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    Spectrum Pharmaceuticals - Chancen und Risiken? (Seite 226)

    eröffnet am 31.08.08 11:55:05 von
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      schrieb am 28.07.09 09:17:32
      Beitrag Nr. 1.979 ()
      Sehr guter Bericht!!Am 14. Juli 2009 zeigte ich an, dass SPPI zu viel verkauft und bei $4.98 unterbewertet war. Seitdem haben Anteile von SPPI 30.52% vorangebracht. Am Freitag, dem 24. Juli SPPI geschlossen bei $6.50. Vorwärts gehend, fühle mich ich noch mit meinem Preisziel von $31 für SPPI über der Zeitdauer wohl. So sollte sie, zu irgendwie auf der Hand liegen, dass ich auch glaube, dass SPPI fortfährt, von hier und trotz der weniger optimistischen Meinungen voranzubringen, die von einigen Analytikern und von Kommentatoren vertreten werden. Preis: $31.00 Dauer: 12 bis 18 Monate IM DETAIL Für die die nicht meine letzten Artikel gelesen oder gefolgt haben, here' s, wie ich am Ziel mit $31 Preisen für Anteile von SPPI ableitete. Zevalin® Zustimmung für first-line Verdichtungbehandlung im non-Hodgkins Lymphom (NHL) ist für Zevalin wichtig. Auf oder vor dem 7. September 2009, ist Zevalin wahrscheinlich, für first-line Gebrauch genehmigt zu werden. Zwecks der Analyse unten, nehme ich an, dass Zevalin für first-line Gebrauch anerkannt ist. Unter der first-line Einstellung konnten ungefähr 20.000 zusätzliche Frühstadium NHL-Patienten für die Zevalin Behandlung qualifizieren. Z.Z. gibt es ungefähr 8.000 Patienten, die bereits unter der bestehenden, anerkannten refraktären oder Wiedergewinnungeinstellung (letzter Ausweg) qualifizieren. In den letzten sechs bis sieben Jahren ist Zevalin nur in der Lage gewesen, ungefähr 10.5% des Existierens, des anerkannten Marktes oder 8.000 Spätstadium Patienten einzudringen. Ungefähr 800 Spätstadium NHL-Patienten empfangen wirklich Zevalin in einem gegebenen Jahr. So wenn Zevalin nur 10.5% des neuen first-line Marktes eindringt, empfangen zusätzliche 2.100 Patienten die Behandlung. Tun Sie Mathe. Unter den Anzeigen - first-line und Spätstadium - ungefähr 2.900 Patienten würden die Behandlung mit einem Durchgriff von 10.5% empfangen. In den US kostet Zevalin zwischen $24.000 und $30.000 pro Patienten. Während solch eine Unkosten zu einigen Völkern teuer scheinen können, würde Betsy de Parry, das Thema eines neuen Dokumentarfilms, stark und rechtmäßig anders argumentieren. Mit einem Durchgriff von 10.5% oder 2.900 Patienten, würden Verkäufe von Zevalin sich $69.6 auf Million belaufen. Jedoch argumentiere ich, dass mehr Patienten Zevalin aufmerksam gemacht werden, nachdem es für first-line Gebrauch anerkannt ist. In einer Ära der defensiven Medizin, ist die Dichtung der FDA der Zustimmung zu den Behandlungärzten sehr wichtig. Es ist auch zu den Patienten sehr wichtig. In den vergangenen Jahren haben Doktoren NICHT Patienten über die Zevalin Wahl erklärt. Während es einige sehr arme und enttäuschende Gründe gibt, scheint SPPI, einen stichhaltigen Plan zu haben, zum der Probleme anzusprechen, die das zu Zevalins hinter Nichtgebrauch führte. Eher als, die Probleme der Vergangenheit nochmals prüfend, bin ich Zevalins an der Zukunft interessierter, nachdem es für first-line Gebrauch anerkannt ist. Doktoren sollten einen Platz für Zevalin schließlich finden, nachdem die Behandlung für first-line Gebrauch anerkannt ist. In Wirklichkeit ist die first-line Zustimmung wahrscheinlich, die Haftung für Doktoren zu begrenzen, die Zevalin ausüben oder Patienten auf Doktor verweisen, der die Behandlung ausüben kann. Unter dieser gleichen Argumentation ist first-line Zustimmung auch wahrscheinlich, die Haftung für jene Doktoren zu erhöhen, die NICHT Zevalin ausüben oder Patienten auf einen Doktor verweisen, der kann. Betreffend die letzteren lassen Sie uns überprüfen ein hypothetisches Drehbuch. Doktor informiert nicht den Patienten ungefähr oder abrät dem Patienten von