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    Pfizer-Pharmawert total unterbewertet! 50% möglich! (Seite 246)

    eröffnet am 15.05.06 13:00:41 von
    neuester Beitrag 08.05.24 10:16:47 von
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      schrieb am 29.06.06 13:33:29
      Beitrag Nr. 26 ()
      Pfizer to make generic version of its Zoloft - WSJ (22.90)

      WSJ reports co executives disclosed plans to introduce a heavily discounted generic version of the antidepressant Zoloft after the brand-name drug loses domestic patent protection tomorrow. The co, legendary for its combative stance against generic challengers, is reluctant to share even a penny of sales. Instead, the co is making and marketing the generic versions of its drugs almost entirely by itself, through a little-known division called Greenstone. Johnson &Johnson (JNJ) is testing the co's approach with a few products through a subsidiary called Patriot Pharmaceuticals. Schering-Plough's (SGP) Warrick generics subsidiary does the same for a broader line of company has-beens. The combined effect of authorized generics on mkt share and price for a patent challenger guts the value of the exclusive period, according to Israel Makov, CEO of Teva Pharmaceutical (TEVA). At the end of this week Teva could begin selling generic Zoloft, or sertraline. Teva gained the exclusive right to sell sertraline for six months under a settlement between the co and patent challenger Ivax Corp., acquired by Teva in March. As soon as Teva starts selling sertraline, the co's Greenstone is expected to jump in too.
      Avatar
      schrieb am 27.06.06 13:16:16
      !
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      Avatar
      schrieb am 24.06.06 15:18:30
      Beitrag Nr. 24 ()
      The Pfizer Factor

      AMERICAN BUYERS OF PRESCRIPTION DRUGS started getting a socko price break on Friday, as the U.S. patent expired on Merck's cholesterol-lowering pill, Zocor.

      That product accounted for $4.4 billion in sales last year for its maker (ticker:MRK), which gloomily expects to lose almost half of those revenues to generic competition. But the largest economic impact of generic Zocor could fall on Pfizer's market-leading cholesterol drug, Lipitor, which had sales of $12.2 billion last year. Health insurers and pharmacy-benefits managers have eagerly awaited generic Zocor as a cheaper alternative to the top-selling Lipitor product from Pfizer (PFE).

      "There's no greater cost-saving opportunity in this decade than generic Zocor," said Robert Seidman, chief pharmacy officer at the health insurer WellPoint (WLP), which says it spends $600 million a year on cholesterol-lowering drugs for its members.

      Generic versions of Zocor should also boost profits at the mail-order pharmacies of pharmacy-benefits managers like Express Scripts (ESRX) and Caremark Rx (CMX) and, of course, for the generic-drug makers themselves. For perhaps six months, the only generic makers will be Teva Pharmaceutical Industries (TEVA), Ranbaxy Laboratories (RBXLF) and Dr. Reddy's (RDY).

      But amid this pharmaceutical sea change, Pfizer shares may actually be worth holding. At Friday's closing price of 22.64, the worst-case sales losses for Lipitor seem to be priced into the drug giant's stock. Even if U.S. sales of Lipitor dropped to zero, Pfizer's rich balance sheet and the hefty cash flow from its other products would support a value of $25 a share, according to the calculus of analysts at Sanford Bernstein.
      DOW JONES REPRINTSThis copy is for your personal, non-commercial use only. To order presentation-ready copies for distribution to your colleagues, clients or customers, use the Order Reprints tool at the bottom of any article or visit: www.djreprints.com. • See a sample reprint in PDF format • Order a reprint of this article now.

      Pfizer itself aims to defend Lipitor's market share, and even to increase its sales of cholesterol-fighting products with an experimental drug that boosts blood levels of the body's "good" cholesterol. If Pfizer's plans bear out, then the stock of the New York-based firm could be worth well more than $28.
      [BA-5day-nas.gif]
      Back Where it Started: After some fairly big intraweek swings, the Nasdaq Composite closed Friday at 2121, just eight points below its week-earlier level. Many investors stayed on the sidelines, awaiting this week's Fed meeting.

