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    INTERSHOP-Montag geht die Post ab! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 23.12.99 23:12:47 von
    neuester Beitrag 27.12.99 18:40:31 von
    Beiträge: 21
    ID: 45.938
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      Avatar
      schrieb am 23.12.99 23:12:47
      Beitrag Nr. 1 ()
      Soeben in der Telebörse hat Wassili Pappas Intershop in den
      Himmel gehoben. Er hat mehrere Minuten über Intershop referiert und
      ständig als nächste Microsoft oder SAP bezeichnet.Er hält in seinem
      NM-Fonds 5% von Intershop und hat vor diesen Wert über Jahre zu
      halten,da intershop Weltmwartführer in seinem Segment ist und eine
      sehr gute Entwicklung vor sich hat.

      Ebenfalls sehr positiv erwähnt:

      Fantastic sowie

      Trintech

      Na dann, Fröhliche Weihnachten! mit extra Geschenk am Montag
      für alle Intershop Aktionäre!
      Avatar
      schrieb am 23.12.99 23:15:27
      Beitrag Nr. 2 ()
      aber bitte erst auf die zahlen schauen, dann kaufen!

      von wegen, intershop ist noch billig, der hat doch auch nur eins im sinn gehabt:
      intershop nochmal richtig schön hochpushen und die performance verbessern.

      gruß
      pm
      Avatar
      schrieb am 23.12.99 23:34:54
      Beitrag Nr. 3 ()
      Servus ProMailer,

      ich schaue auf die Zahlen, Umsatz 2005 ca. 5 Mrd $, bei einem Kurs/Umsatzverhältnis von 20, ca. 100 Mrd.$ Mrkt.kap., d.h. ca. 5000 Euro der Kurs.

      Fazit: Günstiger Einstieg

      mfG Benjamin
      Avatar
      schrieb am 23.12.99 23:40:21
      Beitrag Nr. 4 ()
      Mit dem Pusheffekt hast du wohl recht,aber auf alle Fälle wird Ish
      am Montag wiedermal 10% steigen und da Pappas ja erst auf Platz 2
      unter den Fonds ist hofft er wohl jetzt auf Platz 1.
      Davon mal abgesehen ist seine Kernaussage aber richtig. Ish ist kurz
      davor den Spitzenplatz zu Übernehmen und wenn die ersten großen Abschlüsse
      von Enfinity einlaufen geht der Kurs auf die 400 EU.Das Wachstum dieses Software-
      marktes ist dermassen riesig und die Zahlen von Enfinity sind meines Wissens noch
      nicht Berücksichtigt für 2000 geschweige denn für 2001.
      Die bisherige Ish-Lösung für B2C wird sich dagegen wie Peanuts ausnehmen!
      Ish kaufen und 12-24 Monate liegen lassen.Dann wird mann sich wundern
      Wie billig man die Aktien im Dez.99 bekommen hat.
      Schöne Feiertage!
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 00:20:36
      Beitrag Nr. 5 ()
      Na was denkt ihr wieviele netfinity lösungen wurden bereits verkauft??

      100 10 oder doch kein einziger.

      Geben wir Intershop Zeit so 3 Monate.

      Welche Anzahl an NEtfinity Lsungen sollte Intershop verkauft haben??

      10 20 1000 . Na könnt ihr rechnen.

      Na was denkt ihr, wieviel Prozent der Firmen, die sich die Netfinity Lösung leisten können , haben bereits eine eCommerce Lösung??

      30 50 90 %. Ich sag euch fast 70 % aller Firmen haben sich bereits eine eCommerce Lösung angeschaft!!!

      Wir sehen uns in 3 monaten wieder :)

      und bitte treibt den Kurs in die Höhe . Ich will meine Puts superbillig haben!!!

