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    oh! oh! oh! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 12.05.00 18:22:00 von
    neuester Beitrag 19.05.00 14:13:09 von
    Beiträge: 5
    ID: 135.665
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      Avatar
      schrieb am 12.05.00 18:22:00
      Beitrag Nr. 1 ()
      oh oh hoffentlich hab ich mich da mal nicht unglücklich gemacht !!!
      ich habe ventro aktien gakauft zu einem kurs von 28.5 .
      ab und zu lese ich den "aktionär" , und da steht oft viel blödsinn !(meine meinung )
      Diesesmal dachte ich wer nicht wagt der nicht gewinnt , und habe auf die empfehlung vom " a......" gehört .

      Hoffentlich hab ich einen glückstreffer , den eine Fundamentale firma ist ventro sicherlich nicht ! ich hoffe auf einen hohen gewinn in kürzester zeit , wobei ich mir im klaren binn dass auch ein hoher verlust drinn ist .

      ps . die rubrik " HOCHSPEKULATIV !" , sind dass nur australisch werte ?(bis jetzt jedesmal )



      was sagt ihr zu ventro oder zum "aktionär " ?
      Avatar
      schrieb am 13.05.00 02:17:41
      Beitrag Nr. 2 ()
      Ich denke, was wir bei Ventro brauchen, ist nur Geduld und hoffe, dass Du Dir die leisten kannst bei Deinem Investment. Bin selbst bei 33,30 EO rein und eben nocheinmal an der Nasdaq für $ 24,12.
      Deine pauschale Einschätzung von Ventro (keine Substanz) kann ich nicht teilen. In erster Linie besteht die Substanz aus der hervorragenden Geshäftsidee und deren Umsätzung durch ein brillantentes Management. Dieses wurde in den gerade erst durch Jan Leshley verstärkt, vormals Chief-Executive bei SmithKline-Beecham, ausgezeichnet u.A. mit dem Gold Medal Award der pharmazeutischen Industrie und einer von Business Week`s 25 Top-Managern.
      Dass der Wert des Warenaustauschs über die Handelsplattformen der Firma (eventuell) nicht mehr als Umsatz bilanziert werden darf, stört mich nicht sonderlich, da man erkennen wird, dass es wenig Unterschied macht, wie man das Kind nennt. Mit anderen Worten: wenn VNTR wirklich nur noch seine Provisionen als Umsatz verbuchen darf, so wird das zur Folge haben, dass der Gewinn demnächst, nachdem sehr grosse Investitionen für den Auf- und Ausbau des Geschäftsbetriebes verdaut sind, annähernd so gross sein wird wie der Umsatz (die Provisionen); -eine Besonderheit der B2B Unternehmen!!
      Hält man sich dies vor Augen, so werden die Analystenratings, die durchweg strong buy bezw. buy lauten, plausibel. Geht es mit dem Wachstum von VNTR wie deplant voran, so werden wir also auf Sicht von zwei bis drei Jahren eine höchst profitable Firma sehen -und natürlich entsprechend satte Kursgewinne.
      Kurzfristig ist allerdings noch alles möglich, mittel- bis langfristig werden uns die heutigen Kurse lächerlich gering vorkommen. Die völlig übertriebene Korrektur bietet uns noch einmal eine Chance, mit der ich eigentlich gar nicht mehr gerechnet hätte.
      Also bloss nicht bange machen lassen, sonder bloss rein mit allem, was man für einige Zeit entbehren kann.
      Gruss,
      jen
      Avatar
      schrieb am 13.05.00 10:11:01
      Beitrag Nr. 3 ()
      hi jen ,
      klar hat VNTR eine tolle Geschäftsidee , dass meinte ich nicht mit keine Substanz .
      Damit meinte ich dass VNTR z.b keinen Gewinn macht , und solche
      Werte in letzter Zeit beschtraft worden sind . Auch bei den "Community Ratings " ist VNTR schön bewertet , nur weiss ich nicht , wieviel Vertrauen ich dem schenken kann !?
      Wie gesagt die Geschäftsidee ist toll , deswegen hab ich VNTR ja gekauft . Nur hab ich in letzter Zeit mit "solchen Unternehmen " schlechte Erfahrungen gemacht . Nach grösseren Kurssprüngen hab ich nicht verkauft und auf einen Aufschwung gehofft , und binn mit weiteren Verlusten bestraft worden ( AMX , eToys , MP3.com ) .


      bye
      Avatar
      schrieb am 19.05.00 13:12:05
      Beitrag Nr. 4 ()
      Fast täglich Meldungen über neue Kooperationsverträge und strategische Massnahmen zur Verstärkung des Managements (Jan Leshley) von Ventro:


      Child Health Corporation of America Selects Promedix for Online Procurement Of Specialty Medical Products

      SALT LAKE CITY, May 17 /PRNewswire/ -- Promedix, a Ventro(TM) (Nasdaq: VNTR) specialty medical company and leading provider of
      business-to-business (B2B) e-commerce solutions for healthcare purchasing professionals, today announced that it has signed a three-year agreement with Child
      Health Corporation of America (CHCA) to become CHCA`s online procurement solution for specialty medical products. Based in Shawnee Mission, Kansas,
      CHCA represents 38 of the leading pediatric health providers across the country. Promedix will provide CHCA member hospitals access to thousands of premium
      specialty medical products such as surgical instruments, catheters and orthopedic devices that can be purchased faster and more efficiently through the Promedix
      marketplace.

