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    Deutsche Small Caps - Basisinvestments eines Langfristdepots (Seite 6886)

    eröffnet am 18.12.04 19:37:36 von
    neuester Beitrag 28.04.24 22:52:09 von
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      schrieb am 23.07.09 18:03:29
      Beitrag Nr. 783 ()
      Bin jetzt erst mal ein paar Wochen offline und sause in den Süden.

      Bis dann
      Avatar
      schrieb am 20.07.09 19:34:43
      Beitrag Nr. 782 ()
      SNP AG: Nichts ist so stabil die Veränderung!

      Change Management

      Mit Dem Change Management wendet sich die SNP AG an alle SAP Anwender. Ob Fusionen durch Akquisitionenn oder Migrationen, Harmonisierung von Prozessen oder Stammdaten. Für solche Anpassungen in Zeiten der Globalisierung hat die SNP AG Verfahren entwickelt, die nachgefragt werden wie in aktuellen rezessiven Phasen genau so nachgefragt wie in Zeiten des Aufschwungs.

      Ergebnis Q1 2009 und 2008

      Die SNP AG ist ergebnisseitig in den letzten Jahren bis 2008 um 100 % gewachsen, bei EBIT-Margen in 2008 jenseits der 20 % und einem Erlös von 21 Mill. Euro. Die Erlösquellen bestehen aus der Beratung mit 80 % und dem Softwareverkauf der bei 20 % liegt. Dieser Anteil lag im Jahr 2005 noch bei 0 %. Das Ergebnis 2008 erreichte pro Aktie 2,65 Euro. Für 2008 wurde eine Dividende von 1,15 Euro (ca. 6 %) ausgeschüttet.
      Im ersten Quartal 2009 konnte man das Nettoergebnis wiederum zweistellig gegenüber 2008 steigern.

      Aktuelle Entwicklungen


      F: Was ist der Grund für die den um nahezu 100 % erhöhten Auftragseingang im Q1 2009 (waren es Vertriebsanstrengungen, neue Produkte etc)?

      A: Wie Sie sicher bereits wissen konzentriert sich die SNP in den letzten Jahren verstärkt auf Transformationsprozesse von Unternehmen, die SAP-Software einsetzen. Mit Transformation sind dabei Veränderungen von Unternehmen gemeint, die sich im Rahmen von M&A-Transaktionen, Verkäufen, Auslagerungen, Umstrukturierungen, Kosteneinsparungsprogrammen, Wachstumsstrategien etc. ergeben.    
      Generell hat der Transformationsmarkt entsprechend einer 2006 veröffentlichten Studie der „Boston Consulting Group“ ein Volumen von 30 Milliarden US-Dollar. Es handelt sich komplett um einen Dienstleistungsmarkt der Beratungshäuser und internen IT-Abteilungen. Dies bedeutet, dass dieser Markt nicht standardisiert ist und keine Standardmethoden und -software existieren, um ihn zu bearbeiten. Diese Situation ähnelt der vor 30 Jahren, als die Geschäftsprozesse noch nicht in Standardsoftware, wie SAP, abgebildet waren.
      Die SNP ist der Ansicht, dass die Transformation von Unternehmen einen Kerngeschäftsprozess darstellt, denn Unternehmen, die sich nicht permanent wandeln, können in der globalen Wirtschaft nicht dauerhaft existieren und erfolgreich agieren. Die Innovationsleistung von SNP besteht darin, dass sie für den Kerngeschäftsprozess ‚Transformation’ sowohl ein Standardverfahren als auch eine Standardsoftware entwickelt hat. Damit kann jede beliebige Veränderung von Unternehmen schnell, kosteneffizient und mit maximaler IT-Qualität umgesetzt werden, und zwar unabhängig von der Betriebsgröße und der Komplexität der Transformation.
      Über neue unternehmerische Veränderungen können Sie heute täglich in jeder Tageszeitung und in jedem Börsenblatt lesen. Auf diese Weise stimuliert die aktuelle Wirtschaftslage indirekt auch unsere Auftragslage und gepaart mit einem optimierten Vertriebsprozess ermöglicht sie uns eine Steigerung des Auftragseinganges in diesem Bereich. Hinzukommt, die regelmäßige Bearbeitung der Fachpresse und die Steigerung der Bekanntheit durch die Teilnahme an diversen Messen, Kongresse sowie mittels Durchführung von Hausmessen und Veranstaltungen (z.B. Partnertage).


      F: Sie erreichten in 2008 eine Ebit-Marge von > 20 %. Wo liegt hier Ihr mittelfristiges Ziel (Beibehaltung dieses Niveaus oder können weitere Skaleneffekte erzielt werden). Kann mit einem steigenden Softwareanteil die EBIT-Marge noch gesteigert werden?

