Aktie des Tages Ryanair - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 06.08.02 13:12:12 von
neuester Beitrag 03.10.02 08:05:41 von
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ID: 616.413
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ISIN: IE0031117611 · WKN: 907191
Billigflieger Ryanair schürt weiterhin Wachstumsfantasie
Bonn - In Krisenzeiten werden Kosten gespart. Davon profitiert die Billigfluglinie Ryanair (WKN: 907 191). Während deren Konkurrenten durch Zukäufe wachsen, expandiert Ryanair organisch, also aus eigener Kraft. Das Erfolgsrezept der Iren: Sie sparen wo sie nur können und geben ihre Kostenvorteile teilweise an die Kunden weiter.
Mit ihren preisgünstigen Flügen machen die Billigflieger von der grünen Inseln Fluggesellschaften wie der Lufthansa Kunden abspenstig. Deshalb setzen die Passagierzahlen des Discounters auch nach dem 11. September ihren Höhenflug ungerührt fort. Für das zweite Quartal meldeten die Dubliner, dass die Zahl ihre Passagiere um 38 Prozent gestiegen sei. Gleichzeitig hätte sich der Auslastungsgrad der Flieger um 6,2 Punkte auf 83,7 Prozent verbessert.
Kein Wunder, dass die Analysten der führenden europäischen Investmenthäuser unisono mit guten Ergebnissen rechnen, wenn die Iren morgen die Zahlen vom zweiten Quartal vorlegen. Jonathan Wober von der Deutschen Bank erwartet einen Vorsteuergewinn von 39,9 Mio. Euro, also 45 Prozent mehr als im Vorjahr. Der Gewinn pro Aktie sollte um 37 Prozent auf 4,3 Cent gestiegen sein. "Die Kosten wachsen langsamer als die Umsätze", begründet der Experte. Gespart wird beispielsweise bei den Abschreibungen. Viele der älteren Boeing-737-200 Maschinen seien bereits abgeschrieben, stellen Experten fest. Die Kosten für Marketing und Ticketverkauf würden niedrig gehalten, weil die Iren Tickets über das Internet verkaufen, so Wober. Ryanair würde auch von der wachsenden Beliebtheit des neuen Flughafen Frankfurt Hahn profitieren, der niedrige Start- und Landegebühren erhebt, beobachtet Andrew Light von Salomon Smith Barney. Er erwartet eine Fortsetzung der europäischen Expansion. Daher würden die Iren in den nächsten beiden Jahren weiter um jährlich 30 bis 35 Prozent wachsen.
Light stuft die Aktie mit "Outperform" ein, Kursziel acht Euro. Auch die Deutsche Bank hält an ihrer Kaufempfehlung fest mit einem Kursziel von 7,30 Euro. Skeptischer sind allerdings die Analysten von Crédit Suisse First Boston. Sie halten das Potenzial für ausgereizt und stufen das Papier nur mit "Halten" ein. Kursziel: 6,70 Euro.
Ciao BigLinus
Bonn - In Krisenzeiten werden Kosten gespart. Davon profitiert die Billigfluglinie Ryanair (WKN: 907 191). Während deren Konkurrenten durch Zukäufe wachsen, expandiert Ryanair organisch, also aus eigener Kraft. Das Erfolgsrezept der Iren: Sie sparen wo sie nur können und geben ihre Kostenvorteile teilweise an die Kunden weiter.
Mit ihren preisgünstigen Flügen machen die Billigflieger von der grünen Inseln Fluggesellschaften wie der Lufthansa Kunden abspenstig. Deshalb setzen die Passagierzahlen des Discounters auch nach dem 11. September ihren Höhenflug ungerührt fort. Für das zweite Quartal meldeten die Dubliner, dass die Zahl ihre Passagiere um 38 Prozent gestiegen sei. Gleichzeitig hätte sich der Auslastungsgrad der Flieger um 6,2 Punkte auf 83,7 Prozent verbessert.
