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    DCLK - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 05.02.00 16:23:23 von
    neuester Beitrag 05.02.00 18:27:16 von
    Beiträge: 8
    ID: 60.000
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      schrieb am 05.02.00 16:15:52
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      Avatar
      schrieb am 05.02.00 16:23:23
      Beitrag Nr. 2 ()
      ich hab da was läuten hören, das 7,5 millionen neue aktien ausgegeben werden sollen.
      weiss jemand genaueres?
      Avatar
      schrieb am 05.02.00 16:25:09
      Beitrag Nr. 3 ()
      Wo hast du das erfahren ?
      Avatar
      schrieb am 05.02.00 16:26:38
      Beitrag Nr. 4 ()
      ein paar thread`s weiter unten;-))
      Avatar
      schrieb am 05.02.00 16:27:45
      Beitrag Nr. 5 ()
      Was meint ihr für die Zukunft evtl. Kursziel ?

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      schrieb am 05.02.00 16:28:20
      Beitrag Nr. 6 ()
      Doubleclick verkauft riesiges Aktienpaket

      Die Internet-Werbeagentur Doubleclick (Nasdaq: DCLK Kurs / Chart ; News) hat Unterlagen bei der amerikanischen Börsenaufsicht über die Emission von 7,5 Millionen Aktien eingereicht. Davon stammen 5,9 Millionen Aktien aus Firmenbesitz und 1,6 Millionen von anderen Aktionären. Das ausführende Konsortium, bestehend aus den Investmentbanken Goldman Sachs, Salomon Smith Barney, Donaldson Lufkin and Jenrette, Merrill Lynch und Morgan Stanley, erhält eine Option auf den Kauf weiterer 1,125 Millionen Aktien. Diese können bei starker Nachfrage zusätzlich emittiert werden. Basierend auf dem Schlusskurs von Donnerstag beträgt der Gesamtwert des Aktienpakets 914 Millionen US-Dollar.

      © 04.02.2000 www.stock-world.de
      Avatar
      schrieb am 05.02.00 16:42:26
      Beitrag Nr. 7 ()
      eine Kursprognose von Mad Max (stockworld-board) :

      Hallo Leute!
      Gestern hat sich David Wetherell (Chairman & CEO von CMGI) geäußert und ich meine die Leute haben noch nicht begriffen, was seine Vorhersage bedeutet. David Wetherell sprach davon, dass in 10 Jahren 50%-70% aller Ausgaben für Werbung in die Internetwerbung fließen werden. Er schätzt den Markt auf über 400 Millarden $!

      So, das war seine Aussage. Doch die Leute haben wohl noch nicht begriffen was das bedeutet:

      Die Werbevermarkter stehen erst ganz am Anfang!!! Vergesst die Kursteigerungen einer DoubleClick die ihr bis zum heutigen Tage gesehen habt, es geht erst richtig los! Es sind sehr sehr viele $$$ zu verdienen.
      Warum wohl hat CMGI zuletzt so eifrig Internetwerbefirmen aufgekauft (AdForce, Flycast, YesMail.com). Die Antwort ist einfach: HIER wird in Zukunft richtig Geld verdient und es gilt jetzt sich JETZT zu possitionieren. Wetherell weis, dass DoubleClick schon sehr gut possitioniert ist und er will nicht den Anschluß verlieren und zumindest die klare Nummer 2 im Bereich der Online-Werbung werden, denn auch die Nummer 2 wird sehr viel Geld verdienen Dieses Vorhaben wird ihm auch gelingen, allerdings glaube ich nicht daran, dass er es schafft DoubleClick den Rang abzulaufen.

      Ich empfehle nun CMGI & vor allem DoubleClick (DCLK) massiv zum Kauf, denn die Party wird erst richtig losgehen!

      Hier mal zwei einfache Rechungen:


      Online-Werbung-Potenzial: 400 Millarden $
      DCLK’s Marktanteil: 40% => 160 Millarden $
      DCLK’s Gewinnmarge 50% => 80 Millarden $
      Ein unterstelltes KGV von 20 => Fairer DCLK-Wert 1600 (eintausendsechshundert) Millarden $!!!
      Aktuelle Marktkapitalisierung: knapp 15 Mrd. $ => mehr als eine Ver100fachung!!! WOW!!!