      A: Selbstverständlich sind wir immer bemüht unsere EBIT Marge zu steigern oder zumindest den Status Quo zu erhalten. Dennoch haben wir für dieses Jahr eine Guidance von 21 Mio. € Umsatz bei einer EBIT Marge von ca. 19% herausgegeben. Dies folgt unserer Kommunikationsstrategie für eine eher konservative Einschätzung der Markt- und Unternehmenslage, denn der Markt ist voller Turbulenzen und große Veränderungen bewegen den Markt. Wir, die SNP, haben in 2009 ein neues Produkt den SNP Transformation Backbone entwickelt, den wir im September am Markt relaunchen werden. Neben den Investitionen in unser neues Produkt haben auch eine Erhöhung der Anteile sowie Restrukturierungen der SNP Eins GmbH das erste Halbjahr belastet Grundsätzlich streben wir jedoch ab 2010 für die kommenden vier Jahre ein durchschnittliches Wachstum um 25% an, welches mit einer weiteren Ausrichtung auf Consulting nicht zu erreichen wäre und somit künftig durch unsere Produktausrichtung auf den SNP T-Bone erzielt werden wird.  Selbstverständlich unter der Voraussetzung, dass die Märkte wieder kalkulierbar werden, Mit einem Anstieg der Softwareerlöse wird  sich dies auch auf die Marge auswirken. Hier sind jedoch Investitionen in Vertrieb und Marketing, sowie in den Aufbau von weiteren Supportstrukturen zu beachten. Bitte haben Sie dafür Verständnis, dass wir über die EBIT Entwicklung für die kommenden Jahre , heute noch keine Guidance rausgeben können.


      F: Wie war das Feedback auf die Präsentation der neuen Software SNP T-Bone?

      A: Im Rahmen unserer Thementage konnten wir unser neues Produkt, den SNP T-Bone einer ersten (breiteren) Öffentlichkeit vorstellen. Wir waren sehr erfreut über das durchweg positive und insbesondere von Seiten unserer Kunden positive Feedback. Wir werden bis Ende diesen Jahres die Erfolge betreffend unseres neuen Partnerkonzepts und dem Release unseres Produktes evaluieren und darüber im Jahresabschluß informieren.


      F: Was sind Ihre Erwartungen an die neue Software? Können Sie schon in 2009 erste Projekte realisieren?

      A: Die Erwartungen an unsere neue Software, werden wir  erst im Budget 2010 festschreiben. Erste Projekte erwarten wir erst im Jahre 2010.


      F: Gibt es Bestrebungen das Vertriebsgebiet außerhalb des deutschsprachigen Raums
      auszudehnen?

      A: Durch die Umsetzung des Partnerkonzeptes (global agierende Partner) werden wir die internationalen Märkte adressieren.


      F: Hält der hohe Auftragseingang des Q1 auch im 2. Quartal an, so haben Sie schon
      zum Halbjahr den Auftragseingang für das Gesamtjahr erreicht, der die Umsatzer-
      wartungen für 2009 trifft. Ist vor diesem Hintergrund die Prognose, die 2008er Ergeb-
      nisse zu wiederholen nicht eher konservativ einzuschätzen?

      A: Das Jahr 2009 steckt voller Überraschungen, demnach sind auch die Erwartungen und Prognosen mit sehr viel Vorsicht und Bedacht getroffen.
      Wir halten an unserer aktuellen Einschätzung für das Jahr 2009 fest. Bisher haben wir mit unserer konservativen Haltung die verschiedenen Stakeholder unserer Unternehmung nicht enttäuscht.


      Fazit: SNP AG ist ein Verdoppler!

      Die SNP AG ist gut in das Jahr 2009 gestartet. Der Auftragseingang verdoppelte sich gegenüber 2008 bei einer Book-to-Bill-Ratio von 2,1 und das Ergebnis wurchs zweistellig. Auf dieser
      Grundlage ist die Ergebnis Quidance für 2009 als konservativ einzuschätzen. Die Wahrscheinlichkeit ist groß, daß man den Trend des Q1 für die nächsten Quartale fortschreiben kann. Möglicherweise hat man am 23. Juli bei Bekanntgabe der Halbjahresergebnisse, auch eine positive Überraschung im Gepäck. Bei einem aktuellen Kurs von 21 Euro beträgt das KGV zwischen 6 und 7 für 2009. Für die kommenden Jahre rechnet das Management mit einm organischen Erlöszuwachs von 25 %, basierend auf die Einführung der neuen Software. Damit verbunden ist es das Ziel den Softwareanteil in den nächsten Jahren deutlich auszubauen, was tendenziell die Margen weiter verbessert. Damit fällt das KGV für 2010 auf 5. Bei der soliden Bilanz und Cash-Position ist SNP somit auf Sicht von 12 Monaten ein Verdoppler.



      Gruß
      Avatar
      schrieb am 19.07.09 14:35:52
      Beitrag Nr. 781 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.528.567 von Kleiner Chef am 07.07.09 19:57:38Dialog Semiconductor: Tecdax Aufnahme bereits im September 09?

      Zur Erinnerung: Per 30.06. liegt Dialog auf Rang 38 der Market-Cap und 44 des Turnovers. Dieses Ranking ist seit der Rally im Juli überholt. Per 30.06. waren Anwärter für den Aufstiegnach Market Cap:
      - Stratec Rank 28 (111 Mill.) ==> Aktuell 114 Mill.
      - Xing Rank 30 und (106 Mill) ==> Aktuell 96 Mill
      - Manz Rank 31 (98 Mill.) ==> Aktuell 103 Mill.

      Bei dem Schlußkurs vom Freitag läßt Dialog bereits Firmen wie:
      - Singulus
      - Solon
      deutlich hinter sich. Dialog wird von der Deutschen Börse mit einem Free-Float von 75 % geführt, d.h. entspricht einer Kapitalisierung von 112 Mill. Euro - auf Augenhöhe mit:
      - QSC
      - Jenoptik und
      - Medigene ist.

