Ram Power -- WesternGeoPower-GTO........ - 500 Beiträge pro Seite

eröffnet am 27.10.09 21:35:39 von
neuester Beitrag 29.05.15 12:46:35 von

WKN: A0YC62
0,0040
18.05.15
Frankfurt
0,00 %
0,0000 EUR

Beitrag schreiben

Begriffe und/oder Benutzer

 

Avatar
27.10.09 21:35:39
Wann werden die Aktien eingebucht???????:cry::cry::cry:
Und zu was für nen Preis????:cry:
Ich hoffe bald.:cry:
Avatar
27.10.09 22:13:09
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.265.513 von Babarosa am 27.10.09 21:35:39
Bei mir wurden die Western geos heute ausgebucht. D.h. :teilweise soz. Western geo power und die Stückzahl steht noch drin, aber alles andere ist weg.......
Avatar
27.10.09 23:03:14
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.265.753 von Zinnober am 27.10.09 22:13:09und zu welchem kurs bekommst du dann die ram power? gruß rob
Avatar
28.10.09 08:28:14
Das mit dem Einbuchen der neuen Aktien dauert meist schon ein paar Tage länger. Hängt auch etwas vom jeweiligen Broker ab.

Und wie schon mehrfach gesagt, wird man für eine WGP Aktie genau 0,0622 Aktien von RAM Power bekommen.

Und in Kanada kosten diese RAM-Aktien derzeit rund 3,50 kand. Dollar, in Deutschland liegt der Kurs wohl bei 2,2x Euro.



Gruß

Tiefstseetaucher
Avatar
28.10.09 14:29:22
Hallo,

dünner Handel in Deutschland, aber wer will denn Aktien handeln, über die Keiner verfügt ;-)))):D

Wenn der erste nen Steuerbescheid über Buchgewinne hat und nen Rechtsbescheid wie damit umzugehen, wird von mir immer gerne genommen.
Ich hab weder nen Ausbuchungsbescheid, noch sonst was. Wo doch immer alles so lange gedauert hat, bis ins neue Jahr wären es doch nur 5 Falschmeldungen, drei Korrekturen, 8 Mal hinhalten und ups, nein nicht wieder das Falsche tun, geht ja wie immer um mein Geld ;-)))

Brauchbare Infos über die Neue Bude hats wohl auch noch nicht, und wenn würde ich auch erst versilbern und dann Andere informieren ;-))):yawn:

Happy new thread. ;)


Gruß

Öko
Avatar
30.10.09 15:25:00
Avatar
02.11.09 18:07:58
Avatar
04.11.09 09:25:05
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.290.194 von Stollenflug am 30.10.09 15:25:00http://www.finanzen.net/nachricht/rohstoffe/GOLDINVEST-Kolum…
Avatar
04.11.09 09:49:12
hervorragende Nachrichten,die klotzen ran ...und bei Comdirect immer noch nicht eingebucht:confused:
Avatar
04.11.09 10:32:35
Bei mir ists auch nicht anders. Vor einer Woche gab es zwar schon mal einen Brief mit der Ankündigung von Aus- und Einbuchung, im Online-Depot sind aber immer noch WGP-Anteile zu finden.

Die aktuelle Kursentwicklung sieht ja leider nicht so gut aus.

Gruß

Tiefstseetaucher
Avatar
04.11.09 10:41:02
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.316.373 von Tiefstseetaucher am 04.11.09 10:32:35naja Kunststück, wenn die halbe Welt sie nicht handeln kann,eine Aktie macht Urlaub von der Börse...
Avatar
04.11.09 10:41:47
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.316.373 von Tiefstseetaucher am 04.11.09 10:32:35naja, bitte vergiss nicht, dass der gesamte Markt die Tage stark verloren hat. Da haben wir uns gut gehlten..Ach ja...umgebucht ist bei mir auch noch nix..nicht mal ne Nachricht diesbezüglich.
Avatar
04.11.09 15:46:18
Die Einbuchung bei Auslandsaktien kann locker 2 Wo oder länger dauern. Steuerlich siehst's definitiv mies aus füe alle die vor Jahreswende gekauft und gehofft haben, die Abgeltungssteuer zu umgehen.
Das ganze wird für uns alte WGP-ler wie ein Neukauf gehandhabt.
Pech!

greengecko
Avatar
05.11.09 09:42:27
Die Einen verkaufen:

NASSAU, Bahamas, Nov. 4 /CNW Telbec/ - Skyberry Holdings Inc.("Skyberry") announces that, pursuant to private agreements, it has sold all of the 15,639,964 common shares of Ram Power, Corp. that it received pursuant to the arrangement among Polaris Geothermal Inc., Western GeoPower Corp. and GTO Resources Inc. Skyberry no longer has ownership or control or direction of any common shares of Ram Power, Corp.


Und die Anderen kaufen:

NASSAU, Bahamas, Nov. 4 /CNW Telbec/ - Impex Enterprises Limited ("Impex") announces that, pursuant to a private agreement, Impex has acquired ownership of 8,591,192 common shares of Ram Power, Corp. ("Ram"). The common shares of Ram were acquired at a deemed price of $3.33 per share. The 8,591,192 common shares acquired by Impex represent approximately 5.9% of the outstanding common shares of Ram.

After completion of the transaction described above, Impex owns 8,591,192 common shares of Ram and Treevil Holdings Inc. ("Treevil"), an affiliate of Impex, owns 6,283,943 common shares of Ram, representing an aggregate of approximately 10.2% of the outstanding common shares of Ram.

Impex and Treevil hold the Ram common shares for investment purposes and, in accordance with applicable securities laws, they may increase or decrease its investment in Ram depending on market conditions and other relevant factors.
For further information: Josephine Newton, Impex Enterprises Limited, (242) 362-4039




Leider hab ich immer noch keine neue Info-Quelle zum neuen Unternehmen gefunden.


Gruß

Tiefstseetaucher
Avatar
05.11.09 14:53:24
hallo,

bin seit 2005 mit wgp dabei. muss sagen eine mühsame entwicklung. bei ram sieht es wohl nicht viel besser aus sind ja wohl nur mit planen beschäftigt.

grüsse aus freiburg
Avatar
06.11.09 17:49:14
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.318.888 von greengecko am 04.11.09 15:46:18wäre ja schön, wenn man hier mal ins Plus käme...
Avatar
06.11.09 18:06:59
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.337.569 von europameister am 06.11.09 17:49:14Ich wäre erstmal mit dem Umtausch der Aktien zufrieden:mad:
Avatar
06.11.09 19:49:23
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.337.745 von Get_Rich84 am 06.11.09 18:06:59Du sprichst mir aus der Seele!:)
Avatar
06.11.09 20:36:18
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.337.745 von Get_Rich84 am 06.11.09 18:06:59Wenigstens schmiert der Ram-Kurs nicht fürchterlich ab, in der Zeit des Wartens auf den Umtausch. Habe ich schon öfter erlebt und verkaufe daher normalerweise vor einem Umtausch, hier habe ich es aber verpennt. :rolleyes: Hoffe nicht, dass sich das noch rächt
Avatar
10.11.09 11:21:18
Naja schon komisch, nun ist es ja schon über 3 Wochen her wo nix passiert ist. Also ich habe das "schlechte Gefühl", daß die alten Aktien von WGP so irgendwie "untern Tisch gekehrt werden sollen"!!!????
Man hört und sieht nix.....
Avatar
10.11.09 15:22:10
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.354.896 von Stollenflug am 10.11.09 11:21:18erst die schweinegrippe und jetzt auch noch die schweinereien mit der aktie. die hoffnung.......

gruss
Avatar
11.11.09 17:52:00
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.357.007 von 28chug am 10.11.09 15:22:10Also langsam nervts mich auch! Am Montag wird RAM Power 4 Wochen gehandelt und im Depot ist nichts zu sehen. Habe noch nicht mal ne Benachrichtigung bekommen. Echt ein Witz
Avatar
11.11.09 19:33:33
Hab grad mal bei comdirect angerufen. Die wissen auch nix, meinten aber dass man sich erst mal keine Sorgen machen sollte... :keks:

Naja... jetzt bleibt uns eh nix andres übrig als die Hände in den Schoß zu legen.. :cry:
Avatar
11.11.09 19:36:37
Meine DKB hat mir aber kurz danach was geschickt-der Rest dauert anscheinend-und man ist wieder kräftig den Kurs am drücken-dann kommt ne dicke Order und der Kurs geht kaum nach Oben-immer dieselbe Schweinerei-das nervt so langsam:mad:
Avatar
12.11.09 12:24:31
Also meine Herren (und Damen),

ganz so ist es ja nun auch wieder nicht.

1.) Eure Depotführer haben nicht die Aufgabe, genau über den Tausch zu informieren. Dafür ist nur die Emittentin zuständig. Damit sie ihre Aktionäre gut informieren kann, gibt's Namensaktien. Wer in andere Aktien - auch noch in Übersee - investiert ist, darf sich dann nicht über eine schlechte Informationslage beschweren. Auch nicht nötig, denn dafür gibt es ja AdHoc's und die kamen.

2.) Das der Tausch bei so einer "Klitsche" länger dauert als im Prime Standard ist normal.

3.) Aktien können nicht so einfach verschwinden. Dafür gibt's Clearing-Dienstleister. Sie können höchstens wertlos werden, was hier wohl nicht in naher Zukunft der Fall ist.

4.) Wozu müsst ihr über Sie jetzt verfügen. Was hat sich seit der AdHoc (die Wochen vor dem Tausch kam) an der Informationslage geändert, dass Sie jetzt dringend veräußert werden müssten?

5.) Zum Traden gibt's bessere Werte als RAM.

Also ruhig Blut und eine schöne Mittagspause.
Christoph
Avatar
12.11.09 13:26:22
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.372.830 von _christoph_ am 12.11.09 12:24:31:cool::cool::cool:

mfg
Avatar
13.11.09 14:04:16
:DGrüß Gott, ich habe meine geänderten Aktien seit heute im Depot.Alles wird gut
Avatar
13.11.09 15:14:44
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.381.876 von armerhund1000 am 13.11.09 14:04:16ja schön für dich. bin bei comdirect, muss wohl noch warten.

mfg
Avatar
13.11.09 16:39:06
Hallo,
meine sind heute auch eingebucht worden.
Viele Grüße an alle WGP-ler
Avatar
13.11.09 16:40:12
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.383.450 von defranko am 13.11.09 16:39:06bei welchem institut?

Danke:mad:
Avatar
13.11.09 17:28:05
hallo,
die neue webseite ist da www.ram-power.com
Avatar
13.11.09 17:51:38
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.383.972 von 28chug am 13.11.09 17:28:05Na so langsam wirds doch. Fehlen nur noch die Aktien:laugh:
Avatar
13.11.09 18:36:55
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.384.261 von Get_Rich84 am 13.11.09 17:51:38Ich bin bei maxblue.
Avatar
13.11.09 19:25:05
Konnte jetzt erst reinschaun- aber meine sind auch eingebucht.
Läuft doch.
Avatar
14.11.09 12:28:57
Bei mir sind sie jetzt auch da.

Danke übrigens für den Hinweis auf die neue Homepage von RAM Power.

Ist für ein Unternehmen dieser Größenordnung durchaus noch ausbaufähig, aber immerhin besser als gar nichts. Zu den "alten" WGP-Projekten (Geysers, South Meager) findet man da ja so gut wie nichts.

Mal sehen, wie es mit dem neuen Unternehmen jetzt so weitergeht. Aber das Geothermie ohnehin nur etwas für Langfristanleger ist, wird man auch hier wohl noch einige Geduld mitbringen müssen.


Gruß

Tiefstseetaucher
Avatar
16.11.09 09:11:09
Comdirect hat auch eingebucht heute
Avatar
16.11.09 09:21:08
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.392.217 von urfin am 16.11.09 09:11:09Mal schauen, wann ich sie bekomm (Diba)
Avatar
16.11.09 12:42:11
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.392.288 von Get_Rich84 am 16.11.09 09:21:08
Hab meine auch seit heute
Avatar
16.11.09 13:37:35
Hallo

meine aktien (6200 st.) sind jetzt auch eingebucht.

mfg
Avatar
16.11.09 14:06:26
Hallo,

hat Jemand auch gleich einen Steuerbescheid für Scheingewinne bekommen? Oder war das bei Euch nicht der Fall? Da ich WGP noch kein Jahr habe/hatte wäre ich an dieser Info sehr interessiert.


