Albis mal anschauen (Seite 327)
eröffnet am 19.04.04 18:25:25 von
neuester Beitrag 14.05.24 16:30:40 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 42.665.534 von opa5411 am 29.01.12 21:13:09Und nun ? Sollen wir uns jetzt alle beruhigt und zufrieden zurücklehnen ? Aber vorher bitte die Augen schließen und nicht auf den aktuellen Kurs sehen.
Albis hat Rating von Credireform und Hoppenstedt, zusätzlich wurde Albis vom Bafi (wg. gallinetBank) geprüft.
Albis macht auch weiterhin Geschäfte(ein Bekannter hat vor kurzen eine Leasingeschäft gemacht)
Verstehe den Kurs nicht! Positiv: es gibt keinen Ausverkauf, niemand verkauft, Umsätze sind doch gering.
Fazit: mit den Zahlen kann es nur nach Norden gehen.
Schönen Abend und eine Info. von der Albis Seite
Die ALBIS Leasing AG wurde in der jährlichen Zertifizierung der „Top-Business-Partner“ durch Hoppenstedt Kreditinformationen GmbH mit einem Bonitätsindex von 1 geratet. Die 1 stellt die bestmöglich zu erreichende Note für ein Unternehmen dar. Mit diesem Ergebnis gehört die Leasing Gesellschaft zu den 3,3 Prozent deutscher Wirtschaftsunternehmen, die einen Bonitätsindex von 1 vorweisen können.
Der Hoppenstedt CreditCheck prüft zur Beurteilung den gesamten Geschäftsverkehr auf Risiken hin.
Mehr als 4,5 Millionen deutscher Unternehmen haben sich bereits durch die Hoppenstedt Kreditinformationen GmbH bewerten lassen. Das Unternehmen besitzt seine Referenzen vor allem aus dem mittelständischen Bereich.
Für Fragen steht Ihnen gerne zur Verfügung:
Birte Bachmann
Externe Kommunikation
ALBIS Finance AG
Ifflandstraße 4
22087 Hamburg
Albis macht auch weiterhin Geschäfte(ein Bekannter hat vor kurzen eine Leasingeschäft gemacht)
Verstehe den Kurs nicht! Positiv: es gibt keinen Ausverkauf, niemand verkauft, Umsätze sind doch gering.
Fazit: mit den Zahlen kann es nur nach Norden gehen.
Schönen Abend und eine Info. von der Albis Seite
Die ALBIS Leasing AG wurde in der jährlichen Zertifizierung der „Top-Business-Partner“ durch Hoppenstedt Kreditinformationen GmbH mit einem Bonitätsindex von 1 geratet. Die 1 stellt die bestmöglich zu erreichende Note für ein Unternehmen dar. Mit diesem Ergebnis gehört die Leasing Gesellschaft zu den 3,3 Prozent deutscher Wirtschaftsunternehmen, die einen Bonitätsindex von 1 vorweisen können.
Der Hoppenstedt CreditCheck prüft zur Beurteilung den gesamten Geschäftsverkehr auf Risiken hin.
Mehr als 4,5 Millionen deutscher Unternehmen haben sich bereits durch die Hoppenstedt Kreditinformationen GmbH bewerten lassen. Das Unternehmen besitzt seine Referenzen vor allem aus dem mittelständischen Bereich.
Für Fragen steht Ihnen gerne zur Verfügung:
Birte Bachmann
Externe Kommunikation
ALBIS Finance AG
Ifflandstraße 4
22087 Hamburg
Machen wir weiter. Hoffnung, Hoffnung, Hoffnung.
Die Zusammenarbeit mit unseren weiteren Refinanzierungsbanken ist
unverändert gut und vertrauensvoll und gehört auch künftig zu unserer
diversifizierten Refinanzierungsstruktur. Bilaterale Kredit- und
Forfaitierungslinien, die Nutzung von Verbriefungsprogrammen und die
Einbindung der Gallinat-Bank AG sind gleichermaßen wichtige Bestandteile.
Fazit:
- Die Banken sehen ALbis nicht negativ und die werden mehr Informationen haben als wir hier.