      Sehr konservative Rechung:

      Online-Werbung-Potenzial: 400 Millarden $
      DCLK’s Marktanteil: 20% => 80 Millarden $
      DCLK’s Gewinnmarge 30% => 24 Millarden $
      Ein unterstelltes KGV von 15 => Fairer DCLK-Wert 360 Millarden $!!!
      Aktuelle Marktkapitalisierung: knapp 15 Mrd. $ => mehr als eine Ver20fachung!!! Nicht übel!


      => Ich persönlich traue es DCLK zu Gewinnmargen von über 50% und einen Marktanteil von mind. 25% zu erreichen. Mein langfristiges DCLK-Kusrziel (7-10 Jahre) liegt daher bei 8000 (achttausend) US$!!!!!!!

      Es würde mich aber auch nicht wundern, wenn sich dieses dann in ein paar Jahren als viel zu konservativ herrausstellt!!! Denn Wetherell hat bestimmt zu konservativ geschätzt mit seinen genannten 400 Mrd
      Avatar
      schrieb am 05.02.00 18:27:16
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hallo,

      zu DCLK und den Anschuldigungen der Sammlung persönlicher Nutzer-Profile aus @NY von heute:
      ^
      ^
      DoubleClick Under Privacy Attack

      When DoubleClick acquired large direct marketing firm Abacus Direct last
      year, many wondered aloud at the ramifications for the company on the
      growing battleground over user privacy on the Net. As DoubleClick moves to integrate its cookie and IP address system tracking user preferences with the offline DM info like street addresses, it faces strong opposition from privacy groups and two lawsuits, one of which was filed this week.

      In a class action suit filed Tuesday in U.S. District Court in Manhattan, Nancy Donaldson of California alleges that most Internet users receiving
      ads served by DoubleClick have no idea that information is being collected on their habits or that a cookie is being placed on their computers. Most don`t even know DoubleClick exists, she charges, claiming that "DoubleClick`s wrongful course of conduct has been exacerbated" by the Abacus acquisition. It`s the fourth of a series of suits against the online advertising leader over privacy issues, and comes the same week as an online guerilla e-mail campaign against DoubleClick`s execs and customers.

      In the past, the 100 million or so user profiles DoubleClick collected via cookies and IP addresses were anonymous, according to the company. But combining the databases means that DoubleClick knows who you are when they serve an ad.

      In addition, privacy advocate groups are turning up the heat on
      DoubleClick, urging concerned Internet users to barrage members of the
      company`s network, and DoubleClick itself, with e-mail. The campaign,
      unveiled this week by The Center For Democracy and Technology (CDT), is aimed at getting people to tell member Web sites that they don`t want their personal information pooled with other data that DoubleClick may have about them.


      The e-mail, which consumers can send from the CDT site, goes out to more than 50 publishers, including AltaVista, Blue Mountain Arts, Ask Jeeves (ASKJ), TheStreet.com, and WebMD (HLTH). The form e-mail that CDT has formulated tells these sites, "I understand that at least 10 DoubleClick members -- perhaps you -- have decided to disclose to DoubleClick personally identifying information that individuals provide you during registration to DoubleClick. . . . If I registered at your site, I did not give you permission to sell my identity -- and I certainly haven`t consented to have my experience of the Internet turned into a data collection free-for-all."

      A company spokesman released a short statement: "DoubleClick is absolutely committed to protecting the privacy of all Internet users, and to providing consumers with notice and choice. We have been a leader in setting the standards for consumer privacy online, and our privacy policies always have and always will place the consumer first."

      Although the company isn`t say much about the flap, DoubleClick has posted a statement about its practices and says it won`t use personally identifiable information about users unless they specifically opt-in.

      "Abacus Online will maintain a database consisting of
      personally-identifiable information about those Internet users who have received notice that their personal information will be used for online marketing purposes and associated with information about them available from other sources, and who have been offered the choice not to receive these tailored messages," says the notice on DoubleClick`s site.

      "The notice and opportunity to choose will appear on those Web sites that contribute user information to the Abacus Alliance, usually when the user is given the opportunity to provide personally identifiable information (e.g., on a user registration page, or on an order form)." Both the CDT Web site and the DoubleClick privacy policy page give consumers instructions on how to opt-out of having information stored in "cookies" used for marketing purposes. Whatever DoubleClick`s practices, CDT and other privacy advocates have raised suspicion about the company`s openness and honesty, accusations that DoubleClick will likely have to refute to regain consumers` trust.

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