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    eröffnet am 10.06.02 13:18:25 von
    neuester Beitrag 13.06.02 10:43:39 von
    Beiträge: 4
    ID: 596.103
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      Avatar
      schrieb am 10.06.02 13:18:25
      Beitrag Nr. 1 ()
      10.06.02 / 10:43
      Lastminute.com schließt Allianz mit Lufthansa
      Das Internet-Reisebüro Lastminute.com wird 20 Prozent an der Lufthansa-Reisebürokette City Center (LCC) Online kaufen. Durch die strategische Beteiligung bei LCC wolle das Unternehmen künftig zum größten deutschen Online-Reisebüro avancieren.
      Lastminute.com teilte am Montag in München mit, dass sie den Anteil an LCC für 2,4 Mio. britische Pfund kaufen wird. Neben den mehr als 300 Filialen in Deutschland betreibt LCC den Angaben nach zudem ein Internet-Portal, über das Kunden auch online ihre Reisen buchen können.

      Am 31. März 2002 zählte Lastminute.com über fünf Millionen registrierte Nutzer, 850.000 davon in Deutschland. Das Unternehmen erreichte im zweiten Quartal des laufenden Jahres die operative Gewinnzone für Großbritannien und Frankreich. Der Bruttogewinn für das zweite Quartal 2002 wuchs um 59,3 Prozent im Jahresvergleich und um 37,5 Prozent gegenüber dem Vorquartal auf 6,1 Mio. Pfund. Der Ebitda-Verlust sank auf 3,2 Mio. Pfund. Dies war eine Reduktion von 66,4 Prozent im Jahresvergleich und von 38,1 Prozent gegenüber dem
      Avatar
      schrieb am 10.06.02 15:55:40
      Beitrag Nr. 2 ()
      10.06.02 / 14:06
      Lastminute.com schließt Allianz mit LCC24
      Das Internet-Reisebüro Lastminute.com und das Online-Portal der Reisebürokette Lufthansa City Center (LCC) bündeln ihre Kräfte. Lastminute hofft, sich durch die Beteiligung an die Spitze der deutschen Online-Reisebüros setzen zu können.
      Lastminute.com beteiligt sich für 2,4 Mio. Pfund mit 20 Prozent an der Berliner Aktiengesellschaft LCC24 einer ehemaligen Lufthansa-Tochter. Das teilten die beiden Unternehmen mit. LCC24 war im vergangenen Jahr gegründet worden. "Mit einer neuen strategischen Partnerschaft, einer weiterentwickelten Eigentümerstruktur und einem erweiterten Management will die LCC24 AG ihren aktiven Markteintritt vorbereiten", heißt es in der Mitteilung vom Montag.

      Die Lufthansa City Center (LCC), sind mit 530 Agenturen in 300 Städten die größte unabhängige Reisebüro-Kettte in Deutschland. Die LCC wurde 1993 von der Lufthansa gegründet. Mittlerweile ist die Fluggesellschaft jedoch nur noch Namensgeber und hat sich ganz aus dem Reisebüro-Geschäft zurückgezogen. Die Reisebürokette wird in Franchise-Nehmer-Struktur geführt und ist im alleinigen Besitz der Franchise-Nehmer.

      Die stationären LCC-Reisebüros sind mit einem Anteil von mehr als 50 Prozent direkt an LCC24 beteiligt und werden künftig ihre gesamten Online-Geschäfte exklusiv über das neue Gemeinschaftsunternehmen steuern. Das Bundeskartellamt hat nach Angaben der LCC24 die neue Beteiligungsstruktur am 5. Juni genehmigt.

      Lastminute.com will durch die strategische Beteiligung bei LCC zum größten deutschen Online-Reisebüro expandieren, teilte das Unternehmen mit. Bislang nimmt Lastminute.com mit mehr als fünf Millionen registrierten Teilnehmern (850.000 in Deutschland) den Titel als größte Reise- und Touristik-Site in Europa in Anspruch. In Deutschland ist Lastminute.com unter den Top 10 der Online-Reiseanbieter.

