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    Turbodyne Listing in Deutschland - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 16.05.02 12:02:10 von
    neuester Beitrag 24.11.02 23:56:03 von
    Beiträge: 20
    ID: 587.330
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      schrieb am 16.05.02 12:02:10
      Beitrag Nr. 1 ()
      Wer weiß von welcher maklerfirma das bevorstehende relisting von Turbodyne begleitet wird. Ich rechne mit der Erstnotierung morgen freitag oder am Dienstag (Wäldchestag in frankfurt):
      Möglicherweise steht Turbodyne in Kooperationsverhandlungen mit einem anderen Unternehmen. Das müsste den Kurs beflügeln. Nach dem Quartalsbericht zu urteilen, muessen die Turbo Führer auch damit rechnen, daß die Finanzierung steht. Könnte es sein, daß Daimler-Chrysler Tochter Detroit Diesel bei Turbodyne involviert ist ?
      Avatar
      schrieb am 17.05.02 12:55:27
      Beitrag Nr. 2 ()
      Aus welchem Grund sollte Frankfurt diesen Wert listen. Einen Wert, der in drei Monaten keinen Dollar verdient hat. Einen Wert, der ( zumindest zur Zeit )keine serienreifen Produkte zu haben scheint. Einen Wert der nur für Ärger sorgte und wahrscheinlich sorgen wird. Einen Wert in den das Publikum kein Vertrauen mehr hat usw. usw.........

      Herr Bocksacht: Die linke und rechte Gehirnhälfte benützen.

      Ich wäre wirklich sehr erfreut darüber, wenn es einen vernünftigen Grund für ein Listing gäbe, doch kann ich keinen erkennen.
      Avatar
      schrieb am 17.05.02 16:42:50
      Beitrag Nr. 3 ()
      Spekulant2@all deine ID namen:
      Ich weiss das was Du nicht waist,HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSAO
      Ciao STRONZO Ösi ;-)))))))))))))))) LOL LOL LOL
      Avatar
      schrieb am 20.05.02 20:54:37
      Beitrag Nr. 4 ()
      Täuscht mich der Eindruck, oder wird die Liste der Anwälte seitens Honeywell´s immer länger. SCheint doch ne ernste Sache zu sein, diese Antitrustklage.

      Ich frage mich schon die ganze Zeit, warum Turbodyne eigentlich eine Tochter gründet(e). Könnte es nicht sein, daß Honeywell doch mehr oder weniger Chancen in erwähntem Prozeß hat bzw. haben könnte und Turbodyne darum eine Tochter gründet, weil die nach außen und vor allem bei den OEMS sauber dasteht und die dort eingebrachten Sachen (Patente) seitnes Honeywell und etwaiger anderer Kläger nicht antast- bzw. angreifbar sind??

      Auch habe ich den Eindruck, daß sich Turbodyne auf die neuen, verbesserten??? Produkte verlegen will und sich dort in einem Stadium wie bei Dynacharger/Turbopac vor vier bis fünf Jahren befindet. Das wird sich aber leider nicht spielen. Nochmal vier/fünf Jahre werden Mitbewerber nicht schlafen bzw. untätig zusehen. Auch wird die Brennstoffzelle früher oder später kommen. Das scheint schon mal sicher.

      Momentan scheint mir, obwohl ich bigbumper gerne Glauben schenken möchte, nich unbedingt alles so rosig für unser Unternehmen auszusehen.

      Bin also, wie die "MEISTEN", gespannt, wie es weitergeht.
      Avatar
      schrieb am 21.05.02 11:09:35
      Beitrag Nr. 5 ()
      Warum geht eigentlich niemand auf die doch recht großen Volumina der letzten Tage u. Wochen ein. Ist es nicht erheblich, wer die letzte Woche über eine Million Shares gehortet hat bzw. wer sich ob der guten Nachrichten der letzten Tage bei diesen Kursen doch davon trennte??