Gruß

Öko
Avatar
16.11.09 14:45:48
Ja-aber nen Bescheid für Scheinverluste-zählen die auch :)
Avatar
16.11.09 15:00:43
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.394.599 von MrBlueChip am 16.11.09 14:45:48
Hallo MrBlueChip,

interpretiere ich das richtig, daß Du die Aktien kürzer als ein Jahr gehalten hast und Verluste realisiert?!
Wie sieht so ne Steuerbescheinigung über Schein-Gewinne oder -Verluste aus?!
Bei allen anderen Gewinnen, egal ob echt oder schein, bekommt man die Asche direkt weggezockt.
Wäre nett mehr als einen Einzeiler zu lesen.


Gruß

Öko
Avatar
16.11.09 15:44:22
So, habe meine jetzt auch. 1430,6!!! Kann mir jemand verraten, wie ich jemals das ,6 wieder loswerde?!?!
Avatar
16.11.09 16:03:46
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.395.078 von Get_Rich84 am 16.11.09 15:44:22Hallo,
sowas habe ich noch nie gesehen.

mfg
Avatar
16.11.09 16:38:25
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.395.306 von 28chug am 16.11.09 16:03:46Tja, ich eben auch nicht. Bei Aktien gibts normal nur ganze Stücke
Avatar
16.11.09 18:55:19
So, mach mich jetzt mal ein wenig schlau über unsere RAM Power.

http://www.renewablesb2b.com/ahk_germany/de/portal/index/new…
Avatar
16.11.09 22:43:36
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.395.078 von Get_Rich84 am 16.11.09 15:44:22wird normalerweise abgerundet. Schade um die 0,6 :laugh:

Bei mir wurde übrigens sehr zeitnah umgebucht, aber leider nicht auf ram, sondern auf GTO!
Jetzt warte ich immer noch auf die richtige Buchung.
Der ein oder andere scheint ja schon seine neuen Aktien zu schmeißen, heute -7% :cry:
Avatar
17.11.09 09:05:52
Auszug aus meiner schriftlichen Bestandveränderung:

...Die ursprünglichen Anschaffungsdaten wurden auf die neuen Stücke
übernommen (steuerneutral).
obl. Umt. w/ Fusion im Verh. 1:0,0622 aus WKN 254049


Das verstehe ich so, dass die Steuerfreiheit auch weiterhin besteht. Oder nicht?
Avatar
17.11.09 09:29:59
Avatar
17.11.09 09:57:34
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.400.412 von wehsan am 17.11.09 09:29:59
16.11.2009 17:14





Rohstoffe-Go - Öko-Invest: Ram Power halten und unter 3,00 Dollar zukaufen

Rohstoffe-Go - Stuttgart (www.rohstoffe-go.de) Die Experten von Öko Invest berichteten am 09.11.2009 über das kanadische Geothermieunternehmen Ram Power Corp. (WKN A0YC62). Das kürzlich aus der Fusion von vier Geothermie-Unternehmen entstandene Unternehmen, betreibe bereits ein Kraftwerk in Nicaragua namens San Jacinto, dessen Leistung von derzeit 10 MW auf 34 und später dann auf 72 MW ausgebaut werden solle.

Nun habe Ram Power für ein geplantes Joint Venture mit der ebenfalls börsennotierten Magma Energy (WKN A0NDN1) zwei weitere Konzessionen in Nicaragua erworben. Schon ab 2010 wolle man die beiden Standorte in gut zwei Jahren und mit einem Aufwand von 100 Millionen Euro entwickeln.

Öko Invest empfiehlt, die Ram Power-Aktie weiter zu halten beziehungsweise bei Kursen unter 3,00 CAD zuzukaufen.


Aus der ÖKO-INVEST-Ausgabe Nr. 441 vom 9.11.09, mit freundlicher Genehmigung des Öko-Invest-Verlags, Wien, oeko-invest@teleweb.at
Avatar
17.11.09 18:43:08
Hallo,
auf xetra 2,99€ ?????
Avatar
17.11.09 23:28:37
So, habe bei meiner Bank nochmal nachgefragt. Die Steuerfreiheit wurde übernommen!!!:D
Avatar
18.11.09 02:20:20
Coole Sache...die Steuerfreiheit war mir wichtig...müsste ja dann generell für alle gelten oder? Ach besser ich hake bei Etrade mal nach..eingebucht sind sie zumindest schon mal...
Avatar
18.11.09 09:02:58
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.407.330 von SoSSA am 18.11.09 02:20:20Wäre ein ziemlicher Hammer, wenn manche die Steuerfreiheit behalten und manche nicht.
Avatar
18.11.09 12:32:08
Avatar
18.11.09 18:39:29
Ja, ja goldinvest-wenn die Pfeifen was schreiben-dann sollte man besser verkaufen-die lagen schon früher falsch-man sieht es ja auch mal wieder-wie so ne Finanzierung gut für den Kurs war. Ach ja Öko,ne dat war en Joke-aber das mit der Steuerfreiheit find ich net schlecht!
Avatar
18.11.09 19:04:05
Hallo hallo,

also die neusten infos, über die finanzierungsrunde für die kraftwerkserweiterung in nicaragua, klingen genau so schwammig wie einst bei western geopower.
Scheint mir doch ne` heisse kiste zu sein. Kann nur hoffen daß nach all den jahren bei WGP, es bei RP konstruktiver vorrangeht.

mfg
Avatar
18.11.09 22:31:46
Hallo,

bei mir sind 10 Eur Provision entstanden, ich werde da meine Kontoauszüge sehr genau durchsehen müssen. Das wäre der Hit, wenn ich lazzen müßte.
"Diese Dienstleistungen sind umsatzsteuerfrei gem. § 4 Nr.8 a-h UStG." wurde hoffentlich von Niemandem fehlinterpretiert bezüglich der Abgeltungssteuer.

Sowohl bei der Steuer als auch bei der Provision bleibts wie´s immer war, die Hoffnung stirbt gaanz zum Schluß.

Ach ja, nachdem wir alle wieder handeln können kommt die Empfehlung die Aktien unter 3 Eur einzusammeln. Eine Wachstumsstorry , ohne Geldhinterfütterung mit zukünftigen zu erwartenden Erlösen oder gar hochgerechneten KGV´s. Schon irgendwie komisch, nicht vorher, nicht Wochen später. Ein Schelm der da was vermutet.


Gruß

Öko
Avatar
19.11.09 10:48:53
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.405.020 von 28chug am 17.11.09 18:43:08Xetrakurse gelten mangels Handel nicht. Faire Preise gibt es nur in Frankfurt. Nicht verwirren lassen.
Avatar
19.11.09 12:20:58
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.415.055 von oekospekulant am 18.11.09 22:31:46"Diese Dienstleistungen sind umsatzsteuerfrei gem. § 4 Nr.8 a-h UStG." wurde hoffentlich von Niemandem fehlinterpretiert bezüglich der Abgeltungssteuer.

Sowohl bei der Steuer als auch bei der Provision bleibts wie´s immer war, die Hoffnung stirbt gaanz zum Schluß.


Was heißt die Hoffnung bezüglich der Steuer stirbt ganz zum Schluss?! Ich habe es schwarz auf weiß, das RAM Power nach wie vor Steuerfrei behandelt wird. Und da wurde weder von mir noch von der Bank etwas fehlinterpretiert.

Im Übrigen ließt sich dein Beitrag so, als wäre jeder andere zu dumm, über seine Schäfchen bescheid zu wissen. Nur du eben nicht.
Avatar
20.11.09 14:01:29
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.415.055 von oekospekulant am 18.11.09 22:31:46Hi Öko...

also du bist schon echt komisch...

kaum ist das neue Unternehmen am Start schon hast du wieder nur zu meckern...also bisher kann ich nichts negatives finden.

Gute Aussichten...als vor der Fusion die Rede von 150 Mio $ Finanzierung war...haben hier einige gesagt, das wäre ersteunlich wenn die das auf die Beine stellen...es ist sogar mehr als 150 geworden..

Ich kann mich deinem Pessimismus nicht anschließen...Jetzt lass doch das neue Unternehmen erstmal arbeiten...

Sag mal warum bist du hier eigentlich investiert...schon bei WGP habe ich mich das immer gefragt...bin lange dabei und klar kritische Stimmen sind immer willkommen, aber du bist echt ein Phänomen...da werden mir die anderen hier, die deine Beiträge zu wgp mitgelesen haben bestimmt zustimmen...

Ich bin viel gelassener als zu WGP-Zeiten!

SoSSa
Avatar
20.11.09 15:18:12
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.426.331 von SoSSA am 20.11.09 14:01:29So kennen wir ihn, ich geb nicht's auf seine Meinung!:)
Der würde sogar seinen Lottogewinn negativ reden (wenn er einen bekäme), weil er meint, da ist bestimmt ein Haken dran!:laugh:
Avatar
20.11.09 15:18:57
Hallo @ all,

was meint ihr, kommt der kurs noch unter die räder ?

mfg
Avatar
20.11.09 17:15:05
Griaßd eich,
wie ich sehe ist mein Tread angekommen.
Hab sie letzte Woche eingebucht bekommen. Der Kurs ist aber nicht so Rosig. Was meint ihr, wie lange dauerts bis das Unit 1 ans Netz geht?
DAmit doe erste Kohle kommt..............:D
Avatar
20.11.09 17:18:26
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.426.860 von 28chug am 20.11.09 15:18:57Mit dem Gesamtmarkt ist es schon möglich, dass der Kurs kurz mal unter 3 Cad geht...aber fundamental gibt es keinen Grund unter "die Räder zu kommen"

Die neue Firma muss sich am Markt esrtmal positionieren..

Hier wächst was großes heran...Magma hatte zu seiner Zeit super Kritik erhalten...nach der Finanzierung..und die ist bei weitem nicht so hoch gewesen wie unsere...der Weg für Staatshilfe ist frei...und auch für Investoren ist das Risiko nach der Fusion geringer geworden als bei einem einelzen kleinem Unternehmen...Ram Power hat Projekte auf sämtlichen Entwicklungsstufen..

Ich bleibe ganz klar dabei..und loooong

SoSSa
Avatar
20.11.09 17:26:44
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.427.797 von Babarosa am 20.11.09 17:15:05DAmit doe erste Kohle kommt..............


Die erste Kohle fließt bereits mit dem 10 MW San Jacinto Tizate Kraftwerk.

...der Weg für Staatshilfe ist frei...

Auch Staatshilfe haben wir schon bekommen. 5 Millionen Dollar

http://www.ram-power.com/docs/RPG_PR_11022009.pdf
Avatar
20.11.09 17:51:32
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.427.914 von Get_Rich84 am 20.11.09 17:26:44Ich weiss Rich84,

aber dabei wird es ja hoffentlich nicht bleiben...

Zur Erinnerung:

Millionensubventionen vom Staat wenn Unit 1 ans Netz geht...und da die Bedingungen dafür der Anschluss an das Netz bis Ende 2010 ist, muss sich RAM ranhalten!

"Vom “Stimulus Package” der neuen US-Regierung
profitieren Projekte im Bereich erneuerbarer Energien unmittelbar, auch Western GeoPower Corp. Anstelle
der komplizierten Förderung durch Steuergutschriften auf die Produktion (production tax credits) gibt es nun
für erneuerbare Energieprojekte die viel einfachere Rückvergütung auf Investitionen (Investment tax credit). Im
Falle von Western GeoPower kann das Unternehmen 60 Tage nach Inbetriebnahme des neuen Kraftwerks mit
einem Scheck von voraussichtlich rund 42 Mio. USD rechnen. Dieser Betrag entspricht rund einem Drittel der
gesamten Investitionen für das Kraftwerk einschließlich sonstiger Ausrüstung"


Axino.de

Dieses galt für WGP und somit auch für RAM und andere Firmen...


SoSSa
Avatar
20.11.09 17:57:30
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.428.179 von SoSSA am 20.11.09 17:51:32Stimmt, die eventuelle Steuergutschrift steht auch noch im Raum. Ram sollte sich trotzdem auf die San Jacinto Erweiterung konzentrieren. Wir brauchen mehr Cash-Flow!!!
Avatar
21.11.09 15:03:11
Hallo, bitte korrigiert mich... habe ich durch die Fusion bei zukünftigen Kurssteigerungen nicht einen Nachteil durch die reduzierten Aktien?

Wenn jetzt in Zukunft der Kurs beispielsweise auf 50€ steigen würde, hätte man doch rein rechnerisch mehr davon, wenn die 50€ mit 1000 Aktien multipliziert werden, als mit nur 62,2 Aktien oder nicht?