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      Avatar
      schrieb am 24.12.99 00:25:44
      Beitrag Nr. 6 ()
      graham,

      1) du glaubst doch wohl nicht allen ernstes, dass intershop 5 mrd umsatz erzielen wird?!?
      wenn ja, dann bist du wahrscheinlich ein träumer.

      2) es ist schon traurig, das aktuelle kursniveau mit zahlen aus dem jahr 2005 !!! rechtfertigen zu müssen.

      gruß
      pm
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 05:32:53
      Beitrag Nr. 7 ()
      Over the last two days Intershop made a couple of important announcements at “eBusiness Expo 99”, a large e-Commerce trade show in New York:

      1) Intershop announced the availability of enfinity, its next generation sell-side e-business application, which is fully XML and Java-based. Enfinity is now available on both Windows NT server 4.0 and Sun Solaris 2.6, and is priced between US$150k and US$300k which moves the price point towards other leading enterprise commerce software vendors such as Interworld, Broadvision, and Sun/Netscape. We believe that Intershop has sold up to 30 enfinity licenses by now which, however, will not go live before Q1 2000, leading to recognisable revenues.

      enfinity’s proposition is “to sell anywhere, integrate everything, today and tomorrow” which means that the solution supports intelligent marketing in traditional e-Commerce sites to emerging business models such as machine-to-machine transactions and integrating with vertical and horizontal portals and buy-side networks such as mySAP.com, ariba.com and Commerce One’s marketsite.net. Enfinity also supports WAP, enabling businesses to conduct transactions remotely via wireless devices such as mobile phones, PDAs and pagers.

      enfinity also features more than 100 pre-configured and customisable
      “pipelines” which are used to model business flow and provides easy
      integration with external and internal business systems and custom
      mainframe applications. enfinity has been adopted by system integrators PricewaterhouseCoopers, inTouch (Germany), Nvision, and debis IT.

      2) Intershop signed a deal with US WEST Dex, the online directory
      publishing and advertising division of US WEST. US WEST Dex operates a
      popular online directory with Yellow and White Page listings and also
      provides Web site development and hosting. The deal was done through
      Nextron who will integrate Intershop ePages in its Web site publishing
      and e-Commerce hosting application to provide US WEST with a single
      solution for hosted e-Commerce sites.

      We estimate that the deal volume could easily reach up to US$2m as US
      WEST is one of the mostly frequented business and residential listing
      directories with more than 300 White and Yellow Page directories, serving nearly 500,000 advertisers in 14 western and midwestern US states.

      3) Intershop has signed another significant deal with Nortel Networks to provide software for Nortel’s hosted e-Commerce solution for service providers, as part of Nortel’s Managed Application Service initiative.
      Under this contract, which we believe also worth more than US$1m,
      Intershop’s ePages will be extended through voice and interactive
      customer service features and offered as complete e-Commerce solution
      to ASP customers.

      4) In another best-of-breed technology pick, Intershop chose Interwoven’s TeamSite as the content management solution for Intershop enfinity.
      TeamSite, one of the leading state-of-art content management solutions, will provide enterprise-class content development, workflow and version control for enfinity and enables technical and non-technical contributors to securely and rapidly create content within the enfinity environment.
      TeamSite will be integrated with the enfinity Management Center, the
      back-office for enfinity stores. We believe with the choice of Persistence Software as Web application server and Interwoven as content management back bone Intershop has made bold and courageous picks to create a best-of-breed e-Commerce technology solution.
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 09:32:12
      Beitrag Nr. 8 ()
      Mein Kursziel für Intershop ist 10000 Euro innerhalb von 14 Tagen!
      Strong buy!!!
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 10:26:13
      Beitrag Nr. 9 ()
      Hier scheinen einige überhaupt nicht zu wissen was Ish eigentlich
      macht.
      Ish hat einerseits laut US-Fachzeitschriften die beste Software für
      B2C mit einem Entwicklungvorsprung von fast 1 Jahr,die sich übrigens
      sehr gut verkauft.