      A court decision earlier this year awarded Teva the exclusive right to sell generic Zocor for the first six months after Friday's patent expiration, under a provision of the generic-drug law that gives that valuable period of exclusivity to the first generic applicant to file with the Food & Drug Administration. Under those same rules, however, India's Ranbaxy will have six months exclusivity on the highest dose form of generic Zocor.

      Complicating the scene further, Merck licensed another India-based firm, Dr. Reddy's, to make "authorized generic" versions of Zocor in all the dose forms. And Merck itself seems to have decided to discount Zocor to generic-price levels to large health insurers like UnitedHealth Group (UNH) and WellPoint, in supply deals disclosed last week. "The situation is very fluid," said WellPoint's Seidman. "It's changing by the hour."

      Pharmacy-benefits managers began preparing for Friday's patent expiration as early as last year, when St. Louis-based Express Scripts dropped Pfizer's Lipitor from its list of preferred drugs (reported here October 10 in "Pfizer's New Headache1").

      The drug-benefits firm moved Zocor into the category with the lowest co-payments -- to get more patients taking the soon-to-be-generic drug. At the next-higher level of co-payments, Express Scripts offered the more powerful cholesterol-blockers Crestor, from AstraZeneca (AZN) and Vytorin, which is jointly marketed by Merck and Schering-Plough (SGP).

      Other health insurers did likewise. Carolina Care, an HMO that covers about 72,000 members in South Carolina, began offering Zocor with a generic-sized co-payment of $10 a prescription in January. The HMO's director of pharmacy operations, Jim Shelley, says that Lipitor's share of total cholesterol-drug prescriptions dropped from 53% to 23% so far this year. Carolina Care's premium payers probably won't see their biggest savings until Teva's six-month exclusivity expires. At that point, Shelley expects more than half a dozen generic makers to jump in, enabling his HMO's members to save "a ton of money."

      Share shifts as large as Carolina Care's may be extreme examples. Data from IMS Health show that Lipitor had only lost about 2% of its share of total prescriptions as of May. But when Pfizer chief executive Hank McKinnell addressed a Goldman Sachs health-care conference on June 13, he admitted that he'd been surprised at Lipitor's share loss in the year's first few months. IMS Health data showed that Lipitor's share of new prescriptions dropped from about 40% to about 35% through May, as pharmacy-benefits managers drove new Zocor prescriptions up dramatically.

      Pfizer is betting $800 million in research expenditures on a next-generation cholesterol fighter, which would combine Lipitor with a chemical called torcetrapib that reduces blood levels of the "bad" LDL molecules, while raising levels of the "good" HDL molecules by half. LDL transports fats into artery walls, while HDL carries it out. Torcetrapib shifts the balance of that fat trafficking in favor of HDL.

      Pfizer hopes to have evidence of the drug's HDL impact -- and ultrasound images of receding arterial plaque -- by first-half 2007. If that's not enough to gain FDA approval, then Pfizer may need a few more years to show whether the drug actually reduces the frequency of heart attack and stroke.

      But Bernstein analyst Richard Evans thinks Pfizer stock could instantly attract value investors once its managers stop spending so much in search of growth. Pfizer shares have been so beaten down, that at their recent price of 22.64 they trade at barely 11 times this year's expected earnings of about 2 bucks a share. Yet the drug giant has more than $15 billion in cash on its balance sheet, after generating $4 billion in operating cash flow for the March quarter.

      If Pfizer greatly increased its share buybacks, or boosted its already plush dividend (which yields over 4%), the stock could rise to the high twenties. And if current management doesn't, their successors might. "These problems don't last forever," said Evans, of Pfizer's struggle to continue its growth. "Sooner or later, the market disciplines everybody."

      E-mail: william.alpert@barrons.com2
      Avatar
      schrieb am 21.06.06 11:46:45
      Beitrag Nr. 23 ()
      die valueline bietet für die dow werte kostenlose analysen an, die
      auf alle fälle lesenwert sind.

      www.valueline.com
      Avatar
      schrieb am 07.06.06 19:12:07
      Beitrag Nr. 22 ()
      Westerburg, 7. Juni 2006 (aktiencheck.de AG) - Der Analyst von Independent Research, Björn Wolber, stuft die Pfizer-Aktie (ISIN US7170811035/ WKN 852009) von "akkumulieren" auf "kaufen" herauf.

