SAF-HOLLAND S.A. (Seite 716)
eröffnet am 02.09.08 15:36:14 von
neuester Beitrag 30.04.24 08:51:16 von
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ich find es einfach nur traurig
was gerade mit SAF passiert...
wann kommen die zahlen 4Q 09 ??
klärt mich mal bitte auf
danke!!
was gerade mit SAF passiert...
wann kommen die zahlen 4Q 09 ??
klärt mich mal bitte auf
danke!!
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.761.134 von Chris352 am 19.01.10 05:49:36es sieht in Zukunft für den Gütertransport verstärkt nach "Schiene"
Du weißt aber schon das die Bahn sogar selbst Ersatzeile mit LKW's transportieren lässt weil es billiger ist.... und glaube mir das weiß ich aus sicherer Quelle...
Wir warten hier alle auf eine KE die von jedem herbeigepriesen wird und mehr nicht... Reden wir in April weiter...
Du weißt aber schon das die Bahn sogar selbst Ersatzeile mit LKW's transportieren lässt weil es billiger ist.... und glaube mir das weiß ich aus sicherer Quelle...
Wir warten hier alle auf eine KE die von jedem herbeigepriesen wird und mehr nicht... Reden wir in April weiter...
"Copy-Info"
SPD kritisiert den Einsatz überlanger LKW
http://www.verkehrsrundschau.de/spd-kritisiert-den-einsatz-u…
LKW-Fahrverbot vor Gericht
http://www.verkehrsrundschau.de/lkw-fahrverbot-vor-gericht-9…
---
Tja, wie ich schon befürchtet hatte, neben der sowieso geplanten Anhebung der LKW-Maut stehen die politischen Zeichen auch weiterhin verstärkt GEGEN den LKW-Transport... es sieht in Zukunft für den Gütertransport verstärkt nach "Schiene" aus. Aehnliches Bild zeichnet sich in Frankreich, Italien ab... gilt generell für Länder mit LKW-Maut-Systemen. Schlecht für die grossen europäischen Trailerhersteller... bleibt die Hoffnung dass sich SAF's Umsatz weiter verstärkt ins Ausland verlagert wo es noch nicht viele Eisenbahnstrecken gibt. Es besteht zwar die Möglichkeit den kompletten Trailer auf den Zug zu verladen aber in dem Fall macht eine Achse "keine Kilometer"... die Achse bleibt in dem Fall ungenutzt und ein gut entworfener Trailer dürfte somit viel länger halten... gut für die Umwelt, schlecht für SAF's Umsatz. Immerhin, wenigstens ETWAS... auch wenn es nicht jedem hier hilft.
SPD kritisiert den Einsatz überlanger LKW
http://www.verkehrsrundschau.de/spd-kritisiert-den-einsatz-u…
LKW-Fahrverbot vor Gericht
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Tja, wie ich schon befürchtet hatte, neben der sowieso geplanten Anhebung der LKW-Maut stehen die politischen Zeichen auch weiterhin verstärkt GEGEN den LKW-Transport... es sieht in Zukunft für den Gütertransport verstärkt nach "Schiene" aus. Aehnliches Bild zeichnet sich in Frankreich, Italien ab... gilt generell für Länder mit LKW-Maut-Systemen. Schlecht für die grossen europäischen Trailerhersteller... bleibt die Hoffnung dass sich SAF's Umsatz weiter verstärkt ins Ausland verlagert wo es noch nicht viele Eisenbahnstrecken gibt. Es besteht zwar die Möglichkeit den kompletten Trailer auf den Zug zu verladen aber in dem Fall macht eine Achse "keine Kilometer"... die Achse bleibt in dem Fall ungenutzt und ein gut entworfener Trailer dürfte somit viel länger halten... gut für die Umwelt, schlecht für SAF's Umsatz. Immerhin, wenigstens ETWAS... auch wenn es nicht jedem hier hilft.
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.758.566 von suhc am 18.01.10 17:25:20Keine Ahnung was der Sinn davon ist.