      Wenn alles so rosig zu sein scheint ( übrigens, wo bleibt das angebliche Listing in Frankfurt ), warum verkaufen dann die Leute haufenweise Aktien? Muß oder will Sie jemand loswerden?

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      Avatar
      schrieb am 29.05.02 19:27:30
      Beitrag Nr. 6 ()
      Bei 10 ct. werde ich vielleicht das erste mal seit mindestens über einem Jahr ein paar Shares kaufen.
      Avatar
      schrieb am 29.05.02 21:38:13
      Beitrag Nr. 7 ()
      Ich frage mich, warum Herr Fitzpatrick Kenneth seine Aktien bzw. über 90.000 davon verkaufen will, wenn alles so wunderbar zu sein scheint. Immerhin handelt es sich hier um einen Ex - CEO und der sollte wissen, warum er das tut, obwohl nunmehr alles von einer guten Zukunft spricht bzw. derartige Gerüchte umherstreifen.
      Avatar
      schrieb am 07.06.02 11:33:14
      Beitrag Nr. 8 ()
      Ach wie schön ist doch das Leben. Mittlerweile ist mir auch egal, wenn TRBD die Löffel abgibt. Es gibt genügend andere Unternehmen, wo es sich vielmehr lohnt, einzusteigen. Wirklich schade um die Zeit, wo das Geld sogar auf dem Sparbuch mehr abwirft bzw. abgeworfen hätte. Wenn ich mir überlege, was ich mit den knapp vier Prozent Zinsen für ca. vier Jahre für mein Geld bekommen hätte!! Wie auch schon von mir erwähnt. Bei 10 Cent werde ich nochmal mitzocken. Ansonsten habe ich den WErt ( eine rein Subjektive Entscheidung von mir ) abgeschrieben.

      Auf dem Shild-Board schreibt ein gewisser HS ein gewißer Herr Schmidt hätte den größten Teil an Herrn Schlei überwiesen. Es geht mich zwar nichts an, aber was ist mit dem kleinen Teil passiert???

      Ich kann nur nochmal betonen, daß ich im nachhinein froh bin, nicht an den Klagen ( wie ja auch bekannterweise Herr Hofbauer und noch ein Direktor ausgestiegen sind ) teilgenommen zu haben und wünsche den Anderen, daß Sie eine Menge Geld mit ihrer Finanzierug machen.
      Avatar
      schrieb am 07.06.02 23:06:53
      Beitrag Nr. 9 ()
      Nicht nur Herr Schlei hatte Aufwendungen, sondern auch CS, daher dürfte er sich wenigstens einen ganz kleinen Anteil "gegönnt" haben, oder? Nachvollziehen kann man das alles eh nicht und wiedersehen wird man die Kohle sicher auch nie wieder.

      TRBD R.I.P.
      Avatar
      schrieb am 16.06.02 18:25:47
      Beitrag Nr. 10 ()
      Glaubt irgendwer, daß er mit seinen Aktien die im Proxy genannten Hauptversammlungspunkte beeinflussen kann?? Ausgehend davon, daß bei zu entscheidenden Punkten eine einfache Mehrheit genügt habe ich persönlich die Vermutung, daß das Management (auch das Alte, die haben Ihre Aktien ja augenscheinlich auch immer noch )nicht auf die Stimmen der sogenannten Kleinaktionäre angewiesen sind.

      Ich frage mich desweiteren, wie lange man die Aktionäre noch an der Stange halten will? Wissen die Herrschaften eigentlich was sie tun. Rückblickend kann man von dem Management nicht viel halten, denn immer wieder korrigieren Sie sich selbst.

      Beispiel: Zuerst braucht man statt 60 Mio. Aktien 99 Mio. Aktien. Nun scheint das schon wieder nicht zu genügen. Nein, jetzt brauchen wir aufeinmal 150 Mio.
      Frage: Wann brauchen wir eine Milliarde??

