hört sich doch gut an!:cool:
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 18:52:22
      Beitrag Nr. 6.175 ()
      Das ist es, was mich nachdenklich stimmt:

      - verzögerte Bekanntgabe der Studiendetails
      - jetzt die 100Mio-Sache
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:26:44
      Beitrag Nr. 6.176 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.216 von glaubehoffnung am 22.04.09 18:52:22
      Hallo glaubehoffnung, habe das leiderverpasst.
      wo steht das mit der verzögerten Bekanntgabe?
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:38:33
      Beitrag Nr. 6.177 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.454 von Datzel am 22.04.09 19:26:44Was Ihr immer mit der Bekanntgabe der Studiendetails habt?

      Der primary endpoint wurde erreicht:D, das Ergebnis wird einem Fachpublikum von Feinsten vorgestellt,am 28.4.2009, da wirkt es doch viel besser als die nakten Zahlen vorab, die Ärzte die das Ergebnis hören sollen ja Provenge mal verschreiben und davon begeistert sein, oder?
      Ich seh das positiv!

      Die evtl. Erhöhung der Marktkapitalisierung ist schon heftig aber wenns als Abwehr gegen eine günstige Übernahme dienen soll warum nicht?

      Lassen wir uns überraschen!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:41:42
      Beitrag Nr. 6.178 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.216 von glaubehoffnung am 22.04.09 18:52:22Das ist es, was mich nachdenklich stimmt:

      - verzögerte Bekanntgabe der Studiendetails
      - jetzt die 100Mio-Sache


      Warum wartest Du nicht einfach den 28.ab und denkst dann nochmal nach? ;)
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:49:20
      Beitrag Nr. 6.179 ()
      Von Hanslebo/Hakur:

      It will be tighter and exciting in the chart, lets see how it works out
      Volume is increasing steadily from, see red line below.

      The blue triangle in wich the PPS itself is moved in, is getting closer narrower to the pinnacle parallel to the decline of volume !

      So somthing should happen.

      so loong


      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:53:20
      Beitrag Nr. 6.180 ()
      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264294&pt=…

      I just spoke with "Jennifer" ...
      She's a GEM !! I left a message and she called me back in 5 minutes.

      Knowing that some have written to her before about a possible Halt, I wanted to explore the possibilites myself with her.

      I explained that I was really concerned about 'others' getting word out 'before' we shareholders heard, and I asked if a Halt was a possibility - or if, at least, could they consider a Press Release for their Shareholders - a little bit before the Presentation begins (like they had done
      the morning of the CC).

      She said that a company can request a Halt, but that the Nasdaq has the final word as to whether they "will" Halt a stock.. . but that she imagines they (Nas) probably would halt, if asked. She reiterated about wanting to give the "everyone" a fair playing field, and incinuated that if the stock isn't Halted, that they would instead (maybe in "addition", but that's only 'my' assumption), put out a Press Release a little 'before' the Presentation.

      I told her how EXCITED I am, that the FDA will hopefully be pressured 'this' time into finally APPROVING Provenge !! She said that "they" are really Excited as well... and that "IF" the FDA does what they've promised - that Provenge WILL be approved!!

      We talked about the pipeline, and she said that Neuvenge is done with their Phase I trial, and it looks really strong!

      I thanked her profusely, and said CONGRATULATIONS!!

      A very nice conversation!!!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 19:57:20
      Beitrag Nr. 6.181 ()
      Primärer Endpunkt gegen Placebo wurde erreicht. Das bedeutet erstmal, dass Provenge besser als gar keine Therapie ist. Sicher ist Provenge auch, da mit Provenge behandelte auch nicht früher gestorben sind als ohne Behandlung.

      Ich meine die Studie war sehr gut und sehr schlau angelegt. Während andere versucht haben die Immuntherapie mit Chemo zu verbinden und gescheitert sind hat DNDN, die Chemo ganz weggelassen.

      Das Studiendesign wird sicher in nächster Zeit viele Nachahmer finden. Was die FDA dazu sagt wird spannend.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:11:18
      Beitrag Nr. 6.182 ()
      DENDREON CP (U-DNDN) - News Release
      2007-10-23 07:00 ET
      ...
      The IMPACT study is a double-blind, randomized, placebo-controlled Phase 3 trial designed to measure overall survival in men with metastatic hormone-refractory prostate cancer receiving PROVENGE versus placebo.
      ...
      The primary endpoint of the study is overall survival (an event-driven analysis), and time to objective disease progression is a secondary endpoint.
      ....

      ...overall survival gegenüber Placebo. Wenn man also gar nichts macht.

      - Wie lange ist overall survival?
      - Welche Vorbehandlungen hatten die Patienten?
      - Wie alt waren die Patienten?
      - Wie alt waren diejenigen die den Primary Endpoint erreicht haben?

      Das sind spannende Frage ;)
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:13:57
      Beitrag Nr. 6.183 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.685 von VaJo am 22.04.09 19:57:20So gefällst Du mir schon besser VaJo, hast Du jetzt auch investiert?;)
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:25:31
      Beitrag Nr. 6.184 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.819 von Magnetfeldfredy am 22.04.09 20:13:57Nein, ich trau mich ehrlich gesagt nicht. Weil ich glaube das die Studie vielleicht Augenwischerei war.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:31:29
      Beitrag Nr. 6.185 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.685 von VaJo am 22.04.09 19:57:20
      Primärer Endpunkt gegen Placebo wurde erreicht. Das bedeutet erstmal, dass Provenge besser als gar keine Therapie ist. Sicher ist Provenge auch, da mit Provenge behandelte auch nicht früher gestorben sind als ohne Behandlung.

      völliger käse dein kommentar, placebo = standart of care.

      Ich meine die Studie war sehr gut und sehr schlau angelegt. Während andere versucht haben die Immuntherapie mit Chemo zu verbinden und gescheitert sind hat DNDN, die Chemo ganz weggelassen.

      wie lange läuft diese studie cyberhexe, ich glaub seit 2005, bin aber nicht sicher, da waren die ergebniss der anderen gar nicht bekannt!

      jetzt wirds peinlich vajo, lass das zweite posting am besten löschen.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:36:01
      Beitrag Nr. 6.186 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.950 von GuHu1 am 22.04.09 20:31:29Aha ;)

      Und das z.b...

      GVAX immunotherapy for prostate cancer to Taxotere® (docetaxel) chemotherapy plus prednisone

      Ging in die Hose!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 20:45:50
      Beitrag Nr. 6.187 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.983 von VaJo am 22.04.09 20:36:01dagegen sag ich doch auch gar nichts, ich sag dir nur das placebo nicht nichts ist sondern der standart of care.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:00:51
      Beitrag Nr. 6.188 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.056 von GuHu1 am 22.04.09 20:45:50lol :laugh:

      Für Dich ist also die Standardbehandlung "Traubenzucker"?
      Na dann könnte man ja mal eine neue Studie auflegen.

      OTRIVIN vs Placebo als Therapie gegen Kopfweh. Da kommt dann bestimmt auch ein signifikanter Vorteil bei raus...

      :laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:02:55
      Beitrag Nr. 6.189 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.056 von GuHu1 am 22.04.09 20:45:50Mit der Begründung bekommt DNDN garantiert wieder einen Approvable Letter.

      Jetzt bin ich noch mehr auf die Daten gespannt.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:15:45
      Beitrag Nr. 6.190 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.212 von VaJo am 22.04.09 21:02:55mit welcher begründung?
      deine schlussfolgerung verdient einen Approvable Letter. :kiss:
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:26:02
      Beitrag Nr. 6.191 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.643 von GuHu1 am 22.04.09 19:53:20das hört sich für uns doch recht gut an, was er da erfahren hat:

      die stimmung steigt, obwohl einige sie gern vermiesen würden.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:30:22
      Beitrag Nr. 6.192 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.314 von GuHu1 am 22.04.09 21:15:45Da muss ich Dir leider widersprechen lieber Guhu.

      Nix Approvable Letter.....Full Deny!!

      :D
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:46:46
      Beitrag Nr. 6.193 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.399 von edelupolino am 22.04.09 21:26:02ede du bist schon so lange dabei, das kennen wir doch.
      vajo hat im übrigen nur seine hausaufgaben nicht gemacht.
      keine ahnung warum er immer wieder mit cege ankommt?

      no, man könnte meinen du bist fda angestellter. :D
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 21:53:46
      Beitrag Nr. 6.194 ()
      http://files.shareholder.com/downloads/DNDN/621067221x0xS120…

      "Remarks:
      The sales reported on this Form 4 were effected pursuant to Rule 10b5-1 trading plan adopted by the reporting person.
      Greg Cox 04/21/2009"
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:15:02
      Beitrag Nr. 6.195 ()
      Msg 264390 of 264398 at 4/22/2009 3:58:33 PM by
      nfld_watchdog


      Hoo-ray!! First close ABOVE $20 since April 2007
      FANTASTIC!!!



      :O:O:O
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:18:23
      Beitrag Nr. 6.196 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.438 von NoSelters am 22.04.09 21:30:22wieso "deny"??
      Denk an den chart, den du 22.04.09 19:49:20 eingestellt hast:


      solche charts liebe ich, besonders wenn sie unterfüttert sind mit den vielen zukunftsweisenden aussagen und ergebnissen, die uns geboten wurden.

      @ GuHu er würde vielleicht gern berichte wie diesen über cege lesen
      http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articles/reuters/MTFH464…


      @ No Selters: klasse! Ich hab auch kaum die 22.00Uhr erwarten können.
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:37:59
      Beitrag Nr. 6.197 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.021.887 von edelupolino am 22.04.09 22:18:23Hi Ede,

      wieso "deny"??...war eine Berichtigung von Guhus Urteil über VaJo's Beitrag. ;)
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:40:20
      Beitrag Nr. 6.198 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.022.055 von NoSelters am 22.04.09 22:37:59ok!
      Schlaft schön und träumt von dndn!
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:42:11
      Beitrag Nr. 6.199 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.022.076 von edelupolino am 22.04.09 22:40:20Yepp...Long and Strong !!
      :D
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:49:31
      Beitrag Nr. 6.200 ()
      Noch ein Betthupferl von Hakur:

      Re: It will be tighter and exciting in the chart, lets see how it works out
      Ok so far for today, say didn`t let the dogs out yet ;-)

      As you can see the blue triangel has some room let off for another day!

      Volume has not significantly increased, so tomorrow PPS wiil see the pinnacle from the closest point!!

      The tension grows, see us tomorrow, here its time to turn out lights.

      so loong


      Avatar
      schrieb am 22.04.09 22:53:35
      Beitrag Nr. 6.201 ()
      Batgirl...:eek:


      OK.....here's some grist for those with big imaginations.........
      As many know, I've been to many ASMs, although I missed 2008.

      According to Casey's post (#264013) about the pre-ASM get-together, this year's meeting will be held -- not at company HQ as in the past and as set out in the preliminary proxy statment filed yesterday -- but at Seattle's Olympic Sculpture Park.

      Why do I post about this? Because at the 2007 ASM, Mitch told me that if Provenge had been approved, the 2007 meeting would have been held there.

      Huge and totally, totally speculative leap: What he's going to present at AUA must be REALLY good if he's changed the ASM location to one more celebratory than the company offices..........

      Best to all,

      b
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 23:19:39
      Beitrag Nr. 6.202 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.022.167 von NoSelters am 22.04.09 22:53:35

      Habe es vor ein par Tagen schon geschrieben,
      freiwillig und ohne Zwang vor einer Meute von Fachleuten, wird er keine schlechten Daten präsentieren.

      Huge and totally, totally speculative leap: What he's going to present at AUA must be REALLY good if he's changed the ASM location to one more celebratory than the company offices..........
      Avatar
      schrieb am 22.04.09 23:23:36
      Beitrag Nr. 6.203 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.022.291 von Datzel am 22.04.09 23:19:39;)
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 00:39:50
      Beitrag Nr. 6.204 ()
      Die bisherige rally bei den durch die Rettungspakete geförderten Zugpferden, Bankenbereich und Automobilbranche, fangen an zu bröckeln. Für Juni oder Juli steht ein Aktieneinbruch an, den Analysten damit begründen das positive Meinungsmache und Wortgewalten Schulden nun mal nicht wegzaubern können. Die 100 Mill. Verwässerung werden sicher auf den Kurs Einflüsse nehmen.
      lg. t.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 00:42:54
      Beitrag Nr. 6.205 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.020.685 von VaJo am 22.04.09 19:57:20Primärer Endpunkt gegen Placebo wurde erreicht. Das bedeutet erstmal, dass Provenge besser als gar keine Therapie ist. Sicher ist Provenge auch, da mit Provenge behandelte auch nicht früher gestorben sind als ohne Behandlung.


      ...nun, vielleicht ist nicht jeder im Bilde, dass bisher bei hormonunabhängigem Prostatakarzinom lediglich unter Docetaxel (Taxotere) ein Überlebensvorteil, wenn auch nur ein geringer --> siehe Zeile 14/15 (rot markiert), nachgewiesen wurde. Jedoch sind die Nebenwirkungen der Chemotherapie so massiv, dass jeder 2. diese Therapie frühzeitig abbricht oder aber in seiner Lebensqualität beeinträchtigt ist, dass Dr. D.Penson den Überlebensvorteil in Frage stellt. David Penson hat vor dem AC dies eindrücklich bestätigt:

      DR. MULÉ: Thank you, Dr.
      17 Kiefert. Dr. Penson?
      DR. PENSON: Ladies and
      19 gentlemen, members of the panel, good
      20 afternoon. I am Dr. David Penson. I am an
      21 Associate Professor of Urology and
      22 Preventative Medicine at the Keck School of
      Medicine, University of Southern California,
      2 in Los Angeles, California. As per FDA
      3 policy, I'd like to make a few disclosures.
      4 I am a site investigator for Dendreon's
      5 9902B study. That means my institution
      6 receives research support, but it also means
      7 I have firsthand experience with this agent.
      8 I do have a consulting agreement with
      9 Dendreon. However, neither I nor any member
      10 of my family has any financial position,
      11 stock or otherwise, with the company. Those
      12 statements aside, I come to you today as an
      13 independent clinician scientist. I am not
      14 receiving any support from Dendreon. They
      15 have not paid for my lodging, they are not
      16 providing me with an honorarium, and
      17 importantly, I have not discussed my
      18 testimony with anyone from the company, any
      19 employees. As they say, I've come to you on
      20 my own dime.
      21 I do not come to you today as a
      22 clinician who treats prostate cancer
      patients. I am, but you already have those
      2 people on your committee. Rather, I come to
      3 you today as a health services researcher
      4 with a Master's in Public Health and a
      5 research expertise in quality-of-life in
      6 prostate cancer. I am well-published in
      7 this area and I am the principal
      8 investigator of an NCI-funded study
      9 examining long-term quality-of-life outcomes
      10 in prostate cancer.
      11 With that stated, I want to start
      12 by saying that I firmly believe that
      13 Provenge is effective and will extend life
      14 in androgen-independent prostate cancer,
      15 based on the clinical trial data showed
      16 today. However, that is not my decision to
      17 make, it is yours and ultimately the FDA's.
      18 What my goal is today is to provide you with
      19 additional information to help in your
      20 deliberations. I want to make two points to
      21 you today. The first is that I believe that
      22 there is a quality-of-life advantage to
      Provenge over existing therapies, and the
      2 second is, I want to remind you that your
      3 decision today has public health
      4 ramifications beyond what you may think.
      5 Let me address each of those points
      6 individually.
      7 First, to quality-of-life. As
      8 was already stated, there is a single FDA9
      approved agent which has been shown to
      10 extend life in androgen-independent prostate
      11 cancer. There is no doubt that docetaxel is
      12 effective and is a valuable tool in treating
      13 these patients, but it has been said time
      14 and time again today, the median survival
      15 advantage is roughly two to three months.

      16 As the last speaker alluded to, this is a
      17 difficult drug for patients. The
      18 administration is prolonged, and there are
      19 many side effects that come with it. These
      20 toxicities are significant and often will
      21 require inpatient hospitalization, and this
      22 clearly affects quality-of-life. With this
      in mind we have to ask the question is the
      2 modest survival benefit that we get with
      3 docetaxel negated by the potential negative
      4 quality-of-life effect of prolonged
      5 administration and potential toxicity?
      I am
      6 afraid that the answer to this question is
      7 yes.

      8 Now unfortunately, quality-of
      9life was not studied in the Provenge trials.
      10 However, as you've seen this morning, the
      11 toxicity profile is clearly quite benign.
      12 This drug allows patients to live their
      13 lives while they are on the drug. It does
      14 not seem to affect quality-of-life in my
      15 opinion. So let me repeat again. It is my
      16 expert opinion that Provenge offers a
      17 considerable quality-of-life advantage over
      18 the existing treatment docetaxel with an
      19 equivalent or possibly better survival
      20 advantage, and I implore the panel to
      21 consider this in you deliberations.
      22 My second point concerns the
      public health ramifications. I don't need
      2 to tell you that prostate cancer is a
      3 considerable public health burden in this
      4 country. Hundreds of thousands of men are
      5 diagnosed with this disease every year and
      6 tens of thousands of men die of it. As you
      7 know, any delay in approval, assuming this
      8 drug is effective, will likely shorten the
      9 lives of tens of thousands of men with
      10 androgen-independent prostate cancer. The
      11 advocates will drive that point home
      12 shortly.
      13 But I want to make a point to
      14 you. There is an additional ramification
      15 here. Delayed approval of this drug will
      16 send the wrong message to the research
      17 community. If you turn this drug down, it
      18 will likely set back the innovative field of
      19 active cellular immunotherapy in cancer
      20 many, many years. So this will not only
      21 affect prostate cancer patients, but it may
      22 have an effect on the larger population of
      oncology patients in general. So I do hope
      2 that the panel will consider both of these
      3 points in your deliberations. I am very
      4 confident that you will make the right
      5 choice. Thank you very much for your
      6 attention.
      7 DR. MULÉ: Thank you, Dr. Penson.
      8 (Applause)
      9

      Unter Provenge ist der Überlebensvorteil wesentlich grösser als unter Docetaxel bei weitaus geringeren Nebenwirkungen. Dr. Daniel Petrylak hat zudem in seinen Auswertungen festgestellt, dass der mittlere Überlebensvorteil dann am grössten ist, wenn Provenge vor der Chemotherapie administriert wird. Für all jene, die dies nicht glauben und der englischen Sprache mächtig sind, sei die nachfolgende Präsentation wärmstens nahegelegt. Vielleicht fällt ja irgendwann dann doch noch der Groschen. Wenn nicht....auch egal!!

      NoSelters....many thx for your affecting @mail. I´ve almost snivelled...thanks a lot!

      Daniel Petrylak:
      http://www.mssmtv.org/player/player.php?id=111006ada_petryla…
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 00:51:32
      Beitrag Nr. 6.206 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.022.167 von NoSelters am 22.04.09 22:53:35Mahlzeit!
      Nur mal so als Hinweis:
      Wenn Barbara, bzw Batgirl, das schreibt, stimmt es auch!!
      Ich war 2007 auch beim ASM! Hab sie vom Bahnhof abgeholt und war dann mit ihr und Casey(starman) und Joe essen vor der IV-Party abends. Kann nur sagen, dass sie eine sehr integre Person ist und sie in keinster Weise hier lügen würde!!
      Hab mir übr auch den OlympicPark angesehn..ist nicht schlecht! Super Ort für dieses Jahr ASM..man könnte glatt meinen, das die da was feiern wollen, und nicht nur ihr übliches alljährliches Programm durchziehn.
      Überlege grade ob ich dies Jahr nochmal spontan dahin baller..sollte ja eigentlich schon 2007 ne etwas größere Party werden, aber nach black wednesday waren alle ein wenig schlecht drauf. Management hat aber trotzdem sehr positiven Eindruck gemacht, keine Form von Schwäche! Kann ich jedem mal empfehlen, dahin zu fliegen. Für aktuell 250 shares kann man sich da schon 4-5 schöne Tage machen!!
      Ich meine ich wollte auch mal nen Bericht darüber hier schreiben..hab ich aber dann wohl doch nicht gemacht, sry!
      Falls einer ne Frage hat zu so ner Tour und meint ich könnte die beantworten, einfach fragen..ich werd ab und an mal hier rein sehn.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 10:37:45
      Beitrag Nr. 6.207 ()
      Conversation With Dr. Levitsky Part 1

      First we had the usual small talk…How ‘bout those O’s? How ‘bout those National’s? Boy, do they ever suck! Did you see any Ravens games this year? Blah, blah, blah.

      Before we got into the nitty gritty Dr. Levitsky said that while he’s done consulting work for Dendreon and he was one of the inventors of GVAX, HE DOES NOT OWN ANY SHARES IN EITHER COMPANY!!!

      I then asked him if it was ok for me to record our conversation. He said that that would definitely be ok… “R” = Rufus and “L” = Levitsky:

      R. O.K, I guess it’s working now. O.K I sure as Hell hope it is working. Um anyway, I got some questions to try and get myself a framework. Would you mind if I go through some of these?

      L. No, I will do my best

      R. I will probably go off on some tangent here, but uh, uh, so a basic question I ask first is what does this mean to guys like you in the field of tumor immunology?

      L. I feel you can answer that question a whole number of different ways. I guess the first thing I would like to say before I answer any or your questions, just for the record is, I haven’t seen their data and none of us will until this urology meeting that they are going to present at. But, I have seen the same press release that you have seen and Mitch Gold has certainly used adjectives that would infer that their trial is positive and has met its predetermined goals and it will be very interesting to see the specifics of it and how it compares to historical controls, how it compares to the results of tests and even how it even compares to the negative GVAX Study, recognizing that it is looking across trials.

      But in terms of your question, how this impacts on the field of tumor immunology, I feel it will very much depend on the nature of the data they present, assuming for the sake of discussion, that this is an unequivocal and unambiguous win, then I think it will have a very significant impact. Number one, I think that unless there are aspects to this that have not been made public, I think the FDA would in this instance need to move it forward in the approval process and I think that how it ultimately gets integrated into clinical practice will be a fascinating thing to watch. In terms of when it is used and how it is integrated and sequenced with the cytotoxics comes to be a pattern in which it is used. In terms of the field more broadly, I think there are a lot of naysayers out there, and to be fair, there has been a lot of reason for naysaying and it has been difficult for any of the cancer vaccine platforms to cross this milestone. And to have one do it is sort of like breaking the sound barrier. When it happens than everyone says, “Well I guess it can happen”. I think it really opens a path for other opportunities for other approaches. It is interesting, I would also comment, not only if this is approved, not only would this be the first cancer vaccine in the U.S to be approved, it so happens, it is a patient specific product as opposed to an off the shelf product. That also runs counter to a sort of conventional wisdom in this world that at some time has levied against these kinds of individualized therapies. So, I think that from a number of perspectives it is really quite interesting.

      R. You touched on the old RECIST versus survival debate and the research of Dr. Schlom at the National Cancer Center. He has had a running debate going on with Steve Rosenberg …

      L. I think a lot of people have.

      R. You talk about conventional wisdom. Do you feel that the FDA and the conventional wisdom has been stuck on this as a result of this tumor size reduction paradigm and sort of missed the boat, going the survival route. It seems like the war on cancer has been stuck by looking at basically a cytotoxic route and not really impact of survival in a lot of solid tumors and they have kind of slowed down the process now, is my perception. How do you feel about that?

      L. Well I think it is important to acknowledge, and all parties to acknowledge, this if they are confronted with it. It is important to acknowledge that tumor response is a surrogate endpoint. It is a surrogate endpoint for perhaps 2 other endpoints that might be more meaningful. One is overall survival which is the gold standard and the other perhaps is the quality of life. No one can argue that those two things have sort of the paramount importance where as to an objective 50% or greater reduction in the mean diameter of all measurable tumor masses is an interesting yard stick, but it is only a yard stick.

      R. Uh ha

      L. And, I understand why it was put out there and made intuitive sense that if your therapy couldn’t do that, than how would it achieve any of the other outcomes? And the reciprocal is also true, or was also believed to be true. If it did achieve some of those objectives, there was the likelihood that it would also prolong survival and improve quality of life. And I also believe that for a large number of cancer types this has proven not to be the case. And you know it is unfortunate because this is not only an argument that contrast classical chemotherapy to other forms of therapy such as immunotherapy, it is true for even cytotoxic chemotherapy , that the surrogacy of a measurable disease response has now been brought into question. This relates to overall survival. And one of the implications of that is, if the paradigm is you start with advanced disease, you look to see if a new drug, or a combination of drugs that you are testing, results in the regression of the tumor, and ultimately if it does, do you consider moving into earlier stages of disease? You have probably thrown out a lot of potentially useful drugs with that kind of a paradigm.

      R. Yah, it seems sort of backasswards if you are talking about a cancer vaccine that would intuitively work better the earlier you get it.

      L. It is backwards and the history of that does come from cytotoxics which is that they are toxic just as the name implies

      R. Right

      L. And it was felt to be ethically only justifiable to test it in a setting where it was clear that things were pretty desperate and you needed something. The challenge with doing studies in the states of minimal residual diseases is that for many cancers, a fraction of the patients are already cured by just what the surgeon did.

      R. Oh

      L. And you don’t know who they are. So the question is; can you in good conscience expose otherwise healthy cured individuals to the risk of toxicities of an investigational drug. And that was the logic which lead to what was referred to as the “ass backward approach”, but I think if you show in a small number of subjects that a new therapy is safe, than I think that the logical thing to do is move it into the early phases of the disease. Now, let me just comment in fairness to the critics of the approach, one of the challenges, it takes a very, very long time to show an affect with that kind of protocol design. Many companies don’t have financial runways that will allow them to get approval before they run out of funds. That is one challenge. The other challenge is that with overall survival as an endpoint, obviously once somebody has appeared to have failed whatever experimental therapy you are testing, they have the desire and of course the right to pursue something else. Right?