      CHCA hospitals spend over $1 billion yearly on medical/surgical and pharmaceutical products. By utilizing the Promedix solution, CHCA Members can research
      and order specialty medical products from a single online source, thereby streamlining the procurement process and saving time and money. The technology will be
      customized to each hospital`s operations and integrated into its existing ERP systems, allowing orders to be placed and processed seamlessly through a familiar
      environment. CHCA hospitals that do not use an ERP system will be able to order directly through Promedix`s web-based procurement option.

      "CHCA`s Members had been searching for a means to reduce inefficiencies in the procurement of specialty products," said Ed Kuklenski, senior vice president at
      CHCA. "After extensive due diligence, our Materials Management Executive Committee identified Promedix as the only e-commerce solution to enable access to a
      marketplace of premium specialty products from one location, and recommended we partner with them."

      "The Promedix solution has already had an impact on our day-to-day operations," said Carolyn Ayers, director of materials management services, Valley Children`s
      Hospital in Madera, California. "It has allowed us to move from a manual, labor intensive system to an electronic, information-rich environment. As we grow the
      program, the potential savings are huge."

      "We are very excited that CHCA chose Promedix as their preferred e-commerce solution," said Barrie Keiser, president and general manager of Promedix.
      "Promedix is emerging as the trusted online procurement partner for multiple organizations throughout the healthcare industry that are striving to reduce procurement
      costs. We worked closely with CHCA to better understand and support their procurement needs. As they begin integrating their online purchasing into their
      operations, CHCA will realize the dual benefits of reduced costs and increased efficiency." About Promedix

      Promedix is a Ventro marketplace company and a leading provider of B2B e-commerce solutions for the specialty medical market. Promedix links buyers and
      suppliers of specialty medical products, providing healthcare professionals with a one-stop shop for product research, purchase and order fulfillment through
      relationships with distributors and manufacturers. In the highly fragmented, paper-driven medical products market, Promedix is the de facto online source for
      specialty medical products. For more information, visit www.promedix.com. About CHCA

      Established in 1985, Child Health Corporation of America (CHCA) is the nation`s only business alliance focusing on the core needs of children`s hospitals. CHCA
      brings together 38 of the country`s leading children`s hospitals and provides them with products and services they need to be the premier provider of children`s health
      care for their region. CHCA is headquartered in Shawnee Mission, KS. About Ventro

      Ventro Corporation is a pioneer in the new B2B e-commerce economy by building and operating vertical marketplace companies that transform the supply chain in
      businesses around the world. Ventro marketplace companies allow suppliers, buyers and enterprises to streamline business processes, enhance productivity and
      reduce costs. Ventro companies offer complete e-commerce solutions consisting of extensive online marketplaces, electronic procurement, systems integration to
      interface with third-party and back-office systems, and comprehensive services and support. Ventro marketplace companies include Chemdex, Promedix,
      Broadlane, Industria Solutions, Ventro Europe and Amphire Solutions. For more information, visit Ventro at www.ventro.com.

      "Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Statements in this press release regarding Ventro`s business which are not
      historical facts are "forward-looking statements" that involve risks and uncertainties. These potential risks and uncertainties could cause actual results to differ from
      those contained in the forward-looking statements and include, without limitation, Ventro`s ability to prove its business model and gain operating efficiencies, the
      effects of government regulation, and its dependence on a limited number of enterprise customers. These and other risk factors are described in detail in the
      company`s filings with the Securities and Exchange Commission.

      /CONTACT: Rob Mowry, robm@schwartz-pr.com, or Merrill Freund, merrillf@schwartz-pr.com, both of Schwartz Communications, Inc., 415-512-0770, for
      Promedix; or Lise Herriott of Promedix, 800-453-1264, or lherriott@promedix.com/ gwgqgq


      Gruss,
      jen
      Avatar
      schrieb am 19.05.00 14:13:09
      Beitrag Nr. 5 ()
      danke jen ,

      da du so viele Informationen hasst , kannst du mir bestimmt noch andere Unternehmen Empfehlen ?! Welches sind deine "top´s" ?


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