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    Scorpio Bulkers -- Dry bulk shipping (nun mit Verdünnung Richtung Tanker) - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 10.10.18 16:37:27 von
    neuester Beitrag 19.05.21 13:07:51 von
    Beiträge: 18
    ID: 1.290.255
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      Avatar
      schrieb am 10.10.18 16:37:27
      Beitrag Nr. 1 ()
      10.10.
      Scorpio Bulkers stock falls after Scorpio Tankers investment prompts analyst downgrade
      https://www.marketwatch.com/story/scorpio-bulkers-stock-fall…

      =>
      Shares of Scorpio Bulkers Inc. dropped 8.2% in morning trade Wednesday after Evercore ISI downgraded the dry bulk shipping company, after the company announced a $100 million investment in affiliated Scorpio Tankers Inc. a petroleum shipping company

      Analyst Jonathan Chappell cut his rating to in line from outperform, and slashed his price target to $8 from $10. "Although the investment may prove shrewd, coming at a massive discount to [Scorpio Tankers' net asset value] at what we believe to be the trough of the product tanker cycle, [Scorpio Bulkers] is now no long a pure-play on the dry bulk shipping market recovery that we forecast, and for that reason we no longer believe that the shares deserve a premium multiple to the peer group," Chappell wrote in a note to clients.

      Scorpio Tankers' stock dropped 9.2%, as Scorpio Bulkers's investment to buy $100 million, or 54.1 million shares, of Scorpio Tankers, was part of Scorpio Tankers's public offering of 162,162,163 shares of common stock at $1.85, to raise $300 million.

      Scorpio Bulkers' stock has lost 11% year to date and Scorpio Tankers shares have slid 37%, while the S&P 500 SPX, -0.94% has gained 6.7%...



      Scorpio Tankers --> https://www.wallstreet-online.de/diskussion/1276327-1-10/sco…
      8 Antworten
      Avatar
      schrieb am 10.10.18 16:58:24
      Beitrag Nr. 2 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.918.260 von faultcode am 10.10.18 16:37:27
      NMM
      => damit blieben noch als Alternative zur näheren Untersuchung im Bereich Dry bulk shipping:

      • Diana Shipping
      • DryShips
      • Navios Maritime (*) --> NMM
      • Safe Bulkers
      • Star Bulk
      aus, Juli 2018: https://www.forbes.com/sites/jimcollins/2018/07/09/dry-bulk-…


      __
      (*) welche?

      --> da wären:
      NNA - Navios Maritime Acquisition Corp. -- Schiffs-Eigentümer und Vercharterer; Sponsor der Navios Maritime Midstream Partners L.P. --> https://www.navios-acquisition.com/

      => das ist aber kein dry bulk shipping, sondern Eigentümer einer:
      -- fleet of crude oil, refined petroleum product and chemical tankers


      --> also kann nur diese Schwester gemeint sein als:
      NMM - Navios Maritime Partners L.P. ('C' Corp.) --> https://www.navios-mlp.com/home.asp
      -- Eigentümer und Betrieb, aber auch Vercharterer von dry cargo and container vessels


      --> alle beide, NNA und NMM, sind in Bermuda als Unternehmen registriert; mit beide HQ in Monaco


      --> ich bin seit längerem in beiden drin -- und muss mir mal eine mögliche Aufstockung bei NMM genauer ansehen bei Gelegenheit...
      Avatar
      schrieb am 08.02.19 19:35:39
      Beitrag Nr. 3 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.918.260 von faultcode am 10.10.18 16:37:27Eijeijei




      Avatar
      schrieb am 15.03.19 13:08:53
      Beitrag Nr. 4 ()
      Avatar
      schrieb am 09.04.19 16:04:45
      Beitrag Nr. 5 ()
      J Mintzmyer..
      ..is the guy to follow with shipping:

      https://twitter.com/InvestorsEdgeSA
      4 Antworten

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      Avatar
      schrieb am 03.05.19 19:01:44
      Beitrag Nr. 6 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 60.314.017 von faultcode am 09.04.19 16:04:4529.4.
      Scorpio Bulkers rally seen extending
      https://seekingalpha.com/news/3455435-scorpio-bulkers-rally-…
      =>
      • Scorpio Bulkers (NYSE:SALT) is up 14% after topping consensus estimates with its Q1 report.