      Aber ihr neues Softwarepaket "Enfinity" ist erst seit Oktober auf dem
      Markt und auch schon mehrfach ausgezeichnet! Enfinity deckt den B2B-
      Bereich ab.Welche Umsätze in den nächsten Jahren in Diesem Bereich
      ablaufen brauche ich wohl niemanden mehr zu erläutern!

      Ish ist mittlerweile weltweit in Wachstumszentren des Internets vertreten,hat eine erstklassige Führungsmannschaft und ein Superprodukt.

      Ausserdem hat man es nicht nötig jeden Verkauf als Adhoc-Meldung herauszugeben wie so viele andere NM-Firmen!

      In welchem Quartal 2000 Ish nun in den Gewinnbereich kommt ist Völlig
      nebensächlich solange das Geschäft in diesem Ausmass wächst.

      Obenstehende Meldung passt da sehr gut hinein ansonsten rate ich jedem
      mal die seite von ish zu besuchen(übrigens auch ausgezeichnet)

      www.intershop.de
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 11:45:31
      Beitrag Nr. 10 ()
      Hallo erstmal zusammen.
      Auf Grund der Nachricht von hwm kann ich jetzt
      nachvollziehen warum der Kurs gestern auf Xetra noch
      so zulegte.
      Hierbei wurde noch unlimitiert gekauft. Letzter Kurs
      war 308 mit über 1300 Stücken.

      Am Montag dürfte Intershop wieder 10 % zulegen.
      Also, ich schließe mich der Meinung an, Intershop kaufen
      12 bis 15 Monate liegen lassen, und sich wundern wie billig man
      sie im Dezember 99 bekommen hat.

      phoenix
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 12:10:17
      Beitrag Nr. 11 ()
      auch nicht zu vergessen ist I-D Media welcher er am schluss erwähnte!
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 13:09:15
      Beitrag Nr. 12 ()
      Hallo ProMailer,

      vielleicht bin ich ja wirklich ein Träumer, aber schau dir doch mal die Prognosen von "Forrester Research" für die nächsten 5 Jahre an, da sind Umsatzsteigerungen im E-commerce von ca. 2000% prognostiziert, bei ISH gehe ich von einem steigenden Marktanteil zusätzlich aus, so dass die 5 Mrd.$ Umsatz in 2005 durchaus erreichbar sind. Ausserdem wird auch die ein oder andere Übernahme zusätzlich Umsatz bringen. Im Jahr 2000 wird ISH mind. 130 Mio.$ Umsatz machen, d.h. der durchschn. Umsatzanstieg von ISH beträgt in Zukunft ca. 110%/a, z.Z. ca. 135%/a. Viele machen den Fehler, dass sie nur von jetzt bis nachher denken, und nicht an morgen. Übrigens hat ISH den Umsatz in nur drei Jahren um sagenhafte 5000% gesteigert!

      mfG Benjamin
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 14:32:23
      Beitrag Nr. 13 ()
      Auch Invesco mag Intershop:

      London-based Steven Chamberlain, fund manager of Invesco European:

      The German stock market is very underdeveloped. Its economy is quite developed, but its stock market is underdeveloped. If you look at the market cap to GDP in the U.S., it`s about 200%. In Germany it`s about 40%, i.e., a large part of German industry is not quoted, and that`s what`s been changing over the past couple of years. Those companies are beginning to come to market. These younger companies are starting to realize that it`s the stock market that provides the money these days, not the banks. For example, we really like the e-commerce company Intershop, which doesn`t have an ADR right now, but will be listed on the Nasdaq next year.