      Gestern habe die Frist zur Abgabe von Kaufgeboten für die zum Verkauf stehende OTC-Sparte von Pfizer geendet. Der OTC-Umsatz habe sich in 2005 auf 3,9 Mrd. USD belaufen und damit 7,7% vom Pfizer-Gesamtumsatz ausgemacht. Der US-Pharmakonzern wolle eine stärkere Fokussierung auf das Pharma-Kerngeschäft erzielen.



      Anhand gezahlter Umsatz-Multiples vergangener Übernahmen im OTC-Geschäft würden die Wertpapierexperten einen Mindesterlös von 8 bis 14 Mrd. USD erwarten. Sie würden damit rechnen, dass Pfizer einen Betrag am oberen Ende der Spanne erhalten werde. Es gebe unbestätigte Meldungen, nach denen GlaxoSmithKline ein Angebot von über 14 Mrd. USD vorgelegt haben solle.

      Die Analysten von Independent Research nehmen ein Upgrade für die Pfizer-Aktie von "akkumulieren" auf "kaufen" vor und sehen das Kursziel bei 27,60 USD.

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      Avatar
      schrieb am 07.06.06 16:01:51
      Beitrag Nr. 21 ()
      LONDON (dpa-AFX) - Die Unternehmen GlaxoSmithKline (GSK) , Johnson & Johnson (J&J) und Reckitt Benckiser bieten einem Pressebericht zufolge weiter für die Verbraucherprodukt-Sparte Consumer Healthcare des weltgrößten Pharmakonzerns Pfizer . Die Gebote lägen bei mehr als 14 Milliarden US-Dollar, berichtet die 'Financial Times' (FT/Online-Ausgabe) unter Berufung auf mit der Angelegenheit vertraute Personen.

      Pfizer hatte im Februar angekündigt zu prüfen, ob sie den Bereich verkaufen, abspalten oder behalten wollen. Mit der Sparte Consumer Healthcare hatte der Pharmakonzern im vergangenen Jahr 3,9 (Vorjahr: 3,3) Milliarden Dollar umgesetzt./ne/ari/sb
      Avatar
      schrieb am 02.06.06 13:57:22
      Beitrag Nr. 20 ()
      ROUNDUP: GSK könnte für Pfizer-Arzneisparte bis zu 16 Mrd USD zahlen - Kreise
      LONDON/HAMBURG (dpa-AFX) - Der britische Pharmakonzern GlaxoSmithKline (GSK) erwägt, die Pfizer-Sparte Vorsorge- und Selbstmedikationsprodukte nach Informationen aus Branchenkreisen für bis zu 16 Milliarden Dollar zu kaufen. 'Glaxo prüft derzeit ein Angebot über 16 Milliarden Dollar', erfuhr dpa-AFX am Freitag aus Branchenkreisen.

      Bisher sei jedoch noch nicht alles in trockenen Tüchern, da neben den Briten unter anderem auch noch die US-Konkurrenten Wyeth und Johnson & Johnson im Rennen seien. Möglicherweise biete auch der Leverkusener Chemie- und Pharmakonzern Bayer für das Geschäft. Ein Bayer-Sprecher wollte dies nicht kommentieren.

      Die Angebotsfrist für die Pfizer-Sparte mit einem Jahresumsatz von vier Milliarden Dollar läuft am 6. Juni ab. Die 'Financial Times' hatte am Freitag berichtet, GlaxoSmithKline biete 15 Milliarden Dollar für die Sparte, die unter anderem das Mundwasser Listerine vertreibt.

      ANALYSTEN: PFIZER-GESCHÄFT PASST GUT ZU GLAXO

      Nach Ansicht von Analysten passt das Pfizer-Geschäft gut zu Glaxo. Glaxo sei mit dem Energy-Getränk Lucozade und der Zahnpasta Aquafresh am Markt und könnte wahrscheinlich auch Kosteneinsparungen realisieren, sagte ein Experte einer amerikanischen Investmentbank. Allerdings würde Glaxo mit einer Übernahme in Höhe von 16 Milliarden Dollar fast das Vierfache des Umsatzes für das Pfizer-Geschäft bezahlen.