      • J. Mintzmyer of Value Investor's Edge says Scorpio Bulkers performed very well during the quarter and shared good forward fixtures, considering the doom and gloom in the sector.

      • Mintzmyer expects more upside for SALT, especially due the large Scorpio Tankers ownership. He believes the stock is worth at least $8.00 and should track more of the recent STNG gains. The 52-week high for SALT is $7.95.
      ...



      --> die Erholung bei den Schiffsdienstleistern war schon bei EURONAV z.B. früher abzusehen; und hier halt Nachläufer (Scorpio Bulkers + Tankers):

      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 22.07.19 15:15:28
      Beitrag Nr. 7 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 60.482.651 von faultcode am 03.05.19 19:01:44
      Scorpio Bulkers Inc. Announces Financial Results for 2019Q2 and Declares a Quarterly Div.
      MONACO, July 22, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Scorpio Bulkers Inc. (NYSE: SALT) (“Scorpio Bulkers”, or the “Company”), today reported its results for the three months ended June 30, 2019.

      The Company also announced that today, its Board of Directors declared a quarterly cash dividend of $0.02 per share on the Company’s common shares.

      Results for the Three and Six Months Ended June 30, 2019 and 2018

      For the second quarter of 2019, the Company’s GAAP net income was $35.0 million, or $0.50 per diluted share, including:

      • a non-cash gain of approximately $52.6 million and cash dividend income of $0.5 million, or $0.77 earnings per diluted share, primarily from the Company’s equity investment in Scorpio Tankers Inc.;

      • a write-down of assets held for sale of approximately $5.2 million, or $0.08 per diluted share, related to the classification of two Ultramax vessels as held for sale, and the write-off of deferred financing costs on the credit facilities related to the SBI Electra and SBI Flamenco; and

      • the write-off of deferred financing costs of approximately $2.7 million, or $0.04 per diluted share, related to the refinancing of existing debt.

      For the same period in 2018, the Company’s GAAP net income was $0.8 million, or $0.01 per diluted share.

      Total vessel revenues for the second quarter of 2019 were $49.1 million, compared to $60.6 million for the same period in 2018. Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization (“EBITDA”) for the second quarters of 2019 and 2018 were $65.2 million and $28.1 million, respectively (see Non-GAAP Financial Measures below).

      For the second quarter of 2019, the Company’s adjusted net income was $40.1 million, or $0.58 adjusted earnings per diluted share, which excludes the impact of the write-down of assets held for sale of $4.7 million and the write-off of deferred financing costs on the credit facilities relating to the SBI Electra and SBI Flamenco of $0.4 million. Adjusted EBITDA for the second quarter of 2019 was $70.0 million. There were no such non-GAAP adjustments to net income in the second quarter of 2018 (see Non-GAAP Financial Measures below).

      For the first half of 2019, the Company’s GAAP net income was $31.5 million, or $0.45 per diluted share, including:

      • a non-cash gain of approximately $67.6 million and cash dividend income of $1.0 million, or $0.99 earnings per diluted share, primarily from the Company’s equity investment in Scorpio Tankers Inc.;

      • a write-down of assets held for sale of approximately $12.7 million, or $0.19 per diluted share, related to the sale of the SBI Electra and SBI Flamenco and the write-off of deferred financing costs on the credit facilities related to such vessels, as well as the classification of two Ultramax vessels as held for sale; and

      • the write-off of deferred financing costs of approximately $2.7 million, or $0.04 per diluted share, related to the refinancing of existing debt.