      Quelle: SmartMoney.com, Wall Street Journal Online vom 22.12.99
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 23:30:56
      Beitrag Nr. 14 ()
      PRESSEMITTEILUNG +++ 22.12.99 +++ Zur Veroeffentlichung
      Debis IT Services North America und INTERSHOP wollen die
      besten E-Commerce-Loesungen anbieten

      -----------------------------------------------------------

      Vertriebspartnerschaft zwischen debis IT Services
      und INTERSHOP in den USA


      -----------------------------------------------------------

      Rosemont/San Francisco, 22.12.99 - debis Systemhaus, der
      Geschaeftsbereich IT Services der DaimlerChrysler Services
      (debis) AG, und INTERSHOP, der weltweit fuehrende Hersteller
      von E-Commerce Software fuer den Enterprise-Markt (Konzerne
      und Gross-unternehmen), haben ihre strategische Partner-
      schaft fuer den nordamerikanischen Markt bekanntgegeben.
      debis IT Services North America wird die INTERSHOP E-
      Commerce Loesungen sogenannten Global 2000-Kunden, den 2000
      groessten Unternehmen weltweit, anbieten.
      Die Loesung
      beinhaltet die Einbindung der gesamten Geschaeftsprozesse,
      der Zuliefer- und Vertriebskette sowie der Unternehmens-
      Planungs-Systeme und der Informationstechnologie der
      Unternehmen.

      Als zertifizierter INTERSHOP-Partner nutzt debis IT Services
      North America INTERSHOP enfinity, das weltweit leistungs-
      staerkste und flexibelste Sell-side E-Commerce-System. Die
      Software basiert auf den neuesten Industriestandards XML
      und Java. INTERSHOP enfinity erlaubt es Kunden, interaktiv
      in Kontakt zu treten, einzukaufen und Transaktionen online
      vorzunehmen. Der Kunde ist dabei zu jeder Zeit mit dem
      Warenwirtschafts- und Ressourcenplanungssystem des
      Unternehmens verbunden.

      "debis IT Services North America hat sich zum Ziel gesetzt,
      seine Kunden mit den besten Loesungen des Marktes und dem
      qualifiziertesten Service zu versorgen," sagte Rick Wargo,
      CEO von debis IT Services North America. "Durch unsere
      Partnerschaft mit INTERSHOP sind wir in der Lage, Unternehmen
      schnell anwendbare E-Commerce-Loesungen zur Verfuegung zu
      stellen, die auch wachsenden Anspruechen gerecht werden und
      neue Business-Modelle integrieren koennen."

      "Wir sind begeistert ueber diese neue Partnerschaft und
      die mit ihr gegebenen Moeglichkeiten fuer beide Unternehmen,"
      sagte Stephan Schambach, President und CEO von INTERSHOP."
      Die aeusserst service-orientierte Philosophie von debis im
      Zusammenspiel mit der High-end-Loesung INTERSHOP enfinity
      macht die Verbindung zu einer der staerksten in der
      Industrie. Gemeinsam sind debis IT Services North America
      und INTERSHOP in der Lage, die anspruchsvollen E-Commerce- Anforderungen von
      Grossunternehmen und Global 2000-Firmen
      zu bedienen."

      "Die anpassungsfaehige und flexible Architektur von
      INTERSHOP enfinity macht es zur idealen E-Commerce-Loesung
      fuer Unternehmen," sagte Marius Dannenberg, Manager fuer
      SAP-Solutions bei debis. "Wir erwarten grosse Erfolge von
      dieser Partnerschaft, die fuer jeden Teilhabenden gewinn-
      bringend ist - besonders fuer unsere Kunden."