      Weiteres Beispiel: Dem Management scheint die Tatsache, daß Dalaware ein teures Pflaster zu sein scheint, und in Nevada angeblich das monetäre Paradies vorherrscht die ganzen Jahre verborgen geblieben zu sein. Warum erst jetzt dieser Schritt? Ist es mit der Kohle erst jetzt so knapp geworden, daß kein anderer Ausweg mehr übrig blieb.

      Man setzt dem Aktionär einfach etwas vor die Nase, nur keine Perspektiven. Einziges, woran sich der Aktionär festhalten kann, sind die Klagen. Das ist es nicht, was der Aktionär ( die Anwälte natürlich schon ) will.

      Ich weiß nicht, wie es Euch damit geht, doch aus der Gesellschaft ist die ganze Spannung raus. Übrig bleibt nur noch verständnisloses Kopfschütteln.

      Grüße und beste Wünsche.
      Avatar
      schrieb am 17.06.02 16:29:26
      Beitrag Nr. 11 ()
      Stronzo!!Denke an die Gewerbesteuer wie wichtig für eine Region ist,bei uns in Deutchland sind sehr scharf auf die Gewerbesteuer,in Meine amteszeiten als stellvertreters des Gemeinterates(Ehrenamt) wahre-sind die Steuerzahler immer befleißigten oder unterstüzt,Ich glaube das dieses im ganzen Welt so ist.
      Avatar
      schrieb am 10.11.02 16:26:54
      Beitrag Nr. 12 ()
      nur so zur Info, ob es etwas bringt muss sich noch zeigen!!

      Freiverkehr ( OTC )

      Amtlicher Markt - Teil2
      Geregelter Markt
      Einbeziehung weiterer Werte in den Freiverkehr an der Berliner Wertpapierbörse
      ( Inclusion of additional securities into the OTC of the Berlin stock exchange. )

      Die Berliner Freiverkehr (Aktien) AG hat beantragt, die Aktien der
      Turbodyne Technologies Inc.
      in die Preisfeststellung des Freiverkehrs an der Berliner Wertpapierbörse einzubeziehen.
      ( "Berlin OTC (shares) Inc." requested to include the shares of Turbodyne Technologies Inc. into the pricing of the OTC at the Berlin stock exchange. )

      Am Freitag, dem 8. November 2002, werden durch die Berliner Freiverkehr (Aktien) AG die Aktien der o.g. Gesellschaft in die Preisfeststellung des Freiverkehrs an der Berliner Wertpapierbörse einbezogen.
      ( On November 8, 2002 the shares of the above mentioned company will be included into the pricing of the OTC at the Berlin stock exchange by "Berlin OTC (shares) Inc. )

      Wertpapier-Kenn-Nummer : 893 345
      EDV-Kürzel : TUD
      Markt: Freiverkehr - variabel
      Skontroführer: 1170 Berliner Freiverkehr (Aktien) AG

      Berlin, den 7. November 2002
      FREIVERKEHRAUSSCHUSS DER BERLINER WERTPAPIERBÖRSE
      Avatar
      schrieb am 14.11.02 20:48:03
      Beitrag Nr. 13 ()
      was ist mit turbodyne??????????????
      lange zeit von der boerse verschwunden dank ansensio
      betrug leiche im keller usw.!!!!!!!!!!!
      nun sind sie wieder da.
      am 8.11 zu 9cent heute am 14.11.02 17cent!!!!!!!!!!!!!
      was läuft da ab????????????
      weiß einer bescheid,bitte um nachricht.
      Avatar
      schrieb am 15.11.02 11:38:35
      Beitrag Nr. 14 ()
      Die einzige Seite, auf der Du Dich umfassend informieren kannst, mit allen Links, die man zur eigenen Analyse benötigt, ist und bleibt:

      http://go.to/turbodyne
      oder nur:
      go.to/turbodyne

      Gruß :rolleyes:
      Stephan
      Avatar
      schrieb am 18.11.02 18:22:59
      Beitrag Nr. 15 ()
      Eine bessere Seite ist höchstens noch www.anlageschutzarchiv.de
      :laugh:
      Avatar
      schrieb am 20.11.02 12:12:14
      Beitrag Nr. 16 ()
      Wen`s interessiert!!! :laugh: :cry: :laugh: :cry: :laugh: :cry: :laugh:
      10QSB: TURBODYNE TECHNOLOGIES INC
      FORWARD LOOKING STATEMENTS
      The information in this discussion contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. These forward-looking statements involve risks and uncertainties, including statements regarding the Company`s capital needs, business strategy and expectations. Any statements contained herein that are not statements of historical facts may be deemed to be forward-looking statements. In some cases, you can identify forward-looking statements by terminology such as "may", "will", "should", "expect", "plan", "intend", "anticipate", "believe", "estimate", "predict", "potential" or "continue", the negative of such terms or other comparable terminology. Actual events or results may differ materially. In evaluating these statements, you should consider various factors, including the risks outlined in the Risk Factors section below, and, from time to time, in other reports the Company files with the SEC. These factors may cause the Company`s actual results to differ materially from any forward-looking statement. The Company disclaims any obligation to publicly update these statements, or disclose any difference between its actual results and those reflected in these statements. The information constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995.

      OVERVIEW
      We are a design and engineering company engaged in the design and development of air charging technology that enhances the performance of internal combustion engines. Our technology is based on DC/AC, high-speed, high-powered, electronically commutated electric motors. Our business strategy involves entering into license agreements with original equipment manufacturers ("OEM`s") in the automotive industry who would incorporate our technology into their product lines in exchange for the payment of royalties or other similar license fees.
      We have incorporated our technology into two initial primary products, which are (1) the Dynacharger(TM) and (2) the Turbopac(TM). We transferred the intellectual property associated with our Dynacharger and Turbopac products to Honeywell, Inc. ("Honeywell") in 1999. Our rights to these products are now the subject of a license agreement and a joint development agreement with Honeywell. We are now involved in legal proceedings regarding our agreements with Honeywell. See Item 1 of Part II - Legal Proceedings.

      We are presently finalizing the development of additional products incorporating new technology, including a product known as the TurboAir. These new products are in various stages of design and development. Our ability to commercialize these new products is conditional upon us entering into arrangements with OEM`s that provide for the final development and manufacturing of these products. We have begun to enter into development agreements for the manufacture of prototype TurboAir units that will be used for testing and evaluation purposes by original equipment manufacturers.

      We are currently in a transition phase of our business to an engineering and design business from a business model that originally included manufacturing and marketing of products incorporating our technology. Our operating results for the nine months ended September 30, 2002 reflect the fact that Honeywell is not proceeding with the commercialization of the Turbopac and Dynacharger products and we are not earning revenues under our license agreement with Honeywell.

      We are currently not earning any revenues under our license agreement with Honeywell or through sales of products incorporating our new technology, other than through development agreements for manufacture of prototypes.

      PLAN OF OPERATIONS
      Our plan of operations over the next twelve months is to undertake the following:
      1. We plan to continue research and development of our TurboAir product with the objective of completing the necessary development work for commercialization of this product. This work will include development of prototypes under development agreements with original equipment manufacturers. We plan to spend approximately $650,000 in pursuing this research and development over the next twelve month period;

      2. We plan to pursue negotiations with original equipment manufacturers in the automobile industry ("OEM`s") for the incorporation of our TurboAir products into the OEM`s product lines. We plan to spend approximately $85,000 in pursuing these negotiations over the next twelve month period;

      3. We plan to continue research and development of our products, including new products incorporating our e-boosting technology, with the objective of completing the necessary development work for commercialization of these products. We plan to spend approximately $450,000 in pursuing this research and development over the next twelve month period;

      4. We plan to pursue resolution of the outstanding litigation against us, including resolution of the claims summarized in Item 1 of Part II of this Quarterly Report on Form 10-QSB. We plan to spend approximately $450,000 in litigation expenses over the next twelve month period;

      5. We anticipate spending approximately $750,000 in administrative expenses over the next twelve months in maintaining our head office and staff in our Carpenteria, California office.

