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Enagas - spanischer LNG-Player - 500 Beiträge pro Seite



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Enagas SA ist ein spanischer Energiekonzern, dessen Hauptgeschäftszweig die Förderung, den Import, den Vertrieb und den Transport sowie das Speichern von Erdgas umfasst. Darunter fällt auch die Umwandlung von Erdgas in seinen flüssigen Zustand (LNG; liquid natural gas), um das Gas so transportieren zu können. Zur Wiederumwandlung besitzt und hält Enagas Anteile an Regasifikations-Anlagen. Der Konzern versorgt mit seinem Gas hauptsächlich Spanien, wo die Liberalisierung des Gasmarktes dem Unternehmen 2003 einen kräftigen Schub gab. Neben dem Erdgasgeschäft transportiert und lagert der Konzern auch andere verwandte Flüssigkeiten. Hinzu kommt die Ausbeutung von Wärme, Kälte und Energie, die zum Hauptgeschäft der Gesellschaft zählen. Das Unternehmen ist neben Spanien und Europa u.a. in Mexiko, Chile und seit Anfang 2014 auch in Peru präsent. Das Geschäft untergliedert sich in die Segmente "Gas Transport", "Regasification" und "Storage".

Enagas ist nach wie vor der spanische Marktführer und hält im Gastransport, der Rückumwandlung (Regasification) und der Lagerung von Gas einen markanten Marktanteil. In der Rückumwandlung von Gas betreibt Enagas selbst drei eigene Standorte (Barcelona, Cartagena und Huelva) und hält Anteile an drei weiteren Regasifizierungsanlagen in Bilbao, Mexiko, Chile. In der Untertagelagerung (Underground Storage) betreibt Enagas drei Standorte (Serrablo, Yela und Gaviota), ein viertes Lager in Gijón ist geplant. Im Sektor Gas-Transport verfügte der Konzern Ende 2013 über ein Pipeline-Netzwerk mit der Gesamtlänge von 10.183 (i.V. 9.680) km. Das Volumen des transportierten Gases ging um 4% auf 402.337 (418.964) GWh zurück.
Fluxys, Enagas agree joint acquisition of Swedegas
Fluxys and Enagás have agreed to jointly acquire Swedegas, the company which owns and operates Sweden’s entire high-pressure gas pipeline network, from EQT Infrastructure.

Enagás and Fluxys will each invest around €100 million in terms of equity and in addition, third party debt financing will be provided at competitive terms, companies said in a statement. Both companies are managed as ownership unbundled Transmission System Operators as modelled by the European Union.

Swedegas, certified as TSO by the Swedish regulator (EI), owns around 600 km of high-pressure gas pipelines and an underground Storage facility, Skallen, located nearby Halmstad. It is also developing a bunkering/small scale LNG terminal in Gothenburg categorised as a project of common interest by the EU.
short
boerse madrid aktualisiert taeglich
die anzahl der shorts - in der regel
morgens vom vortag
http://www.bolsamadrid.es/esp/aspx/Estadisticas/Boletin/fram…

6.zeile von unten anklicken :

comunicacion de prestamos de valores

in der PDF dann seite 2 enagas

zahlen leiste von links nach rechts

gestern neu short 832236
gestern gedeckt intraday 159771
1 minus 2 = 672465
communiziert alte gedeckte 533086
5 = 3 minus 4 = 139379

gestern nach boersenschluss akt short 39.384.330


----
intraday chart morgens die ersten 15 minuten realtime
und bei neuen hochs und tiefs auch realtime
das rote oder gruene dreieck im shart nicht zu sehen
aber unterm chart neuer wert dahinter ;-))
link zum copieren
http://graficos.invertia.com/scripts/GrInterdia.dll?idtel=rv…

chart
1. Q 2015
umsatz 302,3 -3,6%
ebita 221,6 -9,9%
ebit 147,4 -9,4%
net ertrag 100,7 +1,0%
Enagas completes Saggas interest acquisition
Spanish LNG operator Enagás said it has completed the acquisition of a 30 percent interest in Saggas, the Sagunto regasification plant.

The deal is worth about 61 million euros, Enagás said in a statement issued on Monday.

Enagás has in January this year entered into an agreement with a fund managed by Deutsche Asset & Wealth Management to acquire 30 percent of Saggas and 30 percent of Bahía de Bizkaia Gas, which owns the Bilbao LNG terminal.