      Das Unternehmen erreichte im zweiten Quartal des laufenden Jahres die operative Gewinnzone für Großbritannien und Frankreich. Der Bruttogewinn für das zweite Quartal 2002 wuchs um 59,3 Prozent im Jahresvergleich und um 37,5 Prozent gegenüber dem Vorquartal auf 6,1 Mio. Pfund. Der Ebitda-Verlust sank auf 3,2 Mio. Pfund. Dies war ein Minus von 66,4 Prozent im Jahresvergleich und von 38,1 Prozent gegenüber dem Vorquartal.
      Avatar
      schrieb am 10.06.02 16:01:01
      Beitrag Nr. 3 ()
      Seit dem 11.September stellt sich mir die Frage warum ich
      hier fast der einzige Aktionär von lastminute.com
      bin. Dieses Firma ist super positioniert liefert seit drei
      Jahren nur gute Ergebnisse und niemand interessiert sich
      dafür. Stattdessen wird lieber bei ebookers noch einmal bei
      10 nachgelegt als lastminute für 1,4 einzukaufen. Verstehe
      das wer will ich nicht.

      Gruß jli
      Avatar
      schrieb am 13.06.02 10:43:39
      Beitrag Nr. 4 ()
      lastminute.com plc announces the £12.0 million purchase of The Destination Holdings Group Limited (?travel4less?) and an £8.0 million vendor placing

      Financial Press Releases | General Press Releases

      <http://cws.huginonline.com/L/131840/IMG/logo.gif>

      13 June 2002



      Introduction

      lastminute.com plc today announces the purchase of The Destination Holdings Group Limited (DGL), a leading online travel provider of flights, own label package holidays and car hire for £12.0 million. The consideration will be satisfied by a vendor placing to raise £8.0 million and the issue of 4,835,298 new shares in lastminute.com plc.

      Highlights of the transaction:

      · significantly earnings enhancing in the first full year after acquisition

      · immediate positive contribution to operating cashflow. At 30 April 2002 DGL?s net cash and investments amounted to £8.2 million

      · creates the opportunity for further cost synergies supplementing the recent Travelselect acquisition and growth in gross margins

      · strengthens the lastminute.com product portfolio by providing tailor-made holiday solutions for clients for both long-haul destinations and city breaks

      · cements the relationships with key airline and hotel suppliers.

      DGL has over 16 years experience in providing travel solutions for clients. Sales are generated both on and off-line. The proportion of bookings now generated online is approximately 75% of total bookings. The Group trades under the travel4less brand online, with twenty four individually branded sites for each travel product or destination.

      DGL has seen sales grow from £8.1 million in the year to 30 April 1995 to £28.3 million in the year to 30 April 2001. Audited profit before tax (after adjusting for directors bonuses and other non trading items) in the year to 30 April 2001 was £1.1 million. The latest unaudited management accounts for DGL for the year to 30 April 2002 show revenues of £38.8 million generating a gross margin in excess of 15% and a profit before taxation of £1.4 million on the same basis. Unaudited net assets at 30 April 2002 amounted to £0.5 million (2001 audited: £0.4 million), including net cash and investments of £8.2 million. DGL currently employs 119 full time staff based in London.

      Raj Kumar, the joint majority shareholder and Group Managing Director of DGL will join the Executive Committee of lastminute.com with effect from completion.

      In addition to the initial consideration, lastminute.com will pay a maximum deferred amount of £3 million, dependent upon the results of DGL for the year ending 30 April 2003. The deferred consideration may be satisfied either in new shares or cash, at the option of lastminute.com.

      The 4,835,298 new shares in lastminute.com plc to be issued as initial consideration are subject to lock-up provisions for 12 months from completion.


      Current trading

      lastminute.com continues to trade in line with expectations for the seasonally stronger second half of the financial year. The Group remains confident of continuing business growth and moving further towards overall Group profitability and positive operating cashflow.

      Details of the vendor placing

      lastminute.com plc proposes to raise £8.0 million, after expenses, by way of a vendor placing of 9,638,555 new lastminute.com plc shares priced at £0.83 per share. The new shares will rank pari passu in all respects with the existing shares.