      Die Zusammensetzung im Sept. sollte dann auf den Daten Ende Juli oder August basieren. Aktuell belegt Dialog somit in der Market-Cap Rang 25 - 26. (Ggf. Änderungen des Freefloat wurden nicht berücksichtigt, aber Dialog wird seit Jan. mit Freefloat von 0,761 geführt, Firmen wie Eurofins und BB-Medtech scheinen die Vorraussetzungen der Aufnahme nicht zu erfüllen, obwohl sie im Ranking geführt werden). Kommt dieses Szenario so, so wird bei Dialog der Turbo vor und nach Aufnahme unabhängig von den Fundamentals gezündet. Haben genügend andere Beispiele gezeigt.

      Fazit: Sollte Dialog das gegenwärtige Kursniveau halten bis Ende August 09 (Kursstand: 17.07.2009 Dialog 3,26 Euro auf Xetra), so ist eine Tec-Dax Aufnahme im September wahrscheinlich.
      Gruß

      Kleiner chef
      Avatar
      schrieb am 18.07.09 10:55:34
      Beitrag Nr. 780 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.520.028 von Kleiner Chef am 05.07.09 12:39:52Qtrax: First free and legal Download. Die letzte Chance! - Update

      Der CEO Allan Klepfisz mit folgendem Update vom 17.07.2009:
      http://qtrax.wordpress.com/

      A Note From Allan Klepfisz

      The Impossible Takes a Bit Longer

      I suppose most of those that will read this first blog of mine, don’t know me. Though that doesn’t prevent a few supporters and indeed detractors from writing with the sort of certainty and detail that implies an intimate knowledge of, not only me, but also my motivations, character etc. In this age of blogging you can enjoy the illusion of having many more friends (and enemies) than you’ve really earned. Hundreds, if not thousands, can now exchange tweets with you. But I recall (from the days when I knew an occasional moment of leisure) that there’s nothing quite like a couple of really good friends. But to be a good friend of mine, these days (and I suppose for the past 8 years), you have to suffer all the considerable indignities I throw in your direction. Including but not limited to having no time to ever go out with you (or even socialize with you in my very occasionally occupied home), making highly unreliable times to talk with you on the phone, etc etc. There are clearly very few that would put up with this sort of mistreatment & so my friends are few. But hugely appreciated because I am the undeserving recipient of their undying loyalty. And they understand my obsession to accomplish the heretofore impossible. On behalf of my shareholders, my hugely deprived but amazingly focused and dedicated and inspired and inspiring colleagues & professionals, my family, my creditors & just in case I sound too damn altruistic, myself. In no particular order.

      The entrepreneur- which as I write it sounds like far too pompous a title to attribute to oneself- can sometimes be selfless. Something I (usually feebly) aspire to. But if he is dedicated & “inspired” he is inevitably as selfish as hell. Because nothing stops in the way of “the vision”. And whatever he sacrifices of his own, he also mindlessly sacrifices of others. Most particularly his family. And friends. But perhaps I will try to assuage my towering guilt on another blog.

      But back to my original assertion- most likely, you don’t know me. Well if you knew me, you’d know that in the mix of my few virtues & multiple flaws, I have an attribute which is probably both- to the extreme. I have a quite obsessive need to pedantically report it, as it is. Every scintillating and bloody boring detail of the truth. Unabridged, unexpurgated, relentless, accurate detail. The good, the bad & the ugly. And then some. Perhaps as a consequence, silence is a challenge for me. But one that I’ve been forced to master over the past few years- at least in so far as denying myself a voice in the public arena. My main reason for doing so is pretty mundane- no damn time. And the feeling that in the 20 or so hours a day, 365 days a year that you must dedicate yourself to achieving the impossible (and staying alive to do it), you are not doing everything that’s needed. Indeed, for all that you get done there’s so much that you can’t. And the notion of squandering time, explaining rather than doing, is not an attractive one.

      But it’s become a necessary one and one that our long-suffering, amazingly supportive shareholders can rightly think is way, way overdue. So from now on, I’ve decided to use those occasional down times, when your output is curtailed by circumstances- like flying over the Pacific as I’m currently doing- to share a few facts, thoughts & lots of ramblings with you. Of course in detail. And most importantly, calling a spade a spade. Or even better, a bloody shovel.

      Some of the questions I hope to answer are: Why has Qtrax taken so damn long? Why have we suffered multiple and major delays not to mention false starts? Why do we nonetheless think- more so than ever- that we have a completely unique proposition that is going to give the consumer, the artist and the rightsholders, so much more than they’ve enjoyed to date, in the digital age. And be a badly needed paradigm shift for the music industry. And why do we think- more so than ever- that the other models out there just don’t work. And what’s so damn unique about our model. And aren’t we just another crappy ad-supported model? And why would anybody believe, after all the delays, that finally we are going to be launching throughout the world, progressively? And how does an impoverished little company, that’s fought & is fighting so many battles get on its feet- financially & operationally? And when is everything supposed to be happening, this time? See that’s the trouble with the Pacific Ocean- it’s very big and the flight’s long, so you might be getting more info than you’ve bargained for.

      Qtrax has taken so damn long because the impossible really does take longer. We are the only company in the world that has global licenses for free & legal downloads. From majors & indies. And there is only one territory in which they exist in the hands of others- China in which Top100 hits has a limited catalog in partnership with Google. And we have these rights for the world.