- wirtschaftliches Umfeld ist weiterhin gut, daher steigende Umsätze
- Verwertung Rückläufer, teilweise mit Buchgewinnen möglich
- Börse läuft, also folgt auch Albis
Risiko
Altlasten, wobei ei n Teil in 2010 abgetragen wurde, die restlichen sicherlich 2011
unverändert gut und vertrauensvoll und gehört auch künftig zu unserer
diversifizierten Refinanzierungsstruktur. Bilaterale Kredit- und
Forfaitierungslinien, die Nutzung von Verbriefungsprogrammen und die
Einbindung der Gallinat-Bank AG sind gleichermaßen wichtige Bestandteile.
Fazit:
- Die Banken sehen ALbis nicht negativ und die werden mehr Informationen haben als wir hier.
- wirtschaftliches Umfeld ist weiterhin gut, daher steigende Umsätze
- Verwertung Rückläufer, teilweise mit Buchgewinnen möglich
- Börse läuft, also folgt auch Albis
Risiko
Altlasten, wobei ei n Teil in 2010 abgetragen wurde, die restlichen sicherlich 2011
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.667.733 von blackdeal am 30.01.12 13:00:17Hat man im Board etwas gehört, dass die Zahlen wieder " durchwachsen"
ausgefallen sind ?
ausgefallen sind ?
Interessant. Erwarte aber harte Fakten von Albis und der Aktienentwicklung, natürlich auch Ergebnisse.
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Fitch Upgrades Two TruckLease No. 1 Tranches Ratings Endorsement Policy
09 Jan 2012 9:55 AM (EST)
--------------------------------------------------------------------------------
Fitch Ratings-London-09 January 2012: Fitch Ratings has upgraded TruckLease S.A. Compartment No. 1's class B and C notes, affirmed the class A and D notes, and revised classes B, C, and D's Outlook to Positive as follows:
Class A notes affirmed at 'AAAsf'; Outlook Stable
Class B notes upgraded to 'AAsf' from 'AA-sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Class C notes upgraded to 'Asf' from 'BBB+sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Class D notes affirmed at 'BB+sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Subordinated Note; unrated,
The rating actions reflect the transaction's robust performance as demonstrated by the low delinquency rates and the cumulative default ratios to date remaining below Fitch's base case assumptions set at closing.
TruckLease S.A. is a Luxembourg securitisation vehicle. Compartment No. 1 is the issuer's first - and so far the only - compartment, with possible further compartments to follow.
The transaction is the securitisation of a portfolio of finance lease receivables originated in Germany by NL Mobil Lease GmbH (NL Mobil) and its wholly owned subsidiary UTA-Leasing GmbH. NL Mobil is ultimately wholly owned by Albis Leasing AG.
The vast majority of the leases (approximately 85% by outstanding lease balance as of December 2011) are for the financing of trucks and trailers, around 7% relate to cars with the remainder backed by leases on buses or equipment related to the haulage industry (such as fork lifts). All lessees are SMEs, predominantly self-employed individuals (mico-SMEs). The transaction started amortising in fully sequential order after having completed a three-month revolving period in May 2011. By the December 2011 payment date, the collateral balance has amortised by around 35%, reflecting the leases' relatively short term.
Germany's economy performed strongly since transaction closing, with a GDP growth of around 3.1% in 2011 and unemployment rates decreasing to the lowest levels in 20 years. Driven by the favourable economic environment, default rates have remained below historic levels and the cumulative default rate reported for TruckLease No. 1 stood at just 1.2% by December 2011 (compared to the agency's expectation of 3.6% for that point in time).
The fast amortisation together with the solid performance has lead to strongly increased credit enhancement levels. Fitch believes that TruckLease No. 1 could therefore withstand increased stress levels and thus upgraded the class B and C notes and assigned Positive Outlooks to all tranches (except for the class A which is already rated 'AAAsf').
Contact:
Lead Surveillance Analyst
Uli Maute
Director
+44 20 3530 1582
Fitch Ratings Limited
30 North Colonnade
London, E14 5GN
Committee Chairperson
Andy Brewer
Senior Director
+44 20 3530 1005
Media Relations: Mark Morley, London, Tel: +44 0203 530 1526, Email: mark.morley@fitchratings.com; Sandro Scenga, New York, Tel: +1 212-908-0278, Email: sandro.scenga@fitchratings.com.
Additional information is available at www.fitchratings.com. The ratings above were solicited by, or on behalf of, the issuer, and therefore, Fitch has been compensated for the provision of the ratings.
Sources of information: servicer reports and investor reports.
Applicable criteria, 'Rating Criteria for European Granular Corporate Balance-Sheet Securitisations (SME CLOs)', dated 23 July 2009, are available at www.fitchratings.com. Further criteria applied during the analysis of the transaction are listed in the new issue report.