Vor Fusion: 1000Aktienx0,15€=150€
zuk. Kurssteigerung: 1000Aktien x50€ = 50.000€

Nach Fusion: Fusion im Verhältnis 1:0,0622= 62,2 Aktien x 2,412€ = 150€
zuk. Kurssteigerung: 62,2 x 50€ = 3.125€

Wo ist mein Denkfehler?

Viele Grüße
Avatar
21.11.09 18:56:51
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.431.472 von wgpram am 21.11.09 15:03:11na du hast ja demnach jetzt schon eine kurssteigerung von 0.15 auf 2.42 vollzogen ohne das der kurs wirklich gestiegen ist. dadurch dann bei weiterem anstieg dass missverhältnis
Avatar
22.11.09 14:46:55
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.431.930 von Pieselwitz am 21.11.09 18:56:51Naja aber die Kursteigerung war ja nicht wirklich ein Vorteil, da sich ja die Menge der Aktien im gleichen Zuge reduziert hat, sodass sich am Bestand nichts geändert hat.
Avatar
22.11.09 16:07:28
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.433.480 von wgpram am 22.11.09 14:46:55du musst auch die Anzahl der Aktien des Unternehmens berücksichtigen, diese verändert sich ja auch und damit auch die Marktkapitalisierung. Ein Kurs von 50€ bei wgp war schlicht undenkbar, wieviel Milliarden € soll der Laden denn Wert sein?
Avatar
22.11.09 19:15:51
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.433.679 von europameister am 22.11.09 16:07:28Nun es ist halt jetz wichtig ob die 3CAD jetz halten oder ob es weiter runter geht, man kann jetz nicht von einem erfolgreichen start sprechen laut der letzten Meldung müsste das dann den Boden bilden ich bin mir sehr sicher das wir auf 3CAD fallen werden. Danach heißt es das ein zukauf gut wer, nur ob das eine wende gibt ist sehr fraglich also ich meine wenn der Kurs dreht dann wer das eine heiße sache mit Ram Power bis dahin würde ich auch nichts verkaufen aber alles was drunter ist? na ja muß jeder selber wissen aber ich sag mal 1,80euro muß jeder rechnen bevor hier die entscheidung fällt.

Schönen Gruß Rob;)
Avatar
22.11.09 23:20:44
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.417.932 von Get_Rich84 am 19.11.09 12:20:58
Hallo Get-Rich84,

ich wollte Niemandem auf die Füße treten oder was besser wissen. Leider hat meine Bank keine Aussage treffen wollen bezüglich der Steuerfreiheit. Ich habe auch von der zusammengeschlossenen Firma nichts schriftlich.
Mir wurden auch tatsächlich 10 Eur für die Buchung abgeknöpft.

Beides sackt mich an. Auf der Website ne Info bezüglich Steuerfreiheit und eventueller Kosten bezüglich der Fusion wäre einfach schön.

Für mich war WGP das riskanteste Investment in meinem Depot, hatte aber das Gefühl eine Projektübersicht zu haben. Selbst dies ist mir bei der fusionierten Firma abhanden gekommen.

Wasserkraft und Geothermie finde ich genial. Die börsennotierten Firmen im Geothermiebereich sind halt leider sehr speziell.


Gruß

Öko
Avatar
23.11.09 16:17:56
bin immer noch dabei und werde dabei bleiben.
Avatar
23.11.09 16:26:28
Es wird mal wieder mit kleinen Umsätzen der Kurs gedrückt,immer dasselbe Spiel-aber ich geb auch nix aus der Hand und wenn ich mit dem Verein untergehen sollte.Aber was anderes-bei den Amis is mal wieder so ein Atommeiler undicht geworden.Klar.Scheisse für die Leute,aber gut für unsere Firma.Vielleicht wird man nun schneller umdenken zu Thermo.Aber so ist die Menschheit-erst müssen Katastrophen kommen bevor man umdenkt!
Avatar
23.11.09 17:39:39
Hallo mok. und mr.bl.
ich sehe das genau soooo

mfg
Avatar
23.11.09 19:16:47
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.438.649 von Mokele am 23.11.09 16:17:56Hallo an alle,

freut mich, dass noch mehr so denken wie ich. Ich habe trotz Umtauschverhältnis immer noch gut Aktien und will sie auch noch 'ne ganze Weile behalten. Bin seit drei Jahren dabei und immerhin noch bis jetzt verlustfrei dank Zukäufen. Bin jetzt auf Halteposition und laß mir Zeit. Sekt oder Selters!

Gruß

greengecko
Avatar
23.11.09 19:31:45
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.431.472 von wgpram am 21.11.09 15:03:11Hallo wgpram,
Du darfst den Kurs 50€ von der alten Aktien natürlich nicht vergleichen mit 50€ der neuen Aktien. Damit die neuen Aktien denselben Wert haben wie die 50€ der alten Aktien, müsste man das ins gleiche Verhältnis setzen.
Das heißt eine Kurssteigerung von 33233% (von 0,15€ auf 50€) gerechnet auf die 2,412€ wären ca. 802€, oder vielleicht einfacher...
die 50€-Aktien WGP müssten auch im Tausch-Verhältnis gesplittet werden 50€ durch 0,0622 wären auch ca. 803€... (Rundungsfehler außer Acht gelassen)
Also wenn die neuen Aktien einen Kurs von 803€ haben, wäre das dasselbe, wie wenn die alten WGP 50€ erreicht hätten...
alle Klarheiten beseitigt?! :confused:
Avatar
23.11.09 21:39:25
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.434.773 von oekospekulant am 22.11.09 23:20:44
In meinem Depot haben sich nur Name (in ram power) und Anzahl der Aktien geändert. Keine Ausbuchung und Neueinbuchung. Auch der Verlustposten blieb drin. Also ist hier alles beim Alten geblieben, alles was die Steuerfreiheit betrifft, wenn man vor dem Jahreswechsel gekauft hatte (ich bin 2 Jahre dabei).

Gruß,
Zinnober
Avatar
24.11.09 13:29:39
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.440.468 von Aktien-Vernichter am 23.11.09 19:31:45Hallo Aktien-Vernichter,
ja! Es sah nur so besch... aus in der Exceltabelle ;)
Danke! Gruß
Avatar
26.11.09 16:13:18
Hallo @ all,

was ist eigentlich mit dem UNIT 1 projekt? das ganze sollte doch 2010 an's netz gehen, oder?

mfg
Avatar
26.11.09 21:14:42
Hallo,

in der börse online 49/2009 auf Seite 20 ist Ormat mit kaufen bewertet. Im Bericht wird ebenfalls geschrieben, dass Ormat sechs seiner "Topmanager" an den kleineren Konkurrenten Ram Power verlor.
Schade, dass der Abschnitt über die Geothermiebetreiber genau 3 Sätze umfaßt und die falsche Firma (nicht unsere) empfohlen wurde.
Jedoch haben alle auf dieser Seite aufgelisteten Firmen für 2010 eine Gewinnerwartung und somit kann auch ein erwartetes KGV angegeben werden. ;)


Gruß

Öko
Avatar
29.11.09 10:52:59
Ein ähnlicher Kurs wie Ormat wäre mir für RPG auch lieber ;)
Gesegnete Advents- und Weihnachtszeit an alle WGP'ler.
Avatar
30.11.09 20:50:45
Gerade auf der Homepage entdeckt, dass es eine aktuelle Unternehmens-Präsentation gibt:

http://www.ram-power.com/docs/RPG_Presentation_Nov2009.pdf


Grüße

Tiefstseetaucher
Avatar
30.11.09 21:59:34
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.482.213 von Tiefstseetaucher am 30.11.09 20:50:45Hallo tief,

danke für die info, ein weitere info...zum player?

mfg
Avatar
02.12.09 19:42:11
Da sammeln welche ein.Die Präsentation ist wirklich gut gemacht-irgendwann knallt es nach oben,nur wann?
Avatar
08.12.09 19:02:25
heute auf N24 ,,Kraftwerk Erde,Geothermie in Californien,...22.05 Uhr
Avatar
08.12.09 19:37:15
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.530.431 von urfin am 08.12.09 19:02:25Hallo urfin,

danke für den tip, das schau ich mir an.

mfg
Avatar
09.12.09 20:00:54
hat den beitrag jmd. gesehen? gibt`s den in der mediathek?

grüße
edgar
Avatar
10.12.09 09:07:06
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.538.823 von rian-edgar am 09.12.09 20:00:54Hallo,
ja, den Beitrag gibt es noch. Unter http://mediencenter.n24.de/
einfach Kraftwerk Erde in der Suchleiste eingeben.

greengecko
Avatar
14.12.09 19:17:22
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.541.117 von greengecko am 10.12.09 09:07:06Vielen herzlichen Dank!

Grüße
Edgar
Avatar
16.12.09 07:08:18
RAM POWER CORP. BEGINS CONSTRUCTION OF MAJOR GEOTHERMAL PROJECT IN NICARAGUA
RENO, NEVADA- (December 15, 2009) – Ram Power, Corp. (TSX: RPG) (“Ram Power”), through its wholly owned subsidiary, Polaris Energy Nicaragua S.A. (“PENSA”), is pleased to announce that it has commenced the on-site construction of the 36 MW Phase 1 expansion at the San Jacinto-Tizate geothermal power project near Leon, Nicaragua. The gala official groundbreaking ceremony for the expansion was attended by the President of Nicaragua, the honorable José Daniel Ortega Saavedra, the Ram Power Board of Directors led by Chairman Chris Thompson, Hezy Ram, President and CEO of Ram Power, Tom Ogryzlo, Ram Power’s Senior Vice President for Latin America, and other distinguished guests.
The Phase 1 expansion is the first of two phases designed to expand production of the San Jacinto-Tizate geothermal power project to 46 MW from its current 10 MW, and ultimately to its full 72 MW by the end of 2011. The expansion represents the first step in bringing state of the art geothermal technology to an already operational utility scale power facility that will supply cost effective geothermal energy to the region.
With 56 MW drilled and available at the production well heads, and the two most recently drilled production wells tested at 16 MW and 22.8 MW respectively, the company is expecting to drill only two additional production wells to reach the full 72 MW net capacity. The 72 MW electrical production will be sold under a long term Power Purchase Agreement to local Nicaraguan subsidiaries of Union Fenosa, a Spanish based utility. All permits required for the construction of both phases of the expansion have been obtained and commissioning of the full 72 MW plant is targeted for the fourth quarter of 2011.
Chris Thompson, Chairman of Ram Power, said “The groundbreaking for the San Jacinto-Tizate facility represents a milestone in Ram Power’s mission to be the premier provider of geothermal energy in Central America. We see this region, especially Nicaragua, as an area where our company can develop stable, long term energy supply relationships.”
President José Daniel Ortega Saavedra said that his government has given all the necessary support to PENSA to expedite the process and now he is pleased with the results. He went on to say that the ground breaking is a very significant step forward for the project and since his government took over they have created the conditions for the project to reach the planned Phase II generation of 72 MW.
About Ram Power, Corp.
Ram Power is a renewable energy company based in Reno, Nevada engaged in the business of acquiring, exploring, developing and operating geothermal properties and has an interest in geothermal projects primarily in California, Nicaragua and Nevada.
Dan Schochet, Executive Vice President
Ram Power, Corp.
Phone +775-398-3703
Email: dan@ram-power.com
www.ram-power.com
Cautionary Statements
This press release contains “forward-looking information” within the meaning of applicable securities laws including information regarding the business of Ram. Readers are cautioned to not place undue reliance on forward-looking information. Actual results and developments may differ materially from those contemplated by this information. The statements in this press release are made as of the date of this release. Ram Power undertakes no obligation to update forward looking information, other than as required by law, or comment on analyses, expectations or statements made by third-parties in respect of Ram, or its financial or operating results or its securities.