      Now- am I claiming that in achieving the impossible, we’ve been highly efficient? Absolutely not. We’ve tried hard but the truth is that if total efficiency is the goal, we’ve failed. I’ve failed. You want examples of failure, wretched reader? Well here they are. We have had several iterations of the software. We chucked out the earlier ones and built something that is unparalleled, we believe, in its functionality. And ease & speed of downloading of music tracks (Perhaps 5 seconds). And accessible encyclopedic information. But in building this extraordinary product, our brilliant CTO, Chris Roe, abandoned just about everything from prior efforts. As did our unerringly spot-on content czar, Matt Kramer. So we wasted a lot of time in getting to a great product. And in shifting our team from Australia to NYC. And in stopping & starting as money ebbed & flowed. Boy, have we had a lot of stops & starts.

      We’ve also been inefficient in going through two sets of expensive licenses with the music industry. We threw out the first set. They were too restrictive and didn’t allow us to present the ultimate consumer proposition: free, high quality, downloadable music. A massive catalog. Unlimited plays. Etc, etc. But the first step was the unavoidable stepping stone to the second as the industry liberalized it’s thinking.

      And of course we had an aborted launch. In Jan, 2008. But enough has been written about that. Our spectacular international humiliation. That had a massive silver lining. We could demonstrate how huge a desire there was for our service. And we increased our resolve to be able to offer an unparalleled service. And globally.

      But despite the fact that these “detours” have robbed us and our supporters of time, we have remained undeterred in our mission.

      It’s not the done thing, perhaps, to be so direct but in my view it’s the only way to be. It may provide fodder to those that are dedicated to undermining us- whether because we are encroaching on their territory and threatening their business models (including the illegal ones that enrich themselves at the expense of the artists etc) or because they are twisted & jealous (I won’t name them because to do so would be to reduce myself to their level of character assassination). But telling it, like it is, warts & all, is pretty damn important. The twisted bloggers are great at frankness within a very narrow band- the warts of others (none of the good stuff about others ) and never, but never, their own warts. In fact, they are perfect & hence supremely qualified critics. If only the truth was not the reverse.

      So, while making those lofty observations about telling it like it is, let me be even more frank. We have most often suffered delays because of lack of money. Did I say that? Do corporations ever say that? Probably not. But let’s aspire a little higher on the frankness scale. Oh, we raised a lot of money- and spent it as judiciously as we could (which we think was pretty damn judiciously), notwithstanding my confessions above to certain inefficiencies. But this is a crazily ambitious project and we’ve always needed more. Indeed, it is delays in promised monies, that have in turn, delayed us once more. Broken promises with money tend to create a vicious chain. Somebody promises somebody else who promises us. And any broken promise, in the chain, leads to delay on our part. Not to mention to our own set of broken promises. Now, don’t get me wrong. I am not attributing the blame to anybody else. The buck (or lack thereof) stops with me. Probably, by now, I should have learnt to not make ANY predictions. Even with all the requisite disclaimers. But people, rightly want some guidelines & timelines. And so we try, not often enough, to provide them. But in a way, it’s too often. Because, particularly, in these unpredictable times, it’s very easy to be wrong. Because even if you add plenty of extra time to account for the unexpected, you can never accommodate a massive delay or a completely broken promise. But none of this is an excuse for being late. Nor is it an attempt to avoid giving what will, we strongly believe, be the final, unalterable, unmovable launch time. And we’ll do that in the next week. And you’ll be able to mark it in your calendar. And we’ll do a corporate update at the same time to give you a few more things to mark in your calendar. The reason we’re waiting until next week is we want to make sure we have the money in the bank. With money comes certainty. Our detractors may rejoice at the delay. We’ll all be rejoicing very soon. With much more joy. I just hope that the disbelievers don’t own any shares. If they ever did.

      Our confidence comes from the fact that we have finally found the bucks (that we thought we had before). In almost sufficient & certainly substantial quantity, to do everything we want & need to do. Now, you might justifiably ask- could something go wrong? Could there be a further delay? My answer, and the only responsible answer, is anything is possible. And you can never be certain about funding until it’s in the bank. But this should be it. We have never had more money promised, with more certainty. From sources we trust. Whose word is their bond. And worth more than a 100 page contract. But if there is going to be the slightest variation, we will inform you ahead of time. We are confident. These people have previously delivered. And delivered. A very large amount in aggregate. Microsoft has often had major & repeated delays in releases. And they couldn’t use the money excuse. In our case, I think you know intuitively, that it’s the cold, hard truth. On to the next confronting question…..

      So why is Qtrax unique & uniquely powerful? Because of its licensing contracts, certainly. But also, because of its business model. Refined over the 7 years we spent in the wilderness. Working on the licenses and thinking. And thinking. And thinking some more. Let me make a few reflections in this regard although I must ask you to forgive me if we don’t reveal every aspect of our “secret sauce(s)”.

      First, if you want to have a viable ad-supported model, it helps to have people that know something about ads. Too many people that come up with a technology, even a winning one, place inadequate emphasis on the importance of getting the ad part right. Which after all, is the revenue, stupid! Or much of it. Now, my partners, Lance & Robin know a damn lot about advertising. They have lived it & breathed it for their entire professional lives. As many of you know (and are thankful for), Lance was (among many achievements) the founding publisher of Maxim magazine. And during the 8 or so years under his leadership, against all odds, the magazine became the number one men’s magazine in the US & sold hundreds of millions of dollars of ads to advertisers for our demographic- 15-35 year olds. And Robin- was of course the global Chairman & CEO of Universal McCann. In fact, made it agency of the year. These two guys happen to be damn smart at what they do. And not too dumb, otherwise.