Applicable Criteria and Related Research:
Criteria for Rating European Granular Corporate Balance-Sheet Securitisations (SME CLOs)
ALL FITCH CREDIT RATINGS ARE SUBJECT TO CERTAIN LIMITATIONS AND DISCLAIMERS. PLEASE READ THESE LIMITATIONS AND DISCLAIMERS BY FOLLOWING THIS LINK: HTTP://FITCHRATINGS.COM/UNDERSTANDINGCREDITRATINGS. IN ADDITION, RATING DEFINITIONS AND THE TERMS OF USE OF SUCH RATINGS ARE AVAILABLE ON THE AGENCY'S PUBLIC WEBSITE 'WWW.FITCHRATINGS.COM'. PUBLISHED RATINGS, CRITERIA AND METHODOLOGIES ARE AVAILABLE FROM THIS SITE AT ALL TIMES. FITCH'S CODE OF CONDUCT, CONFIDENTIALITY, CONFLICTS OF INTEREST, AFFILIATE FIREWALL, COMPLIANCE AND OTHER RELEVANT POLICIES AND PROCEDURES ARE ALSO AVAILABLE FROM THE 'CODE OF CONDUCT' SECTION OF THIS SITE.
Fitch Upgrades Two TruckLease No. 1 Tranches Ratings Endorsement Policy
09 Jan 2012 9:55 AM (EST)
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Fitch Ratings-London-09 January 2012: Fitch Ratings has upgraded TruckLease S.A. Compartment No. 1's class B and C notes, affirmed the class A and D notes, and revised classes B, C, and D's Outlook to Positive as follows:
Class A notes affirmed at 'AAAsf'; Outlook Stable
Class B notes upgraded to 'AAsf' from 'AA-sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Class C notes upgraded to 'Asf' from 'BBB+sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Class D notes affirmed at 'BB+sf'; Outlook revised to Positive from Stable,
Subordinated Note; unrated,
The rating actions reflect the transaction's robust performance as demonstrated by the low delinquency rates and the cumulative default ratios to date remaining below Fitch's base case assumptions set at closing.
TruckLease S.A. is a Luxembourg securitisation vehicle. Compartment No. 1 is the issuer's first - and so far the only - compartment, with possible further compartments to follow.
The transaction is the securitisation of a portfolio of finance lease receivables originated in Germany by NL Mobil Lease GmbH (NL Mobil) and its wholly owned subsidiary UTA-Leasing GmbH. NL Mobil is ultimately wholly owned by Albis Leasing AG.
The vast majority of the leases (approximately 85% by outstanding lease balance as of December 2011) are for the financing of trucks and trailers, around 7% relate to cars with the remainder backed by leases on buses or equipment related to the haulage industry (such as fork lifts). All lessees are SMEs, predominantly self-employed individuals (mico-SMEs). The transaction started amortising in fully sequential order after having completed a three-month revolving period in May 2011. By the December 2011 payment date, the collateral balance has amortised by around 35%, reflecting the leases' relatively short term.
Germany's economy performed strongly since transaction closing, with a GDP growth of around 3.1% in 2011 and unemployment rates decreasing to the lowest levels in 20 years. Driven by the favourable economic environment, default rates have remained below historic levels and the cumulative default rate reported for TruckLease No. 1 stood at just 1.2% by December 2011 (compared to the agency's expectation of 3.6% for that point in time).
The fast amortisation together with the solid performance has lead to strongly increased credit enhancement levels. Fitch believes that TruckLease No. 1 could therefore withstand increased stress levels and thus upgraded the class B and C notes and assigned Positive Outlooks to all tranches (except for the class A which is already rated 'AAAsf').
Contact:
Lead Surveillance Analyst
Uli Maute
Director
+44 20 3530 1582
Fitch Ratings Limited
30 North Colonnade
London, E14 5GN
Committee Chairperson
Andy Brewer
Senior Director
+44 20 3530 1005
Media Relations: Mark Morley, London, Tel: +44 0203 530 1526, Email: mark.morley@fitchratings.com; Sandro Scenga, New York, Tel: +1 212-908-0278, Email: sandro.scenga@fitchratings.com.
Additional information is available at www.fitchratings.com. The ratings above were solicited by, or on behalf of, the issuer, and therefore, Fitch has been compensated for the provision of the ratings.
Sources of information: servicer reports and investor reports.