der Zevalin Wahl. Wie die meisten Amerikaner mit früh und Spätstadium NHL empfängt dieser Patient nicht Zevalin, weil er oder sie nie über die Wahl informiert wurden oder von ihr geabraten wurden. Nachdem einige Zeit vergeht, schrieben Würfel dieses Patienten von den Komplikationen NHL zu. Wie konnte dieser Doktor einer Jury seiner Gleichen erklären, dass er wählte, um sein geduldiges Zevalin NICHT anzubieten? Wie konnte dieser Doktor warum er dem Patienten von der Zevalin Behandlung abriet, obwohl Zevalin in einigen Versuchen, bewiesen worden ist eine sehr sichere und wirkungsvolle Behandlung für NHL zu sein und dass erklären, die Behandlung auch durch die FDA für die first-line und Spätstadium Patienten genehmigt worden ist? Wie konnte dieser Doktor der Jury erklären, warum er beide Gelegenheiten verfehlte? Diese konnten die starken Hürden sein, zum vorbei zu erhalten. Während das Drehbuch hypothetisch ist, ist es zweifellos vorhersehbar. Unter dieser Argumentation scheint es weit wahrscheinlicher, als nicht Doktoren anfangen, NHL-Patienten über die Zevalin Wahl zu informieren, nachdem sie für first-line Gebrauch anerkannt ist. Wenn mehr Patienten Zevalin (einschließlich Nutzen (1) der 87% kompletten Warte- oder Erlassrate nach Induktionstherapie und (2) ein Zweijahre der Weiterentwicklung geben Überleben) frei, berücksichtigen, dann ist es wahrscheinlich, dass die meisten Frühstadium NHL-Patienten die Behandlung w5ahlen konnten. Wenn ja dann könnte man angemessen argumentieren, dass Zevalin wahrscheinlich mehr als 10.5% des Gesamtmarktes eindringt. Ich schätze, dass 7.500 Patienten, weniger als 30% der geduldigen totallache, wählen würden, um die Zevalin Behandlung zu haben und sie voraussetzen würden, werden tatsächlich, aufmerksam gemacht der Wahl. Von meiner Ansicht ist der 30% Durchgriff, für ein Safe und außerordentlich wirkungsvolle first-line EINE NHL-Behandlung, die einige Doktoren eine Heilung genannt haben, eine Schätzung. Mit einem Durchgriff von 7.500 Patienten, würden Verkäufe von Zevalin sich $180 auf Million belaufen. Fusilev® Fusilev wird für Standardbericht durch die FDA am 8. Oktober 2009 festgelegt, im Verbindung mit 5-FU für die Behandlung colorectal Krebses verwendet zu werden. Wie Zevalin ist Fusilev auch wahrscheinlich genehmigt zu werden. Frühem 2008 wurde Fusilev durch die FDA als Kombinationsbehandlung für Osteosarcoma, eine Form von Knochenkrebs genehmigt. Im August 2008 startete SPPI Fusilev in den US. Unter der colorectal Krebsanzeige sind Fusilev Verkäufe ungefähr $200 Million jährlich in Europa und in Japan, in dem die Droge von Wyeth (YPSILON) und von Takeda vermarktet wird. Q1 2009, Fusilev Verkäufe belief sich $9.4 auf Million. Wenn bleiben flache Linie der Verkäufe oder die selbe, dann belaufen sich Fusilev Verkäufe fast $40 auf Million 2009. Seit die Droge gerade im August 2008 gestartet wurde, sind Verkäufe wahrscheinlich, 2009 zu wachsen fortzufahren. Mit der zusätzlichen colorectal Krebsanzeige die eine viel größere geduldige Lache kennzeichnet, konnten Verkäufe von Fusilev in den folgenden 12 bis 18 Monaten im Wesentlichen wachsen. In dieser Zeit schätze ich konservativ Fusilev Verkäufe erreiche $100 Million oder Hälfte das, das bereits auswärts erzeugt wird. SPPI bei $31 In den folgenden 12 bis 18 Monaten schätze ich Verkäufe von Zevalin und Fusilev könnte herum $280 auf Million wahrscheinlich sich belaufen. Faktor bei Preisziel SPPIS von $31 wurde dargestellt, indem man eine verhältnismäßig konservative Mehrfachverbindungsstelle des Einkommens mit viermal oder der Verkäufe verwendete ($280 Million x 4 = $1.12 Milliarde). Die meisten Arzneimittelhersteller handeln über dieser Mehrfachverbindungsstelle. Bei $31 würde SPPI eine Marktkappe von ungefähr $1.12 Milliarde behalten. Freigabe: Langes SPPI
      Avatar
      schrieb am 28.07.09 08:46:58
      Beitrag Nr. 1.978 ()
      SPECTRUM PHAMACEUTICALS (SPPI)

