TCLN - TECHNICLONE WKN 86 88 86 Fortstzung III - 500 Beiträge pro Seite
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Titel | letzter Beitrag | Aufrufe |
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vor 29 Minuten | 1917 | |
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Meistdiskutierte Wertpapiere
Platz | vorher | Wertpapier | Kurs | Perf. % | Anzahl | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1. | 17.737,36 | -0,56 | 198 | |||
2. | 2. | 147,05 | -1,92 | 95 | |||
3. | 7. | 6,6320 | -1,43 | 70 | |||
4. | 5. | 0,1810 | -1,90 | 51 | |||
5. | Neu! | 713,65 | -23,14 | 46 | |||
6. | 8. | 3,7700 | +0,80 | 45 | |||
7. | 17. | 7,2900 | -0,21 | 43 | |||
8. | 4. | 2.390,60 | 0,00 | 41 |
Techniclone besitzt verschiedene monoclonale Antikörper, z. Bsp. gegen Lymphdrüsenkrebs. Allerdings ist ihr Know-how nicht ausreichend, um einen radioaktiv gelabelten (markierten) Antikörper herzustellen, der am Menschen eingesetzt werden kann. Nachdem sich verschiedene Forschergruppen an der Herstellung eines solchen Antikörpers versucht haben, hat Techniclone sich nach einer Kooperationsmöglichkeit umgesehen und diese im Zentrum für Radiopharmakologie gefunden.
Techniclone wird weiterhin für die Produktion und klinischen Tests des radioaktiv gelabelten Antikörpers verantwortlich sein.
Das Zentrum für Radiopharmakologie entwickelt die Labeling-Technik für hohe Dosen, testet den radioaktiv gelabelten Antikörper auf Funktionsfähigkeit, entwickelt eine stabile Form und übernimmt die Qualitätskontrolle.
Nachdem die klinischen Phase III-Studien (mit Patienten) abgeschlossen sind, wird Techniclone den gelabelten Antikörper kommerziell produzieren und dafür die entwickelte Technologie nutzen. Alle Entwicklungen müssen durch die "FDA" zugelassen werden.
(FDA ist die Food and Drug Administration, d.h. die amerikanische Zulassungsbehörde für Medikamente.)
TCLN ist also, ich sage das zum wiederholten Male und mit vielen !!!!!!!!!!!!!! versehen, Lichtjahre weiter als irgend ein anderes Forschungsteam, wie z. B. MORPHOSYS. MORPHOSYS testet noch in der Petrischale und hat faktisch KEINE wirklich brauchbaren, geschweige denn anwendbaren Ergebnisse erzielt.
TCLN ist somit die Zukunft schlechthin. Siehe auch Artikel in NATURE und Sience.
TCLN wird mehr und mehr von großen Anlegern entdeckt. Die Begeisterung beruht auf Fakten, und nicht nur ausschließlich auf Phantasie.
Ich hoffe das war verständlich
Euer Jo
Techniclone wird weiterhin für die Produktion und klinischen Tests des radioaktiv gelabelten Antikörpers verantwortlich sein.
Das Zentrum für Radiopharmakologie entwickelt die Labeling-Technik für hohe Dosen, testet den radioaktiv gelabelten Antikörper auf Funktionsfähigkeit, entwickelt eine stabile Form und übernimmt die Qualitätskontrolle.
Nachdem die klinischen Phase III-Studien (mit Patienten) abgeschlossen sind, wird Techniclone den gelabelten Antikörper kommerziell produzieren und dafür die entwickelte Technologie nutzen. Alle Entwicklungen müssen durch die "FDA" zugelassen werden.
(FDA ist die Food and Drug Administration, d.h. die amerikanische Zulassungsbehörde für Medikamente.)
TCLN ist also, ich sage das zum wiederholten Male und mit vielen !!!!!!!!!!!!!! versehen, Lichtjahre weiter als irgend ein anderes Forschungsteam, wie z. B. MORPHOSYS. MORPHOSYS testet noch in der Petrischale und hat faktisch KEINE wirklich brauchbaren, geschweige denn anwendbaren Ergebnisse erzielt.
TCLN ist somit die Zukunft schlechthin. Siehe auch Artikel in NATURE und Sience.
TCLN wird mehr und mehr von großen Anlegern entdeckt. Die Begeisterung beruht auf Fakten, und nicht nur ausschließlich auf Phantasie.
Ich hoffe das war verständlich
Euer Jo
SCICLONE ist auch ein kleinen Kauf Wert.
Info am Sonntag in Deutsch
Schönes Wochenende
Jo
Info am Sonntag in Deutsch
Schönes Wochenende
Jo
900436
TCLN Kandidat für die Erste Liga ????????
Dank neuer Produkte wächst der Titel in eine neue Dimension!!!!!!
Dank neuer Produkte wächst der Titel in eine neue Dimension!!!!!!
Einen schoenen Sonntag an alle TCLN-Boardler! Jo, kannst Du uns bitte einen Spaeteinsteigerkurs fuer Montag in Berlin geben? Sie stimmen naemlich immer! Freunde von mir moechten Montag noch einsteigen.
!
Dieser Beitrag wurde vom System automatisch gesperrt. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an feedback@wallstreet-online.de
Nachtrag: DAX Put 838814 früh holen und zum Mittag 11 - 12 Uhr Markt gut beobachten. Kann sein, daß der DAX wieder Anlauf nimmt, vielleicht sogar ATH am Nachmittag! Also Vorsicht.
Jo
Jo
!
Dieser Beitrag wurde vom System automatisch gesperrt. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an feedback@wallstreet-online.de
Das war´s bezüglich Put Dax 838814. Verkauf Limit 0,26
Dax Call 752129 Limit 0,60
TCLN ++ ~ 11%
OHNE GEWÄHR
JO
Dax Call 752129 Limit 0,60
TCLN ++ ~ 11%
OHNE GEWÄHR
JO
bin da , war grad essen ...... tcln heut gute eröffnung ???
weiss man was mit dem kredit von cax gelaufen is , der samstag haette auslaufen sollen ???
weiss man was mit dem kredit von cax gelaufen is , der samstag haette auslaufen sollen ???
Gute Frage, nächste Frage.
Jo
Jo
NA wenigstens bin ich schon so weit , dass ich gute fragen stell... is doch n fortschritt.
naehcste frage... tja... was sagst du zu teles ?
sciclone info wolltest du noch geben.....
naehcste frage... tja... was sagst du zu teles ?
sciclone info wolltest du noch geben.....
Ich lehne Werte des Neuen Marktes grundsätzlich ab, Ausnahmen bestätigen die Regel, TELES gehört nicht dazu.
Jo
Jo
dahct ich mir schon mit der Ablehnung. heut gehts ja auch mal richtig den bach runter... war aber auch mal irgendwann an der zeit ... zum glück nix gekauft.
Liegt Ihr alle in der Sonne? Ihr verpasst was....
Jo
Jo
Nein ich bin hier !!! sonne is nich sooo wichtig. berichte er....
Ich sag nichts mehr, Ihr verschlaft´s ja sowieso!
ATH
Schmunzel - Jo
ATH
Schmunzel - Jo
Hallo jo, sag uns, was wir verschlafen?! Trotz Sonne und Pool sitze ich am Computer!! Ein wenig Dax Call hab ich geordert. Also, schiess los, was noch kaufen!!!? auser TCLN natuerlich!!
Gruss tia
Gruss tia
TCLN 7 31/32
8 $
geht das wieder los .... aber diesmal in die richtige richtung.... weiter so jo. wat kann man sich denn noch schnell holen... was läuft gut in amiland ?? aviron , ariad , zitel ?
Tia, setz Limit 1,02
Hallo Jo, Limit 1,02 fuer den Dax Call verkaufen?
Danke Bruder Johannes
für den DAX Put
und Dein Bemühen.
Habe positives über VIVUS (893380)und LJL Biosystems gelesen und bin interessiert zu erfahren,
ob Du eine Meinung dazu hast.
Mit sonnigen Grüßen
G.
für den DAX Put
und Dein Bemühen.
Habe positives über VIVUS (893380)und LJL Biosystems gelesen und bin interessiert zu erfahren,
ob Du eine Meinung dazu hast.
Mit sonnigen Grüßen
G.
Sollten wir die 9$ knacken, ist der Weg nach 12-15 offen. Und wir knacken sie heute
Jo
Jo
TCLN 8 9/32 NASDAQ
Hallo an Alle,
mein Beitrag dient leider nur der besseren transparenz dieses Treads,
hoffe natürlich zukünftig auch etwas an Informationen beisteuern zu können. Aber zunächst möchte ich nur mal sicherstellen, das alle Interessenten diesen Tread auch finden.
Gruß
aus Stuttgart
Stugitown
mein Beitrag dient leider nur der besseren transparenz dieses Treads,
hoffe natürlich zukünftig auch etwas an Informationen beisteuern zu können. Aber zunächst möchte ich nur mal sicherstellen, das alle Interessenten diesen Tread auch finden.