      We had cash of $39,320 as at September 30, 2002 and a working capital deficit of $10,323,400 as at September 30, 2002. Our plan of operations calls for us to spend approximately $2,385,000 over the next twelve months, with approximately half of this amount being incurred over the next nine months. Accordingly, we are not able to pursue our stated plan of operations without substantial additional financing. We are pursuing additional sales of our common stock and share purchase warrants to raise the financing necessary for us to continue operations. We have no arrangements in place for additional equity financing and there is no assurance that additional equity financing will be obtained. We believe that conventional debt financing is not a financing option to us due to the development stage of our products, our lack of revenues and the litigation to which we are party. Based on these risks, there is no assurance that we will be able to carry out our plan of operations. If we achieve less financing than required to pursue our stated plan of operations, then we will be forced to reduce our research and development activities and our administrative overhead costs.

      RESULTS OF OPERATIONS
      Net Sales
      We did not achieve any sales during the nine months ended September 30, 2002. Our net sales were $9,470 for the nine months ended September 30, 2001. Sales during the nine months ended September 30, 2001 consisted entirely of refurbishment of Turbopac products sold under our contract with Detroit Diesel Corporation. Our current inability to earn revenues reflects the fact that (i) our new TurboAir product and other new products remain in the development stage; and (ii) we are not able to earn any revenues pursuant to our license agreement with Honeywell as Honeywell is not completing any sales of the Turbopac or Dynacharger products. There have been no sales of the Turbopac(TM) product by Honeywell since June 2000 and our Dynacharger product remains in development.

      We anticipate that we will earn revenues during the fourth quarter in connection with sales of prototypes that are designed and manufactured pursuant to development agreements that we have entered into. These revenues will not be significant in relation to our overall operating costs. We anticipate that we will not be able to generate any significant revenues from sales of the Turbopac or Dynacharger products until we are successful in entering into a new license and manufacturing arrangement with a new automotive OEM. We anticipate that we will not be able to generate sales of our TurboAir products until we are able to enter into an agreement with an automotive OEM for the final development and manufacture of this product.

      Costs of Sales

      We did not have any costs of sales during the nine months ended September 30, 2002 in view of the fact that we had no sales. Cost of goods sold were $12,640 for the nine months ended September 30, 2001 and $9,740 for the three months ended September 30, 2002. We did not engage in any manufacturing activity during the nine months ended September 30, 2001 and we anticipate that we will not undertake any manufacturing activity during 2002, other than manufacturing of prototypes for evaluation and demonstration purposes.

      Gross Profit

      Gross profit was nil for the nine months ended September 30, 2002 and nil for the three months ended September 30, 2002. Gross profit was $(3,170) for the nine months ended September 30, 2001 and $(9740) for the three months ended September 30, 2001. Our gross profit for 2002 to date reflects our lack of revenues and the fact that we were not engaged in any manufacturing activities during this period.

      Selling, General and Administrative Expenses

      Selling, general and administrative expenses for the nine months ended September 30, 2002 decreased to $761,973 from $2,656,507 for the nine months ended September 30, 2001, representing a decrease of $1,894,534 or 71.3%. Selling, general and administrative expenses for the three months ended September 30, 2002 decreased to $396,701 from $1,530,645 for the three months ended September 30, 2001, representing a decrease of $1,133,944 or 74.1%. The decrease in our selling, general and administrative expenses was attributable to our determination in 2001 to scale back our business operations to reflect our lack of financing and reduced marketing expenses as a result of the fact that we were no longer directly marketing the Turbopac and Dynacharger products. General and administrative costs included expenses associated with our Carpinteria, California office, our European office, management compensation, administrative staff and overhead. Selling expenses were minimal as we did not undertake any marketing efforts with

      respect to the Turbopac and Dynacharger products in the first nine months of 2002 as these products were governed by our agreements with Honeywell. Our European office was closed in the second quarter of 2002.