Quelle: http://www.ram-power.com/docs/RPG_PR_12152009.pdf
Avatar
16.12.09 16:02:19
Was ist mit dem "unit 1" projekt ? da war doch schon alles klar ( borlöcher, turbiene bestellt ect.) weis jemand mehr ?.

mfg
Avatar
23.12.09 12:51:42
Hallo an alle,

ich wünsche Euch ruhige und frohe Weihnachten und uns Ex-Westernern ein gutes neues Jahr mit Ram Power. :laugh: Lasst es krachen! :laugh:

Grüße und Tschüss für dieses Jahr

Greengecko
Avatar
23.12.09 17:10:46
Ja Leute laßt es krachen Weihnachten-nächstes Jahr wird´s besser aussehen!
Avatar
24.12.09 09:53:18
RAM POWER, CORP. ANNOUNCES ORITA PROJECT CONDITIONAL USE PERMIT
RENO, NEVADA- (December 23, 2009) – Ram Power, Corp. (TSX:RPG) (“Ram Power), through its wholly
owned subsidiary Ram Power, Inc., has received a Geothermal Conditional Use Permit (“the Permit”) for the 49.9
MW Orita I Project located in the Imperial Valley, California (“the Project”). The permit allows Ram Power to
drill, sample, monitor and flow test up to six exploratory wells to determine the geothermal resource potential in the
area. Ram Power intends to commence the drilling of several large diameter wells that may be utilized for
commercial production/injection by the end of the first quarter 2010.
The Imperial County Planning Commission voted unanimously to grant the Permit, which is the first step in the
construction of the $226 million Project scheduled for completion in the first quarter of 2013. Ram Power has a
Power Purchase Agreement in place with Southern California Edison for up to 300 MW of clean, reliable power
from its Orita geothermal leasehold.
As a representative for landowners of the 3,500 acres associated with the Project, Scott Emanuelli, said “We are
very excited about the opportunities presented in the partnership with Ram Power. We are looking forward to a
successful project and to future relationship we will have with Ram Power.”
Christall Morris, Vice President, Land and Permitting for Ram Power, said “Approval of the Conditional Use permit
is a key project milestone. We appreciate the support given to us by community, the Imperial County Planning
Commission and the state of California as we advance the Orita I Geothermal Project.”
About Ram Power, Corp.
Ram Power is a renewable energy company based in Reno, Nevada engaged in the business of acquiring, exploring,
developing and operating geothermal properties and has an interest in geothermal projects primarily in California,
Nicaragua and Nevada.
Dan Schochet, Executive Vice President
Ram Power, Corp.
Phone +775-398-3703
Email: Dan@ram-power.com
www.ram-power.com
Cautionary Statements
This press release contains “forward-looking information” within the meaning of applicable securities laws including
information regarding the business of Ram. Readers are cautioned to not place undue reliance on forward-looking information.
Actual results and developments may differ materially from those contemplated by this information. The statements in this press
release are made as of the date of this release. Ram Power undertakes no obligation to update forward looking information,
other than as required by law, or comment on analyses, expectations or statements made by third-parties in respect of Ram, or its
financial or operating results or its securities.

Quelle: http://www.ram-power.com/docs/RPG_PR_12232009.pdf
Avatar
24.12.09 15:49:20
Hallo,

ich wünsche Allen ein frohes und besinnliches Fest.

Irgendwie fühle auch ich mich noch mehr als WGP´ler und würde mich für unser „The Geysirs“ Projekt brennend interessieren. Seien wir realistisch, in der neuen Firma ist es nicht das Prio. 1 Projekt. Jedoch würde auch ich gerne wissen wo die Turbine ist. Wir sahen schon Bilder von den Schaufelblättern der Turbine und so weit ist der Weg von Japan nach Kalifornien auch wieder nicht.
Ganz sicher werden wir bald auf den neusten Stand gebracht und die Zukunft wird wunderbar und gewinnbringend.


Gruß

Öko
Avatar
24.12.09 16:06:10
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.630.373 von oekospekulant am 24.12.09 15:49:20Hallo öko und @ all,

bin jetzt gut vier jahre dabei und wünsch mir und euch allen daß jetzt die guten jahre kommen.

allen ein geruhsames und friedliches weihnachtsfest

chug
Avatar
24.12.09 23:08:48
Beitrag Nr. 100 ()
Da hat ja einer günstig mächtig zugeschlagen

Dec 16/09 Thompson, Chris (Direct Ownership) Acquisition in the public market 349,500 $3.000

Ich gehe mit Ram Power sehr beruhigt ins neue Jahr! Mit WGP war das echt ein Krampf..alles hing von einem Projekt ab..die Nerven werden jetzt nach der Fusion bei weitem nicht so strapaziert! Die Aktie steigt in kleinen Schritten..Die Fusion war das Beste was all denjenigen passieren konnte, die nach jahrelanger Treue zu WGP nicht das Handtuch geworfen haben! Hier entstehet was Großes! Nur meine Meinung. Ein Langzeitinvestment..aber die alten WGPler hatten wie ich eh nie vor gehabt hier kurzfristig auszusteigen. Gute Projekte in der Pipeline..Es geht voran..Auch Öko wird noch seinen Spaß an diesem Wert haben..mit oder ohne Turbine.. :-)

Besinnliche Tage euch allen! Und wie immer stay cool and stay long :cool:
Avatar
28.12.09 19:31:19
Beitrag Nr. 101 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.630.862 von SoSSA am 24.12.09 23:08:48Prost Neujahr!

Seh ich genauso. Und nach einem verstotterten Start gewinnt die Kiste so langsam an Fahrt.

Allen die dabei geblieben sind einen erfolgreichen Start ins neue Jahrzehnt!

Grüße
Edgar
Avatar
28.12.09 22:19:30
Beitrag Nr. 102 ()
World Energy Solutions and Ram Power: From Small Fries to Big Shots?

.......Next up: geothermal power developer Ram Power Corp., which trades on the Toronto Stock Exchange under the symbol RPG and on the pink sheets under ticker symbol RAMPF.PK. Nevada-based Ram shares also currently sells for $3 and change, although just two months ago they were selling for under $1. But then the World Bank’s International Finance Corp. proposed to arrange $216 million in debt financing for the company’s 72 megawatt geothermal project in Nicaragua, now due to come online in 2011.

Ram Power’s chairman clearly believes this is the start of something big for his firm. Chris Thompson said this past week that “Ram Power’s mission (is) to be the premier provider of geothermal energy in Central America.:) We see this region, especially Nicaragua, as an area where our company can develop stable, long-term energy supply relationships.”

Unlike World Energy Solutions, Ram’s third quarter and nine month losses widened – significantly so – from year-earlier results, though that clearly hasn’t hampered its recent stock activity. The company has other geothermal interests in Nevada, California and Canada.

http://seekingalpha.com/article/179134-world-energy-solution…
Avatar
29.12.09 21:53:48
Beitrag Nr. 103 ()
WOW...Ram Power explodiert in CAN...schon über 8% im Plus..aktuell 3,79 CAD$


Ram Power, Corp. announces $77 million debt financing closing

8:56 AM ET, December 29, 2009

RENO, NV, Dec 29, 2009 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX/ -- Ram Power, Corp. (RPG) ("Ram Power"), through its wholly owned subsidiary Polaris Energy Nicaragua S.A. ("PENSA"), is pleased to announce the closing of a $77 million credit facility. The consortium of lenders includes Central American Bank for Economic Integration ("CABEI"), Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden N.V. ("FMO"), Export Development Canada ("EDC"), and Cordiant Capital ("Cordiant"). CABEI, FMO, and EDC acted as Co-Arrangers of the facilities. CABEI will act as Administrative Agent and FMO will act as Environmental Agent subject to approval by the project lenders.

The proceeds from this credit facility together with equity previously invested fully funds the completion of the San Jacinto-Tizate Phase 1 geothermal power project. The Phase I project will expand production of the existing 10 MW facility to 46 MW by April 2011. No additional drilling is required to achieve this expanded production. Phase II of the project will increase the 46 MW to 72 MW by the last quarter of 2011. Both phases of the project will use state-of-the-art single flash Fuji Turbine Generators. Upon completion of the Phase II project, the existing 10 MW power plant currently at the San Jacinto site will be decommissioned.

Mr. Huub Cornelissen, Director of Energy & Housing for FMO, said "We are very pleased with the transaction and partnership with PENSA and Ram Power, Corp. The San Jacinto project will provide for sustainable, low cost and base load renewable energy in Nicaragua. Financing the development of the San Jacinto project will further execute FMO's 'Access to Energy Strategy in Latin America.'"

Hezy Ram, CEO of Ram Power said "The San Jacinto-Tizate Phase I financing is a major step forward in Ram Power's delivery of clean geothermal energy to Nicaragua. We particularly want to thank the Phase I project lenders for their confidence in Ram Power's outstanding team, and especially our colleagues at PENSA, who continue to bring value to our shareholders while delivering to our customers a value driven product that is clean, cost effective, and reliable."

About Ram Power, Corp.

Ram Power is a renewable energy company based in Reno, Nevada engaged in the business of acquiring, exploring, developing and operating geothermal properties and has an interest in geothermal projects primarily in California, Nicaragua and Nevada.

Cautionary Statements

This press release contains "forward-looking information" within the meaning of applicable securities laws including information regarding the business of Ram. Readers are cautioned to not place undue reliance on forward-looking information. Actual results and developments may differ materially from those contemplated by this information. The statements in this press release are made as of the date of this release. Ram Power undertakes no obligation to update forward looking information, other than as required by law, or comment on analyses, expectations or statements made by third-parties in respect of Ram, or its financial or operating results or its securities.

SOURCE Ram Power, Corp.
Avatar
29.12.09 22:27:29
Beitrag Nr. 104 ()
Super Schlusskurs! Mit ein wenig Glück könnten wir vor Jahreswechsel die 4 Cad$ antesten!

3,78 CAD = 2,52427 EUR :D
1 CAD = 0,667797 EUR 1 EUR = 1,49746 CAD

xe.com
Avatar
30.12.09 15:34:17
Beitrag Nr. 105 ()
Avatar
30.12.09 15:42:33
Beitrag Nr. 106 ()
... hat möglicherweise mit dem Anstieg zu tun..
ist der RAM-Chef auf Einkausfstour??


Sierra Geothermal Mails Management Circular for Proxy Battle

VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA -- (MARKET WIRE) -- 12/29/09 -- Sierra Geothermal Power Corp. (TSX VENTURE: SRA) ("SGP") announced that it is mailing a management circular to its shareholders. The circular urges shareholders to support the current Board and oppose an attempt by dissidents to seize control of the Board at a special meeting scheduled for January 26, 2010.

In a letter to shareholders accompanying the circular, SGP's President and Chief Executive Officer Gary Thompson cautioned shareholders that the likely objective of the dissidents is to help a competitor, Ram Power Corp., to acquire SGP at a discount price. Below is the text of Mr. Thompson's letter.

Dear Fellow Shareholder,

Your vote has never been more important. A dissident shareholder, controlled by investor Richard Rule, is attempting for the second time to take control of your Board. We believe Mr. Rule's objective is to help our competitor Ram Power, Corp. to acquire SGP at a discount price.

Your Board is open to all strategic alternatives, including a transaction if it accurately reflects the value of SGP and your investment. A discount price transaction is not in the best interest of SGP's shareholders. We urge you to safeguard your investment and vote the GREEN proxy against Mr. Rule and in support of your Board and management.

Evidence for Mr. Rule's Discount Price Objective

Mr. Rule and his associates first disclosed their discount price objective to us in July 2009, as you will read in detail in the enclosed Management Circular. At the time Mr. Rule and his associates were developing a complex financial transaction to create Ram Power by combining a number of geothermal companies with a shell company. Mr. Rule wanted SGP to participate in the transaction at a price equivalent to $0.186 for each SGP share, an 18% discount to our market price then and a 31% discount to our recent market price of $0.27.

Your Board requested an explanation. Among other issues, your Board was concerned about the price premium provided to shareholders of Polaris Geothermal Inc., one of the geothermal companies involved in the proposed transaction. Put simply, your Board was aware that Mr. Rule and his associates faced a conflict of interest. They owned much more of Polaris than SGP. Your board had to ensure that the price for SGP was fair to all shareholders and was not providing a benefit to Mr. Rule and his associates at your expense.

Mr. Rule's Two Attempts to Take Control of SGP

Faced with your Board's questions, Mr. Rule launched his first attempt to take control of SGP. In July he requisitioned a special shareholders' meeting to remove your Board and replace it with an unnamed slate of nominees. This attempt failed as the requisition was defective.

Meanwhile, the proposed business combination advanced without SGP and established Ram Power as a new competitor. A company controlled by Mr. Rule is Ram Power's largest shareholder, with approximately 10%. This is much greater than Mr. Rule's ownership of approximately 5% of SGP and suggests that Mr. Rule's interests lie with Ram Power, not SGP.

On October 1, 2009, Mr. Rule renewed his effort to take control of your Board and advance Ram Power's agenda. A company he controls, Exploration Capital Partners 2005 Limited Partnership, served a second and corrected requisition for a SGP shareholders' meeting. This time, Mr. Rule wants to increase the number of directors from six to thirteen and elect seven hand-picked nominees to form a majority of the Board.