Kein Wunder, dass die Analysten der führenden europäischen Investmenthäuser unisono mit guten Ergebnissen rechnen, wenn die Iren morgen die Zahlen vom zweiten Quartal vorlegen. Jonathan Wober von der Deutschen Bank erwartet einen Vorsteuergewinn von 39,9 Mio. Euro, also 45 Prozent mehr als im Vorjahr. Der Gewinn pro Aktie sollte um 37 Prozent auf 4,3 Cent gestiegen sein. "Die Kosten wachsen langsamer als die Umsätze", begründet der Experte. Gespart wird beispielsweise bei den Abschreibungen. Viele der älteren Boeing-737-200 Maschinen seien bereits abgeschrieben, stellen Experten fest. Die Kosten für Marketing und Ticketverkauf würden niedrig gehalten, weil die Iren Tickets über das Internet verkaufen, so Wober. Ryanair würde auch von der wachsenden Beliebtheit des neuen Flughafen Frankfurt Hahn profitieren, der niedrige Start- und Landegebühren erhebt, beobachtet Andrew Light von Salomon Smith Barney. Er erwartet eine Fortsetzung der europäischen Expansion. Daher würden die Iren in den nächsten beiden Jahren weiter um jährlich 30 bis 35 Prozent wachsen.
Light stuft die Aktie mit "Outperform" ein, Kursziel acht Euro. Auch die Deutsche Bank hält an ihrer Kaufempfehlung fest mit einem Kursziel von 7,30 Euro. Skeptischer sind allerdings die Analysten von Crédit Suisse First Boston. Sie halten das Potenzial für ausgereizt und stufen das Papier nur mit "Halten" ein. Kursziel: 6,70 Euro.
Ciao BigLinus
Na, ob sich diese Kursziele bewahrheiten werden? Schließlich bekommt Ryanair in absehbarer Zukunft starke (noch stärkere) Konkurrenz von easyjet, die gerade mit Airbus und Boeing über 120 Festbestellungen + 120 Optionen verhandeln.
Bekannt sind auch Pläne der Lufthansa zusammen mit German Wings eine neue innerdeutsche Billigfluglinie zu starten, und wo das enden kann, zeigt ein Blick in die Staaten: Letzte Woche erst ist eine kleinere Billigairline hops gegangen, und American Trans Air ist heftig am wackeln...
Die letzten Nachrichten von Ryanair sind nicht schlecht: heute haben sie die Umwandlung von 3 Optionen in Festbestellungen bestätigt, und das Passagieraufkommen im Juli ist um 41% gestiegen.
Allerdings häufen sich gegenüber allen europäischen Billigairlines mittlerweile Bedenken hinsichtlich der Sicherheits- und Arbeitsbedingungen, so daß die europäische Pilotenvereinigung nach einer Untersuchung verlangt:
Ryanair reports better-than-expected Q1 - UPDATE
(Repeating to clarify in third para that passenger traffic refers to volume)
LONDON (AFX) - Ryanair Holdings PLC, the Irish no-frills airline, reported a
better-than-expected first-quarter earnings performance, benefiting from a 38 pct
increase in passenger traffic.
For the three months to June 30, 2002, Ryanair reported basic earnings per share of
5.16 cents -- a 61 pct increase on last year`s 3.21 cents and ahead of sector analysts`
expectations of 4.3-4.8 cents.
Passenger traffic during the quarter rose 38 pct to 3.54 mln, due in large measure to a
further 7 pct reduction in average air fares.
Total revenues grew 29 pct to 194.3 mln eur, while operating expenses rose by 22
pct to 148.9 mln eur.
The result of this was a 68 pct increase in profit after tax to 39 mln eur -- a record
performance.
"This record increase in Ryanair`s quarterly profits is a direct result of the key
elements of our unique low fares model," said chief executive Michael O`Leary.
"Firstly very strong traffic growth in all our new and existing markets, secondly
extremely disciplined cost-management, and thirdly using these lower costs to drive
down airfares for our customers."