      GSK hat bereits eine Sparte für Vorsorgeprodukte und Selbstmedikation. Der Bereich erwirtschaftet jährlich drei Milliarden Pfund (4,37 Mrd. Euro) Umsatz. Durch die Übernahme der Pfizer-Sparte könnten sich Überlappungen bei einzelnen Produktgruppen ergeben. Um kartellrechtliche Schwierigkeiten zu vermeiden, könnte es notwendig werden, einige Aktivitäten abzustoßen. Kommt der Kauf zustande, werde GSK weltgrößter Hersteller von rezeptfreien Medikamenten und zweitgrößter Hersteller von verschreibungspflichtigen Arzneimitteln./ep/she/sbi
      Avatar
      schrieb am 02.06.06 13:56:03
      Beitrag Nr. 19 ()
      Die Meldungen um das Medikament zur erhaltung der Sehkraft sind sehr gut und tragen zur allgemeinen Aufwertung der Aktie von Pfizer sicher bei.

      More Than 100 Studies From Pfizer's Extensive Oncology Portfolio to Be
      Presented at ASCO 2006

      NEW YORK, June 2 -- Pfizer Inc said today it will present important data on
      cancer therapies and report progress across its oncology pipeline at the 2006
      American Society for Clinical Oncology (ASCO) meeting in Atlanta, Georgia.
      More than 100 studies will be presented on Pfizer medicines, with new
      findings in breast, kidney, colorectal, gastrointestinal stromal tumor (GIST),
      lung, thyroid, melanoma, ovarian, and neuroendocrine cancer research.
      Following are key abstracts:


      PRODUCT TIME DATA
      SUTENT(R) June 3 SUTENT phase III results in
      (sunitinib malate) 4:45pm - gastrointestinal stromal tumors
      5:00pm
      SUTENT(R) June 4 SUTENT phase II results in lung
      (sunitinib malate) 8:35am - cancer
      8:50am

      SUTENT(R) June 4 phase III results of SUTENT
      (sunitinib malate) 3:10pm - versus interferon-alpha as a
      3:25pm first-line systemic therapy for
      patients with advanced kidney
      cancer

      AROMASIN(R) June 5 Five year analysis of survival
      (exemestane tablets) 11:30am - data
      11:45am

      CAMPTOSAR(R) June 5 CAMPTOSAR as a first-line
      (irinotecan HCl 3:30pm - treatment for colorectal cancer
      injection) 3:45pm


      "The breadth and depth of data presentations at ASCO will underscore the
      innovation behind Pfizer's oncology portfolio and our commitment to meeting
      critical patient and physician needs," said Dr. John LaMattina, president of
      Pfizer Global Research and Development. "Our team of scientists is working
      hard to transform cancer into a disease patients live with instead of die
      from."
      On Sunday, June 4, Pfizer will host a press briefing that will present new
      medical information on Pfizer cancer medicines and provide an overview on the
      company's broad oncology pipeline. The briefing will be held at the Westin
      Peachtree Plaza in Atlanta, Georgia, from 6:00 to 7:30 p.m.

      SOURCE Pfizer Inc
      -0- 06/02/2006
      /CONTACT: Betsy Raymond, +1-212-733-6572, or cell, +1-860-501-3247 /
      /Company News On-Call: Pfizer's press releases are available through PR
      Newswire's Company News On-Call service on PRN's Web Site. Visit
      http://www.prnewswire.com/comp/688250.html/
      /Photo: A free corporate logo to accompany this story is available
      immediately via Wieck Photo Database to any media with telephoto receiver
      or electronic darkroom, PC or Macintosh, that can accept overhead
      transmissions. To retrieve a logo, please call 972-392-0888./
      /Web site: http://www.pfizer.com /
      (PFE) ENDPFIZER INC
      Avatar
      schrieb am 02.06.06 13:36:52
      Beitrag Nr. 18 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.921.938 von wellen am 02.06.06 12:53:29Liebe Leserinnen und Leser,

      das schöne an einer Familie ist, dass man sich auch die Arbeit teilen kann. Und so kann der vielverbreitete DBSV-Newsletter gern auch einmal auf eine Meldung des Berliner Bruders ABSV-INFO zurückgreifen, denn wichtig genug ist sie.