      R. Right

      L. So, it becomes tricky to evaluate survival after investigational drug X, if after they failed or seems to have failed drug X, they go get drug Y

      R. Well, I want to get to “seems to have failed drug X” issue.

      L. Uh ha,

      R. Former ODAC chair, Philip Schein, one of the leaders in combination of drugs, chemotherapy along with Vincent DeVita. He made the point that, in a couple papers of his, that the hurdles that the FDA puts forth for drugs that are meant to be for fatal disease, it seems to be ridiculous to make a standard of .05 for P value. A standard that was developed by a biostatistician in 1930, Dr. Fisher, People would be able to capitalize on that if you made it .06 or .07. Why make it , if you look at the Dendreon case with Provenge, the initial phase 3 number 1 goal was time to tumor progression and they came in with .052. It seems that under Dr. Pazdur, the hurdle has been raised and the statistical dogma has become exactly that , dogmatic, Dr. Flemming has seemed to back him up on that. Do you think that has been slowing the progress on things like immunotherapies and even other chemotherapies?

      L. Yes, these are all good questions. And I think that issues of the drug approval process and how the rules are set is an extraordinary challenge, and I have strong opinions about this as a scientist and as a physician that cares for patients. I will comment on my own beliefs in just a moment. It is important to recognize that whoever sets this policy has to do so with the recognition that is really the interface between science, medicine and the business world. And that wherever the bar is set it cannot be arbitrary. It can’t be, “we will do it one way because that is how we feel today and we will do it another way because that is how we feel tomorrow”. It has to be reasonably unambiguous so that the investment community and other people that choose to place their bets, in the business sense of the word, know exactly what they can anticipate. I’m conceding that there are challenges to doing it. Having made that concession, I feel the way it has been done is not in the best interest of patients. I also think that just as science and our knowledge of biology evolves, we should also take fresh looks at the way we test and ultimately approve drugs for cancer. I am saying 2 contradictory things, you have to have consistency and you also have to evolve.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264515&pt=…
      ______________

      Conversation With Dr. Levitsky Part 2
      L. The reason that my own bias is the way it is done now and is not necessarily in the best interest of the patient is very nicely illustrated by the whole Dendreon story, which I hope some science writer will someday write up because it is a really fascinating story. Isn’t it?

      L. Yah, Yah, it’s a heck of a story isn’t it?

      L. From many, many different angles. The reason I think that this is so enlightening in terms of public policy is that it was quite clear at the time of the FDA hearing (Advisory Panel), that there were 2 kinds of mistakes that could have been made and the FDA had to choose which one they were willing to make. Right? They could make the mistake of approving a drug or therapy on insufficient data, only to be shown 2 years later that it was really nonefficacious. Right? And the risks of doing that would have been, I guess the cost of the health care system in that 2 years and I guess the embarrassment and I don’t think it should be viewed as an embarrassment, but I guess they would view it as an embarrassment of having to pull a previously approved drug off of the market. My own sense of that is, we are learning all the time and if something tomorrow looks bad that today looks good, you pull it off the market. There is no shame in that. The other kind of mistake that they could have chosen to risk is to say, “nope the data isn’t good enough, we are not going to approve it, so keep studying it and bring it back when you have better data”. Of course that risk there is to the patient, because, individuals that would have benefited from that therapy aren’t going to be able to get it. And if you want to be harsh about it, that given the number of men that have had prostate cancer, and I have never run the numbers, but you could, and given the number of those that have Hormone Refractory Metastatic Disease which is also a big number, And of those based on the Dendreon results if you apply the stats to that denominator, there are people out there, not a small number, that are dead now that might not be otherwise.

      R. I definitely side on that. I am def. biased as you can tell

      L. I am too and I confess that fully. There are counter arguments that can be made too, that the companies can do compassionate use if somebody really wants the compound etc. etc. but I think that becomes untenable on the scale of what is the problem of prostate cancer.

      R. On top of that, you got a small biotech that is struggling to survive and it is a cost factor for them. But you can’t be Mother Theresa.

      R. You, know, I am a big fan of this guy named Ian York, he is out of Michigan State University. He is an immunologist there. And uh, he was discussing a paper by, Apetoh, he has done a lot of work with Zitvogel and Kroemer

      L. Oh yes, I know the group

      R. They have done a lot of work on Chemo-immunotherapy and TLR4 activation by high mobility group box 1.

      L. Yes, I know this very well.

      R. He made a quote after this one study and it deals with PAMPS (pathogen-associated molecular pattern) and The Danger Model. He made it clear and I just want to read it to you…

      http://www.iayork.com/MysteryRays/2007/09/10/taking-advantag…

      In fact, the fundamental observation was well established when cells are damaged, they do release factors that enhance adaptive immune responses that prove very difficult to purify the specific factors responsible for this. But in 2003 she identified one such factor as uric acid. I am not going to talk about that now. It was while I was in the Rock lab so it was just two benches away from me during a very exciting period. To know that Yan also identifies other fractions in cell life saved with similar activity. And Bla, bla, bla, it goes on and on about HMGB1 and TRL4 and then the conclusion of this, it is not the whole story, it makes a case for calreticulin playing a part as well, for example. But, if this is true, this is the key part, this is not only very cool but a little unsettling. It kind of makes Chemotherapy sound like cargo colt medicine or witch doctory, trying to cause cell death, even though that is only peripheral to the true therapeutic effect of primary adaptive immune system.

      R. What is your feeling on this and what sort of developments do you see in the future, where chemotherapy, say metronomic Cytoxan therapy, or like in the Dendreon case, docetaxel where Petrylak saw a strong synergistic effect. Seems that I saw some presentation by Max Cheever, talking about this very topic and using not only various chemotherapies but I guess you can call it adjuvants to increase the affect of cancer vaccines and immunotherapy. Where do you see this going?

      L. Well, you said a lot

      R. That was a big ass question

      L. Maybe you should boil it down. I think you are saying that drugs that we are using to treat cancer, not only act on the cell but on the immune system as well. They act on the immune system directly, that is those drugs modulate immune responses and they act on the immune system indirectly by killing tumor cells in the way that you described it may be particularly alarming to the immune system. So what are the implications of this? I may be an immuno-therapist, but I trained as an oncologist and I know that these drugs, at least in 2009, are still very useful and achieve clinically meaning benefits to patients if used under the right conditions and if that is the landscape that we are integrating immunotherapy, so you know, whether or not the vaccine needs to be given together or in sequence with the chemo. We need to try to modulate how the cancer cells die with a given agent, such that maybe it kills more tumor cells directly, but also kills them in a way that is more favorable to adaptive immunity. These are all reasonable ideas that smart people are now testing.

      R. O.k., o.k. What do you think about the Schlom, Gulley and Hodge, they did this study in mice on the effects of docetaxel on the immune system.

      L. There has been stuff on this for years

      R. Their conclusion was that it had no affect on T-regs, but it did lead to the antigen spreading effect. And if you take the research by Apetoh and Zitvogel, it seems to be this release of this high mobility group box 1, whatever the hell that is, and it’s affect on TLR4. Do you see these toll-like receptors as an avenue with a lot of potential for potentiating immune-therapies? I have read these Max Cheever, The Slides and he is talking about modified LPS or MPL as a TRL4 agonist that is approved in Europe. But I guess the only thing that we got approved as an adjuvant in the United States is alum. Do you feel a lot of potential there?

      L. Well, I think that stated more broadly, the whole development of vaccine adjuvant is an enormous opportunity, where a lot of toll –like receptors and analogist signal receptors, not just TRL4. That are not redundant, that is to say that one doesn’t take the place of another but they act either synergistically or additively in some cases. They are being as aggressively pursued as the vaccine itself. And they should be. I can tell you as a consultant to companies that have developed some very innovative ways to deliver antigens to antigen presenting cells, they are all too aware of the requirement to also activate those antigen presenting cells with things like adjuvants. So, it is a huge area.

      R. It seems to be a major hurdle. It was discussed at this FDA/ NCI workshop in 2007, before the advisory committee meeting , where I watched that thing and saw, Rosenberg berate some guy that was presenting this data, but, anyway, that is besides the point. Um, the use of adjuvants in combination with whatever, a vaccine or not, it looks as though, if you wanted to do that, you would have to run the two in a trial together. Is there any way to expedite that process? Do you see that as a problem with the FDA?

      L. Well the whole question of combination studies is a challenge. I think that the usual paradigm is that if they are two investigational agents there needs to be a small run of each one alone just in the sense of dose and toxicity.

      R. O.k.

      L. But at that point there is really no reason they can’t be put together

      R. And that at this point in time, you can do that?

      L. The major obstacle to those is not so much the FDA, but rather the companies.

      R. Oh. The companies


      L. If the companies don’t own both pieces, they are very reticent until they have already shown that their compound doesn’t work by itself. They are reticent to test it together with somebody else’s compound. And that is complicated also by the fact that by the way the FDA handles its investigational new drug files, is all adverse events are recorded in toxicities or deaths for example, a side effect, bad fevers or what have you. They are recorded in an enormous file of each drug. The companies fear that if they are testing 2 drugs together, they will get dinged for the toxicity of the other guy’s drugs. And if they are still under the fantasy that they may get it approved as a single agent, they are not going to take that risk. It is unfortunate. I think that interesting enough, that problem could be fixed in a regulatory fashion. The FDA could say that if you have a drug that you are pursuing as a single agent, but you also want to test it in other setting as a combination, that we will handle the toxicity of the combined trials distinctly.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264516&pt=…
      ________________

      Conversation With Dr. Levitsky Part 3
      R. Easy enough to do. It is easy enough for us to say, whether they will ever do it is another question.

      R. Dendreon just released this information on CD54, ICAM-1 upregulation and their P11 trial. Did you have a chance to look at that?

      L. No. Is P11 the name of the latest trial?

      R. The P11 is one they are doing in androgen dependent prostate cancer.

      L. O.K. I didn’t see this I know the study, actually at the risk of sounding modest, I think I explained to them the way that ICAM-1 is predictive. But I did not see the press release.

      R. How did you explain it to them?

      L. Oh my…Ha Ha Ha….

      R. Were they receptive to it? Did it take awhile to be convinced? Or…

      L. No, no, no, I think once I spelled it out, they were like, “Uh, ha”

      R. Alright, ha?

      L. Well, I will try to give you the short version. The whole focus of the company had been on turning the cells and the apheresis product into dendritic cells. Which of course it does to some extent, but a lot of what is in there are not only dendritic cells but a lot of other cells like T cells for example the product, O.K. So, if you remember, they did 3 infusions based 2 weeks apart. First when they take the blood out, they throw in the protein fused to GM-CSF and then they take a small sample of the material before they add it and another aloquot of the material after it has been incubated with the antigen and they do flow cytomotry and measure the level of CD54. If it goes up, they call that the delta or difference or the up regulation of the CD54. So they measure the numbers from the 1st cycle, 2nd cycle and the 3rd cycle. What they noticed was it went up very little, if at all with the 1st cycle. But, in some patients in the 2nd cycle and particularly with the 3rd cycle, it went up a lot. And in other patients it didn’t. They found that if they made a mathematical index for summing up or making the average of the increase in CD54 measurement across the 3 infusions, that they could separate, there was a good correlation between those subjects that had a high up-regulation and those that didn’t and that correlated very well with a beneficial survival. So at face value, it didn’t make sense because CD54 is found on the antigen presenting cells, like the dendritic cells and they are not long living cells. They live normally only a few days and then they die. So it didn’t make sense in the 2nd and 3rd infusions that they were pulling out the cells that they had put in 2 weeks earlier. It just didn’t make any sense. So something else had to be responsible for the increasing CD54 in these cells. So looking at the data and thinking about it, we knew there were a couple different things that cause CD54 to go up. One of the things is when the antigen presenting cell is activated by a T cell. So if an antigen presenting cell has captured the antigen and is presenting it to a T-cell that is specific for that antigen, the T-cell among other things will send a signal back to the antigen presenting cell helping to activate it. As a result, CD54 goes up.

      R. Is that the T-helper cell?

      L. Yes

      R . O.k. that is the T-helper cell

      L. So in a long winded way of saying it, what I proposed to them, was that by measuring CD54 up-regulation in the product after peptide incubation, what they were really indirectly measuring was the frequency of antigen specific T-helper cell. They are long living unlike the dendritic cells. And you would expect them to not be very abundant in the 1st product. But, if you had successfully primed the patient there would be more abundant in the 2nd product and even more in the 3rd product.

      R. You know, I have never heard it explained that way. That explains a lot.

      L. Furthermore you would predict that a patient with a higher number of helper cells would do better. And that is exactly what they showed. That the patient that had the CD54 up-regulation , which I am just making the case reflects the frequency of Antigen specific helper cells. They did better. So there are many interesting implications to this, one of which is that their product is not strictly a vaccine, it is also a form of adoptive T-cell therapy.

      R. Yah. That is getting into Rosenberg territory.

      L. Well, that is a lot of people’s territory. But he is certainly making the most noise about it.

      R. Ha, Ha, Ha. Well I was just read between the lines.

      L. No, I mean. No, he is clearly, well, he has made good use of the tax payer’s money. Absolutely.

      R. Uh HA. And there is just some discussion or a study recently that someone has uncovered, that natural killer cells have memory. Is that a sort of an ambiguous study?

      L. No, No, it is actually a very interesting study. I’m not sure that it is relevant to this.

      R. Well, I was just thinking is that perhaps natural killer cells, NKT cells, and other cells that you have mentioned are in that mix getting exposed to the cassette. Perhaps, that might activate natural killer cells. Or am I off base?

      L. No, they may possibly do that. I don’t know if it has been all that carefully looked at. Let’s look at it this way. There are going to be a lot of ifs in what I am about to say. If the FDA approves Provenge and if Dendreon starts to make some money and if they keep their word to the encouragement that people like myself have given them and continue to study the biology of the treatment that they are developing. I think it would be in their best interest to do that. I think they should take a significant amount of the money they make from this and really study the hell out of it.

      R. Well, I guess they are trying it with NeoAct trial and giving it before prostatectomy and for scheduled prostatectomy and they take the prostate tissue out and find out what the hell happened to it.

      L. Yes

      R. Along those lines. What do you think Dendreon should do next? Should they expand into antigen dependent prostate cancer, should they look into boosters, should they combine (Gold said this at a conference) their vaccine ASI with incomplete Freund’s adjuvant or with montanide ISA-51, I guess it’s just oil. Isn’t it? Is it some kind of oil to make the antigen release slowly?

      L. Yes, I don’t know how that would be relevant to this.

      R. Yah, he said that and I thought, ‘what the hell is he talking about?’ , You aren’t putting the antigen into somebody and having it released over a slow period of time. Yah, I didn’t follow that myself. So where do you think they are going with this? Try to maximize the efficacy of this?

      L. I think there are a number of different directions that they could go and I would gladly categorize them into taking the platform that they have already developed and testing it in slightly different clinical settings, such as early stage disease or neoadjuvant or all the things that you are talking about. To modifying the therapy that would potentially make it work better based on better preclinical models, to trying it indifferent diseases.

      R. How do you think they can modify it to boost the effect.

      L. I think there are a lot of very reasonable 1st and 2nd level maneuvers they could do. Again, they do have preclinical models. I don’t remember the details of them. I think they were working with mice and rat prostate tumors. It wouldn’t be difficult and it wouldn’t take long to make a list of the top 10 things you would want to look at and run it through their models and see which ones look good and then do pilot trials with them.

      R. Well, why do you think the Dendreon approach was successful versus the GVAX ‘ s problem?

      L. Well, I think that will be a subject of considerable debate that will be greatly aided by having the data out there for people to look at in detail. At this point of ignorance, I am willing to bet you that a major parameter was that GVAX went up against Taxotere and Provenge went up against the placebo.

      R. O.K. it is hypothesized that these ASI’s work against micrometastases and not necessarily reduce tumor volume. With all these cancers, you could have a group of cells about 1/125 of a cubic centimeter and that is enough to start to metastasize. That size is below something that you could detect. They seem to grow until they are about 2-3mm in size and then start generating their own blood supply. Then you have this problem where say someone has a primary removed and then all of the sudden things take off. My understanding is because the angiogenic factors don’t last as long as the antiangiogenic factors in the blood stream so the main tumor is inhibiting the micromets when you take out the main tumor the micrometastasize take off because they are not inhibited anymore. Do you see this as their main utility for going after early lesions that really can’t be detected?

      L. Well I think the relationship between tumor burden and the nature and magnitude of the immune response is a fascinating topic. I don’t know, it is my belief, based on a lot of animal work and reading clinical literature that the likelihood of success is going to be great in the setting of minimal residual disease or microscopic disease. But, I don’t know that the reciprocal is also true. I don’t know that a vaccine couldn’t work in the setting of a more extensive tumor and in the melanoma literature, there are these anecdotes , or renal cell for that matter where people have had a chest x-ray full of cannonballs and have them go away. So, I don’t know if it is an absolute but I think that if you took across the spectrum of lots and lots of cancer, the likelihood is greater that it would work in microscopic disease.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264517&pt=…

      ______________


      Converstion With Dr. Levitsky Part 4
      R. I have been doing a lot of reading and I have kind of got hooked on this and I am trying to educate myself on this. This guy named Wodarz did some mathematical model of tumor immunity and he came up with this ratio of cross presentation to direct presentation of antigen. He said that as the ratio goes up, it appears that the efficacy goes up. And being Provenge Centric I’ve taken this as maybe some support as to why Provenge has been efficacious, because they infuse so many activated dendritic cells into the patient. Would this have any correlation as to what they have done at Dendreon or do you think I am going off track here?

      L. Pause…. I think I lost you.

      R. What’s that? You lost me?

      R. What I said is, they are trying to get a lot of APC’s activated

      L. Yah, Yah, Yah,

      R. And APC, the whole deal there is they are a cross presenting antigen. O.K? When you have a lot of direct presentation by say tumor cells, the more of those you have and the less you have of the cross presentation the less affect the antigen vaccine would be.

      L. Oh, I see. I think it is an interesting hypothesis. It has never been entirely clear to me what the direct presentation by a tumor is. I think what is likely to be much more important is the activation state of the antigen presenting cells. Most lymphocytes traveling throughout the body never make it to the tumor site. But they do make it to the lymph nodes. In the lymph nodes with the exception of tumor metastases in the lymph nodes, which clearly does happen and is an interesting event in it’s own right, with the exception of that, the vast majority of cells that will present tumor antigen to the tumor specific T-cell are in the lymph node, not in the tumor, and they are antigen presenting cells. So, the models that I have looked at have suggested that they are much more the determiner of the outcome rather than if the tumor cell does express or doesn’t express those tumor antigen molecules. Part of the concept is the same, that is, what is the ratio of stimulatory to nonstimulatory events. All I am saying that would differ from the model that you are proposing is that I think the nonstimulatory events can be antigen presenting cells that are not appropriately activated and the stimulatory events are the antigen presenting cells that are appropriately activated. From there I think the models are pretty compatible.

      R. How much of a factor do you think T-regs are?

      L. Huge

      R. How will they get around this?

      L. There are a lot of ideas that are being pursued. Many of them have an effect but no one has hit a homerun with it yet, but they are a clearly a very important bottleneck in the system.

      R. What Avenue has the most potential at this time?

      L. Well, we don’t have specific drugs so we are left with relatively selectively depleting them. And there are monoclonal antibodies, there are cytotoxic drugs and then there are pharmacologic inhibitors that impact on the survival of those cells and their reduction.

      L. Listen my friend, I am going to have to cut this short. I can’t remember, can you remind me, are you an investor or a hobbyist.

      R. I am an investor that has become obsessed basically. It looked to me that it had a hell of a lot of potential. I looked at it about 5 years ago and had a huge position and then I got frustrated and I sold it and bought back about half of my position. For me, it is called a proverbial shit load. For a lot of investors it wouldn’t be a whole lot but for me it sure is. I looked at the science behind it and I just found it fascinating. I am a dentist but I have just taken this up and read as much as I could about this and came across guys like you and Zitvogel and Apetoh and all these other guys and whenever you PubMed this stuff it is huge. I mean it is huge. People have been looking at it for a long time.

      L. I’m not even that old of a guy and I have been working on this for 20 years. If you add up all of the papers it’s a lot of work.

      R. From my perspective this will get the field jump started.

      L. Yah, I hope so. And for your sake I hope you make some money off of this.

      R. Can I ask you one more question?

      L. Sure but then I have to go.

      R. What property that Provenge has accounts for its efficacy? Is it the large number of APCs activated, the fact that they don’t have GM-CSF in the final product, the ex-vivo activation or is it a combination of all of these factors that accounted for the supposed efficacy.

      L. If I had to guess, I would suspect that Dendreon was very lucky that they did not try to make this a cleaner and purer product. I think that part of the success comes from the fact that they are infusing dendritic cells that have been loaded with antigen and appropriately activated, that they then on the next cycle they pull out T-cells that have been activated by that first infusion, that those T-cells promote further activation in the bag and then go back into the patient and is doing it again and again. It is really a combination of active immuno-therapy and passive adoptive T-cell therapy and it is really that combination of those 2 together that contributes to that efficacy. That is pure speculation on my part. It’s testable.

      R. Thanks a lot Hy.


      That was it for our talk except for some small talk. A subsequent question that I asked in an email follows:

      Hy,

      The press release I referred to is here: http://investor.dendreon.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=378…

      One last question if you don’t mind. When the company says this,

      "We are encouraged to see that CD54 upregulation in APCs is maintained after boosting in men with androgen-dependent prostate cancer," said David Urdal, chief scientific officer of Dendreon. "This pattern of CD54 upregulation suggests that the first dose 'primes' the immune system for subsequent 'memory' responses and is consistent with that observed in our studies of men with androgen-independent disease where the cumulative CD54 upregulation dose correlated with survival. We also are encouraged by these data which suggest that the immune response generated by PROVENGE is durable for a year or more after initial treatment and that it can be maintained following boosting."

      Given that it’s really the activation of PAP specific T helper cells that they are measuring when they look at the increasing CD54 numbers, as you explained, then I guess it really isn’t overstating their case when they say that, “the first dose’primes’ the immune system for subsequent ‘memory’ responses.”

      One response that I saw to this press release said that this is just “spin” by the company and they said this,

      The current press release on the P-11 data does not indicate any memory responses at all. No matter how anyone spins CD54 upregulation on DCs, such flow cytometry results simply indicate persistent DC activation which in the absence of interferon-gamma or IL-17 ELISPOT frequencies to PAP or other possible prostate spreading antigens are no a measure of any immunologic memory, period. I don’t know any immunologist who would accept DC activation markers as a gratifying substitute for adaptive memory in the absence of readily available ELISPOT frequencies. There are just too many non-specific and/or innate immune events that can upregulate CD54 in the absence of any adaptive T cell responses involving immune memory.

      IMHO, by not providing ELISPOT frequencies like they have in the past, DNDN’s press release may be best appreciated if considered in the simple context of re-establishing analyst awareness to the inevitable expansion of the Provenge market to PC patients at the very earliest stages of diagnosis. The P-11 trial is simply a prep run for the clinical events/trial that will ultimately expand the label to early onset patients. It’s very effective to keep this concept bouncing around the top of the cortex during the drive to the 28th and beyond, but let’s not mistake innate activity for adaptive memory measurements.

      But from what I gather from you the CD54 upregulation really is a measure of memory given that it’s really the PAP specific T helper cells that are being indirectly measured.



      Dr. Levitsky’s response:

      Dear Rufus,

      I agree with your take on the CD54 data. Usually the guys who post on the business sites are ex scientists who like to impress people in thinking that they know something. It astounds me how quick people are to render an opinion, even when they’ve not seen the data and wouldn’t know what to do with it if they had.

      All the best,

      HY

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264518&pt=…
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 11:32:30
      Beitrag Nr. 6.208 ()
      —The folks at Dendreon (NASDAQ: DNDN) apparently don’t know when to take a breather. A week after the company said its pivotal trial of Provenge helped men live longer with prostate cancer, the company said it has fired up a clinical trial of its second drug in the pipeline, D3263. This is a careful way of diversifying its pipeline beyond the immune-stimulating technology at the heart of Provenge, into a more conventional small-molecule pill approach. The company also showed some data at the AACR conference about how Provenge produces a long-lasting immune response in prostate cancer patients.

      http://www.xconomy.com/seattle/2009/04/23/amgen-shows-pipeli…
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 11:36:30
      Beitrag Nr. 6.209 ()
      At this point of ignorance, I am willing to bet you that a major parameter was that GVAX went up against Taxotere and Provenge went up against the placebo.

      :D Was ich immer gesagt habe!

      GVax macht das Rennen, sobald Cell Genesys eine neue Studie GVax vs Placebo analog zu Dendreon auflegt.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 11:54:05
      Beitrag Nr. 6.210 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.024.761 von VaJo am 23.04.09 11:36:30Viel Erfolg mit Cege und nun :keks:!;)
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 12:05:33
      Beitrag Nr. 6.211 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.024.927 von crivit am 23.04.09 11:54:05was und nun? ;)
      Gar nix.
      Solange Cell Genesys nichts macht solange passiert nichts.
      Dendreon wird für mich erst nach den Daten interessant und dann auch nur wenn die MK deutlich zurückgekommen ist.
      2 Mrd MK für ein Verfahren das gegen Placebo gewonnen hat ohne zu wissen was wirklich dabei rausgekommen ist finde ich halt ambitioniert.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 12:18:57
      Beitrag Nr. 6.212 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.025.070 von VaJo am 23.04.09 12:05:33Und wie sieht es bei Cege mit dem Delisting aus?
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 13:10:17
      Beitrag Nr. 6.213 ()
      @ditzeroni: Danke für die Untermauerung. ;)

      @hexchen: :kiss:
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 13:16:51
      Beitrag Nr. 6.214 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.025.070 von VaJo am 23.04.09 12:05:332 Mrd MK für ein Verfahren das gegen Placebo gewonnen hat ohne zu wissen was wirklich dabei rausgekommen ist finde ich halt ambitioniert.