Gruß
aus Stuttgart
Stugitown
An die 9$ glaub ich nicht mehr aber trotzdem gut.
Was ist aus den Übernahmegerüchten geworden ??
JE
Was ist aus den Übernahmegerüchten geworden ??
JE
Hi Tia,
richtig, für DAX CALL, da gehst Du sicher, daß Du Ihn wegbekommst. Besser so, wenn Du morgen keine Zeit hast. Kann passieren, daß der DAX morgen auf 7700 ++ geht, dann ist 1,02 zu wenig. Krieg ich Dich über Handy?
Jo
richtig, für DAX CALL, da gehst Du sicher, daß Du Ihn wegbekommst. Besser so, wenn Du morgen keine Zeit hast. Kann passieren, daß der DAX morgen auf 7700 ++ geht, dann ist 1,02 zu wenig. Krieg ich Dich über Handy?
Jo
8 1/4 $ und nu? 60 oder 6 ;-)
Hallo liebe tcln-gemeinde... komme heim und sehe 8ein viertel.... gut , kann man doch zufrieden sein , jo, eröffnung morgen 8.30 - 850... oder seh ich das falsch , sciclone ging auch gut. schade dass ich am abend nich noch ein paar zitel gekriegt hab... muss ich wohl morgen teuer nachkaufen.. oder abwarten wie sich das entwickelt...
gute nacht bin müd und hab (wieder mal) ein bier zu viel getrunken.
gute nacht bin müd und hab (wieder mal) ein bier zu viel getrunken.
Morgen Braini,
Mann oh Mann so kann das nicht weitergehen mit Dir, jedesmal wenn Du Dich verabschiedest hast Du einen im Tee,macht mich als Schwabe natürlich ziemlich stutzig das man mit Bier das überhaupt hinbekommt, na ja hoffen wir auf die 20 und dann kommt Ihr nach Schwaben zu eine Weinprobe auf meine Kosten.
Mann oh Mann so kann das nicht weitergehen mit Dir, jedesmal wenn Du Dich verabschiedest hast Du einen im Tee,macht mich als Schwabe natürlich ziemlich stutzig das man mit Bier das überhaupt hinbekommt, na ja hoffen wir auf die 20 und dann kommt Ihr nach Schwaben zu eine Weinprobe auf meine Kosten.
Morgen Freunde,
das wird ein schöner Tag heute. Braini, schick mal intern Dein Depot, gucken was sich machen läßt.
Hast Dich rar gemacht Weissherbst, wat los?
Jo
das wird ein schöner Tag heute. Braini, schick mal intern Dein Depot, gucken was sich machen läßt.
Hast Dich rar gemacht Weissherbst, wat los?
Jo
896957 !
Morjen allerseits... geburt des 3. sohnemannes meines besten freundes , da wird das ein oder andere bier erlaubt sein , oder ?
was sehen wir heute bei tcln ?? die neun oder eher die 7 vorm komma (USA mein ich )
was sehen wir heute bei tcln ?? die neun oder eher die 7 vorm komma (USA mein ich )
Hallo und guten Tag Alle!
Jo, soll man sich mit 896957 vorsichtig eindecken oder hast du eine Story zum aggresiver kaufen? Habe es mir gerade in Amerika angesehen, gestern +8%.
Jo, soll man sich mit 896957 vorsichtig eindecken oder hast du eine Story zum aggresiver kaufen? Habe es mir gerade in Amerika angesehen, gestern +8%.
T H E B I O S P A C E N E W S E - C A S T
Everything Biotech - - All The Time
++++++++++++++++++++++++++++++ 28-Feb-00 ++++++++++++++++++++++++++++++
*Strategic Health Resources*
Strategic Health Resources (SHR) is an innovator in `value`
analyses for the biotechnology industry. SHR`s Evidence of
ValueT Model (EVM) enables biotechnology companies to quantify
the clinical and economic benefits of their technologies within
different patient populations, reimbursement systems and cost
environments, and to present its `value` in a format and language
customers, regulators and investors understand. SHR also develops
reimbursement and market-positioning strategies for companies
in the biosciences, provides executive training programs in
market development and managed care, and has created a number
of healthcare benchmarking and pricing tools.
Everything Biotech - - All The Time
++++++++++++++++++++++++++++++ 28-Feb-00 ++++++++++++++++++++++++++++++
*Strategic Health Resources*
Strategic Health Resources (SHR) is an innovator in `value`
analyses for the biotechnology industry. SHR`s Evidence of
ValueT Model (EVM) enables biotechnology companies to quantify
the clinical and economic benefits of their technologies within
different patient populations, reimbursement systems and cost
environments, and to present its `value` in a format and language
customers, regulators and investors understand. SHR also develops
reimbursement and market-positioning strategies for companies
in the biosciences, provides executive training programs in
market development and managed care, and has created a number
of healthcare benchmarking and pricing tools.
und wie soll man an welche rankommen ?? is doch keiner da eder einem was verkaufen will.
Jo, hast du mein mail gekriegt ?
Jo, hast du mein mail gekriegt ?
Hi Braini,
hab mail bekommen, bin aber im Augenblick in Besprechung. Machen grad Puller - Pause.
Zu Deiner Frage:
Mann Keule ej, einfach ordern....
Jo
hab mail bekommen, bin aber im Augenblick in Besprechung. Machen grad Puller - Pause.
Zu Deiner Frage:
Mann Keule ej, einfach ordern....
Jo
Danke für Info , Pulleralarm... oder bin ich der einzige Stefan raab fan hier.... krieg ich dann noch info von dir ? thanks a lot
Iiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhh - wie Du siehst, Braini, bist Du nicht der einzige ...
gut zu wissen..... so mal wieder ein tip von Jo in gang gesetzt ... war eigentlich noch nie falsch.......Lob von dieser Stelle !
Ich habe auch geordert - aber nix passiert ... trotzdem schon mal ein artiges Dankeschön ans Brüderchen , der hoffentlich ausgepullert hat ...
also weiss nich , aber die umsaetze sind so gering... naja, egal. abwarten. mal sehn was tcln und meine zitelechen heut reissen
Das US-Kürzel müßte STRD sein - demnach gestern 18.500 gehandelte Shares ...
SKANDAL!!!
aehm , ich hab hier in berlin geordert. weiss gar nich ob ichdas direkt in USA ordern kann
TCLN 8 1/2$
Hallo Jo...vorbei die Besprechung ? bin ich da schon drin oder was ??
8einhalb klingt gut... tach is aber noch lang
8einhalb klingt gut... tach is aber noch lang
Dummi, kauf TCLN, wenn Du noch cash hast.
Jo
Jo
Läuft!
8 3/4
Brüderchen, ich würde schon gerne - aber ich bin mit einem so hohen Prozentsatz in TCLN drin, das widerspricht bereits aller Vernunft ... und daran bist Du nicht ganz unschuldig - aber keine Angst, ich käme nicht auf die Idee, Dich in Regress zu nehmen ... ich kaufe (meistens) aus eigener Überzeugung - ansonsten höchstens mit Spielgeld.
8 5/8
8 5/8
könnt von mir sein die aussage... viel drin in tcln... die gier lockt... 8 5/8... is gut
Hab ich ja noch mal Glück gehabt. Ab Heute wirst Du richtig reich.
Jo
Jo
8 5/8?????
8 3/4!!!!!
8 3/4!!!!!
na dann schaut papa mal.... bei mir steht 8 7/8.... das is doch noch besser, oder ??
Braini, wir reden über Kurse in $, und nicht über die Maßeinheit cm.....
Jo
Jo
Na gut, ich rufe schon mal bei Porsche an - wehe, das stimmt nicht
Immer noch 8 7/8
Immer noch 8 7/8
Wi kriegstn die Schmeilies eingefügt?
8 5/8
SKANDAL... ich hab hier afterhourtrades.com und da steht bei tcln naja, jetzt 8 5/8 ... um 14.51 , um 14.44 stand da 8 7/8...sorry
He Jo, einfach einen doppelpunkt mit ner )-Klammer dahinter setzen. Der Rest tut sich von selbst.
hmmm..., wie bei TCLN, einfach ne 10 000 $ Order setzten, und Millionär wird man von selbst!!!
mfg, Storm
hmmm..., wie bei TCLN, einfach ne 10 000 $ Order setzten, und Millionär wird man von selbst!!!
mfg, Storm
Schmeilies:
; und ) ergibt
: und ) =
: und ( =
: und O = :O
Das WO-Programm wandelt das automatisch um ...
; und ) ergibt
: und ) =
: und ( =
: und O = :O
Das WO-Programm wandelt das automatisch um ...
Was ich echt hochinteressant find , dass in dem board immer jede menge los is , wenns aufwärts geht... letzte woche musst ich bei -30%ALLEIN in mein Computer reinheulen.......