Mr. Rule's Nominees and Their Connections to Ram Power

Each of Mr. Rule's nominees has now or has recently had a connection to Ram Power or one of its predecessor companies and we believe that each nominee was chosen for his loyalty to Mr. Rule and Ram Power's agenda. We believe that if Mr. Rule takes control of SGP's Board, Ram Power will renew its efforts to acquire SGP at a discount and that these seven dissident nominees, as a majority of the Board, will facilitate this.

In summary, we believe that Mr. Rule seeks to pursue Ram Power's agenda at the expense of the other SGP shareholders. We believe that Mr. Rule seeks to enhance the value of his much larger financial stake in Ram Power by acquiring SGP at a discounted value through control of the Board and allowing Ram Power shareholders to benefit at your expense.

Your Current Board Deserves Support

Your current Board consists of a majority of independent directors with a strong track record of good performance and excellent corporate governance. The Board believes that SGP has attractive properties, knowledgeable management, a vibrant business and a promising future. SGP has performed very well against its peers in challenging economic times.

As you know, we have been able to secure financing and we are actively pursuing our business plan. With the recent successful completion of almost $11 million in equity financings and the support of US$10 million in grants from the U.S. Department of Energy, our overall plan for our Tier One projects is to advance at least 50 megawatts to bankable feasibility during 2010. If we achieve this, we believe we will be on our way to production and long-term stable revenue.

While your Board is willing to consider any reasonable offer to acquire SGP, we would only be interested in a transaction that makes sense for SGP and all of its shareholders, and we intend to continue to question any effort to be bought out at less than fair value.

RECOMMENDATION TO SHAREHOLDERS:

The Board urges you to vote on the GREEN proxy AGAINST the resolution to increase the size of the Board and WITHHOLD your vote on the resolution to elect seven dissident nominees.

Regardless of the number of shares you own, you must take action and cast your vote today by completing and returning only the GREEN proxy.

A special shareholders' meeting of SGP has been scheduled for 10:00 a.m. on January 26, 2010 at Suite 800 - 885 West Georgia Street, Vancouver, British Columbia, Canada. The meeting will be held to consider the proposals to have Mr. Rule's seven hand-picked nominees appointed to your Board. We believe these nominees are not up to the task of leading SGP into the future. We urge you to read the Management Circular and support the current Board and management.

If you have any questions or need assistance in completing your GREEN proxy, please call Laurel Hill Advisory Group at toll free 1-888-534-1149 or email at assistance@laurelhillag.com and they will be happy to help.

Yours truly,

Gary Thompson, Chief Executive Officer, President and Director

How to Cast Your Vote

The Management Circular and related proxy materials, including the GREEN proxy, have been mailed to persons who were shareholders of record as of the close of business on December 15, 2009. Investors and security holders may obtain a free copy of these documents on our website at www.sierrageopower.com/proxy at the Canadian securities regulators web site www.sedar.com and by mail. You can request the materials by contacting SGP's Investor Relations department, Sierra Geothermal Power Corp., Suite 500 - 666 Burrard Street, Vancouver, B.C., Canada, V6C 3P6, or by telephone: 1-800-563-5631, or by email at info@sierrageopower.com.

SGP and its directors, executive officers and other members of its management and employees may be deemed to be participants in the solicitation of proxies from SGP's shareholders in connection with the proposed acquisition. Information concerning the interests of SGP's management who are participating in the solicitation is set forth in the Management Circular.

If you have any questions or need assistance in completing your GREEN proxy, please call Laurel Hill Advisory Group at toll free 1-888-534-1149 or email at assistance@laurelhillag.com and they will be happy to help.

About Sierra Geothermal Power Corp.

Sierra Geothermal Power Corp. is a renewable energy company focused on the exploration and development of clean, sustainable geothermal power. It is based in Vancouver, British Columbia and listed on the TSX Venture Exchange under the symbol SRA. Its portfolio of geothermal projects located in Nevada and California exceeds 365 square kilometres (90,000 acres) and has a combined total estimated capacity of greater than 500 MW. SGP intends to finance development by utilizing a combination of corporate equity, joint venture partnerships and project debt, with the support of US government grants and loan guarantees. To find out more about Sierra Geothermal Power Corp. (TSX VENTURE: SRA) visit our website at www.sierrageopower.com.

On behalf of the Board of Directors

Gary Thompson, Chief Executive Officer, President and Director

CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING INFORMATION

This press release contains forward-looking statements. Forward-looking statements are projections of events, revenues, income, future economic performance or management's plans and objectives for future operations. In some cases you can identify forward-looking statements by the use of terminology such as "may", "should", "anticipates", "believes", "expects", "intends", "forecasts", "plans", "future", "strategy", or words of similar meaning. Forward looking statements in this news release include statements about SGP's belief that the dissident nominees will facilitate the acquisition of SGP by Ram Power, Corp. at a discount price; its belief in its plan to advance at least 50 megawatts to bankable feasibility during 2010 and that if it achieves this it will be on its way to production and long-term stable revenue; its belief that the Board would be interested in a transaction that makes sense for SGP and all of its shareholders; that the Board intends to continue to question any effort to be bought out at less than fair value; and that SGP intends to finance the development of its portfolio of projects through a combination of equity and/or joint ventures. These statements are only predictions and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors, including the risks inherent in our industry, the poor capital markets and other risks identified by us in our periodic filings on SEDAR (which can be viewed at www.sedar.com). Any of these risks could cause our or our industry's actual results, levels of activity, performance or achievements to be materially different from any future results, levels of activity, performance or achievements expressed or implied by these forward-looking statements.

While these forward-looking statements and any assumptions upon which they are based are made in good faith and reflect our current judgment regarding the direction of its business, actual results will almost always vary, sometimes materially, from any estimates, predictions, projections, assumptions or other future performance suggested in this press release. Except as required by applicable law, including the securities laws of Canada, we do not intend to update any of the forward-looking statements to conform these statements to actual results.

Neither the TSX Venture Exchange nor its Regulation Services Provider accepts responsibility for the adequacy or accuracy of this release.

Contacts: Sierra Geothermal Power Corp. Gary Thompson President & CEO (604) 683-0332 / 1-800-563-5631 info@sierrageopower.com

Sierra Geothermal Power Corp. Anthony Srdanovic, BA Investor Relations (604) 642-6179 asrdanovic@sierrageopower.com www.sierrageopower.com

Last Updated: December 29, 2009 18:08 EST
Avatar
30.12.09 17:07:15
Beitrag Nr. 107 ()
In deutschland sind wir weit unter Pari

3.93 CAD = 2.61467 EUR

aktuell bekommt man die in Frankfurt weit billger..zuschlagen unter 2.50€

:D
Avatar
04.01.10 09:56:58
Beitrag Nr. 108 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.648.240 von SoSSA am 30.12.09 17:07:15Momentan nicht mehr!!!:D
Avatar
04.01.10 15:03:49
Beitrag Nr. 109 ()
Hallo,

frohes neues Jahr und eine Kursrakete wünsche ich Euch.

Super Kurse, bei mauen Umsätzen in Frankfurt. Wobei ich mich erst daran gewöhnen muß auf den Umsatzwert, nicht die Stückzahlen zu achten als "alter" WGP´ler. ;) :laugh:

Es kann noch besser werden und irgendwann müssen auch die Infos über die Turbine durchtunneln, selbst wenn sie auf dem Weg von dem Land der aufgehenden Sonne (auch Symbol für die Hoffnung)in das Land der unegrenzten Möglichkeiten verlustigt ging. Wenn die Turbine nicht abgesoffen ist wird sie eingesetzt werden und wenn sie sich dreht, dann sprudelt Geld. Und wenn Gewinne winken, dann ist ein KGV berechenbar und dann steigt die Aktie.
Viele "wenn" und "dann" aber bei Spekulationen üblich und wenn der Kurs steigt dann ist der Spekulant glücklich.


Gruß

Öko
Avatar
04.01.10 18:06:15
Beitrag Nr. 110 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.660.576 von oekospekulant am 04.01.10 15:03:49Wen juckt Umsätze in Frankfurt...die ziehen schon nach...in Can wird der Kurs gemacht..und da haben wir die letzten Wochen immer weit über 100K am Tag..Nur das zählt!
Avatar
05.01.10 11:27:39
Beitrag Nr. 111 ()
Ist zwar schon einige Tage alt, setze es aber dennoch mal hier rein.

Ram Brings Geothermal a Step Closer to Financial Feasibility

By TOM SLATER of VentureBeat
Published: December 30, 2009

It’s a little known fact — the Earth’s geothermal resources could satisfy the world population’s power needs many times over. So why is it only generating little over 10 gigawatts of power globally? The prime reason: Few companies have figured out how to make the capital-intensive plants economically feasible. But geothermal conglomerate Ram Power may have found an answer with its new development in Nicaragua.

The company, based in Reno, Nev., is embarking on a 72-megawatt geothermal project in the Central American country (PDF) — a big leap forward considering that it has only built a 10-megawatt facility in the past (also in Nicaragua). The new plant, expected to come online in the start of 2012, will be broken into phases to help shoulder the enormous cost.

To pay for the first phase, which will build 46 megawatts of capacity, Ram has closed a $77 million credit facility provided by a gaggle of lenders, including the Central American Bank for Economic Integration, Cordiant Capital and Export Development Canada. It adds this sum to an undisclosed amount of equity it raised previously. This segment of the project is slated to complete by April 2011.

The second phase, kicked off soon thereafter, will expand the plant’s capacity to the full 72 megawatts. This should be completed by the end of 2011. Both phases will be using flash Fuji Turbine Generators. If the first phase of the plan proves successful, Ram believes that financing the second should come easier.

Also helping Ram’s case is that its basically a consortium of to-tier geothermal companies. In October this year, Ram Power, Polaris Geothermal, Western GeoPower and GTO Resources decided to join forces. As a single unit, it also has plans to buy or build another 50 to 100 megawatts of generation within the next year or so.

Utilities are already taking notice. Ram has scored power purchase agreements with Southern California Edison for up to 400 megawatts of future geothermal generation.

As an industry, geothermal power has been growing by 3 percent every year on average, since 2005. The largest obstacles are still economic. Capital costs for a cutting-edge geothermal facility run above $4 million per megawatt installed.

Once capital is raised though, the energy itself costs about a nickel per kilowatt-hour — even cheaper than nuclear power. Geothermal also produces less waste and is better for the surrounding environment than a lot of other sources of renewable energy. This makes it seem like a bargain.

of course, this bargain is predicated on the presence of readily-available geothermal energy. To date, the overwhelming majority of the Earth is not well-suited to this tpe of generation. It’s either too expensive or the terrain isn’t appropriate. Going forward, it will be up to innovative organizations like Ram to overcome these obstacles and fully tap geothermal’s potential.

Copyright 2009 VentureBeat. All Rights Reserved.

Quelle: http://www.nytimes.com/external/venturebeat/2009/12/30/30ven…
Avatar
07.01.10 17:32:20
Beitrag Nr. 112 ()
Also ich seh hier im Moment nur eines,es wird fleißig eingesammelt,aber so das es nicht auffällt.Mal schauen wann es mal explosionsartig nach oben geht,ich glaub schon bald :)
Avatar
10.01.10 11:59:19
Beitrag Nr. 113 ()
Hallo zusammen, was meint ihr, warum ist es uns nicht gelungen die 4Can$ Marke zu durchbrechen?

Haben potentielle Investoren Ram entdeckt und wollen noch für unter 4 Can$ einsteigen?

Gibt es Probleme, oder Verzögerungen bei den Projekten? Kann dazu nichts finden.

Oder hat das charttechnische Gründe? Bin da kein Experte.

Vielleicht ist es aber auch nur der Markt? Magma hat auch einen Ditscher nach unten gemacht.