      Research and Development

      Research and development costs for the nine months ended September 30, 2002 decreased to $2,853,033 from $3,254,015 for nine months ended September 30, 2001, representing a decrease of $400,982 or approximately 12.3%. Research and development costs for the three months ended September 30, 2002 decreased to $1,509,945 from $1,831,088 for three months ended September 30, 2001, representing a decrease of $321,143 or approximately 17.5%. Our research and development activities during the nine months ended September 30, 2002 did not include any joint research and development with Honeywell and involved primarily developing and testing prototypes of our TurboAir products Research and development costs for the nine months ended September 30, 2001 included our participation in our joint development agreement with Honeywell for the first six months of 2001. This joint research and development with Honeywell was terminated on June 28, 2001. Current research and development costs are associated with our development of our TurboAir products and new products.

      Litigation Expense

      We incurred expenses related to litigation in the amount of $701,979 for the nine months ended September 30, 2002 compared to $542,916 for the nine months ended September 30, 2001, representing an increase of $159,063 or 22.7%. We incurred expenses related to litigation in the amount of $242,399 for the three

      months ended September 30, 2002 compared to $285,678 for the three months ended September 30, 2001, representing a decrease of $43,279 or 15.1%. The increase in litigation expense in the amount of $159,063 for the nine months ended September 30, 2002 was attributable to our involvement in the legal proceedings described in Item 1 of Part II of this Quarterly Report on Form 10-QSB. The most significant component of our litigation expense during the first nine months of 2002 was attributable to our litigation with Honeywell. Litigation expenses decreased in the third quarter of 2002 due to a reduction in activity in our legal proceedings. Litigation expenses are anticipated to remain high through the fourth quarter due to the pending arbitration proceedings in the Honeywell dispute and the pending trial in the Sheppard Mullin dispute.

      Net Loss
      Our net loss for the nine months ended September 30, 2002 decreased to $4,510,695 from a net loss of $6,528,165 for the nine months ended September 30, 2001, representing a decrease of $2,017,470 or 30.9%. Our net loss for the three months ended September 30, 2002 decreased to $2,216,045 from a net loss of $3,696,421 for the three months ended September 30, 2001, representing a decrease of $1,480,376 or 40.0%. The decreases to our net loss were primarily reflective of the decreases to our total operating expenses in 2002 compared to 2001, as discussed above.



      FINANCIAL CONDITION
      We had cash of $39,230 as at September 30, 2002, compared with cash of $20,257 as at December 31, 2001. Our working capital deficit increased to $10,323,400 as at September 30, 2002, compared to a working capital deficit of $9,328,295 as at December 31, 2001. The largest component of our working capital deficit is a reserve for lawsuit settlements in the amount of $6,169,238 as at September 30, 2002.
      As of September 30, 2002, our current liabilities included a reserve for lawsuit

      settlements in the amount of $6,169,238, accounts payable in the amount of $2,899,405, accrued liabilities in the amount of $727,571 and loans payable in the amount of $498,210. The largest component of our working capital deficit is the reserve for lawsuit settlements. The legal proceedings to which these reserves relate are summarized in Item 1 to Part II of this Quarterly Report on Form 10-QSB. Our accrued liabilities increased to $727,571 as of September 30, 2002 from $354,474 as of December 31, 2001 due to operating activities and our ongoing difficulties in obtaining financing to fund our operating activities. We have continued and are continuing to negotiate with our creditors for the payment of our accounts payable. Payment of these liabilities is contingent on new funding being received that would enable us to make payment to the creditors.

      Cash used in operating activities for the nine months ended September 30, 2002 was $1,612,823, compared to $2,527,464 for the nine months ended September 30, 2001, representing a decrease of $914,641 or 36%.