O`Leary noted that whilst the airline enjoyed a very strong first quarter, much of the
exceptional profit growth was due to the impact of the launch costs of many new
routes in the corresponding first quarter last year, whereas this year most of this
launch activity was expended in the preceding quarter.
"We will not repeat a 68 pct growth in net profits in the second quarter, and going
forward we expect to see profit growth running in line with previous guidance for the
remainder of the year," O`Leary cautioned.
"It is my policy, as always, to advise investors and analysts to remain sensible in their
outlook for Ryanair as we ourselves will continue to be."
In the first quarter Ryanair recorded high load factors on all 10 routes to and from its
new German base at Frankfurt Hahn, and its eight new routes to and from London
Stansted.
It said existing markets also grew strongly where it was able to allocate bigger aircraft
or increase frequencies. Average load factors for the quarter rose from 77 pct to 83
pct.
Despite this strong growth Ryanair continued to be disciplined on costs. Operating
expenses increased at a considerably lower rate than revenues.
Ryanair said it has a surplus of new route and new base opportunities and expects to
open at least one new base in Europe each year for the next three or four years.
In view of these increased opportunities, Ryanair said it has agreed with Boeing Co to
convert three of its rolling 50 option aircraft into firm deliveries during spring 2003,
making a total of 13 new aircraft to be delivered in advance of summer 2003.
Ryanair said these additional firm orders will enable it to grow at the slightly faster rate
of 30 pct for the next two years to just under 20 mln passengers in 2003/04.
With these new deliveries, Ryanair will start to retire its older Boeing 737-200 aircraft
one year earlier than planned in 2003, and the balance will be retired over a four-year
period to 2006.
Meanwhile, Ryanair welcomed the initiative of the new Minister for Transport in
Ireland to proceed with the construction of a temporary low-cost terminal facility at
Dublin, whilst at the same time inviting proposals for a second competing terminal at
Dublin Airport.
The company said if the minister proceeds to introduce such competition, it envisages
launching a wide range of new routes between Ireland and Continental Europe.
====================
Ryanair says July passengers 1.46 mln, up 41 pct
LONDON (AFX) - Ryanair Holdings PLC, the Irish no-frills airline, said it carried
1,456,771 passengers in July, an increase of 41 pct on last year.
Over the 12 months to July, Ryanair carried 12,492,543 passengers.
July load factor -- the number of passengers as a proportion of the number of seats
available for passengers -- was 93 pct versus 86 pct last year.
Internet sales in July as a percentage of total sales were 92 pct versus 79 pct.
Ryanair will report its first quarter to June 30, 2002 results tomorrow.
At 11.51 am, shares in Ryanair were up 7 pence at 379-1/2.
==================
Aviation Daily: European Pilots Union Demands Probe Into Low-Cost Operators
By Martial Tardy/Aviation Daily
05-Aug-2002 10:06 AM U.S. EDT
The European Cockpit Association, Europe`s pilot union, is voicing concerns over the
safety of low-cost carriers in the European Union and said it will "soon" ask the
European Commission to launch an investigation into their operations.
A recent anonymous report contending Ryanair pilots are "tired and scared of the way
the company is being run and operated" sparked off the issue. The document claims,
among other things, that 25-minute turnaround times do not allow proper security
checks or staff meal breaks. Ryanair staff are allegedly trained inadequately and
overworked and continue to work when ill for fear of being fired.
ECA said it was "not able to comment on the veracity of the allegations." Still,
Giancarlo Crivellaro, the union`s secretary general, said ECA is getting complaints
from pilots and passengers and wants to find out if they are founded. "We want to
prevent accidents from happening," he said. Irish carrier Ryanair now has Belgian-
and German-based operations. In the case of such transnational companies, "do we
know in all certainty that the authorities are carrying out the necessary controls?" asks
Crivellaro.