      1.) Bei AIPC gibt es ausser Docetaxel (brand name: Taxotere) keinen zugelassenen Wirkstoff, bei dem eine einen lebensverlängernde Wirkung nachgewiesen wurde (bei Docetaxel ca. 2 bis 3 Monate). Unter Provenge war der Überlebensvorteil in Studie 9901 doppelt so gross.


      2.) Da es sich bei AIPC um eine finale Erkrankung handelt, hatten die Studienteilnehmer in dieser doppelt verblindeten randomisierten Studie immer auch die Möglichkeit Docetaxel zu erhalten (Crossover). Diese Daten wurden selbstverständlich ausgewertet und brachten die Erkenntnis, dass Provenge dann die grösste Wirkung entfaltet, wenn vor der Chemotherapie appliziert wurde:

      The analysis was conducted by evaluating the integrated data from the Phase 3 Studies D9901 and D9902A to assess the influence of PROVENGE on clinical outcome in patients who received docetaxel chemotherapy after primary treatment with PROVENGE. Specifically, the analysis evaluated survival data from 82 patients who received docetaxel chemotherapy following initial treatment with either PROVENGE or placebo. The median survival observed in the PROVENGE treated patients who subsequently received docetaxel was 34.5 months compared to 25.4 months for patients randomized to receive placebo who went on to receive docetaxel, a difference of 9.1 months (HR = 1.90; p-value = 0.023). Approximately 68 percent of the patients randomized to receive placebo also subsequently participated in a cross-over salvage protocol that allowed them to receive active cellular immunotherapy with APC8015F, a version of PROVENGE generated from cryopreserved cells. The median survival was 25.7 months for patients who received APC8015F followed by docetaxel. In contrast, the median survival was 20.2 months for patients who received placebo only and subsequent treatment with docetaxel, a 14.3 month difference compared to 34.5 month median survival seen in the patients who received initial treatment with PROVENGE followed by docetaxel. These three groups appeared to be well balanced based on their baseline prognostic factors, using an independently validated predictive nomogram (Halabi, et al. Prognostic model for predicting survival in men with HRPC: Journal of Clinical Oncology, 2003; 21(7):1232-7).
      http://investor.dendreon.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=218…

      Wenn man berücksichtigt, dass die lebensverlängernde Wirkung unter Docetaxel (2-3 Monate) mit schwersten Nebenwirkungen "erkauft" wird, welche die Lebensqualität massiv beeinträchtigen (einschl. Hospitalisierung), dann scheint mit Provenge fast schon eine revolutionäre Innovation möglich zu sein.

      PROVENGE works. Dies kann man con GVAX leider nicht behaupten:

      The IDMC based its recommendation on 114 deaths of which 67 occurred in the GVAX plus Taxotere combination treatment arm and 47 deaths occurred in the Taxotere control arm.
      http://www.medicalnewstoday.com/articles/119718.php
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 13:55:22
      Beitrag Nr. 6.215 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.025.761 von Cyberhexe am 23.04.09 13:16:51@hexe

      danke für deine mühe, die total uninformierten marktschreier hier kurz aufzuklären.

      die leute, die am wenigsten ahnung haben, haben leider immer das grösste mundwerk.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 14:10:05
      Beitrag Nr. 6.216 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.025.761 von Cyberhexe am 23.04.09 13:16:51PROVENGE works. Dies kann man con GVAX leider nicht behaupten:

      Falsch:

      GVax Phase 2: GVAX after surgical resection of their tumor and adjuvant radiation and chemotherapy. The median overall survival for these patients was previously reported to be 26.8 months

      GVax funktioniert besser als Provenge. Nur leider wollte mam mit Phase 3 vermutlich zu viel, als man GVax in Verbindung mit Toxatere und Prednisone einsetzte.

      Bitte schön bei den Tatsachen bleiben.

      Wie gesagt, bei einer Studie gegen Placebo kann man nicht viel falsch machen. Kapieren halt die meisten Blindgänger hier nicht.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 15:00:14
      Beitrag Nr. 6.217 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.026.238 von VaJo am 23.04.09 14:10:05Schön langsam wirst Du wirklich peinlich......:mad:

      Du willst es halt nicht wahrhaben, daß "Provenge works":D und daß Du nicht dabei warst beim "big move"!

      Ich hatte mal ne gute Meinung über Dich, zwar warst Du im SPPI Thread euphorisch aber immer ok, daß kann man von Dir jetzt nicht mehr sagen, Du tust mir fast schon leid........:p
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 16:36:13
      Beitrag Nr. 6.218 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.026.238 von VaJo am 23.04.09 14:10:05...jetzt wirst du mir aber sehr kindisch: CellGenesys hat sämtliche ph3-Studien zu GVAX bei AIPC abgebrochen:


      Vital-1
      http://www.drugs.com/news/cell-genesys-announces-termination…
      http://www.clinicaltrials.gov/ct2/results?term=vital-1


      Vital-2
      http://www.medicalnewstoday.com/articles/119718.php
      http://www.clinicaltrials.gov/ct2/results?term=vital-2

      Woher hast du denn deine falschen bzw. unwahren Informationen?
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 16:56:45
      Beitrag Nr. 6.219 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.026.238 von VaJo am 23.04.09 14:10:05VaJo...entweder du bist wirklich so beratungsresistent (dass wünsche ich dir eigentlich nicht) oder aber du hast eine Agenda.

      Wenn schon derart verwegene Behauptungen aufgestellt werden, dann solltest du nicht mit einer ph2-Studie argumentieren, wenn die ph3-Studien dieser Indikation frühzeitig und erfolglos beendet wurden. Deine Inkompetenz könntest du damit nicht eindrücklicher zur Schau stellen. :cry:

      Provenge WORKS, ob du es wahrhaben willst oder nicht. Eigentlich müsste sich doch jeder für die von der Krankheit Betroffenen freuen. Aber anscheined gibt es auch Personen, denen dies ziemlich weit am "Herz" vorbeigeht...

      http://www.psa-rising.com/wiredbird/dendreon-provenge-taxote…


      Dendreon Announces New Data Analysis Presented at Chemotherapy Foundation Symposium
      SEATTLE and NEW YORK, November 10, 2006 – Dendreon Corporation (Nasdaq: DNDN) today announced the presentation of data from an exploratory analysis of Phase 3 Studies (D9901 and D9902A) that showed a prolonged survival benefit for patients initially treated with PROVENGE® (sipuleucel-T) who then went on to receive docetaxel chemotherapy after disease progression. PROVENGE is the Company's lead investigational active cellular immunotherapy for the treatment of advanced prostate cancer.

      The abstract, entitled "Defining the Optimal Role of Immunotherapy and Chemotherapy: Advanced Prostate Cancer Patients Who Receive Sipuleucel-T (PROVENGE) Followed by Docetaxel Derive Greatest Survival Benefit," was presented today at the Chemotherapy Foundation Symposium in New York by Daniel Petrylak, M.D., associate professor of medicine at the New York-Presbyterian Hospital at the Columbia University Medical Center.

      "The results of this analysis suggest that the use of PROVENGE as a first-line treatment followed by the chemotherapy docetaxel upon disease progression may provide patients with a substantially prolonged survival benefit," said Dr. Petrylak. "This analysis provides valuable clinical insight as to how the treatment of men with advanced prostate cancer will likely evolve with the potential introduction of new products like sipuleucel-T that complement the currently available treatment regimens for men with advanced prostate cancer."

      The analysis was conducted by evaluating the integrated data from the Phase 3 Studies D9901 and D9902A to assess the influence of PROVENGE on clinical outcome in patients who received docetaxel chemotherapy after primary treatment with PROVENGE. Specifically, the analysis evaluated survival data from 82 patients who received docetaxel chemotherapy following initial treatment with either PROVENGE or placebo. The median survival observed in the PROVENGE treated patients who subsequently received docetaxel was 34.5 months compared to 25.4 months for patients randomized to receive placebo who went on to receive docetaxel, a difference of 9.1 months (HR = 1.90; p-value = 0.023).

      Approximately 68 percent of the patients randomized to receive placebo also subsequently participated in a cross-over salvage protocol that allowed them to receive active cellular immunotherapy with APC8015F, a version of PROVENGE generated from cryopreserved cells. The median survival was 25.7 months for patients who received APC8015F followed by docetaxel. In contrast, the median survival was 20.2 months for patients who received placebo only and subsequent treatment with docetaxel, a 14.3 month difference compared to 34.5 month median survival seen in the patients who received initial treatment with PROVENGE followed by docetaxel. These three groups appeared to be well balanced based on their baseline prognostic factors, using an independently validated predictive nomogram (Halabi, et al. Prognostic model for predicting survival in men with HRPC: Journal of Clinical Oncology, 2003; 21(7):1232-7).
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:17:05
      Beitrag Nr. 6.220 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.026.238 von VaJo am 23.04.09 14:10:05VaJo schrieb: GVax funktioniert besser als Provenge.


      ...schrieb aber auch im Discovery-Forum folgendes:

      #199 von VaJo 20.04.09 20:57:44 Beitrag Nr.: 37.005.167
      Dieses Posting: versenden | melden

      Cell Genesys sieht im Moment auch recht interessant aus. Ihr größter Hoffnungsträger GVax ist ja geplatzt und plötzlich treibt es die Aktie nach oben?

      Vielleicht schau ich mir die mal genauer an. Aber auch nur wieder als MiniPos.


      http://www.wallstreet-online.de/diskussion/1149701-neustebei…


      Hier spricht ein Teilnehmer mit gespaltener Zunge --> IGNORE!
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:18:17
      Beitrag Nr. 6.221 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.027.905 von Cyberhexe am 23.04.09 16:56:45Na eben. ;)

      Du kannst keine P3 vergleichen, weil die GVax P3 völlig anders aufgestellt war. Die Daten die GVax vorher gezeigt hatte waren so eindrucksvoll das man in der P3 den Schritt wagte und GVax, Tax/Pred in Kombination untersuchte. Mit eben dem Ergebnis das es die Patienten nicht verkrafteten und es zum Studieabbruch kam.

      Dendreon ging einen anderen Weg. Es wurde die Wirkung Provenge gegen Placebo untersucht. Und siehe da, Provenge war sicher und sicherte einen Überlebensvorteil.

      Nimm es halt wie es ist. Ich wette die meisten hier wissen nichtmal was Placebo bedeutet, sonst würden sie nicht so euphorisch
      Placebo = Standart of Care propagieren :laugh:

      Die ganze Diskussion erinnert mich an vor zwei Jahren. Sie gleicht sich sogar. Im Ergebnis führte das zu einem approvable letter.

      :D
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:18:50
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: auf eigenen Wunsch des Users
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:24:39
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Korrespondierendes Posting wurde entfernt
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:36:47
      Beitrag Nr. 6.224 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.028.110 von VaJo am 23.04.09 17:18:50Vajo,

      also mal ganz ehrlich, Deine Postings sind stark abhängig ob Du investiert oder nicht investiert bist und das nicht nur hier in diesem Thread. Das war mein Wort zum Sonntag, eehhmmm den haben wir Gott sei Dank noch nicht.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:37:49
      Beitrag Nr. 6.225 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.028.163 von Cyberhexe am 23.04.09 17:24:39Servus Hexe,

      laß Dich nicht provozieren der VaJo ist es nicht wert, Du stehst Meilen über seinen Wissensstand in Sachen Provenge und Dendreon!:D
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:43:49
      Beitrag Nr. 6.226 ()
      Macht die Augen zu und trotzdem stehen die Fakten im Raum. Es ist wie es ist und namhafte Onkologen streiten darüber.

      Dr. Levitsky: Well, I think that will be a subject of considerable debate that will be greatly aided by having the data out there for people to look at in detail. At this point of ignorance, I am willing to bet you that a major parameter was that GVAX went up against Taxotere and Provenge went up against the placebo”

      Das ist leider so, auch wenn ihr den Hype immer weiter anheizen wollt.

      Und GVax hatte in der vergleichenden Studie 36 Monate Überlebensvorteil gegenüber 24 Monate bei Provenge. Das ist auch leider so :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:47:35
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Korrespondierendes Posting wurde entfernt
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 17:51:43
      Beitrag Nr. 6.228 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.028.369 von VaJo am 23.04.09 17:43:49Gut dann lassen wir das jetzt so stehen und viel Erfolg mit CEGE!
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 20:13:58
      Beitrag Nr. 6.229 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.028.369 von VaJo am 23.04.09 17:43:49Das ist leider so, auch wenn ihr den Hype immer weiter anheizen wollt.

      Selten so gelacht.... Was glaubst Du wohl was die Shares der hier in D investierten am Kurs bewegen können???

      Deine "Missionarstätigkeit" musst Du schon drüben in Amiland starten,dort wird der Kurs gemacht.

      Versuch es doch mal mit Deiner Meinung als Poster im IV...:cool:

      Auch von mir viel Glück für Dein Invest und noch ein schönes Leben.:kiss:

      Und nun...

      Klick...IGNORE.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 21:18:15
      Beitrag Nr. 6.230 ()
      Könnt ihr denn nicht toleranter mit zweifelnden + kritischen Meinungen umgehen, warum so aggressiv?
      Erst das Darstellen gegensätzlicher Ansichten ergibt einen ausgewogenen und ernstzunehmenden Thread.
      Und meiner Meinung nach ist eben nicht nur Euphorie geboten, ich seh (zarte?) Grautöne.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 21:25:14
      Beitrag Nr. 6.231 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.030.428 von glaubehoffnung am 23.04.09 21:18:15....... ich seh (zarte?) Grautöne.

      Ich bin ganz Ohr.
      Aber bitte mit Quellenangaben bzw. Links. :)
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 21:28:19
      Beitrag Nr. 6.232 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.029.810 von NoSelters am 23.04.09 20:13:58Versuch es doch mal mit Deiner Meinung als Poster im IV... :cool:

      No Du sprichst mir aus der Seele,
      das geeiere welches hier von einigen Usern die plötzlich nach der vorläufigen Bekanntgabe der Trials hier auftauchten geht einem schon auf den Senkel.

      Sollen sie doch am IV Ihre Fragen und bedenken vortragen.
      Es gibt dort genügend Diskussionspartner;)
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:05:18
      Beitrag Nr. 6.233 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.030.428 von glaubehoffnung am 23.04.09 21:18:15
      du siehst schon seit deinem 2 oder 3 posting grautöne und das ist ein fakt und keine intolleranz meinerseits!
      darf mann ja auch mal ansprechen, oder.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:23:53
      Beitrag Nr. 6.234 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.030.851 von GuHu1 am 23.04.09 22:05:18Vielleicht meint er aber auch nur die Grautöne des Bildschirmhintergrunds von WSO...
      :D
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:31:13
      Beitrag Nr. 6.235 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.031.027 von NoSelters am 23.04.09 22:23:53oh oh du schelm. ich sehe jedenfalls grün wenn ich mir den kurs anschaue.
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:35:06
      Beitrag Nr. 6.236 ()
      OT

      Benutzerprofil von glaubehoffnung Benutzername: glaubehoffnung
      Registriert seit: 12.04.2009 [ seit 12 Tagen ]
      Benutzer ist momentan: Offline seit dem 15.04.2009 um 23:42

      Wie geht denn so was??? Heute gepostet aber seit 15.04. offline?!!

      :eek:
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:39:13
      Beitrag Nr. 6.237 ()
      Hallo HAKUR,
      schön mal wieder was von dir zu hören!
      geb dir recht,ziemlich blödes geschmarre hier in der letzten zeit
      (nicht alle)!
      Avatar
      schrieb am 23.04.09 22:51:39
      Beitrag Nr. 6.238 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.031.118 von NoSelters am 23.04.09 22:35:06da wurde gerade ein posting gelöscht!!
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 00:07:33
      Beitrag Nr. 6.239 ()
      für mich ist und bleibt howie scher eine schlange, egal was er heute von sich gibt. letztlich bleibt er für mich einer der treibenden figuren die provenge um min. 2 jahre verzögerten.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=264900&pt=…

      "Howard Scher said that when primary endpoints of a trial are met, that an appilcant is invited to come in to the FDA to discuss that and can get approval quickly.
      Not exact quote but as close as I can get to expressing what he said on that topic at the moment."

      It is impossible to forget Mr. Scher's history w/Dendreon, no matter what he say, and it is even harder to ignore it. Yet, if the fastest approval is the most important goal, his possible change of attitude is a good news.

      Mr. Scher did not reform, of course, he is probably doing what all scumbags do when find themselves on a loosing side: all over sudden they pretend to be playing for the other team, and demand a full credit for a victory. I have no problem if Mr. Scher declares that he can not sleep at night, this time – because prostate cancer victims still have no access to Provenge, and then leads an effort to run an expedited approval process through the FDA. It is a cheap trick, but I'll take it anyway.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 06:39:01
      Beitrag Nr. 6.240 ()
      Dr. Levitsky: Well, I think that will be a subject of considerable debate that will be greatly aided by having the data out there for people to look at in detail. At this point of ignorance, I am willing to bet you that a major parameter was that GVAX went up against Taxotere and Provenge went up against the placebo”

      :eek::eek:

      :laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 07:17:14
      Beitrag Nr. 6.241 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.031.756 von VaJo am 24.04.09 06:39:01:laugh::laugh:
      :keks:
      Und ab auf:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 07:54:18
      Beitrag Nr. 6.242 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.031.756 von VaJo am 24.04.09 06:39:01An irgendetwas muß man sich am Morgen ja hochpeppln oder vereppln!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 08:52:33
      Beitrag Nr. 6.243 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.031.756 von VaJo am 24.04.09 06:39:01:laugh::laugh:
      mein depot zeigt 476% plus mit DNDN
      und deins mit DSCO ????

      :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
      :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 08:55:43
      Beitrag Nr. 6.244 ()
      ...wir sollten uns hier nicht provozieren lassen und zur inhaltlichen Debatte zurückkehren....netten Gruss! Birgit:)
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 09:26:53
      Beitrag Nr. 6.245 ()
      Eins hat die Impact Studie gezeigt: Provenge wirkt eindeutig besser als Traubenzucker gegen Prostatakrebs.
      Genau wie vor 2 Jahren

      Mittlerweile fällt das sogar Onkologen auf und die streiten sich über das Thema :laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 09:58:14
      Beitrag Nr. 6.246 ()
      einen guten Morgen in die Runde,
      da wir alle.....mal abgesehen von VaJo davon ausgehen das die Studienergebnisse positiv ausfallen werden stellt sich mir die Frage ob sich das nicht schon im Kurs wiederspiegelt und wir damit rechnen sollten das am Tag der Daten Veröffentlichung Gewinnmitnahmen einsetzen werden oder wie sieht das die Threadgemeinde hier!

      mfg
      Marchella
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 10:16:10
      Beitrag Nr. 6.247 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.515 von VaJo am 24.04.09 09:26:53Für mein Verständnis hast du die klinischen Studienbedingungen unzutreffend erfasst bzw. nicht recherchiert.

      Die Patienten bekamen Provenge oder Placebo verabreicht, ohne zu wissen, welches von beiden. Diese Tatsache ändert aber nichts daran, dass zusätzlich Chemotherapie wählbar war und standard of care jedem Studienteilnehmer stets zukommt.

      Fakt des Endergebnisses ist, dass der Überlebensvorteil mit Provenge in jedem Fall signifikant feststellbar ist und in Verbindung mit vorheriger Chemotherapie nochmals anwächst.

      Fakt ist auch, dass die Behandlung mit Provenge ungleich besser verträglich ist, als das, was bisher möglich ist / war.

      In diesem Sinne wüsste ich nicht einmal, warum Provenge einen deutlich besseren Überlebensvorteil gegenüber Taxotere herbeiführen muss ? Bei nämlich identischer Lebenserwartung ist es nur folgerichtig, sich für den dann angenehmeren Behandlungsweg zu entscheiden.



      Persönlich beschäftigt mich vielmehr die Frage, ob es Dendreon zuzutrauen ist, dass sie am 28. April grenzwertige Studienergebnisse präsentieren, die eine Zulassung erneut infrage stellen könnten, was für betroffene Patienten und für unser Invest ungünstig wäre. - Wer aber würde sich freiwillig vor der versammelten Fachelite mit Daten präsentieren, die sofort zerredet werden ? Das widerspricht im Grunde jeder Logik.

      Vielmehr könnte ich mir vorstellen, dass die Fachwelt sofort fordern wird, Provenges Einsatz im Frühstadium von Krebserkrankungen zu testen (Studie ja bereits begonnen), gerade weil die Ergebnisse um so besser werden, je länger Provenge im Patienten arbeiten und wirken kann.

      Auch wüsste ich nicht, warum die neue Technologie nicht auch für weitere Krebsarten Anwendung finden sollte ?

      Die Chancen stehen nicht schlecht, dass sich Fachwelt und Presse derart äußern und die Anteile von Dendreon in diesem Zuge höher bewertet werden.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 11:59:58
      Beitrag Nr. 6.248 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.219 von take-care am 24.04.09 08:52:33Dann sichere die auch ab;)

      Denn wer glaubt, die stehen da sehr lange, kann sich täuschen. Wenn die Daten am 28. nicht wirklich super sind, wird der Kurs diese entsprechend bewerten:cool:

      Gruß
      KLR
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 12:25:00
      Beitrag Nr. 6.249 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.786 von Marchella am 24.04.09 09:58:14Vielleicht setzt aber auch das Shortcovering ein...
      dann gehts erst mal nach Norden.

      We will see... ;)
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 13:01:16
      Beitrag Nr. 6.250 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.969 von barabo am 24.04.09 10:16:10Sehe ich genauso wie Du, außerdem sprach der CEO Mitchel Gold mehrmals von unambiguously {adv}
      eindeutig:D
      unzweideutig:D
      unmissverständlich :D
      Ergebnissen!:eek:

      Also, vielleicht kann unser VaJo auch daraus ein zweideutig, missverständlich machen!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 13:57:17
      Beitrag Nr. 6.251 ()
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:06:28
      Beitrag Nr. 6.252 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.034.913 von Marchella am 24.04.09 13:57:17Und nochmals weils so schön ist:

      Dendreon Announces Data Presentations and Webcast
      SEATTLE, April 24, 2009 - Dendreon Corporation (Nasdaq: DNDN) today announced the following data presentations taking place at the American Urological Association's (AUA) Annual Meeting in Chicago, as well as a Dendreon-sponsored IMPACT data webcast conference call:

      April 28, 2009, 2:20 p.m. CDT-"A randomized, double-blind, placebo-controlled, multi-center, phase III trial of sipuleucel T in men with metastatic, androgen independent prostatic adenocarcinoma (AIPC)." AUA Late-Breaking Science Forum to be held from 1:00 p.m. to 2:30 p.m. CDT. Room W375 at McCormick Place

      April 28, 2009, 10:30 a.m. to 12:30 p.m. CDT-Abstract #1408: "Preclinical Evaluation of the TRPM8 Ion Channel Agonist D-3263 for Benign Prostatic Hyperplasia." Poster presentation to occur in the Benign Prostatic Hyperplasia: Basic Research session. Room W375B at McCormick Place

      April 28, 2009, 4:30 p.m. CDT- IMPACT data webcast conference call

      The IMPACT (IMmunotherapy for Prostate AdenoCarcinoma Treatment) study evaluated PROVENGE® (sipuleucel-T), Dendreon's investigational product candidate for men with advanced prostate cancer representing the first in a new class of active cellular immunotherapies specifically designed to engage the patient's own immune system against cancer. Dendreon announced last week that the IMPACT trial met its primary endpoint of improving overall survival compared to a placebo control.:D
      To access the live conference call, dial 1-877-675-4753 (domestic) or 719-325-4864 (international). The call also will be audio webcast and will be available from the Company's website at www.dendreon.com under the "Investor/Webcasts and Presentations" section. There will be a slide presentation to accompany the call, which will also be available on this section of the Dendreon website. A recorded rebroadcast will be available for interested parties unable to participate in the live conference call by dialing 1-888-203-1112 (domestic) or 719-457-0820 (international); the conference ID number is 6483399. The replay will be available from 8:00 p.m. ET, April 28, 2009 until midnight April 29, 2009. In addition, the webcast will be archived for on-demand listening for 30 days at www.dendreon.com.

      About Dendreon
      Dendreon Corporation is a biotechnology company whose mission is to target cancer and transform lives through the discovery, development and commercialization of novel therapeutics. The Company applies its expertise in antigen identification, engineering and cell processing to produce active cellular immunotherapy product candidates designed to stimulate an immune response. Dendreon is also developing an orally-available small molecule that targets TRPM8 that could be applicable to multiple types of cancer as well as benign prostatic hyperplasia. The Company has its headquarters in Seattle, Washington and is traded on the Nasdaq Global Market under the symbol DNDN. For more information about the Company and its programs, visit www.dendreon.com.

      Contacts:
      Jennifer Cook Williams
      Investor Relations
      Dendreon Corporation
      (206) 829-1500

      Media:
      Katherine Stueland
      WeissComm Partners
      kstueland@wcpglobal.com
      (312) 608-0320
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:07:55
      Beitrag Nr. 6.253 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.235 von Birgit.Tersteegen am 24.04.09 08:55:43große worte birgit, sehe ich auch so, ich habe auch keine lust auf dieses gepöbel wie damals mit den gpclern.

      vajo, alles wird gut und ich hoffe du machst mit cege deinen mega deal, aber findest du nicht das deine posting reg. cege in einen anderen thread gehören?
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:16:59
      Beitrag Nr. 6.254 ()
      I went to the Prostate Cancer Foundation's meeting yesterday. I thought it was nothing more than another begging for money whether it be Congress allocating some to DOD and NCI research, or PCF raising some money. Safeway was mentioned but it is really Safeway's customers who are coming up with the bucks so I don't think Safeway should be getting so much credit.