DANKE
Braini, versuch`s mal hier:
http://home.vr-web.de/hvk/realusa.htm
Da kannst Du das US-Kürzel eingeben und den Island-Kurs RT verfolgen. Geht aber nicht bei allen Aktien - da ja nicht alle vorbörslich gehandelt werden können.
http://home.vr-web.de/hvk/realusa.htm
Da kannst Du das US-Kürzel eingeben und den Island-Kurs RT verfolgen. Geht aber nicht bei allen Aktien - da ja nicht alle vorbörslich gehandelt werden können.
Jaja, es gibt einsame Stunden im Leben....
Jo
Jo
Braini, Du warst nicht allein - uns war nur die Spucke weggeblieben!
8 7/8
KAUFEN!
ja toll kaufen , hab seit 15.00 uhr limit 9.10 drin , s gibt nix... bullshit
8 15/16
9 $ sind jetzt sekundensache
Braini , Du doch nicht! Du hast doch schon nen ganzen Sack voll!
Jo
Jo
ja ich weiss.... eigentlich schon zu viel . gel ?? naja....
Oder doch nicht?? 8 1/2
Was macht Ihr eigentlich so den ganzen Tag außer Börsenkurse glotzen,
Bruder Jo, Braini, Tia, Dummi?
Was macht Ihr eigentlich so den ganzen Tag außer Börsenkurse glotzen,
Bruder Jo, Braini, Tia, Dummi?
Also wirklich ... Braini .... oller Gierlappen
schaffen..... was sonst.
ich bin auch immer nur dabei wenn saufwärts geht
sowohl im Board als auch im investment
für abwärts, hab ich ne sehr gute nase
für auwfärts nur so, daß ich kaufe meine nase keine gefahr wittert
klapp bei tcln ausgesprochen gut
sowohl im Board als auch im investment
für abwärts, hab ich ne sehr gute nase
für auwfärts nur so, daß ich kaufe meine nase keine gefahr wittert
klapp bei tcln ausgesprochen gut
Hallo Braini, hallo Bruder Jo,
so jetzt ist Schluß mit Lustig, jetzt wird nachgelegt!
so jetzt ist Schluß mit Lustig, jetzt wird nachgelegt!
Uns nette Sachen schreiben, Spaß haben und abends kollektiv virtuell betrinken. Und Du?
Jo
Jo
Oh weh, bei den Kauforders knallts gleich nach oben, die 8 1/2 waren wohl ein Druckfehler...
Weissherbst, Du Vieh....
Jo
Jo
Gibt`s denn noch was anderes????
Virtuell besaufen is klasse.... das hatten wir glaub schon. wird zeit dass wir das mal in die realität umsetzen. am besten bei einem treffen in südafrika... tia... schon deshalb hoff ich auf steigende Kurse........
Ich sitze in Brüssel im Büro und hab grade richtig gute Laune bekommen.
9
Bei ariad geht aber wohl auch die post ab... oder täusch ich mich.. hach mist dass man nich alles in massen haben kann ... ich weiss , ich bin zu gierig.....
Da ist noch mehr drin. 40$ nächste Woche
Hey Bruder Jo,
heute Abend mal was ganz was anderes machen ??
Z.B einen trinken ?
Trinken die anderen TCLNér auch mit ??
heute Abend mal was ganz was anderes machen ??
Z.B einen trinken ?
Trinken die anderen TCLNér auch mit ??
hmh, gut und woher soll ich die ganze kohle nehmen ? .... mist.
Will auch mit nach Südafrika.
Bei 40 wäre das auch kein Problem!
Bei 40 wäre das auch kein Problem!
Braini, Du darfst nicht Deine ganze Kohle in Tcln stecken, sonst verdurstest Du bevor Du es richtig genießen kannst!
Bi sehr anfällig nette Einladungen. Wnn geht der nächste Flieger nach Stuttgart?
Jo
Jo
Leute , wir haben ein Spiel heut abend , und wenn ich heimkomm , und wir sollten über 9 sein. dann werd ich noch ne flasch roten öffnen , einfach so....
Wenn die 9 in Amiland faellt ist wieder ein wenig Luft nach
oben da.
oben da.
Das Spiel heißt wohl clon den technicer?? Wo nimmst Du den Roten her?
Wird übrischens Zeit für den IV Akt.
Wird übrischens Zeit für den IV Akt.
Und da ist die 9 in Amiland. Die Rally geht also weiter.
Verdursten ?? du meinst einbrüche ??? hm , ja meine ganze kohle hab ich ja uach nich drin... aber (zu)viel... weiss ich ja
Hallo Braini, das war DIE Superidee des Tages, ein TCLN-Board Treffen in Kapstadt!!! Wünsche Euch TCLN bei 100 $ und das aber bald!
Gruss tia
Gruss tia
Aber die 9 wackelt doch schwer. oder ? ich seh immer knapp unter 9.
überigens dummi , geniale adresse... hat allerdings den effekt , dass ich gar nix mehr arbeite........
überigens dummi , geniale adresse... hat allerdings den effekt , dass ich gar nix mehr arbeite........
Mensch Ludewig, die 9 war schon vor knapp 25 Minuten.
10 sehen wir in Kürze....
Jo
Jo
Jo Dein optimismus in allen ehren... aber glaub ich nich ... was willste setzen ?
Kann tia nur beipflichten! Verfolge dieses board schon eine
Weile und könnte mir gut vorstellen, dass es extrem lustig
sein würde. Mich würde mal interessieren, wer von Euch so um die
6E tlcn nachgekauft hat. Hat es geklappt?
Gruss mars2000
Weile und könnte mir gut vorstellen, dass es extrem lustig
sein würde. Mich würde mal interessieren, wer von Euch so um die
6E tlcn nachgekauft hat. Hat es geklappt?
Gruss mars2000
vielleicht sehem wir ja die 6 vorm komma nochmal... letzt woche um die zeit war der kurs glaub ähnlich
wenn man Jo glauben darf, wohl kaum!
Braini, wir werden nie wieder die 6 oder 7 sehen.
Jo
Jo
Wer kauft denn da 25.000 Stück in Berlin???
Entschuldigung, hab´mir vakiekit...
ich ! hab grad 100 000 kredit auf der bank aufgenommen und gekauft...
war n scherz
war n scherz
Und jetzt mit Schwuuuuuung...
mit Schwung? Bei mir seh ich im Moment in NY nicht die 9 (allerdings zeitverzögert)
...hinauf!!!
Verpass ich was? .. Oder beschwört ihr das nur?!
Ick gloob mir wächst ne Feder...
Was ist eigentlich mit Sciclone, Bruder Jo? Ich würde mich zu gern günstig eindecken. Kommt der Kurs noch mal auf 10-11 $ runter oder geht er ab 13 $ ab?
Schlimmstenfalls 12,5, die sind was am backen....
Vorschlag für Bio-Treffen:
Berlin (Na klar), Stuttgart, Kapstadt-Südafrika, New York, Mauritius, Paris, Brüssel, Zillertal..........
No?
Berlin (Na klar), Stuttgart, Kapstadt-Südafrika, New York, Mauritius, Paris, Brüssel, Zillertal..........
No?
Wo seid Ihr denn? Hab schon mal vorgezogen, heute Whisky...
Jo
Jo
8.75 stimmt das in etwa grad ??? hallo leute auch ....
Der Sciclone - Zug fährt wohl heute ab Richtung norden ??
Hi Tia, hi Braini,
tja, SCICLONE das geht auch noch bis 30 die nächsten 2 Wochen. Anhand der Umsätze habe ich jedoch eher Passivität feststellen müßen. Man kann ja auch nicht alles haben. Aber - wer diesen Thread verfolgt, dürfte etwa 570% bis heute gemacht haben. Gerechnet ab 29.01.2000. Wenn das nix is....
Jo
tja, SCICLONE das geht auch noch bis 30 die nächsten 2 Wochen. Anhand der Umsätze habe ich jedoch eher Passivität feststellen müßen. Man kann ja auch nicht alles haben. Aber - wer diesen Thread verfolgt, dürfte etwa 570% bis heute gemacht haben. Gerechnet ab 29.01.2000. Wenn das nix is....
Jo
Ach ja Braini: Wir sehen die 9 um 22:00 Uhr.
Jo
Jo
Woher habt ihr nur immer solche Tips wie SCICLONE. Für mich ist da schon alles abgefahren.
Wir sind halt nicht schnell aber nachhaltig Wuddel. Dann hast Du wohl BITWISE schon lange im Depot, ne?
Ne. Wie kommst du darauf. Sollte man die haben?
Ja, da bist nur leider etwas late, Bruder. Schau Dir die mal in Ruhe an. Einstiegsmöglichkeiten gibt´s noch die nächsten 2-3 Wochen.
Jo
Jo
Hast du noch mehr solche Tips bzw. Quellen?