      For the same period in 2018, the Company’s GAAP net loss was $5.0 million, or $0.07 loss per diluted share.

      Total vessel revenues for the first half of 2019 were $99.4 million, compared to $114.9 million for the same period in 2018. EBITDA for the first halves of 2019 and 2018 were $90.6 million and $48.4 million, respectively (see Non-GAAP Financial Measures below).

      For the first half of 2019, the Company’s adjusted net income was $44.2 million, or $0.64 adjusted earnings per diluted share, which excludes the impact of the write-down of assets either sold or held for sale of $12.2 million and the write-off of deferred financing costs on the credit facilities relating to the SBI Electra and SBI Flamenco of $0.4 million. Adjusted EBITDA for the first half of 2019 was $102.8 million. There were no such non-GAAP adjustments to net income in the first half of 2018 (see Non-GAAP Financial Measures below).

      TCE Revenue

      TCE Revenue Earned during the Second Quarter of 2019 (see Non-GAAP Financial Measures)

      • Our Kamsarmax fleet earned an average of $10,830 per day
      • Our Ultramax fleet earned an average of $8,993 per day

      Voyages Fixed thus far for the Third Quarter of 2019, as of the date hereof

      • Kamsarmax fleet: approximately $12,656 per day on average for 42% of the days
      • Ultramax fleet: approximately $9,603 per day on average for 42% of the days

      Cash and Cash Equivalents

      As of July 19, 2019, the Company had approximately $160.0 million in cash and cash equivalents.
      ...
      Eneti | 6,230 $
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 22.07.19 15:22:40
      Beitrag Nr. 8 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 61.079.074 von faultcode am 22.07.19 15:15:28aus der Q2-Präsi:




      Eneti | 6,230 $
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 28.01.20 14:27:13
      Beitrag Nr. 9 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 61.079.149 von faultcode am 22.07.19 15:22:40die 2019Q4-Ergebnisse kamen nicht gut an: "profit beats expectations but revenue misses"
      https://www.marketwatch.com/story/scorpio-bulkers-stock-tumb…

      =>




      --> es geht, ganz SALT-typisch, wieder rasch zurück auf Los, sprich ~USD3.5
      Eneti | 4,060 $
      Avatar
      schrieb am 20.04.20 21:02:23
      Beitrag Nr. 10 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 58.918.260 von faultcode am 10.10.18 16:37:27SALT haben immer noch ihre Beteiligung an STNG:

      aus AR2019, 2020-04-13


      Eneti | 18,00 €
      5 Antworten
      Avatar
      schrieb am 28.04.20 13:46:56
      Beitrag Nr. 11 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.391.325 von faultcode am 20.04.20 21:02:23
      Zitat von faultcode: SALT haben immer noch ihre Beteiligung an STNG...

      ..was sich mittlerweile auch herumgesprochen hat.

      Man hat es mit nun ~USD28 (premarket >USD30) etwas über den hartnäckigen Widerstand von ~USD25 geschafft:



      Ich geh von einem Test der USD25-Marke aus. War in 2016 auch zweimal so.
      Eneti | 27,96 $
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 28.10.20 14:20:09
      Beitrag Nr. 12 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.481.478 von faultcode am 28.04.20 13:46:56der Umbau zu einem Anbieter von Dienstleistungen im Bereich Windkraft auf See gefällt der Börse bis heute nicht.

      In 2020Q3 gab es quasi Fire sales der alten Schiffe; das Ganze soll wohl bis Ende 2020 abgeschlossen sein.