      On July 14, 2009, I indicated that SPPI was oversold and undervalued at $4.98. Since that time, shares of SPPI have advanced 30.52%. On Friday, July 24, SPPI closed at $6.50.

      Going forward, I am still comfortable with my price target of $31 for SPPI over the long-term. So, it should be obvious, to most anyway, that I also believe SPPI will continue to advance from here and despite less optimistic views held by some analysts and commentators.

      Price: $31.00

      Duration: 12 to 18 months

      IN DETAIL

      For those, who have not read or followed my past articles, here's how I derived at the $31 price target for shares of SPPI.

      Zevalin®

      Approval for first-line consolidation treatment in non-Hodgkin’s lymphoma (NHL) is important for Zevalin. On or before September 7, 2009, Zevalin is likely to be approved for first-line use. For purposes of the analysis below, I assume Zevalin will be approved for first-line use.

      Under the first-line setting, approximately 20,000 additional early-stage NHL patients could qualify for the Zevalin treatment. Currently, there are about 8,000 patients that already qualify under the existing, approved refractory or salvage setting (last resort).

      Over the past six to seven years, Zevalin has only been able to penetrate about 10.5% of the existing, approved market or 8,000 late-stage patients. Approximately 800 late-stage NHL patients actually receive Zevalin in a given year.

      So, if Zevalin only penetrates 10.5% of the new first-line market, an additional 2,100 patients will receive the treatment. Do the math. Under both indications – first-line and late-stage - approximately 2,900 patients would receive the treatment with a penetration of 10.5%.

      In the US, Zevalin costs between $24,000 and $30,000 per patient. While such an expense may seem expensive to some folks, Betsy de Parry, the subject of a new documentary, would strongly and rightfully argue otherwise.

      With a penetration of 10.5% or 2,900 patients, sales of Zevalin would total $69.6 million.

      However, I argue that more patients will be made aware of Zevalin after it is approved for first-line use. In an era of defensive medicine, the FDA’s seal of approval is very important to treating physicians. It is also very important to patients. In past years, doctors have NOT told patients about the Zevalin option. While there are a number of very poor and disappointing reasons, SPPI appears to have a sound plan to address the problems that led to Zevalin’s past disuse. Rather than reexamining the problems of the past, I am more interested in Zevalin’s future after it is approved for first-line use.

      Doctors should finally find a place for Zevalin after the treatment is approved for first-line use. In effect, the first-line approval is likely to limit the liability for doctors, who administer Zevalin or refer patients to doctor who can administer the treatment. Under this same reasoning, first-line approval is also likely to increase the liability for those doctors, who do NOT administer Zevalin or refer patients to a doctor who can.

      Regarding the latter, let’s examine a hypothetical scenario. Doctor does not inform the patient about or dissuades the patient from the Zevalin option. Like most Americans with early and late-stage NHL, this patient does not receive Zevalin because he or she was never informed about the option or was dissuaded from it. After some time passes, this patient dies from complications attributed to NHL. How might that doctor explain to a jury of his peers that he elected to NOT offer his patient Zevalin? How might that doctor explain why he dissuaded the patient from the Zevalin treatment, even though Zevalin has been proven in several trials to be a very safe and effective treatment for NHL and that the treatment has also been approved by the FDA for first-line and late-stage patients? How might that doctor explain to the jury why he missed both opportunities? These might be tough hurdles to get over. While the scenario is hypothetical, it is certainly foreseeable.

