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    XING - Open BC will erster IPO der Web-2.0-Ära werden (Seite 88)

    eröffnet am 25.11.06 14:15:41 von
    neuester Beitrag 03.04.24 19:16:07 von
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      schrieb am 22.06.07 13:19:33
      Beitrag Nr. 86 ()
      Mit der heute vermeldeten Übernahme des spanischen Kontaktnetzwerk neurona.com kommen noch einmal 835.000 Mitglieder hinzu. Ende des Jahres dürfte Xing über 5 Millionen Mitglieder verfügen. Setzt man jedes Mitglied mit 100 Euro an (Holtzbrinck hat bei der Übernahme studiVZ sogar über 120 Euro bezahlt) ergäbe sich ein Börsenwert von rund 500 Mio. Euro. Marktkapitalisierung derzeit: 234 Mio. Euro - also noch viel Luft.

      Schöne Grüße

      DGAP-Adhoc: OPEN Business Club AG (deutsch)

      OPEN Business Club AG:OPEN Business Club AG übernimmt Neurona, den spanischen Marktführer für Online Business Networking

      OPEN Business Club AG / Firmenübernahme

      22.06.2007

      Veröffentlichung einer Ad-hoc-Meldung nach § 15 WpHG, übermittelt durch die DGAP - ein Unternehmen der EquityStory AG. Für den Inhalt der Mitteilung ist der Emittent verantwortlich.

      ---------------------------------------------------------------------------

      Hamburg, 22. Juni 2007 - Die OPEN Business Club AG (Wertpapierkennnummer: XNG888), Betreiber der internationalen Networking-Plattform XING (www.xing.com), hat Neurona (www.neurona.com), das mit über 835.000 Mitgliedern mit Abstand größte Kontaktnetzwerk für Geschäftsleute in Spanien und Lateinamerika, zu 100 Prozent erworben. Das Kontaktnetzwerk Neurona wurde bislang von der spanischen Grupo Intercom Factory, S.L. betrieben, die mit zahlreichen Beteiligungen an Internetunternehmen sowie eigenen Projekten in den Bereichen Technologie sowie Online-Business in Spanien aktiv ist.

      Mit dem Erwerb von Neurona sowie dem Kauf des lokalen Anbieters eConozco im März 2007, ist der spanische Markt - neben dem deutschsprachigen - bereits der zweite strategisch wichtige Markt, in dem sich die OPEN Business Club AG mit XING gegenüber internationalen Wettbewerbern die Spitzenposition sichert.

      Die bisherige Präsenz von XING in den Wirtschaftszentren Madrid und Barcelona wird weiter ausgebaut und mit der Übernahme um die lateinamerikanischen Metropolen Mexico City, Buenos Aires, Lima und Bogotá erweitert.

      Derzeit wird Neurona von den Mitgliedern kostenfrei genutzt. Die OPEN Business Club AG geht jedoch davon aus, dass aufgrund der hohen Kompatibilität der Profile und dem Fokus der Plattform auf Geschäftsleute die jetzigen Mitglieder von Neurona nach und nach bereit sind, für die umfassenden Premium-Funktionalitäten von XING zu zahlen.

      Die Mehrsprachigkeit von Neurona - neben Spanisch stehen Italienisch und Englisch zur Auswahl - sowie die breite Basis aktiver Nutzer in Spanien und Lateinamerika begünstigt die geplante Integration der Neurona-Mitglieder auf XING. Ferran Aznar, Geschäftsführer und Mitgründer von Neurona, wird zusammen mit einem Team von 11 Mitarbeitern Neurona zunächst als Tochtergesellschaft der OPEN Business Club AG operativ führen und die Integration auf Seiten von Neurona verantworten. Die Eingliederung in XING wird voraussichtlich Ende 2007 starten und soll innerhalb von 12 Monaten abgeschlossen sein.

      Über den Kaufpreis haben die Parteien Stillschweigen vereinbart.
      Avatar
      schrieb am 19.06.07 19:51:01
      Beitrag Nr. 85 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 30.017.311 von Azul Real am 19.06.07 13:08:32openBC mit neuem ATH und unter hohen Umsätzen auf 43,00 Euro

      SK 42,01 + 5,82% 112k Stücke gehandelt :p
      Avatar
      schrieb am 19.06.07 13:08:32
      Beitrag Nr. 84 ()
      Gerade wurde nachhaltig und unter grossen Volumen die 40 Euro-Marke geknackt.