      PCF's Jonathan Simons said something like leaving a message of hope. The transcript will eventually will be on the National Press website and then a video will be posted later.

      I found the group to be very pleased with itself thinking they have the best thing going to fight prostate cancer. And yet, there was the mention of what is not right and what is not totally working so they needed the money to keep coming in. Provenge and Dendreon were mentioned a few times and I found it quite amazing how they could say there are problems with the system as shown in the Provenge case and yet one of the causes of the problems, Howard Scher, was sitting right there among them.

      The main thing this conference seemed to be about, besides getting more money, was clinical trials. Scher made the point that if it wasn't for DOD, NCI and PCF, the advancement against prostate cancer would not have happened because they needed a place to have trials and needed to be able to afford trials. "PCF and DOD set up the ability to have trials," Scher said. So I thought to myself, no biotech company could have trials without PCF, DOD, and NCI? What about other cancer trials, especially those not for prostate cancer? And remember, NCI does not support Provenge so they pick and choose what trials they send money to.

      Donald Coffey, who is a scientist and not a doctor, spoke a lot. He is a very amiable man and a professor at John Hopkins. He mentors the young investigators for PCF. He seemed very pleased with this setup they have and said, "Clinical trials are the heart of this."

      The other glaring point made at this meeting were statements by S. Ward Casscells and Mark Grayson saying if it weren't for clinical trials, they wouldn't be there. Clinical trials saved their lives. I thought it was a nice idea but how do they expect to get every single patient in the trials, if that is the way to save lives. Grayson said he went to two doctors and neither spoke about clinical trials. He thinks doctors should talk them up. Well, like I said, how do you get everyone in them and what about the tough requirements for all of them? I think there is something missing here.

      Patient advocate, Alvin Chin, did a great job talking about Provenge. It was funny because he sat right next to Howie. Alvin said quite frankly it should have been approved two years ago. Jonathan Simons was the first to react to it and the transcript will show that. To my best understanding of his point, something like "We need more men in the Dendreon." It appeared to me that it was a slap at a small trial. I was going to address it and other things when it was my turn at the mike but they stopped the show. They said that was all the time they had. It surprised me because the guy handling the questions nodded to me saying I was next.

      Scher's response in a round about way was that we must be careful about flaws in trial design. To me, it was another attack on Provenge even though he didn't directly come out and say it.

      Frank Burroughs from Abigail Alliance got to ask questions. Frank was impressed with the statement about clinical trials saving lives. He hopes that point can help drive home the Access Act. Frank did a good job asking about Provenge and quoted Randall Lutter who said the Provenge Advisory Committee was an anomaly. I watched Scher and he seemed unfazed. He strikes me as being a very clinical person detached from emotions so he can't feel anything when cutting out your prostate. I have seen doctors like this and it serves them well from being emotionally involved but, to me, it leaves them a bit out of touch. People are people not just patient numbers.

      Donald Coffey was the first to respond to Frank Burroughs' point about the shenanigans surrounding the processing of the Provenge BLA. He seemed to say it was more a case of incompetence. He said a lot of things are broken and Wall Street was a factor. I will wait to see the transcript to get his exact points. It was difficult to hear in this place with cameras and equipment moving around and the mikes the panelists used were not the best. Coffey did say we should have patient rights. That was good since it should be between a doctor and his patient.

      So when my turn came for the mike, I was stunned when the guy wrapped it up saying that was all the time we have. He said he was sorry he couldn't get to all the e-mail questions and it was odd that they took none of the phone questions. He said all e-mail questions will be eventually answered on their website.

      Then they broke for lunch so I headed directly to Scher. I had to wait my turn. A lot of things ran through my mind. For one, I got a sickening feeling when I first walked in this conference room and saw him there. It was my first reaction when I was face to face with him. He hurt a lot of people. Then I thought, if anyone really wanted to threaten this doctor, it was easy to do. He was very vulnerable here and I am sure at other places he goes. So to me, it further proves the nonsense of the so-called threats. But I had planned to behave myself here, not yell and just ask questions.

      The documentary filmmaker captured my questioning of Scher. I asked him if he, and PCF, would rally around Provenge if the data is proved to be what Dendreon said. He said yes but was very quick to say we have to look at the data. He didn't seem particularly happy with the question and didn't seem to want to talk about it much.

      I then moved to Coffey because like I said earlier he is very amiable. I thought I would get this approachable professor who seemed to enrapture this group here on board. He said, yes, PCF would be all for Provenge if the data turns out to be what it is sounding to be. But then he went into a discussion about a Congressional quandary so he really threw me off. One thing about me, unfortunately, is that I am a very methodical person. I depend on notes and a plan. I'm not Mr. Serious for no reason. When I wasn't given the mike with my prepared questions, it really got me off kilter. I didn't even recover in time when I had Scher's attention. In looking back on it this morning, I am disappointed. A big part of me wanted to be real confrontational and yet I was trying to play it cool. Well when Coffey moved to the Congressional quandary, I recouped some. He said something like if a soldier gets hit with a bomb in Iraq or a man in America needs help with prostate cancer, who does Congress help first? I wasn't sure where he was going so I said I don't know but that is not the point at all.

      I raised my voice a few decibels and presented the case for Dendreon. Now I was in gear telling the Provenge story and how the processing of the BLA was messed up. I told him I wasn't asking Congress for money. That seemed to be first and foremost to these people here. I went through the AC hearing, the 17-0 and 13-4, the tampered question, etc., etc. I noticed people were now looking at me. Scher was behind me so I don't know if he heard me. Coffey finally understood my point and said, yes, PCF would rally behind it if the data shows to be true.

      So that was the best I could do. I wanted to challenge more with the mike, especially since they were making a transcript. I wanted to talk about these clinical trials they are all so happy about. If their perception is they are the end all and be all, how do you jam 50,000 men into them? And if the small trial question Scher seemed to allude to is a problem, I wanted them to tell me the FDA never approved a small trial treatment. I also wanted to ask Scher in front of everyone, if the numbers in the trial are the biggest concern to him, what happened to the 900 to 1200 in his Asentar trial? And if everyone like Novacea, Cougar, Cell Genesys and Dendreon are grabbing for the patients, who wins and loses in this fight to fill the trials and where does that leave the patients? Well, the whole thing didn't go as I planned and I feel like I should have done more. But at least we got them talking about Provenge. They are all cognizant of the Dendreon's big day next Tuesday. I am trying to get sound bytes of my questioning Scher and Coffey so I can give a more exact response by them.

      Best of luck to all, especially the patients.

      -MrSerious

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=265065&pt=…
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:17:00
      Beitrag Nr. 6.255 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.033.963 von klr am 24.04.09 11:59:5822% wurden gebraucht per SPA mit der FDA, sprich mind. 22% getroffen, da eindeutig in der pr am 14.04 mitgeteilt.
      alles andere ist ON TOP, und noch eindeutiger als sowieso schon.

      aber danke für dein liebgemeintes posting:kiss:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:21:18
      Beitrag Nr. 6.256 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.035.036 von take-care am 24.04.09 14:17:00sehe ich auch so, man bekommt das gefühl das einige hier denken die firmen legen die trials an wie sie lustig sind.

      thx für den hinweis.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:33:16
      Beitrag Nr. 6.257 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.035.074 von GuHu1 am 24.04.09 14:21:18ja genau,
      der dsco loser macht sich lustig über eine vereinbarung bzw. über das trial design zwischen DNDN und der FDA.
      vajo...weisst du eigentlich wie der überlebensvorteil bei taxotere gegenüber PLACEBO war ??
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:35:19
      Beitrag Nr. 6.258 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.035.036 von take-care am 24.04.09 14:17:00Interessant!

      Re: Interview w/ Dr. Sam Chang - Vanderbilt


      Excellent interview. The link is on the Care To Live website too in a 4/14/09 post, the day Dr. Gold revealed we hit statistical significance.


      9:00 AM ET IMPACT Data Conference Call Listen to webcast


      http://caretolive.com/2009-04-14/dendreon-scores-a-touchdown…


      Mike Kearney had written to Andrew Schorr of Patient Power, to keep him updated. Mr. Schorr did a breaking news interview with Dr. Sam Chang, a Urologist from Vanderbilt University to find out what he thought about Dendreon’s announcement today.

      At the end of the interview, Andrew said “Doctor, you sound really excited about this.” The doctor said, “Yes, not only for prostate cancer but for other cancers as well.”
      Recommended listening: http://www.patientpower.info/Audio/ht/HT041409.mp3a

      http://www.patientpower.info/
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 14:35:26
      Beitrag Nr. 6.259 ()
      heute gehts übrigens über die 21 usd
      erster premarket shake versuch gerade drüben

      gutes zeichen, da scheinen einige angst vor dem nächsten CC am dienstag zu haben !!!
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 17:23:25
      Beitrag Nr. 6.260 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.032.969 von barabo am 24.04.09 10:16:10"...Persönlich beschäftigt mich vielmehr die Frage, ob es Dendreon zuzutrauen ist, dass sie am 28. April grenzwertige Studienergebnisse präsentieren, die eine Zulassung erneut infrage stellen könnten, was für betroffene Patienten und für unser Invest ungünstig wäre. ..."

      Ja, genau die Befürchtung hege ich, hergeleitet aus der verzögerten Veröffentlichung der Studiendetails. Kann sein, dass ich mich irre, o.k., dann werde ich mit nem Kurssprung belohnt. Aber meinen gesunden Menschenverstand und das Mißtrauen schalte ich nicht aus.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 18:42:25
      Beitrag Nr. 6.261 ()
      Dendreon

      First up is Dendreon (DNDN), a biotech company that has been making headlines lately and is considered a very controversial stock. Recently, the company announced study results that showed that its breakthrough drug Provenge extended the survival rate for people who suffered from prostate cancer. The company expects to ask for FDA approval for Provenge in the fourth quarter.

      Looking at the chart below, you can see that Dendreon is approaching a three-year breakout at around $22 a share. If the stock can close above this key price level, it could signal that the trend higher is far from over. Volume continues to be strong for Dendreon. Over the past five trading sessions, volume has clocked in well above the average daily volume of 5.3 million shares, twice hitting well over 17 million shares. It’s also worth noting that more than 20% of the float is currently sold short as of April. If the trend continues higher for Dendreon, the high short interest could fuel another massive short squeeze from current levels.

      http://www.stockpickr.com/problog/1614/
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 18:57:51
      Beitrag Nr. 6.262 ()
      hört sich gut an, man kann glatt optimist bleiben:


      at 4/24/2009 12:39:56 PM by nfld_watchdog

      ALMOST 60,000 CALL Options at the May $25 and $30 strikes....WOW!!
      ONLY 8,000 Puts at the same strikes.

      You RARELY see this type of action on a relatively small company.

      An amazingly bullish SKEW!!


      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=265300&pt=…
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 19:49:18
      Beitrag Nr. 6.263 ()
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 19:52:27
      Beitrag Nr. 6.264 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.036.875 von glaubehoffnung am 24.04.09 17:23:25Den gesunden Menschenverstand nicht auszuschalten ist immer gut!

      Grenzwertergebnisse erwarte ich nicht, Mitchell Gold sprach wie schon öfters erwähnt von unambiguously results und d.h. eindeutig!
      Die 22% müssen erreicht worden sein sonst hätte Dendreon den primary endpoint nicht erreicht, also was willst Du mehr?

      Ich dende Dendreon wird tolle Ergebnisse auf der AUA bekanntgeben und die Fachwelt wird die erste Prostatakrebsimmuntherapie feiern die das Leben von vielen Kranken verlängern wird!

      Ausßerdem no risk, no fun, oder?:lick:
      Wobei das risk, bestand in meinen Augen "im Erreichen des primary endpoints" und den hamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      :D
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 20:03:14
      Beitrag Nr. 6.265 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.037.870 von Magnetfeldfredy am 24.04.09 19:52:27Und es ist schon ein tolles Gefühl, das ganz America auf DNDN schaut, meiner Meinung nach!;)
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 20:05:18
      Beitrag Nr. 6.266 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.037.848 von GuHu1 am 24.04.09 19:49:18But because there's such wild interest in this story, I thought it'd be a good idea to also lay out our agenda for our coverage as of today.:D
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 20:09:44
      Beitrag Nr. 6.267 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.037.931 von crivit am 24.04.09 20:03:14Ja brutales Medieninteresse!

      Ich hab nochmals ein paar Highlihgts von der Pressemeldung vom 14.4.09 herausgefiltert, die mich bestärken nicht zu verkaufen:

      PROVENGE Significantly Prolongs Survival in Men with Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study

      – Study Meets Primary Endpoint Showing Statistically Significant Improvement in Overall Survival –

      – First Active Immunotherapy for Cancer to Prolong Survival –
      – Full Data to be Presented at Plenary Session at Upcoming AUA Annual
      The magnitude of the survival difference observed in the intent to treat population resulted in the study successfully achieving the pre-specified level of statistical significance defined by the study's design. The safety profile of PROVENGE appeared to be consistent with prior trials.:D

      Because the data meet the criteria and specifications outlined in its Special Protocol Assessment (SPA) agreement with the FDA

      Denkt Ihr Mitchell Gold ist so blöd und blamiert sich jetzt nach diesen Fakten auf der AUA? Ich glaubs nicht!!!;)
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 20:15:58
      Beitrag Nr. 6.268 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.037.973 von Magnetfeldfredy am 24.04.09 20:09:44Denkt Ihr Mitchell Gold ist so blöd und blamiert sich jetzt nach diesen Fakten auf der AUA? Ich glaubs nicht!!!

      Bei der jetzigen Situation wäre das ein fataler Fehler.
      ICh denke er wusste was für ein Medieninteresse auf ihn zu kommt und ich bleibe dabei das seine Geheimtuherei auf Short Interest basiert.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 21:21:42
      Beitrag Nr. 6.269 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.022 von crivit am 24.04.09 20:15:58Warum "fataler Fehler"?

      Er versucht vielleicht nur das Beste aus ner nicht einwandfreien Situation zu machen - wäre zumindest vorstellbar!?

      Hats schon öfter anderswo gegeben, die Taktik ist immer gleich.

      Hoffen wir, dass es ein Happy End gibt.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 21:55:44
      Beitrag Nr. 6.270 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.458 von glaubehoffnung am 24.04.09 21:21:42"Nicht einwandfreien Situation"

      Wenn Mitchell Gold von primary endpoint....gold standard....redet und Dendreon dies verkündet, wäre er vor versammelter AUA der Looser der Nation, mehr noch the lyer of USA, wie naiv bist Du eigentlich?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 21:57:55
      Beitrag Nr. 6.271 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.458 von glaubehoffnung am 24.04.09 21:21:42Er versucht vielleicht nur das Beste aus ner nicht einwandfreien Situation zu machen - wäre zumindest vorstellbar!?

      Das hätte er doch gar nicht nötig gehabt.
      Bei zweifelhaften Daten wäre es ein Leichtes für Ihn gewesen die Präsentation auf der AUA abzusagen bzw.die "Einladung" abzulehnen.
      Oder andersrum gefragt...Warum hatte der Organisator(Gremium?) von AUA wohl DNDN noch kurzfristig unbedingt haben wollen?
      ...um nen Rohrkrepierer zu präsentieren,...und das zum 100.Jahrestag?
      Wohl kaum,oder?

      Alles wird gut. :cool:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:02:39
      Beitrag Nr. 6.272 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.740 von NoSelters am 24.04.09 21:57:55Denk ich auch! Long and strong, schon im Interesse der Kranken!:D
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:04:16
      Beitrag Nr. 6.273 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.740 von NoSelters am 24.04.09 21:57:55Nicht nötig gehabt?

      Absagen und dann????


      Und was ist mit den 100 Mio Aktien beabsichtigt?

      Abwehr von Übernahme, klar, mag sein, oder vllt neue Studie (Dr. Wang z.B. liegt nicht so falsch) ???
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:07:30
      Beitrag Nr. 6.274 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.790 von glaubehoffnung am 24.04.09 22:04:16Wart`s ab und wenn Du so ein Zweifelnder bist, leg dein Geld in Festgeld zu 1,5 % an, nimm`s nicht persönlich, daß Gejammere nervt!
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:09:29
      Beitrag Nr. 6.275 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.818 von Magnetfeldfredy am 24.04.09 22:07:30Und deine Sprüche gehen haarscharf an der Thematik vorbei.

      Hier sollten ALLE Argumente sachlich ausgetauscht werden können.

      Und wenn manche nur Jubel vertragen können, sollten sie sich die Ohren zuhalten.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:15:55
      Beitrag Nr. 6.276 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.837 von glaubehoffnung am 24.04.09 22:09:29Du bist seit dem 12.4.09 dabei, wo warst Du vor Jahren als Cyberhexe und jetzt seit langem GuHu1 super recherchieren und auch mich gewarnt haben, aber jetzt ist es soweit:

      Provenge works, works, meets, meets, primary endpoint und zwar eindeutig, so Mr Gold!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Du bis auch in Magforce dabei, die haben auch eine kurz bevorstehende Nanopartikelkrebstherapie mit der Indikation Prostatakrebs.....
      Hast Du Angst, daß Provenge von Dendreon zuerst zugelassen wird?
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:33:31
      Beitrag Nr. 6.277 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.837 von glaubehoffnung am 24.04.09 22:09:29Deine Zweifel sind berechtigt.
      Börse ist nicht logisch, Verhaltensweisen schon.
      Nun nocheinmal, warum sollte Gold sich dem Gelächter und Spott auf der AUA aussetzen, wenn es auch anders geht.
      Er hätte die Zahlen auch mit der Meldung vom Erreichem der Endpunkte nennen können, was eine Präsentation auf der AUA überflüssig gemacht hätte.
      Wenn die 100 Mio Aktien genehmigt werden, so werden sie meiner Meinung nach nur als Versicherung gg. Übername verwendet.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:34:29
      Beitrag Nr. 6.278 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.010 von Datzel am 24.04.09 22:33:31Das passiert in der Eile,,,, Übernahme
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:40:18
      Beitrag Nr. 6.279 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.790 von glaubehoffnung am 24.04.09 22:04:16Nix wär gewesen.Kein Mensch hatte damit gerechnet das die kleine Dendreon beim 100-jährigen Geb.präsentieren wird!

      Die Ergebnisse hätten auch wie üblich,und von Dir im Übrigen auch gewünscht,über ne Adhoc kommen sollen.
      Wären Sie vielleicht auch,wenns erwartete Daten gewesen wären.
      Nun sind es aber Knallerdaten welche die kühnsten Erwartungen übertreffen...die will ich doch gebührend präsentieren,deshalb AUA.

      Es gibt immer zwei Sichtweisen,...die Frage ist nur,welche ist logischer und somit wahrscheinlicher.(..bis hin zur Sicherheit)

      "Think Big" ;)
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:57:17
      Beitrag Nr. 6.280 ()
      S.I. + 11,54 %


      Settlement Date Short Interest Percent Change Average Daily Share Volume Days to Cover
      04/15/2009 21,611,442 11.54 16,375,362 1.32
      03/31/2009 19,374,910 8.27 2,508,794 7.72
      03/13/2009 17,895,328 15.01 3,087,755 5.80


      Das gibt ein Blutbad....
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 22:59:37
      Beitrag Nr. 6.281 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.038.891 von Magnetfeldfredy am 24.04.09 22:15:55Mensch, hast Du ne Ahnung von Magforce. Les dich mal zuerst in die Magforce/Nano-Problematik ein und stell DANN irgendwelche Behauptungen/Vergleiche auf.

      Ich hab 2007 den DNDN-Thread und das Verhalten der maßgeblichen Schreiber sehr genau beobachtet und auch den Rückschlag von DNDN zur Kenntnis genommen.
      Und damals lagen die Mahner richtig.
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 23:08:18
      Beitrag Nr. 6.282 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.021 von Datzel am 24.04.09 22:34:29Kann man so sehen oder vielleicht auch nicht, ist Glaubenssache.

      "....Er hätte die Zahlen auch mit der Meldung vom Erreichem der Endpunkte nennen können, was eine Präsentation auf der AUA überflüssig gemacht hätte...."

      Denkbar wäre doch z.B., dass die Details vllt nicht so toll sind und vom Laienpublikum usw. bei sofortiger Bekanntgabe verrissen worden wären. Nun könnte versucht werden, über die Fachgemeinde mit ihrem Verständnis fürs Subtile ne Druckfront aufzubauen!?
      Nur ne alternative Gedankenspielerei meinerseits, einfach nur Ausdruck meines Mißtrauens, weil mir die Informationspolitik von DNDN nicht behagt.

      Noch mal: Ich bin selbst investiert und würde mich freuen, wenn Provenge zugelassen werden würde. Aber andererseits hat man schon Pferde kotzen sehen.:lick:
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 23:42:41
      Beitrag Nr. 6.283 ()
      Und damals lagen die Mahner richtig.

      wir haben derzeit eine komplett andere ausgangssituation.
      ich kann mir nicht vorstellen das eine druckfront aufgebaut werden muss.
      hast du die antworten von jennifer DNDN IR auf fragen aus dem IV gelesen?

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=248527&pt=…

      Hello xxxxxx-
      My answers are below. I hope they are helpful to you.
      Best regards,
      -Jennifer

      _____________________________
      Jennifer Cook Williams
      Investor Relations
      Dendreon Corporation
      (206) 829-1500
      jwilliams@dendreon.com

      ----------------------------------------------------- ---------------------------
      From: xxxxxxxxxxxxxxx[mailto:xxxxxxxxxxx]
      Sent: Sunday, March 01, 2009 7:27 AM
      To: Investor Relations
      Subject: Question


      Hello,

      I am a holder of Dendreon shares (x,xxx shares in total to date).

      I have a few questions:

      a) If Provenge results show 22% in April 2009, does DNDN file a new Drug application or an amended BLA application with the FDA?

      Yes, our plan would be to amend our BLA with the FDA in light of a positive result, i.e., 22% reduction in the risk of death.

      b) Always assuming it is positive, how long after the April results would DNDN file these applications?

      As quickly as possible, but we would be discussing our filing plans with the FDA and would then proceed with our amended BLA filing, should that be appropriate.

      c) What is time frame for FDA approving this once application once it is filed?

      We would have a six-month clock with the FDA once our amended filing is submitted.

      d) If Provenge results show only 20% as at interim in October 2008, are you still going to file Drug application or amended BLA or, is that it for Provenge?

      It is hard to project that without seeing the data, but I can assure you that if we are in a \"near miss\" situation, we would certainly be having conversations with the FDA about what our options are. Keep in mind also that a sensitivity analysis will be done, which will include additional patients, so we may have that to discuss with the FDA as well.

      e) Once nasty analyst Ascroft has a $ 1/share target, says that event 304 occurred too early and that DNDN will not hit 22%? Any truth to this?

      We announced a few weeks ago that patients on the IMPACT trial are behaving very similarly to those in our D9901 trial, so the overall death rate in the study is tracking where we had predicted it would, so I can tell you that there are no red flags in the trial at this point that lead us to be discouraged.


      Thank-you for your responses,
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 23:46:22
      Beitrag Nr. 6.284 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.174 von glaubehoffnung am 24.04.09 23:08:18In der Tat,auch denkbar.
      Aber für mich im Hinblick auf die "nötigen" 20+% welche schon bei den Interiemsdaten erreicht wurden(20%),kaum wahrscheinlich.

      We will see....
      Avatar
      schrieb am 24.04.09 23:52:41
      Beitrag Nr. 6.285 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.149 von glaubehoffnung am 24.04.09 22:59:37Und damals lagen die Mahner richtig.

      Die Mahner von damals waren in erster Linie gefrustete GPC-ler,also nicht objektiv.
      Objektiv gesehen hätte die Zulassung von Provenge bereits 2007 erfolgen sollen.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 00:31:42
      Beitrag Nr. 6.286 ()
      Und was ist mit den 100 Mio Aktien beabsichtigt?

      Abwehr von Übernahme, klar, mag sein, oder vllt neue Studie (Dr. Wang z.B. liegt nicht so falsch) ???


      weiß dr. wang was im cr letter steht? ich denke nicht!
      mitch sagt 22% überlebensvorteil ist die hürde welche die fda festgelegt hat.

      folglich wozu benötigt dndn die 100 mio aktien?
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 00:56:21
      Beitrag Nr. 6.287 ()
      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=265464&pt=…

      Jennifer,

      I'm an investor in Dendreon and a huge believer in the science. Congratulations to you and everyone at team Dendreon for a huge accomplishment! I come with a question from the Investor Village community. It's become very apparent that Dr. Scher and a slew of others who are dedicated to keeping Provenge off the market are going to attempt to attack the trial design of IMPACT. Is Dendreon management prepared to answer and respond to these allegations? Will Dendreon consider at any point and time to finally discredit the words of this Dr. Scher who clearly has a major (COI) in regards to Dendreon and Provenge. I find it very important that PR is prepared to fight back quickly with responses to these "trial flaw" suggestions from these attacking parties. Any response you can provide in regards to "trial design flaws" would be greatly appreciated.

      Also, while I'm sure you can't comment. I think it would behoove Dendreon to be sure these same individuals who have attempted vigorously to crush Dendreon and Provenge be brought to justice when this process is all said and done.

      Regards,

      JustOnce

      PS. If it's ok I will be sharing your response with the community.
      ____

      Response:

      Hello, and thank you for taking the time to email and for the congratulations. This is an exciting time for Dendreon and our supporters, and of course, prostate cancer patients.

