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     2427  0 Kommentare Die besten Asia ex Japan Aktienfonds

    Die Fondsmanager der besten Asien ex Japan Aktienfonds haben 4 Fragen zu Ihrer Beurteilung der Aktienmärkte, den Gewichtungen in ihren Produkten, der möglichen, zukünftigen Rolle Chinas und zu ihrem generellen Marktausblick beantwortet.

    e-fundresearch: "Welche Faktoren sind für die Beurteilung der Aktienmärkte in der Region Asien ex Japan derzeit am wichtigsten?"

    Alistair Thompson & Angus Tulloch, Fondsmanager der "First State Asia Pacific A GBP Acc", "First State Asia Pacific Leaders A GBP Acc", "Skandia Pacific Equity A1", First State (25.02.2010): "Our investment approach does not tend to change - we employ a bottom-up research process which combines regular company visits with extensive fundamental analysis. Our investment research identifies the highest quality companies with sustainable long-term earnings per share growth prospects and focuses on those stocks where we believe the market has incorrectly priced future growth potential."

    Joseph Tse, Fondsmanager des "Fidelity Funds - South East Asia A USD" & "Fidelity Funds - Asian Special Sits A" (24.02.2010): "In the year 2009, the market was driven by normalisation trades where stocks with less sound fundamentals actually did better than quality stocks. The year 2010 should be more about stock picking and fundamental investing."

    Anna Ho, Fondsmanagerin des "NESTOR Fernost Fonds" (19.02.2010): "Since we are a bottom up stock picker using the thematic approach as guidance, we pay attention to the business environment of Asia and look for growth driven by themes, such as demographic trends, industry consolidation trends, outsourcing trends…etc. Provided we found the companies benefiting from these trends and have reasonable visibility of future earnings growth, we are happy. We therefore pay less attention to the short term impact of changes in the fiscal and monetary policies of different countries."

    Mark Mobius, Fondsmanager des "Templeton Asian Growth A Ydis USD" (22.02.2010): "Wir konzentrieren uns weiterhin auf zwei Hauptthemen: Verbraucher und Rohstoffe. Die Pro-Kopf-Einkommen sind in den meisten Schwellenländern immer noch niedriger als in den meisten Industrieländern, steigen jedoch auf der Grundlage stärkeren Wirtschaftswachstums und niedrigerer Geburtenraten rasch an. Das bedeutet, dass die Wachstumsrate des Pro-Kopf-Einkommens in Schwellenländern höher ist als in Industrieländern. Die hohen Bevölkerungszahlen in Indien und China mit jeweils einer Milliarde Menschen belegen, wie viele Verbraucher allein Asien stellt. Diese Märkte haben außerdem immenses Potenzial für Konsumgüter, weil sie ausgesprochen schwach penetriert sind. Wir interessieren uns für mehrere Konsumbereiche wie Verbraucherfinanzdienstleistungen, Einzelhandel und Konsumgüter."
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    Albert Reiter
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