Hey Jo , guten abend
sciclone goil.... tcln is doch auch in ordnung , oder findest nich ?
die neun vielleicht noch diese woche irgendwann. wie gehen wir in deutschland morgen ins rennen ?? so wie heut der schluss war ??
sciclone goil.... tcln is doch auch in ordnung , oder findest nich ?
die neun vielleicht noch diese woche irgendwann. wie gehen wir in deutschland morgen ins rennen ?? so wie heut der schluss war ??
Alles verkaufen, dann gehn wir einen saufen. Muß schlafen, Ihr lieben
Bis morgen
Jo
Ps ab 8:30 wieder erreichbar
Bis morgen
Jo
Ps ab 8:30 wieder erreichbar
Alles verkaufen ?? nee .... aber schlafen is gut... bin auch müde.
So leute schau mir jetzt noch bissl fussball an , dann in die heia... springen wir morgen über die neun ?? oder gehts wie letzte woche etwas zurück ? man darf gespannt. gute nacht
Morgen sehen wir die neun(hoffentlich)
UUUAAAAHHHHHH!!!!! GÄÄÄÄHHHNNNN,
total verschlafen. Braini, ich hoffe, Du verkaufst nicht wirklich alles?
Wo wir heute die 10,50 sehen?
Jo
total verschlafen. Braini, ich hoffe, Du verkaufst nicht wirklich alles?
Wo wir heute die 10,50 sehen?
Jo
Hey Jo... ich hab grad mein depot angeschaut... dank dir jede menge plus. aber langsam krieg ich schon das fracksausen... bissl tcln-lastig das ganze...
was sagst du zu sciclone ?? heut noch abwarten dann nachlegen ?
ich hab nich vor zu verkaufen... hab ja den genialsten aller berater in berlin sitzen..... morjen auch
was sagst du zu sciclone ?? heut noch abwarten dann nachlegen ?
ich hab nich vor zu verkaufen... hab ja den genialsten aller berater in berlin sitzen..... morjen auch
SCICLONE da hol Dir mal ein Paar, aber nich so dolle. ARIAD auch nachlegen.
Jo
Jo
paar hab ich ja schon. vielleicht doch mal n paar tcln verkaufen ? meinst wir überspringen die 9 heut ? ich weiss bist auch nich messias . aber könnt auch wieder bissl nach unten korrigieren ?
Und Ihr solltet Euch ab Montag kommende Woche dringend mit DAX-PUTS eindecken. Vorher sehen wir noch 8000 - 8400, also CALL aktuell.
Jo
Jo
Guten Morgen Jo, dass Du vielleicht erst jetzt munter geworden bist glauben wir Dir nicht! Sicher hast du schon wieder eine Aktie (oder mehrere) die interessant sind!? .. ich habe noch Cash.
PARS, IMCL + 23%, LIFC +15%, ENMD, GERN... usw.
Man kann fast Alles kaufen und es steigt. (Am besten sind natürlich Deine Empfehlungen). Ich denke, dass es ausser der Biotechwelle noch so viele neue Funds gibt, die sich einkaufen müssen und noch so viele Funds auf dieser Welle mitschwimmen wollen-müssen. Was meint Ihr ?
PARS, IMCL + 23%, LIFC +15%, ENMD, GERN... usw.
Man kann fast Alles kaufen und es steigt. (Am besten sind natürlich Deine Empfehlungen). Ich denke, dass es ausser der Biotechwelle noch so viele neue Funds gibt, die sich einkaufen müssen und noch so viele Funds auf dieser Welle mitschwimmen wollen-müssen. Was meint Ihr ?
Verkauf sie mir zu einem günstigen Preis, Braini. Ich nehm sie Dir gerne ab
Jo
Jo
für 10 kannst n paar haben...noe geb keine her
Ich meld mich ab. Bin um 11:00 Uhr zurück.
Jo
Jo
Schaut Euch doch mal Compaq an. Die Bodenbildung bei 25 ist abgeschlossen. Ab heute geht es wieder aufwärts in Richtung 40-45.
Braini. Ich kaufe Dir sämtliche Techniclone um 7 ab. Einverstanden ?
Hihihi.
Braini. Ich kaufe Dir sämtliche Techniclone um 7 ab. Einverstanden ?
Hihihi.
Hi TCLN`ler,
den angehängten Artikel brachte die "Chicago Tribune". Zwar wird TCLN
nicht erwähnt - aber es ist eindeutig damit (auch) gemeint:
`Smart-bomb` drugs transform cancer war
Hopeful researchers predict a treatment explosion
By John Crewdson
and Judy Peres
Tribune Staff Writers
February 27, 2000
First of a three-part series.
After decades of frustration, false starts and dead ends in the
desperate struggle to save the half-million Americans who die each
year of cancer, effective new treatments may at last lie within reach
for many patients with previously intractable cancers.
The new treatments, "smart-bomb" drugs designed to seek out and
destroy cancer cells while leaving normal cells unharmed, are still in
their infancy, and the number of patients in whom they are being
tested is small.
But researchers around the world are reporting case after case in
which men, women and children who were expected to die are not only
still alive but in some cases cancer-free.
"There has been a series of events that you could call inspirational
in terms of their impact," says Dr. Marc Lippman, who directs the
Lombardi Cancer Center at Georgetown University in Washington, D.C.
Dr. Paul Bunn, a veteran cancer researcher and chief of the University
of Colorado Cancer Center in Denver, equates what is happening in
cancer research with the advent of antibiotics to treat infectious
diseases. "All these things are more exciting than anything we ever
had," Bunn says.
To be sure, cancer researchers have been excited before: about
interferon, about interleukin-2, about tumor necrosis factor, about
monoclonal antibodies, each of which was portrayed in the popular
press as a "magic bullet."
As the world now knows, none of those bullets hit its target. But the
hope of the moment is occasioned not by a potential new drug, or even
a new mode of treatment. Rather, it is the recognition that vast new
insights into how cancer cells behave, accumulated over 20 years of
advances in molecular biology, have opened avenues of attack
previously undreamed of.
"For years in oncology, you looked at a cancer cell and it`s like
`Mission Impossible,` when you open up the bomb and you see a green
wire, a red wire, a blue wire and all these lights," says Dr. Samuel
Waksal, a former National Cancer Institute researcher whose company,
ImClone Systems, has parlayed the new technology into several
prospective drugs. "You`d take a sledge hammer and try to smash it. If
you were lucky, you could destroy the tumor without blowing up the
patient. Now we actually know what the blue wire does and what the
green wire does. Now we can clip one wire, and do it in a very
specific fashion."
The new drugs do not spell the end for current cancer therapies, at
least in the foreseeable future. Surgeons and radiologists continue to
refine their techniques; the latest wrinkle in radiotherapy, intensity
modulation, has recently become available at the University of Chicago
and a few other cancer centers.
Tumors that are detected early enough will still be treated with
traditional methods, though with the addition of new drugs to
eliminate any tumor cells left behind. Several of the new drugs,
moreover, appear to be more effective in treating advanced cancers
when combined with standard chemotherapy.
What oncologists now dare to hope is that the addition of
tumor-targeted drugs to their arsenal may at last overcome the cancers
they cannot kill with existing treatments.
`A whole new way`
To Dr. Michael Gruber, chief of neuro-oncology at the New York
University Medical center, the current transformation marks "the
beginning of a whole new way of treating cancer." Jean-Claude Horiot,
president of Europe`s largest cancer research organization, talks of
an impending "earthquake" in cancer treatment, whose "tremors are
already being felt."
What amounts to a revolution in cancer treatment is happening quickly
and quietly, mostly without press conferences or headlines, although
that will change in the spring, when thousands of cancer researchers
gather in San Francisco and New Orleans to share the results of scores
of ongoing studies.
According to Dr. David Golde, physician-in-chief at New York`s
Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, the revolution has been
enabled by "an enormous amount of basic biomedical, biologic and
biochemical information" about how cancer happens, a succession of
incremental advances that have accumulated "at a really striking
rate."
Such discoveries now occur weekly, mostly in university laboratories
and small biotech companies, often founded by the researchers who made
those discoveries.
Companies with promising treatments quickly become candidates for
lucrative stock offerings or takeovers by giant pharmaceutical
companies keen to cash in on the breakthrough. Wall Street`s ardor is
reflected in last year`s 71 percent rise in the Dow Jones
Biotechnology Index, half of which occurred during the last three
months of the year.
Cancer researchers say the involvement of companies is crucial,
because no university has the money needed to test a prospective drug
on a succession of patient volunteers, a process that takes years and
millions of dollars.
Though the new treatments employ a variety of sophisticated
approaches, all share the elusive goal sought by researchers for
decades -- singling out malignant tumor cells and reducing them to a
harmless mass of pus, while leaving healthy cells alone.