      Regarding your question, it comes down to the science, and it is our hope that the body of clinical data that we've compiled from the PROVENGE clinical trials showing a benefit in overall survival will speak for itself. The bottom line is that the FDA requested additional supportive data for survival. Specifically the FDA indicated that a positive survival analysis from the IMPACT study would be sufficient to amend our BLA for licensure. Given that we have shown a statistically significant benefit in overall survival in the IMPACT study, we will be amending our BLA and working with the FDA to move this product through the regulatory process as rapidly as possible. We look forward to the presentation of the data next week and the scientific discussions that will surround the presentation.

      I hope this provides additional clarity for you. Thanks also for asking for permission to share this info on the board. You are more than welcome to.

      Best regards,
      -Jennifer
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 01:09:12
      Beitrag Nr. 6.288 ()
      keine Ahnung ob das Interview hier schon verlinkt ist
      setze es einfach mal rein.
      so loong
      http://www.youtube.com/watch?v=wm4o1fYtCTQ&feature=PlayList&…
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 06:37:12
      Beitrag Nr. 6.289 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.447 von hakur am 25.04.09 01:09:12Prostate Cancer Drugs Get Street's Attention
      Peter Benesh
      On Friday April 24, 2009, 6:28 pm EDT
      Buzz up! Print Related:Cougar Biotechnology, Inc., Dendreon Corp., GlaxoSmithKline plc
      When your stock price rises fivefold in less than a month -- including a one-day climb of more than 200% -- you tend to draw some attention.

      Related Quotes
      Symbol Price Change
      CGRB 35.20 +0.30

      DNDN 20.08 -0.25

      GSK 29.34 +0.23

      SNY 26.81 +0.26


      {"s" : "cgrb,dndn,gsk,sny","k" : "c10,l10,p20,t10","o" : "","j" : ""} That's what's happening at Dendreon (NasdaqGM:DNDN - News), a developer of anti-cancer drugs.

      On April 14, its shares soared to a two-year high of 22.10 before closing the day at 16.99, buoyed by an announcement that its main drug, Provenge, prolonged the lives of men with advanced prostate cancer in a phase three study.

      Dendreon will provide more detail on Tuesday.

      Provenge is a vaccine that boosts the body's own immune system to fight the disease.

      Dendreon hopes for regulatory approval soon so it can get the drug to market in 2010.

      The company's recent stock spike comes after a few years when shares languished around 4 or 5. As recently as March 9, they hit a seven-year low of 2.55.

      Dendreon isn't the only developer of prostate cancer drugs to gain favor on Wall Street lately. Shares of Cougar Biotechnology (NasdaqGM:CGRB - News) have risen more than 55% since early March.

      Neither firm has ever shown a profit. Thomson Reuters analysts see first profits in 2011 for Dendreon and 2012 for Cougar.

      Different Paths

      The companies have different technologies targeting two types of prostate cancer patients. Provenge is a vaccine given by injection and is for patients who have not yet had chemo or hormone therapy.

      While it's a vaccine, Provenge is not a preventative for healthy men, says Joel Sendek, an analyst at Lazard Capital Markets. "By boosting the immune system, it's designed for people who have prostate cancer to begin with."

      Cougar's abiraterone, an oral drug, is about to start phase three trials. It's intended to help men with advanced cancer that persists after other treatments.

      In late February, just before Cougar's stock began to climb, Chief Executive Alan Auerbach reported positive phase two results for the drug.

      Sendek puts abiraterone potential sales at $1 billion a year.

      "I think abiraterone is for real," he said.

      Bullish Outlook

      Cougar had $91 million in cash at the end of 2008. That should carry it to product approval and marketing, Sendek says.

      Phase three data should come out in 2010. Sendek figures Cougar will seek a marketing partnership with a large biopharma before the end of this year.

      Abiraterone has a low clinical and regulatory risk and could be on the market by 2011, he says.

      It could become a first-line treatment as well as a maintenance drug for prostate cancer. It might even be useful for treating breast cancer.

      Needless FDA Fussiness?

      The market potential for Provenge is bigger. Conservatively, Provenge could see yearly sales of $2 billion in the U.S. alone, Sendek says.

      He expects European approval by the end of 2011. A nod in Europe would double the prospective market for Provenge.

      That's good news for Dendreon, which would not comment for this story. It's also good news for investors. And it offers hope for future patients.

      But it's two years later than it should have been, says Gregory Conko, senior fellow at the Competitive Enterprise Institute. The Food and Drug Administration delayed Provenge for two years without justification, he says.

      The agency ignored the 2007 votes of its own advisory committees when it delayed approval of Provenge. Those votes were 17-0 in support of Provenge's safety and 13-4 in favor of its efficacy.

      The FDA required Dendreon to conduct a further phase three trial. The FDA's demand for more data preceded a 2007 collapse of the stock.

      "This needlessly forced tens of thousands of prostate cancer sufferers to miss what might have been their only chance at survival," said Conko, adding that the FDA had been too "fussy."

      Conko says he doesn't expect the FDA to delay Provenge further.

      That means Provenge is about to change from a speculative story to an execution story, says Joe Pantginis, a Merriman Curhan analyst.

      With the details to emerge Tuesday on Provenge's effectiveness, "Dendreon must deliver," Pantginis said.

      As with all drugs, Provenge will get FDA approval only for those conditions tested in clinical trials. It could take several years for wider uses to get the regulatory OK.

      Some doctors might try Provenge on early-stage prostate cancer patients, Pantginis says. But Dendreon cannot market it for that purpose.

      Major Breakthroughs

      Dendreon is likely to market Provenge by itself in the U.S. To reach specialists in prostate cancer, it will need only a small sales force.

      Overseas it will need a partner, Pantginis says. Likely candidates are GlaxoSmithKline (NYSE:GSK - News), Sanofi-Aventis (NYSE:SNY - News) and Japan's Takeda. All three have interests in prostate cancer or immunotherapy or both.

      Meanwhile, Cougar anticipates no difficulties in its dealings with the FDA or with European regulators.

      Both drugs, if successful, will be major breakthroughs.

      Pantginis says Provenge merits special attention because of its mechanism of action -- sparking the body's immune system to fight prostate cancer.

      "There have been a lot of skeptics about immunotherapy because no one has yet reached finish line," he said. "It appears Dendreon will do it."
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 08:50:14
      Beitrag Nr. 6.290 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.301 von NoSelters am 24.04.09 23:52:41Klar waren die (wir:D) GPCler gefrustet und besorgt wg der potentiellen Konkurrenz. Aber ich entsinne mich, dass z.B. Ipollit sich sehr bemühte, das wohl kurzfristig angeeignete Wissen sachlich einzusetzen. Wurde aber niedergebügelt, oder!?:lick:

      GuGu: "Jennifer" ist doch eine DNDN-Angestellte, Öffentlichkeitsarbeit, oder hab ich das falsch verstanden, bitte ggf berichtigen!?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 08:51:27
      Beitrag Nr. 6.291 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.659 von glaubehoffnung am 25.04.09 08:50:14Tschuldigung, "GuHU"
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 08:56:46
      Beitrag Nr. 6.292 ()
      Warum gibts eigentlich in WO noch keinen "Cougar"-Thread, "Abiraterone" könnte doch das Jahr 2010 sehr spannend machen!?
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 10:06:17
      Beitrag Nr. 6.293 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.675 von glaubehoffnung am 25.04.09 08:56:46Du kannst ja einen eröffnen, ich dachte auch daran!

      Glaube aber solange man in DNDN investiert ist denkt man zur Zeit an "Nichts" anderes, damit meine ich an keine Konkurrenzprodukte, Dendreon wird die erste Immuntherapie gegen Prostatakrebs!:eek:

      Diejenigen die nicht investiert sind schauen sich natürlich nach ähnlichen "Perlen" um, vielleicht habe Sie ja auch mal so ein Glück mit einem Multiplikator!

      Ich war auch ein GPC-Looser:(, kam aber nie auf den Gedanken aus Frust Dendreonen oder andere aus Frust zu verunsichern, anzuöbeln ...

      Außerdem starb mein Opa auch an Prostatakrebs:(.....vielleicht kann Provenge vielen Opas helfen!:cool:
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 10:08:16
      Beitrag Nr. 6.294 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.846 von Magnetfeldfredy am 25.04.09 10:06:17aus Frust anzuöbeln, muß natürlich anzupöbeln heißen!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 10:22:15
      Beitrag Nr. 6.295 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.852 von Magnetfeldfredy am 25.04.09 10:08:16Ich hab noch keine Thread-Eröffnungsrechte.
      Darüber hinaus muss man als Aktienbesitzer doch nicht mit DNDN verheiratet sein, es gibt auch andere und schöne Bräute mit großem + relativ kurzfristigem Potenzial im Lande (z.B. eben Cytotolls, Magforce in D).
      Diversifizieren gebietet allein die finanzielle Vernunft.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 10:22:58
      Beitrag Nr. 6.296 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.888 von glaubehoffnung am 25.04.09 10:22:15Seufz, "Cytotools"
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 10:35:33
      Beitrag Nr. 6.297 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.889 von glaubehoffnung am 25.04.09 10:22:58Hier mal ein paar Infos über unsere Prostata. Kann mir kaum vorstellen, daß eine so aufwendige Eigenblut-Immuntherapie wie von Dendreon propagiert bei über 70jährigen Männern, das ist so etwa die Hauptzielgruppe, gemacht würde bzw. bezahlbar wäre.


      24.04.2009 Spiegel Online

      PROSTATA-KREBSVORSORGE
      Unzuverlässig, risikoreich und oft überflüssig
      Der Test ist unzuverlässig, eine Operation kann zu Impotenz führen: Kaum eine Vorsorgeuntersuchung ist so umstritten wie die auf Prostatakrebs. Tumore wachsen meist so langsam, dass sie bei älteren Patienten gar nicht mehr zu Beschwerden führen. Zwei aktuelle Studien sorgen für neue Diskussionen.

      Die Hoffnungen waren groß: Seit Jahren warteten Ärzte auf die Resultate zweier Untersuchungen, um den Dauerstreit darüber zu beenden, ob der PSA-Test zur Früherkennung von Prostatakrebs sinnvoll ist. Die beiden Langzeitstudien - eine in den USA, die andere in Europa - sollten dazu erstmals solide Daten liefern. Von den Ergebnissen fühlen sich Befürworter wie Kritiker des Verfahrens gleichermaßen bestätigt. "Auf die Resultate haben wir jahrelang gewartet", sagt Jürgen Windeler vom Deutschen Netzwerk Evidenzbasierte Medizin. "Sie haben Substanz in die Diskussion gebracht, aber das Problem nicht gelöst."

      Behandlung eines Prostata-Krebspatienten: "Die Schlüsselfrage ist nicht, ob der PSA-Test effektiv ist, sondern ob er mehr nützt als schadet"
      Ein Bluttest, der die Konzentration des in der Vorsteherdrüse gebildeten Prostata-spezifischen Antigens (PSA) misst, kann zeitig auf den Tumor hindeuten. In Deutschland nehmen viele Männer die Vorsorge in Anspruch und zahlen den 25 bis 40 Euro teuren Test aus eigener Tasche.

      Das Verfahren kann zwar ein Karzinom im Frühstadium aufspüren, aber sehr zuverlässig ist es nicht. Ein erhöhter PSA-Wert liefert lediglich einen Verdacht. Werden bei einer Biopsie - die zudem eine unangenehme und schmerzhafte Prozedur ist - tatsächlich bösartige Zellen entdeckt, wird der Tumor meist entweder bestrahlt oder operativ entfernt. Beide Optionen bergen Risiken wie Inkontinenz oder Impotenz - die psychischen Folgen sind enorm. Und das Entscheidende: Viele Tumore wachsen so langsam, dass sie den Patienten zu seinen Lebzeiten gar nicht mehr beeinträchtigen. Mit anderen Worten: Möglicherweise wird einem Patienten ein Tumor entfernt, der ihn niemals beeinträchtigt hätte - und im schlimmsten Falle wird er dabei noch impotent.

      Zwei Studien, zwei Ergebnisse


      MEHR ZUM THEMA
      Im neuen SPIEGEL 17/2009:

      Zum Nutzen der PSA-Früherkennung liefern zwei Studien im "New England Journal of Medicine" nun konkrete Zahlen, kommen aber aber zu unterschiedlichen Ergebnissen und lassen sich verschieden interpretieren.

      In der europäischen Studie wurden 182.000 Männer zwischen 50 und 74 Jahren untersucht. Zufällig wurden die Männer einer von zwei Gruppen zugeteilt. Männer der einen Gruppe erhielten alle vier Jahre ein PSA-Screening, die Männer der Kontrollgruppe erhielten keines. Die Daten decken einen Zeitraum von neun Jahren ab.

      Das Ergebnis: 82 Prozent der Männer in der Screening-Gruppe nahmen mindestens einmal an einem Screening teil. In dieser Gruppe wurde bei 8,2 Prozent der Männer ein Prostatakrebs diagnostiziert, in der Kontrollgruppe bei 4,8 Prozent. Die Autoren der Studie resümieren: "PSA-Screening reduziert die Todesrate durch Prostatakrebs um 20 Prozent - aber war begleitet von einem hohen Risiko der Überdiagnose."

      HäufigkeitBehandlung
      Prostatakrebs ist die häufigste bösartige Tumorart bei Männern in Deutschland. Jedes Jahr erkranken mehr als 58.000 Männer neu daran, rund 11.000 sterben im gleichen Zeitraum an den Folgen. Das mittlere Erkrankungsalter liegt derzeit bei 69 Jahren. Vor dem 50. Lebensjahr tritt dieses Karzinom sehr selten auf, und bei jungen Männern ist die Erkrankung unbekannt.

      Die Behandlung des Krebses ist abhängig vom Befund, dem Alter des Patienten und dessen Wunsch. Die klassische Operation mit kompletter Entfernung der Prostata wird heute in vielen Kliniken mit verschiedenen Techniken durchgeführt. Die Heilungsrate liegt, abhängig vom Tumorstadium, bei 80 bis 90 Prozent.

      Alternativ kann die Prostata auch bestrahlt werden. Mögliche Nebenwirkungen sowohl von OP als auch von Bestrahlung sind Impotenz und Inkontinenz. Bei fortgeschrittenem Karzinom wird die Produktion der männlichen Geschlechtshormone in den Hoden medikamentös unterdrückt. Die Heilungsrate ist nach Expertenangaben aber sehr niedrig.
      Die zweite Studie, die im "New England Journal Of Medicine" vorgestellt wird, wurde in den USA an etwa 76.000 Männern durchgeführt. Bei gleichem Studiendesign liefert sie ein anderes Ergebnis: "Nach 7 bis 10 Jahren unterschied sich die Todesrate durch Prostatakrebs zwischen beiden Gruppen nur minimal und war nicht signifikant", schreiben die Autoren.

      "Kleiner Nutzen und erhebliche Nachteile"

      Peter Albers von der Deutschen Krebsgesellschaft plädiert für ein abgestuftes Vorgehen. "Der PSA-Test ist der beste Marker, den wir beim Prostatakarzinom haben", sagt der Düsseldorfer Urologe. "Wir müssen jene Risikogruppen finden, bei denen eine regelmäßige PSA-Bestimmung rechtzeitig aggressive Tumore entdeckt." Er rät generell, den Wert im Alter von 40 Jahren einmalig bestimmen zu lassen. Danach sollten sich jene Männer häufiger testen lassen, die entweder wegen einer hohen Konzentration des Markers oder wegen familiärer Vorbelastung besonders gefährdet seien.

      MEHR ÜBER...
      Prostata Prostata- Krebs PSA- Test Screenings Krebsvorsorge
      zu SPIEGEL WISSEN Eine eindeutige Aussage lieferten beide Studien zumindest für alte Männer: Demnach ist eine Früherkennung für die meisten Senioren ab 70 Jahren nicht sinnvoll. Ist ein Karzinom bis dahin klinisch nicht in Erscheinung getreten, so ist die Wahrscheinlichkeit gering, dass ein Mensch daran stirbt.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 11:21:17
      Beitrag Nr. 6.298 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.920 von MrBean07 am 25.04.09 10:35:33Hier mal ein paar Infos über unsere Prostata. Kann mir kaum vorstellen, daß eine so aufwendige Eigenblut-Immuntherapie wie von Dendreon propagiert bei über 70jährigen Männern, das ist so etwa die Hauptzielgruppe, gemacht würde bzw. bezahlbar wäre.

      Warum sollte einem 70jährigen eine Eigenblut-Immuntherapie verwehrt bleiben hat er nicht die gleichen Rechte auf Leben wie jeder andre auch.........also Bitte nochmal darüber Nachdenken!
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 11:50:42
      Beitrag Nr. 6.299 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.039.920 von MrBean07 am 25.04.09 10:35:33Klar ist die Bewertung von Prostata-"Anomalien" in dem Fall nicht zu vernachlässigen, ist ein weites und schwieriges Feld. Und natürlich die Kostenfrage im Blick auf Finanzierbarkeit der Gesundheitssysteme und weiter auf das Alter der Patienten. Findet ja in anderen Bereichen schon heute statt.

      Aber bei Provenge gilt es, den Aspekt der Innovation und Einzigartigkeit des Ansatzes zu beachten, die ggf auch auf andere Tumorarten wirksam übertragen werden kann.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 11:59:48
      Beitrag Nr. 6.300 ()

      Warum gibts eigentlich in WO noch keinen "Cougar"-Thread, "Abiraterone" könnte doch das Jahr 2010 sehr spannend machen!?


      Ja es gibt zwar noch keinen Cougar thread aber dafür gibts den BTG thread von mir .

      BTG ist an Abiraterone beteiligt der Vorteil liegt darin das wenn Cougar mit Abiraterone scheitert CRGB so gut wie nichts mehr wert ist während BTG profitabel ist und eine ausgezeichnete Pipeline besitzt .

      Der Witz an der Sache ist das BTG wesentlich günstiger zuhaben ist als Cougar .
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 12:15:34
      Beitrag Nr. 6.301 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.135 von BrauchGeld am 25.04.09 11:59:48Kannste mal in Kürze genauer werden? Wie hoch ist die Beteiligung, was ist in den nächsten 1 bis 2 Jahren von BTG zu erwarten?

      Bin immer neugierig.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 12:25:10
      Beitrag Nr. 6.302 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.180 von glaubehoffnung am 25.04.09 12:15:34Ich denke BTG ist auf dem besten wege eine Riese zu werden falls die nicht vorher Übernommen werden .Die Firma kennen nur wenige weil BTG es seit wenigen monaten in dieser form exestiert durch die übernahme von Protherics .



      BTG Licenses New Prostate Cancer Drug To Cougar Biotechnology
      4/20/2004

      WEST CONSHOHOCKEN, Pa.--(BUSINESS WIRE)--April 20, 2004--BTG (LSE: BGC), the global technology commercialization company, and Los Angeles-based Cougar Biotechnology today announced that they have signed a license agreement by which Cougar is granted worldwide exclusive rights to develop and commercialize abiraterone acetate, a potential novel therapeutic for treatment of advanced prostate cancer. BTG will receive an upfront cash payment and will benefit from further development milestones and a royalty on sales. Detailed financial terms were not disclosed.

      Abiraterone was first synthesized at The Institute of Cancer Research (ICR) in the UK as part of a BTG-funded program to discover a potent selective, orally active drug to inhibit the key enzyme in testosterone synthesis, 17a hydroxylase/C17,20-lyase. Suppression of testosterone synthesis was subsequently demonstrated in patients with prostate cancer.

      Dr. Roger Harrison, Vice President and Director of BTG's Oncology Business Unit said, "We are very pleased to have secured a licensing partner with such a clear vision for the development and future clinical application of abiraterone acetate. This deal shows the value that we create for our partners like ICR, and confirms that BTG is an important source of exciting new cancer drugs for the pharmaceutical industry."

      Dr. Arie Belldegrun, MD, FACS, Vice Chairman of the Board of Directors of Cougar Biotechnology said, "There is an urgent need for new and effective therapies for patients with advanced prostate cancer who fail first-line hormonal treatment. We believe that abiraterone could fill this void and serve as an important second-line hormonal agent."

      Alan H. Auerbach, Chief Executive Officer and President of Cougar Biotechnology added "We are pleased to be able to complete this licensing agreement with BTG for this novel, targeted therapy. We look forward to advancing the development of abiraterone during 2004."

      In the US, prostate cancer is the second leading cause of cancer death in men. Approximately one in six American men will develop prostate cancer at some time during their lifetime, and there are approximately 220,900 new cases each year. In the US, the annual death toll from prostate cancer is 28,900. The incidence of prostate cancer in the EU is approximately 142,000, and some 59,700 men die of the disease.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 13:28:06
      Beitrag Nr. 6.303 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.200 von BrauchGeld am 25.04.09 12:25:10Falscher Thread :mad:
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 13:30:43
      Beitrag Nr. 6.304 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.334 von Marchella am 25.04.09 13:28:06Sorry ich hab nur dem Typ da geantwortet :keks:
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 17:00:08
      Beitrag Nr. 6.305 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.341 von BrauchGeld am 25.04.09 13:30:43
      dass z.B. Ipollit sich sehr bemühte, das wohl kurzfristig angeeignete Wissen sachlich einzusetzen. Wurde aber niedergebügelt, oder!?

      ok es mag sein das hier argumente hart gegenseitig ausgetauscht wurden (beiderseitig), ipo lag (rückblickend) was die zulassung in 2007 anbelangt richtig, bei gpc hat er voll ins klo gegriffen obwohl er u.a. gründlich rechachiert hatten.

      mein kommentar ist nicht als vorwurf oder angriff zu verstehen, es unterstreicht nur wie nahe sieg und niederlage beieinander liegen!
      damit sollte das thema abgeschlossen sein!

      am 28.04 wissen wir woran wir sind, genug zeit in sich zu gehen, chancen und risiko für sich abzuwägen und entsprechend zu handeln.
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 17:13:13
      Beitrag Nr. 6.306 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.718 von GuHu1 am 25.04.09 17:00:08sorry brauchgeld das obige posting bezieht auf glaubehoffnungs beitrag: Beitrag Nr.: 37.039.659 ;)
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 18:19:17
      Beitrag Nr. 6.307 ()
      Avatar
      schrieb am 25.04.09 23:33:37
      Beitrag Nr. 6.308 ()
      14 stellenausschreibungen derzeit, sagt erstmal nichts aus, ist aber ein fakt.
      die folgenden 4 sind neu:

      Associate Director, Market Insight (S- RFT)

      Associate Director, Product Marketing (S-RFT)

      Manager, Quality Control Bioassay (NJ- RFT)

      Principal Quality Engineer (S- RFT)

      http://www.dendreon.com/careers/
      Avatar
      schrieb am 26.04.09 15:15:00
      Beitrag Nr. 6.309 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.040.718 von GuHu1 am 25.04.09 17:00:08Warum so pessimistisch oder neutral?

      DNDN meet primary endpoint!

      Ob 22% oder 25% oder 30 %, DNDN meets primary endpoint!:D

      Sicher wäre für den Kurs 30 % besser als 22 %! Außer Michtell Gold hätte gelogen ist für mich die Sachlage klar, was nicht bedeutet daß der Kurs stark abhängig von den Daten schwanken wird!:keks:
      Avatar
      schrieb am 26.04.09 20:05:32
      Beitrag Nr. 6.310 ()
      Avatar
      schrieb am 26.04.09 21:26:10
      Beitrag Nr. 6.311 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.042.408 von Magnetfeldfredy am 26.04.09 15:15:00hi fredy,
      ich bin nicht pessimistisch oder neutral ;)
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 06:35:24
      Beitrag Nr. 6.312 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.043.432 von GuHu1 am 26.04.09 21:26:10OK!:cool:

      Ich selber war neutral manchmal auch pessimistisch bis das Erreichen des primary endpoints kam:eek: und die Aussage "unambigous"!:D
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 06:37:34
      Beitrag Nr. 6.313 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.043.156 von NoSelters am 26.04.09 20:05:32Wahnsinn, daß short seller ganze Firmen ruinieren können und keiner tut was dagegen!:(
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 12:42:31
      Beitrag Nr. 6.314 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.043.899 von Magnetfeldfredy am 27.04.09 06:37:34Keiner tut was gegen NSS?!
      Lies dir mal in Ruhe auf http://www.deepcapture.com/ die Artikel von Byrne und Mitchell durch!! Ich kanns kaum erwarten, bis letzterer sein Buch rausbringt, hoffe das er die DNDN-Story genauso bringt, wie sie wirklich passiert ist..was die beiden da veranstalten, insb Byrne, ist mit Geld nicht zu bezahlen!
      Die haben Morddrohungen, Klagen usw alles schon mitgemacht, lassen sich aber nicht unterkriegen. Falls dir overstock.com nix sagt und du mal 3-4 h Zeit hast, google mal ein wenig..hört sich an wie ne riesige Verschwörung, und mit Hilfe der Medien, die von den HedgeFunds gesteuert werden nach Belieben, glauben es auch nur wenige, das so etwas wirklich passieren kann. Vor allem doch wohl nicht in den großen tollen USA mit der gerechten und stets eingreifenden SEC..
      Aber das führt hier zu weit! Ist ja auch das DNDN-board, und nicht das NSS-board. Aber da es DNDN direkt betrifft, und wir nur Dank Schiffmann finanziell so gut dastehen im Moment, sollte sich jeder mal seine Gedanken dazu machen, finde ich. Egal wie gut die Daten auch werden, egal wann die Zulassung kommt, egal wieviele Mrd $ in einem Jahr umgesetzt werden..es wird so weiter gehen, das A...löcher wie Scher, Cramer usw versuchen werden, Gründe zu finden um DNDN schlecht zu machen.
      Immer die Frage stellen: Qui bono?
      Das hilft oft schon weiter, um die Zusammenhänge besser zu verstehen.