Saggas’ shareholder structure is now compromised by two companies, each with a 50% shareholding: Infraestructuras de Gas, formed by Unión Fenosa Gas and Oman Oil Company, and Iniciativas de Gas, made up of Enagás and Osaka Gas.
Enagas improving LNG loading services
Spanish LNG operator Enagás said it is improving its LNG tanker loading services and has carried out a series of measures at the company’s LNG plants.

These include the reduction of boil-off losses. According to Enagás, during the latest loadings at the company’s Huelva and Barcelona LNG plants, boil-off losses were reduced to zero.

The company has also made improvements in the loading rate. During the latest loading at the Barcelona plant an average rate of 3,500 m3 LNG/h, was achieved, peaking at 4,000 m3 LNG/h, Enagás added.

Enagás currently operates five of the seven plants in Spain: Barcelona, Cartagena, Huelva, BBG (Bilbao, 40%) and El Musel.

It also co-owns the Altamira regasification plant (Mexico), and is the main shareholder in GNL Quintero terminal (Chile).
Enagas acquires Endesa’s stake in GNL Quintero
Spanish LNG terminal operator Enagas on Thursday said it has, through its unit, Enagas Chile, reached a deal to acquire the total Endesa Chile stake in GNL Quintero for US$200 million.

With the acquisition of Endesa’s 20 percent stake, Enagas would up its total stake in the plant to 40.4 percent, the company said in its statement.

Upon completion of the transaction, the GNL Quintero shareholders would be Terminal de Valparaiso, a joint venture by Enagas Chile and Oman Oil Company, with a 40 percent stake while Enagas Chile, ENAP and Metrogas all hold 20 percent stake each.

The regasification terminal, located in the Bay of Quintero, in operation since 2009 has three tanks with overall storage capacity of 334,000 cubic meters, a total sendout capacity of 625,000 cubic meters per hour and docking facilities for methane tankers for up to 265,000 cubic meters of LNG.

Enagas added that the terminal is also planning to expand with the construction of a third LNG storage tank with 160,000 cubic meters capacity and increase its regasification capacity to 833,000 cubic meters of natural gas per hour.
Enagas increases stake in two LNG facilities
Spanish LNG terminal operator Enagas on Thursday said it has agreed to up its stake in the Sagunto regasification plant in Spain and the GNL Quintero facility in Chile.

According to the company’s statement, the company has agreed to acquire, through its unit Enagás Transporte, Union Fenosa Gas’ 42.5 percent stake in the 7.6 mtpa Sagunto regasification plant for €106 million.

Once the transaction, that is subject to regulatory approvals, is complete, Enagas share in the Sagunto LNG plant will increase to 72.5 percent, becoming the largest stake owner in the facility. Oman Oil Company owns a 7.5 percent stake while the remaining 20 percent is owned by Osaka Gas.

In addition to its recent agreement to acquire 20 percent stake in the GNL Quintero from Endesa Chile, Enagas has agreed to purchase the entire shareholding of the Aprovisadora Global de Energia, the spinoff of Metrogas and in which Gas Natural Fenosa holds the majority stake.

Under the agreement, Enagas would purchase the 20 percent stake for US$200 million, which, once both transactions are complete, would up the company’s stake in the Chilean LNG terminal to 60.4 percent.
Enagas: first LNG truck loading performed at Huelva terminal


Spanish LNG terminal operator Enagas said that first truck loading operations have recently been completed at the Huelva LNG facility.

The LNG was loaded in containers in two separate operations and dispatched to the Canary islands, first by truck to the Cadiz port and further by ferry, Enagas said.

According to Enagas, Carnary islands are the only region in Spain not classified, and it is using LNG to introduce natural gas while the transmission facilities are being developed.

Enagás plans to build a regasification plant in Tenerife, the company noted in its statement.

The project, which obtained its environmental impact statement (EIS) from the agriculture, food and the environment ministry, is awaiting receipt of administrative authorisation from the industry, energy and tourism ministry, which is required in order to commence construction.
Antwort auf Beitrag Nr.: 53.572.020 von R-BgO am 28.10.16 09:58:33Enagas ups stake in Peru’s TgP to 28.94%


Spanish gas transporter Enagas has completed its purchase of a 2.96% stake in Transportadora de Gas del Peru (TgP), as it continues to reinforce its position in the company.