Vielleicht ein Algo-Trading System oder so.
Die Kurse mit der 3ten Nachkommastelle sind bei so einem Wert schon strange...
Vielleicht ein Algo-Trading System oder so.
Die Kurse mit der 3ten Nachkommastelle sind bei so einem Wert schon strange...
Antwort auf Beitrag Nr.: 38.758.566 von suhc am 18.01.10 17:25:20Vielleicht ein Sprung in der Platte?
Was ist denn das jetzt?
Werden bei SAF ab jetzt die Orders aufgeteilt, damit die Orderstückzahl steigt???
Es werden immer 1500 Stück gekauft, die im Minutentakt in
1125
281
70
18
4
2
aufgeteilt werden.
Hat das einen tieferen Sinn, den ich nicht verstehe?
Werden bei SAF ab jetzt die Orders aufgeteilt, damit die Orderstückzahl steigt???
Es werden immer 1500 Stück gekauft, die im Minutentakt in
1125
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70
18
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2
aufgeteilt werden.
Hat das einen tieferen Sinn, den ich nicht verstehe?
Die Gegenreaktion sollte mal kommen mit Volumen damit man aus diesem Mist rauskommt. Da gegen ist ja eine Conergy eine sichere Anlage
da drückt wieder mal jemand den Kurs, aber gut Gegenreaktion
Die gute Meldung hat ja für einen Kurssprung gesorgt und ich dachte schon meine Verkaufsorder wäre durchgegangenSo meine ehemals 10KE Gewinn sind im Minus,Humor ist wenn man trotzdem lacht. Vielleicht sollte ich gleich 1,50 Limit eingeben?
USA LKW Verkauf Dezemberzahlen +30% 14.01.10 16:09 Wertpapier: SAF Holland Class 8 sales post best result of 2009 in December
For all of 2009, 94,778 Class 8 trucks were sold in the U.S. (down 29 percent from last year), the worst showing on the Ward’s books dating to 1985. In a brand-by-brand look at the most recent figures, Daimler Trucks North America’s Freightliner nameplate led the field, selling 3,665 trucks in December, a 31.4 percent gain from November and a 12.4 percent improvement from the year before. Pictured is the Freightliner Cascadia.
The Trucker Staff
1/14/2010
Heavy duty trucks easily registered the best sales of 2009 in December, jumping 30.2 percent from the month before — and November had set the previous standard for the year. December also marked the fourth consecutive month-to-month improvement as truck buyers eyed savings ahead of the more costly, 2010 emissions-compliant equipment.
According to figures provided to The Trucker by Ward’s Automotive, December Class 8 sales totaled 11,537 trucks in the United States, up from 8,861 trucks in November.
And while the December number is 9.5 percent lower than December a year ago (12,747 trucks), that’s by far the best year-over-year comparison for any month in 2009.
Still, the numbers have fallen dramatically since the industry peak. Truck sales in December during the industry run-up in 2005 and 2006 averaged a whopping 24,864 units.
For all of 2009, 94,778 Class 8 trucks were sold in the U.S. (down 29 percent from last year), the worst showing on the Ward’s books dating to 1985.
In 1991, the previous low, 98,714 trucks were sold for the year. By comparison, in the 2006 record year, 284,008 trucks were sold — meaning a decline this year of 66.6 percent from the peak three years ago.
In a brand-by-brand look at the most recent figures, Daimler Trucks North America’s Freightliner nameplate led the field, selling 3,665 trucks in December, a 31.4 percent gain from November and a 12.4 percent improvement from the year before.
Navistar sold 2,608 International brand trucks, gaining 3.2 percent from the previous month, but down 8.8 percent from December 2008.
PACCAR nameplates Peterbilt and Kenworth sold 1,474 trucks (up 54.2 percent from November) and 1,655 trucks (up 61.3 percent), respectively. Kenworth’s total was an improvement of 5.5 percent from December 2008.