      Zurück zu DNDN: mittlerweile gibts immer mehr Medien, Reporter usw, die über DNDN berichten, das Momentum steigt ständig (laut D Miller, aber auch so eigentl logisch;)) Nach der Präsentation morgen wird Gold sich vor Anfragen für Interviews nicht mehr retten können.
      Außerdem wird schon an nem Beitrag gearbeitet, für den Leute gesucht werden, die in den letzten 2 Jahren keinen Zugang zu Provenge hatten und deshalb selber erkrankt sind, oder jemanden verloren haben usw. Wäre echt mal schön, wenn ein Reporter mal die Eier hätte, um darüber zu berichten. Versteh ich sowieso nicht, das das nicht längst mal einer gemacht hat, also ein unabhängiger Journalist. Gibts ne bessere Story für die Amis, als eine in der eigene Landsleute sterben - Patriotismus, Männer die für ihr Land gekämpft haben, sterben jetzt zu Hause an PK, weil HF den Hals nicht voll genug kriegen können. TopStory IMHO!! Warten wir´s mal ab..
      Ich hoffe die nehmen DNDN morgen den ganzen Tag vom Markt, und lassen nach den Zahlen die shorts erstmal schön vom Dach springen. Wär das schön, wenn wieder mal ein HF pleite gehen würde wegen DNDN Zahlen, so wie in 2007. Das Pils darauf war besonders lecker!!

      @olle: doof mit Wolfsburg gestern, was? aber morgen gibts Entschädigung dafür:D
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 12:59:35
      Beitrag Nr. 6.315 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.043.156 von NoSelters am 26.04.09 20:05:32ein klasse artikel von einem kenner, der sich zum glück auch traut, dreiste typen in dreister weise zu benennen (Jim Cramer the Self-Confessed Crook).

      Auf dem gebiet NSS hat der US-gesetzgeber eindeutig versagt, indem halbkriminelle bis kriminelle seilschaften nach belieben handeln und firmen (am bekanntesten "Overstock" und unsere eigene Dndn) schädigen konnten.

      Mich wundert nur, dass so wenige strafverfolger auf diese hunde losgelassen wurden. Ein guter und gnadenloser kämpfer war Spitzer, der sich leider aus allzu menschlichen bedürfnissen aus dem spiel katapultierte:
      As attorney general for New York City, Spitzer had uncovered some of corporate America's dirtiest secrets, but now the hunter had become the hunted.
      http://www.investopedia.com/articles/financial-theory/08/eli…

      Auf jeden fall: unsere dendreon lebt noch und ist wie einst Phoenix aus der asche der manipulationen, rufschädigungen und verleumdungen in luftige höhen aufgestiegen.

      Ciao Ede
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 13:14:19
      Beitrag Nr. 6.316 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.045.805 von ditzeroni am 27.04.09 12:42:31Ja, die Gschichte mit den Shortsellern ist übelst, da könnte Grisham eine Story draus machen!
      Hoffe morgen auf Mitchell Gold der die Shorties verbrennen läßt!!!

      Provenge könnte seit 2 Jahren Leben verlängern!:mad:
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 13:57:14
      Beitrag Nr. 6.317 ()
      Habe mich die letzten Wochen hier herausgehalten , to much traffic, wollte nicht auch noch ins Kreuzfeuer der vielen neuen User kommen.
      TA ist niemals mit eindeutigen Prognosen zu versehen, bleibt immer ein Versuch.
      So ist dieser Chart auch zu verstehen.
      Im langfristigen Chart sieht man erstmal dass wieder ein Gap liegengelassen wurde, hoffe das bleibt auch so und man dieses als
      Brek away gap definiert werden kann. Solche Gaps deuten auf eine Trendumkehr hin, da es die letzten 2 Jahre Südwärts ging , bedeutet das hier Richtung Norden in Zukunft.
      Habe hierbei das kleine Gap bei 3.60 vernachlässigt! Sonst wäre dieses das Break away gap und das große ein Run away Gap.
      In den Linie weiter oben könnte man ein paar Ziele lesen. Äußere mich hierzu jedoch nicht definitiv da dies meines Erachtens im Moment keinen Sinn gibt. Ich traue der Shortsfraktion noch immer konzertierte Aktionen zu wenn die News morgen Ihnen nicht jeden Boden entziehen.



      Im 6 Monatschart könnte man einen Wimpel lesen ( rote Dreieck)
      wäre sehr bullisch, daraus könnte ein Kursziel projeziert werden.
      Wäre bei cirka $35.-, bitte den Konjunktiv beachten;)
      Höhere Kursziele gibts auch , liegen aber zur Zeit im Un-chartet bereich für mich.

      so looong, viel Glück an alle longs


      Avatar
      schrieb am 27.04.09 14:14:00
      Beitrag Nr. 6.318 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.045.805 von ditzeroni am 27.04.09 12:42:31again and again...das Bloomberg-Video über NSS ist eine sehr gute Zusammenfassung des Unglaublichen:

      http://vodpod.com/watch/573074-phantom-shares
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 14:16:32
      Beitrag Nr. 6.319 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.046.427 von Cyberhexe am 27.04.09 14:14:00Hallo Cyberhexe,
      kennt ihr das schon, habe ich gerade gefunden.
      Wenn schon bekannt, dann einfach weitermachen.

      http://www.cnbc.com/id/30389525/site/14081545?__source=yahoo…
      Grüße!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 14:24:34
      Beitrag Nr. 6.320 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.045.805 von ditzeroni am 27.04.09 12:42:31mein weizenbier, hell, ist auch schon kalt gestellt.

      a propos NSS: der investigative journalismus ist bei diesem thema wohl auf erst dem sprung.

      Weil das thema "finanzen" recht "hart" und für die breite masse unverdaulich ist, haben sich bekannte investigative journalisten kaum damit beschäftigt. Die erschreckenden tricksereien um die kleine dndn, die eine große werden wird, sind wohl nicht so skandalträchtig (trotz der vielen toten!!) wie "My Lai" oder die US-waffenlobby (vgl "Bowling for Columbine").
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 16:32:50
      Beitrag Nr. 6.321 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.046.314 von hakur am 27.04.09 13:57:14Sieht so aus als ob der Wimpel sich nach Norden augflösen wollte!:)
      Nächster Widerstand $23,15:cool:
      Kreutzt die Finger

      so loong
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 16:43:52
      Beitrag Nr. 6.322 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.046.427 von Cyberhexe am 27.04.09 14:14:00So unrecht habt ihr bei dem Thema gar nicht. Wirklich mies was da abgeht. In Erwartung auf morgen, lasse ich mich auch mal auf eine kleine Spekulation ein.
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 17:04:16
      Beitrag Nr. 6.323 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.046.444 von orfmen am 27.04.09 14:16:32kennt ihr das schon, habe ich gerade gefunden


      ...der eine oder andere wird das schon gelesen haben, aber grundsätzlich liegt in der Bekanntgabe von solchen Fundstücken der eines derartigen Forums.
      Willkommen an Bord, orfmen!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 17:05:26
      Beitrag Nr. 6.324 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.047.834 von Cyberhexe am 27.04.09 17:04:16kennt ihr das schon, habe ich gerade gefunden


      ...der eine oder andere wird das schon gelesen haben, aber grundsätzlich liegt in der Bekanntgabe von solchen Fundstücken der MEHRWERT eines derartigen Forums.
      Willkommen an Bord, orfmen!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 17:10:40
      Beitrag Nr. 6.325 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.047.617 von VaJo am 27.04.09 16:43:52Wünsch Dir, trotz Allem, viel Glück!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 17:15:39
      Beitrag Nr. 6.326 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.047.903 von Magnetfeldfredy am 27.04.09 17:10:40Wieso trotz allem? Was war denn? :look:
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 17:40:01
      Beitrag Nr. 6.327 ()
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:03:07
      Beitrag Nr. 6.328 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.047.850 von Cyberhexe am 27.04.09 17:05:26Da ich mal ziemlich sauer auf dich war (GPC) und es aber noch mit normalem Umgangston ausdrückt habe, wollte ich wieder etwas gut machen. Im Nachhinein musste ich nämlich dann die schmerzliche Erfahrung machen, dass du die Sache eigentlich ziemlich clever durchblickt hast.
      Auch so etwas sollte man nie vergessen.
      Ich wünsche euch viel Glück!!!
      Grüße!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:03:31
      Beitrag Nr. 6.329 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.047.959 von VaJo am 27.04.09 17:15:39Brauchst Du ein Medikament gegen Alzheimer?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:19:57
      Beitrag Nr. 6.330 ()
      Jetzt knabbern wir an der 22$!:D:eek::p
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:24:05
      Beitrag Nr. 6.331 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.491 von crivit am 27.04.09 18:19:57Und durch!:eek:
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:34:10
      Beitrag Nr. 6.332 ()
      Hmm,
      Hoffentlich gibts Morgen immer noch lachende Gesichter. Wenn die Vorschusslorbeeren Morgen nicht erfüllt werden, können viele mit einem dicken Minus auf den FDA Termin im Oktober warten.
      Ich bin mal gespannt.
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:40:50
      Beitrag Nr. 6.333 ()
      Im anderen, die kaufen als gibts morgen keine mehr. :laugh:
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:48:56
      Beitrag Nr. 6.334 ()
      #6263 von VaJo 27.04.09 18:34:10 Beitrag Nr.: 37.048.602
      Dieses Posting: versenden | melden

      Sie haben die Beiträge dieses Benutzers ausgeblendet
      (bearbeiten | Posting für diese Sitzung anzeigen)


      ist einfach besser so ;)
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 18:51:28
      Beitrag Nr. 6.335 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.718 von Marchella am 27.04.09 18:48:56Warum? Augen zu und durch - oder zu hoch investiert?
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:07:07
      Beitrag Nr. 6.336 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.718 von Marchella am 27.04.09 18:48:56ist einfach besser so

      ...bestimmt!

      #6263 von VaJo 27.04.09 18:34:10 Beitrag Nr.: 37.048.602
      Dieses Posting: versenden | melden
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      (bearbeiten | Posting für diese Sitzung anzeigen)



      Aber zurück zu den wichtigen Dingen: Hat jemand eine Möglichkeit evaluiert, möglichst zeitnah die Ergebnisse zu erfahren?
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:20:06
      Beitrag Nr. 6.337 ()
      wir das ganze nicht als webcast übertragen ??
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:32:51
      Beitrag Nr. 6.338 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.849 von Cyberhexe am 27.04.09 19:07:07Huckman sagt folgendes:


      Then, on Tuesday I'll be reporting live from the McCormick Place convention center where the American Urological Association is holding its annual meeting.

      At around 10:20 a.m. ET on "Squawk on the Street," I'll be doing a live interview with David Miller, President of Biotech Stock Research, who's been following Dendreon [DNDN 21.92 1.84 (+9.16%) ] for years. We'll be talking about exactly what investors should be looking for in the Provenge data and what the stock might do under a number of different scenarios, among other things.


      http://www.cnbc.com/id/30389525
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:34:17
      Beitrag Nr. 6.339 ()
      Morgen ist der Tag der Wahrheit.:)

      Sind die Daten wirklich gut, traue ich nen 30 %-Sprung zu.

      Sind sie nur durchwachsen und nicht kritikfest, naja.....
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:35:08
      Beitrag Nr. 6.340 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.849 von Cyberhexe am 27.04.09 19:07:07weiterhin:

      To access the live conference call, dial 1-877-675-4753 (domestic) or 719-325-4864 (international). The call also will be audio webcast and will be available from the Company's website at www.dendreon.com under the "Investor/Webcasts and Presentations" section. There will be a slide presentation to accompany the call, which will also be available on this section of the Dendreon website. A recorded rebroadcast will be available for interested parties unable to participate in the live conference call by dialing 1-888-203-1112 (domestic) or 719-457-0820 (international); the conference ID number is 6483399. The replay will be available from 8:00 p.m. ET, April 28, 2009 until midnight April 29, 2009. In addition, the webcast will be archived for on-demand listening for 30 days at www.dendreon.com.
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:46:36
      Beitrag Nr. 6.341 ()
      Wird ein spannender Abend:

      "...The Provenge data will be presented at 2:20 p.m. Central Daylight Time...."
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 19:54:27
      Beitrag Nr. 6.342 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.049.059 von glaubehoffnung am 27.04.09 19:34:17Yes we hope!;)
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 20:01:20
      Beitrag Nr. 6.343 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.048.662 von VaJo am 27.04.09 18:40:50könnte/müsste eigentlich sein, dass die shorts ab morgen große schwierigkeiten haben, noch aktien zu bekommen.
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 20:11:09
      Beitrag Nr. 6.344 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.049.279 von edelupolino am 27.04.09 20:01:20Ich glaube nicht das noch jemand groß Short in DNDN ist.
      Jetzt zu shorten wäre genauso Harakiri als wenn jemand "Full In" geht. Aber solls ja geben.
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 21:10:50
      Beitrag Nr. 6.345 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.049.066 von edelupolino am 27.04.09 19:35:08ich hatte eihgentlich an die Präsentation von Schellhammer auf der Konferenz der amerikanischen Urologen gedacht - aber möglicherweise sind dort keine Kameras zugelassen!
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 21:18:08
      Beitrag Nr. 6.346 ()
      RE: Trading Halt on April 28th during, before, after AUA presentation?
      Wednesday, April 22, 2009 12:35 PM
      From:
      "Williams, Jennifer" <jwilliams@Dendreon.com>

      To: "teachdivin@yahoo.com"

      Hi Tony-
      It would be a pleasure to meet you along with our many other DNDN supporters at the stockholder meeting. I hope you are able to make it!

      Regarding the simple question, unfortunately it's not a simple yes/no answer. I wish it were. It's up to Nasdaq whether they halt trading in a stock, so I can't say definitively whether trading will be halted or not. That said, we're going to do everything we can to disseminate the information to everyone simultaneously.

      Thanks for your question.

      Take care,
      -Jennifer

      http://www.investorvillage.com/mbthread.asp?mb=971&pm=265301…
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 21:18:30
      Beitrag Nr. 6.347 ()
      Der heutige Endspurt hat begonnen, wieder über 22 $.

      Mal ne Frage: Wird der Handel morgen ggf ausgesetzt?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 10:31:01
      Beitrag Nr. 6.348 ()
      zur Einstimmung ein interessantes Video:

      http://www.webmd.com/video/surviving-prostate-cancer" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      http://www.webmd.com/video/surviving-prostate-cancer
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 10:59:56
      Beitrag Nr. 6.349 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.051.856 von Cyberhexe am 28.04.09 10:31:01
      klasse kurzinfo: dies und andere videos ähnlichen inhalts müssten an alle urologen und interessierte persönlichkeiten verschickt werden.

      Provenge works!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 11:00:54
      Beitrag Nr. 6.350 ()
      und noch eine aktuelle Zusammenfassung :

      http://www.xconomy.com/seattle/2009/04/28/dendreon-clinical-…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 11:20:58
      Beitrag Nr. 6.351 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.052.093 von barabo am 28.04.09 11:00:54"Global impact starts here" ------ und beginnt heute !!! :D

      Avatar
      schrieb am 28.04.09 11:45:44
      Beitrag Nr. 6.352 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.052.276 von ossi67 am 28.04.09 11:20:58Ich hoffe und bete für die Kranken, daß die Ergebnisse so gut sind wie das Dendreon Banner!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 11:49:00
      Beitrag Nr. 6.353 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 12:40:17
      Beitrag Nr. 6.354 ()
      :)hallo,
      ich bin seit jahren in :eek:dndn:eek: investiert und wollte fragen ob sie wissen wann die webcast nach mez anfängt.
      hoffe unr das beste für uns allen.
      bedanke mich im voraus und viel erfolg weiterhin.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 12:51:08
      Beitrag Nr. 6.355 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.052.923 von euroturk am 28.04.09 12:40:172:30 PM PT sollten mMn 21.30 Uhr MEZ entsprechen
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 14:48:45
      Beitrag Nr. 6.356 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.052.993 von ossi67 am 28.04.09 12:51:08Ich dachte PT ist Pazifikzeit und die Zeitverschiebung beträgt 9 Stunden. Das wäre dann um 23:30 Uhr.

      In diesem Sinne wird es wohl nur für den after hour Handel ein Tradind-Stop geben, denn die reguläre Handelszeit ist ja schon um 22 Uhr beendet und man wird den Einfluss auf den Kurs erst morgen wahrnehmen können.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 14:57:41
      Beitrag Nr. 6.357 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.053.801 von barabo am 28.04.09 14:48:45Du hast recht. ich ging von 7h Verschiebung aus.
      Sind aber 9h Differenz.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:03:53
      Beitrag Nr. 6.358 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.053.801 von barabo am 28.04.09 14:48:45ups, es ist aber CT = Central Time und dann stimmen 7 Stunden Zeitverschiebung :


      April 28, 2009, 2:20 p.m. CDT-"A randomized, double-blind, placebo-controlled, multi-center, phase III trial of sipuleucel T in men with metastatic, androgen independent prostatic adenocarcinoma (AIPC)." AUA Late-Breaking Science Forum to be held from 1:00 p.m. to 2:30 p.m. CDT. Room W375 at McCormick Place

      April 28, 2009, 10:30 a.m. to 12:30 p.m. CDT-Abstract #1408: "Preclinical Evaluation of the TRPM8 Ion Channel Agonist D-3263 for Benign Prostatic Hyperplasia." Poster presentation to occur in the Benign Prostatic Hyperplasia: Basic Research session. Room W375B at McCormick Place

      April 28, 2009, 4:30 p.m. CDT- IMPACT data webcast conference call

      Und im AUA science forum beginnt es ja schon um 1 p.m. , was ja für uns 20 Uhr sein muss.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:08:12
      Beitrag Nr. 6.359 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.053.927 von barabo am 28.04.09 15:03:53April 28, 2009, 4:30 p.m. CDT- IMPACT data webcast conference call

      Und im AUA science forum beginnt es ja schon um 1 p.m. , was ja für uns 20 Uhr sein muss.


      Sollte nicht in etwa Zeitgleich eine Pressemitteilung rausgegeben werden?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:16:33
      Beitrag Nr. 6.360 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.053.927 von barabo am 28.04.09 15:03:53PT wären 9h, da es aber lt. Dendreon-Website CT heisst, also doch nur 7 h !!

      Hier eine Zeitzonen-Übersicht.
      http://www.zeitzonen.de/central_standard_time_cst_-_alabama_…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:18:30
      Beitrag Nr. 6.361 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.052.923 von euroturk am 28.04.09 12:40:17Ganz einfacher Fahrplan für heute:

      10:20am M. Huckman Interview mit D. Miller

      2:00pm Data Embargo aufgehoben

      3:20pm Late Breaker presentation, also Provenge

      4:10pm Gold on “Closing Bell” CNBC mit Huckman

      5:30pm DNDN Conference Call

      Das ist alles ET (eastern time), also jeweils 6 Stunden draufrechnen.
      Ich hoffe mal, das der Handel zumindest 30 min nach dem Interview in ner knappen h noch offen ist..das zieht immer ganz gut, v.a. da Miller garantiert nix schlechtes erzählen wird über DNDN!!
      Dann Handel dicht machen, Embargoaufhebung abwarten..n Pils trinken, die Zahlen genießen, sich über die Drecksshorts freuen, nochn Pils auf die Idioten trinken, evtl Twitterdienst von Huckman anmachen während der Präsentation, Nasdaq schließt, Gold Interview angucken, nochn Pils trinken dabei, ne Pizza bestellen für den CC, ne Pulle Wein trinken!
      So wirds laufen..IMHO:cool:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:23:46
      Beitrag Nr. 6.362 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.025 von ditzeroni am 28.04.09 15:18:30Guter Fahrplan!:lick:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 15:36:27
      Beitrag Nr. 6.363 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.025 von ditzeroni am 28.04.09 15:18:30:laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:32:50
      Beitrag Nr. 6.364 ()
      Himmel, es geht ab! 23,23
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:34:04
      Beitrag Nr. 6.365 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.025 von ditzeroni am 28.04.09 15:18:30tolles programm; nur statt pizza nehm ich selbst gemachten
      Gnocchi - Gemüse – Auflauf
      und trink dazu nen feschen roten auf unsre DNDN!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:39:33
      Beitrag Nr. 6.366 ()
      Das Interview muss gut gewesen sein! Deutlich über 24 $?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:39:37
      Beitrag Nr. 6.367 ()
      up and away :D da wissen einige Bescheid :D

      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:45:07
      Beitrag Nr. 6.368 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.904 von Marchella am 28.04.09 16:39:37wieso ham die nicht schon weit vorher gekauft??

      denn wer jetzt mehr weiß, kannte auch schon vor 1-2 wochen die entscheidenden personen und die wahrscheinlichen tendenzen der ergebnisse und der kurse.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:48:30
      Beitrag Nr. 6.369 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.902 von glaubehoffnung am 28.04.09 16:39:33Da lachst jetzt auch Du der so skeptisch war! Welches Kursziel hast Du für heute? Mein KZ 30!:eek:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:49:56
      Beitrag Nr. 6.370 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.956 von edelupolino am 28.04.09 16:45:07klar das ist schon richtig .....aber das Volumen das gerade reingekommen ist läßt mich darauf schließen das einige Adressen die Daten nun schon vorab erfahren haben!......oder werden shorts gedeckt.........ist aber auch egal bin zufrieden wie es läuft :D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 16:53:03
      Beitrag Nr. 6.371 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.054.990 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 16:48:30Momeeeent!! Ist noch keine Zulassung, sind auch noch nicht die Daten. Also, obwohls natürlich schön ist, Bodenhaftung halten.:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:20:58
      Beitrag Nr. 6.372 ()
      Hier der Grund für Pils Nr 1 heute:

      http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1105552659&play=1

      Auch wenn er mir 2007 bei der pre-ASM Party von IV den Stuhl geklaut hatte, als ich vom Pinkeln kam, kann ich ihm nicht böse sein:cool:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:23:37
      Beitrag Nr. 6.373 ()
      16:58 Uhr


      Dendreon vor der Entscheidung
      Frank Phillipps



      Heute präsentiert das Biotech-Unternehmen die Daten zu seinem Krebsimpfstoff Provenge. Dem Kursverhalten der letzten Tage nach zu urteilen müssen die Resultate überragend sein. Doch immer noch gibt es Zweifler.

      Heute ist es soweit. Endlich. Alles Gestocher im Nebel, alle Kaffeesatzleserei hat ein Ende. Um 21.20 Uhr unserer Zeit wird Dendreon beim Meeting der American Urological Association in Chicago die mit Spannung erwartete Präsentation beginnen und Daten aus der entscheidenden Phase-III-Studie mit seinem Krebsimpfstoff Provenge veröffentlichen.
      Viele Vorschusslorbeeren

      Für die bislang unbekannten Daten zu Provenge hat Dendreon viele Vorschusslorbeeren in Form von exorbitanten Kurssteigerungen erhalten. Die reine Meldung, dass in den Studien mit dem sogenannten Krebsimpfstoff die Ziele erreicht worden seien, genügte, um das Papier an nur einem Handelstag zeitweise um mehr als 200 Prozent in die Höhe zu katapultieren. Am Meldungstag, dem 14. April, ging das Papier schließlich mit einem Plus von 130 Prozent aus dem Handel.

      Hohe Erwartungen

      An die heute zur Veröffentlichung anstehenden Daten haben gleich mehrere Fraktionen hohe Erwartungen. Ärzte- und Patientenvertreter hoffen, dass die Daten zweifelsfrei die bereits gezeigten Überlebensvorteile belegen. Dazu müssten die Provenge-Patienten aus der Studie mindestens vier bis viereinhalb Monate länger überlebt haben als die Prostatakrebspatienten, die mit einem Placebo behandelt wurden.

      Große Erwartungen haben auch die Anleger, die in den letzten Tagen zugegriffen und die Aktie weiter in die Höhe getrieben haben. Denn legt Dendreon überzeugende Daten vor, ist die Firma damit der Zulassung einen entscheidenden Schritt näher gekommen. Die Daten für einen Zulassungsantrag will Dendreon bis Ende des Jahres einreichen. Gibt die Behörde grünes Licht, könnte Provenge Mitte nächsten Jahres auf dem Markt sein. Experten trauen dem Mittel Blockbusterpotenzial, also Jahresumsätze von mehr als einer Milliarde Dollar zu.

      Skeptische Stimmen

      Auch wenn es schwer vorstellbar ist, dass Dendreon die Anleger mit der Ankündigung positiver Daten getäuscht hat, gibt es immer noch Skeptiker. Hinterfragt wird etwa, ob Provenge tatsächlich von den Behörden zugelassen wird. Denn bisher konnte in den Studien offensichtlich zwar ein Überlebensvorteil nachgewiesen werden. Allerdings konnte Provenge, ein neuartiger Wirkstoff, der Immunzellen gegen Krebszellen in Stellung bringt, nicht dafür sorgen, dass der Tumor schrumpft. Auf dieser Grundlage sei bisher noch kein Medikament zugelassen worden, hieß es aus Fachkreisen.

      Die Spannung steigt

      DER AKTIONÄR bleibt bei seiner vorsichtigen Haltung. Ein Einstieg vor den Daten drängt sich für normale Anleger nicht auf. Nur Zocker spekulieren auf einen erneuten Kurssprung. Eine seriöse Bewertung der Zukunftsaussichten für Unternehmen und Aktien sind erst nach Kenntnis der Daten möglich.

      http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Dendreon-vor-Entscheid…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:30:34
      Beitrag Nr. 6.374 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:36:50
      Beitrag Nr. 6.375 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.055.325 von ditzeroni am 28.04.09 17:20:58Der Ami sprach von 40-45 US Dollar Kursziel bei 4-monatigen:laugh: Überlebensvorteil, jetzt heißt`s Daumendrücken!:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:46:50
      Beitrag Nr. 6.376 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.055.363 von Marchella am 28.04.09 17:23:37Der Aktionär ist so dämlich, der empfiehlt Dendreon dann wenn die Story und der Kurs gelaufen ist! Blöd-Blöder-Aktionär!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:47:15
      Beitrag Nr. 6.377 ()
      Die Daten für einen Zulassungsantrag will Dendreon bis Ende des Jahres einreichen. Gibt die Behörde grünes Licht, könnte Provenge Mitte nächsten Jahres auf dem Markt sein.