The path now being taken would have been impassable only a few years
ago: using computers to design specialized molecules that disrupt
cancer cells` internal and external communications, jam their
reproductive machinery, cut off their blood and oxygen supplies, send
them bogus "self-destruct" messages, even turn the body`s natural
immune defenses against them.
Fears of false hope
Researchers worry most about giving patients false hope, and they are
unanimous in cautioning that, for a variety of reasons, preliminary
drug trials in patients who often are desperately ill and have not
been helped by previous treatments are not necessarily indicative of a
drug`s ultimate success or failure.
Still, they find it difficult to contain their excitement over a new
drug, STI 571, which at high doses produced complete remissions in 31
of 31 patients with chronic myelogenous leukemia (CML). Dr. Steven T.
Rosen, director of Northwestern University`s Robert H. Lurie
Comprehensive Cancer Center, calls STI 571 "a home run," a term rarely
heard in cancer research.
Many of the drugs in use today are substances discovered in nature
that happen to kill cancer cells, usually by interfering with their
ability to divide and multiply. One widely prescribed drug, Taxol,
comes from the bark of the Pacific yew. Another popular
chemotherapeutic, etoposide, is an extract of the May apple plant.
It is the process of their discovery that distinguishes the new drugs
from their predecessors.
"This is not some leaf from the Amazon," says Georgetown`s Lippman of
STI 571. "This is no longer just grinding up tumors and throwing in a
little eye of newt, and hoping for the patient to throw away their
crutches and walk. This is, `Let`s figure out what causes CML, let`s
now rationally design a drug that goes after that.` And it works."
Nearly as impressive is another targeted therapeutic, ImClone`s C225,
which combined with radiation eliminated head and neck cancers in 15
of 23 patients who previously failed to respond to chemotherapy and
shrank tumors dramatically in seven others. Most of those remissions
have persisted for nearly two years, well beyond what would be
expected with standard treatments.
On Monday, researchers in Germany will report an immune-stimulating
"vaccine" for advanced kidney cancer that is producing nearly 50
percent response rates and complete remissions in a quarter of
patients treated, compared with 20 percent response and 10 percent
survival with existing treatments.
Not every new drug is a home run. But a number are racking up complete
and partial remissions in a third to a half of the cancer patients in
whom they are being tested. Already several companies, large and
small, are in pursuit of cancer`s Holy Grail: a pill that can prevent
cancer before it happens.
A popular arthritis drug, Celebrex, recently was approved by the U.S.
Food and Drug Administration for the prevention of precancerous polyps
that lead to an inherited form of colon cancer. FDA approval is
pending for another drug, Aptosyn, that does the same thing in a
different way. The makers of both drugs plan to test them soon in
other cancers.
The need for better cancer treatments is so urgent because current
drugs simply do not work in many patients with advanced cancers.
"Have you ever noticed," asks Northwestern University`s Dr. Gerald
Soff, "that when oncologists give a treatment to a patient, and the
cancer grows or the patient dies, we say the patient failed the
treatment? We failed. The drugs failed. We failed the patient."
Harvard University`s Dr. William Kaelin puts it even more bluntly,
observing that current treatment for breast, lung and colon cancer,
the three major killers, "remains abysmal for patients whose disease
cannot be controlled by surgery." Indeed, three decades after the
nation declared war on cancer, there is still a 40 percent chance that
an American will contract some form of cancer, and a 20 percent chance
that he or she will die from it.
Remaining obstacles
The principal obstacle to effective treatment has been that rapidly
dividing cancer cells too often develop immunity to traditional cancer
drugs. A second problem is that most current chemotherapeutics don`t
discriminate between cancer cells and other cells that must reproduce
as part of the body`s normal function: hair follicles, for example, or
the cells that line the mouth, stomach, uterus and colon, or inhabit
the bone marrow.
That`s why so many cancer patients lose their hair, suffer nausea,
vomiting, diarrhea and reduced immunity to disease, even damage to the
heart and other vital organs. "The patients it doesn`t help, it
obviously hurts," says the NCI`s Dr. Steven Rosenberg.
One cancer drug still in general use, cyclophosphamide, was developed
in the 1950s. Two other standard drugs, doxorubicin and 5-FU, have
been around for decades. Even mechlorethamine, a derivative of World
War I-era mustard gas, is still prescribed for some cancers.
"Those treatments were designed in an era when we didn`t really have
any concept of what made cancer cells work," says the NCI`s Dr. Edward
Sausville, who is in charge of developing new cancer treatments.
"We now have insights into what makes cancer successful, so it`s time
to evolve away from those treatments that were modestly effective in
some situations, truly effective in a few situations, and ineffective
in a number of areas."
April 12, 1955, the day Jonas Salk announced the discovery of a
vaccine that prevented polio, was a time of national celebration. No
one believes any longer there will ever be a breakthrough cancer cure
that is announced on the evening news and in banner newspaper
headlines.
The recognition that there are hundreds of kinds of cancer -- lung
cancer alone is a collection of more than a dozen distinct diseases,
and the International Classification of Diseases lists more than 30
lymphomas and more than 50 leukemias -- has led to the realization
that victory over cancer, if it comes, will present itself as many
smaller victories over many different cancers.
"We haven`t had a key cancer fall yet, one of the biggies," says
Sloan-Kettering`s Golde, referring to the lung, breast, colon and
prostate cancers that are collectively the biggest killers. "But we
will."
Breakthrough predictions were also heard in the 1970s, when the
federal government spent more than $50 million developing interferon,
initially presented as a panacea for cancer, then dismissed as a
disappointment when it failed to help many patients.
Now interferon is back in what oncologists call the "cancer
armamentarium," thanks to a vastly improved understanding of how it
works. Doctors at Massachusetts General Hospital in Boston recently
reported using interferon to successfully treat a tumor in the jaw of
a 5-year-old girl.
"She can smile again," says Dr. Judah Folkman, the Harvard researcher
who demonstrated that interferon, rather than attacking the tumor
directly, can be used to shut down a tumor`s supply of life-giving
blood.
The "magic bullets" of the 1980s were monoclonal antibodies, molecules
designed to home in and destroy a particular kind of cancer cell, and
which the NCI incorrectly predicted would "save tens of thousands of
lives" before the end of that decade.
The first monoclonals were from mice. Even when they worked, the
patients to whom they were given developed toxic reactions, and they
didn`t often work. "They had hoped that a monoclonal would just attach
to a cancer cell and kill it," Golde says. "I don`t know why they
thought that."
Many more strategies
Since then scientists have figured out how to "humanize" mouse
antibodies and how to identify appropriate targets on cancer cells.
"You have to have the right target," Golde says, "and you have to have
the right antibody, and that wasn`t appreciated early on. There are
many strategies now."
Rituxan, the first monoclonal antibody approved by the FDA for cancer
treatment, is designed to target a specific blood cell cancer. In
studies, Rituxan shrinks tumors by at least 50 percent in half the
test subjects. Last year sales reached $280 million, and Rituxan is
now being tested in other cancers. Northwestern`s Rosen calls it
"another home run."
The second monoclonal approved by the FDA for cancer therapy was
Herceptin, which extends the lives of women with a less-common form of
breast cancer by 25 percent when combined with chemotherapy. The
makers of Panorex, a monoclonal antibody used to treat advanced colon
cancer in Germany but not yet approved in the U.S., say it has reduced
deaths in test patients by a third after seven years.
Even more intriguing to researchers are monoclonal antibodies combined
with tiny radioactive molecules, which deliver cell-killing radiation
directly to the tumor. One of the first, Bexxar, has reduced tumors by
more than half in 100 percent of lymphoma patients treated.
The molecular revolution in cancer treatment dates back to the
discovery, more than a half-century ago, that the essence of life is
embodied in a mundane chemical called DNA; the genetic blueprint for a
human being requires 3 billion tiny DNA molecules, joined in a
cleverly folded strand that measures 3 feet in length.
The mystery of how genetic information is transmitted from cell to
cell, and ultimately from parent to offspring, was answered in 1953 by
Francis Crick, a Cambridge University physicist turned biologist, and
a young graduate student, James Watson, who presented their revelation
in a 900-word letter to the British scientific journal Nature.
Accompanying the letter was a crude drawing of two strands of DNA
wound one around the other in what is universally recognized today as
the Double Helix.
As a cell divides to form two identical cells, the Double Helix
unwinds. With the help of enzymes, each strand of DNA makes a copy of
itself. When the four strands recombine, both of the new cells have a
Double Helix of their own.
"The whole business was like a child`s toy that you could buy at the
dime store," the German physicist Max Delbruck once remarked. "All
built in this wonderful way that you could explain in Life magazine so
that really a 5-year-old can understand what`s going on. That there
was so simple a trick behind it. This was the greatest surprise for
everyone."
In one of the understatements of all time, the Crick-Watson letter
observed, "It has not escaped our notice that the specific pairing we
have postulated immediately suggests a possible copying mechanism for
the genetic material."
