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    Nokia - strong buy (Seite 6523)

    eröffnet am 24.03.06 14:00:59 von
    neuester Beitrag 26.04.24 13:11:26 von
    Beiträge: 66.034
    ID: 1.049.695
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      Avatar
      schrieb am 19.05.09 14:33:30
      Beitrag Nr. 814 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.139.640 von Zocker156 am 10.05.09 17:51:23AKTIENperformer.de sieht die Kursziele von KOKIA auf Sicht von
      12 Monaten bei 10,80€
      24 Mataten bei 14,30€

      Das wären auf Zweijahressicht fast +30%

      Ich meine allerdings auch, daß es kurzfristig fast egal ist wie weit der Kurs auf Wochensicht fällt. Und wenn, kaufe ich nach.
      Avatar
      schrieb am 10.05.09 21:44:52
      Beitrag Nr. 813 ()
      Nokia ist in China die Nummer 1 unter den Handyanbietern und sollte nach dem harten Einbruch im Geschäft 2008 vom Nachholbedarf der Chinesen profitieren.Die Konjunkturlokomotive China ist vielen anderen Nationen schon voraus.ES steckt noch viel Potential im Handymarkt.
      Avatar
      schrieb am 10.05.09 17:51:23
      Beitrag Nr. 812 ()
      Sehe ich auch so.

      Nächste Woche ist Nokia wieder unter 10, ggf. sogar unter 9 Euro.
      Avatar
      schrieb am 29.04.09 16:45:33
      Beitrag Nr. 811 ()
      Moing,

      meiner Meinung nach könnte man auch die Tiefs in dem Abwärskanal sehen, die in etwa bei 5 € liegen (derzeit bei 5 €, mit zunehmender zeit noch tiefer) und von dort eine Bodenbildung stattfindet.

      Fundamental sieht es ja auch nicht rosig aus.
      - Bochum/Rumänien Misere
      - Konkurenz mit immer besseren Modellen
      - kleiner Bekanntheitsgrad in Asien / USA
      - Probleme mit der Finnischen Regierung
      Avatar
      schrieb am 29.04.09 08:46:48
      Beitrag Nr. 810 ()
      Chartanalyse der Nokia - Aktie
      Die Nokia Aktie bewegte sich in einem Abwärtstrend. Aufgrund dieses ausgeprägten Abwärtstrends entsteht daher erst nach Abschluss einer umfassenden Bodenbildung eine Trend- und somit eine Stimmungsänderung. Das Chartbild hat sich zur Zeit trotzdem leicht verbessert, denn der Kursverfall scheint sich derzeit aufgrund der kurzfristigen Aufwärtsbewegung nicht weiter fortzusetzen. Bis zu einer eindeutigen Trendumkehr bzw. dem Abschluss einer Bodenbildung, die aus der jetzigen kurzfristigen Aufwärtsbewegung entstehen kann, bleibt die Nokia Aktie daher vorerst wieder unter Beachtung des nächsten Stop-Kurses eine Halteposition.

      quelle: chart&Rat
      Chart:

      http://www.tradingtrends.de/index.php/200904291219/Nokia-Hal…

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      FDA Zulassung für das CBD-Wunder?!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 27.04.09 16:53:23
      Beitrag Nr. 809 ()
      Die Widerstandslinien 11,5-11,7 wurden erreicht und durchschlagen.Leider konnte der langfristige Abwärtstrend nicht nachhaltig überwunden werden.Meiner Einschätzung nach gehen wir in eine Seitwärtsbewegung zwischen 9,7€ und 11,7€.
      Bei guten Nachrichten werden wir sicher Kurse um die 25€ sehen.
      MfG Uwich
      Avatar
      schrieb am 20.04.09 15:31:42
      Beitrag Nr. 808 ()
      Nokia Navigation Phones Launched with Innovative Campaign from IQ mobile and NeoMedia
      Monday April 20, 2009, 4:00 am EDT

      http://finance.yahoo.com/news/Nokia-Navigation-Phones-bw-149…


      ATLANTA--(BUSINESS WIRE)--NeoMedia Technologies, Inc. (OTC BB: NEOM - News), the global leader in mobile barcode scanning solutions, was selected by IQ mobile, the leading mobile marketing company in Central Europe, to provide 2D barcoding services for their advertising campaigns. The first campaign launched using this technology was an interactive advertising campaign to promote Nokia’s new Navigation phones in Austria, which recently concluded.

      IQ mobile uses NeoMedia’s patented technologies to provide their customers with mobile advertising campaigns that leverage 2D barcodes. The NeoReader application delivers a fast and accurate scanning experience to consumers and the NeoSphere code management platform provides IQ mobile with a simple but powerful tool to create, track and measure 2D barcode campaigns.

      Nokia recently launched their new line of Navigation phones and IQ mobile wanted to provide an innovative campaign that would garner attention and highlight the navigation features of the new phones. Leveraging NeoMedia’s mobile barcoding solutions, IQ mobile developed a multi-channel advertising campaign that enabled mobile consumers to scan a 2D code for a chance to win a Nokia 6210 Navigation phone.

      This heavily promoted launch featured a 2D barcode in full-page print ads placed in the high profile Austrian men’s lifestyle magazine “WIENER” as well as “Weekend,” another popular lifestyle magazine. The campaign was further supported with banners, flyers and posters which were placed in bus stations and city lights across Austria. A digital component featured banner ads across 10 different mobile portals.