Ryanair said the safety allegations are "entirely false." As an established operator in
the EU, Ryanair complies with JAR - OPS, the common regulations defined by the
European Joint Aviation Authorities, which are implemented by each national aviation
authority in the European Union. "Ryanair has established an 18-year safety record
which is as good if not better than that of any other airline in Europe," said the Irish
carrier.
Bekannt sind auch Pläne der Lufthansa zusammen mit German Wings eine neue innerdeutsche Billigfluglinie zu starten, und wo das enden kann, zeigt ein Blick in die Staaten: Letzte Woche erst ist eine kleinere Billigairline hops gegangen, und American Trans Air ist heftig am wackeln...
Die letzten Nachrichten von Ryanair sind nicht schlecht: heute haben sie die Umwandlung von 3 Optionen in Festbestellungen bestätigt, und das Passagieraufkommen im Juli ist um 41% gestiegen.
Allerdings häufen sich gegenüber allen europäischen Billigairlines mittlerweile Bedenken hinsichtlich der Sicherheits- und Arbeitsbedingungen, so daß die europäische Pilotenvereinigung nach einer Untersuchung verlangt:
Ryanair reports better-than-expected Q1 - UPDATE
(Repeating to clarify in third para that passenger traffic refers to volume)
LONDON (AFX) - Ryanair Holdings PLC, the Irish no-frills airline, reported a
better-than-expected first-quarter earnings performance, benefiting from a 38 pct
increase in passenger traffic.
For the three months to June 30, 2002, Ryanair reported basic earnings per share of
5.16 cents -- a 61 pct increase on last year`s 3.21 cents and ahead of sector analysts`
expectations of 4.3-4.8 cents.
Passenger traffic during the quarter rose 38 pct to 3.54 mln, due in large measure to a
further 7 pct reduction in average air fares.
Total revenues grew 29 pct to 194.3 mln eur, while operating expenses rose by 22
pct to 148.9 mln eur.
The result of this was a 68 pct increase in profit after tax to 39 mln eur -- a record
performance.
"This record increase in Ryanair`s quarterly profits is a direct result of the key
elements of our unique low fares model," said chief executive Michael O`Leary.
"Firstly very strong traffic growth in all our new and existing markets, secondly
extremely disciplined cost-management, and thirdly using these lower costs to drive
down airfares for our customers."
O`Leary noted that whilst the airline enjoyed a very strong first quarter, much of the
exceptional profit growth was due to the impact of the launch costs of many new
routes in the corresponding first quarter last year, whereas this year most of this
launch activity was expended in the preceding quarter.
"We will not repeat a 68 pct growth in net profits in the second quarter, and going
forward we expect to see profit growth running in line with previous guidance for the
remainder of the year," O`Leary cautioned.
"It is my policy, as always, to advise investors and analysts to remain sensible in their
outlook for Ryanair as we ourselves will continue to be."
In the first quarter Ryanair recorded high load factors on all 10 routes to and from its
new German base at Frankfurt Hahn, and its eight new routes to and from London
Stansted.
It said existing markets also grew strongly where it was able to allocate bigger aircraft
or increase frequencies. Average load factors for the quarter rose from 77 pct to 83
pct.
Despite this strong growth Ryanair continued to be disciplined on costs. Operating
expenses increased at a considerably lower rate than revenues.
Ryanair said it has a surplus of new route and new base opportunities and expects to
open at least one new base in Europe each year for the next three or four years.
In view of these increased opportunities, Ryanair said it has agreed with Boeing Co to
convert three of its rolling 50 option aircraft into firm deliveries during spring 2003,
making a total of 13 new aircraft to be delivered in advance of summer 2003.
Ryanair said these additional firm orders will enable it to grow at the slightly faster rate
of 30 pct for the next two years to just under 20 mln passengers in 2003/04.
With these new deliveries, Ryanair will start to retire its older Boeing 737-200 aircraft
one year earlier than planned in 2003, and the balance will be retired over a four-year
period to 2006.