Perhaps without fully realizing it, Watson and Crick also had
described the mechanics of cancer, in which a single cell, having done
its job perfectly for decades, begins to reproduce with abandon. One
cell becomes two, two become four and -- after six months or a year or
10 years -- a few billion cells become a tumor.
With the secrets of the Double Helix laid bare, researchers in the
1960s and 1970s focused on the much more complex, and interesting,
question of how cells control life and death by enabling the
manufacture of proteins according to specific sets of instructions,
called genes, written in the lingo of DNA.
The first clue to how cancer happens arrived in the mid-1970s, when it
was learned that humans possessed a gene nearly identical to a gene
that causes cancer in chickens.
All that stood between the normal cell and cancer, it now seemed, was
a tiny difference in their DNAs, a typographical error that transforms
a normal gene into a malignant one.
Such an error could be inherited. Or, it could result from decades of
exposure to some carcinogen -- cigarette smoke or sunlight or
asbestos, even a viruslike hepatitis or papilloma, which have been
linked to liver and cervical cancers.
Whatever the trigger, the recognition that humans carry the seeds of
cancer within their own genes changed the course of cancer research
and paved the way for the discoveries now unfolding.
Imagine a cell as a factory filled with thousands of machines and with
hundreds of antennas on the roof, each tuned to send and receive
chemical messages at a particular frequency.
Except for cells that require frequent replacement or are needed to
heal a wound, in most healthy cells the machines are usually resting,
occasionally switching on and off to tidy things up in response to
biochemical instructions picked up by the surface antennas.
In a cancer cell something has gone haywire. Perhaps a gene whose
normal function is to regulate housekeeping has acquired a DNA
mutation and begins sending the cell a steady stream of unauthorized
messages to divide and multiply.
Perhaps the culprit is a "tumor-suppressor" gene whose normal function
is to hold the cell in check but which has been damaged in some way
and can no longer do its job.
Perhaps the cell`s antennas are picking up bogus instructions from
nearby cells intent on fomenting a revolt. Perhaps the cell`s own
genes are misinterpreting innocuous signals as commands to reproduce.
Current treatment with cancer drugs resembles high-altitude carpet
bombing. Many cancer cells are destroyed in those indiscriminate
attacks, but so are normal cells the body needs to function. And,
because some cancer cells usually survive the raids, tumors that
shrink too often grow back, and patients die.
In the years since those drugs were developed, science has learned how
to clone, or copy, cellular genes, and how to amplify, study,
deconstruct and synthesize the myriad kinds of proteins -- enzymes,
growth factors, biochemical signals, cell-surface receptors and
more -- for which the genes hold the code.
That done, researchers began listening in on communications between
cells, sorting out innocuous messages from those that signal the
beginnings of cancer.
The result is targeted drugs that behave more like cruise missiles,
sparing surrounding neighborhoods while seeking out cancer cells.
Because they are surgically precise, such drugs confer relatively few
toxic side effects -- an advantage when those drugs are eventually
combined with existing therapies, as most researchers expect they will
be, and an enormous boon if the day comes when they are used alone.
Equally enticing is the fact that several of the newest drugs can be
taken orally.
Assuming they work, that will eliminate the current need for patients
to visit hospitals or chemotherapy centers several times a week, and
bring state-of-the art cancer treatment as close as every drugstore.
No one can say how soon miracles will happen, if they happen at all.
What can be said is that, for the first time, patients who were
expected to die -- of blood cell cancers, of head and neck cancers, of
kidney cancers, of colon cancers, even of lung cancers -- are alive
and well, spending time with the husbands, wives and children who, in
many cases, had been planning their funerals.
Georgetown`s Lippman calls the new drugs "the tip of the iceberg.
"I`m not suggesting that every cancer patient is now assured a cure,"
Lippman says. "But I do think if you say, `What is the thought process
behind these agents versus the process behind those agents we were
using in the clinic five years ago,` there`s no comparison.
den angehängten Artikel brachte die "Chicago Tribune". Zwar wird TCLN
nicht erwähnt - aber es ist eindeutig damit (auch) gemeint:
`Smart-bomb` drugs transform cancer war
Hopeful researchers predict a treatment explosion
By John Crewdson
and Judy Peres
Tribune Staff Writers
February 27, 2000
First of a three-part series.
After decades of frustration, false starts and dead ends in the
desperate struggle to save the half-million Americans who die each
year of cancer, effective new treatments may at last lie within reach
for many patients with previously intractable cancers.
The new treatments, "smart-bomb" drugs designed to seek out and
destroy cancer cells while leaving normal cells unharmed, are still in
their infancy, and the number of patients in whom they are being
tested is small.
But researchers around the world are reporting case after case in
which men, women and children who were expected to die are not only
still alive but in some cases cancer-free.
"There has been a series of events that you could call inspirational
in terms of their impact," says Dr. Marc Lippman, who directs the
Lombardi Cancer Center at Georgetown University in Washington, D.C.
Dr. Paul Bunn, a veteran cancer researcher and chief of the University
of Colorado Cancer Center in Denver, equates what is happening in
cancer research with the advent of antibiotics to treat infectious
diseases. "All these things are more exciting than anything we ever
had," Bunn says.
To be sure, cancer researchers have been excited before: about
interferon, about interleukin-2, about tumor necrosis factor, about
monoclonal antibodies, each of which was portrayed in the popular
press as a "magic bullet."
As the world now knows, none of those bullets hit its target. But the
hope of the moment is occasioned not by a potential new drug, or even
a new mode of treatment. Rather, it is the recognition that vast new
insights into how cancer cells behave, accumulated over 20 years of
advances in molecular biology, have opened avenues of attack
previously undreamed of.
"For years in oncology, you looked at a cancer cell and it`s like
`Mission Impossible,` when you open up the bomb and you see a green
wire, a red wire, a blue wire and all these lights," says Dr. Samuel
Waksal, a former National Cancer Institute researcher whose company,
ImClone Systems, has parlayed the new technology into several
prospective drugs. "You`d take a sledge hammer and try to smash it. If
you were lucky, you could destroy the tumor without blowing up the
patient. Now we actually know what the blue wire does and what the
green wire does. Now we can clip one wire, and do it in a very
specific fashion."
The new drugs do not spell the end for current cancer therapies, at
least in the foreseeable future. Surgeons and radiologists continue to
refine their techniques; the latest wrinkle in radiotherapy, intensity
modulation, has recently become available at the University of Chicago
and a few other cancer centers.
Tumors that are detected early enough will still be treated with
traditional methods, though with the addition of new drugs to
eliminate any tumor cells left behind. Several of the new drugs,
moreover, appear to be more effective in treating advanced cancers
when combined with standard chemotherapy.
What oncologists now dare to hope is that the addition of
tumor-targeted drugs to their arsenal may at last overcome the cancers
they cannot kill with existing treatments.
`A whole new way`
To Dr. Michael Gruber, chief of neuro-oncology at the New York
University Medical center, the current transformation marks "the
beginning of a whole new way of treating cancer." Jean-Claude Horiot,
president of Europe`s largest cancer research organization, talks of
an impending "earthquake" in cancer treatment, whose "tremors are
already being felt."
What amounts to a revolution in cancer treatment is happening quickly
and quietly, mostly without press conferences or headlines, although
that will change in the spring, when thousands of cancer researchers
gather in San Francisco and New Orleans to share the results of scores
of ongoing studies.
According to Dr. David Golde, physician-in-chief at New York`s
Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, the revolution has been
enabled by "an enormous amount of basic biomedical, biologic and
biochemical information" about how cancer happens, a succession of
incremental advances that have accumulated "at a really striking
rate."
Such discoveries now occur weekly, mostly in university laboratories
and small biotech companies, often founded by the researchers who made
those discoveries.
Companies with promising treatments quickly become candidates for
lucrative stock offerings or takeovers by giant pharmaceutical
companies keen to cash in on the breakthrough. Wall Street`s ardor is
reflected in last year`s 71 percent rise in the Dow Jones
Biotechnology Index, half of which occurred during the last three
months of the year.
Cancer researchers say the involvement of companies is crucial,
because no university has the money needed to test a prospective drug
on a succession of patient volunteers, a process that takes years and
millions of dollars.
Though the new treatments employ a variety of sophisticated
approaches, all share the elusive goal sought by researchers for
decades -- singling out malignant tumor cells and reducing them to a
harmless mass of pus, while leaving healthy cells alone.
The path now being taken would have been impassable only a few years
ago: using computers to design specialized molecules that disrupt
cancer cells` internal and external communications, jam their
reproductive machinery, cut off their blood and oxygen supplies, send
them bogus "self-destruct" messages, even turn the body`s natural
immune defenses against them.
Fears of false hope
Researchers worry most about giving patients false hope, and they are
unanimous in cautioning that, for a variety of reasons, preliminary
drug trials in patients who often are desperately ill and have not
been helped by previous treatments are not necessarily indicative of a
drug`s ultimate success or failure.