      ATH 40,95 +3,15% :D
      Avatar
      schrieb am 16.06.07 11:41:19
      Beitrag Nr. 83 ()
      XING and ZoomInfo bring together Business Networking and Business Information Search

      XING users now have immediate access to nearly 36 million people and 3.8 million companies
      :D

      Waltham, Mass. – June 14, 2007 – OPEN Business Club AG (ISIN: DE000XNG8888), operator of the international networking platform XING (www.xing.com), today announced a comprehensive partnership with Zoom Information Inc. (www.ZoomInfo.com), a business information search engine that indexes the Business Web to quickly find information about industries, companies and people. The partnership will provide XING’s 2 million-plus members with immediate access to profiles on nearly 36 million business people and 3.8 million companies directly on the XING platform.

      Under the terms of the partnership, all XING members will have access to ZoomInfo profiles and XING premium members will have the ability to contact over 18 million professionals directly and securely. XING members will also be able to manage their own online ‘brand reputation’ by monitoring their own web references to ensure accuracy and consistency. ZoomInfo’s 4.5 million unique monthly visitors will also be able to join XING’s business network directly with a simple two-click process. Importantly, in line with XING’s strict member confidentiality policy, all contact information of XING users will continue to be protected within XING.

      “This is the first time that business networking and business search have been brought together.
      This partnership makes XING the business networking platform with access to the largest number of profiles of business professionals and companies in the world. Nearly 36 million people are now available to XING members, making XING a must-have business tool,” Lars Hinrichs, Founder and CEO of XING.

      “The potential for users of ZoomInfo to build business relationships through XING and be a part of such an active international community will inevitably open up many more new business opportunities for them. Making valuable connections is critical to business success, and ZoomInfo is thrilled to now provide our users with integrated access to XING’s dynamic business network,” said Jonathan Stern, CEO of ZoomInfo.

      This partnership is the largest corporate development relationship following XING’s IPO in December 2006 and is XING’s first major commercial partnership in the US. The two-click XING registration process on the ZoomInfo site is expected to cause American XING member numbers to soar, and also to create added value for other XING members the world over. XING has stated its intention to enter the US market via both partnerships and acquisitions.

      In terms of member activity, revenues and connections, XING is already market leader in Europe and Asia:lick:, and offers the most comprehensive international platform for business networking.

      The first half of 2007 was an active one for the company: in March 2007 XING acquired eConozco, a leading Spanish contact networks for professionals while in May, XING launched the first automated international marketplace for jobs.

      The integration between XING’s platform and ZoomInfo’s search engine will go live in Fall 2007.

      “This is just the beginning of XING’s activities in the US. Business is becoming increasingly globalized these days, and XING offers US businesses unparalleled access to contacts in the major international markets. XING is the world’s most active business community, and we constantly strive to deliver real business benefits for the world’s professionals, across all countries, languages, cultures and industries,” added Lars Hinrichs.



      About XING
      XING makes your professional network an active part of your life. Far more than a directory of business contacts, XING enables its members to discover professional people, opportunities and privileges through its unique discovery capability and advanced contact management tools.

      With the successful IPO of XING as the first Web 2.0 company to go public, OPEN Business Club AG has had a long-term impact on the social networking trend amongst professionals. By focusing on the target group “business people worldwide”, the company is able to offer tailored features, thereby making networking and contact management simpler. Besides Headquarters in Hamburg, OPEN Business Club AG is also represented with offices in Beijing and Zurich.

      XING. Powering Relationships.

      About ZoomInfo

      ZoomInfo is a business information search engine used to quickly find information about industries, companies, people, products and services. ZoomInfo is used by sales and marketing professionals to identify business opportunities, by recruiters to locate talent, and by anyone conducting in-depth research about products, services and businesses. ZoomInfo’s semantic search engine continually crawls the Business Web – the millions of company Websites, news feeds and other online sources – to identify company and people information which is then organized into fresh, comprehensive and objective profiles. ZoomInfo currently has profiles on nearly 36 million people and over 3.8 million companies, and its search engine adds more than 20,000 new profiles every day.

      According to Nielson/NetMetrics, ZoomInfo is the fastest growing network in the country, with 276% annual growth. More than 4 million people search www.ZoomInfo.com every month. In addition, over 1,700 customers, including Google, Yahoo!, Microsoft, Oracle, PepsiCo and 20% of the Fortune 500, use ZoomInfo’s patented search tools. ZoomInfo is privately held and based in Waltham, Massachusetts.