      Sollte der Antrag nicht zügig nach Beendigung der Studie an die FDA gehen? Was ist im Oktober? Ende des Jahres heißt Dezember + 6 Monate bei schnellem Verfahren. Das wäre dann August 2010 und wenn es sehr schnell geht im Oktober 2010 die ersten Umsätze mit niedrigem RampUp.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 17:57:27
      Beitrag Nr. 6.378 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.055.623 von VaJo am 28.04.09 17:47:15Na, bist Du schon wieder auf dem "worst case" Szenario, wenn die Daten so sind wie Mitchell Gold versprochen hat wird Dendreon Ende des Jahres Umsätze machen und zwar bald Blockbusterumsätze, jede Wette!:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 18:05:17
      Beitrag Nr. 6.379 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.055.710 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 17:57:27Aha und wie soll das gehen? ;)

      Du bist wie ein Pitbullterrier der sofort um sich schnappt wenn jemand an seinem Knochen vorbeigeht.

      Erklärst Du mir wie Dendreon bis Ende des Jahres den Zulassungsantrag, einen FDA Termin, die Zulassung und noch Blockbusterumsätze generieren soll?

      :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 18:06:20
      Beitrag Nr. 6.380 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 18:52:11
      Beitrag Nr. 6.381 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.055.783 von VaJo am 28.04.09 18:05:17Du wirst sehen, daß die FDA alle Hebel in Bewegung setzt, setzen muß, wenn die Daten überzeugen, 2 Jahre wurde schon Provenge den Todkranken vorenthalten:mad:, auch mein Opa starb an Prostatakrebs ich habs miterlebt wie elendig man dabei verreckt!:mad:
      Und du bist warscheinlich sauer, daß Du wieder nur mit 100 Stück dabei bist, oder?:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:01:05
      Beitrag Nr. 6.382 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.149 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 18:52:11fredy bleib locker und lass dich nicht provozieren. ;)

      schon mal an conditional approval gedacht, wer weiß?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:03:35
      Beitrag Nr. 6.383 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.149 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 18:52:11Das war eine einfache Frage auf Deine Behauptung. Warum must du wirklich jeden Post mit deiner Pseudoanteilnahme schmücken das ist sowas von lächerlich?
      Also nun mal raus damit. Wie will Dendreon Ende des Jahres einen Milliardenumsatz mit Provenge machen? Einige Postings vorher hat es noch geheißen im Oktober wäre der FDA Termin - Und nun?

      Im Moment seh ich nur einen Luftballon der immer dicker wird und irgendwo eine heiße Nadel herumfliegen. Mal schauen ob ich nachher noch mit meinen "Hundert" Stück wie Du festgestellt hast noch dabei bin ;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:05:05
      Beitrag Nr. 6.384 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.214 von GuHu1 am 28.04.09 19:01:05Servus GuHu1,

      ich kann auch nicht aus meiner Haut gerade wenn in der Familie ein Todesfall war mit Prostatakrebs!
      Was machst Du, verkaufst Du einen Teil der Aktien in die Hype hinein oder hältst Du?
      Herzliche Grüße und viel Glück uns allen auch VaJo!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:11:54
      Beitrag Nr. 6.385 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.247 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 19:05:05ich warte erst mal auf die ergebnisse und hoffe auf hexchens analyse. 21 mio short, nss ?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:12:51
      Beitrag Nr. 6.386 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.247 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 19:05:05Wieso Glück? Ich denke alles ist in trockenen Tüchern und nachher wird nur noch gefeiert?

      Falls Dendreon nachher wirklich solche Hammerdaten wie ersehnt präsentiert, dann gibts ein Erdbeben in der Pharmabranche. Und alle auch ich, sind gut beraten ihre Positionen in den forschenden Firmen zu überdenken. Da geht dann eine Menge Geld den Bach runter...

      Denn wenn es funktioniert werden alle Vaccine Biotechs explodieren und alle "Chemo" Firmen in den Boden gerammt.

      Huuuu Grusel... :eek::eek::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:22:12
      Beitrag Nr. 6.387 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.307 von VaJo am 28.04.09 19:12:51Du bist nur noch peinlich!:(
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:24:16
      Beitrag Nr. 6.388 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.298 von GuHu1 am 28.04.09 19:11:54Thanks a lot, Du hast mich immer gewarnt wie ein guter Freund und jetzt können wir zusammen feiern und auch die Kranken werden bald Hoffung haben!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:27:45
      Beitrag Nr. 6.389 ()
      und? :rolleyes: Absturz????????????
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:29:37
      Beitrag Nr. 6.390 ()
      schaut nicht nach einer Zulassung aus

      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:29:53
      Beitrag Nr. 6.391 ()
      Trading Halt.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:30:21
      Beitrag Nr. 6.392 ()
      Wie sind jetzt die Daten? Warum ist es gerade so runter gegangen? :rolleyes:

      mfg ipollit
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:36:29
      Beitrag Nr. 6.393 ()
      Ist der Handel drüben eingestellt worden?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:39:45
      Beitrag Nr. 6.394 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.486 von crivit am 28.04.09 19:36:29Ja wies aussieht, entweder hat Gold gelogen oder die Amis verarschen sich selbst, wer kann in einer Minute den Kurs von 25 auf 12 prügeln?
      Na ja lassen wir uns überraschen!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:43:48
      Beitrag Nr. 6.395 ()
      sind den nun irgentwelche Daten schon raus oder gibt es neue News die den plötzlichen Kurs einbruch erklären können ??
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:43:49
      Beitrag Nr. 6.396 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.515 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 19:39:45Denke hier wird absichtlich ein Szenario dargestellt damit alle vermuten die Ergebnisse seien nicht positiv!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:46:06
      Beitrag Nr. 6.397 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.554 von crivit am 28.04.09 19:43:49Was sollte das jetzt noch bringen...:confused:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:46:36
      Beitrag Nr. 6.398 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.554 von crivit am 28.04.09 19:43:49Drüben im www.invetorvillage.com board wird auch von einem Computerfehler gesprochen, hoffentlich!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:48:19
      Beitrag Nr. 6.399 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.570 von NoSelters am 28.04.09 19:46:06I don't know, denke wir werden wieder höher öffnen, hoffe es!:rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:48:24
      Beitrag Nr. 6.400 ()
      ich kann keine Infos zu den Daten finden...wenn welche raus sind sollten sie ja auf der Homepage von Dendreon stehen und da steht eben noch nichts!!!!!!!!!!!!!

      Warten wir einfach mal ab.......können eh nichts machen!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:51:53
      Beitrag Nr. 6.401 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.592 von Marchella am 28.04.09 19:48:24Daß erinnert mich sehr an meine GPC Biotech, nur daß Dendreon den primary endpoint als erreicht meldete!:(
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:52:41
      Beitrag Nr. 6.402 ()
      im NBI gabs analog auch einen sichtbaren Absacker...





      mfg ipollit
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:53:30
      Beitrag Nr. 6.403 ()
      Analyst David Miller said "home run"

      Biotech analyst David Miller said in CNBC interview more than 4 mos. added life from $DNDN's Provenge would B "home run."Has $40 target.
      about 3 hours ago from mobile web.

      http://messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/Stocks_D/t…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:54:52
      Beitrag Nr. 6.404 ()
      On the biotech side, shares of Dendreon Corp. (DNDN:Dendreon Corp
      News , chart , profile , more
      Last: 11.84-9.71-45.05%

      1:27pm 04/28/2009


      DNDN 11.84, -9.71, -45.0%) were up 14% at $24.53. The biotech group is slated to release more detailed clinical data from a study for its prostate cancer therapy Provenge at a medical meeting on Tuesday.

      Preliminary findings from the study were released on April 14. Dendreon shares rallied on the news, rocketing more than 150% at one point during the session.
      Val Brickates Kennedy is a reporter for MarketWatch in Boston.


      http://www.marketwatch.com/news/story/bristol-myers-slides-d…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:55:06
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Provokation
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:55:56
      Beitrag Nr. 6.406 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.612 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 19:51:53Die Kerle versuchen`s halt bis zuletzt
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:56:10
      Beitrag Nr. 6.407 ()
      Aber was würde mit dem CEO von DNDN passieren, wenn die Daten jetzt doch nicht (wie zuvor von ihm behauptet) wasserdicht sind??? Sehr komisch alles... :rolleyes:

      mfg ipollit
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:56:19
      Beitrag Nr. 6.408 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.643 von VaJo am 28.04.09 19:55:06Jetzt zeigst Du Deinen wahren Charakter den Du gar nicht hast!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:56:45
      Beitrag Nr. 6.409 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:57:02
      Beitrag Nr. 6.410 ()
      We head deeper into the second half of the session with the market showing a slight
      gain. Given where the early pre-open futures stood, that might be considered a sign of
      strength. The Dow Jones Industrial Average (DJIA) did open under pressure and quickly
      hit a loss of 86 points. As it stands now, the Dow has rallied over a 110 points from
      the morning lows.

      Despite the broad market bounce back, the sector action is still decidedly mixed. There
      is strength in the Amex Networking Index (NWX), Amex Biotech Index (BTK), Russell 2000
      (RUT) and Broker/Dealer Index (XBD). There is weakness in the Amex Gold Bugs Index
      (HUI), Oil Service HOLDRS (OIH), streetTRACKS Gold (GLD), and Regional Bank HOLDRS
      (RKH).

      As I mentioned this morning, Dendreon Corp (DNDN) has an announcement looming. The
      stock is showing as being halted on my monitor but the intraday chart shows a sharp
      selloff just before that. This is a stock that post dramatic moves so keep a close eye
      on it.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:57:30
      Beitrag Nr. 6.411 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.654 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 19:56:19Was denn soll ich weinen über deinen Scheiss den du seit Tagen verzapfst? :laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:59:55
      Beitrag Nr. 6.412 ()
      ev. ein Fehltrade? :confused:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 19:59:56
      Beitrag Nr. 6.413 ()
      This is fabulous news, unless of course one did not take the advise about not engaging stop/loss.
      I was in IMCL and just before the announcement of FDA approval the stock was taken from around 25 down to low double digits only too soar up to 35 all within a few minutes, "harvesting" all stop loss orders. I see this as very good news coming. All just MHO. Condolences to those who were "harvested".

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=267121&pt=…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:01:24
      Beitrag Nr. 6.414 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:02:14
      Beitrag Nr. 6.415 ()
      Data Presented at AUA Demonstrate PROVENGE Significantly Prolongs Survival for Men with Advanced Prostate Cancer in Pivotal Phase 3 IMPACT Study
      – Extended Median Survival by 4.1 Months and Increased 3-Year Survival by 38 Percent Compared to Placebo –
      – First Active Cellular Immunotherapy for Cancer to Prolong Survival –
      – Company to Host Webcast at 5:30 pm ET –

      CHICAGO and SEATTLE, April 28, 2009 - Dendreon Corporation (NASDAQ: DNDN) today announced that its pivotal Phase 3 IMPACT study of PROVENGE® (sipuleucel-T) in men with advanced prostate cancer met its primary endpoint of significantly improving overall survival compared to placebo. The data were presented at the American Urological Association (AUA) Annual Meeting.

      The intent-to-treat analysis demonstrated that:


      PROVENGE extended median survival by 4.1 months compared to placebo (25.8 months versus 21.7 months);

      PROVENGE improved 3-year survival by 38% compared to placebo (31.7% versus 23.0%);

      The IMPACT study achieved a p-value of 0.032, successfully exceeding the pre-specified level of statistical significance defined by the study's design (p-value less than 0.043), and PROVENGE reduced the risk of death by 22.5% compared to placebo (HR=0.775); and

      PROVENGE exhibited a favorable safety profile consistent with prior trials.

      "These results confirm the clinical value of PROVENGE to prolong survival in patients with advanced prostate cancer. Moreover, it validates the longstanding but elusive aspiration to harness a patient's own immune system to fight cancer," said Philip Kantoff, MD, head of the prostate cancer program and chief of the division of solid tumor oncology at the Dana-Farber Cancer Institute and Harvard Medical School and a principal investigator of the IMPACT study.

      PROVENGE is Dendreon's investigational product candidate for men with advanced prostate cancer and represents the first in a new class of active cellular immunotherapies (ACI) specifically designed to engage the patient's own immune system against cancer.

      "The results from this landmark study confirm that PROVENGE prolongs survival with a favorable benefit to risk profile," said Paul Schellhammer, MD, professor of urology at Eastern Virginia Medical School / Sentara medical group and a principal investigator of the IMPACT study. "The treatment effect on overall survival was clinically meaningful, robust and consistent across subpopulations, and the effect on long-term survival was particularly impressive. If approved, PROVENGE has the potential to fill a large unmet medical need and create a new paradigm using immunotherapy for the treatment of men with advanced prostate cancer."

      IMPACT was conducted under a Special Protocol Assessment (SPA) agreement with the U.S. Food and Drug Administration (FDA). Because the data meet the criteria and specifications outlined in its SPA agreement, Dendreon intends to file an amendment to its existing Biologic License Application in the fourth quarter of this year to gain licensure of PROVENGE.

      "Today's results confirm the potential for PROVENGE in prostate cancer and validate the potential of our pipeline of active cellular immunotherapy product candidates that may help patients who are diagnosed with other cancers," said Mitchell H. Gold, MD, president and chief executive officer of Dendreon. "With these data, we will advance through the clearly defined regulatory process with the FDA to seek licensure of PROVENGE to fulfill our mission of serving these critically ill patients who currently have few appealing treatment options."

      "We are incredibly grateful to our clinical investigators, the scientific community, our employees, and, most importantly, the men with advanced prostate cancer who have participated in our clinical trials over the last decade and whose courage and contribution have significantly advanced the understanding and treatment of prostate cancer and the potential role of cancer immunotherapies," added Dr. Gold.

      Prostate cancer is the most common non-skin cancer in the United States and the third most common cancer worldwide. More than one million men in the United States have prostate cancer, with an estimated 186,320 new cases and approximately 28,660 men expected to die from the disease in 2008. Currently there are limited treatment options for men with advanced, metastatic prostate cancer.

      IMPACT Study Detail and Additional Results
      IMPACT (IMmunotherapy for Prostate AdenoCarcinoma Treatment) was a 512-patient, multi-center, randomized, double-blind, placebo-controlled study evaluating men with asymptomatic or minimally symptomatic, metastatic, androgen-independent prostate cancer, and the primary endpoint was overall survival.

      In addition to the results described above, the treatment effect was consistent across multiple patient subsets and remained consistent using the log rank test and an unadjusted Cox model (HR=0.766, p-value=0.023), and after adjustment for docetaxel use following investigational therapy (HR=0.763; p-value=0.036). Prostate cancer-specific survival also favored the PROVENGE arm (HR=0.772; p-value=0.036). Consistent with other trials in this patient population, PROVENGE did not significantly delay time to progression. The adverse events seen more commonly in PROVENGE-treated patients were chills, fever, and headache. These events were primarily low grade with a short duration of 1-2 days following infusion.

      About PROVENGE
      PROVENGE®(sipuleucel-T), an investigational product in development for men with androgen-independent prostate cancer, may represent the first product in a new class of active cellular immunotherapies (ACI). PROVENGE and other ACIs are uniquely designed to use live human cells to engage the patient's own immune system with the goal of eliciting a specific long-lasting response against cancer.

      Conference Call Scheduled for Today at 5:30 pm ET
      Dendreon will host a conference call today at 5:30 pm ET. To access the live call, dial 1-877-675-4753 (domestic) or 719-325-4864 (international). The call also will be audio webcast and will be available from the Company's website at www.dendreon.com under the "Investor/Webcasts and Presentations" section. A recorded rebroadcast will be available for interested parties unable to participate in the live conference call by dialing 1-888-203-1112 (domestic) or 719-457-0820 (international); the conference ID number is 6483399. The replay will be available from 8:00 p.m. ET on April 28, 2009 until midnight on April 29, 2009. In addition, the webcast will be archived for on-demand listening for 30 days at www.dendreon.com.

      About Dendreon
      Dendreon Corporation is a biotechnology company whose mission is to target cancer and transform lives through the discovery, development and commercialization of novel therapeutics. The Company applies its expertise in antigen identification, engineering and cell processing to produce active cellular immunotherapy product candidates designed to stimulate an immune response. Dendreon is also developing an orally-available small molecule that targets TRPM8 that could be applicable to multiple types of cancer as well as benign prostatic hyperplasia. The Company has its headquarters in Seattle, Washington and is traded on the Nasdaq Global Market under the symbol DNDN. For more information about the Company and its programs, visit www.dendreon.com.

      Except for historical information contained herein, this news release contains forward-looking statements that are subject to risks and uncertainties surrounding the efficacy of PROVENGE to treat men suffering from prostate cancer, risks and uncertainties surrounding the presentation of data to the FDA and approval of product applications by the FDA and risks and uncertainties inherent in the process of discovering, developing and commercializing drugs that are safe and effective for use as human therapeutics. Factors that may cause such differences include risks related to our limited operating history, risks associated with completing our clinical trials, the risk that the safety and/or efficacy results of existing clinical trials or from additional clinical trials for PROVENGE will not support approval for a biologics license, the risk that the FDA may interpret data differently than we do or require more data or a more rigorous analysis of data than expected, the risk that the FDA will not approve a product for which a biologics license has been applied, the risk that the results of a clinical trial for PROVENGE or other product may not be indicative of results obtained in a later clinical trial, risks that we may lack the financial resources and access to capital to fund required clinical trials or commercialization of PROVENGE, our dependence on the efforts of third parties, and our dependence on intellectual property. Further information on the factors and risks that could affect Dendreon's business, financial condition and results of operations are contained in Dendreon's public disclosure filings with the U.S. Securities and Exchange Commission, which are available at www.sec.gov.

      Contact Information:
      Investors:
      Jennifer Cook Williams
      Dendreon Corporation
      (206) 829-1500

      Media:
      Barri Winiarski
      WeissComm Partners
      bwiniarski@wcpglobal.com
      (914) 584-7468
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:02:35
      Beitrag Nr. 6.416 ()
      Was für eine Show :laugh::laugh:

      :D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:05:10
      Beitrag Nr. 6.417 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.718 von VaJo am 28.04.09 20:02:35VaJo, deine Show ist geschmacklos.
      Ich war auch skeptisch ob der merkwürdigen DNDN-Informationspolitik.
      Aber man kann sachlich bleiben.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:05:15
      Beitrag Nr. 6.418 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.718 von VaJo am 28.04.09 20:02:35Die Du hier abziehst!:laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:06:49
      Beitrag Nr. 6.419 ()
      was ist den nun :confused:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:07:57
      Beitrag Nr. 6.420 ()
      Ihr habt ne rakete alles sieht gut aus
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:08:04
      Beitrag Nr. 6.421 ()
      Sachlich war hier nur einer das war ich. Der Rest explodierte bei der kleinsten Frage oder dem kleinsten Zweifel.
      Man seit ihr abgezockt worden!

      Jetzt kann man bequem die zweite Abzockwelle abwarten bis irgendwann man trotz der guten Daten eine vernünftige Bewertung irgendwo bei 120 bis 200 Mio Dollar bei rauskommt!

      Und dann kann man darüber nachdenken einzusteigen.

      1 1/2 Jahre!!!!! bis zu einer möglichen Zuslassung!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:08:13
      Beitrag Nr. 6.422 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.759 von brazzo007 am 28.04.09 20:06:49Daten sind gut, morgen machts wieder ein Hüpfer rauf:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:09:55
      Beitrag Nr. 6.423 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.643 von VaJo am 28.04.09 19:55:06ich weiß ist noch etwas zu früh

      hab mich nur verschrieben - sorry
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:11:09
      Beitrag Nr. 6.424 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.770 von VaJo am 28.04.09 20:08:04Ich freu mich so für die Kranken!

      Du solltest aber schnellstens um Hirndoktor!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:11:57
      Beitrag Nr. 6.425 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.741 von glaubehoffnung am 28.04.09 20:05:10Ich war auch skeptisch ob der merkwürdigen DNDN-Informationspolitik.

      ich kann nicht sehen das etwas negatives verkündet wurde! :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:12:24
      Beitrag Nr. 6.426 ()
      wenn DNDN angehalten wurden, dann könnten wir ja NWBO also zwischenzeitlicher Indikator verwenden

      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:13:21
      Beitrag Nr. 6.427 ()
      28.04.2009 20:07
      UPDATE 1-Dendreon shares tumble ahead of key prostate data

      NEW YORK, April 28 (Reuters) - Trading in shares of biotechnology company Dendreon Corp (News) were halted on Tuesday after falling 45 percent ahead of major data scheduled to be released later in the day on its experimental prostate cancer vaccine.

      Shares fell $9.74 to $11.81 in early afternoon trading on the Nasdaq before the exchange halted trading. Earlier in the day, the shares rose as high as $24.67 in heavy dealings.

      The company was not available to comment.

      Full results of a late-stage clinical trial involving the company's Provenge vaccine were being released Tuesday at the American Urological Association annual meeting in Chicago.

      It has been a volatile few weeks in Dendreon shares, to say the least. The stock, which traded at a low of $2.55 in March, soared earlier this month when the company said the trial, known as IMPACT, had reached the main study goal. The data bolstered chances that Provenge would become the first approved therapeutic vaccine for any type of cancer.

      Unlike traditional vaccines that prevent disease, Provenge treats it by stimulating the body's own immune system.

      (Reporting by Lewis Krauskopf; Editing by Derek Caney and Gerald E. McCormick) Keywords: DENDREON/SHARES

      (lewis.krauskopf@thomsonreuters.com; 646-223-6082;Reuters Messaging:Lewis.Krauskopf.reuters.com@reuters.net)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:14:19
      Beitrag Nr. 6.428 ()
      UPDATE 1-Survival extended by Dendreon cancer vaccine-study

      ... "This is a game changer in my business," said Dr David Penson, associate professor of urology at the University of Southern California, who presented the data at the American Urological Association meeting in Chicago.

      "I have no doubt that if this drug becomes commercially available in the United States, it will replace chemotherapy" in this patient population, Penson said in a telephone interview...:eek::eek::eek:

      http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINN283241672009…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:14:19
      Beitrag Nr. 6.429 ()
      Irgendwie hab ich grad ein Déjà-vu
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:15:19
      Beitrag Nr. 6.430 ()
      Ist zwar nur knapp über 22% aber hauptsache drüber ...Glückwunsch

      Prostate cancer vaccine extends survival in study
      Novel prostate therapy boosts survival in study; first big win for a cancer treatment vaccine

      * Marilynn Marchione, AP Medical Writer
      * On Tuesday April 28, 2009, 2:09 pm EDT


      CHICAGO -- An experimental treatment added four months to the lives of men with advanced prostate cancer, doctors reported Tuesday in a study that tested an entirely new approach to fighting the disease.

      Dendreon Corp.'s Provenge vaccine trains the immune system to fight tumors. It's called a "vaccine" even though it treats disease rather than prevents it.

      Doctors have been trying to develop such a therapy for decades, and this is the first to meet its goal for improving survival in late-stage testing.

      "There have been a lot of false starts, but this is a real start," said Dr. Paul Schellhammer, a urologist at Eastern Virginia Medical School in Norfolk, Va., who led the study. Results were reported Tuesday at an American Urological Association conference in Chicago.

      Seattle-based Dendreon paid for the study, and Schellhammer owns stock in the company. Dendreon shares fell sharply and then were halted leading up to the release of the data, falling $8.80, or 40.8 percent, to $12.75. The reason was not immediately clear.

      Four months may not sound like a lot, but it is longer than the three months afforded by Taxotere, the only chemotherapy approved for men in this situation. Doctors hope for even greater benefit if they give the drug earlier in the course of the disease. Dendreon would give no cost estimate for Provenge.

      It still remains to be seen if side effects will keep Provenge from winning federal Food and Drug Administration approval. Two years ago, the FDA went against its advisers and delayed a decision, asking for more proof of safety and effectiveness.

      The new study involved 521 men whose cancer had spread and wasn't responding to standard hormone treatments. Two-thirds were given Provenge, a treatment that is customized for each patient.

      Doctors collect special blood cells from each patient that help the immune system recognize cancer as a threat. They are mixed with a protein found on most prostate cancer cells and another substance to rev up the immune system. The resulting "vaccine" is given back to the patient as three infusions two weeks apart.

      The other one-third of men in the study had a dummy infusion.

      Median survival was 26 months in men given Provenge and 22 months in the others. Three-year survival rates were 32 percent for the Provenge group and 23 percent for the others -- a 38 percent improvement.

      Strokes and other brain-related problems were no more common with Provenge -- a worry raised by earlier studies. However, four men given Provenge suffered lung clots, though none were fatal. High blood pressure was twice as common with Provenge. Overall, the rate of serious side effects was the same in each group.

      Improving survival "is the gold standard" for any treatment, and Provenge appears to do that, said Dr. Ira Sharlip, a urologist from the University of California in San Francisco and a spokesman for the urological association.

      Dr. Otis Brawley, the American Cancer Society's chief medical officer, said the FDA had been right to ask for more study. Seeing the new results, he said, "I would vote for approval" as long as it didn't harm men's quality of life.

      One patient said it did not hurt his. Thomas Robbins, 74, of Forest City, N.C., was diagnosed in 2002 with prostate cancer that was growing despite hormone treatment.