Still, they find it difficult to contain their excitement over a new
drug, STI 571, which at high doses produced complete remissions in 31
of 31 patients with chronic myelogenous leukemia (CML). Dr. Steven T.
Rosen, director of Northwestern University`s Robert H. Lurie
Comprehensive Cancer Center, calls STI 571 "a home run," a term rarely
heard in cancer research.
Many of the drugs in use today are substances discovered in nature
that happen to kill cancer cells, usually by interfering with their
ability to divide and multiply. One widely prescribed drug, Taxol,
comes from the bark of the Pacific yew. Another popular
chemotherapeutic, etoposide, is an extract of the May apple plant.
It is the process of their discovery that distinguishes the new drugs
from their predecessors.
"This is not some leaf from the Amazon," says Georgetown`s Lippman of
STI 571. "This is no longer just grinding up tumors and throwing in a
little eye of newt, and hoping for the patient to throw away their
crutches and walk. This is, `Let`s figure out what causes CML, let`s
now rationally design a drug that goes after that.` And it works."
Nearly as impressive is another targeted therapeutic, ImClone`s C225,
which combined with radiation eliminated head and neck cancers in 15
of 23 patients who previously failed to respond to chemotherapy and
shrank tumors dramatically in seven others. Most of those remissions
have persisted for nearly two years, well beyond what would be
expected with standard treatments.
On Monday, researchers in Germany will report an immune-stimulating
"vaccine" for advanced kidney cancer that is producing nearly 50
percent response rates and complete remissions in a quarter of
patients treated, compared with 20 percent response and 10 percent
survival with existing treatments.
Not every new drug is a home run. But a number are racking up complete
and partial remissions in a third to a half of the cancer patients in
whom they are being tested. Already several companies, large and
small, are in pursuit of cancer`s Holy Grail: a pill that can prevent
cancer before it happens.
A popular arthritis drug, Celebrex, recently was approved by the U.S.
Food and Drug Administration for the prevention of precancerous polyps
that lead to an inherited form of colon cancer. FDA approval is
pending for another drug, Aptosyn, that does the same thing in a
different way. The makers of both drugs plan to test them soon in
other cancers.
The need for better cancer treatments is so urgent because current
drugs simply do not work in many patients with advanced cancers.
"Have you ever noticed," asks Northwestern University`s Dr. Gerald
Soff, "that when oncologists give a treatment to a patient, and the
cancer grows or the patient dies, we say the patient failed the
treatment? We failed. The drugs failed. We failed the patient."
Harvard University`s Dr. William Kaelin puts it even more bluntly,
observing that current treatment for breast, lung and colon cancer,
the three major killers, "remains abysmal for patients whose disease
cannot be controlled by surgery." Indeed, three decades after the
nation declared war on cancer, there is still a 40 percent chance that
an American will contract some form of cancer, and a 20 percent chance
that he or she will die from it.
Remaining obstacles
The principal obstacle to effective treatment has been that rapidly
dividing cancer cells too often develop immunity to traditional cancer
drugs. A second problem is that most current chemotherapeutics don`t
discriminate between cancer cells and other cells that must reproduce
as part of the body`s normal function: hair follicles, for example, or
the cells that line the mouth, stomach, uterus and colon, or inhabit
the bone marrow.
That`s why so many cancer patients lose their hair, suffer nausea,
vomiting, diarrhea and reduced immunity to disease, even damage to the
heart and other vital organs. "The patients it doesn`t help, it
obviously hurts," says the NCI`s Dr. Steven Rosenberg.
One cancer drug still in general use, cyclophosphamide, was developed
in the 1950s. Two other standard drugs, doxorubicin and 5-FU, have
been around for decades. Even mechlorethamine, a derivative of World
War I-era mustard gas, is still prescribed for some cancers.
"Those treatments were designed in an era when we didn`t really have
any concept of what made cancer cells work," says the NCI`s Dr. Edward
Sausville, who is in charge of developing new cancer treatments.
"We now have insights into what makes cancer successful, so it`s time
to evolve away from those treatments that were modestly effective in
some situations, truly effective in a few situations, and ineffective
in a number of areas."
April 12, 1955, the day Jonas Salk announced the discovery of a
vaccine that prevented polio, was a time of national celebration. No
one believes any longer there will ever be a breakthrough cancer cure
that is announced on the evening news and in banner newspaper
headlines.
The recognition that there are hundreds of kinds of cancer -- lung
cancer alone is a collection of more than a dozen distinct diseases,
and the International Classification of Diseases lists more than 30
lymphomas and more than 50 leukemias -- has led to the realization
that victory over cancer, if it comes, will present itself as many
smaller victories over many different cancers.
"We haven`t had a key cancer fall yet, one of the biggies," says
Sloan-Kettering`s Golde, referring to the lung, breast, colon and
prostate cancers that are collectively the biggest killers. "But we
will."
Breakthrough predictions were also heard in the 1970s, when the
federal government spent more than $50 million developing interferon,
initially presented as a panacea for cancer, then dismissed as a
disappointment when it failed to help many patients.
Now interferon is back in what oncologists call the "cancer
armamentarium," thanks to a vastly improved understanding of how it
works. Doctors at Massachusetts General Hospital in Boston recently
reported using interferon to successfully treat a tumor in the jaw of
a 5-year-old girl.
"She can smile again," says Dr. Judah Folkman, the Harvard researcher
who demonstrated that interferon, rather than attacking the tumor
directly, can be used to shut down a tumor`s supply of life-giving
blood.
The "magic bullets" of the 1980s were monoclonal antibodies, molecules
designed to home in and destroy a particular kind of cancer cell, and
which the NCI incorrectly predicted would "save tens of thousands of
lives" before the end of that decade.
The first monoclonals were from mice. Even when they worked, the
patients to whom they were given developed toxic reactions, and they
didn`t often work. "They had hoped that a monoclonal would just attach
to a cancer cell and kill it," Golde says. "I don`t know why they
thought that."
Many more strategies
Since then scientists have figured out how to "humanize" mouse
antibodies and how to identify appropriate targets on cancer cells.
"You have to have the right target," Golde says, "and you have to have
the right antibody, and that wasn`t appreciated early on. There are
many strategies now."
Rituxan, the first monoclonal antibody approved by the FDA for cancer
treatment, is designed to target a specific blood cell cancer. In
studies, Rituxan shrinks tumors by at least 50 percent in half the
test subjects. Last year sales reached $280 million, and Rituxan is
now being tested in other cancers. Northwestern`s Rosen calls it
"another home run."
The second monoclonal approved by the FDA for cancer therapy was
Herceptin, which extends the lives of women with a less-common form of
breast cancer by 25 percent when combined with chemotherapy. The
makers of Panorex, a monoclonal antibody used to treat advanced colon
cancer in Germany but not yet approved in the U.S., say it has reduced
deaths in test patients by a third after seven years.
Even more intriguing to researchers are monoclonal antibodies combined
with tiny radioactive molecules, which deliver cell-killing radiation
directly to the tumor. One of the first, Bexxar, has reduced tumors by
more than half in 100 percent of lymphoma patients treated.
The molecular revolution in cancer treatment dates back to the
discovery, more than a half-century ago, that the essence of life is
embodied in a mundane chemical called DNA; the genetic blueprint for a
human being requires 3 billion tiny DNA molecules, joined in a
cleverly folded strand that measures 3 feet in length.
The mystery of how genetic information is transmitted from cell to
cell, and ultimately from parent to offspring, was answered in 1953 by
Francis Crick, a Cambridge University physicist turned biologist, and
a young graduate student, James Watson, who presented their revelation
in a 900-word letter to the British scientific journal Nature.
Accompanying the letter was a crude drawing of two strands of DNA
wound one around the other in what is universally recognized today as
the Double Helix.
As a cell divides to form two identical cells, the Double Helix
unwinds. With the help of enzymes, each strand of DNA makes a copy of
itself. When the four strands recombine, both of the new cells have a
Double Helix of their own.
"The whole business was like a child`s toy that you could buy at the
dime store," the German physicist Max Delbruck once remarked. "All
built in this wonderful way that you could explain in Life magazine so
that really a 5-year-old can understand what`s going on. That there
was so simple a trick behind it. This was the greatest surprise for
everyone."
In one of the understatements of all time, the Crick-Watson letter
observed, "It has not escaped our notice that the specific pairing we
have postulated immediately suggests a possible copying mechanism for
the genetic material."
Perhaps without fully realizing it, Watson and Crick also had
described the mechanics of cancer, in which a single cell, having done
its job perfectly for decades, begins to reproduce with abandon. One
cell becomes two, two become four and -- after six months or a year or
10 years -- a few billion cells become a tumor.
With the secrets of the Double Helix laid bare, researchers in the
1960s and 1970s focused on the much more complex, and interesting,
question of how cells control life and death by enabling the
manufacture of proteins according to specific sets of instructions,
called genes, written in the lingo of DNA.