      -----------------------------------------------------------------


      ZoomInfo Closes Another Record Quarter; Wins Red Herring 100 Award

      PowerSearch 2007 and Website Traffic Spur Business Information Search Engine’s Growth

      Waltham, Mass. –May 14, 2007 – ZoomInfo™, a business information search engine used to quickly find information about industries, companies, people and jobs found on the Business Web, recently closed the strongest first quarter in the company’s history. Driven by an increase in Web site visitors and the release of ZoomInfo PowerSearch 2007, ZoomInfo’s Q1 2007 revenues increased 35 percent over the same period last year.

      “2007 is shaping up to be a defining year for ZoomInfo,” said Jonathan Stern, CEO and founder of ZoomInfo. “In the first three months alone, we released PowerSearch 2007, which provided new workflow and data management features, announced a partnership with Indeed.com to integrate job search into our free http://www.zoominfo.com site, and broadened our customer base to include sales and marketing. Coming off of a record-breaking 2006, I was thrilled to see we maintained that momentum and are well on our way to profitably exceed $15 million in sales this year.”

      ZoomInfo also announced is has been named to this year’s Red Herring 100, a prestigious award recognizing the most promising private companies driving the future of technology. Red Herring’s editorial staff rigorously evaluated more than 800 private companies through a careful analysis of financial data and subjective criteria, including quality of management, execution of strategy, and dedication to research and development.

      In Q1 2007, ZoomInfo added 243 customers, including: Arrow Electronics, Boston Scientific, Starwood Hotels and Pier One Imports. The company now boasts 17 of the Fortune 50 and 97 of the Fortune 500 among the more than 1,700 customers benefiting from the power of ZoomInfo’s patented semantic search engine.

      In March, www.zoominfo.com broke the four million unique visitors per month threshold. Users averaged nearly 700,000 people searches and another 100,000 company searches each day. Each month, the company is adding over 30,000 new user-generated profiles in addition to the more than 500,000 new profiles of people generated automatically by the technology. Today, ZoomInfo features profiles of nearly 36 million people and 3.5 million companies.

      ZoomInfo’s executives continue to speak at several industry events in May and June about how companies can use the business information search engine in their recruiting, sales, marketing and business research efforts, as well as providing more technical insight into the future of the semantic search engine. Recent and upcoming speaking engagements include:

      * SDForum’s Search SIG: COO Bryan Burdick joined executives from Wink, Spock and TechCrunch to discuss people search on May 8th in San Jose, Calif.

      * Kennedy Information’s Recruiting 2007 Conference and Expo: COO Bryan Burdick hosted a lunch discussion, “Recruiting as a Competitive Advantage” with Nationwide Insurance, Accolo, Inc. and H3.com on May 9th in Las Vegas.

      * NETSEA: Michael Souza, vice president of sales, will join the “Beyond CRM – Technologies that Sales People Are Using” panel on May 22nd in Burlington, Mass.

      * Semantic Technology Conference: Vice President of Products and Marketing Russell Glass will participate on the “Building the Semantic Technology Industry” panel on May 23rd in San Jose, Calif.

      * Text Analytics Summit 2007: Jonathan Stern, CEO and founder, will present “Understanding, Not Indexing, the Internet” on June 13th in Boston.

      * Red Herring East: ZoomInfo will be sponsoring a luncheon, and executives will be onsite to discuss ZoomInfo’s patented semantic search engine, June 27-28 in Boston.

      About ZoomInfo
      ZoomInfo is a business information search engine used to quickly find information about industries, companies, people, products and services. ZoomInfo is used by sales and marketing professionals to identify business opportunities, by recruiters to locate talent, and by anyone conducting in-depth research about products, services and businesses. ZoomInfo’s semantic search engine continually crawls the Business Web – the millions of company Websites, news feeds and other online sources – to identify company and people information which is then organized into fresh, comprehensive and objective profiles. ZoomInfo currently has profiles on 36 million people and over 3.5 million companies, and its search engine adds more than 20,000 new profiles every day.

      More than 4 million people search www.ZoomInfo.com every month. In addition, over 1,700 customers, including Google, Yahoo!, Microsoft, Oracle, PepsiCo and 20% of the Fortune 500, use ZoomInfo’s patented search tools. Zoom Information™, Inc. is privately held and based in Waltham, Massachusetts.
      Avatar
      schrieb am 15.06.07 19:51:08
      Beitrag Nr. 82 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 29.944.389 von helikus am 15.06.07 17:42:25Immerhin wildert Xing nunmehr in dem Revier des Marktführers LinkedIn, welcher bereits über 10. Mio registrierte Kunden verfügt.:D

      Mal sehen wohin die Reise geht ...