      Debis Systemhaus, der Geschaeftsbereich IT Services der
      DaimlerChrysler Services (debis) AG, ist Deutschlands
      groesster herstellerunabhaengiger Dienstleister fuer Infor-
      mationstechnik (IT). Sein Angebot umfasst Beratung,
      Entwicklung von Softwareloesungen und Systemintegration,
      Desktop Services und Betrieb von Anwendungssystemen,
      Rechenzentren und Netzen. In den ersten 9 Monaten des
      Jahres 1999 betrug der Umsatz des debis Systemhauses
      rund 2,1 Milliarden. Derzeit beschaeftigt das Unternehmen
      weltweit mehr als 16.000 Mitarbeiter. Weitere
      Informationen unter http://www.debis.com

      INTERSHOP (Neuer Markt: ISH) ist der weltweit am
      schnellsten wachsende Anbieter von E-Commerce-Systemen.
      INTERSHOPs Technologie versetzt Unternehmen in die Lage,
      ihre komplexen Geschaeftsprozesse schnell im Internet
      abzubilden. Nach dem Prinzip "Sell Anywhere" koennen
      heutige und zukuenftige Businessmodelle wie "Direct Sales",
      "Hosted Commerce","Distributed Commerce" und
      "Marketplaces". Weltweit wurden bereits ueber 60.000
      Lizenzen fuer E-Commerce-Websites verkauft. Die Firma wurde
      1992 gegruendet und beschaeftigt weltweit ueber 500
      Mitarbeiter. Infos: http://www.intershop.de
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 23:44:48
      Beitrag Nr. 15 ()
      Hat nun Intershop eine Netfinity Lösung verkauft oder nicht. Wer weiß mehr?????

      Dieses blabal von irgendwelchen maurern und technikiditoten kann ich nicht mehr hören. Ich bin Ecommerce Berater und finde den Preis von Netfinity für meine Kunden (Umsatz über 1 Milld.) zu teuer. Ich werde denen Openshop oder Catalogint empfehlen.

      Ihr könnt mir tausendmall erzählen wie toll Intershop ist. Das Produkt von Intershop ist für mich Flickenschusterei. Die Arroganz unterträglich. Und nennt bitte endlich verkaufszahlen!!!!

      Zu euer Information zusätzlich zu den Lizenzkosten für Netfinity fallen nochmal einmalige Lizenzkosten für die Nutzung der BAPI tech. von SAP an. Nicht zu knapp.

      Kauft lieber SAP. Den die SAP verdient immer mit egal welche eCommerce Software /CRM Software installiert wird.
      Dann haben wir eine teuere Warenkorbtechnologie für 500K $ + Services.

      Ich frag mich wer soll das zahlen??????

      Ich frag euch nochmals ich möchte endlich wissen wieviel Pilotkunden Intershop Netfinity schon nutzen!!!!!!!!!
      Avatar
      schrieb am 24.12.99 23:47:06
      Beitrag Nr. 16 ()
      B2B digital marketplaces – the hot topic right now

      B2B commerce is one of the hottest topics in the tech sector at present. B2C was very much in the driving seat at the outset of the e-commerce revolution (with luminaries such as Amazon, Yahoo, AOL and e-Bay at the vanguard). More recently the B2B enablers or infrastructure plays such as Ariba, Commerce One, Broadvision or Inktomi have seen dramatic outperformance. At present the market’s attention has now switched to the providers of digital market places, or the net market makers. An Indication of the market’s appetite for B2B digital marketplaces is the IPO of online B2B auction house Freemarkets (FMKT.O - $ 291) in early December. With revenues of just a few million dollars, Freemarkets is nevertheless capitalised at $10bn.



      Perhaps the most interesting aspect of the recent SAP call was the comment on revenue possibilities from these marketplaces. CEO Hasso Plattner said that load is more important than fees. They want to drum up participants rather than stall growth with fees for participating in the marketplace. He said that large companies that already operate B2B purchasing systems over EDI are unwilling to give up their control over these markets to a third party, and, by inference, are even less willing to pay for the pleasure. Note in general that there is a major difference in the B2B world from the B2C world in the ability of an outsider to penetrate the market. In B2C an Amazon can come in and take business away from a Barnes and Noble, largely because there is a very loose relationship between the consumer and the book store. In B2B, there is a very strong relationship between market participants since any shipment failure could lead to damaging downtime. The upshot of this is that is that existing relationships are likely to go online and existing market makers or distributors are likely to maintain control over the markets.