      Volker Lenk schreibt (vor zehn Minuten):

      Seit Monaten kursieren Pressemeldungen über neue Medikamente, mit denen die
      feuchte Makula-Degeneration aufgehalten werden kann. Seit heute (Donnerstag,
      1.6.) hat das erste dieser Medikamente eine Zulassung, es heißt "Macugen"
      und wird vom Pfizer-Konzern hergestellt.

      Nun sind die neuen Therapieformen sicherlich eine begrüßenswerte
      Entwicklung, auf der anderen Seite werden aber durch verallgemeinernde
      Formulierungen mancher Medien ("Altersblindheit jetzt endlich heilbar")
      falsche Hoffnungen geweckt. Schließlich leiden ca. 85 Prozent der
      AMD-Patienten an der trockenen Form der Erkrankung, ihnen kann keines der
      neuen Medikamente helfen.

      Dr. Joachim Wachtlin, Oberarzt der Augenklinik Charité - Campus Benjamin
      Franklin Berlin, hat auf Bitte des ABSV zusammengefasst, wie sich die Lage
      jetzt, nach der Zulassung von Macugen, darstellt. Er sieht großes Potenzial,
      aber auch Probleme bei den neuen Therapieformen. Hier seine Ausführungen,
      Gruß, Volker Lenk, ABSV Öffentlichkeitsarbeit

      Berlin, 1.6.06. Mit der heutigen Markteinführung des Medikaments Macugen bei
      der Behandlung der feuchten (exsudativen) altersabhängigen
      Makuladegeneration (AMD) werden große Hoffnungen an die Therapie dieser
      Krankheit geknüpft, die in Deutschland die häufigste Erblindungsursache
      darstellt. Mit Macugen steht in Deutschland jetzt erstmals ein Medikament
      zur Verfügung, das spezifisch den Botenstoff VEGF blockieren kann. Dieses
      VEGF ist verantwortlich für das Wachstum der krankhaften und undichten
      Gefäße, die zum Verzerrtsehen bei der feuchten Makuladegeneration führen.
      Durch das neue Medikament kann die sonst sehr starke Sehverschlechterung
      aufgehalten werden.
      Medikamente, die das Gefäßwachstum selektiv blockieren, sind ein bedeutender
      Fortschritt bei der Behandlung der feuchten Makuladegeneration. Macugen ist
      das erste aus einer Reihe von Medikamenten in der klinischen Erprobung, das
      eine Zulassung für die Behandlung im Auge bekommen hat. Andere Medikamente
      wie Lucentis stehen ebenfalls kurz vor der Marktreife und weitere, wie
      beispielsweise das Avastin, sind sehr weit verbreitet, preiswert verfügbar
      und effektiv, aber nicht für die Anwendung am Auge zugelassen. In mehreren
      vorklinischen Studien sind weitere, ebenfalls sehr selektiv wirksame
      Medikamente untersucht worden, die das Gefäßwachstum bei der feuchten AMD
      unterbinden können.

      Es ist ein großer Fortschritt, diese neue Behandlungsmöglichkeit zur
      Verfügung zu haben, wenngleich die Ergebnisse dahingehend relativiert werden
      müssen, dass nach wie vor im Mittel keine Besserung des verloren gegangenen
      Sehvermögens möglich ist. Hier zeigen aber die Studien-Ergebnisse anderer
      Medikamente, wie z.B. Avastin und Lucentis, dass dies vielleicht in Kürze
      möglich sein wird.