      Secondly, you need to make the site attractive to advertisers. Obvious, you might say. Well, not obvious enough to be a priority to so many sites including most that offer music. They are sinfully unattractive. Especially to advertisers. And user-generated content doesn’t help either. It often makes advertisers nervous. And most of the big sites to date, are based on user generated content. Which gives us a massive opportunity. Because advertisers need to come online to find our demographic. But they want to do it in a predictable environment.

      Third, you need to be realistic about your revenues. Most of your income is going to come from network ads. Those low paying ads that populate most sites. You’re not going to earn a high CPM for them. In fact, you are going to early a decidedly lousy CPM. And only a small percentage of your inventory is going to be premium advertising which will necessitate negotiating with an advertiser and getting a more decent rate. But your business has to survive on low CPM’s and if it can’t, you’re up the proverbial creek without a paddle. We have tweaked & tweaked our business model, to make sure it can. And Robin has then modeled our business model- 23 times to date. Not because he loves the task but because we take this shit very seriously. Because guess what- we’ve worked this hard to create a successful business. Not a money, losing proposition. When (ok, if & when) we have tens of millions of users, we want also to be profitable. Call us weird.

      Fourth, you need to be mindful of your costs. Something that streaming services are discovering. And they account for all of our free music legal competitors. And you need to find a way to make your licensing costs bearable. Something we’ve worked very hard at.

      Fifth, you need to have a sure way of getting massive audience. And we are creating that sure way. By engaging the dominant sites, search engines & media players in each territory. In short, by getting off our asses, leaving the comfort of the US and talking to eager marketing partners. My partner Lance has sacrificed his home life (not to mention his golf) to take to the road with me. Interminably. As has my long suffering partner, Chai. And Robin. And Alex. Perhaps not the common way for people in our industry. But a damn effective way.

      Sixth, what about the local music? If you leave the safety of your home country and pound the overseas pavements, you might notice that taxi drivers in Hong Kong listen to Chinese music, in Turkey to Turkish music, in Dubai to Arabic music etc. So it takes effort & we are just beginning but we are intent on hunting down the sources of local music in every country we’re going to be operating in. And having something other than your standard, US, ethnocentric, music service.

      I could probably go onto to 20 more unique aspects of what we’re doing. But as Dylan says, “Time is an ocean but it ends at the shore” and they’re serving breakfast on this flight which means the Pacific is soon ending and land is in sight. Apart from which, there has to be something left for another monster blog or 2.

      But I haven’t answered all the confronting questions, I posed and I know there’s at least one miserable soul out there who is waiting to fault me on being evasive about something.

      Just a word, then, on our battles. We have had every type. Battling against an old model for the music industry. Which served it so well for so long. But which the ability of consumers to bypass the CD, rendered obsolete. If you can get music free, albeit illegally, you will. And that’s why, perhaps 95% of consumption, perhaps much more, is illegal. And if you can buy, legally, just the track or 2 you want from an album, you will. Which is why both illegal activity & legal activity are making the industry cry out for a new model. But our departure from any conventional model was radical. Too radical. And we had to battle hard for it. And we did. And did.

      And we battled the complexity of licensing. Our licensing guru, Rick Riccobono went on a mission to London to sort our the insanely complex terrain of European publishing licensing. He’s got it sorted after being there for 2 grueling years.

      And we’ve battled to raise money. And to raise it while being honest (if sometimes wrong). Every day for about 7 years. Every day. With the help of a team that I thank hugely. They know who they are. And the money raised has mostly been from genuine investors who have mostly remained very enthusiastic for the entire period. Which has been really more than we could expect or deserve. Much more. But also from toxic PIPES/death spiral funds (Google that!) and inadvertently from some undesirables and we’ve ended up in legal battles with several of them. And a couple of suppliers who may or may not have done the right thing by us. And sometimes, frankly, we haven’t done the right thing by others, either. Like not being able to meet checks on their due dates. And as inexcusable as that has been, one by one we have worked thru situations to ensure that everybody gets paid. Even if it means dipping into our own pockets. No hiding behind the corporate veil for us. Whether it takes personal guarantees (& exposure) or personal funds, we’ve done what is required to keep the company afloat.

      And we’ve battled to remain in control of our destiny. This has been a critical and constant battle. Because everybody knows how to do it better. But thankfully our largest funders have been the wisest. They’ve known that to tame us is to destroy us. I believe we have the most talented team ever assembled to get this job done. From our office manager Teo (who has to put up with both you & us), to the IT, content, licensing, advertising & funding execs. They’re nothing short of brilliant. And dedicated, And loyal. We’re also damn unconventional and we’re going to stay that way. You think we need to become more mainstream, more corporate? Screw you.

      And we’ve battled to simply exist. To keep the lights on. Not to go the way of so many others. And to survive personally. I am both proud and ashamed that management is the largest creditor of this company. You’d understand why.

      And we’ve battled not to dilute the hell out of shareholders while raising funds. And somehow we’ve succeeded in this regard more than could perhaps be expected.

      We are nothing if not dogged. And stubborn. And determined. And God willing, our reward & that of our large number of stakeholders, is that we are very soon going to launch a powerfully attractive music service, with leading internet & media companies as marketing partners. That have existing substantial users. And we’ll progressively roll it out throughout the world.

      This is the least that you, our long suffering, supporters deserve. And while it’s perhaps more than I deserve because of how long it took me to get here, as long as there’s breath in my body, I will not rest until it’s achieved. Of that you can be certain.