The new acquisition, which was first announced in mid-October, takes the firm’s total stake in the Peruvian gas pipeline operator to 28.94%.

It acquired the stake from French power firm Engie. At the same time, Engie sold the rest of its stake in TgP to Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB).

The final purchase price was US$63 million rather than the previously stated US$65 million, Enagas said in a statement to the Spanish stock exchange regulator CNMV.

Following the deal, CPPIB will have a 49.88% stake in TgP, while Sipco Peru Pipelines will have the remaining 21.18% stake in the company.

TgP, which began operating commercially in 2004, transports most of Peru’s natural gas. Its assets include the 729-km gas pipeline that connects the giant Amazonian Camisea gas fields to the province of Lima.

The Spanish utility has been steadily expanding its ownership of TgP in the last two years, including the acquisition of a 1.24% stake in April and a 3.94% stake last year, among others.

The Madrid-headquartered firm originally acquired a 20% stake in TgP in 2014. At the same time, it purchased a 30% stake in Compania Operadora de Gas del Amazonas, which operates and maintains TgP’s transmission system.

The Spanish utility is also a member of the consortium developing the US$6 billion Gasoducto Sur Peruano pipeline, which will initially transport 500 mmcf (14 mcm) per day of gas from the central Amazonian region to the industrial south of Peru.

Enagas also owns another pipeline in the country, which carries gas liquids from Camisea to the Pisco fractioning plant on Peru’s southern Pacific coastline.

Present in the Andean nation since 2014, Enagas has said it will help Peru improve its security of supply. Besides Peru, Enagas also has Latin American assets in Mexico and Chile, including stakes in Mexican gasification plant TLA Altamira and its Chilean equivalent GNL Quintero.
Spain’s imports of liquefied natural gas (LNG) in December rose over 61 percent compared to the same month in 2015.

According to the data provided by the Spanish LNG terminal operator, Enagás, LNG imports reached 20.2 terawatt hours (TWh) in December 2016, as compared to 12.5 TWh in the corresponding month a year ago.

The majority of imports came from Nigeria and Peru, followed by volumes from Algeria, Qatar, Angola and Norway.

Spain’s total natural gas imports reached 40 TWh, showing a 20 percent increase from 33.4 TWh in December 2015.

The cold snap that hit most of Europe did not avoid Spain as average temperature recorded during December has been 1.1ºC below that recorded during the same month in 2015.

Enagás’ Sagunto regasification plant received seven out of the total 25 LNG cargoes imported into Spain during the month under review. Enagás’ report shows that the Huelva LNG import terminal received six cargoes, four landed in Barcelona, Cartagena and Bilbao import terminals received three cargoes each while two were delivered to the Mugardos LNG terminal.

According to the report, Spain, the world’s largest re-exporter of liquefied natural gas, did not re-export any cargoes during the month of December 2016.
Enagas profit climbs 17.6 pct in 2017

Spanish LNG terminal operator, Enagás reported a net profit of 490.8 million euros ($606.6 million) in 2017, a rise of 17.6 percent year-on-year.

This figure includes the accounting impact produced by the full consolidation of GNL Quintero, the Chilean regasification plant, since January 2017, the Spanish company said.

Standalone net profit was 437.7 million euros, reflecting 5 percent growth on 2016. Enagás says this was in line with the targets set for the year.

The company added that this increase was mainly the result of the contribution from affiliate companies, which accounted for 19.6 percent of the total.

Enagás expects to end 2018 with a net profit of about 443 million euros which, according to the company, is in line with the target set for 2016–2020 of 3 percent average yearly growth.
selten, dass DREI meiner Positionen in einer PM vorkommen:


Snam, Enagás, Fluxys’ €535 mln bid for DESFA accepted

The Snam, Enagás, Fluxys consortium awarded the tender for the acquisition of 66 percent DESFA, operator of the Greek gas grid and country’s only LNG terminal on the island of Revithoussa.

The consortium consisting of Snam, the majority shareholder with an interest of 60 percent, together with Enagás (20 percent) and Fluxys (20 percent), has been awarded the tender arranged by the Greek Agency for privatization (TAIPED) for the purchase of a stake in DESFA.

TAIPED accepted an offer of €535 million ($660.2 million) for 66 percent of DESFA share capital presented by the consortium.