      Forecast growth of the B2B online market

      The most widely quoted forecasts for the value of transactions to be conducted online in the US come from the US market research house Forrester. They believe that B2B transactions in the US will rise from an estimated $109 billion in 1999 to $ 1.3 trillion in 2003 (annual growth of just under 100% p.a.). These forecasts essentially take the current ratio of total business to be transacted on line of less than 1% in 1999 and have it rising to 9.4% in 2003. Thus they could argue that they are being conservative (in the long run they feel that, depending on the industry, some 18% to 45% of sales could move on line). The number of $1.3 trillion is just the US. Globally Forrester believes that B2B online transactions could be some $1.8 to $3.2 bn by 2003.


      What revenues potential will there be for the digital market places?

      If we accept Forrester’s estimates of $1.8-$3.2 bn of B2B transactions on line, what revenue could potentially accrue to the digital marketplaces? The first point we would make is that this depends on the type of digital market. Broadly speaking these divide into: digital exchanges, online auction houses, aggregators (or online distributors), content and community providers and horizontal exchanges (esp. MRO).

      The more commodity goods, such as energy, coal or agricultural goods are likely to be traded on digital exchanges (such as Altranet or TradeWeb), with very low commissions. The equity brokerage industry might be typical of where commissions might end up on such a site (10-20bps?). While the value of trades in these markets is enormous in total it is worthwhile remembering that a lot of commodity products are traded on a contract basis and that the market place is more a place for buying or disposing of marginal product. This is an example of the type of B2B commerce that is likely to see existing players or markets simply go online.

      What about marketplaces for less commodity products?

      We already have the B2C example of commissions in an auction market in the shape of e-Bay. E-Bay charges fees only to the seller. For a small ticket transaction, e-Bay fees can be quite high. For the sale of a $50 good, you could be charged a $1 insertion fee and $1.90c final value fee – that’s a whopping 5.8%! These fees drop, however, rapidly for a large ticket sale. If you sell a collector’s car valued at $200,000, then you would pay $25 insertion fee plus $25 fixed final value fee. That’s a razor thin 5bps margin. The profitability trick at E-bay is then, lots of smaller deals with high percentage commissions.

      The B2B auction market will differ from e-Bay on a first count because the transaction size is likely to be significantly higher, immediately suggesting lower percentage fees. We have an existing example of a B2B online auction in the shape of Freemarkets. Its revenue model is different to e-Bay in that it signs up sellers to contract a certain amount of online business with Freemarkets (for a set period of time – typically a year or two) and they pay a subscription fee for this. We imagine that this is likely to be one of the higher fee market places as it does not rely on pre-negotiated prices through existing catalogues. (The latter is a service provided by the market aggregators, which we discuss next). Freemarkets allows buyers to put out tenders for customised industrial products (such as circuit boards). As of the first 9 months of 1999, Freemarkets has net revenues of $13m and an auction volume of $1.36bn. Thus, assuming all revenues are from fees (the prospectus says “a majority” is) then Freemarkets is making nearly 100bps on business transacted. While Freemarkets has a nascent auction business in Europe, it is not crazy to assume that SAP would target such a market. Thus if Freemarkets is the B2B e-Bay of the US, SAP could attempt to do the same in Europe. We think its MRO efforts will come first, but this is clearly a factor that begins to explain the share’s recent performance.

      Another quoted digital marketplace is the supplier aggregator (or effectively online distributor) Chemdex. Chemdex has a different revenue model to Freemarkets. The primary source of income is the same as any distributor. Chemdex buys product wholesale from suppliers and makes a margin from the volume discount it receives before onselling to the chemicals research community. Thus it acts as principal. Chemdex also charges for freight, which appears in its revenue line. Though Chemdex had sales of $8.5m in Q399, we do not have details on how this related to business transacted. There is the need for in depth industry knowledge and the business model (effectively being a chemicals distributor) is far from that of a software manufacturer.