Was meint ihr?
Laßt uns mal nicht nur mit Geld, sondern auch mit Worten spekulieren.
Avatar
10.01.10 13:48:27
Beitrag Nr. 114 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.702.304 von Maximoney am 10.01.10 11:59:19Hallo Maximoney die 4 Can sind durchbrochen! Der Kurs hat darüber geschlossen, somit ist diese Marke kein Wiederstand mehr, der Kurs wie er jetz verläuft ist wie im Bilderbuch da kannst du zufrieden sein. Nach unten haben wir jetz 2 wiederstände, also alles ganz normal. Gruß Rob
Avatar
11.01.10 12:01:14
Beitrag Nr. 115 ()
Steven Li: Mergers Abound in Geothermal
Source: Interviewed by Karen Roche, Publisher, The Energy Report 01/07/2010

Although the Copenhagen Climate Conference proved more a lesson in futility than a blueprint for a global energy shift, investors are already chasing green in 2010. But which alt energy source to invest in? One that runs 24/7, according to Steven Li, Senior VP of Technology & Clean Tech at Raymond James. "With geothermal it's always there, all the time," says Li, who examines key drivers for geothermal development and explains how small geothermal companies become "institutionally relevant" in this exclusive interview with The Energy Report.

The Energy Report: Steven, what do you think are the key drivers long term for the sector?

Steven Li: For most of the companies we cover in the alternative energy field, when you look longer term—say 10 to 15 years—we see an "energy gap" as one of the key drivers. For example, as more and more coal plants are taken offline because of tougher pollution controls, they have to be replaced by something greener. And so we think that two geothermal companies that we've just launched coverage on, Ram Power Corp. (TSX: RPG) and Magma Energy Corp. (TSX:MXY), which have strong geothermal assets, are very well positioned to take advantage of this coming energy gap in the short term.

TER: The observations that I have heard about geothermal are that it's fairly regionally focused (i.e., only available in certain topographies) and would not be a national solution to coal power. What's your input on that?

SL: The way I look at it is if you drill deep enough anywhere you're going to get a lot of heat, but obviously, there are areas where it is easier and more economical to get the heat out. So, you're right, in the U.S., for example, California is one of the best places to find geothermal assets. There are assets like The Geysers and Imperial Valley where developers have been producing geothermal energy for the past 20, 30 years, and hundreds of production wells have been drilled successfully in these areas.

So, yes, there is some regional focus, but again at the end of it, we are only scratching the surface. The amount of geothermal energy that is available is huge; it's significant. And as you develop these geothermal assets, it can start to represent a bigger proportion of the energy supply globally.

TER: Both Ram and Magma are, in essence, roll-ups of smaller geothermal companies. What advantages does rolling these up have for geothermal? What advantages does it have for an investor in this sector?

SL: It's pretty simple. The bigger you are, the more institutionally relevant you become. It opens up doors to accessing the capital markets. In this case, let's use Ram. Ram was the result of the merger of four companies: GTO Resources Inc. (NEX:GTR.H), Western GeoPower Corp. (TSX-V:WGP), Polaris Geothermal Inc. (TSX:GEO), and Ram Power. I doubt that these four companies by themselves would have been able to raise the capital that is required to move their projects ahead. By merging, you have a company that has a market cap that is very institutionally relevant. And not only that, the other advantage is you get an increased pool of managerial expertise you can leverage across the different assets coming from the different firms.

From the investor's perspective, you have diversification; you're not confined to just one project. You now have multiple projects at multiple stages of development, and again, you know that you're investing in a company that can have access to capital in the future if they need to.

TER: Do you see investment opportunities in these smaller companies?

SL: Yes, but it's riskier, again, for the reasons we just highlighted. There are definitely a number of smaller geothermal resources out there. But a lot of them are single projects and are very small, and you are taking a bit of a chance in terms of "can they access capital?" Keep in mind, these geothermal projects require an enormous amount of capital to bring them to production. So that access to the capital markets is critical.

TER: Is there an investment opportunity for people to come into these smaller ones anticipating that a Ram or a Magma might acquire them?

SL: You know, that's an investment angle that has attracted some investors. You look at all the different small companies, and you make some bets as to who's going to get taken out, which is fine. But when I look at Ram or Magma, for example, I see companies that have very impressive management teams that have done it before, and I see great assets and a relatively very cheap valuation. So, yes, you can play the take-outs, but on the other hand, Ram and Magna would be the lower-risk plays. So, my preference would be to stick to Ram and Magma.

TER: Do you see in the future any potential similar to Ram and Magma as roll-up plays that are starting to develop?

SL: First of all, the market has seen Magma and Ram do this roll-up and come to the market and successfully raise capital. So, yes, I am pretty sure we're going to see a couple more next year. It's a very fragmented space, and you've got many companies out there with assets in different locations. And I could see a couple of them get together and maybe try what Ram or Magma has done. If you successfully put together a group of assets and a quality management team, you do create value.

TER: Do Ram and Magma get any "first mover" advantage of doing the roll-up as compared to those companies who might attempt it?

SL: Absolutely. First of all, as you know, the window is never guaranteed. Ram and Magma seized the window that was open. Magma now has roughly $100 million in cash; Ram, after its raise, has about $130 million in cash. Cash is very critical for these companies. Everyone is still at the stage where they're proving up assets by drilling, so cash is king and that gives them a great first-mover advantage. If you're the next company trying to do the same thing, you can never predict if the investors are going to have a similar appetite. If you come in later, you get compared to Ram and Magma. Because these companies have fantastic assets, the bar is set quite high for the next few companies. Having said that, it can be done, and there are going to be a couple more next year.

TER: Geothermal as an alternative energy sector is relatively small right now. Do you see it growing in importance and, if so, how much will geothermal really represent of energy usage?

SL: It's very small, you're right. You're barely scratching the surface. As a percentage of overall demand it is probably a fraction of a percent. What's going to help geothermal is the fact that geothermal is base load, meaning it's there 24 hours a day, whereas, for example, if you compare it with solar, you only have so much solar power during a day, and with wind, it depends on when you're going to have the wind to drive the turbines.

So, with geothermal it's always there, all the time. When we talk about these coal plants getting closed down and these coal plants were supplying baseload power because they were up all the time, you can't really replace them with wind farms or solar farms. You have to look for another alternative for baseload power, and that's where geothermal is pretty unique.

TER: In the United States, most of the coal-powered plants are on the East Coast and most of the geothermal production is on the West Coast. Because the power can't be transported, how can this be a replacement for coal?

SL: I think over time we're going to start to see power move across states. We're already starting to see some of that between Nevada and California, but you're right, it's not from East to West. It's not going to happen tomorrow but over time, we think geothermal is bound to capture increasing mindshare given its positive attributes and that will drive further advancement in public policy.

And the other thing we really haven't touched on is the number of incentives that are available for geothermal developers. In one of our recent reports we actually looked at the impact incentives have. They amplify the internal rate of return, so it makes it really attractive to develop. So if you take the baseload capacity attributes and add the incentives, I think all of that combined is going to keep driving geothermal development.

TER: And what geothermal opportunities are there in Canada?

SL: Most of the attractive assets are on the West Coast of the U.S.

TER: Can you give us a quick rundown of the differences and similarities of Ram and Magma so our readers can understand those two opportunities?

SL: The way I would differentiate between them is you get more exploration with Magma in the sense that if you look at the land they've been able to accumulate, their land bank is five times the size of Ram's. Now, land bank doesn't guarantee you're going to find something, but what a land bank gives you is the exploration option. So, you have a lot of exploration potential with Magma.

On the other hand, I think Ram is more advanced in terms of development and most of their assets are in regions that are known for world-class geothermal projects. For example, construction has already started on their project in Nicaragua. They've got 70% of steam behind pipe already so it's going to be financed. The financing on the construction is going to be concluded very soon. The construction has started, and you've already proven up the asset and you've got the steam.

A lot of Magma's assets still have to be proven up. So there are different characteristics for the two companies—more exploration with Magma, but higher-quality, and more advanced, assets with Ram Power.

In terms of the cash—both of them are very strong financially because of the financing they just did. And management teams are comparable; Magma has very strong geologists, and Ram's management team is very highly regarded. Much of Ram's key senior management team came over from Ormat Technologies Inc. (NYSE: ORA), which as you know is the market leader in this space, so that bodes well for Ram.

TER: As we look at Magma with more exploration, as some of their properties prove up, is there more upside potential for a Magma than a Ram investment?

SL: Not necessarily. Obviously you create value when you prove an asset but it does not stop there. If you don't have a Power Purchase Agreement (PPA) for example, you don't have a project, right? So, you do need a number of things to come together to have a really valuable asset. You also need to negotiate your project financing so that you can move ahead on a project.

At each and every one of these milestones, the developer can create value—and both Magma and Ram have many of these milestones potentially happening in 2010–2011. At the end of the day, the maximum value is created when you have a producing asset with visible free cash flows. We think overall Ram has significant upside potential but with lower risk given the more advanced stage of its assets.

TER: Very good. Thanks.

Steven Li, CFA, Senior Vice President, Technology & Clean Tech, joined Raymond James Ltd.in July 2001 as an equity analyst. Before joining Raymond James, Steven spent a total of four years as a research associate at three other investment dealers. In StarMine's annual survey of analyst performance for Canada, Steven was the number one Stock Picker for Software and IT Services in 2007. He also ranked 8th in the Top 10 Overall Stock Pickers of 2009 for his coverage of IT Equipment, Software, and IT Services. Steven holds the Chartered Financial Analyst designation and earned a BA and MA from the University of Cambridge (England) and an MBA from York University.

Want to read more exclusive Energy Report interviews like this? Sign up for our free e-newsletter, and you'll learn when new articles have been published. To see a list of recent interviews with industry analysts and commentators, visit our Expert Insights page.

DISCLOSURE:
1) Karen Roche, of The Energy Report, conducted this interview. She personally and/or her family own none of the companies mentioned in this interview.
2) Of the companies mentioned in the interview, Ram Power is a sponsor of The Energy Report.
3) Steve Li: I personally and/or my family own the following companies mentioned in this interview: N/A.
I personally and/or my family am paid by the following companies mentioned in this interview: N/A

Quelle: http://www.theenergyreport.com/pub/na_u/1294
Avatar
11.01.10 15:31:07
Beitrag Nr. 116 ()
Permit Approved for Exploratory Geothermal Wells

By ELIZABETH VARIN, Staff Writer

Saturday, December 26, 2009 1:57 AM PST

Drilling may begin as early as March for geothermal testing east of Brawley after the Imperial County Planning Commission gave a conditional-use permit to a company based out of Reno, Nev.

Ram Power Corp. will test up to six exploratory wells to determine geothermal potential, according to a company press release.

The location of the wells will be at 2501 E. Taecker Road near Orita.

The permit was only for the testing, said county Planning Director Jurg Heuberger. If the tests go well and the company wants to build a geothermal plant there, it will have to go back to the Planning Commission for approval.

The testing area is located about the same distance from Brawley as other geothermal plants, he said.

For the company, this is the first step in completing a $226 million plant, which is scheduled to be completed by March 2013, according to the company press release. It already has an agreement with Southern California Edison for up to 300 megawatts of power from the Orita location.

“Approval of the conditional-use permit is a key project milestone,” said Christall Morris, vice president of land and permitting for the company. “We appreciate the support given to us by community, the Imperial County Planning Commission and the state of California as we advance the Orita I Geothermal Project.”

>> Staff Writer Elizabeth Varin can be reached at evarin@ivpressonline.com or 760-337-3441.

Quelle: http://ivedc.com/?pid=1361
Avatar
11.01.10 15:37:36
Beitrag Nr. 117 ()
2010 Imperial Valley Renewable Energy Summit

Imperial Valley Renewable Energy Summit & Expo 2010 Announced

Quechan Casino Resort is the new venue for the growing event

(El Centro, CA) - The Imperial Valley Economic Development Corporation is pleased to announce its 2010 Imperial Valley Renewable Energy Summit & Expo which will be held March 16-18. Now in its third year, the summit will take place at the Quechan Casino and Resort in Winterhaven in Imperial Valley, California.

The 2010 theme, “Growing California’s Green Economy,” will center on bringing investments in renewable energy projects and developing a green collar workforce in Imperial Valley.

“With over 40,000 megawatts of renewable energy potential in the Imperial Valley, this region will be the source for much of California’s renewable energy in the near future,” stated Tim Kelley, Executive Director of the IVEDC. “The goal of this summit is to bring renewable energy developers, investors and educators together to serve the state’s growing needs for green energy, transform its workforce and boost its economy.”

California Governor Arnold Schwarzenegger signed an executive order in September 2009 requiring the state draw 33 percent of its electricity from renewable sources like geothermal, solar and wind power by 2020. With the increased interest of utilities and independent power producers in developing renewable generation in Imperial Valley, this year’s attendance is expected to break 2009 attendance numbers.