      DGAP-Adhoc: OPEN Business Club AG: Markteintritt für XING in Amerika

      OPEN Business Club AG / Kooperation/Strategische Unternehmensentscheidung

      14.06.2007


      Hamburg, 14. Juni 2007 -

      Die OPEN Business Club AG (Wertpapierkennnummer:
      XNG888), Betreiber von XING - eines der führenden Netzwerke für
      Geschäftskontakte - kooperiert zukünftig mit dem US-amerikanischen
      Unternehmen Zoom Information Inc. (www.ZoomInfo.com).

      ZoomInfo findet im Internet mithilfe einer Spezialsoftware hochwertige Informationen über Geschäftsleute, Industrien sowie Unternehmen. Die Kooperation ermöglicht den über 2 Millionen XING-Mitgliedern direkt auf der XING-Plattform Zugang zu den über 36 Millionen Geschäftsleuten und 3,8 Millionen Firmenprofilen von ZoomInfo. Darüber hinaus können XING-Premium-Mitglieder unmittelbar mit über 18 Millionen Geschäftsleuten über deren E-Mail Adressen in Kontakt treten. Die über 4,5 Millionen monatlichen Besucher auf ZoomInfo haben ebenfalls die Möglichkeit schnell und unkompliziert Mitglied bei XING zu werden. Die Suchergebnisse sollen ab Herbst 2007 auf XING integriert werden.

      Der Eintritt in den US-amerikanischen Markt ist ein weiterer Schritt im Rahmen der angekündigten internationalen Expansionsstrategie der OPEN Business Club AG; die Kooperation mit ZoomInfo die erste kommerzielle Kooperation der OPEN Business Club AG in den USA.


      Kontakt:
      Daniela Hinrichs
      VP Corporate Communications

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      Avatar
      schrieb am 15.06.07 17:42:25
      Beitrag Nr. 81 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 29.937.823 von Azul Real am 15.06.07 12:35:52Seit der gestern veröffentlichten Ad-hoc über den Markteintritt in den USA bleiben die großen Käufe aber aus.

      Dabei ist die Meldung sehr positiv. Durch die Kooperation mit Zoom Information Inc. erfolgt nun der zum Börsengang angekündigte Markteintritt in die USA. Zwar steigt dadurch nicht sofort die Mitgliederanzahl von Xing, jedoch können nun rund 36 Millionen Geschäftsleute aus Amerika, Kanada, Großbritannien sowie Australien problemlos Mitglied werden. Selbst wenn sich nur 5% bei Xing registrieren würden, hätte man die Mitgliederanzahl fast verdoppelt.

      Die Aktie hätte da ruhig positiver drauf reagieren können. Anscheinend wurde das Potential dieser Kooperation noch nicht richtig verstanden :rolleyes:

      Schönen Gruß
      Avatar
      schrieb am 15.06.07 12:35:52
      Beitrag Nr. 80 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 29.934.799 von Magicbroker am 15.06.07 10:01:25Hallo magicbroker :D

      wie kommst du da drauf.

      Seit der Akquisition des spanischen Portals, der guten Quartalszahlen sowie der Erweiterung des Angebotes um eine integrierte Jobplattform unter Marketplace ist der Kurs von seinem JahresTief bei 23,52 schnell auf auf das alte Hoch bei 34,50 gelaufen, ein Kaufsignal generiert und ist mittlerweile gestern erstmals auf xetra mit 40 Euro gehandelt worden.

      Irgendwie und mE. ist bei openBC ferner eine ganz grosse Murmel am laufen, wenn ich mir die Käufe / Verkäufe im Orderbuch anschaue. Kleinere Transaktionen sind in der Minderheit. Zumeist gehen dicke Pakete zwischen 1-5 k über den Tisch. Und das schon seit knapp drei Wochen mit kontinuierlichen Umsatzanstieg.
      Avatar
      schrieb am 15.06.07 10:01:25
      Beitrag Nr. 79 ()
      warum fallen wir heute auf unter 39 trotz der Vielzahl positiver Nachrichten in letzten Tagen?

      Auf USA Markteintritt und neue Stellenbörse hat Kurs wenig reagiert ...

      Kommt ne Kapitalerhöhung?
      Avatar
      schrieb am 13.06.07 20:41:46
      Beitrag Nr. 78 ()
      und ATH in Fra 40,00 Euro .... :D
      Avatar
      schrieb am 11.06.07 21:25:06
      Beitrag Nr. 77 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 29.818.391 von zeitdiamant am 11.06.07 12:31:22von Heibel bisher nichts gehört ...

      Soll mir aber recht sein, wenn er, sofern es diesen Wert betrifft, diesen mit seinen Börsenbrief begleitet. :D

      openBC zwischenzeitlich heute neues ATH mit 39,90 ....

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