Meanwhile, Ryanair welcomed the initiative of the new Minister for Transport in
Ireland to proceed with the construction of a temporary low-cost terminal facility at
Dublin, whilst at the same time inviting proposals for a second competing terminal at
Dublin Airport.
The company said if the minister proceeds to introduce such competition, it envisages
launching a wide range of new routes between Ireland and Continental Europe.
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Ryanair says July passengers 1.46 mln, up 41 pct
LONDON (AFX) - Ryanair Holdings PLC, the Irish no-frills airline, said it carried
1,456,771 passengers in July, an increase of 41 pct on last year.
Over the 12 months to July, Ryanair carried 12,492,543 passengers.
July load factor -- the number of passengers as a proportion of the number of seats
available for passengers -- was 93 pct versus 86 pct last year.
Internet sales in July as a percentage of total sales were 92 pct versus 79 pct.
Ryanair will report its first quarter to June 30, 2002 results tomorrow.
At 11.51 am, shares in Ryanair were up 7 pence at 379-1/2.
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Aviation Daily: European Pilots Union Demands Probe Into Low-Cost Operators
By Martial Tardy/Aviation Daily
05-Aug-2002 10:06 AM U.S. EDT
The European Cockpit Association, Europe`s pilot union, is voicing concerns over the
safety of low-cost carriers in the European Union and said it will "soon" ask the
European Commission to launch an investigation into their operations.
A recent anonymous report contending Ryanair pilots are "tired and scared of the way
the company is being run and operated" sparked off the issue. The document claims,
among other things, that 25-minute turnaround times do not allow proper security
checks or staff meal breaks. Ryanair staff are allegedly trained inadequately and
overworked and continue to work when ill for fear of being fired.
ECA said it was "not able to comment on the veracity of the allegations." Still,
Giancarlo Crivellaro, the union`s secretary general, said ECA is getting complaints
from pilots and passengers and wants to find out if they are founded. "We want to
prevent accidents from happening," he said. Irish carrier Ryanair now has Belgian-
and German-based operations. In the case of such transnational companies, "do we
know in all certainty that the authorities are carrying out the necessary controls?" asks
Crivellaro.
Ryanair said the safety allegations are "entirely false." As an established operator in
the EU, Ryanair complies with JAR - OPS, the common regulations defined by the
European Joint Aviation Authorities, which are implemented by each national aviation
authority in the European Union. "Ryanair has established an 18-year safety record
which is as good if not better than that of any other airline in Europe," said the Irish
carrier.
sorry das ich so dämlich frage!!
aber wieso gibt es bei ryanair zwei wkn ?????
gruß zanker
aber wieso gibt es bei ryanair zwei wkn ?????
gruß zanker
So dämlich finde ich die Frage nicht.
Während in Frankfurt usw. die Stammwerte gehandelt werden (WKN 907191), kann man in Berlin unter der WKN 908889 zusätzlich mit ADR`s (American Depository Receipts) traden.
Der Unterschied zwischen den WKN`s ist also schon klar, aber der Sinn des Handels mit ADR`s in Deutschland nicht. Schließlich haben ADR`s nur die Funktion, den Stammwert in Form eines Zertifikats an amerikanischen Börsen handelbar zu machen. Also wieso sollte ich mir als Anleger das ADR, belastet mit dem Wechselkursrisiko zwischen Dollar und Euro, ins Depot legen, wenn ich auch den Stammwert haben kann???
Während in Frankfurt usw. die Stammwerte gehandelt werden (WKN 907191), kann man in Berlin unter der WKN 908889 zusätzlich mit ADR`s (American Depository Receipts) traden.
Der Unterschied zwischen den WKN`s ist also schon klar, aber der Sinn des Handels mit ADR`s in Deutschland nicht. Schließlich haben ADR`s nur die Funktion, den Stammwert in Form eines Zertifikats an amerikanischen Börsen handelbar zu machen. Also wieso sollte ich mir als Anleger das ADR, belastet mit dem Wechselkursrisiko zwischen Dollar und Euro, ins Depot legen, wenn ich auch den Stammwert haben kann???
danke!!")