The three-day event will include enlightening speakers, exposition, a networking reception and banquet.

http://www.ivedc.com/?pid=156

Bis dahin kann man imo noch mit einigen News rechnen...
Avatar
12.01.10 17:21:49
Beitrag Nr. 118 ()
lange Rede kurzer Sinn: Ich habe nachgekauft ! :lick:
Avatar
12.01.10 17:21:52
Beitrag Nr. 119 ()
Hallo hallo,

also "interview" habe ich in die letzten fünf jahren zigfach lesen können. Und es ist immer das gleiche. objekte noch und nöcher, tolle planungen aber noch kein einziges projekt umgesetzt.

mfg

28chug
Avatar
12.01.10 18:01:18
Beitrag Nr. 120 ()
Hallo,

wenn nur mal was von der Turbine für The Geysirs zu lesen wäre, denn dieses Projekt sollte dieses Jahr ans Netz zu bringen sein, die Löcher sind da, die Turbine sollte auch irgendwo fertig rumliegen und der Netzanschluß gammelt auch rum. Wäre einfach nett und würde das Vertrauen der alten WGP´ler stärken.

Gruß

Öko
Avatar
13.01.10 18:59:41
Beitrag Nr. 121 ()
Heute hat sich schon wieder einer 300k 'gegönnt'. Vor ein paar Tagen waren es schon mal 500k.
Weiß jemand wer hinter den großen Käufen steckt?
Avatar
13.01.10 21:29:17
Beitrag Nr. 122 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.719.860 von oekospekulant am 12.01.10 18:01:18Hi Oeko,

Deine Frage bzgl. der Turbine kann ich auch nicht beantworten. Würde mich aber auch interessieren, war ja schließlich schon zum Teil bezahlt.

Habe aber in der Meldung von RAM zum Nicaragua Projekt etwas gefunden:

The proceeds from this credit facility together with equity previously invested fully funds the completion of the San Jacinto-Tizate Phase 1 geothermal power project. The Phase I project will expand production of the existing 10 MW facility to 46 MW by April 2011. No additional drilling is required to achieve this expanded production. Phase II of the project will increase the 46 MW to 72 MW by the last quarter of 2011. Both phases of the project will use state-of-the-art single flash Fuji Turbine Generators. Upon completion of the Phase II project, the existing 10 MW power plant currently at the San Jacinto site will be decommissioned

Vielleicht haben die ja einfach die Geysers-Turbine für Nicaragua verwendet. Von der Leistung her, wäre die Turbine hier genau richtig, in Kalifornien bleibt ja vielleicht nur bei 25 MW.

Aber ist nur Spekulation meinerseits, kann mich an die weiteren technischen Einzelheiten der von WGP bestellten und von Fuji gefertigten Turbine nicht mehr erinnern.


Gruß

Tiefstseetaucher
Avatar
14.01.10 11:43:22
Beitrag Nr. 123 ()
Jan.,13 2010

PRESS RELEASE
US$ 20 MILLION
SAN JACINTO TIZATE GEOTHERMAL PROJECT
36.0 MW


The Central American Bank of Economic Integration (BCIE, in Spanish), has established the
support to power projects, specifically renewable energy among its priorities. The Nicaraguan
Government has selected the Energy Sector as its first priority, specifically the transformation of
the country’s generation matrix, to reduce high thermal power dependency rates. Consistent
with this objective, BCIE is participating with a US$20.0 million syndicated loan totaling US$77.0
million, which purpose is the Financing of the Phase 1 Expansion of the San Jacinto Tizate
Geothermal Project developed by Polaris Energy Nicaragua, S.A., a division of RAM Power
Corporation of Canada. The total investment for this Project is US$ 149.5 million. The loan from
BCIE will have an 11-year term and a grace period of up to 24 months.
In addition to the BCIE, the consortium of lenders also includes The Netherland’s FMO with US$
27.0 million, Export Development Canada (EDC) with US$ 20.0 million and Cordiant Capital Inc
de Canada with US$ 10.0 million.
Project financing includes engineering, supply, construction and the commissioning of a 36.0
MW geothermal power plant located in San Jacinto, Telica Municipality, Leon Province. With
this project, the San Jacinto plant will increase its current installed capacity from 10.0 MW to
46.0 MW, and this will represent approximately 9.0% of Nicaragua’s effective installed capacity.
This is a top priority renewable power project structured within the projects of the Strategic Plan
for the Energy Sector of Nicaragua, which purpose is the change in the country’s power matrix,
that currently depends in over 70.0% of hydrocarbon based generation, to a generation mostly
based on the use of renewable resources. The same presents important socioeconomic
benefits, highlighting among the same the following:
Currency Savings: Oil imports averaging 542,300 barrels annually will decline, and this will
mean an annual average reduction in estimated oil billings of US$ 38.0 million.
Jobs: Approximately 260 direct jobs will be created during the project’s execution stage; the
project is located in an area with high poverty levels.
Competitiveness and Level of Life: Contribution, in the mid-term, to the stabilization of the
cost of power for end consumers, shrinking production costs, the strengthening of the
company’s competitiveness, and the improvement of the life of the population.
CO2 Emissions Reduction: Contribution to the environment, estimating an annual average
reduction of CO2 emissions from 258,000 tons.

Quelle: http://www.ram-power.com/docs/RPG_InTheNews_01132010.pdf
Avatar
14.01.10 16:21:45
Beitrag Nr. 124 ()
Ja Hallo,

hoffentlich vergessen die nich, lauter planungen und vereinbarungen, auch die projekte zu verwirklichen.

mfg

28chug
Avatar
18.01.10 19:51:41
Beitrag Nr. 125 ()
Ranking Canadian Stocks by Upside Potential as of 1/13/2009

Below is a ranking of Canadian stocks based on upside potential, calculated as the difference between current price and Wall Street analysts' average target price.

Ranking | Company (Ticker) | Potential Upside
1 Crew Gold Corporation (TSE:CRU) 14445.5%
2 Tethys Petroleum Limited (TSE:TPL) 6842.6%
3 Lanesborough REIT (TSE:LRT.UN) 1225.0%
.
.
.
190 Ram Power, Corp. (TSE:RPG) 27.6%
.
.
.

Quelle: http://www.nasd100.com/2010/01/ranking-canadian-stocks-by-up…
Avatar
19.01.10 09:31:22
Beitrag Nr. 126 ()
Aus dem Stockhouse Board...

January 18, 2010
CanGEA releases Canadian Geothermal Code for Public Reporting

The Canadian Geothermal Energy Association releases Canadian Geothermal Code for Public Reporting, providing a minimum set of requirements for the public reporting of Exploration Results, Geothermal Resources and Geothermal Reserves.

According to a recent release, “The Canadian Geothermal Energy Association (CanGEA) announces the release of the Canadian Geothermal Code for Public Reporting. The Canadian Geothermal Code for Public Reporting provides a minimum set of requirements for the public reporting of Exploration Results, Geothermal Resources and Geothermal Reserves. The Code will provide a basis for transparency, consistency and confidence in the public reporting of geothermal information.

The Canadian Geothermal Code for Public Reporting was prepared by the Canadian Geothermal Code Committee (CGCC), established in December 2008. The primary objectives determined by the Committee were to provide a reporting basis that would be satisfactory to investors, stakeholders and capital markets such as the Canadian Securities Exchanges, and to develop a Code that would be applicable to geothermal plays in both Canada and internationally. The Code, a first in Canada, will serve to increase investor confidence and interest in the geothermal energy sector through the standardization of geothermal reporting.

Lee Deibert, CanGEA Director and CGCC Chairman had this to say about the Code, “This key initiative has been completed for the benefit of our members and the industry overall. With the increasing level of activity in Canadian geothermal public and private financings, mergers & acquisitions, and the development of geothermal opportunities in Canada, the Code represents a key part of any investment and development strategy.”

It is anticipated that public reporting using the Code will be undertaken by all CanGEA members involved in exploration and/or operation of geothermal properties. The use of the Code will be on a voluntary compliance basis (industry self-regulation) until 2011 when Code compliance will be a mandatory requirement for CanGEA membership. CanGEA members involved in the financial community, including geothermal investors, financial advisors and financial institutions will also benefit from standardized and transparent reporting of geothermal assets. CanGEA will be holding Code training seminars throughout the upcoming months.

Alison Thompson, CanGEA Founder and Chair commented, “The Canadian Geothermal Code for Public Reporting establishes the industry standard and we are pleased that CanGEA has strengthened our leading role in the international geothermal community. The Canadian Securities Exchanges are already host to many of the premier players in the geothermal world and this Code is expected to further facilitate the industry’s growth.”

CanGEA collaborated with the Australian Geothermal Energy Association (AGEA) in the development of the Code.”

http://thinkgeoenergy.com/archives/3463
Avatar
20.01.10 09:10:34
Beitrag Nr. 127 ()
Geo Co. Sounds Out Banks

January 06, 2010

--Sara Rosner Geothermal developer Ram Power is having preliminary discussions with lenders to finance its $250 million, 49.9 MW Orita project in Imperial Valley, Calif. The company is aiming for a 15-year tenor on the $80-100 million of debt and will look to secure funding ...

http://www.iipower.com/Article/2367108/Geo_Co_Souds_Out_Bank…

Leider kann man den kompletten Artikel nur lesen, wenn man angemeldet ist.
Avatar
20.01.10 15:56:14
Beitrag Nr. 128 ()
Avatar
22.01.10 23:25:16
Beitrag Nr. 129 ()
Ne anständige Homepage würd mein Investorenherz auch erwärmen... Da war ja die alte WGP hundertmal professioneller! Die jetztige sieht sehr nach "Meine erste Hompepage!" aus... So machen sie ihrem "PR/RP" keine Ehre... Bei der haufen Kohle, die sie eingesammelt haben, sollte doch zumindest ne Homepage drin sein...:cry:

Wann macht die Bude Gewinne? Hat da jmd. ne Vorstellung? Passiert das noch in diesem Jahrzehnt?:rolleyes:

Grüße
Edgar
Avatar
26.01.10 13:44:18
Beitrag Nr. 130 ()
Ram Power Corp. wins two concessions in Chile

6:00 AM ET, January 26, 2010

RENO, NV, Jan. 26, 2010 (Canada NewsWire via COMTEX) -- Ram Power, Corp. (RPG) ("Ram Power"), through its subsidiary, Polaris Energy Chile Limitada ("PECL"), is pleased to announce that it has won two geothermal concessions in Chile. The two concessions are known as "Aucan I" and "Laguna Verde". PECL was granted the Chile concessions following a competitive bidding process involving geothermal energy leaders throughout the world. Chile is recognized for having abundant geothermal resources and the Chilean government strongly encourages bringing more geothermal green power into the generation mix. Chile is fast becoming the new frontier for geothermal exploitation and exploration due to world-wide interest. The Aucan I and Laguna Verde hydrothermal systems both exhibit associated high-temperature fumaroles which are features common to large and quality reservoirs.

Concessions

The Aucan I concession is located in Northern Chile, in the First Region of Tarapaca and the Second Region de Antofagasta. The Laguna Verde concession is located in Northern Chile, in the Third Region of Atacama. The total area of the concessions is 247,000 acres. The concessions are close to mining centers with access to roads and transmission line infrastructure. There is the potential for bilateral contracts with the mines which need stable, cost-efficient base load power to replace their expensive power supplies.

Dr. Mario Arana, Board Member for Ram Power, Corp. said, "We are pleased with the award of these two concessions. It is clear from our success at our San Jacinto-Tizate Project in Nicaragua that the Chilean government has complete confidence in Ram Power's ability to develop these concessions. We look forward to our continued success in Latin America and beyond."

About Ram Power, Corp.

Ram Power is a renewable energy company based in Reno, Nevada, engaged in the business of acquiring, exploring, developing, and operating geothermal properties and has an interest in geothermal projects primarily in the United States, Canada, and Latin America.

Cautionary Statements

This press release contains "forward-looking information" within the meaning of applicable securities laws including information regarding the business of Ram. Readers are cautioned to not place undue reliance on forward-looking information. Actual results and developments may differ materially from those contemplated by this information. The statements in this press release are made as of the date of this release. Ram, undertakes no obligation to update forward looking information, other than as required by law, or comment on analyses, expectations or statements made by third-parties in respect of Ram, or its financial or operating results or its securities.

%SEDAR: 00001267E

SOURCE: Ram Power, Corp.