      –Allan Klepfisz
      Avatar
      schrieb am 16.07.09 12:51:06
      Beitrag Nr. 779 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.582.321 von Emmerdeur am 16.07.09 07:37:26Hi Schlock,

      alter Name war aber einfacher als jetzt Emmerduer - ne Mischung aus Käse und französischem Akzent.

      Zu Dialog: Wenn Dialog auch in Embedded Chips reinkommt, dann hat dies sicherlich auch bereis eine Auswirkung vor 2011. Es wurden ja bereits Samples von Intel an Nokia Ende Q1 geliefert. Insofern könnte auch da jeden Tag was kommen. Aber wie immer: Nach altem Kaufmannsprizip immer konservativ bleiben - im Gegensatz zu unseren Banken;)

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      Avatar
      schrieb am 16.07.09 07:37:26
      Beitrag Nr. 778 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.528.567 von Kleiner Chef am 07.07.09 19:57:38Hallo Chef, ich bins Schlock.

      Vielen Dank für dein Dialog Update vom 07.07. Alles Cool:cool:

      Ich verweise auf mein Posting im Dialog Thread vom 15.07. ca. 8.40 Uhr. Der Dialog Atom Chip hat vielleicht schon jetzt viel stärkere Auswirkungen als angenommen.

      Gruß
      Avatar
      schrieb am 14.07.09 20:03:42
      Beitrag Nr. 777 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.567.808 von Fire2 am 14.07.09 12:20:41
      Hallo Fire,

      Das Projekt ist schön und gut und derzeit präsent in den Medien. Potentiell betroffene Unternehmen haben einen Zwischenspurt eingelegt. Bei dem Zeithorizont - 5 Jahre, kommt man in diese Werte nochmals günstiger rein als nach dem Anstieg bei Solar Millenium beispielsweise.

      Verkauf von Frogster: Zwischenspurt wurde zum Verkauf genutzt

      Watchlist:
      SNP AG: Setzt sich sehr guter Start ins Jahr fort`?
      Silicon Sensor: Zukauf wird bei aktuellem Kurs erwogen
      Plan Optik: Rückkehr auf alten Wachstumspfad im 2 HJ 2009?

      Gruß
      Avatar
      schrieb am 14.07.09 12:20:41
      Beitrag Nr. 776 ()
      hy

      schau dir mal psi an
      im bezug auf das 400 mrd projekt in der wüste
      heute wieder neue news
      Avatar
      schrieb am 07.07.09 20:34:55
      Beitrag Nr. 775 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 37.528.567 von Kleiner Chef am 07.07.09 19:57:38Nächste Ipod-Generation mit noch mehr Features!

      Apple spendiert iPods eine KameraErschienen am 07. Juli 2009 | Sascha Plischke
      Vorbild iPhone: Die Gerüchte verdichten sich, dass auch Apples iPod demnächst mit Kamera ausgeliefert werden soll. (Foto: Apple)
      Die Gerüchteküche brodelt: Angeblich plant Apple, seinem MP3-Player iPod eine Video- und Photo-Kamera zu spendieren. Vorbild wäre das brandneue iPhone 3G S, in das die Kalifornier bereits eine schicke Linse mit drei Megapixeln eingebaut haben. Arbeit der Computerhersteller an der nächsten Revolution im Markt für MP3-Player?




      Wichtigstes Zeichen für Apples Kamerapläne ist die Bestellung von über drei Millionen Videokameras bei Zulieferern in Taiwan – eben jenen Modellen, die auch im iPhone stecken. Das sind drei Millionen Kameras zusätzlich zu den Bauteilen, die ohnehin schon für die Produktion des iPhone vorgesehen sind. Insider-Blog Techcrunch glaubt deshalb unter Berufung auf Quellen in Asien, dass diese Kameras nur für neue iPods gedacht sein können.


      Das iPhone verfügt bereits über eine Kamera. (Foto: Apple)
      Erster Kandidat für ein solches Kamera-Update wäre demnach der iPod Touch. Das Gerät ähnelt ohnehin in Größe, Form und Bedienung dem iPhone und ist deshalb prädestiniert für eine Kamera. Einem Bericht des gut informierten Magazins Macrumors nach sollen jedoch auch der iPod nano in den Genuss der Videoaufnahme kommen. Als Beweis dafür präsentieren die Insider Bilder von einem Gehäusentwurf für die nächste Version des kleinen Players. Dort ist deutlich eine Aussparung für eine Kameralinse zu erkennen.

      Sollten sich die Gerüchte bestätigen, könnten die Kamera-iPods eine Mini-Revolution im MP3-Player Segment auslösen. Denn schon die Kamera-Funktion des neuen iPhones hat die Experten begeistert. Mit ihr lassen sich nämlich nicht nur Fotos und Videos in guter Qualität aufnehmen. Der Clou steckt in der Software, mit der sich die kleinen Kunstwerke sehr einfach verwalten und betrachten lassen. Zudem spendierte Apple dem iPhone eine einfache Software, mit der die Videos gleich auch noch geschnitten werden können. Danach kann der Anwender die Filmchen mit einem Fingertippen bei verschiedenen Web-Portalen wie zum Beispiel YouTube veröffentlichen. Sollten die iPods diese Funktionen erben, wären Sie die ersten MP3-Player mit solchen Features.
      Avatar
      schrieb am 07.07.09 19:57:38
      Beitrag Nr. 774 ()
      Dialog Semiconductor: Update mit Erhöhung der Prognosen

      Bisherige Prognosen

      Bisher lauteten meine Schätzungen für Dialog Semiconductor für das Jahr 2009 bei 160 – 180 Mill. Dollar, bei einem Ergebnis auf Vorjahreslevel. Durch die jüngsten Auftragsvergaben erhöhen sich die Progonosen sowohl für das Jahr 2009 und 2010.