      Application has been made to the UK Listing Authority and to The London Stock Exchange for all the new shares to be admitted to the Official List and to trading on The London Stock Exchange?s market for listed securities (?Admission?). It is expected that Admission will become effective from 8.00am on 18 June 2002 and dealings will commence at that time.

      The acquisition and vendor placing are conditional, inter alia, upon Admission occurring by 10.00am on 21 June 2002 (or such later time and/or date as Cazenove and the company may agree).

      lastminute.com was advised by Cazenove & Co. Ltd in connection with the vendor placing.

      Allan Leighton, Chairman of lastminute.com said:

      ?The acquisition of The Destination Group provides access to excellent and exclusive high margin product, ideally suited to the lastminute.com customer base.?

      Brent Hoberman, Chief Executive of lastminute.com said:

      ?Raj Kumar and his team have built a great business operating principally in the online travel sector. I am delighted to welcome them to the lastminute.com group and to acquire such an earnings enhancing company which furthers the scale of the UK business.?

      Raj Kumar, Group Managing Director of The Destination Group Limited said:

      ?To become part of such a dynamic and forward thinking Group is tremendously exciting and offers us the economies of scale and global distribution we need to grow the business dramatically and strengthen both brands in an increasingly competitive marketplace. The move towards dynamic packaging will ensure that we become the integrated online tour operator of choice for the discerning client.?

      Enquiries:

      High resolution photographs will be available to media at www.vismedia.co.uk

      lastminute.com:
      Brent Hoberman ? Chief Executive
      Martha Lane Fox ? Group Managing Director
      David Howell ? Chief Financial Officer +44 (0)20 7802 4498

      Cazenove & Co. Ltd
      Andrew Hodgkin
      Shona Beckett +44 (0)20 7588 2828

      Citigate Dewe Rogerson:
      Julian Walker +44 (0)20 7638 9571

      Notes to editors:

      ABOUT lastminute.com

      Based on the idea of matching supply and demand, lastminute.com offers consumers last minute opportunities to acquire airline tickets, hotel rooms, package holidays, entertainment tickets, restaurant reservations and delivery, speciality services, gifts and auctions in the UK, France, Germany, Italy, Sweden, Spain, The Netherlands, Australia and South Africa. In January 2002 lastminute.com announced the completion of a Japanese Joint venture with the site due to go live later the same year.

      On 10 June 2002 lastminute.com announced a strategic investment and partnership in Germany with LCC24, the online vehicle for Lufthansa City Center.

      At 31 March 2002, lastminute.com had over 5 million subscribers to its weekly newsletter and had established approximately 10,700 supplier relationships, with companies such as Lufthansa, Air France, Alitalia, bmi british midland, United Airlines, Virgin Atlantic Airways, Starwood Hotels and Resorts Worldwide, Kempinski Hotels, Sol Meliá, Six Continents, JMC, Disneyland Paris, English National Ballet, The Royal Albert Hall, Conran Restaurants and The Way Ahead Box Office.

      lastminute.com remains the No 1 independent European travel site across nine countries (NetValue March 2002).


      ABOUT The Destination Holdings Group Limited

      The Destination Holdings Group (DGL) is a direct sell worldwide tour operator and airline consolidator offering tailor-made holidays, discounted flights and independent travel arrangements. Having developed over 2500 preferred direct supplier relationships with leading airlines, hotel chains, car rental companies and independent sightseeing and tour providers. DGL offers clients considerable discounts on their Independent Traveller or Package holidays.

      Travel4Less, the on-line division of DGL has chosen a different approach to other traditional online travel portal offerings. It has developed a series of web sites dedicated to either the type of travel product or destination featured, rather than trying to manage and display all products on a single site.

      Flights4less
      Carhire4less
      Holidays4less ? South-Africa-holidays4less; Dubai-holidays4less etc
      Citybreaks4less ? Prague-hotels4less; Paris-hotels4less etc.

      In 2001, to further strengthen its specialist tour operating abilities in Eastern Europe, DGL acquired Danube Travel, a specialist provider of tailor-made holidays to Prague and Budapest.

      Travel4Less remains committed to expanding its specialist tour operating products and offering them online to the discerning client.


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