      Under this reasoning, it seems far more likely than not doctors will begin informing NHL patients about the Zevalin option after it is approved for first-line use. If more patients are aware of Zevalin (including the benefits of (1) 87% complete response or remission rates after induction therapy and (2) a two-years of progression free survival), then it is likely that most early-stage NHL patients might opt for the treatment. If so, then one could reasonably argue that Zevalin will likely penetrate more than 10.5% of the total market.

      I estimate that 7,500 patients, less than 30% of the total patient pool, would elect to have the Zevalin treatment, presuming they are, in fact, made aware of the option. From my view, 30% penetration, for a safe and extraordinarily effective first-line NHL treatment, which some doctors have called a cure, is a conservative estimate.

      With a penetration of 7,500 patients, sales of Zevalin would total $180 million.

      Fusilev®

      Fusilev is scheduled for standard review by the FDA on October 8, 2009 to be used in combination with 5-FU for the treatment of colorectal cancer. Like Zevalin, Fusilev is also likely to be approved.

      In early 2008, Fusilev was approved by the FDA as a combination treatment for osteosarcoma, a form of bone cancer. In August 2008, SPPI launched Fusilev in the US.

      Under the colorectal cancer indication, Fusilev sales are approximately $200 million annually in Europe and Japan where the drug is marketed by Wyeth (WYE) and Takeda.

      Q1 2009, Fusilev sales totaled $9.4 million. If sales flat line or remain the same, then Fusilev sales will total nearly $40 million in 2009.

      Since the drug was just launched in August 2008, sales are likely to continue growing in 2009. With the additional colorectal cancer indication, which features a much larger patient pool, sales of Fusilev could grow substantially over the next 12 to 18 months.

      In that time, I conservatively estimate Fusilev sales will reach $100 million, or half that which is already generated abroad.

      SPPI at $31

      Over the next 12 to 18 months, I estimate sales of Zevalin and Fusilev could likely total around $280 million. SPPI’s price target of $31 was factored by using a relatively conservative multiple of four times revenue or sales ($280 million X 4 = $1.12 billion). Most drug makers trade above this multiple.

      At $31, SPPI would retain a market cap of approximately $1.12 billion.

      Disclosure: Long SPPI
      Avatar
      schrieb am 28.07.09 05:37:10
      Beitrag Nr. 1.977 ()
      Spectrum Pharmaceuticals (SPPI) Bullish Technical Alert - Trend Up 13.3%
      Avatar
      schrieb am 28.07.09 05:34:09
      Beitrag Nr. 1.976 ()
      Hallo!! Umsatz im Amiland sieht doch gut aus. jetzt die richtige Meldung, und es geht up!!:laugh: Gruss Underground
      Avatar
      schrieb am 25.07.09 19:37:06
      Beitrag Nr. 1.975 ()
      Spectrum Pharmaceuticals and Allergan: FDA Grants Fast Track Status for Apaziquone (EOquin) for Bladder Cancer

      Sat. July 25, 2009; Posted: 09:33 AM
      Are you looking to increase your ETF knowledge?
      Jul 26, 2009 (Close-Up Media via COMTEX) -- SPPI | Quote | Chart | News | PowerRating -- Spectrum Pharmaceuticals and Allergan, Inc. announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted Fast Track Designation for the investigation of apaziquone (EOquin) for the treatment of non-muscle invasive bladder cancer, a form of bladder cancer localized in the surface layers of the bladder that has not spread to the deeper muscle layer.
      According to the groups, approximately 70 percent of all newly diagnosed patients with bladder cancer have non-muscle invasive bladder cancer. More than one million patients in the United States and Europe are estimated to be affected by the disease.

      "We are pleased that the FDA has accepted apaziquone under its Fast Track program," said Rajesh C. Shrotriya, MD, Chairman, President, and Chief Executive Officer of Spectrum Pharmaceuticals. "In a marker lesion study, where patients had previously failed multiple therapies, apaziquone produced a 67 percent complete response and was well-tolerated. We look forward to continuing with Phase 3 studies evaluating the efficacy and safety of apaziquone, while working with the FDA to expedite the drug's development, review and approval process so we can help address the substantial unmet needs of patients suffering from non-muscle invasive bladder cancer."