      Auftragseingänge von Samsung, Apple und RIM

      Der jüngste Auftragsmeldung enthielt die Gewinnung von Samsung für das DA8531 IC, daß das Display im SCH-u750 unterstützt. Damit wird Dialog erstmals ab Q2 2009 Umsätze im Display Segment ausweisen. Bemerkenswert an diesem Auftrag ist sicherlich nicht der Umfang, sondern die Gewinnung von Samsung als Neukunden für die Dialog Applikationen.

      Dialog Semiconductor ist ab Juni 2009 im neuen Iphone 3GS vertreten und ersetzt den UPX-Chip, der im Vorgänger eingesetzt wurde:


      Was kostet es das neue iPhone zu produzieren?

      Da sich das BOM (Bill of Material und die Funktionen des neuen iPhone 3G S nicht wirklich von seinem Vorgänger unterscheiden, könnte man meinen die Auswahl der Komponenten praktisch unverändert ist. Allerdings zeigt das iSuppli Teardown einige interessante Veränderungen in diesem Bereich.

      OEM„Das Einstiegsmodell - die 16Gbyte Version - kommt mit Materialkosten (BOM) von $172,46 und Herstellungskosten von $6,50 - Gesamtkosten von $178,96", erklärte Andrew Rassweiler, Director & Principle Analyst Teardown, bei iSuppli. „Dies liegt etwas höher als unsere ursprüngliche Schätzung (für das Low-End 8Gbyte iPhone 3G) gemäß der Preisbildung im Juli 2008. Obwohl der Verkaufspreis des 16Gbyte iPhone 3G S bei $199 liegt - auch das 8Gbyte iPhone 3G hat diesen Preis - ist der tatsächliche Preis des Telefons (bezahlt vom Serviceprovider) deutlich höher. Dies ist auf die allgemein gängige Praxis in der Mobilfunkbranche zurückzuführen, dass im Vorfeld eine Kostensubventionierung für ein Handy betrieben wird und der Gewinn bei den Abonnement gemacht wird."

      Broadcom und Dialog steigen ein
      Eine der bemerkenswertesten Veränderungen bei der Handware ist die Nutzung eines Broadcom single-chip Bluetooth/FM/WLAN Bausteins - Kostenpunkt von $5,95. Dies bestätigt den gegenwärtigen Trend in der Industrie auf höhere Integrationsebenen umzusteigen und all diese Funktionen in einem Chip zu vereinen. Das originale 3G nutzte vor diese Funktionen zwei Bausteine: den Marvell Technology WLAN-Chip und den Cambridge Silicon Radio (CSR) Bluetooth IC.

      Sein Debuet im iPhone macht Dialog Semiconductor mit dem Power Management IC - welcher die 3G S Prozessoranwendungen unterstützt. Bei geschätzten Kosten von $1,30 ersetzt dieser Dialog-Chip den entsprechenden NXP-Chip im ursprünglichen 3G.



      Meine Meinung:

      Da im September regelmässig die Updates für die Ipod Modelle anstehen, wird auch der Ipod-Touch hinsichtlich der App's auf die Iphone 3GS aufgerüstet. Das jüngste Ipod-Modell wird onnerhalb der Ipod Familie weiter an Bedeutung gewinnen, da Entwicklungen auf die Anwendungen von Spiele, Filme, Fernsehserien sowie Podcasts ausgerichtet sind und damit neue Käuferschichten angesprochen werden, die neue Absatzkanäle eröffnen. Damit rücken für zukünftige Ipod-Touch Generationen nicht mehr nur die Anbieter von MP3-Playern in den Fokus der Wettbewerbsbetrachtung, sondern Anbieter wie Nintendo werden als Vergleichsunternehmen herangezogen:


      Apple's iPod touch sales double, nearly on par with iPhone

      Sales of Apple's iPod touch, once discounted as a pricey niche product, have more than doubled over the past 12 months to rates nearly in line with the iPhone, fueled by an explosion of attractive gaming titles on the App Store that are boosting overall multi-touch device shipments into Nintendo DS territory.

      Though largely overlooked in light of repeated cookie-cutter comments on the netbook space, Apple for the second time in as many months Wednesday offered data sufficient for breaking out sales of its touch-screen iPod, something it has historically avoided in an effort to limit competitors' views of its success.

      Specifically, Apple said last month that it ended 2008 with 30 million multi-touch users, 17 million of which were iPhone owners, and therefore 13 million of which were iPod touch users. During the first quarter of 2009, that multi-touch audience swelled to 37 million units, according to Apple interim chief Tim Cook, driving surprising growth of a novelty product during a tough macro environment and further distancing Apple from any potential competitors.

      "[O]ne of the keys behind the growth of the iPod this quarter despite the economic environment was that the iPod Touch more than doubled year-over-year," he said. "So, it was a tremendous result and as [CFO] Peter [Oppenheimer] mentioned earlier in his remarks, the sum of iPhone plus iPod Touch is now about 37 million units and so, it provides an enormous platform for developers to develop on and with [...] our recent SDK changes the developers are working on now, I think it just unleashes a whole new level of innovation that keeps Apple years ahead of everyone else."