Discussions have started with a pool of Greek and international banks to secure a non-recourse financing package for the acquisition.

In a joint statement, Snam, Enagás and Fluxys, shareholders of the TAP project, say they will be able to boost the development of the Greek gas infrastructure system in the coming years, fully realizing the potential of Greece as a natural gas hub, which will further leverage the development of the domestic market as well as other transit initiatives.

Furthermore, the consortium will be able to transfer technical and operational capabilities to DESFA and develop new uses and sources of natural gas (such as methane for transport and biomethane) to make a crucial contribution to the country’s emission reduction process.

Thanks to its strategic position in the Mediterranean, Greece could represent an important crossroads for the diversification of supplies and the opening of new natural gas routes in Europe, the consortium said.

In 2017, DESFA reported significant growth compared to the previous year, with an EBITDA of approximately 177 million euro, and a positive net financial position of around 5 million euro (including available cash of approximately 228 million euro).

The signing of the agreements for the acquisition is subject to the completion of the further steps envisaged by the tender procedure and by local legislation on privatization, while the closing of the transaction is expected in the second half of the year, following the required authorizations including antitrust clearance.
Hier ein Auszug aus einem Kommentar zum Kreuzfahrtschiff Aidanova welches mir LNG angetrieben wird:
Hallo ellerbeker, auf einen LNG Sattelzug (Auflieger oder Trailer) passen je nach Dichte (Temperatur) des LNG 18 bis 19 Tonnen. Diese Schiffe können zum einen an LNG Bebunkerungsstationen 5000 bis 30.000 t Kapazität oder den großen LNG Terminals (wie Rotterdam), die dafür ertüchtigt wurden, bebunkert werden. Zusätzlich gibt es in Europa bereits LNG bebunkerungsschiffe (zB die Cardissa) die auch ein Kreuzfahrtschiff dieser Größe mit LNG betanken können. Dies wird sich wohl durchsetzen, da es unabhängig vom Liegeort möglich ist. Allgemein steht LNG m.E. eine große Zukunft in der Schiffshrt bevor, da es sehr günstig, fast unendlich verfügbar ist und sauberer. IMO 2020 wird da einen gewaltigen Schub geben, da es anders als Scrubber oder Low Sulfur Diesel die ökonomisch vernünftigste Alternative ist.
Mit einer Tankfüllung LNG (3500 Kubikmeter) soll die "Aidanova" künftig rund zwei Wochen fahren können. Um die Grössenordnung darzustellen. Auch von anderen Redereien sind bereits LNG betrieben Schiffe bestellt.
Auch TUI Cruises setzt auf LNG

TUI Cruises hat zwei weitere Kreuzfahrtschiffe bestellt - erstmals mit Flüssiggasantrieb (LNG). Die beiden Neubauten sollen 2024 und 2026 in Dienst gestellt werden, teilte die Reederei mit. Gebaut werden sie in der italienischen Fincantieri-Werft in Monfalcone.

Die Größe von 161.000 Bruttoregistertonnen übertrifft die bisherigen Schiffe der Tui-Cruises-Flotte deutlich. So kommt die neue "Mein Schiff 1" auf 111.500 Bruttoregistertonnen. Nach Werft-Angaben sind es die größten jemals in Italien gebauten Schiffe. Weitere Details gab das Unternehmen noch nicht bekannt.
Antwort auf Beitrag Nr.: 59.939.685 von Fullhouse1 am 22.02.19 09:52:20
Zitat von Fullhouse1: Auch TUI Cruises setzt auf LNG

TUI Cruises hat zwei weitere Kreuzfahrtschiffe bestellt - erstmals mit Flüssiggasantrieb (LNG). Die beiden Neubauten sollen 2024 und 2026 in Dienst gestellt werden, teilte die Reederei mit. Gebaut werden sie in der italienischen Fincantieri-Werft in Monfalcone.

Die Größe von 161.000 Bruttoregistertonnen übertrifft die bisherigen Schiffe der Tui-Cruises-Flotte deutlich. So kommt die neue "Mein Schiff 1" auf 111.500 Bruttoregistertonnen. Nach Werft-Angaben sind es die größten jemals in Italien gebauten Schiffe. Weitere Details gab das Unternehmen noch nicht bekannt.


