checkAd

    Conspiracy Entertainment Holdings Inc - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 22.02.05 15:42:42 von
    neuester Beitrag 07.07.05 22:16:02 von
    Beiträge: 3
    ID: 957.173
    Aufrufe heute: 0
    Gesamt: 884
    Aktive User: 0


     Durchsuchen

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 22.02.05 15:42:42
      Beitrag Nr. 1 ()
      Conspiracy Entertainment Corp.
      ISIN: US21032P1021
      WKN: 911 967
      OTC BB: CPYE

      www.conspiracygames.com


      About Conspiracy Entertainment Corporation
      Based in Santa Monica, CA., Conspiracy Entertainment Corporation is a developer, publisher and marketer of entertainment software in North America and Western Europe. The company develops and licenses properties from several sources, including global entertainment and media companies, and publishes software for DVD media, wireless devices, personal computers and videogame consoles including those manufactured by Nintendo, Sony Computer Entertainment, and Microsoft Corporation. For more information, please visit our website at www.conspiracygames.com.

      +++ Kurschancen im Wachstumsmarkt Videospiele ! +++


      Interaktives Entertainment - zwei Schlagworte die im heutigen High Tech- und Internetzeitalter immer mehr an Bedeutung gewinnen. Allseits bekannt dabei vor allem die nicht nur bei Jugendlichen sondern mittlerweile unter allen Altersschichten beliebten Spielkonsolen, wie z.B. die Nintendo Game Cube, die Sony Playstation oder die Xbox von Microsoft. Dabei profitieren nicht nur die Hersteller der Konsolen von der wachsenden Beliebtheit, sondern auch die Spiele- und Content-Entwickler. Eines dieser Unternehmen ist die im Folgenden näher vorgestellte Conspiracy Entertainment Corp.(ISIN US21032P1021 / OTC BB: CPYE ), die sich in einem attraktiven Nischenmarkt ausgezeichnet positioniert hat und deshalb nach unserer Einschätzung auf lange Sicht über glänzende Wachstumsperspektiven verfügt.

      Unternehmensprofil:
      Der 1997 gegründeten und in Santa Monica ansässigen Conspiracy Entertainment Corp. ist es
      zuletzt mehr und mehr gelungen, ihre Marktposition als Entwickler und Vermarkter von interaktiven Inhalten auszubauen. Dazu zählt in erster Linie die Neuentwicklung von Spielen für die gängigsten Konsolen wie die oben genannte Playstation 2, Game Cube oder die Microsoft Xbox. Zudem erwirbt das Unternehmen Lizenzen für marktreife oder kurz vor dem Entwicklungsende stehende Produkte, um diese anschließend zu vermarkten. Profitieren kann, das Unternehmen nach unserer Einschätzung dabei von der umfassenden Produktpalette sowie der hohen Qualität der Computerspiele, die in der Vergangenheit des öfteren prämiert wurden, um sich einer möglichst großen Käuferschicht zu öffnen, versucht das Unternehmen mit der Entwicklung neuer Inhalte, eine möglichst große Anzahl an verschiedensten Genres
      abzudecken. Aus diesem Zweck teilt Conspiracy Entertainment seine Zielmärkte in zwei Bereiche, wobei Kinder im Alter von acht bis 13, sowie Jugendliche von 16 bis 26 mit einer durchschnittlichen Spielzeit von mehr als 10 Sunden pro Woche den ersten Zielmarkt darstellen. Der zweite Bereich umfasst junge Männer und Frauen im Alter von 13 bis 35, die weniger ais 10 Stunden in der Woche ihre Zeit mit Videospielen verbringen.

      Markteinschätzung:
      Durch den kontinuierlichen Wachstumskurs der vergangenen Jahre ist es Conspiracy Entertair gelungen, eine ausgezeichnete Wettbewerbsposition im Markt für Offline-Konsolen-Spiele zu erringe 2003 auf rund 18,8 Wird. USD geschätzt wurde. 40 % fielen dabei nach Expertenmeinung auf die USA damit auf den für Conspiracy Entertainment wichtigsten Zielmarkt. 29 % entfallen auf Europa, wo das Unternehmen zukünftig verstärkt Marktanteile gewinnen will sowie 31 % auf Japan und die restliche Studien zu Folge könnte sich die jährliche Wachstumsrate der weltweiten Verkaufszahlen fi kommenden drei Jahre auf 10% belaufen. Neben Nordamerika sehen wir dabei vor allem in Europa Japan enormes Wachstumspotenzial.


      Conspiracy Entertainment Receives Publishing License Agreement for Sony PSP
      Tuesday February 22, 9:01 am ET


      SANTA MONICA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Feb. 22, 2005--Conspiracy Entertainment (OTCBB:CPYE - News) today announced that they have been approved as a Sony PlayStation Portable (PSP) publisher for the North American territory. The company is already an approved publisher on the PlayStation and PlayStation2 platforms.
      "We are pleased to expand our relationship with Sony to provide content for the PSP platform. They are a great organization and we will give them our full support." remarked Sirus Ahmadi, President and CEO of Conspiracy Entertainment. "Portable gaming represents a significant opportunity for Conspiracy Entertainment. We are excited to be involved at such an early stage with the two leading platform providers in this growing market". In December 2004 the company announced a similar relationship with Nintendo for the DS platform.