      Apple reported shipping 3.79 million iPhones during the quarter, meaning it also sold a comparable 3.21 million iPod touches when the iPhone sales data is culled from the reported 7 million increase in multi-touch users. The jump helped contribute to a near $3 sequential rise in iPod average selling prices but it more importantly puts Apple on a pace to grow its multi-touch audience by nearly 30 million users this year alone, assuming the unlikely scenario that sales of iPhone sales remain flat following the introduction of new models this spring.

      Even more significant may be Apple's emergence as a leader in portable gaming, with quarterly multi-touch device sales now having nearly caught up with those of Nintendo DS, the market leader. Nintendo reported selling 31.43 million DS series handhelds during the 2008 calendar year, or an average of 7.86 million units per quarter compared to Apple's 7 million handhelds reported in its most recent quarter (http://www.appleinsider.com/print/09/04/23/apples_ipod_touch…


      The appeal of the iPod touch as a gaming device has admittedly caught industry watchers by surprise, some of which failed to recognize the advent of the App Store as a catalyst that would help drive sales of multi-touch handhelds and not the other way around.

      "We did not appreciate what role the [iPod] touch would play when Apple introduced it in September 2007," said Needham & Co. analyst Charles Wolf. "But it’s now clear that the touch has emerged as a viable game-playing platform."

      Responding to Apple's second-quarter earnings, Wolf noted that the App Store closely resembles the PC paradigm, by which hardware sales are driving software sales. However, he added that "the one obvious exception is the iPod touch."

      "We believe software applications are beginning to drive sales of the [iPod] touch, especially among game-addicted younger people," he said.

      Apple, which will sell its 1 billionth App Store application later this afternoon, says a third of the 35,000 applications on the digital download store are games, meaning it will have sold over 300 million multi-touch games in approximately 9 months. Though its unclear how many DS titles have been sold since the platform launched in 2004, Nintendo did say last month that 83 titles had each surpassed the 1 million mark, with 7 games exceeding the 10 million mark.



      Update der Prognosen

      Dialog wird ab dem 3. Quartal 2009 signifikant vom Iphone 3GS profitieren. Ab dem 4. Quartal wird damit gerechnet, daß der Ipod-Touch ebenfalls mit einem Dialog IC ausgestattet sein wird. Insgesamt dürften die jüngsten Aufträge eine zusätzlichen Schub von 25 – 30 Mill. Dollar im 2 Halbjahr 2009 im Umsatz bedeuten, so daß die Umsätze nun bei ca. 200 Mill. Dollar erwartet werden. Das Ergebnis kann incl. des Einmaleffektes aus der Einbringung von Forderung aus der BenQ-Insolvenz von über 2 Mill. Dollar im Q2 auf 0,4 Dollar bzw. 0,3 Euro steigen.
      Im Jahr 2010 dürften vorgenannte Design Wins einen Umsatzbeitrag von 70 Mill. Dollar erreichen. Die Umsatzschätzung erhöht sich dadurch auf 260 – 280 Mill. Dollar. Das EBIT wird bei 35 Mio. - 40 Mio. Dollar erwartet, was mit einer Marge von 13 – 14 % korrespondiert. Das EPS beläuft sich dann auf 0,75 – 0,85 Dollar bzw. 0,55 – 0,6 Euro.



      Fazit: Back to the roots – Mit gefüllter Produktpipeline zurück in den Tec-Dax

      Dialog Semiconductor selbst sieht die große Chance des Jahres 2010 in der Umsetzung der „Smartxtend“ Display Technologie, wonach ab Q4 2009 mit „Volumensaufträgen“ zu rechnen ist. Weitere vom Dialog Management avisierte Design Wins, wie etwa von RIM, den man seit Ende 2008 als neuen Kunden führt, sind in vorgenannten Prognosen nicht enthalten.
      Dialog schaffte im Ranking der deutschen Börse durch die Outperformance des Marktes in der jüngsten Vergangenheit eine Verbesserung im Tec-Dax Ranking in der Market-Cap von Platz 60 im März auf Platz 38 Ende Juni. Beim Turnover verbesserte sich Dialog von Platz 71 auf Platz 44. Für die Tecdax-Aufnahme muß Dialog jeweils innerhalb der Top 30 aufsteigen. In dem vorgestellten Szenario ergibt sich für Dialog bei einem 2010 KGV von weniger als 10 bzw. einer Marktkapitalisierung von 250 Mill. Eruo ein Kursziel von 5 Euro. Nimmt man Unternehmen wie die Aixtron AG als Maßstab, so wäre Dialog mit einem Drittel des Wertes von Aixtron (Aktuell bei ca. 200 Mill. Euro Umsatz mit über 900 Mio. Euro Marketcap).

      Weitere Fantasie ergibt sich bei Dialog aus dem erstmals im Q1 2009 separat ausgewiesenen Segment „Displays“. Hier kann man bereits auf Kooperationen mit E-Inc, TDK und Qualcomm verweisen. Die Produktpipeline wird abgerundet durch die Zusammenarbeit mit Intel, wonach man die Power Managment IC's für neue Reihen von Atomprozessoren liefert. Hintergrund sind die Expansionspläne Intels diese Chips in künftige Generationen von Mobiltelefonen in Zusammenarbeit mit Nokia ab 2011 zu verbauen. Die internen Planungen von Dialog mit einem Umsatz von 500 Mill. Dollar in 2012 zu erreichen, erhalten vor dem Hintergrund der gefüllten Produktpipline an Substanz.


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