Die Pipeline nach Italien ist meines Wissens noch nicht fertig gestellt, ferner frage ich mich ob das Netz von Enagas überhaupt TUI versorgt? Vielen Dank für die Info
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.419.634 von InvesterFiesta am 25.04.19 09:42:53Grundsätzlich geht es darum, dass die grossen Kreuzfahrtschiffslinien in der Zukunft auf LNG bei den Neubauten setzen müssen. Sie sind im Focus der links grünen Medien. Obwohl sie ein Mückenschiss an Abgasen abgeben wenn man es mit der Handelsschiffahrt vergleicht. Aber ist ein anderes Thema.

Das Mittelmeer ist von Frühjahr bis in den Herbst das bevorzugte Reisegebiet der europäischen Kreuzfahrtflotte, davon hat Spanien die meisten Zielhäfen, da man mit den Balearen und Kanaren
auch noch einige Inselziele hat.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.419.796 von Fullhouse1 am 25.04.19 10:05:36Danke für deinen Beitrag.
Hier etwas zum Thema LNG für die Schiffahrt von der ENAGAS Webpage. Deckt sich 100% mit meiner Meinung warum ENA eine gute Spekulation auf LNG im Schiffahrtsbereich ist:
24/04/2019
Today, the third CORE LNG as hive Conference took place for the promotion of liquefied natural gas (LNG) as the most sustainable fuel in the transport sector, particularly in shipping. The event was officially opened by Salvador de la Encina, the President of the Spanish Ports Authority; Gerardo Landaluce, the President of the Port of Algeciras Bay Authority (APBA); and Claudio Rodríguez, Enagás Gas Assets General Manager.

The latest developments in the project and the support offered by the European Commission and the Government of Spain for the promotion of the decarbonisation of maritime transport, particularly in ports, were explained at the conference.

The main progress made has been the adaptation and construction of infrastructure and the application of LNG to multimodal transport to enable small-scale and bunkering (ship refuelling) services with LNG to be provided in the Iberian Peninsula.

The president of the Spanish Ports Authority pointed out that Spain and the ports of Spain were “leaders in LNG technology and handling”. He also asserted that “Spain already has the basic infrastructure in place, with six plants in operation at ports, accounting for 40% of the whole of Europe’s storage capacity and 5.35% of the world’s”.

The president of the APBA explained that “Algeciras, through the efforts currently being made, aims to consolidate its position in the future as a leader in the use of liquefied natural gas in the maritime sector”. Gerardo Landaluce highlighted the fact that “Algeciras produced the first supply of LNG as a maritime fuel in the country in 2012, and that it currently supplies LNG by means of tanker trucks. Ships using LNG as their fuel also benefit from the greatest reduction in fees permitted by law. He also stressed the need for a regulatory competitive framework as regards tolls for accessing gas storage (import) plants”.

According to the general manager of Enagás gas assets, “the hive project will allow Spain to lead Europe through the process of energy transition in the maritime sector, a leadership based on the 50-year history of LNG in our country and exceedingly ratified by the development of innovative, competitive and sustainable logistics that will be able to fulfil European directives regarding availability of capacity to serve demand from the sector five years ahead of schedule”.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.462.338 von Fullhouse1 am 01.05.19 09:46:07
Zitat von Fullhouse1: Hier etwas zum Thema LNG für die Schiffahrt von der ENAGAS Webpage. Deckt sich 100% mit meiner Meinung warum ENA eine gute Spekulation auf LNG im Schiffahrtsbereich ist:
24/04/2019
Today, the third CORE LNG as hive Conference took place for the promotion of liquefied natural gas (LNG) as the most sustainable fuel in the transport sector, particularly in shipping. The event was officially opened by Salvador de la Encina, the President of the Spanish Ports Authority; Gerardo Landaluce, the President of the Port of Algeciras Bay Authority (APBA); and Claudio Rodríguez, Enagás Gas Assets General Manager.

The latest developments in the project and the support offered by the European Commission and the Government of Spain for the promotion of the decarbonisation of maritime transport, particularly in ports, were explained at the conference.

The main progress made has been the adaptation and construction of infrastructure and the application of LNG to multimodal transport to enable small-scale and bunkering (ship refuelling) services with LNG to be provided in the Iberian Peninsula.

The president of the Spanish Ports Authority pointed out that Spain and the ports of Spain were “leaders in LNG technology and handling”. He also asserted that “Spain already has the basic infrastructure in place, with six plants in operation at ports, accounting for 40% of the whole of Europe’s storage capacity and 5.35% of the world’s”.