      We financed our business operations during the first nine months of 2002 primarily through private placement sales of our common stock, exercises of stock options, short term loans, conversion of accrued liabilities into stock and through an increase in our accrued liabilities. Cash provided by financing activities for the nine months ended September 30, 2002 was $1,648,329, compared to $2,535,675 for the nine months ended September 30, 2001. Financing activities included the issuance of common stock and share purchase warrants for aggregate proceeds of $1,302,197 during the nine months ended September 30, 2002, compared to $2,631,950 for the nine months ended September 30, 2001. We received loans of $498,210 during the nine months ended September 30, 2002, of which $498,210 were outstanding as of September 30, 2002. These amounts were received from shareholders and other parties and we anticipate these liabilities will be converted into common stock and share purchase warrants. During the three months ended September 30, 2002, we issued an aggregate of 3,200,000 shares pursuant to the exercise of outstanding stock options for total proceeds of $288,000. During the three months ended June 30, 2002, we converted liabilities owed to our employees and consultants in the amount of $901,230 into an aggregate of 2,731,000 shares of our common stock. These shares were registered on a Form S-8 registration statement that we filed with the Securities and Exchange Commission.

      We are continuing with a restructuring program that began in 1999 in order to reduce our working capital requirements. This restructuring program has included the reduction of debts, settlement of lawsuits, closing offices, efforts to sublet unused space at our headquarters, staff reduction and staff attrition, disposal of unnecessary assets and overall attempts at reducing operating costs. In addition we focused our resources on research and development of our products incorporating our proprietary technology, rather than manufacture of our developed products.

      We currently have minimal cash and working capital resources. We do not have adequate financial resources in order to enable us to continue our business operations without additional financing. Our current sources of working capital are sufficient to satisfy our anticipated working capital needs for approximately the next two weeks. We may not be able to obtain additional working capital on acceptable terms, or at all. Accordingly, there is substantial doubt about our ability to continue as a going concern.

      We will require additional financing if we are to continue as a going concern and to finance our business operations. We anticipate that any additional financing would be through the sales of our common or preferred stock or placement of convertible debt. We are presently in the process of negotiating private placements of our securities to raise working capital to finance our operations. However, we do not have any arrangements in place for the sale of any of our securities and there

      is no assurance that we will be able to raise the additional capital that we require to continue operations. In the event that we are unable to raise additional financing on acceptable terms, then we may have to scale back our plan of operations and operating expenditures. We anticipate that we will continue to incur losses until such time as the revenues we are able to generate from licensing of our products exceed our increased operation expenses. We base this expectation in part on the expectation that we will incur increased operating expenses in completing our stated plan of operations and there is no assurance that we will generate revenues that exceed these expenses.

      Substantial Doubt as to Our Ability to Continue as a Going Concern

      The consolidated financial statements included with this Quarterly Report on Form 10-QSB have been prepared assuming that we will continue as a going concern. We have suffered net losses in recent periods resulting in an accumulated deficit of $119,100,056 at September 30, 2002, have used cash in our operating activities in recent periods, have disposed of our most significant subsidiary through bankruptcy, are subject to lawsuits brought against us by shareholders and other parties, and based on our projected cash flows for the ensuing year, we will be required to seek additional equity or debt financing in order to continue our present operations, irrespective of the amounts to be paid, if any, in connection with the aforementioned lawsuits. These matters raise substantial doubt about our ability to continue as a going concern.
      Avatar
      schrieb am 20.11.02 12:23:20
      Beitrag Nr. 17 ()
      Mich interessiert es jedenfalls nicht. Wir kennen das ja aus früheren Mitteilungen. Es gibt nur ungenaue Informationen. Der IHI-Deal ist ja auch keinesfalls perfekt:yawn:

      Es hieß ja auch immer schon, daß die OEM´s testen. Ich glaube ja nicht, daß das Produkt so revolutionär ist, daß die Autohersteller zehn Jahre und länger dazu brauchen um sich endlich dafür oder dagegen entscheiden zu können.