      Und dann heißt es warten auf die bestellten Next Generation Scorpio Wind Turbine Installation Vessels. Erste Auslieferung in 2023 :eek:








      Der FUD vom "Material Shortage" stimmt meistens nicht:







      Währenddessen nahm zuletzt auch wieder die Zahl der ausstehenden Aktien zu:

      Eneti | 12,11 $
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 29.11.20 17:48:07
      Beitrag Nr. 13 ()
      Servus, bin gerade auf SeekingAlpha auf einen interessanten Artikel über Scorpio gestoßen
      https://seekingalpha.com/article/4391825-scorpio-bulkers-dev…
      Der Verkauf der Flotte, bzw. die Umrüstung auf Offshore-Schiffe find ich interessant. Und momentan wird man nach Abzug aller Verbindlichkeiten unter dem Buchwert gehandelt.
      Könnte mir vorstellen, dass unter Biden dieses Konzept aufgehen könnte!
      Lg
      Eneti | 16,89 $
      Avatar
      schrieb am 01.12.20 19:20:55
      Beitrag Nr. 14 ()
      So, habe heute die erste kleine Tranche gekauft!
      Eneti | 14,30 €
      Avatar
      schrieb am 22.01.21 11:32:15
      Beitrag Nr. 15 ()
      Die Verkäufe der Flotte schreiten voran!
      https://shippingwatch.com/carriers/Bulk/article12701206.ece
      Ich bin da mal gespannt ob die Umstrukturierung funktioniert, deshalb bleib ich dabei.. ein gewisses Risiko ist natürlich vorhanden...
      Lg
      Eneti | 17,55 $
      Avatar
      schrieb am 13.02.21 12:31:35
      Beitrag Nr. 16 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 65.522.419 von faultcode am 28.10.20 14:20:09
      NETI
      Scorpio Bulkers will ja nun ENETI (Symbol NETI, NYSE) heißen (dauert aber noch offiziell): https://www.eneti-inc.com/investors/reports-presentations/


      Stand 4.2.2021 (1 Tag nach dem Extraordinary General Meeting mit Umbenennung etc.):




      ...


      ansonsten u.a.:

      Dividend: The Company’s Board of Directors declared a dividend of $0.05 per share on January 29, 2021

      Share Buyback Program: From October 1, 2020 to February 1, 2021, approximately 1.1 million shares purchased by the Company under its share buyback program at a cost of $15.58 per share or $17.4 million in aggregate


      =>

      Eneti | 18,30 €
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 18.05.21 22:39:27
      Beitrag Nr. 17 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 66.991.757 von faultcode am 13.02.21 12:31:35der Liefertermin für das erste Wind Turbine Installation Vessel (“WTIV”) hat sich offenbar nach hinten verschoben.

      Nun heißt es in der heutigen 2021Q1-Präsentation:




      Im AR2020 vom 8.3.2021 hieß es noch so:

      In addition, in August 2020, the Company signed a letter of intent to enter into a shipbuilding contract with Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Inc. to build a wind turbine installation vessel (“WTIV”) which is expected to be delivered in 2023, with options to construct three further similar vessels. The Company’s purchase of the WTIV is subject to the negotiation and execution of definitive documentation.

      Aber gut, das war damals halt noch nicht abschließend geklärt.


      Vielleicht ist das auch ein Grund für folgende Meldung, der Jones Act ist schließlich uralt und so kann ENETI die Idee, sich auch ein amerikanisches Schiff zulegen zu wollen nicht über Nacht gekommen sein:

      Monaco-based Eneti has announced it is in advanced discussions with several American shipbuilders for the construction of a Wind Turbine Installation Vessel (WTIV). This vessel would be constructed, financed, and operated by American citizens in compliance with the Jones Act, in order to address the heightened demand for transportation and installation capacity on the Continental Shelf of the United States. Not disclosed were the U.S. shipyards approached or the anticipated cost of the ship.
      ...

      18.5.
      Eneti negotiating with U.S. shipbuilders for Jones Act-compliant Wind Turbine Installation Vessel
      https://maritimemag.com/en/eneti-negotiating-with-u-s-shipbu…
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 19.05.21 13:07:51
      Beitrag Nr. 18 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 68.234.386 von faultcode am 18.05.21 22:39:27


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