Volvo Group’s Mack Trucks Inc. was up 43.6 percent from the previous month on 1,107 trucks sold in December, while Volvo Trucks North America was up 21.4 percent for the month, with 833 trucks sold.
Month-to-month numbers, it should be noted, can vary greatly — especially between quarters or from year’s end — depending on an OEM’s sales incentives and reporting procedures.
The U.S. market share pie chart for the year shows International as the top selling Class 8 brand, with a 28 percent slice on 26,561 trucks sold, edging Freightliner (27.3 percent, 25,884 trucks). Peterbilt’s share is 13 percent (12,277 trucks) and Kenworth holds 12.3 percent (11,652 trucks) of the Class 8 market. Mack recorded 7,626 sales in 2009, edging Volvo’s 7,066.
Compared to 2008, International’s Class 8 market share improved 375 basis points, while Freightliner improved its position by 189 basis points. Volvo in 2009 saw its share fall from 9.8 percent to 7.5 percent.
For all of 2009, 94,778 Class 8 trucks were sold in the U.S. (down 29 percent from last year), the worst showing on the Ward’s books dating to 1985. In a brand-by-brand look at the most recent figures, Daimler Trucks North America’s Freightliner nameplate led the field, selling 3,665 trucks in December, a 31.4 percent gain from November and a 12.4 percent improvement from the year before. Pictured is the Freightliner Cascadia.
The Trucker Staff
1/14/2010
Heavy duty trucks easily registered the best sales of 2009 in December, jumping 30.2 percent from the month before — and November had set the previous standard for the year. December also marked the fourth consecutive month-to-month improvement as truck buyers eyed savings ahead of the more costly, 2010 emissions-compliant equipment.
According to figures provided to The Trucker by Ward’s Automotive, December Class 8 sales totaled 11,537 trucks in the United States, up from 8,861 trucks in November.
And while the December number is 9.5 percent lower than December a year ago (12,747 trucks), that’s by far the best year-over-year comparison for any month in 2009.
Still, the numbers have fallen dramatically since the industry peak. Truck sales in December during the industry run-up in 2005 and 2006 averaged a whopping 24,864 units.
For all of 2009, 94,778 Class 8 trucks were sold in the U.S. (down 29 percent from last year), the worst showing on the Ward’s books dating to 1985.
In 1991, the previous low, 98,714 trucks were sold for the year. By comparison, in the 2006 record year, 284,008 trucks were sold — meaning a decline this year of 66.6 percent from the peak three years ago.
In a brand-by-brand look at the most recent figures, Daimler Trucks North America’s Freightliner nameplate led the field, selling 3,665 trucks in December, a 31.4 percent gain from November and a 12.4 percent improvement from the year before.
Navistar sold 2,608 International brand trucks, gaining 3.2 percent from the previous month, but down 8.8 percent from December 2008.
PACCAR nameplates Peterbilt and Kenworth sold 1,474 trucks (up 54.2 percent from November) and 1,655 trucks (up 61.3 percent), respectively. Kenworth’s total was an improvement of 5.5 percent from December 2008.
Volvo Group’s Mack Trucks Inc. was up 43.6 percent from the previous month on 1,107 trucks sold in December, while Volvo Trucks North America was up 21.4 percent for the month, with 833 trucks sold.
Month-to-month numbers, it should be noted, can vary greatly — especially between quarters or from year’s end — depending on an OEM’s sales incentives and reporting procedures.
The U.S. market share pie chart for the year shows International as the top selling Class 8 brand, with a 28 percent slice on 26,561 trucks sold, edging Freightliner (27.3 percent, 25,884 trucks). Peterbilt’s share is 13 percent (12,277 trucks) and Kenworth holds 12.3 percent (11,652 trucks) of the Class 8 market. Mack recorded 7,626 sales in 2009, edging Volvo’s 7,066.
Compared to 2008, International’s Class 8 market share improved 375 basis points, while Freightliner improved its position by 189 basis points. Volvo in 2009 saw its share fall from 9.8 percent to 7.5 percent.
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