      Wenn man sich im übrigen vergegenwärtigt, wie weit viele Hersteller schon mit Brennstoffzelle, Wasserstoff, Erdgas, usw. sind, müssen die schon verdammt schnell sein, um damit noch Geld zu verdienen :rolleyes:

      Dies ist natürlich nur meine eigene, subjektive Meinung.:p
      Avatar
      schrieb am 23.11.02 12:00:32
      Beitrag Nr. 18 ()
      Es sind nun einige Tage vergangen und die Super, super Hammernews haben genau die von mir erwartete Wirkung gezeigt. Kein Mensch interessiert sich mehr für Veröffentlichungen einer solchen Firma, wenn Sie nicht durch Fakten ( Nennung der OEM´s. Bestätigung durch die OEM´s oder anderer Partner. Empfehlungen sogenannter "seriöser" Analysten. Präsenz in den einschlägigen Zeitschriften usw. usw.)unterlegt bzw. nachhaltig bestätigt werden. Sollte es Turbodyne ernst meinen, müssen die ganz von vorne anfangen, dazu gehören "vielleicht" auch sogenannte Roadshow´s wie Sie damals sehr effizient von EM.TV und anderen Unternehmen am Neuen Markt praktiziert wurden. Glaube aber, daß nach der Erhöhung der Aktienanzahl von 99 Mio. auf 150 Mio. die 200 Mio. folgen werden.

      Apropos IHI. Kann mir mal jemand sagen, unter welchem Punkt (Konto) ein eventueller Zahlungseingang gebucht wurde bzw. für mich/uns ersichtlich ist?

      Ein weiterer Punkt den ich hier ansprechen möchte, ist die wahrscheinlich die einzige Klage oder auch Nicht-Klage seitens Turbodyne und zwar diejenige gegen das Unternehmen Honeywell.
      Es ist ja schön und gut, wenn Turbodyne eventuell einige hundert Millionen Dollar bekommt, nur vergessen einige Herren wie der uns allen bekannte Herr und Outer Shild ( wenn er von RIALO´s spricht, braucht er nicht groß zu suchen), daß das Unternehmen 100 Dollar Substanz haben kann; wenn sich jedoch kein Mensch für das Unternehmen interessiert, wird es auch die Vielzahl der neuen Lemminge nicht geben, die besagtem Herrn seine hunderttausende Aktien, welche er noch hat oder auch nicht, abkaufen werden. Angesprochener Herr sollte sich ( Empfehlung meinerseits ) also aus taktischer Sicht bzgl. des Schlechtredens der Technik eindeutig zurückhalten. Soviel zum 1 X 1 der Börse.

      Viele, viele Grüße an die Noch-Aktionäre.

      P.S.: 1.Ich würde Herrn Stalin zu seinen Äußerungen auf dem hier immer wieder stark beworben Board gratulieren, würde ich nicht ahnen, wer sich dahinter verbirgt und wer da seinen Frust abläßt.

      2. Die Vorgenannten Meinungen/Äußerungen, wie alle meine Äußerungen, basieren ausschließlich auf Spekulationen/Vermutungen und stellen keinesfalls irgendwelche Kauf-/Verkaufsempfehlungen dar.
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      schrieb am 24.11.02 11:30:08
      Beitrag Nr. 19 ()
      WEnn ich mir, vor allem, das letzte Posting von diesem/r Gerüchte auf dem wahrscheinlich von Turbodyne finanzierten Board ( ist eine reine Vermutung von mir ) durchlese, ist das einer der wenigen mit Verstand und Durch-/Überblick.:cool:
      Avatar
      schrieb am 24.11.02 23:56:03
      Beitrag Nr. 20 ()
      http://www.ivk.tu-dresden.de/vm/atk2002/report.htm

      es gibt auch Andere, die daran arbeiten. Glaubt wirklich jemand, daß alle, außer Herr Halimi u. ein paar minder bezahlte Ingenieure auf Ihrem faulen Hintern herumsitzen.Wahrscheinlich läuft alles darauf hinaus, daß wir abwarten müssen, inwieweit Turbodyne Cash aus Honeywell herauspressen kann und werden dann wohl oder übel nochmals auf Schadenersatz klagen müssen.
      Würde dann aber auf jeden Fall eine Kanzlei vorschlagen, die es bisher wenigstens geschafft hat ca. 10 bis 15 cent pro Aktionär herauszuschlagen.


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