      The groups noted that Fast Track designation is designed to facilitate drug development and expedite the review of drugs intended to treat serious conditions and demonstrate the potential to address unmet medical needs. The purpose is to get important new drugs to the patient earlier. Fast Track addresses a broad range of serious diseases. Once a drug receives Fast Track designation, early and frequent communication between the FDA and a drug company is encouraged throughout the entire drug development and review process. The frequency of communication facilitates the sponsor's ability to expeditiously address questions and issues. A drug that receives Fast Track designation is eligible for a Rolling Review, which means that a drug company can submit completed sections of its New Drug Application (NDA) for review by FDA, rather than waiting until every section of the application is completed before the entire application can be reviewed. NDA review usually does not begin until the drug company has submitted the entire application to the FDA.

      Spectrum Pharmaceuticals is a commercial-stage biotechnology company with a focus in oncology.

      Allergan is a multi-specialty health care company that discovers, develops and commercializes pharmaceuticals, biologics and medical devices.

      ((Comments on this story may be sent to health@closeupmedia.com))

      For full details on Spectrum Pharm Inc (SPPI) click here. Spectrum Pharm Inc (SPPI) has Short Term PowerRatings of 4. Details on Spectrum Pharm Inc (SPPI) Short Term PowerRatings is available at This Link

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      schrieb am 24.07.09 15:33:20
      Beitrag Nr. 1.974 ()
      ja wenn man es durch ein Übersetzungsprogramm durchlaufen lässt liest es sich so, das man teilweise viel Fantasie braucht.:confused:
      Avatar
      schrieb am 24.07.09 11:27:26
      Beitrag Nr. 1.973 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.638.666 von VaJo am 24.07.09 10:39:23Nee hab ich nicht!!:laugh: Hier in Eng.Spectrum Pharmaceuticals, Inc. and Allergan, Inc. announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted Fast Track Designation for the investigation of apaziquone (EOquin) for the treatment of non-muscle invasive bladder cancer, a form of bladder cancer localized in the surface layers of the bladder that has not spread to the deeper muscle layer. Approximately 70% of all newly diagnosed patients with bladder cancer have non-muscle invasive bladder cancer. Fast Track designation is designed to facilitate drug development and expedite the review of drugs intended to treat serious conditions and demonstrate the potential to address unmet medical needs. Gruss Underground:cool:
      Avatar
      schrieb am 24.07.09 10:39:23
      Beitrag Nr. 1.972 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.635.149 von Underground am 23.07.09 19:58:06Hast Du was geraucht :D ?
      Von Deinem Text versteh ich nur Bahnhof :laugh:
      Avatar
      schrieb am 23.07.09 19:58:06
      Beitrag Nr. 1.971 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.634.265 von blb am 23.07.09 18:27:37Spectrum Pharmaceuticals, Inc and Allergan, Inc gab bekannt, dass die US-amerikanische Bundesbehörde zur Überwachung von Nahrungs- und Arzneimittlel (FDA) Schnelle Spur-Benennung für die Untersuchung von apaziquone (EOquin) für die Behandlung des Nichtmuskels angreifender Blase-Krebs, eine Form des in den Oberflächenschichten der Blase lokalisierten Blase-Krebses gewährt hat, der sich zur tieferen Muskelschicht nicht ausgebreitet hat. Etwa 70 % aller kürzlich diagnostizierten Patienten mit Blase-Krebs haben Nichtmuskel angreifender Blase-Krebs. Schnelle Spur-Benennung wird dafür entworfen, Rauschgift-Entwicklung zu erleichtern und die Rezension von Rauschgiften zu beschleunigen, die beabsichtigt sind, ernste Bedingungen zu behandeln und das Potenzial zu demonstrieren, um ungetroffene medizinische Bedürfnisse zu richten!! ich denke mal das die zulassung nur noch eine Formsache ist.:laugh: und dann geht es steil nach oben" Gruss Underground!!:laugh:
      Avatar
      schrieb am 23.07.09 18:27:37
      Beitrag Nr. 1.970 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.633.395 von Underground am 23.07.09 17:04:27http://www.google.com/finance find ich ziemlich praktisch! :)

      Grüße
      blb
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      Spectrum Pharmaceuticals - Chancen und Risiken?