      Content and community providers help buyers find sellers but do not facilitate transactions. They also provide substantial industry content feeds and places to interact. One of the best known quoted B2B content and community providers is VerticalNet (VERT.O). VerticalNet provides vertical communities for almost every conceivable industry grouping. It makes the bulk of its revenues from advertising at present although it does intend to move at some point to a transaction-based model. VerticalNet generated revenues of $5m the quarter ended September 30th 1999. VerticalNet points out that B2B advertising is expected to grow to $2.6bn in 2002 from $290m in 1998.
      MRO portals are the best known of the current B2B models. Ariba’s $13bn market capitalisation probably owes more to the fact that it owns the world’s no 1 MRO portal than the fact that it supplies the software to the users (though the two are clearly closely related). At present there are few examples of MRO portals that charge transaction fees. All look to do so in the future though.

      We continue to think that it will be no breeze to knock incumbents such as Ariba, Commerce One etc off their dominant market positions. Note once again that Ariba’s purchase of the no 1 provider of digital market software (Tradex) last week, is only strengthening its hand.

      So what’s the market worth?

      There are then many models for making revenues out of the $1.8 to $3.2 trillion of transactions that Forrester forecasts by 2003. Depending on the mix of aggregators, exchanges and auction houses, perhaps commissions from these will range between 20bps and 100bps. If we assume a $2bn market and transaction fees of 60bps (though remember the example we gave earlier of car sales on e-bay), then the digital market place might be set to generate $12bn of revenues by 2003 globally. $3-4bn of related advertising expenditure could be added to this. It is probably fair to assume that such revenues would still be growing rapidly at this time
      Avatar
      schrieb am 27.12.99 13:17:12
      Beitrag Nr. 17 ()
      die "post" geht anscheinend in die falsche Richtung
      Avatar
      schrieb am 27.12.99 13:51:26
      Beitrag Nr. 18 ()
      Eine Konsolidierung tut der Aktie auch mal gut. Außerdem ist es beruhigend zu sehen, dass das Gepusche von irgendwelchen Aktiengurus im Fernsehen nicht zwangsläufig zu steigenden Kursen führt.
      Bin vorletzte Woche zu 265€ aus ISH raus und hoffe auf eine Konsolidierung bis 150-200€.
      Avatar
      schrieb am 27.12.99 14:17:49
      Beitrag Nr. 19 ()
      denke dass du da lange (oder auf nen split) warten musst!
      Avatar
      schrieb am 27.12.99 16:12:34
      Beitrag Nr. 20 ()
      Egal, hatte die Aktie vom ersten Tag an (Juni 98) und mußte jetzt einfach mal Gewinne realisieren. Habe immer an den Erfolg von ISH geglaubt und glaube auch heute noch dran, allerdings ist der Kursanstieg der letzten Wochen zu heftig gewesen. ISH wird vielleicht auf jetzigem Niveau eine Weile stagnieren oder vielleicht noch bis 350 steigen. Allerdings glaube (hoffe) ich, dass sie dann im Zuge des Gesamtmarktes (spätestens im Sommer) wieder zurückkommt. Ansonsten ist der Zug für mich halt abgefahren (neue Chancen: Ricardo und Evotec!!).

      Üprigenz: Die Lieblinge des Neuen Marktes haben alle irgendwann auf einm vernünftiges Niveau konsolidiert: EM.TV, Mobilcom, Informatec, Consors... (Jaja, ich weiß, die hatten ja auch keine Nasdaq-Fanatasie....und trotzdem: ich wette, die Aktie geht bis auf 200€ zurück - ohne Split)

      Gruss

      Kuep
      Avatar
      schrieb am 27.12.99 18:40:31
      Beitrag Nr. 21 ()
      Servus,
      naja Post ist gut.
      War wohl die Deutsche Post !!!
      Auf Wiedersehen.


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