      Problematisch ist bei dem neuen jetzt eingeführten Medikament die Tatsache,
      dass nach bisherigen Studienergebnissen die Behandlung alle 6 Wochen über
      mindestens 2 Jahre mittels Spritze ins Auge durchgeführt werden muss, was
      ähnlich auch bei den anderen erwähnten Präparaten der Fall ist. Dies stößt
      bei Patienten wie auch - bedingt durch die hohe Zahl der Erkrankten - bei
      Ärzten und im Gesundheitssystem an die Grenzen des Machbaren und ist auf
      Dauer nicht durchführbar.
      Hier muss sich etwas verbessern und viele Arbeitsgruppen, wie auch wir in
      der Augenklinik CBF der Charité Berlin, sind intensiv damit beschäftigt,
      alle neuen Verfahren zu erproben und verschiedene Methoden zu kombinieren,
      um bessere Ergebnisse bzw. ähnliche Ergebnisse mit weniger Behandlungen zu
      erreichen. Wichtig ist in diesem Zusammenhang, dass auch nicht alle
      Patienten mit einer feuchten Makuladegeneration für die Behandlung geeignet
      sind. Grundsätzlich sollten diese Verfahren nur von auf die Erkennung und
      Behandlung von Netzhaut- bzw. Makulaerkrankungen spezialisierten Ärzten
      durchgeführt werden, wie dies auch von den Fachgesellschaften gefordert
      wird, da die Anwendung der Spritze zu seltenen - aber unter Umständen
      schwerwiegenden - Nebenwirkungen wie Infektionen des Auges führen kann.

      dbsv-direkt dankt für die Recherche und freut sich über weitere Verbreitung.
      Avatar
      schrieb am 02.06.06 13:33:52
      Beitrag Nr. 17 ()
      Liebe Leserinnen und Leser,

      nachstehende Informationen wurden zwar bereits über den Newsletter des Bayerischen Blinden- und Sehbehindertenbundes "BBSB-Inform" verbreitet, da den DBSV aber bereits mehrfach Anfragen - gerade von jüngeren Menschen mit degenerativen Netzhauterkrankungen erreichten, greift dbsv-direkt auf die Recherche von BBSB-Inform dankend zurück. Dort wurde berichtet:

      Nachdem die Photodynamische Therapie (PDT) mit
      Verteporfin zur Behandlung der altersabhängigen
      feuchten Makuladegeneration - AMD bereits seit 2001 eine Leistung der
      Gesetzlichen Krankenversicherung darstellt, können künftig auch weitere
      Netzhautschäden aufgrund von krankhaften Gefäßneubildungen am
      Augenhintergrund (bei hoher Kurzsichtigkeit und bei einer bestimmten Form
      der AMD) mittels PDT zu Lasten der Krankenkassen behandelt werden.
      Einen entsprechenden Beschluss hat der Gemeinsame Bundesausschuss (G-BA)
      gefasst. Die PDT zur Behandlung der genannten Erkrankungen wurde den
      anerkannten Untersuchungs- und Behandlungsmethoden zugewiesen und kann somit
      nach erfolgter Zustimmung des Bundesministeriums
      für Gesundheit (BMG) von der Gesetzlichen Krankenversicherung erstattet
      werden.
      Bei der Photodynamischen Therapie wird das Medikament Verteporfin durch
      Laserlicht bestimmter Wellenlänge am zentralen Augenhintergrund aktiviert,
      um die krankhaften Gefäßneubildungen zu zerstören und so einer weiteren
      Verschlechterung der Sehfähigkeit entgegen zu wirken. Die Analyse und
      Bewertung der Stellungnahmen und der aktuellen
      wissenschaftlichen Literatur ergab, dass die Wirksamkeit und
      medizinische Notwendigkeit der PDT auch bei den oben genannten Erkrankungen
      insoweit belegt ist, als durch deren Anwendung eine drohende Erblindung
      zumindest verzögert werden kann.
      Der Beschluss des G-BA und eine diesbezügliche Erläuterung werden auf der
      Seite http://www.g-ba.de/cms/front_content.php?idcat=56
      veröffentlicht.

      dbsv-direkt ist bemüht, die Leserschaft über aktuelle Entwicklungen im Bereich der Augenmedizin mit sachkundigen Informationen zu versorgen.

      Ihr



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      Der Newsletter "DBSV-direkt" ist der Online-Informationsservice des Deutschen Blinden- und Sehbehindertenverbandes (DBSV).


      Anschrift:
      Deutscher Blinden- und Sehbehindertenverband e.V. (DBSV)
      Rungestraße 19
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