      "They wanted to give me chemo," but he feared its side effects and enrolled in the Provenge study instead. He learned afterward that he had been one of those given the vaccine.

      "Did it help me? I can't 100 percent guarantee, but I think it did," he said.

      Prostate cancer is the most common non-skin cancer in American men. An estimated 186,000 new cases and 28,660 deaths from it occurred last year.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:17:55
      Beitrag Nr. 6.431 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.846 von VaJo am 28.04.09 20:14:19Irgendwie hab ich grad ein Déjà-vu

      das glaub ich nicht, denn soweit ich das beurteilen kann hat dndn die vorgegebene hürde genommen, was gpc leider nicht schaffte.

      also höre auf so ein quatsch zu posten!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:20:48
      Beitrag Nr. 6.432 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.877 von GuHu1 am 28.04.09 20:17:55höre auf so ein quatsch zu posten!

      Quatsch? Sag das mal den neuen Langfristanlegern die bei 17, 18 und 19 EUR eingestiegen sind und euer Gequake gelaubt haben.
      Bei 4 Monaten steigt der Kurs auf 40 Dollar :laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:22:21
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: Provokation
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:23:01
      Beitrag Nr. 6.434 ()
      Mhhhhm, 22,5 %, 32 % und 4 Monate.

      Was sagt die Fachwelt dazu?
      Rechtfertigt das den Absturz? Vllt nur ne Panik oder was auch immer?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:29:03
      Beitrag Nr. 6.435 ()
      die luft ist raus , das ding bleibt so

      gute nacht
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:31:23
      Beitrag Nr. 6.436 ()
      auf Tradegate kann man zu 15, 77 raus im amiland zu 9........... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:31:36
      Beitrag Nr. 6.437 ()
      Nur meine Meinung!

      Das war SL-Fischen vom Feinsten.
      Morgen sehen wir wieder Höchstkurse.

      Alles wird gut. :O
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:33:52
      Beitrag Nr. 6.438 ()
      Es hat sich nichts verändert. Die Daten übertreffen die Kriterien welche die FDA forderte und ...die Gaps sind geschlossen.;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:34:01
      Beitrag Nr. 6.439 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.013 von Latinl am 28.04.09 20:31:23:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:34:31
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:37:44
      Beitrag Nr. 6.441 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.040 von VaJo am 28.04.09 20:34:31Du redest Dich gerade um Kopf und Kragen!
      LOL:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:39:40
      Beitrag Nr. 6.442 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.040 von VaJo am 28.04.09 20:34:31Reliable sources say NASDAQ to unwind those trades
      I cannot divulge my source(s) and one source may be relying on another source but I've heard from 2 usually reliable sources that NASDAQ will unwind the trades before the halt.

      Unfortunately I'm afraid that some damage was done. The goal of putting a fright into many people has been accomplished, and may have taken the wind out of any further gains that this incredibly good data would have given us.

      With David Miller saying he thought the stock would be worth $45-$49 if the median advantage was 4 months, and the stock up $3 before the halt, there was a good chance the stock would have continued its rally after the release of the news, possibly into the $30's. But now that people see how crooked the market can be, it may temper demand for shares.

      http://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=971&mn=267380&pt=…


      I am continually amazed at the plays these crooks can dig out of their playbook. Some people need to go to jail.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:40:47
      Beitrag Nr. 6.443 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.040 von VaJo am 28.04.09 20:34:31und warum ist cege 40% rauf, weil die daten positiv sind, meine meinung. ;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:42:58
      Beitrag Nr. 6.444 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.083 von GuHu1 am 28.04.09 20:40:47Nein weil einfach geschaut wird welcher Kurs realistisch sein wird.

      2,4 Mrd MK bei Dendreon sind einfach unrealistisch. Du kannst die Zulassung nicht herbeireden! Kapiers endlich!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:45:01
      Beitrag Nr. 6.445 ()
      Weiss jemand, ob die NAS heute nochmal DNDN handelt? Und ggf wann?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:50:34
      Beitrag Nr. 6.446 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.111 von glaubehoffnung am 28.04.09 20:45:01Wiederaufnahme des Handels ist noch nicht festgelegt.

      Findet man dann aber hier.
      http://www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=TradeHalts
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:51:17
      Beitrag Nr. 6.447 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.040 von VaJo am 28.04.09 20:34:31DNDN 40% ins Minus.
      Genau, damit sie nicht morgen 40% im Plus steht, das war pure Absicht!;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:52:35
      Beitrag Nr. 6.448 ()
      Die Trades werden vermutlich rückabgewickelt...zumindest untersucht die Nasdaq den Handel.

      Long and strong !
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:53:21
      Beitrag Nr. 6.449 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.189 von NoSelters am 28.04.09 20:52:35;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:53:52
      Beitrag Nr. 6.450 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.095 von VaJo am 28.04.09 20:42:58Lieber VaJo oder doch böser VaJo oder peinlicher VaJo,

      wenn auch knapp DNDN reached primary endpoint, 22,5 %! und hat 38 % Überlebensvorteil:eek: gegenüber Placebo und 4,1 Monate!

      Der Analyst sprach bei Werten über 4 Monaten von 40 US Dollar Kursziel, wenn auch nicht morgen oder übermorgen!
      DNDN wird die erste Immuntherapie die gegen Prostatakrebs zugelassen wird und Du kommst nach Stadelheim!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:56:15
      Beitrag Nr. 6.451 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.194 von GuHu1 am 28.04.09 20:53:21Ich werde auf jeden Fall weitere 20 % meines Gewinns unter der Rubrik "Schmerzensgeld" ablegen.

      :D:D:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:57:45
      Beitrag Nr. 6.452 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.199 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 20:53:52DNDN wird die erste Immuntherapie die gegen Prostatakrebs zugelassen wird

      Noch so eine prophetische Aussage? Wieviele haben heute gekauft zu 16, 17, 18, 19 + Weil ihr den Hype immer weiter geschürrt habt ohne Kritik zu zulassen.

      Der böse Wolf bist Du!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:58:34
      Beitrag Nr. 6.453 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.056.877 von GuHu1 am 28.04.09 20:17:55seh ich auch so:

      alle daten sind ok.

      der kursrückgang kann die verschiedensten ursachen haben: mm-s tricksereien, die genauen modalitäten von kapitalmaßnahmen, unsicherheit von anlegern, die mehr wollten als die erreichten 22,5% etc etc
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 20:59:37
      Beitrag Nr. 6.454 ()
      @vajo was den daran so schlimm wenn die Aktie mprgen oder übermorgen schon wieder um die 30 rumgehandelt wird :confused:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:01:09
      Beitrag Nr. 6.455 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.247 von VaJo am 28.04.09 20:57:45Wir haben die Hype geschürt, Du armer Irrer!
      Bei 28 Millionen gehandelter Aktien in USA haben wir die Hype geschürt?:laugh:
      Ich bin seit einem Kurs von 4 EUR mit 5000 Stück dabei, habe schon 3000 zu 15 EUR vekauft und den Rest behalte ich!:lick:

      Nur nicht neidisch werden!:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:03:04
      Beitrag Nr. 6.456 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.016 von NoSelters am 28.04.09 20:31:36seh und hoff ich auch...

      How I see the drop
      This is the usual market maker bs. They drop the price to buy up all the stop loss shares on the cheap. Why would they do that? Because they expect DNDN to open higher.

      I would have been much more worried if the opposite had happened... a spike up and then a trading halt.


      (bei IV)


      die meinung anderer bei IV, dass einige mm-s et al in den knast müssten, kann ich nur unterstreichen.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:04:57
      Beitrag Nr. 6.457 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.263 von brazzo007 am 28.04.09 20:59:37Um die 30 was?
      Ich seh nur das wir über 50% abgesackt sind weil alle fleißig Stopp Loss nachgezogen haben. Nach den Daten kommt die lange Zeit des Wartens. Dann irgendwann gibts mal einen FDA Termin. Vielleicht kommt dann die Zulassung. Was aber vermutlich sicher kommt ist eine anständige Kapitalerhöhung weil die Vermarktung viel Geld kostet. In der Zwischenzeit kann es gut sein das die höchst Stände von heute nicht mehr erreicht werden.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:06:51
      Beitrag Nr. 6.458 ()
      Magnetfred Dich kann man nur auf Ignore setzen_!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:08:07
      Beitrag Nr. 6.459 ()
      Das nenne ich mal ne klare Ansage. (s.u. das Post aus Yahoo)

      Dass der Absturz stark orchestriert war, hat man ja wohl klar gesehen.
      man kann von Glück reden, daß nicht AH das Ding runtergesteuert wurde, so können wir morgen mit 300% wieder starten.
      Bei Elan und FRPT hatten die Shorties den längeren Hebel, bei DNDN gibts Grillfleisch.



      Copy of post from Yahoo board...
      HIGH PROBABILITY MASSIVE BEAR RAID 12 30 pm central today 28-Apr-09 11:22 am
      DNDN could easily drop 50 % on a massive bear raid its coming.. today @ 12 30 pm central


      Sentiment : Strong Sell
      Rating :
      (36 Ratings)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:08:48
      Beitrag Nr. 6.460 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.325 von VaJo am 28.04.09 21:04:57Mensch, VaJo, toll, das hatte ja mal den Anschein von Sachdienlichkeit.
      Respekt, Du kannst es doch
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:10:44
      Beitrag Nr. 6.461 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.199 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 20:53:52und @ vajo bei statistischen 4 monaten überlebensvorteil sind das bei vielen patienten 1 - einige jahre überlebensvorteil!!!!


      Das darf keiner mehr den patienten nehmen!....auch nicht Scher und die anderen geldgeilen cois!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:11:03
      Beitrag Nr. 6.462 ()
      Gerade veröffentlicht ...

      LAZARD MAKING POSITIVE COMMENTS; MAINTAINS BUY RATING, PRICE TARGET $25
      - Firm discloses: We believe that DNDN's Provenge will achieve regulatory & commercial success. We think Provenge can achieve >$2B in peak sales now that the survival delta is 4+ months (ie similar to previous trials). With two survival studies, solid safety, a (+) FDA panel, & a SPA, we would look to buy DNDN.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:14:44
      Beitrag Nr. 6.463 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.392 von edelupolino am 28.04.09 21:10:44Natürlich nicht!
      Die Daten sind ja auch gut. Nur 2,5 Mrd MK Himmel :( !
      Das roch nur geradezu nach Abzocke.

      2,5 Mrd nach der Zulassung ist ein Wort. Das macht Sinn und dann entsprechend nach oben von mir auch sonst wohin.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:17:44
      Beitrag Nr. 6.464 ()
      Ist einfach schön zu lesen... :)

      von Ocyan:

      Wow!

      Just got out of a meeting and saw the news. This is a home run!

      A couple of observations about the data:

      1. The alpha was exactly 0.043 as I calculated from the 22% risk reduction that DNDN announced that they needed to win.
      2. The risk reduction of 22.5% is much better than Taxotere 21% and in line with what the various models of IMPACT implied.
      3. The median benefit of 4.1 months is great! It was much larger than my model predicted. Just goes to say it's hard to get everything right. But this was the hardest statistics to estimate due to its noisy nature.

      But those are just details. This is the day that we have been hoping for. The dawn of a new era in treating cancers.

      There is no question at this point that Provenge will be the standard of care for PC once it is approved. For the sake of all patients, let's hope that the FDA will be able to move quickly to approve Provenge soon.

      Congratulations to all of us who stuck it out with Dendreon over the years!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:19:24
      Beitrag Nr. 6.465 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.444 von VaJo am 28.04.09 21:14:44lehn dich nicht zu weit aus dem fenster, warte bis morgen.

      LAZARD MAKING POSITIVE COMMENTS;
      We think Provenge can achieve >$2B in peak sales now that the survival delta is 4+ months......
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:20:08
      Beitrag Nr. 6.466 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.505 von GuHu1 am 28.04.09 21:19:24Und wann?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:25:37
      Beitrag Nr. 6.467 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.515 von VaJo am 28.04.09 21:20:08möglicherweise schneller als du denkst. ;)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:28:15
      Beitrag Nr. 6.468 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.515 von VaJo am 28.04.09 21:20:08Aktuell -45% in USA

      Das wird noch ein böses Erwachen geben mit Dendreon. Schon wieder wurde viele Zocker reingelegt und um ihr Geld gebracht, angeheizt von Cyberhexen und anderen Pseudofachleuten.

      Kursziel aus meiner Sicht 0,1 EURO:eek:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:29:26
      Beitrag Nr. 6.469 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.607 von MrBean07 am 28.04.09 21:28:15Achtung die Knalltüten kommen!:laugh::laugh:
      :keks:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:30:40
      Beitrag Nr. 6.470 ()
      Jetzt noch eine ernst gemeinte Frage:
      Wenn Provenge zugelassen wird.

      Müßen die verarbeitenden Labors auch extra zugelassen werden, oder geschieht das automatisch mit der Zulassung von Provenge?

      Wenn die Labors zugelassen werden, muss dann für jedes neue Labor (ich nehme an das man viele davon braucht) eine Zulassung beantragt werden?

      Wieviel Labors benötigt man für die USA?

      Was kostet ein Labor?

      Bevor jetzt irgendwelche blödsinnigen Bemerkungen kommen, vielleicht mal versuchen zu beantworten.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:32:42
      Beitrag Nr. 6.471 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.620 von crivit am 28.04.09 21:29:26Achtung die Knalltüten kommen!

      Wen meinst du damit? Die hier in Dendreomn investierten?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:33:13
      Beitrag Nr. 6.472 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.580 von GuHu1 am 28.04.09 21:25:37möglicherweise schneller als du denkst.

      Schau GuHu1 das ist mein Problem mit Leuten wie Dir. Du hast eigentlich überhaupt keine Ahnung in was Du investiert bist. Aber bevor normal zu reagieren und zu sagen weis ich nicht. Versuchst Du Dein Unwissen mit einer blöden Antwort zu verschleiern.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:35:33
      !
      Dieser Beitrag wurde moderiert. Grund: themenfremder Inhalt
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:35:49
      Beitrag Nr. 6.474 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.607 von MrBean07 am 28.04.09 21:28:15da schau her, dass hat ja yahoo qualität was du hier für quatsch postest.

      die meisten hier wissen das die shorts dringest share benötigen, du scheinbar auch, denn dein kursziel ist völlig absurd.

      die daten sind positiv shortie. ;)

      .
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:36:12
      Beitrag Nr. 6.475 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.650 von VaJo am 28.04.09 21:33:13Die blöden Antworten habe ich hier nur von Dir gesehen. Und von dem Hirni "Mr. Bean" (da sagt doch der Name schon alles). Kursziel in meinen Augen 0,1 €. An was leidest Du? Rinderwahn? :laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:38:07
      Beitrag Nr. 6.476 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.046.314 von hakur am 27.04.09 13:57:14Hmmm, was mich betrifft , wir sind im Biotechbereich unterwegs und da erlebt man eben alles.
      Ist doch was. Soweit ich die Ergenisse als solcher Laie gecheckt habe sind diese den Anforderungen nach erfüllt.
      Aber ich bin auf diesem Gebiet nur Zuschauer!
      Was die Charttechnik betrifft habe ich die offenen Gaps meine ich mehrmals angesprochen, behagten mir alle nicht!
      Für mich ist das heute die positive Nachricht dass diese innerhalb von Minuten geschlossen waren. Wie in denm Posting angesprochen auf welches ich mich hier beziehe, hatte ich eine vorsichtige Anmerkung hinterlassen dass die Shorts und diese sind doch in Ihrer Macht präsent wie wir sehen zu einer Konzetiertew Aktion fähig gewesen. Kommt mir genauso gut orchestriert vor wie die Strategie von Gold und Schiffman seit 13.April.
      Also ich würde jetzt erstmal abwarten was die nächsten Tage ans Licht kommt.
      Ehrlich gesagt der Hype hatte mich gepackt, zm Glück was vom Tisch genommen, aber irgendwie war ein Unwohlsein immer dabei.
      Technisch immer noch guter Dinge
      So loong
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:41:24
      Beitrag Nr. 6.477 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.650 von VaJo am 28.04.09 21:33:13na da bin ich aber froh der messias ist da!

      ich habe lange gewartet, es ist soweit :kiss:

      ignore
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:42:08
      Beitrag Nr. 6.478 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.689 von merkur01 am 28.04.09 21:36:12An was leidest Du? Rinderwahn

      Nein, auch nicht an der Schweinegrippe: Immer sachlich bleiben, lieber merkur01. Es gibt bisher keine zugänglichen validen klinischen Daten, bloß Pressemeldungen, Blogs und Mutmaßungen selbsternannter Experten. Abwarten, wer zuletzt lacht, lacht am besten (nämlich Bean);)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:43:38
      Beitrag Nr. 6.479 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.743 von MrBean07 am 28.04.09 21:42:08Eben, warten wir ab. Du Experte, Du.:eek:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:44:37
      Beitrag Nr. 6.480 ()
      Ja Du auch :D

      Deine Antwort habe ich so erwartet. KEINE AHNUNG! :D

      Tröste euch mal mit dem Dendreon Yahoo Thread: LOSS COUNT: Post your losses here
      http://messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/Stocks_D/t…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:45:30
      Beitrag Nr. 6.481 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.743 von MrBean07 am 28.04.09 21:42:08Bist Du der geistige Bruder von VaJo?:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:49:52
      Beitrag Nr. 6.482 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.782 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 21:45:30Bist Du der geistige Bruder von VaJo?

      Nein, aber VaJo ist einer der wenigen hier mit kritischem Verstand.

      Man sollte bei Aktieninvestments vor Gier nicht das Gehirn abschalten. Bei Dendreon wiederholt sich der gleich Vorgang mit Provenge nun schon wieder, eben eine Abzocke mit immer derselben Masche. Sie heißt Immuntherapie.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:50:03
      Beitrag Nr. 6.483 ()
      Kommt schon ihr Dendreon Experten!

      Ihr werdet doch diese leichten Fragen beantworten können?

      Wenn Provenge zugelassen wird.

      Müßen die verarbeitenden Labors auch extra zugelassen werden, oder geschieht das automatisch mit der Zulassung von Provenge?

      Wenn die Labors zugelassen werden, muss dann für jedes neue Labor (ich nehme an das man viele davon braucht) eine Zulassung beantragt werden?

      Wieviel Labors benötigt man für die USA?

      Was kostet ein Labor?

      Kann den niemand diese Fragen beantworten?
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:50:18
      Beitrag Nr. 6.484 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.782 von Magnetfeldfredy am 28.04.09 21:45:30Brüder im Geiste auf jeden Fall. Schau Dir mal die anderen Threads von diesem Vajo an, dann weisst Du, was das für ein Pfosten ist.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:54:21
      Beitrag Nr. 6.485 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.828 von merkur01 am 28.04.09 21:50:18Merkur01 leider zu viel verloren als die Wahrheit zu ertragen, darum IGNORE!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:54:56
      Beitrag Nr. 6.486 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.823 von VaJo am 28.04.09 21:50:03Müßen die verarbeitenden Labors auch extra zugelassen werden, oder geschieht das automatisch mit der Zulassung von Provenge?

      Nein, die Arbeiten in diesen Labors hätten nichts mit der Zulassung zu tun. Natürlich sind alle Erfordernisse der Zulassung für humane Zellkulturlabors in jedem Einzelfall erforderlich. Eine kleine Firma wie Dendreon könnte das niemals leisten.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:58:06
      Beitrag Nr. 6.487 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.879 von MrBean07 am 28.04.09 21:54:56Danke Dir.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 21:59:43
      Beitrag Nr. 6.488 ()
      The Nasdaq Stock Market said it is investigating 2 minutes worth of transactions in Dendreon because they may have resulted from a brokerage error.


      http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=axlimJ0B…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:02:04
      Beitrag Nr. 6.489 ()
      check it out the bid now is .10 cents 17 second(s) ago
      might open at .15
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:09:50
      Beitrag Nr. 6.490 ()
      Gerade bei YAHOO abgefangen,
      klingt wie eine Räuberpistole, naja im Amiland ist scheinbar alles möglich.

      Mal sehen ob was drann ist.
      so loong


      I figured out what happened!! read! 4 minutes ago A hedge fund was short on DNDN and the stock was going up and up and they knew the news was likely good. They were finished, right? WRONG! They had one of their guys drop a 3 million share block at the same time they had their finger on the buy trigger. The stock drops to 7 and they quickly buy back their short positions at a profit. Why do you think it flew bak over 11 so quickly? Who in their right mind would be buying DNDN after a drop like that? People would have expected a negative news leak, right? The hedge fund boys covered their short position AND derailed DNDN's momentum! Trading will be stopped for normal hours which also helps the shorts. When it opens after hours or tomorrow before hours the other shorts can buy back their positions starting at the new low pps. The news is very good and the stock will likely go to 30, BUT the CLEVER underhanded sneaky Wall Street shorts got out of theiraqueeze with one Brilliant devious MOVE! You gotta give them credit for sneakiness and cleverness. No one would ever expect a move like this and that is why it works so well. The nasdaq says all trades will stand. I saw the move and knew instantly what had hapened but by the time I punched in my puts to sell the trading had been halted! I am pissed because I could have made a double play here courtesy of the clever Hadge fund boys! Now my puts will likely be worthless because the shorts will be buying shares in the after or pre morning hours and they will likely push the pps back to 20. I and all of us longs WILL get the upside and we will make our money. The news is excelent. But with the momentum derailed the high point may not be quite as high as it would have been if the DNDN train had not been derailed at full steam. These wall street guys are crooked and underhanded. Remember last night I told you all that THIS TIME I would get some protective puts! I smelled a rat! lol We won't need them but it would have sure been nice to be able to sell them at a pps of 11 and then ride DNDN back up to 30. A wild ride to be sure!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:11:41
      Beitrag Nr. 6.491 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.058.043 von hakur am 28.04.09 22:09:50Oohps, den Link vergessen:(

      http://messages.finance.yahoo.com/Stocks_%28A_to_Z%29/Stocks…
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:18:30
      Beitrag Nr. 6.492 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.058.043 von hakur am 28.04.09 22:09:50klingt wie ein schlechter Film....nur bei diesen Amis halte ich alles für möglich....wir werden sehen .......der Kurssturz in so einer kurzen Zeit ist alles andere als normal!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:18:59
      Beitrag Nr. 6.493 ()
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:20:11
      Beitrag Nr. 6.494 ()
      Ein Krimi:laugh:


      After Hours: 22.27 N/A (N/A) 9:29am EThelp (yahoo)
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:20:28
      Beitrag Nr. 6.495 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.879 von MrBean07 am 28.04.09 21:54:56....Eine kleine Firma wie Dendreon könnte das niemals leisten.


      damit behauptest du das provenge in nicht zertifizierten laboren hergestellt wird.

      Final manufacture of sipuleucel-T Sipuleucel-T
      An investigational product that may represent the first in a new class of active cellular immunotherapies (ACIs).Closefor our clinical trials is currently conducted at a pilot manufacturing facility we operate in Seattle, Washington, and at our manufacturing facility in Morris Plains, New Jersey.
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:29:36
      Beitrag Nr. 6.496 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.058.137 von glaubehoffnung am 28.04.09 22:20:119:29am ET, das war doch der Kurs zu Handelsbeginn am Vormittag. Kannste auf dem Yahoo-Chart leicht nachprüfen!
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:30:19
      Beitrag Nr. 6.497 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.057.932 von VaJo am 28.04.09 21:58:06Und daß Du gut schläfst und Mr. Bean auch, dazu noch eine kleine Einschätzung:

      Dendreon (DNDN) suddenly plunged at 1:27 PM EDT and was closed for trading ahead of the press release on the presentation today at the American Urological Association. At the time of the halt, the stock was down $9.74 at $11.81, after touching $25.00. Although Nasdaq has decided to not break the trades, it was obvious that one or a few sellers “ran the stops” to sell all their shares. I’m sure the SEC will examine the trading, including the poster on the Yahoo Message Boards who said there would be a bear raid and got it right almost to the minute.

      The conference call is later today, and I will update you on that tonight. The two key numbers are these: Provenge lowered the death rate over the placebo by 22.5%, thus beating the Special Protocol Assessment of 22.0%. That was lower than the “25% to 28” I expected after hearing management use phrases like: “The results are unambiguous in nature. It was a clear hit on a pre-specified primary endpoint of overall survival.”

      But it was enough. The median survival advantage was 4.1 months, and anything over 4 months has to be considered to be very good. And the results were statistically significant at a higher level than I expected. The drug has two positive survival studies with a 4 month improvement on average, and higher survival longer term, a clean safety profile, a positive Advisory panel recommendation, and hit its numbers on a Special Protocol Assessment. There is no doubt Provenge will be approved and will be a commercial success, hitting my $1.5 billion revenue model five years after approval. (See my earlier post on Dendreon as a $360 stock at http://newworldinvestor.com/572/dendreon-a-360-stock-or-is-t…

      So what’s next? When the stock reopens tomorrow, I expect it to trade between $20 and $30,:eek: depending on how well the conference call goes. I’ll send another update later tonight.:D
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:34:59
      Beitrag Nr. 6.498 ()
      hallo,
      wer jetzt hier einsteigt,kann auch den nächsten tiefen fall mitmachen.
      wenn ihr von anfang an dabei sein wollt, dann schaut euch mal Polymedix (pymx) an.
      pymx hat zwei medikamente vor start 1b in diesem quartal und sind mit ihren produkten einzigartig im markt.

      nur mal anschauen, informieren und meinung bilden.

      grüße
      Bluesrock
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:35:04
      Beitrag Nr. 6.499 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.058.222 von aktianer am 28.04.09 22:29:36Stimmt, sorry. Die haben das wieder eingeblendet.:(
      Avatar
      schrieb am 28.04.09 22:36:35
      Beitrag Nr. 6.500 ()
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