Applicable criteria, 'Rating Criteria for European Granular Corporate Balance-Sheet Securitisations (SME CLOs)', dated 23 July 2009, are available at www.fitchratings.com. Further criteria applied during the analysis of the transaction are listed in the new issue report.
Applicable Criteria and Related Research:
Criteria for Rating European Granular Corporate Balance-Sheet Securitisations (SME CLOs)
ALL FITCH CREDIT RATINGS ARE SUBJECT TO CERTAIN LIMITATIONS AND DISCLAIMERS. PLEASE READ THESE LIMITATIONS AND DISCLAIMERS BY FOLLOWING THIS LINK: HTTP://FITCHRATINGS.COM/UNDERSTANDINGCREDITRATINGS. IN ADDITION, RATING DEFINITIONS AND THE TERMS OF USE OF SUCH RATINGS ARE AVAILABLE ON THE AGENCY'S PUBLIC WEBSITE 'WWW.FITCHRATINGS.COM'. PUBLISHED RATINGS, CRITERIA AND METHODOLOGIES ARE AVAILABLE FROM THIS SITE AT ALL TIMES. FITCH'S CODE OF CONDUCT, CONFIDENTIALITY, CONFLICTS OF INTEREST, AFFILIATE FIREWALL, COMPLIANCE AND OTHER RELEVANT POLICIES AND PROCEDURES ARE ALSO AVAILABLE FROM THE 'CODE OF CONDUCT' SECTION OF THIS SITE.
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.665.453 von opa5411 am 29.01.12 20:50:06Kleiner Nachtrag wg. Albis
Verbesserung des Ratings von Tranchen der Trucklease No. 1 Transaktion
Fitch Ratings, eine der drei großen Ratingagenturen, hat das Rating der mittleren zwei der vier gerateten Tranchen der Trucklease No. 1 Transaktion der Gallinat-Bank AG um eine Stufe heraufgesetzt. Im Rahmen der Transaktion wurden Leasing- und Mietkaufforderungen aus Geschäften der NL Mobil Gruppe in einem Portfolio mit einem Gesamtvolumen von 160,04 Mio. Euro verbrieft. Darüber hinaus wurde mit Ausnahme der bereits über die bestmögliche Einstufung, dem AAAsf-Rating, verfügenden obersten Tranche der Ausblick der weiteren gerateten Tranchen von stabil auf positiv verbessert. Die Ratingagentur erkennt in ihrer Beurteilung die hohe Qualität und niedrigen Ausfallquoten des Portfolios an.
Lesen Sie hier den vollständigen Bericht von Fitch Ratings Limited.
Verbesserung des Ratings von Tranchen der Trucklease No. 1 Transaktion
Fitch Ratings, eine der drei großen Ratingagenturen, hat das Rating der mittleren zwei der vier gerateten Tranchen der Trucklease No. 1 Transaktion der Gallinat-Bank AG um eine Stufe heraufgesetzt. Im Rahmen der Transaktion wurden Leasing- und Mietkaufforderungen aus Geschäften der NL Mobil Gruppe in einem Portfolio mit einem Gesamtvolumen von 160,04 Mio. Euro verbrieft. Darüber hinaus wurde mit Ausnahme der bereits über die bestmögliche Einstufung, dem AAAsf-Rating, verfügenden obersten Tranche der Ausblick der weiteren gerateten Tranchen von stabil auf positiv verbessert. Die Ratingagentur erkennt in ihrer Beurteilung die hohe Qualität und niedrigen Ausfallquoten des Portfolios an.
Lesen Sie hier den vollständigen Bericht von Fitch Ratings Limited.
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.567.913 von blackdeal am 09.01.12 12:21:12eine bessere Kommunikation wäre wünschenswert, aber letztendlich ist das nich Alles.
2011 ist besser als 2010 dies ist unstrittig. der Kurs wird im nächsten Monat Richtung 0,50 gehen.
Ein großer Teil der Altlasten wurden abgetragen.
2011 ist besser als 2010 dies ist unstrittig. der Kurs wird im nächsten Monat Richtung 0,50 gehen.
Ein großer Teil der Altlasten wurden abgetragen.
Ist 2012 wieder ein Jahr der , enttäuschten, Hoffnungen ? Oder bringt es endlich den Durchbruch. Eine bessere Kommunikation mit den Aktionären wäre ein Lichtblick.
14.05.24 · wO Newsflash · ALBIS Leasing |
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