The president of the APBA explained that “Algeciras, through the efforts currently being made, aims to consolidate its position in the future as a leader in the use of liquefied natural gas in the maritime sector”. Gerardo Landaluce highlighted the fact that “Algeciras produced the first supply of LNG as a maritime fuel in the country in 2012, and that it currently supplies LNG by means of tanker trucks. Ships using LNG as their fuel also benefit from the greatest reduction in fees permitted by law. He also stressed the need for a regulatory competitive framework as regards tolls for accessing gas storage (import) plants”.

According to the general manager of Enagás gas assets, “the hive project will allow Spain to lead Europe through the process of energy transition in the maritime sector, a leadership based on the 50-year history of LNG in our country and exceedingly ratified by the development of innovative, competitive and sustainable logistics that will be able to fulfil European directives regarding availability of capacity to serve demand from the sector five years ahead of schedule”.


Was ist hier derzeit los? Die Zahlen sind doch in Ordnung
Enagas | 22,67 €
https://www.enagas.es/enagas/en/AccionistasEInversores/Infor…

Und hier mal so 20 Analystenempfehlungen. Zusammengefasst: Sell, Kursziel unterhalb des Kurses.

Ich habe gestern mal etwas gekauft, es ist noch viel Luft für Nachkäufe
Enagas | 19,50 €
Liegt wohl daran das der Flüssiggaspreis niedrig ist und Enagás schon gut Schulden hat
Enagas | 19,43 €
Flüssiges Erdgas LNG gewinnt in der Schifffahrt an Bedeutung Nachrichtenagentur: dpa-AFX | 03.09.2019, 11:22 | 97 | 0 | 0 HAMBURG (dpa-AFX) - Noch fahren weltweit nur wenige Schiffe mit verflüssigtem Erdgas (LNG) - doch einer Erhebung zufolge werden es in den kommenden Jahren deutlich mehr werden. Das ist eines der Ergebnisse einer Studie im Auftrag der Schiffbau-Messe SMM, die am Dienstag in Hamburg veröffentlicht wurde. Danach favorisieren 45 Prozent der Reeder LNG als Brennstoff der Zukunft. Aber auch Hybridlösungen kommen den Angaben zufolge für Reeder als künftige Schiffsantriebe in Frage, um den immer strengeren Umweltauflagen gerecht zu werden. Genannt wurde vor allem die Batterietechnik in Kombination mit Marinediesel oder LNG. "Der Kampf um die besten Konzepte hat gerade erst begonnen", sagte Uwe Lauber, Chef von MAN Energy Solutions. Vom kommenden Jahr an gilt für die Schifffahrt weltweit ein Schwefel-Grenzwert von 0,5 Prozent, heute sind es noch 3,5 Prozent. Damit dürfen die Schiffe bald nur noch Schweröl verbrennen, wenn sie den Schwefel mit einem Zusatzaggregat (Scrubber) aus den Abgasen herausfiltern. Nach den Ergebnissen der Studie wollen zwei Drittel der Reeder ihre Schiffe umrüsten. Nur ein knappes Drittel will seine Flotte durch Neubauten ersetzen. Generell sei die Baubereitschaft der Reeder eher gering, hieß es. Auf der Einkaufsliste der Unternehmen ganz oben stehen LNG-Tanker - auf diese entfallen 15 Prozent des Weltauftragsbestands./egi/DP/nas

Flüssiges Erdgas LNG gewinnt in der Schifffahrt an Bedeutung | wallstreet-online.de - Vollständiger Artikel unter:
https://www.wallstreet-online.de/nachricht/11714609-fluessig…
Enagas | 19,80 €
Ich glaube auch nicht das es an Nachfrage mangelt, eher an den niedrigen Futures.. ferner ist die Verschuldung nicht niedrig was mit Blick auf die EZB erstmal kein Problem darstellen sollte
Enagas | 20,12 €
Ist mir nicht liquide genug
Zusammenfassung aller Börsen vom 03.12.2019 16:01 Uhr
Gesamtvolumen

20 Stück

umd die 400€ wurden gehandelt, in NY ein wenig mehr aber nur ADRs vermutlich OTC

so was mag ich nicht
Enagas | 22,34 €


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