      “IQ mobile was looking for an innovative solution that would help reinforce Nokia’s ‘pioneering’ spirit as well as provide clear value and results. NeoMedia’s 2D barcode solutions created intrigue for consumers, but more importantly, delivered real added-value to Nokia by “turning on” the printed mediums and delivering real-time results for each element of the campaign. The combination of a qualitative interactive consumer experience with a quantifiable and measurable response mechanism makes mobile barcodes a powerful tool for marketers,” said Iain McCready, CEO of NeoMedia Technologies. “IQ mobile understands the power of 2D barcodes and works hard to ensure the experience is easy and intuitive for consumers in order to optimize results for their clients.”

      IQ mobile conducted in-depth response analysis to understand how each element of the Nokia campaign performed. The response rates were similar to that of SMS campaigns which was very compelling when comparing a new technology with a more mature, highly available technology. Additionally, the remarketing opportunity proved valuable due to the high rate of consumers who opted-in to receive more information. The additional costs required to include the 2D barcodes in the media campaign were minimal but the interactive dialogue with consumers delivered real value.

      “The performance of the 2D code campaign has far exceeded both ours and Nokia’s expectations. Due to the strong response rates and opt-in interest, Nokia will be incorporating more campaigns with 2D codes in Central Europe. We are currently running a campaign in Switzerland featuring 2D codes to promote the Nokia Music Device 5800 via the Mobilezone®, a major catalogue retailer,“ said Harald Winkelhofer, Founder & CEO of IQ mobile. “In general, the 2D code technology plays a very important role in all the mobile marketing concepts that we bring to our client base of international brands and agencies.”

      Alexander Oswald, Head of Marketing - Alps South East Europe for Nokia added, "We are very pleased with the results and being the first one to use this solution. As we are one of the leading mobility brands, using mobile advertising technologies is important as a new and exciting communication channel. And as well part of our brand DNA of connecting people through mobile solutions.”

      About NeoMedia Technologies

      NeoMedia Technologies, Inc. (OTCBB: NEOM - News) is the global leader in mobile barcode scanning solutions. Our technology allows mobile devices with cameras to read 1D and 2D barcodes and provide “one click” access to mobile content. Combining this technology with advanced analytics and reporting capabilities revolutionizes the way advertisers market to mobile consumers. NeoMedia provides the infrastructure to make 2D camera barcode scanning and its associated commerce easy, universal, and reliable – worldwide.

      The company’s mobile phone technology, NeoReader, reads and transmits data from 1D and 2D barcodes to its intended destination. Our Code Management and Code Clearinghouse platforms create, connect, record, and transmit the transactions embedded in the 1D and 2D barcodes, like web-URLs, text messages (SMS), and telephone calls, ubiquitously and reliably. NeoMedia provides the industrial and carrier-grade infrastructure to enable reliable, scalable, and billable commerce. NeoMedia was founded in 1989, and is based in Atlanta, USA. It currently has 30 active patents spanning 13 countries, with 29 additional patents pending.

      About IQ mobile

      IQ mobile was founded in 2006 and is one of the most successful players in the mobile marketing business in central Europe. The offered product portfolio contains advertising in mobile portals; management and marketing consulting; creation, development and operation of mobile campaigns, CRM-measures and entertainment applications. IQ mobile is a leader in mobile advertising and serves important international brands like Nokia, L'Oréal, T-Mobile, Castrol, Sony BMG or EMI Music.
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 17:19:10
      Beitrag Nr. 807 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.979.115 von rkuehler am 16.04.09 13:04:11Der hohe Kurs sieht nach einer Falle aus.
      Nokia wird stark zurückfallen, die guten Zeiten sind endgültig vorbei.
      Avatar
      schrieb am 18.04.09 15:39:59
      Beitrag Nr. 806 ()
      Weiß jemand, welche Dividende Nokia für 2008 ausschütten wird?
      Avatar
      schrieb am 16.04.09 17:26:41
      Beitrag Nr. 805 ()
      HELSINKI (dpa-AFX) - Die Papiere von Nokia sind am Donnerstag nach einer Prognosebestätigung kräftig angesprungen. Gegen 17.10 Uhr verteuerten sich die Aktien des Handyherstellers um 9,08 Prozent auf 11,05 Euro und setzten sich damit an die Spitze des EuroSTOXX 50 . Der europäische Leitindex stieg nur um 1,27 Prozent auf 2.291,64 Zähler. Der weltgrößte Handyhersteller geht weiterhin davon aus, dass alle Produzenten zusammen in diesem Jahr 10 Prozent weniger Mobiltelefone verkaufen werden, sein Unternehmen aber den eigenen Marktanteil steigern kann. Zudem sieht Konzernchef Olli-Pekka Kallasvuo Zeichen für eine Stabilisierung. 'Der Markt fällt nicht mehr in unkontrollierter Weise', sagte er in einer Telefonkonferenz zu den Zahlen für das erste Quartal. Die Entwicklung sei mittlerweile besser einzuschätzen. Im laufenden zweiten Quartal will er wieder mehr Mobiltelefone unters Volk bringen als in den ersten drei Monaten. Mit seinen Zahlen unterbot Nokia aber selbst die bereits pessimistischen Erwartungen vieler Experten. Die Analysten von Merrill Lynch beließen die Titel nach der Zahlenvorlage aber auf 'Buy' mit einem Kursziel von 13,00 Euro. Im operativen Kerngeschäft habe Nokia sich besser als erwartet geschlagen, schrieb Andrew Griffinin einer aktuellen Studie. Positiv überrascht habe auch das Umsatzwachstum in Nordamerika, hieß es. Nach Ansicht von Geoff Blaber, Analyst bei CCS Insight, hat Noklia zwar erneut mit seinen Zahlen enttäuscht. Dennoch gehe er weiter davon aus, dass sich der Handyhersteller im Vergleich zu seinen Wettbewerbern in einer besseren Position befinde. Der Experte verwies auf die höheren Margen und bedeutende Größenvorteile.
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