Oh, die 3 Boeings waren wohl doch erst der Anfang
Ryanair Shareholders Approve Purchase of Up to 150 Boeing 737s
By Thomas Molloy
Dublin, Aug. 7 (Bloomberg) -- Ryanair Holdings Plc said shareholders approved
plans to buy 100 Boeing Co. 737-800 planes over the next seven years planes and
take options on 50 more.
The airline hasn`t disclosed the cost of the planes, saying in a document sent to
shareholders it will pay ``significantly`` less than the basic price of $51 million for each
aircraft.
Ryanair aims to open at least one new continental base in each of the next five years
and also hopes to enlarge its base in Dublin with a second terminal and quadruple
passenger numbers to 40 million annually in the next five years.
``You`ll just have to trust us that we did a very good deal with Boeing,`` Chief
Executive Officer Michael O`Leary told shareholders.
The vote was 443.6 million shares in favor of the purchase and 250 against at a
special meeting in Dublin.
Ryanair held talks with Boeing, Airbus SAS and second-hand aircraft suppliers last
year before it agreed to buy the planes in January. The order is among the biggest
ever for Boeing, measured by the number of planes. Southwest Airlines Co. agreed to
buy 94 planes in June 2000 while UAL Corp.`s United Airlines agreed to buy 101
737- 300s in 1985.
Ryanair shares rose 10 cents, or 1.6 percent, to 6.30 euros at 11:36 a.m. in Dublin.
Boeing shares rose 80 cents, or 2.1 percent, to $39.41 yesterday in New York.
Ryanair told shareholders it will use 899 million euros ($870 million) from cash
reserve together with bank loans guaranteed by the U.S. Export-Import Bank to buy
the 189-seat planes, which will replace the airline`s fleet of 39 Boeing 737s.
Ryanair Shareholders Approve Purchase of Up to 150 Boeing 737s
By Thomas Molloy
Dublin, Aug. 7 (Bloomberg) -- Ryanair Holdings Plc said shareholders approved
plans to buy 100 Boeing Co. 737-800 planes over the next seven years planes and
take options on 50 more.
The airline hasn`t disclosed the cost of the planes, saying in a document sent to
shareholders it will pay ``significantly`` less than the basic price of $51 million for each
aircraft.
Ryanair aims to open at least one new continental base in each of the next five years
and also hopes to enlarge its base in Dublin with a second terminal and quadruple
passenger numbers to 40 million annually in the next five years.
``You`ll just have to trust us that we did a very good deal with Boeing,`` Chief
Executive Officer Michael O`Leary told shareholders.
The vote was 443.6 million shares in favor of the purchase and 250 against at a
special meeting in Dublin.
Ryanair held talks with Boeing, Airbus SAS and second-hand aircraft suppliers last
year before it agreed to buy the planes in January. The order is among the biggest
ever for Boeing, measured by the number of planes. Southwest Airlines Co. agreed to
buy 94 planes in June 2000 while UAL Corp.`s United Airlines agreed to buy 101
737- 300s in 1985.
Ryanair shares rose 10 cents, or 1.6 percent, to 6.30 euros at 11:36 a.m. in Dublin.
Boeing shares rose 80 cents, or 2.1 percent, to $39.41 yesterday in New York.
Ryanair told shareholders it will use 899 million euros ($870 million) from cash
reserve together with bank loans guaranteed by the U.S. Export-Import Bank to buy
the 189-seat planes, which will replace the airline`s fleet of 39 Boeing 737s.
Ryanair baut Streckennetz weiter aus
Die irische Billigfluglinie Ryanair baut ihr Streckennetz um weitere Flughäfen aus. Bereits bestehende Ziele sollen zudem öfter angeflogen werden.