Alejandro Arguello, Vice President, Corporate Development, Polaris Geothermal Inc.,
Phone: (505) 278-0515, Email: aarguello@polarisgeothermaal.com; Steven Scott,
Director of Investor Relations, Ram Power, Corp, Phone (775) 398-3711, Email:
sscott@ram- power.com

Quelle: http://cxa.marketwatch.com/TSX/en/Market/article.aspx?guid=h…
Avatar
28.01.10 11:50:31
Beitrag Nr. 131 ()
Hallo,

viele neue lustige Meldungen auf undeutsch. Am Kurs gemessen scheinen es keine guten Meldungen zu sein.
Bei WGP hats wenigstens Nonsensmeldungen in verständlicher Sprache gegeben.
Wo ist die Turbine und was macht der Zeitplan zu the Geysirs Projekt. Da sind angeblich alle Löcher fertig irgendwas zwischen 20 und 35 MW Dampfleistung, die Turbine teilweise oder komplett bezahlt und einen Stromabnahmevertrag hats auch. Alles Lüge, Alle zu Dumm oder einfach nur faul?! Watt nu, wenn ein Projekt nicht verlogen verreckt, dann kann es doch kommuniziert werden.
Der Kurs zeigt die Wahrheit, in dem Fall leider.

Tiefengeothermie hat solche Firmen nicht verdient, warum stürzen sich die Versager nicht auf Drecksernergieumwandlung und bekommen da nichts hin?


Gruß

Öko
Avatar
29.01.10 11:50:32
Beitrag Nr. 132 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.829.780 von oekospekulant am 28.01.10 11:50:31Hallo Öko,

sehe es ganau so wie du. Die gleichen bedenken habe ich auch weiter oben schon mal erwähnt. Ist wirklich schade dass die firma uns (die aktion.) so einseitig informiert. Von den technischen "fortschritten" hört u. sieht man nichts.

Schreiben kann ein jeder viel, würde gern klare projekte erkennen können, was denkst du? sind das alles nur planungshülsen?

mfg
28chug
Avatar
29.01.10 17:13:33
Beitrag Nr. 133 ()
MK 325€ Mio?!!!:eek:

Das seh ich jetzt erst... Is das nicht ein bisschen viel des Guten? Was rechtfertigt diese Bewertung? Wann werden Projekte endlich mal abgeschlossen? Stattdessen stürzt man sich offenbar von einem unfertigen Projekt ins nächte. Wie lange kann das denn noch gut gehen?:rolleyes:
Avatar
29.01.10 18:47:18
Beitrag Nr. 134 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.844.217 von rian-edgar am 29.01.10 17:13:33Hallo Edgar,

die firma scheint doch etliche millionen $ in der kasse zu haben und ein 10 mw. werk am netz. Das scheint wohl die MK auszumachen?. Finde es gut wenn sich noch mehr leser, kritischer mit der gese
llschaft auseinander setzen.......

mfg

28chug
Avatar
02.02.10 10:28:37
Beitrag Nr. 135 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.845.216 von 28chug am 29.01.10 18:47:18Hi 28chug,

gerne ;) War bei WGP investiert und bins immer noch.. Bin aber ehrlich gesagt erschrocken als ich MK 350€ Mio. gelesen hab.

So wie ich das lese, ist das 10 MW Kraftwerk San Jacinto Tizate das einzige, welches in Betrieb ist.

http://www.ram-power.com/docs/FactSheet.pdf

http://www.ram-power.com/docs/Pro_Forma_Project_Base.pdf

Ein 10 MW Kraftwerk ist doch eher popelig, oder?! Was erwirtschaftet das Teil denn?

Laut der hübschen Karte befinden sich 2 weitere in der "contracted"-Stage:

Bei Geysers Unit 1, das im Übrigen immer noch mit 35 MW drin steht, geht seit Ewigkeiten nix weiter. Die sind wohl immer noch mit der Analyse beschäftigt, ob sich weitere Bohrungen lohnen.. Wie lange dauert das schon? Mehrere Monate, möchte gar nicht nachsehen, wann dieses Team beauftragt wurde...

Das andere,Orita, hat eine angebliche Kap. von 150-300 MW! Man beachte die Spanne!

http://www.ram-power.com/docs/Orita.pdf

Die Spanne sagt mir, dass sie hier noch nicht besonders weit sind und sich das, so wie ich das lese, noch Jahre hinziehen kann, bis die geplanten 3 Kraftwerke ans Netz gehen.

Zu der Erweiterung von San Jacinto Tizate:

http://www.ram-power.com/docs/SanJacintoTizate.pdf

Das Teil soll in 2 Schritten auf 72MW erweitert werden, wann das aber passiert lese ich nirgends!

Im Übrigen lese ich überall nur Kosten von.... Hunderten von Millionen$ Was ich nicht finde, sind Angaben über die Einnahmen aus diesen Projekten. Ich hoffe man rechnet hier auch ab und an Ausgaben und Einnahmen gegeneinander auf.

Letztes Jahr hatte ich bei WGP das Gefühl, es könnte 2010 endlich mal losgehen. Wenn ich mir das hier so ankucke, passiert hier die nächsten 3-5 Jahre nicht viel. Entsprechend wird sich der Kurs präsentieren. Ich kann mir nicht vorstellen, dasss dieses Niveau gehalten werden kann, mit einem popeligen 10MW Kraftwerk. Fast lachhaft, wenn ich nicht selbst investiert wäre!:cry:

So, das war mein Wort zum Dienstag...

Beste Grüße
Edgar
Avatar
02.02.10 16:24:28
Beitrag Nr. 136 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.840.487 von 28chug am 29.01.10 11:50:32
Hallo 28chug,

die Bude hat nach eigenen Angaben 152 Mio USD und eine Marktkapitalisieung von ca 300 Mio Eur. Das ist fett für einen Laden der fast nur Träume hat. Wenn nicht bis Ostern ZDF (Zahlen, Daten, Fakten) auf den Tisch kommen sehe ich bis Sommer Kurse von 1,7-1,5 Eur. Das wäre schade für uns, jedoch auf Dauer noch zu hoch für die mageren Informationen und Erfolge.

Geothermie-Projekte zu organisieren ist wie Lotto spielen, von daher würde ich das Wort "Planungshülsen", obgleich es eine super Aussagekraft hat, nicht verwenden, "Hoffnungsballons" würde aus deutscher Sicht das Handeln einer ganzen Nation treffend Beschreiben. ;)

Bekanntlich stirbt die Hoffnung ganz zum Schluß.


Gruß

Öko
Avatar
02.02.10 17:05:30
Beitrag Nr. 137 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.864.253 von oekospekulant am 02.02.10 16:24:28Öko wie wir ihn kennen!

Wenn es soweit kommt, dann sammele ich gerne deine Shares ein.. also mach dir keine Sorgen.. :D

Leute, die Firma hat sich gerade mal neu formiert, nun lasst ihr auch die Zeit sich zu etablieren..

Im Management sitzen erfahrene Ormat-Leute..die kennen ihr Handwerk.

Aber Ökö, ich bin froh, dass du du noch an Board bist. Bei deinen WGP Postings hatte man ja das Gefühl, dass du dutzende Male geschmissen hast.

Der Kursrückgang ist unter sehr geringem Volumen vollzogen worden. Für mich kein Grund, mir Sorgen zu machen. Als wir vor kurzem 20% in den Norden gestartet sind, kann ich mich noch gut an die dicken Pakete erinnen, die dabei über die Theke gegangen sind. Mit Sicherheit nicht grundlos.


Und noch was..von einem neu formierten Unternehmen zu erwarten, dass alles reibungslos verläuft, bspw. Newsflow, PR etc., ist zuviel des Guten.

Sollten wir unter 2 Euro gehen..sammele ich gerne ein..Ihr könnt euch also auf mich verlassen :cool:
Avatar
02.02.10 17:35:25
Beitrag Nr. 138 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.864.741 von SoSSA am 02.02.10 17:05:30So würde ich es auch sehen es sehen. Vielleicht sollten wir die Kostolany-Schlaftabletten wieder rauskramen. Nur nicht gleich verzweifeln, wenn's ein bisschen holpert zum Start. Der Schub kommt nach dem Zünden der nächsten Stufen. Roger?
Avatar
02.02.10 19:47:03
Beitrag Nr. 139 ()
... die Börse beschäftigt sich nicht mit dem jetzt, sondern mit den Aussichten. Die Spekulation auf sprüdelnde Gewinne macht den Kurs. Und wenn Banken dieser Firma schon Geld geben, kann in der heutigen Zeit die finanzielle Absicherung nicht so schlecht sein, oder? Hier reden wir vom 3 stelligen Miobereich !!!

Ich als alter WGPer habe jedenfalls schon mal nachgekauft. Heute über 4% PLUS in Toronto bei 75.000 Stck. Umsatz. Da verkaufen nicht mehr viele. Vielleicht gab es da ja auch neue News.

Ich sehe die Sache Mittel- bis Langfristig sehr gelassen und freue mich auf eine schöne Zeit.
Maximoney
Avatar
02.02.10 22:00:57
Beitrag Nr. 140 ()
... OK ich will nicht zu viel Optimismus im Raum stehen lassen. Zum Handelsende haben doch noch einige verkauft. Sieht nach Plus/Minus Null aus, bei ca. 240.000 Stck.
Ich bleibe aber bei meiner Einschätzung zu den Aussichten.
Maximoney
Avatar
03.02.10 09:50:40
Beitrag Nr. 141 ()
Wenn das mal nicht nur Zweckoptimismus ist.... Ihr wisst genau wie lang es dauert ein Projekt zum Abschluss zu bringen..

Ich kuck mir halt gerne Zahlen und Fakten an, halte es da wie Öko, und auf der Ebene ist das Unternehmen momentan definitv überbewertet. Meine Meinung.

Ich lass mich aber gerne positiv überraschen.. Heute tut mir der Kurs aber diesen Gefallen nicht...

Edgar
Avatar
03.02.10 22:39:13
Beitrag Nr. 142 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.869.285 von rian-edgar am 03.02.10 09:50:40naja...der kurs in deutschland ist unterbewertet...wie kann man die dinger für 2,20 verkloppen, wenn gestern can positiv was und der wechselkurs schon höher stand...

heute wieder ordentlich volumen in can...und schön grün.

jeder explorer..oder kleine produzent ist am anfang überbewertet..

ist ja auch ok, zahlen kritisch zu hinterfragen. Nur bitte nicht nach kurzer kuerzer zeit nach einem neuanfang. wenn wir 2012 immernoch da sein sollten, wo wir jetzt sind..dann bin ich der erste, der von board geht.

stay long:cool:
Avatar
04.02.10 13:35:09
Beitrag Nr. 143 ()
ich halte die Teile auch schon laaaange und dachte zu WGP zeiten das sich etwas schneller der Erfolg einstellen würde....
nu muss man sich wohl gedulden....leider bin ich im minus mit den Dingern...sonst würde ich wohl verkaufen....:cry:
Avatar
04.02.10 20:12:28
Beitrag Nr. 144 ()
Hallo Alle, speziell die Kursphilosophen,

ich sag mal bei bewertbaren Aktien versuche ich aus den Informationen eine Range für ein zukünftiges KGV zu erarbeiten, alte Fans aus WGP Zeiten werden sich erinnern. Im aktuellen Konstrukt haben wir das Eigenkapital, nachvollziehbar oder nicht, und die Marktkapitalisierung. ENDE. Der Rest sind bestenfalls Hoffnungsballons.
Hat einer der Optimisten schon mal den Rechner gezückt und umgerechnet was 10 WGP Eurocent, 20 WGP Eurocent oder gar der Letztjahreshöchstkurs in Euronen für RAM Power umgerechnet wären?! Dann würde der Eine oder Andere realistischer sein.

Da ich seit Ende 2008 (steuerliche Gründe) investiert bin und den Doppler in der Spekulationsfrist sah, weiß ICH wo wir jetzt stehen. Die Börse hat immer Recht, manchmal dauert es nur ein wenig.
Mein monetäres Eigeninteresse wünscht sich eine jährliche Kursverdoppelung unter guten sauber kommunizierten Nachrichten; meine positive Einstellung zu dieser Technik der Energieumwandlung aus einer genialen Ressource wünscht sich ein fähiges Management und viel Glück für jedes Projekt egal welcher Firma in diesem Bereich.


Gruß

Öko
Avatar
05.02.10 07:27:31
Beitrag Nr. 145 ()
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.883.652 von oekospekulant am 04.02.10 20:12:28tja Öko...das wünsche ich ( und viele andere) mit Sicherheit auch...aber der Verdoppler lässt ziemlich lange auf sich warten...hätte man das Geld woanders "geparkt" wäre der ein oder andere Verdoppler locker drin gewesen und das ärgert mich
Avatar