      Portable gaming is expected to be one of the fastest growing segments of the gaming industry. According to market research firm Jupiter Research, the number of portable game players sold in the U.S. will grow from 23 million in 2003 to 43 million in 2009. Revenues from portable gaming devices and the games themselves are expected to increase from $1.6 billion in 2003 to $2.7 billion in 2009.

      "This announcement is evidence of our commitment to stay at the forefront of the gaming industry" said Keith Tanaka, CFO for Conspiracy Entertainment. "The initial launch of the Sony PSP was well received in Japan and there is no reason to believe that it won`t succeed just as well in North America". Sony, touting the PSP as the "21st Century Walkman", shipped over 800,000 units in Japan within the first five weeks following the product launch. The company announced that it will produce over 1,000,000 units for the North American launch, now scheduled for March 24th.

      "PSP is not just a gaming device, it`s a complete entertainment center that fits in your coat pocket. You can play games, watch movies or listen to music. It also has support for wireless gaming. We look forward to providing PSP users with a great gaming experience." commented David Hoffman, Executive Producer for Conspiracy Entertainment.

      The company is currently looking for licenses and developers on this platform. No release dates are available at this time.
      Avatar
      schrieb am 07.03.05 15:23:45
      Beitrag Nr. 2 ()
      Conspiracy Entertainment Announces Multi-Game License Agreement with Hyper-Devbox of Japan
      SANTA MONICA, Calif.

      Conspiracy Entertainment Corporation
      Keith Tanaka, 310-260-6150, x105

      Conspiracy Entertainment (OTCBB:CPYE) today announced the signing of a license/development agreement with Hyper-Devbox of Japan to develop two new video games on the Sony PSP platform. Under the terms of the agreement, Conspiracy Entertainment will receive worldwide publishing and marketing rights for the new games. The companies are planning to release both titles in 2005.

      "It is great to be working with Hyper-Devbox. We are looking forward to a long and profitable relationship," said Sirus Ahmadi, President and CEO of Conspiracy Entertainment. "This agreement is just another step in our journey to maintain a steady flow of new products throughout 2005 and beyond."

      Sony Computer Entertainment America has scheduled the North American launch of the PSP for March 24th. Based on the initial market response in Japan, where over 200,000 units were sold on the first day, the company has announced that it will manufacture over 1,000,000 units by March 31st specifically for the North American market.

      "The Sony PSP is doing well in the Japanese market and we are expecting to see the same response in North America," said Keith Tanaka, CFO of Conspiracy Entertainment. "By getting a jump on obtaining licenses for this platform, we hope to capture a leading position in this exciting segment of the video gaming industry."

      About Conspiracy Entertainment Corporation

      Based in Santa Monica, Calif., Conspiracy Entertainment Corporation is a developer, publisher and marketer of entertainment software in North America and Western Europe. The company develops and licenses properties from several sources, including global entertainment and media companies, and publishes software for DVD media, wireless devices, personal computers and videogame consoles, including those manufactured by Nintendo, Sony Computer Entertainment, and Microsoft Corporation. For more information, please visit our website at www.conspiracygames.com.
      Avatar
      schrieb am 07.07.05 22:16:02
      Beitrag Nr. 3 ()
      Conspiracy Entertainment to Enter the Mobile Download Market
      Conspiracy Entertainment (OTCBB:CPYE) announced today their intention to enter the Mobile Download Market. The company is in discussion with potential licensors to provide ringtones, graphics, games and screen savers for mobile devices.

      "Over the past several years we have developed the expertise and business relationships required to succeed in this market," said Sirus Ahmadi, President and CEO of Conspiracy Entertainment. "We believe that 2005 is the year where all of the critical market factors will come together to make this a high growth opportunity."

      According to an article published by Piper Jaffrey, Frost and Sullivan estimates that the wireless personalization market (ringtones, graphics, games and screen savers) will reach $1 billion by 2006. This growth can be attributed to the increase in download capable phones and growing consumer adoption. The same article estimates that the number of download capable phones in the U.S. will reach 100 million in 2005. In addition, Consumer adoption of mobile downloads, particularly with young adults, is on the rise. An article, written by Sue Marek of Reed Elsevier, cites a Mobile User survey conducted by the Yankee Group where 41% of mobile phone users between the ages of 18 to 24 and 22% of users between the ages of 14 to 17 downloaded at least one ringtone per month.

      "The primary demographic for Mobile Downloads matches up well with our customer base," said Keith Tanaka, CFO of Conspiracy Entertainment. "By leveraging our core competencies, we are in a solid position to take advantage of this growing market opportunity."

      About Conspiracy Entertainment Corporation


      Beitrag zu dieser Diskussion schreiben


      Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
      Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie
      hier
      eine neue Diskussion.
      Conspiracy Entertainment Holdings Inc