The first clue to how cancer happens arrived in the mid-1970s, when it
was learned that humans possessed a gene nearly identical to a gene
that causes cancer in chickens.
All that stood between the normal cell and cancer, it now seemed, was
a tiny difference in their DNAs, a typographical error that transforms
a normal gene into a malignant one.
Such an error could be inherited. Or, it could result from decades of
exposure to some carcinogen -- cigarette smoke or sunlight or
asbestos, even a viruslike hepatitis or papilloma, which have been
linked to liver and cervical cancers.
Whatever the trigger, the recognition that humans carry the seeds of
cancer within their own genes changed the course of cancer research
and paved the way for the discoveries now unfolding.
Imagine a cell as a factory filled with thousands of machines and with
hundreds of antennas on the roof, each tuned to send and receive
chemical messages at a particular frequency.
Except for cells that require frequent replacement or are needed to
heal a wound, in most healthy cells the machines are usually resting,
occasionally switching on and off to tidy things up in response to
biochemical instructions picked up by the surface antennas.
In a cancer cell something has gone haywire. Perhaps a gene whose
normal function is to regulate housekeeping has acquired a DNA
mutation and begins sending the cell a steady stream of unauthorized
messages to divide and multiply.
Perhaps the culprit is a "tumor-suppressor" gene whose normal function
is to hold the cell in check but which has been damaged in some way
and can no longer do its job.
Perhaps the cell`s antennas are picking up bogus instructions from
nearby cells intent on fomenting a revolt. Perhaps the cell`s own
genes are misinterpreting innocuous signals as commands to reproduce.
Current treatment with cancer drugs resembles high-altitude carpet
bombing. Many cancer cells are destroyed in those indiscriminate
attacks, but so are normal cells the body needs to function. And,
because some cancer cells usually survive the raids, tumors that
shrink too often grow back, and patients die.
In the years since those drugs were developed, science has learned how
to clone, or copy, cellular genes, and how to amplify, study,
deconstruct and synthesize the myriad kinds of proteins -- enzymes,
growth factors, biochemical signals, cell-surface receptors and
more -- for which the genes hold the code.
That done, researchers began listening in on communications between
cells, sorting out innocuous messages from those that signal the
beginnings of cancer.
The result is targeted drugs that behave more like cruise missiles,
sparing surrounding neighborhoods while seeking out cancer cells.
Because they are surgically precise, such drugs confer relatively few
toxic side effects -- an advantage when those drugs are eventually
combined with existing therapies, as most researchers expect they will
be, and an enormous boon if the day comes when they are used alone.
Equally enticing is the fact that several of the newest drugs can be
taken orally.
Assuming they work, that will eliminate the current need for patients
to visit hospitals or chemotherapy centers several times a week, and
bring state-of-the art cancer treatment as close as every drugstore.
No one can say how soon miracles will happen, if they happen at all.
What can be said is that, for the first time, patients who were
expected to die -- of blood cell cancers, of head and neck cancers, of
kidney cancers, of colon cancers, even of lung cancers -- are alive
and well, spending time with the husbands, wives and children who, in
many cases, had been planning their funerals.
Georgetown`s Lippman calls the new drugs "the tip of the iceberg.
"I`m not suggesting that every cancer patient is now assured a cure,"
Lippman says. "But I do think if you say, `What is the thought process
behind these agents versus the process behind those agents we were
using in the clinic five years ago,` there`s no comparison.
Hey Herbi , 7 sind lächerlich, aber das weisst du. Dummi, klingt gut der Artikel.. .schade dass tcln nich namentlich genannt wird. naja, warten wir weiter ab
Braini. War nur ein Scherz.
na ma schauen , vielleicht sehen wir die sieben vorm komma, seit letzter woche bin ich etwas vorscihtiger... wenn man sich die kurve insgesamt anschaut , is allerdings nur ein trend erkennbar.....
So, da issa wieder. Ich weiß ja was, was Ihr nicht wißt, Ich weiß ja was, was Ihr nicht wißt.....
Jo
Jo
Das Gefühl hatte ich allerdings gestern schon ....
Mei Jo... spann uns nich so auf die folter . was is es ??
Ich sag´s aber nicht, sonst werd ich noch als Pusher beschimpft.
Jo
Jo
Jo, bitte, bitte, sags, wir haben ohnehin Alle nicht so viel Geld um irgendeine Aktie pushen zu koennen!!!
Also, hmmm, nein ich sag´s nicht
Wir werden bald so reich sein...
...sags bitte ganz leise, dann hoert es ohnehin Keiner... oder koennen wir dich mit einer Flasche "Chateau" bestechen, oder mehreren Flaschen?
Sagen wir´s mal so: Noch kriegt man TCLN für ~ 9
Jo
Jo
Brüderchen, Du bist ja sooooooooooooooooooo GEMEIN!!!!!!!!!!!!
...habe die letzten Tage noch alle meine Freunde, Verwandten und Bekannten mit TCLN eingedeckt, deswegen der Kursanstieg!, Ha, Ha.
: : : : : :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
: : : : : :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
scheins wirkt sich ja Jo`s board schon auf den kurs aus ... oder gibts ne andere erklärung für 9.10 in BErlin ? ma sehen was heute geht , bin gespannt
Was mir etwas Sorge bereitet sind die steigenden Kurse im Zusammenhang mit stark abnehmenden Umsätzen. Hat jemand ne Erklärung? Generell ist das nicht gut. Und bei TCLN?
viel is es nich in deutschland. kann aber auch sein , das niemand hergeben will , oder ist die annahme zu amateurhaft ??
Bruder Jo,
seit Tiefststand vor 21/2 Monaten sind es jetzt gute 1800%,
und trotzdem glaubst du, daß sie noch weiter steigen.
Vermutest du, oder weißt du, daß sie noch steigen ??
Also bis 12€ kann ich mir vielleicht auch noch vorstellen, aber weiter fehlt mir das Vertrauen oder besser die Infos.
Mal sehn was sie heute drüben machen.
JE
seit Tiefststand vor 21/2 Monaten sind es jetzt gute 1800%,
und trotzdem glaubst du, daß sie noch weiter steigen.
Vermutest du, oder weißt du, daß sie noch steigen ??
Also bis 12€ kann ich mir vielleicht auch noch vorstellen, aber weiter fehlt mir das Vertrauen oder besser die Infos.
Mal sehn was sie heute drüben machen.
JE
Ich bin überzeugt, daß wir hier erst denn Anfang sehen. Laßt sich technisch auch beobachten, obwohl der ´richtige Knall´wohl noch 2-3 Wochen dauern kann. Oder auch nicht...
Jo
Jo
Eine (mögliche) Erklärung: Die Tagesvolatilität ist längst nicht mehr so hoch wie noch vor wenigen Tagen - die Umsätze sind derzeit immer noch deutlich höher als beispielsweise vor 6 Wochen. Durch die fehlenden starken Tagesschwankungen sind die Geschäfte, die ansonsten mit ein- und demselben Wert gleich mehrere Male am selben Tag getätigt wurden, nicht mehr interessant und unterbleiben. Will sagen - es werden vielleicht gar nicht weniger Aktien gehandelt - nur dieselben Aktien nicht mehr so oft ge- und verkauft. Wenn uns die Zocker vom Hals bleiben, können wir uns glücklich schätzen, denn das gibt uns mehr Sicherheit. Ob das tatsächlich die Erklärung ist ... vielleicht ... vielleicht aber auch nicht
Tia, CALL 752129 Limit 0,72
Und wo siehst du den Grund für den " richtigen Knall " JO ???
Wenn ein Konzern wie Schering AG auf Patent und Lizensebene mit TCLN zusammenarbeitet, das Management letztes ausgewechselt wurde, ein Weltpatent angemeldet ist, eine der renomiertesten Universitäten der USA in Teilen TCLN zuarbeitet, ist das doch eine gute Basis für wirkliche Erfolge.
Jo
Jo
Hey Bruder Jo,
dem kann ich doch nur beipflichten.
dem kann ich doch nur beipflichten.
Dem Braini zittern schon wieder so die Finger, daß er uns nicht schreiben kann.....
Jo
Jo
JAAAA , ich bin schuldig... nee ... rechner abgefatzt und ich musste zwei laptops bestücken... auch toll
Ich bitte HÖFLICHST um einen NEUEN THREAD! Bitte, bitte...Folge IV
Jajaja
Verwendet bitte in Zukunft:
TCLN - TECHNICLONE WKN 86 88 86 Fortsetzung IV
TCLN - TECHNICLONE WKN 86 88 86 Fortsetzung IV
Na und wo ist sie, die Fortsetzung IV?
Oder gibt es (lieber) noch nichts zum aktuellen Kursverlauf zu sagen?
Oder gibt es (lieber) noch nichts zum aktuellen Kursverlauf zu sagen?
GNADE, GNADE, ich hab`s entdeckt . . . .
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