Vom 5. Dezember an fliegt Ryanair vom Hunsrück-Flughafen Hahn täglich vier neue europäische Ziele an: Rom-Ciampino, Bologna-Forli, Stockholm-Skavsta und Girona bei Barcelona. Dafür werde die Linie die Zahl seiner in Hahn stationierten Maschinen von drei auf fünf aufstocken, teilte Ryanair-Chef Michael O`Leary am Mittwoch mit. Rom-Ciampino und Girona werden künftig zwei Mal täglich angeflogen, Bologna-Forli und Stockholm-Skavsta einmal täglich. Außerdem wird die Verbindung von Hahn nach London-Stansted von vier auf sechs Flüge am Tag erweitert. Bislang flog Ryanair von ihrem im Februar 2002 eröffneten Drehkreuz Hahn aus zehn europäische Ziele an.
2003 werde die börsennotierte Fluggesellschaft möglicherweise ein zweites Drehkreuz in Deutschland eröffnen und dann erstmals auch innerdeutsche Flüge anbieten. Derzeit verhandele Ryanair mit rund 40 Flughäfen in Europa über neue Strecken. Unabhängig von der Entscheidung über ein neues Drehkreuz wolle die Gesellschaft vom kommenden Jahr an in Deutschland zwei oder drei neue Flughäfen anfliegen.
Die wachsende Zahl anderer Billig-Fluggesellschaften schrecke ihn nicht, sagte O`Leary. "Unsere Preise sind weiterhin niedriger als die von irgendeiner anderen Gesellschaft." Neue Anbieter bewegten sich im Gegensatz zur Ryanair eher im mittleren Preisbereich. Die Ryanair-Verkaufsmanagerin für Deutschland, Caroline Baldwin, erinnerte daran, dass ihr Unternehmen beim Flugzeughersteller Boeing 100 Maschinen vom Typ 737-800 bestellt habe und eine Option auf 50 zusätzliche Flugzeuge dieses Typs besitze.
© dpa, 02.10.2002
Die irische Billigfluglinie Ryanair baut ihr Streckennetz um weitere Flughäfen aus. Bereits bestehende Ziele sollen zudem öfter angeflogen werden.
Vom 5. Dezember an fliegt Ryanair vom Hunsrück-Flughafen Hahn täglich vier neue europäische Ziele an: Rom-Ciampino, Bologna-Forli, Stockholm-Skavsta und Girona bei Barcelona. Dafür werde die Linie die Zahl seiner in Hahn stationierten Maschinen von drei auf fünf aufstocken, teilte Ryanair-Chef Michael O`Leary am Mittwoch mit. Rom-Ciampino und Girona werden künftig zwei Mal täglich angeflogen, Bologna-Forli und Stockholm-Skavsta einmal täglich. Außerdem wird die Verbindung von Hahn nach London-Stansted von vier auf sechs Flüge am Tag erweitert. Bislang flog Ryanair von ihrem im Februar 2002 eröffneten Drehkreuz Hahn aus zehn europäische Ziele an.
2003 werde die börsennotierte Fluggesellschaft möglicherweise ein zweites Drehkreuz in Deutschland eröffnen und dann erstmals auch innerdeutsche Flüge anbieten. Derzeit verhandele Ryanair mit rund 40 Flughäfen in Europa über neue Strecken. Unabhängig von der Entscheidung über ein neues Drehkreuz wolle die Gesellschaft vom kommenden Jahr an in Deutschland zwei oder drei neue Flughäfen anfliegen.
Die wachsende Zahl anderer Billig-Fluggesellschaften schrecke ihn nicht, sagte O`Leary. "Unsere Preise sind weiterhin niedriger als die von irgendeiner anderen Gesellschaft." Neue Anbieter bewegten sich im Gegensatz zur Ryanair eher im mittleren Preisbereich. Die Ryanair-Verkaufsmanagerin für Deutschland, Caroline Baldwin, erinnerte daran, dass ihr Unternehmen beim Flugzeughersteller Boeing 100 Maschinen vom Typ 737-800 bestellt habe und eine Option auf 50 zusätzliche Flugzeuge dieses Typs besitze.
© dpa, 02.10.2002
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